Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.24 szerda, 02:00:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2738394 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2009.09.10 csütörtök, 10:04:38 »

Hogy jön ide a váltóban lévő olaj? főleg hogy a ford szerint élettartamra van töltve, legalább is az MMT6.
Akkor most mi fogy? a váltó vagy a fékolaj?
A fékolaj fogyhatott azért, mert levegős volt és kitermelte magából a levegőt, amit tudott. A hirtelen fékezésnél gyenge fék esete levegősödésre vagy kevés olajra, munkahengerre utal. Ha nehezen tudod lenyomni a pedált és ennek ellenére nincs fék, az lesz vákuumszivattyú (rásegítés) hiba.

az élettartamra szóló dolog azéé nem egészen azonos a gyártó és a tulajdonos oldaláról. a gyártók nem gondlkoznak több 10 években. ha pl vállalkozásba van 1 autó akkor azt 6 v 7 év alatt lehet 0ra futtatni/írni ... sztem a gyártók is effelé gondolkozhatnak (valahonnan jött ez a 6-7 év). TDDi-ben nem volt MMT6, és azokból nem ritka ez a kor sem. de ha pl ki volt véve a féltengely akkor ott el is mehetett az olajból amit pótolni kell. + 1000 oka lehet, h hiányzik a váltóolajból.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2009.09.10 csütörtök, 10:44:28 »

az élettartamra szóló dolog azéé nem egészen azonos a gyártó és a tulajdonos oldaláról. a gyártók nem gondlkoznak több 10 években. ha pl vállalkozásba van 1 autó akkor azt 6 v 7 év alatt lehet 0ra futtatni/írni ... sztem a gyártók is effelé gondolkozhatnak (valahonnan jött ez a 6-7 év). TDDi-ben nem volt MMT6, és azokból nem ritka ez a kor sem. de ha pl ki volt véve a féltengely akkor ott el is mehetett az olajból amit pótolni kell. + 1000 oka lehet, h hiányzik a váltóolajból.
Azért írtam hogy a ford szerint. És ennek megfelelően a ford márkaszervizek szerint is.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #52 Dátum: 2009.09.10 csütörtök, 18:29:48 »

szerintem és hangsúlyozom, hogy szerintem: tárcsát felszabályoztatni még egy zsiguliban sem szabad...

Alf: magyarázd már el légyszi, hogy mi köze van a fékhez a kinyomócsapágynak... Egy körön van a fék és kuplung?  wow1 Huh?
nezze lama nevetes1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2009.09.10 csütörtök, 18:46:13 »

nezze lama nevetes1

Magyarul? Miért is nem szabad?

Alf! Kezdtél már valamit az agyammal???  vigyor3
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2009.09.11 péntek, 11:39:28 »

Alf! Kezdtél már valamit az agyammal???  vigyor3

Menthetetlen. Lásd Futómű topic  Wink
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2009.09.15 kedd, 13:20:46 »

Kedves Emberek!

A múlt héten cserélt Vik hátsó fékbetéteket a kocsin, és a következőkkel engedett utamra:

" ...az első párszáz km-en óvatosan fékezgess, és ne égesd meg a betéteket... "

Azóta menten a kocsival gyorsan 500km-et, és kérdezek.
Letelt a párszáz km?
Mit jelent a NE ÉGESD MEG A BETÉTEKET! mondat?
Mit ne csináljak, hogy ne égjen meg?

Bocs a buta kérdésért, nem mertem Viknek visszakérdezni, mert biztos hülyének nézett volna, meg volt nála másik páciens is...
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2009.09.15 kedd, 14:03:53 »

Mit jelent a NE ÉGESD MEG A BETÉTEKET! mondat?
Mit ne csináljak, hogy ne égjen meg?


Ne menj bele a vulkánba Smiley  eplus2 hehe nyes vigyor3 falbav
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #57 Dátum: 2009.09.15 kedd, 14:17:52 »

Mit jelent a NE ÉGESD MEG A BETÉTEKET! mondat?
Mit ne csináljak, hogy ne égjen meg?


Ne nyomd állandóan a féket hegyről lefelé, inkább kapcsolj vissza. Ha hosszú ideig és nagy terhelésen (mondjuk versenypálya) használod a féket akkor ég meg. Vagyis "felüvegesedik" a fékbetétek felülete, így sokkal gyengébb lesz a fékhatás.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2009.09.15 kedd, 14:34:16 »

Ne nyomd állandóan a féket hegyről lefelé, inkább kapcsolj vissza. Ha hosszú ideig és nagy terhelésen (mondjuk versenypálya) használod a féket akkor ég meg. Vagyis "felüvegesedik" a fékbetétek felülete, így sokkal gyengébb lesz a fékhatás.

