Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 07:23:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 [86] 87 88 89 90 91 92 93 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4717380 alkalommal)
0 Felhasználó és 125 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4250 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 14:48:01 »

Az üzemanyagcella önmagában már egy jó dolog, de az ott felhasznált hidrogént egyszerűbb direktben elégetni. Ha az energiasűrűséget nézzük, akkor meg nincs is kérdés. A hidrogén magasan ver mindent, 1kg hidrogén  (700bar nyomáson) energiatartalma 39,72KWh/kg. Ami kb. háromszorosa a benzinnek vagy gázolajnak. A kipufogóból meg szép tiszta vízpára jön. (persze a hidrogént is elő kell állítani valahogy, lehet "szennyes módon" ahogy az iparban csinálják földgáz felbontásával vagy fél tisztán elektrolizissel bontva vizet de pl. hagyományos erőműből nyert árammal (ez a legdrágább) vagy teljesen tisztán megújuló energiából nyert árammal bontva  a vizet) Nem kell ad blue meg egyéb csodalötty, élből tudja akár a majdani EU ∞ -t is. Én inkább azt várom, hogy a mostani hybrid tévelygés után mikor jönnek ki a széria érett hidrogénes belsőégésű motorokkal. Na majd akkor tényleg kihalhatnak a dízel járművek. Persze  Magyarországon a tiszta megújuló energia nem támogatott, így Forintosítva jelenleg még olyan 6-7 szerese a hidrogénes hajtás fajlagos költsége a hagyományos benzin vagy gázolajos hajtáshoz képest.  szomoru1

 eljen
Azt hiszem az autóknál ugye a tárolás és a feltöltésnél "paráznak", mert nagy a nyomás. Helyileg előállítani meg energiaigényes még....  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4251 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 14:53:51 »

...Ha ezzel vetjük össze, a villanyautó biz az egyik legszennyezőbb autó, ami ugyan nem a városban szennyez, hanem a városon kívül.
Mert ugyi a németek mivel helyettesítették az atomot? Szénnel... ....

1. Az előállítással összefüggő szennyezést szerintem simán exportálják és nem törődnek vele.
2. Anno még készítettem egy előadást, amelyhez felhasználtam az MTA egyik tanulmányát. A konkrét értéket ne kérdezzétek, de kb 1,5x annyi napenergia esik be az országra, mint amennyi felhasználunk. Természetesen nem lehet minden területet napkollektorozni, ugyanakkor az összes megújuló energia szerintem alternatíva lenne, hosszú távon. Mondjuk miután lecseréltük a komplett elosztó hálózatot és kiépítettük a megújuló energiák kinyerésére szolgáló műveket. És igen, majd ha a folyóinkra is tettünk vízlépcsőket.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4252 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 14:56:46 »

...Én inkább azt várom, hogy a mostani hybrid tévelygés után mikor jönnek ki a széria érett hidrogénes belsőégésű motorokkal. Na majd akkor tényleg kihalhatnak a dízel járművek. Persze  Magyarországon a tiszta megújuló energia nem támogatott, így Forintosítva jelenleg még olyan 6-7 szerese a hidrogénes hajtás fajlagos költsége a hagyományos benzin vagy gázolajos hajtáshoz képest.  szomoru1

Buszokba nem építettek hidrogénes motorokat a digóknál?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4253 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 15:04:18 »

1. Az előállítással összefüggő szennyezést szerintem simán exportálják és nem törődnek vele.
2. Anno még készítettem egy előadást, amelyhez felhasználtam az MTA egyik tanulmányát. A konkrét értéket ne kérdezzétek, de kb 1,5x annyi napenergia esik be az országra, mint amennyi felhasználunk. Természetesen nem lehet minden területet napkollektorozni, ugyanakkor az összes megújuló energia szerintem alternatíva lenne, hosszú távon. Mondjuk miután lecseréltük a komplett elosztó hálózatot és kiépítettük a megújuló energiák kinyerésére szolgáló műveket. És igen, majd ha a folyóinkra is tettünk vízlépcsőket.

Nekünk a nyaralóban a csonaktároló faház, meg a kisfaház tetején van egy-egy napelem. Egész éves szükségletét fedezi a ház elektronyos fogyasztásának. Persze ez úgy, hogy télen nem sokat vagyunk ott, csak temperáló fűtés van.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4254 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 15:15:12 »

Nekünk a nyaralóban a csonaktároló faház, meg a kisfaház tetején van egy-egy napelem. Egész éves szükségletét fedezi a ház elektronyos fogyasztásának. Persze ez úgy, hogy télen nem sokat vagyunk ott, csak temperáló fűtés van.

Azért abban a másodpercben, hogy nem csak temperálsz, sőt nem csak fűtesz vele, már más a szükséges nagyságrend. De ezeket figyelembe véve és összeadva is az jött ki, hogy 1,5x több energia esik be, mint amennyire szükségünk van. Persze, ezt tárolni és elosztani is kell, kiegészítve a többi megújulóval, de ha még tervez az emberiség egy kis időt itt, akkor nem ártana elgondolkodni ezen is.
Naplózva
bayliner
Vendég
« Új hozzászólás #4255 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 15:20:36 »

sehol.

