Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:16:38
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
Oldalak:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
8
9
10
11
...
21
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3) (Megtekintve 473142 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #150 Dátum:
2013.12.29 vasárnap, 20:25:26 »
Idézetet írta: alf - 2013.12.29 vasárnap, 20:23:27
nem.hibáztam,ezért eret kell vágjak.de nem keresztben,hanem hosszában,hogy fájjon.
Tudod, hogy igazából tévedőtibire célozgattam... ( nem úgy)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #151 Dátum:
2013.12.29 vasárnap, 20:27:52 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.12.29 vasárnap, 20:25:26
Tudod, hogy igazából tévedőtibire célozgattam... ( nem úgy)
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #152 Dátum:
2013.12.29 vasárnap, 20:28:21 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.29 vasárnap, 20:24:44
Gyere, ugorjunk együtt ki a földszintről.......
(én a fűre, te a betonra
)
Te sértődős vagy? pffff.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
pampi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 189
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #153 Dátum:
2013.12.29 vasárnap, 21:52:25 »
Idézetet írta: csitti - 2013.12.28 szombat, 13:02:12
Sziasztok!
MK4-es mondeo kombit szeretnék venni. 2.0-ás benzinest. Már ki is van nézve, hamarosan megyek is megtekinteni élőben.
134e Km van benne 6 éves. Mi az amire érdemes figyelnem? Ha jól értem az eddigi infókat a fórumban, ez a motor is hajlandó beszívni a pillangószelepeket, bár azt is írták hogyha olajcserénél megolajozzuk őket akkor nem lehet gond.
Mennyire gyakori ez a probléma? Esetleg valami más típushiba?
Megbízható családi autót szeretnék és végre az asszony is rábólintott erre a formára
Egyébként itt a link az autóról:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_2.0_trend_valos_134e_km_-_1.tulaj-7486642
Minden segítséget szívesen veszek.
Előre is köszi
Szia!
Próbálj meg lealkudni belőle 100-150-et, és vedd meg!
A km-nek próbálj meg márkaszervizben vagy műszaki vizsgaállomáson utánakérdezni. (Pl. alvázszám alapján a Ford Ivanics honlapján le lehet kérdezni, ha volt náluk az autó.) Az enyémben is 110 ezer km körül van, nem törvényszerű, hogy vissza van tekerve. Március óta van nálam a kocsi, eddig nem volt még vele gond. Kopp-kopp-kopp.
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #154 Dátum:
2013.12.29 vasárnap, 23:47:54 »
Idézetet írta: alf - 2013.12.29 vasárnap, 20:23:27
nem.hibáztam,ezért eret kell vágjak.de nem keresztben,hanem hosszában,hogy fájjon.
Kenőkéssel.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #155 Dátum:
2013.12.30 hétfő, 00:31:53 »
Idézetet írta: Candle - 2013.12.29 vasárnap, 23:47:54
Kenőkéssel.
Vagy kanállal. Fa kanállal.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #156 Dátum:
2013.12.30 hétfő, 08:37:37 »
Idézetet írta: Angel - 2013.12.30 hétfő, 00:31:53
Vagy kanállal. Fa kanállal.
Fuck anal?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #157 Dátum:
2013.12.30 hétfő, 17:19:00 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.12.30 hétfő, 08:37:37
Fuck anal?
Hát ezen most meg sem lepődtem!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #158 Dátum:
2013.12.30 hétfő, 17:43:16 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2013.12.30 hétfő, 17:19:00
Hát ezen most meg sem lepődtem!
Én se
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #159 Dátum:
2013.12.30 hétfő, 21:47:49 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.12.30 hétfő, 08:37:37
Fuck anal?
Neeeem... a fa még tompább.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
bolcsogab
Vendég
1,6 Ecoboost 160LE, van valakinek tapasztalata:
«
Új hozzászólás #160 Dátum:
2014.01.10 péntek, 23:04:36 »
Sziasztok!