Ha jól értem akkor ne lassan, de folyamatosan fékezzek, hanem inkább röviden de határozottan.
Jól értem?
És mindezt meddig alkalmazzam? Mert egyébként én időben szoktam fékezgetni, de folyamatosan, természetesen visszaváltás mellett, de az nem lassít annyira.  worship
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #59 Dátum: 2009.09.15 kedd, 16:54:25 »

Ha jól értem akkor ne lassan, de folyamatosan fékezzek, hanem inkább röviden de határozottan.
Jól értem?
És mindezt meddig alkalmazzam? Mert egyébként én időben szoktam fékezgetni, de folyamatosan, természetesen visszaváltás mellett, de az nem lassít annyira.  worship

Van egy terepjárós szabály ami azt mondja, hogy olyan sebességgel és sebességi fokozatban kell lejönni a dombról, mint amivel felment az ember. Szóval, ha szerpentinen vagy, ne hagyd, hogy belendüljön a vas. Én a Mecsekben lakom és a legmeredekebb, leghúzósabb részen is le tudtam jönni motorfékkel, hogy a fékhez alig kellett nyúlni. A dieselnek jobba motorfékje, mert nagyobb a kompressziója.
Igen, jól érted, ne taposd folyamatosan féket, mint ahogy a kuplungon sem szabad váltás után rajta tartani a lábat.
Ha mégis eljutsz odáig, hogy kezd megégni a fékbetét annak az a jele, hogy kezd elmenni a fékhatás, egyre bentebb fog a fék. Ebben az esetben érdemes kicsit megállni, hogy visszahűljön.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #60 Dátum: 2009.09.15 kedd, 16:57:42 »

Ha mégis eljutsz odáig, hogy kezd megégni a fékbetét annak az a jele, hogy kezd elmenni a fékhatás, egyre bentebb fog a fék. Ebben az esetben érdemes kicsit megállni, hogy visszahűljön.

Köszi a tanácsokat, eddig még nem jutottam el a Mondival.
35ezret mentem vele, de soha nem volt ilyen, hogy gyengült volna a fékhatás, tehát akaratlanul is jól csináltam ezek szerint...
Még egyszer köszi!  worship worship worship worship
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #61 Dátum: 2009.09.15 kedd, 17:14:30 »

Köszi a tanácsokat, eddig még nem jutottam el a Mondival.
35ezret mentem vele, de soha nem volt ilyen, hogy gyengült volna a fékhatás, tehát akaratlanul is jól csináltam ezek szerint...
Még egyszer köszi!  worship worship worship worship

Normál használatnál nincs is gond. A féktárcsák is hűtöttek.
Nekem is csak akkor jött elő, amikor nagyon siettem egyszer egy 40km-es dimbes-dombos, kanyargós úton.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #62 Dátum: 2009.09.15 kedd, 20:09:40 »

Nálam a gyári betétek cseréjekor finomkodtam vele hogy igy meg úgy, azt olyan nyúlós volt a fék mint a takony...azt mondták parketta és 140-ről satú 2-3-szor pumpálva és jó lessz...igy tettem, azóta király a fék..... eplus2 eljen
Naplózva
scream18
Vendég
« Új hozzászólás #63 Dátum: 2009.09.23 szerda, 08:31:49 »

sziasztok!
Mi lehet a baj?
- kb egy két hónapja vittem olajcserére a kocsit, és mondták hogy az első tárcsát szabályozni kell. Mondtam ok, csinálják, + betétcsere. Ezután kb 1500 km után elkezdte fékezésnél rázni a kormányt. A legerősebben kb 80ról 50ig. Visszaviszem...hát próbáljuk meg újra szabályozni...Mondtam nekik, hogy mindjár elfogy a tárcsa, mindegy nem tudtam mit tenni.eltelkik 1000km A helyzet ugyanez. Átvittem egy másik helyre kicseréltettem az első tárcsákat, és a betétet újra. De 1500 km után megint ezt csinálja...csak mostmár nem 80nál kezdi rázni a kormányt, hanem 130nál ha fékezek.... Visszavittem a második helyre, erre hát a mondeonál ez előfordul. Hát mondom hogyhogy....? ilyen nincs azt mondta szerelő, hogy szabályozzuk meg a helyén, úgy jó lesz...hát azóta mentem már vele 3000-et...de sztem jön elő újra...szóval sztem már biztos nem a fék, hanem más...
vkinek tipp?
nagyon bosszant a dolog...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #64 Dátum: 2009.09.23 szerda, 08:42:23 »

