Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 02:49:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Ethanol - E85  (Megtekintve 300379 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22907


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #500 Dátum: 2010.06.15 kedd, 03:34:50 »

Ilyenkor hibakódot is dob, vagy ha tankolok rá egy tisztességes mennyiségű benyát, akkor kialszik? Sarut muszáj leszedni?

Igen-nemhiszem-igen.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22907


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #501 Dátum: 2010.06.15 kedd, 03:38:03 »

50-50-nál alig vettél észre fogyasztásnövekedést?

Számolgatok én, de az igazi adat úgy jönne ki, ha telitank, majd újra, és a köztest...
Persze mindezt a korábbiakhoz hasonló testhelyzetben nyes
Én nem megyek vele sokat, viszont azt érzem, hogy többet megyek el vele az adott pénzből, mint eddig...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #502 Dátum: 2010.06.15 kedd, 08:08:58 »

Igen-nemhiszem-igen.

És akkor ha nem tudom töröltetni a hibakódot, akkor nem fog kialudni a check-engine? rinya
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.15 kedd, 08:11:39 írta seekay » Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #503 Dátum: 2010.06.15 kedd, 15:54:48 »

Igen-nemhiszem-igen.

Én nem szoktam leszedni a sarut, csak 3 biztosítékot húzok ki. A baloldali sorból az alsó kettőt meg felette még egy négyzet alakút (úgy emlékszem 3, 7 és 20A -sek, motorvezérlő jel van rajtuk). És bőven elég csak fél percre kihúzni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #504 Dátum: 2010.06.15 kedd, 16:14:40 »

És akkor ha nem tudom töröltetni a hibakódot, akkor nem fog kialudni a check-engine? rinya
de igen.amennyiben leveszed az aksisarut! vigyor3 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22907


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #505 Dátum: 2010.06.15 kedd, 23:33:38 »

50-50-nál alig vettél észre fogyasztásnövekedést?
Az én első tankolásomra a 70-30-as (benzin-etanol) próbánál a fedélzeti alapján városban 13-14-et csipegetett, eddig csak sima benzinnél a fedélzeti szerint ez max. 11-12 volt. Nem tom hogy ez mennyire reális adat, tényleg ennyivel többet eszik-e, még nem fogyott ki a tank, de természetesen lemérem a végén. Mindenesetre amennyiben ez valós adat, akkor majdhogynem az jön ki, hogy "drágább a leves, mint a hús". És akkor még nem is emeltem meg az arányt 50-50-re...  wow1
Egyelőre még nem ment el a kísérletezgetési kedvem, de most ez hirtelen soknak tűnik.

Ma mentem olyan 200km-t. Számításaim szerint kb 500,- forinttal volt olcsóbb, mint benzinnel\100km. Viszont a komputer alapján ugyan ez a mérleg nyelvét a másik irányba mozdította. Még szerencse, hogy nem az alapján realizálódik a fogyasztás. vigyor3
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #506 Dátum: 2010.06.16 szerda, 07:56:51 »

Szisztok!
Én is próbálgatom az etanolt, jelenleg 25%/75% etanol/benzin van az autóban. Fogyasztásra még nincs adat, amíg nem fogy el  nem tudok pontosat.
Amit tapasztalok, mintha kicsit jobban rángatna, gondolom ez nem normális. Erőben, gyorsulásban nincs változás.
Joe! azt írtad, hogy a computer magasabb fogyasztást jelez, mint a számolt érték. Na ezt nem értem mitől van? A fogyimérés nem a pumpa által szállított mennyiséget méri?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #507 Dátum: 2010.06.16 szerda, 08:48:08 »

de igen.amennyiben leveszed az aksisarut! vigyor3 Wink wave

Köszi, megoldódott a problem! Sőt, mintha még meg is táltosodott volna, miután "rebootolt".  vigyor3
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #508 Dátum: 2010.06.16 szerda, 09:37:01 »

Szisztok!
Én is próbálgatom az etanolt, jelenleg 25%/75% etanol/benzin van az autóban. Fogyasztásra még nincs adat, amíg nem fogy el  nem tudok pontosat.
Amit tapasztalok, mintha kicsit jobban rángatna, gondolom ez nem normális. Erőben, gyorsulásban nincs változás.
Joe! azt írtad, hogy a computer magasabb fogyasztást jelez, mint a számolt érték. Na ezt nem értem mitől van? A fogyimérés nem a pumpa által szállított mennyiséget méri?
Üdv

a "jobban rángat" azt jelenti, hogy egyébként is rángat?
mert akkor először keresd meg a hibát és utána használd megelégedéssel az etanolt

(ez a nagy baj, hogy többnyire az emberek csak töltik bele és ha valami nem okés, rögtön ráfogják az etanolra, holott ugyanaz a hiba egyébként is előjött volna, csak mondjuk 2e km-el később
én amikor ismerős átalakítóját adtam el, a hirdetésbe beírtam, hogy csak jó állapotú autóba ajánlott)
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #509 Dátum: 2010.06.16 szerda, 09:47:44 »

...A fogyimérés nem a pumpa által szállított mennyiséget méri?

