Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:59:05
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
3
4
5
6
7
8
9
[
10
]
11
12
13
14
15
16
17
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3166764 alkalommal)
0 Felhasználó és 131 vendég van a témában
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #450 Dátum:
2010.10.02 szombat, 15:21:47 »
Idézetet írta: SSanya - 2010.10.02 szombat, 02:23:15
Sziasztok!
Egy ideje a gödrös-bukkanós utakon fémes koppanásokat hallottam alulról. Alánéztem, és kiderült, hogy a kipufot tartó gumik kilágyultak rendesen (egy ujjal neki lehetett koccintani a kipuf csövet a hátsó hídnak). Megvettem mindhármat (de inkább bosal-t mert az erősebbnek tűnt kézzel meghúzva) és kicseréltem. Kipuf kafán áll, de koppanás maradt. Újra futóműveshez szaladtam, és kiderült, hogy a bal első rugóból letört egy kb. 10cm-es darab az alsó végén. Van rajta vmi műanyag, az tartotta még egybe, de ez a kis xardarab koppant nekem, mert miután kivettük, a hang megszűnt.
A rugót érdemes otthon cserélni, mert nem egy nagy művészet, vagy van valami speciális benne?
Egyébként érdekes volt látni, hogy ugyanaz a cikkszámú fordos kipuf tartó gumi kb 70%-a (mind külméretben, mind vastagságban) a kocsi alatt lévőnek, ami szintén gyári... Viszont, hogy a vastagabb milyen lágy lett 7 év alatt, az elképesztő.
Otthon nem nagyon tudsz rugót cserélni, hacsak nincs rugóösszehúzód.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #451 Dátum:
2010.10.02 szombat, 17:33:11 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.10.02 szombat, 15:21:47
Otthon nem nagyon tudsz rugót cserélni, hacsak nincs rugóösszehúzód.
már 3000ft ért árulják a gagyibbakat.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kurru
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #452 Dátum:
2010.10.02 szombat, 18:25:35 »
Idézetet írta: SSanya - 2010.10.02 szombat, 02:23:15
Sziasztok!
Egy ideje a gödrös-bukkanós utakon fémes koppanásokat hallottam alulról. Alánéztem, és kiderült, hogy a kipufot tartó gumik kilágyultak rendesen (egy ujjal neki lehetett koccintani a kipuf csövet a hátsó hídnak). Megvettem mindhármat (de inkább bosal-t mert az erősebbnek tűnt kézzel meghúzva) és kicseréltem. Kipuf kafán áll, de koppanás maradt. Újra futóműveshez szaladtam, és kiderült, hogy a bal első rugóból letört egy kb. 10cm-es darab az alsó végén. Van rajta vmi műanyag, az tartotta még egybe, de ez a kis xardarab koppant nekem, mert miután kivettük, a hang megszűnt.
A rugót érdemes otthon cserélni, mert nem egy nagy művészet, vagy van valami speciális benne?
Egyébként érdekes volt látni, hogy ugyanaz a cikkszámú fordos kipuf tartó gumi kb 70%-a (mind külméretben, mind vastagságban) a kocsi alatt lévőnek, ami szintén gyári... Viszont, hogy a vastagabb milyen lágy lett 7 év alatt, az elképesztő.
A lengőkar csavarjához nagyon nehéz hozzáférni, és ha jól emlékszem a lengőkar útban volt a cserénél. Mindenesetre félelmetes egy művelet: iszonyat ereje van a rúgónak, ha az szétdobja az összehúzót... - lehet, hogy csak én vagyok gyáva?
Naplózva
2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #453 Dátum:
2010.10.02 szombat, 22:06:12 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.10.02 szombat, 15:21:47
Otthon nem nagyon tudsz rugót cserélni, hacsak nincs rugóösszehúzód.
Mi a keresztlengokarok belso felenel megemeltuk az autot, lekotottuk a gatlot meg a gombfejet, es siman kicsereltuk a rugot osszehuzo nelkul. Ez kombin volt...
Naplózva
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
205/55 R16 gumik eladók
«
Új hozzászólás #454 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 18:11:16 »
Sziasztok!