20e km enként
olal,olajszűrő,lég és pollenszűrő
60e km enként go szűrő
180e km nél vezérlés csere vízpumpával

180ezernél vezérlés csere- ez mit takar?-vezérműszíj, feszítő csere?
Naplózva
bayliner
Vendég
« Új hozzászólás #4256 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 15:52:22 »

180ezernél vezérlés csere- ez mit takar?-vezérműszíj, feszítő csere?
Valamint lenne még kérdésem a 116Le Duratorq 2.0 tdci milyem elemekkel tér el a 140Le verziótól, estleg csak turbó és ecu beállítás?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4257 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 16:11:21 »

Buszokba nem építettek hidrogénes motorokat a digóknál?
Azt csinálták másutt is de a  digók már általánosságban évekkel ezelőtt nagyon elől járnak a hidrogénes technikában. Jó pár éve már elkezdték fejleszteni a hidrogénes tankolási rendszert is.  Már akkor tudtak úgy biztonságosan tárolni hidrogént hogy egy személygépkocsi csomagtartójában kb 300-360km-re elegendő volt biztonságosan tárolva (ez élből duplája amit most a közútra kiszökött targoncák tudnak). Az érdekessége az volt hogy nem fém hanem műanyag kompozit tartályt alkalmaztak de olyan szilárdsági paraméterekkel, hogy szerintük egy közeli nukleáris találatot is kibírt volna, nem hogy egy sima közlekedési balesetet. Bizonyos területeken a digók nagyon innovatívak tudnak lenni ha éppen van kedvük dolgozni. Igazából pl. a VOC vagy hidrogén szivárgási méréseket mi is a digóktól lestük el.

Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4258 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 16:18:12 »

És ha jól gondolom, akkor az erőmű számára kedvező, állandó fogyasztással számolsz és nem azzal, hogy mindenki egyszerre ér este haza és "dugja fel" tölteni a paripát, ami kiemelt problémát jelentene mind az erőműnek, mind az elosztó rendszernek és hálózatnak.
Pontosan, ez egy átszámított elméleti energiaigény, azzal hogy folyamatosan az év 8760 órában max kapacitáson dolgozna éjjel nappal állandó terhelésen és folyamatos nem létezően ideális állandó fogyasztás mellett. Igazából ez a targoncát mindenkinek ötlet totális katasztrófa lenne mind az erőműveknek mind az elosztó hálózatnak kb 4x háttérteljesítmény kellene a fogyasztási csúcsok miatt. Oda lenne a rezsicsökkentés.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4259 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 16:26:17 »

eljen
Azt hiszem az autóknál ugye a tárolás és a feltöltésnél "paráznak", mert nagy a nyomás. Helyileg előállítani meg energiaigényes még....  Undecided
Tulajdonképpen már műszakilag meg van oldva, már nincs biztonsági probléma.  Az igazi probléma az, hogy ha most hidrogénnel akarnád hajtani az autódat akkor  még kb 6-7x annyiba kerülne fajlagosan egy km mint hagyományos CH-val. Ez nem csak az olaj aktuális árától hanem egy adott ország szabályozásától-támogatási rendszerétől is függ. Ezért pl Spanyoplországban 70% feletti Németországban kb 56% (franciáknál is e körül) a diesel autok aránya mert fajlagosan ez most a legolcsóbb közlekedési forma. Ha nem így lenne akkor a kamionok is vagy szárított tevekakival vagy kisüstivel mennének.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4260 Dátum: 2014.05.01 csütörtök, 22:22:17 »

...Oda lenne a rezsicsökkentés.

Demagógia ON

Az ökológiai lábnyomunkat figyelembe véve, ha az USA fogyasztását vennénk a Földön átlagos és fajlagos fogyasztásnak, akkor asszem 9,5 Földre lenne szükség a mostani lélekszám eltartására.

Marad az, hogy vagy az ökológiai lábnyomunkat csökkentjük, vagy a lakosságot.

Demagógia OFF
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #4261 Dátum: 2014.05.02 péntek, 10:25:56 »

Nagy jó uram, osztán honnan vesszük a temérdek villanyt? Mer ugyi.. most még a saját fogyasztásunk 100%-a sincs meg. Most van eladó áram.
Ha rázúdulna mondjuk a mostaninak csak 50%-a, egyrészt eltűnne a piacról a felesleg... már a saját használatunkra sem lenne elég, nemhogy az ótókra.
Ehhez a Tesla-projekthez vissza kellene indítani az összes atomraktort dojcsban, valamint építeni még egy csomót.
Például napelemből. Ha már a dojcslanndal példálóztál, hadd tegyem én is:
http://www.alternativenergia.hu/brutalis-rekorddal-sokkol-a-nemet-napenergia-termeles/61775
Már most fontolgatom napelem felszerelését a tetőre. Ha elektromos autóm lenne, nem is lenne kérdés a telepítése. Egyébként pedig nem látom reális veszélynek, hogy egyik napról a másikra a teljes hazai járműpark elektromosra váltana.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4262 Dátum: 2014.05.02 péntek, 11:49:23 »

Például napelemből. Ha már a dojcslanndal példálóztál, hadd tegyem én is:
http://www.alternativenergia.hu/brutalis-rekorddal-sokkol-a-nemet-napenergia-termeles/61775
Már most fontolgatom napelem felszerelését a tetőre. Ha elektromos autóm lenne, nem is lenne kérdés a telepítése. Egyébként pedig nem látom reális veszélynek, hogy egyik napról a másikra a teljes hazai járműpark elektromosra váltana.

Hát nézzük...
...egy ideig a teljes országos energiaigény 40 (!) százalékát a minimális fenntartási és üzemeltetési költségű szolárcellákból állították elő...