2003-as 2.0 benzines Mondeo cseréje folyamatban 1,6 ecoboost újra. A régi a valaha volt legjobb autónk volt, imádtuk, bárcsak minden mai motor ilyen megbízható lenne, 263ekm minden gond nélkül (a tdci-t valós 90ekm-nél fel kellett újítani, a delphi céget felgyújtanám némi kínzás után). Törvényszerű volt, hogy újra benzineset veszünk, ellenben a neten sehol sem találok egy rendes tesztet sem, tulajdonosi véleményt meg egyáltalán semmit róla. Van valakinek ilyen, fogyasztás, menetteljesítmények, szerviztapasztalatok érdekelnének.
Naplózva
pampi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 189
Válasz: 1,6 Ecoboost 160LE, van valakinek tapasztalata:
«
Új hozzászólás #161 Dátum:
2014.01.10 péntek, 23:09:34 »
Idézetet írta: bolcsogab - 2014.01.10 péntek, 23:04:36
Sziasztok!
2003-as 2.0 benzines Mondeo cseréje folyamatban 1,6 ecoboost újra. A régi a valaha volt legjobb autónk volt, imádtuk, bárcsak minden mai motor ilyen megbízható lenne, 263ekm minden gond nélkül (a tdci-t valós 90ekm-nél fel kellett újítani, a delphi céget felgyújtanám némi kínzás után). Törvényszerű volt, hogy újra benzineset veszünk, ellenben a neten sehol sem találok egy rendes tesztet sem, tulajdonosi véleményt meg egyáltalán semmit róla. Van valakinek ilyen, fogyasztás, menetteljesítmények, szerviztapasztalatok érdekelnének.
Szia! A fogyasztásról a spritmonitoron találsz infókat:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2012&constyear_e=2014&powerunit=2
(a motorra nem szűkítettem, bal oldalon módosíthatod a szűrést).
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 benzin 2008.12. hó 145 LE
(előtte: Ford Mondeo MKIII 2.0 TDDI 2001. 08. hó 115 LE)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: 1,6 Ecoboost 160LE, van valakinek tapasztalata:
«
Új hozzászólás #162 Dátum:
2014.01.10 péntek, 23:22:28 »
Idézetet írta: bolcsogab - 2014.01.10 péntek, 23:04:36
Sziasztok!
2003-as 2.0 benzines Mondeo cseréje folyamatban 1,6 ecoboost újra. A régi a valaha volt legjobb autónk volt, imádtuk, bárcsak minden mai motor ilyen megbízható lenne, 263ekm minden gond nélkül (a tdci-t valós 90ekm-nél fel kellett újítani, a delphi céget felgyújtanám némi kínzás után). Törvényszerű volt, hogy újra benzineset veszünk, ellenben a neten sehol sem találok egy rendes tesztet sem, tulajdonosi véleményt meg egyáltalán semmit róla. Van valakinek ilyen, fogyasztás, menetteljesítmények, szerviztapasztalatok érdekelnének.
https://www.google.hu/#q=test+mondeo+1.6+ecoboost
egy teszt:
http://ujszo.com/napilap/auto-motor/2011/11/28/ford-mondeo-16-ecoboost-kiralyi-fogyasztas
Nekem is tetszik az 1.6 EB, én Kugánál szemezgettem vele nagyon.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kofy
Vendég
Válasz: 1,6 Ecoboost 160LE, van valakinek tapasztalata:
«
Új hozzászólás #163 Dátum:
2014.01.11 szombat, 07:19:34 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.01.10 péntek, 23:22:28
https://www.google.hu/#q=test+mondeo+1.6+ecoboost
egy teszt:
http://ujszo.com/napilap/auto-motor/2011/11/28/ford-mondeo-16-ecoboost-kiralyi-fogyasztas
Nekem is tetszik az 1.6 EB, én Kugánál szemezgettem vele nagyon.
Jók ezek az Ecoboost motorok (nekem is az van), de becsúsznak néha hibák, főleg a tengerentúl:
http://motrolix.com/2013/11/ford-issues-two-recalls-on-2013-escape-with-1-6-liter-ecoboost-over-powertrain-issues/
http://www.examiner.com/article/ford-announces-fix-for-1-6l-ecoboost-engines-2013-escape-and-fusion
Nem tudom, hogy ez az európai Fordokat hogyan érinti, mindenesetre odaát már azt tervezgeti a pletykák szerint a Ford, hogy kivezeti az 1.6EB-t és helyette az 1.5EB-t árulja csak...
