Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:02:54
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
9
10
11
12
13
14
15
[
16
]
17
18
19
20
21
22
23
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263578 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
aprosz
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #750 Dátum:
2012.05.07 hétfő, 07:39:17 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.05.06 vasárnap, 21:06:37
az 1,8tdci mk4 kb olyan erőt képvisel, mint az mk3 90le-s dízel. nekem olyan volt eredetileg, nem ülnék bele vissza
chippelve, kb egy 115le-s mk3 dízel. vezettem olyat is, nekem kevés volt
Ezt ebben a formában azért nem irnám alá. Nekem is 1,8-as dizel Mk4-sem van csippelve, és elég szépen húz, föleg 2 ezres fordulat felett. 5.-6.-ban 120 környékén vagy afelett érzi jól magát, rendesen gyorsul és 160-170-nél még ránt egyet gázadásra.
Én úgy vettem észre, hogy a csippelés után a turbom mintha csak 2 ezer körül kapcsolna be, akkor érzek egy erős megindulást. A gyorsulása kb. olyan mint a mk3-mé volt. Igaz nagyon gyorsan fel kell váltanom, mivel hamar eléri a 2600-3000-es fordulatot.
A fogyasztásom 6-6,5 liter ( 280 km táv 2 óra 50-55 perc, St.Pölten-Sopron-Balaton)
Naplózva
zzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 279
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #751 Dátum:
2012.05.07 hétfő, 08:44:09 »
Szerintem nem kell védeni az 1,8 TDCI-ket!
Akinek ilyen van ismeri, a többi duma! Használjuk, örüljünk neki!
Igaz az autó nálam is csupán közlekedési és nem sporteszköz.
Naplózva
Fekete bálna
ordogi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #752 Dátum:
2012.05.07 hétfő, 10:11:27 »
...és a mostani 1,6-os TDCI-k
azok is mennek sztem, mint a veszedelem, kérdés meddig
Naplózva
mbdeb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 426
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #753 Dátum:
2012.05.07 hétfő, 11:07:07 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.05.06 vasárnap, 20:27:11
Elektromos. Világit a lámpa csak annyi szerintem. De erről meg kéne kérdezni valakit aki ledugózta már. Nem dugul el, a motor tisztább levegőt kap. A egér hűtőt is ki lehet szedni, nem kell bele az se.
Itt olvasom
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf
, hogy befőttes üvegből vágja ki (igaz az nem MKIV lehet), nem olvad az szét vagy ég meg vagy valami?
Naplózva
Olcsó minőségi tárhely honlapodnak
->
www.joomlaportal.hu
Mondeo MKIV 2008 | 1.8 TDCi | 125LE | Ghia
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #754 Dátum:
2012.05.07 hétfő, 12:54:10 »
Idézetet írta: mbdeb - 2012.05.07 hétfő, 11:07:07
Itt olvasom
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf
, hogy befőttes üvegből vágja ki (igaz az nem MKIV lehet), nem olvad az szét vagy ég meg vagy valami?
Nekem eltűnt a közepe, nem ajánlom. 1-2 mm-es lemezből vágd ki, az tuti.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #755 Dátum:
2012.05.07 hétfő, 13:03:17 »
Idézetet írta: zzoli - 2012.05.07 hétfő, 08:44:09
Szerintem nem kell védeni az 1,8 TDCI-ket!
Akinek ilyen van ismeri, a többi duma! Használjuk, örüljünk neki!
Igaz az autó nálam is csupán közlekedési és nem sporteszköz.
Nálam pár db megfordult a műhelybe, volt 1.8 is meg 2.0 is. Én is azt mondom, h normál tempóval közlekedve teljesen jó. Városban is könnyen megy, 100ig tök jó, és 6-os váltóval nem pörög sokat pályán sem.
De a "160-170-nél ránt még egyet" az erős túlzás.... Ilyen nincs.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #756 Dátum:
2012.05.07 hétfő, 13:04:41 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.05.07 hétfő, 13:03:17
Nálam pár db megfordult a műhelybe, volt 1.8 is meg 2.0 is. Én is azt mondom, h normál tempóval közlekedve teljesen jó. Városban is könnyen megy, 100ig tök jó, és 6-os váltóval nem pörög sokat pályán sem.
De a "160-170-nél ránt még egyet" az erős túlzás.... Ilyen nincs.
ha leugrasz a gázról meg hirtelen vissza, akkor mindegyik ránt egyet
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #757 Dátum:
2012.05.07 hétfő, 13:12:36 »
Na nekem is 1.8 TDCI-m van, az az egy biztos, hogy könnyű lefulladni vele, szokni kell.
1800-ig tötymörög, aztán ha megjön a töltőnyomás (vagy mi), akkor rendesen el kezd húzni.
Igaz nekem 5ös váltóm van, 130-nál van 2500-on, de ha odalépek neki, akkor emeli az orrát a kicsike. Kanyargós úton szorítottam már meg vele mocis csákót!
A fogyija, meg elég kellemes, ha országúton használom, akkor 5,2-5,8, pályán 6,2-6,8.
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
ordogi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #758 Dátum:
2012.05.23 szerda, 10:40:58 »
Sziasztok!
Szeretnék venni egy motormelegítőt így a tél közeledtével
. Találtam egy DEFA szettet 50eFt-ért, de sajnos csak karter melegítő. Az én 2.0 TDCImhez nem gyártanak vízmelegítőt. Van esetleg valakinek ilyesmikben tapasztalata? Nagyon megköszönöm, ha esetleg leírjátok a véleményeteket!
