Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:20:12
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
130
131
132
133
134
135
136
[
137
]
138
139
140
141
142
143
144
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5254243 alkalommal)
0 Felhasználó és 85 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6800 Dátum:
2015.02.28 szombat, 18:56:36 »
Idézetet írta: BT - 2015.02.28 szombat, 17:41:30
Nekem Vik széthúzott egy baromi nagy csatit a motor jobb oldalán, és ott egyesével ki tudta mérni. Elvileg
na majd jól megnézem a vezetékelési ábrán....
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6801 Dátum:
2015.02.28 szombat, 18:59:59 »
Idézetet írta: Angel - 2015.02.28 szombat, 17:24:33
A gyertyák párhuzamosan vannak kapcsolva, nem tudod kimérni, ha egy gyertya rossz.
már hogy a viharba ne!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6802 Dátum:
2015.02.28 szombat, 19:01:11 »
Idézetet írta: BT - 2015.02.28 szombat, 17:41:30
Nekem Vik széthúzott egy baromi nagy csatit a motor jobb oldalán, és ott egyesével ki tudta mérni. Elvileg
nekem is így van.az önindító felett van egy nagyobb kocka csatlakozó 4 vastagabb érrel.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6803 Dátum:
2015.02.28 szombat, 20:09:03 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.28 szombat, 18:59:59
már hogy a viharba ne!
4 külön szál megy az izzítókra?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6804 Dátum:
2015.02.28 szombat, 21:07:37 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.28 szombat, 17:29:17
"de érdemesebb lenne levenni róluk az elektromos csatlakozót"
-ahogy Sakos írta.
Szóval ki lehet, hiszen nem egyszerre kell mérni.
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6805 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 09:34:21 »
Idézetet írta: Angel - 2015.02.28 szombat, 20:09:03
4 külön szál megy az izzítókra?
nekem igen.de ahogy olvasom a BT-nek is.
sőt a fókák vészüzemmel tolerálják,ha egy izzító megszakad.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6806 Dátum:
2015.03.01 vasárnap, 13:35:54 »
Idézetet írta: alf - 2015.03.01 vasárnap, 09:34:21
nekem igen.de ahogy olvasom a BT-nek is.
sőt a fókák vészüzemmel tolerálják,ha egy izzító megszakad.
Ügyes, és jogos is.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6807 Dátum:
2015.03.03 kedd, 12:26:00 »
Idézetet írta: Relhist - 2015.02.27 péntek, 23:26:55
A DW10-es tdci-k mind nehezen indulnak 2 nap hidegben állás után, vagy csak az enyém kivételes? 3X külön ráizzítottam (megvártam míg kialszik az izzítás jelzés a műszeregységen - tudom, utána is izzít), teker, teker, teker, beröffen, de csak ha taposom a gázpedált. Kb 10mp után már szépen, egyenletesen jár, veszi a fordulatot. ÖMV prémium gázolaj, fél tank.
Vik-et meg kellene kérdezni, mert abban az MK4-ben szeptemberben lett kicserélve mind a 4 gyertya gyári újra.
Naplózva
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6808 Dátum:
2015.03.03 kedd, 12:31:21 »
Idézetet írta: Relhist - 2015.02.28 szombat, 10:44:29
Multiméter vagy lakatfogó kellene?
Arra gondotam, mérek áramfelvételt a relé kapcsolt lábán (valahogy...)
Tudok adni ha kell../kölcsön
/ ha el tudsz érte jönni..zugló
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6809 Dátum:
2015.03.03 kedd, 13:07:34 »
Idézetet írta: wofer - 2015.03.03 kedd, 12:31:21
Tudok adni ha kell../kölcsön
/ ha el tudsz érte jönni..zugló
Van nekem is, bp18...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6810 Dátum:
2015.03.03 kedd, 17:35:35 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.03.03 kedd, 12:26:00
Vik-et meg kellene kérdezni, mert abban az MK4-ben szeptemberben lett kicserélve mind a 4 gyertya gyári újra.
Igen, látom felírva, ezért is nem ezzel kezdtem. Lehet más kínja is, pl. Relé. Majd megnézem.
Érdekes módon jelentős különbséget okoz az üzemanyag: normál vagy prémium OMV gázolaj. Normállal még nem dermedés veszélyes időben is kicsit dadogósan jár az első indítás utáni 5-10mpben. (Lehet, ha Agip-ot tankolnék, semmi gondja nem lenne
)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6811 Dátum:
2015.03.03 kedd, 22:01:45 »
Idézetet írta: Relhist - 2015.03.03 kedd, 17:35:35
Igen, látom felírva, ezért is nem ezzel kezdtem. Lehet más kínja is, pl. Relé. Majd megnézem.
Érdekes módon jelentős különbséget okoz az üzemanyag: normál vagy prémium OMV gázolaj. Normállal még nem dermedés veszélyes időben is kicsit dadogósan jár az első indítás utáni 5-10mpben. (Lehet, ha Agip-ot tankolnék, semmi gondja nem lenne
)
Ez abszolút nem normális jelenség, üzemanyagtól függetlenül. Nekem a sima Shell meg Mobil Petrol dízelekkel is gyönyörűen járt -10 alatt hidegindítva is.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6812 Dátum:
2015.03.03 kedd, 22:29:45 »
Idézetet írta: Relhist - 2015.03.03 kedd, 17:35:35
Igen, látom felírva, ezért is nem ezzel kezdtem. Lehet más kínja is, pl. Relé. Majd megnézem.
