Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 01:09:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 948520 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1000 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 18:35:47 »

Jól felszerelt műhelyben kötötték számítógépre az autót. Egyből légtömegmérőt kellett cserélni, majd még aznap a csere után újra rákötötték, ekkor jelzett lambda hibát, (túl dús keverék vagy valami hasonlót) de a csati akkor rosszul volt összedugva. Kontakttal lefújták, pici igazítás és következő mérés tökéletes volt. Mivel nem sokat változott két hét múlva visszamentem, de akkor már semmilyen hibát sem jelzett.
Co-t két műhelyben mértük, mindkét helyen azt mondták hogy ettől jobb értéket az újak sem nagyon tudnak. Amikor megvettem, 5000-ért akkoriban kaptam 11,6l benzint és ezt a közeli városig oda-vissza megette, 74km ( 16,5liter körüli átlag).
A légtömegmérő, lambda szonda (3x) vízhőfok jeladó, holtpont jeladók, injektorsor, gyertya, gyertyakábelek, meg a többi vackok cseréje után lement az átlagom országúton 10, helyben 12-re. Azt mondták a műhelyben hogy ilyen co-val ez lehetetlen.
A múlthónapban 12litert 50 km-re benyelt. (helyben) A következő 12-vek elment egészen 64km-t.
Itt tartok most.
Kapott egy garnitúra téli gumit  (bridgestone-t ), nem hinném hogy emiatt ugrott ekkorát a fogyasztásom.
A kilométer órát összemérten a gps-szel, jól mér.
Azonos injektorokat kapott?
Milyen injektor nyitási időkkel megy a motor?  Alapjárat...fordulat...stb.
Egyébként kizárt ilyen fogyasztás mellett a tuti és hibátlan káros anyag kibocsájtási értékek.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1001 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 19:00:29 »

Persze 6 litert evet..... de nem 100 km-en.  Eladáskor csoda dolgokat mondanak az eladók.
A 8-9 liter teljesen reális és normális. Télen főleg.
A direkt szűrő rossz lépés volt. A MAF szenzor a szűrő fojtásához van kalibrálva és ha eddig nem volt hamarosan olajfogyasztás elé nézhetsz.
A direkt szűrő nem közúti autókba való, ahol sok 10-100e km a működési intervallum. Hidd el, akármennyire is tisztogatod, mosod..stb.  ártasz vele a motornak.
Értem, már gondolkodtam h visszarakom a gyárit, mert azóta hidegen, odalépek neki (nem úgy) mondjuk elsőben, v másodikban gyorsítani akarok hirtelen, akkor visszafullad, le akar fulladni majdnem csak, aztán felpörög és minden oké......köze van hozzá?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1002 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 19:25:02 »

Értem, már gondolkodtam h visszarakom a gyárit, mert azóta hidegen, odalépek neki (nem úgy) mondjuk elsőben, v másodikban gyorsítani akarok hirtelen, akkor visszafullad, le akar fulladni majdnem csak, aztán felpörög és minden oké......köze van hozzá?

Lehetséges.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #1003 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 19:54:16 »

ugyan már...
szerinted ezeknek az autóknak van még jövőjük következő gazdánál?
a tied hol végezte?
ki akarja ezeket már eredet vizsgára vinni. használni akarjuk, míg szét nem dől a sheggünk alatt.
ha rám hallgat a panaszos, akkor leszharja a papírozást és belecuppant egy 2.0-ás mocit a gépbe, oszt szevasz. megy vele, míg ki nem szakad a padlólemez. akkor ki lelhet emelni belőle a 2.0-ás motort, a többi meg mehet a bontóba...

Ezt tettem én is. Motor csere után beültem, azt mentem vele.. Már 50.000km-ert mentem vele, kb 10. ellenőrzésem volt és egy műszakim ez idő alatt. Kutyát nem érdekelte milyen motor van benne.
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1004 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 19:54:44 »

Azonos injektorokat kapott?
Milyen injektor nyitási időkkel megy a motor?  Alapjárat...fordulat...stb.
Egyébként kizárt ilyen fogyasztás mellett a tuti és hibátlan káros anyag kibocsájtási értékek.

A benne lévő injektorokon található szám egyezik.
Nyitási idő? Ennyire azért nem volt profi a műhely.  rinya
Lehet e szerinted olyan, hogy az injektor nem porlaszt hanem belepisál a lyukba és a benzin a hideg hengerfej falon csorog a motorba. Emiatt rossz az égés és bezavarodik a vezérlés?
Amint melegszik a hengerfala az erős felpárolgás miatt benzin levegő keveréket kap a motor és a jobb égés miatt a vezérlés már kezelni tudja a helyzetet.
Azt vettem észre hogy sokat megyek nagyon rövid 2-3km-es úton akkor bődületesen nő a fogyasztás.
Valami bibi a hideg motornál lehet. Indítás után félperccel úgy dadog mint egy kéthengeres traktor.  nyes
A Co-t én sem értem, de minden mérést mindig üzemi hőfokon végeztek. Ilyenkor melegen olyan szépen megy a motor hogy öröm hallgatni.
Ezért vagyok kiakadva és nem tudok vele mit kezdeni!  szomoru1
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1005 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 20:12:38 »

Jelentem a vákuum csövek ellenőrizve, motortér telefújkálva féktisztítóval.
Amilyen tanácsokat adtatok az elmúlt másfél évben, én azokat szépen végigcsináltam.
Így utólag is köszönet érte mindenkinek, nagyon sok újat tanultam.
Nekem a motorvezérlős jeladós injektoros motorok eddig kínaiul voltak. Mostmár kezdek eligazodni a sok elektronika körül.

Erről jut eszembe. A motorvezérlőt hogy a p..csába lehet kipecázni a helyéről?
A másik kérdésem, hogy a műszerfalon pirosan villogó izét nem zavarja a motorvezérlő csere?

