Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 01:03:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 ... 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 948504 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #950 Dátum: 2013.01.23 szerda, 20:10:52 »

ha a motorkód megegyezik, akkor kell egy adásvételi róla, berakatod, leműszakiztatod adatlapra onnan meg okmányiroda 2héten belül, forgalmi és törzskönyvcsere és kész

ha nem egyezik a motorkód akkor is le lehet papíroztatni hivatalosan?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #951 Dátum: 2013.01.23 szerda, 20:13:24 »

A cseremotorom az illegalitás határait feszegeti. beka3
az már a te dolgod, normális forrásból sem lett volna drágább Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #952 Dátum: 2013.01.23 szerda, 20:13:48 »

ha nem egyezik a motorkód akkor is le lehet papíroztatni hivatalosan?
akkor már átépítési engedély meg nkh nyes szomoru1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #953 Dátum: 2013.01.23 szerda, 20:14:57 »

akkor már átépítési engedély meg nkh nyes szomoru1

Akkor értek mindent  eplus2 eplus2
Naplózva
Natrium
Vendég
« Új hozzászólás #954 Dátum: 2013.01.23 szerda, 21:02:06 »

Köszi a gyors választ! Majd írok h mi lett a diagnózis, de valószínű, hogy tényleg csapágyas!  szomoru1
Naplózva
zetec1.8
Vendég
« Új hozzászólás #955 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 17:56:13 »


Tisztelt Mondeo Club!
 
Azzal a kérdéssel fordulok önökhöz, hogy 1997-es mondeomban az 1.8 zetec motor hengere, hengerfeje gallyra ment. Motorkódja RKD, amely igen ritka, nem is találtam hozzá. Kérdésem az lenne, hogy ha csak a blokk kellene a hengerrel, hengerfejjel együtt, de egyéb sallangok és váltó nem kell hozzá, milyen más motorkódú motort lehet beszerelni különösebb faragás nélkül? Javítás túl drága lenne.
Amennyiben tudtok ilyet kérlek irjatok. Ha lehet küldjetek el a telefonszamotok is.
 
Üdvözlettel
 
Kovács István
Naplózva
v.ivan
Vendég
« Új hozzászólás #956 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 21:17:00 »

Tisztelt Mondeo Club!
 
Azzal a kérdéssel fordulok önökhöz, hogy 1997-es mondeomban az 1.8 zetec motor hengere, hengerfeje gallyra ment. Motorkódja RKD, amely igen ritka, nem is találtam hozzá. Kérdésem az lenne, hogy ha csak a blokk kellene a hengerrel, hengerfejjel együtt, de egyéb sallangok és váltó nem kell hozzá, milyen más motorkódú motort lehet beszerelni különösebb faragás nélkül? Javítás túl drága lenne.
Amennyiben tudtok ilyet kérlek irjatok. Ha lehet küldjetek el a telefonszamotok is.
 
Üdvözlettel
 
Kovács István
Ford klubon kaptál választ, gyakorlatilag bármelyik zetec jó. A bürokrácia már más kérdés......
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #957 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 21:22:59 »

Ford klubon kaptál választ, gyakorlatilag bármelyik zetec jó. A bürokrácia már más kérdés......
Ha tipusazonos a motor,nem nagyobb a teljesítménye és van róla papír,hogy nem loptad,akkor gond nélkül átírják műszakin.A legegyszerűbb trükk azonban az,hogy műszakin lejelenteted a NKH felé,hogy természetes elhasználódás miatt kikopott a motorszám,kap egy motorkódot és kész.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #958 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 21:25:05 »

Ford klubon kaptál választ, gyakorlatilag bármelyik zetec jó. A bürokrácia már más kérdés......
ennyi.
anno én is azt csináltam, hogy motort kicseréltem, bontás előtt meg kivettem. közlekedés meg zökkenőmentesen megy a másik motorkódú motorral. ha nem akarod eladni a másik motorral, a kutyát nem érdekli, milyen motorral futkozol...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #959 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 21:26:30 »

Ha tipusazonos a motor,nem nagyobb a teljesítménye és van róla papír,hogy nem loptad,akkor gond nélkül átírják műszakin.A legegyszerűbb trükk azonban az,hogy műszakin lejelenteted a NKH felé,hogy természetes elhasználódás miatt kikopott a motorszám,kap egy motorkódot és kész.
hát felénk nem érdekel senkit a műszakin a motorszám...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #960 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 21:30:48 »

hát felénk nem érdekel senkit a műszakin a motorszám...
Felénk sem,de így tudja legalizálni és eredetvizsgán is átmegy.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #961 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 21:34:40 »

