Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:16:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 21   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)  (Megtekintve 473142 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #150 Dátum: 2013.12.29 vasárnap, 20:25:26 »

nem.hibáztam,ezért eret kell vágjak.de nem keresztben,hanem hosszában,hogy fájjon. vigyor3

Tudod, hogy igazából tévedőtibire célozgattam... ( nem úgy)  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #151 Dátum: 2013.12.29 vasárnap, 20:27:52 »

Tudod, hogy igazából tévedőtibire célozgattam... ( nem úgy)  eplus2
taps
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #152 Dátum: 2013.12.29 vasárnap, 20:28:21 »

Gyere, ugorjunk együtt ki a földszintről.......

(én a fűre, te a betonra  eplus2)
Te sértődős vagy? pffff..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
pampi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 189



« Új hozzászólás #153 Dátum: 2013.12.29 vasárnap, 21:52:25 »

Sziasztok!
MK4-es mondeo kombit szeretnék venni. 2.0-ás benzinest. Már ki is van nézve, hamarosan megyek is megtekinteni élőben.
134e Km van benne 6 éves. Mi az amire érdemes figyelnem? Ha jól értem az eddigi infókat a fórumban, ez a motor is hajlandó beszívni a pillangószelepeket, bár azt is írták hogyha olajcserénél megolajozzuk őket akkor nem lehet gond.
Mennyire gyakori ez a probléma? Esetleg valami más típushiba?
Megbízható családi autót szeretnék és végre az asszony is rábólintott erre a formára Smiley
Egyébként itt a link az autóról:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_trend_valos_134e_km_-_1.tulaj-7486642

Minden segítséget szívesen veszek.
Előre is köszi

Szia!
Próbálj meg lealkudni belőle 100-150-et, és vedd meg!  Wink
A km-nek próbálj meg márkaszervizben vagy műszaki vizsgaállomáson utánakérdezni. (Pl. alvázszám alapján a Ford Ivanics honlapján le lehet kérdezni, ha volt náluk az autó.) Az enyémben is 110 ezer km körül van, nem törvényszerű, hogy vissza van tekerve. Március óta van nálam a kocsi, eddig nem volt még vele gond. Kopp-kopp-kopp.  wave
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #154 Dátum: 2013.12.29 vasárnap, 23:47:54 »

nem.hibáztam,ezért eret kell vágjak.de nem keresztben,hanem hosszában,hogy fájjon. vigyor3

Kenőkéssel.  nyes
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #155 Dátum: 2013.12.30 hétfő, 00:31:53 »

Kenőkéssel.  nyes

Vagy kanállal. Fa kanállal.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #156 Dátum: 2013.12.30 hétfő, 08:37:37 »

Vagy kanállal. Fa kanállal.

Fuck anal?  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #157 Dátum: 2013.12.30 hétfő, 17:19:00 »

Fuck anal?  eplus2
vigyor2 cheesy1
Hát ezen most meg sem lepődtem!  Wink
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #158 Dátum: 2013.12.30 hétfő, 17:43:16 »

vigyor2 cheesy1
Hát ezen most meg sem lepődtem!  Wink

Én se laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #159 Dátum: 2013.12.30 hétfő, 21:47:49 »

Fuck anal?  eplus2

Neeeem... a fa még tompább.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
bolcsogab
Vendég
« Új hozzászólás #160 Dátum: 2014.01.10 péntek, 23:04:36 »

Sziasztok!

2003-as 2.0 benzines Mondeo cseréje folyamatban 1,6 ecoboost újra. A régi a valaha volt legjobb autónk volt, imádtuk, bárcsak minden mai motor ilyen megbízható lenne, 263ekm minden gond nélkül  (a tdci-t valós 90ekm-nél fel kellett újítani, a delphi céget felgyújtanám némi kínzás után). Törvényszerű volt, hogy újra benzineset veszünk, ellenben a neten sehol sem találok egy rendes tesztet sem, tulajdonosi véleményt meg egyáltalán semmit róla. Van valakinek ilyen, fogyasztás, menetteljesítmények, szerviztapasztalatok érdekelnének.
Naplózva
pampi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 189



« Új hozzászólás #161 Dátum: 2014.01.10 péntek, 23:09:34 »

Sziasztok!

