Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:58:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5263984 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
aprosz
Vendég
« Új hozzászólás #750 Dátum: 2012.05.07 hétfő, 07:39:17 »

az 1,8tdci mk4 kb olyan erőt képvisel, mint az mk3 90le-s dízel. nekem olyan volt eredetileg, nem ülnék bele vissza vigyor3 chippelve, kb egy 115le-s mk3 dízel. vezettem olyat is, nekem kevés volt Grin
Ezt ebben a formában azért nem irnám alá. Nekem is 1,8-as dizel Mk4-sem van csippelve, és elég szépen húz, föleg 2 ezres fordulat felett. 5.-6.-ban 120 környékén vagy afelett érzi jól magát, rendesen gyorsul és 160-170-nél még ránt egyet gázadásra.
Én úgy vettem észre, hogy a csippelés után a turbom mintha csak 2 ezer körül kapcsolna be, akkor érzek egy erős megindulást. A gyorsulása kb. olyan mint a mk3-mé volt. Igaz nagyon gyorsan fel kell váltanom, mivel hamar eléri a 2600-3000-es fordulatot.
A fogyasztásom 6-6,5 liter ( 280 km táv 2 óra 50-55 perc, St.Pölten-Sopron-Balaton)
Naplózva
zzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 279



« Új hozzászólás #751 Dátum: 2012.05.07 hétfő, 08:44:09 »

Szerintem nem kell védeni az 1,8 TDCI-ket!
Akinek ilyen van ismeri, a többi duma! Használjuk, örüljünk neki!
Igaz az autó nálam is csupán közlekedési és nem sporteszköz. wave
Naplózva

Fekete bálna
ordogi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #752 Dátum: 2012.05.07 hétfő, 10:11:27 »

...és a mostani 1,6-os TDCI-k Smiley azok is mennek sztem, mint a veszedelem, kérdés meddig
Naplózva
mbdeb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 426



WWW E-mail
« Új hozzászólás #753 Dátum: 2012.05.07 hétfő, 11:07:07 »

Elektromos. Világit a lámpa csak annyi szerintem. De erről meg kéne kérdezni valakit aki ledugózta már. Nem dugul el, a motor tisztább levegőt kap. A egér hűtőt is ki lehet szedni, nem kell bele az se. 
Itt olvasom http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf , hogy befőttes üvegből vágja ki (igaz az nem MKIV lehet), nem olvad az szét vagy ég meg vagy valami?

Naplózva

Olcsó minőségi tárhely honlapodnak -> www.joomlaportal.hu
Mondeo MKIV 2008 | 1.8 TDCi | 125LE | Ghia
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #754 Dátum: 2012.05.07 hétfő, 12:54:10 »

Itt olvasom http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf , hogy befőttes üvegből vágja ki (igaz az nem MKIV lehet), nem olvad az szét vagy ég meg vagy valami?



Nekem eltűnt a közepe, nem ajánlom. 1-2 mm-es lemezből vágd ki, az tuti.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #755 Dátum: 2012.05.07 hétfő, 13:03:17 »

Szerintem nem kell védeni az 1,8 TDCI-ket!
Akinek ilyen van ismeri, a többi duma! Használjuk, örüljünk neki!
Igaz az autó nálam is csupán közlekedési és nem sporteszköz. wave

Nálam  pár db megfordult a műhelybe, volt 1.8 is meg 2.0 is.  Én is azt mondom, h normál tempóval közlekedve teljesen jó. Városban is könnyen megy, 100ig tök jó, és 6-os váltóval nem pörög sokat pályán sem.
De a "160-170-nél ránt még egyet" az erős túlzás....  Ilyen nincs.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #756 Dátum: 2012.05.07 hétfő, 13:04:41 »

Nálam  pár db megfordult a műhelybe, volt 1.8 is meg 2.0 is.  Én is azt mondom, h normál tempóval közlekedve teljesen jó. Városban is könnyen megy, 100ig tök jó, és 6-os váltóval nem pörög sokat pályán sem.
De a "160-170-nél ránt még egyet" az erős túlzás....  Ilyen nincs.
ha leugrasz a gázról meg hirtelen vissza, akkor mindegyik ránt egyet nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #757 Dátum: 2012.05.07 hétfő, 13:12:36 »

Na nekem is 1.8 TDCI-m van, az az egy biztos, hogy könnyű lefulladni vele, szokni kell.  vigyor3
1800-ig tötymörög, aztán ha megjön a töltőnyomás (vagy mi), akkor rendesen el kezd húzni.
Igaz nekem 5ös váltóm van, 130-nál van 2500-on, de ha odalépek neki, akkor emeli az orrát a kicsike. Kanyargós úton szorítottam már meg vele mocis csákót!  eplus2

A fogyija, meg elég kellemes, ha országúton használom, akkor 5,2-5,8, pályán 6,2-6,8.
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
ordogi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #758 Dátum: 2012.05.23 szerda, 10:40:58 »

Sziasztok!
Szeretnék venni egy motormelegítőt így a tél közeledtével  Wink. Találtam egy DEFA szettet 50eFt-ért, de sajnos csak karter melegítő. Az én 2.0 TDCImhez nem gyártanak vízmelegítőt. Van esetleg valakinek ilyesmikben tapasztalata? Nagyon megköszönöm, ha esetleg leírjátok a véleményeteket! worship
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #759 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 13:37:52 »

