Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:56:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 151 152 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 164 165 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5253654 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
derotos
Vendég
« Új hozzászólás #7850 Dátum: 2015.11.24 kedd, 18:55:22 »

Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek.Galaxym 2009 1.8 tdci reggelente 3 fokkörnyékén indítás után hangosan jár és csattog,de 2 perc után csendesedig.Viszont ami aggasztó hétvégén az M1 pályán 5 személlyel alig akart 140 menni,ami nemrégen még lazán vette a 190 200 is.Nem húzz alacsony fordulaton erőtlen.Induláskor és terheléskor becsörög.A fogyasztásom 5 decit emelkedett a műszer szerint.Füstölni nem füstöl és pöcre indul.Amit még  észrevettem hogy a 2 és 4 porlasztó nagyon csattog,és a 2 résolaj csatlakozót már kétszer kinyomta helyiről.A turbó megnézetve.
Köszönöm segítségetek.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7851 Dátum: 2015.11.24 kedd, 19:25:28 »

Miért megy jobban az autó DPF kiikatatással?
Azt mondják meghálálja a kisebb fojtást a motor, de én is csak a mérésnek hiszek.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7852 Dátum: 2015.11.24 kedd, 19:32:17 »

Azt mondják meghálálja a kisebb fojtást a motor, de én is csak a mérésnek hiszek.

Nem megy jobban, semmit nem venni észre.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7853 Dátum: 2015.11.24 kedd, 19:35:57 »

Nem megy jobban, semmit nem venni észre.
Mit akarsz még? A 180 ló nem elég? Lépj be a Janiklubba! Grin
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7854 Dátum: 2015.11.24 kedd, 19:36:53 »

Azt mondják meghálálja a kisebb fojtást a motor, de én is csak a mérésnek hiszek.

Turbós motornál nincs jelentősége. Nem fog gyorsabban forogni a turbó kipufogó oldali turbina kereke.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7855 Dátum: 2015.11.24 kedd, 19:49:26 »

Mit akarsz még? A 180 ló nem elég? Lépj be a Janiklubba! Grin

Én nem írtam, hogy nem lenne elég. Csak mivel nekem van tapasztalatom leírtam neki, hogy semmi változás nincs kiiktatott dpf esetén padon mérni is felesleges ez miatt.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7856 Dátum: 2015.11.24 kedd, 19:53:12 »

Én nem írtam, hogy nem lenne elég. Csak mivel nekem van tapasztalatom leírtam neki, hogy semmi változás nincs kiiktatott dpf esetén padon mérni is felesleges ez miatt.
Ja, bocsi. integet2
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
esen11
Vendég
« Új hozzászólás #7857 Dátum: 2015.11.24 kedd, 20:24:32 »

Tud valaki segiteni? Milyen különbségek vannak a 140 és 163 lovas 2.0 TDCI motoroknál?
Előre is kössz!
Naplózva
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #7858 Dátum: 2015.11.24 kedd, 21:06:10 »

Sziasztok lenne egy elég "hülye" kérdésem bár elképzelhető hogy másnak is szemet(fület)szúrt már ez a dolog: 2.0TDCI motoros mondeorol beszélek akár sima akár FL es MK4 ről legyen szó: több ilyen motoros mondeónál tapasztaltam az alábbiakat: alapjáraton gyönyörő szépen simán járó motor, de kb 1800 as fordulattól kezdve a motor vezérműfedeléből/-től(innkább vezérlésoldalról) kerregő hangot hallok. van olyan motor aminél egyáltalán nem, van amelyiknél csak kicsit de volt olyan is h iszonyatos erős kerregést hallottam. A futott kilométerektől általában függetlenül mert hallottam közel 400 ezreset is ami zajmentes meg 160 ezreset is ami kerregett. Amelyik már erősebben szól az utastérből is lehet hallani a hangot fordulaton tartáskor de pici gyorsitásra már nem. Nem igazán tudom leirni magát a hangot valami kerregés-csörömpölés(komolyan mondom mintha egy apró kavics lenne az egyik égéstérben) és egészen hirtelen kb 1800-1900tól jön elő addig egyáltalán semmi. Felfigyelt már valaki erre? mi okozhatja ezt a hangot? 
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7859 Dátum: 2015.11.25 szerda, 06:50:28 »

Tud valaki segiteni? Milyen különbségek vannak a 140 és 163 lovas 2.0 TDCI motoroknál?
Előre is kössz!
Fl esetén csak a sw.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #7860 Dátum: 2015.11.25 szerda, 09:03:51 »

