Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:21:07
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5254269 alkalommal)
0 Felhasználó és 86 vendég van a témában
szisan86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #250 Dátum:
2011.02.03 csütörtök, 01:10:23 »
Idézetet írta: thaifight - 2011.02.02 szerda, 11:17:40
Sziasztok,
EGR szelep tisztitasara hazilag milyen javaslatok lennenek?
2005, Mondeo TDCI.
Koszi
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/egr_dugozas2.pdf
Naplózva
Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #251 Dátum:
2011.02.11 péntek, 23:06:25 »
mik vannak:
http://dizelgaz.hu/
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
grinics
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #252 Dátum:
2011.03.13 vasárnap, 14:27:06 »
Sziasztok!
Gondolkodok egy 2007 -es Galaxy 2.0 Tdci 140Le megvételén, de eddig csak japán autóim voltak. Olvasom hogy van 1-2 típushibája a Tdci motoroknak. Ez mennyire jellemző? Hosszú távra szeretnék autót venni és nagyon megtetszett a Galaxy,de nem tudok róla semmit. Érdemes vele foglalkozni? 100e km-es futás teljesítményűeket nézegetek. Tudtok ajánlani egy jó szervízt ahova ellehet vinni átnézetni Budapesten?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #253 Dátum:
2011.03.13 vasárnap, 19:44:33 »
Idézetet írta: grinics - 2011.03.13 vasárnap, 14:27:06
Sziasztok!
Gondolkodok egy 2007 -es Galaxy 2.0 Tdci 140Le megvételén, de eddig csak japán autóim voltak. Olvasom hogy van 1-2 típushibája a Tdci motoroknak. Ez mennyire jellemző? Hosszú távra szeretnék autót venni és nagyon megtetszett a Galaxy,de nem tudok róla semmit. Érdemes vele foglalkozni? 100e km-es futás teljesítményűeket nézegetek. Tudtok ajánlani egy jó szervízt ahova ellehet vinni átnézetni Budapesten?
Keresd Németh Viktort (Vik) az Auto fort-nál a lurdyval szemben!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
grinics
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #254 Dátum:
2011.03.13 vasárnap, 21:51:25 »
Idézetet írta: alf - 2011.03.13 vasárnap, 19:44:33
Keresd Németh Viktort (Vik) az Auto fort-nál a lurdyval szemben!
Köszi ha megvan a kiszemelt áldozat keresni fogom.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #255 Dátum:
2011.03.15 kedd, 21:45:00 »
Idézetet írta: grinics - 2011.03.13 vasárnap, 14:27:06
Sziasztok!
Gondolkodok egy 2007 -es Galaxy 2.0 Tdci 140Le megvételén, de eddig csak japán autóim voltak. Olvasom hogy van 1-2 típushibája a Tdci motoroknak. Ez mennyire jellemző? Hosszú távra szeretnék autót venni és nagyon megtetszett a Galaxy,de nem tudok róla semmit. Érdemes vele foglalkozni? 100e km-es futás teljesítményűeket nézegetek. Tudtok ajánlani egy jó szervízt ahova ellehet vinni átnézetni Budapesten?
Az MK4 platformnál sztem már nincs annyi nyígja a tdciknek...
Én is Galaxykkal szemezgetek most, kérdezz esetleg a Galaxys topikban:
http://mondeo.hu/index.php?topic=4964.0
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
lóri2i
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #256 Dátum:
2011.03.18 péntek, 12:22:37 »
Sziasztok!
Szerintetek a gyári 5w30 olaj megfelel a gépnek?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #257 Dátum:
2011.03.18 péntek, 13:05:42 »
Idézetet írta: lóri2i - 2011.03.18 péntek, 12:22:37
Sziasztok!
Szerintetek a gyári 5w30 olaj megfelel a gépnek?
Én azt rakatom bele.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
grega
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #258 Dátum:
2011.03.19 szombat, 21:31:17 »
szevasztok egy fontos kerdesem lenne mielott megveszek egy MK4 titanium x 2.0 tdci ,van e beepitve dpf filter es ha van mennyi km utan kell cserelni ? grega vagyok az MK3-bol. koszonok minden informaciot
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #259 Dátum:
2011.03.20 vasárnap, 10:50:05 »
Idézetet írta: grega - 2011.03.19 szombat, 21:31:17
szevasztok egy fontos kerdesem lenne mielott megveszek egy MK4 titanium x 2.0 tdci ,van e beepitve dpf filter es ha van mennyi km utan kell cserelni ? grega vagyok az MK3-bol. koszonok minden informaciot
http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=B258FE5008816D79B92473B119620798.walv1362
ide beírod az alvázszámodat,és dobja a szervíziformációkat!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #260 Dátum:
2011.03.20 vasárnap, 14:01:49 »
Üdv!
