Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 07:03:44
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Futómű
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
33
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 743368 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
imi111
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #250 Dátum:
2010.08.04 szerda, 17:19:49 »
1
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 16:06:01 írta Zsolteey
»
Naplózva
Mobidik
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1941
MK II 1,8 TD.
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #251 Dátum:
2010.08.04 szerda, 19:50:46 »
Egy próbát megér, cseréld ki az első kerekeket a hátsókra.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 15:37:29 írta Zsolteey
»
Naplózva
Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #252 Dátum:
2010.08.04 szerda, 20:08:40 »
Idézetet írta: Mobidik - 2010.08.04 szerda, 19:50:46
Egy próbát megér, cseréld ki az első kerekeket a hátsókra.
elö rugó törés ?nekem mindkét oldal eltört a rugó felsörészéböl negyed fordulat tört le szemre semmi de az apro ide oda kormányzok igen rosszul esett.esetleg valamelyik gumi szilent nem tart eléggé.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
drof
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #253 Dátum:
2010.08.05 csütörtök, 13:19:59 »
A peremvédős gumi nem csinál ilyet, nekem is az van elöl.
Szilentek elszakadása okoz kóválygást nagy sebességnél, de azt fékezéskor erősen lehet érezni (keresztbe húz az autó).
Rugótörés esélyes, az általam eddig látott MK II V6-ok mindegyikében el voltak törve az első rugók (az alsó tányérban az utolsó kanyar törik le, csak kiszerelés után látható) .hibajelensége, hogy ráz a kormány 80 és 135 körül.
Emígyen szokik törni.
http://kepfeltoltes.hu/view/100805/xaBa0-553d0e058fe1308ce9760473c429b398_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 15:20:16 írta Zsolteey
»
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #254 Dátum:
2010.08.05 csütörtök, 16:37:20 »
Üdv Mondeosok!
Kerék-ügyben szeretnék tanácsot kérni a Tisztelt Hozzáértőktől. Nevezetesen, hogy honnan látom én - nem szakember -, hogy egy alufelnit görgőzni kell-e avagy sem? Vasárnap megyek megnézni, baromi jó áron ígérték be 4 darab alufelnit, de semmiképp se szeretném, ha valami fost adnának el nekem. Jelenleg csak annyit tudok a felnikről, hogy Ford-ra valók, és hogy 10 ezerért akarják adni (ha jól értettem, mind a 4-et!). Már csak azért is elmegyek megnézni, mit akarnak ennyi pénzért eladni nekem, ezért lenne szükségem néhány tanácsra, amire célszerű odafigyelnem. Azt se tudom, van-e rajta gumi vagy se. Azt gondolom, gumi nélkül kellene tüzetesen megnézni, több látszik a felniből.
Köszönöm előre is a segítségeteket!!!
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #255 Dátum:
2010.08.05 csütörtök, 20:32:48 »
ilyen törés szerencsés és a jobbik eset.ha pl. középenn törik el akkor lehasal a törött oldal. esetleg kivágja a gumit vagy be is akad. 100km/óránál rossz belegondolni.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 14:57:21 írta Zsolteey
»
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
h.begyo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #256 Dátum:
2010.08.05 csütörtök, 21:08:10 »
Üdv!
Támadt egy ötletem: el fogom vinni az alufelniket futóműveshez, mielőtt megveszem (ha egyáltalán megveszem...). Ha a fószer nem egyezik bele, hogy 6-800 méterrel odébb lévő szakihoz elvigyem szemrevételezésre, akkor dugja oda, ahová gondolom:
No, lényeg, hogy majd közlöm veletek a fejleményeket.
Remélem, nem szaladok alá semminek.....
Tudom, rajtam is múlik a dolog, igyekszem figyelni!!!
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #257 Dátum:
2010.08.06 péntek, 00:54:51 »
Most jut eszembe (melózok), hogy tegnap megkergettem az M7-es autópályán a kocsit. Amióta ki lett cserélve mindkét stabilizáló gömbfej, nagyságrendekkel jobb a kocsi viselkedése az úton. Enyhe, minimális vibrálást még mindig érzek partnak fölfelé 120-130 km/h körül, de töredéke annak, ami volt. Meg aztán öt felnőtt ült a kocsiban, ennek ellenére a Velencei tó mellől 1 óra 10 perc alatt Nagykanizsán voltam. Remélem, nem mértek be valahol, ha mégis csekket kapok, akkor cumi.
Ezt az enyhe rázkódást azt hiszem be lehet tudni az alkatrészek minimális kopásának, aminek hatása "összeadódik", hiszen 12 éve használódnak, tudomásom szerint cserélve nem lett semmi a futóműben, tehát úgy érzem, hamarosan egy komoly generál előtt állunk (szilentek, meg ilyesmi....). Ennek ellenére örülök, hogy ilyen jó állapotú a kocsim, és ez az előző gazdájának is köszönhető!
Szép napos időt!