Még egy OFF pletyka: Az új Fiestánál (aminek olyan randa Aston Martinos malacpofa képe van) a Ford kiadott egy utasítást, hogy nem lehet a hűtőrács közepére tenni a rendszámtáblát ha 1.0EB motoros, mert félnek, hogy nem kap elegendő levegőt a hűtés... Állítólag lejjebb, vagy feljebb kell tenni.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: 1,6 Ecoboost 160LE, van valakinek tapasztalata:
«
Új hozzászólás #164 Dátum:
2014.01.11 szombat, 09:10:46 »
Idézetet írta: kofy - 2014.01.11 szombat, 07:19:34
Jók ezek az Ecoboost motorok (nekem is az van), de becsúsznak néha hibák, főleg a tengerentúl:
http://motrolix.com/2013/11/ford-issues-two-recalls-on-2013-escape-with-1-6-liter-ecoboost-over-powertrain-issues/
http://www.examiner.com/article/ford-announces-fix-for-1-6l-ecoboost-engines-2013-escape-and-fusion
Nem tudom, hogy ez az európai Fordokat hogyan érinti, mindenesetre odaát már azt tervezgeti a pletykák szerint a Ford, hogy kivezeti az 1.6EB-t és helyette az 1.5EB-t árulja csak...
Még egy OFF pletyka: Az új Fiestánál (aminek olyan randa Aston Martinos malacpofa képe van) a Ford kiadott egy utasítást, hogy nem lehet a hűtőrács közepére tenni a rendszámtáblát ha 1.0EB motoros, mert félnek, hogy nem kap elegendő levegőt a hűtés... Állítólag lejjebb, vagy feljebb kell tenni.
Ilyen tervezési-elhelyezési hibák ezek, de azért nem semmi...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Paszulycsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #165 Dátum:
2014.02.01 szombat, 11:13:50 »
Hahó!
Valaki ellenőriztetett már, esetleg állíttatott már szelephézagot 2.0-ás motornál?
Naplózva
2010 Mondeo MKIV Turnier 2.0i Titanium
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #166 Dátum:
2014.02.01 szombat, 19:58:12 »
Idézetet írta: Paszulycsi - 2014.02.01 szombat, 11:13:50
Hahó!
Valaki ellenőriztetett már, esetleg állíttatott már szelephézagot 2.0-ás motornál?
A szelephézag állítás már nem manuális. Hidrotőke állítja.
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #167 Dátum:
2014.02.01 szombat, 20:08:56 »
Idézetet írta: bocc - 2014.02.01 szombat, 19:58:12
A szelephézag állítás már nem manuális. Hidrotőke állítja.
Biztos?
Szerintem nem. Ha kell megírom a szelephézagot is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #168 Dátum:
2014.02.01 szombat, 20:20:32 »
Idézetet írta: GSR - 2014.02.01 szombat, 20:08:56
Biztos?
Szerintem nem. Ha kell megírom a szelephézagot is.
Kell!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #169 Dátum:
2014.02.01 szombat, 20:24:15 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.02.01 szombat, 20:20:32
Kell!
Akkor pontosítsunk, hogy milyen motor. Motorkód kell.
2.0
2.0 FFV
2.0 LPG
2.0 PFi
2.0 SCTi EcoBoost
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #170 Dátum:
2014.02.01 szombat, 20:33:38 »
Idézetet írta: GSR - 2014.02.01 szombat, 20:24:15
Akkor pontosítsunk, hogy milyen motor. Motorkód kell.
2.0
2.0 FFV
2.0 LPG
2.0 PFi
2.0 SCTi EcoBoost
bocc-é 2,5T......abban is állítható?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #171 Dátum:
2014.02.01 szombat, 20:34:45 »
Idézetet írta: GSR - 2014.02.01 szombat, 20:24:15
Akkor pontosítsunk, hogy milyen motor. Motorkód kell.
2.0
2.0 FFV
2.0 LPG
2.0 PFi
2.0 SCTi EcoBoost
Mindegyik!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #172 Dátum:
2014.02.01 szombat, 20:39:03 »
Idézetet írta: alf - 2014.02.01 szombat, 20:33:38
bocc-é 2,5T......abban is állítható?
