Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:27:00
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
104
105
106
107
108
109
110
[
111
]
112
113
114
115
116
117
118
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5254407 alkalommal)
0 Felhasználó és 81 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5500 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 20:16:35 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 20:02:10
http://lmgtfy.com/?q=szelep%C3%B6sszenyit%C3%A1s
TDCi-ben nem tudom, hogy kellene-e lenni.
https://www.google.hu/search?q=turbo+diesel+valve+overlap&espv=2&biw=1268&bih=892&source=lnms&sa=X&ei=SdsVVIWoGYPIyAPv-IKgCQ&ved=0CAcQ_AUoAA&dpr=1
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5501 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 20:23:26 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.09.14 vasárnap, 12:55:32
Kinél mennyi a max turbónyomás, illetve rail cső üzemanyag nyomása ? (2.0 tdci esetén)
2.9bar és 1800bar
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5502 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 20:52:26 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.14 vasárnap, 20:23:26
2.9bar és 1800bar
Na de az 2.2 tdci azért annyi, nem?
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5503 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 20:55:19 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.14 vasárnap, 20:52:26
Na de az 2.2 tdci azért annyi, nem?
Nem, az övé mókolt. Ezért nem szabad majd megvenni, hanem az enyémet kell majd, ami gyári.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5504 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 21:08:17 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 18:11:57
Ha összegzem: turbós autónál a katalizátor/DPF kiszedés (fojtás csökkentés) inkább jobb, mint rosszabb (nekem 51%), de azért végig kellene gondolni a vezérműtengelyprofilkialakítás-szelepösszenyitás-kipuffojtás triumvirátusának összefüggéseit is.
Turbó miatt nem lehet nagy jelentősége...inkább a szívó oldallal játszanak, hogy kis fordulaton nagyobb legyen a hengerbe áramló levegő sebessége és jobban keveredjen a porlasztott gázolajjal...pl crtdi-m kis fordulaton 4 szívó szelepen veszi a levegőt, ha van kellő légsebesség meg mind a 8-on keresztül lélegzik.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5505 Dátum:
2014.09.14 vasárnap, 22:18:17 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 20:16:35
https://www.google.hu/search?q=turbo+diesel+valve+overlap&espv=2&biw=1268&bih=892&source=lnms&sa=X&ei=SdsVVIWoGYPIyAPv-IKgCQ&ved=0CAcQ_AUoAA&dpr=1
linkelgetni én is tudok sokmindent, de
1, tdci-ben tuti nincs összenyitás
2, turbodízelnél el kell felejteni a szívó benya alapelveket. ha így lenne, akkor pl mk3-nál nem létezne olyan rendszer, hogy csak kat+végdob (gyárilag ilyen)
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5506 Dátum:
2014.09.15 hétfő, 06:29:15 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.09.14 vasárnap, 20:55:19
Nem, az övé mókolt. Ezért nem szabad majd megvenni, hanem az enyémet kell majd, ami gyári.
nem.a tied gagyi gyári,ez meg erőgép.
zűrhajó!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fireball
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5507 Dátum:
2014.09.15 hétfő, 22:57:23 »
Idézetet írta: Tonyo - 2014.09.02 kedd, 15:38:53
http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
Sok balesetmentest!
hali
köszi a linket
Naplózva
fireball
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5508 Dátum:
2014.09.15 hétfő, 22:58:31 »
Idézetet írta: zozo21 - 2014.09.02 kedd, 19:41:42
Hali
16 vagy 17-es a felnid?
17collos a felni:)
Naplózva
fireball
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5509 Dátum:
2014.09.15 hétfő, 23:01:02 »
Idézetet írta: KOTTA - 2014.09.02 kedd, 23:21:08
grat a géphez, az enyém is így néz ki, szín, forma, télifelnim ilyen.... Szóval totál ilyen.
Amúgy szép a ház fala és az a pálma szerűség brutális. Milyen növény az? A fa burkolat a falon éger vagy valami más?
hali
banán fa igen, hát télre bevan temetve avarlevelekbe, egy ilyen kis szétszerelhető erődítmény van köré építve télen
Naplózva
fireball
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5510 Dátum:
2014.09.15 hétfő, 23:23:38 »
Idézetet írta: Sakos - 2014.09.03 szerda, 07:44:07
Az a pálma szerűség konkrétan banánnak néz ki. Létezik belőle télálló kivitel, ami a mi éghajlatunkon is kibírja vagy az új kolléga valami melegebb helyen lakik. Egyébként igen, szép a ház és kert. Megnéznék még pár fotót.
Hali
nem lakok melegebb helyen, az alföldön , Szarvason
A kert apám érdeme, itt van még 1-2 kép róla
«
Utoljára szerkesztve: 2014.09.15 hétfő, 23:42:13 írta fireball
»
Naplózva
Herman
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5511 Dátum:
2014.09.16 kedd, 11:44:53 »
Helló Mindenki,
háát nagy xarban vagyok, gondoltam írok, hátha valakinek már volt vele gondja. Mondeo 2008 mk4 kombi, 2.0tdci titanium.
3napig állt, majd mikor beindítottam volna, gyújtás ok, de utána Engine Malfunction. Egyszer sem lehetett beindítani. Számítógépes rácsatlakozás nem volt megoldható, mert nem ismerte fel a motorvezérlőt.
Már lassan 1,5 hete van a Fordnál, alig alszom, nem találják mi a helyzet, elképzelhető a gyatyám is rámegy és motorvezérlő lesz a vége.
Eret vágok akkor, több 100ezres árakat rebesget mindenki.
Volt valakinek ilyen gondja?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5512 Dátum:
2014.09.16 kedd, 12:03:05 »
Idézetet írta: Herman - 2014.09.16 kedd, 11:44:53
Helló Mindenki,
háát nagy xarban vagyok, gondoltam írok, hátha valakinek már volt vele gondja. Mondeo 2008 mk4 kombi, 2.0tdci titanium.
3napig állt, majd mikor beindítottam volna, gyújtás ok, de utána Engine Malfunction. Egyszer sem lehetett beindítani. Számítógépes rácsatlakozás nem volt megoldható, mert nem ismerte fel a motorvezérlőt.
Már lassan 1,5 hete van a Fordnál, alig alszom, nem találják mi a helyzet, elképzelhető a gyatyám is rámegy és motorvezérlő lesz a vége.
Eret vágok akkor, több 100ezres árakat rebesget mindenki.
Volt valakinek ilyen gondja?
?? Vegyétek le az akksisarut... Mi az, hogy nem indul be? 3 napos állás előtt semmi fura nem volt?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5513 Dátum:
2014.09.16 kedd, 12:05:35 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.08.30 szombat, 19:54:22
Amikor volt az olajcsere, akkor nem volt resetelve? Azóta világít, vagy most gyulladt ki? Mod: Ja hogy most gyulladt ki szal volt resetelve.
Mert ha most, akkor az nem véletlen gyulladt ki érzékeli hogy híg az olaj.
Az lesz baj mint nálunk felhígult az olaj a regenerálás miatt, nem tud elégni mind és vissza kerül a motorba.
