Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.20 szombat, 02:15:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 141974 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #100 Dátum: 2012.10.10 szerda, 07:53:27 »

Ennyiért komplett motort kapni váltóstul. Már amikor van. Mert most éppen nincs, tudtommal. Wink


vezérlőtáblát se nagyon szokták hegyekben tárolni, tehát sokkal kisebb rá az esély, hogy valaki szétbontja, mint hogy kompletten elmegy ...  Wink
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #101 Dátum: 2012.10.10 szerda, 16:37:22 »

vezérlőtáblát se nagyon szokták hegyekben tárolni, tehát sokkal kisebb rá az esély, hogy valaki szétbontja, mint hogy kompletten elmegy ...  Wink

Gangnam style ! Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2012.10.10 szerda, 16:50:56 »

Ennyiért komplett motort kapni váltóstul. Már amikor van. Mert most éppen nincs, tudtommal. Wink



Ez itt a baj, hogy hogyha Van!! A pénz nagy Úr Sad
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #103 Dátum: 2012.10.10 szerda, 17:23:12 »

Olyan kérdésem lenne még hogy az mk2-es Mondeót csak egyfajta automatával szerelték? Vagy van hozzá több tipus is? Mert találtam bontottat mk2-es automatát viszont 2.0 motoron van, nem peddig v6-on!
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2012.10.10 szerda, 17:51:40 »

Olyan kérdésem lenne még hogy az mk2-es Mondeót csak egyfajta automatával szerelték? Vagy van hozzá több tipus is? Mert találtam bontottat mk2-es automatát viszont 2.0 motoron van, nem peddig v6-on!

MK 2-es Mondeonál csak CD4E van. (Mazdánál is ugyan ez van ebben a korszakban, Mazda kódnév LA4A-EL Ford kódnév 4F44E). 2.0-án ugyan az van, mint a 2.5-ön, DE!

A felfogatási pontokat nézd meg, mert valószínűleg nem egyeznek. Ahogy a tartóbakok sem.

Egy jó flex-fúró-menetvágó triumvirátus simán beteszi.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2012.10.10 szerda, 18:02:44 »

Ez megvolt már?

http://www.youtube.com/watch?v=1WATcUSgods
Naplózva
Buxy
Vendég
« Új hozzászólás #106 Dátum: 2012.10.14 vasárnap, 09:34:22 »

Hali mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja megvettük életem szerelmét egy ford mondeo kombi 2,5 v6-os automataváltós csodát. A kereskedő fain volt ("alig kell rákölteni valamennyit"). Hazahoztuk. Akkor nem is volt vele nagy gond, csak nem volt helyzetjelző, meg fékláma Smiley Most már az rendben. A váltótartó bak csavarjai meg voltak lazulva. Azóta az is rendben. A hátsó fék vason volt. Azt is megcsináltuk. Most viszont ami gond, hogy folyik a váltóműolaj. Menet közben nem, mert felveszi a kenés, de álló helyzetben és leállítás után dől belőle. Mi lehet a gond? Tudna valaki segíteni ötlettel? Mindenképpen az álmom, hogy teljesen kipofozzuk a kicsikét! Tényleg egy álom vált valóra vele. Csak most már egy vagyonba van. Szerelési könyvet szereztünk hozzá, csak le kell fordítanom. (egyébkén a világon a legkényelmesebb autó a ford, és a leg megbízhatóbb!)
Gondoltam hátha van ötletetek. Köszönöm a segítséget előre is! Szép napot kívánok mindenkinek
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #107 Dátum: 2012.10.19 péntek, 14:18:10 »

MK 2-es Mondeonál csak CD4E van. (Mazdánál is ugyan ez van ebben a korszakban, Mazda kódnév LA4A-EL Ford kódnév 4F44E). 2.0-án ugyan az van, mint a 2.5-ön, DE!

A felfogatási pontokat nézd meg, mert valószínűleg nem egyeznek. Ahogy a tartóbakok sem.

Egy jó flex-fúró-menetvágó triumvirátus simán beteszi.

Köszi! Smiley Egyenlőre nem szeretnék fúrni faragni, de szerencsére találtam V6-os mk2-es automatát bontottan Smiley

Hali mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja megvettük életem szerelmét egy ford mondeo kombi 2,5 v6-os automataváltós csodát. A kereskedő fain volt ("alig kell rákölteni valamennyit"). Hazahoztuk. Akkor nem is volt vele nagy gond, csak nem volt helyzetjelző, meg fékláma Smiley Most már az rendben. A váltótartó bak csavarjai meg voltak lazulva. Azóta az is rendben. A hátsó fék vason volt. Azt is megcsináltuk. Most viszont ami gond, hogy folyik a váltóműolaj. Menet közben nem, mert felveszi a kenés, de álló helyzetben és leállítás után dől belőle. Mi lehet a gond? Tudna valaki segíteni ötlettel? Mindenképpen az álmom, hogy teljesen kipofozzuk a kicsikét! Tényleg egy álom vált valóra vele. Csak most már egy vagyonba van. Szerelési könyvet szereztünk hozzá, csak le kell fordítanom. (egyébkén a világon a legkényelmesebb autó a ford, és a leg megbízhatóbb!)
Gondoltam hátha van ötletetek. Köszönöm a segítséget előre is! Szép napot kívánok mindenkinek