Nem találtam jobb helyet, hát ide illesztem be a hirdetéseim linkjeit:
http://www.expressz.hu/auto/alkatresz/szemelyauto/gumi/hirdetes-22745419/
http://www.expressz.hu/auto/alkatresz/szemelyauto/gumi/hirdetes-22745307/
http://www.expressz.hu/auto/alkatresz/szemelyauto/gumi/hirdetes-22745144/
http://www.expressz.hu/auto/alkatresz/szemelyauto/gumi/hirdetes-22745030/
Ha nálam a Mondeofórumra hivatkozol, kapásból 1000Ft* kedvezményt kapsz!
*a végösszegből
Szállításban tudok segíteni.
Üdv, Laci.
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
V.Tamás
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #455 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 19:25:25 »
Idézetet írta: kurru - 2010.10.02 szombat, 18:35:21
A kormány remeg (jobbra-balra rángat aprókat) változatos erősséggel, ami kb. 110km/h -nál érezhető leginkább függetlenül attól, hogy az autó gyorsít, sebességet tart vagy gurul. Kanyarból kijövet néha megszűnik egy kis időre.
De mindez már a múlté, elvittem az autót a szerelőmhöz, ahol kiderült, hogy a jobb féltengelyen van egy gumisúly, aminek valamiféle kiegyenlítő szerepe lehet.
Ez a féltengelyen jobbra-balra csúszkált szabadon, csak a gumiharang állta útját. Valószínűleg kanyarokban a teleszkóp visszatologatta, és attól javult meg kis időre.
A szerelő a gumisúlyt visszatolta motor irányba amennyire tudta, és egy gyorsbilincset tett elé ami elvette tőle az egyetlen szabadsági fokát is.
Eddig úgy tűnik, hogy megjavult
. Ha valakinek hasonló problémája akad, érdemes ezt ellenőrizni más beavatkozások előtt, mivel a tünetek felületes értelmezése alapján akár csapágy hibát is megállapíthatnak.
Szia!
Nincs egy fotód erről, hogy hogyan is néz ez ki?
Naplózva
kurru
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #456 Dátum:
2010.10.03 vasárnap, 21:06:03 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.10.03 vasárnap, 19:25:25
Szia!
Nincs egy fotód erről, hogy hogyan is néz ez ki?
A héten csinálok, mert még úgyis állítgatok rajta egy keveset - még nem az igazi.
De fotó nélkül se tudod elvéteni, mert a féltengelyen csak ezt a két gumit látod: gumiharang és a szóban forgó kiegyenlítő gumisúly (öklömnyi gumidarab).
Naplózva
2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #457 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 12:35:36 »
Idézetet írta: kurru - 2010.10.03 vasárnap, 21:06:03
A héten csinálok, mert még úgyis állítgatok rajta egy keveset - még nem az igazi.
De fotó nélkül se tudod elvéteni, mert a féltengelyen csak ezt a két gumit látod: gumiharang és a szóban forgó kiegyenlítő gumisúly (öklömnyi gumidarab).
Ez a gumisúly a féltengely kiegyensúlyozásáért van ott? Hogyan állítasz rajta? Csak azért, mert ha elmozdult, akkor lőttek a kiegyensúlyozásnak, és csak padon tudod megcsináltatni. Javíts ki, ha tévedek!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
karirulez
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #458 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 16:30:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.10.01 péntek, 16:39:51
csinálj egy képet a tárcsáról, hogy milyet keresel
pü-ben ment!
Naplózva
kurru
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #459 Dátum:
2010.10.04 hétfő, 18:52:55 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.04 hétfő, 12:35:36
Ez a gumisúly a féltengely kiegyensúlyozásáért van ott? Hogyan állítasz rajta? Csak azért, mert ha elmozdult, akkor lőttek a kiegyensúlyozásnak, és csak padon tudod megcsináltatni. Javíts ki, ha tévedek!
Fogalmam sincs (lehet, hogy önbeállós?
), de most hogy többet mentem már vele, úgy tűnik, nem javult meg, habár a kormány kisebb amplitúdóval remeg _jelenleg_.
Odébbtoltam megint a súlyt, de nem reagált rá.
Úgyhogy, valószínűleg rossz nyomon járunk. Túl korán örültem.
Naplózva
2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
APRÓ
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #460 Dátum:
2010.10.10 vasárnap, 12:09:01 »
Hali!
