Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 07:52:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 142174 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2012.01.21 szombat, 12:57:59 »

Azt, persze, aztán az overdrive-ot hozzászámolja ötödiknek...... hehe

Ha úgy nézzük, négyet kapcsol a váltó. Alap, hogy egyesből indul, tehát laikus számára úgy jön le, hogy 5 fokozat van. Nagy többségnek fogalma sincs róla, mi az az OD, sőt találkoztam olyan automatás MK2-es tulajjal, aki szentül esküdözött, hogy nincs kapcsoló a váltókar oldalán, amivel ki lehetne lőni a "4-est" (ha városban túl sokat pakolgatna 60-70-es tempóban).
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
gihafiu
Vendég
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2012.03.05 hétfő, 10:09:37 »


sziasztok amatőr vagyok automataváltóban légyszíves segítsetek van egy  automataváltó mk2 v6 nagyon későn vált mi lehet a baj? Előre is köszi választ
Naplózva
sanczye
Vendég
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2012.03.05 hétfő, 20:40:23 »

Sziasztok! vigyor3
Egy olyan amatőr kérdésem lenne, hogy ártana e az automataváltónak ha utánfutóznék a mondival?
Köszönöm türelmeteket Smiley
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2012.04.25 szerda, 12:38:20 »

Sziasztok! vigyor3
Egy olyan amatőr kérdésem lenne, hogy ártana e az automataváltónak ha utánfutóznék a mondival?
Köszönöm türelmeteket Smiley

Kezelési könyvben találsz hozzá instrukciókat. Kb annyit árt, mint manuálisnál: nagyobb igénybevétel van a kuplungon - nagyobb kopás. Smiley  wave
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2012.04.25 szerda, 12:42:54 »

sziasztok amatőr vagyok automataváltóban légyszíves segítsetek van egy  automataváltó mk2 v6 nagyon későn vált mi lehet a baj? Előre is köszi választ

Mennyire vált későn? Vannak más "tünetek"? Motorral/motorvezérléssel/alapjárattal minden rendben? Sport/Econ kapcsoló környékén körbenéztél? Milyen pedálhasználattal jársz (taposod, aztán majd vált, vagy engedsz a gázból, amikor érzed, hogy kapcsolnia kéne)?

 wave
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
gihafiu
Vendég
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2012.04.26 csütörtök, 19:35:25 »

Köszönöm a válaszod ! Egy évig állt a kocsi, minél többet használom annál jobban vált. Az aksi is ki volt véve ,létezik,hogy attól  váltott későn,hogy nincs betanítva a motor?   Köszönöm!
Naplózva
Ferkó
Vendég
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2012.04.27 péntek, 17:09:59 »

Köszönöm a válaszod ! Egy évig állt a kocsi, minél többet használom annál jobban vált. Az aksi is ki volt véve ,létezik,hogy attól  váltott későn,hogy nincs betanítva a motor?   Köszönöm!
Szia ! 2db v6 aut mondeom volt 1db v6 m,mystic mind automata , ódákat zengenek hogy milyen *** nekem egyikkel se volt bajom pedig sokat mentem és volt hogy tapostam, az olajat akkor cseréltem mikor kellett nem előtte, igaz nem futóztam vele , de egy barátom 8 évig nyomatta az egyikkel trélerezett de majdnem csak pályán ott más.A bmw-ben meg az citroenjeimben /xm-bx/nem bírták a váltók pedig dicső zf.Ijesztő a ford váltó mert mert nem igazán finom mikor állóhelyzetben kapcsolgatod , de ezenkívűl jó szerintem.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #57 Dátum: 2012.04.29 vasárnap, 19:41:51 »

Sziasztok!

A napokban lettem boldog tulajdonosa egy MKII V6 automatának. Szépen vált a váltója, de amikor alacsony fordulaton felvált negyedikbe beremeg (mint mikor kézinél korán teszed ötödikbe) és csak akkor szűnik meg a remegés, ha elveszem a gázt, majd újra gázt adok. Ha a remegés közben adok gázt akkor remeg és nehezen gyorsul. Egyszer vészprogramra állt egy viszonylag meredek szerpentinen (elég gyakran kapcsoltam ki és be az O/D-t) akkorát ütött, hogy kiégett a reflektor visszajelzője  wow1 Akkor hazamentem vele vészprogramon és otthon levettem az akksi sarut, mire elfeledkezett a veszélyről. Azóta jól vált, leszámítva a remegést. Ma reggel néztem váltóolajszintet, fél centivel volt a minimum alatt. Kb 8 decit töltöttem rá, most maxon van, de a remegés nem szűnt meg.