Jó hír... anno én is hallottam a hírt, bár nekem 44% rémlik, eszerint rosszul. Szóval, egy ideig... a görbe alatti terület érdekelne... nem arra a napra, bár a 24 óra alatt gondolom a 40% átlagban csak 5%, és ez is egy napsütéses napon, de ha a 365-re vetíted, akkor már csak 2-5 körül lehet. Ami - valljuk be - köszönőviszonyban sincs a 40%-kal. Most például az én autóm 0-át fogyaszt, mert áll, azaz sötétben (garázs) drasztikusan leesett a fogyasztás...
Persze, tudom én, hogy az a 2-5% is sok energia... ennyit jobb trafókkal és néhány spórolós megoldással - (led), esetleg csak éjfélig világítjuk meg a szép épületeket, és így tovább - is meg lehet spórolni! Fontos, hogy nagyon sok energiamegtakarítós rendszer olyanná vált, hogy kevesebbet eszik az autó, és mi többet gurulunk! Ergo, a fogyi ugyanannyi, vagy több. Pl a hűtők - a légkergetős hűtő vagy 1,5x annyit esznek, mint a nem kergetős. Ez egy tipikus megoldása annak, amit fenn írtam.
Egy windows frissítéssel meg lehetne oldani, hogy a szgépek energiatakarékosabbak legyenek. Ha idle van, vegye le a fényerő, órajelet, és hamarabb menjen szunyálni. A szunya sok helyen nincs is bekapcsolva... ezt lehetne defaultnak venni, és pl az óra mellett lenne egy ikon, hogy mennyire takarékos a gép, azaz ha nem dolgozol rajta, mennyi felesleges energia főtt el... ez csak egy frissítés, pár óra alatt össze tudnák dobni.
Ezzel a frissítéssel simán meg lehet annyi energiát spórolni, mint amennyit a napenergiával... aztán azt is mondják, hogy a napelem előállításánál több co2 jut a levegőbe, mint amennyit megspórolsz a használatával... hogy igaz-e vagy nem, nem tudom. Anno a priust vetették össze a hummerrel. Jó, nyilván valami torz szemüvegen keresztül, ez nyilvánvaló. A hummer kibír annyit, mint 2 prius. Mennézték, mennyi energia megy el 1 hummer, 2 prius előállítására, aksik, miegymás, összevetették a fogyit, és kijött, biz a hummer a zöldebb...
Ne érts félre, baromi lelkes vagyok minden ilyesmivel. A napenergiát én is jónak tartom, és ha igaz is a fenti elméletem, akkor is fontos, hogy fejlesszék a napelemeket, mert teszem azt 20 év múlva már meg fogja érni...
Még egy kis kitérő - hőszivattyú. A haveromék építettek házat, és büszkén mondta, hogy be se vezették a gázt... mondtam neki, hogy jól mehet a szekér, ha van ennyi pénzük ilyen drága rendszerre... megkérdezte, mennyit fizetünk gázra. Megmondta. Nem hitte el. Megmutattam a számlát. Hümmögött. Kiszámoltuk, hogy vagy 30-40 év alatt fizetek annyit a gázra, mint az ő rendszere amennyibe került. Azt már nem mondta meg, mennyi villanyt vizet... nyilván nem 0-át... és ha a derága rencer elromlik (fog, mert mechanikus, mozgó alkatrészes), akkor még jobban borul a bili... én 200-ért veszek egy új kazánt... oszt annyi.

Igen, valóban nem reális, hogy a járműpark máról holnapra átvált elektromosra. Nézzük, a dízelbumm mennyi idpő alatt játszódott le...
A kb 85-os, 1,6-os ascona 90 lovas volt. A dízel 55... de nem az a nyomatékos, hanem a nudli. 95-ben még mindeig nem volt más a helyzet. Ekkor már voltak turbódízelek, meg tdi-k, de egyrészt kevés gyárnál volt, másrészt még azért az nem az volt. Szerintem kb a tddi világ jelentette a dízel hajnalát, a cr/pd teljesítette ki azt, legyen kb 2000. Onnan drasztikusan nő a dízelek aránya, minden autógyárnak van jó dízele, fogyiba sokkal jobb, meg menetdinamikában is (a szívó benzinessel szemben), hátránya szinte nincs (az elméletet most ne szedjük szét). Most 14 van, ott tartunk, hogy szinte nem is adnak el benzines mondeót, nem tudom, van-e 20%...
Mondhatjuk azt, hogy elterjedt. 14 év alatt. Ha a villany megvalósítható lenne, és nem lennének hátulütői, szerintem 5 év alatt úgy elterjedne, mint a fene. Rengetegen vannak, akik napi 50-60 km-nél kevesebbet tesznek meg.
Ezt biztos, hogy nem bírná a mai hálózat.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #4263 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 16:03:53 »

Csak egy szösszenet........
Talán már van is ilyen valahol (nem a közúton, forgalomban), hogy ugye az utakat eleve úgy építették, hogy az úton haladva indukciós elvén töltődik a jármű.

