Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.26 péntek, 03:10:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 142199 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Dátum: 2009.08.30 vasárnap, 17:47:44 »

Automata váltó.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
whooree
Vendég
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2009.10.19 hétfő, 18:34:34 »

Üdv mindenkinek

Pár hónapja vezetgetek egy automata ( 2,5 '98) mondeot. A probléma pedig az hogy mikor sebességbe rakom bizony ránt egyet az autó, de ez annyira nem tűnik vészesnek/persze laikusként nem is tudom hogy mikor durva már a dolog/, nos ezzel mit lehet kezdeni? vagy inkább várjam meg hogy alakul, mert olvastam a fórumban olyat is akinél ez a jelenség szintén fenn áll mindenféle különösebb probléma nélkül.

Más: sokszor tapasztalok olyat hogy kisebb sebességnél / kb 40-70 ig/ rángat a gép, főleg amióta hidegebb idő van. Volt olyan is amikor direkt úgy indultam el vele hogy beindítottam és teljesen meleg motornál minden sebességbe beraktam kis időre, /kb 10 sec./ és ezt többször megismételve, ezután a hiba nem volt annyira számottevő, vagy egyáltalán nem is jelentkezett.

Nem tudom hogy végülis mi lehet a hiba oka, váltóolaj szintje megfelelő, bár látszik az olajon hogy nem friss már, nem tudom érdemes lenne-e cserélni az olajat, és ha igen akkor milyen márka amit ajánlanátok bele, és mennyi kell az olajból.

Valamint mégegy probléma ami igaz nem a váltóhoz tartozik: hidegen beindítva az autót az alapjárat sokszor elmegy és leáll, csak úgy stabilizálódik ha egy-két percig nyomom neki a gázt, utána ha leveszem a lábam akkor már nem áll le, bár olyankor is néha egyenetlen az alapjárat. Talán Maf-szenzor?

Előre is köszi a segítséget, és elnézést ha oltári nagy hülyeségeket írtam:D

Naplózva
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2009.10.19 hétfő, 23:07:51 »

Üdv mindenkinek

Szia!

Semmi gond a rántással. Teljesen normális jelenség. Minden automata váltó így viselkedik (kivéve a DSG-ket, meg a legújabb fejlesztésű fokozatmentes váltókat). A rántás, amit érzel annyit jelent, hogy a váltó sebességben van, megérkezett a kerekekre a kúszónyomaték. Ennek köszönhető, hogy amint fölengeded a fékpedált, az autó elindul (kúszik). Ha fáradtak a motortartó bakok és egyes szilentek a futóműben, talán nagyobbnak érződik a rántás, tekintve, hogy a motor (és a hajtáslánc) is nagyobbat mozdul, miközben állsz a féken.

A hidegen nagyobb rántásnak, és a darabos váltásoknak is a hideg váltóolaj az okozója. A váltóolajat a motor hűtővize melegíti fel, következésképp amíg a motor hideg, a váltóolaj is hideg, emiatt még nem optimális a viszkozitása. Elég bonyolult szerkezetek ezek a váltók: Különféle fékszalagokkal csúsztatják a sebességeket, hogy minél simábbak legyenek a váltások, amelyeket egy elektronika és az olajnyomás szabályoz.

Többek között ezért is fontos a megfelelő minőségű olaj használata és az olajszint rendszeres ellenőrzése. (A helyes eljárás: Üzemmeleg, járó motorral álló helyzetben végigkapcsolgatni az összes sebességet, majd a váltót "P"-be rakni, aztán a még mindig járó motornál nívópálca kihúz, tiszta - nem foszló - ronggyal letöröl, visszadug, megint kihúz, olajszint leolvas.)

Indokolatlan indulás előtt álló helyzetben végigkapcsolgatni a sebességeket. Egy szakszerű váltóolajcsere ártani ritkán árt, de csak akkor ér valamit, ha olajszűrőt is cserélsz, ahhoz azonban komolyabban meg kell bontani a váltót.

Nekem azt tanácsolták a solymári váltós szakik - a fent leírtakon túl -, hogy akár hideg a motor, akár meleg, ne induljak el azonnal, hanem egy keveset (fél percet), hagyjam alapjáraton ketyegni a kocsit.
Ez teljesen normális dolog, nem időhúzás: Ennyi idő alatt reggelente kinyitom a kertkaput, fölveszem a szemüvegem, kirakom a zsebemből a telefonom, bekötöm a biztonsági övet, stb... Szóval amíg egyébként is tollászkodnék a kocsiban, addig hagyom alapjáraton ketyegni. Ennyi idő bőven elég, hogy a motorban is felépüljön az olajnyomás, beálljon egy stabil alapjárati fordulatszám, a váltóolaj is mozduljon egy kicsit, stb... Indulás után pedig (mint bármelyik jóérzésű autós), nem nyomom ki a szemét, hanem kis gázzal, alacsony fordulatom hagyom elváltogatni "D"-ben.