2003-as 2.0 benzines Mondeo cseréje folyamatban 1,6 ecoboost újra. A régi a valaha volt legjobb autónk volt, imádtuk, bárcsak minden mai motor ilyen megbízható lenne, 263ekm minden gond nélkül  (a tdci-t valós 90ekm-nél fel kellett újítani, a delphi céget felgyújtanám némi kínzás után). Törvényszerű volt, hogy újra benzineset veszünk, ellenben a neten sehol sem találok egy rendes tesztet sem, tulajdonosi véleményt meg egyáltalán semmit róla. Van valakinek ilyen, fogyasztás, menetteljesítmények, szerviztapasztalatok érdekelnének.
Szia! A fogyasztásról a spritmonitoron találsz infókat: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2012&constyear_e=2014&powerunit=2 (a motorra nem szűkítettem, bal oldalon módosíthatod a szűrést).  wave
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #162 Dátum: 2014.01.10 péntek, 23:22:28 »

Sziasztok!

2003-as 2.0 benzines Mondeo cseréje folyamatban 1,6 ecoboost újra. A régi a valaha volt legjobb autónk volt, imádtuk, bárcsak minden mai motor ilyen megbízható lenne, 263ekm minden gond nélkül  (a tdci-t valós 90ekm-nél fel kellett újítani, a delphi céget felgyújtanám némi kínzás után). Törvényszerű volt, hogy újra benzineset veszünk, ellenben a neten sehol sem találok egy rendes tesztet sem, tulajdonosi véleményt meg egyáltalán semmit róla. Van valakinek ilyen, fogyasztás, menetteljesítmények, szerviztapasztalatok érdekelnének.

https://www.google.hu/#q=test+mondeo+1.6+ecoboost

egy teszt: http://ujszo.com/napilap/auto-motor/2011/11/28/ford-mondeo-16-ecoboost-kiralyi-fogyasztas

Nekem is tetszik az 1.6 EB, én Kugánál szemezgettem vele nagyon.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #163 Dátum: 2014.01.11 szombat, 07:19:34 »


Jók ezek az Ecoboost motorok (nekem is az van), de becsúsznak néha hibák, főleg a tengerentúl:

http://motrolix.com/2013/11/ford-issues-two-recalls-on-2013-escape-with-1-6-liter-ecoboost-over-powertrain-issues/
http://www.examiner.com/article/ford-announces-fix-for-1-6l-ecoboost-engines-2013-escape-and-fusion

Nem tudom, hogy ez az európai Fordokat hogyan érinti, mindenesetre odaát már azt tervezgeti a pletykák szerint a Ford, hogy kivezeti az 1.6EB-t és helyette az 1.5EB-t árulja csak...

Még egy OFF pletyka: Az új Fiestánál (aminek olyan randa Aston Martinos malacpofa képe van) a Ford kiadott egy utasítást, hogy nem lehet a hűtőrács közepére tenni a rendszámtáblát ha 1.0EB motoros, mert félnek, hogy nem kap elegendő levegőt a hűtés... Állítólag lejjebb, vagy feljebb kell tenni.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #164 Dátum: 2014.01.11 szombat, 09:10:46 »

Jók ezek az Ecoboost motorok (nekem is az van), de becsúsznak néha hibák, főleg a tengerentúl:

http://motrolix.com/2013/11/ford-issues-two-recalls-on-2013-escape-with-1-6-liter-ecoboost-over-powertrain-issues/
http://www.examiner.com/article/ford-announces-fix-for-1-6l-ecoboost-engines-2013-escape-and-fusion

Nem tudom, hogy ez az európai Fordokat hogyan érinti, mindenesetre odaát már azt tervezgeti a pletykák szerint a Ford, hogy kivezeti az 1.6EB-t és helyette az 1.5EB-t árulja csak...

Még egy OFF pletyka: Az új Fiestánál (aminek olyan randa Aston Martinos malacpofa képe van) a Ford kiadott egy utasítást, hogy nem lehet a hűtőrács közepére tenni a rendszámtáblát ha 1.0EB motoros, mert félnek, hogy nem kap elegendő levegőt a hűtés... Állítólag lejjebb, vagy feljebb kell tenni.