Na de térjünk vissza jelenbe.  Undecided

van ilyen csak villamosnak hívják és Spanyolországban
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #4264 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 16:08:27 »

Ezt jól látod. Magyarországon fogy évente kb. 885 millió liter benzin és 1174 millió liter gázolaj. A benzin energiatartama kb. 12,61 kWh/kg a gázolajé 13,11 kWh/kg Így a benzint egy 966MW-os a gázolajat meg egy 1402MW-os blokkal lehetne kiváltani ez összesen 2369MW ami pont kb PAKS II kapacitása lenne állandóan csúcson járatva . Nem lehet tárolni nem nincs megoldva a töltés, nincs hatékony megtehető távolság. A tisztán villamos hajtás csak a targoncákba való de ott is csak korlátozottan.
némi hiba a számításban nevezetesen nem veszed figyelembe a belsőégésű motor 30-35% és a villamos hajtás 80% hatásfok különbségét, egyébként minden gond ellenére van létjogosultsága az elektromos autónak
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #4265 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 16:12:45 »

Hát nézzük...
...egy ideig a teljes országos energiaigény 40 (!) százalékát a minimális fenntartási és üzemeltetési költségű szolárcellákból állították elő...

Jó hír... anno én is hallottam a hírt, bár nekem 44% rémlik, eszerint rosszul. Szóval, egy ideig... a görbe alatti terület érdekelne... nem arra a napra, bár a 24 óra alatt gondolom a 40% átlagban csak 5%, és ez is egy napsütéses napon, de ha a 365-re vetíted, akkor már csak 2-5 körül lehet. Ami - valljuk be - köszönőviszonyban sincs a 40%-kal. Most például az én autóm 0-át fogyaszt, mert áll, azaz sötétben (garázs) drasztikusan leesett a fogyasztás...
Persze, tudom én, hogy az a 2-5% is sok energia... ennyit jobb trafókkal és néhány spórolós megoldással - (led), esetleg csak éjfélig világítjuk meg a szép épületeket, és így tovább - is meg lehet spórolni! Fontos, hogy nagyon sok energiamegtakarítós rendszer olyanná vált, hogy kevesebbet eszik az autó, és mi többet gurulunk! Ergo, a fogyi ugyanannyi, vagy több. Pl a hűtők - a légkergetős hűtő vagy 1,5x annyit esznek, mint a nem kergetős. Ez egy tipikus megoldása annak, amit fenn írtam.
Egy windows frissítéssel meg lehetne oldani, hogy a szgépek energiatakarékosabbak legyenek. Ha idle van, vegye le a fényerő, órajelet, és hamarabb menjen szunyálni. A szunya sok helyen nincs is bekapcsolva... ezt lehetne defaultnak venni, és pl az óra mellett lenne egy ikon, hogy mennyire takarékos a gép, azaz ha nem dolgozol rajta, mennyi felesleges energia főtt el... ez csak egy frissítés, pár óra alatt össze tudnák dobni.
Ezzel a frissítéssel simán meg lehet annyi energiát spórolni, mint amennyit a napenergiával... aztán azt is mondják, hogy a napelem előállításánál több co2 jut a levegőbe, mint amennyit megspórolsz a használatával... hogy igaz-e vagy nem, nem tudom. Anno a priust vetették össze a hummerrel. Jó, nyilván valami torz szemüvegen keresztül, ez nyilvánvaló. A hummer kibír annyit, mint 2 prius. Mennézték, mennyi energia megy el 1 hummer, 2 prius előállítására, aksik, miegymás, összevetették a fogyit, és kijött, biz a hummer a zöldebb...
Ne érts félre, baromi lelkes vagyok minden ilyesmivel. A napenergiát én is jónak tartom, és ha igaz is a fenti elméletem, akkor is fontos, hogy fejlesszék a napelemeket, mert teszem azt 20 év múlva már meg fogja érni...
Még egy kis kitérő - hőszivattyú. A haveromék építettek házat, és büszkén mondta, hogy be se vezették a gázt... mondtam neki, hogy jól mehet a szekér, ha van ennyi pénzük ilyen drága rendszerre... megkérdezte, mennyit fizetünk gázra. Megmondta. Nem hitte el. Megmutattam a számlát. Hümmögött. Kiszámoltuk, hogy vagy 30-40 év alatt fizetek annyit a gázra, mint az ő rendszere amennyibe került. Azt már nem mondta meg, mennyi villanyt vizet... nyilván nem 0-át... és ha a derága rencer elromlik (fog, mert mechanikus, mozgó alkatrészes), akkor még jobban borul a bili... én 200-ért veszek egy új kazánt... oszt annyi.

Igen, valóban nem reális, hogy a járműpark máról holnapra átvált elektromosra. Nézzük, a dízelbumm mennyi idpő alatt játszódott le...
A kb 85-os, 1,6-os ascona 90 lovas volt. A dízel 55... de nem az a nyomatékos, hanem a nudli. 95-ben még mindeig nem volt más a helyzet. Ekkor már voltak turbódízelek, meg tdi-k, de egyrészt kevés gyárnál volt, másrészt még azért az nem az volt. Szerintem kb a tddi világ jelentette a dízel hajnalát, a cr/pd teljesítette ki azt, legyen kb 2000. Onnan drasztikusan nő a dízelek aránya, minden autógyárnak van jó dízele, fogyiba sokkal jobb, meg menetdinamikában is (a szívó benzinessel szemben), hátránya szinte nincs (az elméletet most ne szedjük szét). Most 14 van, ott tartunk, hogy szinte nem is adnak el benzines mondeót, nem tudom, van-e 20%...
Mondhatjuk azt, hogy elterjedt. 14 év alatt. Ha a villany megvalósítható lenne, és nem lennének hátulütői, szerintem 5 év alatt úgy elterjedne, mint a fene. Rengetegen vannak, akik napi 50-60 km-nél kevesebbet tesznek meg.
Ezt biztos, hogy nem bírná a mai hálózat.
ha valóban elég a napi 50-60km akkor az átalakítás 2millió alatt van most éppen ezen dolgozom
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #4266 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 16:21:45 »

