Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:29:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 197 198 199 200 201 202 203 [204] 205 206 207 208 209 210 211 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5254479 alkalommal)
0 Felhasználó és 89 vendég van a témában
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #10150 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 23:21:51 »

Sziasztok,

Turbófelújító céget keresek, Tdci motorhoz
Megbízható cég előnyben:)

Üdv,
R

hmm, annó az Alfa75-ömön kellett felújítani turbót, most legutóbb amiket kérdeztem, olyan 65eHuf a teljes szerkezeti felújítás, ha a ház nem sérült.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #10151 Dátum: 2017.01.20 péntek, 06:40:19 »

ne ijesztgesd a nepet Cheesy
milyen auton kell amugy cserelni? evjarat stb

Ford Focus II, 1.8tdci, 2006
270e km

Felcsikire esett a választás...
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10152 Dátum: 2017.01.20 péntek, 10:54:34 »

Ford Focus II, 1.8tdci, 2006
270e km

Felcsikire esett a választás...

jajó, azoknal voltak turbobajok
Naplózva

Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10153 Dátum: 2017.01.20 péntek, 11:45:27 »

Ma reggel -14-ben izzítózás után egyből pöcc-röff indult a kocsi. 1-2 percet hagytam járni, majd kitolattam az utcára és leálltam az út szélére. Ahogy elvettem a gázt és kinyomtam a kuplungot leállt.
Ezután jött a meglepetés, hogy nem indult. 2-3X próbáltam, de semmi. Olyan volt mint amikor lemerül az akksi (kb 1-2 hónapos Motorcraft akksi van benne). Kiálltam a másik kocsival, de tettem még egy próbát a Galaxyval is és úgy hogy köszörülés közben adtam gázt is beröffent, és járt is szépen.
1.   Mi a túróért áll le? (biztos nem lefulladás, már nem egyszer csinált ilyet) Hibakódot még nem olvastam, mert ilyen hidegben fűtés nélkül járok a kocsival és kb mire beértem melóba letörtek az ujjaim is
2.   Ha egyszer kopp hideg motorral beindul, akkor pár perc járás után miért nem? (Kleen-flot-kap minden tankolásnál)
3.   Mintha itt már többször olvastam volna, hogy ezeknél a motoroknál mindegy hogy adok-e gázt indítózáskor vagy sem, mert úgyse veszi figyelembe a motorvezérlés a gázpedál jelét, míg nincs meg az üzemszerű alapjárati fordulatszám. Akkor ezek szerint mégsem így van, vagy rosszul tudtam?


Ilyet nekem is csinált. Nagyon hideg éjszaka után (kb 3 hete) autó első indítózásra beindult. El is indultam vele a városban (Bp) kb 15 perc utazás után leálltam kb 30 percre. Addigra tehát már kellett melegednie a motornak. mikor beültem és indítóztam hallottam, hogy azonnal elkapja a fordulatot, de fél másodperc múlva le is állt a motor. 3szor megcsinálta ezt kb majd benyomott gázpedállal indítva (tehát onnan, hogy beröffent a motor nem volt meg az a fél másodperc neki h leálljon ,hanem egyből pörgettem magasabb fordulaton) már nem állt le újra. Én is a gázolajra gyanakszok (én felesbe szoktam tankolni többnyire SHELL normált és prémiumot) de eddig korábbi autóknál nem volt dermedésre panaszom soha. Arra tippelek, hogy mivel ez hideg indítás után volt, rövidebb autózás után, nem e lehet h valami víz, pára, egyéb akármi kicsapódott a rendszerben vagy a gázolajból?
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.20 péntek, 12:31:26 írta Toto00 » Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Kresz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #10154 Dátum: 2017.01.20 péntek, 13:33:54 »

A nagy hidegben nehezen induló autó jelenségét próbálgattam az utóbbi idöben.

Madaras teszkós prémiummal alig indul.
Osztrákiai sima és prémium gázolaj tökéletes
Kagylós sima nem jó, prémium oké

Ezeket próbáltam félig üres tankkal (30-35L) miután kicsit megijedtem hogy a madaras prémium teletankkal nem indul a kocsi. Ugyanazok a körülmények kb. Nem gondoltam hogy ennyit számít az üzemanyag.
Az omv ennyire más forrásból jön mint a többi, hogy abbó a sima is ennyivel jobb minöségü?
Naplózva
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #10155 Dátum: 2017.01.20 péntek, 14:05:06 »

A nagy hidegben nehezen induló autó jelenségét próbálgattam az utóbbi idöben.

Madaras teszkós prémiummal alig indul.
Osztrákiai sima és prémium gázolaj tökéletes
Kagylós sima nem jó, prémium oké

Ezeket próbáltam félig üres tankkal (30-35L) miután kicsit megijedtem hogy a madaras prémium teletankkal nem indul a kocsi. Ugyanazok a körülmények kb. Nem gondoltam hogy ennyit számít az üzemanyag.
Az omv ennyire más forrásból jön mint a többi, hogy abbó a sima is ennyivel jobb minöségü?

