Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 02:26:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 12   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 280849 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Dátum: 2009.09.01 kedd, 19:39:04 »

Fék, ABS
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2009.09.26 szombat, 10:44:43 »

Sziasztok.Segítsetek mert már megörülök,van egy 1.8 16v kombi 1994 es mondeom és az ABS ha elérem a 100-as tempot a vissza jelző lámpa világít ABS nem működik !Amugy tökéletes.Ez miért lehet?
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2009.09.26 szombat, 10:46:37 »

Sziasztok.Segítsetek mert már megörülök,van egy 1.8 16v kombi 1994 es mondeom és az ABS ha elérem a 100-as tempot a vissza jelző lámpa világít ABS nem működik !Amugy tökéletes.Ez miért lehet?
Gyanítom, valamelyik ABS szenzor ment tönkre. Meg tudod nézni esetleg, hogy a fejek nincsenek-e elnyalva, eldarálva.
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2009.09.26 szombat, 11:22:32 »

OK meg  nézem,az nem lehet hogy koszos?ugyan is most vettem az autot 2hónapja de szegényt nem győzőm javítíni annyira nem törödtek apróságokkal csak használták.Ja és a jobb hátsó kerék 14" pót az nem okozhatja?
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2009.09.26 szombat, 11:23:32 »

OK meg  nézem,az nem lehet hogy koszos?ugyan is most vettem az autot 2hónapja de szegényt nem győzőm javítíni annyira nem törödtek apróságokkal csak használták.Ja és a jobb hátsó kerék 14" pót az nem okozhatja?
Dehogynem. Sőt... Majdnem biztos, hogy az eltérő sebességek miatt van...
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #5 Dátum: 2009.09.26 szombat, 12:27:46 »

Bakker akkor hamar ki kell cserélnem !!!KÖSZI AZ INFOT!! taps
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2009.09.26 szombat, 12:29:58 »

Bakker akkor hamar ki kell cserélnem !!!KÖSZI AZ INFOT!! taps
(pótkerékkel, főleg ha nem egyforma a többivel, amúgyse haladunk 100zzal.  hehe ) Szívesen! Majd írd meg, jó lett-e.
Naplózva
kozo
Vendég
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2009.10.03 szombat, 20:33:52 »

Sziasztok!

96 májusi autóm van, csak egy bajom van vele, nem abs-s (hátul dobfék). Valaki meg tudná mondani, pontosan milyen alkatrészek kellenének, hogy beletegyem, és ez mennyibe keülne kb.- gondoltam bontott alkatrészekkel megcsinálom, csak nem tudom mi kell hozzá?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2009.10.03 szombat, 20:34:43 »

Sziasztok!

96 májusi autóm van, csak egy bajom van vele, nem abs-s (hátul dobfék). Valaki meg tudná mondani, pontosan milyen alkatrészek kellenének, hogy beletegyem, és ez mennyibe keülne kb.- gondoltam bontott alkatrészekkel megcsinálom, csak nem tudom mi kell hozzá?
Alvázszám?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9 Dátum: 2009.10.03 szombat, 22:20:39 »

Sziasztok!

96 májusi autóm van, csak egy bajom van vele, nem abs-s (hátul dobfék). Valaki meg tudná mondani, pontosan milyen alkatrészek kellenének, hogy beletegyem, és ez mennyibe keülne kb.- gondoltam bontott alkatrészekkel megcsinálom, csak nem tudom mi kell hozzá?
nem jó nélküle?kellenek abs-hez való féltengelyek (bár nálam ilyenek vannak,mégse akartam beszereltetni,nagyon jól megvagyok nélküle.legalább meg tudom saccolni,hogl állok meg...),fékcsövek,abs jeladók,hátul nem tudom de talán a komplett agyat is cserélni kell,akkor abs-s főfékhenger és nem utolsó sorban abs elosztó.szerintem nem éri meg.
Naplózva
kozo
Vendég
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2009.10.04 vasárnap, 22:26:25 »

Alvázszám?


WF0AXXGBBATC.....
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2009.10.04 vasárnap, 23:29:31 »


WF0AXXGBBATC.....
Ez csak az alvázszám eleje,  ezzel  sikerült is leszükitened néhány ezerre, ebből csak annyi derül ki hogy 5 ajtós és 1996 05-06 havi. Konkrétan meg lehet nézni ha pontosan megadod az alvázszámot.
Naplózva
kozo
Vendég
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2009.10.05 hétfő, 22:29:51 »

Ez csak az alvázszám eleje,  ezzel  sikerült is leszükitened néhány ezerre, ebből csak annyi derül ki hogy 5 ajtós és 1996 05-06 havi. Konkrétan meg lehet nézni ha pontosan megadod az alvázszámot.