Sziasztok
segitsetek mi lehet a gond  mondeo 2000 163Le ha 160km/h val vagy gyorsabban megyek egyszer csak hibajelzés sárga szerviz lámpa driver hiba és nem megy az autó, ha megállok leállítom 1-2 min utána megszűnik a kijelzés is meg a hiba is ha megint 160 akkor ismét kezdi előről ha csak 140km/h-val megyek semmi gond a hibakód kiolvasás nem volt turbónyomás. Ez evidens hiszen ezért nem megy de mitől szűnik meg és miért jön vissza egy leállítás után, és miért csak ha tolom neki, Németországben 600km alatt vagy ötször csinálta, érzésre olyat tapasztaltam mintha állandóan regenerálni akarna
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4267 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 16:27:52 »

némi hiba a számításban nevezetesen nem veszed figyelembe a belsőégésű motor 30-35% és a villamos hajtás 80% hatásfok különbségét, egyébként minden gond ellenére van létjogosultsága az elektromos autónak
Nincs abba semmi hiba mert az áramot is meg kell termelni szállítani, jelenleg egy átlagos hagyományos tüzelésű erőmű is alig több mint 30%-os hatásfokú......... és hol van még a hálózat veszteség?
Naplózva
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #4268 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 17:37:21 »

Sziasztok!

Hol találok egy szerviz intervallum táblázatot, hogy mit mikor kell cserélni?

Köszi

Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4269 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 17:59:51 »

Sziasztok!

Hol találok egy szerviz intervallum táblázatot, hogy mit mikor kell cserélni?

Köszi


http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
ide írd be az alvázszámodat és utána megjelenik a jobb oldalt fennt egy sor hogy "FordSzerviz szervizterv generálása"
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4270 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 21:44:35 »

Nincs abba semmi hiba mert az áramot is meg kell termelni szállítani, jelenleg egy átlagos hagyományos tüzelésű erőmű is alig több mint 30%-os hatásfokú......... és hol van még a hálózat veszteség?

Arról nem beszélve, nem a megoldást kutattuk, csak beszélgettünk a lehetőségekről. A legnagyobb különbségről, a tárolásról nem is beszéltünk.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4271 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 22:15:01 »

Arról nem beszélve, nem a megoldást kutattuk, csak beszélgettünk a lehetőségekről. A legnagyobb különbségről, a tárolásról nem is beszéltünk.
Pontosan. Én holnap hajnalban beülök az autómba egy átlagos távolságú telephelyünkre megyek és jövök vissza este. Ez kicsit 200 km-nél távolabb van(hetente 2x 3x megteszem, közben megyek azért hosszabb utakra is). Ha átszámolom  a 7,8-as autópályás gázolaj átlagfogyasztásomat kW/h-ba akkor kijön, hogy csak az oda útra kb. 170KW/h kapacitás kellene. Mivel tölteni nem lehet ezért nyugodtan oda-vissza lehet számolni ami 340KW/h  akksi kapacitás. Ahhoz képest, hogy a mostani csúcs tesla megnövelt akksi kapcitású verziója 85 KW/h, hát elég reménytelennek tűnik a dolog annak aki nem csak városi autokázásra használná az autóját.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #4272 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 22:27:43 »

Nincs abba semmi hiba mert az áramot is meg kell termelni szállítani, jelenleg egy átlagos hagyományos tüzelésű erőmű is alig több mint 30%-os hatásfokú......... és hol van még a hálózat veszteség?
ez akkor valóban közelitően igaz ha Paks II benzin és gázolajfűtésű lenne, ha az autó működtetéséhez szükséges és felhasznált energiában vizsgáljuk akkor egy átlagos autó 20KW/h energiával 200km képes megtenni ha elektromotorral hajtjuk és akkor nem beszéltünk a visszatáplálásról amit ugye a belsőégésű motorokról jelenleg nehéz elképzelni
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #4273 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 22:40:00 »

Pontosan. Én holnap hajnalban beülök az autómba egy átlagos távolságú telephelyünkre megyek és jövök vissza este. Ez kicsit 200 km-nél távolabb van(hetente 2x 3x megteszem, közben megyek azért hosszabb utakra is). Ha átszámolom  a 7,8-as autópályás gázolaj átlagfogyasztásomat kW/h-ba akkor kijön, hogy csak az oda útra kb. 170KW/h kapacitás kellene. Mivel tölteni nem lehet ezért nyugodtan oda-vissza lehet számolni ami 340KW/h  akksi kapacitás. Ahhoz képest, hogy a mostani csúcs tesla megnövelt akksi kapcitású verziója 85 KW/h, hát elég reménytelennek tűnik a dolog annak aki nem csak városi autokázásra használná az autóját.
részben igazad van valóban városi használatra alkalmas ma az elektromos autó de a kapacitást nagyon elszámoltad (hatásfokokat nem vettél figyelembe), én építettem kisteherautót 3 tonna és 12kw/h kapacitásu akku 50km-re elég és ez nem személy autó most fejlesztem hogy a 20kw/h elég legyen 200km-re, azért nagyon kiváncsi lennék a Tesla akkujára, mert jelen állás szerint ami kapható az 85kw/h kb 700kg ami könnyeb az élettartamba vagy biztonságban nem versenyképes lehet ezért gyulladnak ki a Teslák
A 170kW/h kapacitással most építek egy 14 tonnás kukás kocsit teljesen elektromosra
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #4274 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 22:45:26 »