Igen ennyivel jobb minőségü. Plusz az OMW-nek van külön adalékja amit hozzád a sima gázolajhoz is. A prémiumhoz másabb adalék van.
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
pityu12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #10156 Dátum: 2017.01.20 péntek, 14:14:44 »

Ma reggel -14-ben izzítózás után egyből pöcc-röff indult a kocsi. 1-2 percet hagytam járni, majd kitolattam az utcára és leálltam az út szélére. Ahogy elvettem a gázt és kinyomtam a kuplungot leállt.
Ezután jött a meglepetés, hogy nem indult. 2-3X próbáltam, de semmi. Olyan volt mint amikor lemerül az akksi (kb 1-2 hónapos Motorcraft akksi van benne). Kiálltam a másik kocsival, de tettem még egy próbát a Galaxyval is és úgy hogy köszörülés közben adtam gázt is beröffent, és járt is szépen.
1.   Mi a túróért áll le? (biztos nem lefulladás, már nem egyszer csinált ilyet) Hibakódot még nem olvastam, mert ilyen hidegben fűtés nélkül járok a kocsival és kb mire beértem melóba letörtek az ujjaim is
2.   Ha egyszer kopp hideg motorral beindul, akkor pár perc járás után miért nem? (Kleen-flot-kap minden tankolásnál)
3.   Mintha itt már többször olvastam volna, hogy ezeknél a motoroknál mindegy hogy adok-e gázt indítózáskor vagy sem, mert úgyse veszi figyelembe a motorvezérlés a gázpedál jelét, míg nincs meg az üzemszerű alapjárati fordulatszám. Akkor ezek szerint mégsem így van, vagy rosszul tudtam?


Ilyet nekem is csinált. Nagyon hideg éjszaka után (kb 3 hete) autó első indítózásra beindult. El is indultam vele a városban (Bp) kb 15 perc utazás után leálltam kb 30 percre. Addigra tehát már kellett melegednie a motornak. mikor beültem és indítóztam hallottam, hogy azonnal elkapja a fordulatot, de fél másodperc múlva le is állt a motor. 3szor megcsinálta ezt kb majd benyomott gázpedállal indítva (tehát onnan, hogy beröffent a motor nem volt meg az a fél másodperc neki h leálljon ,hanem egyből pörgettem magasabb fordulaton) már nem állt le újra. Én is a gázolajra gyanakszok (én felesbe szoktam tankolni többnyire SHELL normált és prémiumot) de eddig korábbi autóknál nem volt dermedésre panaszom soha. Arra tippelek, hogy mivel ez hideg indítás után volt, rövidebb autózás után, nem e lehet h valami víz, pára, egyéb akármi kicsapódott a rendszerben vagy a gázolajból?


EGR környékén kell keresni a hibát, nekem is akkor fullad le amikor elveszem a gázt és beállna alapjáratra, de tovább esik és ha nincs szerencsém lefullad teljesen. De nekem mindig visszaindul elsőre.
Egyébként csak hidegben ilyen. Én úgy védem ki h picit járatom, h melegedjen, majd ha elindultam nem állok meg pár 100m -ig. Utánna már nem áll le. De kertből kitolatni nagy szívás az tény.

Fűteni mér nem fűtesz?? pont ilyen nagy hidegekben? Cheesy
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #10157 Dátum: 2017.01.20 péntek, 16:18:36 »

A nagy hidegben nehezen induló autó jelenségét próbálgattam az utóbbi idöben.

Madaras teszkós prémiummal alig indul.
Osztrákiai sima és prémium gázolaj tökéletes
Kagylós sima nem jó, prémium oké

Ezeket próbáltam félig üres tankkal (30-35L) miután kicsit megijedtem hogy a madaras prémium teletankkal nem indul a kocsi. Ugyanazok a körülmények kb. Nem gondoltam hogy ennyit számít az üzemanyag.
Az omv ennyire más forrásból jön mint a többi, hogy abbó a sima is ennyivel jobb minöségü?

Akkor vegyed a madaras teszkós normált a prémium helyett.
Jellemzően ott tankolok. Ma reggel -10. Pöcc-röff. Tavaly volt csak egyszer gondom, (már valószínűleg akkor sem 100-as izzítókkal) MOL tankolás után.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #10158 Dátum: 2017.01.20 péntek, 21:06:31 »

Igen ennyivel jobb minőségü. Plusz az OMW-nek van külön adalékja amit hozzád a sima gázolajhoz is. A prémiumhoz másabb adalék van.


Majdnem. Itthon minden kúton MOL üzemanyagot lehet kapni (kb a kutak 98%-án). Alapvetően az adalékokban különböznek, kivéve az OMV-t, mert a prémium üzemanyagai a sveháti finomítóból valók, vagyis nem MOL+adalék, hanem már eleve osztrák anyag.

Amikor beköszönt az éjjeli tartós fagy, akkor váltok prémiumra és ha elmúlt, akkor visszatérek a normál anyagokhoz.
Sajna a kutak között nem csak ebben van különbség, hanem abban is, hogy milyen járgánya van a kutasnak, így milyen üzemanyagot fog lopni. Alapvetően csak a prémium üzemanyagok fedelei vannak plombálva
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #10159 Dátum: 2017.01.21 szombat, 21:10:00 »

Majdnem. Itthon minden kúton MOL üzemanyagot lehet kapni (kb a kutak 98%-án). Alapvetően az adalékokban különböznek, kivéve az OMV-t, mert a prémium üzemanyagai a sveháti finomítóból valók, vagyis nem MOL+adalék, hanem már eleve osztrák anyag.