77906 a vége.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2009.10.06 kedd, 20:16:57 »


77906 a vége.
Kerékagy és csapágy négy kerékre ható blokkolásgátlóval  (a Német kisker ára ugyanaz mint a blokkolásgátlós) Finis kód: 5027622
Naplózva
schaubzs
Vendég
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 17:20:17 »

Sziasztok,

95-ös mondeo I 1.8TD combihoz keresek féktárcsát. Nem tud valaki valami olcsó boltot. Bontott is érdekelne, mert az elmúlt időszakban kicsit sokat kellett költenem a gépre. falbav rinya

Köszi.
Naplózva
schaubzs
Vendég
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2009.12.01 kedd, 20:32:51 »

Hali,

Nem tudja véletlenül valaki, hogy mennyi fékolajat kell önteni a "rendszerbe"?  Undecided (....L)
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #16 Dátum: 2009.12.01 kedd, 20:35:06 »

Hali,

Nem tudja véletlenül valaki, hogy mennyi fékolajat kell önteni a "rendszerbe"?  Undecided (....L)

A fékfolyadéktartályon van min-max jelzés!  wave
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2009.12.01 kedd, 20:37:03 »

A fékfolyadéktartályon van min-max jelzés!  wave
egy flakonnak elég kellene lennie,ha hidraulikus kuplungos a géped,akkor ne felejtsd el,azt is légteleníteni!
Naplózva
schaubzs
Vendég
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2009.12.01 kedd, 20:40:38 »

egy flakonnak elég kellene lennie,ha hidraulikus kuplungos a géped,akkor ne felejtsd el,azt is légteleníteni!

Aha 1L -ó. 95-ös 1.8TD nem tudom, hogy  hidraulikus kuplungos-e a gép. help
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2009.12.01 kedd, 21:27:38 »

Aha 1L -ó. 95-ös 1.8TD nem tudom, hogy  hidraulikus kuplungos-e a gép. help
ha 95-ös,akkor az.De ha ránézel a fékolajtartályra és vezet egy cső az oldaláról,akkor meg tuti az.ha meg nem találsz kuplungbowdent,csak rézcsöveket a váltóba bevezetve akkor 1000% hogy az...
Naplózva
schaubzs
Vendég
« Új hozzászólás #20 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 08:46:15 »

ha 95-ös,akkor az.De ha ránézel a fékolajtartályra és vezet egy cső az oldaláról,akkor meg tuti az.ha meg nem találsz kuplungbowdent,csak rézcsöveket a váltóba bevezetve akkor 1000% hogy az...

A fék légtelenítésének rövid folyamatát el tudná valaki mondani? (kb. egymás utáni 4-5-ik fékezésnél felkeményedik a fék és nem igazán akar fogni szerintem ez lehet a probléma.) Köszönöm a segítséget.help
Naplózva
schaubzs
Vendég
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2009.12.10 csütörtök, 15:04:16 »

A fék légtelenítésének rövid folyamatát el tudná valaki mondani? (kb. egymás utáni 4-5-ik fékezésnél felkeményedik a fék és nem igazán akar fogni szerintem ez lehet a probléma.) Köszönöm a segítséget.help

Itt a helyes válasz:
http://www.***.hu/spark/remoil_am/remoil_am.htm
Naplózva
link
Vendég
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2009.12.15 kedd, 13:23:06 »

Helló mindenki!Tudna valaki segíteni van egy 94-s mondeom és folyamatosan jelez az ABS és a kipörgésgátló.Kimértük a kerék jeladókat és nem az a baj.Pécs és környékén tudna valaki valakit aki ki tudná olvasni a hibáját?Előre is köszönöm a segítséget.Ha van cím és tel.szám az email címre küldjétek.köszi.
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2009.12.15 kedd, 17:17:55 »

Véleményre lennék kiváncs. Elvileg 1 párra  vonatkozik. Megéri?
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=158045625
Naplózva
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2009.12.15 kedd, 18:39:46 »

Ami ma történt!

Leesett ugye a pici hó. Nem téma, mondom megyek egy kanyart. Egyik erősebb fékezésnél érzem, hogy dolgozik az ABS 4-5-6 visszarugdosó érzés és kiveszi a lábam alól a pedált és lassul a kocsi. Ezután azonban meglepődtem. Következő fékhez nyúláskor puha a pedál. Fogni fog egészen lenn és most is tudom blokkolóra fékezni, de nagyon lenn. Eddig mindig egész magasan fogott keményen ahogy normálisan kellett. (Benyomtam 3/4 tájékon felkeményedett és ott maradt) Jelenleg kb a pedál félútján érzem, hogy kezd fogni, de csak alsó harmadban keményedik fel.
Folyadékszint normálisan max jelzés alatt picivel és nem fogy. Valamitől talán fellevegősödött volna? Óvatos pumpálásokra 3-4 után megint keményen fenn fog, de ha megyek tovább újra egész lenn fog csak. Kicsit aggasztó, mert nem szeretnék senkit előretolni a sorban......
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2009.12.15 kedd, 18:47:39 »