Szia, én úgy ugranék neki hogy elvinném alvázmosásra hogy minden dzsuvát és olajat mossanak le róla, majd egy kis járatás után egyértelműen látszik hogy honnan szivárog az olaj. Elég sok helyről jöhet mert ugye van oljahűtő rendszere is ,lehet az egyik csőbilincs csatlakozásnál is...
Naplózva
Ribizke
Vendég
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2012.10.24 szerda, 10:12:45 »

Sziasztok!
Váltó rángatás miatt kérnék valamiféle segítséget. A jelenség: magasabb fordulaton használva rángat a váltó, mintha nem lenne csillapítás a fokozatok között, ugrál a fordulatszám, váltogat fel és le, közben az O/D lámpa villog. Néhány padlógázas indulás után általában megszűnik és rendesen üzemel. Az olaj friss benne, igaz a szűrő nem lett cserélve, de tök tiszta volt a régi is. Van egy hibakódom P0708 (DTR vagy TR szenzor bemeneti értéke túl magas). Eddig "csak" pályán produkálta ezt a jelenséget, kb 130 km/h-s sebesség felett, de már elkezdte a rángatást 40-nél is. Nem minden esetben, de elő szokott fordulni, főleg akkor, ha pl hirtelen gázadás miatt felpörög a motor. Valami hathatós segítség jól jönne. Valakinél volt már hasonló akció? Előre is köszi minden megjegyzést.
Naplózva
Ribizke
Vendég
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2012.10.24 szerda, 18:35:17 »

Sziasztok!
Váltó rángatás miatt kérnék valamiféle segítséget. A jelenség: magasabb fordulaton használva rángat a váltó, mintha nem lenne csillapítás a fokozatok között, ugrál a fordulatszám, váltogat fel és le, közben az O/D lámpa villog. Néhány padlógázas indulás után általában megszűnik és rendesen üzemel. Az olaj friss benne, igaz a szűrő nem lett cserélve, de tök tiszta volt a régi is. Van egy hibakódom P0708 (DTR vagy TR szenzor bemeneti értéke túl magas). Eddig "csak" pályán produkálta ezt a jelenséget, kb 130 km/h-s sebesség felett, de már elkezdte a rángatást 40-nél is. Nem minden esetben, de elő szokott fordulni, főleg akkor, ha pl hirtelen gázadás miatt felpörög a motor. Valami hathatós segítség jól jönne. Valakinél volt már hasonló akció? Előre is köszi minden megjegyzést.
valaki írt privit, de sajna nem látom... kérhetem még egyszer, vagy ide vagy janos.arato@me.com ra???
Naplózva
Buxy
Vendég
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 17:43:13 »

Köszi! Smiley Egyenlőre nem szeretnék fúrni faragni, de szerencsére találtam V6-os mk2-es automatát bontottan Smiley

Szia, én úgy ugranék neki hogy elvinném alvázmosásra hogy minden dzsuvát és olajat mossanak le róla, majd egy kis járatás után egyértelműen látszik hogy honnan szivárog az olaj. Elég sok helyről jöhet mert ugye van oljahűtő rendszere is ,lehet az egyik csőbilincs csatlakozásnál is...

Nagyon Köszi! Mindenképpen ez lesz! Nemsokára megy szerelőhöz is, mert közben leszakadt az egyik kipufogónk Sad Teljesen kivagyok.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2012.10.31 szerda, 08:36:15 »

Sziasztok!
Váltó rángatás miatt kérnék valamiféle segítséget. A jelenség: magasabb fordulaton használva rángat a váltó, mintha nem lenne csillapítás a fokozatok között, ugrál a fordulatszám, váltogat fel és le, közben az O/D lámpa villog. Néhány padlógázas indulás után általában megszűnik és rendesen üzemel. Az olaj friss benne, igaz a szűrő nem lett cserélve, de tök tiszta volt a régi is. Van egy hibakódom P0708 (DTR vagy TR szenzor bemeneti értéke túl magas). Eddig "csak" pályán produkálta ezt a jelenséget, kb 130 km/h-s sebesség felett, de már elkezdte a rángatást 40-nél is. Nem minden esetben, de elő szokott fordulni, főleg akkor, ha pl hirtelen gázadás miatt felpörög a motor. Valami hathatós segítség jól jönne. Valakinél volt már hasonló akció? Előre is köszi minden megjegyzést.
Nekem volt hasonló problémám, most már megvan az új váltó, hamarosan szereljük be. A rángatást azért csinálja, mert vészprogramra áll egy hibától és olyankor nem csúsztatja át a fokozatokat hanem átb*ssza oszt kész. A hiba meg bármi lehet, de egy biztos: kezdheted gyűjtögetni rá a pénzt, mert nem olcsó dolog  rinya
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2012.11.01 csütörtök, 11:59:30 »