2.0 volt a kérdés, de a HUBA motorkódú 2.5 -ös is mechanikus szelephézag állítású.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #173 Dátum:
2014.02.01 szombat, 21:19:20 »
Idézetet írta: GSR - 2014.02.01 szombat, 20:08:56
Biztos?
Szerintem nem. Ha kell megírom a szelephézagot is.
Köszi etisben benne van, nem kell
Az enyém biztos nem manuális, elég szégyen, hogy 2010-es autóban manuális.
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #174 Dátum:
2014.02.01 szombat, 21:24:59 »
Idézetet írta: bocc - 2014.02.01 szombat, 21:19:20
Köszi etisben benne van, nem kell
Az enyém biztos nem manuális, elég szégyen, hogy 2010-es autóban manuális.
Nincs ebben semmi szégyen! Nem véletlen ez.
Egy komoly, rendes teljesítménnyel bíró benzinmotor mindig lapkás és mechanikusan állítható.
A tunya dízelek és a kis teljesítményű motorok meg hidrotőkések.
A tied is biztos manuális.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #175 Dátum:
2014.02.01 szombat, 21:29:41 »
Idézetet írta: GSR - 2014.02.01 szombat, 21:24:59
Nincs ebben semmi szégyen! Nem véletlen ez.
Egy komoly, rendes teljesítménnyel bíró benzinmotor mindig lapkás és mechanikusan állítható.
A tunya dízelek és a kis teljesítményű motorok meg hidrotőkések.
A tied is biztos manuális.
Most látom milyen autód van, így már értem, honnan tudsz ennyit a benzinesről
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #176 Dátum:
2014.02.01 szombat, 21:30:46 »
Idézetet írta: bocc - 2014.02.01 szombat, 21:29:41
Most látom milyen autód van, így már értem, honnan tudsz ennyit a benzinesről
Nem csak azért.......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Paszulycsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #177 Dátum:
2014.02.01 szombat, 23:55:29 »
A 2.0-ás benzines motor, ami az enyémben is van, "korongos". Nem hidrotőkés. Kódja: AOBA
Igazából nem is "korongos", mint inkább "harangos"... de ez már nagyon konyhanyelv...
Valójában nem az a lényeg, hogy mennyi a szelephézag helyes értéke, hanem volt-e már valakinek szüksége ennek az állítására.
Mert hogy ellenőriztetni kell időközönként, az biztos...
Naplózva
2010 Mondeo MKIV Turnier 2.0i Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #178 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 06:59:48 »
Idézetet írta: GSR - 2014.02.01 szombat, 21:30:46
Nem csak azért.......
Hanem miért?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Paszulycsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #179 Dátum:
2014.02.10 hétfő, 11:05:26 »
Idézetet írta: Paszulycsi - 2014.02.01 szombat, 23:55:29
A 2.0-ás benzines motor, ami az enyémben is van, "korongos". Nem hidrotőkés. Kódja: AOBA
Igazából nem is "korongos", mint inkább "harangos"... de ez már nagyon konyhanyelv...
Valójában nem az a lényeg, hogy mennyi a szelephézag helyes értéke, hanem volt-e már valakinek szüksége ennek az állítására.
Mert hogy ellenőriztetni kell időközönként, az biztos...
Nos? Senki, semmit, soha...?
...vagy csak én vagyok nagyon kocka ezzel a szelephézag dologgal?
Naplózva
2010 Mondeo MKIV Turnier 2.0i Titanium
Rocco
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #180 Dátum:
2014.03.06 csütörtök, 10:11:38 »
Sziasztok!
Most lettem tulajdonosa egy 2008-as 1.6 (125LE) gyönyörű szép Mondeonak. A szíjakat (kivéve a vezérműt) szeretném lecserlni és elkezdtem kutakodni a webshopokban, de nem jöttem rá, hogy a generátor ékszíjon kívül van e külön ennek a motornak klíma szíja, vagy egyben van a generátoréval. Tudnátok nekem ebben segíteni?
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #181 Dátum:
2014.03.06 csütörtök, 11:19:26 »
Idézetet írta: Rocco - 2014.03.06 csütörtök, 10:11:38
Sziasztok!