Amikor beköszönt az éjjeli tartós fagy, akkor váltok prémiumra és ha elmúlt, akkor visszatérek a normál anyagokhoz.
Sajna a kutak között nem csak ebben van különbség, hanem abban is, hogy milyen járgánya van a kutasnak, így milyen üzemanyagot fog lopni. Alapvetően csak a prémium üzemanyagok fedelei vannak plombálva

Nyugati kutak többsége logisztikai szempontok miatt svehátról kapják a többi országrész batta. Én ritkán szoktam prémiumot tankolni shell vagy omv sima -15be is pöcc röff a gép. Viszont az ilyen olcsó kutakkal mellé lehet nyúlni a vitaraba ledermedt a gázolaj pár hete, nem tudtunk vele elindulni be kellett tolni a garázsba.  Roll Eyes
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
ent128k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


« Új hozzászólás #10160 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 14:13:58 »

ez a max 2000 rpm a hülyeség. autómata ilyen időben nem ejti 2000 alá a fordulatot. 6ba se kapcsol fel úgy, hogy 2000 alá essen

Jaja, tegnap szerepelt a Totalcar Égéstérben a Bugatti Veyron magyar motortervezője, és ő is elmondta, hogy az alacsony fordulaton lepadlózás sokkal nagyobb mechanikai terhelést okoz a motornak, mint a magas fordulatszám.
Egyik kolléganőm a japán dízel csodáját hidegen mindig 1100-1200-as fordulaton kergette, mert a férje azt mondta neki, hogy hidegen nem szabad pörgetni a motort. Hát még a hangja is fájt annak a motornak, meg majd ők is örülni fognak, ha csapágyazni kell a hajtórudakat vagy a főtengelyt. Persze a totalcar facebookos hozzászólóitól már tudjuk, hogy a japán soseromlikel, és különben is honda dzsezz.  eplus2

Szóval oké, hogy nem szabad túlpörgetni, de túl alacsony fordulattal sem kell terhelni.
Naplózva

2008 S-max 2.0 TDCi 140 LE (QXWA)
ent128k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


« Új hozzászólás #10161 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 14:30:42 »

nofene, első turbófelújítás amit hallok MK4nél
ha jol latom 2008, mennyi kmnél jár?

Pont pár napja jutott eszembe, hogy jövök panaszkodni ezzel kapcsolatban. Nekem elkezdett enyhén huhogós hangja lenni. Elég ritkán és inkább hidegen hallani, de állítólag ez a tengely lógásának a kezdeti jele, később meleg motornál is csinálni fogja.

Esetleg ha valakinek kedve van, hallgasson bele:
https://www.youtube.com/watch?v=Ajtgzxmtd_I
https://www.youtube.com/watch?v=njHbGUWQQtU
https://www.youtube.com/watch?v=Y3BNKES66ew

Leginkább a harmadik videónál hallani, amikor elengedem a gázpedált és leesik a fordulat.

Persze lehet, hogy évekig tart még, mire ebből probléma lesz, csak onnan ismerem fel a hangot, hogy volt egy Opel Astrám, aminek már annyira erős volt ez a hangja, hogy az utasaim azt hitték, hogy szirénázó mentő jön mögöttünk Cheesy Ott egy százasba' volt a javítás szereléssel együtt, és utána jó lett.

Azért vagyok szomorú, mert nagyon vigyázok a járgányra, de ugye az első 80e km-t nem én tettem bele, és most se mindig én vezetem. Addig 20e-enként cseréltek benne olajat márkaszervizben, én utána 10-13e km-enként (most van benne 147e, és tényleg ennyi van benne, mert ismerősön keresztül vettem), ráadásul egy webasto fűtést is rakattam bele, hogy előmelegített vízzel induljon. S-Max, 2008-as QXWA 2.0 TDCi 140 lovas.
Naplózva

2008 S-max 2.0 TDCi 140 LE (QXWA)
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10162 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 15:16:49 »

ez a max 2000 rpm a hülyeség. autómata ilyen időben nem ejti 2000 alá a fordulatot. 6ba se kapcsol fel úgy, hogy 2000 alá essen
nem ejti 2000 f/p alá hidegen?
Ha lehet a turbó szinte ne is dolgozzon a hideg olajban. Bár lehet le van szabályozva az is, bár a hideg motor erejéből azért nem ezt érzem. A nyomatékgörbe szerint ezek a motorok, persze melegen 2000 körül már maximális nyomatékot tudnak leadni és persze a meleg olajozású turbót használva. Ezt itt tudjuk.  nyes
Én azt gondolom, hogy hideg diesel motorral ne kezdjen száguldozni a pilóta, ne akarj 50-220 km/h val menni, ha szereted a gépedet. Olyan sebességgel és váltó fokozatban (2-3) menj, ahol nem kell,  csak kis "gázt" adni még, amitől azért már fog melegedni a motor és a fordulat nem esik  már ~1700 fordulat alá, rezonás frekvencia fölött van, de nem is pörög többet 2000-2200-nál. Ez kb be is határolja a sebességedet a szűk tartomány miatt. Lehetőleg ne menj emelkedőnek felfelé, főleg hosszan ne és ne használj, főleg tartósan ne, motorfék üzemet. Ne adj hirtelen gázt, és hirtelen elvételt sem. Finoman válts le vagy fel.
Az optimális a még forgalomban elfogadható alacsony sebesség mellett, kis terhelésen 3. fokozatban, a fenti fordulatszámok köztes tartása lenne ~65-70 fokos hűtővíz eléréséig és még azt követően pár percig.  eljen