Tudja valaki hogy a 130Le-s változatot lehet-e szoftvercserével 143Le-s változattá alakítani?! (gondolom a motor ugyanaz csak a motorvezérlő szoftvere más.)
Köszi
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #261 Dátum:
2011.03.20 vasárnap, 14:12:11 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.03.20 vasárnap, 14:01:49
Üdv!
Tudja valaki hogy a 130Le-s változatot lehet-e szoftvercserével 143Le-s változattá alakítani?! (gondolom a motor ugyanaz csak a motorvezérlő szoftvere más.)
Köszi
egyáltalán nem biztos, hogy ugyan az...
pl mk3 90 és 115le-s tddi-nél más az adagoló, a 115le-sben van ac, a 90le-sben nincs...
de mk3 tdci-nél is van különbség a porlasztócsúcsokban...
egy chip kell neki, és jobban fog menni, mint a 143le-s
ezügyben keres Bunyeket
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #262 Dátum:
2011.03.20 vasárnap, 23:33:43 »
Idézetet írta: lóri2i - 2011.03.18 péntek, 12:22:37
Sziasztok!
Szerintetek a gyári 5w30 olaj megfelel a gépnek?
Én is ezt tetetem.
Bár a DPF miatt néha megkérdőjeleződik a dolog, de nálam tökéletes minden.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #263 Dátum:
2011.03.20 vasárnap, 23:35:58 »
Idézetet írta: grega - 2011.03.19 szombat, 21:31:17
szevasztok egy fontos kerdesem lenne mielott megveszek egy MK4 titanium x 2.0 tdci ,van e beepitve dpf filter es ha van mennyi km utan kell cserelni ? grega vagyok az MK3-bol. koszonok minden informaciot
Van.
Annyi km után, amikor tönkre fog menni. Használatfüggő.
Pl. ha csak városban jársz vele, akkor lehet, hogy hamarabb tönkre megy a sok aktív regeneráció miatt.
De azt mondják most már olcsó: 200 alatt van.
Lehet straight-pipe ra is cserélni ám.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #264 Dátum:
2011.03.20 vasárnap, 23:37:19 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.03.20 vasárnap, 14:01:49
Üdv!
Tudja valaki hogy a 130Le-s változatot lehet-e szoftvercserével 143Le-s változattá alakítani?! (gondolom a motor ugyanaz csak a motorvezérlő szoftvere más.)
Köszi
?
Itt nem az automata váltós 130LE-sről van szó?
Egyébként meg "sw cseré"vel bármit bármire lehet alakítani.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #265 Dátum:
2011.03.21 hétfő, 08:38:45 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.03.20 vasárnap, 14:01:49
Üdv!
Tudja valaki hogy a 130Le-s változatot lehet-e szoftvercserével 143Le-s változattá alakítani?! (gondolom a motor ugyanaz csak a motorvezérlő szoftvere más.)
Köszi
Már leírtam a kettő közti különbséget valamikor 2 éve...
Nem lehet szoftvercserével megoldani (gyárilag), ugyanis az egyiknek siemens motorvezérlő elektronikája van(ez a 130 lovas) a másiknak Ford.
Minden másnban (turbó, porlasztók, stb.) ugyanaz az motor. Ja és érdekességként megjegyezendő, hogy a nyomaték ugyanakkora.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szisan86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #266 Dátum:
2011.03.21 hétfő, 10:55:51 »
Idézetet írta: lóri2i - 2011.03.18 péntek, 12:22:37
Sziasztok!
Szerintetek a gyári 5w30 olaj megfelel a gépnek?
Elvileg igen. Ha lehúzod a cimkét a hátulján, illetve így szétnyitod, ott írja, hogy a Castrol gyártja...érdekesség, hogy a Castrolnak meg nincs olajfinomítója...
Akkor nekik ki gyártja?