sziasztok!
Mi lehet a baj?
- kb egy két hónapja vittem olajcserére a kocsit, és mondták hogy az első tárcsát szabályozni kell. Mondtam ok, csinálják, + betétcsere. Ezután kb 1500 km után elkezdte fékezésnél rázni a kormányt. A legerősebben kb 80ról 50ig. Visszaviszem...hát próbáljuk meg újra szabályozni...Mondtam nekik, hogy mindjár elfogy a tárcsa, mindegy nem tudtam mit tenni.eltelkik 1000km A helyzet ugyanez. Átvittem egy másik helyre kicseréltettem az első tárcsákat, és a betétet újra. De 1500 km után megint ezt csinálja...csak mostmár nem 80nál kezdi rázni a kormányt, hanem 130nál ha fékezek.... Visszavittem a második helyre, erre hát a mondeonál ez előfordul. Hát mondom hogyhogy....? ilyen nincs azt mondta szerelő, hogy szabályozzuk meg a helyén, úgy jó lesz...hát azóta mentem már vele 3000-et...de sztem jön elő újra...szóval sztem már biztos nem a fék, hanem más...
vkinek tipp?
nagyon bosszant a dolog...


Nekem az a véleményem, hogy szabályozni max. egy zsiguli tárcsáját szabad... és gyári betét gyári tárcsa, és akkor nnem szabadna darálnia
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2009.09.23 szerda, 09:03:36 »

sziasztok!
Mi lehet a baj?
- kb egy két hónapja vittem olajcserére a kocsit, és mondták hogy az első tárcsát szabályozni kell. Mondtam ok, csinálják, + betétcsere. Ezután kb 1500 km után elkezdte fékezésnél rázni a kormányt. A legerősebben kb 80ról 50ig. Visszaviszem...hát próbáljuk meg újra szabályozni...Mondtam nekik, hogy mindjár elfogy a tárcsa, mindegy nem tudtam mit tenni.eltelkik 1000km A helyzet ugyanez. Átvittem egy másik helyre kicseréltettem az első tárcsákat, és a betétet újra. De 1500 km után megint ezt csinálja...csak mostmár nem 80nál kezdi rázni a kormányt, hanem 130nál ha fékezek.... Visszavittem a második helyre, erre hát a mondeonál ez előfordul. Hát mondom hogyhogy....? ilyen nincs azt mondta szerelő, hogy szabályozzuk meg a helyén, úgy jó lesz...hát azóta mentem már vele 3000-et...de sztem jön elő újra...szóval sztem már biztos nem a fék, hanem más...
vkinek tipp?
nagyon bosszant a dolog...

Gyári betét gyári tárcsa esetleg eredeti Brembo tárcsa. Szereléskor lebontott tárcsa alatt alaposan le kell drót-korongozni mindent. Új tárcsát zsírtalanítani kell felszerelés előtt. Akkor nem fog ütni semmi és kibírja sokáig. Első 500km en az új betéteket tárcsákat nem szabad nagyon terhelni óvatosan fékezz.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2009.09.23 szerda, 09:10:43 »

sziasztok!
Mi lehet a baj?
- kb egy két hónapja vittem olajcserére a kocsit, és mondták hogy az első tárcsát szabályozni kell. Mondtam ok, csinálják, + betétcsere. Ezután kb 1500 km után elkezdte fékezésnél rázni a kormányt. A legerősebben kb 80ról 50ig. Visszaviszem...hát próbáljuk meg újra szabályozni...Mondtam nekik, hogy mindjár elfogy a tárcsa, mindegy nem tudtam mit tenni.eltelkik 1000km A helyzet ugyanez. Átvittem egy másik helyre kicseréltettem az első tárcsákat, és a betétet újra. De 1500 km után megint ezt csinálja...csak mostmár nem 80nál kezdi rázni a kormányt, hanem 130nál ha fékezek.... Visszavittem a második helyre, erre hát a mondeonál ez előfordul. Hát mondom hogyhogy....? ilyen nincs azt mondta szerelő, hogy szabályozzuk meg a helyén, úgy jó lesz...hát azóta mentem már vele 3000-et...de sztem jön elő újra...szóval sztem már biztos nem a fék, hanem más...
vkinek tipp?
nagyon bosszant a dolog...