Turbós motornál nincs jelentősége. Nem fog gyorsabban forogni a turbó kipufogó oldali turbina kereke.

 eljen
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7861 Dátum: 2015.11.25 szerda, 09:54:21 »

Turbós motornál nincs jelentősége. Nem fog gyorsabban forogni a turbó kipufogó oldali turbina kereke.
Miért is? Kisebb fojtás -> nagyobb gázsebesség. Nem állítom kérdezem.
Itt is egyértelmű teljesítmény növekedést írnak.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7862 Dátum: 2015.11.25 szerda, 12:18:13 »

Miért is? Kisebb fojtás -> nagyobb gázsebesség. Nem állítom kérdezem.
Itt is egyértelmű teljesítmény növekedést írnak.

A turbinasebességet döntően a geometria állása határozza meg.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7863 Dátum: 2015.11.25 szerda, 17:45:37 »

A turbinasebességet döntően a geometria állása határozza meg.
Mivel álló motornál a turbina sebesség pontosan nulla a geometria állástól függetlenül, ezért úgy gondolom, hogy nagyban befolyásolja más is. Illetve azt sem látom, be, hogy a turbina sebesség határozná meg egyedül a motor által leadott teljesítményt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
esen11
Vendég
« Új hozzászólás #7864 Dátum: 2015.11.25 szerda, 18:20:18 »

Fl esetén csak a sw.
Igen, Fl utánira gondoltam. De semmi különbség nincs közöttük a sw-ren kivűl? Minden része megegyezik a motornak? A jelenlegi 2008-as Mondeomat szeretném lecserélni újabbra és ezért nézegetem a Fl utániakat....
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #7865 Dátum: 2015.11.25 szerda, 19:14:16 »

Igen, Fl utánira gondoltam. De semmi különbség nincs közöttük a sw-ren kivűl? Minden része megegyezik a motornak? A jelenlegi 2008-as Mondeomat szeretném lecserélni újabbra és ezért nézegetem a Fl utániakat....
Így jár, aki nem olvas vissza , nem jár min-talira és nem nézi a fl topikot is...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7866 Dátum: 2015.11.25 szerda, 19:26:47 »

Mivel álló motornál a turbina sebesség pontosan nulla a geometria állástól függetlenül, ezért úgy gondolom, hogy nagyban befolyásolja más is. Illetve azt sem látom, be, hogy a turbina sebesség határozná meg egyedül a motor által leadott teljesítményt.

Álló motornál valóban. Ezt nem volt nehéz megállapítani.  vigyor3
Azt gondoltam, hogy járó motorral használjuk az autót, tehát az az üzemállapot a mérvadó.  wave
Szóval mi az, ami nagyban befolyásolja a turbina sebességét, ha nem az, ami szabályozza? (értelemszerűen a rájutó kipufogó gáz irányával)
Senki, sehol nem említett ilyet, hogy egyedül a turbina sebessége határozza meg a motor által leadott teljesítményt? Nem is értem ez hogyan jött ide? Ilyesmiről szó sem volt.
Olyan dolgokat hozol be a beszélgetésbe, aztán kifogásolt, amik el sem hangoztak és főleg nem úgy!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
norb70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


« Új hozzászólás #7867 Dátum: 2015.11.25 szerda, 22:51:18 »

Szlobinak meg akit érdekel a DPF off-ra!
Nem a szélső értékek állítgatásával van kiiktatva. Hőmérő, nyomáskülönbség, kilométer aszem elsődlegesen ezt figyeli - meg a fene tudja még mit.  Nem ezen értékek elcsúsztatásával vagy a reg. esetén a gázolaj fröcsi minimalizálásával van megoldva. Szóval nem a szélsőértékek vannak tologatva. Így történt: vezérlő szoftver letölt, külföldre kiküld, vártunk 2 órát, visszaküldték, töltő rányom a kocsira, stabil 14V, feltölt az új és kész.  Az egész modul van törölve a vezérlő szoftverből. Na basszus ezt mondták, én meg elhittem. Ez most ugye az enyémre igaz:  2.2 175 Bosch EDC16(+)CP39-6.40. A  fickó azt mondta ehhez kell egy 1.5 millkás progi amivel teljesen kiírható, ez neki nincs, de segítenek kintről,  amiért ő fizet, én meg neki.   
A szerencse ebbe a PSA-s Bosch-os 2.2-be, hogy nem kell kiszedni a vezérlő egységet, nem kell külön drótokat forrasztatni vagy ellenállásokat ragasztatni,  hagyja magát a csatirol  letölteni, feltölteni.
400Nm-nél engem nem érdekel, hogy jobban megy vagy nem.  Igen fojtás , főleg ha dugul, ehhez nem kell mérni vagy kell?
Anno az 1.8 benzinesemből kiszedtem a kat.-ból  a kerámiákat, mert már csörgött, 0,5l kevesebbet evett és sokkal jobban ment.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.2 TDCI  Tournier.
ex: MK2 1.8 benzin
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7868 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 11:09:54 »