Mennyi km van az autóba? Hány km-ként szokott regenerálni? (már ha tudod)
Na most elkaptam a regent (és utána mentem is még vele jó néhány plusz km-t, amíg abbahagyta). Szóval olyan 700-750 km után regenelt, az elvileg normális
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5514 Dátum:
2014.09.16 kedd, 12:48:31 »
Idézetet írta: BT - 2014.09.16 kedd, 12:03:05
?? Vegyétek le az akksisarut... Mi az, hogy nem indul be? 3 napos állás előtt semmi fura nem volt?
másfél hete van a fordnál.....szerinted levették már az aksi sarut?
megen a szagszervíz töketlenkedik....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5515 Dátum:
2014.09.16 kedd, 13:07:14 »
Idézetet írta: BT - 2014.09.16 kedd, 12:03:05
?? Vegyétek le az akksisarut... Mi az, hogy nem indul be? 3 napos állás előtt semmi fura nem volt?
ajánld csak a 2.0 tdcit te filematológus.
Naplózva
Herman
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5516 Dátum:
2014.09.16 kedd, 13:26:37 »
Idézetet írta: BT - 2014.09.16 kedd, 12:03:05
?? Vegyétek le az akksisarut... Mi az, hogy nem indul be? 3 napos állás előtt semmi fura nem volt?
Semmi jele nem volt. Simán leparkoltam, majd mikor be akartam indítani nem ment. Először azt hittem akksi, de mire a convers kijelző eltünt, kijött Engine Malfunction. Azóta is belezi a fordban 2ember, már motortérben és utasban is beleznek, de semmi. Félek iszonyat hogy ne motorvezérlő legyen!
:-(
Naplózva
Herman
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5517 Dátum:
2014.09.16 kedd, 13:28:43 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.16 kedd, 12:48:31
másfél hete van a fordnál.....szerinted levették már az aksi sarut?
megen a szagszervíz töketlenkedik....
háát elképzelésem sincs mit lehet a probléma, de nekik sem.. :-)
már felmerült motorvezérlő adta meg magát, talán 200-300e között van...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5518 Dátum:
2014.09.16 kedd, 13:34:52 »
Idézetet írta: Herman - 2014.09.16 kedd, 13:28:43
háát elképzelésem sincs mit lehet a probléma, de nekik sem.. :-)
már felmerült motorvezérlő adta meg magát, talán 200-300e között van...
Melyik szakszervíz ez?
Ha motorvezérlő, akkor én itt futnék egy kört:
https://boschelectronicservice.eu/hu/termekek-szolgaltatasok
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5519 Dátum:
2014.09.16 kedd, 13:50:45 »
Idézetet írta: Patek - 2014.09.16 kedd, 12:05:35
Na most elkaptam a regent (és utána mentem is még vele jó néhány plusz km-t, amíg abbahagyta). Szóval olyan 700-750 km után regenelt, az elvileg normális
Az teljesen rendben van.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5520 Dátum:
2014.09.16 kedd, 14:06:56 »
Idézetet írta: BT - 2014.09.16 kedd, 13:34:52
Melyik szakszervíz ez?
Ha motorvezérlő, akkor én itt futnék egy kört:
https://boschelectronicservice.eu/hu/termekek-szolgaltatasok
De itt csak Bosch van, nem? Neki meg Siemens kell. Lehet amúgy találni használtat én újat biztos nem vennék ilyen 200-300e ft-ért.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Herman
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5521 Dátum:
2014.09.16 kedd, 15:21:41 »
Idézetet írta: BT - 2014.09.16 kedd, 13:34:52
Melyik szakszervíz ez?
Ha motorvezérlő, akkor én itt futnék egy kört:
https://boschelectronicservice.eu/hu/termekek-szolgaltatasok
Tatabánya...
Remélem nem lesz motorvezérlő...
De lassan elkezdek körülnézni.
Használtat lehet amgy használni? Át kell programozni?
Naplózva
BLACKMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 649
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5522 Dátum:
2014.09.16 kedd, 17:10:05 »
Sziasztok,
Nagyon fincsi módon kiveséztétek az EGR, és a DPF témát, ami nagyon sok hasznos info-val, szolgált számomra!
Viszont még mindig nem tudom, 100% ban, hogy megfelelő e ez az olaj a DPF-emhez: (vagy tényleg van e ami ettől jobb lehet a vasnak)
http://olajborze.hu/Motul_Specific_913C_5W30_5_liter
vagy az alacsonyabb hamutartalmú (WSSM2C-934-B) melyről nagyon keveset találtam.
Egyelőre én nem akarom kiműteni a DPF-et, így jó lenne megtalálni a megfelelő OIL-t.
Eddig marad a fent belinkelt Motul.
Köszönöm!
Naplózva
2014-2022 2011 évj. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,
2005-2014 2002 évj. TD
DI
MK3 115LE +25% chip,
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5523 Dátum:
2014.09.16 kedd, 17:17:08 »
Idézetet írta: BLACKMondeo - 2014.09.16 kedd, 17:10:05
Sziasztok,
Nagyon fincsi módon kiveséztétek az EGR, és a DPF témát, ami nagyon sok hasznos info-val, szolgált számomra!
Viszont még mindig nem tudom, 100% ban, hogy megfelelő e ez az olaj a DPF-emhez: (vagy tényleg van e ami ettől jobb lehet a vasnak)
http://olajborze.hu/Motul_Specific_913C_5W30_5_liter
vagy az alacsonyabb hamutartalmú (WSSM2C-934-B) melyről nagyon keveset találtam.
Egyelőre én nem akarom kiműteni a DPF-et, így jó lenne megtalálni a megfelelő OIL-t.
Eddig marad a fent belinkelt Motul.
Köszönöm!
Miért nem jó a gyári olaj? Az fele ennyibe sem kerül, és biztos jó hozzá.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
fireball
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5524 Dátum:
2014.09.16 kedd, 18:37:42 »
Hali.
2.0 tdci motorban hány km enként illik vezérlést cserélni ? az első tulaj a fordhoz hordta szervizelni végig, 20ezres a gyári olajcsere periódus, érdemesebb sűrűbben cserélni ?
köszi:)
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5525 Dátum:
2014.09.16 kedd, 19:00:11 »
Idézetet írta: BLACKMondeo - 2014.09.16 kedd, 17:10:05
Sziasztok,
Nagyon fincsi módon kiveséztétek az EGR, és a DPF témát, ami nagyon sok hasznos info-val, szolgált számomra!
Viszont még mindig nem tudom, 100% ban, hogy megfelelő e ez az olaj a DPF-emhez: (vagy tényleg van e ami ettől jobb lehet a vasnak)
http://olajborze.hu/Motul_Specific_913C_5W30_5_liter
vagy az alacsonyabb hamutartalmú (WSSM2C-934-B) melyről nagyon keveset találtam.
Egyelőre én nem akarom kiműteni a DPF-et, így jó lenne megtalálni a megfelelő OIL-t.
Eddig marad a fent belinkelt Motul.
Köszönöm!
Ugyanazt tudja, mint a gyári Ford Formula F 5w30, csak jóval drágábban. Annál biztosan nem rosszabb a DPF-nek. Te döntesz.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5526 Dátum:
2014.09.16 kedd, 19:44:37 »
Idézetet írta: fireball - 2014.09.16 kedd, 18:37:42
Hali.