Érdekes módon jelentős különbséget okoz az üzemanyag: normál vagy prémium OMV gázolaj. Normállal még nem dermedés veszélyes időben is kicsit dadogósan jár az első indítás utáni 5-10mpben. (Lehet, ha Agip-ot tankolnék, semmi gondja nem lenne
)
Az OMV kúton mondta a kutas, hogy a MOL nem az EU előírásnak megfelelő cetánszámmal adja a GO-t, hanem valami röhejessel és mindenki adalékolgat (a prémiumot meg hozatják kintről). Az is lehet, hogy GO szűrőt kellene cserélni, mert lehet, hogy el van tömődve, de az is lehet, hogy csak a kút, ahol tankolsz lopja az adalékot. Én OMV-ztem mindig, amikor a rángatás volt, akkor hideg volt, aztán Vik cserélte az izzítókat és megszűnt a rángatás. Az is lehet, hogy valamelyik izzító gyári hibás, de ezt a Vik tudná esetleg megoldani.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6813 Dátum:
2015.03.03 kedd, 23:59:08 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.03.03 kedd, 22:29:45
Az OMV kúton mondta a kutas, hogy a MOL nem az EU előírásnak megfelelő cetánszámmal adja a GO-t, hanem valami röhejessel és mindenki adalékolgat (a prémiumot meg hozatják kintről). Az is lehet, hogy GO szűrőt kellene cserélni, mert lehet, hogy el van tömődve, de az is lehet, hogy csak a kút, ahol tankolsz lopja az adalékot. Én OMV-ztem mindig, amikor a rángatás volt, akkor hideg volt, aztán Vik cserélte az izzítókat és megszűnt a rángatás. Az is lehet, hogy valamelyik izzító gyári hibás, de ezt a Vik tudná esetleg megoldani.
hacsak nem az egész OMV-s csapat benne van, akkor nem hiszem, hogy kút eredetű a téma. Majd apránként kiderül, amíg megmarad az indítás utáni 5mp szinten, nem zavar különösebben. (Jártam én mk3-al úgy fél évet, hogy indítás után 500 körül volt az alapjárat
)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6814 Dátum:
2015.03.04 szerda, 06:05:19 »
Idézetet írta: Relhist - 2015.03.03 kedd, 23:59:08
hacsak nem az egész OMV-s csapat benne van, akkor nem hiszem, hogy kút eredetű a téma. Majd apránként kiderül, amíg megmarad az indítás utáni 5mp szinten, nem zavar különösebben. (Jártam én mk3-al úgy fél évet, hogy indítás után 500 körül volt az alapjárat
)
...nem belevaló csúcsokkal.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
dombi6
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6815 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 08:58:35 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.03.03 kedd, 22:29:45
Az OMV kúton mondta a kutas, hogy a MOL nem az EU előírásnak megfelelő cetánszámmal adja a GO-t, hanem valami röhejessel és mindenki adalékolgat (a prémiumot meg hozatják kintről). Az is lehet, hogy GO szűrőt kellene cserélni, mert lehet, hogy el van tömődve, de az is lehet, hogy csak a kút, ahol tankolsz lopja az adalékot. Én OMV-ztem mindig, amikor a rángatás volt, akkor hideg volt, aztán Vik cserélte az izzítókat és megszűnt a rángatás. Az is lehet, hogy valamelyik izzító gyári hibás, de ezt a Vik tudná esetleg megoldani.
Üdv!
Én úgy tudom a molosok tartják a min 51-es cetánszámot a kiszállított go-nál. Ez az eu előírás. Ha OMV-s lennék én is azt mondanám, hog a molos dízel xar
Egyébként a Mol prémium dízel egész jó én is sűrűn használom
dombi6
«
Utoljára szerkesztve: 2015.03.05 csütörtök, 09:00:57 írta dombi6
»
Naplózva
2013.09 Mondeo MKIV 2.0 TDCi kombi
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6816 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 09:59:42 »
Idézetet írta: dombi6 - 2015.03.05 csütörtök, 08:58:35
Üdv!
Én úgy tudom a molosok tartják a min 51-es cetánszámot a kiszállított go-nál. Ez az eu előírás. Ha OMV-s lennék én is azt mondanám, hog a molos dízel xar
Egyébként a Mol prémium dízel egész jó én is sűrűn használom
dombi6
Mindenki a MOL-tól veszi, kivéve a prémiumot. Amúgy pont az a gond, hogy sajna a MOL nem teljesíti ezt. Eddig minden dizi vasamon éreztem a különbséget és a legnagyobb különbség akkor volt, amikor az osztrákoknál tankoltam a sima dizit.
Amúgy a másik gond, hogy a benzinkutas éppen mit kotyvaszt össze
Naplózva
atego78
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6817 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 13:22:29 »
Hát nem értek egyet eddig sok benzines autóm volt most 3 éve diesel teljesítmény fogyasztás sokkal barátibb. És már nem sokkal költég hatékonyabb a benzines sem.
Naplózva
atego78
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6818 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 13:23:24 »
Kár leszarozni a dieselt
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6819 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 13:24:18 »
Idézetet írta: atego78 - 2015.03.05 csütörtök, 13:23:24
Kár leszarozni a dieselt
megkérdezhetem, hogy ez melyik hozzászólásra a válasz? Gyorsan megnéztem és nem láttam, hogy bárki szarozná a dizit itten.