DPF regen érdekesség. Tegnap megnéztem a regen %-ékokat, láttam, hogy itt lesz az ideje. Ma elindultam garázsból 11 C-fok, kint -6 - -8 C-fok. Rámentem 2-3 perc múlva az M2 re, vízhőfok ~45 C-fok. A fentiek alapján még a hőfok kevéske, sebesség 70-80 km/h, 4. fokozat. A gépet ODB olvasóra tettem már induláskor. De DPF regen jelzés is van. A DPF regen szinte a szokott földrajzi helyen beindult, jött jelzés az M2 re felhajtás után.
Mintha koordinátát loggolna és tudná, hogy a regent itt megteheti, több kilométeren keresztül tartósabb üzem lesz. Annak ellenére, hogy nem elég meleg a motor, a kipufogó rendszer. Már ment is fel 600 C-fokra. Majdnem Gödöllőig tartott. M2-M0-M3. Ez is csak egy összeesküvés elmélet?  nyes Igaz ez a verda még nem csatlakozik elvileg internetre.
 beka3
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
ent128k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


« Új hozzászólás #10163 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 21:08:35 »

nem ejti 2000 f/p alá hidegen?
Ha lehet a turbó szinte ne is dolgozzon a hideg olajban. Bár lehet le van szabályozva az is, bár a hideg motor erejéből azért nem ezt érzem. A nyomatékgörbe szerint ezek a motorok, persze melegen 2000 körül már maximális nyomatékot tudnak leadni és persze a meleg olajozású turbót használva. Ezt itt tudjuk.  nyes
Én azt gondolom, hogy hideg diesel motorral ne kezdjen száguldozni a pilóta, ne akarj 50-220 km/h val menni, ha szereted a gépedet. Olyan sebességgel és váltó fokozatban (2-3) menj, ahol nem kell,  csak kis "gázt" adni még, amitől azért már fog melegedni a motor és a fordulat nem esik  már ~1700 fordulat alá, rezonás frekvencia fölött van, de nem is pörög többet 2000-2200-nál. Ez kb be is határolja a sebességedet a szűk tartomány miatt. Lehetőleg ne menj emelkedőnek felfelé, főleg hosszan ne és ne használj, főleg tartósan ne, motorfék üzemet. Ne adj hirtelen gázt, és hirtelen elvételt sem. Finoman válts le vagy fel.
Az optimális a még forgalomban elfogadható alacsony sebesség mellett, kis terhelésen 3. fokozatban, a fenti fordulatszámok köztes tartása lenne ~65-70 fokos hűtővíz eléréséig és még azt követően pár percig.  eljen

DPF regen érdekesség. Tegnap megnéztem a regen %-ékokat, láttam, hogy itt lesz az ideje. Ma elindultam garázsból 11 C-fok, kint -6 - -8 C-fok. Rámentem 2-3 perc múlva az M2 re, vízhőfok ~45 C-fok. A fentiek alapján még a hőfok kevéske, sebesség 70-80 km/h, 4. fokozat. A gépet ODB olvasóra tettem már induláskor. De DPF regen jelzés is van. A DPF regen szinte a szokott földrajzi helyen beindult, jött jelzés az M2 re felhajtás után.
Mintha koordinátát loggolna és tudná, hogy a regent itt megteheti, több kilométeren keresztül tartósabb üzem lesz. Annak ellenére, hogy nem elég meleg a motor, a kipufogó rendszer. Már ment is fel 600 C-fokra. Majdnem Gödöllőig tartott. M2-M0-M3. Ez is csak egy összeesküvés elmélet?  nyes Igaz ez a verda még nem csatlakozik elvileg internetre.
 beka3


Hidegüzem: ebben egyetértünk, én is kb így szoktam. Szépen elcsorgok kis gyorsításokkal, amíg be nem melegszik. Csak sokan nem érzékelik, hogy az 1200-as fordulaton padlógáz is ugyanolyan rossz, mint a magas fordulat. Összességében a kis terhelés a kulcs szerintem.

DPF regen: Hát bakker, az M2-esben tényleg lehet valami! Bár az enyém még FL előtti, és nem tud százalékokat mutatni, meg a regen kezdetét is csak a hangjából veszem észre, de szinte mindig akkor kezdi, amikor hazafelé lejövök az M2-ről és a szervizúton megyek Dunakeszi felé. Az nem gond, hogy előtte vagy 30 km-t mentem a nulláson, neki mindig az utolsó pillanatban kell elkezdenie hazaérés előtt.  gun
Naplózva

2008 S-max 2.0 TDCi 140 LE (QXWA)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10164 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 21:14:38 »

Hidegüzem: ebben egyetértünk, én is kb így szoktam. Szépen elcsorgok kis gyorsításokkal, amíg be nem melegszik. Csak sokan nem érzékelik, hogy az 1200-as fordulaton padlógáz is ugyanolyan rossz, mint a magas fordulat. Összességében a kis terhelés a kulcs szerintem.

DPF regen: Hát bakker, az M2-esben tényleg lehet valami! Bár az enyém még FL előtti, és nem tud százalékokat mutatni, meg a regen kezdetét is csak a hangjából veszem észre, de szinte mindig akkor kezdi, amikor hazafelé lejövök az M2-ről és a szervizúton megyek Dunakeszi felé. Az nem gond, hogy előtte vagy 30 km-t mentem a nulláson, neki mindig az utolsó pillanatban kell elkezdenie hazaérés előtt.  gun

Vazzeg, Fóton laktam, és rendszeresen az M2 Dunakeszi leágazó MOL kútnál kezdte nekem is a regent... nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ent128k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


« Új hozzászólás #10165 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 21:30:00 »

Vazzeg, Fóton laktam, és rendszeresen az M2 Dunakeszi leágazó MOL kútnál kezdte nekem is a regent... nyes