Egyébként szivesen beszélhetünk az elektromos autózásról hiszen 6 éve ezzel foglalkozom de talán ha tudnátok a mondeo Diesel motor gondomra valami tanácsot adni
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #4275 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 23:00:34 »

részben igazad van valóban városi használatra alkalmas ma az elektromos autó de a kapacitást nagyon elszámoltad (hatásfokokat nem vettél figyelembe), én építettem kisteherautót 3 tonna és 12kw/h kapacitásu akku 50km-re elég és ez nem személy autó most fejlesztem hogy a 20kw/h elég legyen 200km-re, azért nagyon kiváncsi lennék a Tesla akkujára, mert jelen állás szerint ami kapható az 85kw/h kb 700kg ami könnyeb az élettartamba vagy biztonságban nem versenyképes lehet ezért gyulladnak ki a Teslák
A 170kW/h kapacitással most építek egy 14 tonnás kukás kocsit teljesen elektromosra

Amúgy szerintem a dolgot nem mindig a hatásfok részéről kell megközelíteni. Küzdenek az aksik töltési idejével, de ugyebár nem nagyon sikerül a kapacitás vs töltés harcot megnyerni. Ott vannak még a különböző üzemanyagcellák, amiben most ért el egy csapat áttörést, hogy nem kell a méregdrága platina hozzá, hanem valami más technológiával oldják meg. Ezek után még ott van a svéd csapat, aki meg a sűrített levegő alkalmazásában hisz.

Majd ha eldöntik, akkor tök jó lesz, addig meg kellene egy V8 benya hátsókerekes charger Smiley
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4276 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 23:03:37 »

ez akkor valóban közelitően igaz ha Paks II benzin és gázolajfűtésű lenne, ha az autó működtetéséhez szükséges és felhasznált energiában vizsgáljuk akkor egy átlagos autó 20KW/h energiával 200km képes megtenni ha elektromotorral hajtjuk és akkor nem beszéltünk a visszatáplálásról amit ugye a belsőégésű motorokról jelenleg nehéz elképzelni
Mennyi is egy nukleáris reaktor termikus hatásfoka 33-37% ez mivel is jobb egy hagyományos erőműtől? Ja, hogy itt urán hasad hiába? Nem ez a fenntartható kiút hanem a megújuló energiák lennének, szél nap de ez  itthon sehogy nincs támogatva. De amúgy is a leg hiper-szuperebb kísérleti akksik se rendelkeznek nagyobb energiasűrűséggel fél KW/h-nál kilogrammonként addig meg nincs miről beszélni (a most használt Lithium kb. 0,16KW/h /Kg).  Barátkozzál meg a gondolattal hogy még 25 év múlva is belsőégésű motorok lesznek az autók 98%-ban. Egyelőre meg 10-15 évig a dizelek tarolnak mindent. Ennek én se örülök. Később meg lehet , hogy előtérbe kerülnek a hidrogénesek.
Naplózva
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #4277 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 23:45:08 »

Mennyi is egy nukleáris reaktor termikus hatásfoka 33-37% ez mivel is jobb egy hagyományos erőműtől? Ja, hogy itt urán hasad hiába? Nem ez a fenntartható kiút hanem a megújuló energiák lennének, szél nap de ez  itthon sehogy nincs támogatva. De amúgy is a leg hiper-szuperebb kísérleti akksik se rendelkeznek nagyobb energiasűrűséggel fél KW/h-nál kilogrammonként addig meg nincs miről beszélni (a most használt Lithium kb. 0,16KW/h /Kg).  Barátkozzál meg a gondolattal hogy még 25 év múlva is belsőégésű motorok lesznek az autók 98%-ban. Egyelőre meg 10-15 évig a dizelek tarolnak mindent. Ennek én se örülök. Később meg lehet , hogy előtérbe kerülnek a hidrogénesek.
igazad van szinta mindenben valóban kell még egy kis idő mire az elektromos elterjed csak arra akartam felhivni a figyelmet hogy az atom erőmüben előállított villamos energiát nem célszerű gázolaj egyenértékre átszámolni, a hatásfok mivel hóerőgépről van szó minden esetbenkb azonos kis eltérésekkel 40% alatti, de az autóval szálitandó energia amenyiben villamos hajtás van lényegesen kevesebb mint belsőégésű motorként prrsze ennek az energiának a szállítása is komoly gondot okoz manpság ennek ellenére kell kutatni és fejleszteni csak megjegyzem a 160W/h/kg dobozolás nélkül igaz tehát még rosszabb a helyzet
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4278 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 06:10:56 »

OFF

Lehet, hogy kéne nekünk egy külön topic, mielőtt kivágnak minket innen?  taps

Pontosan. Én holnap hajnalban beülök az autómba egy átlagos távolságú telephelyünkre megyek és jövök vissza este. Ez kicsit 200 km-nél távolabb van(hetente 2x 3x megteszem, közben megyek azért hosszabb utakra is). Ha átszámolom  a 7,8-as autópályás gázolaj átlagfogyasztásomat kW/h-ba akkor kijön, hogy csak az oda útra kb. 170KW/h kapacitás kellene. Mivel tölteni nem lehet ezért nyugodtan oda-vissza lehet számolni ami 340KW/h  akksi kapacitás. Ahhoz képest, hogy a mostani csúcs tesla megnövelt akksi kapcitású verziója 85 KW/h, hát elég reménytelennek tűnik a dolog annak aki nem csak városi autokázásra használná az autóját.