Nem, a fogyasztás a computer az injektor nyitvatartási idejéből számolja. A benzinnyomás adott, a fúvóka átmérője adott az időt meg ismerjük. Ezekből szépen és pontosan kiszámolható a fogyasztás. Persze ha a benzinnyomás nem az előírt vagy már nagyon elhasználódtak a befecskendezők, akkor lehet torzítás az adatokban.
Ami nagyon tud torzítani az a kerék. Mert ugye a liter/km adatban a kilométer mérése elég bizonytalan. Még gyári méretű gumival is mérhető az eltérés az új és a kopott gumik között, arról meg ne is beszéljünk ha valaki nem gyári méretet használ.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #510 Dátum: 2010.06.16 szerda, 10:07:40 »

nekem körülbelül 0,2 az eltérés literben a telitankos mérés alapján számolt fogyasztáshoz képest
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #511 Dátum: 2010.06.16 szerda, 10:32:48 »

a "jobban rángat" azt jelenti, hogy egyébként is rángat?
mert akkor először keresd meg a hibát és utána használd megelégedéssel az etanolt

(ez a nagy baj, hogy többnyire az emberek csak töltik bele és ha valami nem okés, rögtön ráfogják az etanolra, holott ugyanaz a hiba egyébként is előjött volna, csak mondjuk 2e km-el később
én amikor ismerős átalakítóját adtam el, a hirdetésbe beírtam, hogy csak jó állapotú autóba ajánlott)
Igen egyébként is hajlamos, azthiszem vmelyik MKII topikban erről már értekeztünk korábban, 2000 körüli fordulaton, fix gázpedálállásnál hajlamos rángatni picit, gyorsításnál, motorféküzemnél nem, csak egyenletes sebességnél, fokozatfüggetlen, motorhőmérséklet és külső hőmérséklet függetlenül. Azért nem foglalkoztam vele, mert nem olyan vészes a jelenség, dignosztika nem mutat semmit, kábelek, gyertyák újak, MAF tiszta, légszűrő gyakran cserélve, alapjárati motor kiszedve kézben működik, lambda szonda lehet még ludas. No ezt erősítette föl az ethanol. Ezek után úgyis utána fogok járni. Lehet félreérthető voltam, de nem az ethanolt hibáztatom, amiért rángat, csak leírtam tapasztalatként, ezzel megerősítve a korábban olvasottakat, hogy ethanolt /LPG-t csak kifogástalan állapotú autóba szabad.

KIZS: köszönöm a felvilágosítást, nem tudtam. Közben rájöttem, világos, hiszen a visszafolyó ágat is mérni kellene a pontos adathoz.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #512 Dátum: 2010.06.16 szerda, 10:54:17 »

Igen egyébként is hajlamos, azthiszem vmelyik MKII topikban erről már értekeztünk korábban, 2000 körüli fordulaton, fix gázpedálállásnál hajlamos rángatni picit, gyorsításnál, motorféküzemnél nem, csak egyenletes sebességnél, fokozatfüggetlen, motorhőmérséklet és külső hőmérséklet függetlenül. Azért nem foglalkoztam vele, mert nem olyan vészes a jelenség, dignosztika nem mutat semmit, kábelek, gyertyák újak, MAF tiszta, légszűrő gyakran cserélve, alapjárati motor kiszedve kézben működik, lambda szonda lehet még ludas. No ezt erősítette föl az ethanol. Ezek után úgyis utána fogok járni. Lehet félreérthető voltam, de nem az ethanolt hibáztatom, amiért rángat, csak leírtam tapasztalatként, ezzel megerősítve a korábban olvasottakat, hogy ethanolt /LPG-t csak kifogástalan állapotú autóba szabad.

KIZS: köszönöm a felvilágosítást, nem tudtam. Közben rájöttem, világos, hiszen a visszafolyó ágat is mérni kellene a pontos adathoz.
Üdv
én sem úgy írtam, hgoy Te hibáztatod, hanem általánosságban könnyebben hozzák ki ludasnak az etanolt ahelyett, hogy karbantartanák az autót
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #513 Dátum: 2010.06.16 szerda, 11:37:01 »

én sem úgy írtam, hgoy Te hibáztatod, hanem általánosságban könnyebben hozzák ki ludasnak az etanolt ahelyett, hogy karbantartanák az autót
OKÉ! Akkor ezt most jól körülnyaldostuk. nyes
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22907


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #514 Dátum: 2010.06.17 csütörtök, 14:29:31 »

Szisztok!
Joe! azt írtad, hogy a computer magasabb fogyasztást jelez, mint a számolt érték. Na ezt nem értem mitől van? A fogyimérés nem a pumpa által szállított mennyiséget méri?
Üdv

Nekem már ugye Galaxym van, de Mondeonál pl állítható a komputer, így belőhető a pontos értékre is, ha szerencséd van.
Az enyémnél viszont max akkor közelíti meg a tényleges adatot, ha az útviszonyok nem változnak gyakran. Ilyen pl: ha elmegyek mondjuk Esztergomból Győrbe. Nincs városi közlekedés, max átgurulok egy-kettőn...
Ha már beérek vhova, akár autópálya, akár város aránytalanul el kezd téves adatokat mutatni, azt feltételezi, hogy attól kezdve a következő száz kilóméteren át is mondjuk 5 lámpánál fogok ácsorogni, vagy 160-al menni... És ekkor már el is vesztette a fonalat...
Elég vicces a viselkedése vigyor3, de kitanulható nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #515 Dátum: 2010.06.22 kedd, 09:28:45 »

Sziasztok!