Abban kellene nekem segítség hogy hol lehetne megnézetni vagy megjavíttatni a kormányművünket, mert recseg-ropog mikor a középállásból kimozdítjuk. Máshol nem csak ha középről jobra vagy balra elmozdítjuk, aztán befejezi. Eddig is csinálta de most már nagyon hangos lett az utóbbi időben, és nem akarom hogy valami baj legyen. Sajnos nálunk senki nem ért hozzá, koklerek (megbízhatatlan) autószerelők vannak csak!!!
Előre is köszöntem a segítő hozzászólásokat.
Naplózva
KIZS
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 277
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #461 Dátum:
2010.10.10 vasárnap, 12:58:03 »
Idézetet írta: APRÓ - 2010.10.10 vasárnap, 12:09:01
Hali!
Abban kellene nekem segítség hogy hol lehetne megnézetni vagy megjavíttatni a kormányművünket, mert recseg-ropog mikor a középállásból kimozdítjuk. Máshol nem csak ha középről jobra vagy balra elmozdítjuk, aztán befejezi. Eddig is csinálta de most már nagyon hangos lett az utóbbi időben, és nem akarom hogy valami baj legyen. Sajnos nálunk senki nem ért hozzá, koklerek (megbízhatatlan) autószerelők vannak csak!!!
Előre is köszöntem a segítő hozzászólásokat.
Hasonló problémám volt nekem is. Olajat cseréltem a szervóban (vagy 4x egymás után) és mérséklődött a dolog. Nem lett tünetmentes, de jelentősen mérséklődött a ropogás. Alig hallani, ha nem figyel direkt az ember szinte nem is hallja.
Lehet kéne neki még egy 5. olajcsere is? Bár sokkal valószínűbb, hogy már valami elkefélődött a rendszerben...
Az olajcsere mikéntjének a leírását megtalálod itt az oldalon.
Naplózva
VasY
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #462 Dátum:
2010.10.10 vasárnap, 13:49:44 »
Sziasztok
Eibach Pro Kit-et (40/40) hol érdemes venni? Hol a legolcsóbb? És kb. milyen áron van?
Naplózva
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #463 Dátum:
2010.10.11 hétfő, 11:10:19 »
Idézetet írta: KIZS - 2010.10.10 vasárnap, 12:58:03
Hasonló problémám volt nekem is. Olajat cseréltem a szervóban (vagy 4x egymás után) és mérséklődött a dolog. Nem lett tünetmentes, de jelentősen mérséklődött a ropogás. Alig hallani, ha nem figyel direkt az ember szinte nem is hallja.
Lehet kéne neki még egy 5. olajcsere is? Bár sokkal valószínűbb, hogy már valami elkefélődött a rendszerben...
Az olajcsere mikéntjének a leírását megtalálod itt az oldalon.
Van egy cikk a forumon arrol, hogy hogyan lehet ezt a "kormanyropogast" javitani.
Nekem bevalt es megoldodott a dolog.
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Mondeo kombici
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 59
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #464 Dátum:
2010.10.11 hétfő, 18:17:11 »
Sziasztok!
Szól a jobb hátsó kerékcsapágyam. Csúnyán. Lehet cserélni csak a csapágyat, vagy csak az egész agyat? Kinek van erről tapasztalata? Esetleg ismer valaki olcsó beszerzési forrást?
Köszi!
Naplózva
2004. 04. MK3 2.0 TDCi Ghia 130 Le, facelift, xenon
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #465 Dátum:
2010.10.11 hétfő, 18:22:22 »
Idézetet írta: Mondeo kombici - 2010.10.11 hétfő, 18:17:11
Sziasztok!
Szól a jobb hátsó kerékcsapágyam. Csúnyán. Lehet cserélni csak a csapágyat, vagy csak az egész agyat? Kinek van erről tapasztalata? Esetleg ismer valaki olcsó beszerzési forrást?
Köszi!
csak cserélni.új 55e.
a bontott olcsóbb.keresd Motrocraft-ot!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #466 Dátum:
2010.10.11 hétfő, 19:45:27 »
Idézetet írta: alf - 2010.10.11 hétfő, 18:22:22
csak cserélni.új 55e.
a bontott olcsóbb.keresd Motrocraft-ot!
Én nem vennék bontottat, lutri hogy mikor hal be...
SKF 32ezer kb.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #467 Dátum:
2010.10.11 hétfő, 20:29:21 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.10.11 hétfő, 19:45:27
Én nem vennék bontottat, lutri hogy mikor hal be...