Amúgy Én ilyet rakok bele: CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A1 5W-30 , de jó bele a Ford is. Inkább a sűrűbb olajcsere intervallum volna talán a lényeg.
Naplózva
Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #267 Dátum:
2011.05.01 vasárnap, 15:01:18 »
Sziasztok!
Ma időm volt áttanulmányozni végre az autóm.
Az EGR szelep tisztítását már a megvételkor gondoltam, azonban most került rá csak sor. Nem túl nehéz levenni, viszont az egyik csavar alulról fogja, így aknából vagy emelőn lehet csak alulról egy kb 50 cm-es hosszabítással 6-os imbusszal lehet levenni.
Meglepő módon nem volt vészesen kormos, sőt alig... 134ezer km-es autóról van szó. Kipucoltam, a mechanikáját megjárattam jól, majd WD40-el megfújtam, hogy könnyen járjon.
Viszont nem tudtam eddig hogy mitől melegszik ilyen gyorsan a víz, mi okozza, s mint láttam egy speciális patron amiben az EGR-hez megy vissza a kipufogógáz, azt körbeöleli a víz, gondolom ez az előmelegítő! Nagyon ötletes! 1 perces járatás után, már ez a VÍZ-EGR patron meleg volt... nem hiába a kipufogógáz azért tényleg meleg!:)
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
szisan86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #268 Dátum:
2011.05.03 kedd, 14:38:42 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.05.01 vasárnap, 15:01:18
Sziasztok!
Ma időm volt áttanulmányozni végre az autóm.
Az EGR szelep tisztítását már a megvételkor gondoltam, azonban most került rá csak sor. Nem túl nehéz levenni, viszont az egyik csavar alulról fogja, így aknából vagy emelőn lehet csak alulról egy kb 50 cm-es hosszabítással 6-os imbusszal lehet levenni.
Meglepő módon nem volt vészesen kormos, sőt alig... 134ezer km-es autóról van szó. Kipucoltam, a mechanikáját megjárattam jól, majd WD40-el megfújtam, hogy könnyen járjon.
Viszont nem tudtam eddig hogy mitől melegszik ilyen gyorsan a víz, mi okozza, s mint láttam egy speciális patron amiben az EGR-hez megy vissza a kipufogógáz, azt körbeöleli a víz, gondolom ez az előmelegítő! Nagyon ötletes! 1 perces járatás után, már ez a VÍZ-EGR patron meleg volt... nem hiába a kipufogógáz azért tényleg meleg!:)
Ez melyik Mondeo?
Naplózva
Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #269 Dátum:
2011.05.03 kedd, 15:45:18 »
Idézetet írta: szisan86 - 2011.05.03 kedd, 14:38:42
Ez melyik Mondeo?
Mk4 2.0 Tdci (143Le-s) változat.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
szisan86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #270 Dátum:
2011.05.04 szerda, 10:06:05 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.05.03 kedd, 15:45:18
Mk4 2.0 Tdci (143Le-s) változat.
Naplózva
Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #271 Dátum:
2011.05.07 szombat, 10:32:45 »
ÜDv!
Valami érdekes dolog történt az autómmal, mert nem húz egyenletesen, picit meg-megtorpan, és pl 4-ben 50-55-el tartva sem mindig folyamatos, hanem van hogy "lüktet" picit. Apró torpanások és apró lüktetésekről van szó, de olyan mint ha "darabos lenne a gázolaj"
Múlt héten eddigi diesel autoimhoz hasonlóan kipucoltam az EGR szelepet szép tisztára, visszaraktam. Akkor még jó is volt, majd rá pár napra jött ez a dolog.
Ma lehúztam az EGR csatiját és úgy közlekedtem vele, úgy tűnik most jó lett. Érdekes hogy semmilyen hibajelzést nem hoz fel, az autó rendesen megy, ugyanúgy fogyaszt, s érezhető hogy a kipufogógáz visszavezető cső nem melegedett át, ezért is biztos hogy a szelep zárva maradt.
Közlekedhetek vele így?
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #272 Dátum:
2011.05.07 szombat, 12:34:01 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.05.07 szombat, 10:32:45
ÜDv!