Ilyen tervezési-elhelyezési hibák ezek, de azért nem semmi... szomoru1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Paszulycsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


« Új hozzászólás #165 Dátum: 2014.02.01 szombat, 11:13:50 »

Hahó!
Valaki ellenőriztetett már, esetleg állíttatott már szelephézagot 2.0-ás motornál?
Naplózva

2010 Mondeo MKIV Turnier 2.0i Titanium
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #166 Dátum: 2014.02.01 szombat, 19:58:12 »

Hahó!
Valaki ellenőriztetett már, esetleg állíttatott már szelephézagot 2.0-ás motornál?
A szelephézag állítás már nem manuális. Hidrotőke állítja.
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #167 Dátum: 2014.02.01 szombat, 20:08:56 »

A szelephézag állítás már nem manuális. Hidrotőke állítja.

Biztos?
Szerintem nem. Ha kell megírom a szelephézagot is.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #168 Dátum: 2014.02.01 szombat, 20:20:32 »

Biztos?
Szerintem nem. Ha kell megírom a szelephézagot is.  vigyor3

Kell! vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #169 Dátum: 2014.02.01 szombat, 20:24:15 »

Kell! vigyor3

Akkor pontosítsunk, hogy milyen motor. Motorkód kell.
2.0
2.0 FFV
2.0 LPG
2.0 PFi
2.0 SCTi EcoBoost

 beka3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #170 Dátum: 2014.02.01 szombat, 20:33:38 »

Akkor pontosítsunk, hogy milyen motor. Motorkód kell.
2.0
2.0 FFV
2.0 LPG
2.0 PFi
2.0 SCTi EcoBoost

 beka3
bocc-é 2,5T......abban is állítható? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #171 Dátum: 2014.02.01 szombat, 20:34:45 »

Akkor pontosítsunk, hogy milyen motor. Motorkód kell.
2.0
2.0 FFV
2.0 LPG
2.0 PFi
2.0 SCTi EcoBoost

 beka3

Mindegyik!  beka3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #172 Dátum: 2014.02.01 szombat, 20:39:03 »

bocc-é 2,5T......abban is állítható? Roll Eyes

2.0 volt a kérdés, de a HUBA motorkódú 2.5 -ös is mechanikus szelephézag állítású.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #173 Dátum: 2014.02.01 szombat, 21:19:20 »

Biztos?
Szerintem nem. Ha kell megírom a szelephézagot is.  vigyor3
Köszi etisben benne van, nem kell vigyor3
Az enyém biztos nem manuális, elég szégyen, hogy 2010-es autóban manuális. vigyor3
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #174 Dátum: 2014.02.01 szombat, 21:24:59 »

Köszi etisben benne van, nem kell vigyor3
Az enyém biztos nem manuális, elég szégyen, hogy 2010-es autóban manuális. vigyor3


Nincs ebben semmi szégyen! Nem véletlen ez.  Cool

Egy komoly, rendes teljesítménnyel bíró benzinmotor mindig lapkás és mechanikusan állítható.
A tunya dízelek és a kis teljesítményű motorok meg hidrotőkések.  eplus2

A tied is biztos manuális.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2014.02.01 szombat, 21:29:41 »

Nincs ebben semmi szégyen! Nem véletlen ez.  Cool

Egy komoly, rendes teljesítménnyel bíró benzinmotor mindig lapkás és mechanikusan állítható.
A tunya dízelek és a kis teljesítményű motorok meg hidrotőkések.  eplus2

A tied is biztos manuális.  Cool
Most látom milyen autód van, így már értem, honnan tudsz ennyit a benzinesről wow1 wow1
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #176 Dátum: 2014.02.01 szombat, 21:30:46 »

Most látom milyen autód van, így már értem, honnan tudsz ennyit a benzinesről wow1 wow1

Nem csak azért.......  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Paszulycsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


« Új hozzászólás #177 Dátum: 2014.02.01 szombat, 23:55:29 »

A 2.0-ás benzines motor, ami az enyémben is van, "korongos". Nem hidrotőkés. Kódja: AOBA

Igazából nem is "korongos", mint inkább "harangos"... de ez már nagyon konyhanyelv...  vigyor3

Valójában nem az a lényeg, hogy mennyi a szelephézag helyes értéke, hanem volt-e már valakinek szüksége ennek az állítására.
Mert hogy ellenőriztetni kell időközönként, az biztos...
Naplózva

2010 Mondeo MKIV Turnier 2.0i Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #178 Dátum: 2014.02.02 vasárnap, 06:59:48 »

Nem csak azért.......  Wink

Hanem miért?  taps taps hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Paszulycsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


« Új hozzászólás #179 Dátum: 2014.02.10 hétfő, 11:05:26 »

A 2.0-ás benzines motor, ami az enyémben is van, "korongos". Nem hidrotőkés. Kódja: AOBA

Igazából nem is "korongos", mint inkább "harangos"... de ez már nagyon konyhanyelv...  vigyor3

Valójában nem az a lényeg, hogy mennyi a szelephézag helyes értéke, hanem volt-e már valakinek szüksége ennek az állítására.
Mert hogy ellenőriztetni kell időközönként, az biztos...