(1-esből 2-esbe váltásnál hidegen, alacsony fordulaton nekem is érezhetően durvábban vált, mint ahogyan a többi sebességet pakolgatja. Ahogy melegszik a motor, ez fokozatosan elmúlik, üzemmeleg motornál pedig minden sebességet egyformán simán vált. De ugyanezt, ugyanígy produkálta az ex-Mondeom is a gyári felújított 0 km-es váltóval is. Szóval a jelenséget tekinthetjük normálisnak.)

Az alapjárat problémádat sok minden okozhatja, többek között a MAF-szenzor szennyezettsége is. Az is lehet, hogy valahonnét fals levegőt szív a motor. Nézd át a vákuumcsöveket! Ha nincs meg a hiba, írj a V6 motoros topicba is, ott a szakiktól kaphatsz részletes útbaigazítást ezügyben!

Remélem én sem írtam túl nagy butaságokat, de ha mégis, majd a többiek kijavítanak!  nyes wave  worship

Üdv!
trombonist
Naplózva
mandris
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



E-mail
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2009.12.25 péntek, 17:22:05 »

Sziasztok.


A Tiszteletteljes kerdesem az lenne, hogy hallott-e mar valaki otsebesseges automata valtorol? Ha igen hol?
Valahol egyszer olvastam rola, de mar nem talalom sehol sem.
Koszonettel: mandris
Naplózva

MK-II V6
trombonist
Vendég
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2010.01.03 vasárnap, 15:46:33 »

Sziasztok.


A Tiszteletteljes kerdesem az lenne, hogy hallott-e mar valaki otsebesseges automata valtorol? Ha igen hol?
Valahol egyszer olvastam rola, de mar nem talalom sehol sem.
Koszonettel: mandris
Szia!

Természetesen létezik 5-6-7, sőt, még több sebességes automata váltó is. De nem az MKII Mondeoban. Azokban gyárilag kizárólag a CD4E - kódszámú 4 sebességes automatát használták. Az MKIII-tól használtak csak ötsebességest.
Persze elképzelhető, hogy létezik valaki által öt sebességesre átépített MKII, de gyárilag ilyenről nem tudok.

Üdv!
trombonist
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #5 Dátum: 2010.09.11 szombat, 14:32:14 »

Sziasztok!
1.8 TD motorhoz lehetséges, hogy a kézi 5sebességeset, automata váltóra cseréljem? Az az igazság, hogy egyrészt jóval kényelmesebb lenne, és kézi váltó 2. 3. fokozat fordulatszám tartományai hegymenetben nem a legjobbak. Azaz 2esben pörgetni kell 3asban meg fullad. Most különösen rossz, mert nem pörgethetem a gépet, motorgenerál után vagyok, és 3000 felé nem szeretem pörgetni. Mit javasoltok?
üdv:
Frogger

engem nem szokott izgatni, ha 2esben az ideális menni. aki siet, majd leelőz  vigyor3
legyen meg a 2000es fordulat és kész.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2010.10.12 kedd, 20:26:57 »

Hali, érdeklődnék hogy "újonnan" szerzett 2.5 V6 om automata váltója olyan furcsán viselkedik, tudom mondtátok hogy kerüljem az automatát. Reggel full hidegen simán berakom D be és valami eszméletlenül nagyot üt kivülről is hallani, melegen már sokkal kisebb a váltás D be rakáskor de érezhető még mindig, illetve 1-2 be is lök egyet az autó, megnéztem az olaj szintet A "Dont add this area"-n a do betükig ér az olaj, lehetséges hogy kellene rátölteni esetleg cserélni az olajat vagy gyors váljak is meg tőle rinya rinya, illetve váltó csere?. Ha tud ajánlani valaki egy automata szakit aki ránéz jó lenne. Köszi.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2010.10.13 szerda, 01:28:57 »

Hali, érdeklődnék hogy "újonnan" szerzett 2.5 V6 om automata váltója olyan furcsán viselkedik, tudom mondtátok hogy kerüljem az automatát. Reggel full hidegen simán berakom D be és valami eszméletlenül nagyot üt kivülről is hallani, melegen már sokkal kisebb a váltás D be rakáskor de érezhető még mindig, illetve 1-2 be is lök egyet az autó, megnéztem az olaj szintet A "Dont add this area"-n a do betükig ér az olaj, lehetséges hogy kellene rátölteni esetleg cserélni az olajat vagy gyors váljak is meg tőle rinya rinya, illetve váltó csere?. Ha tud ajánlani valaki egy automata szakit aki ránéz jó lenne. Köszi.
hajjaj....pedig mindent leírtál...az automatában gyári előírás szerint kell cserélni az olajat.Első nekifutásra próbáld ki,ha nem jön be,legalább nem buksz nagyot.Ami még zűrös szokott lenni (itteni leírás,nem saját taapasztalat szerencsére) azok a nyomáskapcsolók (elektrohidraulikus kapcsolók ?) vagy mik.Eltömődnek,ha régi az olaj és nem kapcsolnak.
Az egyik lehetőség a bontott váltó vagy csere kézire.A javítás osk,nem éri meg.Mindkettő zsebbenyúlós,de kéziváltósat kellett volna venni...néztem a hahu-t,tömve van automatákkal...
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2010.10.13 szerda, 09:58:46 »