Mi lehet a baj?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2012.04.29 vasárnap, 23:36:14 »

Sziasztok!

A napokban lettem boldog tulajdonosa egy MKII V6 automatának. Szépen vált a váltója, de amikor alacsony fordulaton felvált negyedikbe beremeg (mint mikor kézinél korán teszed ötödikbe) és csak akkor szűnik meg a remegés, ha elveszem a gázt, majd újra gázt adok. Ha a remegés közben adok gázt akkor remeg és nehezen gyorsul. Egyszer vészprogramra állt egy viszonylag meredek szerpentinen (elég gyakran kapcsoltam ki és be az O/D-t) akkorát ütött, hogy kiégett a reflektor visszajelzője  wow1 Akkor hazamentem vele vészprogramon és otthon levettem az akksi sarut, mire elfeledkezett a veszélyről. Azóta jól vált, leszámítva a remegést. Ma reggel néztem váltóolajszintet, fél centivel volt a minimum alatt. Kb 8 decit töltöttem rá, most maxon van, de a remegés nem szűnt meg.

Mi lehet a baj?
bakok rendben vannak? a hátsó el szokta fhosni magát.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
siky
Vendég
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 08:16:54 »

bakok rendben vannak? a hátsó el szokta fhosni magát.


Nem olyan a remegés mint mikor a bak kivan, de nagyon örülnék neki, ha csak az lenne  Smiley de nem az lesz szerintem  rinya
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #60 Dátum: 2012.05.02 szerda, 00:12:40 »

Nem olyan a remegés mint mikor a bak kivan, de nagyon örülnék neki, ha csak az lenne  Smiley de nem az lesz szerintem  rinya

A bakhoz nincs köze szerencsére. Igazándiból ilyenkor a fordulatszámot kellene nézned: túl hamar kapcsolja az OD-t, és emiatt a motor alacsony fordulaton erőlködik. Normál esetben is előfordul "puha lábnál", de mint például írtad, kevés volt az olaj, simán okozhatta a téves kapcsolást. Városban, vagy olyan helyen, ahol tartósan 60-70-80 környékén kell autókázni, ki kell kapcsolni az OD-t, hogy az oda-vissza kapcsolgatással ne használódjon el idő előtt. Ha egy lehetőség van, 60-70 felett nem érdemes már a gombhoz nyúlni, mert akkor már erősebbet ránt. Ha mégis az adott morgó helyzetet kell megoldani, vissza kell venni a gázból, majd finoman visszalépni. Normál esetben ilyenkor visszakapcsol 3-ba. A szerpentines mutatványt pedig el kell felejteni: a legrövidebb út a váltó hazavágásához. Kapcsolt OD-nál nagy sebességgel kivenni... tényleg akkorát ránt, hogy a biztonsági öv tartja az embert. Ha mindenképpen erősebb motorfék kell, akkor ott a 2-es fokozat 60-ig. A váltóolajnak pedig utána kellene nézni. Normál esetben nem kellene hiányoznia, de vagy szivárog, vagy kinyomja. Egyik se túl jó dolog.  wave
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
siky
Vendég
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2012.05.02 szerda, 07:22:05 »