A szervó tartály mögött van, 10dugó +csukló +hosszabbító. Kicsavarod a csavart, (nem jön ki belőle) de a nagy csatlakozót letudod húzni (de vigyázz mert van rajta egy vékony testkábel, nehogy eltépd). Aztán a beltérben anyós lábánál felhajtod a szőnyeget, és ott lesz.... azt hiszem kettő csavar fogja...... Ha kiakarod venni a szervó tartályt, hogy ne legyen útban, az úgy megy, a tartály alját megfeszíted a szélvédő irányába, majd csak simán meghúzod felfelé... Én eltörtem az enyémnek az egyik fülét, mert azt hittem csak be van rohadva, de nem, az alján van egy kis pöcök ami nem engedi felfelé mozogni.....   hehe de már ezt is tudom, te meg nem töröd el a tiéd  vigyor3 ha veszel egy ecut vedd meg a slussz kulcsot is, mert kell belőle az imo integet2 vagy jó pénzért hozzá tanítják a régi kulcsot az uj ecuhoz  eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1006 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 20:32:38 »

A szervó tartály mögött van, 10dugó +csukló +hosszabbító. Kicsavarod a csavart, (nem jön ki belőle) de a nagy csatlakozót letudod húzni (de vigyázz mert van rajta egy vékony testkábel, nehogy eltépd). Aztán a beltérben anyós lábánál felhajtod a szőnyeget, és ott lesz.... azt hiszem kettő csavar fogja...... Ha kiakarod venni a szervó tartályt, hogy ne legyen útban, az úgy megy, a tartály alját megfeszíted a szélvédő irányába, majd csak simán meghúzod felfelé... Én eltörtem az enyémnek az egyik fülét, mert azt hittem csak be van rohadva, de nem, az alján van egy kis pöcök ami nem engedi felfelé mozogni.....   hehe de már ezt is tudom, te meg nem töröd el a tiéd  vigyor3 ha veszel egy ecut vedd meg a slussz kulcsot is, mert kell belőle az imo integet2 vagy jó pénzért hozzá tanítják a régi kulcsot az uj ecuhoz  eplus2

Köszönöm kimerítő választ, már a tartálynál elakadtam, nem akartam eltörni, inkább kérdeztem.  worship
Egy közeli bontóban 7000-ért kínáltak ecut, de azt nem mondták hogy kulcs is kell hozzá.
Ha a jövőhéten lesz időm utánajárok.  taps

Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1007 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 20:34:29 »

A benne lévő injektorokon található szám egyezik.
Nyitási idő? Ennyire azért nem volt profi a műhely.  rinya
Lehet e szerinted olyan, hogy az injektor nem porlaszt hanem belepisál a lyukba és a benzin a hideg hengerfej falon csorog a motorba. Emiatt rossz az égés és bezavarodik a vezérlés?
Amint melegszik a hengerfala az erős felpárolgás miatt benzin levegő keveréket kap a motor és a jobb égés miatt a vezérlés már kezelni tudja a helyzetet.
Azt vettem észre hogy sokat megyek nagyon rövid 2-3km-es úton akkor bődületesen nő a fogyasztás.
Valami bibi a hideg motornál lehet. Indítás után félperccel úgy dadog mint egy kéthengeres traktor.  nyes
A Co-t én sem értem, de minden mérést mindig üzemi hőfokon végeztek. Ilyenkor melegen olyan szépen megy a motor hogy öröm hallgatni.
Ezért vagyok kiakadva és nem tudok vele mit kezdeni!  szomoru1

Az alapjárati motornak leginkább hideg motornál van szerepe, nem könnyű kiszedni  hehe Azt nézted már?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1008 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 20:40:35 »

helo.
egy kérdés. nem tudom ki tudja ki nem, tél előtt vettem a mondit, és egy kérdésem lenne. Normális a 8-9l-es fogyasztás? és elképzelhető hogy tavasszal, nyáron kevesebb lessz? Előző tulaj azt mondta 6l-el járt vele, de ezt én erősen kétlem. Egyébként tettem be direkt szűrőt, azt mit változtat a dolgon?

Attól függ hol jársz vele, és hogy mekkora távokat. Országúton 100as tempóval valóban 6litert fogyaszt..
A direkt szűrő annyit változtat, hogy a hangja miatt jobban taposod neki hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1009 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 20:50:07 »

Értem, már gondolkodtam h visszarakom a gyárit, mert azóta hidegen, odalépek neki (nem úgy) mondjuk elsőben, v másodikban gyorsítani akarok hirtelen, akkor visszafullad, le akar fulladni majdnem csak, aztán felpörög és minden oké......köze van hozzá?

nincs. Hidegen dús a keverék, és belefullad a sok benzinbe ha nyomsz egy kövéret. De amúgy sem nyomjuk neki míg be nem melegedett. Ha még is, jobban csúsztasd el a kuplungot így nem fullad be, viszont a motor szépen kopik, bár ezeknél az öreg valótlan kilométer számlálójú autókon, nem tudom számítanak-e ezek egyáltalán.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1010 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 20:51:44 »

Az alapjárati motornak leginkább hideg motornál van szerepe, nem könnyű kiszedni  hehe Azt nézted már?

Igen kiszedtem teszteltem működik.  nyes Mellette van a poti azt pedig cseréltem.  Roll Eyes
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1011 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 20:56:08 »

Igen kiszedtem teszteltem működik.  nyes Mellette van a poti azt pedig cseréltem.  Roll Eyes

Nem volt nagyon piszkos? Én kiáztattam nitro hígítóban (1órát) majd befújtam egy könnyű olajzó sprével. Utána mintha szebben járt volna, vagy csak nyugtattam magam?, mert a kezemből alig maradt valami a végére hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1012 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 21:18:51 »

Nem volt nagyon piszkos? Én kiáztattam nitro hígítóban (1órát) majd befújtam egy könnyű olajzó sprével. Utána mintha szebben járt volna, vagy csak nyugtattam magam?, mert a kezemből alig maradt valami a végére hehe
Én féktisztítóval kényeztettem, amúgy meg tiszta volt.
Az EGR-t már régen ledugóztam, kartergáz nincs, (valamilyen oknál fogva a vákuum van a gáznyomás helyett) Így nincsen ami elkoszolja.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1013 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 21:23:38 »

Én féktisztítóval kényeztettem, amúgy meg tiszta volt.
Az EGR-t már régen ledugóztam, kartergáz nincs, (valamilyen oknál fogva a vákuum van a gáznyomás helyett) Így nincsen ami elkoszolja.