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #759 Dátum:
2012.05.24 csütörtök, 13:37:52 »
Idézetet írta: ordogi - 2012.05.23 szerda, 10:40:58
Sziasztok!
Szeretnék venni egy motormelegítőt így a tél közeledtével
. Találtam egy DEFA szettet 50eFt-ért, de sajnos csak karter melegítő. Az én 2.0 TDCImhez nem gyártanak vízmelegítőt. Van esetleg valakinek ilyesmikben tapasztalata? Nagyon megköszönöm, ha esetleg leírjátok a véleményeteket!
Ezt télen beszéltem hozzáértővel. A végeredmény, hogy a vízmelegítő felesleges, a kartelmelegítő jó:
- a vízmelegítő olyan pici, viszont akkora mennyiségű vizet kap, hogy tulajdonképpen sz@rt sem ér. -10foknál a közvetlenül mögötte kijövő folyadék -9.5fokos pillanatok alatt hűl vissza -10-re. Nagyon nagy mennyiségű víz kering, túl sok alkatrész viszi el a hőt. Arra gondolj, hogy a motor mennyi ideig melegíti a vizet, ami sokkal nagyobb felületen melegít, sokkal nagyobb hőfokkal. Annak is egy valag alkatrészt kell felmelegítenie. Az elektromos vízmelegítő dettó,csak pici felületen, pici hőt termel. Szóval nudlit sem ér. A komfortot nem javítja, ahhoz elektromos fűtőtest betétet javasolt.
Néztem ezt a DEFA-t és a véleményem, hogy nem ér semmit. A gond, hogy egy helyen melegíted a vizet. Mitől melegítené fel a radiátort, a motort, a hűtőt az, ha valahol a vízkörben melegítesz? Mivel van termosztát és a csövek keresztmetszete pici, ezért a gravitikus mozgás nem tud megindulni, pláne úgy, hogy nem a legalsó pontra fogod rakni a melegítőt. Nincs ami kapcsolja a termosztátot, így egy nagy adag víz hideg marad egyébként is. Szóval szerintem a cucc közelében langyi lesz a cső kb 2cm-en, máshol meg semmi változás.
- ha az autót nézzük, akkor a kartermelegítő jó, ami az olajat melegíti fel, hogy indításkor ne legyen dermedt. Azt már épített is be néhányat. Ez érdekel engem is, csak lóvém nincs rá. Elméletileg ennek van helye az autóban.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #760 Dátum:
2012.05.24 csütörtök, 20:49:29 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.05.24 csütörtök, 13:37:52
Ezt télen beszéltem hozzáértővel. A végeredmény, hogy a vízmelegítő felesleges, a kartelmelegítő jó:
- a vízmelegítő olyan pici, viszont akkora mennyiségű vizet kap, hogy tulajdonképpen sz@rt sem ér. -10foknál a közvetlenül mögötte kijövő folyadék -9.5fokos pillanatok alatt hűl vissza -10-re. Nagyon nagy mennyiségű víz kering, túl sok alkatrész viszi el a hőt. Arra gondolj, hogy a motor mennyi ideig melegíti a vizet, ami sokkal nagyobb felületen melegít, sokkal nagyobb hőfokkal. Annak is egy valag alkatrészt kell felmelegítenie. Az elektromos vízmelegítő dettó,csak pici felületen, pici hőt termel. Szóval nudlit sem ér. A komfortot nem javítja, ahhoz elektromos fűtőtest betétet javasolt.
Néztem ezt a DEFA-t és a véleményem, hogy nem ér semmit. A gond, hogy egy helyen melegíted a vizet. Mitől melegítené fel a radiátort, a motort, a hűtőt az, ha valahol a vízkörben melegítesz? Mivel van termosztát és a csövek keresztmetszete pici, ezért a gravitikus mozgás nem tud megindulni, pláne úgy, hogy nem a legalsó pontra fogod rakni a melegítőt. Nincs ami kapcsolja a termosztátot, így egy nagy adag víz hideg marad egyébként is. Szóval szerintem a cucc közelében langyi lesz a cső kb 2cm-en, máshol meg semmi változás.
- ha az autót nézzük, akkor a kartermelegítő jó, ami az olajat melegíti fel, hogy indításkor ne legyen dermedt. Azt már épített is be néhányat. Ez érdekel engem is, csak lóvém nincs rá. Elméletileg ennek van helye az autóban.
Azt kellene megkérdezni valakitől, h meg lehet e csinálni a kiegészítő fűtést úgy mint a 3-as mondeon. De szerintem biztos mert pár izzítógyertya relé vezeték stb. Nem drága dolog. 4-5 km és üzemmeleg ha jól működik minden.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #761 Dátum:
2012.05.24 csütörtök, 21:45:54 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.05.24 csütörtök, 20:49:29
Azt kellene megkérdezni valakitől, h meg lehet e csinálni a kiegészítő fűtést úgy mint a 3-as mondeon. De szerintem biztos mert pár izzítógyertya relé vezeték stb. Nem drága dolog. 4-5 km és üzemmeleg ha jól működik minden.
Sziasztok!
Renaul Laguna II összes dieselen is volt ilyen. 4 izzítógyergyából álló "hőcserélő", mely 60 fokos vízhőmérsékletig volt vezérelve. Bontóban szerintem 5-10ezer Ft-ért simán kapni. Igazából egy kb 10 cm-es közdarab, bár pontosan már nem emlékszem rá.
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #762 Dátum:
2012.05.24 csütörtök, 23:48:17 »
Ne haragudj, de ezt szét kell cincálnom.