A bakhoz nincs köze szerencsére. Igazándiból ilyenkor a fordulatszámot kellene nézned: túl hamar kapcsolja az OD-t, és emiatt a motor alacsony fordulaton erőlködik. Normál esetben is előfordul "puha lábnál", de mint például írtad, kevés volt az olaj, simán okozhatta a téves kapcsolást. Városban, vagy olyan helyen, ahol tartósan 60-70-80 környékén kell autókázni, ki kell kapcsolni az OD-t, hogy az oda-vissza kapcsolgatással ne használódjon el idő előtt. Ha egy lehetőség van, 60-70 felett nem érdemes már a gombhoz nyúlni, mert akkor már erősebbet ránt. Ha mégis az adott morgó helyzetet kell megoldani, vissza kell venni a gázból, majd finoman visszalépni. Normál esetben ilyenkor visszakapcsol 3-ba. A szerpentines mutatványt pedig el kell felejteni: a legrövidebb út a váltó hazavágásához. Kapcsolt OD-nál nagy sebességgel kivenni... tényleg akkorát ránt, hogy a biztonsági öv tartja az embert. Ha mindenképpen erősebb motorfék kell, akkor ott a 2-es fokozat 60-ig. A váltóolajnak pedig utána kellene nézni. Normál esetben nem kellene hiányoznia, de vagy szivárog, vagy kinyomja. Egyik se túl jó dolog.  wave

Köszi a kimerítő választ, ez már közelít a valósághoz   smile

Annyit tennék még hozzá a diagnózishoz, hogy amikor az o/d-t kapcsolja mindig beremeg (kb 1500-re esik vissza a fordulat) és mikor gázt adok csak remeg de nem gyorsul. Ha elveszem a gázt és újra gázt adok akkor jó megint, de amikor kapcsolja az o/d-t... ördögi kör  falbav

Tegnap tapasztaltam, hogy nem csak 1500-as fordulatnál, hanem 2250-körül is csinálja néha, ha nagyon kis gázzal megyek egyenletes tempóban. LEHET, HOGY A GÁZPEDÁL HELYZETÉRZÉKELŐ (TPS szenzor) A SZ@R?

Közben kimértem a TPS szenzort és elvileg jó, viszont a kezdő kimeneti feszültsége szerintem kicsit magas (0,95V álló motornál). Menet közben is mértem a feszültségét és arra a megállapításra jutottam, hogy 4. fokozatban amikor a TPS 1,4V fölé ér akkor kezd el remegni a váltó. Azt nem tudtam kimérni, hogy meddig remeg, mert nagy volt a forgalom, de 1,7 voltnál még remegett. Fontos, hogy csak 4. fokozatban csinálja, ha ki van kapcsolva az o/d akkor nem és a remegést nem hagyja abba gázadásra, csak ha elveszem a gázt és újból ráadom!
Na erre varrjatok gombot! Huh?
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.02 szerda, 13:38:44 írta siky » Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #62 Dátum: 2012.05.13 vasárnap, 10:01:38 »

Nagy a csnd ebben a topikban  Embarrassed
Tegnap megint vészprogramra állt a váltóm. Levettem az akksisarut, visszatettem de maradt a villogó O/D OFF. Újból levettem, vártam 10 percet és megjavult. Már nagyon aggódok, hogy valami komoly baj lehet...  Cry
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #63 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 20:02:28 »

Sziasztok!
Nem rég vettem egy V6-os automatás kombit! A váltó tökéletesen működik, igazából a problémám az lenne hogy a km-óra hol mutat hol nem. Ha jól tudom a km óra elektromos, viszont azt nem tudom hogy honnan veszi le a jelet a váltóból vagy az ABS jeladókból...Lehet köze ennek az automata váltónak? Ha igen merre fele keressem a hiba okát?
Köszönöm!!
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 20:30:10 »

Sziasztok!
Nem rég vettem egy V6-os automatás kombit! A váltó tökéletesen működik, igazából a problémám az lenne hogy a km-óra hol mutat hol nem. Ha jól tudom a km óra elektromos, viszont azt nem tudom hogy honnan veszi le a jelet a váltóból vagy az ABS jeladókból...Lehet köze ennek az automata váltónak? Ha igen merre fele keressem a hiba okát?
Köszönöm!!
Szerintem tedd föl a kérdést az elektromos dolgok topikban, mert ez eléggé kihalt, valamint a te problémád inkább oda való  integet2
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2012.05.23 szerda, 21:08:39 »

Szerintem tedd föl a kérdést az elektromos dolgok topikban, mert ez eléggé kihalt, valamint a te problémád inkább oda való  integet2

Oké, köszi Smiley
Naplózva
gihafiu
Vendég
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 08:34:44 »