Mi lett a kartergázzal,  kivezetted a szabadba, vagy mit tettél vele?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1014 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 21:37:39 »

Mi lett a kartergázzal,  kivezetted a szabadba, vagy mit tettél vele?
Egyszerűen nincs. A légszűrő dobozban feltűnt hogy a karter bevezető cső vége porszáraz. Nézegettem hogy hogy a bánatban lehet ez és akkor jöttem rá, nem nyomás van a csőben hanem szívás.
Mikor lent volt a hengerfej próbáltam levenni a katalizátor mögött lévő szelepet, de nem tudtam kivenni a csavarokat, végül úgy maradt. Lehet hogy amiatt van.  gun
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1015 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 21:42:41 »

Egyszerűen nincs. A légszűrő dobozban feltűnt hogy a karter bevezető cső vége porszáraz. Nézegettem hogy hogy a bánatban lehet ez és akkor jöttem rá, nem nyomás van a csőben hanem szívás.
Mikor lent volt a hengerfej próbáltam levenni a katalizátor mögött lévő szelepet, de nem tudtam kivenni a csavarokat, végül úgy maradt. Lehet hogy amiatt van.  gun

Annak úgy is kell lennie, ott szívja a friss levegőt az átöblítéshez. Van egy másik cső a kipufogó öntvénysor alatt az egészen elmegy a szívósor aljáig és ott ömlik a kartergáz vissza a motorba. 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1016 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 21:53:09 »

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220353-kartergaz-rendszer-alkatreszei/142843-kartergaz-szelep-ford-mondeo-1992-1998_05
Van egy ilyen kis szelep a kipu öntvény mögött beletolva a motorba erre rá van dugva egy 4cm hosszú gumicső, majd egészen a gyújtótrafó aljáig egy fémcsővel halad tovább, onnan pedig gumicső van rádugva egészen a szívósorig. Ha ez a szelep folyton nyitva van falsot szív rajta a motor... rendeltetés szerű működése mellett alapjáraton azt hiszem teljesen nyitva van, mert nagy a vákumm, ahogy emelkedik a fordulat arányosan úgy zárja el magát. Ha zárt állapotban beragad, akkor pedig olajos lesz a légszűrőd, mert a szívó ágon távozik a karter, rosszabb esetben motorolaj is.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1017 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 22:09:36 »

A benne lévő injektorokon található szám egyezik.
Nyitási idő? Ennyire azért nem volt profi a műhely.  rinya
Lehet e szerinted olyan, hogy az injektor nem porlaszt hanem belepisál a lyukba és a benzin a hideg hengerfej falon csorog a motorba. Emiatt rossz az égés és bezavarodik a vezérlés?
Amint melegszik a hengerfala az erős felpárolgás miatt benzin levegő keveréket kap a motor és a jobb égés miatt a vezérlés már kezelni tudja a helyzetet.
Azt vettem észre hogy sokat megyek nagyon rövid 2-3km-es úton akkor bődületesen nő a fogyasztás.
Valami bibi a hideg motornál lehet. Indítás után félperccel úgy dadog mint egy kéthengeres traktor.  nyes
A Co-t én sem értem, de minden mérést mindig üzemi hőfokon végeztek. Ilyenkor melegen olyan szépen megy a motor hogy öröm hallgatni.
Ezért vagyok kiakadva és nem tudok vele mit kezdeni!  szomoru1

Mennyi a benzinnyomás elől a hídon?
Ha pisálna az injektor -na de mind?- akkor beköpné a gyertyát hamar.
2-3 km...az elég rossz a motornak. Szinte mindig hidegen és/vagy a bemelegedési szakaszban jár a motor. Ilyenkor dús a keverék és persze, hogy sokat eszik.
Valamint szépen mossa az olajat a hengerfalról a sok benzin, ami miatt megnőhet a motor kopása a kenési elégtelenség miatt.
A motor hűtőfolyadék jeladó biztos rendben? Belevaló van benne? Milyen értékeket mutat a különböző üzemekben?
Kéne hallani azt a traktor hangot....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1018 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 05:21:46 »

nincs. Hidegen dús a keverék, és belefullad a sok benzinbe ha nyomsz egy kövéret. De amúgy sem nyomjuk neki míg be nem melegedett. Ha még is, jobban csúsztasd el a kuplungot így nem fullad be, viszont a motor szépen kopik, bár ezeknél az öreg valótlan kilométer számlálójú autókon, nem tudom számítanak-e ezek egyáltalán.
Szoktam járatni indulás előtt kb 20 percet, de van amikor hirtelen kell menni és akkor nincs arra idő. Egyébként nem szoktam taposni neki, mert azért az én tárcámban sincs annyi hogy kibírja a 10l-es fogyasztást.. A valós nem valós kilómétert nem tudom, nem hinném hogy tekergetve lett az óra ert 300000 Km-er van benne....de ki tudja. Úgy is felújíttatom a motort, tavasszal, vagy legkésőbb nyáron, mert biztosabb, addigra lessz annyi lóvé hogy kap egy csini új festést, lakatolást a küszöbnél, meg a motort rendbe rakatom kicsit, így tudom hogy mi lessz rajt cserélve és hogy  mikor. szerintem fékcsöveket, meg ahhoz tartozó cuccokat is cserélek, állapottól függetlenül, mert a megállás is fontos, nem játék. Az abs-em világít, meg vele együtt a kis felkiáltó jeles lámpa is, és nem műxik az abs, szerintem az agya szállt el, úgyhogy még a héten szervízben köt ki.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.04 hétfő, 05:29:49 írta layzi » Naplózva
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #1019 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 12:23:57 »

1.8 zetec motornak jobboldalt az ékszijnál milyen fém vizcsö van?
A szerelö se tudta megmondani hogy mi az és hogy mennyi lesz a cseréje.
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1020 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 12:31:35 »

...
Lehet e szerinted olyan, hogy az injektor nem porlaszt hanem belepisál a lyukba és a benzin a hideg hengerfej falon csorog a motorba. Emiatt rossz az égés és bezavarodik a vezérlés?
...
Az injektor szelep működés megállapításához elég egy hosszú csavarhúzó, aminek végig van a fém része a nyélben - vagy egy fém rúd (sztetoszkóp Smiley ). Hegyét a szelep nyakához, végét füledhez, és hallgatózik kopogást. Mind a 4-et meghallgat, összehasonlít, ha egyformán kelepelnek ,akkor jók.
Szerintem.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1021 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 14:57:26 »

1.8 zetec motornak jobboldalt az ékszijnál milyen fém vizcsö van?
A szerelö se tudta megmondani hogy mi az és hogy mennyi lesz a cseréje.