Nekem volt hasonló problémám, most már megvan az új váltó, hamarosan szereljük be. A rángatást azért csinálja, mert vészprogramra áll egy hibától és olyankor nem csúsztatja át a fokozatokat hanem átb*ssza oszt kész. A hiba meg bármi lehet, de egy biztos: kezdheted gyűjtögetni rá a pénzt, mert nem olcsó dolog  rinya

Igen az enyém is ezt csinálja most, 5 perc járás után kivágja vészprogramba és amikor intenzívebben gyorsítok akkorát üt a váltás hogy még a kerekek is nyekkennek! De ha lassan gyorsítasz és 3000 nél elveszed a lábad a gázról akkor szépen leváltja Wink
Naplózva
Ribizke
Vendég
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2012.11.23 péntek, 10:20:24 »

Nekem volt hasonló problémám, most már megvan az új váltó, hamarosan szereljük be. A rángatást azért csinálja, mert vészprogramra áll egy hibától és olyankor nem csúsztatja át a fokozatokat hanem átb*ssza oszt kész. A hiba meg bármi lehet, de egy biztos: kezdheted gyűjtögetni rá a pénzt, mert nem olcsó dolog  rinya
Nos... átolvasva a "Bibliát" Smiley oda-vissza kétszer, úgy gondoltam, nem sok kedvem lenne másik váltóhoz (a V6-ból áttenni meg nincs aknám meg menetfúróm...), így arra jutottam, hogy saját kézbe veszem az irányítást. Miután a P0708-as hiba a váltó fokozatérzékelőjével kapcsolatos, féktisztító és WD40 barátaimmal karöltve meglátogattuk a sérültet. Hosszas tanakodás (kis Chivas, két meggyes Radler és egy dzsanga) után lekaptam, amit le kell, pucova, amit kell, (még egy cigi) és kellő időt hagyva a barátoknak a kiteljesedésre, össze is pakoltam a szétszedett dolgokat. Komolyan mondom, ilyen puhán még a 3 éves kombim sem váltott soha! Most meg nem tudom, melyik fokozatban vagyok, annyira simák a váltások (kis túlzással persze, de akkor is). Így fel is hajítottam egy ELM327 BT.-t meg egy Galaxy Tab-ra aTorque Pro 1.6.24-et és a Gépállat kompjúteréből nézek minden adatot (a váltó aktuális fokozatát is!!!). Most már hibakódot sem ír Smiley (ha valaki szeretne hibakódot olvastatni, újpesten megtalál, ill. a teljes-fizetős- sw-t is kiírom neki). Remélem segít másnak is, aki hasonló problémával küzd.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2013.01.29 kedd, 21:18:06 »

Meg tudná nézni nekem valaki, hogy erről a csatlakozóról hová megy a kábel? A váltócsere után elfelejtettük visszadugni a csatit, és most nem találom  falbav

Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2013.01.30 szerda, 07:37:48 »

Meg tudná nézni nekem valaki, hogy erről a csatlakozóról hová megy a kábel? A váltócsere után elfelejtettük visszadugni a csatit, és most nem találom  falbav


a légszűrőház alatt kell lennie a csatinak, ott ahol a másik kettő kockaalakú is elágazik
vélhetően a kötegre tekerték fel, esetleg a devander környékére, vagy a légszűrőház tartókonzoljára
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2013.01.30 szerda, 08:33:07 »

a légszűrőház alatt kell lennie a csatinak, ott ahol a másik kettő kockaalakú is elágazik
vélhetően a kötegre tekerték fel, esetleg a devander környékére, vagy a légszűrőház tartókonzoljára
Hmmm... megyek megnézem  Cool
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #117 Dátum: 2013.01.30 szerda, 10:07:41 »

a légszűrőház alatt kell lennie a csatinak, ott ahol a másik kettő kockaalakú is elágazik
vélhetően a kötegre tekerték fel, esetleg a devander környékére, vagy a légszűrőház tartókonzoljára
Hát megnéztem és nem találtam  rinya Biztos, hogy az én kocsimon is van olyan csati?
Amúgy mire való az a csati?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2013.01.30 szerda, 10:08:38 »

Hát megnéztem és nem találtam  rinya Biztos, hogy az én kocsimon is van olyan csati?
kénytelen, hogy legyen, az a szenzor kell a működéshez
mk1-es és mk2-es köteg is volt már a kezemben, mindkettőn rajta volt
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #119 Dátum: 2013.01.30 szerda, 10:10:10 »

kénytelen, hogy legyen, az a szenzor kell a működéshez
mk1-es és mk2-es köteg is volt már a kezemben, mindkettőn rajta volt
Van egy köteg amiből a fordszámmérő csati, a fölső kerek és kocka csatik jönnek ki, valamint elágazik és rámegy a bal első tornyon lévő dobozkára. Na ott nincs...