Most lettem tulajdonosa egy 2008-as 1.6 (125LE) gyönyörű szép Mondeonak. A szíjakat (kivéve a vezérműt) szeretném lecserlni és elkezdtem kutakodni a webshopokban, de nem jöttem rá, hogy a generátor ékszíjon kívül van e külön ennek a motornak klíma szíja, vagy egyben van a generátoréval. Tudnátok nekem ebben segíteni?
Minek?
Ha valamit érdemes elővigyázatosságból cserélni, az pont a vezérlés.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Rocco
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #182 Dátum:
2014.03.08 szombat, 14:09:02 »
Szia. Igen, tudom hogy azt kellene lecserélni, de az mar megtortent mielott megvettem a kocsit. Szervizkonyves, ceges auto volt. A generator ekszijon viszont latszik hogy cserere szorul. Kerdeztem a szerelomet, o javasolta hogy ha mar azt csereljuk akkor a klima szijat is csereljuk. Csak nem egyertelmu szamomra hogy van e kulon.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #183 Dátum:
2014.03.15 szombat, 21:31:58 »
Idézetet írta: Rocco - 2014.03.08 szombat, 14:09:02
Szia. Igen, tudom hogy azt kellene lecserélni, de az mar megtortent mielott megvettem a kocsit. Szervizkonyves, ceges auto volt. A generator ekszijon viszont latszik hogy cserere szorul. Kerdeztem a szerelomet, o javasolta hogy ha mar azt csereljuk akkor a klima szijat is csereljuk. Csak nem egyertelmu szamomra hogy van e kulon.
Nos, valóban 2 hosszbordás ékszíj van ezen a motoron. De nincs külön klíma ékszíj.
Külön a szervószivattyúnak van ékszíja a másik szíj a klímakompresszort, vízpumpát és a generátort hajtja.
Valamint az ékszíjak elasztikus hosszbordás szíjak. Tehát az újat speciális eszközökkel kell felhelyezni és levenni pedig gyakorlatilag le kell vágni.
Na most, ha valóban cserélték a vezérműszíjat, akkor -ha rendelkeztek is speciális szerszámmal- a legnagyobb butaság volt visszarakni a régi szíjakat. Leszereléskor esetleg levették a tárcsákkal együtt, akkor nem kell feltétlen levágni.
Ha cserére a szorulnak ezek az elasztikus szíjak (sok km), akkor én azért elgondolkodnék, hogy valóban kicserélték-e a vezérműszíjat.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Rocco
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #184 Dátum:
2014.03.25 kedd, 08:49:48 »
Idézetet írta: GSR - 2014.03.15 szombat, 21:31:58
Nos, valóban 2 hosszbordás ékszíj van ezen a motoron. De nincs külön klíma ékszíj.
Külön a szervószivattyúnak van ékszíja a másik szíj a klímakompresszort, vízpumpát és a generátort hajtja.
Valamint az ékszíjak elasztikus hosszbordás szíjak. Tehát az újat speciális eszközökkel kell felhelyezni és levenni pedig gyakorlatilag le kell vágni.
Na most, ha valóban cserélték a vezérműszíjat, akkor -ha rendelkeztek is speciális szerszámmal- a legnagyobb butaság volt visszarakni a régi szíjakat. Leszereléskor esetleg levették a tárcsákkal együtt, akkor nem kell feltétlen levágni.
Ha cserére a szorulnak ezek az elasztikus szíjak (sok km), akkor én azért elgondolkodnék, hogy valóban kicserélték-e a vezérműszíjat.