Naplózva
atego78
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6820 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 13:27:23 »
Kész lett a tempomat is . Gyári tempomat-os szoftvert kellet rá tenni .Csak ugy nem lehetett bekapcsolni elm (forscan)en sem. az egész 5500 ft volt ford hovány nál. Simán jó volt s-max kapcsoló is
Naplózva
atego78
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6821 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 13:30:03 »
Előző oldal lap alja ...... Szerintem ez az Ha rosszul értelmeztem bocsi
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6822 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 14:13:13 »
Indul a B-D vita...
Anno vagy 10 évvel ezelőtt, egy társaságban igen elmérgesedett vita folyt e témában. Mikor már a benzinesek ellőtték az összes patront, az egyikük megszólalt:
Teljesen mindegy, mit mond'tok... Úriember diesel autóval nem jár...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6823 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 14:51:36 »
Idézetet írta: atego78 - 2015.03.05 csütörtök, 13:30:03
Előző oldal lap alja ...... Szerintem ez az Ha rosszul értelmeztem bocsi
azért érdemes odamenni, rányomni a válasz gombra, mert mindenki a saját profiljába állítja be, hogy mennyit akar egy lapon látni. Szóval az én előző lapom alja, nem biztos, hogy egyezik a tieddel
Nem látok dizi-benzin vitát
Naplózva
Szlobi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 943
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6824 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 14:53:54 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.03.05 csütörtök, 09:59:42
Mindenki a MOL-tól veszi, kivéve a prémiumot. Amúgy pont az a gond, hogy sajna a MOL nem teljesíti ezt. Eddig minden dizi vasamon éreztem a különbséget és a legnagyobb különbség akkor volt, amikor az osztrákoknál tankoltam a sima dizit.
Amúgy a másik gond, hogy a benzinkutas éppen mit kotyvaszt össze
Ameddig erről nincs független szakvélemény ahol kimérték addig csak legenda sajna. Amúgy én is OMW párti vagyok, de megint egyre drágább ki fogom próbálni a helyi kutat vagy 30ft-al olcsóbb.
Naplózva
2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6825 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 15:19:08 »
Idézetet írta: Szlobi - 2015.03.05 csütörtök, 14:53:54
Ameddig erről nincs független szakvélemény ahol kimérték addig csak legenda sajna. Amúgy én is OMW párti vagyok, de megint egyre drágább ki fogom próbálni a helyi kutat vagy 30ft-al olcsóbb.
Osan-TescoShell-től kezdve mindenféle prémiumot tankolok összevissza. Olyan nagy különbséget eddig egyiknél sem vettem észre.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6826 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 15:38:19 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2015.03.05 csütörtök, 15:19:08
Osan-TescoShell-től kezdve mindenféle prémiumot tankolok összevissza. Olyan nagy különbséget eddig egyiknél sem vettem észre.
én igen. Akkor kezdem el ezzel foglalkozni, amikor 2005-ben lett egy 0km-es avensis-em (céges). Éves szinten 50-60eKm ment bele és jártam európát. Aztán minden autómmal figyeltem erre és bár motorral (benzin) ekkora különbséget nem tapasztaltam, dizinél igen. Sőt horvátoknál még rosszabb volt az üzemanyag mint itthon. Ha oda kellett mennem, akkor még itthon jól megpúpoztam és oda vissza megjártam. Az olaszoknál nem nagyon tankoltam, mert baromi drágák voltak akkor is. Leginkább az osztrák, német (itt sem mindegy, hogy hol), svájci dizi jött be, aztán a csehek, lengyelek, magyar.
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6827 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 16:30:15 »
Idézetet írta: atego78 - 2015.03.05 csütörtök, 13:27:23
Kész lett a tempomat is . Gyári tempomat-os szoftvert kellet rá tenni .Csak ugy nem lehetett bekapcsolni elm (forscan)en sem. az egész 5500 ft volt ford hovány nál. Simán jó volt s-max kapcsoló is
Mire tettek tempomatos szoftvert?
Szerintem csak vakítottak. Nincs többféle motorvezérlő vagy műszercsoport szoftver a tempomat miatt. Egyébként az 5500 kb. reális ár márkaszervizben egy átprogramozásért.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
dombi6
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6828 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 16:59:44 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.03.05 csütörtök, 09:59:42
Mindenki a MOL-tól veszi, kivéve a prémiumot. Amúgy pont az a gond, hogy sajna a MOL nem teljesíti ezt. Eddig minden dizi vasamon éreztem a különbséget és a legnagyobb különbség akkor volt, amikor az osztrákoknál tankoltam a sima dizit.
Amúgy a másik gond, hogy a benzinkutas éppen mit kotyvaszt össze
Oké, de ha simán a komponensek keverésével elérik a min 51-es cetánszámot, akkor nem fognak adalékkal tovább emelni mert az + költség és "minőség elajándékozás", amit senki sem szeret. Szerintem, ha más kutak az alap gázolajat tovább adalékolják saját "spéci" adalékokkal, akkor sem a cetánszámnövelőt nyomják bele főleg ha megvan a min. 51-es. Az nekik is pluszpénz. A kutaknak és az olajcégeknek nem érdekük, hogy kevesebbet fogyasszon az autód, az viszont igen, hogy többet tankolj.