Sziasztok!
Szeretnék venni egy motormelegítőt így a tél közeledtével  Wink. Találtam egy DEFA szettet 50eFt-ért, de sajnos csak karter melegítő. Az én 2.0 TDCImhez nem gyártanak vízmelegítőt. Van esetleg valakinek ilyesmikben tapasztalata? Nagyon megköszönöm, ha esetleg leírjátok a véleményeteket! worship


Ezt télen beszéltem hozzáértővel. A végeredmény, hogy a vízmelegítő felesleges, a kartelmelegítő jó:
- a vízmelegítő olyan pici, viszont akkora mennyiségű vizet kap, hogy tulajdonképpen sz@rt sem ér. -10foknál a közvetlenül mögötte kijövő folyadék -9.5fokos pillanatok alatt hűl vissza -10-re. Nagyon nagy mennyiségű víz kering, túl sok alkatrész viszi el a hőt. Arra gondolj, hogy a motor mennyi ideig melegíti a vizet, ami sokkal nagyobb felületen melegít, sokkal nagyobb hőfokkal. Annak is egy valag alkatrészt kell felmelegítenie. Az elektromos vízmelegítő dettó,csak pici felületen, pici hőt termel. Szóval nudlit sem ér. A komfortot nem javítja, ahhoz elektromos fűtőtest betétet javasolt.
Néztem ezt a DEFA-t és a véleményem, hogy nem ér semmit. A gond, hogy egy helyen melegíted a vizet. Mitől melegítené fel a radiátort, a motort, a hűtőt az, ha valahol a vízkörben melegítesz? Mivel van termosztát és a csövek keresztmetszete pici, ezért a gravitikus mozgás nem tud megindulni, pláne úgy, hogy nem a legalsó pontra fogod rakni a melegítőt. Nincs ami kapcsolja a termosztátot, így egy nagy adag víz hideg marad egyébként is. Szóval szerintem a cucc közelében langyi lesz a cső kb 2cm-en, máshol meg semmi változás.
- ha az autót nézzük, akkor a kartermelegítő jó, ami az olajat melegíti fel, hogy indításkor ne legyen dermedt. Azt már épített is be néhányat. Ez érdekel engem is, csak lóvém nincs rá. Elméletileg ennek van helye az autóban.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #760 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 20:49:29 »

Ezt télen beszéltem hozzáértővel. A végeredmény, hogy a vízmelegítő felesleges, a kartelmelegítő jó:
- a vízmelegítő olyan pici, viszont akkora mennyiségű vizet kap, hogy tulajdonképpen sz@rt sem ér. -10foknál a közvetlenül mögötte kijövő folyadék -9.5fokos pillanatok alatt hűl vissza -10-re. Nagyon nagy mennyiségű víz kering, túl sok alkatrész viszi el a hőt. Arra gondolj, hogy a motor mennyi ideig melegíti a vizet, ami sokkal nagyobb felületen melegít, sokkal nagyobb hőfokkal. Annak is egy valag alkatrészt kell felmelegítenie. Az elektromos vízmelegítő dettó,csak pici felületen, pici hőt termel. Szóval nudlit sem ér. A komfortot nem javítja, ahhoz elektromos fűtőtest betétet javasolt.
Néztem ezt a DEFA-t és a véleményem, hogy nem ér semmit. A gond, hogy egy helyen melegíted a vizet. Mitől melegítené fel a radiátort, a motort, a hűtőt az, ha valahol a vízkörben melegítesz? Mivel van termosztát és a csövek keresztmetszete pici, ezért a gravitikus mozgás nem tud megindulni, pláne úgy, hogy nem a legalsó pontra fogod rakni a melegítőt. Nincs ami kapcsolja a termosztátot, így egy nagy adag víz hideg marad egyébként is. Szóval szerintem a cucc közelében langyi lesz a cső kb 2cm-en, máshol meg semmi változás.
- ha az autót nézzük, akkor a kartermelegítő jó, ami az olajat melegíti fel, hogy indításkor ne legyen dermedt. Azt már épített is be néhányat. Ez érdekel engem is, csak lóvém nincs rá. Elméletileg ennek van helye az autóban.

Azt kellene megkérdezni valakitől, h meg lehet e csinálni a kiegészítő fűtést úgy mint a 3-as mondeon. De szerintem biztos mert pár izzítógyertya relé vezeték stb. Nem drága dolog.  4-5 km és üzemmeleg ha jól működik minden.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #761 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 21:45:54 »

Azt kellene megkérdezni valakitől, h meg lehet e csinálni a kiegészítő fűtést úgy mint a 3-as mondeon. De szerintem biztos mert pár izzítógyertya relé vezeték stb. Nem drága dolog.  4-5 km és üzemmeleg ha jól működik minden.

Sziasztok!

Renaul Laguna II összes dieselen is volt ilyen. 4 izzítógyergyából álló "hőcserélő", mely 60 fokos vízhőmérsékletig volt vezérelve. Bontóban szerintem 5-10ezer Ft-ért simán kapni. Igazából egy kb 10 cm-es közdarab, bár pontosan már nem emlékszem rá.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #762 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 23:48:17 »

Ne haragudj, de ezt szét kell cincálnom.