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.05.24 csütörtök, 13:37:52
Ezt télen beszéltem hozzáértővel. A végeredmény, hogy a vízmelegítő felesleges, a kartelmelegítő jó:
- a vízmelegítő olyan pici, viszont akkora mennyiségű vizet kap, hogy tulajdonképpen sz@rt sem ér. -10foknál a közvetlenül mögötte kijövő folyadék -9.5fokos pillanatok alatt hűl vissza -10-re.
Pici... a bojlerben mekkora fűtőtest van? 1,5 kilowattos... az elektromos ftest meg 750 W-os... Az atomerőműben is pici alkatrész szolgáltatja a hőt, és... mennyi villanyt termelünk vele.
Válasz
Nagyon nagy mennyiségű víz kering, túl sok alkatrész viszi el a hőt. Arra gondolj, hogy a motor mennyi ideig melegíti a vizet, ami sokkal nagyobb felületen melegít, sokkal nagyobb hőfokkal. Annak is egy valag alkatrészt kell felmelegítenie. Az elektromos vízmelegítő dettó,csak pici felületen, pici hőt termel. Szóval nudlit sem ér. A komfortot nem javítja, ahhoz elektromos fűtőtest betétet javasolt.
Ismét a pici felület, pici hő... a 750W már nem pici hő. Azt azért jó tudni, hogy a víz kering, és szépen körbeviszi a pici fűtőtest által leadott pici hőt.
A vizet nem fél fokkal melegíti, hanem jóval többel, és annyival melegebb víz jut a radiátorba. Ott persze leadja a picit hőt, és egy picit melegebb lesz.
Persze, a pici hő hatására egy picit hidegebb lesz, tesz egy újabb kört, és ismét találkozik a pici fűtőtesttel. Vagy pici patron, nekem mind1, csak pici legyen.
Válasz
Néztem ezt a DEFA-t és a véleményem, hogy nem ér semmit. A gond, hogy egy helyen melegíted a vizet. Mitől melegítené fel a radiátort, a motort, a hűtőt az, ha valahol a vízkörben melegítesz? Mivel van termosztát és a csövek keresztmetszete pici, ezért a gravitikus mozgás nem tud megindulni, pláne úgy, hogy nem a legalsó pontra fogod rakni a melegítőt. Nincs ami kapcsolja a termosztátot, így egy nagy adag víz hideg marad egyébként is. Szóval szerintem a cucc közelében langyi lesz a cső kb 2cm-en, máshol meg semmi változás.
- ha az autót nézzük, akkor a kartermelegítő jó, ami az olajat melegíti fel, hogy indításkor ne legyen dermedt. Azt már épített is be néhányat. Ez érdekel engem is, csak lóvém nincs rá. Elméletileg ennek van helye az autóban.
Egy helyen melegíted fel a vizet... akár a központi fűtésnél. Sok pici láng ég, és a víz ettől picit melegebb lesz. Meg a lakás is.
A csövek keresztmetszete
pici
? A picit használhatjuk kereszmetszetre is? Ám legyen. Szerintem a vízsövek keresztmetszete nem pici.
Persze, az atomerőmű hűtőcsövéhez képest pici, ez nem picit evidens, de attól, hogy a termosztát zárva van, még a víz kering a motorban és a radiátorban - nem is picit!
Álló motornál is picit szétterjed a hómérséklet. Egyrészt, mert a fémek nem picit vezetik a hőt, másrészt elvileg a víz is kering - egy picit - mivel a meleg felfelé igyekszik.
A régi központi fűtések így is elműködgettek. Ma már persze pici szivattyú van bennük.
Hogy langyi lenne? Van olyan is...
A kartermelegító - láss csodát - ismét egy pici fűtőtest. Azt is jó tudni, ha ott melegíted, a hő szépen szétterjed a motorban. Ha csak az olaj lesz melegebb, nagyjából semmit sem ér, mert miután elindult a motor, végignyomja az olajat a pici puratokon, és le is hűtötte az olajat a motor hőmérsékletére.
Motormelegítő egyébként a szesz üzemmódos benzinesekben is van. A hűtőrácsnál van egy pici csatlakozó, 220-ról műxik.
(Bocsi a sok piciért
)
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #763 Dátum:
2012.05.24 csütörtök, 23:49:16 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.05.24 csütörtök, 20:49:29
Azt kellene megkérdezni valakitől, h meg lehet e csinálni a kiegészítő fűtést úgy mint a 3-as mondeon. De szerintem biztos mert pár izzítógyertya relé vezeték stb. Nem drága dolog. 4-5 km és üzemmeleg ha jól működik minden.
Nekem van vízmelegítőm, gyárilag. Hogy 4-5 kilométer alatt üzemmeleg lenne a motor... még nyáron sem.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #764 Dátum:
2012.05.25 péntek, 07:29:42 »
Idézetet írta: Angel - 2012.05.24 csütörtök, 23:49:16
Nekem van vízmelegítőm, gyárilag. Hogy 4-5 kilométer alatt üzemmeleg lenne a motor... még nyáron sem.
Szia!
Lefényképeznéd, vagy elmondanád, hogy kb merre található beépítve. Alkatrész katalógusban utánanéznék.
Köszi
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #765 Dátum:
2012.05.25 péntek, 07:33:14 »
Idézetet írta: Angel - 2012.05.24 csütörtök, 23:49:16
Nekem van vízmelegítőm, gyárilag. Hogy 4-5 kilométer alatt üzemmeleg lenne a motor... még nyáron sem.
Most már a gyár inkább a hűtőlevegő zsalu állítgatásra tért át. Annak legalább van előnye máskor is.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #766 Dátum:
2012.05.25 péntek, 09:39:57 »
Idézetet írta: stealt - 2012.05.25 péntek, 07:33:14
Most már a gyár inkább a hűtőlevegő zsalu állítgatásra tért át. Annak legalább van előnye máskor is.