Sziasztok!
A problémám a következő :
Hideg álapotban az autóval lehet menni kb 1/2km-ert,utána megál csák a motor zúg de az autó nem megy!
10perc várakozzás után az autó ujra megy, a váltó tökéletesen vált! Smiley
Megint tudok menni kb 1/2km-ert és újrakezzdődik!
Mi lehet a hiba oka? Aki már járt így írja meg nekem legyen szíves a tapasztalatait!
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 12:00:00 »

Sziasztok!
A problémám a következő :
Hideg álapotban az autóval lehet menni kb 1/2km-ert,utána megál csák a motor zúg de az autó nem megy!
10perc várakozzás után az autó ujra megy, a váltó tökéletesen vált! Smiley
Megint tudok menni kb 1/2km-ert és újrakezzdődik!
Mi lehet a hiba oka? Aki már járt így írja meg nekem legyen szíves a tapasztalatait!


Több oka is lehet. Első körben nézd meg a váltóolaj színét és szükség esetén cseréld le. Ha nem javul, akkor nézesd meg egy hozzáértővel, hogy nincs-e dugulás az olajkörben és nem melegszik-e túl miatta a váltó. Én erre gyanakodnék. integet2
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2012.06.19 kedd, 05:14:57 »

Sziasztok!
A váltóból hogy tudom kicsalogatni a 11 Litert ami benne van? Csak mert a katalógus szerint 6,5 Liter jön le egy szervíznél, de nekem csak 3,5 Liter jött lett és eléggé meg van égve....Hogy tudom kiszedni a többit, mi a titka?
Köszi!!!
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #69 Dátum: 2012.06.19 kedd, 20:08:53 »

Sziasztok!
A váltóból hogy tudom kicsalogatni a 11 Litert ami benne van? Csak mert a katalógus szerint 6,5 Liter jön le egy szervíznél, de nekem csak 3,5 Liter jött lett és eléggé meg van égve....Hogy tudom kiszedni a többit, mi a titka?
Köszi!!!
11 litert ne várj, mert csak 10,3 van benne. A teljes csere menete: váltó le, olajszűrő ki, maradék olaj ki, új olajszűrő be, váltó fel, új olaj be.
Állítólag ha a teljes mennyiséget lecseréled a szűrő cseréje nélkül, a váltó meghalhat  wave
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2012.06.19 kedd, 21:00:04 »

11 litert ne várj, mert csak 10,3 van benne. A teljes csere menete: váltó le, olajszűrő ki, maradék olaj ki, új olajszűrő be, váltó fel, új olaj be.
Állítólag ha a teljes mennyiséget lecseréled a szűrő cseréje nélkül, a váltó meghalhat  wave

Uhhha, nah azt hiszem azért ezt a gyárban sem így gondolták. Mármint hogy amit mondasz az helytálló, de hogy minden teljes olajcseréhez szedjem le a váltót azért az egy kicsit durva! De mért csak 3,5 Liter jött le? Így maradék 7 Liter összeégett fekete olajra ráöntöttünk 3,5 Liter tiszta olajat és kész az olajcsere ami annyit ér mint halottnak a csók. Csak van egy módszer hogy többet kicsaljunk belőle, azért ez így elég irreális Sad
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #71 Dátum: 2012.06.20 szerda, 21:21:23 »

Uhhha, nah azt hiszem azért ezt a gyárban sem így gondolták. Mármint hogy amit mondasz az helytálló, de hogy minden teljes olajcseréhez szedjem le a váltót azért az egy kicsit durva! De mért csak 3,5 Liter jött le? Így maradék 7 Liter összeégett fekete olajra ráöntöttünk 3,5 Liter tiszta olajat és kész az olajcsere ami annyit ér mint halottnak a csók. Csak van egy módszer hogy többet kicsaljunk belőle, azért ez így elég irreális Sad
Nem tudom pontosan, hogy mikor jön le a legtöbb olaj belőle melegen, vagy hidegen, de biztos van különbség. A Ford szervizben csak a 6,5 liter olajat cserélik le olajcserénél, mert a szürő elvileg a váltó élettartaméig jó. Amúgy ez nem Ford specifikus, ha jól tudom ez a legtöbb automatánál igy van.
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 05:11:42 »

Nem tudom pontosan, hogy mikor jön le a legtöbb olaj belőle melegen, vagy hidegen, de biztos van különbség. A Ford szervizben csak a 6,5 liter olajat cserélik le olajcserénél, mert a szürő elvileg a váltó élettartaméig jó. Amúgy ez nem Ford specifikus, ha jól tudom ez a legtöbb automatánál igy van.