Nincs valami rajz ahol rajta vannak ezek a kábelek?
Naplózva
97V6ghia
Vendég
« Új hozzászólás #120 Dátum: 2013.02.18 hétfő, 07:17:59 »

csá!Egy MK2-esem van,automata,2.5 V6 motorral.Pár napja kezdte el azt csinálni,hogy 2esig felvált utána pedig már nem,csak a fordulatszám megy fel.Pl. 2000 körül szokott lenni 4edikben,80nál,most meg 80nál 4000 a fordulatszám.Mi lehet a probléma,esetleg váltóolaj?Ha az akkor hol lehet ellenőrizni aváltóolajat,ill. a szintet?
Előre is köszi a választ,sziasztok!
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #121 Dátum: 2013.02.19 kedd, 09:21:54 »

csá!Egy MK2-esem van,automata,2.5 V6 motorral.Pár napja kezdte el azt csinálni,hogy 2esig felvált utána pedig már nem,csak a fordulatszám megy fel.Pl. 2000 körül szokott lenni 4edikben,80nál,most meg 80nál 4000 a fordulatszám.Mi lehet a probléma,esetleg váltóolaj?Ha az akkor hol lehet ellenőrizni aváltóolajat,ill. a szintet?
Előre is köszi a választ,sziasztok!
Szia!
Nem hiszem, hogy váltóolaj, de azért leírom a szint ellenőrzésének a menetét:
FONTOS: üzemi hőmérsékletű váltónál kell mérni (nem elég, ha a motor hőfokjelzője normal értéket mutat), javasolt egy hosszabb út megtétele után!
A nívópálcát a motor bal oldalán, a tűzfalhoz közel a fékszervó előtt eldugva találod (sárga színű).
Mielőtt kihúzod, legalább egy percig hagyd alapjáraton járni a motort és közben kapcsolgasd végig a sebességfokozatokat.
Ezt követően JÁRÓ MOTORNÁL nézd meg a szintet.

Mint az elején is írtam, szerintem nem ez lesz a baja, érdemes kiolvasni a computer hibatárolóját  wave
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #122 Dátum: 2013.02.19 kedd, 09:22:35 »

Szia!
Nem hiszem, hogy váltóolaj, de azért leírom a szint ellenőrzésének a menetét:
FONTOS: üzemi hőmérsékletű váltónál kell mérni (nem elég, ha a motor hőfokjelzője normal értéket mutat), javasolt egy hosszabb út megtétele után!
A nívópálcát a motor bal oldalán, a tűzfalhoz közel a fékszervó előtt eldugva találod (sárga színű).
Mielőtt kihúzod, legalább egy percig hagyd alapjáraton járni a motort és közben kapcsolgasd végig a sebességfokozatokat.
Ezt követően JÁRÓ MOTORNÁL nézd meg a szintet.

Mint az elején is írtam, szerintem nem ez lesz a baja, érdemes kiolvasni a computer hibatárolóját  wave
akarom kérdezni
nálad mi a helyzet?
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #123 Dátum: 2013.02.19 kedd, 09:26:21 »

akarom kérdezni
nálad mi a helyzet?
Öröm boldogság  nyes
Meglett a csati is, mindent visszadugtunk a helyére, csak ennek a csatinak az új váltón két helye is volt  eplus2 Átdugtam a másik helyére és most úgy vált mint a kisAngel  taps
Naplózva
97V6ghia
Vendég
« Új hozzászólás #124 Dátum: 2013.02.19 kedd, 10:34:48 »

Sziasztok,egy 2.5-ös automatám van,és olykor menet közben zöld színű 0/D off felirat villog a műszerfalon.Ez mitől lehet??Köze lehet ahhoz,hogy néha nem vált fel,csak 2esig,aztán csak kipörög,3-4000-ig,kb 80nál.A választ előre is köszönöm,sziasztok!
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2013.02.19 kedd, 10:48:48 »

Sziasztok,egy 2.5-ös automatám van,és olykor menet közben zöld színű 0/D off felirat villog a műszerfalon.Ez mitől lehet??Köze lehet ahhoz,hogy néha nem vált fel,csak 2esig,aztán csak kipörög,3-4000-ig,kb 80nál.A választ előre is köszönöm,sziasztok!
Igen, a villogó O/D OFF felirat hibát jelent. Olvastasd ki a hibatárolót!
Naplózva
nzugfil
Vendég
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2013.09.05 csütörtök, 10:29:22 »

Sziasztok, Valaki tudna nekem segíteni abban hogy miért hallok súrlódó hangot (amit a gázpedálon is érzek) mikor indulás után hidegen első alkalommal vált 1-ből 2-be? A váltó 1 hete lett fullra felújítva, előtte is csinálta, csak gondoltam ha felújíttatom elmúlik ez a tünet (is). Kiolvastattam a memóriáját, de az üres, viszont az asr visszajelzője folyamatosan világít amióta megvettem a kocsit. Van esetleg tippetek? Előre is köszönöm.