Szerintem ennek a megoldásnak van a legtöbb értelme.
Az utastér szempontjából meg a hajszárítós fűtésnek (izzószál a levegő befújásánál).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #767 Dátum:
2012.05.25 péntek, 13:34:08 »
Idézetet írta: Angel - 2012.05.25 péntek, 09:39:57
Szerintem ennek a megoldásnak van a legtöbb értelme.
Az utastér szempontjából meg a hajszárítós fűtésnek (izzószál a levegő befújásánál).
Zsalu mozgatás előnye amellett, hogy tényleg hamarabb melegszik be a motor, a gyár szerint kb 6 %-al csökkenti a légellenálást is zárt állapotban. Most már alapból benne is van az összes TDCi-ben. (ezt kellene megnézni hogy lehet berakni a facelifte előttiekbe.)
Az utastér kiegészítő villamos fűtés azért önmagában szerintem nem lenne elég. Kell az ülésfűtés is. Télen így tényleg ingben is be lehet azonnal ülni még akkor is ha lusta voltam beállni a garázsa, így előtte egész éjzsaka kint állt az autó akár -20 fokban is.Na jó, azért ilyenkor egy kormányfűtés nem ártana, de ez nem rendelhető (más offnál már kisautokhoz is lehet rendelni nem hogy egy középkategóriáshoz).
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #768 Dátum:
2012.05.25 péntek, 14:27:25 »
Idézetet írta: stealt - 2012.05.25 péntek, 13:34:08
Zsalu mozgatás előnye amellett, hogy tényleg hamarabb melegszik be a motor, a gyár szerint kb 6 %-al csökkenti a légellenálást is zárt állapotban. Most már alapból benne is van az összes TDCi-ben. (ezt kellene megnézni hogy lehet berakni a facelifte előttiekbe.)
Az utastér kiegészítő villamos fűtés azért önmagában szerintem nem lenne elég. Kell az ülésfűtés is. Télen így tényleg ingben is be lehet azonnal ülni még akkor is ha lusta voltam beállni a garázsa, így előtte egész éjzsaka kint állt az autó akár -20 fokban is.Na jó, azért ilyenkor egy kormányfűtés nem ártana, de ez nem rendelhető (más offnál már kisautokhoz is lehet rendelni nem hogy egy középkategóriáshoz).
A zsaluzás nekem is nagyon tetszik. Igen, légellenállás, az is jó, meg így lényegesen gyorsabban melegszik a motor. És ne feledjük, bazihidegben nyitott ráccsal vissza is tud hűlni.
Ezen is segít.
Nekem is van elektromos fűtésem, de ha egész éjjel kinn ált (ez nálam ritka), akkor aztán várhat az ember, mire meleg lesz.
Ekkor segít az ülésfűtés... nagyon sokat. 1-2 perc múlva már jő a meleg.
A kormányfűtés... meg váltógombfűtés?
Majd jön a kormányhűtés is
nyáron bazira felmelegszik.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #769 Dátum:
2012.05.25 péntek, 14:43:30 »
Idézetet írta: Angel - 2012.05.24 csütörtök, 23:48:17
Ne haragudj, de ezt szét kell cincálnom.
semmi baj, picit nekem is
Válasz
Pici... a bojlerben mekkora fűtőtest van? 1,5 kilowattos... az elektromos ftest meg 750 W-os... Az atomerőműben is pici alkatrész szolgáltatja a hőt, és... mennyi villanyt termelünk vele.
jaja, kb 1500-1800W-osak. node azokban nem egy 2-5cm-es felület melegít. A másik, hogy egy tartályt melegítesz ami le van szigetelve és ezért nem melegíted a környezetet. Szóval nem összehasonlítható.
Válasz
Ismét a pici felület, pici hő... a 750W már nem pici hő. Azt azért jó tudni, hogy a víz kering, és szépen körbeviszi a pici fűtőtest által leadott pici hőt.
A vizet nem fél fokkal melegíti, hanem jóval többel, és annyival melegebb víz jut a radiátorba. Ott persze leadja a picit hőt, és egy picit melegebb lesz.
Persze, a pici hő hatására egy picit hidegebb lesz, tesz egy újabb kört, és ismét találkozik a pici fűtőtesttel. Vagy pici patron, nekem mind1, csak pici legyen.
Persze, ehhez már járnia kell a motornak (az említett kérdésben nem járó motor, hanem 220V-ról üzemeltetett állóhelyzeti cucc volt). Mondjuk ettől még ez a cucc is szerintem haszontalan. Hány KW hőt ad le a motor és mekkora felületen vs ugyan ez az előmelegítőre? Szerintem az előmelegítő nagyon pici felületen adja le azt a hőt. Melegítse miattam 5 fokkal is, akkor a -10 fokos víz már -5 fokosként folyik tovább, majd szépen, mire visszaérne ehhez a melegítőhöz, már megint -10. Persze a motor dob rajta, de ez nem az előmelegítő érdeme. Ha a motornál 1 fokkal melegebb a víz, akkor sincs semmi értelme a cuccnak.
Válasz
Egy helyen melegíted fel a vizet... akár a központi fűtésnél. Sok pici láng ég, és a víz ettől picit melegebb lesz. Meg a lakás is.
A csövek keresztmetszete
pici
? A picit használhatjuk kereszmetszetre is? Ám legyen. Szerintem a vízsövek keresztmetszete nem pici.