hajjaj....pedig mindent leírtál...az automatában gyári előírás szerint kell cserélni az olajat.Első nekifutásra próbáld ki,ha nem jön be,legalább nem buksz nagyot.Ami még zűrös szokott lenni (itteni leírás,nem saját taapasztalat szerencsére) azok a nyomáskapcsolók (elektrohidraulikus kapcsolók ?) vagy mik.Eltömődnek,ha régi az olaj és nem kapcsolnak.
Az egyik lehetőség a bontott váltó vagy csere kézire.A javítás osk,nem éri meg.Mindkettő zsebbenyúlós,de kéziváltósat kellett volna venni...néztem a hahu-t,tömve van automatákkal...
Én nem szeretem a kézi váltót, elvagyok vele de inkább automata ez a 6. automata váltós autóm és eddig hála ég mindig jólsikerült választanom. Olajat lecserélem remélem változik valamit pozitiv irányba a váltó. Köszi
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2010.10.13 szerda, 10:31:44 »

Én nem szeretem a kézi váltót, elvagyok vele de inkább automata ez a 6. automata váltós autóm és eddig hála ég mindig jólsikerült választanom. Olajat lecserélem remélem változik valamit pozitiv irányba a váltó. Köszi
Ezt is megértem.Sajnos az a nagy helyzet,hogy tényleg nagyon sokan befürödtek ezekkel az automatákkal.Ha nagyon sokáig akarod használni az autót,akkor próbálj meg külföldről egy zsír újat behozni.Bár az is kb. annyi mint az autó értéke,viszont hosszú távon jobban megéri-szerintem-mint ezt tákolni v. bontottra cserélni.
Naplózva
Fekusz
Vendég
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2010.10.13 szerda, 10:38:35 »

Én nem szeretem a kézi váltót, elvagyok vele de inkább automata ez a 6. automata váltós autóm és eddig hála ég mindig jólsikerült választanom. Olajat lecserélem remélem változik valamit pozitiv irányba a váltó. Köszi

 Én is automata párti vagyok, de Mondeóból szóba sem jöhetett. Elég volt elolvasnom, amiket a fórumon írtak. A következő autóm majd automata lesz, de nem Mondeo.
 A Mustangomban kevés volt az olaj, annak az volt a jele, hogy nem akart váltani, 2-ból a végén már nem is tette 3-ba. Amikor sebességbe raktam, iszonyú nagyot csattant és rántott, olyankor mindig kapart egy picit a kerék. Erre a szerelő látatlanban annyit mondott, hogy odavan, teljes felújítás kéne. Én inkább eladtam. Smiley
 
Naplózva
csabi88
Vendég
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2010.10.17 vasárnap, 22:12:24 »

Hali. Automatával kapcsolatban arra lennék kiváncsi hogy ha full hideg a motor-váltó nagyon nagy ütéssel adja tudtomra hogy D be raktam, R be alig de érezhető azért. Melegen már nem olyan vészes. 1-ből 2 be van egy kis ütés melegen is. Viszont ez a hideg ütés amit csinál idegesit.  Mitől lehet ? Köszi
Naplózva
xuwenli200888
Vendég
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2010.11.08 hétfő, 09:51:19 »

Valamint mégegy probléma ami igaz nem a váltóhoz tartozik: hidegen beindítva az autót az alapjárat sokszor elmegy és leáll, csak úgy stabilizálódik ha egy-két percig nyomom neki a gázt, utána ha leveszem a lábam akkor már nem áll le, bár olyankor is néha egyenetlen az alapjárat. Talán Maf-szenzor?
ugg boots classic tall
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2010.11.08 hétfő, 10:59:23 »

Valamint mégegy probléma ami igaz nem a váltóhoz tartozik: hidegen beindítva az autót az alapjárat sokszor elmegy és leáll, csak úgy stabilizálódik ha egy-két percig nyomom neki a gázt, utána ha leveszem a lábam akkor már nem áll le, bár olyankor is néha egyenetlen az alapjárat. Talán Maf-szenzor?
ugg boots classic tall

ez már akár alapjárati motor is lehet vagy vákumhiba.
Naplózva
Ribizke
Vendég
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2010.11.08 hétfő, 16:55:19 »

Sziasztok! Tegnap az M3-ason hazafele jövet észre vettem, hogy az overdrive lámpája folyamatosan villog és marha nagyot rántott minden váltáskor. Valaki tudja ez mitől lehet? Ma reggel még egy kicsit csinálta, de kb 10 km után megjavult. Legalábbis nem villog és a váltás is szépen megy. Olajcserét 3 helyen kérdeztem, de nem merik vállalni. Valami ötlet?
Másik kérdés: a váltóból le lehet venni valami jelet egy olyan numerikus kijelzőnek, ami az épp aktuális fokozetot mutatná, mint pl mk3-nál?
Naplózva
zsozso906
Vendég
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2011.01.24 hétfő, 10:19:17 »

Sziasztok!
Érdeklődnék hogy az mkII autómata váltójában hol találom az olajszűrőt?
Melyik részen kell megbontani?
Előre is köszi a segítséget.
Naplózva
Ribizke
Vendég
« Új hozzászólás #16 Dátum: 2011.01.27 csütörtök, 23:52:22 »

Sziasztok!
Érdeklődnék hogy az mkII autómata váltójában hol találom az olajszűrőt?
Melyik részen kell megbontani?
Előre is köszi a segítséget.
Bent van a váltóban, ha nem létszükség, akkor nem kéne bántani...
Naplózva
Gery06
Vendég
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2011.02.12 szombat, 14:03:51 »

Sziasztok!