Szerintem ha kicserélted újra a betéteket és a tárcsákat,akkor már nem valószinű hogy attól van...
Ellenben lehet : rossz centirozás,rossz gumi,toronycsapágy,rossz futóműbeállitás,szilentek,stb...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2009.09.23 szerda, 10:54:50 »

sziasztok!
Mi lehet a baj?
- kb egy két hónapja vittem olajcserére a kocsit, és mondták hogy az első tárcsát szabályozni kell. Mondtam ok, csinálják, + betétcsere. Ezután kb 1500 km után elkezdte fékezésnél rázni a kormányt. A legerősebben kb 80ról 50ig. Visszaviszem...hát próbáljuk meg újra szabályozni...Mondtam nekik, hogy mindjár elfogy a tárcsa, mindegy nem tudtam mit tenni.eltelkik 1000km A helyzet ugyanez. Átvittem egy másik helyre kicseréltettem az első tárcsákat, és a betétet újra. De 1500 km után megint ezt csinálja...csak mostmár nem 80nál kezdi rázni a kormányt, hanem 130nál ha fékezek.... Visszavittem a második helyre, erre hát a mondeonál ez előfordul. Hát mondom hogyhogy....? ilyen nincs azt mondta szerelő, hogy szabályozzuk meg a helyén, úgy jó lesz...hát azóta mentem már vele 3000-et...de sztem jön elő újra...szóval sztem már biztos nem a fék, hanem más...
vkinek tipp?
nagyon bosszant a dolog...
Tárcsát nem szabályoztatunk, az tuti.
A megoldási folyamat:
- kerékcentírozás megbízható helyen
- futómű ellenőrzés, mechanikai és geometria (lézeresen)
- fék ellenőrzés (hatáseltérés-mérés)

Nálam a szarul felszerelt első tárcsákat 10eKm után cserélni kellett, mert 130kmh-ról fékezve rázott és 15%felett volt a fékhatás ingadozás oldalanként. Most jól felszerelt (kerékagyak a tárcsa felszerlése előtt leápolva) gyári tárcsák vannak fenn, most is ráz, de legalább minden sebességről, aminek a megnyúlt P7-es pirellik lehet az oka a gumisok szerint (a műszaki előtt mértek fékhatást, nem panaszkodtak jelentős eltérésre). Várom a téli átszerelést, meglátjuk azzal mit művel. Futómű jó, félévente ellenőrizve.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2009.09.23 szerda, 11:39:46 »

Tárcsát nem szabályoztatunk, az tuti.
A megoldási folyamat:
- kerékcentírozás megbízható helyen
- futómű ellenőrzés, mechanikai és geometria (lézeresen)
- fék ellenőrzés (hatáseltérés-mérés)

Nálam a ***ul felszerelt első tárcsákat 10eKm után cserélni kellett, mert 130kmh-ról fékezve rázott és 15%felett volt a fékhatás ingadozás oldalanként. Most jól felszerelt (kerékagyak a tárcsa felszerlése előtt leápolva) gyári tárcsák vannak fenn, most is ráz, de legalább minden sebességről, aminek a megnyúlt P7-es pirellik lehet az oka a gumisok szerint (a műszaki előtt mértek fékhatást, nem panaszkodtak jelentős eltérésre). Várom a téli átszerelést, meglátjuk azzal mit művel. Futómű jó, félévente ellenőrizve.


Miért ne szabadna szabályozni a tárcsát???
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #69 Dátum: 2009.09.23 szerda, 15:19:20 »

Miért ne szabadna szabályozni a tárcsát???

Mert ez nem wartburg deluxe - hűtött tárcsát nem érdemes szabályozni elfogy hamar!
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2009.09.23 szerda, 15:20:24 »

Miért ne szabadna szabályozni a tárcsát???
Ezek hűtött tárcsák, relatíve kevés hússal. Kevesebb, mint 5mm-t fogyhat újkorától, ez oldalanként 2,5mm, ebből még leesztergálni, hmmm, nemtudom...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #71 Dátum: 2009.09.23 szerda, 15:38:07 »

Miért ne szabadna szabályozni a tárcsát???

nem arra lett kitalálva. Ha elkopott csere. Itt az anyag elvész, miközben átalakul...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #72 Dátum: 2009.09.23 szerda, 20:33:27 »

Miért ne szabadna szabályozni a tárcsát???