SKF 32ezer kb.
valahogy úgy....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #468 Dátum:
2010.10.12 kedd, 10:55:09 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.10.11 hétfő, 19:45:27
Én nem vennék bontottat, lutri hogy mikor hal be...
SKF 32ezer kb.
Ez a búgós, vagy a nyikorgós?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #469 Dátum:
2010.10.12 kedd, 13:07:02 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.12 kedd, 10:55:09
Ez a búgós, vagy a nyikorgós?
Az az első.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #470 Dátum:
2010.10.12 kedd, 13:22:14 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2010.10.12 kedd, 13:07:02
Az az első.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
habu
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #471 Dátum:
2010.10.16 szombat, 18:44:31 »
Sziasztok.Olyan kérdésem lenne,hogy a féltengej csapágyat lehet helyetesiteni másik cspágyal.Vagy ez egy spéci csapágy.
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #472 Dátum:
2010.10.16 szombat, 20:53:33 »
Idézetet írta: habu - 2010.10.16 szombat, 18:44:31
Sziasztok.Olyan kérdésem lenne,hogy a féltengej csapágyat lehet helyetesiteni másik cspágyal.Vagy ez egy spéci csapágy.
A féltengely vezetőcsapágyára, vagy a kerékcsapágyra gondolsz?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
habu
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #473 Dátum:
2010.10.17 vasárnap, 11:42:15 »
vezetőcsapágyra gondoltam. Mert aranyárban adják és hátha lehet olcsobal hejetesiteni
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #474 Dátum:
2010.10.17 vasárnap, 16:52:21 »
Idézetet írta: habu - 2010.10.17 vasárnap, 11:42:15
vezetőcsapágyra gondoltam. Mert aranyárban adják és hátha lehet olcsobal hejetesiteni
csak gyári INA van...kb 16.000 az ára...
Naplózva
elefant
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #475 Dátum:
2010.10.19 kedd, 12:34:11 »
Sziasztok
Négyajtós 2002 mondeomban a hátsó lengéscsillapító nyikorog. Csere vagy javítható, és mennyibe fájhat?
Köszi
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #476 Dátum:
2010.10.19 kedd, 17:21:24 »
Idézetet írta: elefant - 2010.10.19 kedd, 12:34:11
Sziasztok
Négyajtós 2002 mondeomban a hátsó lengéscsillapító nyikorog. Csere vagy javítható, és mennyibe fájhat?
Köszi
Egy vizsgálatot megér a dolog. A futóműves megmondja, mi a probléma.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #477 Dátum:
2010.10.19 kedd, 18:26:26 »
Idézetet írta: elefant - 2010.10.19 kedd, 12:34:11
Sziasztok
Négyajtós 2002 mondeomban a hátsó lengéscsillapító nyikorog. Csere vagy javítható, és mennyibe fájhat?
Köszi
nem a keresztstab szilentje nyikorog?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #478 Dátum:
2010.10.20 szerda, 12:49:27 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.10.19 kedd, 18:26:26
nem a keresztstab szilentje nyikorog?
Ez a keresztstabi szilent?
http://www.cromax.hu/?katid=42591137&termek_al_id=11286&katnev=4/5%20ajt%F3s
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #479 Dátum:
2010.10.20 szerda, 13:35:04 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.20 szerda, 12:49:27
Ez a keresztstabi szilent?
http://www.cromax.hu/?katid=42591137&termek_al_id=11286&katnev=4/5%20ajt%F3s
kb.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
elefant
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #480 Dátum:
2010.10.20 szerda, 20:49:35 »
Idézetet írta: gabe - 2010.10.20 szerda, 12:49:27
Ez a keresztstabi szilent?
http://www.cromax.hu/?katid=42591137&termek_al_id=11286&katnev=4/5%20ajt%F3s
Temélem ez lesz, elég olcsón megúsznám.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #481 Dátum:
2010.10.20 szerda, 23:00:18 »
Idézetet írta: elefant - 2010.10.20 szerda, 20:49:35
Temélem ez lesz, elég olcsón megúsznám.
Szia!
Erről már írták, hogy csak együtt célszerű cserélni a stab rúddal, mert mire kikopik a szilent, addigra a stab rúd anyagából is elhord és az is elvékonyodik. A stab rudat 14-16 ezer körül szokták emlegetni.