Nos? Senki, semmit, soha...? Huh?
...vagy csak én vagyok nagyon kocka ezzel a szelephézag dologgal? Grin
Naplózva

2010 Mondeo MKIV Turnier 2.0i Titanium
Rocco
Vendég
« Új hozzászólás #180 Dátum: 2014.03.06 csütörtök, 10:11:38 »

Sziasztok!

Most lettem tulajdonosa egy 2008-as 1.6 (125LE) gyönyörű szép Mondeonak. A szíjakat (kivéve a vezérműt) szeretném lecserlni és elkezdtem kutakodni a webshopokban, de nem jöttem rá, hogy a generátor ékszíjon kívül van e külön ennek a motornak klíma szíja, vagy egyben van a generátoréval. Tudnátok nekem ebben segíteni?
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2014.03.06 csütörtök, 11:19:26 »

Sziasztok!

Most lettem tulajdonosa egy 2008-as 1.6 (125LE) gyönyörű szép Mondeonak. A szíjakat (kivéve a vezérműt) szeretném lecserlni és elkezdtem kutakodni a webshopokban, de nem jöttem rá, hogy a generátor ékszíjon kívül van e külön ennek a motornak klíma szíja, vagy egyben van a generátoréval. Tudnátok nekem ebben segíteni?

Minek?
Ha valamit érdemes elővigyázatosságból cserélni, az pont a vezérlés.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Rocco
Vendég
« Új hozzászólás #182 Dátum: 2014.03.08 szombat, 14:09:02 »

Szia. Igen, tudom hogy azt kellene lecserélni, de az mar megtortent mielott megvettem a kocsit. Szervizkonyves, ceges auto volt.  A generator ekszijon viszont latszik hogy cserere szorul. Kerdeztem a szerelomet, o javasolta hogy ha mar azt csereljuk akkor a klima szijat is csereljuk. Csak nem egyertelmu szamomra hogy van e kulon.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #183 Dátum: 2014.03.15 szombat, 21:31:58 »

Szia. Igen, tudom hogy azt kellene lecserélni, de az mar megtortent mielott megvettem a kocsit. Szervizkonyves, ceges auto volt.  A generator ekszijon viszont latszik hogy cserere szorul. Kerdeztem a szerelomet, o javasolta hogy ha mar azt csereljuk akkor a klima szijat is csereljuk. Csak nem egyertelmu szamomra hogy van e kulon.

Nos, valóban 2 hosszbordás ékszíj van ezen a motoron. De nincs külön klíma ékszíj.
Külön a szervószivattyúnak van ékszíja a másik szíj a klímakompresszort, vízpumpát és a generátort hajtja.

Valamint az ékszíjak elasztikus hosszbordás szíjak. Tehát az újat speciális eszközökkel kell felhelyezni és levenni pedig gyakorlatilag le kell vágni.
Na most, ha valóban cserélték a vezérműszíjat, akkor -ha rendelkeztek is speciális szerszámmal- a legnagyobb butaság volt visszarakni a régi szíjakat. Leszereléskor esetleg levették a tárcsákkal együtt, akkor nem kell feltétlen levágni.
Ha cserére a szorulnak ezek az elasztikus szíjak (sok km), akkor én azért elgondolkodnék, hogy valóban kicserélték-e a vezérműszíjat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Rocco
Vendég
« Új hozzászólás #184 Dátum: 2014.03.25 kedd, 08:49:48 »

Nos, valóban 2 hosszbordás ékszíj van ezen a motoron. De nincs külön klíma ékszíj.
Külön a szervószivattyúnak van ékszíja a másik szíj a klímakompresszort, vízpumpát és a generátort hajtja.