Naplózva
2013.09 Mondeo MKIV 2.0 TDCi kombi
atego78
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6829 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 17:04:51 »
Azt mondták a szervízben 1.8 tdci gyári motor vezérlőben nincs benne a tempomat vezérlés 2.0 2.2 gyárilag benne van. 1.8-hoz van tempomatos szoftver. valamit tényleg töltött rá utána pipálgatta ki a kapcsolókat meg egy csomó dolgot kipipált azóta müködik. (ezt láttam én)
Naplózva
dombi6
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6830 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 17:05:09 »
Idézetet írta: dombi6 - 2015.03.05 csütörtök, 16:59:44
Oké, de ha simán a komponensek keverésével elérik a min 51-es cetánszámot, akkor nem fognak adalékkal tovább emelni mert az + költség és "minőség elajándékozás", amit senki sem szeret. Szerintem, ha más kutak az alap gázolajat tovább adalékolják saját "spéci" adalékokkal, akkor sem a cetánszámnövelőt nyomják bele főleg ha megvan a min. 51-es. Az nekik is pluszpénz. A kutaknak és az olajcégeknek nem érdekük, hogy kevesebbet fogyasszon az autód, az viszont igen, hogy többet tankolj.
Van itt egy jó cikk a gázolajokról, ha volt már akkor bocs:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/01/20/fogyasztasmeres_premium_vs._normal_gazolaj_vs._etolaj/
Naplózva
2013.09 Mondeo MKIV 2.0 TDCi kombi
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6831 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 17:06:01 »
Idézetet írta: dombi6 - 2015.03.05 csütörtök, 16:59:44
Oké, de ha simán a komponensek keverésével elérik a min 51-es cetánszámot, akkor nem fognak adalékkal tovább emelni mert az + költség és "minőség elajándékozás", amit senki sem szeret. Szerintem, ha más kutak az alap gázolajat tovább adalékolják saját "spéci" adalékokkal, akkor sem a cetánszámnövelőt nyomják bele főleg ha megvan a min. 51-es. Az nekik is pluszpénz. A kutaknak és az olajcégeknek nem érdekük, hogy kevesebbet fogyasszon az autód, az viszont igen, hogy többet tankolj.
Az az érdekük, hogy ha náluk tankolsz, akkor az autód csendesebb legyen, jobban menjen, simábban járjon, úgy érezd dinamikusabb és esetleg 1decivel kevesebbet fogyasszon, mert akkor visszajössz és ott fogsz tankolni. Én is ha lehet OMV-zek, a Mol-t és minden egyebet kerülök ha lehet, mert a tapasztalataim nekem ott jók, máshol nem. Ez persze szubjektív dolog és autónként eltérő lehet a reakció. Volt idő, amikor kaptam shell-es adalékanyagokat, amit a benzinkutasnak kell tölteni a tartályba. Az egész tartályhoz kellett önteni 1 decit, szóval nekem igencsak kupakokkal kellett szórakozni, de tény, hogy jobb volt az autó tőle. Sajna akkor még alfám volt és a kapcsolat nem maradt meg, így lövésem sincs, most milyen lenne, node ezért tankolok most az általam szeretett kúton, mert a többivel rossz tapasztalatom van.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6832 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 17:16:16 »
Idézetet írta: dombi6 - 2015.03.05 csütörtök, 17:05:09
Van itt egy jó cikk a gázolajokról, ha volt már akkor bocs:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/01/20/fogyasztasmeres_premium_vs._normal_gazolaj_vs._etolaj/
jó a cikk. Idéznék is belőle:
" Azt is elárulták, amikor bementem az eredményekért, hogy a prémium gázolajoknál tapasztalataik szerint a hidegindítási jellemzőknél vannak jelentős különbségek a normál dízelhez képest."
És pont erről beszéltem a prémiummal kapcsolatba. Az már más kérdés, hogy nekem (bár lehet, hogy csak placebo hatás), de van hangbeli és járásbeli eltérés is a kettő között.
Naplózva
dombi6
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6833 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 17:24:05 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.03.05 csütörtök, 17:16:16
jó a cikk. Idéznék is belőle:
" Azt is elárulták, amikor bementem az eredményekért, hogy a prémium gázolajoknál tapasztalataik szerint a hidegindítási jellemzőknél vannak jelentős különbségek a normál dízelhez képest."
És pont erről beszéltem a prémiummal kapcsolatba. Az már más kérdés, hogy nekem (bár lehet, hogy csak placebo hatás), de van hangbeli és járásbeli eltérés is a kettő között.
Igen ezt én is tapasztalom, mert sima dízelt tankoltam utoljára az előbbi prémium helyett, és nem úgy indul az autó. Azt, hogy a kutas mit mondd el kell osztani el 2-vel.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.03.05 csütörtök, 17:35:29 írta dombi6
»
Naplózva
2013.09 Mondeo MKIV 2.0 TDCi kombi
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6834 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 17:35:25 »
Idézetet írta: dombi6 - 2015.03.05 csütörtök, 17:24:05
Igen ezt én is tapasztalom, mert sima dízelt tankoltam utoljára az előbbi prémium helyett, és nem úgy indul az autó. Azt, hogy a kutas mit mondd el kell osztani el 2-vel. Van kutas ismerősöm aki egy hónapja még élelmiszerbolti eladó volt. Ő biztos tudja mire való a cetánszám.
Amúgy a cetánszámosdi témát, hogy 60-ast akkor hallottam, mikor feldobtam itt ezt a témát és a cikk végén az OMV-s marketinges is leírta, hogy idén már 60-as cetánszámmal és egyéb nyalánkságokkal adják a prémiumot.