Ezt télen beszéltem hozzáértővel. A végeredmény, hogy a vízmelegítő felesleges, a kartelmelegítő jó:
- a vízmelegítő olyan pici, viszont akkora mennyiségű vizet kap, hogy tulajdonképpen sz@rt sem ér. -10foknál a közvetlenül mögötte kijövő folyadék -9.5fokos pillanatok alatt hűl vissza -10-re.

Pici... a bojlerben mekkora fűtőtest van? 1,5 kilowattos... az elektromos ftest meg 750 W-os... Az atomerőműben is pici alkatrész szolgáltatja a hőt, és... mennyi villanyt termelünk vele.

Válasz
Nagyon nagy mennyiségű víz kering, túl sok alkatrész viszi el a hőt. Arra gondolj, hogy a motor mennyi ideig melegíti a vizet, ami sokkal nagyobb felületen melegít, sokkal nagyobb hőfokkal. Annak is egy valag alkatrészt kell felmelegítenie. Az elektromos vízmelegítő dettó,csak pici felületen, pici hőt termel. Szóval nudlit sem ér. A komfortot nem javítja, ahhoz elektromos fűtőtest betétet javasolt.

Ismét a pici felület, pici hő...  a 750W már nem pici hő. Azt azért jó tudni, hogy a víz kering, és szépen körbeviszi a pici fűtőtest által leadott pici hőt.
A vizet nem fél fokkal melegíti, hanem jóval többel, és annyival melegebb víz jut a radiátorba. Ott persze leadja a picit hőt, és egy picit melegebb lesz.
Persze, a pici hő hatására egy picit hidegebb lesz, tesz egy újabb kört, és ismét találkozik a pici fűtőtesttel. Vagy pici patron, nekem mind1, csak pici legyen.

Válasz
Néztem ezt a DEFA-t és a véleményem, hogy nem ér semmit. A gond, hogy egy helyen melegíted a vizet. Mitől melegítené fel a radiátort, a motort, a hűtőt az, ha valahol a vízkörben melegítesz? Mivel van termosztát és a csövek keresztmetszete pici, ezért a gravitikus mozgás nem tud megindulni, pláne úgy, hogy nem a legalsó pontra fogod rakni a melegítőt. Nincs ami kapcsolja a termosztátot, így egy nagy adag víz hideg marad egyébként is. Szóval szerintem a cucc közelében langyi lesz a cső kb 2cm-en, máshol meg semmi változás.
- ha az autót nézzük, akkor a kartermelegítő jó, ami az olajat melegíti fel, hogy indításkor ne legyen dermedt. Azt már épített is be néhányat. Ez érdekel engem is, csak lóvém nincs rá. Elméletileg ennek van helye az autóban.

Egy helyen melegíted fel a vizet... akár a központi fűtésnél. Sok pici láng ég, és a víz ettől picit melegebb lesz. Meg a lakás is.
A csövek keresztmetszete pici? A picit használhatjuk kereszmetszetre is? Ám legyen. Szerintem a vízsövek keresztmetszete nem pici.
Persze, az atomerőmű hűtőcsövéhez képest pici, ez nem picit evidens, de attól, hogy a termosztát zárva van, még a víz kering a motorban és a radiátorban - nem is picit!
Álló motornál is picit szétterjed a hómérséklet. Egyrészt, mert a fémek nem picit vezetik a hőt, másrészt elvileg a víz is kering - egy picit - mivel a meleg felfelé igyekszik.
A régi központi fűtések így is elműködgettek. Ma már persze pici szivattyú van bennük.
Hogy langyi lenne? Van olyan is...
A kartermelegító - láss csodát - ismét egy pici fűtőtest. Azt is jó tudni, ha ott melegíted, a hő szépen szétterjed a motorban. Ha csak az olaj lesz melegebb, nagyjából semmit sem ér, mert miután elindult a motor, végignyomja az olajat a pici puratokon, és le is hűtötte az olajat a motor hőmérsékletére.
Motormelegítő egyébként a szesz üzemmódos benzinesekben is van. A hűtőrácsnál van egy pici csatlakozó, 220-ról műxik.
(Bocsi a sok piciért  vigyor3)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #763 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 23:49:16 »

Azt kellene megkérdezni valakitől, h meg lehet e csinálni a kiegészítő fűtést úgy mint a 3-as mondeon. De szerintem biztos mert pár izzítógyertya relé vezeték stb. Nem drága dolog.  4-5 km és üzemmeleg ha jól működik minden.

Nekem van vízmelegítőm, gyárilag. Hogy 4-5 kilométer alatt üzemmeleg lenne a motor... még nyáron sem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #764 Dátum: 2012.05.25 péntek, 07:29:42 »

Nekem van vízmelegítőm, gyárilag. Hogy 4-5 kilométer alatt üzemmeleg lenne a motor... még nyáron sem.

Szia!

Lefényképeznéd, vagy elmondanád, hogy kb merre található beépítve. Alkatrész katalógusban utánanéznék.

Köszi
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #765 Dátum: 2012.05.25 péntek, 07:33:14 »

Nekem van vízmelegítőm, gyárilag. Hogy 4-5 kilométer alatt üzemmeleg lenne a motor... még nyáron sem.
Most már a gyár inkább a hűtőlevegő zsalu állítgatásra tért át. Annak legalább van előnye máskor is.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #766 Dátum: 2012.05.25 péntek, 09:39:57 »

Most már a gyár inkább a hűtőlevegő zsalu állítgatásra tért át. Annak legalább van előnye máskor is.