Valamint az ékszíjak elasztikus hosszbordás szíjak. Tehát az újat speciális eszközökkel kell felhelyezni és levenni pedig gyakorlatilag le kell vágni.
Na most, ha valóban cserélték a vezérműszíjat, akkor -ha rendelkeztek is speciális szerszámmal- a legnagyobb butaság volt visszarakni a régi szíjakat. Leszereléskor esetleg levették a tárcsákkal együtt, akkor nem kell feltétlen levágni.
Ha cserére a szorulnak ezek az elasztikus szíjak (sok km), akkor én azért elgondolkodnék, hogy valóban kicserélték-e a vezérműszíjat.
Nagyon köszi a választ. Elgondolkodtató amit írtál. A lényeg az, hogy hidegen hallottunk egy kis ciripelő hangot (és egy kis dízel hangot a motorból) amikor megvettem a kocsit. A szerelő akit vittem magammal azt javasolta, cseréljük le az olajat (hidrotőkére gyanakodva a dízel hang miatt) és a szíjakat (a cirpelés miatt)
Viszont ha valóban spec szerszám kell hozzá, akkor nem tudom a szíjakat le tudjuk e cserélni. A vezérműszíj cseréje a szervízkönyvben van benne, én nem tudom megállapítani hogy valóban cserélték e vagy csak "kifizettették az árát" az előző tulajjal. (céges kocsi volt)
Hallottam már (nem, tapasztaltam) hogy beírták a szervízben hogy ezt meg ezt megcsinálták aztán csak később derült ki hogy mégsem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #185 Dátum: 2014.03.26 szerda, 16:06:52 »

Nagyon köszi a választ. Elgondolkodtató amit írtál. A lényeg az, hogy hidegen hallottunk egy kis ciripelő hangot (és egy kis dízel hangot a motorból) amikor megvettem a kocsit. A szerelő akit vittem magammal azt javasolta, cseréljük le az olajat (hidrotőkére gyanakodva a dízel hang miatt) és a szíjakat (a cirpelés miatt)
Viszont ha valóban spec szerszám kell hozzá, akkor nem tudom a szíjakat le tudjuk e cserélni. A vezérműszíj cseréje a szervízkönyvben van benne, én nem tudom megállapítani hogy valóban cserélték e vagy csak "kifizettették az árát" az előző tulajjal. (céges kocsi volt)
Hallottam már (nem, tapasztaltam) hogy beírták a szervízben hogy ezt meg ezt megcsinálták aztán csak később derült ki hogy mégsem.

Akkor elárulok még valamit, nincs hidrotőke a motorban.

Vezérműszíj csere - 160e kilométerenként vagy 96 havonta.
Ékszíjak cseréje  -  160e kilométerenként vagy 96 havonta.

Tehát egyszerre.

Ha valamivel kapcsolatban kétség merül fel, CSERE !
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.26 szerda, 16:10:51 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #186 Dátum: 2014.04.18 péntek, 22:02:57 »

Érdekes amit írsz!

Nekem ugyancsak 1.6 125Le Mondeóm van, és a megvétele után ( kb 1,5 éve) a szerelő kicserélte benne a hidrotőkéket! Engem is a kopogós, dízeles hang zavart. Akkor ezek szerint átbaszott, mint szart a palánkon. Nem keveset fizettem a mutatványért!

Lenne egy kérdésem is, hátha valaki tud oksat a problémára. Szerettem volna chiptuningal egy kicsit változtatni a menettulajdonságokon. Elvittem szakihoz, de nem tudta olvasni a kocsi szoftverét (ECU). Valakinek van tippje, hogy miért???
 wow1
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #187 Dátum: 2014.04.18 péntek, 22:10:16 »

Érdekes amit írsz!

Nekem ugyancsak 1.6 125Le Mondeóm van, és a megvétele után ( kb 1,5 éve) a szerelő kicserélte benne a hidrotőkéket! Engem is a kopogós, dízeles hang zavart. Akkor ezek szerint átbaszott, mint szart a palánkon. Nem keveset fizettem a mutatványért!