Valami érdekes dolog történt az autómmal, mert nem húz egyenletesen, picit meg-megtorpan, és pl 4-ben 50-55-el tartva sem mindig folyamatos, hanem van hogy "lüktet" picit. Apró torpanások és apró lüktetésekről van szó, de olyan mint ha "darabos lenne a gázolaj"
Múlt héten eddigi diesel autoimhoz hasonlóan kipucoltam az EGR szelepet szép tisztára, vis***aktam. Akkor még jó is volt, majd rá pár napra jött ez a dolog.
Ma lehúztam az EGR csatiját és úgy közlekedtem vele, úgy tűnik most jó lett. Érdekes hogy semmilyen hibajelzést nem hoz fel, az autó rendesen megy, ugyanúgy fogyaszt, s érezhető hogy a kipufogógáz visszavezető cső nem melegedett át, ezért is biztos hogy a szelep zárva maradt.
Közlekedhetek vele így?
ha tényleg nem dobott hibakódot akkor dugozd le és tuti lessz....milyen moci ez, mert érdekes hogy MIL lámpa...
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #273 Dátum:
2011.05.07 szombat, 16:04:56 »
Idézetet írta: Bunyek - 2011.05.07 szombat, 12:34:01
ha tényleg nem dobott hibakódot akkor dugozd le és tuti lessz....milyen moci ez, mert érdekes hogy MIL lámpa...
Bocsánat. Én a Converse+ kijelzőjén vártam a hibaüzenetet, közben meg a motorlámpa ott fent égett. Szóval kigyullad.
Voltam egyik ismerősnél hibákat kiolvastatni:
U 0405
P 0087
P 1463
P 0406 (EGR szelep)
A fenti háromra ismeretlen hibát írt ki. Táblázatból azóta kikerestem. Jelenleg hibakód mentes. Az apró lüktetések még megvannak, 4-be 50-60 környékén.
Lehet rossz üzemanyagot tankoltam?
Néztem befecskendezési korrekciót is..0,99-1-en állt mind a 4. Alapjárat nagyon stabil, egyenletes...Végignéztük az autó minden paraméterét, és jónak tűnik.
Innentől gondolom hogy valami apró hülye hiba lesz...(pl vákumcső, szívócső...)
Érdekes hogy az autó egyébként megy mint a güzü.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #274 Dátum:
2011.05.07 szombat, 19:52:17 »
Halkan mondom csak, mivel eddig 10 km-t mentem vele, de úgy néz ki megjavult az autó...
MAP szenzor nagyon koszos volt. Tisztítása után, az autó jóval fürgébb lett, s egyenletesebben is megy... remélem megjavult végleg.
A nagy próba viszont csak holnap jön.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #275 Dátum:
2011.05.09 hétfő, 15:47:15 »
Hali!
Tegnapi "nagy próba után" ismét visszajött a rángatás. Ma néztem az autót ismét...befújtam féktisztítóval a szenzort, és lám megjavult.
DE hogy piszkolódik el 150 km alatt? Az nem lehet...
RÁJÖTTEM, MEGLETT A HIBA!!!
Leellenőriztem 3-szor kb. Méghozzá:
MAP szenzorra 3 vezeték megy, (+; -; jel). A JEL vezeték megvolt törve. !
Ugyanis ha lehúztam a szenzort, és úgy mentem vele..akkor dobott OBD hibát, és épp úgy rángatott. DE mivel nem a (+) és nem a (-) volt megtörve, így hibát nem dobott, csupán nem kapta meg a megfelelő jelet. Vagyis alaphelyzeti jelet érzékelt....
Úgy jöttem rá, hogy a stekkerből a vezetéket kifeszítettem..akkor rángatott...ha benyomtam tövig, akkor jó lett... 3-szor legalább eljátszottam, és lám-lám ez volt a gond. Még egyenlőre csak szigetelőszalaggal van rögzítve, majd átsaruztatom!
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
szisan86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #276 Dátum:
2011.05.09 hétfő, 22:03:43 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.05.07 szombat, 19:52:17
Halkan mondom csak, mivel eddig 10 km-t mentem vele, de úgy néz ki megjavult az autó...
MAP szenzor nagyon koszos volt. Tisztítása után, az autó jóval fürgébb lett, s egyenletesebben is megy... remélem megjavult végleg.
A nagy próba viszont csak holnap jön.
Hol van ez a MAP sensor, illetve mi ez? Nekem is csinál ilyen rángatást 4-esben, de nagyon régóta, nem nagyon foglalkoztam vele, lehet nekem is ez a gond.......