Ez az egyik fajta tárolás, ugyanakkor létezik még egy és ez pedig az erőművek vonatkozásában jelentkezik, a nem egyenletes igénybevétel miatt. Arra is rengeteg elképzelés születik, ami tovább rontja a hatásfokot. Az én meglátásom szerint, akkora energia áll a rendelkezésünkre, hogy a hatásfok kérdése szinte értelmetlen megközelítés ebben a témában. (Magában az autóban, illetve a hatótávval kapcsolatban nem, de a termelés vonatkozásában irreleváns.)
Naplózva
Dzsana
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276


E-mail
« Új hozzászólás #4279 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:29:18 »

A 2.0 TDCI-nél mi az, ami a motor leállítását követően még dolgozik egy kicsit? Szutyakol valami, kattog egy párat? Majdnem olyan a hangja, mint amikor a nehézgépjárműveknél a közponit zsírzó dolgozik.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4280 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:33:39 »

A 2.0 TDCI-nél mi az, ami a motor leállítását követően még dolgozik egy kicsit? Szutyakol valami, kattog egy párat? Majdnem olyan a hangja, mint amikor a nehézgépjárműveknél a közponit zsírzó dolgozik.

EGR
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4281 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:40:18 »

EGR

Vagy más....  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4282 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:41:26 »

Vagy más....  hehe

Akkor a szívóoldali csappantyú. Igy jó?  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Dzsana
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276


E-mail
« Új hozzászólás #4283 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:44:14 »

EGR

Leállított motornál mit dolgozna már az EGR szelep? Olyan, mint ha valami pumpa lenne, lehet, hogy a szivattyú nyomástartást csinál ilyenkor? Mindig ott szuttyog nekem, de gondolom, mindenkinek.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4284 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:45:07 »

Leállított motornál mit dolgozna már az EGR szelep? Olyan, mint ha valami pumpa lenne, lehet, hogy a szivattyú nyomástartást csinál ilyenkor? Mindig ott szuttyog nekem, de gondolom, mindenkinek.

Elvileg tisztogatja magát, hogy ne tudjon megragadni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4285 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:45:48 »

Akkor a szívóoldali csappantyú. Igy jó?  nyes

Na jó.... legyen most az EGR.... eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4286 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:47:29 »

Elvileg tisztogatja magát, hogy ne tudjon megragadni...

Hogyan? Kapargatja valami belülről?  Cheesy
Csak úgy tud mozogni ahogy amúgy is..... ha azzal tisztogatna valamit soha nem koszolódna el.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4287 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:48:56 »

Hogyan? Kapargatja valami belülről?  Cheesy


Te most miről beszélsz?  eplus2 Ne válts témát!  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4288 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:50:17 »

Te most miről beszélsz?  eplus2 Ne válts témát!  nyes

Nézd meg mire írtam....akkor talán látod, hogy miről. Vagy elfelejtetted közben?  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dzsana
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276


E-mail
« Új hozzászólás #4289 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 12:56:08 »

Na jó.... legyen most az EGR.... eplus2

Na jó, legyen, elfogadom. Mellesleg megkerámiáztam a váltót meg a motort is, marha jó lett ennél is. A fókánál jobban lehetett érezni a motornál, mivel harmad akkora a kompresszióviszony benne, ennél a TDCI-nél nem dobott annyit rajta, viszont a váltóval együtt sokkal rugalmasabb lett az egész együttműködésük.

És hogy az alternatív hajtásokhoz is hozzászóljak, addig nem fognak érvényesülni, amíg az összes kőolajat ki nem szipkázzák bolygónk mélyéből. Az OPEC-nek rohadtul nem érdeke, és mindent meg is tesz annak érdekében, hogy ez így is maradjon, akár a maffia segítségével is. Gondoljatok csak bele, mi milyen kis hal vagyunk, de mégis milyen összefonódások mennek a háttérben, lásd Simon Gábor ügye. De kíváncsi vagyok, mit tudhatott Weisz Úr, hogy inkább mérget ivott, mintsem hogy leleplezze az egész bagázst. Na, de ez nem ide tartozik, úgy sem fog kiderülni az igazság sosem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4290 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 13:01:16 »

Na jó, legyen, elfogadom. Mellesleg megkerámiáztam a váltót meg a motort is, marha jó lett ennél is. A fókánál jobban lehetett érezni a motornál, mivel harmad akkora a kompresszióviszony benne, ennél a TDCI-nél nem dobott annyit rajta, viszont a váltóval együtt sokkal rugalmasabb lett az egész együttműködésük.

És hogy az alternatív hajtásokhoz is hozzászóljak, addig nem fognak érvényesülni, amíg az összes kőolajat ki nem szipkázzák bolygónk mélyéből. Az OPEC-nek rohadtul nem érdeke, és mindent meg is tesz annak érdekében, hogy ez így is maradjon, akár a maffia segítségével is. Gondoljatok csak bele, mi milyen kis hal vagyunk, de mégis milyen összefonódások mennek a háttérben, lásd Simon Gábor ügye. De kíváncsi vagyok, mit tudhatott Weisz Úr, hogy inkább mérget ivott, mintsem hogy leleplezze az egész bagázst. Na, de ez nem ide tartozik, úgy sem fog kiderülni az igazság sosem.