Már hárman vagyunk. Ez nem lehet véletlen!  taps
Naplózva

2008 S-max 2.0 TDCi 140 LE (QXWA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10166 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 21:45:57 »

Vazzeg, Fóton laktam, és rendszeresen az M2 Dunakeszi leágazó MOL kútnál kezdte nekem is a regent... nyes
ti ugyan ott laktok....? eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #10167 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 22:01:57 »

amikor hazafelé lejövök az M2-ről és a szervizúton megyek Dunakeszi felé. Az nem gond, hogy előtte vagy 30 km-t mentem a nulláson, neki mindig az utolsó pillanatban kell elkezdenie hazaérés előtt.  gun

Nekem is pont ott szokta elkezdeni, a MOL kutas lehajtót mondod, igaz? Cheesy
Naplózva

fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10168 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 22:24:15 »

Nekem is pont ott szokta elkezdeni, a MOL kutas lehajtót mondod, igaz? Cheesy
Ajaj  nyes
Itt valami zavar van az éterben...  Wink
Igaz én most befelé menet voltam már többször, de mondhatni alig hagyom el a MOL kút vonalát.
Eddig nem volt jelzésem, meg többnyire a feleségem jár vele, de azt hiszem még jobban kell majd figyelnem. De most már másra is....  nyes   Huh?  help
 Wink  beka3

Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #10169 Dátum: 2017.01.22 vasárnap, 23:26:55 »

Nyugati kutak többsége logisztikai szempontok miatt svehátról kapják a többi országrész batta. Én ritkán szoktam prémiumot tankolni shell vagy omv sima -15be is pöcc röff a gép. Viszont az ilyen olcsó kutakkal mellé lehet nyúlni a vitaraba ledermedt a gázolaj pár hete, nem tudtunk vele elindulni be kellett tolni a garázsba.  Roll Eyes

jaja, ezért írtam, hogy a kutak 98%-nál Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ent128k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


« Új hozzászólás #10170 Dátum: 2017.01.23 hétfő, 10:14:40 »

Nekem is pont ott szokta elkezdeni, a MOL kutas lehajtót mondod, igaz? Cheesy

Igen, azt. Valami energiamező lehet ott Cheesy
Próbálok egy megfelelő Grabovoj-számsort keresni, hátha segít az ezotéria. Meg talán a turbónak is jót tesz  vigyor2
Naplózva

2008 S-max 2.0 TDCi 140 LE (QXWA)
ent128k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


« Új hozzászólás #10171 Dátum: 2017.01.23 hétfő, 10:18:14 »

ti ugyan ott laktok....? eplus2

Majd tartunk egy minitalálkozót.  vigyor3
Egyébként Dunakesziről meglepően sok S-maxot loptak el az elmúlt időben a rohadékok. Még a végén kiderül, hogy nem is lopták el, csak elvitték regenerálni MOL kúthoz, és azóta is ott köröznek vele  nyes
Naplózva

2008 S-max 2.0 TDCi 140 LE (QXWA)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10172 Dátum: 2017.01.23 hétfő, 12:59:17 »

ti ugyan ott laktok....? eplus2

Az egy dolog, de együtt kormoltuk ki a rendszert magas hőfokon...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ent128k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


« Új hozzászólás #10173 Dátum: 2017.01.23 hétfő, 13:49:08 »

Az egy dolog, de együtt kormoltuk ki a rendszert magas hőfokon...  hehe

Csak hogy jobban teljen az idő  love11
Naplózva

2008 S-max 2.0 TDCi 140 LE (QXWA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10174 Dátum: 2017.01.23 hétfő, 18:47:41 »

Az egy dolog, de együtt kormoltuk ki a rendszert magas hőfokon...  hehe
te már nem csoda.de ,hogy más is.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #10175 Dátum: 2017.01.24 kedd, 09:12:56 »

Na,Ákos.

Kicseréltem a gyertyákat.Rosszabbra számítottam,meglepetés ért.Olyan könnyen kijöttek,hogy csak néztem nagyot.
10Nm-re voltak meghúzva,annyival húztam az újakat is.Sima liba volt.Kényelmesen 1órámba tellett.
A két akku felölihez semmit nem kellett bontani,az kb 5-8perc volt.
A másik kettőhöz a szúrőt fordítottam felfelé,a házát és a tartóját meg kivettem.A kartergázcsövet félrehúztam,és egy fél óra játékkal azok is megvoltak.
Amire készülni kell:
8as legalább 3cm mély krovafej,mert hosszú az izzítógyertya,és lenn van a 6szög eléggé. 890ft ért vettem a barkácsboltban.
Hosszú egyenes és hajlított telefonos fogók,elég mélyen vannak a szívősor között,mással nem férni hozzá.
És a csatikat is csak a fogóval lehet lehúzni róluk és visszatenni is.
Kábelkötözőre,mert a gyári rögzítéseket sok helyen kell elvágni.

Amit érdemes tudni a gyertyákról.

Mind a 4 xar volt.2db szakadt,1db 500K,1db 35ohm volt.Egyik sem fűtött.Ahogy szakadásba megy mind,egyből engine mailfunction van.Addig viszont sajnos nem.Ez bosszant.
A gyári NGK gyártás-Japán. A cromaxban vettem 15ért a 4et-ezek is NGK-s gyári alkatrészek.
https://plus.google.com/u/1/photos/photo/110672587546422050267/6336093908293449794?icm=false

Hány kilométer volt az autódban, amikor cserélted az izzítógyertyákat?