Nagyon köszi a választ. Elgondolkodtató amit írtál. A lényeg az, hogy hidegen hallottunk egy kis ciripelő hangot (és egy kis dízel hangot a motorból) amikor megvettem a kocsit. A szerelő akit vittem magammal azt javasolta, cseréljük le az olajat (hidrotőkére gyanakodva a dízel hang miatt) és a szíjakat (a cirpelés miatt)
Viszont ha valóban spec szerszám kell hozzá, akkor nem tudom a szíjakat le tudjuk e cserélni. A vezérműszíj cseréje a szervízkönyvben van benne, én nem tudom megállapítani hogy valóban cserélték e vagy csak "kifizettették az árát" az előző tulajjal. (céges kocsi volt)
Hallottam már (nem, tapasztaltam) hogy beírták a szervízben hogy ezt meg ezt megcsinálták aztán csak később derült ki hogy mégsem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #185 Dátum:
2014.03.26 szerda, 16:06:52 »
Idézetet írta: Rocco - 2014.03.25 kedd, 08:49:48
Nagyon köszi a választ. Elgondolkodtató amit írtál. A lényeg az, hogy hidegen hallottunk egy kis ciripelő hangot (és egy kis dízel hangot a motorból) amikor megvettem a kocsit. A szerelő akit vittem magammal azt javasolta, cseréljük le az olajat (hidrotőkére gyanakodva a dízel hang miatt) és a szíjakat (a cirpelés miatt)
Viszont ha valóban spec szerszám kell hozzá, akkor nem tudom a szíjakat le tudjuk e cserélni. A vezérműszíj cseréje a szervízkönyvben van benne, én nem tudom megállapítani hogy valóban cserélték e vagy csak "kifizettették az árát" az előző tulajjal. (céges kocsi volt)
Hallottam már (nem, tapasztaltam) hogy beírták a szervízben hogy ezt meg ezt megcsinálták aztán csak később derült ki hogy mégsem.
Akkor elárulok még valamit, nincs hidrotőke a motorban.
Vezérműszíj csere - 160e kilométerenként vagy 96 havonta.
Ékszíjak cseréje - 160e kilométerenként vagy 96 havonta.
Tehát egyszerre.
Ha valamivel kapcsolatban kétség merül fel, CSERE !
«
Utoljára szerkesztve: 2014.03.26 szerda, 16:10:51 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Feri73
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #186 Dátum:
2014.04.18 péntek, 22:02:57 »
Érdekes amit írsz!
Nekem ugyancsak 1.6 125Le Mondeóm van, és a megvétele után ( kb 1,5 éve) a szerelő kicserélte benne a hidrotőkéket! Engem is a kopogós, dízeles hang zavart. Akkor ezek szerint átbaszott, mint szart a palánkon. Nem keveset fizettem a mutatványért!
Lenne egy kérdésem is, hátha valaki tud oksat a problémára. Szerettem volna chiptuningal egy kicsit változtatni a menettulajdonságokon. Elvittem szakihoz, de nem tudta olvasni a kocsi szoftverét (ECU). Valakinek van tippje, hogy miért???
Naplózva
Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #187 Dátum:
2014.04.18 péntek, 22:10:16 »
Idézetet írta: Feri73 - 2014.04.18 péntek, 22:02:57
Érdekes amit írsz!
Nekem ugyancsak 1.6 125Le Mondeóm van, és a megvétele után ( kb 1,5 éve) a szerelő kicserélte benne a hidrotőkéket! Engem is a kopogós, dízeles hang zavart. Akkor ezek szerint átbaszott, mint szart a palánkon. Nem keveset fizettem a mutatványért!
Lenne egy kérdésem is, hátha valaki tud oksat a problémára. Szerettem volna chiptuningal egy kicsit változtatni a menettulajdonságokon. Elvittem szakihoz, de nem tudta olvasni a kocsi szoftverét (ECU). Valakinek van tippje, hogy miért???
Nem minden motorvezérlőt lehet OBD-n keresztül programozni.....ilyenkor ki kell venni a motorvezérlőt és marad a forrasztós módszer..... Benzinesnél nem tartom sok értelmét egy chipnek.....ha tényleg érdekel a téma akkor keresd meg Bunyek fórumtársat ő tud segíteni chip ügyben.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Feri73
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #188 Dátum:
2014.04.18 péntek, 22:23:37 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.04.18 péntek, 22:10:16
Nem minden motorvezérlőt lehet OBD-n keresztül programozni.....ilyenkor ki kell venni a motorvezérlőt és marad a forrasztós módszer..... Benzinesnél nem tartom sok értelmét egy chipnek.....ha tényleg érdekel a téma akkor keresd meg Bunyek fórumtársat ő tud segíteni chip ügyben.
Köszönöm a választ! Az mondják az okosok, hogy chiptunningal egy kicsit lehet segíteni az alsóbb fordulatszám tartományokban érezhető lassú reakcióidőn, és lehet oda egy kis erőt programozni! Ha szét kell bontani a verdát, akkor marad a visszavált és nagy gáz!