Szerintem ennek a megoldásnak van a legtöbb értelme.
Az utastér szempontjából meg a hajszárítós fűtésnek (izzószál a levegő befújásánál).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #767 Dátum: 2012.05.25 péntek, 13:34:08 »

Szerintem ennek a megoldásnak van a legtöbb értelme.
Az utastér szempontjából meg a hajszárítós fűtésnek (izzószál a levegő befújásánál).
Zsalu mozgatás előnye amellett, hogy tényleg hamarabb melegszik be a motor, a gyár szerint kb  6 %-al csökkenti a légellenálást is zárt állapotban. Most már alapból benne is van az összes TDCi-ben. (ezt kellene megnézni hogy lehet berakni a facelifte előttiekbe.)
Az utastér kiegészítő villamos fűtés azért önmagában szerintem nem lenne elég. Kell az ülésfűtés is. Télen így tényleg ingben is be lehet azonnal ülni még akkor is ha lusta voltam beállni a garázsa, így előtte egész éjzsaka kint állt az autó akár -20 fokban is.Na jó, azért ilyenkor egy kormányfűtés nem ártana, de ez nem rendelhető (más offnál már kisautokhoz is lehet rendelni nem hogy egy középkategóriáshoz).
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #768 Dátum: 2012.05.25 péntek, 14:27:25 »

Zsalu mozgatás előnye amellett, hogy tényleg hamarabb melegszik be a motor, a gyár szerint kb  6 %-al csökkenti a légellenálást is zárt állapotban. Most már alapból benne is van az összes TDCi-ben. (ezt kellene megnézni hogy lehet berakni a facelifte előttiekbe.)
Az utastér kiegészítő villamos fűtés azért önmagában szerintem nem lenne elég. Kell az ülésfűtés is. Télen így tényleg ingben is be lehet azonnal ülni még akkor is ha lusta voltam beállni a garázsa, így előtte egész éjzsaka kint állt az autó akár -20 fokban is.Na jó, azért ilyenkor egy kormányfűtés nem ártana, de ez nem rendelhető (más offnál már kisautokhoz is lehet rendelni nem hogy egy középkategóriáshoz).

A zsaluzás nekem is nagyon tetszik. Igen, légellenállás, az is jó, meg így lényegesen gyorsabban melegszik a motor. És ne feledjük, bazihidegben nyitott ráccsal vissza is tud hűlni.
Ezen is segít.
Nekem is van elektromos fűtésem, de ha egész éjjel kinn ált (ez nálam ritka), akkor aztán várhat az ember, mire meleg lesz.
Ekkor segít az ülésfűtés... nagyon sokat. 1-2 perc múlva már jő a meleg.
A kormányfűtés... meg váltógombfűtés?  wow1 Majd jön a kormányhűtés is  vigyor3 nyáron bazira felmelegszik.  Wink
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #769 Dátum: 2012.05.25 péntek, 14:43:30 »

Ne haragudj, de ezt szét kell cincálnom.

semmi baj, picit nekem is Smiley

Válasz
Pici... a bojlerben mekkora fűtőtest van? 1,5 kilowattos... az elektromos ftest meg 750 W-os... Az atomerőműben is pici alkatrész szolgáltatja a hőt, és... mennyi villanyt termelünk vele.

jaja, kb 1500-1800W-osak. node azokban nem egy 2-5cm-es felület melegít. A másik, hogy egy tartályt melegítesz ami le van szigetelve és ezért nem melegíted a környezetet. Szóval nem összehasonlítható.

Válasz
Ismét a pici felület, pici hő...  a 750W már nem pici hő. Azt azért jó tudni, hogy a víz kering, és szépen körbeviszi a pici fűtőtest által leadott pici hőt.
A vizet nem fél fokkal melegíti, hanem jóval többel, és annyival melegebb víz jut a radiátorba. Ott persze leadja a picit hőt, és egy picit melegebb lesz.
Persze, a pici hő hatására egy picit hidegebb lesz, tesz egy újabb kört, és ismét találkozik a pici fűtőtesttel. Vagy pici patron, nekem mind1, csak pici legyen.

Persze, ehhez már járnia kell a motornak (az említett kérdésben nem járó motor, hanem 220V-ról üzemeltetett állóhelyzeti cucc volt). Mondjuk ettől még ez a cucc is szerintem haszontalan. Hány KW hőt ad le a motor és mekkora felületen vs ugyan ez az előmelegítőre? Szerintem az előmelegítő nagyon pici felületen adja le azt a hőt. Melegítse miattam 5 fokkal is, akkor a -10 fokos víz már -5 fokosként folyik tovább, majd szépen, mire visszaérne ehhez a melegítőhöz, már megint -10. Persze a motor dob rajta, de ez nem az előmelegítő érdeme. Ha a motornál 1 fokkal melegebb a víz, akkor sincs semmi értelme a cuccnak.