Felénk sem,de így tudja legalizálni és eredetvizsgán is átmegy.
ugyan már...
szerinted ezeknek az autóknak van még jövőjük következő gazdánál?
a tied hol végezte?
ki akarja ezeket már eredet vizsgára vinni. használni akarjuk, míg szét nem dől a sheggünk alatt.
ha rám hallgat a panaszos, akkor leszharja a papírozást és belecuppant egy 2.0-ás mocit a gépbe, oszt szevasz. megy vele, míg ki nem szakad a padlólemez. akkor ki lelhet emelni belőle a 2.0-ás motort, a többi meg mehet a bontóba...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #962 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 21:42:16 »

ugyan már...
szerinted ezeknek az autóknak van még jövőjük következő gazdánál?
a tied hol végezte?
ki akarja ezeket már eredet vizsgára vinni. használni akarjuk, míg szét nem dől a sheggünk alatt.
ha rám hallgat a panaszos, akkor leszharja a papírozást és belecuppant egy 2.0-ás mocit a gépbe, oszt szevasz. megy vele, míg ki nem szakad a padlólemez. akkor ki lelhet emelni belőle a 2.0-ás motort, a többi meg mehet a bontóba...
Jó a szó tesó nyes
Naplózva
zetec1.8
Vendég
« Új hozzászólás #963 Dátum: 2013.02.01 péntek, 09:08:55 »

Kösz a válaszokat nagyon jól jött mert azonos motorkódút régóta nem találok. Ha van valakinek normális állapotú 1.8 zetecje, kérem irjon!
Üdv
Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #964 Dátum: 2013.02.07 csütörtök, 18:22:40 »

sziasztok! 115 le 1.8i-ről milyen tapasztalatok vannak? 1998as mk2..

- mire kell figyelni vételkor?
- mennyit fogyaszt normál vegyes használatban? (chiptuningosok, sport kipufogós faszagyerekek, extrém userek, hegylakók erre kérem ne válaszoljanak  wave  vigyor3 normál budapesti autó normál városi, vegyes, és városon kívüli fogyasztása lenne mérvadó  worship  wave)
- lehetséges hibák? széria hibák?

köszi.   integet2

Naplózva
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #965 Dátum: 2013.02.08 péntek, 12:59:36 »

Sziasztok!

Mondeonál van valami speciális ok amiért dadoghat az alapjárat, sőt hirtelen le is esik a fordulatszám, és leáll, vagy járjam végig a jól bevált lépéseket a pincétől a padlásig?
Naplózva
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #966 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 20:59:08 »

Sziasztok!

Mondeonál van valami speciális ok amiért dadoghat az alapjárat, sőt hirtelen le is esik a fordulatszám, és leáll, vagy járjam végig a jól bevált lépéseket a pincétől a padlásig?
Ja azt nem mondtam, hogy 1.6 benzines.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #967 Dátum: 2013.02.11 hétfő, 21:00:43 »

Ja azt nem mondtam, hogy 1.6 benzines.
a dolgon nem sokat változtat...
a szokásos listát kénytelen leszel végig bogarászni... szomoru1
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #968 Dátum: 2013.02.12 kedd, 21:57:29 »

a dolgon nem sokat változtat...
a szokásos listát kénytelen leszel végig bogarászni... szomoru1
hű de jó nekem  falbav
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #969 Dátum: 2013.02.28 csütörtök, 13:13:01 »

Sziasztok! 2.0 mondeóm van 11,3 11,5 a fogyasztás. és nem tudom lejjebb vinni. Cseréltem egy szenzort ami a termosztát házon van, akkor lement 10 liter alá. De ez az állapot nem tartott sokáig.
Végig olvastam a rossz alapjáratló szóló könyvet, ki pucoltam mindent, amit ott írtak.
De pl. nekem a tüzfalon nincs semmilyen vákumos szenzor, sem EGR szelepre hasonlító akármi.
Alamda szonda komputer szerint jó.
Segítsetek légyszives!!  help
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
patya55
Vendég
« Új hozzászólás #970 Dátum: 2013.02.28 csütörtök, 18:50:26 »

Üdv.
Mennyire bonyolult az 1.6-os motor helyett 2.0 literest beépíteni? Nem a papírozás a lényeg!
Köszi előre is!
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #971 Dátum: 2013.02.28 csütörtök, 20:25:50 »