Jó ideje nem voltam a fórumon most viszont volt egy "kis" kalandom.  falbav
Vasárnap délután indultam volna haza Leányfaluról, de pár másodperc után a motor leállt és úgy is maradt. Kis totózás után behatároltuk a hibát, nem volt üa nyomás.  rinya
Az egy dolog, hogy a Szentendrei Fordnál bezárták a szervizt, de még csak a vontatott autót sem engedték be az udvarra. A környéken egy autószerviz sem vállalta el a kocsit, így másnap délelőtt trélerrel vittük el Vikhez, aki bevállalta, hogy estére megcsinálja a verdát.
Amiért ide írtam a sztorit az az, hogy amikor Vik meghallotta, hogy minimum 75/25 az E85 aránya, de sokszor 100%, azonnal azt mondta, hogy semmiképpen sem ajánlja. Én sem tudom 100% biztosra mondani, hogy az alkohol miatt ment tönkre a benzin pumpám, de tény hogy megszorult, ami akár az emlegetett tömítés megdagadástól is lehet. Persze anno az Escortom is otthagyott egyszer a szivattyú hibája miatt pedig az csak a csomagtérben látott alkoholt!  wave

Ugye az már sohasem fog kiderülni, hogy benzinnel is ott hagyott-e volna a kocsi, vagy esetleg csak később, de intő példaként gondoltam leírom.
Elég sokat használtam a kütyüt és csak annyi gondom volt vele eddig, hogy elsőre szinte sosem indult, csak másodikra. (arra viszont mindig és pöccre...)

Most viszont azt hiszem, hogy megválok tőle, ha esetleg valakit érdekel akkor szóljon, itt a fórumon természetesen az eredeti akciós 50%-os áron, azaz 20eFT-ért vihető.

Mindenképpen leírnám még, hogy Vik még az autót is lemosta, meg kitakarította, szóval nem csak az "életemet mentette meg", de még a kocsit is újra fitt formába hozta. (1 éjszakát egy maszek előtt állt és eső miatti sarat kb. centi vastagon verték fel rá az útról!)  falbav
Ezúton is köszönöm Vik, hogy nem kellett autó nélkül hazajönnöm Miskolcra!  worship
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #516 Dátum: 2010.06.22 kedd, 09:55:14 »

kb. 20%-al csökkenti az pumpa élettartamát
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #517 Dátum: 2010.06.22 kedd, 09:57:16 »

Sziasztok!

Most viszont azt hiszem, hogy megválok tőle, ha esetleg valakit érdekel akkor szóljon, itt a fórumon természetesen az eredeti akciós 50%-os áron, azaz 20eFT-ért vihető.

Szia ! Engem érdekelen a kütyü, épp ma derült ki, hogy a közeli kúton is van már ethanol.
Küldök egy püt.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #518 Dátum: 2010.06.22 kedd, 10:05:57 »

Szia ! Engem érdekelen a kütyü, épp ma derült ki, hogy a közeli kúton is van már ethanol.
Küldök egy püt.
Üdv
a tiedbe nem lesz jó az övé, mert más az injektor csatlakozója

(ismerősöm viszont szintén árulja a cuccát, eladta a kocsiját, az újba meg nem rakta át)
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #519 Dátum: 2010.06.22 kedd, 10:07:30 »

a tiedbe nem lesz jó az övé, mert más az injektor csatlakozója

(ismerősöm viszont szintén árulja a cuccát, eladta a kocsiját, az újba meg nem rakta át)

Na ezt nem is néztem. MKII-be olyan csatis kell, mint a tiéd!  nyes
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #520 Dátum: 2010.06.22 kedd, 10:08:50 »

a tiedbe nem lesz jó az övé, mert más az injektor csatlakozója

(ismerősöm viszont szintén árulja a cuccát, eladta a kocsiját, az újba meg nem rakta át)
Ahha. AZ injektor csatlakozó nem cserélhető rajta? Mintha azt olvastam volna ezeknél a kütyüknél, hogy eleve a szerelő/te rakod rá? Vagy ilyen csatlakozót nem kapok boltban hozzá?

Milyen az ismerősődé, mennyiért adja, hol lelhető fel helyileg?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #521 Dátum: 2010.06.22 kedd, 10:12:51 »

Ahha. AZ injektor csatlakozó nem cserélhető rajta? Mintha azt olvastam volna ezeknél a kütyüknél, hogy eleve a szerelő/te rakod rá? Vagy ilyen csatlakozót nem kapok boltban hozzá?

Milyen az ismerősődé, mennyiért adja, hol lelhető fel helyileg?
Üdv

az mk1-2-ben EV1-es csati van, mk3-nál EV6-os
http://www.e85kft.hu/connectors.pdf
gyárilag szerelt csati, de persze ha akarod, akkor lecserélheted, ha veszel magadnak csatit (nem tudom, hogy hol kapható)

hunflex de luxe (ugyanaz, mint mleslie kollégáé, egy helyről jöttek ezek)
mivel nem nyerészkedni akar, eredeti beszerzési ár, 20e
pestre fel tudom juttatni, amúgy itt pilis mellett lakik
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #522 Dátum: 2010.06.22 kedd, 10:30:41 »

Ahha. AZ injektor csatlakozó nem cserélhető rajta? Mintha azt olvastam volna ezeknél a kütyüknél, hogy eleve a szerelő/te rakod rá? Vagy ilyen csatlakozót nem kapok boltban hozzá?