Most vett a feleségem egy 2011-es MK4 FL Mondeot, 113ekm-rel. Gondolkodunk az izzítógyertya cserén. Hétvégén multiméterrel kimérem, hogy szakadt-e valamelyik. Egyébként -15 fokban is szépen indul.  
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.24 kedd, 16:07:17 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10176 Dátum: 2017.01.24 kedd, 17:50:04 »

Hány kilométer volt az autódban, amikor cserélted az izzítógyertyákat?

Most vett a feleségem egy 2011-es MK4 FL Mondeot, 113ekm-rel. Gondolkodunk az izzítógyertya cserén. Hétvégén multiméterrel kimérem, hogy szakadt-e valamelyik. Egyébként -15 fokban is szépen indul.  
204e km-nél cseréltem őket.először... vigyor3 nekem is szépen indult,de lehet,hogy már 100e km-t rossz gyertyákkal tettem meg.
Blöffre cseréltem,mert a csereciklus 120e km.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #10177 Dátum: 2017.01.25 szerda, 14:02:38 »

Sziasztok!

Mk4 Mondeókat nézegetek, melyik motorral érdemes venni, a 2000 TDCI más mint az Mk3 ban?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10178 Dátum: 2017.01.25 szerda, 14:13:49 »

Sziasztok!

Mk4 Mondeókat nézegetek, melyik motorral érdemes venni, a 2000 TDCI más mint az Mk3 ban?

Más, megbizhatobb, a 2.0 es 2.2 ajánlottabb inkább de vannak elégedett 1.8asok is.
1.6 az már öko edisön nagyon.
Naplózva

jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #10179 Dátum: 2017.01.25 szerda, 14:17:27 »

Más, megbizhatobb, a 2.0 es 2.2 ajánlottabb inkább de vannak elégedett 1.8asok is.
1.6 az már öko edisön nagyon.
Üzemanyag rendszerük milyen tipusú?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #10180 Dátum: 2017.01.25 szerda, 14:24:23 »

Más, megbizhatobb, a 2.0 es 2.2 ajánlottabb inkább de vannak elégedett 1.8asok is.
1.6 az már öko edisön nagyon.
https://www.blocket.se/jamtland/Ford_Mondeo_Sport_Edition_Combi_71297464.htm?ca=23_10&w=3

Ez az 1,6-os 363 e kilometernel jar es azt irja jo kondicioban Smiley

Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #10181 Dátum: 2017.01.25 szerda, 14:29:48 »

Üzemanyag rendszerük milyen tipusú?

A 2.2ese bosch facelift elott sztm az a legjobb Smiley
Komolyan mindegyik megbizhato, ha karbantartjak oket es jo uzemanyagot kapnak. Itt Svedben lattam mar 500ezret felett futott autot hirdetve MK3-bol es MK4-bol is!
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #10182 Dátum: 2017.01.25 szerda, 14:49:45 »

Üzemanyag rendszerük milyen tipusú?
az 1.8 siemens, azt hiszem  a facelift előtti 2.0 is, facelift utáni pedig delphi
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #10183 Dátum: 2017.01.25 szerda, 14:57:22 »

A 2.2ese bosch facelift elott sztm az a legjobb Smiley
Komolyan mindegyik megbizhato, ha karbantartjak oket es jo uzemanyagot kapnak. Itt Svedben lattam mar 500ezret felett futott autot hirdetve MK3-bol es MK4-bol is!
Az enyémben is 300000 van és minden gyári, hibák nélkül.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #10184 Dátum: 2017.01.25 szerda, 15:16:43 »

 eljen
Az enyémben is 300000 van és minden gyári, hibák nélkül.
eljen tartsd meg sztm jok az MK3-asok   worship
Apropenzert tudnad csak eladni es a magyar piacon nehez jo MK4-et talalni persze nem lehetetlen  Wink
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #10185 Dátum: 2017.01.25 szerda, 17:35:56 »

eljen eljen tartsd meg sztm jok az MK3-asok   worship
Apropenzert tudnad csak eladni es a magyar piacon nehez jo MK4-et talalni persze nem lehetetlen  Wink
Maradt volna csak totálkáros lett Sad
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #10186 Dátum: 2017.01.25 szerda, 20:46:50 »

https://www.blocket.se/jamtland/Ford_Mondeo_Sport_Edition_Combi_71297464.htm?ca=23_10&w=3

Ez az 1,6-os 363 e kilometernel jar es azt irja jo kondicioban Smiley



nem néztél el egy 0-át? azt irja hogy 36,3ezer kmnel jar, de az öko-t a fogyira/teljesítményre értettem
Naplózva

Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #10187 Dátum: 2017.01.25 szerda, 20:57:12 »

https://www.blocket.se/jamtland/Ford_Mondeo_Sport_Edition_Combi_71297464.htm?ca=23_10&w=3

Ez az 1,6-os 363 e kilometernel jar es azt irja jo kondicioban Smiley



eHattal' sport edition?  nyes Grin
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #10188 Dátum: 2017.01.26 csütörtök, 09:16:52 »

nem néztél el egy 0-át? azt irja hogy 36,3ezer kmnel jar, de az öko-t a fogyira/teljesítményre értettem
itt mindegyik auto "sved merfoldben" van megadva egy nullat hozza kell tenni.
Ez peldaul majdnem 3x annyiba kerul, de keveset is futott 64e kilometert:

https://www.blocket.se/angelholm/Ford_Mondeo_1_6_TDCi_Sport_Edt_Hgv__Dragkrok__71307316.htm?ca=23_10&w=3
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #10189 Dátum: 2017.01.26 csütörtök, 09:18:51 »

eHattal' sport edition?  nyes Grin
eplus2 itt sok 1,6 is van mivel az adoja nagyon olcso, harmada az en 2,2-emnek igaz az euro besorolasuk is 5-os mar az enyem meg 4-es, az is szamit..
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #10190 Dátum: 2017.01.26 csütörtök, 09:19:49 »