Lenne egy kérdésem is, hátha valaki tud oksat a problémára. Szerettem volna chiptuningal egy kicsit változtatni a menettulajdonságokon. Elvittem szakihoz, de nem tudta olvasni a kocsi szoftverét (ECU). Valakinek van tippje, hogy miért???
 wow1

Nem minden motorvezérlőt lehet OBD-n keresztül programozni.....ilyenkor ki kell venni a motorvezérlőt és marad a forrasztós módszer.....  Benzinesnél nem tartom sok értelmét egy chipnek.....ha tényleg érdekel a téma akkor keresd meg Bunyek fórumtársat ő tud segíteni chip ügyben.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #188 Dátum: 2014.04.18 péntek, 22:23:37 »

Nem minden motorvezérlőt lehet OBD-n keresztül programozni.....ilyenkor ki kell venni a motorvezérlőt és marad a forrasztós módszer.....  Benzinesnél nem tartom sok értelmét egy chipnek.....ha tényleg érdekel a téma akkor keresd meg Bunyek fórumtársat ő tud segíteni chip ügyben.

Köszönöm a választ! Az mondják az okosok, hogy chiptunningal egy kicsit lehet segíteni az alsóbb fordulatszám tartományokban érezhető lassú reakcióidőn, és lehet oda egy kis erőt programozni! Ha szét kell bontani a verdát, akkor marad a visszavált és nagy gáz!  worship

A hibakódokat más műszerrel olvassák, mint amivel programoznak??? Azért kérdezem, mert egyáltalán nem tudott a szaki csatlakozni. Valami inkorrekt ecu-t írt ki neki a masina, pedig többször átprogramozta a műszerét kínjába, hogy több verziót kipróbáljon.
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #189 Dátum: 2014.04.18 péntek, 23:04:43 »

Köszönöm a választ! Az mondják az okosok, hogy chiptunningal egy kicsit lehet segíteni az alsóbb fordulatszám tartományokban érezhető lassú reakcióidőn, és lehet oda egy kis erőt programozni! Ha szét kell bontani a verdát, akkor marad a visszavált és nagy gáz!  worship

A hibakódokat más műszerrel olvassák, mint amivel programoznak??? Azért kérdezem, mert egyáltalán nem tudott a szaki csatlakozni. Valami inkorrekt ecu-t írt ki neki a masina, pedig többször átprogramozta a műszerét kínjába, hogy több verziót kipróbáljon.

Kérdezd meg Bunyeket....mert lehet, hogy ők megoldják OBDn keresztül is (elég baráti áron).  A kocsihoz egy 3ezer forintos diag cuccal is lehet kapcsolódni....nem tudom a "szaki" mit csinált.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
siki
Vendég
« Új hozzászólás #190 Dátum: 2014.04.25 péntek, 19:37:57 »

Akkor pontosítsunk, hogy milyen motor. Motorkód kell.
2.0
2.0 FFV
2.0 LPG
2.0 PFi
2.0 SCTi EcoBoost

 beka3


ez a 2.0 FFV motorkód mit is takar pontosabban?Huh???,s most ez "lapkás,hidrótőkés,vagy manuális" állításu,mert már elvesztem a "szópárpajban"

mi a véleményed a fent nevezett motorkódu benzinesekről???,de mástól is jöhet a "jótanács"

előre is köszi  worship  worship  worship
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #191 Dátum: 2014.04.25 péntek, 19:47:41 »


ez a 2.0 FFV motorkód mit is takar pontosabban?Huh???,s most ez "lapkás,hidrótőkés,vagy manuális" állításu,mert már elvesztem a "szópárpajban"

mi a véleményed a fent nevezett motorkódu benzinesekről???,de mástól is jöhet a "jótanács"

előre is köszi  worship  worship  worship

FFV: Flexible Fuel Vehicle
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
siki
Vendég
« Új hozzászólás #192 Dátum: 2014.06.02 hétfő, 19:59:15 »

üdv az uraknak!

sikerült szert tennem egy igen megkímélt db.-ra,igaz vannak kissebb nagyobb esztétikai sérülések,de ugye új autót a szalonba kell venni
2000cm3 benzin
2007/8hó 123e km
16" alufelni(sajna téli gumival)
xenon kanyar követős lámpa
behajtható tükrök amik sötétednek fényre
memóriás üllés a vez oldalon,anyos csak elektromos
tempomat
multi kormány
telefon
sony cd+rádió
parkolás segítő elöl,hátul,oldalt
motoros napfénytető

biztos hagytam ki dolgokat,de nekem ezek, igy elsőre  is sok

előélete 99,9%,az árról nem szivesen nyilatkozom,mert ez valakinek sok,valakinek kevés

már csak az átírás van hátra ill 4db nyári gumit kell vennem



Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #193 Dátum: 2014.06.02 hétfő, 20:02:58 »