Válasz
Egy helyen melegíted fel a vizet... akár a központi fűtésnél. Sok pici láng ég, és a víz ettől picit melegebb lesz. Meg a lakás is.
A csövek keresztmetszete pici? A picit használhatjuk kereszmetszetre is? Ám legyen. Szerintem a vízsövek keresztmetszete nem pici.
Persze, az atomerőmű hűtőcsövéhez képest pici, ez nem picit evidens, de attól, hogy a termosztát zárva van, még a víz kering a motorban és a radiátorban - nem is picit!
Álló motornál is picit szétterjed a hómérséklet. Egyrészt, mert a fémek nem picit vezetik a hőt, másrészt elvileg a víz is kering - egy picit - mivel a meleg felfelé igyekszik.
A régi központi fűtések így is elműködgettek. Ma már persze pici szivattyú van bennük.

Ez nem így van. A központi fűtésnél a kazánodban az égéstérben egy igen nagy csőhálózat és lamellahálózat van (hát még a kondenzációsnál). Ezek egésze melegszik fel, majd a fűtéscsöveken áramlik a radiátorokhoz úgy, hogy a legnagyobb hőelvonó a radiátor (miután a csövek falát is átmelegítette) (nem véletlenül visznek szigetelt csövek a falban, padlófűtésnél meg a padló viszi el). Ehhez képest az autónál ez a cső egy valag dolognak ad le még hőt, jön a fűtő radiátor, majd jön a motor, ami abban a hidegben eléggé sok hőt tud elvonni. Persze a motornak így már nem sok marad. A csőkeresztmetszetet a gravitikus fűtés szemszögéből írtam. Mert a régi fűtések úgy működtek, hogy a ház legalsó pontján volt egy kazán, nagy tartállyal, nagy fűtőfelülettel. A falban a csövek vastagok voltak egészen a radiátorokig. A meleg víz (csak úgy mint a meleg levegő) el kezd felfele áramlani, ami miatt hidegvíz érkezik a tartályba. Ennek a fűtésnek a jellemzője, hogy bazi sok víz kell hozzá, a fűtéspontnak alacsonyan kell lennie, bazi lassan melegíti fel a lakást, nagyon sok energia kell hozzá. Na ezért jött be aztán a szivattyú.


Válasz
Hogy langyi lenne? Van olyan is...
A kartermelegító - láss csodát - ismét egy pici fűtőtest. Azt is jó tudni, ha ott melegíted, a hő szépen szétterjed a motorban. Ha csak az olaj lesz melegebb, nagyjából semmit sem ér, mert miután elindult a motor, végignyomja az olajat a pici puratokon, és le is hűtötte az olajat a motor hőmérsékletére.
Motormelegítő egyébként a szesz üzemmódos benzinesekben is van. A hűtőrácsnál van egy pici csatlakozó, 220-ról műxik.
(Bocsi a sok piciért  vigyor3)

persze, valamennyire terjed a motorban,főleg a fűtőtő mérete és teljesítményétől függően. Ugyanakkor ez inkább hatásos, mint a víz melegítése. Pont ezt írtam. Amúgy az olaj felszívása a legfontosabb, de persze jó, hogy ha nem dermed vissza azonnal, bár ha már a felületen van, akkor az nem annyiora gáz (persze nem is jó), ha visszadermed. A legfontosabb, hogy beinduljon az olajozás.

Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #770 Dátum: 2012.05.25 péntek, 15:03:33 »

jaja, kb 1500-1800W-osak. node azokban nem egy 2-5cm-es felület melegít. A másik, hogy egy tartályt melegítesz ami le van szigetelve és ezért nem melegíted a környezetet. Szóval nem összehasonlítható.

A felület cm2 De a kettő között van egy lényeges különbség: a bojlerben nem kering a víz... azért kell sokkal nagyobb felület a hőleadásra.
Persze, a hőveszteség jogos.

Válasz
Persze, ehhez már járnia kell a motornak (az említett kérdésben nem járó motor, hanem 220V-ról üzemeltetett állóhelyzeti cucc volt). Mondjuk ettől még ez a cucc is szerintem haszontalan. Hány KW hőt ad le a motor és mekkora felületen vs ugyan ez az előmelegítőre? Szerintem az előmelegítő nagyon pici felületen adja le azt a hőt. Melegítse miattam 5 fokkal is, akkor a -10 fokos víz már -5 fokosként folyik tovább, majd szépen, mire visszaérne ehhez a melegítőhöz, már megint -10. Persze a motor dob rajta, de ez nem az előmelegítő érdeme. Ha a motornál 1 fokkal melegebb a víz, akkor sincs semmi értelme a cuccnak.

Mindig 1-1 fokkal melegszik... az előmelegítőnél is igaz az, hogy ugyan kicsi a felület, de jó a hőelvezetés. Gondolj egy végfok tranyóra, és mekkora bordát fel tud melegíteni.

Válasz
Ez nem így van.

Pedig de. A kazán mondjuk 24 kW-os. Igaz, hogy sokkal nagyobb területen adja le a hőt, de ennek más oka van, a lángot nem tudod olyan kis helyre koncentrálni, persze nem is akarod, mert esetenként elolvadna a rézcső. Nekünk volt 3 fázisú, 24kW-os, átfolyós bojlerünk. Alig volt nagyobb, mint 4 cipősdoboz.