Naplózva
Mondeo 2.0TDCi '07 Titanium
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #277 Dátum:
2011.05.10 kedd, 05:26:46 »
Idézetet írta: szisan86 - 2011.05.09 hétfő, 22:03:43
Hol van ez a MAP sensor, illetve mi ez? Nekem is csinál ilyen rángatást 4-esben, de nagyon régóta, nem nagyon foglalkoztam vele, lehet nekem is ez a gond.......
Egyszerűen megtalálod. Felveszed a motor felső burkolatot. A szívótorokban van bent 2 db szenzor. Ahol az intercoolertől a cső beérkezik a motorba... 2 db elektromos csati megy rá...1-1 torx fejű csavar fogja.
Próbáld meg ezeket az elektromos csatikat megnyomni befele...(mint ha visszaakarnád tolni a stekkerbe), esetleg szigetelőszalaggal ragaszd meg.
Egyébként nekem a rángatásos jelenség pont ugyanaz volt mint mikor lehúztam a csatit. (annyi különbséggel, hogy akkor világított egy figyelmeztető lámpa)
Én helyedbe ki is kapnám gyors ezt a két érzékelőt, és féktisztító sprayvel megpucolnám. (Ha koszos az is lehetne a rángatás oka...)
Várom visszajelzésed!
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #278 Dátum:
2011.05.10 kedd, 05:27:46 »
Idézetet írta: mondeofan - 2011.05.10 kedd, 05:26:46
Egyszerűen megtalálod. Felveszed a motor felső burkolatot. A szívótorokban van bent 2 db szenzor. Ahol az intercoolertől a cső beérkezik a motorba... 2 db elektromos csati megy rá...1-1 torx fejű csavar fogja.
Próbáld meg ezeket az elektromos csatikat megnyomni befele...(mint ha visszaakarnád tolni a stekkerbe), esetleg szigetelőszalaggal ragaszd meg.
Egyébként nekem a rángatásos jelenség pont ugyanaz volt mint mikor lehúztam a csatit. (annyi különbséggel, hogy akkor világított egy figyelmeztető lámpa)
Én helyedbe ki is kapnám gyors ezt a két érzékelőt, és féktisztító sprayvel megpucolnám. (Ha koszos az is lehetne a rángatás oka...)
Várom visszajelzésed!
Üdv.: Peti
Pontosabban a vezetékeket ( 3 db) told vissza, ami belemegy a stekkerbe!
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
ordogi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #279 Dátum:
2011.05.10 kedd, 09:27:51 »
Idézetet írta: szisan86 - 2011.05.09 hétfő, 22:03:43
Hol van ez a MAP sensor, illetve mi ez? Nekem is csinál ilyen rángatást 4-esben, de nagyon régóta, nem nagyon foglalkoztam vele, lehet nekem is ez a gond.......
ebben keress rá a MAP-ra...
http://siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu_uzemanyagellatas/GUB2008_3GYAK.pdf
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #280 Dátum:
2011.05.15 vasárnap, 18:51:16 »
Érdekes nekem is ilyen felirat van a tankajtón, csak az ARAL szponzorálásával
ezért is mennyit kaszálhattak...
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
lejszlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #281 Dátum:
2011.05.23 hétfő, 12:56:42 »
Sziasztok
Nemek is ez a bajom, 2.0 tdci negyedikben 55 korul 1500-as forudulat korul enyhen rangat. Viszont nem vagyok egy nagy hazi javito... valaki meg tudna nezni nekem ezt a valamit, amit itt irtok? vagy probaljam meg eloszor magamnak, mert nem olyan veszes? Torxom mondjuk van....
Koszi
laca
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #282 Dátum:
2011.05.23 hétfő, 13:43:38 »
Idézetet írta: lejszlo - 2011.05.23 hétfő, 12:56:42
Sziasztok
Nemek is ez a bajom, 2.0 tdci negyedikben 55 korul 1500-as forudulat korul enyhen rangat. Viszont nem vagyok egy nagy hazi javito... valaki meg tudna nezni nekem ezt a valamit, amit itt irtok? vagy probaljam meg eloszor magamnak, mert nem olyan veszes? Torxom mondjuk van....
Koszi
laca
Délután visszaírok ezügyben. Pont ma megyek szervízbe.