Sziasztok! 2.0 mondeóm van 11,3 11,5 a fogyasztás. és nem tudom lejjebb vinni. Cseréltem egy szenzort ami a termosztát házon van, akkor lement 10 liter alá. De ez az állapot nem tartott sokáig.
Végig olvastam a rossz alapjáratló szóló könyvet, ki pucoltam mindent, amit ott írtak.
De pl. nekem a tüzfalon nincs semmilyen vákumos szenzor, sem EGR szelepre hasonlító akármi.
Alamda szonda komputer szerint jó.
Segítsetek légyszives!!  help
Egy 2.0-ás Fordnak  szerintem nem is rossz a 11,5 télen.  szomoru1
Én az 1,6-ost nyáron sem tudom 12 alá vinni. Most télen futóval 23, üresen 18 liternél tartok.  falbav
Lassan másfél éve sz...pok vele. szinte minden jeladót, lambdát meg egyéb vacakot lecseréltem, kipucoltam, kimértem, de eredmény semmi. Én már kezdem egy életre.....
Szeretem ezt a fórumot, ezért rosszat nem akarok írni, jót pedig nem tudok.
( a komputer olyan mint a politikus, nem mindig mond igazat.)
Ha lehúzod a lambda csatiját vagy kiveszed a 13-as számú biztosítékot és nem változik semmit, akkor valóban rossz lehet a szonda.  nyes
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #972 Dátum: 2013.02.28 csütörtök, 22:26:59 »

Egy 2.0-ás Fordnak  szerintem nem is rossz a 11,5 télen.  szomoru1
Én az 1,6-ost nyáron sem tudom 12 alá vinni. Most télen futóval 23, üresen 18 liternél tartok.  falbav
Lassan másfél éve sz...pok vele. szinte minden jeladót, lambdát meg egyéb vacakot lecseréltem, kipucoltam, kimértem, de eredmény semmi. Én már kezdem egy életre.....
Szeretem ezt a fórumot, ezért rosszat nem akarok írni, jót pedig nem tudok.
( a komputer olyan mint a politikus, nem mindig mond igazat.)
Ha lehúzod a lambda csatiját vagy kiveszed a 13-as számú biztosítékot és nem változik semmit, akkor valóban rossz lehet a szonda.  nyes

Nem tudom azt hogy csinalod. Nekem 7liter az atlagom, igaz max 100-al megyek. Majdnem egy hete lehuzott maf csatival jarok es igy is 8,3 fele nem ment, pedig ebben aranylag most sok a varos. Lehet az ecud szhar? Vagy egy frissites kellene neki.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #973 Dátum: 2013.02.28 csütörtök, 22:42:23 »

Egy 2.0-ás Fordnak  szerintem nem is rossz a 11,5 télen.  szomoru1
Én az 1,6-ost nyáron sem tudom 12 alá vinni. Most télen futóval 23, üresen 18 liternél tartok.  falbav
Lassan másfél éve sz...pok vele. szinte minden jeladót, lambdát meg egyéb vacakot lecseréltem, kipucoltam, kimértem, de eredmény semmi. Én már kezdem egy életre.....
Szeretem ezt a fórumot, ezért rosszat nem akarok írni, jót pedig nem tudok.
( a komputer olyan mint a politikus, nem mindig mond igazat.)
Ha lehúzod a lambda csatiját vagy kiveszed a 13-as számú biztosítékot és nem változik semmit, akkor valóban rossz lehet a szonda.  nyes
ez nem azt jelenti, hogy az jó a 2.0-nak.
8l-el jártam télen a 6m-es utánfutómmal a 2.0-val...tele vas anyaggal.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #974 Dátum: 2013.02.28 csütörtök, 22:43:05 »

Üdv.
Mennyire bonyolult az 1.6-os motor helyett 2.0 literest beépíteni? Nem a papírozás a lényeg!
Köszi előre is!
semennyire. ecu-motor-váltókipu ki, a másik be.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #975 Dátum: 2013.03.01 péntek, 11:35:39 »

Nem tudom azt hogy csinalod. Nekem 7liter az atlagom, igaz max 100-al megyek. Majdnem egy hete lehuzott maf csatival jarok es igy is 8,3 fele nem ment, pedig ebben aranylag most sok a varos. Lehet az ecud szhar? Vagy egy frissites kellene neki.