Naplózva
Jano
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #258 Dátum:
2010.08.27 péntek, 06:50:09 »
Szevasztok !
Az autóm hátulja mostanában nagyon leül, főleg rossz, hullámos utakon érezni, hogy nagyon mélyre megy.
A hátsó futóműben van két lengéscsillapító felütközésgátló, amik szét voltak menve, ezért ki lettek cserélve, de az összkép nem javult.
Elképzelhető, hogy a hátsó spirálrugók kilágyultak, és már nem tartják meg rendesen a súlyt?
Kombi, 13 év, 300e km alapján én azt is elképzelhetőnk tartom, hogy eljött a rugócsere ideje.
Alulról megnézve, semmi rendkívüli nem látszik.
Van valakinek tapasztalata, ötlete?
Üdv: Janó
Naplózva
MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #259 Dátum:
2010.08.27 péntek, 08:22:55 »
Idézetet írta: Jano - 2010.08.27 péntek, 06:50:09
Szevasztok !
Az autóm hátulja mostanában nagyon leül, főleg rossz, hullámos utakon érezni, hogy nagyon mélyre megy.
A hátsó futóműben van két lengéscsillapító felütközésgátló, amik szét voltak menve, ezért ki lettek cserélve, de az összkép nem javult.
Elképzelhető, hogy a hátsó spirálrugók kilágyultak, és már nem tartják meg rendesen a súlyt?
Kombi, 13 év, 300e km alapján én azt is elképzelhetőnk tartom, hogy eljött a rugócsere ideje.
Alulról megnézve, semmi rendkívüli nem látszik.
Van valakinek tapasztalata, ötlete?
Üdv: Janó
vélhetően a rugó a hibás ez ügyben
viszont a csere helyett én lehet, hogy inkább légrugót tennék be, azzal sokkal több terhet is képes a kocsi elvinni, valamint nem fog kilágyulni, az biztos
ha jól emlékszem, 14e körül van a légrugó, a normál 20 körül
Naplózva
Jano
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #260 Dátum:
2010.08.27 péntek, 10:54:20 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.08.27 péntek, 08:22:55
vélhetően a rugó a hibás ez ügyben
viszont a csere helyett én lehet, hogy inkább légrugót tennék be, azzal sokkal több terhet is képes a kocsi elvinni, valamint nem fog kilágyulni, az biztos
ha jól emlékszem, 14e körül van a légrugó, a normál 20 körül
Ezt hogy érted?
A spirálrugó helyett kellene betennem?
Nem emlékszem, hogy láttam-e ilyet valaha.
Hogy néz ki ?
Naplózva
MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
misi107
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #261 Dátum:
2010.08.27 péntek, 11:19:41 »
Idézetet írta: Jano - 2010.08.27 péntek, 10:54:20
Ezt hogy érted?
A spirálrugó helyett kellene betennem?
Nem emlékszem, hogy láttam-e ilyet valaha.
Hogy néz ki ?
nem,ez a cucc a rugók közé van betéve.Levegővel tudod állítani a magasságot,de a kombisok ennél többet is elárulnak.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #262 Dátum:
2010.08.27 péntek, 11:25:44 »
Idézetet írta: Jano - 2010.08.27 péntek, 10:54:20
Ezt hogy érted?
A spirálrugó helyett kellene betennem?
Nem emlékszem, hogy láttam-e ilyet valaha.
Hogy néz ki ?
http://airspring.hu/hu_index.html
Naplózva
Jano
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #263 Dátum:
2010.08.27 péntek, 11:42:02 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.08.27 péntek, 11:25:44
http://airspring.hu/hu_index.html
kösz !
Naplózva
MK II. kombi '97 1.8 benzin+LPG
Dexter
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #264 Dátum:
2010.08.28 szombat, 17:40:07 »
Nekem van két ilyen pufim ha érdekel.
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #265 Dátum:
2010.08.29 vasárnap, 19:20:51 »
Idézetet írta: Dexter - 2010.08.28 szombat, 17:40:07
Nekem van két ilyen pufim ha érdekel.
miért adod el?mi az ára?
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
gsziki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 440
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #266 Dátum:
2010.09.13 hétfő, 14:37:58 »
Sziasztok!
Kérdésem lenne futóművet illetőleg!
Szóval, pár napja vettem észre,hogy jobb oldalt elől,ha balra kanyarodok valami kerregő hangot ad ki magából a masina
terhelés alatt és simán gurulva is kanyarodásnál.Egyenes futásnál csend.
Lehet csapágyhalál? Kb 100000km-t mentem már a jobb oldalival(SKF).
Van ötletetek? Sajna 2hetet ki kellene bírnom,mert akkor lesz itthon a szerelőm.
Naplózva
2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
Novy
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #267 Dátum:
2010.09.13 hétfő, 15:07:06 »
Lehet féltengely külső csuklód kezd behalni.
Naplózva
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #268 Dátum:
2010.09.13 hétfő, 15:53:47 »
Idézetet írta: gsziki - 2010.09.13 hétfő, 14:37:58
Sziasztok!