N.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #127 Dátum: 2013.11.01 péntek, 13:24:54 »

Üdv! Ahogy látom nem annyira pörög a fórum de hátha.. Kérdésem az lenne, széthúztam a motort-váltót és nem tudom hogyan kéne a lendkerékről lebontani a nyomatékváltót, mintha belülről lenne felcsavarozva, örülnék neki ha nem kéne körbe a hegesztést elvágni. Köszönöm Egyébként ha valakit érdekel eladó a váltó.

A nyomatékváltónak a váltóban kellett volna maradnia.
Nincs lendkerék, mert a nyomatékváltó az. A főtengelyen van egy tárcsa és ahhoz van csavarozva a nyomatékváltó. Ott kell szétszedni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.01 péntek, 13:26:34 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bumbi
Vendég
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2014.05.22 csütörtök, 23:04:43 »

Sziasztok!Vettem 1 MK2 2.5 V6 automata mondeot.A váltó tökéletesen és simán vált,szinte allig lehet észerevenni hogy vált!de ha meglépem neki(8-10 km PADLÓN)utánna nagyon nagyot ránt minden váltasnál(finom tempónál)!És elkezd villogni a O/D OFF!és ha hagyom lehülni vagy 2 órát az autót utánna már ujból finom váltás villogás nélkül!!!nemtudom hogy ez most 1 komoly probléma előzménye vagy csak 1 olajcsere megoldaná a problémát?!ha valaki tudna nekem segítni azt megöszönném!várom a választ!
Naplózva
Zyz001
Vendég
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2014.07.01 kedd, 11:50:52 »

Hasonló a problémám, de nem tudom mit kéne csinálni. Nekem az a bajom az automata váltóval, hogy ha hosszabban azonos sebességgel megyek alacsony gázon, pl tempomattal, akkor el kezd villogni a ovd off. Ha visszajövök a városba, rövid időn belül abbahagyja a villogást és sötétben marad. a váltó rendesen működik, sőt megfigyeltem, hogy a villogás alatt is ki és be tudom kapcsolni manuálisan a overdrive-t. Megnézettem egy szakemberrel, akinek van szoftverje a 2000-es sebváltóhoz és azt mondta, hogy nem ír ki hibát a számítógép. Valahol a NET-en olvastam, hogy valakinek volt ilyen gondja, és a sebváltó oldalán valami relét kicserélt, azután elmúlt. Segítsen már valaki, úgy látom csak régi jó tapasztalati módszerrel lehet rendbehozni, persze ehhez egy hozzértő tapasztalata kellene...
Naplózva
Hokusz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



E-mail
« Új hozzászólás #130 Dátum: 2014.08.09 szombat, 00:21:37 »

Sziasztok.
Próbáltam ma egy 2.5V6 Mk2 -t.  Az automata váltónál normális dolog az hogy D-be vagy R-be téve ránt egy nagyot ? 1-be és 2-be téve nincs rántás.
Természetesen fékpedál nyomva volt. 192.000.-km van az autóban.
Naplózva

MK3 2005/06  2.2TDCI Ghia Executive, 155Le, 4a, Manualis 6,
MK3 2003/12  2.5V6 Ghia 170Le, 5a, Automata 5.
MK3 2005/06  2.0TDCI Ghia Turnier 130Le, Automata 5.
Zyz001
Vendég
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 18:19:30 »

Sziasztok!Vettem 1 MK2 2.5 V6 automata mondeot.A váltó tökéletesen és simán vált,szinte allig lehet észerevenni hogy vált!de ha meglépem neki(8-10 km PADLÓN)utánna nagyon nagyot ránt minden váltasnál(finom tempónál)!És elkezd villogni a O/D OFF!és ha hagyom lehülni vagy 2 órát az autót utánna már ujból finom váltás villogás nélkül!!!nemtudom hogy ez most 1 komoly probléma előzménye vagy csak 1 olajcsere megoldaná a problémát?!ha valaki tudna nekem segítni azt megöszönném!várom a választ!