Frissítést már többször csináltam, eredmény semmi. Ecut még nem cseréltem, mert nem tudom hogy milyen hatással van a lopásgátlóra.  szomoru1
Indítás után kb fél percre annyi benzint kap a motor hogy néha csak két-három henger megyen. Szó szerint érzik a motoron hogy fuldoklik a sok üzemanyagtól. 2-3 km után kitisztul a járása, nem áll le alapjáraton sem és megyen rendesen.
Jóval 100 alatt járok mivel a futómű romokban hever, de a motor miatt nem áll szándékomba javítani. Ha lejár a műszaki nagy esélye van a méh telepre.  rinya
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #976 Dátum: 2013.03.01 péntek, 11:39:56 »

ez nem azt jelenti, hogy az jó a 2.0-nak.
8l-el jártam télen a 6m-es utánfutómmal a 2.0-val...tele vas anyaggal.
Nekem nincs ilyen szerencsém. lassan már a 18l is jónak számít.
Lehet hogy sikerült megvennem az ország legszharabb mondeóját???  falbav falbav falbav
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #977 Dátum: 2013.03.01 péntek, 11:46:06 »

Frissítést már többször csináltam, eredmény semmi. Ecut még nem cseréltem, mert nem tudom hogy milyen hatással van a lopásgátlóra.  szomoru1
Indítás után kb fél percre annyi benzint kap a motor hogy néha csak két-három henger megyen. Szó szerint érzik a motoron hogy fuldoklik a sok üzemanyagtól. 2-3 km után kitisztul a járása, nem áll le alapjáraton sem és megyen rendesen.
Jóval 100 alatt járok mivel a futómű romokban hever, de a motor miatt nem áll szándékomba javítani. Ha lejár a műszaki nagy esélye van a méh telepre.  rinya
szerintem lambda
Naplózva
patya55
Vendég
« Új hozzászólás #978 Dátum: 2013.03.01 péntek, 11:52:48 »

semennyire. ecu-motor-váltókipu ki, a másik be.

Köszi!
Előre szólok, hogy nem értek hozzá, nem is én akarom csinálni csak egyelőre érdeklődöm, hogy bele tudjuk-e tenni!
Egy kicsit részletesebben az ecu-?? - mi az
Gondolom a motor az a motor kompletten!
Váltókipu-?? - ez sem egyértelmű?
Válaszodat előre is köszönöm!
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #979 Dátum: 2013.03.01 péntek, 12:05:50 »

szerintem lambda
Először két bontottal próbálkoztam, utána vettem bele új ngk-sat.
Ennek ellenére teljesen mindegy neki hogy összedugom a csatit vagy széthúzom. Semmit sem változik. Mértem a vezetékeit multiméterrel, a fűtőszál kap áramot a jelet is leadja, mindegyik vezetéken mutat valamit. (Azt még nem néztem hogy a jel eljut e az ecu-ig.) Elméletileg ennek jónak kellene lenni.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #980 Dátum: 2013.03.01 péntek, 13:06:50 »

Köszi!
Előre szólok, hogy nem értek hozzá, nem is én akarom csinálni csak egyelőre érdeklődöm, hogy bele tudjuk-e tenni!
Egy kicsit részletesebben az ecu-?? - mi az
Gondolom a motor az a motor kompletten!
Váltókipu-?? - ez sem egyértelmű?
Válaszodat előre is köszönöm!
az ecu a motor vezérlő. a váltó az a váltó, a kipu pedig a kipufogó.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
patya55
Vendég
« Új hozzászólás #981 Dátum: 2013.03.01 péntek, 13:31:31 »

az ecu a motor vezérlő. a váltó az a váltó, a kipu pedig a kipufogó.

Köszönöm, szépen!
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #982 Dátum: 2013.03.01 péntek, 23:03:37 »

Frissítést már többször csináltam, eredmény semmi. Ecut még nem cseréltem, mert nem tudom hogy milyen hatással van a lopásgátlóra.  szomoru1
Indítás után kb fél percre annyi benzint kap a motor hogy néha csak két-három henger megyen. Szó szerint érzik a motoron hogy fuldoklik a sok üzemanyagtól. 2-3 km után kitisztul a járása, nem áll le alapjáraton sem és megyen rendesen.
Jóval 100 alatt járok mivel a futómű romokban hever, de a motor miatt nem áll szándékomba javítani. Ha lejár a műszaki nagy esélye van a méh telepre.  rinya

Még egy hibaolvasást megérdemelne szerintem. Ami még esetleg eszembe jutna, hogy az egyik befecskendező becsorgat, vagy nem tudom, a hőgombát mérted már a ami a termosztát tetején van? attól is eltud dúsulni a keverék, ha hibás jelet továbbit. 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #983 Dátum: 2013.03.01 péntek, 23:18:26 »

Még egy hibaolvasást megérdemelne szerintem. Ami még esetleg eszembe jutna, hogy az egyik befecskendező becsorgat, vagy nem tudom, a hőgombát mérted már a ami a termosztát tetején van? attól is eltud dúsulni a keverék, ha hibás jelet továbbit. 