Milyen az ismerősődé, mennyiért adja, hol lelhető fel helyileg?
Üdv


Cserélhető a csati, de mivel ugyanezért az árért megkapod Yooccoo kollégától is és azzal szerelgetni sem kell én is azt ajánlom!  wave

Edit: Yooccoo kolléga pedig segít eladni az enyémet, ha már lecsapja a kezemről a vevőt!  nyes  nyes  nyes
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #523 Dátum: 2010.06.22 kedd, 10:37:15 »

Cserélhető a csati, de mivel ugyanezért az árért megkapod Yooccoo kollégától is és azzal szerelgetni sem kell én is azt ajánlom!  wave

Edit: Yooccoo kolléga pedig segít eladni az enyémet, ha már lecsapja a kezemről a vevőt!  nyes  nyes  nyes
nekem aztán mindegy, szóval ha talál csatlakozót hozzá, akkor a tied is megveheti felőlem, nem az enyém, csak próbálom eladni  hehe
el kell adni Zaccinak  vigyor3
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #524 Dátum: 2010.06.22 kedd, 12:43:09 »

Urak!
Miskolc messzebb van nekem Óbudától, mint Pilis. :-)
Akar a rosebb csatlakozók után futkosni. :-)
A fentiek fényében a yooccoo féle konfig játszik, ha játszik.
Futok egy két kört, megpróbálok utánaolvasni pro és kontra, hogy melyik kütyüt igen vagy éppen nem.
Szerintetek a bioetun többet tud a hunflexnél? vagy nem érdemes túlbonyolítani sem a dolgokat?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #525 Dátum: 2010.06.22 kedd, 13:02:32 »

Urak!
Miskolc messzebb van nekem Óbudától, mint Pilis. :-)
Akar a rosebb csatlakozók után futkosni. :-)
A fentiek fényében a yooccoo féle konfig játszik, ha játszik.
Futok egy két kört, megpróbálok utánaolvasni pro és kontra, hogy melyik kütyüt igen vagy éppen nem.
Szerintetek a bioetun többet tud a hunflexnél? vagy nem érdemes túlbonyolítani sem a dolgokat?
Üdv

a bioetun 40 körül van, akkor meg már inkább az e85power-t vedd meg
ott rengeteget lehet állítani, de ha nem figyelsz oda, akkor nagyon el is ronthatod Smiley
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #526 Dátum: 2010.06.22 kedd, 20:27:22 »

a bioetun 40 körül van, akkor meg már inkább az e85power-t vedd meg
ott rengeteget lehet állítani, de ha nem figyelsz oda, akkor nagyon el is ronthatod Smiley
Az a kérdés, hogy a rengeteg állítási lehetőséget egy átlagember (azaz Én), ki tudja-e használni?
A 2 potméter tekergetésével nagyot nem lehet tévedni , de nagyot brillírozni sem. Illetve úgy írom, hogy nagyon sokat variálni, elmélkedni, elméleteket gyártani, hogy ha ezt ide vagy azt oda, vagy csak egy kicsit ebből, vagy éppen sokat abból, vagy mégsem.
Attól tartok, hogy egy fejletebb USB-s cuccban, a szerelés utáni finombeállítást szakemberre kell majd bízni.
---
Az e85powerben tetszik az eco mód, egy "Suzis" írását olvastam, azt taglalta, hogy valóban jól fogyaszt eco-ban.
Ez persze az én stílusomtól függ leginkább, és nem feltétlenül a jobblábnehezülés a kérdés, hanem az utak/útvonalak milyenségétől.
Van itt vki, MK1-2 ben használ ilyet? Tapasztalat?
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #527 Dátum: 2010.06.22 kedd, 23:20:08 »

Az a kérdés, hogy a rengeteg állítási lehetőséget egy átlagember (azaz Én), ki tudja-e használni?
A 2 potméter tekergetésével nagyot nem lehet tévedni , de nagyot brillírozni sem. Illetve úgy írom, hogy nagyon sokat variálni, elmélkedni, elméleteket gyártani, hogy ha ezt ide vagy azt oda, vagy csak egy kicsit ebből, vagy éppen sokat abból, vagy mégsem.
Attól tartok, hogy egy fejletebb USB-s cuccban, a szerelés utáni finombeállítást szakemberre kell majd bízni.
---
Az e85powerben tetszik az eco mód, egy "Suzis" írását olvastam, azt taglalta, hogy valóban jól fogyaszt eco-ban.
Ez persze az én stílusomtól függ leginkább, és nem feltétlenül a jobblábnehezülés a kérdés, hanem az utak/útvonalak milyenségétől.
Van itt vki, MK1-2 ben használ ilyet? Tapasztalat?
Üdv
Schmidi használ tudtommal v6-al
Naplózva
waze
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60