Nem tudom aktuális-e még a váltóról beszélgetni. Nekem ugyanolyan kocsim van, mint neked. A te beírásod utáni beírást írtam én. Próbálgattam megállapíttatni a hibát, végül ma kikötöttem a Ford Solymárnál, Magyarországon ők foglalkoznak Ford automata váltóval. Megállapította, hogy valami olyasmi a baj, hogy ha hosszabb ideig megyek kis fordulatszámmal, beállna a tengelykapcsoló összekötésre állandóra, akkor ott olyan tapasztal a számítógép, hogy a két egység sebessége nem megfelelő, ezért hibát jelez. Nekem is másnap nagyokat ránt a váltó, de az csak azért van, mert be kell melegedni a váltónak is, és ha több váltás történik közben, akkor kiíródik a hiba, és nem rángat. Javasolta, hogy egy pillanatra vegyem le az akku sarut, és akkor eltünik a hiba, nem fog rángatni. KB 100000 FT, ha a váltó szétszedésekor csak O gyűrű hiba van. A tengelykapcsolót csak gyári újra cserélik, de állítólag van aki fel tudja újítani. Úgy látom, kb. 100-, 150 ezer forintért lehet rendbehozni, de ha nem zavar a rángatás, akkor nem érdemes vele foglalkozni...
Naplózva
krisztian82
Vendég
« Új hozzászólás #132 Dátum: 2014.08.28 csütörtök, 21:56:14 »

Szisztok!

'98-as 2.0-ás AUT Mondeom van. Szeretnék olajat cserélni benne. Ilyen esetben is (mint egy sima motorolaj cserénél) a szűrőt is kell cserélnem ugye? (Bocs ha nagyon bamba a kérdés...) Esetleg az olaj utántöltése is megoldható, vagy elegendő? Megnéztem a pálcát, tiszta az olaj rajta...bár ez lehet hogy egyáltalán nem jelent semmit?!

Ha utántöltök (és lehet azt egyáltalán), akkor a pálca nyílásába tölthetem, vagy máshova kell?

Köszönöm előre is!
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2014.08.29 péntek, 00:49:40 »

Szisztok!

'98-as 2.0-ás AUT Mondeom van. Szeretnék olajat cserélni benne. Ilyen esetben is (mint egy sima motorolaj cserénél) a szűrőt is kell cserélnem ugye? (Bocs ha nagyon bamba a kérdés...) Esetleg az olaj utántöltése is megoldható, vagy elegendő? Megnéztem a pálcát, tiszta az olaj rajta...bár ez lehet hogy egyáltalán nem jelent semmit?!

Ha utántöltök (és lehet azt egyáltalán), akkor a pálca nyílásába tölthetem, vagy máshova kell?

Köszönöm előre is!

Üdv a fórumon!

Lehet csak nekem nem világos: motor- vagy váltóolajat szándékozol cserélni? Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
krisztian82
Vendég
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2014.08.31 vasárnap, 11:08:24 »

Üdv a fórumon!

Lehet csak nekem nem világos: motor- vagy váltóolajat szándékozol cserélni? Smiley

Szia!

Bocsánat, nem voltam pontos Smiley... A váltóban szeretnék cserélni/utántölteni. Erre vonatkozik a kérdés.

Köszi Wink
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2014.08.31 vasárnap, 15:09:25 »

Szia!

Bocsánat, nem voltam pontos Smiley... A váltóban szeretnék cserélni/utántölteni. Erre vonatkozik a kérdés.

Köszi Wink

Nno. A service manual szerint valóban a pálca nyílásán lehet betölteni az olajat, összesen 7.5 liter megy bele. A tiszta olaj a váltóban normális dolog erősen használt olajnál is, ott nincs esély kormolódásra, vagy hasonló mocsokra mint ahogy a motornál. Fémreszelék viszont lehet benne, bár az is csak elenyésző mértékben. Hivatalosan nincs szükség a váltóolaj cseréjére, ha mégis nekiesel, akkor érdemes a szűrőt is kipucolni, vagy cserélni. Az olaj betöltésénél ajánlott egy tiszta tölcsér és egy finomszövésű szűrő használata is. Sok sikert Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
screamandcry
Vendég
« Új hozzászólás #136 Dátum: 2014.09.07 vasárnap, 13:13:25 »

sziasztok.nekem mk2 ghia kombihoz kéne az autómataváltóhoz borítás. nem fasza az enyémen. és most javítgatnám a verdámat
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2014.09.27 szombat, 22:10:10 »

Egy pár kérdés:  Roll Eyes

Menyire igaz, hogy 150 ezer km. után kuka az automata váltó?

Megjavítja az olaj csere?