Hol találok bővebb infót az automata váltó átépítéséről manuálisra?

Egyébként tényleg kb 100,000Ft-ból meglenne egy ilyen átépítés?  El nem tudom képzelni   Roll Eyes
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 09:27:37 »

Sziasztok!

Hol találok bővebb infót az automata váltó átépítéséről manuálisra?

Egyébként tényleg kb 100,000Ft-ból meglenne egy ilyen átépítés?  El nem tudom képzelni   Roll Eyes
keress vissza a tavalyi,tavalyelőtti hsz-kben.
Ami tuti kell:
-váltó,váltótartó bakok,lendkerék,kuplung,kinyomócsapágy,pedálsor,féltengelyek,pedál-kinyomó közötti csövek,főfékhenger tartály+cső
Amit applikálni szoktak a gyújtás miatt: EEC,gyújtásmodul (az automatáé külön van,de nem mindenki cserélte)
Amit nem biztos,hogy cserélni kell:
-hűtő,olajhűtő

A váltó kb. 30e,kérni kell hozzá a bakokat.A kuplungból jó állapotú bontott is megéri,lendkerékből szintén (kb 5e,kuplungot nem tudom).Kinyomócsapágyból is lehet bontottat venni,5e ft-ért kaptam az egynyolchoz szundinál,véhathoz lehet 8-10e.Féltengelyek mk2-nél 16e/szett véhathoz (mert nekem is fog kelleni...),pedálsor 2-3e ft.
A többit remélhetőleg majd a többiek hozzáteszik.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.13 vasárnap, 09:35:23 írta misi107 » Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 13:28:16 »

Hali. Automatával kapcsolatban arra lennék kiváncsi hogy ha full hideg a motor-váltó nagyon nagy ütéssel adja tudtomra hogy D be raktam, R be alig de érezhető azért. Melegen már nem olyan vészes. 1-ből 2 be van egy kis ütés melegen is. Viszont ez a hideg ütés amit csinál idegesit.  Mitől lehet ? Köszi

Hidegen sűrűbb a váltóolaj, még nem jut el mindenhová, hogy kenjen. Igazándiból hidegben érdemesebb kicsit járatni indulás előtt, hogy átforgassa az olajat, és kicsit megmelegítse azt. Az ütés azért is érzékelhető, mert a motortartó bakok, a futómű már nem 100as, így már van annyit játéka, hogy ugorjon egyet, amikor megérkezik a befékezett kerékre a nyomaték.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #20 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 13:48:30 »

Sziasztok!

Hol találok bővebb infót az automata váltó átépítéséről manuálisra?

Egyébként tényleg kb 100,000Ft-ból meglenne egy ilyen átépítés?  El nem tudom képzelni   Roll Eyes

Ha mindenből a lepusztítottat veszed, akkor elképzelhető. Lehet bontott kuplungtárcsát is belerakni, de a végeredmény kb ugyanaz lesz, mintha vennél egy bontott automatát, és mennél vele az újabb cseréig ~100 000 km-t. Alapból csak a teljes kuplung szett utángyártottban 60 000 forint. Váltót lehet venni 10 000-ért is, meg 30 000ért is. A 10 000-es kategória az árának megfelelő futásteljesítményre képes. Márpedig előbb találsz olyan szakit, aki jól megcsinálja egy automatát, mint aki jól össze tudja rakni a Mondeo manuális váltóját.
 Egyébként, ahogy beszélgettem a napokban szakikkal, rájöttem, hogy az átépítést azért is szajkózzák annyira (miközben majdnem annyi, mint az automatát felújítani), mert 10 szakiból 9,5 (illetve ez körülbelül az arány a fórumozókra - "lelkes autobarátokra" is) kukkot se ért hozzá, de sokkal elegánsabb valamire azt mondani, hogy ***, mint utánanézni, és megcsinálni. Persze, ha valaki nem ért a számítógéphez, akkor a számítógép a ***, és inkább jobb papíron dolgozni, számolgatni. Ennyi erővel a fára is fel lehet mászni...  vigyor3
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Gery06
Vendég
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 21:53:05 »

Az a igazság srácok,hogy kinéztem magamnak egy 2000/12-es gyönyörű fekete 2,5 V6-os Ghia Modeot minden extrával + bőrülések stb.. és nagyon szép állapotban van. 800,000 Magyar Huf az ára,mert a becsületes tulaj szerint néha rosszalkodik az automata váltó.