Amúgy akkor is maradok OMV-nél.
Naplózva
dombi6
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6835 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 17:39:53 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.03.05 csütörtök, 17:35:25
Amúgy a cetánszámosdi témát, hogy 60-ast akkor hallottam, mikor feldobtam itt ezt a témát és a cikk végén az OMV-s marketinges is leírta, hogy idén már 60-as cetánszámmal és egyéb nyalánkságokkal adják a prémiumot.
Amúgy akkor is maradok OMV-nél.
Szerintem túltárgyaltuk a dolgot. Mindenki tankoljon ott ahol akar és szeret.
Naplózva
2013.09 Mondeo MKIV 2.0 TDCi kombi
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6836 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 18:11:05 »
Idézetet írta: atego78 - 2015.03.05 csütörtök, 17:04:51
Azt mondták a szervízben 1.8 tdci gyári motor vezérlőben nincs benne a tempomat vezérlés 2.0 2.2 gyárilag benne van. 1.8-hoz van tempomatos szoftver. valamit tényleg töltött rá utána pipálgatta ki a kapcsolókat meg egy csomó dolgot kipipált azóta müködik. (ezt láttam én)
Ja, hogy egynyóc
Ne vedd magadra.
Jó tudni, hogy ilyen különbség is van. Viszont akkor ügyes embert fogtál ki, ha meg tudta oldani, hogy más SW-t töltött fel. Általában annyit lehet választani, hogy felrakod a hozzávaló újat vagy sem.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6837 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 18:19:42 »
Idézetet írta: Sakos - 2015.03.05 csütörtök, 18:11:05
Ja, hogy egynyóc
Ne vedd magadra.
Jó tudni, hogy ilyen különbség is van. Viszont akkor ügyes embert fogtál ki, ha meg tudta oldani, hogy más SW-t töltött fel. Általában annyit lehet választani, hogy felrakod a hozzávaló újat vagy sem.
Hagyjad már az egynyócat! Záros határidőn belül jönnek az e(co)hat tdci-k és az e5ekóbuszt... Ezen vakok közt egynyóc a félszeműcsászár
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6838 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 19:25:45 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.03.05 csütörtök, 17:16:16
jó a cikk. Idéznék is belőle:
" Azt is elárulták, amikor bementem az eredményekért, hogy a prémium gázolajoknál tapasztalataik szerint a hidegindítási jellemzőknél vannak jelentős különbségek a normál dízelhez képest."
És pont erről beszéltem a prémiummal kapcsolatba. Az már más kérdés, hogy nekem (bár lehet, hogy csak placebo hatás), de van hangbeli és járásbeli eltérés is a kettő között.
Sziasztok!
Csak 1 vélemény,ill. tapasztalat.
Mióta megvan az MKIV én azóta csak prémium üa. használok.(MOl, de végülis ez mindegy) Azt tapasztaltam ,hogy hiába drágább és azonos mennyiségű forintért kevesebb go.jár, de km-ben ugyanannyit tudok elmenni ergo kevesebbet fogyaszt.
Mikor elkezdtem a prémiumot használni sokáig ellenőriztem, hogy mennyi km.-t tudok elmenni a jobbik ill. a "rosszabbik" olajjal.
Én - az itt olvasottak alapján - jóval kevesebbet megyek mint legtöbbetek, azt is települések között/tehát nem autópálya-főut/ és egy menettel kis távolságot teszek meg.
Hidegben (hála Istennek) még sosem vettem észre , hogy dadogna az alapjárat vagy bármi más probléma lenne.
zenész
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
Habell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 166
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6839 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 20:57:29 »
Idézetet írta: Nyemó - 2015.02.23 hétfő, 17:09:50
Sziasztok!
Valaki átesett már porlasztó javításon?
Nagyon valószínű hogy rám is ez vár....Hidegen úgy kopog az autó gázadásra mint egy traktor....Jövő héten megyek kiméretni őket.
Valakinek valami egyéb ötlet? Hibakódot még nem olvastam , a héten az is meglesz , dob ilyen esetben valami hibakódot a kocsi?
Minden segítség jól jön mielőtt kiadok 200 Mátyást.
Ősszel írtam a porlasztó mizériámról. Sokat bosszantott engem is, több szerelőnél mérettem értékeket, maszek szerelőnél és a BOSCH szervizben is jártam, végül a porlasztók alapos vizsgálatát javíttatását nem ott végeztettem el. A lényeg, hogy nálam a 4-ből 3 egyforma értéket mutatott és 1 tért el jobban, de mindegyik benne volt a megfelelő tartományban. A szerelő cserélgette is a porlasztókat is, de mindig a 3-as hengernél adta a hibát, körülette megnézett mindent a szerelő, itt a fórumon is írtam minden rendben volt. A hibára nem jöttünk rá én annyiban hagytam. Azóta sem foglalkoztam vele, mentem több mint 5 ezer km-t. A szerelők egységesen azt mondják, hogy 1-2 ezres fordulat között éreznek valami rezgést. Aztán ennyi az autóval járok tovább.
Kíváncsi vagyok mi a helyzet nálad ezzel a dologgal...