Viszont ekkora túlfogyasztáshoz már nagyon komoly hiba kell. Ha az enyém enne ennyit én már rég kicseréltem volna a komplett motort ECU-vel együtt. Mennyi lehet az, 50e?
Ekkora túlfogyasztásnál 2-3 hónap alatt vissza is jön.  wave
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #984 Dátum: 2013.03.02 szombat, 00:32:17 »

Viszont ekkora túlfogyasztáshoz már nagyon komoly hiba kell. Ha az enyém enne ennyit én már rég kicseréltem volna a komplett motort ECU-vel együtt. Mennyi lehet az, 50e?
Ekkora túlfogyasztásnál 2-3 hónap alatt vissza is jön.  wave

Na igen. tavaly cserélt benne szelepeket ha jól rémlik. Vajon ott a hiba? De én még adnék neki egy esélyt, főleg hogy ennyit pöcsölt már vele.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #985 Dátum: 2013.03.02 szombat, 09:09:26 »

Na igen. tavaly cserélt benne szelepeket ha jól rémlik. Vajon ott a hiba? De én még adnék neki egy esélyt, főleg hogy ennyit ***ölt már vele.

Persze, nem azt mondom, hogy nem érdemes foglalkozni vele.

Viszont saját bőrömön tapasztaltam, hogy eljön az a szint a hibakeresésben, amikor érdemes befejezni és komplett motort cserélni. Mert a bizonyos szint felett az ember könnyen megutálja az egész márkát és csalódottan emlékezik majd vissza.

Emlékeim szerint Fmondeo magának bütyköl, gondolom egy helycserés támadás se okozna neki gondot. Ezért vetettem fel.
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #986 Dátum: 2013.03.02 szombat, 19:16:16 »

Még egy hibaolvasást megérdemelne szerintem. Ami még esetleg eszembe jutna, hogy az egyik befecskendező becsorgat, vagy nem tudom, a hőgombát mérted már a ami a termosztát tetején van? attól is eltud dúsulni a keverék, ha hibás jelet továbbit. 

Hibaolvasás kétszer is volt, egyik sem jelzett semmit sem. Hőgombát mértem, ahogy melegszik úgy csökken az érték. De a biztonság kedvéért ezt is lecseréltem, meg az injektorsort is. Igaz hogy egy 1,6-os escortról volt levéve az injektor. Nem bírt 100-nál többet menni vele ezért visszaraktam a sajátját.
Kösz a próbálkozást, sosem lehet tudni hogy mikor jön be.  eljen
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #987 Dátum: 2013.03.02 szombat, 20:23:50 »

Persze, nem azt mondom, hogy nem érdemes foglalkozni vele.

Viszont saját bőrömön tapasztaltam, hogy eljön az a szint a hibakeresésben, amikor érdemes befejezni és komplett motort cserélni. Mert a bizonyos szint felett az ember könnyen megutálja az egész márkát és csalódottan emlékezik majd vissza.

Emlékeim szerint Fmondeo magának bütyköl, gondolom egy helycserés támadás se okozna neki gondot. Ezért vetettem fel.