Mi romlik el benne 150 e. km.-után?

 police
Naplózva
GÁTI
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2015.01.23 péntek, 12:35:38 »

 Lips Sealed
SOS, aki tud valamit:
98-as MKII-es benzines Mondeo 2.0-ás Zetec motorral, automata sebváltóval – a gondom: 80-90-es sebességgel menve 50-60 km megtétele után lesett a fordulatszám 0-500 közé, majd hiába adtam gázt nem pörgött fel a motor. Üresbe rakva normálisan vette a gázadást, egyenletesen felpörgött, de ha automatára raktam és elindultam (D) 2100-2220-as fordulaton - cca 60-70 km-es sebességnél - újra leesett a fordulatszám, kattogás (relészerű???) hallatszott a motortérből, gázadásra nem reagált. Ezt néhányszor megismételte. Közben a műszerfal nem jelzett ki semmit. Egy kis pihentetés után hazavánszorogtam vele 40-50-el. Emelkedőnek felfelé menve legyengült a húzása, a végén alig kúszott fel a tetejéig. Most állt pár napot, és utána városi közlekedésnél normálisan viselkedik. Tudtok valamit mondani, mi lehet a baja??? – motor?, váltó? váltóolaj? Előre is köszi a segítséget!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #139 Dátum: 2015.01.23 péntek, 12:44:00 »

Egy pár kérdés:  Roll Eyes

Menyire igaz, hogy 150 ezer km. után kuka az automata váltó?

Megjavítja az olaj csere?

Mi romlik el benne 150 e. km.-után?

 police

1. Semennyire
2. Az olaj nem javítja meg, ha már rossz.
3. Nincs olyan, hogy 150e -nél elromlik valamit. Ami elromlik az elromlik, nem tudja mikor és mennyi km-nél "kell" elromlania.

Ha a gyártó előírja az olajcserét, az a legtöbb amit megtehet az ember, hogy azt betartja. A többi meg ahogy alakul úgy alakul.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Milerang
Vendég
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 20:05:11 »

Üdv. mindenkinek!
97-esMK2 1.8td manuális váltó cserélhető autómatára???
Naplózva
Zyz001
Vendég
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2015.03.29 vasárnap, 14:46:16 »

Tud-e valaki 1999-es 2,5 litereshez automata váltót beszereléssel együtt?
Naplózva
lukit
Vendég
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2015.04.10 péntek, 16:57:53 »

Sziasztok!

Mennyibe kóstálhat egy váltófelújítás? Lehet-e itt valami tól-ig összeget megadni, hogy általában min. valamennyi és legrosszabb esetben mondjuk meg annyi? Gondoltam veszek 2-3-400-ért egy farkaslámpást, felújíttatom az automatát, fékeket, esetleg motort, kipufogórendszert és eljárkálok vele.
Automata V6 városi fogyasztással kapcsolatban van tapasztalatotok?

Régi álmom egy nagy kombi V6 automata Mondeo és érdekelne, hogy mennyire halott ötlet.

Köszi előre is  worship
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2015.04.10 péntek, 20:49:49 »

Sziasztok!

Mennyibe kóstálhat egy váltófelújítás? Lehet-e itt valami tól-ig összeget megadni, hogy általában min. valamennyi és legrosszabb esetben mondjuk meg annyi? Gondoltam veszek 2-3-400-ért egy farkaslámpást, felújíttatom az automatát, fékeket, esetleg motort, kipufogórendszert és eljárkálok vele.
Automata V6 városi fogyasztással kapcsolatban van tapasztalatotok?

Régi álmom egy nagy kombi V6 automata Mondeo és érdekelne, hogy mennyire halott ötlet.

Köszi előre is  worship

Hát ha nagyon röviden akarjuk megfogalmazni: drága mulatság Cheesy Városban kézi váltóval is be tud nyelni 13-15 litert a V6, automatával még több. A többire majd a tapasztaltabbak mondanak valami okosat.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Christof
Vendég
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2015.04.24 péntek, 09:24:07 »

Sziasztok!

Mennyibe kóstálhat egy váltófelújítás? Lehet-e itt valami tól-ig összeget megadni, hogy általában min. valamennyi és legrosszabb esetben mondjuk meg annyi? Gondoltam veszek 2-3-400-ért egy farkaslámpást, felújíttatom az automatát, fékeket, esetleg motort, kipufogórendszert és eljárkálok vele.
Automata V6 városi fogyasztással kapcsolatban van tapasztalatotok?

Régi álmom egy nagy kombi V6 automata Mondeo és érdekelne, hogy mennyire halott ötlet.

Köszi előre is  worship
Hali!
Nekem 99-es v6-osom van. Automata. Városban ha nem sietek 12 körül fogyaszt. Vegyes átlagom,havi egy két autópálya,előváros,belváros kb 500 km egy tank. Nem volt még üres. Amikor jelez a műszer tankolok. Általában 50 litert teszek bele. Azaz 11-13 liter a vegyes fogyi lábtól függően. Pályán tud 10 litert vagy kicsivel alatta. De szerintem nem vészes egy ekkora motortól. Ha városban használod akkor kapcsold ki a 4.-iket. Nem kell. 1-2-3 és pont elég. Nekem 3.-ikban 50/kmh 1500 körül forog.
Naplózva
Csaba1974
Vendég
« Új hozzászólás #145 Dátum: 2015.11.06 péntek, 19:17:25 »

Keresnék 1,8 as benzines automata müködö váltot. Aki tud az irjon. Köszönöm
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #146 Dátum: 2016.02.25 csütörtök, 17:05:24 »

Tisztelt Fórumtársak!