Válasz
persze, valamennyire terjed a motorban,főleg a fűtőtő mérete és teljesítményétől függően. Ugyanakkor ez inkább hatásos, mint a víz melegítése. Pont ezt írtam. Amúgy az olaj felszívása a legfontosabb, de persze jó, hogy ha nem dermed vissza azonnal, bár ha már a felületen van, akkor az nem annyiora gáz (persze nem is jó), ha visszadermed. A legfontosabb, hogy beinduljon az olajozás.


Nem valamennyire... a motor vas meg alu. Ezek jól vezetik a hőt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #771 Dátum: 2012.05.25 péntek, 21:58:54 »

Sziasztok!

Mondeo IV 2.0 tdci motort 3 féle oszályú injektorral szerelték:

INJECTOR
CLASS 4 5WS40156-4Z
CLASS 5 5WS40156-Z
CLASS 6 A2C59511601

Tudja valaki közületek hogy mit jelent ez?! Maga az injektor tetejére rá van írva, az enyém 5-ös.

Megnéznétek nekem hogy nektek milyen?!

Köszi
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #772 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 15:23:17 »

Sziasztok!

Mondeo IV 2.0 tdci motort 3 féle oszályú injektorral szerelték:

INJECTOR
CLASS 4 5WS40156-4Z
CLASS 5 5WS40156-Z
CLASS 6 A2C59511601

Tudja valaki közületek hogy mit jelent ez?! Maga az injektor tetejére rá van írva, az enyém 5-ös.

Megnéznétek nekem hogy nektek milyen?!

Köszi
Szia Peti, nekem is 5-ös van. Biztosan az a legjobb  Wink eljen
Üdv, bb
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #773 Dátum: 2012.05.29 kedd, 15:56:03 »

Megnézné még valaki?! Nagyon kiváncsi lennék, hogy az alacsony fordulaton történő rángatásos történethez van-e köze.

Köszi
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #774 Dátum: 2012.05.30 szerda, 10:56:46 »

Megnézné még valaki?! Nagyon kiváncsi lennék, hogy az alacsony fordulaton történő rángatásos történethez van-e köze.

Köszi

En megneztem Smiley ha az a szam kell, ami a porlaszto bal felso sarkaban van, akkor az nekem 6-os. Mind a 4-en 6-os. 6x4 az 24. Tehat a 24 egy egy szamjegye az 2 + 4 az = 6. Tehat tui jo. Cheesy En nyertem? Mit nyertem? Smiley

Van meg rajta egy 10 szamjegyu szamsor ez a korrekcios moka,  meg az also sor az egyiken nekem ez: GJ30 45700, a tobbin az utolso szm valtozik 45596 es 45712 kozott

Laci
Naplózva
silboy
Vendég
« Új hozzászólás #775 Dátum: 2012.06.12 kedd, 07:25:34 »

Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni,hogy van-e valamilyen lényeges különbség a 131 és a 140 lovas motor közt?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #776 Dátum: 2012.06.12 kedd, 08:52:38 »

Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni,hogy van-e valamilyen lényeges különbség a 131 és a 140 lovas motor közt?
szerintem az egyik mk3,a másik meg mk4......
 Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #777 Dátum: 2012.06.12 kedd, 08:57:20 »

Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni,hogy van-e valamilyen lényeges különbség a 131 és a 140 lovas motor közt?

130... más az elektronika (az egyik siemens, a másik bosch?) meg tán a befecskendezés (nem biztos).
Szóval, nem csak a sw mkülönbözik... de ettől még a 130 lovast simán fel lehet húzni sokkal erősebbre...
De mindkettő turbója vált geom.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #778 Dátum: 2012.06.12 kedd, 09:15:05 »

Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni,hogy van-e valamilyen lényeges különbség a 131 és a 140 lovas motor közt?

Szóval minden ugyanaz. Csak az egyiknek Siemens (130), a másiknak Ford (140) motorvezérlő elektronikája van. A befecskendező rendszer, turbó egyezik.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #779 Dátum: 2012.06.12 kedd, 13:12:36 »

másiknak Ford (140) motorvezérlő elektronikája van

 wow1 Biztos, hogy a ford gyárt motorvezérlő elektronikát?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #780 Dátum: 2012.06.12 kedd, 13:13:34 »

wow1 Biztos, hogy a ford gyárt motorvezérlő elektronikát?

Nem, sőt.

De a specifikációkban így van írva, elnevezve.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #781 Dátum: 2012.06.12 kedd, 13:26:02 »

Nem, sőt.

De a specifikációkban így van írva, elnevezve.

Értem... (gondolom, bosch lesz az, esetleg motorcraft).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #782 Dátum: 2012.06.12 kedd, 13:32:07 »

Értem... (gondolom, bosch lesz az, esetleg motorcraft).
Motorcraft se  gyárt, illetve max annyira mind a ford  Roll Eyes
Naplózva
silboy
Vendég
« Új hozzászólás #783 Dátum: 2012.06.12 kedd, 14:21:51 »

Szóval minden ugyanaz. Csak az egyiknek Siemens (130), a másiknak Ford (140) motorvezérlő elektronikája van. A befecskendező rendszer, turbó egyezik.