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
lejszlo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #283 Dátum:
2011.05.23 hétfő, 14:14:04 »
Koszi! Varom.. remelem nekem is csak ilyen takaritos bajom van. Amugy 165.000 km van a kocsiban...
Naplózva
Mephi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #284 Dátum:
2011.05.29 vasárnap, 19:06:32 »
Sziasztok,
most tervezem hogy vennék egy 4es Mondeót, de eddig soha nem volt Fordom, és nagyon nem vagyok otthon ebben a márkában. Amit kiszemeltem magamnak az egy 1.8as TDCi 92kw-os motorral, 80 000km körül. Gyártási év 2008. Szeretném megkérdezni, hogy mennyire megbízhatóak ezek a motrok vagy akár maga az autó egészben, esetlegesen mik azok amikre érdemes figyelni mikor elmegyek megnézni a kocsit. Valamint, hogy osszehasonlítva mondjuk egy Octaviaval, mennyivel drágább a szervíz, alkatrészek stb. Gondolom ti erről jóval többet tudtok mint én
Nagyon szépen köszönöm előre is.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #285 Dátum:
2011.05.30 hétfő, 20:29:18 »
Idézetet írta: Mephi - 2011.05.29 vasárnap, 19:06:32
Sziasztok,
most tervezem hogy vennék egy 4es Mondeót, de eddig soha nem volt Fordom, és nagyon nem vagyok otthon ebben a márkában. Amit kiszemeltem magamnak az egy 1.8as TDCi 92kw-os motorral, 80 000km körül. Gyártási év 2008. Szeretném megkérdezni, hogy mennyire megbízhatóak ezek a motrok vagy akár maga az autó egészben, esetlegesen mik azok amikre érdemes figyelni mikor elmegyek megnézni a kocsit. Valamint, hogy osszehasonlítva mondjuk egy Octaviaval, mennyivel drágább a szervíz, alkatrészek stb. Gondolom ti erről jóval többet tudtok mint én
Nagyon szépen köszönöm előre is.
Akatrész árakban a ford szerintem jó választás, viszonylagosan olcsók az alkatrészek hozzá, és nagyon jó az ellátottsága is. Az 1.8 motor egy jó motor, bár ha sokat pályázol a 2 literes jobb választás. Vásárlásnál a leinformálhatóságra figyelj, mert szervízkönyvet én is tudok neked adni 10e. forintért arra az autóra amelyikre csak akarod
Szóval ha magyarországi, akkor a szervizbe ahová vitték érdemes kikérni a számlákat, kicsit kérdezősködni. Ha németországi, akkor meg a 80e. km az nem reális...
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #286 Dátum:
2011.05.30 hétfő, 22:01:57 »
Idézetet írta: Mephi - 2011.05.29 vasárnap, 19:06:32
Sziasztok,
most tervezem hogy vennék egy 4es Mondeót, de eddig soha nem volt Fordom, és nagyon nem vagyok otthon ebben a márkában. Amit kiszemeltem magamnak az egy 1.8as TDCi 92kw-os motorral, 80 000km körül. Gyártási év 2008. Szeretném megkérdezni, hogy mennyire megbízhatóak ezek a motrok vagy akár maga az autó egészben, esetlegesen mik azok amikre érdemes figyelni mikor elmegyek megnézni a kocsit. Valamint, hogy osszehasonlítva mondjuk egy Octaviaval, mennyivel drágább a szervíz, alkatrészek stb. Gondolom ti erről jóval többet tudtok mint én
Nagyon szépen köszönöm előre is.
Esetleg egy ilyen felszereltség?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_ghia_execut_143_le-4798818
Naplózva
Mephi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #287 Dátum:
2011.05.31 kedd, 13:37:03 »
Idézetet írta: wyctor - 2011.05.30 hétfő, 20:29:18
Akatrész árakban a ford szerintem jó választás, viszonylagosan olcsók az alkatrészek hozzá, és nagyon jó az ellátottsága is. Az 1.8 motor egy jó motor, bár ha sokat pályázol a 2 literes jobb választás. Vásárlásnál a leinformálhatóságra figyelj, mert szervízkönyvet én is tudok neked adni 10e. forintért arra az autóra amelyikre csak akarod
Szóval ha magyarországi, akkor a szervizbe ahová vitték érdemes kikérni a számlákat, kicsit kérdezősködni. Ha németországi, akkor meg a 80e. km az nem reális...