Véleményre lennék kiváncs. Elvileg 1 párra  vonatkozik. Megéri?
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=158045625
Attól függ.Előszöris mérd le,hogy most mekkora a tárcsa az autódon.Miért?MErt kétféle méretben van féktárcsa,260mm-es és 278-as.Utóbbi jó a többi autóhoz is,nem csak a v6-hoz.Azt nem tudom,hogy féknyerget kell-e hozzá cserélni,de azt hiszem nem-legalábbis tudtommal nálam nem cseréltek.
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.15 kedd, 19:47:09 írta misi107 » Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2009.12.15 kedd, 19:56:42 »

Helló mindenki!Tudna valaki segíteni van egy 94-s mondeom és folyamatosan jelez az ABS és a kipörgésgátló.Kimértük a kerék jeladókat és nem az a baj.Pécs és környékén tudna valaki valakit aki ki tudná olvasni a hibáját?Előre is köszönöm a segítséget.Ha van cím és tel.szám az email címre küldjétek.köszi.

A "Régiók - Dél-dunántúl" topicban remélem, valaki tud infóval segíteni. Nekem még kalsszikusan kiolvasnivaló hibám nem volt a kocsival. 16 éves. Párszor azért ki lett villogtatva házilagos lámpás módszerrel, de ennyi.
Naplózva

MKI 2.0i
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2009.12.15 kedd, 20:02:11 »

Ami ma történt!

Leesett ugye a pici hó. Nem téma, mondom megyek egy kanyart. Egyik erősebb fékezésnél érzem, hogy dolgozik az ABS 4-5-6 vis***ugdosó érzés és kiveszi a lábam alól a pedált és lassul a kocsi. Ezután azonban meglepődtem. Következő fékhez nyúláskor puha a pedál. Fogni fog egészen lenn és most is tudom blokkolóra fékezni, de nagyon lenn. Eddig mindig egész magasan fogott keményen ahogy normálisan kellett. (Benyomtam 3/4 tájékon felkeményedett és ott maradt) Jelenleg kb a pedál félútján érzem, hogy kezd fogni, de csak alsó harmadban keményedik fel.
Folyadékszint normálisan max jelzés alatt picivel és nem fogy. Valamitől talán fellevegősödött volna? Óvatos pumpálásokra 3-4 után megint keményen fenn fog, de ha megyek tovább újra egész lenn fog csak. Kicsit aggasztó, mert nem szeretnék senkit előretolni a sorban......
Én örülök annak,hogy nálam nincs abs...imádom a csúszkálást a hóban!És a füstölő,sikító gumicsikorgást az aszfalton.Állítom,hogy mély nyomot hagy abban a balfékben aki hallja...
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2009.12.15 kedd, 20:04:23 »

Gyerekek, nektek hogy működik az ABS-etek? Vagyis mi a jelenség? Kollégámnak van egy huszonéves Sierrája és állítja, hogy azon sokkal jobb, finomabb, részletgazdagabb, sűrűbb a kattogás, mint az én mondeomon. Ő a buszok ABS-éhez hasonlította az enyém működését. Ritkásan, nagy dérrel-durral kattog. Csúszok le egy kisebb lejtőn, tövig nyomom a fékpedált, egyértelműen a csúszáshatáron túl és hát szinte fél másodpercek eltelnek a kattogások között, max ha fél sec alatt kettőt működik.

Más autósok is arról számolnak be, hogy nekik sok kis finom recés kattogással működik az ABS-ük.

Vagy ennyire van csak igénybevéve? Ezt azért kétlem kicsit, mert nem éppen csúcskategóriás Matador téligumijaim vannak, és sima úton, latyakban, kemény hidegben és kb minden nem+50fokos körülmény között nagyon hajlamos az induláskori kipörgésre, ebből gondolom, hogy nem valami nagy winter-fan a gumma. Nincs kipörggátló a kocsiban.
Naplózva

MKI 2.0i
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2009.12.15 kedd, 20:12:17 »

Véleményre lennék kiváncs. Elvileg 1 párra  vonatkozik. Megéri?
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=158045625

Klasszikus boltban inkább 1db szokott ennyibe kerülni. Nekem jórasítottnak tűnik egyértelműen. Mondjuk, kérdéses lehet ilyesmi, hogy új-e, mi van a garanciával, stb. Volt itt már olyan, akinek a zsírúj, bolti tárcsája ütött, kellett szabályoztatni, meg ilyenek.
Naplózva