Van egy minimum méret. Az alá nem szabad menni. Általában mire eljutsz oda, hogy szabályozni kell, már le is kopott.
Meg ritka az olyan esztergályos, aki meg tudja jól csinálni.
Meg nem is olyan drága az új tárcsa.
Ugye a fék az fontos... mint a tehénnél a bőr. Az tartja össze a tehenet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2009.09.23 szerda, 21:20:11 »

Nekem két éve a műszaki előtt Tarjánban újraszabályozták a hátsó tárcsákat+kapott új betéteket. Azóta beletettem kb. 40 000 km-t, tökéletesen fog a fék, most ment át újra a műszaki vizsgán, tökéletes fékerővel. Szóval szerintem meg lehet csinálni jól is.  wave
Naplózva
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #74 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 07:47:58 »

Van egy minimum méret. Az alá nem szabad menni. Általában mire eljutsz oda, hogy szabályozni kell, már le is kopott.
Meg ritka az olyan esztergályos, aki meg tudja jól csinálni.
Meg nem is olyan drága az új tárcsa.
Ugye a fék az fontos... mint a tehénnél a bőr. Az tartja össze a tehenet.

Most nem azért, de nem minimétereket vesznek le belőle...
Ha mondjuk kicsit belerágott a fék, pár század, max 1-2 tizeddel ha felszabályozzák, attól még az ugyanolyan f*sza lesz...a hátsók nekem is szabályozva lettek, mikor későn vettem észre, hogy elfogyott a fékbetétem...egészen pontosan 0.12 mm-t kellett leesztergálni... most ilyenért nem veszek új tárcsát...
Nyílván abban igazatok van, hogy ha már annyira kevés a "hús", hogy az veszélyezteti a biztonságos megállást, fékezést --> csere...de addig ha mondjuk egy vadi új tárcsádnak valami gondja lesz, és fel lehet szabályozni, nyílván nem mondod a szakinak, hogy áááá ne vegyél le 0.1mm-t, inkább veszek még egy újat...  eplus2
De teljesen igazatok van, ezzel nem szabad játszani, tehát csak olyan szakemberre bízni a felszabályozást, aki ért hozzá, hogy mennyit, mennyivel, meddig, satöbbi...  worship
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 08:44:43 »

Most nem azért, de nem minimétereket vesznek le belőle...
Ha mondjuk kicsit belerágott a fék, pár század, max 1-2 tizeddel ha felszabályozzák, attól még az ugyanolyan f*sza lesz...a hátsók nekem is szabályozva lettek, mikor későn vettem észre, hogy elfogyott a fékbetétem...egészen pontosan 0.12 mm-t kellett leesztergálni... most ilyenért nem veszek új tárcsát...
Nyílván abban igazatok van, hogy ha már annyira kevés a "hús", hogy az veszélyezteti a biztonságos megállást, fékezést --> csere...de addig ha mondjuk egy vadi új tárcsádnak valami gondja lesz, és fel lehet szabályozni, nyílván nem mondod a szakinak, hogy áááá ne vegyél le 0.1mm-t, inkább veszek még egy újat...  eplus2
De teljesen igazatok van, ezzel nem szabad játszani, tehát csak olyan szakemberre bízni a felszabályozást, aki ért hozzá, hogy mennyit, mennyivel, meddig, satöbbi...  worship

Nekem bontott tárcsáim betéteim vannak elöl Wink updateltem a komplett első féket V6 ra Találtam egy bontottat - semmi perem vastag betét - szépen megpucolgattam lefestettem - na nem drótkefével homokszótóval és fel lett dobva új csövekkel. Tökéletesen operál. Szabályozásnál jobb a bontott ha sporolni akarsz  Grin
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #76 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 09:51:19 »

Most nem azért, de nem minimétereket vesznek le belőle...

Pont ez a lényeg. Amíg nem kerülsz a minimum alá, addig lehet szabályozgatni.
Nekünk anno az egyik autón felszabályozták, új betét, összerakjuk, fordulok egyet, fékezés, szinte semmi.
Fékezett az eleje, de közel sem jól. Erre jött egy ötlet - rakjunk egy lemezt a dugattyú és a betét közé.
Leszabtuk olyanra, mint a betét - így nem tud kiesni - majd fordultam egyet, fék, és majd kirepültem a szélvédőn...
Szóval először nem tudott elég nagyoot nyitni a dugattyú.
De azok még nem a hűtött tárcsák voltak.
Igazából nem az a lényeg, hogy 1 millimétert, vagy 1 századot vesznek le, hanem hogy nem szabad a minimum alá kerülni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 10:38:59 »

...
Igazából nem az a lényeg, hogy 1 millimétert, vagy 1 századot vesznek le, hanem hogy nem szabad a minimum alá kerülni.