Szlobinak meg akit érdekel a DPF off-ra!
Nem a szélső értékek állítgatásával van kiiktatva. Hőmérő, nyomáskülönbség, kilométer aszem elsődlegesen ezt figyeli - meg a fene tudja még mit.  Nem ezen értékek elcsúsztatásával vagy a reg. esetén a gázolaj fröcsi minimalizálásával van megoldva. Szóval nem a szélsőértékek vannak tologatva. Így történt: vezérlő szoftver letölt, külföldre kiküld, vártunk 2 órát, visszaküldték, töltő rányom a kocsira, stabil 14V, feltölt az új és kész.  Az egész modul van törölve a vezérlő szoftverből. Na basszus ezt mondták, én meg elhittem. Ez most ugye az enyémre igaz:  2.2 175 Bosch EDC16(+)CP39-6.40. A  fickó azt mondta ehhez kell egy 1.5 millkás progi amivel teljesen kiírható, ez neki nincs, de segítenek kintről,  amiért ő fizet, én meg neki.   
A szerencse ebbe a PSA-s Bosch-os 2.2-be, hogy nem kell kiszedni a vezérlő egységet, nem kell külön drótokat forrasztatni vagy ellenállásokat ragasztatni,  hagyja magát a csatirol  letölteni, feltölteni.
400Nm-nél engem nem érdekel, hogy jobban megy vagy nem.  Igen fojtás , főleg ha dugul, ehhez nem kell mérni vagy kell?
Anno az 1.8 benzinesemből kiszedtem a kat.-ból  a kerámiákat, mert már csörgött, 0,5l kevesebbet evett és sokkal jobban ment.


Tehát akkor nem 100%-os a megoldás, ahogy kiveszem a szavaidból.  Indít regent megemeli a nyomást csak nem kap gázolajat.  Én is ugyanígy csinálom csak nekem megvan a 100%-os verzió ami egyáltalán nem indít már regent. Viszont csak a Siemens 2.0-hoz.  2.2-eshez nekem sincs.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #7869 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 12:25:45 »

Tehát akkor nem 100%-os a megoldás, ahogy kiveszem a szavaidból.  Indít regent megemeli a nyomást csak nem kap gázolajat.  Én is ugyanígy csinálom csak nekem megvan a 100%-os verzió ami egyáltalán nem indít már regent. Viszont csak a Siemens 2.0-hoz.  2.2-eshez nekem sincs.

Szerintem meg nem indít. A komplett modul eltűnt, ergo nem is kisérel meg indítani. Az egységet meg kivette a francba.
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7870 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 14:54:43 »

Szerintem meg nem indít. A komplett modul eltűnt, ergo nem is kisérel meg indítani. Az egységet meg kivette a francba.

Eléggé értetlenül van megfogalmazva az a hsz. Smiley
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #7871 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 15:07:44 »

Eléggé értetlenül van megfogalmazva az a hsz. Smiley

 Wink

so, so!

Ha akarod érted, ha nem, akkor Tibi!  vigyor3
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
norb70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


« Új hozzászólás #7872 Dátum: 2015.11.26 csütörtök, 19:27:10 »

Tehát akkor nem 100%-os a megoldás, ahogy kiveszem a szavaidból.  Indít regent megemeli a nyomást csak nem kap gázolajat.  Én is ugyanígy csinálom csak nekem megvan a 100%-os verzió ami egyáltalán nem indít már regent. Viszont csak a Siemens 2.0-hoz.  2.2-eshez nekem sincs.