Maradt volna csak totálkáros lett Sad
szomoru1
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #10191 Dátum: 2017.01.27 péntek, 15:21:55 »

Sziasztok,

reggeli indításhoz egy kis észrevétel. A -9-ekben én is éreztem, hogy nem forog olyan könnyen a motor induláskor (önindítózáskor), mint szokott, ami valahol természetes, mert van 10,20,30 fok különbség. Egyik este kedvesem volt az autóval, s rajta hagyta a helyzetjelzőt.  Angry  Reggelre égett ugyanúgy, mint este, csak éppenséggel már indítani nem tudott. Töltő rá, másnap reggel -9-ben úgy indult, mint nyáron. Nem vicc. Szóval ha az akksi már kicsit is gyengébb, akkor nem úgy forgat az önindító, s gondolom a többi egység sem kap annyi feszültséget. Izzítógyertyák így biztos jók. Szóval nem árt néha télen rátenni az akksit a töltőre, mert reggeli ülésfűtés, belső fűtés, lámpák, rádió, ablakfűtések megteszik a dolgukat.

P.s..: Majd a generátort is meglesem, hogy rendesen tölt-e. Tudtok jó helyet, ahol szépen felújítják ( szénkefe, esetleg csapágy, szabadonfutó...)?  Azt még nem tudom, hogy hogy oldom meg, mert az autó kéne, de egy bontott generátort nem szívesen veszek + felújítás, mert akkor rajtam marad a sajátom. Smiley
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #10192 Dátum: 2017.01.27 péntek, 15:45:07 »

Sziasztok,

reggeli indításhoz egy kis észrevétel. A -9-ekben én is éreztem, hogy nem forog olyan könnyen a motor induláskor (önindítózáskor), mint szokott, ami valahol természetes, mert van 10,20,30 fok különbség. Egyik este kedvesem volt az autóval, s rajta hagyta a helyzetjelzőt.  Angry  Reggelre égett ugyanúgy, mint este, csak éppenséggel már indítani nem tudott. Töltő rá, másnap reggel -9-ben úgy indult, mint nyáron. Nem vicc. Szóval ha az akksi már kicsit is gyengébb, akkor nem úgy forgat az önindító, s gondolom a többi egység sem kap annyi feszültséget. Izzítógyertyák így biztos jók. Szóval nem árt néha télen rátenni az akksit a töltőre, mert reggeli ülésfűtés, belső fűtés, lámpák, rádió, ablakfűtések megteszik a dolgukat.

P.s..: Majd a generátort is meglesem, hogy rendesen tölt-e. Tudtok jó helyet, ahol szépen felújítják ( szénkefe, esetleg csapágy, szabadonfutó...)?  Azt még nem tudom, hogy hogy oldom meg, mert az autó kéne, de egy bontott generátort nem szívesen veszek + felújítás, mert akkor rajtam marad a sajátom. Smiley
Így van. Ha gyenge az akku, lassabban teker. Ha jó az akku, akkor viszont nem lassabb a tekerés mínuszban sem, extra töltés nélkül sem. Legalábbis nálam nincs ilyen gond.
Viszont az izzítógyertyákról ez alapján nem jelenthetsz ki semmit, csak ha megmérted.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10193 Dátum: 2017.01.27 péntek, 19:41:02 »

Így van. Ha gyenge az akku, lassabban teker. Ha jó az akku, akkor viszont nem lassabb a tekerés mínuszban sem, extra töltés nélkül sem. Legalábbis nálam nincs ilyen gond.
Viszont az izzítógyertyákról ez alapján nem jelenthetsz ki semmit, csak ha megmérted.

Ha mész vele 40-100 km -eket nem lesz gond, de 2-3x 4-5 km es napi fuvaroknál 1-2 hét alatt megeszi a naftát és bizony tölteni kell még jó és nagy akkunál is. Utána nincs gond egy darabig. Még leállítás után is 1-1,5 A áram folydogálhat 5-15 percig. Miért? Fogalmam sincs. Nem én mértem, más villamos ember a saját autóján.
 beka3
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #10194 Dátum: 2017.01.27 péntek, 19:44:27 »

Sziasztok,

reggeli indításhoz egy kis észrevétel. A -9-ekben én is éreztem, hogy nem forog olyan könnyen a motor induláskor (önindítózáskor), mint szokott, ami valahol természetes, mert van 10,20,30 fok különbség. Egyik este kedvesem volt az autóval, s rajta hagyta a helyzetjelzőt.  Angry  Reggelre égett ugyanúgy, mint este, csak éppenséggel már indítani nem tudott. Töltő rá, másnap reggel -9-ben úgy indult, mint nyáron. Nem vicc. Szóval ha az akksi már kicsit is gyengébb, akkor nem úgy forgat az önindító, s gondolom a többi egység sem kap annyi feszültséget. Izzítógyertyák így biztos jók. Szóval nem árt néha télen rátenni az akksit a töltőre, mert reggeli ülésfűtés, belső fűtés, lámpák, rádió, ablakfűtések megteszik a dolgukat.