Na, Angel  eljen worship
De itt páran úgy mondták, hogy hűtött tárcsát szabályozni főben járó bűn, és közelről tartkónlövéssel bűntetik, meg hogy max a zsigulin lehetett anno ilyen galádságokat elkövetni...  hehe nyes vigyor3
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 13:43:03 »

Szerintem nem szabad a minimumra le/fel szabályozni mert abból fog még koptatni ha használni kezded... És a megadott minimum vastagság szerintem a kopott/bejáratott állapotára is vonatkozik nem csak a tiszta felületre...
Vagy csak én gondolom így?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 13:56:07 »

Szerintem nem szabad a minimumra le/fel szabályozni mert abból fog még koptatni ha használni kezded... És a megadott minimum vastagság szerintem a kopott/bejáratott állapotára is vonatkozik nem csak a tiszta felületre...
Vagy csak én gondolom így?

Jól...de aki szaki, és ért hozzá, nyílván nem minimumra szabályozza  vigyor3
Meg ha már közel van a vég, neki se áll  wave
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #80 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 13:57:08 »

Jól...de aki szaki, és ért hozzá, nyílván nem minimumra szabályozza  vigyor3
Meg ha már közel van a vég, neki se áll  wave

na hát ez az. Amikor közel van a vég, akkor szoktak szabályozni.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #81 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:16:31 »

na hát ez az. Amikor közel van a vég, akkor szoktak szabályozni.  vigyor3

Vagy ha mondjuk valamilyen oknál fogva meghullámosodik picit, vagy belerág a fékbetét, vagy mittomén...  worship
De az tény, hogy sokan kókányolnak vele, aztán meg csodálkozik az ember, ha nem tud megállni  szomoru1
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #82 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:24:07 »

Vagy ha mondjuk valamilyen oknál fogva meghullámosodik picit, vagy belerág a fékbetét, vagy mittomén...  worship
De az tény, hogy sokan kókányolnak vele, aztán meg csodálkozik az ember, ha nem tud megállni  szomoru1

unokatesóm istenített fosvágenjét elvitte istenített szerelőjéhez (óbudai autójavító)

Mondja: kicserélte a betéteket és felszabályozta a tárcsát...  falbav  há mondom bmeg, 200-akkal mész egy szabályozott tárcsával...  falbav falbav
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #83 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 14:26:13 »

na hát ez az. Amikor közel van a vég, akkor szoktak szabályozni.  vigyor3
Ilyenkor már a végrendeletet kell szabályozni, ha gyorsan mész.....  nyes
Naplózva
szbela
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395

Henry-Ford


E-mail
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2009.09.25 péntek, 16:27:28 »

Sziasztok kollegak.
Szerintetek ez a fektavfelmeres megalya a helyet??

http://www.movit.de/rahmen/stoptbl.htm
Naplózva

MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44 Sad
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2009.10.07 szerda, 17:39:05 »

Srácok!

A kézifékem lassan a tetőnél fog.  Sad
Úgy tudom, hogy automata a feszítés, akkor ezek szerint menthetetlen és újra kell cserélni?
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2009.10.07 szerda, 18:02:05 »

Srácok!

A kézifékem lassan a tetőnél fog.  Sad
Úgy tudom, hogy automata a feszítés, akkor ezek szerint menthetetlen és újra kell cserélni?
A kézifékkart kell csak cserélni.
Cromaxnál 22.5k - kedvesség
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2009.10.07 szerda, 20:30:57 »

Srácok!

A kézifékem lassan a tetőnél fog.  Sad
Úgy tudom, hogy automata a feszítés, akkor ezek szerint menthetetlen és újra kell cserélni?

Szerintem vagy a kötél nyúlt meg, azt kell cserélni, vagy a hátsó fékbetétek koptak el, akkor meg azt.
Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2009.10.07 szerda, 20:36:20 »

Szerintem vagy a kötél nyúlt meg, azt kell cserélni, vagy a hátsó fékbetétek koptak el, akkor meg azt.

Vagy berohadt a hátsó fék önbeállója. Mielött bármit cserélne megérné leszedni a hátsó kereket és megnézni. wow1
Naplózva
menyus
Vendég
« Új hozzászólás #89 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 14:42:27 »