E-mail
« Új hozzászólás #528 Dátum: 2010.06.23 szerda, 11:34:19 »

szevasztok,
plusz infóként írom hogy nekem 50-50%-os arányú keveréknél 10%-os a fogyasztás emelkedés vegyes (városi/közút) használatnál. (MKII, 1,8)

a spórolás 100 km-ként 246 forintra jött ki, kb 1 liter benzint/100 km tudok így megspórolni, kütyü nélkül, ez nem rossz azért.

ebben a tempóban 20,000 km alatt spórolnám meg a kütyü árát ( E85 power+ szerelés) de gondolom a szerkentyű még jobb megtakarítást ad szal vhol 15,000 km környékén jön vissza az ára, ez kb 1 évnyi autókázás, kinek hogy (a szűrőcsere egy kicsit ront ezen a képen)
azt gondolom érdemes belevágni, a tápszivattyút és üzemanyagszintjelzőt viszont ellenőrizni kell sűrvebben...:-DD
Naplózva
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #529 Dátum: 2010.06.25 péntek, 11:37:24 »

Sziasztok,

E85 Power vagy Hunflex átalakítót javasoltok V6-os Mondihoz? Az E85 Power komolyabb cuccnak tűnik, van külön ECO, ill. Sport mód, míg a Hunflex-ről ilyeneket nem olvastam. Viszont mellette szól a kedvező részletfizetési lehetőség, de természetesen nem ez lesz a mérvadó. Ti melyikre szavaztok?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #530 Dátum: 2010.06.25 péntek, 11:55:26 »

Sziasztok,

E85 Power vagy Hunflex átalakítót javasoltok V6-os Mondihoz? Az E85 Power komolyabb cuccnak tűnik, van külön ECO, ill. Sport mód, míg a Hunflex-ről ilyeneket nem olvastam. Viszont mellette szól a kedvező részletfizetési lehetőség, de természetesen nem ez lesz a mérvadó. Ti melyikre szavaztok?
ha van kedved foglalkozni mindenféle apróságok beállításával, akkor e85power
ha nincs, akkor megfelelő a hunflex is

mondjuk a hunflex ellen szól, hogy újonnan kb ugyanannyiba kerül, mint a power
Naplózva
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #531 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:09:54 »

ha van kedved foglalkozni mindenféle apróságok beállításával, akkor e85power
ha nincs, akkor megfelelő a hunflex is

mondjuk a hunflex ellen szól, hogy újonnan kb ugyanannyiba kerül, mint a power

Figyelembe véve az E85 Power eco módját, gazdaságosabb üzemeltetést tesz lehetővé, mint a Hunflex? Sport mód esetén pedig nyomatékosabb autózást biztosít a Hunflex-szel szemben?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #532 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:14:37 »

Figyelembe véve az E85 Power eco módját, gazdaságosabb üzemeltetést tesz lehetővé, mint a Hunflex? Sport mód esetén pedig nyomatékosabb autózást biztosít a Hunflex-szel szemben?
lényegében igen
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #533 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:35:18 »

Én is  az e85powerrel szemezek. Azt írják, minden féle keveréket kezel a 100% ig bezárólag. Ez számomra jónak hangzik, főleg ha az ember alkohol nélkül marad vhol, benzint biztos lehet kapni.
Az ő oldalukon van egy megtérülési kalkulátor. Számoltam. Elkeskenyedtem. Lényegében cirka 10%-ot lehet spórolni a benzinhez képest. (adatok: 10l-es fogyi, évi 15ekm, és én a 25%os töbletet írtam be). Ez persze éves szinten 56e Ft, ami összességében szépen hangzik. De egy kicsit többre számítottam. Figyelembe véve az ac kipurcanási lehetőséget, meghogy télen a kipufogóban állni fog a víz, meg egyéb cuclikat.
Mindenesetre első körben a rángatáson akarok túl lenni, addig nem vergődök az e85-el

seekay! yooccoo ajánlotta korábban schmidi fórumtársat, neki ilyen kütyüje van és v6 ban használja. Ha neten keresel (gugliba: e85 power mondeo)van saját blogja, tapasztalatok értékek, stb, pont v6 ra. Érdemes csemegézni benne.
imhol-e: http://schmidi.hu/blog/tag/e85power

Kérdés: írják, hogy a túl szegény keverék árt a motornak, ezért az eco lámpa visszajelez ilyet is, miért árt???
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #534 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:43:08 »

Én is  az e85powerrel szemezek. Azt írják, minden féle keveréket kezel a 100% ig bezárólag. Ez számomra jónak hangzik, főleg ha az ember alkohol nélkül marad vhol, benzint biztos lehet kapni.
Az ő oldalukon van egy megtérülési kalkulátor. Számoltam. Elkeskenyedtem. Lényegében cirka 10%-ot lehet spórolni a benzinhez képest. (adatok: 10l-es fogyi, évi 15ekm, és én a 25%os töbletet írtam be). Ez persze éves szinten 56e Ft, ami összességében szépen hangzik. De egy kicsit többre számítottam. Figyelembe véve az ac kipurcanási lehetőséget, meghogy télen a kipufogóban állni fog a víz, meg egyéb cuclikat.
Mindenesetre első körben a rángatáson akarok túl lenni, addig nem vergődök az e85-el

seekay! yooccoo ajánlotta korábban schmidi fórumtársat, neki ilyen kütyüje van és v6 ban használja. Ha neten keresel (gugliba: e85 power mondeo)van saját blogja, tapasztalatok értékek, stb, pont v6 ra. Érdemes csemegézni benne.
imhol-e: http://schmidi.hu/blog/tag/e85power