MKI 2.0i
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #30 Dátum: 2009.12.15 kedd, 20:18:31 »

Gyerekek, nektek hogy működik az ABS-etek? Vagyis mi a jelenség? Kollégámnak van egy huszonéves Sierrája és állítja, hogy azon sokkal jobb, finomabb, részletgazdagabb, sűrűbb a kattogás, mint az én mondeomon. Ő a buszok ABS-éhez hasonlította az enyém működését. Ritkásan, nagy dérrel-durral kattog. Csúszok le egy kisebb lejtőn, tövig nyomom a fékpedált, egyértelműen a csúszáshatáron túl és hát szinte fél másodpercek eltelnek a kattogások között, max ha fél sec alatt kettőt működik.

Más autósok is arról számolnak be, hogy nekik sok kis finom recés kattogással működik az ABS-ük.

Vagy ennyire van csak igénybevéve? Ezt azért kétlem kicsit, mert nem éppen csúcskategóriás Matador téligumijaim vannak, és sima úton, latyakban, kemény hidegben és kb minden nem+50fokos körülmény között nagyon hajlamos az induláskori kipörgésre, ebből gondolom, hogy nem valami nagy winter-fan a gumma. Nincs kipörggátló a kocsiban.

.....Réges-régen egy kék színű mondeoban (béke poraira) az abs nekem is dettó úgy működött mint a Tiéd...azért örülök,hogy ebben nincs....
Naplózva
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2009.12.17 csütörtök, 02:35:18 »

.....Réges-régen egy kék színű mondeoban (béke poraira) az abs nekem is dettó úgy működött mint a Tiéd...azért örülök,hogy ebben nincs....

mostmár azt 2 hsz-ből is tudom, hogy Te örülsz annak, hogy a tiedben nincs hehe
de sajnos ettől még nekem nem lesz jobb az a helyzet ami most alakult ki az én kicsi kocsimon
valakinek nincs véletlenül ötlete hogy mi történhetett az enyémmel? mitől puhult fel a felső kétharmadban a fékpedál?
ha megint blokkolóra fékezem, hogy dolgozzon az ABS akkor ilyen érdekes hangok jönnek, mintha rugót pengetnének valahol azelőtt erre nem emlékszem, hogy lett volna
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2009.12.17 csütörtök, 09:26:44 »

mostmár azt 2 hsz-ből is tudom, hogy Te örülsz annak, hogy a tiedben nincs hehe
de sajnos ettől még nekem nem lesz jobb az a helyzet ami most alakult ki az én kicsi kocsimon
valakinek nincs véletlenül ötlete hogy mi történhetett az enyémmel? mitől puhult fel a felső kétharmadban a fékpedál?
ha megint blokkolóra fékezem, hogy dolgozzon az ABS akkor ilyen érdekes hangok jönnek, mintha rugót pengetnének valahol azelőtt erre nem emlékszem, hogy lett volna
esetleg a fogak közé nincs valami beszorulva v. nem tört le valamelyik?esetleg nem lazult ki valamelyik fékvezeték?
Naplózva
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2009.12.17 csütörtök, 14:15:29 »

esetleg a fogak közé nincs valami beszorulva v. nem tört le valamelyik?esetleg nem lazult ki valamelyik fékvezeték?

milyen fogakra gondolsz? (amik a keréknél vannak az jeladók előtt?) nem vagyok otthon ABS témában, mert nekem is ez az első autóm amiben van ilyen
ha fékvezeték lazult volna akkor ott folynia kellene fékfolyadéknak, de az nem fogy a tartályból
a biztonság kedvéért azért lemegyek és ma is ránézek hátha azóta fogyott belőle, mert azóta használtam a kocsit, de nem néztem rá a szintre
Naplózva
Tödi
Vendég
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2009.12.17 csütörtök, 15:47:06 »

Gyerekek, nektek hogy működik az ABS-etek? Vagyis mi a jelenség? Kollégámnak van egy huszonéves Sierrája és állítja, hogy azon sokkal jobb, finomabb, részletgazdagabb, sűrűbb a kattogás, mint az én mondeomon. Ő a buszok ABS-éhez hasonlította az enyém működését. Ritkásan, nagy dérrel-durral kattog. Csúszok le egy kisebb lejtőn, tövig nyomom a fékpedált, egyértelműen a csúszáshatáron túl és hát szinte fél másodpercek eltelnek a kattogások között, max ha fél sec alatt kettőt működik.

Más autósok is arról számolnak be, hogy nekik sok kis finom recés kattogással működik az ABS-ük.