Kicsit bosszankodok, mert én is márkaszervízbe vittem és ott csak 3,5 L -t engedtek le mert nem jött több Sad Nah mind1 majd sűrűbben cserélem azt a kevest előbb utóbb csak átcserélődik az összes ami benne van!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 07:47:16 »

mert a szürő elvileg a váltó élettartaméig jó.
ez fordítva van ...
mivel a szűrő dugulása miatt hal meg a váltó ..  eplus2
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2012.06.22 péntek, 11:00:59 »

ez fordítva van ...
mivel a szűrő dugulása miatt hal meg a váltó ..  eplus2
Igaz, de ha eldugul a szűrő, attól nem hal meg a váltó, csak nem megy tovább, amíg ki nem cseréled, nem? De amikor szétszeded akkor már cseréled a kopó alkatrészeket is...
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2012.06.23 szombat, 23:40:31 »

11 litert ne várj, mert csak 10,3 van benne. A teljes csere menete: váltó le, olajszűrő ki, maradék olaj ki, új olajszűrő be, váltó fel, új olaj be.
Állítólag ha a teljes mennyiséget lecseréled a szűrő cseréje nélkül, a váltó meghalhat  wave

Ez azért így eléggé elnagyolt...  vigyor3 A konverter önmagában felszed egy liter olajat. Persze kiszedett váltónál ki lehet belőle kergetni, de a hülye formája miatt nehéz a belsejét kimosni (elvileg az amcsik szétflexelik, pucolják, csapágyat cserélnek benne, újraheggesztik, feltöltik). Aztán a vezérlőtömb is elnyel fél-egy litert, a fékszalag dugattyújának a házában is megáll jó pár deci és így tovább. Ha valaki ténylegesen tiszta olajat akar a váltóba, akkor rendesen szét kell szednie hozzá, de akkor már minimum, hogy kicseréli a tömítéseket (azt ugyebár mindenképpen), tárcsákat, fékszalagot, csapágyakat. Durván 100 ezer az anyag. Igaz, utána évekre nyugodtan autózhat, anélkül, hogy savanyú arccal szidna mindenféle konstrukciós hibát, ami 150-200 ezer alatt nem nagyon hallat magáról. Az olajszűrő cseréje se azért olyan leánymulatság, mint egy motorolajszűrőé. Konkrétan bele van ütve tölcsér, ami egyben az egyik tömítése is, kiszedéséhez pedig a vezérlőtömböt kell lebontani. Úgy, hogy már ismerem is a lelkivilágát, még úgy is utálom cserélni. Szinte néha megkönnyebülés, ha 3 darabban tépem ki a szűrőt...  eplus2 Mellesleg szűrő dugulása miatt nem feltétlen hal meg teljesen a váltó... van hogy csak a hiányzó nyomás miatt megáll, mint ha üresben maradna. nyes Szűrőcsere után szépen megy tovább nagyobb fizikai károsodás nélkül. Egyébként létezik egy mód a teljes olaj lecserélésére a váltó szétkapása nélkül. A tengerentúlon előszeretettel is alkalmazzák, de valamivel több olaj, nagyobb szakértelem, és odafigyelés kell hozzá, ezért nem is propagálom, mert könnyen lehet fémreszelék a végtermék....
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2012.06.27 szerda, 18:48:40 »

Ez azért így eléggé elnagyolt...  

Én csak arra lennék kíváncsi akkor hogy hogyan lehet leengedni azt a 6,5 Liter olajat amit a kezelési utasítás tartalmaz? Smiley Leengedés közben indítsam be a kocsit és rakjam sebességbe?
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2012.06.27 szerda, 19:38:00 »

Én csak arra lennék kíváncsi akkor hogy hogyan lehet leengedni azt a 6,5 Liter olajat amit a kezelési utasítás tartalmaz? Smiley Leengedés közben indítsam be a kocsit és rakjam sebességbe?