Kérdésem lenne futóművet illetőleg!
Szóval, pár napja vettem észre,hogy jobb oldalt elől,ha balra kanyarodok valami kerregő hangot ad ki magából a masina
terhelés alatt és simán gurulva is kanyarodásnál.Egyenes futásnál csend.
Lehet csapágyhalál? Kb 100000km-t mentem már a jobb oldalival(SKF).
Van ötletetek? Sajna 2hetet ki kellene bírnom,mert akkor lesz itthon a szerelőm.
Szerintem nem csapágy lesz, annak egyenesben is van egy búgó hangja.
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
gsziki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 440
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #269 Dátum:
2010.09.13 hétfő, 20:46:27 »
Idézetet írta: Isu - 2010.09.13 hétfő, 15:53:47
Szerintem nem csapágy lesz, annak egyenesben is van egy búgó hangja.
Már most egy erős bal kanyar után elkezdett egyenesben nyikorogni is,de aztán elhallgatott.
Naplózva
2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #270 Dátum:
2010.09.13 hétfő, 22:48:51 »
Idézetet írta: gsziki - 2010.09.13 hétfő, 20:46:27
Már most egy erős bal kanyar után elkezdett egyenesben nyikorogni is,de aztán elhallgatott.
OK. Akkor amit te is le tudsz ellenőrizni ingyen az a köv. Emelővel megemeled a jobb elejét, majd megpörgeted a kereket. Ha csúnya a hangja, akkor csapágy. Ha nem tudod ,h milyen a csúnya hang, akkor emeld fel a bal oldalát a kocsinak és hallgasd meg ott is, hasonlítsd össze.
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
misi107
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #271 Dátum:
2010.09.14 kedd, 08:11:12 »
Idézetet írta: Novy - 2010.09.13 hétfő, 15:07:06
Lehet féltengely külső csuklód kezd behalni.
Én is erre gondolok,nálam is ez van és el is vannak kopva.
Naplózva
gsziki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 440
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #272 Dátum:
2010.09.14 kedd, 12:21:52 »
Idézetet írta: Isu - 2010.09.13 hétfő, 22:48:51
OK. Akkor amit te is le tudsz ellenőrizni ingyen az a köv. Emelővel megemeled a jobb elejét, majd megpörgeted a kereket. Ha csúnya a hangja, akkor csapágy. Ha nem tudod ,h milyen a csúnya hang, akkor emeld fel a bal oldalát a kocsinak és hallgasd meg ott is, hasonlítsd össze.
Ez tegnap meg is történt.
Nincs semmi hangja,csak annyi mint a másik oldalnak.
A féltengelykopás elvileg csak terhelés alatt jelentkezne csúnya hang,üresben nem kellene akkor.
Naplózva
2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
don80
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #273 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 20:04:28 »
sziasztok!!a kocsim 120nál ráz.kormányon rendesen érezni.na már most a gumikaim jok de nem egyformán kopottak már igy vettem.de az elözö 15-ös felnikkel is rázott.a felnik tökéletesek nem ütnek stb..szoval gondolom más lesz a probléma.csak 120tol kezdi csinálni.alatta nem ráz.ötletek??
Naplózva
imi111
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #274 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 20:25:47 »
Idézetet írta: don80 - 2010.09.16 csütörtök, 20:04:28
sziasztok!!a kocsim 120nál ráz.kormányon rendesen érezni.na már most a gumikaim jok de nem egyformán kopottak már igy vettem.de az elözö 15-ös felnikkel is rázott.a felnik tökéletesek nem ütnek stb..szoval gondolom más lesz a probléma.csak 120tol kezdi csinálni.alatta nem ráz.ötletek??
Nekem a féktárcsák csináltak hasonló problémát, leszabályoztattam őket és utána megszűnt,
De ezután mentem 2500km és megint előjött a probléma, tárcsa kuka újakat vettem azóta tökéletes, az mondják az okosok hogy amelyik egyszer már üt azt hiába szabályozzák le.
Újra előjön a probléma mert az anyaga ellágyul.
Naplózva
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #275 Dátum:
2010.09.17 péntek, 11:12:55 »
Idézetet írta: don80 - 2010.09.16 csütörtök, 20:04:28
sziasztok!!a kocsim 120nál ráz.kormányon rendesen érezni.na már most a gumikaim jok de nem egyformán kopottak már igy vettem.de az elözö 15-ös felnikkel is rázott.a felnik tökéletesek nem ütnek stb..szoval gondolom más lesz a probléma.csak 120tol kezdi csinálni.alatta nem ráz.ötletek??
Hali!
Nekem is volt ilyen pár éve. 120-130-nál ugrált az egész műszerfalam, ami 140-150 után megszűnt. Elmentem másik gumishoz, ő is kicentizte. Azóta oda járok és nincs ilyen gondom.