Nem, ha félre érthetően írtam, bocs. Jártam vele 2 hétig még levettem a DPS-t és megcsináltam a csövet. Egyébként nekem olyan 300-400km között csinálta regent.  Most van 200e az autóban. Mérés nélküli teszt - egyszerú paraszti ésszel dugóztam a hátulját rögtön. Ergó ez teljes tömődést jelent- úgy gondoltam. Erre semmi nem volt, se regen se hiba üzenet.  Nem indít regent, mert a modult törölték benne, az egész cuccot, ami ezért felelős. Ez volt a kérésem, ezért fizettem. Gondoltam buzerálom a hőmérőt is ellenállással, hogy mindig optimális legyen a regen indításhoz a körülmény, de addigra már levettem.   
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.2 TDCI  Tournier.
ex: MK2 1.8 benzin
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #7873 Dátum: 2015.11.27 péntek, 07:49:09 »

Nem, ha félre érthetően írtam, bocs. Jártam vele 2 hétig még levettem a DPS-t és megcsináltam a csövet. Egyébként nekem olyan 300-400km között csinálta regent.  Most van 200e az autóban. Mérés nélküli teszt - egyszerú paraszti ésszel dugóztam a hátulját rögtön. Ergó ez teljes tömődést jelent- úgy gondoltam. Erre semmi nem volt, se regen se hiba üzenet.  Nem indít regent, mert a modult törölték benne, az egész cuccot, ami ezért felelős. Ez volt a kérésem, ezért fizettem. Gondoltam buzerálom a hőmérőt is ellenállással, hogy mindig optimális legyen a regen indításhoz a körülmény, de addigra már levettem.   

Fizikailag is kipusztítottad a dpf-et, igaz?
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #7874 Dátum: 2015.11.27 péntek, 09:16:23 »

Álló motornál valóban. Ezt nem volt nehéz megállapítani.  vigyor3
Azt gondoltam, hogy járó motorral használjuk az autót, tehát az az üzemállapot a mérvadó.  wave
Szóval mi az, ami nagyban befolyásolja a turbina sebességét, ha nem az, ami szabályozza? (értelemszerűen a rájutó kipufogó gáz irányával)
Senki, sehol nem említett ilyet, hogy egyedül a turbina sebessége határozza meg a motor által leadott teljesítményt? Nem is értem ez hogyan jött ide? Ilyesmiről szó sem volt.
Olyan dolgokat hozol be a beszélgetésbe, aztán kifogásolt, amik el sem hangoztak és főleg nem úgy!
Azt kérdeztem, hogy a DPF kivételétől nő-e a motor teljesítménye. Erre írtad, hogy turbós motoroknál nem számít, mert a turbina sebességét a DPF kivétel nem befolyásolja.
Ha gondolod írd le normálisan, hogy általában miért nem nő a turbó motor teljesítménye a fojtás kivételével, de én a részemről ezt a diskurzust befejezetem. Ez a ki írta ezt vagy azt stílus nekem nem jön be.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7875 Dátum: 2015.11.27 péntek, 10:16:16 »

Fizikailag is kipusztítottad a dpf-et, igaz?

Persze másképp eltömődne teljesen mivel nincs regen.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #7876 Dátum: 2015.11.27 péntek, 11:04:58 »

Persze másképp eltömődne teljesen mivel nincs regen.

Ezért kérdeztem. :-)
Naplózva
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #7877 Dátum: 2015.11.30 hétfő, 10:38:34 »

Sziasztok lenne egy elég "hülye" kérdésem bár elképzelhető hogy másnak is szemet(fület)szúrt már ez a dolog: 2.0TDCI motoros mondeorol beszélek akár sima akár FL es MK4 ről legyen szó: több ilyen motoros mondeónál tapasztaltam az alábbiakat: alapjáraton gyönyörő szépen simán járó motor, de kb 1800 as fordulattól kezdve a motor vezérműfedeléből/-től(innkább vezérlésoldalról) kerregő hangot hallok. van olyan motor aminél egyáltalán nem, van amelyiknél csak kicsit de volt olyan is h iszonyatos erős kerregést hallottam. A futott kilométerektől általában függetlenül mert hallottam közel 400 ezreset is ami zajmentes meg 160 ezreset is ami kerregett. Amelyik már erősebben szól az utastérből is lehet hallani a hangot fordulaton tartáskor de pici gyorsitásra már nem. Nem igazán tudom leirni magát a hangot valami kerregés-csörömpölés(komolyan mondom mintha egy apró kavics lenne az egyik égéstérben) és egészen hirtelen kb 1800-1900tól jön elő addig egyáltalán semmi. Felfigyelt már valaki erre? mi okozhatja ezt a hangot? 

erre valakinek ötlete? vagy csak én hallom?
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7878 Dátum: 2015.11.30 hétfő, 11:02:57 »

erre valakinek ötlete? vagy csak én hallom?
csapágy hang. A rossz cseréjével megszunik.
Szabadonfuto,zsij feszítő és támasztó görgő, vez szíj görgők. Nekem ezek cseréje után mi mi sír. Előtte már volt hangja nálam is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #7879 Dátum: 2015.11.30 hétfő, 11:31:51 »

köszi  wave
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
nagyartur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #7880 Dátum: 2015.12.03 csütörtök, 11:20:08 »