Sziasztok. Nekem 2001-es benzines van. A fék már nekem is megkeseritette az életemet (sokszor). Leirom, hogy tanuljatok belőle.
3 éve vettem, kaptam szervíz könyvet mindent. Abban már szereplet hátsó fék javítás. (később kiderűlt, hogy valami élelmes szerelő a féktárcsa külső oldalára bosch fékpofákat tett, belűlre meg valami távolkeleti szart)
Egyszer arra lettem figyelemes amikor hazaértem, hogy a jobb hátsó keréken a felni süti a lábamat.
A helyi autószerelő közölte, hogy behúzott kézifékkel közlekedtem, és leégettem  a betétet+ a tárcsa is elvetemedett tőle. Betét+tárcsa csere.
2000 km után megint érzem, hoyg melegedik ugyan az a kerék. Nézem a kézifékkart.. nincs behúzva. Autószerelő: akkor biztos *** a bowden, csere.
Utánna minden reggel enyhén melegedett a hátsó.. délután nem :S Megnézettem egy másik szakival,a ki közölte, hogy be van rohadva  a féknyereg... probálta javítani, de nem sikerűlt jól, mert pár száz kilométerenként bemelegedett. Feküdtem én is turisták között  a balatonnál, és a tátrában is a kocsi alatt. Ilyenkor megütögettem a nyerget, ahol a kézifék bowden tengelye van a nyergen. ettől elmúlt.
Bontottan vettem egy féknyerget... berakták azzal azóta működik rendesen... volt öröm.
most 8 évesen a másik oldalon kezdte el a macerát. Fékezéskor rázni kezdett. Elvittem fékerő mérésre és lehettett látni, hogy feleanyira fog a fék. Az öreg szaki egy zseni volt.. megcsinálta  a féknyerget. Valami rézpasztával kente be . Azóta 5000km-t mentem vele és sehol semi baja. Ő is azon a véleményen van, hogy használjam a kéziféket rendszeresen... Ezért minden hétfőn reggel behúzom Smiley Alföldön lakom itt nincs rá szükség.
Tehát a hátsó fékek tényleg szarok, de javíthatóak.

A másik problémám azzal volt, hogy pár kilométer használat után nehezen indult vissza a motor. Ezt is nézegette már sok szerelő.. volt gyergya csere. Üzemanyagszivattyú vizsgálat. De eredménye nem lett. A fent emlitett szaki erre is megtalálta a megoldást. A hátsó Lambda szonda fűtőköre zárlatos volt. Ezért a keverék képzés rossz volt félmeleg állapotban. Csere, s láss csodát semmi baja.

Remélem segítettem.
Naplózva
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #90 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 15:40:59 »

A kézifékkart kell csak cserélni.
Cromaxnál 22.5k - kedvesség

Ez most nem igazán értem. Ha kicserélem a kart akkor miért leszek beljebb?  fejvakaras

Szerintem vagy a kötél nyúlt meg, azt kell cserélni, vagy a hátsó fékbetétek koptak el, akkor meg azt.

A betétet nem olyan régen nézték meg és akkor nem volt gond vele. Ezek szerint vegyek egy új bowdent és rendben lesz?
Hogy bír így megnyúlni?  wow1

Vagy berohadt a hátsó fék önbeállója. Mielött bármit cserélne megérné leszedni a hátsó kereket és megnézni. wow1

Hamarosan úgyis felugrik a téli kerék. Meg tudom ezt én is nézni otthon?  wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #91 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 16:30:52 »

Ez most nem igazán értem. Ha kicserélem a kart akkor miért leszek beljebb?  fejvakaras


Abban van az automata feszítő rencer (a racsni).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #92 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 20:58:03 »

na elmondom nálam mi volt...nálam is harmat gyenge volt a kézifék és épp hogy fogott a tetején(pár kattanás)..
Amikor volt a lendkerék csere akkor ugye kicseréltük a fékfolyadékot mivel kellett is meg kiis akartam....na azóta a kézifék is rendesen fog ahogy kell...
nem tudom van e köze hozzá, de ha nem akkor fingom sincs mitől lett jó!  eljen eplus2
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #93 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 22:33:20 »


A betétet nem olyan régen nézték meg és akkor nem volt gond vele. Ezek szerint vegyek egy új bowdent és rendben lesz?
Hogy bír így megnyúlni?  wow1


Az a bowden sajna képes erősen nyúlni az idők során, persze csak ha használod. Zaccié talán még össze is ment eplus2  (ő egyáltalán nem használja).
Nekem a vizsgára egy hónapja cserélték, az enyém is akkor fogott, ha tökig felhúztam, meg még egy kicsit. De be is volt rohadva az egyik oldali önbeálló, ahogyan Gyurka írta. A kötélcsere megoldotta a problémát, most tökéletes a kézifék. Meg kell nézni, ezt bármelyik szerelő látja, nem kell hozzá speciális tudás.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #94 Dátum: 2009.10.09 péntek, 21:01:50 »

Ez most nem igazán értem. Ha kicserélem a kart akkor miért leszek beljebb?  fejvakaras

A betétet nem olyan régen nézték meg és akkor nem volt gond vele. Ezek szerint vegyek egy új bowdent és rendben lesz?
Hogy bír így megnyúlni?  wow1