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
májki1982
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #276 Dátum:
2010.09.26 vasárnap, 11:49:19 »
sziasztok.kérdésem lenne.
tegnap pályáztam,és azt vettem észre hogy 120-160között rázza a kocsit valami.rázkodik a müszerfal.vkinek volt már ien??gumi lehet ***?vagy felnim?120alatt és 160felett nem csinálja.
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #277 Dátum:
2010.09.26 vasárnap, 19:40:51 »
Idézetet írta: májki1982 - 2010.09.26 vasárnap, 11:49:19
sziasztok.kérdésem lenne.
tegnap pályáztam,és azt vettem észre hogy 120-160között rázza a kocsit valami.rázkodik a müszerfal.vkinek volt már ien??gumi lehet ***?vagy felnim?120alatt és 160felett nem csinálja.
Üdv!
Nekem nemrég volt hasonló jelenség, kerekek centírozva lettek de annyira minimális gramm volt bennük, hogy az nem okozhatta az erős rázást, tehát tovább vizsgálódtunk. Meg is lett a bűnös: bal alsó stabilizáló gömbfej, (ami a lengőkarban van) elment aludni. Cseréltük párban, azóta a rázás megszűnt, autópályán is csak leheletnyi vibrálás érezhető a kritikus sebességtartományban de gondolom, ez a sok év alatt itt-ott kialakult apró kopások összeadódásának köszönhető.
Jó szerelgetést!
Naplózva
mobe
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #278 Dátum:
2010.09.29 szerda, 14:28:35 »
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Következő jelenség tapasztalható, fékezéskor az autó teljesen berázkódik. 80tól kezdi, majd mikor 60ra lassul már a műszerfalon elhelyezett tárgyak is lepotyognak. A első futómű a közelmúltban került felújításra, többek között az említett hiba jelenség miatt. Ki lettek cserélve a fékbetétek, a szilentek, a kutyacsontok, valamint akkor fel lett szabályozva a féktárcsa is. A hiba jelenség elmúlt egy kis időre, kb. 2000 km után újra elő jött. ezek után új ATE (
http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P5823&cMegnNr=1485
) féktárcsa került beszerelésre. A fékdugattyúkat megjárattam. A hiba megint elmúlt, majd ezek után kezdtünk mindent elölről, fékezéskor majdnem szét esik az autó. Most már lövésem sincs! Valami tanács jól jönne! Köszönettel MB.
Naplózva
májki1982
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #279 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 14:03:23 »
combi mondim van és olyat kezdett el csinálni,hogy valami nyikorgás jönn hátulrol.sztem szilent nyikoroghat.mit lehet csinálni vele?
??,wd40el fujjam be?
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #280 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 15:37:29 »
Idézetet írta: májki1982 - 2010.10.03 vasárnap, 14:03:23
combi mondim van és olyat kezdett el csinálni,hogy valami nyikorgás jönn hátulrol.sztem szilent nyikoroghat.mit lehet csinálni vele?
??,wd40el fujjam be?
Engem meg az érdekel,hogy amit kértél cuccot,azzal mi legyen?Leszel szíves megtisztelni azzal,hogy válaszolsz a privát üzenetre?Leszarom ha nem kell,de akkor ezt közöld már velem is.Azt hiszem,ennyi simán belefér az idődbe.
Naplózva
májki1982
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #281 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 16:04:35 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.10.03 vasárnap, 15:37:29
Engem meg az érdekel,hogy amit kértél cuccot,azzal mi legyen?Leszel szíves megtisztelni azzal,hogy válaszolsz a privát üzenetre?Le***om ha nem kell,de akkor ezt közöld már velem is.Azt hiszem,ennyi simán belefér az idődbe.
szia,sztem téves,ezt nem nekem akartad irni sztem.bocsánatot ráérsz kérni később is
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #282 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 16:13:25 »
MK3, futómű topik:
A kormány remeg (jobbra-balra rángat aprókat) változatos erősséggel, ami kb. 110km/h -nál érezhető leginkább függetlenül attól, hogy az autó gyorsít, sebességet tart vagy gurul. Kanyarból kijövet néha megszűnik egy kis időre.
De mindez már a múlté, elvittem az autót a szerelőmhöz, ahol kiderült, hogy a jobb féltengelyen van egy gumisúly, aminek valamiféle kiegyenlítő szerepe lehet.
Ez a féltengelyen jobbra-balra csúszkált szabadon, csak a gumiharang állta útját. Valószínűleg kanyarokban a teleszkóp visszatologatta, és attól javult meg kis időre.
A szerelő a gumisúlyt visszatolta motor irányba amennyire tudta, és egy gyorsbilincset tett elé ami elvette tőle az egyetlen szabadsági fokát is.
Eddig úgy tűnik, hogy megjavult. Ha valakinek hasonló problémája akad, érdemes ezt ellenőrizni más beavatkozások előtt, mivel a tünetek felületes értelmezése alapján akár csapágy hibát is megállapíthatnak.
Egy esetleges lehetőség...