Simán! Aztán keress egy elég nagy hulladékgyűjtő konténert, amibe belefér az autód...  eplus2 A kezelési utasítás azt tartalmazza, hogy 3,6 literrel előtöltik az új váltót. 6,5 litert alapból sehogy nem tudnál belőle leengedni, hisz ha Zetec-ed van, akkor 7,2 literes a teljes olajrendszered, ha V6-od, akkor meg 9-valamennyi. Normálisan 3,5-3,7 litert ereszthetsz le egy Zetec-ből az olajleeresztőnél. A hűtőnél még + 1 - 1,2 litert leereszthetsz, ha nekimész egy kompresszorral. Persze akkor már tömítéseket kell cserélned. A maradék csak a váltó szétszerelésével jön ki, vagy átszivattyúzással. Ez utóbbiról olvasgattam szakmai fórumokon, de annyira figyelni kell közben, és annyira könnyen lehet hazavágni vele a váltót (ismerve a kis lelkét), hogy inkább nem kísérleteznék vele. Ford ennél a váltónál nagyon kitalálta, hogy teljes élettartamra szóló olajat és szűrőt rak bele (ami alapvetően hülyeség). Arról már nem szólt, mennyi az az élettartam.  vigyor3
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
siky
Vendég
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 08:13:12 »

Simán! Aztán keress egy elég nagy hulladékgyűjtő konténert, amibe belefér az autód...  eplus2 A kezelési utasítás azt tartalmazza, hogy 3,6 literrel előtöltik az új váltót. 6,5 litert alapból sehogy nem tudnál belőle leengedni, hisz ha Zetec-ed van, akkor 7,2 literes a teljes olajrendszered, ha V6-od, akkor meg 9-valamennyi. Normálisan 3,5-3,7 litert ereszthetsz le egy Zetec-ből az olajleeresztőnél. A hűtőnél még + 1 - 1,2 litert leereszthetsz, ha nekimész egy kompresszorral. Persze akkor már tömítéseket kell cserélned. A maradék csak a váltó szétszerelésével jön ki, vagy átszivattyúzással. Ez utóbbiról olvasgattam szakmai fórumokon, de annyira figyelni kell közben, és annyira könnyen lehet hazavágni vele a váltót (ismerve a kis lelkét), hogy inkább nem kísérleteznék vele. Ford ennél a váltónál nagyon kitalálta, hogy teljes élettartamra szóló olajat és szűrőt rak bele (ami alapvetően hülyeség). Arról már nem szólt, mennyi az az élettartam.  vigyor3
Mivel nem mindenkinek egyértelmű (nekem se), hogy mi a váltóolaj csere helyes módja, leírnád nekünk?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 09:59:54 »

Mivel nem mindenkinek egyértelmű (nekem se), hogy mi a váltóolaj csere helyes módja, leírnád nekünk?

Valahol talkford.com-on láttam egy cikket az átszivattyúzásról. Keress rá, ott le van írva minden fontos infó.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #80 Dátum: 2012.06.28 csütörtök, 23:27:13 »

Valahol talkford.com-on láttam egy cikket az átszivattyúzásról. Keress rá, ott le van írva minden fontos infó.
Á, én csak drága anyanyelvükön értek  szomoru1  meg amúgy sem akarok szivattyúzni, csak annyit cserélnék amit a szervizben is szoktak.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #81 Dátum: 2012.06.30 szombat, 20:52:51 »

Valahol talkford.com-on láttam egy cikket az átszivattyúzásról. Keress rá, ott le van írva minden fontos infó.