2.0 tdci motorban hány km enként illik vezérlést cserélni ? az első tulaj a fordhoz hordta szervizelni végig, 20ezres a gyári olajcsere periódus, érdemesebb sűrűbben cserélni ?
köszi:)
200e km vagy 10év.
olajcsere 20ig szabadnválasztott.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5527 Dátum:
2014.09.16 kedd, 19:59:33 »
Idézetet írta: BLACKMondeo - 2014.09.16 kedd, 17:10:05
Sziasztok,
Nagyon fincsi módon kiveséztétek az EGR, és a DPF témát, ami nagyon sok hasznos info-val, szolgált számomra!
Viszont még mindig nem tudom, 100% ban, hogy megfelelő e ez az olaj a DPF-emhez: (vagy tényleg van e ami ettől jobb lehet a vasnak)
http://olajborze.hu/Motul_Specific_913C_5W30_5_liter
vagy az alacsonyabb hamutartalmú (WSSM2C-934-B) melyről nagyon keveset találtam.
Egyelőre én nem akarom kiműteni a DPF-et, így jó lenne megtalálni a megfelelő OIL-t.
Eddig marad a fent belinkelt Motul.
Köszönöm!
Jó hozzá, de ez nagyon drága felesleges.
Én azt mondom, hogy a DPF miatt nem érdemes hiper szuper olajat választani.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
BLACKMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 649
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5528 Dátum:
2014.09.16 kedd, 21:07:50 »
Marad a Motul.
Azt hiszem jobb mint a formula.
Naplózva
2014-2022 2011 évj. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,
2005-2014 2002 évj. TD
DI
MK3 115LE +25% chip,
Ohyeah
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 209
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5529 Dátum:
2014.09.16 kedd, 21:26:39 »
Olajcsere előtt állok én is. Én ford formula olajra gondoltam, mivel ez a gyári olaj, gondolom ez csak jo lehet. Miből állapitottad meg, hogy Motul az jobb? van valami észrevételed, tapasztalatod? Mi alapján lehet ezt eldönteni?
Még egy kérdés, ajánlott e olajcsere előtt egy motorbeltér tisztitas (Pro tec engine flush)?
Naplózva
2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE
fireball
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5530 Dátum:
2014.09.16 kedd, 21:57:25 »
Idézetet írta: alf - 2014.09.16 kedd, 19:44:37
200e km vagy 10év.
olajcsere 20ig szabadnválasztott.....
120e nél cseréltek benne először, most 255 van benne, azért gondoltam ,h kicserélném benne. olajban is 15 van. akkor a vezérlést szerintetek még hagyjam, vagy inkább cseréljem ki azt is most?
Naplózva
BLACKMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 649
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5531 Dátum:
2014.09.17 szerda, 00:37:04 »
Idézetet írta: Ohyeah - 2014.09.16 kedd, 21:26:39
Olajcsere előtt állok én is. Én ford formula olajra gondoltam, mivel ez a gyári olaj, gondolom ez csak jo lehet. Miből állapitottad meg, hogy Motul az jobb? van valami észrevételed, tapasztalatod? Mi alapján lehet ezt eldönteni?
Még egy kérdés, ajánlott e olajcsere előtt egy motorbeltér tisztitas (Pro tec engine flush)?
Valójában az évek alatti tapasztalatomra alapozom, hogy a Motul olaj mellett döntöttem. Motorozom és kb. 10 éve használok Motult a vasaimba (autómat kivéve). Autóimat eddig Mobilban fürdettem, viszont még nem volt DPF -es autóm. Elolvastam elég sok tesztet és cikket, biztosan jó a formula is, viszont én a Motulban jobban bízom, talán mert ezt a márkát ismerem ill. hogy ebben már "D" jelölésű is létezik ami mellett végül döntöttem.
Az előző autómban 10.000 kmenként cseréltem olajat és minden 3ik nál megcsináltam a motorbeltér tisztítást Protech löttyel. Több mint 400 volt az autóban, úgy érzem meghálálta a motor a gondoskodást, a mai napig hibátlan. Próbálom jelenleg is a legfinomabb kencét odatolni a vasnak. Ettől függetlenül érdemes az itt leírtakat átolvasni és ennek fényében mérlegelni és dönteni.
Köszönöm mindenkinek aki hozzátett a témához!
Naplózva
2014-2022 2011 évj. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,
2005-2014 2002 évj. TD
DI
MK3 115LE +25% chip,
Habell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 166
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5532 Dátum:
2014.09.17 szerda, 15:38:33 »
Két hát állás után és majdnem 2 nap szerelést követően most volt meg a próba út az autóval. A kettős tömegű és a kuplung szerkezet cseréje úgy néz ki megoldott minden problémát, az összes kerregő hang meg motor zaj eltűnt. A szerelő azt mondta, hogy nagyon rossz volt már a kettős tömegű teljesen elmozdultak ezért rezgett kattogott ennyi minden az autóban. Most nem kerreg a kuplung sem és a váltó is minden fokozatot szépen bevesz. Az autó jól húz, jól megy, a motor sokkal halkabb lett egyenletesen jár most. Az még kiderült, hogy az autó lehet korábban valamikor amikor még külföldön tengődött állhatott mivel néhány elég rozsdás alkatrésze van, de az aggodalomra nem ad okot, mert tartósak. Az autó 2 hétig állt egy helyben közben kétszer indítottam be, amikor elvittük a szerelőhöz akkor nagyobb tócsa volt a motor alatt. Kiderült, hogy a gázolajat veri ki egy kis valamilyen alkatrész ( sajnos nem tudom a nevét ), ami minimálisan könnyezik és a motor alatt lévő lemezben gyűlt eddig. Az a kis valami még cserére szorul.
A két hét állás most a szerelőnél produkált olyat, hogy valamiért azt jelzi nem tölt az akkumulátor. Kimérte, hogy töltés van és rendesen adja le. Lehet, hogy kell vele menni pár km-t és akkor vissza áll normálisan és nem jelzi. Kiolvasta még számítógéppel is a hibákat, valami intelligens generátor akármit ír ki, amit nem tudott, hogy mit jelent (?)…
Az egyik hengernél a porlasztót jelezte még, hogy az nagyon nem jó. A porlasztókat le kellene szedni majd bevizsgálni és javíttatni, a cserét kerülöm…
Az autó vár most egy alkatrészre, hogy a gázolaj folyás megszűnjön, valamint a porlasztós dolgot kellene megoldani, csak azt egy másik szerelőnél fogom (BOSCH) szervizben, ahol jobban értenek hozzá és ráérnek. (A szerelőm tele van melóval…) Még egy futómű beállítás is vissza van.
A hűtővíz után töltögetés és annak rejtélyes módon való eltűnése egyenlőre nem oldódott meg, nem találta meg a szerelő, hogy hol tűnik el a víz.