Persze, az atomerőmű hűtőcsövéhez képest pici, ez nem picit evidens, de attól, hogy a termosztát zárva van, még a víz kering a motorban és a radiátorban - nem is picit!
Álló motornál is picit szétterjed a hómérséklet. Egyrészt, mert a fémek nem picit vezetik a hőt, másrészt elvileg a víz is kering - egy picit - mivel a meleg felfelé igyekszik.
A régi központi fűtések így is elműködgettek. Ma már persze pici szivattyú van bennük.
Ez nem így van. A központi fűtésnél a kazánodban az égéstérben egy igen nagy csőhálózat és lamellahálózat van (hát még a kondenzációsnál). Ezek egésze melegszik fel, majd a fűtéscsöveken áramlik a radiátorokhoz úgy, hogy a legnagyobb hőelvonó a radiátor (miután a csövek falát is átmelegítette) (nem véletlenül visznek szigetelt csövek a falban, padlófűtésnél meg a padló viszi el). Ehhez képest az autónál ez a cső egy valag dolognak ad le még hőt, jön a fűtő radiátor, majd jön a motor, ami abban a hidegben eléggé sok hőt tud elvonni. Persze a motornak így már nem sok marad. A csőkeresztmetszetet a gravitikus fűtés szemszögéből írtam. Mert a régi fűtések úgy működtek, hogy a ház legalsó pontján volt egy kazán, nagy tartállyal, nagy fűtőfelülettel. A falban a csövek vastagok voltak egészen a radiátorokig. A meleg víz (csak úgy mint a meleg levegő) el kezd felfele áramlani, ami miatt hidegvíz érkezik a tartályba. Ennek a fűtésnek a jellemzője, hogy bazi sok víz kell hozzá, a fűtéspontnak alacsonyan kell lennie, bazi lassan melegíti fel a lakást, nagyon sok energia kell hozzá. Na ezért jött be aztán a szivattyú.
Válasz
Hogy langyi lenne? Van olyan is...
A kartermelegító - láss csodát - ismét egy pici fűtőtest. Azt is jó tudni, ha ott melegíted, a hő szépen szétterjed a motorban. Ha csak az olaj lesz melegebb, nagyjából semmit sem ér, mert miután elindult a motor, végignyomja az olajat a pici puratokon, és le is hűtötte az olajat a motor hőmérsékletére.
Motormelegítő egyébként a szesz üzemmódos benzinesekben is van. A hűtőrácsnál van egy pici csatlakozó, 220-ról műxik.
(Bocsi a sok piciért
)
persze, valamennyire terjed a motorban,főleg a fűtőtő mérete és teljesítményétől függően. Ugyanakkor ez inkább hatásos, mint a víz melegítése. Pont ezt írtam. Amúgy az olaj felszívása a legfontosabb, de persze jó, hogy ha nem dermed vissza azonnal, bár ha már a felületen van, akkor az nem annyiora gáz (persze nem is jó), ha visszadermed. A legfontosabb, hogy beinduljon az olajozás.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #770 Dátum:
2012.05.25 péntek, 15:03:33 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2012.05.25 péntek, 14:43:30
jaja, kb 1500-1800W-osak. node azokban nem egy 2-5cm-es felület melegít. A másik, hogy egy tartályt melegítesz ami le van szigetelve és ezért nem melegíted a környezetet. Szóval nem összehasonlítható.
A felület cm
2
De a kettő között van egy lényeges különbség: a bojlerben nem kering a víz... azért kell sokkal nagyobb felület a hőleadásra.
Persze, a hőveszteség jogos.
Válasz
Persze, ehhez már járnia kell a motornak (az említett kérdésben nem járó motor, hanem 220V-ról üzemeltetett állóhelyzeti cucc volt). Mondjuk ettől még ez a cucc is szerintem haszontalan. Hány KW hőt ad le a motor és mekkora felületen vs ugyan ez az előmelegítőre? Szerintem az előmelegítő nagyon pici felületen adja le azt a hőt. Melegítse miattam 5 fokkal is, akkor a -10 fokos víz már -5 fokosként folyik tovább, majd szépen, mire visszaérne ehhez a melegítőhöz, már megint -10. Persze a motor dob rajta, de ez nem az előmelegítő érdeme. Ha a motornál 1 fokkal melegebb a víz, akkor sincs semmi értelme a cuccnak.
Mindig 1-1 fokkal melegszik... az előmelegítőnél is igaz az, hogy ugyan kicsi a felület, de jó a hőelvezetés. Gondolj egy végfok tranyóra, és mekkora bordát fel tud melegíteni.
Válasz
Ez nem így van.
Pedig de. A kazán mondjuk 24 kW-os. Igaz, hogy sokkal nagyobb területen adja le a hőt, de ennek más oka van, a lángot nem tudod olyan kis helyre koncentrálni, persze nem is akarod, mert esetenként elolvadna a rézcső. Nekünk volt 3 fázisú, 24kW-os, átfolyós bojlerünk. Alig volt nagyobb, mint 4 cipősdoboz.
Válasz
persze, valamennyire terjed a motorban,főleg a fűtőtő mérete és teljesítményétől függően. Ugyanakkor ez inkább hatásos, mint a víz melegítése. Pont ezt írtam. Amúgy az olaj felszívása a legfontosabb, de persze jó, hogy ha nem dermed vissza azonnal, bár ha már a felületen van, akkor az nem annyiora gáz (persze nem is jó), ha visszadermed. A legfontosabb, hogy beinduljon az olajozás.
Nem valamennyire... a motor vas meg alu. Ezek jól vezetik a hőt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #771 Dátum:
2012.05.25 péntek, 21:58:54 »
Sziasztok!