Hmm... elvileg belga behozatal, a feleségé volt, ezzel magyarázta a kevés kilómétert, bár hozzá kell tennem, hogy az auto állapota (mármint az optikai) megfelelne ennek a kilómétermennyiségnek. Ami egy kicsit aggaszt, az az, hogy alapgázon és menet közben gyönyörűen megy a motor, de ha csak álltam vele egyhelyben és adtam rá lassan a gázt, akkor olyan 1500-1600 fordulaton rázott a motor észrevehetően. Nem tudom hogy ez mennyire jellemző ezeknél a motoroknál ?
Naplózva
Mephi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #288 Dátum:
2011.05.31 kedd, 13:38:07 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2011.05.30 hétfő, 22:01:57
Esetleg egy ilyen felszereltség?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_tdci_ghia_execut_143_le-4798818
Hehe
az auto nagyon szép, csak sajna ennyi most nem fér bele a költségvetésbe, olyan 10 000 euroig gondolkoztam
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #289 Dátum:
2011.05.31 kedd, 19:47:16 »
Idézetet írta: Mephi - 2011.05.31 kedd, 13:37:03
Hmm... elvileg belga behozatal, a feleségé volt, ezzel magyarázta a kevés kilómétert, bár hozzá kell tennem, hogy az auto állapota (mármint az optikai) megfelelne ennek a kilómétermennyiségnek. Ami egy kicsit aggaszt, az az, hogy alapgázon és menet közben gyönyörűen megy a motor, de ha csak álltam vele egyhelyben és adtam rá lassan a gázt, akkor olyan 1500-1600 fordulaton rázott a motor észrevehetően. Nem tudom hogy ez mennyire jellemző ezeknél a motoroknál ?
belga autó......én nem vennék belgát.(szubjektív).Sok az autópályájuk,és nem szeretnek repülni.
Nyaralásra:francia riviéra,anglia,svájc,alpok,tengerpartok,stb.mindenhová kocsival mennek,és viszonylag nagyok a távolságok,de arányában inkább autóznak,mint repülnek.Évente átlagosan 70-100e km-t.Sokkal többet mint bárhol máshol-persze az átlagot figyelembe véve,és ezt maguk vallják önmagukról!
Ha 3éves a 4es mondi amit szeretnél,akkor abban 250ekm minimum van......
«
Utoljára szerkesztve: 2011.05.31 kedd, 20:03:48 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mephi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #290 Dátum:
2011.05.31 kedd, 20:20:01 »
Idézetet írta: alf - 2011.05.31 kedd, 19:47:16
belga autó......én nem vennék belgát.(szubjektív).Sok az autópályájuk,és nem szeretnek repülni.
Nyaralásra:francia riviéra,anglia,svájc,alpok,tengerpartok,stb.mindenhová kocsival mennek,és viszonylag nagyok a távolságok,de arányában inkább autóznak,mint repülnek.Évente átlagosan 70-100e km-t.Sokkal többet mint bárhol máshol-persze az átlagot figyelembe véve,és ezt maguk vallják önmagukról!
Ha 3éves a 4es mondi amit szeretnél,akkor abban 250ekm minimum van......
Köszi az infókat. Még annyit szeretnék, hogy ha behozatalról van szó, akkor hogyan érdemes kicsit többet megtudni a kocsiról ? Van esetleg valamilyen diagnosztikai program amin keresztül laptoppal jobban bele tudok lesni a kocsiba ? Fiat-hoz van ilyenem, meg VW konszernhez is.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #291 Dátum:
2011.05.31 kedd, 20:26:48 »
Idézetet írta: Mephi - 2011.05.31 kedd, 20:20:01
Köszi az infókat. Még annyit szeretnék, hogy ha behozatalról van szó, akkor hogyan érdemes kicsit többet megtudni a kocsiról ? Van esetleg valamilyen diagnosztikai program amin keresztül laptoppal jobban bele tudok lesni a kocsiba ? Fiat-hoz van ilyenem, meg VW konszernhez is.
hibakódot ,turbónyomást,üzarendszernyomást (stb)lehet mérni pár e ft-os diagcuccal.keress rá a neten!
pl:
http://www.dealextreme.com/p/u581-can-obdii-eobdii-memo-scanner-with-live-data-16925
Külföldön kiadják a szervizek is az előéleti információkat-ha hordták szevízbe....