A Talkfordon, ha jól emlékszem az a módszer van fent, hogy fogtak 2 db 15 literes kannát, az egyikbe 10-12 litere ATF-et töltöttek a másik meg ment üresbe. Kikötötték a váltó olajcsöveit a hűtőről, és elhelyezték a megfelelő kannában a végüket. Az üresbe ment a nyomó ág, telibe a szívó, és akkor így addig járatták a motort, amíg a kívánt mennyiséget át nem zavarták a váltón. Hibája mondjuk ennek is az, hogy az olajteknőben ugyanúgy bekeveri az új olajat a régivel, tehát elég bőven kell adagolni a "lét", hogy tiszta legyen a váltó. Nem mellesleg egy nyomás alatt álló rendszeren szórakozik az ember. Megbillen a cső, levegőt szív, máris kényeztettük kicsit a szerkezetet. Házilag egyszerűnek tűnik, de nem érdemes otthon a kertben "olajat" cserélni, mert könnyen váltócsere a vége... Van egy másik "pro"-bb megoldás, bár ez már természetesen szervizben kivitelezhető csak: az olajrendszerre kívülről kötnek egy szivattyút, és azzal hajtják át az egészet mosó cuccal, majd friss olajjal.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
siky
Vendég
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:11:32 »

Na elvittem a gépet egy automataváltóshoz és kiolvastuk a computer. A hibakód a következő: P0741 ez annyit tesz, hogy lock up hiba vagy mi, vagyis ~300k  falbav Szerintetek egy-két liter friss olaj javít a helyzeten, vagy inkább sört vegyek abból a pénzből?
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #83 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:14:09 »

Na elvittem a gépet egy automataváltóshoz és kiolvastuk a computer. A hibakód a következő: P0741 ez annyit tesz, hogy lock up hiba vagy mi, vagyis ~300k  falbav Szerintetek egy-két liter friss olaj javít a helyzeten, vagy inkább sört vegyek abból a pénzből?

Hát ez elég *** ügy...  szomoru1
Inkább vegyél jégert, és hívj meg!  vigyor3 pias pias
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
drof
Vendég
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:16:36 »

Na elvittem a gépet egy automataváltóshoz és kiolvastuk a computer. A hibakód a következő: P0741 ez annyit tesz, hogy lock up hiba vagy mi, vagyis ~300k  falbav Szerintetek egy-két liter friss olaj javít a helyzeten, vagy inkább sört vegyek abból a pénzből?

De amikor én mondtam pár hónapja, hogy szívás jön az automatával, akkor én voltam a károgó fax. falbav

Feléből is meg lehet oldani egy teljes váltófelújítást, de inkább költsd a pénzed valami rendes dologra. Mondjuk kéziváltóra. integet2
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:17:03 »

Na elvittem a gépet egy automataváltóshoz és kiolvastuk a computer. A hibakód a következő: P0741 ez annyit tesz, hogy lock up hiba vagy mi, vagyis ~300k  falbav Szerintetek egy-két liter friss olaj javít a helyzeten, vagy inkább sört vegyek abból a pénzből?
és mitől lenne az 300k?
annyiból veszel egy másik autót, a váltót átrakod, a többit meg kiárulod
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:19:27 »

és mitől lenne az 300k?
annyiból veszel egy másik autót, a váltót átrakod, a többit meg kiárulod
Persze, de ha már szétszeded a váltót akkor illik felújítani. Ha meg veszek egy másik autót, annak a váltója ki tudja meddig megy még. Másfelől pedig sz@rul nézne ki itt a panel parkolójában egy félig szétbontott Mondeo  hehe

Amúgy majd megkérdezem Viket, hogy mit mond rá, csak most szabin van.

szerk: P0741=Hidrodinamikus nyomatékváltó tengelykapcsoló nyitva maradt
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.12 csütörtök, 17:20:08 írta siky » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:39:49 »

Persze, de ha már szétszeded a váltót akkor illik felújítani. Ha meg veszek egy másik autót, annak a váltója ki tudja meddig megy még. Másfelől pedig sz@rul nézne ki itt a panel parkolójában egy félig szétbontott Mondeo  hehe

Amúgy majd megkérdezem Viket, hogy mit mond rá, csak most szabin van.
itt fenn a fórumon is van pár eladó
de azt is csinálhatod, hogy megveszed a csereváltót és felújítod és úgy rakod be
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:43:27 »

Persze, de ha már szétszeded a váltót akkor illik felújítani. Ha meg veszek egy másik autót, annak a váltója ki tudja meddig megy még. Másfelől pedig sz@rul nézne ki itt a panel parkolójában egy félig szétbontott Mondeo  hehe

Amúgy majd megkérdezem Viket, hogy mit mond rá, csak most szabin van.