A szerelő még jelezte, hogy az első fék betétek, fék tárcsa cserére szorul, mert eléggé kopottak. Ez majd egy következő neki futás lesz, árban fogalmam sincs, ez hol mozog…
A porlasztós témát szeretném még letudni, annak vizsgálata javítása és egyebek… ( a kettős tömegű és egyéb dolgok nem kevés pénzbe kerültek… )
Naplózva
MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5533 Dátum:
2014.09.17 szerda, 16:10:09 »
Idézetet írta: Habell - 2014.09.17 szerda, 15:38:33
Két hát állás után és majdnem 2 nap szerelést követően most volt meg a próba út az autóval. A kettős tömegű és a kuplung szerkezet cseréje úgy néz ki megoldott minden problémát, az összes kerregő hang meg motor zaj eltűnt. A szerelő azt mondta, hogy nagyon rossz volt már a kettős tömegű teljesen elmozdultak ezért rezgett kattogott ennyi minden az autóban. Most nem kerreg a kuplung sem és a váltó is minden fokozatot szépen bevesz. Az autó jól húz, jól megy, a motor sokkal halkabb lett egyenletesen jár most. Az még kiderült, hogy az autó lehet korábban valamikor amikor még külföldön tengődött állhatott mivel néhány elég rozsdás alkatrésze van, de az aggodalomra nem ad okot, mert tartósak. Az autó 2 hétig állt egy helyben közben kétszer indítottam be, amikor elvittük a szerelőhöz akkor nagyobb tócsa volt a motor alatt. Kiderült, hogy a gázolajat veri ki egy kis valamilyen alkatrész ( sajnos nem tudom a nevét ), ami minimálisan könnyezik és a motor alatt lévő lemezben gyűlt eddig. Az a kis valami még cserére szorul.
A két hét állás most a szerelőnél produkált olyat, hogy valamiért azt jelzi nem tölt az akkumulátor. Kimérte, hogy töltés van és rendesen adja le. Lehet, hogy kell vele menni pár km-t és akkor vissza áll normálisan és nem jelzi. Kiolvasta még számítógéppel is a hibákat, valami intelligens generátor akármit ír ki, amit nem tudott, hogy mit jelent (?)…
Az egyik hengernél a porlasztót jelezte még, hogy az nagyon nem jó. A porlasztókat le kellene szedni majd bevizsgálni és javíttatni, a cserét kerülöm…
Az autó vár most egy alkatrészre, hogy a gázolaj folyás megszűnjön, valamint a porlasztós dolgot kellene megoldani, csak azt egy másik szerelőnél fogom (BOSCH) szervizben, ahol jobban értenek hozzá és ráérnek. (A szerelőm tele van melóval…) Még egy futómű beállítás is vissza van.
A hűtővíz után töltögetés és annak rejtélyes módon való eltűnése egyenlőre nem oldódott meg, nem találta meg a szerelő, hogy hol tűnik el a víz.
A szerelő még jelezte, hogy az első fék betétek, fék tárcsa cserére szorul, mert eléggé kopottak. Ez majd egy következő neki futás lesz, árban fogalmam sincs, ez hol mozog…
A porlasztós témát szeretném még letudni, annak vizsgálata javítása és egyebek… ( a kettős tömegű és egyéb dolgok nem kevés pénzbe kerültek… )
igen, sejtettük hogy ez lesz, de jó hír hogy akkor ez is pipa.
hűtővíznél a termosztátnál keresgéljetek első körben. szerintem a tömítés döglött meg,de írtam korábban is. tipushiba. 90 % feletti az esély hogy ott a gond. azt megnézte?
fékre:
elsö fékbetét kszl. : 13000.-Textar
16000.-Ferodo
17400.- Gyári
8000.- LPR
első féktárcsa : 19980.-/db gyári
18500.-/db Textar
13500.-/DB Ferodo
ilyen áron kb. találsz itt a fórumon de kérj be ajánlatot. én most vettem allied nippon betéteket 11-12e körül, azt át is adom ha kell a minin. (sajnos felesleges lett, mert nem kopott el a betétem, csak kedvtelésből csikorog...)
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5534 Dátum:
2014.09.17 szerda, 22:46:06 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2014.09.14 vasárnap, 22:18:17
linkelgetni én is tudok sokmindent, de
1, tdci-ben tuti nincs összenyitás
2, turbodízelnél el kell felejteni a szívó benya alapelveket. ha így lenne, akkor pl mk3-nál nem létezne olyan rendszer, hogy csak kat+végdob (gyárilag ilyen)
Zsolt: elfogadom amit mondasz.
1 dolgot mondj meg nekem kérlek:
amikor kipufogás ütemben a dugattyú a felső holtpontra ér (eddig ugye nyitva a kipuff szelep), akkor a kompressziós térben még van kipuffgáz. Mi biztosítja azt, hogy ez innen eltűnjön?
(Mi biztosítja, hogy a beszívott levegő ezzel ne keveredjen?)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5535 Dátum:
2014.09.17 szerda, 23:50:43 »
Idézetet írta: Habell - 2014.09.17 szerda, 15:38:33
Két hát állás után és majdnem 2 nap szerelést követően most volt meg a próba út az autóval. A kettős tömegű és a kuplung szerkezet cseréje úgy néz ki megoldott minden problémát, az összes kerregő hang meg motor zaj eltűnt. A szerelő azt mondta, hogy nagyon rossz volt már a kettős tömegű teljesen elmozdultak ezért rezgett kattogott ennyi minden az autóban. Most nem kerreg a kuplung sem és a váltó is minden fokozatot szépen bevesz. Az autó jól húz, jól megy, a motor sokkal halkabb lett egyenletesen jár most. Az még kiderült, hogy az autó lehet korábban valamikor amikor még külföldön tengődött állhatott mivel néhány elég rozsdás alkatrésze van, de az aggodalomra nem ad okot, mert tartósak. Az autó 2 hétig állt egy helyben közben kétszer indítottam be, amikor elvittük a szerelőhöz akkor nagyobb tócsa volt a motor alatt. Kiderült, hogy a gázolajat veri ki egy kis valamilyen alkatrész ( sajnos nem tudom a nevét ), ami minimálisan könnyezik és a motor alatt lévő lemezben gyűlt eddig. Az a kis valami még cserére szorul.
A két hét állás most a szerelőnél produkált olyat, hogy valamiért azt jelzi nem tölt az akkumulátor. Kimérte, hogy töltés van és rendesen adja le. Lehet, hogy kell vele menni pár km-t és akkor vissza áll normálisan és nem jelzi. Kiolvasta még számítógéppel is a hibákat, valami intelligens generátor akármit ír ki, amit nem tudott, hogy mit jelent (?)…
Az egyik hengernél a porlasztót jelezte még, hogy az nagyon nem jó. A porlasztókat le kellene szedni majd bevizsgálni és javíttatni, a cserét kerülöm…
Az autó vár most egy alkatrészre, hogy a gázolaj folyás megszűnjön, valamint a porlasztós dolgot kellene megoldani, csak azt egy másik szerelőnél fogom (BOSCH) szervizben, ahol jobban értenek hozzá és ráérnek. (A szerelőm tele van melóval…) Még egy futómű beállítás is vissza van.
A hűtővíz után töltögetés és annak rejtélyes módon való eltűnése egyenlőre nem oldódott meg, nem találta meg a szerelő, hogy hol tűnik el a víz.
A szerelő még jelezte, hogy az első fék betétek, fék tárcsa cserére szorul, mert eléggé kopottak. Ez majd egy következő neki futás lesz, árban fogalmam sincs, ez hol mozog…
A porlasztós témát szeretném még letudni, annak vizsgálata javítása és egyebek… ( a kettős tömegű és egyéb dolgok nem kevés pénzbe kerültek… )
Szép kis összeget rá lapátolsz így ahogy leírtad jó sok gond van ott.