Miért kellene cserélni? Nem értek hozzá csak kérdezem, az nem klima cső? egyébként nehogy engedj újat venni ha ki is kell cserélni. Létezik bontott alkatrész is... Na meg milyen szerelő az aki nem tudja egy cső micsoda 1 ezeréves autón, nem ferrari ez csak egy ford? Én biztos nem mennék hozzá............ Csinálj egy képet róla karikázd be melyikre gondolsz, és töltsd fel ide.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #1022 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 15:22:50 »

Jól felszerelt műhelyben kötötték számítógépre az autót. Egyből légtömegmérőt kellett cserélni, majd még aznap a csere után újra rákötötték, ekkor jelzett lambda hibát, (túl dús keverék vagy valami hasonlót) de a csati akkor rosszul volt összedugva. Kontakttal lefújták, pici igazítás és következő mérés tökéletes volt. Mivel nem sokat változott két hét múlva visszamentem, de akkor már semmilyen hibát sem jelzett.
Co-t két műhelyben mértük, mindkét helyen azt mondták hogy ettől jobb értéket az újak sem nagyon tudnak. Amikor megvettem, 5000-ért akkoriban kaptam 11,6l benzint és ezt a közeli városig oda-vissza megette, 74km ( 16,5liter körüli átlag).
A légtömegmérő, lambda szonda (3x) vízhőfok jeladó, holtpont jeladók, injektorsor, gyertya, gyertyakábelek, meg a többi vackok cseréje után lement az átlagom országúton 10, helyben 12-re. Azt mondták a műhelyben hogy ilyen co-val ez lehetetlen.
A múlthónapban 12litert 50 km-re benyelt. (helyben) A következő 12-vek elment egészen 64km-t.
Itt tartok most.
Kapott egy garnitúra téli gumit  (bridgestone-t ), nem hinném hogy emiatt ugrott ekkorát a fogyasztásom.
A kilométer órát összemérten a gps-szel, jól mér.

Egy ötlet. Ne 50 kilómétereken és ne 12 literekkel számolj/mérj fogyasztást, mert a kisebb egységek miatt hatványozódik a túlfogyasztás a számolás során. Főleg, hogy pontosan sosem tudhatod menny van a tankban és mennyi fogyott, ha nem teli tankról indulsz. Telitank-ürestank, közben megtett kilóméter paraméterek felhasználásával kalkulálj.

Ami 50km-en 16 liter, az a következő 50-en lehet 11 is, az azt követő 500-on meg 8.6.
Naplózva
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #1023 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 16:38:02 »

Miért kellene cserélni? Nem értek hozzá csak kérdezem, az nem klima cső? egyébként nehogy engedj újat venni ha ki is kell cserélni. Létezik bontott alkatrész is... Na meg milyen szerelő az aki nem tudja egy cső micsoda 1 ezeréves autón, nem ferrari ez csak egy ford? Én biztos nem mennék hozzá............ Csinálj egy képet róla karikázd be melyikre gondolsz, és töltsd fel ide.

Azért kell cserélni mert tiszta rozsda és lyukas. Ahogy öntöm a hűtővizet a tartályba úgy folyik ki a lyukon, szerintem tuti hogy nem a klíma.  Ahogy jobbra kiforgatod az elsö kereket és a jobb elsönél benézel a vizpunpafelé előtte vízszintesen fut egy kb. 1 cm átmérőjű fém csö, nekem úgy tűnt mintha a hütötöl menne a motor mögé valahova. Nem tudok képet csinálni a szerelőnél van az autó, mondtam hogy adjon árajánlatot. Amúgy a szerelő is azt mondta hogy valoszinüleg bontottat fog belerakni.
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1024 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 17:25:57 »

Azért kell cserélni mert tiszta rozsda és lyukas. Ahogy öntöm a hűtővizet a tartályba úgy folyik ki a lyukon, szerintem tuti hogy nem a klíma.  Ahogy jobbra kiforgatod az elsö kereket és a jobb elsönél benézel a vizpunpafelé előtte vízszintesen fut egy kb. 1 cm átmérőjű fém csö, nekem úgy tűnt mintha a hütötöl menne a motor mögé valahova. Nem tudok képet csinálni a szerelőnél van az autó, mondtam hogy adjon árajánlatot. Amúgy a szerelő is azt mondta hogy valoszinüleg bontottat fog belerakni.

oksa, azt hittem a felsőre gondolsz.
akkor erre gondolsz szerintem: https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30720000-vizcsovek-es-alkatreszei/30720207-vizcso/7480-vizcso-ford-mondeo-1998-2000
Szerintem itt a fórumon tudsz venni egy két ezresért........
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #1025 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 17:52:44 »

oksa, azt hittem a felsőre gondolsz.
akkor erre gondolsz szerintem: https://cromax.hu/30000000-hutorendszer/30720000-vizcsovek-es-alkatreszei/30720207-vizcso/7480-vizcso-ford-mondeo-1998-2000
Szerintem itt a fórumon tudsz venni egy két ezresért........