Na ennyi infó nekem elég volt,mert itt annyira lehúzzátok az automata váltós kocsikat ,hogy nem csodálkoznék ha minden ilyen mondeos a Dunába tolná az autóját.

Az automata váltó felújítása szerintetek horror ár! Én még nem érdeklődtem utána,de hiszek nektek. Ezért is gondoltam,hogy van még egy kis anyagi tartalékom és átalakítanám manuálisra ( ez talán olcsóbb is ),hogy később ne legyenek gondjaim. Na meg gondolom a fogyasztásán is segítene a manuális váltó.

Naplózva
Gery06
Vendég
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 22:01:22 »

Nézzétek,hogy mit találtam:

http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=54

Nem Mondeo,de ugyanez a téma  Wink
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 22:09:32 »

Ha mindenből a lepusztítottat veszed, akkor elképzelhető. Lehet bontott kuplungtárcsát is belerakni, de a végeredmény kb ugyanaz lesz, mintha vennél egy bontott automatát, és mennél vele az újabb cseréig ~100 000 km-t. Alapból csak a teljes kuplung szett utángyártottban 60 000 forint. Váltót lehet venni 10 000-ért is, meg 30 000ért is. A 10 000-es kategória az árának megfelelő futásteljesítményre képes. Márpedig előbb találsz olyan szakit, aki jól megcsinálja egy automatát, mint aki jól össze tudja rakni a Mondeo manuális váltóját.
 Egyébként, ahogy beszélgettem a napokban szakikkal, rájöttem, hogy az átépítést azért is szajkózzák annyira (miközben majdnem annyi, mint az automatát felújítani), mert 10 szakiból 9,5 (illetve ez körülbelül az arány a fórumozókra - "lelkes autobarátokra" is) kukkot se ért hozzá, de sokkal elegánsabb valamire azt mondani, hogy ***, mint utánanézni, és megcsinálni. Persze, ha valaki nem ért a számítógéphez, akkor a számítógép a ***, és inkább jobb papíron dolgozni, számolgatni. Ennyi erővel a fára is fel lehet mászni...  vigyor3
Ez igaz.De azért mondjuk a kézinél a kuplung élettartama nagyban függ a használattól (mint az automata)
Naplózva
Gery06
Vendég
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 22:20:24 »

Most akkor nem olyan drága az automata váltó felújítása ha beszarik? Mert most akkor szerintetek drágább lenne átalakítani manuálisra?  Egyébként fogyasztásban mennyi az eltérés automata és manuális között?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 23:33:09 »

Most akkor nem olyan drága az automata váltó felújítása ha be***ik? Mert most akkor szerintetek drágább lenne átalakítani manuálisra?  Egyébként fogyasztásban mennyi az eltérés automata és manuális között?
Manuális kevesebbet fogyaszt kb. 1 literrel.Egyszóval pro és kontra van érv mindkettő mellett.Ha mindenből újat veszel-kivéve a váltót-akkor a manuális átalakítás drágább (kuplungszett kb. 60-70e,kinyomócsapágy kb. 50e) De ha nem versenyzel (sokat... Wink ) akkor tovább bírja mint az automata.Viszont lemondasz a kényelemről,de kevesebbet fogyaszt és használhatod mindkét lábad.Ha bontottat veszel-bár én azt mondom,megbízható helyről vásárolva az sem feltétlen lutri-kevesebből megvan és még akkor sem aggódni,hogy egyszercsak elfogy a tárcsa.Az automata mellett szól,hogy kényelmes,viszont többet fogyaszt és a kiszerelés-javítás danjo infói alapján nem éppen leányálom.Cserébe lesz egy működő váltód,aminél szintén nem kell félned,hogy szétesik.Viszont cserébe kicsit jobban oda kell figyelned rá és nem hajtani annyira mint a másikkal.De megúszod az átépítéssel járó hercehurcát (ja,a könyöklő műanyag betétje meg a váltókulissza+váltóbowden kimaradt a felsorolásból...) Szóval igazából rajtad áll.
Naplózva
Gery06
Vendég
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 08:41:41 »

Köszi a tippet Misi107!

Tehát akkor tényleg pro és kontra ebben a témában,de valahol mégiscsak a manuális mellett szól a voks. Akkor egy ilyen átalakítás új kuplung szettel meg a többi alkatrésszel kb 200,000Ft-ra jön ki. Hmmmmm . . . .

Ha viszont elromlik az automata váltó akkor is kb ennyi lesz az összeg. Na de az is kérdés,hogy mennyit bír egy ilyen automata váltó 100,000Km-ert? Nekem az kb 10 év. Ha ennyit bír akkor jó,mert ha most veszek egy 10 éves mondeot azt biztos nem tartom meg 10 évig.