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 14:23:01 írta Zsolteey
»
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
misi107
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #283 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 18:24:49 »
Idézetet írta: májki1982 - 2010.10.03 vasárnap, 16:04:35
szia,sztem téves,ezt nem nekem akartad irni sztem.bocsánatot ráérsz kérni később is
Igen?Na elmész a halál redves faszára!Elküldtem Neked linkben az ebayről az st rácsokat,hogy mik vannak,mennyiért,elküldted a címed,hogy a kormányt hová küldjem,meg egy ígéretet arra,hogy mikor fizetsz!Akkor kinek kell bocsánatot kérnie?
Nézz már rá ezekre az üzenetekre seggfej,aztán merd azt mondani,hogy nem neked kellett,mert letagadni sem tudod!A levegőből szedtem mi,hogy üssem le Neked,mert kell,ugye?A címed is azért adtad meg,mert csak úgy ismerkedni akarok Veled?
Kép 1:
http://kepfeltoltes.hu/101003/Clip_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kép 2:
http://kepfeltoltes.hu/101003/Clip_2_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #284 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 18:42:52 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.10.03 vasárnap, 16:13:25
MK3, futómű topik:
A kormány remeg (jobbra-balra rángat aprókat) változatos erősséggel, ami kb. 110km/h -nál érezhető leginkább függetlenül attól, hogy az autó gyorsít, sebességet tart vagy gurul. Kanyarból kijövet néha megszűnik egy kis időre.
De mindez már a múlté, elvittem az autót a szerelőmhöz, ahol kiderült, hogy a jobb féltengelyen van egy gumisúly, aminek valamiféle kiegyenlítő szerepe lehet.
Ez a féltengelyen jobbra-balra csúszkált szabadon, csak a gumiharang állta útját. Valószínűleg kanyarokban a teleszkóp visszatologatta, és attól javult meg kis időre.
A szerelő a gumisúlyt visszatolta motor irányba amennyire tudta, és egy gyorsbilincset tett elé ami elvette tőle az egyetlen szabadsági fokát is.
Eddig úgy tűnik, hogy megjavult. Ha valakinek hasonló problémája akad, érdemes ezt ellenőrizni más beavatkozások előtt, mivel a tünetek felületes értelmezése alapján akár csapágy hibát is megállapíthatnak.
Egy esetleges lehetőség...
Nincs erről egy fotód esetleg, hogy ez hogy is néz ki?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #285 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 18:49:54 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.10.03 vasárnap, 18:42:52
Nincs erről egy fotód esetleg, hogy ez hogy is néz ki?
Ez nem velem történt. Mint írtam is, Mk3, futómű topik.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #286 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 18:50:30 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.10.03 vasárnap, 18:24:49
Igen?Na elmész a halál redves ***ára!Elküldtem Neked linkben az ebayről az st rácsokat,hogy mik vannak,mennyiért,elküldted a címed,hogy a kormányt hová küldjem,meg egy ígéretet arra,hogy mikor fizetsz!Akkor kinek kell bocsánatot kérnie?
Nézz már rá ezekre az üzenetekre ***fej,aztán merd azt mondani,hogy nem neked kellett,mert letagadni sem tudod!A levegőből szedtem mi,hogy üssem le Neked,mert kell,ugye?A címed is azért adtad meg,mert csak úgy ismerkedni akarok Veled?
Kép 1:
http://kepfeltoltes.hu/101003/Clip_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kép 2:
http://kepfeltoltes.hu/101003/Clip_2_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
V.Tamás
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #287 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 19:20:32 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.10.03 vasárnap, 18:49:54
Ez nem velem történt. Mint írtam is, Mk3, futómű topik.
Bocs! Megkeresem akkor, kösz
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #288 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 11:03:47 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.10.03 vasárnap, 18:24:49
Igen?Na elmész a halál redves ***ára!Elküldtem Neked linkben az ebayről az st rácsokat,hogy mik vannak,mennyiért,elküldted a címed,hogy a kormányt hová küldjem,meg egy ígéretet arra,hogy mikor fizetsz!Akkor kinek kell bocsánatot kérnie?
Nézz már rá ezekre az üzenetekre ***fej,aztán merd azt mondani,hogy nem neked kellett,mert letagadni sem tudod!A levegőből szedtem mi,hogy üssem le Neked,mert kell,ugye?A címed is azért adtad meg,mert csak úgy ismerkedni akarok Veled?
Kép 1:
http://kepfeltoltes.hu/101003/Clip_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kép 2:
http://kepfeltoltes.hu/101003/Clip_2_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
És vajon ezek után miért bizalmatlanok az emberek?!
Egyébként ha van kép, és ez egy jóféle jel nélküli rács, akkor engem lehet, hogy érdekelne.
Találkozzunk a belinkelt címen!
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #289 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 11:23:19 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.10.04 hétfő, 11:03:47
És vajon ezek után miért bizalmatlanok az emberek?!