Vagy ennyire van csak igénybevéve? Ezt azért kétlem kicsit, mert nem éppen csúcskategóriás Matador téligumijaim vannak, és sima úton, latyakban, kemény hidegben és kb minden nem+50fokos körülmény között nagyon hajlamos az induláskori kipörgésre, ebből gondolom, hogy nem valami nagy winter-fan a gumma. Nincs kipörggátló a kocsiban.

Az enyém olyan ritkán kattog, hogy utoljára augusztusban hallottam  Grin teljesen véletlenszerüen működik és akkor is úgy mint a tiéd. már a visszajelző izzót is kiszedtem. feladtam hogy valaha jó lesz.  wave

Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2009.12.17 csütörtök, 15:57:28 »

milyen fogakra gondolsz? (amik a keréknél vannak az jeladók előtt?) nem vagyok otthon ABS témában, mert nekem is ez az első autóm amiben van ilyen
ha fékvezeték lazult volna akkor ott folynia kellene fékfolyadéknak, de az nem fogy a tartályból
a biztonság kedvéért azért lemegyek és ma is ránézek hátha azóta fogyott belőle, mert azóta használtam a kocsit, de nem néztem rá a szintre
Igen,azokra gondolok.Ha csak fékezésnél hallod,a helyedben én alámásznék és végignézném az egész rendszert.NEm azt mondom,hogy el van törve vagy repedve a csöved,hanem azt,hogy kilazulhatott a cső rögzítése és nyomás alatt hozzáér valamihez.Bár ez csak egy tipp,ellenőrzés alatt kiderülhet a tényleges ok...(jópárszor jártam így én is a saját autómnál...egy hiba okát elkezdtem keresni,aztán az első lehetőség megnézésénél kiderült,hogy tök más dolog okozza...ez a szép benne...például hallottam kattogni a jobb első kereket,de csak menet közben,nagy sebességnél.NA,csapágy lesz...megpörgettem a kereket felemelve és mi volt?Szög a gumiban,csak épp sosem lehetett látni...gumis kihúzta,megjavította a futófelületet és került 400 ft-ba...a csapágycsere több lett volna a szerelőnél,ha nem nézem meg.Egyébként ő is csapágyra tippelt...)
Naplózva
Tödi
Vendég
« Új hozzászólás #36 Dátum: 2009.12.17 csütörtök, 18:34:43 »

Gyerekek, nektek hogy működik az ABS-etek? Vagyis mi a jelenség? Kollégámnak van egy huszonéves Sierrája és állítja, hogy azon sokkal jobb, finomabb, részletgazdagabb, sűrűbb a kattogás, mint az én mondeomon. Ő a buszok ABS-éhez hasonlította az enyém működését. Ritkásan, nagy dérrel-durral kattog. Csúszok le egy kisebb lejtőn, tövig nyomom a fékpedált, egyértelműen a csúszáshatáron túl és hát szinte fél másodpercek eltelnek a kattogások között, max ha fél sec alatt kettőt működik.

Más autósok is arról számolnak be, hogy nekik sok kis finom recés kattogással működik az ABS-ük.

Vagy ennyire van csak igénybevéve? Ezt azért kétlem kicsit, mert nem éppen csúcskategóriás Matador téligumijaim vannak, és sima úton, latyakban, kemény hidegben és kb minden nem+50fokos körülmény között nagyon hajlamos az induláskori kipörgésre, ebből gondolom, hogy nem valami nagy winter-fan a gumma. Nincs kipörggátló a kocsiban.


Az előzőt rossz helyre pötyögtem szóval:

Az enyém olyan ritkán kattog, hogy utoljára augusztusban hallottam   teljesen véletlenszerüen működik és akkor is úgy mint a tiéd. már a visszajelző izzót is kiszedtem. feladtam hogy valaha jó lesz.
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2009.12.19 szombat, 18:15:24 »

sziasztok.nem tudnátok segíteni hogy hogyan tudnám beállítani a bal hátsó kéziféket mert nem jó.fékpadon néztük az üzemi fék kivánló de az egyik oldali kézifék nem jó!!!!most menne műszakira!!
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2009.12.19 szombat, 19:38:03 »

sziasztok.nem tudnátok segíteni hogy hogyan tudnám beállítani a bal hátsó kéziféket mert nem jó.fékpadon néztük az üzemi fék kivánló de az egyik oldali kézifék nem jó!!!!most menne műszakira!!
Kézifékkar önfeszítő döglött meg, vagy a bowden van kiakadva. Alá kellene nézni első körben, hogy hogy áll az 1 bowdenből 2-t csináló elosztó...
Naplózva
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #39 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 08:00:04 »