Kérdés: írják, hogy a túl szegény keverék árt a motornak, ezért az eco lámpa visszajelez ilyet is, miért árt???

mindegyik lekezeli az összes létező keveréket, ezért van lambda szondád, hogy megtegye  Wink

a szegény keverék miatt magasabb a hőmérséklet a motorban, amit gondolom nem kell ecsetelnem, hogy miért nem jó
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #535 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:47:32 »

mindegyik lekezeli az összes létező keveréket, ezért van lambda szondád, hogy megtegye  Wink

a szegény keverék miatt magasabb a hőmérséklet a motorban, amit gondolom nem kell ecsetelnem, hogy miért nem jó
De a tisza benzines üzemre van ahol kapcsoló van. illetve veled is beszéltük, hogy hunflex negatívja elé be lehet tenni egy kapcsolót, ha tiszta benzint kap. Lehet vmit félreértettem

Szegény keverék: köszönöm az infót, azt hittem a kataliza gurnyad meg a sok zoxigéntű vagy mittodmén
szerk.
még vmi: lehet hogy nálam is szegény a keverék, ezért rángat, és ezért magasabb a motorhő, mint korábban? (tudom másik topik)
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.25 péntek, 12:49:32 írta Ferqo » Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #536 Dátum: 2010.06.25 péntek, 12:49:46 »

De a tisza benzines üzemre van ahol kapcsoló van. illetve veled is beszéltük, hogy hunflex negatívja elé be lehet tenni egy kapcsolót, ha tiszta benzint kap. Lehet vmit félreértettem

Szegény keverék: köszönöm az infót, azt hittem a kataliza gurnyad meg a sok zoxigéntű vagy mittodmén
a lambdát pl meg lehet ölni vele akár, de hát ugye tesztelni senki nem akarja  hehe

lekezeli, de ízlés szerint kapcsoló is berakható
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #537 Dátum: 2010.06.25 péntek, 14:23:00 »

a lambdát pl meg lehet ölni vele akár, de hát ugye tesztelni senki nem akarja  hehe

lekezeli, de ízlés szerint kapcsoló is berakható
Tesztelném én, de az elm327 meg a modiag és tsai nem hajlandóak a lambdatesztre, de a hétvégén kapok Relhisttől olyan progit amivel műxik, és akkor végre tesztelek egyet...
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #538 Dátum: 2010.06.25 péntek, 14:24:27 »

Tesztelném én, de az elm327 meg a modiag és tsai nem hajlandóak a lambdatesztre, de a hétvégén kapok Relhisttől olyan progit amivel műxik, és akkor végre tesztelek egyet...
a tönkremenetelt nem akarod tesztelni
Naplózva
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #539 Dátum: 2010.07.13 kedd, 12:47:43 »

Én is próbálgattam az E85-öt, s a következőkre jutottam (Mondeo MKIII 2003 1.8 benzin 92 KW - átalakítás nélkül):

1. 63% E85 + 37% benzin esetén már kigyulladt a Check Engine lámpa szegény keverék miatt
2. 50%-50% mellett hosszabb távon hibátlanul működik a vas, kb. 10 000 Km mentem eddig vele így össesen, de ez esetben a következőket fogyeltem meg
- BP-n városban öregurasabban lehet vele autózni, ezért az én vezetési stílusommal kb. 0,5 literrel csökken a városi fogyasztásom. Alacsonyabb fordulatszámnál jön meg a nyomaték, kb. 10 Km/h sebeséggel korábban lehet felkapcsolni a következő sebességi fokozatba, úgy, hogy ugyan úgy működjön a motor.
- Országúton egy kicsit lomhább az autó, az átlagfogyasztás nem változik a benzinhez képest.
- Autópályán kb. 1 literrel nőtt a fogyasztás, s ilyen temponál erőtlenebbnek tűnik a motor.

Tehát ha pályán megyek sokat, akkor benzinnel megyek, egyébként az 50%-50%os keverékkel.

Átalakítani az autót szerintem pedig nem éri meg, mert akkor bár lehet akár tiszta E85-el is járni, de a fogyasztásnövekedés miatt már nem érné meg, s a káros vegyi hatásokkal is számolni kell.
Vegyészmérnök kollégám szerint az 50%-50% jó kompromisszumos arány, a várható károsodás az autó élettartama allatt elfogadható kockázatot rejt magában.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #540 Dátum: 2010.07.13 kedd, 22:44:22 »

Átalakítani az autót szerintem pedig nem éri meg, mert akkor bár lehet akár tiszta E85-el is járni, de a fogyasztásnövekedés miatt már nem érné meg, s a káros vegyi hatásokkal is számolni kell.
Vegyészmérnök kollégám szerint az 50%-50% jó kompromisszumos arány, a várható károsodás az autó élettartama allatt elfogadható kockázatot rejt magában.
egészen pontosan milyen vegyi hatásokkal kell számolni?