Sziasztok lenne egy elég "hülye" kérdésem bár elképzelhető hogy másnak is szemet(fület)szúrt már ez a dolog: 2.0TDCI motoros mondeorol beszélek akár sima akár FL es MK4 ről legyen szó: több ilyen motoros mondeónál tapasztaltam az alábbiakat: alapjáraton gyönyörő szépen simán járó motor, de kb 1800 as fordulattól kezdve a motor vezérműfedeléből/-től(innkább vezérlésoldalról) kerregő hangot hallok. van olyan motor aminél egyáltalán nem, van amelyiknél csak kicsit de volt olyan is h iszonyatos erős kerregést hallottam. A futott kilométerektől általában függetlenül mert hallottam közel 400 ezreset is ami zajmentes meg 160 ezreset is ami kerregett. Amelyik már erősebben szól az utastérből is lehet hallani a hangot fordulaton tartáskor de pici gyorsitásra már nem. Nem igazán tudom leirni magát a hangot valami kerregés-csörömpölés(komolyan mondom mintha egy apró kavics lenne az egyik égéstérben) és egészen hirtelen kb 1800-1900tól jön elő addig egyáltalán semmi. Felfigyelt már valaki erre? mi okozhatja ezt a hangot? 

Nekünk is van egy Mk4 mondeonk 2 ezres fordulaton kezdett el valami rezegni, marha idegesítő volt. A hang oka a jobb első lámpa mögött elhaladó klímacső volt, könnyen kilehet deríteni hogy az-e az oka. Üresben járasd a motort azon a fordulaton majd valaki fogja le a klímacsövet és egyből kiderül. Orvosolni nagyon könnyű be kell tenni egy szivacsot a klímacső és a lemez közé.
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7881 Dátum: 2015.12.03 csütörtök, 18:44:17 »

Sziasztok,
ma reggel elindulás után kb. 1km-er (tehát még hideg motornál), elkezdett iszonyúan füstölni a gép. Az alapjárat ingadozott, az autó meg-megtorpant. Egy kis idő után kiírta, hogy a dizelszűrő teljesen eltömődött.
Mivel autózni muszáj én mentem tovább. Végül kb. 5-6 km után magához tért és minden jól működött.
Már kezdett kisimulni a homlokom amikor megjelent a service oil üzenet. (erre csak azt a magyarázatot tudom elképzelni, hogy tegnap valamilyen isteni szikra hatására vettem olajat meg szűrőt, hogy a hétvégén majd kicserélem és ezt megérezte)
Gondolom elindított egy regent.
Mit érdemes tennem, átnéznem, hogy ne kelljen tágra nyitni a bukszát?
Köszönöm.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Laci99
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48


« Új hozzászólás #7882 Dátum: 2015.12.03 csütörtök, 19:10:08 »

Sziasztok,
ma reggel elindulás után kb. 1km-er (tehát még hideg motornál), elkezdett iszonyúan füstölni a gép. Az alapjárat ingadozott, az autó meg-megtorpant. Egy kis idő után kiírta, hogy a dizelszűrő teljesen eltömődött.
Mivel autózni muszáj én mentem tovább. Végül kb. 5-6 km után magához tért és minden jól működött.
Már kezdett kisimulni a homlokom amikor megjelent a service oil üzenet. (erre csak azt a magyarázatot tudom elképzelni, hogy tegnap valamilyen isteni szikra hatására vettem olajat meg szűrőt, hogy a hétvégén majd kicserélem és ezt megérezte)
Gondolom elindított egy regent.
Mit érdemes tennem, átnéznem, hogy ne kelljen tágra nyitni a bukszát?
Köszönöm.
A sűrű regen miatt dob olajcserét, diaggal meg kéne nézni, hogy milyen sűrűn regenerál.De hideg motornál nem szokott. Gázfröccsökre füstöl?
Naplózva

2016 MK5 Vignale Kombi Tdci 180Le
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7883 Dátum: 2015.12.03 csütörtök, 20:00:49 »

A sűrű regen miatt dob olajcserét, diaggal meg kéne nézni, hogy milyen sűrűn regenerál.De hideg motornál nem szokott. Gázfröccsökre füstöl?
Azt nem néztem, majd holnap kipróbálom.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
fmcm1
Vendég
« Új hozzászólás #7884 Dátum: 2015.12.03 csütörtök, 22:33:45 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
A beteg 2008-as, 2.0 TDCI 100kW.