...Ha csak fékezésnél hallod,a helyedben én alámásznék és végignézném az egész rendszert.NEm azt mondom,hogy el van törve vagy repedve a csöved,hanem azt,hogy kilazulhatott a cső rögzítése és nyomás alatt hozzáér valamihez.Bár ez csak egy tipp,ellenőrzés alatt kiderülhet a tényleges ok...

nem olyan egyszerű, hogy csak fékezésnél hallom
akkor hallom, ha úgy fékezek, hogy az ABS dolgozik
sima óvatosabb fékező erőnél semmi hangja nincs
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 08:17:25 »

nem olyan egyszerű, hogy csak fékezésnél hallom
akkor hallom, ha úgy fékezek, hogy az ABS dolgozik
sima óvatosabb fékező erőnél semmi hangja nincs
Akkor esetleg az elosztónál lehet valami bibi.Azt meg talán jobb,ha rábízod hozzáértőre,de első nekifutásra ellenőrizd le azt,amihez hozzáférsz és szemmel megbontás nélkül ellenőrizhető.Azt is megteheted,hogy felemeled az egész elejét,hogy mind a két kerék a levegőben legyen és hívsz segítséget.Motor be,sebességbe és fékezzétek be addig,hogy dolgozzon az abs,Te meg közben nézd-hallgasd,hogy konkrétan honnan hallod.Így talán közelebb kerülsz hozzá.
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #41 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 10:21:45 »

Attól függ.Előszöris mérd le,hogy most mekkora a tárcsa az autódon.Miért?MErt kétféle méretben van féktárcsa,260mm-es és 278-as.Utóbbi jó a többi autóhoz is,nem csak a v6-hoz.Azt nem tudom,hogy féknyerget kell-e hozzá cserélni,de azt hiszem nem-legalábbis tudtommal nálam nem cseréltek.
Oks. Kössz a tippet. Megmérem.  vigyor3
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #42 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 11:52:35 »

Kézifékkar önfeszítő döglött meg, vagy a bowden van kiakadva. Alá kellene nézni első körben, hogy hogy áll az 1 bowdenből 2-t csináló elosztó...
ok köszi.az önfeszítőt hol találom?
Naplózva
astor72
Vendég
« Új hozzászólás #43 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 13:16:40 »

ok köszi.az önfeszítőt hol találom?
Kézifék kar tövében vagy egy ricnis félkör..
Az a feladata, hogy a kötelet feszesen tartsa. Ha kibontod a burkolatot, le tudod ellenőrizni...
Naplózva
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 13:25:48 »

Akkor esetleg az elosztónál lehet valami bibi.Azt meg talán jobb,ha rábízod hozzáértőre,de első nekifutásra ellenőrizd le azt,amihez hozzáférsz és szemmel megbontás nélkül ellenőrizhető.Azt is megteheted,hogy felemeled az egész elejét,hogy mind a két kerék a levegőben legyen és hívsz segítséget.Motor be,sebességbe és fékezzétek be addig,hogy dolgozzon az abs,Te meg közben nézd-hallgasd,hogy konkrétan honnan hallod.Így talán közelebb kerülsz hozzá.

nagyon nem is gondoltam, hogy belebonyolódok
arra gondoltam leveszem szép sorban a kerekeket egy-egy légtelenítésre
megcibálom itt-ott hátha lóg valami esetleg még a dobot hátul leszedni, mert még úgysem néztem soha, hogy milyen állapotban vannak a betétek
aztán ha ezek után nem akkor max mehet szerelőbácsihoz
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #45 Dátum: 2009.12.22 kedd, 20:08:28 »

Szög a gumiban,csak épp sosem lehetett látni...gumis kihúzta,megjavította a futófelületet és került 400 ft-ba...a csapágycsere több lett volna a szerelőnél,ha nem nézem meg.Egyébként ő is csapágyra tippelt...)