Még jó hogy nincs dpf-ed.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
Habell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 166
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5536 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 07:24:00 »
Idézetet írta: Arabic - 2014.09.17 szerda, 16:10:09
igen, sejtettük hogy ez lesz, de jó hír hogy akkor ez is pipa.
hűtővíznél a termosztátnál keresgéljetek első körben. szerintem a tömítés döglött meg,de írtam korábban is. tipushiba. 90 % feletti az esély hogy ott a gond. azt megnézte?
fékre:
elsö fékbetét kszl. : 13000.-Textar
16000.-Ferodo
17400.- Gyári
8000.- LPR
első féktárcsa : 19980.-/db gyári
18500.-/db Textar
13500.-/DB Ferodo
ilyen áron kb. találsz itt a fórumon de kérj be ajánlatot. én most vettem allied nippon betéteket 11-12e körül, azt át is adom ha kell a minin. (sajnos felesleges lett, mert nem kopott el a betétem, csak kedvtelésből csikorog...)
Tudom, hogy írtad a hűtővizes dolgot, meg is mondtam a szerelőnek de nem nézte meg, amikor harmadszor szóltam neki akkor elég felületesen pillantott rá az autóra, majd egy ráérősebb pillanatában neki futunk a témának megint.
A fékekkel kapcsolatban tájékozódok aztán írok, hogy mire jutottam. Hirtelen a neten ránézve 60-80 körül tippeltem be a fékbetét féktárcsákat. Ma a porlasztós dolog után járok majd meg a futómű beállítást csináltatom meg.
Naplózva
MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Habell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 166
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5537 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 07:30:02 »
Idézetet írta: Szlobi - 2014.09.17 szerda, 23:50:43
Szép kis összeget rá lapátolsz így ahogy leírtad jó sok gond van ott.
Még jó hogy nincs dpf-ed.
Ismertem az autót, tudtam kitől vettem. 197.000 Km-el a vezérlés nemrég volt csérelve meg az olaj. Az autóra kb. 400.000 ft. körül tippeltünk hogy költeni kell majd legrosszabb esetben. Ez szépen apránként be is jön, sajnos... de nem ért akkora meglepetés. 1000 km-t lett hajtva és aztán jöttek elő a gondok amiknél most tartok aztán remélem lezárul a történet és nagyon sokáig rendben lesz minden. A vételi ára 1,6 millió volt úgy gondolom, hogy ez így is jó ár volt még, a használtautón nézegettem 1,9 és 2 felett voltak inkább ezek a típusok vagy a 2.0 tdci-k de azok ismeretlen kereskedőtől lettek volna meg több km-el és akkor azoknál is előjöhetnek a gondok amiknél most tartok.
Naplózva
MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5538 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 08:31:26 »
Idézetet írta: Habell - 2014.09.18 csütörtök, 07:30:02
Ismertem az autót, tudtam kitől vettem. 197.000 Km-el a vezérlés nemrég volt csérelve meg az olaj. Az autóra kb. 400.000 ft. körül tippeltünk hogy költeni kell majd legrosszabb esetben. Ez szépen apránként be is jön, sajnos... de nem ért akkora meglepetés. 1000 km-t lett hajtva és aztán jöttek elő a gondok amiknél most tartok aztán remélem lezárul a történet és nagyon sokáig rendben lesz minden. A vételi ára 1,6 millió volt úgy gondolom, hogy ez így is jó ár volt még, a használtautón nézegettem 1,9 és 2 felett voltak inkább ezek a típusok vagy a 2.0 tdci-k de azok ismeretlen kereskedőtől lettek volna meg több km-el és akkor azoknál is előjöhetnek a gondok amiknél most tartok.
ez így van, illetve a 2.0 motorokkal is van gond ha ismeretlenek... annyi a vigasz, hogy a kuplung kopó illetve a fék is, szóval ahogy írtad, ezt bele kellett kalkulálni... a termosztát nem egy nagy összeg, csak nézzenek rá, azzal is rendben leszel. a porlasztó érdekes... olyan gondom nekem nem volt, de majd írd meg hogy mi mennyi. ezek után szerintem hosszú nyugodt élet vár rád is. akksi? generátor? motorháztető nyit-zár rendesen? (ott a kábel szeret berohadni...)
Naplózva
Habell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 166
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5539 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 13:44:57 »
A bosch szervizben megnézte szerelő a termosztátnál meg a környékét, nem tapasztalt folyást ott. Ha látványosan nem tűnik el akkor ez most annyiban marad egyenlőre.
A töltést még mindig jelzi, hogy nincs. Ma mentem vele kb. 60 km-t ez alatt is végig jelezte a pirosat más semmi. Bosch szervizben erre is rákérdeztem, de csak annyit mondtak hogy menjek el autóvillamosság szerelőhöz, de az is lehet hogy a generátorban szórakozik valami vissza jelző... A hiba kód kiolvasó jelzi ezt a generátoros dolgot amit korábban írtam. Aki eddig szerelte az autót az ígéretet tett hogy amint lesz ideje utána olvas ennek a hibának.... ( idő kérdése )
A bosch szervizben szintén megnézettem a porlasztókat, ugyan azok az értékek jöttek, hogy a 3. hengernél rossz a porlasztó. Szerettem volna, hogy ha bevizsgálják, de ezt majd... vissza hívnak felhívnak stb... Aztán megnézték a porlasztó kódját leolvasták, egyenlőre nem tudták meg találni az alkatrészt sem. Annyit mondtak, hogy ez mindenképp csere nem lehet javítani mert siemens... Árat semmit nem mondanak egyenlőre majd hívnak, hogy mi lesz... bevizsgálják, kitisztítják azt mondták de az nem oldja meg a gondot cserélni kell, plusz az gázolaj szűrőt is... ( meg egy másik szerelő szerint még sok mást is cserélnek ilyenkor egyben, de hagyjuk mert már sok lesz...)
Elmentem ezután a Lángba, hogy árakat kérdezzek. Egy kicsit leszaromstílusban bántak velem, így nem vagyok velük nagyobb előbbre. Minden alkatrészből középár kategóriát mondtak. ( hiába szerettem volna szélesebb palettát tudni meg márkát de nem közölték ezeket már ) 1 porlasztóra 145.000 Ft.-ot, 1 gázolaj szűrőre 2050. ft.-ot, fékbetét szettre az 18.675 ft-ot. 1 db féktárcsára 20.830 ft-ot mondtak. Bármi más kérdésem hogy milyen márka ez meg stb. nem válaszoltak, elég flegma volt az ember. ( ezekből az árakból még 20-30 %-ot letudok venni kedvezménnyel )
Elmentem ez után egy webshopos ismerőshöz aki szintén alkatrészek beszerzésével foglalkozik. Hasonló kérdéseim voltak, ő konkrétan kiakadt, ott hogy a siemenst nem lehet javítani mert szerinte lehet.... felhívott egy diesel szerelő embert aki megadott egy pesti cég nevet és ott érdeklődjünk. Akkor ezután az mpdiesel.hut megnéztük majd felhívtuk őket. Mondtak egy kódot ami ha egyezik a porlasztón lévő kóddal akkor tudják javítani. Ez a kód egyezik... ( kicsit akkor szidta az ismerős, hogy a bosch szerviz már megint le akar húzni új alkatrésszel valakit...) Akkor az mpdiesel.hu közölte, hogy egy porlasztó javítása vizsgálata 40.000 Ft.+áfa, és akkor még plusz a 3 másik bevizsgálása ami elméletileg jó. Úgy kellene postázni nekik, aztán megjvítva vissza küldik de azt is mondták, hogy lehet van nekik készleten felújított.