( amúgy hallottam egy olyat is, passat pdti dobta a porlasztó hibát, letiltott menet közben az autó, többször is. az ember utána nézett mennyiben van a porlasztók kicserélésre megtudta mennyi az annyi... ez után azt a kütyüt ami jelezte a hibát a porlasztó felől kiiktatta, hogy ne jelezze és ne tiltson le az autó. azóta is jár az autóval minden gond nélkül már 2 éve )
Naplózva
MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6840 Dátum:
2015.03.05 csütörtök, 23:35:20 »
Szerintem -de én itt még jr. vagyok
- az a legfontosabb, hogy a gázolaj tiszta legyen. Vagyis ne legyen szennyezett. Én ezért nem tankolok prémiumot, hanem a differencia árából veszek egy adalékot, azt belerakom, s akkor tudom, hogy az, aminek benne kell lennie a gázolajban, az benne van. Most első szériában (első 5 telitank) egy magyar terméket használok, mert az kipucol mindent. Bár Laci 150-es utazótempója után nem kell semmit
Az első 5 tank után gázolajszűrő-csere, utána pedig szerintem a német LM nagynyomású rendszeréhez kifejlesztett cuccot teszem bele, vagy a régóta bevált, s Fordos berkekben is istenített Castrol TDA-t. Mondjuk utóbbit kifejezetten télre ajánlják, vélhetően ennek nagy része dermedésgátló adalék. Persze mindenki azt csinál, amit akar
Idézetet írta: zenész - 2015.03.05 csütörtök, 19:25:45
Sziasztok!
Csak 1 vélemény,ill. tapasztalat.
Mióta megvan az MKIV én azóta csak prémium üa. használok.(MOl, de végülis ez mindegy) Azt tapasztaltam ,hogy hiába drágább és azonos mennyiségű forintért kevesebb go.jár, de km-ben ugyanannyit tudok elmenni ergo kevesebbet fogyaszt.
Mikor elkezdtem a prémiumot használni sokáig ellenőriztem, hogy mennyi km.-t tudok elmenni a jobbik ill. a "rosszabbik" olajjal.
Én - az itt olvasottak alapján - jóval kevesebbet megyek mint legtöbbetek, azt is települések között/tehát nem autópálya-főut/ és egy menettel kis távolságot teszek meg.
Hidegben (hála Istennek) még sosem vettem észre , hogy dadogna az alapjárat vagy bármi más probléma lenne.
zenész
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6841 Dátum:
2015.03.06 péntek, 08:14:24 »
Idézetet írta: zenész - 2015.03.05 csütörtök, 19:25:45
Sziasztok!
Csak 1 vélemény,ill. tapasztalat.
Mióta megvan az MKIV én azóta csak prémium üa. használok.(MOl, de végülis ez mindegy) Azt tapasztaltam ,hogy hiába drágább és azonos mennyiségű forintért kevesebb go.jár, de km-ben ugyanannyit tudok elmenni ergo kevesebbet fogyaszt.
Mikor elkezdtem a prémiumot használni sokáig ellenőriztem, hogy mennyi km.-t tudok elmenni a jobbik ill. a "rosszabbik" olajjal.
Én - az itt olvasottak alapján - jóval kevesebbet megyek mint legtöbbetek, azt is települések között/tehát nem autópálya-főut/ és egy menettel kis távolságot teszek meg.
Hidegben (hála Istennek) még sosem vettem észre , hogy dadogna az alapjárat vagy bármi más probléma lenne.
zenész
Már bocs, de ha csak prémimuot tankolsz, akkor hogy hasonlítod a normálhoz?
Ott a totalcar-os cikk. Számszerű eredményekkel. Érdekes, hogy amikor mérésre kerül a sor, valahogy sosem jön ki a különbség.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6842 Dátum:
2015.03.06 péntek, 10:30:36 »
Idézetet írta: Sakos - 2015.03.06 péntek, 08:14:24
Már bocs, de ha csak prémimuot tankolsz, akkor hogy hasonlítod a normálhoz?
Ott a totalcar-os cikk. Számszerű eredményekkel. Érdekes, hogy amikor mérésre kerül a sor, valahogy sosem jön ki a különbség.
Egyelőre nálam sincs különbség prémium/normál között, ellenben rövid városi üzemben a jobb lábam tud 20-30% különbséget okozni. Egy adott távot (6km) tudok 12L és 8,5L fogyival is (hideg motor, tötymörgés, max 50kmh, hegyre fel, heqyre le)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6843 Dátum:
2015.03.06 péntek, 10:38:28 »
Idézetet írta: Relhist - 2015.03.06 péntek, 10:30:36
Egyelőre nálam sincs különbség prémium/normál között, ellenben rövid városi üzemben a jobb lábam tud 20-30% különbséget okozni. Egy adott távot (6km) tudok 12L és 8,5L fogyival is (hideg motor, tötymörgés, max 50kmh, hegyre fel, heqyre le)
Még anno, amikor bejött a v-power, a cégesbe elkezdtem tankolni. Nem éreztem, hogy jobban menne, viszont simán kihoztam egy 12l-es fogyasztást az egyébként 10l környékét fogyasztó autóból. Nem tudom ez mi miatt volt (pl. placebo miatt jobban toltam neki), de azóta eszembe nem jut használni prémiumnak nevezett üa-t. A fenti linken szereplő mérés szerint, akkorát nem is hibázok.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6844 Dátum:
2015.03.06 péntek, 10:45:15 »
Idézetet írta: Relhist - 2015.03.06 péntek, 10:30:36
Egyelőre nálam sincs különbség prémium/normál között, ellenben rövid városi üzemben a jobb lábam tud 20-30% különbséget okozni. Egy adott távot (6km) tudok 12L és 8,5L fogyival is (hideg motor, tötymörgés, max 50kmh, hegyre fel, heqyre le)
városban csináltam a GC-vel 11.8 és 13.9-es fogyit is (ha az átlag felment 13.9-re, akkor votl az 14 feletti is
). Viszont svájci túrán 8l alatt fogyasztott.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6845 Dátum:
2015.03.06 péntek, 20:22:48 »
Idézetet írta: Habell - 2015.03.05 csütörtök, 20:57:29
Ősszel írtam a porlasztó mizériámról. Sokat bosszantott engem is, több szerelőnél mérettem értékeket, maszek szerelőnél és a BOSCH szervizben is jártam, végül a porlasztók alapos vizsgálatát javíttatását nem ott végeztettem el. A lényeg, hogy nálam a 4-ből 3 egyforma értéket mutatott és 1 tért el jobban, de mindegyik benne volt a megfelelő tartományban. A szerelő cserélgette is a porlasztókat is, de mindig a 3-as hengernél adta a hibát, körülette megnézett mindent a szerelő, itt a fórumon is írtam minden rendben volt. A hibára nem jöttünk rá én annyiban hagytam. Azóta sem foglalkoztam vele, mentem több mint 5 ezer km-t. A szerelők egységesen azt mondják, hogy 1-2 ezres fordulat között éreznek valami rezgést. Aztán ennyi az autóval járok tovább.