Egyébként ha van kép, és ez egy jóféle jel nélküli rács, akkor engem lehet, hogy érdekelne.
Találkozzunk a belinkelt címen!
Akár...Eléggé felhúztam magam,de már bevettem a gyógyszert...Írtam annak is,akinél bontott cuccot keres,hogy vigyázzon vele.Magamnak is akartam venni,de azt elvitték.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.10.21 csütörtök, 20:37:48 írta misi107
»
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #290 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 11:44:48 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.10.04 hétfő, 11:23:19
Akár...Eléggé felhúztam magam,de már bevettem a gyógyszert...Írtam annak is,akinél bontott cuccot keres,hogy vigyázzon vele.Magamnak is akartam venni,de azt elvitték.
Ha minden igaz,akkor ez az (többre is licitált a srác,végül ezt nem vitték el előle...):
Privi ment.
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #291 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 16:16:34 »
Üdv!
Nekem ilyen van a kocsimon, pedig nem ST. Így vettem. Gondolom, törött volt valamikor, és ez jobban tetszett az illetőnek, aki megcsináltatta, ezért van rajta. Egyébként nekem is jobban tetszik, mint a fekete.
Naplózva
Saci
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #292 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 17:21:59 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.10.04 hétfő, 11:23:19
Akár...Eléggé felhúztam magam,de már bevettem a gyógyszert...Írtam annak is,akinél bontott cuccot keres,hogy vigyázzon vele.Magamnak is akartam venni,de azt elvitték.
Ha minden igaz,akkor ez az (többre is licitált a srác,végül ezt nem vitték el előle...):
Nem semmi, hogy ilyen emberek vannak. Sajnálatos!
Naplózva
Fekusz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #293 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 18:40:56 »
Nem gyilkolom a gépemet, de azt vettem észre, hogy sűrűn dolgozik a kipörgésgátlóm, pedig nincs még tél.
Szinte nem is lehet nagyobb gázzal anélkül elindulni, hogy ne fogná vissza a kipörgésgátló a gyújtást. Ha nincs egyenesben a kormány, akkor meg a belső oldali kerék akar mindenképp kipörögni. 205/55R16-os GoodYear gumik vannak fent, és nem kopottak, mégis nehezen tapadnak meg.
Kikapcsolni nem akarom az ASR-t, mert nem célom a gumik lefüstölése, elindulni akarok, nem kaparni. Szóval nem a kipörgésgátló zavar, hanem az, hogy még ezekkel a gumikkal is nehezen kapaszkodik meg az autó. Tudom, ez nem sportautó, és van is tömege, szóval el kell fogadnom a fizika törvényeit, de azért nem véletlen, hogy következő autónak összkerekeset akarok, és bár Mondeóból mindenképp csak kéziváltós jöhetett szóba, a következő autóm automata lesz.
Ha marad a Mondeo, akkor pár év múlva nyárigumi vásárlásnál zsebbe kell nyúlni, mert erre nem való semmilyen olcsó gagyi gumi, márkás nagyteljesítményű gumi kell. Szerintem a gumi az egyik legfontosabb része az autónak, az autózásnak. Hiába a lóerők, chip, direktszűrő, meg a többi cucc(nekem semmi ilyesmi nincs), se elindulni, se megállni, se normálisan kanyarodni nem lehet gagyi vagy kopott gumikkal. Sok autón látok nyáron téligumit, ami nem akkora gáz, mint fordítva, de azért messze nem nyerő ötlet. Persze legtöbbször nem olcsó öreg autókon látom ezt a megoldást, hanem sokmilliós autókon, másrészt 100 év hitelre vett Swifteken, meg hasonlókon, mert persze azt már nem számolták, hogy egy autót nem csak tankolni kell.
Rengeteg a baleset. Nap mint nap emberek halnak meg az utakon, és én azt mondom, sok baleset elkerülhető lenne, vagy legalább szerencsésebb kimenetelű lenne, ha az autókon az évszaknak megfelelő mintázatú és megfelelő állapotú gumik lennének. Talán lenne esélyük az embereknek korrigálni, nem válnának ilyen könnyen irányíthatatlanná az autók. Ehhez persze hozzá jön az is, hogy az embereknek tisztában kéne lenniük azzal, hogy miben ülnek, és senkinek nem kéne azt gondolni, hogy egy Swift egy sportvégtől sportautó lesz, mert nem. Attól az még egy pléh hulladék, aminek semelyik alkotórészét nem száguldásra tervezték.
Félre ne értsen senki, nincs gumiboltom, ez nem marketingszöveg, de nem akarok azért meghalni, vagy lerokkanni, mert valaki spórolt 40-60 ezer forintot téligumi vásárlás helyett, és épp engem talál meg télen frontálisan. Én ezt is számításba vettem, mikor úgy döntöttem, hogy minimum középkategóriás autót veszek. Az autóm árának egyötödét elköltöttem téligumira, mert én számoltam ezzel, nem ezen fogok spórolni. Aki ezen spórol, annak ilyen esélyei vannak.