Kezdődött a dolog a szokásos, kis gáznál/egyenletes sebességtartásnál jelentkező (ritkán előforduló) pillanatnyi megtorpanásokkal. Olvastattam kódot:

P02E1 dízel beszívott légáram szabályozás - nyitott állásban beragadt
P003A turbófeltöltő töltésszabályozó A - határ meghaladva - tápfeszültség túl alacsony
P003A turbófeltöltő töltésszabályozó A - határ meghaladva - tápfeszültség túl nagy
 
Gondoltam hátha csak a maf, és az okozza a másik kódot is (pláne, mivel abból két ellentmondó is volt). így aztán a MAF szenzort kitisztítottam, és a megtorpanások el is múltak.

A sárga lámpa viszont maradt és hosszabb utakon a convers+ LCD-n néha bedobja, hogy "Engine Malfunction", ilyenkor persze leszabályozza a teljesítményt, Tempomat off, menetstabilizátor off, nem nagy élmény.. újraindítás után egy időre eltűnik.

Töröltettem a kódokat, hogy lássuk, mi jön be frissen. Ezután egy ideig semmi, aztán visszajött a sárga hibalámpa és kezdődik minden előről, bár most aktuálisan nem tudom, melyik kód jött vissza. A szerelővel csak telefonon beszéltem, annyit mondott, hogy "valami turbó", és szerinte gyenge is a kocsi.

Nem várom, hogy itt ennyi alapján megoldjátok, viszont szeretnék egy jó szerelőt (lehetőleg Budapesten), aki nem vesz hülyére, pl nem cseréltet velem rögtön turbót... Ahol eddig volt különböző szervizekben, azokban vagy nem bízom, vagy kényelmetlen helyen vannak.

Természetesen ötleteket is várok Smiley
De legfőképpen jó kontaktot megbízható és lelkiismeretes szerelőhöz.
Köszönöm előre is!


 


Naplózva
Laci99
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48


« Új hozzászólás #7885 Dátum: 2015.12.04 péntek, 07:54:00 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
A beteg 2008-as, 2.0 TDCI 100kW.

Kezdődött a dolog a szokásos, kis gáznál/egyenletes sebességtartásnál jelentkező (ritkán előforduló) pillanatnyi megtorpanásokkal. Olvastattam kódot:

P02E1 dízel beszívott légáram szabályozás - nyitott állásban beragadt
P003A turbófeltöltő töltésszabályozó A - határ meghaladva - tápfeszültség túl alacsony
P003A turbófeltöltő töltésszabályozó A - határ meghaladva - tápfeszültség túl nagy
 
Gondoltam hátha csak a maf, és az okozza a másik kódot is (pláne, mivel abból két ellentmondó is volt). így aztán a MAF szenzort kitisztítottam, és a megtorpanások el is múltak.

A sárga lámpa viszont maradt és hosszabb utakon a convers+ LCD-n néha bedobja, hogy "Engine Malfunction", ilyenkor persze leszabályozza a teljesítményt, Tempomat off, menetstabilizátor off, nem nagy élmény.. újraindítás után egy időre eltűnik.

Töröltettem a kódokat, hogy lássuk, mi jön be frissen. Ezután egy ideig semmi, aztán visszajött a sárga hibalámpa és kezdődik minden előről, bár most aktuálisan nem tudom, melyik kód jött vissza. A szerelővel csak telefonon beszéltem, annyit mondott, hogy "valami turbó", és szerinte gyenge is a kocsi.

Nem várom, hogy itt ennyi alapján megoldjátok, viszont szeretnék egy jó szerelőt (lehetőleg Budapesten), aki nem vesz hülyére, pl nem cseréltet velem rögtön turbót... Ahol eddig volt különböző szervizekben, azokban vagy nem bízom, vagy kényelmetlen helyen vannak.

Természetesen ötleteket is várok Smiley
De legfőképpen jó kontaktot megbízható és lelkiismeretes szerelőhöz.
Köszönöm előre is



Nézesd át  vákum csöveket (rendszert) mert mindkét dolgot a vákummal vezérlik.
Naplózva

2016 MK5 Vignale Kombi Tdci 180Le
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7886 Dátum: 2015.12.04 péntek, 08:45:46 »

Nézesd át  vákum csöveket (rendszert) mert mindkét dolgot a vákummal vezérlik.

Szia!

Valószínűleg a mágnesszeleppel van a gond, ami a turbó vákuumot vezérli. "szerencsére" a motortérben 2 db van belőle, egyik a turbóé másik a leállító csappantyúé.