«
Utoljára szerkesztve: 2011.05.31 kedd, 20:31:28 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #292 Dátum:
2011.06.01 szerda, 08:22:25 »
Idézetet írta: alf - 2011.05.31 kedd, 20:26:48
hibakódot ,turbónyomást,üzarendszernyomást (stb)lehet mérni pár e ft-os diagcuccal.keress rá a neten!
pl:
http://www.dealextreme.com/p/u581-can-obdii-eobdii-memo-scanner-with-live-data-16925
Ez jó cucc. A gépemen töröltem már vele egr hibakódot és elég sok szenzort megmutat
Van hozzá szoftver is, de azt még nem próbáltam
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #293 Dátum:
2011.06.01 szerda, 20:27:29 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.06.01 szerda, 08:22:25
Ez jó cucc. A gépemen töröltem már vele egr hibakódot és elég sok szenzort megmutat
Van hozzá szoftver is, de azt még nem próbáltam
tőled lestem el.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #294 Dátum:
2011.06.01 szerda, 21:46:13 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.06.01 szerda, 08:22:25
Ez jó cucc. A gépemen töröltem már vele egr hibakódot és elég sok szenzort megmutat
Van hozzá szoftver is, de azt még nem próbáltam
pontosan mit tud ez a cucc a mi Mondinknál?
GM-hoz is jó (Lacetti)?
Ki tud segíteni egy ilyen beszerzésében? összár?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #295 Dátum:
2011.06.02 csütörtök, 08:02:46 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.06.01 szerda, 21:46:13
pontosan mit tud ez a cucc a mi Mondinknál?
GM-hoz is jó (Lacetti)?
Ki tud segíteni egy ilyen beszerzésében? összár?
A legjobb lenne rátenni a gépedre és megnéznéd! Nem jársz Budaörs felé?
Kódokat jelez, töröl, rögzíti az adatokat a hiba keletkezésénél, egy csomó szenzort lát.
Lacetti-hez is jó sztm, de le kell azt is tesztelni. eddig diagoltam már vele astrát (G), galaxy-t, volvókat, golfot.
Régebbi facelift előtti mk3-as dízel mondihoz nem jó az tuti
Nekem azért kellett ilyen kijelzős, mert tudtam, hogy ledugózom a galaxy-t és nem akartam a laptomommal rohangálni meg magammal vinni.
Üdv, T.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #296 Dátum:
2011.06.02 csütörtök, 08:06:22 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.06.02 csütörtök, 08:02:46
A legjobb lenne rátenni a gépedre és megnéznéd! Nem jársz Budaörs felé?
Kódokat jelez, töröl, rögzíti az adatokat a hiba keletkezésénél, egy csomó szenzort lát.
Lacetti-hez is jó sztm, de le kell azt is tesztelni. eddig diagoltam már vele astrát (G), galaxy-t, volvókat, golfot.
Régebbi facelift előtti mk3-as dízel mondihoz nem jó az tuti
Nekem azért kellett ilyen kijelzős, mert tudtam, hogy ledugózom a galaxy-t és nem akartam a laptomommal rohangálni meg magammal vinni.
Üdv, T.
Gazdagréten dolgozom, s ráérek egész nap általában.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #297 Dátum:
2011.06.02 csütörtök, 08:16:20 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.06.02 csütörtök, 08:06:22
Gazdagréten dolgozom, s ráérek egész nap általában.
Bringával vagyok ma nincs nálam, de holnap behozom az egész csomagot. Haza is viheted és felrakhatod a softwert a gépedre és azt is kipróbálhatod.
Oksa?
Metró mellé kellene csak kigurulnod
Üdv, T.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #298 Dátum:
2011.06.02 csütörtök, 08:20:11 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.06.02 csütörtök, 08:16:20
Bringával vagyok ma nincs nálam, de holnap behozom az egész csomagot. Haza is viheted és felrakhatod a softwert a gépedre és azt is kipróbálhatod.
Oksa?
Metró mellé kellene csak kigurulnod
Üdv, T.
privit küldök.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #299 Dátum:
2011.06.02 csütörtök, 11:14:00 »
Idézetet írta: alf - 2011.06.01 szerda, 20:27:29
tőled lestem el.
Én meg tőled, hogy hová is kell bedugni az ilyen cuccokat, mert még azt sem tudtam annó
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