A webshopos alkatrészes boltba is érdeklődtem árakban. A porlasztóra 150.000 Ft.-ot, cimmerman féktárcsára 1 db 14.000 Ft.-ot, fékbetét szettre 19.000 Ft.-ot mondott. Volt egy márka amit nem talált meg, de azt ajánlotta most passzalom, hogy mi volt az... A cimmermanre mondta, hogy jó, meg a textarra, a ferodóra azt mondta, hogy *** azt semmiképp. Aztán ennél szélesebben nem nézett szét, majd ha aktuálisabb lesz.
Ezek után az eredeti szerelőmhöz vissza tértem elmondtam neki mire jutottam. csodálkozott a bosch szerviz hozzá állásán.. pedig ő küldött oda mert kifejezetten ehhez értenek meg műszereik is vannak de aztán semmi konkrét biztató segítséget nem adtak. A szerelőm mondott egy újabb lehetőséget, persze ha ideje lesz rá... valamikor jövő héten beszéljek vele újra, és akkor ha úgy van akkor kiszedi ő a porlasztókat és elviszi vasvárra vagy egervárra nemtudom melyik, ott bevizsgáltatja és ha lehet akkor javíttatja. A pesti cégre annyit mondott, hogy ő küldött már így porlasztót, hogy 4ből 1 rossz 3 jó, de 4et javítanak akármi van lehet megse nézik csak javítják kapásból. Arról a megoldásról lebeszélt, inkább várjak rá... a bosch is nyögve nyelve vizsgálná de egyből cserélné, mert állításuk szerint az országban ezt nem tudják javítani. A fékekről volt még szó, de azokba majd később mélyed bele és akkor tőle is kapok árakat. Annyit mondott, hogy a brembo ami jó márka sokat rakott már be, és mindig volt valami gond velük, tehát a márkás is olykor lehet ***...
Lehet a porlasztó hibája okozta ezt a kettős tömegű problémát is... jó lenne ha a porlasztó nem tenné megint ezt...
Mi a vélemény a fentiekkel kapcsolatban? Mit tudtok a pesti cégről illetve egerszegi fórumtárs a másik lehetőségről?
Naplózva
MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5540 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 13:54:15 »
Egerváron van a Diesel 97 Bt. , Köcse Zoltán talán .
Régi szakember az öreg, s a fiai is ügyes. A fiai szereli javarészt az újjabb autókat. Mindenhez hozzányúlnak, amit lehet megcsinálnak, nem lehúzosak... felszerelésük is megvan hozzá.
Nekem még anno Tipo 1.9 TD-m adagolóját csinálták, tökéletes lett, jól beállítva. De már akkor voltak nála V6-os audi...bmw.. néhány éves autók (ez közel 10 éve volt)
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5541 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 14:07:01 »
Idézetet írta: Habell - 2014.09.18 csütörtök, 13:44:57
A bosch szervizben megnézte szerelő a termosztátnál meg a környékét, nem tapasztalt folyást ott. Ha látványosan nem tűnik el akkor ez most annyiban marad egyenlőre.
A töltést még mindig jelzi, hogy nincs. Ma mentem vele kb. 60 km-t ez alatt is végig jelezte a pirosat más semmi. Bosch szervizben erre is rákérdeztem, de csak annyit mondtak hogy menjek el autóvillamosság szerelőhöz, de az is lehet hogy a generátorban szórakozik valami vissza jelző... A hiba kód kiolvasó jelzi ezt a generátoros dolgot amit korábban írtam. Aki eddig szerelte az autót az ígéretet tett hogy amint lesz ideje utána olvas ennek a hibának.... ( idő kérdése )
A bosch szervizben szintén megnézettem a porlasztókat, ugyan azok az értékek jöttek, hogy a 3. hengernél rossz a porlasztó. Szerettem volna, hogy ha bevizsgálják, de ezt majd... vissza hívnak felhívnak stb... Aztán megnézték a porlasztó kódját leolvasták, egyenlőre nem tudták meg találni az alkatrészt sem. Annyit mondtak, hogy ez mindenképp csere nem lehet javítani mert siemens... Árat semmit nem mondanak egyenlőre majd hívnak, hogy mi lesz... bevizsgálják, kitisztítják azt mondták de az nem oldja meg a gondot cserélni kell, plusz az gázolaj szűrőt is... ( meg egy másik szerelő szerint még sok mást is cserélnek ilyenkor egyben, de hagyjuk mert már sok lesz...)
Elmentem ezután a Lángba, hogy árakat kérdezzek. Egy kicsit leszaromstílusban bántak velem, így nem vagyok velük nagyobb előbbre. Minden alkatrészből középár kategóriát mondtak. ( hiába szerettem volna szélesebb palettát tudni meg márkát de nem közölték ezeket már ) 1 porlasztóra 145.000 Ft.-ot, 1 gázolaj szűrőre 2050. ft.-ot, fékbetét szettre az 18.675 ft-ot. 1 db féktárcsára 20.830 ft-ot mondtak. Bármi más kérdésem hogy milyen márka ez meg stb. nem válaszoltak, elég flegma volt az ember. ( ezekből az árakból még 20-30 %-ot letudok venni kedvezménnyel )
Elmentem ez után egy webshopos ismerőshöz aki szintén alkatrészek beszerzésével foglalkozik. Hasonló kérdéseim voltak, ő konkrétan kiakadt, ott hogy a siemenst nem lehet javítani mert szerinte lehet.... felhívott egy diesel szerelő embert aki megadott egy pesti cég nevet és ott érdeklődjünk. Akkor ezután az mpdiesel.hut megnéztük majd felhívtuk őket. Mondtak egy kódot ami ha egyezik a porlasztón lévő kóddal akkor tudják javítani. Ez a kód egyezik... ( kicsit akkor szidta az ismerős, hogy a bosch szerviz már megint le akar húzni új alkatrésszel valakit...) Akkor az mpdiesel.hu közölte, hogy egy porlasztó javítása vizsgálata 40.000 Ft.+áfa, és akkor még plusz a 3 másik bevizsgálása ami elméletileg jó. Úgy kellene postázni nekik, aztán megjvítva vissza küldik de azt is mondták, hogy lehet van nekik készleten felújított.
A webshopos alkatrészes boltba is érdeklődtem árakban. A porlasztóra 150.000 Ft.-ot, cimmerman féktárcsára 1 db 14.000 Ft.-ot, fékbetét szettre 19.000 Ft.-ot mondott. Volt egy márka amit nem talált meg, de azt ajánlotta most passzalom, hogy mi volt az... A cimmermanre mondta, hogy jó, meg a textarra, a ferodóra azt mondta, hogy *** azt semmiképp. Aztán ennél szélesebben nem nézett szét, majd ha aktuálisabb lesz.