Hamarosan úgyis felugrik a téli kerék. Meg tudom ezt én is nézni otthon?  wave
Ahogy Tádé is írta, a kézifékkar lesz a ludas!! Kár kötélre költened, ha nincsenek berohadva!
 Pár hónapja cseréltem új kötélre és semmi sem változott.
Én meg fogom oldani kar csere nélkül, mégpedig úgy, hogy azt a vasat amibe a 3db bowden csatlakozik, át fogom alakítani, és úgy jó lesz, eplus2   már tudom hogy csinálom, csak várom a rossz időt, mikor már kint nem lehet hasznosabbal eltölteni az időt....majd fényképezek! wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
mleslie
Vendég
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2009.10.13 kedd, 10:58:15 »

Ahogy Tádé is írta, a kézifékkar lesz a ludas!! Kár kötélre költened, ha nincsenek berohadva!
 Pár hónapja cseréltem új kötélre és semmi sem változott.
Én meg fogom oldani kar csere nélkül, mégpedig úgy, hogy azt a vasat amibe a 3db bowden csatlakozik, át fogom alakítani, és úgy jó lesz, eplus2   már tudom hogy csinálom, csak várom a rossz időt, mikor már kint nem lehet hasznosabbal eltölteni az időt....majd fényképezek! wave

Akkor azt még megvárom. Nem olyan gázos a dolog, hogy ne fogná meg a kocsit, csak a könyöklő fedelét már felnyitja.  vigyor3
Naplózva
Mjoey
Vendég
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2009.10.22 csütörtök, 10:15:48 »

Ma bevittem az Auto-Fort-hoz a verdat jobb hátsó fékkötél cserére, s egy 50.000,- Ft-os árajánlatot kaptam, amire azt mondta a srác, hogy körülbelüli, ezt dobta a gép, s hogy a fékkötél olyan 18 ezer körül van, a munkadíj 1,5-2 órára pedig olyan 14 ezer. Vikkel beszéltem meg a dolgot, annyi a bibi, hogy nekem számla kell róla, szóval nem lehet "okosba".

Létezik, hogy ennyi ennek a hivatalos díjja?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #97 Dátum: 2009.10.22 csütörtök, 10:50:45 »

Ma bevittem az Auto-Fort-hoz a verdat jobb hátsó fékkötél cserére, s egy 50.000,- Ft-os árajánlatot kaptam, amire azt mondta a srác, hogy körülbelüli, ezt dobta a gép, s hogy a fékkötél olyan 18 ezer körül van, a munkadíj 1,5-2 órára pedig olyan 14 ezer. Vikkel beszéltem meg a dolgot, annyi a bibi, hogy nekem számla kell róla, szóval nem lehet "okosba".

Létezik, hogy ennyi ennek a hivatalos díjja?
Annyi a díja,amennyit kitudnak fizettetni a kuncsaftal. levele
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #98 Dátum: 2009.10.22 csütörtök, 10:53:07 »

Ma bevittem az Auto-Fort-hoz a verdat jobb hátsó fékkötél cserére, s egy 50.000,- Ft-os árajánlatot kaptam, amire azt mondta a srác, hogy körülbelüli, ezt dobta a gép, s hogy a fékkötél olyan 18 ezer körül van, a munkadíj 1,5-2 órára pedig olyan 14 ezer. Vikkel beszéltem meg a dolgot, annyi a bibi, hogy nekem számla kell róla, szóval nem lehet "okosba".

Létezik, hogy ennyi ennek a hivatalos díjja?
De hát ha az alkatrész 18 a munkadíj meg 14 akkor miért nem 32, miért 50?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2009.10.22 csütörtök, 10:54:34 »

Ma bevittem az Auto-Fort-hoz a verdat jobb hátsó fékkötél cserére, s egy 50.000,- Ft-os árajánlatot kaptam, amire azt mondta a srác, hogy körülbelüli, ezt dobta a gép, s hogy a fékkötél olyan 18 ezer körül van, a munkadíj 1,5-2 órára pedig olyan 14 ezer. Vikkel beszéltem meg a dolgot, annyi a bibi, hogy nekem számla kell róla, szóval nem lehet "okosba".

Létezik, hogy ennyi ennek a hivatalos díjja?
Akkor vedd meg te a fékkötelet, ez 7-12 ezer (számlával) beszerezhető és cseréltesd ki egy sima szervizben ahol olcsóbb a munkadij, még ha kérsz számlát akkor is. Ehhez nem kell szakszerviz.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.063 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.