Igen valami ilyesmi.
Hát 20e ft-ot biztos nem adok érte.  help Egyátalán mi kerül ezen 20e forintba Shocked Még jó hogy lehet kapni  duhos2
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1026 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 18:06:20 »

Igen valami ilyesmi.
Hát 20e ft-ot biztos nem adok érte.  help Egyátalán mi kerül ezen 20e forintba Shocked Még jó hogy lehet kapni  duhos2


Keres topikba bemasolod a linket, te ilyet keresel, es kapnifogsz ajanlatokat, biztos vagyok benne 1-2ezresert cserbe kapsz majd egyet....... Az uj azert annyi mert ford cedula fityeg rajta  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1027 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 19:29:42 »

Mennyi a benzinnyomás elől a hídon?
Ha pisálna az injektor -na de mind?- akkor beköpné a gyertyát hamar.
2-3 km...az elég rossz a motornak. Szinte mindig hidegen és/vagy a bemelegedési szakaszban jár a motor. Ilyenkor dús a keverék és persze, hogy sokat eszik.
Valamint szépen mossa az olajat a hengerfalról a sok benzin, ami miatt megnőhet a motor kopása a kenési elégtelenség miatt.
A motor hűtőfolyadék jeladó biztos rendben? Belevaló van benne? Milyen értékeket mutat a különböző üzemekben?
Kéne hallani azt a traktor hangot....

A benzinnyomás 2,5 körüli, nem tömített rendesen a szeleptő és nem akartunk telenyomni mindent benzinnel. Utána ezt is cseréltem a biztonság kedvéért.
A hőfokjeladót mértem, kb 10 fokon 46,7
kéz melegen 37fokon 21,3
80-90fokos meleg vízben 4,7
A kiszerelt jeladót mértem. (nincs itthon az autó)
Ami most benne van az ha jól emlékszem egy bontott escorté volt.  falbav falbav
Veszek bele egy cromaxost.
Kösz hogy felhívtad rá a figyelmemet.
Most így visszagondolva amikor a "jó nevű" műhelyben kiszúrták a Maf hibát volt még egy hiba amit a számítógép kiírt. Kérdeztem mi az azt mondta a szerelő hogy valami hőmérséklet jeladó, jelentéktelen vacak, nem kell vele foglalkozni. Amikor a bontóban jártam vettem bele egyet biztos ami biztos alapon, így került bele bontott.  falbav
Ha emiatt fizettem ki több mint 200000 plusz fogyasztást, hát én meg őrülök.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1028 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 20:33:00 »

A benzinnyomás 2,5 körüli, nem tömített rendesen a szeleptő és nem akartunk telenyomni mindent benzinnel. Utána ezt is cseréltem a biztonság kedvéért.
A hőfokjeladót mértem, kb 10 fokon 46,7
kéz melegen 37fokon 21,3
80-90fokos meleg vízben 4,7
A kiszerelt jeladót mértem. (nincs itthon az autó)
Ami most benne van az ha jól emlékszem egy bontott escorté volt.  falbav falbav
Veszek bele egy cromaxost.
Kösz hogy felhívtad rá a figyelmemet.
Most így visszagondolva amikor a "jó nevű" műhelyben kiszúrták a Maf hibát volt még egy hiba amit a számítógép kiírt. Kérdeztem mi az azt mondta a szerelő hogy valami hőmérséklet jeladó, jelentéktelen vacak, nem kell vele foglalkozni. Amikor a bontóban jártam vettem bele egyet biztos ami biztos alapon, így került bele bontott.  falbav
Ha emiatt fizettem ki több mint 200000 plusz fogyasztást, hát én meg őrülök.


A benzinnyomás jó, viszont a hőfokjeladó értékei picit magasak.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1029 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 20:44:19 »

Egy ötlet. Ne 50 kilómétereken és ne 12 literekkel számolj/mérj fogyasztást, mert a kisebb egységek miatt hatványozódik a túlfogyasztás a számolás során. Főleg, hogy pontosan sosem tudhatod menny van a tankban és mennyi fogyott, ha nem teli tankról indulsz. Telitank-ürestank, közben megtett kilóméter paraméterek felhasználásával kalkulálj.

Ami 50km-en 16 liter, az a következő 50-en lehet 11 is, az azt követő 500-on meg 8.6.

Amit írtál az jogos.  nyes
A gond csak annyi hogy mindegyik tankolás után egyformán k..va kevés kilométert megy.
Nem csak a pénz miatt tankolok bele keveset.
Egyszer sikerült 120liter gázolajat elcsorgatni a trakimból, azóta óvatosabb vagyok. A Forddal is járok föld úton és nem nagyon bízok a műanyag tankban. Egy fagyos nyomvályúban könnyű kiüríteni a tankot.   nyes
A fogyasztással nem szoktam sokat sza...kodni. Nem vagyok az a decizgetős méricskélős típus. Egyszerűen beleteszek egy 5 ezresért és ennyiért szeretnék legalább 130-150 kilométert autózni.  eplus2
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1030 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 20:45:57 »

A benzinnyomás jó, viszont a hőfokjeladó értékei picit magasak.
Hamarosan kap újat. wave
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1031 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 20:49:59 »

Az injektor szelep működés megállapításához elég egy hosszú csavarhúzó, aminek végig van a fém része a nyélben - vagy egy fém rúd (sztetoszkóp Smiley ). Hegyét a szelep nyakához, végét füledhez, és hallgatózik kopogást. Mind a 4-et meghallgat, összehasonlít, ha egyformán kelepelnek ,akkor jók.
Szerintem.
Ki fogom próbálni!
Köszi.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1032 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 20:56:20 »

A benzinnyomás 2,5 körüli, nem tömített rendesen a szeleptő és nem akartunk telenyomni mindent benzinnel. Utána ezt is cseréltem a biztonság kedvéért.
A hőfokjeladót mértem, kb 10 fokon 46,7
kéz melegen 37fokon 21,3
80-90fokos meleg vízben 4,7
A kiszerelt jeladót mértem. (nincs itthon az autó)
Ami most benne van az ha jól emlékszem egy bontott escorté volt.  falbav falbav
Veszek bele egy cromaxost.
Kösz hogy felhívtad rá a figyelmemet.
Most így visszagondolva amikor a "jó nevű" műhelyben kiszúrták a Maf hibát volt még egy hiba amit a számítógép kiírt. Kérdeztem mi az azt mondta a szerelő hogy valami hőmérséklet jeladó, jelentéktelen vacak, nem kell vele foglalkozni. Amikor a bontóban jártam vettem bele egyet biztos ami biztos alapon, így került bele bontott.  falbav
Ha emiatt fizettem ki több mint 200000 plusz fogyasztást, hát én meg őrülök.


A hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó döntően befolyásolja a befecskendezett mennyiséget. Meleg motornál a túl sok benzin okozhat problémát.
Vákuum nélkül az üzemanyagnyomás: 3.8 bar
A TPS-t is ki lehet mérni. Tápfeszültség, majd teljesen nyitott és zárt állapotban. Lehúzod a 3 pólusú csatit, 1 és test között gyújtáson 5V....majd visszadugva a 2 és 3 között teljesen zárva kb. 0.7 V....teljesen nyitva pedig kb. 4.5 V
A MAF-ot ki lehet mérni, mert ebben még feszültségváltozású van.
Ezek elég jól beleszólnak a keverékképzésbe. Az első lambda is.
Valamint van még beszívott levegő hőmérséklet jeladó is.... ami talán 98-tól egyben van a MAF-al, de előtte külön. Ellenállást lehet mérni rajta.
0°C   88000-102000 Ω
20°C   35000-40000 Ω
40°C   15000-17000 Ω
60°C   7100-8000 Ω
80°C   3000-4500 Ω

Azt hiszem ezek az értékek alkalmazhatóak az ECT, motor hűtőfolyadék jeladóra is.

« Utoljára szerkesztve: 2013.03.04 hétfő, 21:11:14 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1033 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 21:13:58 »

Ki fogom próbálni!
Köszi.

Inkább szkópot akassz rá, mint csavarhúzót.  Cool
Ha áramot mérsz lakatfogóval és nézed szkópon, akkor látható, hogy miként működik a szelep. Jól vagy rosszul..... a csavarhúzóval csak azt hallani, ha működik vagy nem.
De ha nem, akkor az a henger úgysem megy.
De nálad megy....csak összességében sokat fogyaszt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1034 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 21:15:41 »

Sziasztok F.Mondeótol kaptam egy tippet a túlfogyasztásra. Kivettem a 13 biztosítékot, ami elvileg a lamda szonda biztosítéka. (Köszönöm a tippet F.Momdeó! worship)
Az autó jobban megy tőle! Még a nejem is érzi mikor hajtja, hogy erősebb lett. Akkor a lamda a nem jó?
Köszönöm még egyszer!  
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #1035 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 21:19:46 »

És még egy hülye kérdés estére mi az a MAF szenzor? És nekem van-e? NGDYB a motor kódom. Köszönöm!
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1036 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 21:22:18 »

Sziasztok F.Mondeótol kaptam egy tippet a túlfogyasztásra. Kivettem a 13 biztosítékot, ami elvileg a lamda szonda biztosítéka. (Köszönöm a tippet F.Momdeó! worship)
Az autó jobban megy tőle! Még a nejem is érzi mikor hajtja, hogy erősebb lett. Akkor a lamda a nem jó?
Köszönöm még egyszer!  

Ezt így túl egyszerű lenne kijelenteni.
Az a lambda szondát ki kell mérni.

Azért érzel változást, mert ha nincs lambda jel, akkor a motorvezérlő egy helyettesítő értéket használ és azzal működik...úgymond kényszerüzemben.
Ez lehet bizonyos körülmények között jó is és rosszabb is. Semmiképp nem optimális, mivel nem történik szabályozás a kipufogógáz vizsgálatát követően.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1037 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 21:24:31 »

És még egy hülye kérdés estére mi az a MAF szenzor? És nekem van-e? NGDYB a motor kódom. Köszönöm!

Bizony van.  (Mass Air Flow = levegő áramlásmérő/légtömegmérő)
Ezzel az eszközzel tudja a motorvezérlő megállapítani, hogy mennyi levegő jut be a motorba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1038 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 21:40:19 »


A TPS-t is ki lehet mérni. Tápfeszültség, majd teljesen nyitott és zárt állapotban. Lehúzod a 3 pólusú csatit, 1 és test között gyújtáson 5V....majd visszadugva a 2 és 3 között teljesen zárva kb. 0.7 V....teljesen nyitva pedig kb. 4.5 V



Ezt a részt elmagyaráznád érthetőbben?  wow1
Köszi. vigyor3
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1039 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 21:48:05 »

Ezt a részt elmagyaráznád érthetőbben?  wow1
Köszi. vigyor3

Fojtószelep helyzetérzékelő 3 pólusú csatlakozó.
Lehúzod, majd gyújtáson az 1-es lábon......ha nincs megszámozva, akkor valamelyik szélső  vigyor3 és a test között 5V -ot kell mérj.
A másik két láb ugye a 2-es és a 3-as. Értelemszerűen a 2-es van középen, de nincs szerepe most.

Gyújtás levesz és visszadugod a csatlakozót. Gyújtás ráad.
Csatlakoztatva tűvel beleböksz a 2-es és 3-as saruhoz vagy vezetékhez. Alaphelyzetben -teljesen zárt-  kb. 0.7 V-ot mérsz a 2-es és 3-as lábakon.
Teljesen ráfordítod a fojtószelepet lassan -folyamatosan egyenletesen kell változnia a feszültségnek- és végállásban kb. 4.5 V-ot mérsz.

Persze a legjobb lenne ezt is szkópon nézni, mert ott látható az a hiba is, ami multiméteren nem. (az emberi szem lassúsága miatt)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1040 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 21:53:38 »

Fojtószelep helyzetérzékelő 3 pólusú csatlakozó.
Lehúzod, majd gyújtáson az 1-es lábon......ha nincs megszámozva, akkor valamelyik szélső  vigyor3 és a test között 5V -ot kell mérj.
A másik két láb ugye a 2-es és a 3-as. Értelemszerűen a 2-es van középen, de nincs szerepe most.

Gyújtás levesz és visszadugod a csatlakozót. Gyújtás ráad.
Csatlakoztatva tűvel beleböksz a 2-es és 3-as saruhoz vagy vezetékhez. Alaphelyzetben -teljesen zárt-  kb. 0.7 V-ot mérsz a 2-es és 3-as lábakon.
Teljesen ráfordítod a fojtószelepet lassan -folyamatosan egyenletesen kell változnia a feszültségnek- és végállásban kb. 4.5 V-ot mérsz.