Mondeo IV 2.0 tdci motort 3 féle oszályú injektorral szerelték:
INJECTOR
CLASS 4 5WS40156-4Z
CLASS 5 5WS40156-Z
CLASS 6 A2C59511601
Tudja valaki közületek hogy mit jelent ez?! Maga az injektor tetejére rá van írva, az enyém 5-ös.
Megnéznétek nekem hogy nektek milyen?!
Köszi
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #772 Dátum:
2012.05.27 vasárnap, 15:23:17 »
Idézetet írta: mondeofan - 2012.05.25 péntek, 21:58:54
Sziasztok!
Mondeo IV 2.0 tdci motort 3 féle oszályú injektorral szerelték:
INJECTOR
CLASS 4 5WS40156-4Z
CLASS 5 5WS40156-Z
CLASS 6 A2C59511601
Tudja valaki közületek hogy mit jelent ez?! Maga az injektor tetejére rá van írva, az enyém 5-ös.
Megnéznétek nekem hogy nektek milyen?!
Köszi
Szia Peti, nekem is 5-ös van. Biztosan az a legjobb
Üdv, bb
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #773 Dátum:
2012.05.29 kedd, 15:56:03 »
Megnézné még valaki?! Nagyon kiváncsi lennék, hogy az alacsony fordulaton történő rángatásos történethez van-e köze.
Köszi
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
lejszlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #774 Dátum:
2012.05.30 szerda, 10:56:46 »
Idézetet írta: mondeofan - 2012.05.29 kedd, 15:56:03
Megnézné még valaki?! Nagyon kiváncsi lennék, hogy az alacsony fordulaton történő rángatásos történethez van-e köze.
Köszi
En megneztem
ha az a szam kell, ami a porlaszto bal felso sarkaban van, akkor az nekem 6-os. Mind a 4-en 6-os. 6x4 az 24. Tehat a 24 egy egy szamjegye az 2 + 4 az = 6. Tehat tui jo.
En nyertem? Mit nyertem?
Van meg rajta egy 10 szamjegyu szamsor ez a korrekcios moka, meg az also sor az egyiken nekem ez: GJ30 45700, a tobbin az utolso szm valtozik 45596 es 45712 kozott
Laci
Naplózva
silboy
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #775 Dátum:
2012.06.12 kedd, 07:25:34 »
Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni,hogy van-e valamilyen lényeges különbség a 131 és a 140 lovas motor közt?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #776 Dátum:
2012.06.12 kedd, 08:52:38 »
Idézetet írta: silboy - 2012.06.12 kedd, 07:25:34
Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni,hogy van-e valamilyen lényeges különbség a 131 és a 140 lovas motor közt?
szerintem az egyik mk3,a másik meg mk4......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #777 Dátum:
2012.06.12 kedd, 08:57:20 »
Idézetet írta: silboy - 2012.06.12 kedd, 07:25:34
Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni,hogy van-e valamilyen lényeges különbség a 131 és a 140 lovas motor közt?
130... más az elektronika (az egyik siemens, a másik bosch?) meg tán a befecskendezés (nem biztos).
Szóval, nem csak a sw mkülönbözik... de ettől még a 130 lovast simán fel lehet húzni sokkal erősebbre...
De mindkettő turbója vált geom.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #778 Dátum:
2012.06.12 kedd, 09:15:05 »
Idézetet írta: silboy - 2012.06.12 kedd, 07:25:34
Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni,hogy van-e valamilyen lényeges különbség a 131 és a 140 lovas motor közt?
Szóval minden ugyanaz. Csak az egyiknek Siemens (130), a másiknak Ford (140) motorvezérlő elektronikája van. A befecskendező rendszer, turbó egyezik.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #779 Dátum:
2012.06.12 kedd, 13:12:36 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.06.12 kedd, 09:15:05
másiknak Ford (140) motorvezérlő elektronikája van
Biztos, hogy a ford gyárt motorvezérlő elektronikát?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #780 Dátum:
2012.06.12 kedd, 13:13:34 »
Idézetet írta: Angel - 2012.06.12 kedd, 13:12:36
Biztos, hogy a ford gyárt motorvezérlő elektronikát?
Nem, sőt.
De a specifikációkban így van írva, elnevezve.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #781 Dátum:
2012.06.12 kedd, 13:26:02 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.06.12 kedd, 13:13:34
Nem, sőt.
De a specifikációkban így van írva, elnevezve.
Értem... (gondolom, bosch lesz az, esetleg motorcraft).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #782 Dátum:
2012.06.12 kedd, 13:32:07 »
Idézetet írta: Angel - 2012.06.12 kedd, 13:26:02
Értem... (gondolom, bosch lesz az, esetleg motorcraft).
Motorcraft se gyárt, illetve max annyira mind a ford
Naplózva
silboy
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #783 Dátum:
2012.06.12 kedd, 14:21:51 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.06.12 kedd, 09:15:05
Szóval minden ugyanaz. Csak az egyiknek Siemens (130), a másiknak Ford (140) motorvezérlő elektronikája van. A befecskendező rendszer, turbó egyezik.
És meghibásodás szempontjából rá lehet mondani valamelyikre,hogy jobb és érdemesebb előnyben részesíteni a másikkal szemben?Gondolom azt a 9 ló különbséget nem nagyon lehet észrevenni.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #784 Dátum:
2012.06.12 kedd, 14:36:25 »
Idézetet írta: silboy - 2012.06.12 kedd, 14:21:51
És meghibásodás szempontjából rá lehet mondani valamelyikre,hogy jobb és érdemesebb előnyben részesíteni a másikkal szemben?Gondolom azt a 9 ló különbséget nem nagyon lehet észrevenni.