Ezek után az eredeti szerelőmhöz vissza tértem elmondtam neki mire jutottam. csodálkozott a bosch szerviz hozzá állásán.. pedig ő küldött oda mert kifejezetten ehhez értenek meg műszereik is vannak de aztán semmi konkrét biztató segítséget nem adtak. A szerelőm mondott egy újabb lehetőséget, persze ha ideje lesz rá... valamikor jövő héten beszéljek vele újra, és akkor ha úgy van akkor kiszedi ő a porlasztókat és elviszi vasvárra vagy egervárra nemtudom melyik, ott bevizsgáltatja és ha lehet akkor javíttatja. A pesti cégre annyit mondott, hogy ő küldött már így porlasztót, hogy 4ből 1 rossz 3 jó, de 4et javítanak akármi van lehet megse nézik csak javítják kapásból. Arról a megoldásról lebeszélt, inkább várjak rá... a bosch is nyögve nyelve vizsgálná de egyből cserélné, mert állításuk szerint az országban ezt nem tudják javítani. A fékekről volt még szó, de azokba majd később mélyed bele és akkor tőle is kapok árakat. Annyit mondott, hogy a brembo ami jó márka sokat rakott már be, és mindig volt valami gond velük, tehát a márkás is olykor lehet ***...
Lehet a porlasztó hibája okozta ezt a kettős tömegű problémát is... jó lenne ha a porlasztó nem tenné megint ezt...
Mi a vélemény a fentiekkel kapcsolatban? Mit tudtok a pesti cégről illetve egerszegi fórumtárs a másik lehetőségről?
Nekem is volt Egerváron már a kocsi porlasztói. Akkor (2 éve) 10 ezer Ft-ért vizsgálták be és állapították meg, h jól működik mindegyik. Nekem csak ennyi tapasztalatom van velük, ez alapján nem tudok rájuk rosszat mondani.
De valóban régi motorosok, szal értenek ahhoz amit csinálnak.
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5542 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 14:08:55 »
Idézetet írta: Habell - 2014.09.18 csütörtök, 13:44:57
A bosch szervizben megnézte szerelő a termosztátnál meg a környékét, nem tapasztalt folyást ott. Ha látványosan nem tűnik el akkor ez most annyiban marad egyenlőre.
A töltést még mindig jelzi, hogy nincs. Ma mentem vele kb. 60 km-t ez alatt is végig jelezte a pirosat más semmi. Bosch szervizben erre is rákérdeztem, de csak annyit mondtak hogy menjek el autóvillamosság szerelőhöz, de az is lehet hogy a generátorban szórakozik valami vissza jelző... A hiba kód kiolvasó jelzi ezt a generátoros dolgot amit korábban írtam. Aki eddig szerelte az autót az ígéretet tett hogy amint lesz ideje utána olvas ennek a hibának.... ( idő kérdése )
A bosch szervizben szintén megnézettem a porlasztókat, ugyan azok az értékek jöttek, hogy a 3. hengernél rossz a porlasztó. Szerettem volna, hogy ha bevizsgálják, de ezt majd... vissza hívnak felhívnak stb... Aztán megnézték a porlasztó kódját leolvasták, egyenlőre nem tudták meg találni az alkatrészt sem. Annyit mondtak, hogy ez mindenképp csere nem lehet javítani mert siemens... Árat semmit nem mondanak egyenlőre majd hívnak, hogy mi lesz... bevizsgálják, kitisztítják azt mondták de az nem oldja meg a gondot cserélni kell, plusz az gázolaj szűrőt is... ( meg egy másik szerelő szerint még sok mást is cserélnek ilyenkor egyben, de hagyjuk mert már sok lesz...)
Elmentem ezután a Lángba, hogy árakat kérdezzek. Egy kicsit leszaromstílusban bántak velem, így nem vagyok velük nagyobb előbbre. Minden alkatrészből középár kategóriát mondtak. ( hiába szerettem volna szélesebb palettát tudni meg márkát de nem közölték ezeket már ) 1 porlasztóra 145.000 Ft.-ot, 1 gázolaj szűrőre 2050. ft.-ot, fékbetét szettre az 18.675 ft-ot. 1 db féktárcsára 20.830 ft-ot mondtak. Bármi más kérdésem hogy milyen márka ez meg stb. nem válaszoltak, elég flegma volt az ember. ( ezekből az árakból még 20-30 %-ot letudok venni kedvezménnyel )
Elmentem ez után egy webshopos ismerőshöz aki szintén alkatrészek beszerzésével foglalkozik. Hasonló kérdéseim voltak, ő konkrétan kiakadt, ott hogy a siemenst nem lehet javítani mert szerinte lehet.... felhívott egy diesel szerelő embert aki megadott egy pesti cég nevet és ott érdeklődjünk. Akkor ezután az mpdiesel.hut megnéztük majd felhívtuk őket. Mondtak egy kódot ami ha egyezik a porlasztón lévő kóddal akkor tudják javítani. Ez a kód egyezik... ( kicsit akkor szidta az ismerős, hogy a bosch szerviz már megint le akar húzni új alkatrésszel valakit...) Akkor az mpdiesel.hu közölte, hogy egy porlasztó javítása vizsgálata 40.000 Ft.+áfa, és akkor még plusz a 3 másik bevizsgálása ami elméletileg jó. Úgy kellene postázni nekik, aztán megjvítva vissza küldik de azt is mondták, hogy lehet van nekik készleten felújított.
A webshopos alkatrészes boltba is érdeklődtem árakban. A porlasztóra 150.000 Ft.-ot, cimmerman féktárcsára 1 db 14.000 Ft.-ot, fékbetét szettre 19.000 Ft.-ot mondott. Volt egy márka amit nem talált meg, de azt ajánlotta most passzalom, hogy mi volt az... A cimmermanre mondta, hogy jó, meg a textarra, a ferodóra azt mondta, hogy *** azt semmiképp. Aztán ennél szélesebben nem nézett szét, majd ha aktuálisabb lesz.
Ezek után az eredeti szerelőmhöz vissza tértem elmondtam neki mire jutottam. csodálkozott a bosch szerviz hozzá állásán.. pedig ő küldött oda mert kifejezetten ehhez értenek meg műszereik is vannak de aztán semmi konkrét biztató segítséget nem adtak. A szerelőm mondott egy újabb lehetőséget, persze ha ideje lesz rá... valamikor jövő héten beszéljek vele újra, és akkor ha úgy van akkor kiszedi ő a porlasztókat és elviszi vasvárra vagy egervárra nemtudom melyik, ott bevizsgáltatja és ha lehet akkor javíttatja. A pesti cégre annyit mondott, hogy ő küldött már így porlasztót, hogy 4ből 1 rossz 3 jó, de 4et javítanak akármi van lehet megse nézik csak javítják kapásból. Arról a megoldásról lebeszélt, inkább várjak rá... a bosch is nyögve nyelve vizsgálná de egyből cserélné, mert állításuk szerint az országban ezt nem tudják javítani. A fékekről volt még szó, de azokba majd később mélyed bele és akkor tőle is kapok árakat. Annyit mondott, hogy a brembo ami jó márka sokat rakott már be, és mindig volt valami gond velük, tehát a márkás is olykor lehet ***...