üdv az uraknak!

sikerült szert tennem egy igen megkímélt db.-ra,igaz vannak kissebb nagyobb esztétikai sérülések,de ugye új autót a szalonba kell venni
2000cm3 benzin
2007/8hó 123e km
16" alufelni(sajna téli gumival)
xenon kanyar követős lámpa
behajtható tükrök amik sötétednek fényre
memóriás üllés a vez oldalon,anyos csak elektromos
tempomat
multi kormány
telefon
sony cd+rádió
parkolás segítő elöl,hátul,oldalt
motoros napfénytető

biztos hagytam ki dolgokat,de nekem ezek, igy elsőre  is sok

előélete 99,9%,az árról nem szivesen nyilatkozom,mert ez valakinek sok,valakinek kevés

már csak az átírás van hátra ill 4db nyári gumit kell vennem





Gratlua!

Bár egy része a felsoroltaknak nem létezik mondeóban, de használd örömmel, biztonságosan!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
siki
Vendég
« Új hozzászólás #194 Dátum: 2014.06.02 hétfő, 20:06:31 »

Gratlua!

Bár egy része a felsoroltaknak nem létezik mondeóban, de használd örömmel, biztonságosan!

köszi  worship


nem tudom mire gondolsz,de ezt az első gazda rendelte,vagyis egyedileg lett gyártva
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #195 Dátum: 2014.06.02 hétfő, 20:08:54 »

köszi  worship


nem tudom mire gondolsz,de ezt az első gazda rendelte,vagyis egyedileg lett gyártva

Vagy xenon és oldalra bevilágító, vagy nem xenon és kanyarkövetős
Külső tükör nem sötétedik
Parkolást segítő oldalt nincs, elöl hátul is csak radar.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #196 Dátum: 2014.06.02 hétfő, 20:11:15 »

üdv az uraknak!

sikerült szert tennem egy igen megkímélt db.-ra,igaz vannak kissebb nagyobb esztétikai sérülések,de ugye új autót a szalonba kell venni
2000cm3 benzin
2007/8hó 123e km
16" alufelni(sajna téli gumival)
xenon kanyar követős lámpa
behajtható tükrök amik sötétednek fényre
memóriás üllés a vez oldalon,anyos csak elektromos
tempomat
multi kormány
telefon
sony cd+rádió
parkolás segítő elöl,hátul,oldalt
motoros napfénytető

biztos hagytam ki dolgokat,de nekem ezek, igy elsőre  is sok

előélete 99,9%,az árról nem szivesen nyilatkozom,mert ez valakinek sok,valakinek kevés

már csak az átírás van hátra ill 4db nyári gumit kell vennem




Üdv a benzinesek közt vigyor3
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
siki
Vendég
« Új hozzászólás #197 Dátum: 2014.06.02 hétfő, 20:18:18 »

Üdv a benzinesek közt vigyor3


köszi  worship  worship

de,hogy mit kellett egy jó benzinesért menni az hihetetlen,amiket láttam,hát tudnék mesélni
Naplózva
siki
Vendég
« Új hozzászólás #198 Dátum: 2014.06.02 hétfő, 20:25:17 »

Vagy xenon és oldalra bevilágító, vagy nem xenon és kanyarkövetős
Külső tükör nem sötétedik
Parkolást segítő oldalt nincs, elöl hátul is csak radar.



lehet rosszul fogalmaztam
xenont letesztelem ha besötétedik
ez biza igen
ha hátra tolatok hátulról csipog majd sípol,elölre elölről csipog majd sípol,ha elől ill.hátul semmi,de ha tolatok ki a kapun az oldal index magasságában megszólal a hangjelző,akkor az csak oldalt lehet
Naplózva
siki
Vendég
« Új hozzászólás #199 Dátum: 2014.06.02 hétfő, 20:51:15 »

lehet rosszul fogalmaztam
xenont letesztelem ha besötétedik
ez biza igen
ha hátra tolatok hátulról csipog majd sípol,elölre elölről csipog majd sípol,ha elől ill.hátul semmi,de ha tolatok ki a kapun az oldal index magasságában megszólal a hangjelző,akkor az csak oldalt lehet


teszt megtörtént,neked van igazad,kanyarnak megfelelően a xenen mellett világít egy égő ami bevilágít a kanyarba,bocs   :worship:de ezt még tanulnom kell
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 21   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.038 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.