Nagyon vág az eszed doki.  nyes Nemhiába tanultál annyi évig.
Ha csak 5 liter túlfogyasztassál számolok 11000 km-t az kb 550 liter benzin, ami kb 230000 pénz.  falbav falbav falbav falbav falbav falbav
Én ezen eddig lazán átsiklottam.
A motorcsere nekem is megfordult a fejemben, de sok értelmét nem látom. A kompresszió mérve volt, szinte a gyári új értéket mutatta. Ez azt jelenti hogy hüvely, dugó, gyűrű, hengerfej tökéletes. Olajat 11000 alatt nem kellett után tölteni, tehát a motor ok.
Valamilyen apró kis szharság lehet a vétkes szerintem.
Nagyon igazad van abban, hogy az ember hamar eljut arra a bizonyos szintre, amikor ha nehezen is de kimondja hogy soha a büd.........életbe stb.  gun
Szerinted én hol tarthatok már?
A motoron kívül az ajtózárak visznek a sírba. Ha sikerül bezárni nem tudom kinyitni ha mégis kinyílt valahogy akkor meg nem akart bezáródni. A csomagtartóra már kétszer akartam flexxel lyukat vágn, de utána egy kicsit "megberheltem" az elektronikát és most már aránylag működik mindegyik.
A küszöböm egy év alatt teljesen eltűnt alul. A hátsó szilentek meg a lengéscsillapító elment nyugdíjba, elkísérte őket az egyik első kerékcsapágy meg a kormányösszekötő rúdfej.
Ja és van egy törött első toronyrugóm. (így vettem)
A hab a tortán az hogy ahol beleba..ták a 10W 40-es olajat, "mert az jobb mint a gyári Ford"
( végül is igaz, mert így minden reggel ellenőrizhetem hogy megvan e mindegyik hidrotőke)
Szóval a szerelő úr levegős kulccsal istentelenül meghúzta az olajleeresztő csavart, amit az én hatszögletes crovám vidáman lesarkalt. Igaz akkorát fogtam rajta hogy majdnem magamra borítottam az autót.  vigyor3
Ezek után ahelyett hogy simán felgyújtanám, vettem alá egy garnitúra téli gumit. Meg megint bele akarok ölni egy rakás pénzt a motorba hátha most eltalálom a kínját.
Nem vagyok teljesen normális. Szerencsére erről a fórumról ezért nem zárnak ki.  eplus2
Naplózva
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #988 Dátum: 2013.03.02 szombat, 20:44:29 »

sziasztok! 115 le 1.8i-ről milyen tapasztalatok vannak? 1998as mk2..

- mire kell figyelni vételkor?
- mennyit fogyaszt normál vegyes használatban? (chiptuningosok, sport kipufogós faszagyerekek, extrém userek, hegylakók erre kérem ne válaszoljanak  wave  vigyor3 normál budapesti autó normál városi, vegyes, és városon kívüli fogyasztása lenne mérvadó  worship  wave)
- lehetséges hibák? széria hibák?

köszi.   integet2
 

Az én romom 100%-os városlakó (vidékre max a gyáli piacig) 9,5l eszik.
13 éves, 6.5 éve van nálam, a fogyokon kivül idáig csak a generátorra költöttem.
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #989 Dátum: 2013.03.02 szombat, 23:23:49 »

Köszönöm! Kipróbálom 13 biztosíték!
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #990 Dátum: 2013.03.02 szombat, 23:28:15 »

Nagyon vág az eszed doki.  nyes Nemhiába tanultál annyi évig.
Ha csak 5 liter túlfogyasztassál számolok 11000 km-t az kb 550 liter benzin, ami kb 230000 pénz.  falbav falbav falbav falbav falbav falbav
Én ezen eddig lazán átsiklottam.
A motorcsere nekem is megfordult a fejemben, de sok értelmét nem látom. A kompresszió mérve volt, szinte a gyári új értéket mutatta. Ez azt jelenti hogy hüvely, dugó, gyűrű, hengerfej tökéletes. Olajat 11000 alatt nem kellett után tölteni, tehát a motor ok.
Valamilyen apró kis szharság lehet a vétkes szerintem.
Nagyon igazad van abban, hogy az ember hamar eljut arra a bizonyos szintre, amikor ha nehezen is de kimondja hogy soha a büd.........életbe stb.  gun
Szerinted én hol tarthatok már?
A motoron kívül az ajtózárak visznek a sírba. Ha sikerül bezárni nem tudom kinyitni ha mégis kinyílt valahogy akkor meg nem akart bezáródni. A csomagtartóra már kétszer akartam flexxel lyukat vágn, de utána egy kicsit "megberheltem" az elektronikát és most már aránylag működik mindegyik.
A küszöböm egy év alatt teljesen eltűnt alul. A hátsó szilentek meg a lengéscsillapító elment nyugdíjba, elkísérte őket az egyik első kerékcsapágy meg a kormányösszekötő rúdfej.
Ja és van egy törött első toronyrugóm. (így vettem)
A hab a tortán az hogy ahol beleba..ták a 10W 40-es olajat, "mert az jobb mint a gyári Ford"
( végül is igaz, mert így minden reggel ellenőrizhetem hogy megvan e mindegyik hidrotőke)
Szóval a szerelő úr levegős kulccsal istentelenül meghúzta az olajleeresztő csavart, amit az én hatszögletes crovám vidáman lesarkalt. Igaz akkorát fogtam rajta hogy majdnem magamra borítottam az autót.  vigyor3
Ezek után ahelyett hogy simán felgyújtanám, vettem alá egy garnitúra téli gumit. Meg megint bele akarok ölni egy rakás pénzt a motorba hátha most eltalálom a kínját.
Nem vagyok teljesen normális. Szerencsére erről a fórumról ezért nem zárnak ki.  eplus2