Szerintem nincs különbség. Nekem a 130 lovas verzió van, de alap (még nem csippelt) 140 lovas nem hagyott ott Madarason...
(még Angel hírhedt mk3 tdci-jét is levertem)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #785 Dátum:
2012.06.12 kedd, 15:41:27 »
Idézetet írta: silboy - 2012.06.12 kedd, 14:21:51
És meghibásodás szempontjából rá lehet mondani valamelyikre,hogy jobb és érdemesebb előnyben részesíteni a másikkal szemben?Gondolom azt a 9 ló különbséget nem nagyon lehet észrevenni.
140-130=10... nem hiszem, hogy annyira érezhető lenne a lóerőkülönbség. Ha találsz olyan 130-ast, ami amúgy tetszene, nyugodtan megveheted.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Fecó04
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #786 Dátum:
2012.06.18 hétfő, 09:05:22 »
Sziasztok, nekem 1,8 TDCi motorral szerelt kocsim van. A kuplungom 1-es fokozatban ad egy kis nyikorgó hangot mintha megcsúszna. Egyik barátom javasolta cseréljem le a kuplungot a kettős tömegűvel együtt egy kiváltó szettre. Valakinek van erre vonatkozóan tapasztalata?
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #787 Dátum:
2012.06.18 hétfő, 18:26:10 »
2008 szeptemberi gyártású 140 lovas TDCiben milyen részecskeszűrő lehet? Az is elképzelhető, hogy egyáltalán nincs benne?
150e km után mire lehet számítani? Csúcs, kettőstömegű itt is játszik, mint az MK3-nál?
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #788 Dátum:
2012.06.19 kedd, 09:18:26 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.06.18 hétfő, 18:26:10
2008 szeptemberi gyártású 140 lovas TDCiben milyen részecskeszűrő lehet? Az is elképzelhető, hogy egyáltalán nincs benne?
150e km után mire lehet számítani? Csúcs, kettőstömegű itt is játszik, mint az MK3-nál?
Sztm azokban már mind van dpf. Nem olyan nagy gond sztm szeptembertől már nincs rajta gari és ki lehet iktatni
Inkább a kettőstömegű, de természetesen függ hogy hol és hogyan használták.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #789 Dátum:
2012.06.19 kedd, 09:19:21 »
Idézetet írta: Angel - 2012.06.12 kedd, 15:41:27
140-130=10... nem hiszem, hogy annyira érezhető lenne a lóerőkülönbség. Ha találsz olyan 130-ast, ami amúgy tetszene, nyugodtan megveheted.
Ez így van. Én már vezettem marha fürge 130 lovast és lomha 140 lovast, pedig mindkettő euro 4-es volt.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #790 Dátum:
2012.06.19 kedd, 09:35:26 »
Ez a durva kombi. Euro 5-ös és nagyon jól fogyaszt.
MK3-asokat is simán veri
http://www.spritmonitor.de/en/detail/508629.html
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
lejszlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #791 Dátum:
2012.06.19 kedd, 09:40:28 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.06.18 hétfő, 18:26:10
2008 szeptemberi gyártású 140 lovas TDCiben milyen részecskeszűrő lehet? Az is elképzelhető, hogy egyáltalán nincs benne?
150e km után mire lehet számítani? Csúcs, kettőstömegű itt is játszik, mint az MK3-nál?
Szia
Nekem 140e km korul volt kettos tomegu cserem (elozo tulajnal). 163e km-rel vettem az autot (2.0 tdci) van egy rangatasos problema (tobben is szenvedunk ezzel a jelenseggel ezzel a motorral), amire azt hoztak ki (legalabbis nagy valoszinuseggel ez a baja), hogy a 4 porlasztombol 3 mar nem tul jo, tobb vizsgalt erteke is hatarerteken kivul van 5-10%-al. Az auto magyar egyebkent le lett informalva, tehat valosan 163e volt benne, amikor vettem.
Ami meg volt azota (most 185e van benne): toronycsapagy csere mindket oldalon, legkondi huto kilyukadt, csere, fotengely jelado elromlott, DPF tisztitas 2x. (szerencsere nem a folyadekos, hanem a gazolajos tisztitos). Ja meg valami csorog alul, ha 1500-as fordulaton jaratom a motort, es ilyenkor baromira be is remeg a kaszni....
Amugy nagyon meno, amikor takaritja magat a DPF, olyan sportos a hangja, mint anno az 1200-es ladanak volt amikor kilyukadt a kipufogoja
Kb ezek voltak, amik most eszembe jutottak, amiota egyutt toljuk a kilometereket
laca
Naplózva
lejszlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #792 Dátum:
2012.06.19 kedd, 09:41:41 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.06.19 kedd, 09:35:26
Ez a durva kombi. Euro 5-ös és nagyon jól fogyaszt.
MK3-asokat is simán veri
http://www.spritmonitor.de/en/detail/508629.html
FOTOSOP!
Tegyel meg egy kis Spuri-t a tiedhez, es Neked is meglesznek ezek az ertekek
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #793 Dátum:
2012.06.20 szerda, 12:28:17 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.06.19 kedd, 09:35:26
Ez a durva kombi. Euro 5-ös és nagyon jól fogyaszt.