Kíváncsi vagyok mi a helyzet nálad ezzel a dologgal...
( amúgy hallottam egy olyat is, passat pdti dobta a porlasztó hibát, letiltott menet közben az autó, többször is. az ember utána nézett mennyiben van a porlasztók kicserélésre megtudta mennyi az annyi... ez után azt a kütyüt ami jelezte a hibát a porlasztó felől kiiktatta, hogy ne jelezze és ne tiltson le az autó. azóta is jár az autóval minden gond nélkül már 2 éve )
Szia!
Pont ezt írtam neked korábban, hogy ha cserélgetik a porlasztókat és ugyanannál a hengernél lesz más érték, akkor ott a porlasztón kívüli "minden más" lehet...ami miatt korrekciózik a porlasztó... De hát ez így természetes, azért is van ez a korrekciós érték. Biztos vagyok bent, hogy az új motoroknál sem egyformák a korrekciós értékek. Lényeg, hogy simán, egyenletesen járjon... 1000-2000 között alapjáraton minimális egyenletlen járást szerintem ezeknél az autók mindegyikénél lehet tapasztalni, de üzemi körülmények közt ez már nem érezhető.
Hajtsd a járgányt , ne foglalkozz "lehúzós" szerelőkkel:)
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
arpi29
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6846 Dátum:
2015.03.06 péntek, 22:35:50 »
Sziasztok Mondeo Tulajok!
Új vagyok friss regelt,kéretik figyelembe venni.
Sok töprengés és némi más márka tapasztalatok után döntöttem,hogy veszek egy ford mondeot. Népitélet, totalkar és egyéb vélemények után a választásom és a pénztárcám miatt. Amit a fórumokon istenitettek az egy 2.0 tdci motoros.Sosem volt Fordom kérdésem,hogy 2008-2009-es ( Ez az évjárat már a negyedik generációs? ) évjáratnál mit vegyek figyelembe, nekem a titanium felszeretség jönne be. A neten lehet találni 200ezer km fölött 2 millió alatt,illetve 200 ezer km alatt de 2-2,5 millióért. Manuális vagy tiptronik?
Illetve diesel vagy benzines,1.8 vagy 2.0ccm? mire figyeljek? Olvasom a kettőstömegű lendkerék dillemmákat ,honnan tudom, hogy cserélve van? Ráz, kopog, nyög, szorít?
létezik típus hiba? pl franciáknál az elektronika. Mit ajánlotok, hova hordjam, illetve isten ments,hogy hordjam
, de ki ért a mondeókhoz? Van e olyan szerelő ebben a mindenki mindenhez értő világban..
remélem érkezik néhány értékelhető és megfontolható válasz...
Köszönettel : Egy leendő mondeós:-)
Az erő és benzin legen veletek!
Naplózva
kotta_cs
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6847 Dátum:
2015.03.07 szombat, 00:15:39 »
Idézetet írta: arpi29 - 2015.03.06 péntek, 22:35:50
Sziasztok Mondeo Tulajok!
Új vagyok friss regelt,kéretik figyelembe venni.
Sok töprengés és némi más márka tapasztalatok után döntöttem,hogy veszek egy ford mondeot. Népitélet, totalkar és egyéb vélemények után a választásom és a pénztárcám miatt. Amit a fórumokon istenitettek az egy 2.0 tdci motoros.Sosem volt Fordom kérdésem,hogy 2008-2009-es ( Ez az évjárat már a negyedik generációs? ) évjáratnál mit vegyek figyelembe, nekem a titanium felszeretség jönne be. A neten lehet találni 200ezer km fölött 2 millió alatt,illetve 200 ezer km alatt de 2-2,5 millióért. Manuális vagy tiptronik?
Illetve diesel vagy benzines,1.8 vagy 2.0ccm? mire figyeljek? Olvasom a kettőstömegű lendkerék dillemmákat ,honnan tudom, hogy cserélve van? Ráz, kopog, nyög, szorít?
létezik típus hiba? pl franciáknál az elektronika. Mit ajánlotok, hova hordjam, illetve isten ments,hogy hordjam
, de ki ért a mondeókhoz? Van e olyan szerelő ebben a mindenki mindenhez értő világban..
remélem érkezik néhány értékelhető és megfontolható válasz...