Rendesen mér a kilométer óra? Mert nekem nem mindig működött, a számláló állt a benzin meg fogyott ez is egy pár liter. Nekem elektromos, nincs spirál, meg van fedkomp is
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #991 Dátum: 2013.03.02 szombat, 23:36:59 »

Nagyon vág az eszed doki.  nyes Nemhiába tanultál annyi évig.
Ha csak 5 liter túlfogyasztassál számolok 11000 km-t az kb 550 liter benzin, ami kb 230000 pénz.  falbav falbav falbav falbav falbav falbav
Én ezen eddig lazán átsiklottam.
A motorcsere nekem is megfordult a fejemben, de sok értelmét nem látom. A kompresszió mérve volt, szinte a gyári új értéket mutatta. Ez azt jelenti hogy hüvely, dugó, gyűrű, hengerfej tökéletes. Olajat 11000 alatt nem kellett után tölteni, tehát a motor ok.
Valamilyen apró kis szharság lehet a vétkes szerintem.
Nagyon igazad van abban, hogy az ember hamar eljut arra a bizonyos szintre, amikor ha nehezen is de kimondja hogy soha a büd.........életbe stb.  gun
Szerinted én hol tarthatok már?
A motoron kívül az ajtózárak visznek a sírba. Ha sikerül bezárni nem tudom kinyitni ha mégis kinyílt valahogy akkor meg nem akart bezáródni. A csomagtartóra már kétszer akartam flexxel lyukat vágn, de utána egy kicsit "megberheltem" az elektronikát és most már aránylag működik mindegyik.
A küszöböm egy év alatt teljesen eltűnt alul. A hátsó szilentek meg a lengéscsillapító elment nyugdíjba, elkísérte őket az egyik első kerékcsapágy meg a kormányösszekötő rúdfej.
Ja és van egy törött első toronyrugóm. (így vettem)
A hab a tortán az hogy ahol beleba..ták a 10W 40-es olajat, "mert az jobb mint a gyári Ford"
( végül is igaz, mert így minden reggel ellenőrizhetem hogy megvan e mindegyik hidrotőke)
Szóval a szerelő úr levegős kulccsal istentelenül meghúzta az olajleeresztő csavart, amit az én hatszögletes crovám vidáman lesarkalt. Igaz akkorát fogtam rajta hogy majdnem magamra borítottam az autót.  vigyor3
Ezek után ahelyett hogy simán felgyújtanám, vettem alá egy garnitúra téli gumit. Meg megint bele akarok ölni egy rakás pénzt a motorba hátha most eltalálom a kínját.
Nem vagyok teljesen normális. Szerencsére erről a fórumról ezért nem zárnak ki.  eplus2

Rendesen, megfelelő műszerekkel kellene diagnosztizálni.  Cool
(MAF szenzor, Lambda, hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó..... ezek szólnak bele nagyon a befecskendezett mennyiségbe. Ha túl van dúsítva, akkor az látható ill. mérhető....akár egy mezei CO mérővel is, de szenzorok jeleiből kiolvasható.)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #992 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 07:28:49 »

Pénteken hoztam el a kocsit a szerelötöl, most reggel vettem észre hogy nem fuj meleget csak hideg jön akárhogy állitom a fütést. A generátort javitották, mit ronthattak el?
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #993 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 08:51:49 »

Pénteken hoztam el a kocsit a szerelötöl, most reggel vettem észre hogy nem fuj meleget csak hideg jön akárhogy állitom a fütést. A generátort javitották, mit ronthattak el?
Valószínűleg valamelyik vákumcsövet elszakították.Keress meg a motor és a tűzfal között egy vékony szürke csövet.Általában azt törik el.
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #994 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 14:54:31 »

Rendesen, megfelelő műszerekkel kellene diagnosztizálni.  Cool
(MAF szenzor, Lambda, hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó..... ezek szólnak bele nagyon a befecskendezett mennyiségbe. Ha túl van dúsítva, akkor az látható ill. mérhető....akár egy mezei CO mérővel is, de szenzorok jeleiből kiolvasható.)