Ne fogadd el.... azt csak BT-nek írtam, hogy örüljön....  vigyor3
Ne gondold, hogy a focus-nál harmad akkora a kompresszió viszony, mint a tdci-nél! Kb. 1.5-1.6 x nagyobb csak a tdci.
Szerintem placebo hatást érzel.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dzsana
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276


E-mail
« Új hozzászólás #4291 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 13:07:00 »

Ne fogadd el.... azt csak BT-nek írtam, hogy örüljön....  vigyor3
Ne gondold, hogy a focus-nál harmad akkora a kompresszió viszony, mint a tdci-nél! Kb. 1.5-1.6 x nagyobb csak a tdci.
Szerintem placebo hatást érzel.  wave

Biztos, hogy nem placebo, hiszen próbapadon is többször teszteltük, több fajta járműnél, de a végeredmény mindig ugyan az volt, nőtt a teljesítmény, csökkent a károsanyag kibocsájtás. A műszer nem hazudik!  Wink
No meg azt is érzem, hogy sokkal rugalmasabb, én együtt élek a rendszerrel, ismerem a rezgéseit, érzem, ha változik valami.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #4292 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 14:04:09 »

Biztos, hogy nem placebo, hiszen próbapadon is többször teszteltük, több fajta járműnél, de a végeredmény mindig ugyan az volt, nőtt a teljesítmény, csökkent a károsanyag kibocsájtás. A műszer nem hazudik!  Wink
No meg azt is érzem, hogy sokkal rugalmasabb, én együtt élek a rendszerrel, ismerem a rezgéseit, érzem, ha változik valami.

GSR-el értek egyet még mindig, de majd az öreg focuson, lehet, hogy kipróbálom. Eddig minden szervíz és olajmérnök emberke nem értett egyet ezzel a cuccal (csak úgy mint a többi adalékkal)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4293 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 14:09:06 »

Biztos, hogy nem placebo, hiszen próbapadon is többször teszteltük, több fajta járműnél, de a végeredmény mindig ugyan az volt, nőtt a teljesítmény, csökkent a károsanyag kibocsájtás. A műszer nem hazudik!  Wink
No meg azt is érzem, hogy sokkal rugalmasabb, én együtt élek a rendszerrel, ismerem a rezgéseit, érzem, ha változik valami.

"én együtt élek a rendszerrel, ismerem a rezgéseit, érzem, ha változik valami."

Maradjunk a lovon és ne essünk át a túloldalára.  wave

Hidd el, én is sok mindent megérzek, hallok, érzékelek.....én valóban ebben élek. De azért a lábam a földön van, ha érted....  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4294 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 14:09:49 »



 De azért a lábam a földön van, ha érted....  Wink

Nekem is, mindhárom.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4295 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 14:11:15 »

Nekem is, mindhárom.  vigyor3

Ezek szerint combtőben elvitte a vonat a jobb és bal lábad.....  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dzsana
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276


E-mail
« Új hozzászólás #4296 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 14:14:57 »

"én együtt élek a rendszerrel, ismerem a rezgéseit, érzem, ha változik valami."

Maradjunk a lovon és ne essünk át a túloldalára.  wave

Hidd el, én is sok mindent megérzek, hallok, érzékelek.....én valóban ebben élek. De azért a lábam a földön van, ha érted....  Wink

Értem én, nem is kell benne hinni, azt a templomban kell.  nyes Sok ilyen hitetlennel találkoztam, aki aztán végül kipróbálta, és őszintén mondom, utána mindenki hívő lett! Senki nem mondta azt, hogy nem érez semmit.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #4297 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 14:58:07 »

Ezek szerint combtőben elvitte a vonat a jobb és bal lábad.....  eplus2

Erről az a mondat jut az eszembe, mint ami Jörgen Morgen dán váltóőrnek, amikor az Oslo-Koppenhága expressz elvitte mindkét lábát.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4298 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 15:11:49 »

Értem én, nem is kell benne hinni, azt a templomban kell.  nyes Sok ilyen hitetlennel találkoztam, aki aztán végül kipróbálta, és őszintén mondom, utána mindenki hívő lett! Senki nem mondta azt, hogy nem érez semmit.

Hinni sem csak a templomban kell, lehet, De ez most nem lényeg itt.

Annyit mondok még neked erről a csodaszerről (és ez vonatkozik szinte az összesre is), hogy azért mernek ígérni mindenféle csoda dolgot, mert:
1. Sosem derül(het) már ki ugyanannál a motornál, váltónál az a dolog, hogy nélküle mennyit ment el. Mivel ez lenne az egyetlen valós összehasonlítási
    alap!
2. Ennek tükrében szinte bármi ígérhető!
3. Az ember igenis hajlamos placebo hatásként mindenbe változást érezni, mert elhiszi, hogy.......

 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4299 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 15:15:32 »

Erről az a mondat jut az eszembe, mint ami Jörgen Morgen dán váltóőrnek, amikor az Oslo-Koppenhága expressz elvitte mindkét lábát.

Látom, valaki vágja.....  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 [86] 87 88 89 90 91 92 93 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.125 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.