P.s..: Majd a generátort is meglesem, hogy rendesen tölt-e. Tudtok jó helyet, ahol szépen felújítják ( szénkefe, esetleg csapágy, szabadonfutó...)?  Azt még nem tudom, hogy hogy oldom meg, mert az autó kéne, de egy bontott generátort nem szívesen veszek + felújítás, mert akkor rajtam marad a sajátom. Smiley
Én pl. pont az előbb bányásztam ki az akksit és tettem töltőre (és be helyére egy csoffadt 74Ah-s darabot, ami elvileg csurig van töltve). Remélem, holnap elindul a csoffadttal, vagy legalább ki tudom nyitni a motorháztető, hogy betegyem a másikat. Ha nem megy, marad a csomagtartón keresztüli bikázás, az erősítőt már lekötöttem, az akku (+)-nál lévő biztosítékát kiiktattam, igy elvileg van direkt linkem az akksihoz befagyott gépháznyitó bowden esetén is Smiley

Azt viszont nem értem, miért maradt rajta a helyzetjelző éjszakára, mikor 20perc után áramtalanít a rendszer (még a helyzetjelzőt is szerintem).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10195 Dátum: 2017.01.27 péntek, 19:48:52 »

Én pl. pont az előbb bányásztam ki az akksit és tettem töltőre (és be helyére egy csoffadt 74Ah-s darabot, ami elvileg csurig van töltve). Remélem, holnap elindul a csoffadttal, vagy legalább ki tudom nyitni a motorháztető, hogy betegyem a másikat. Ha nem megy, marad a csomagtartón keresztüli bikázás, az erősítőt már lekötöttem, az akku (+)-nál lévő biztosítékát kiiktattam, igy elvileg van direkt linkem az akksihoz befagyott gépháznyitó bowden esetén is Smiley

Azt viszont nem értem, miért maradt rajta a helyzetjelző éjszakára, mikor 20perc után áramtalanít a rendszer (még a helyzetjelzőt is szerintem).

A helyzetjelzőt csak villogtatja, azaz le szeretné kapcsolni, de hagyja... gondolom ez biztonsági kérdés, hogy az út szélén ne kapcsoljon le
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #10196 Dátum: 2017.01.27 péntek, 20:01:20 »

Ha mész vele 40-100 km -eket nem lesz gond, de 2-3x 4-5 km es napi fuvaroknál 1-2 hét alatt megeszi a naftát és bizony tölteni kell még jó és nagy akkunál is. Utána nincs gond egy darabig. Még leállítás után is 1-1,5 A áram folydogálhat 5-15 percig. Miért? Fogalmam sincs. Nem én mértem, más villamos ember a saját autóján.
 beka3
Rendszeresen 2x13-at megyek. Az asszony meg több rövidebbet. Igaz az övé benzines.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10197 Dátum: 2017.01.27 péntek, 20:36:43 »

Rendszeresen 2x13-at megyek. Az asszony meg több rövidebbet. Igaz az övé benzines.
Vadi új akku van bent, 2-3 hónapos, friss gyártású, a legnagyobb Varta Silver ami befért, berakáskor fullra lett töltve, éjjel 10 fokos garázs, pöcre indul hidegben is, így hidegben 14,7V-15V töltőfeszültség conversen menetkor és persze rámérve multival is annyi. Szinte minden álló motornál üzemelni tudó lámpa LED, nem can os direkt.
Akkor hol a gond?
Lehet, hogy nem 1-2 hét volt, hanem mondjuk 3-5 és nem lemerült csak figyelmezettet és persze gond nélkül indult mindig. Bekötve töltöttem egy éjszakát, és nem ment feljebb a töltés 13,5 V nál mert az DRL mindig bekapcsolt már és a töltő leszabályzott, de így is tartósan rendben most. Mindenesetre az akkunak ez a jó, a feltöltött(ebb) állapot.
Lehet a 2 x 13km már elég, vagy csak lassabban, de el fog fogyni. Nem is a km számít, rosszul írtam, az utazási idő.
 beka3
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.27 péntek, 21:07:48 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
csokifucsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #10198 Dátum: 2017.01.27 péntek, 22:30:56 »

Üdv

Segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek volt már hasonló hibajelensége. Porlasztónál kifújt tűzkarikát kicseréltem viszont 10 ből 5 ször üzemi hőfokon terhelés alatt 1000-2000-es fordulat között terhelés alatt ilyen ciripelős, nyekergős hangot (igazából mint valami űrhajó olyan hangja van Wink ) ad ki. Mi lehet a probléma? Tudom így elég nehéz behatárolni de hátha volt már valakinek hasonló  Sad
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #10199 Dátum: 2017.01.27 péntek, 22:39:19 »

BMW-nél pld. egy ideig az a kis ventilátor megy, ami keringeti a levegőt a szenzornál a műszerfalon, ami figyeli a benti hőmérsékletet. Aztán a modulok is dolgoznak egy ideig.

Ha mész vele 40-100 km -eket nem lesz gond, de 2-3x 4-5 km es napi fuvaroknál 1-2 hét alatt megeszi a naftát és bizony tölteni kell még jó és nagy akkunál is. Utána nincs gond egy darabig. Még leállítás után is 1-1,5 A áram folydogálhat 5-15 percig. Miért? Fogalmam sincs. Nem én mértem, más villamos ember a saját autóján.
 beka3
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Oldalak: 1 ... 197 198 199 200 201 202 203 [204] 205 206 207 208 209 210 211 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.06 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.