http://e85power.hu/viewpage.php?page_id=2
oldal alján van megtérülés számítás
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #541 Dátum: 2010.07.15 csütörtök, 10:50:50 »

Én is próbálgattam az E85-öt, s a következőkre jutottam (Mondeo MKIII 2003 1.8 benzin 92 KW - átalakítás nélkül):

1. 63% E85 + 37% benzin esetén már kigyulladt a Check Engine lámpa szegény keverék miatt
2. 50%-50% mellett hosszabb távon hibátlanul működik a vas, kb. 10 000 Km mentem eddig vele így össesen, de ez esetben a következőket fogyeltem meg
- BP-n városban öregurasabban lehet vele autózni, ezért az én vezetési stílusommal kb. 0,5 literrel csökken a városi fogyasztásom. Alacsonyabb fordulatszámnál jön meg a nyomaték, kb. 10 Km/h sebeséggel korábban lehet felkapcsolni a következő sebességi fokozatba, úgy, hogy ugyan úgy működjön a motor.
- Országúton egy kicsit lomhább az autó, az átlagfogyasztás nem változik a benzinhez képest.
- Autópályán kb. 1 literrel nőtt a fogyasztás, s ilyen temponál erőtlenebbnek tűnik a motor.

Tehát ha pályán megyek sokat, akkor benzinnel megyek, egyébként az 50%-50%os keverékkel.

Átalakítani az autót szerintem pedig nem éri meg, mert akkor bár lehet akár tiszta E85-el is járni, de a fogyasztásnövekedés miatt már nem érné meg, s a káros vegyi hatásokkal is számolni kell.
Vegyészmérnök kollégám szerint az 50%-50% jó kompromisszumos arány, a várható károsodás az autó élettartama allatt elfogadható kockázatot rejt magában.

MKI-em van (2000 ccm-es) multkor az AGIP kúton szereltek valami és csak E85 volt, tankom szinte üres, hát tankoltam azt. Saccra így 50-50%-os lett a benzin-etanol arány. Pár km után éreztem némi ellustulást, ill. aznap beindításkor ici picit később indult be az autó. Másnapra viszont ugyanúgy indult mint régen, sőt feltűnt, hogy alacsony fordulaton jobb a nyomaték. Gondolom a computer korrigált addigra valamennyire. Magas fordulaton nem próbáltam, amúgy is ritkán huzatom ki, így arról nem tudok véleményt mondani. Azóta tankoltam még egyszer E85-öt. Így már legalább 75-80%-os lett az E85-benzin arány. A nyomaték érezhetően jobb, a kocsi továbbra is pöccre indul, viszont mintha a fogyasztás kissé nőtt volna. Fogyasztásmérő nincs a kocsiban, csak megérzés, ezalatt az idő alatt csak városban jártam és a klíma miatt sokat járt a motor üresjáratban.  Tehát végül is az én vezetési stílusommal jobban viselkedett az autó E85-tel mint 95-98-as benyával átalakító nélkül is. Amúgy tényleg volt egy olyan érzésem is mintha az alkoholos üzem még kissé ki is pucolta volna a motort, adagolót. Viszont mivel keveset járok a kocsival, olvasva az alkohol okozta esetlegesen hamarább bekövetkező meghibásodásokat, ezzel be is fejeztem az alkoholizálást. Mióta megvan ez a kocsi, soha nem hagyott cserben, szeretném, hogy ez még sokáig így is maradjon és ha csak 10-20 %-kal lecsökkenti a szesz bármelyik alkatrészem élettartamát, ez egy koros, keveset futó járgánynál már nem biztos, hogy megéri.

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #542 Dátum: 2010.07.23 péntek, 12:55:56 »

Sziasztok!

Érveket kérek az átalakító megvételéhez, szemben az átalakítás nélküli feles használat mellett.
Számolgattam ugyanis, és 100 km-enként durván max. 80-100 Ft lenne a különbség a feles használat és a 100% E85 között, beleszámolva a többletfogyasztást is. Az átalakító cirka 50 ezer pénz + a beszerelési ktg.
100 Ft ---> 100 km  50000 Ft ---> 50 ezer km. Ekkor jönne ténylegesen vissza az átalakító ára, ha azt az alternatívát is figyelembe vesszük, hogy lehetőség van átalakítás nélküli feles tankolásra is.

Így már nem tűnik olyan jó biznisznek...
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.23 péntek, 13:18:05 írta seekay » Naplózva
waze
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60


E-mail
« Új hozzászólás #543 Dátum: 2010.07.25 vasárnap, 12:51:06 »

szevasztok,
én múlt hét óta járok tiszta E85-tel, persze átalaktóval (jól sikerült a feles projekt). próbaüzemben vagyok még így litereket most nem akarok írni, jónak tűnik.
én a Bioetun mellett döntöttem mert 46,000-ért cakumpakk berakták, ha ők szerelik örök garancia van rá, és a legjobb: 1 hónap próba után ha nem tetszik bármi akkor kiszerelik, 5000 forintot tartanak vissza és visszaadják a zsét. sztem ennyit megér kipróbálni. azt megtudtam hogy a kihajtott lelkű szétkopott motorok nem fognak jól működni így azokkal nem érdemes ez ügyben foglalkozni. köv héten megyek Olaszországba, kiderül aminek ki kell .... nyes

http://www.e85tuning.hu/
Naplózva
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #544 Dátum: 2010.08.03 kedd, 11:08:36 »

Egy konkrét meghibásodást tudok mondani: haverom Honda Civic-jének (kb 8 éves, 1.6 benzin) az injektora mondta be az unalmast. Ő 100% etanollal járt, mert átalakította az autóját. De az is igaz hogy 1 bitesen vezet: padlógáz + padló fék.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #545 Dátum: 2010.08.17 kedd, 21:17:49 »

Sziasztok!