1.Keveset autózik stb., szerencséje van, és nem lesz gond.(erre nincs sok esély)
2.Megtöri a kocsit. (A javítás általában egy kisebb zúzásnál is kiteszi egy garnitúra téligumi árát, és mivel a javítás után még mindig ugyanazok a gumik vannak az autón, így ez rohadtul nem éri meg, máris bukta.)
3.Totálkárra töri az autóját. (Jó eredmény, mert erre az autóra már nem kell téligumi, szóval ez jó spórolási taktika.
)
4.Megsérül a balesetben. (Rövidebb-hosszabb ideig nem tud dolgozni. Ez pénzkiesés, és közben a munkáját is elveszítheti)
5.Meghal a balesetben. (Soha többet nem lesz problémája a téli gumival)
6.Mások is megsérülnek, esetleg maghalnak. (Nem hiszem, hogy ehhez bármit is hozzá kéne fűznöm.)
Megint jó hosszúra sikerült a gondolatmenetem, de ez most kikívánkozott belőlem. Az ember sokmindenen spórolhat, szerintem nem jó ötlet, ha valaki kihívja maga ellen a sorsot. Én sem azért vettem tavaly új téligumikat, mert sok pénzem volt, hanem azért, mert kellett. Most kb 5-6 évig le van róla a gond. Gondolkozzatok el ezen!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.10.04 hétfő, 19:22:32 írta Fekusz
»
Naplózva
h.begyo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #294 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 19:23:11 »
Halihó!
Tudod, Fekusz, én nap mint nap azokat az embereket próbálom összerakni, akik ezért, vagy azért szenvednek balesetet. Saját hibájukból, vagy más baromsága miatt, de ugyanott kötnek ki. Sajnos, meglátásom szerint, mindig az ártatlan húzza a rövidebbet, aki pedig hunyó, valahogy mindig megússza valamelyest. Kevés kivétellel. Naphosszat tudnék mesélni arról, hogy miért és hogyan kerülnek be ezek a delikvensek, mi volt a szitu, de sok éves tapasztalat mondatja velem azt, hogy kicsit jobban kellene figyelni egymásra. Tudom, ez olyan utópisztikus megállapítás, de szerintem nagyon sok baleset megelőzhető lenne, nem beszélve a forgalomban résztvevő járművek állapotáról, és leginkább a járművek vezetőinek hozzáállásáról (és állapotáról!). És itt nem csak a járműves emberekről van szó, a gyalogosok, kerékpárosok, stb. hozzáállása legalább ennyire fontos. Egy példa, parkoló autók közül a kismama először kitolja az útra a gyerekkocsit, aztán megnézi, hogy jön-e valami. Csak a szerencse kérdése, hogy az épp arra közlekedő autós (aki még a sebességet is betartja) meg tud-e állni időben. Volt ilyen tapasztalatom, úgy 5 percig ordibáltam a hülye nővel , de még akkor se értette, miről regélek. És nem zebra volt! Normális ember előbb körülnéz, aztán gurítja a gyereket az úttestre.
Nos, ezért vagyunk mi, hogy megpróbáljuk összemonyákolni azokat, akiknek nem sikerül a közlekedés. Feltéve, ha élve behozzák.........
Naplózva
joy69
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 159
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #295 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 19:25:40 »
szép estét mindenkinek.
nagy gondom lenne egy 1997es mondeoval.
benzines 1.8
néha fogja magát,menet közben és csak ugy leáll...
mintha motorfék után elfelejtené visszaadni
a benzin befecskendezést...
tud nekem valaki segiteni?
hol keresgéljem a hibát?
köszönöm
Naplózva
MK-III 1.8 Benzin
2003.
Fekusz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #296 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 19:49:56 »
Idézetet írta: h.begyo - 2010.10.04 hétfő, 19:23:11
Halihó!
Tudod, Fekusz, én nap mint nap azokat az embereket próbálom összerakni, akik ezért, vagy azért szenvednek balesetet. Saját hibájukból, vagy más baromsága miatt, de ugyanott kötnek ki. Sajnos, meglátásom szerint, mindig az ártatlan húzza a rövidebbet, aki pedig hunyó, valahogy mindig megússza valamelyest. Kevés kivétellel. Naphosszat tudnék mesélni arról, hogy miért és hogyan kerülnek be ezek a delikvensek, mi volt a szitu, de sok éves tapasztalat mondatja velem azt, hogy kicsit jobban kellene figyelni egymásra. Tudom, ez olyan utópisztikus megállapítás, de szerintem nagyon sok baleset megelőzhető lenne, nem beszélve a forgalomban résztvevő járművek állapotáról, és leginkább a járművek vezetőinek hozzáállásáról (és állapotáról!). És itt nem csak a járműves emberekről van szó, a gyalogosok, kerékpárosok, stb. hozzáállása legalább ennyire fontos. Egy példa, parkoló autók közül a kismama először kitolja az útra a gyerekkocsit, aztán megnézi, hogy jön-e valami. Csak a szerencse kérdése, hogy az épp arra közlekedő autós (aki még a sebességet is betartja) meg tud-e állni időben. Volt ilyen tapasztalatom, úgy 5 percig ordibáltam a hülye nővel , de még akkor se értette, miről regélek. És nem zebra volt! Normális ember előbb körülnéz, aztán gurítja a gyereket az úttestre.