Köszönettel : Egy leendő mondeós:-)
Az erő és benzin legen veletek!
Szia, Üdv köztünk
Gratula a választáshoz. jaja, 2008-2009 már MK4, Titanium felszereltség jó, de abban sincs minden benne.
Dizi vs benzin
1. Mennyit mész
2. Mennyi pénzed van rá
Váltó
Én az automatára esküszöm, mások a manuálisra. Mindegy melyiket veszed, mert mind a kettőnél előfordulhat szívás és kb a végén ugyan ott leszel a költésben
Automatából is két fajta van, a sima nyomaték váltó (én ezt ajánlom) és a dupla kuplungos (ennek kicsit drágább az üzemeltetése)
Kettős tömegű a manuálisok problémája, soha nem lehet tudni, ha ismeretlen az autó, hogy cserélték-e. Minden nepper azt mondja, hogy cserélték, aztán mégsem.
Típus hiba
Alapvetően nincs veszedelmes típus hiba, nekem semmi nem jött elő, bár cseréltem én is ezt-azt ami kopott.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6848 Dátum:
2015.03.07 szombat, 07:41:05 »
Idézetet írta: KOTTA - 2015.03.07 szombat, 00:15:39
Váltó
Én az automatára esküszöm, mások a manuálisra. Mindegy melyiket veszed, mert mind a kettőnél előfordulhat szívás és kb a végén ugyan ott leszel a költésben
Automatából is két fajta van, a sima nyomaték váltó (én ezt ajánlom) és a dupla kuplungos (ennek kicsit drágább az üzemeltetése)
Kettős tömegű a manuálisok problémája, soha nem lehet tudni, ha ismeretlen az autó, hogy cserélték-e. Minden nepper azt mondja, hogy cserélték, aztán mégsem.
(Csak pontosítás: minden sebességváltó nyomatékváltó, ugyanis az a funkciója, a sebváltó a konyhanyelv. Amire te gondolsz, az a hidrodinamikus/bolygóműves (mindkettővel ugyanarra fog gondolni a nagyérdemű) vs duplakuplungos.)
Naplózva
Carmaged
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 590
MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #6849 Dátum:
2015.03.07 szombat, 07:46:47 »
Idézetet írta: arpi29 - 2015.03.06 péntek, 22:35:50
Sziasztok Mondeo Tulajok!
Új vagyok friss regelt,kéretik figyelembe venni.
Sok töprengés és némi más márka tapasztalatok után döntöttem,hogy veszek egy ford mondeot. Népitélet, totalkar és egyéb vélemények után a választásom és a pénztárcám miatt. Amit a fórumokon istenitettek az egy 2.0 tdci motoros.Sosem volt Fordom kérdésem,hogy 2008-2009-es ( Ez az évjárat már a negyedik generációs? ) évjáratnál mit vegyek figyelembe, nekem a titanium felszeretség jönne be. A neten lehet találni 200ezer km fölött 2 millió alatt,illetve 200 ezer km alatt de 2-2,5 millióért. Manuális vagy tiptronik?
Illetve diesel vagy benzines,1.8 vagy 2.0ccm? mire figyeljek? Olvasom a kettőstömegű lendkerék dillemmákat ,honnan tudom, hogy cserélve van? Ráz, kopog, nyög, szorít?
létezik típus hiba? pl franciáknál az elektronika. Mit ajánlotok, hova hordjam, illetve isten ments,hogy hordjam
, de ki ért a mondeókhoz? Van e olyan szerelő ebben a mindenki mindenhez értő világban..
remélem érkezik néhány értékelhető és megfontolható válasz...
Köszönettel : Egy leendő mondeós:-)
Az erő és benzin legen veletek!
Csatlakozom az előttem szólóhoz, a használat módja kell, hogy eldöntse az üzemanyagot.
Benzinessel is lehetnek gondok, de azok jellemzően pár tízezres dolgok. Dízelnél motor- és törődésfüggően lehetnek drága költségek, de ezek alapvetően jó autók. A kettőstömegű hibáját a leállításkori csattanás, menet közben oda nem illő rezonanciák jelölik (utóbbihoz ismerni kell a típust). Még nem csináltam, de ahogy néztem kuplungszettel együtt 2-300e körül van. A hidrodinamikus automata olyan, mint minden más márkánál: ha jó, nagyon jó, ha rossz, akár fél milliós hibája is lehet. A duplakuplungosra ez hatványozottan igaz (ez 2010-ben, a facelift-tel váltotta a hidrodinamikust), ráadásul ott egyrészt kritikus a 60 ezrenkénti olajcsere, másrészt viszonylag új a technika, ezért még ennél is drágább a javítása. Ha automata, akkor 1-2 évest vagy hidrodinamikust vennék jelenleg Mondeoból (ez a megjelölt 2008 körüli években könnyű).
Én 1 éve vettem a 2,0 dízelt használtan, gyakorlatilag végigolvastam ezt a topicot. Engem lebeszélt az 1,8-ról, a 2,2-t meg fölöslegesnek találtam (illetve ritka és drágább). Ez egy nagy tehén, nem sportautó.
Naplózva
Oldalak:
1
...
130
131
132
133
134
135
136
[
137
]
138
139
140
141
142
143
144
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