A hibakódokat más műszerrel olvassák, mint amivel programoznak??? Azért kérdezem, mert egyáltalán nem tudott a szaki csatlakozni. Valami inkorrekt ecu-t írt ki neki a masina, pedig többször átprogramozta a műszerét kínjába, hogy több verziót kipróbáljon.
Naplózva
Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #189 Dátum:
2014.04.18 péntek, 23:04:43 »
Idézetet írta: Feri73 - 2014.04.18 péntek, 22:23:37
Köszönöm a választ! Az mondják az okosok, hogy chiptunningal egy kicsit lehet segíteni az alsóbb fordulatszám tartományokban érezhető lassú reakcióidőn, és lehet oda egy kis erőt programozni! Ha szét kell bontani a verdát, akkor marad a visszavált és nagy gáz!
A hibakódokat más műszerrel olvassák, mint amivel programoznak??? Azért kérdezem, mert egyáltalán nem tudott a szaki csatlakozni. Valami inkorrekt ecu-t írt ki neki a masina, pedig többször átprogramozta a műszerét kínjába, hogy több verziót kipróbáljon.
Kérdezd meg Bunyeket....mert lehet, hogy ők megoldják OBDn keresztül is (elég baráti áron). A kocsihoz egy 3ezer forintos diag cuccal is lehet kapcsolódni....nem tudom a "szaki" mit csinált.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
siki
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #190 Dátum:
2014.04.25 péntek, 19:37:57 »
Idézetet írta: GSR - 2014.02.01 szombat, 20:24:15
Akkor pontosítsunk, hogy milyen motor. Motorkód kell.
2.0
2.0 FFV
2.0 LPG
2.0 PFi
2.0 SCTi EcoBoost
ez a 2.0 FFV motorkód mit is takar pontosabban?
??,s most ez "lapkás,hidrótőkés,vagy manuális" állításu,mert már elvesztem a "szópárpajban"
mi a véleményed a fent nevezett motorkódu benzinesekről???,de mástól is jöhet a "jótanács"
előre is köszi
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #191 Dátum:
2014.04.25 péntek, 19:47:41 »
Idézetet írta: siki - 2014.04.25 péntek, 19:37:57
ez a 2.0 FFV motorkód mit is takar pontosabban?
??,s most ez "lapkás,hidrótőkés,vagy manuális" állításu,mert már elvesztem a "szópárpajban"
mi a véleményed a fent nevezett motorkódu benzinesekről???,de mástól is jöhet a "jótanács"
előre is köszi
FFV: Flexible Fuel Vehicle
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
siki
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #192 Dátum:
2014.06.02 hétfő, 19:59:15 »
üdv az uraknak!
sikerült szert tennem egy igen megkímélt db.-ra,igaz vannak kissebb nagyobb esztétikai sérülések,de ugye új autót a szalonba kell venni
2000cm3 benzin
2007/8hó 123e km
16" alufelni(sajna téli gumival)
xenon kanyar követős lámpa
behajtható tükrök amik sötétednek fényre
memóriás üllés a vez oldalon,anyos csak elektromos
tempomat
multi kormány
telefon
sony cd+rádió
parkolás segítő elöl,hátul,oldalt
motoros napfénytető
biztos hagytam ki dolgokat,de nekem ezek, igy elsőre is sok
előélete 99,9%,az árról nem szivesen nyilatkozom,mert ez valakinek sok,valakinek kevés
már csak az átírás van hátra ill 4db nyári gumit kell vennem
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #193 Dátum:
2014.06.02 hétfő, 20:02:58 »
Idézetet írta: siki - 2014.06.02 hétfő, 19:59:15
üdv az uraknak!
sikerült szert tennem egy igen megkímélt db.-ra,igaz vannak kissebb nagyobb esztétikai sérülések,de ugye új autót a szalonba kell venni
2000cm3 benzin
2007/8hó 123e km
16" alufelni(sajna téli gumival)
xenon kanyar követős lámpa
behajtható tükrök amik sötétednek fényre
memóriás üllés a vez oldalon,anyos csak elektromos
tempomat
multi kormány
telefon
sony cd+rádió
parkolás segítő elöl,hátul,oldalt
motoros napfénytető
biztos hagytam ki dolgokat,de nekem ezek, igy elsőre is sok
előélete 99,9%,az árról nem szivesen nyilatkozom,mert ez valakinek sok,valakinek kevés
már csak az átírás van hátra ill 4db nyári gumit kell vennem
Gratlua!