Ezt azért nézd meg, ha még bent van és üzemel, akkor érdemes lenne kipróbálnod.

http://mondeo.hu/index.php?topic=9694.0
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #89 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 15:57:12 »

Ezt azért nézd meg, ha még bent van és üzemel, akkor érdemes lenne kipróbálnod.

http://mondeo.hu/index.php?topic=9694.0
Köszönöm, írtam neki  worship
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 16:22:42 »

Köszönöm, írtam neki  worship

Én váltót csak Krisztiántól vennék, főleg hogy  autómatáról van szó.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 16:48:26 »

Én váltót csak Krisztiántól vennék, főleg hogy  autómatáról van szó.
és ennek mi a magyarázata? Smiley
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #92 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 16:55:24 »

és ennek mi a magyarázata? Smiley

Most mit izébizézel velem hehe , te is tudod  beka3
Keveset futott, ami elég lényeges szempont nála.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
siky
Vendég
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2012.07.24 kedd, 21:21:03 »

Ma megvolt a váltóm kálváriájának második felvonása. Egy padlógázas visszaváltásos gyorsításnál "kidobta üresbe" és azóta csak 1-es és 3-as van. Bár mintha néha kettes is lenne, de az nem biztos. Mint már korábban írtam az ecu szerint a lock up rossz benne. Az okozhatja ezt is, vagy ez valami új?
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #94 Dátum: 2012.09.05 szerda, 13:20:43 »

A váltóolaj szűrő cseréje egyszerű dolog, ha már le van szedve a váltó? Mennyi olajat kell utána beletölteni? (elvileg 9,5l, de ugyebár nem lehet az egészet leengedni)
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 03:08:46 »

Segítség kellene !!!
Az autómata váltóm tegnap egyszer csak elkezdett olyat csinálni hogy D-ben gyorsításnál kidobta a sebességet 2x is. Ezután mivel megérkeztem a melóhelyemre leállítottam 9 órára a gépet, és mikor elindultam haza, sajna a 2-es fokozatot csak hosszas pörgetés árán kapcsolja. Padlógáznál, szintén kettesbe kellene visszakapcsolni de szabályzásig pörög legalább 5-6 mp-ig és nem váltja le csak nagy nyüstölés árán Sad 7 km megtétele után már éreztem az égett olaj szagot az utastérben és a váltó is egyfajta érdekes sípoló szivattyú hangot ad ki. Az 1,3,4 sebeségeket szépen leváltja de a 2-es az döglődik. Ez mitől lehet? Full olajcsere megoldaná a problémát?? Jahh még annyi hogy félúton az Over Ride kapcsoló is O/D elkezdett villogni!
Köszönöm előre is!!
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.04 csütörtök, 03:11:36 írta CsuTee » Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2012.10.08 hétfő, 19:31:31 »

Megszületett a hiba okozója az előzőleg vázolt problémára!! Sajnos úgy néz ki hogy a vezérlő tábla/panel amiben az a sok sok járat és mágnesszelepek is vannak az kezdett el meghajlani a hő hatására, ezért van az hogy hidegen kapcsolja a 2 és 4-et de melegen már nem. Bontott vezérlő tábla 60-70 e Ft + munka költség ami olyan 30 e Ft. Úgy hogy 100-110 e Ft os móka lesz ez, de legalább átmossák az egész váltót mosó olajjal és végre tiszta lesz belülről is!!
Naplózva
CsuTee
Vendég
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2012.10.09 kedd, 17:54:31 »

Sziasztok!
Szükségem lenne egy bontott vezérlő tömbre!!! Aki tud valamit is ez ügyben kérem jelezze felém !!
Köszönöm szépen!!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #98 Dátum: 2012.10.10 szerda, 07:10:18 »

Bontott vezérlő tábla 60-70 e Ft + munka költség ami olyan 30 e Ft.
ennyiért komplett váltót kapni  Roll Eyes
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2012.10.10 szerda, 07:51:22 »

ennyiért komplett váltót kapni  Roll Eyes

Ennyiért komplett motort kapni váltóstul. Már amikor van. Mert most éppen nincs, tudtommal. Wink

Naplózva
Oldalak: 1 [2] 3 4   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.