Csak időközben le legyen annyi baja az automata váltónak.
Naplózva
v6automatic
Vendég
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 14:25:23 »

sziasztok

érdeklődnék,hogy automata váltóban érdemes olajat cserélni,vagy csak utántöltés érdemes?
98 2.5 v6 os mondeo

köszi a válaszokat

Ákos
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 14:40:16 »

sziasztok

érdeklődnék,hogy automata váltóban érdemes olajat cserélni,vagy csak utántöltés érdemes?
98 2.5 v6 os mondeo

köszi a válaszokat

Ákos
hát,igazából az automata váltóban kötelező olajat cserélni,ellentétben a manuálissal.Abban nem,de érdemes legalább egyszer megejteni.
Naplózva
devisionhun
Vendég
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2011.05.23 hétfő, 23:00:13 »

Elofordulhat, hogy nem jo helyre tettem fel kerdesemet legutobb, bar gyanus, hogy itt is ugyanazok adnanak ra valszt... =)

Latom megint vallashaboru kozepebe csoppenek...
Automatas 2.0zetec Mk2 kombi (evj. 2000)

Hutot nagynehezen talatam, csereltem. (javitva volt, nem birta, spriccelt) Valtobol erkezo csovek (gondolom az automanak kell a hutes) kicsit betegek, az egyik megrepedt.
Hol talalok ilyet?

Es hol talalok annal olcsobban?
Leginkabb az a darab kellene, ami a huto egyik felebol a masikba megy.

Jol tippelem, hogy ha ott szivarog (melegen csopog?) akkor az O/D OFF emiatt kezd el neha villogni?

Egyeb hasznos tanacsok erre az esetre?
Kosziszepen!
Naplózva
peppyke
Vendég
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2011.06.04 szombat, 21:21:13 »

Sziasztok!

Nekem egy 99-es 2,5 V6 Mondeom van automata! A problámám a következö lenne van az a O/D OFF visszajelzö.. Van hogy egyáltalán ne világit viszont van hogy napokig villog! Azt mondták ha villog akkor az nem jó! Mi lehet a hiba? Mi baja a váltonak?

Más kérdés. A légzsák visszajelzö villog számszerint 4-et,ez ha jol olvastam akkor övfeszitö gond,ezzel mit lehet tenni?

És még egy: van az az ellenörzö rész ahol az ajtók nyitását lámpák stb ellenörzödik! gyujtásnál minden tökéletesen világit,viszont mikor el kellene aludni mindnek akkor idönként az auto jobb oldali elsö és hátsó lámpa ellenörzö kigyulladva marad,de van olyan is hogy a két hátsó marad ugy! Viszont minden lámpa tökéletesen világit! Ezeket hogy lehet megszüntetni?

Várom mielöbbi válaszokat akár PÜ-be is!

Köszönöm!

Üdv Péter 
Naplózva
PeterHz
Vendég
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2011.07.02 szombat, 09:14:33 »

Itt is hali! Smiley

Olyan problémám lenne, hogy az aut. váltó padlógáznál (Economy fokozatban is) kikapcsolt kipörgésgátlóval, olyat nyikkan (valószínűleg) a kuplungon, hogy besírok, lehet, hogy megcsúszik a kuplung?
És ez azért van, mert az előző tulaj chiptuninggal felturbózta 210 lóerőre (szerintem már nincs meg annyi, vagy nem is volt soha...a 190 LE tűnik reálisnak) és a váltó nem erre vam tervezve?
Vagy kopik valami cserealkatrész, vagy bármi tipp? Cheesy

Üdv, és köszi.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.02 szombat, 09:25:30 írta PeterHz » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2011.07.02 szombat, 13:49:04 »

Itt is hali! Smiley

Olyan problémám lenne, hogy az aut. váltó padlógáznál (Economy fokozatban is) kikapcsolt kipörgésgátlóval, olyat nyikkan (valószínűleg) a kuplungon, hogy besírok, lehet, hogy megcsúszik a kuplung?
És ez azért van, mert az előző tulaj chiptuninggal felturbózta 210 lóerőre (szerintem már nincs meg annyi, vagy nem is volt soha...a 190 LE tűnik reálisnak) és a váltó nem erre vam tervezve?
Vagy kopik valami cserealkatrész, vagy bármi tipp? Cheesy

Üdv, és köszi.
örüljön, ha 170 helyett lett 180 eplus2 még a gyáriaknak sem sikerült az st200-ban hozni a 200le-t Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2011.07.02 szombat, 14:04:15 »

Itt is hali! Smiley

Olyan problémám lenne, hogy az aut. váltó padlógáznál (Economy fokozatban is) kikapcsolt kipörgésgátlóval, olyat nyikkan (valószínűleg) a kuplungon, hogy besírok, lehet, hogy megcsúszik a kuplung?
És ez azért van, mert az előző tulaj chiptuninggal felturbózta 210 lóerőre (szerintem már nincs meg annyi, vagy nem is volt soha...a 190 LE tűnik reálisnak) és a váltó nem erre vam tervezve?
Vagy kopik valami cserealkatrész, vagy bármi tipp? Cheesy

Üdv, és köszi.
behal az automata chip nélkül is...könyveld el magadban,hogy a mondeo automatákat általában kerüli mindenki.Valószínűleg te is ebbe futottál bele-gondolom megkímélt verda volt,a chip tuningjával együtt.Sok sikert,remélem van félretéve némi pénzmagod.
Naplózva
PeterHz
Vendég
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2011.07.02 szombat, 15:16:17 »

Idézetet írta: misi107
behal az automata chip nélkül is...könyveld el magadban,hogy a mondeo automatákat általában kerüli mindenki.Valószínűleg te is ebbe futottál bele-gondolom megkímélt verda volt,a chip tuningjával együtt.Sok sikert,remélem van félretéve némi pénzmagod.