A legegyszerűbb megoldás, ha felcseréled a kettőt. A turbó geometriáért felelős szelep általában előbb is tönkremegy, mivel az folyamatosan dolgozik, a csappantyúé meg CSAK leállításkor és regeneráláskor.

Cseréld fel a kettőt, valószínű megoldódik. (a vákuumcsöveket jelöld meg, ne hogy felcsrélve rakd vissza)
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7887 Dátum: 2015.12.04 péntek, 12:42:44 »

A sűrű regen miatt dob olajcserét, diaggal meg kéne nézni, hogy milyen sűrűn regenerál.De hideg motornál nem szokott. Gázfröccsökre füstöl?

Ha teljesen eltömődött, akkor már kis járatás után is elindítja, valszeg ezért volt a füstölés is. Bejöttek a hidegek és kis távokon használva nem tud rendesen regenerálni szerencsétlen.

Ki kéne égetni, esetleg egy diaggal indított kényszer regen helyre hozhatja neki.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #7888 Dátum: 2015.12.04 péntek, 14:14:48 »

Ha teljesen eltömődött, akkor már kis járatás után is elindítja, valszeg ezért volt a füstölés is. Bejöttek a hidegek és kis távokon használva nem tud rendesen regenerálni szerencsétlen.

Ki kéne égetni, esetleg egy diaggal indított kényszer regen helyre hozhatja neki.

Néztem már videókat a diaggal indított kényszer regenerálásról. Ott fixen 4000-es fordulaton járatja a motort hosszú percekig :/ Ez nem gyilkolja egy kicsit?
Naplózva

Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7889 Dátum: 2015.12.04 péntek, 17:21:02 »

Ha teljesen eltömődött, akkor már kis járatás után is elindítja, valszeg ezért volt a füstölés is. Bejöttek a hidegek és kis távokon használva nem tud rendesen regenerálni szerencsétlen.

Ki kéne égetni, esetleg egy diaggal indított kényszer regen helyre hozhatja neki.
Diagnosztikám nincs.
Esetleg menjek az M0-án 3.-ban 120-al 10km-t? Több számot nem írok le. smile
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7890 Dátum: 2015.12.04 péntek, 19:04:37 »

Néztem már videókat a diaggal indított kényszer regenerálásról. Ott fixen 4000-es fordulaton járatja a motort hosszú percekig :/ Ez nem gyilkolja egy kicsit?

Igen valahogy úgy kb fél órás művelet, kell a magas fordulat neki. 

Black: Azt is megpróbálhatod hátha kiég rendesen.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #7891 Dátum: 2015.12.04 péntek, 19:50:54 »

a kényszerregeneráció kb 2750 en járatja kb 20 percig....
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #7892 Dátum: 2015.12.04 péntek, 22:27:46 »

a kényszerregeneráció kb 2750 en járatja kb 20 percig....

Ami azt illeti itt elég keményen 4000-en van :/
https://www.youtube.com/watch?v=c-CSC-u6Sbs
Bár ez egy Focus és csak 1.6 tdci, de ha azt mondod, hogy a 2.0 tdci 2750, akkor elhiszem
Naplózva

zsakszabolcs
Vendég
« Új hozzászólás #7893 Dátum: 2015.12.04 péntek, 23:55:59 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2012-es faceliftes 163 LE-s Mondeom. Az utóbbi időben többször előfordult, hogy az alapjárat piros lámpánál elkezd ingadozni. Nem mindig, de hetente egyszer mindig előfordul, és nem teljesen hideg motornál, hanem 10-15 perc használat után. (120E km van benne). Voltam már szervízben, azt mondták, hogy akkor kellene elvinnem, amikor éppen rossz. Eddig ez nem jött össze, mert persze, amikor ráérnék, akkor mindig jó Sad Nincs valami olyan típushiba, ami ezt okozhatja? Hogy érdemes elindulni?

Köszönettel: Szabolcs
Naplózva
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #7894 Dátum: 2015.12.05 szombat, 10:26:50 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2012-es faceliftes 163 LE-s Mondeom. Az utóbbi időben többször előfordult, hogy az alapjárat piros lámpánál elkezd ingadozni. Nem mindig, de hetente egyszer mindig előfordul, és nem teljesen hideg motornál, hanem 10-15 perc használat után. (120E km van benne). Voltam már szervízben, azt mondták, hogy akkor kellene elvinnem, amikor éppen rossz. Eddig ez nem jött össze, mert persze, amikor ráérnék, akkor mindig jó Sad Nincs valami olyan típushiba, ami ezt okozhatja? Hogy érdemes elindulni?