És meghibásodás szempontjából rá lehet mondani valamelyikre,hogy jobb és érdemesebb előnyben részesíteni a másikkal szemben?Gondolom azt a 9 ló különbséget nem nagyon lehet észrevenni.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #784 Dátum: 2012.06.12 kedd, 14:36:25 »

És meghibásodás szempontjából rá lehet mondani valamelyikre,hogy jobb és érdemesebb előnyben részesíteni a másikkal szemben?Gondolom azt a 9 ló különbséget nem nagyon lehet észrevenni.

Szerintem nincs különbség. Nekem a 130 lovas verzió van, de alap (még nem csippelt) 140 lovas nem hagyott ott Madarason... vigyor3

(még Angel hírhedt mk3 tdci-jét is levertem)  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #785 Dátum: 2012.06.12 kedd, 15:41:27 »

És meghibásodás szempontjából rá lehet mondani valamelyikre,hogy jobb és érdemesebb előnyben részesíteni a másikkal szemben?Gondolom azt a 9 ló különbséget nem nagyon lehet észrevenni.

140-130=10... nem hiszem, hogy annyira érezhető lenne a lóerőkülönbség. Ha találsz olyan 130-ast, ami amúgy tetszene, nyugodtan megveheted.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Fecó04
Vendég
« Új hozzászólás #786 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 09:05:22 »

Sziasztok, nekem 1,8 TDCi motorral szerelt kocsim van. A kuplungom 1-es fokozatban ad egy kis nyikorgó hangot mintha megcsúszna. Egyik barátom javasolta cseréljem le a kuplungot a kettős tömegűvel együtt egy kiváltó szettre. Valakinek van erre vonatkozóan tapasztalata?
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #787 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 18:26:10 »

2008 szeptemberi gyártású 140 lovas TDCiben milyen részecskeszűrő lehet? Az is elképzelhető, hogy egyáltalán nincs benne?

150e km után mire lehet számítani? Csúcs, kettőstömegű itt is játszik, mint az MK3-nál?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #788 Dátum: 2012.06.19 kedd, 09:18:26 »

2008 szeptemberi gyártású 140 lovas TDCiben milyen részecskeszűrő lehet? Az is elképzelhető, hogy egyáltalán nincs benne?

150e km után mire lehet számítani? Csúcs, kettőstömegű itt is játszik, mint az MK3-nál?
Sztm azokban már mind van dpf. Nem olyan nagy gond sztm szeptembertől már nincs rajta gari és ki lehet iktatni  eljen

Inkább a kettőstömegű, de természetesen függ hogy hol és hogyan használták.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #789 Dátum: 2012.06.19 kedd, 09:19:21 »

140-130=10... nem hiszem, hogy annyira érezhető lenne a lóerőkülönbség. Ha találsz olyan 130-ast, ami amúgy tetszene, nyugodtan megveheted.
Ez így van. Én már vezettem marha fürge 130 lovast és lomha 140 lovast, pedig mindkettő euro 4-es volt.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #790 Dátum: 2012.06.19 kedd, 09:35:26 »

Ez a durva kombi. Euro 5-ös és nagyon jól fogyaszt.
MK3-asokat is simán veri  wow1

http://www.spritmonitor.de/en/detail/508629.html
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #791 Dátum: 2012.06.19 kedd, 09:40:28 »

2008 szeptemberi gyártású 140 lovas TDCiben milyen részecskeszűrő lehet? Az is elképzelhető, hogy egyáltalán nincs benne?

150e km után mire lehet számítani? Csúcs, kettőstömegű itt is játszik, mint az MK3-nál?

Szia

Nekem 140e km korul volt kettos tomegu cserem (elozo tulajnal). 163e km-rel vettem az autot (2.0 tdci) van egy rangatasos problema (tobben is szenvedunk ezzel a jelenseggel ezzel a motorral), amire azt hoztak ki (legalabbis nagy valoszinuseggel ez a baja), hogy a 4 porlasztombol 3 mar nem tul jo, tobb vizsgalt erteke is hatarerteken kivul van 5-10%-al. Az auto magyar egyebkent le lett informalva, tehat valosan 163e volt benne, amikor vettem.

Ami meg volt azota (most 185e van benne): toronycsapagy csere mindket oldalon, legkondi huto kilyukadt, csere, fotengely jelado elromlott, DPF tisztitas 2x. (szerencsere nem a folyadekos, hanem a gazolajos tisztitos). Ja meg valami csorog alul, ha 1500-as fordulaton jaratom a motort, es ilyenkor baromira be is remeg a kaszni....
Amugy nagyon meno, amikor takaritja magat a DPF, olyan sportos a hangja, mint anno az 1200-es ladanak volt amikor kilyukadt a kipufogoja Cheesy

Kb ezek voltak, amik most eszembe jutottak, amiota egyutt toljuk a kilometereket Smiley

laca
Naplózva
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #792 Dátum: 2012.06.19 kedd, 09:41:41 »

Ez a durva kombi. Euro 5-ös és nagyon jól fogyaszt.
MK3-asokat is simán veri  wow1

http://www.spritmonitor.de/en/detail/508629.html


FOTOSOP! Cheesy

Tegyel meg egy kis Spuri-t a tiedhez, es Neked is meglesznek ezek az ertekek Wink
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #793 Dátum: 2012.06.20 szerda, 12:28:17 »