Mondjuk nem ez volt a kérdés...Smiley Hanem, hogy miért nyikkan.  Mitől...
Mert a váltó kétszer lett mahinálva, egyszer felújítva volt, egyszer pedig kicserélve...és igen a haverom vigyázott rá, mivel az ővé volt. (előző tulaj chiptuningolta)
Tehát miért(vagy mi) nyikkan a padlógáznál váltáskor...megcsúszik a kuplung, vagy az ékszíj (olyan hangja van mondjuk mint az ékszíjnak)...

Tehát a váltó nem ***...egyáltalán sőt, olyan szépen finoman vált, hogy csak na.
Naplózva
PeterHz
Vendég
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2011.07.02 szombat, 15:19:40 »

Idézetet írta: misi107
behal az automata chip nélkül is...könyveld el magadban,hogy a mondeo automatákat általában kerüli mindenki.Valószínűleg te is ebbe futottál bele-gondolom megkímélt verda volt,a chip tuningjával együtt.Sok sikert,remélem van félretéve némi pénzmagod.

Egyébként, meg, ha elbarmolódik az aut. akkor ha megoldható manuálist tennék bele. Soha nem voltam egy automata fan.
Naplózva
PeterHz
Vendég
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2011.08.09 kedd, 08:50:15 »

hűha...van valaki aki PRO az MK2 V6 2,5 aut. témában?
Olyan problémám van tegnap óta, hogy 1-esből 3500-ig felpörög a fordulatszám és akkor vált...talán már 3-asba...szóval mintha kimaradna a kettes, de ezt nem tudom pontosan...de eddig úgy váltott mint a parancsolat...nem tudom mi lehet.
Aztán tegnap leállíás előtt elkezdett villogni a O/D OFF kiírás...külföldi fórumokon azt írják, hogy ez váltóhibára utal...ill., hogy úgy lehet elébe menni mindennek, hogy valami szenzort kell WD40-ezni a váltóműben...

Valami ötlet? Cheesy
Naplózva
peppyke
Vendég
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2011.09.20 kedd, 06:51:37 »

Sziasztok!

Kérdés.. Egy 1.8 benzines motorhoz való manuális váltó csatlakoztatható egy 2,5 benzines mocihoz?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2011.09.20 kedd, 09:56:24 »

Sziasztok!

Kérdés.. Egy 1.8 benzines motorhoz való manuális váltó csatlakoztatható egy 2,5 benzines mocihoz?
minden bizonnyal, de ne várj tőle sok jót...
hiába mtx75 az is ez is, olyan, mint ha tűsarkú cipőben akarnád lefutni a félmaratont...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
peppyke
Vendég
« Új hozzászólás #39 Dátum: 2011.09.20 kedd, 13:50:52 »

minden bizonnyal, de ne várj tőle sok jót...
hiába mtx75 az is ez is, olyan, mint ha tűsarkú cipőben akarnád lefutni a félmaratont...

Lényegében jo! Viszont nem értem a hasonlatot.. Most akkor jo az autómata váltó ami benne van vagy pedig az 1.8as benzines váltoja ilyen rossz! Vaaaaaaaaaaaaaaagy....? Mi a különbség 18 manuális váltó és 2.5 manuális váltó között.. mert ha semmi.. akkor lefutom a maratont! A sok jót ne várjak azt hogy érted?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2011.09.20 kedd, 13:58:00 »

Lényegében jo! Viszont nem értem a hasonlatot.. Most akkor jo az autómata váltó ami benne van vagy pedig az 1.8as benzines váltoja ilyen rossz! Vaaaaaaaaaaaaaaagy....? Mi a különbség 18 manuális váltó és 2.5 manuális váltó között.. mert ha semmi.. akkor lefutom a maratont! A sok jót ne várjak azt hogy érted?
az áttételek és az egyéb alkatrészek nem egy 170 lovas motorhoz vannak kitalálva egy 1.8-as váltóban.
attól, hogy a felfogatások szabványosak, az normális. a belső az viszont totál más.
így (szerintem!!!) pénzkidobás az 1.8-as váltó berakása.
ezen kívül, ha most akarod átalakítani automatáról, ecu-t is kell cserélned. na a mostani helyett az 1.8-asé végképp nem jó. de ezzel a kompjúterrel meg nem fog működni a kocsid.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2011.09.20 kedd, 13:58:03 »