Lehet a porlasztó hibája okozta ezt a kettős tömegű problémát is... jó lenne ha a porlasztó nem tenné megint ezt...
Mi a vélemény a fentiekkel kapcsolatban? Mit tudtok a pesti cégről illetve egerszegi fórumtárs a másik lehetőségről?
De mi van a gázolajszűrővel? Azt miért cserélik?
Erről írtál, h csöpög a gázolja? Én végignézném a gázolaj visszaeresztő csöveket. Lehet vmelyik meg van repedve és ott csöpög. Nekem anno volt ilyen gondom.
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5543 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 14:14:14 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2014.09.18 csütörtök, 14:08:55
De mi van a gázolajszűrővel? Azt miért cserélik?
Erről írtál, h csöpög a gázolja? Én végignézném a gázolaj visszaeresztő csöveket. Lehet vmelyik meg van repedve és ott csöpög. Nekem anno volt ilyen gondom.
Vagy éppen a 3. pcsúcsnál ereszt a cső és azért dob rá hibát???
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5544 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 14:59:16 »
Szia,
-ha pestre hoznád, akkor -bár én nem voltam ott- őt ajánlották többen, remélem nem itt voltál...
http://www.filepdiesel.hu/index1.php?menu=tevekenyseg
igaz hogy ő is bosch, de talán másképp áll hozzá.
-kérj ajánlatot a fórumon lévő alkatrész kereskedőktől is, jó árakat tudnak és van házhoz szállítás/utánvét is...
-ha láthatóan folyna a termosztátnál akkor már megfőtt volna a motor. szerintem szét kell szedni és ránézni. legalább tömítőgyűrűt cseréljetek. a gond a porlasztóház öntött műanyagával szokott lenni, hogy reped. de ha szétszeded, a tömítést mindenképpen cseréld, kárt nem teszel vele.
- gázolajszűrőt cserélhetsz, persze, de a gond nem itt van. hanem hogy siemens.
- ferodo tárcsa nem rossz, a betét már igen, mert csikorog mintha el lenne kopva. nekem bremboval csak jó tapasztalatom volt, ugyanúgy mint ate, textar márkával. zimmermannról nem tudok nyalatkozni.
hajrá.
Naplózva
Habell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 166
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5545 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 20:21:39 »
A gázolaj szűrővel nincsen gond. Csak azt mondták ha a porlasztó ki van cserélve akkor vele együtt a gázolaj szűrőt is cserélik. ( nem vagyok egy műszaki szaki engem megtudnak dumálni ha így van ha nem.... sajnos, csak körbe kérdezek előtte. )
Lehet akkor az egervári megoldás lesz, közel van meg kapcsolat is biztosabb a szerelőm az oda szokta vinni az ilyen porlasztókat, csak sajnos ideje nincs rá... ez az én gondom. A bosch szerviz töketlenkedik, a pesti megoldás meg postázgatás az ismeretlen megint kérdéses, az egervári megoldás lenne közelebbi jobb biztosabb, de hát a szerelőm alig ér rá...
A gázolaj igen csöpög, amit írtam sajnos nem tudom mi a neve ahol ez jön folyamatban van az alkatrész beszerzés, arra azt mondták pikkpakk cserélik.
Naplózva
MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5546 Dátum:
2014.09.18 csütörtök, 20:50:04 »
Idézetet írta: Habell - 2014.09.18 csütörtök, 20:21:39
A gázolaj szűrővel nincsen gond. Csak azt mondták ha a porlasztó ki van cserélve akkor vele együtt a gázolaj szűrőt is cserélik. ( nem vagyok egy műszaki szaki engem megtudnak dumálni ha így van ha nem.... sajnos, csak körbe kérdezek előtte. )
Lehet akkor az egervári megoldás lesz, közel van meg kapcsolat is biztosabb a szerelőm az oda szokta vinni az ilyen porlasztókat, csak sajnos ideje nincs rá... ez az én gondom. A bosch szerviz töketlenkedik, a pesti megoldás meg postázgatás az ismeretlen megint kérdéses, az egervári megoldás lenne közelebbi jobb biztosabb, de hát a szerelőm alig ér rá...
A gázolaj igen csöpög, amit írtam sajnos nem tudom mi a neve ahol ez jön folyamatban van az alkatrész beszerzés, arra azt mondták pikkpakk cserélik.
Majd kérdezz rá még egyszer, h mi ez az alkatrész, mert engem érdekel, hogy hol csöpög.
Sok sikert!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Herman
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5547 Dátum:
2014.09.19 péntek, 15:07:00 »
Idézetet írta: Herman - 2014.09.16 kedd, 11:44:53
Helló Mindenki,
háát nagy xarban vagyok, gondoltam írok, hátha valakinek már volt vele gondja. Mondeo 2008 mk4 kombi, 2.0tdci titanium.
3napig állt, majd mikor beindítottam volna, gyújtás ok, de utána Engine Malfunction. Egyszer sem lehetett beindítani. Számítógépes rácsatlakozás nem volt megoldható, mert nem ismerte fel a motorvezérlőt.
Már lassan 1,5 hete van a Fordnál, alig alszom, nem találják mi a helyzet, elképzelhető a gyatyám is rámegy és motorvezérlő lesz a vége.
Eret vágok akkor, több 100ezres árakat rebesget mindenki.
Volt valakinek ilyen gondja?
Hellósztok,
2hét huza vona után meglett a hiba.
A motorvezérlőbe naftát adó kábel meg volt törve, hol adott hol nem áramot, és szivatta a szerelőt. Visszabontva megmozdítva el is törött a kábel.
Egy 6éves kocsinál nem tudom hogy fordulhat ez elő, de legalább nem lett motorvezérlős.
Ha valakinek ilyen hibája lenne, először ezt nézze.
Cső mindenkinek...
Naplózva
Patek
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 568
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5548 Dátum:
2014.09.23 kedd, 17:34:40 »
Idézetet írta: Patek - 2014.09.16 kedd, 12:05:35
Na most elkaptam a regent (és utána mentem is még vele jó néhány plusz km-t, amíg abbahagyta). Szóval olyan 700-750 km után regenelt, az elvileg normális
Azt olvastam itt valahol, hogy az Euro V-ös motornál már kicsi az esély a motorolaj hígulásra, mert közvetlenül a DPF előtt fecskendezi be a rendszer a plusz GO-t.
Én megnéztem a teljes dokumentációmat a kocsiról, és nekem már Euro-V -ös motorom van.
Ez igaz, amit fentebb írtam?
Naplózva
Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Arabic
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #5549 Dátum:
2014.09.23 kedd, 17:37:57 »
Idézetet írta: Patek - 2014.09.23 kedd, 17:34:40
Azt olvastam itt valahol, hogy az Euro V-ös motornál már kicsi az esély a motorolaj hígulásra, mert közvetlenül a DPF előtt fecskendezi be a rendszer a plusz GO-t.
Én megnéztem a teljes dokumentációmat a kocsiról, és nekem már Euro-V -ös motorom van.
Ez igaz, amit fentebb írtam?
állitólag igaz.
Etisben ellenőrizd hogy milyen motorod van. ha eu5 akkor nem kell altató...
Naplózva
Oldalak:
1
...
104
105
106
107
108
109
110
[
111
]
112
113
114
115
116
117
118
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