Bár egy része a felsoroltaknak nem létezik mondeóban, de használd örömmel, biztonságosan!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
siki
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #194 Dátum:
2014.06.02 hétfő, 20:06:31 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.06.02 hétfő, 20:02:58
Gratlua!
Bár egy része a felsoroltaknak nem létezik mondeóban, de használd örömmel, biztonságosan!
köszi
nem tudom mire gondolsz,de ezt az első gazda rendelte,vagyis egyedileg lett gyártva
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #195 Dátum:
2014.06.02 hétfő, 20:08:54 »
Idézetet írta: siki - 2014.06.02 hétfő, 20:06:31
köszi
nem tudom mire gondolsz,de ezt az első gazda rendelte,vagyis egyedileg lett gyártva
Vagy xenon és oldalra bevilágító, vagy nem xenon és kanyarkövetős
Külső tükör nem sötétedik
Parkolást segítő oldalt nincs, elöl hátul is csak radar.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
bocc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1141
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #196 Dátum:
2014.06.02 hétfő, 20:11:15 »
Idézetet írta: siki - 2014.06.02 hétfő, 19:59:15
üdv az uraknak!
sikerült szert tennem egy igen megkímélt db.-ra,igaz vannak kissebb nagyobb esztétikai sérülések,de ugye új autót a szalonba kell venni
2000cm3 benzin
2007/8hó 123e km
16" alufelni(sajna téli gumival)
xenon kanyar követős lámpa
behajtható tükrök amik sötétednek fényre
memóriás üllés a vez oldalon,anyos csak elektromos
tempomat
multi kormány
telefon
sony cd+rádió
parkolás segítő elöl,hátul,oldalt
motoros napfénytető
biztos hagytam ki dolgokat,de nekem ezek, igy elsőre is sok
előélete 99,9%,az árról nem szivesen nyilatkozom,mert ez valakinek sok,valakinek kevés
már csak az átírás van hátra ill 4db nyári gumit kell vennem
Üdv a benzinesek közt
Naplózva
2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
siki
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #197 Dátum:
2014.06.02 hétfő, 20:18:18 »
Idézetet írta: bocc - 2014.06.02 hétfő, 20:11:15
Üdv a benzinesek közt
köszi
de,hogy mit kellett egy jó benzinesért menni az hihetetlen,amiket láttam,hát tudnék mesélni
Naplózva
siki
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #198 Dátum:
2014.06.02 hétfő, 20:25:17 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.06.02 hétfő, 20:08:54
Vagy xenon és oldalra bevilágító, vagy nem xenon és kanyarkövetős
Külső tükör nem sötétedik
Parkolást segítő oldalt nincs, elöl hátul is csak radar.
lehet rosszul fogalmaztam
xenont letesztelem ha besötétedik
ez biza igen
ha hátra tolatok hátulról csipog majd sípol,elölre elölről csipog majd sípol,ha elől ill.hátul semmi,de ha tolatok ki a kapun az oldal index magasságában megszólal a hangjelző,akkor az csak oldalt lehet
Naplózva
siki
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 2.0, 2.3)
«
Új hozzászólás #199 Dátum:
2014.06.02 hétfő, 20:51:15 »
Idézetet írta: siki - 2014.06.02 hétfő, 20:25:17
lehet rosszul fogalmaztam
xenont letesztelem ha besötétedik
ez biza igen
ha hátra tolatok hátulról csipog majd sípol,elölre elölről csipog majd sípol,ha elől ill.hátul semmi,de ha tolatok ki a kapun az oldal index magasságában megszólal a hangjelző,akkor az csak oldalt lehet
teszt megtörtént,neked van igazad,kanyarnak megfelelően a xenen mellett világít egy égő ami bevilágít a kanyarba,bocs :worship:de ezt még tanulnom kell
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
8
9
10
11
...
21
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