Érveket kérek az átalakító megvételéhez, szemben az átalakítás nélküli feles használat mellett.
Számolgattam ugyanis, és 100 km-enként durván max. 80-100 Ft lenne a különbség a feles használat és a 100% E85 között, beleszámolva a többletfogyasztást is. Az átalakító cirka 50 ezer pénz + a beszerelési ktg.
100 Ft ---> 100 km  50000 Ft ---> 50 ezer km. Ekkor jönne ténylegesen vissza az átalakító ára, ha azt az alternatívát is figyelembe vesszük, hogy lehetőség van átalakítás nélküli feles tankolásra is.

Így már nem tűnik olyan jó biznisznek...
egyrészt ugye nem csak 50+beszerelésért van kütyü, másrészt pedig nem 50e km a megtérülése

én több mint egy éve használom az átalakítót, már sokszorosan visszahozta az árát
Naplózva
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #546 Dátum: 2010.08.18 szerda, 16:03:22 »

egyrészt ugye nem csak 50+beszerelésért van kütyü, másrészt pedig nem 50e km a megtérülése

én több mint egy éve használom az átalakítót, már sokszorosan visszahozta az árát

Sokszorosan? Benzinhez képest, vagy kevert naftához képest? Nem mind1.  wave A számolgatásom teljesen reaális, ezért érdekelne, hogy szerinted miért nem 50 ezer a megtérülés.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #547 Dátum: 2010.08.18 szerda, 19:40:45 »

Egy konkrét meghibásodást tudok mondani: haverom Honda Civic-jének (kb 8 éves, 1.6 benzin) az injektora mondta be az unalmast. Ő 100% etanollal járt, mert átalakította az autóját. De az is igaz hogy 1 bitesen vezet: padlógáz + padló fék.

Es ez az e85-tol ment tonkre vagy egyebkent is meghalt volna ? Nem mind1...es 1db ment tonkre vagy mind a 4 ? Ez sem mind1.
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #548 Dátum: 2010.08.18 szerda, 20:39:37 »

Sokszorosan? Benzinhez képest, vagy kevert naftához képest? Nem mind1.  wave A számolgatásom teljesen reaális, ezért érdekelne, hogy szerinted miért nem 50 ezer a megtérülés.
100% benya 100% etanolhoz képest
fogyasztásfüggő is a dolog, nekem 18e km volt alacsony futásteljesítménnyel
Naplózva
jimvincent
Vendég
« Új hozzászólás #549 Dátum: 2010.10.24 vasárnap, 09:38:14 »

MKI-em van (2000 ccm-es) multkor az AGIP kúton szereltek valami és csak E85 volt, tankom szinte üres, hát tankoltam azt. Saccra így 50-50%-os lett a benzin-etanol arány. Pár km után éreztem némi ellustulást, ill. aznap beindításkor ici picit később indult be az autó. Másnapra viszont ugyanúgy indult mint régen, sőt feltűnt, hogy alacsony fordulaton jobb a nyomaték. Gondolom a computer korrigált addigra valamennyire. Magas fordulaton nem próbáltam, amúgy is ritkán huzatom ki, így arról nem tudok véleményt mondani. Azóta tankoltam még egyszer E85-öt. Így már legalább 75-80%-os lett az E85-benzin arány. A nyomaték érezhetően jobb, a kocsi továbbra is pöccre indul, viszont mintha a fogyasztás kissé nőtt volna. Fogyasztásmérő nincs a kocsiban, csak megérzés, ezalatt az idő alatt csak városban jártam és a klíma miatt sokat járt a motor üresjáratban.  Tehát végül is az én vezetési stílusommal jobban viselkedett az autó E85-tel mint 95-98-as benyával átalakító nélkül is. Amúgy tényleg volt egy olyan érzésem is mintha az alkoholos üzem még kissé ki is pucolta volna a motort, adagolót. Viszont mivel keveset járok a kocsival, olvasva az alkohol okozta esetlegesen hamarább bekövetkező meghibásodásokat, ezzel be is fejeztem az alkoholizálást. Mióta megvan ez a kocsi, soha nem hagyott cserben, szeretném, hogy ez még sokáig így is maradjon és ha csak 10-20 %-kal lecsökkenti a szesz bármelyik alkatrészem élettartamát, ez egy koros, keveset futó járgánynál már nem biztos, hogy megéri.

Feri

Feri! Mit fogyasztott a géped? Azért kérdem, mert nekem felesben megeszi a 12-13 litert és ezt sokallom egy kicsit. Lehet lambdaszonda bajom van. 
Naplózva
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.066 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.