Ez a durva kombi. Euro 5-ös és nagyon jól fogyaszt.
MK3-asokat is simán veri  wow1

http://www.spritmonitor.de/en/detail/508629.html

Nehezen hihető.  A tag szerintem nem jár se városban se autopályán.  Egy tény, nekem 1 literrel többet eszik  IV-es mint a III-as ( na jó most már ezért a plusz egy literért cserébe legalább nem gond egy V6TDI)
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #794 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 10:45:38 »

Nehezen hihető.  A tag szerintem nem jár se városban se autopályán.  Egy tény, nekem 1 literrel többet eszik  IV-es mint a III-as ( na jó most már ezért a plusz egy literért cserébe legalább nem gond egy V6TDI)
A papír valóban mindent elbír, de sztm csak országúton megy a fazon és nagypapisan, mint én...
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #795 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 12:06:52 »

A papír valóban mindent elbír, de sztm csak országúton megy a fazon és nagypapisan, mint én...
Országuton nyugodtan közekedve viszont teljesen reális.
Naplózva
semseyp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #796 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 18:23:19 »

Én az 1,8 TDCI-mmel múltkor csak országútiban (100-110 km/h) 4,7 L-es fogyit hoztam ki. És nem a compjúter szerint, hanem teletankolásos módszerrel (a kompi 5,2-őt mutatott).
Én minden tankolásnál telerakom, mindig ugyan ott, és ugyan annál a pisztolynál tankolok, és mindig nullázom az összes értéket. Így tudom, hogy országút 5-5,8 autópálya meg 6-6,8 L a fogyija átlagban, amivel meg vagyok elégedve mivel nagy és kényelmes autó.
Városban nem járok vele, arra van egy 19 éves F Astra-m 500e km-rel  eplus2
Naplózva

Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #797 Dátum: 2012.06.22 péntek, 19:40:55 »

Szia

Nekem 140e km korul volt kettos tomegu cserem (elozo tulajnal). 163e km-rel vettem az autot (2.0 tdci) van egy rangatasos problema (tobben is szenvedunk ezzel a jelenseggel ezzel a motorral), amire azt hoztak ki (legalabbis nagy valoszinuseggel ez a baja), hogy a 4 porlasztombol 3 mar nem tul jo, tobb vizsgalt erteke is hatarerteken kivul van 5-10%-al. Az auto magyar egyebkent le lett informalva, tehat valosan 163e volt benne, amikor vettem.

Ami meg volt azota (most 185e van benne): toronycsapagy csere mindket oldalon, legkondi huto kilyukadt, csere, fotengely jelado elromlott, DPF tisztitas 2x. (szerencsere nem a folyadekos, hanem a gazolajos tisztitos). Ja meg valami csorog alul, ha 1500-as fordulaton jaratom a motort, es ilyenkor baromira be is remeg a kaszni....
Amugy nagyon meno, amikor takaritja magat a DPF, olyan sportos a hangja, mint anno az 1200-es ladanak volt amikor kilyukadt a kipufogoja Cheesy

Kb ezek voltak, amik most eszembe jutottak, amiota egyutt toljuk a kilometereket Smiley

laca
Erről a rángatásos problémáról már korábban is hallottam. Holnap megyek egy autót próbálni. Hogyan jelentkezik ez a hiba, mit kell csinálni, mire kell figyelni?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #798 Dátum: 2012.06.22 péntek, 20:54:30 »

Erről a rángatásos problémáról már korábban is hallottam. Holnap megyek egy autót próbálni. Hogyan jelentkezik ez a hiba, mit kell csinálni, mire kell figyelni?

Szia!

Nem tudom hogy milyen gyakori ez a probléma, az is lehet hogy nem mindenki veszi észre?!
1300-1500-as fordulat közt, úgy 1400 körül nálam..egyenletes sebességgel haladva (4-ben főként), érezni nálam...megy egyenletesen majd egyszer csak elkezd be-be rángatni..."hintázni", mint mikor kap/nem kap üzemanyagot...ritmusosan csinálja... van mikor alig érezhető, van viszont mikor az utasok is érzik simán...

Irigylem azt akinél nincs ez a probléma!:)

Egyébként melegben nálam az alapjáraton is érezni némi "rángatást"... mint mikor lüktetne picit...(kinyomott kuplunggal is).

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Andrej29
Vendég
« Új hozzászólás #799 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 18:09:43 »

Sziztok!
Vettem én is egy 2,2tdci 2008-as mondeot.Két problémám volt vele az egyik hogy néha alig ment illetve ,dobálta a sárga  hibalámpát, megoldoták az auto fort-nál mert az egyik  turbócső volt repedt,ez kicserélve.A másik hogy az autó olyan 2000f/p környékén folyamatos utazótemponál megtorpan egy pillanatra és utána megy tovább mintha semmi nem történt volna 100km alatt kb 3-szor.Gyorsitásnál semmi berángatás torpanás.hibakód nincs.Amióta nálam van csakk a shel-nél tankoltam.Talán a gázolajszűrőt cseréljem ki?Furcsa mert előtte peugeot 2.0hdi motoros autóm volt és a motorjához soha nem kellet hozzányulni ,itt meg 97000km -nél kidurran egy turbocső és azt mondja a szervizes hogy ez 60-70000km enként benne van a pakliba.Az autó egyébbként vezetett magyar szervizkönyves szerviz után vettem és még nem cseréltem rajta gázolajszűrőt.Valakinek volt már hasonló jellensége?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.092 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.