Persze a legjobb lenne ezt is szkópon nézni, mert ott látható az a hiba is, ami multiméteren nem. (az emberi szem lassúsága miatt)
Oké most már leesett.  vigyor3
Én poti néven ismertem.
Ezt is cseréltem. Semmi nem változott.  rinya
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1041 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 22:03:36 »

Fojtószelep helyzetérzékelő 3 pólusú csatlakozó.
Lehúzod, majd gyújtáson az 1-es lábon......ha nincs megszámozva, akkor valamelyik szélső  vigyor3 és a test között 5V -ot kell mérj.
A másik két láb ugye a 2-es és a 3-as. Értelemszerűen a 2-es van középen, de nincs szerepe most.

Gyújtás levesz és visszadugod a csatlakozót. Gyújtás ráad.
Csatlakoztatva tűvel beleböksz a 2-es és 3-as saruhoz vagy vezetékhez. Alaphelyzetben -teljesen zárt-  kb. 0.7 V-ot mérsz a 2-es és 3-as lábakon.
Teljesen ráfordítod a fojtószelepet lassan -folyamatosan egyenletesen kell változnia a feszültségnek- és végállásban kb. 4.5 V-ot mérsz.

Persze a legjobb lenne ezt is szkópon nézni, mert ott látható az a hiba is, ami multiméteren nem. (az emberi szem lassúsága miatt)
A beszívott hőmérséklet jeladó (rögtön a Maf után a gégecsőben) jelentősen tudja befolyásolni a fogyasztást?
Nemrég lefújkáltam kontakt spray-val. Hülyeséget csináltam?
A szokásos 12l-ről ezután ugrott 23-ra a fogyasztásom.
Ez okozhatta?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1042 Dátum: 2013.03.04 hétfő, 22:24:59 »

A beszívott hőmérséklet jeladó (rögtön a Maf után a gégecsőben) jelentősen tudja befolyásolni a fogyasztást?
Nemrég lefújkáltam kontakt spray-val. Hülyeséget csináltam?
A szokásos 12l-ről ezután ugrott 23-ra a fogyasztásom.
Ez okozhatta?

Hány vezetékes a MAF-od?
97-esben elvileg még külön van.

A levegő áramlási sebességéből és a hőmérsékletéből számolja ki a mennyiségét/tömegét.
Ha rossz levegő hőmérsékletet "tud" az eltolhatja a számolási értéket. Beleszól az érzékelő is.
Nem kellett volna lefújni. Mosd le, tisztítsd le és mehet vissza.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1043 Dátum: 2013.03.05 kedd, 19:13:29 »

Hány vezetékes a MAF-od?
97-esben elvileg még külön van.

A levegő áramlási sebességéből és a hőmérsékletéből számolja ki a mennyiségét/tömegét.
Ha rossz levegő hőmérsékletet "tud" az eltolhatja a számolási értéket. Beleszól az érzékelő is.
Nem kellett volna lefújni. Mosd le, tisztítsd le és mehet vissza.
Ma délután ráértem és kimértem a Tps-t, a vízhőfok, valamint a levegő hőmérséklet-jeladót. Nagyon minimális eltéréssel a megfelelő értéket tudják.  nyes
Kíváncsiságból levettem az injektorsort és párszor rá indítóztam. Kb 2m távolságra fröcskölte el a benzint.  gun Leginkább egy pár köbcenti injekciós fecskendőből hirtelen kinyomott benzinre hasonlított a szóráskép. Én ettől többet vártam. Tudom hogy ez nem egy 150 báros dízel porlasztó, de egy mezei 2 báros permetező ennél szebben porlaszt.  vigyor3
Nem tudom milyennek kellene lennie, de ha ez így a normális akkor tovább nincs értelme keresni a hibát.  wave
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1044 Dátum: 2013.03.05 kedd, 19:38:38 »

Ma délután ráértem és kimértem a Tps-t, a vízhőfok, valamint a levegő hőmérséklet-jeladót. Nagyon minimális eltéréssel a megfelelő értéket tudják.  nyes
Kíváncsiságból levettem az injektorsort és párszor rá indítóztam. Kb 2m távolságra fröcskölte el a benzint.  gun Leginkább egy pár köbcenti injekciós fecskendőből hirtelen kinyomott benzinre hasonlított a szóráskép. Én ettől többet vártam. Tudom hogy ez nem egy 150 báros dízel porlasztó, de egy mezei 2 báros permetező ennél szebben porlaszt.  vigyor3
Nem tudom milyennek kellene lennie, de ha ez így a normális akkor tovább nincs értelme keresni a hibát.  wave

Ha egy sugárban spriccelt az nem túl jó.
Valami ilyesmit kéne látnod.   http://www.youtube.com/watch?v=kHJSRpE5ok4
A benzinnyomást mérted? Ha alacsony, akkor pisil.....és ahogy írtam 3.8 bar vákuum nélkül.
Ha így folyik be.... akkor nem ég el mind rendesen, fulladhat -főleg hidegen- és sokat ehet. Mivel a motorvezérlő meg még rászabályoz, mert nem úgy alakul a szöggyorsulás ahogy elvárná....

Beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt megtisztítottad?
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.05 kedd, 19:44:13 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1045 Dátum: 2013.03.05 kedd, 20:31:17 »

Ha egy sugárban spriccelt az nem túl jó.
Valami ilyesmit kéne látnod.
A benzinnyomást mérted? Ha alacsony, akkor pisil.....és ahogy írtam 3.8 bar vákuum nélkül.
Ha így folyik be.... akkor nem ég el mind rendesen, fulladhat -főleg hidegen- és sokat ehet. Mivel a motorvezérlő meg még rászabályoz, mert nem úgy alakul a szöggyorsulás ahogy elvárná....

Beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt megtisztítottad?
Nyomást most nem mértem, az érzékelőt megtisztítottam, jó értéket mutat.
Két sugárban spriccel. Amikor kivettem a helyéről, tiszta benzin volt a feje. (Mint a taknyos gyerek orra.) Akkora cseppekben "porlaszt" hogy a kocsi előtt 1 méterre a betonon egy pillanatra meglátszott a nyoma.
Az autó előéletét nemigen ismered ezért írok néhány sort róla.
Tavaly az autóvétel után nemsokkal cseréltem egy beégett kipufogó szelepet és akkor feltűnt hogy a vezéműszij meg a spanolók vadi újak, a dugó tetején a koromba szerelésnyomok vannak. A hengerfejben eltérő típusúak a  szelepek és hidrotőkék. Minden jel arra mutat hogy szijszakadt lehetett a motorom.
A másik érdekesség, hogy épp ma találtam "friss" szerelésnyomot a motorvezérlőnél.
A nepper akitől vettem, három kulcsot adott amiből az egyik a piros mesterkulcs. Ha ez a saját gyári kulcsa akkor mi a bánatért vették ki a motorvezérlőt nemrég? Vagy esetleg a Ford szervizes haveroktól kapta kis hibával mert ez még egy kulcs nélküli banki lefoglalt autóhoz eladásra megteszi?
Érdekes történet!?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1046 Dátum: 2013.03.05 kedd, 20:40:49 »

Nyomást most nem mértem, az érzékelőt megtisztítottam, jó értéket mutat.
Két sugárban spriccel. Amikor kivettem a helyéről, tiszta benzin volt a feje. (Mint a taknyos gyerek orra.) Akkora cseppekben "porlaszt" hogy a kocsi előtt 1 méterre a betonon egy pillanatra meglátszott a nyoma.
Az autó előéletét nemigen ismered ezért írok néhány sort róla.
Tavaly az autóvétel után nemsokkal cseréltem egy beégett kipufogó szelepet és akkor feltűnt hogy a vezéműszij meg a spanolók vadi újak, a dugó tetején a koromba szerelésnyomok vannak. A hengerfejben eltérő típusúak a  szelepek és hidrotőkék. Minden jel arra mutat hogy szijszakadt lehetett a motorom.
A másik érdekesség, hogy épp ma találtam "friss" szerelésnyomot a motorvezérlőnél.
A nepper akitől vettem, három kulcsot adott amiből az egyik a piros mesterkulcs. Ha ez a saját gyári kulcsa akkor mi a bánatért vették ki a motorvezérlőt nemrég? Vagy esetleg a Ford szervizes haveroktól kapta kis hibával mert ez még egy kulcs nélküli banki lefoglalt autóhoz eladásra megteszi?
Érdekes történet!?

Nem tudom mennyibe van neked ez a kocsi..... de szerintem nem vetted te ezt olyan olcsó, hogy mindezzel együtt megérje/megérte volna.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1047 Dátum: 2013.03.05 kedd, 21:08:37 »

Nem tudom mennyibe van neked ez a kocsi..... de szerintem nem vetted te ezt olyan olcsó, hogy mindezzel együtt megérje/megérte volna.

Nem titok 385 ezer volt névre írva. Ráköltöttem még vagy 100 ezret, Kb 200 ezret megevett mint túlfogyasztás. Most olyan állapotban van hogy ha októberben műszakiztatni akarnám akkor kell nézni hozzá egy donort kb 120 ezer +hazaszállítás.
Ha az utóbbit kihagyom akkor is két évet szo...tam ami 680 ezerbe került.  falbav
Az a legbosszantóbb hogy még mindig itt áll az udvaron lejárt műszakival az elődje egy Mitsubishi space runner egyterű.  falbav
Ekkorát még autón sosem buktam mint ezen.  rinya
Be akartam magamnak bizonyítani, hogy azok a hü...ék akik erről a típusról le akartak beszélni a vásárlás előtt nem pedig én.
Kísérletezgetek még vele egy ideig, túl sok pénzt nem akarok már beleölni. Majd meglátom mi lesz vele.  szomoru1
Köszönöm a sok segítséget, mindig lehet ujjat tanulni.  wave
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1048 Dátum: 2013.03.05 kedd, 21:31:35 »

Nem titok 385 ezer volt névre írva. Ráköltöttem még vagy 100 ezret, Kb 200 ezret megevett mint túlfogyasztás. Most olyan állapotban van hogy ha októberben műszakiztatni akarnám akkor kell nézni hozzá egy donort kb 120 ezer +hazaszállítás.
Ha az utóbbit kihagyom akkor is két évet szo...tam ami 680 ezerbe került.  falbav
Az a legbosszantóbb hogy még mindig itt áll az udvaron lejárt műszakival az elődje egy Mitsubishi space runner egyterű.  falbav
Ekkorát még autón sosem buktam mint ezen.  rinya
Be akartam magamnak bizonyítani, hogy azok a hü...ék akik erről a típusról le akartak beszélni a vásárlás előtt nem pedig én.
Kísérletezgetek még vele egy ideig, túl sok pénzt nem akarok már beleölni. Majd meglátom mi lesz vele.  szomoru1
Köszönöm a sok segítséget, mindig lehet ujjat tanulni.  wave

tudtam volna neked a vételár és a ráköltés összegéért egy I-es Ghia-t, nagyon jó állapotban '93-as 2.0 benzin....folyamatosan karbantartva......csak tankolni kell és megy.....megy.....megy....  (tesómé)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #1049 Dátum: 2013.03.05 kedd, 21:56:38 »

tudtam volna neked a vételár és a ráköltés összegéért egy I-es Ghia-t, nagyon jó állapotban '93-as 2.0 benzin....folyamatosan karbantartva......csak tankolni kell és megy.....megy.....megy....  (tesómé)
Sajnos csak a vásárlás után találtan erre a fórumra. Egymás között elég jó autókat lehet venni. Eredetileg Mk1-es dízelt akartam. Az asszonynak meg ez tetszett meg igazán. Végül is nem lenne rossz a Mondeó, főleg a bontott anyagárak miatt. A japánhoz szinte semmi sincs még az unixnál sem bontóról meg ne is álmodjak. Arról meg végképp nem tehet a Ford, hogy nekem éppen egy sz...rt sikerült megvennem.
Még egy ekkora bukta után sem tartom lehetetlennek hogy mégis csak rendbe tegyem.
Na jó néha legszívesebben felgyújtanám, de szerencsére ez az állapotom hamar elmúlik.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.088 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.