Neked még szerencséd volt. Nekem pont fordítva lett. Nyáron egy merdzsós nekiszorított a padkának, és szétment a bal első kerék kormányösszekötőstül (meg az alvázkeret, mivel azon tette meg az autó a megállásig szükséges 1 métert; de remélem az a tetű már azóta szervdonorrá vált). Össze lett rakva az autó, új alvázkeret, kormánymű, összekötők, új gumi (vagyis használt, de új állapotú, 7 milis Good Year). Miután boldogan újra az úton voltam a gépemmel, észrevettem, hogy menetközben jó erős csapágyhang jön a bal első kerékből. Vissza a Ford szervizbe. Nézik a kereket, nem kotyog, nem lötyög, kerékcsapágy rendben. Mentek egy kört, majd rámondták, hogy a gumi a sz*r (pont a tulaj vette át a gumikat, mert oda vitte a futár, és még örült is, hogy milyen jó gumik). Elmentem Egerbe. Nem hagyott nyugodni a dolog. Az eddig hangtalan utastér most állandóan zúg a csapágyhangtól. Ott is elvittem márkaszervizbe (maszekokból elég volt, miután egy hosszú úton fékbetét csere után elhagyódott a féknyerget tartó csavar). Ott is egy emelés, és egy próbaút után kijelentették a gumi hibáját (habár a futófelülete egyenletesen kopott és 2008-as Good Year Hydragrip). Aztán jött a csúnya felismerés, amikor a kis hiba elkezdett növekedni. Néha nagy sebességnél elkezdett nyikorgó hang jönni a kerékből, enyhe balra húzáskor, vagy egyenesen. Ha jobbra húzom, akkor megszűnik a hang. Végül teljes alászedéskor lett meg a turpisság: akad a kerék, és olyan érzés, mintha ki akarna törni a kocsi alól, hacsak nem végtelenül lassan megyek. Persze erre is volt a Ford szervizeknek magyarázata: beér a kerekem, mert a gyári 195/60 R15 helyett 195/65 R15-öt használok. Csak éppen utánanéztem, és az égvilágon sehol se ér be, ez biztos. Meg előtte érdekes módon sose ért be, pedig 1 éve már ezzel a mérettel megy az autó. Egyszóval: féltengelycsukló - gumi probléma helyett. Szeressük a szervizeket...  vigyor3
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #46 Dátum: 2009.12.22 kedd, 21:07:05 »

Neked még szerencséd volt. Nekem pont fordítva lett. Nyáron egy merdzsós nekiszorított a padkának, és szétment a bal első kerék kormányösszekötőstül (meg az alvázkeret, mivel azon tette meg az autó a megállásig szükséges 1 métert; de remélem az a tetű már azóta szervdonorrá vált). Össze lett rakva az autó, új alvázkeret, kormánymű, összekötők, új gumi (vagyis használt, de új állapotú, 7 milis Good Year). Miután boldogan újra az úton voltam a gépemmel, észrevettem, hogy menetközben jó erős csapágyhang jön a bal első kerékből. Vissza a Ford szervizbe. Nézik a kereket, nem kotyog, nem lötyög, kerékcsapágy rendben. Mentek egy kört, majd rámondták, hogy a gumi a sz*r (pont a tulaj vette át a gumikat, mert oda vitte a futár, és még örült is, hogy milyen jó gumik). Elmentem Egerbe. Nem hagyott nyugodni a dolog. Az eddig hangtalan utastér most állandóan zúg a csapágyhangtól. Ott is elvittem márkaszervizbe (maszekokból elég volt, miután egy hosszú úton fékbetét csere után elhagyódott a féknyerget tartó csavar). Ott is egy emelés, és egy próbaút után kijelentették a gumi hibáját (habár a futófelülete egyenletesen kopott és 2008-as Good Year Hydragrip). Aztán jött a csúnya felismerés, amikor a kis hiba elkezdett növekedni. Néha nagy sebességnél elkezdett nyikorgó hang jönni a kerékből, enyhe balra húzáskor, vagy egyenesen. Ha jobbra húzom, akkor megszűnik a hang. Végül teljes alászedéskor lett meg a turpisság: akad a kerék, és olyan érzés, mintha ki akarna törni a kocsi alól, hacsak nem végtelenül lassan megyek. Persze erre is volt a Ford szervizeknek magyarázata: beér a kerekem, mert a gyári 195/60 R15 helyett 195/65 R15-öt használok. Csak éppen utánanéztem, és az égvilágon sehol se ér be, ez biztos. Meg előtte érdekes módon sose ért be, pedig 1 éve már ezzel a mérettel megy az autó. Egyszóval: féltengelycsukló - gumi probléma helyett. Szeressük a szervizeket...  vigyor3
na,vazz utálom az ilyen tetűket...és egyáltalán nem lett meg a tag?Sajnos a futómű nagyon nyűgös,ha gond van vele.Én az előző gumikkal (bridgestone) szívtam,végül elfüstöltem az egészet....Majd a tavaszi nagytalira még elviszem,annyira jó...én is használt gumikat szoktam venni,ha lehet 195/60-as 15-ös Firestone-t.Nagyon meg vagyok elégedve vele,bár ha tudom,hogy ilyen sokáig nálam lesz az autó,akkor már beleinvesztáltam volna négy újat (igaz,a hátsók már ötödik éve futnak...és már az előző autón is rajta voltak.A hóban se volt velük gondom,bár tény,hogy csak négy évszakosak...)Talán tavasszal.
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2009.12.22 kedd, 22:19:41 »