Lényegében jo! Viszont nem értem a hasonlatot.. Most akkor jo az autómata váltó ami benne van vagy pedig az 1.8as benzines váltoja ilyen rossz! Vaaaaaaaaaaaaaaagy....? Mi a különbség 18 manuális váltó és 2.5 manuális váltó között.. mert ha semmi.. akkor lefutom a maratont! A sok jót ne várjak azt hogy érted?
mert nagyobb a motornak a terhelése,más a kuplungja,kinyomócsapágya.A véhatnak más a féltengelye (vastagabb és mások a belső gumiharangok is) ergo azokat is cserélni kell.Ha már cserélni akarsz,az 1.8 dízel áll közelebb hozzá csak nem írtad,hogy 1.8 benzin vagy 1.8 dízelt akarsz belerakni.Másrészt meg kell még másik első váltótartó bak is hozzá.Szóval jobban jársz,ha inkább egy teljes szettet veszel egy bontott véhatból.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #42 Dátum: 2011.09.20 kedd, 14:00:55 »

mert nagyobb a motornak a terhelése,más a kuplungja,kinyomócsapágya.A véhatnak más a féltengelye (vastagabb és mások a belső gumiharangok is) ergo azokat is cserélni kell.Ha már cserélni akarsz,az 1.8 dízel áll közelebb hozzá csak nem írtad,hogy 1.8 benzin vagy 1.8 dízelt akarsz belerakni.Másrészt meg kell még másik első váltótartó bak is hozzá.Szóval jobban jársz,ha inkább egy teljes szettet veszel egy bontott véhatból.
így van.
mk2 kollégát keresd meg bizalommal és érdeklődj nála egy manuálisra alakítás költség vonzatáról. ő tudja mi kell hozzá és utána már te is tudod, mennyit kell leszurkolni érte...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
peppyke
Vendég
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2011.09.20 kedd, 19:08:43 »

így van.
mk2 kollégát keresd meg bizalommal és érdeklődj nála egy manuálisra alakítás költség vonzatáról. ő tudja mi kell hozzá és utána már te is tudod, mennyit kell leszurkolni érte...

Köszönöm mindenkinek a választ! szoval 1.8 benzin válto felejtös akkor! Nem feltétlen a költségekröl lett volna szó hanem hogy kaptam volna egy ilyen váltot ha nekem jo lett volna,de igy akkor nem tárolgatom itthon Smiley Jövöre akarok egyébként beruházni manuális válto átalakitásra
Köszi mégegyszer.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2011.10.28 péntek, 14:08:56 »

hűha...van valaki aki PRO az MK2 V6 2,5 aut. témában?
Olyan problémám van tegnap óta, hogy 1-esből 3500-ig felpörög a fordulatszám és akkor vált...talán már 3-asba...szóval mintha kimaradna a kettes, de ezt nem tudom pontosan...de eddig úgy váltott mint a parancsolat...nem tudom mi lehet.
Aztán tegnap leállíás előtt elkezdett villogni a O/D OFF kiírás...külföldi fórumokon azt írják, hogy ez váltóhibára utal...ill., hogy úgy lehet elébe menni mindennek, hogy valami szenzort kell WD40-ezni a váltóműben...

Valami ötlet? Cheesy

2. fokozat kihagy... fékszalag a halálán. Ez a leggyakoribb. Persze elektromos hiba is lehet, ha villogtatja az OD-t.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
peppyke
Vendég
« Új hozzászólás #45 Dátum: 2011.11.06 vasárnap, 10:02:27 »

Szia!

Természetesen létezik 5-6-7, sőt, még több sebességes automata váltó is. De nem az MKII Mondeoban. Azokban gyárilag kizárólag a CD4E - kódszámú 4 sebességes automatát használták. Az MKIII-tól használtak csak ötsebességest.
Persze elképzelhető, hogy létezik valaki által öt sebességesre átépített MKII, de gyárilag ilyenről nem tudok.

Üdv!
trombonist

Szia!

Nekem olyan kérdésem lenne,hogy a forgalmiba most müszakin azt irták,hogy 5 sebességes automata.. Miért?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2011.11.06 vasárnap, 11:34:31 »

Szia!

Nekem olyan kérdésem lenne,hogy a forgalmiba most müszakin azt irták,hogy 5 sebességes automata.. Miért?
mert nem értenek hozzá...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2011.11.06 vasárnap, 21:30:22 »

Szia!

Nekem olyan kérdésem lenne,hogy a forgalmiba most müszakin azt irták,hogy 5 sebességes automata.. Miért?

Mert fogggalmuk sincs a váltódról, azért. 4 sebességes az, 5-ös nincs belőle MKII-őben.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2011.11.06 vasárnap, 21:31:22 »

Mert fogggalmuk sincs a váltódról, azért. 4 sebességes az, 5-ös nincs belőle MKII-őben.
na milyenek vagytok vigyor3 nemhogy elküldtétek volna fokozatokat számolni eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
drof
Vendég
« Új hozzászólás #49 Dátum: 2011.11.06 vasárnap, 21:41:39 »

na milyenek vagytok vigyor3 nemhogy elküldtétek volna fokozatokat számolni eplus2

Azt, persze, aztán az overdrive-ot hozzászámolja ötödiknek...... hehe
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 4   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.065 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.