MK3-asokat is simán veri
http://www.spritmonitor.de/en/detail/508629.html
Nehezen hihető. A tag szerintem nem jár se városban se autopályán. Egy tény, nekem 1 literrel többet eszik IV-es mint a III-as ( na jó most már ezért a plusz egy literért cserébe legalább nem gond egy V6TDI)
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #794 Dátum:
2012.06.21 csütörtök, 10:45:38 »
Idézetet írta: stealt - 2012.06.20 szerda, 12:28:17
Nehezen hihető. A tag szerintem nem jár se városban se autopályán. Egy tény, nekem 1 literrel többet eszik IV-es mint a III-as ( na jó most már ezért a plusz egy literért cserébe legalább nem gond egy V6TDI)
A papír valóban mindent elbír, de sztm csak országúton megy a fazon és nagypapisan, mint én...
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #795 Dátum:
2012.06.21 csütörtök, 12:06:52 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.06.21 csütörtök, 10:45:38
A papír valóban mindent elbír, de sztm csak országúton megy a fazon és nagypapisan, mint én...
Országuton nyugodtan közekedve viszont teljesen reális.
Naplózva
semseyp
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #796 Dátum:
2012.06.21 csütörtök, 18:23:19 »
Én az 1,8 TDCI-mmel múltkor csak országútiban (100-110 km/h) 4,7 L-es fogyit hoztam ki. És nem a compjúter szerint, hanem teletankolásos módszerrel (a kompi 5,2-őt mutatott).
Én minden tankolásnál telerakom, mindig ugyan ott, és ugyan annál a pisztolynál tankolok, és mindig nullázom az összes értéket. Így tudom, hogy országút 5-5,8 autópálya meg 6-6,8 L a fogyija átlagban, amivel meg vagyok elégedve mivel nagy és kényelmes autó.
Városban nem járok vele, arra van egy 19 éves F Astra-m 500e km-rel
Naplózva
Mondeo MK IV. Turnier 1.8 TDCi (125Le) 2007 - Trend?
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #797 Dátum:
2012.06.22 péntek, 19:40:55 »
Idézetet írta: lejszlo - 2012.06.19 kedd, 09:40:28
Szia
Nekem 140e km korul volt kettos tomegu cserem (elozo tulajnal). 163e km-rel vettem az autot (2.0 tdci) van egy rangatasos problema (tobben is szenvedunk ezzel a jelenseggel ezzel a motorral), amire azt hoztak ki (legalabbis nagy valoszinuseggel ez a baja), hogy a 4 porlasztombol 3 mar nem tul jo, tobb vizsgalt erteke is hatarerteken kivul van 5-10%-al. Az auto magyar egyebkent le lett informalva, tehat valosan 163e volt benne, amikor vettem.
Ami meg volt azota (most 185e van benne): toronycsapagy csere mindket oldalon, legkondi huto kilyukadt, csere, fotengely jelado elromlott, DPF tisztitas 2x. (szerencsere nem a folyadekos, hanem a gazolajos tisztitos). Ja meg valami csorog alul, ha 1500-as fordulaton jaratom a motort, es ilyenkor baromira be is remeg a kaszni....
Amugy nagyon meno, amikor takaritja magat a DPF, olyan sportos a hangja, mint anno az 1200-es ladanak volt amikor kilyukadt a kipufogoja
Kb ezek voltak, amik most eszembe jutottak, amiota egyutt toljuk a kilometereket
laca
Erről a rángatásos problémáról már korábban is hallottam. Holnap megyek egy autót próbálni. Hogyan jelentkezik ez a hiba, mit kell csinálni, mire kell figyelni?
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #798 Dátum:
2012.06.22 péntek, 20:54:30 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.06.22 péntek, 19:40:55
Erről a rángatásos problémáról már korábban is hallottam. Holnap megyek egy autót próbálni. Hogyan jelentkezik ez a hiba, mit kell csinálni, mire kell figyelni?
Szia!
Nem tudom hogy milyen gyakori ez a probléma, az is lehet hogy nem mindenki veszi észre?!
1300-1500-as fordulat közt, úgy 1400 körül nálam..egyenletes sebességgel haladva (4-ben főként), érezni nálam...megy egyenletesen majd egyszer csak elkezd be-be rángatni..."hintázni", mint mikor kap/nem kap üzemanyagot...ritmusosan csinálja... van mikor alig érezhető, van viszont mikor az utasok is érzik simán...
Irigylem azt akinél nincs ez a probléma!:)
Egyébként melegben nálam az alapjáraton is érezni némi "rángatást"... mint mikor lüktetne picit...(kinyomott kuplunggal is).
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Andrej29
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #799 Dátum:
2012.07.05 csütörtök, 18:09:43 »
Sziztok!
Vettem én is egy 2,2tdci 2008-as mondeot.Két problémám volt vele az egyik hogy néha alig ment illetve ,dobálta a sárga hibalámpát, megoldoták az auto fort-nál mert az egyik turbócső volt repedt,ez kicserélve.A másik hogy az autó olyan 2000f/p környékén folyamatos utazótemponál megtorpan egy pillanatra és utána megy tovább mintha semmi nem történt volna 100km alatt kb 3-szor.Gyorsitásnál semmi berángatás torpanás.hibakód nincs.Amióta nálam van csakk a shel-nél tankoltam.Talán a gázolajszűrőt cseréljem ki?Furcsa mert előtte peugeot 2.0hdi motoros autóm volt és a motorjához soha nem kellet hozzányulni ,itt meg 97000km -nél kidurran egy turbocső és azt mondja a szervizes hogy ez 60-70000km enként benne van a pakliba.Az autó egyébbként vezetett magyar szervizkönyves szerviz után vettem és még nem cseréltem rajta gázolajszűrőt.Valakinek volt már hasonló jellensége?
Naplózva
Oldalak:
1
...
9
10
11
12
13
14
15
[
16
]
17
18
19
20
21
22
23
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