Köszönettel: Szabolcs

Nem lehetséges,  hogy pont regenerált?
A pillanatnyi fogyasztás mennyi ilyenkor?
Naplózva

titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #7895 Dátum: 2015.12.05 szombat, 10:34:48 »

Nem lehetséges,  hogy pont regenerált?
A pillanatnyi fogyasztás mennyi ilyenkor?

Regenerálás közben nem szokta változtatni a fordulatot, ráadásul a fészliftes már a szűrőbe fecskendez. Nekem olyankor morogni szokott, meg felemelkedik a pillanatnyi fogyasztás. Ami idegesítő hogy ha egyenletes tempónál kez regenerálni és lepadlózom, akkor nem nagyon akaródzik neki ezt figyelembe venni, és pár másodpercig felül akar bírálni és folytatni a regent. Ilyenkor rángat kicsit. De én szoktam győzni.  eplus2
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #7896 Dátum: 2015.12.05 szombat, 10:48:26 »

Regenerálás közben nem szokta változtatni a fordulatot, ráadásul a fészliftes már a szűrőbe fecskendez. Nekem olyankor morogni szokott, meg felemelkedik a pillanatnyi fogyasztás. Ami idegesítő hogy ha egyenletes tempónál kez regenerálni és lepadlózom, akkor nem nagyon akaródzik neki ezt figyelembe venni, és pár másodpercig felül akar bírálni és folytatni a regent. Ilyenkor rángat kicsit. De én szoktam győzni.  eplus2
Néha én is találkoztam ezzel, amikor épp lámpánál megálltam. Menet közben nem érezni nálam, amikor elkezd regenerálni. Először megijedtem én is, de ez ilyen.. Morog, emelkedik a pill. fogyi, meg nem teljesen egyenletes az alapjárat. Pár perc és helyreáll.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
fmcm1
Vendég
« Új hozzászólás #7897 Dátum: 2015.12.06 vasárnap, 00:38:41 »

Szia!

Valószínűleg a mágnesszeleppel van a gond, ami a turbó vákuumot vezérli. "szerencsére" a motortérben 2 db van belőle, egyik a turbóé másik a leállító csappantyúé.

A legegyszerűbb megoldás, ha felcseréled a kettőt. A turbó geometriáért felelős szelep általában előbb is tönkremegy, mivel az folyamatosan dolgozik, a csappantyúé meg CSAK leállításkor és regeneráláskor.

Cseréld fel a kettőt, valószínű megoldódik. (a vákuumcsöveket jelöld meg, ne hogy felcsrélve rakd vissza)

Köszi a válaszokat!

Én magam tuti nem tudom megcsinálni ezt a csere-tesztet, úgyhogy még mindig várok javaslatokat megbízható szerelőre (lehetőleg Budapesten) aki hajlandó korrektül végigbogarászni a vákuumrendszert/szelepeket, és nem húz le.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7898 Dátum: 2015.12.06 vasárnap, 10:14:34 »

Köszi a válaszokat!

Én magam tuti nem tudom megcsinálni ezt a csere-tesztet, úgyhogy még mindig várok javaslatokat megbízható szerelőre (lehetőleg Budapesten) aki hajlandó korrektül végigbogarászni a vákuumrendszert/szelepeket, és nem húz le.


Ha szereltél már bármit is az élebe, megtudod csinálni Smiley
Kettő db 6-os anya fogja a szelepet, és két db vákuumcső megy rá. A két szelep egymás mellett van... Hosszú dugós kulcs kell hozzá.
A szerelést könnyíti, ha kiveszed a levegőszűrő házat. (bilincs a csőről le, csövet lehúz és felfele ki is jön a komplett levegőszűrő ház... gumiszilentekben ül bent.. természetesen a légtömegmérő szenzor csatiját is le kell húzni)

Igazából ennyi...
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
pocakos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



« Új hozzászólás #7899 Dátum: 2015.12.15 kedd, 15:04:03 »

Van valakinek 1.6-os dízeles MK4 Mondeója? A fogyasztás érdekelne.
Nekem ilyen van, és 7.4-et eszik átlagban, ami elég soknak tűnik.
Ez ennél a motornál normális? Vagy valami nem stimmel, megnézessem?
Naplózva

Ford Mondeo Titanium Turnier 2011 MKIV 1.6 TDCI 115LE 270NM
Oldalak: 1 ... 151 152 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 164 165 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.058 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.