Jól felszerelt műhelyben kötötték számítógépre az autót. Egyből légtömegmérőt kellett cserélni, majd még aznap a csere után újra rákötötték, ekkor jelzett lambda hibát, (túl dús keverék vagy valami hasonlót) de a csati akkor rosszul volt összedugva. Kontakttal lefújták, pici igazítás és következő mérés tökéletes volt. Mivel nem sokat változott két hét múlva visszamentem, de akkor már semmilyen hibát sem jelzett.
Co-t két műhelyben mértük, mindkét helyen azt mondták hogy ettől jobb értéket az újak sem nagyon tudnak. Amikor megvettem, 5000-ért akkoriban kaptam 11,6l benzint és ezt a közeli városig oda-vissza megette, 74km ( 16,5liter körüli átlag).
A légtömegmérő, lambda szonda (3x) vízhőfok jeladó, holtpont jeladók, injektorsor, gyertya, gyertyakábelek, meg a többi vackok cseréje után lement az átlagom országúton 10, helyben 12-re. Azt mondták a műhelyben hogy ilyen co-val ez lehetetlen.
A múlthónapban 12litert 50 km-re benyelt. (helyben) A következő 12-vek elment egészen 64km-t.
Itt tartok most.
Kapott egy garnitúra téli gumit  (bridgestone-t ), nem hinném hogy emiatt ugrott ekkorát a fogyasztásom.
A kilométer órát összemérten a gps-szel, jól mér.
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #995 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 15:14:57 »

Valószínűleg valamelyik vákumcsövet elszakították.Keress meg a motor és a tűzfal között egy vékony szürke csövet.Általában azt törik el.
Jelentem a vákuum csövek ellenőrizve, motortér telefújkálva féktisztítóval.
Amilyen tanácsokat adtatok az elmúlt másfél évben, én azokat szépen végigcsináltam.
Így utólag is köszönet érte mindenkinek, nagyon sok újat tanultam.
Nekem a motorvezérlős jeladós injektoros motorok eddig kínaiul voltak. Mostmár kezdek eligazodni a sok elektronika körül.

Erről jut eszembe. A motorvezérlőt hogy a p..csába lehet kipecázni a helyéről?
A másik kérdésem, hogy a műszerfalon pirosan villogó izét nem zavarja a motorvezérlő csere?
Naplózva
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #996 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 16:00:10 »

Valószínűleg valamelyik vákumcsövet elszakították.Keress meg a motor és a tűzfal között egy vékony szürke csövet.Általában azt törik el.


Van rá esély hogy ha csak ráadom a gyújtást és maxra veszem a fűtést meghallom hogy hol sziszeg a csö, vagy ne is próbálkozzak vele?
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #997 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 16:21:54 »

Valószínűleg valamelyik vákumcsövet elszakították.Keress meg a motor és a tűzfal között egy vékony szürke csövet.Általában azt törik el.

  worship Bocsi elbambultam, azt hittem nekem szól.  wave
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #998 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 17:57:54 »

helo.
egy kérdés. nem tudom ki tudja ki nem, tél előtt vettem a mondit, és egy kérdésem lenne. Normális a 8-9l-es fogyasztás? és elképzelhető hogy tavasszal, nyáron kevesebb lessz? Előző tulaj azt mondta 6l-el járt vele, de ezt én erősen kétlem. Egyébként tettem be direkt szűrőt, azt mit változtat a dolgon?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #999 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 18:33:51 »

helo.
egy kérdés. nem tudom ki tudja ki nem, tél előtt vettem a mondit, és egy kérdésem lenne. Normális a 8-9l-es fogyasztás? és elképzelhető hogy tavasszal, nyáron kevesebb lessz? Előző tulaj azt mondta 6l-el járt vele, de ezt én erősen kétlem. Egyébként tettem be direkt szűrőt, azt mit változtat a dolgon?

Persze 6 litert evet..... de nem 100 km-en.  Eladáskor csoda dolgokat mondanak az eladók.
A 8-9 liter teljesen reális és normális. Télen főleg.
A direkt szűrő rossz lépés volt. A MAF szenzor a szűrő fojtásához van kalibrálva és ha eddig nem volt hamarosan olajfogyasztás elé nézhetsz.
A direkt szűrő nem közúti autókba való, ahol sok 10-100e km a működési intervallum. Hidd el, akármennyire is tisztogatod, mosod..stb.  ártasz vele a motornak.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 ... 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.074 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.