Nos, ezért vagyunk mi, hogy megpróbáljuk összemonyákolni azokat, akiknek nem sikerül a közlekedés. Feltéve, ha élve behozzák.........
Szívemből szóltál!
Én ennek az egész halmaznak csak egy kis részét emeltem ki, a téligumi csak csepp a tengerben, azért tértem ki rá, mert aktuális. A téli gumitól nem lesz senkinek több esze, nem fog tudni senki jobban vezetni, de segít, hogy ne kerüljön olyan helyzetbe, amit a hiányos rutinjával és képességeivel nem tud megoldani. Ez az egész nem a klubtagoknak szólna, ahogy a te mondanivalód sem, hanem mindenkinek, de sajnos mindenkit nem tudunk elérni. Igen, az embereknek először a fejükben kéne rendet tenni, akár autós, akár nem. Következő lépésként ha valaki olyan szerencsés, hogy autója van, akkor tartsa rendben, ne ne spóroljon létfontosságú dolgokon. Amíg nincs meg a baj, addig mindenki csak legyint, nem érzi a dolgok súlyát. Te érzed. Van olyan ismerősöm, aki sosem fog felállni a tolószékből. Van olyan ismerősöm, akit úgy legóztak össze, de szerencséje van, mert teljesen embert tudtak formálni belőle. Ő hibázott, Skoda 105-össel ne kezdjen el senki csuklósbuszt előzni, mert esetleg a kanyarban jön szemből egy Merci kamion, és ugyanoda rántja a kormányt az árokba, ahová ő próbált "menekülni". A nagyapám a legjobb példa a kórházi LEGO-ra, mert ő rommá tört egy buszbalesetben harmincvalahány évesen sofőrként, de összerakták, és most 74 éves. Van(volt) olyan ismerősöm is persze, aki meghalt. Az átlagember sajnos hülye, nagyon hülye! Szeretném, ha ezalól minél több kivétel lenne. Szeretek vezetni, és még jobban szeretnék, ha nem találkoznék mindenhol idiótákkal. Igen, azt mondják, ha az ember úgy érzi, hogy körülötte mindenki hülye, akkor talán vele van a baj, de én normálisnak érzem magam! (és a hangok is ezt mondják)
Naplózva
Laci99
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #297 Dátum:
2010.11.09 kedd, 12:46:20 »
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, hogy volt e már valakinek már hasonló gondja? A hibajelenség a következő:99-es évjáratú 1.8Td. A kormánymű elforgatásakor a fél kormányfordulatal vége elött olyan mintha megszűne a kormanyrásegítés egy pillanatra, aztán megint van egy pillanatig és ezt csinálja a kormány teljes kitekeréséig.(A kormányút két széle felé darabos) Ezt a jelenséget mindkét irányba csinálja kivéve,ha féloldalasan mondjuk útpadkán állok akkor csak a felefelé lévő oldal felé produkálja a hibát. ezenkívül a kormányszivattyúm a két végállásnál csikorog.A válaszotokat előre is köszönöm.
Naplózva
2016 MK5 Vignale Kombi Tdci 180Le
Fekusz
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #298 Dátum:
2010.11.09 kedd, 14:10:37 »
Idézetet írta: Laci99 - 2010.11.09 kedd, 12:46:20
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, hogy volt e már valakinek már hasonló gondja? A hibajelenség a következő:99-es évjáratú 1.8Td. A kormánymű elforgatásakor a fél kormányfordulatal vége elött olyan mintha megszűne a kormanyrásegítés egy pillanatra, aztán megint van egy pillanatig és ezt csinálja a kormány teljes kitekeréséig.(A kormányút két széle felé darabos) Ezt a jelenséget mindkét irányba csinálja kivéve,ha féloldalasan mondjuk útpadkán állok akkor csak a felefelé lévő oldal felé produkálja a hibát. ezenkívül a kormányszivattyúm a két végállásnál csikorog.A válaszotokat előre is köszönöm.
Hali!
Talán értelmetlen megkérdeznem, de ugye a szervóolaj szintje rendben van?
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #299 Dátum:
2010.11.09 kedd, 16:44:58 »
Idézetet írta: Fekusz - 2010.11.09 kedd, 14:10:37
Hali!
Talán értelmetlen megkérdeznem, de ugye a szervóolaj szintje rendben van?
De akár beruházhatsz egy friss szervoolajba is.Sokat szokott segíteni,puhább lesz a kormányzás tőle.Egy liter valami 1000-1500 ft,abból kb. fél liter megy bele.
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
33
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