na,vazz utálom az ilyen tetűket...és egyáltalán nem lett meg a tag?Sajnos a futómű nagyon nyűgös,ha gond van vele.Én az előző gumikkal (bridgestone) szívtam,végül elfüstöltem az egészet....Majd a tavaszi nagytalira még elviszem,annyira jó...én is használt gumikat szoktam venni,ha lehet 195/60-as 15-ös Firestone-t.Nagyon meg vagyok elégedve vele,bár ha tudom,hogy ilyen sokáig nálam lesz az autó,akkor már beleinvesztáltam volna négy újat (igaz,a hátsók már ötödik éve futnak...és már az előző autón is rajta voltak.A hóban se volt velük gondom,bár tény,hogy csak négy évszakosak...)Talán tavasszal.
Nem, én is sajnos éppen a navigáció megnevelésével voltam elfoglalva, így váratlanul ért, amikor a tetű bevágódott elém a kereszteződés közepén keresztbe, így épp annyira időm volt, hogy félrekapjam a kormányt, a közvetlen ütközést elkerülve. Sokan szidtak azóta, hogy mért nem kaptam telibe a tetvet, mert garantált, hogy hajtogatott volna egy kiflit neki a merdzsó jobb oldalába a Mondeo tisztes, 1300 kilós vasa. Meg a nevét tudva, akkor a sírjára is rá tudtam volna vizelni. eplus2 Mondjuk úgy meg totálkárra ki lett volna írva az autó egy tollvonással (kaptam volna pár százezret, és örülhettem volna a milliós autóm maradványainak), mert a biztosítót az érdekli, hogy 93as és 200ezer HUF, és nem az, hogy 3 éves, és a számla valahol 1 millkó fölött járhat (egyik márkaszerviz kedvence vagyok - mindig ajánlgatják, hogy 60ezerért adnak egy Mk1-es Mondeo-t nekem, ha érdekel). Adott pillanatban a Mondeom védelme volt az elsődleges. angel Gumikkal most egész jól megúsztam. 1 szezont futott Pirelli téligumi garnitúrát sikerült szereznem, kb 2 darab új árában... Majd tavasszal nekem is hátulra kell valami megoldást találni, mert a hátsó Michelin-nek már a kopásjelző környékén lettek téligumira átcserélve. Mondjuk, addig még sok hó folyik le a Dunán (meg nálad a Tiszán is Smiley ). Teljesen elégedett lennék egyébként már a menettulajdonságokkal, ha a hátsó dobfék nem lenne kuka, és - belátva, hogy a javítása nem éri meg a tárcsafékre cseréléshez képest - sikerülne végre lépcsőshátúhoz való tengelycsonkot és féknyerget találnom, majd jól kicserélnem (mért mindenki csak kombit bont?  falbav). Ja, meg nekem is előjött a hideg beálltával ugyanaz az ABS hiba, mint mittoodomain-nek. Rendesen fékez az autó, de ha az ABS beműködik, akkor nem rángat a pedál, hanem nemes egyszerűséggel beesik 2 centit. A megoldásom is nemesen egyszerű lesz: mivel van másik ABS fejegységem, így az ünnepeket feldobva: régi kidob, új berak, aztán legalább azzal a körrel kicserélem a fékolajat is. Ha nem segít, akkor gondolkozhatok tovább.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #48 Dátum: 2009.12.22 kedd, 23:27:48 »

... Ja, meg nekem is előjött a hideg beálltával ugyanaz az ABS hiba, mint mittoodomain-nek. Rendesen fékez az autó, de ha az ABS beműködik, akkor nem rángat a pedál, hanem nemes egyszerűséggel beesik 2 centit. A megoldásom is nemesen egyszerű lesz: mivel van másik ABS fejegységem, így az ünnepeket feldobva: régi kidob, új berak, aztán legalább azzal a körrel kicserélem a fékolajat is. Ha nem segít, akkor gondolkozhatok tovább.

na na az enyém nem így viselkedik
lehet, hogy rosszul fogalmaztam
az történt, hogy a havas úton blokkolóra fékeztem volna és dolgozott az ABS, rángatta a pedált és közben egyre süllyedt beljebb
ez eddig rendben is van, mert azelőtt is ilyen volt, de ez a történés után a következő fékezésnél a pedál már nem keményedett fel a felső harmadban ahogy azelőtt csinálta, hanem csak sokkal mélyebben
ez a mai napig így is van, hogy mélyebben(pedál félútja alatt) kezd olyan fékerő jönni, mint azelőtt a felső harmadban
a fékfolyadék szintem azóta is hibátlanul tartja magát  Undecided és ha megsatuzom akkor darál az ABS ahogy azelőtt is
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #49 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 18:31:37 »

Van valakinek tapasztalata vagy véleménye a Pro Parts féktárcsákról? Elvileg svéd gyártmány és a volvokban is ez van.
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 12   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.