Ahogy nézem elég régen nem ír ide senki. Talán mindenkinek megjavult az automata váltója és nincs semmi probléma. Nekem is van egy 1998-as MK-2-es 2.5 V6 benzines automata váltós autóm, a váltó típusa CD4E és én is szenvedtem vele. Kb. 2 évig nem is üzemelt. Végül nekem kellett megoldani a problémát mert sajnos a V6-hoz kevesen a váltóhoz még kevesebben értenek. Se szerelők, se Ford szerviz pontos diagnózist nem tudtak mondani. A váltóhoz nem is kellett hozzányúlni, elektromos hiba volt. A váltót az ECU vezérli és sajnos az ECU szoftere nem mindig működik tökéletesen és produkál néha olyan jelenségeket ami váltóhibára utal. Az autónak motorikusan is tökéletesnek kell lenni a legkissebb hiba is befolyásolja a váltó müködését. Manuális váltóval ezeket a hibákat jóformán nem is észlelnénk.
A váltó szerkezeti hibáit könnyebb felismerni. Nekem most villog állandóan az OD lámpa de a váltó tökéletesen müködik,1-2-es-ben ritkán vált kissé nagyobb rántással de ez is alig észrevehető. A lámpa mitől villog ha jobb idő lesz hátha ki tudom deríteni.

Üdvözlettel: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
high
Vendég
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 08:22:03 »

sziasztok vásároltam 1996 os 2 l 16 szelepes automata mondeo kombit nem tul olcson vásárlás után 10 percel nem tudtam elérmi a tulajt igy nyakamon maradt az auto. olyan hibával szembesültem hogy nem tudok meleg motornál tolatni alapjáratom 500 körül durrog a pillango szelep furcsán fütyül stb . sajnos mind a mai napig elérhetetlen a tulaj.  otthon ki tudom e javitani a hibáit vagy csak szerviz,nem sok pézem maradt . ha házilag javithato-e a hibája.
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #148 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 08:35:09 »

sziasztok vásároltam 1996 os 2 l 16 szelepes automata mondeo kombit nem tul olcson vásárlás után 10 percel nem tudtam elérmi a tulajt igy nyakamon maradt az auto. olyan hibával szembesültem hogy nem tudok meleg motornál tolatni alapjáratom 500 körül durrog a pillango szelep furcsán fütyül stb . sajnos mind a mai napig elérhetetlen a tulaj.  otthon ki tudom e javitani a hibáit vagy csak szerviz,nem sok pézem maradt . ha házilag javithato-e a hibája.

Szia,

Először nézd át a pillangószelep környékét, nincs-e lelazult cső vagy bilincs. Meleg motornál bezavarhat az EGR szelep is, érdemes ezt is megnézni, kitakarítani, a kipufogóból jövő csövét megnézni nem lyukas/repedt/eltömődött-e.

Sok mindent meg lehet otthon csinálni, ha van hozzá szerszámod, türelmed, némi érzék vagy szakértelem. Vagy egy közeli szerelő.

A váltóba érdemes olajat cserélni és szűrőt cserélni, meghálálja.

Még egy jótanács: ha szerelőhöz mész, és van időd, várd meg, nézd mit csinál, láthatsz érdekes dolgokat az autódról.

Üdv:

Zsolio
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #149 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 13:16:43 »

sziasztok vásároltam 1996 os 2 l 16 szelepes automata mondeo kombit nem tul olcson vásárlás után 10 percel nem tudtam elérmi a tulajt igy nyakamon maradt az auto. olyan hibával szembesültem hogy nem tudok meleg motornál tolatni alapjáratom 500 körül durrog a pillango szelep furcsán fütyül stb . sajnos mind a mai napig elérhetetlen a tulaj.  otthon ki tudom e javitani a hibáit vagy csak szerviz,nem sok pézem maradt . ha házilag javithato-e a hibája.

Menj el az eladó címére (remélem benne van az adásvételiben), és vigyél magaddal pár meggyőzésre alkalmas egyént. Bármilyen további állapotfelmérésről/javításról kérj írásban szakértői véleményt is. Ha tele van rejtett hibákkal az autó (amik nincsenek feltüntetve az adásvételiben), akkor jogosan lehet feljelenteni/beperelni az eladót. Szorítok, hogy ne legyen úgy, de a jelek szerint szükség lehet rá..
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Oldalak: 1 2 [3] 4   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.069 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.