Így már nem is annyira olcsó
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #482 Dátum:
2010.10.21 csütörtök, 00:08:16 »
A kerékcsere után most megint más lett a mozgása az autónak, nem a megszokott, és feltűnt, hogy ha kanyarban (konkrétan körforgalomban) befékeztem, a fara nyekkent egy alig hallhatót, és érezhetően rántott egyet kifelé. Gyanakodjak valamire? Ja, és alacsony (kb. 5 km/h) sebességnél még mindig lökdösi magát oldalra a kocsi hátulja... Ez több mint gyanús szerintem... falbav
Valakinek volt már ilyen kínja?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #483 Dátum:
2010.10.21 csütörtök, 08:07:59 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.10.20 szerda, 23:00:18
Szia!
Erről már írták, hogy csak együtt célszerű cserélni a stab rúddal, mert mire kikopik a szilent, addigra a stab rúd anyagából is elhord és az is elvékonyodik. A stab rudat 14-16 ezer körül szokták emlegetni.
Így már nem is annyira olcsó
Igen, nekem kb 2mm hiányzott a szilenteknél a vasrúd átmérőből...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Herceg
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #484 Dátum:
2010.11.02 kedd, 09:56:05 »
Sziasztok!
2002-es TDCI kombi Mondi autópályán ill nagyobb sebességnél csak fékezéskor rángatja a kormányt. voltam már futóműállításon, centíroztatni, görgőztetni az alufelniket... nem javul. a görgőztetés kicsit javított rajta, azt hittem 100%-os lett, de autópályán, relatíve nagy (100 felett) sebességnél továbbra is csinálja. olvastam itt, hogy féktárcsa lehet a gond. az mit jelent ill mitől van? mi a megoldás? úgy emlékszem, amikor 1 éve megvettem, cserélve lett a fékpofa és a tárcsa is, csak arra nem emlékszem gyári vagy utángyártott... lehet, h az *** anyagból van és eldeformálódott? mi a gari, ha kicserélem gyárira, jó lesz? ha nem féktárcsa, akkor mi lehet még? köszi a válaszokat.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #485 Dátum:
2010.11.02 kedd, 10:07:52 »
Idézetet írta: Herceg - 2010.11.02 kedd, 09:56:05
Sziasztok!
2002-es TDCI kombi Mondi autópályán ill nagyobb sebességnél csak fékezéskor rángatja a kormányt. voltam már futóműállításon, centíroztatni, görgőztetni az alufelniket... nem javul. a görgőztetés kicsit javított rajta, azt hittem 100%-os lett, de autópályán, relatíve nagy (100 felett) sebességnél továbbra is csinálja. olvastam itt, hogy féktárcsa lehet a gond. az mit jelent ill mitől van? mi a megoldás? úgy emlékszem, amikor 1 éve megvettem, cserélve lett a fékpofa és a tárcsa is, csak arra nem emlékszem gyári vagy utángyártott... lehet, h az *** anyagból van és eldeformálódott? mi a gari, ha kicserélem gyárira, jó lesz? ha nem féktárcsa, akkor mi lehet még? köszi a válaszokat.
ezt már én is megjártam. szerencsémre én mindjárt a fékekre tippeltem, ha kerék lenne akkor nem csak fékezéskor rázna.
kicseréltem a tárcsákat/betéteket és megszűnt.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #486 Dátum:
2010.11.02 kedd, 10:34:40 »
Hátha itt több segítséget kapok...
Voltam gumisnal, felkerült a téli szett. Viszont a gumis mivel panaszoltam neki, hogy valami furcsa hangja van az autónak menet közben, átnézte a nyari gumikat (Dunlop Sp Sport 01) amit tavasszal vettem és kb. 15e km mentem velük. Mindkét első gumi belső oldalán a futófelület ahogy a gumis mondta kagylós lett és ez okozza a zajt. Szerinte a lengéscsillaptók okozták. Viszont én meg kb. 2 hónappal ezelőtt voltam lengéscsillapító mérésen ahol az elsők 55/54 % voltak a hátsók meg 43/35%. A hátsó gumik hibátlanok.
Ezek szerint mégis sz*rok az első lengéscsillapítók?
kb. 3-4 hete voltam futóművesnél mivel a jobb első keréknél a külső összekötő gömbfejet cserélni kellett. a futóműves azt mondta majdnem minden rendben volt, csak a jobb elsőnél és a bal hátsónal kellett picit állítani (lézeres berendezés)
A zaj megszűnt most, hogy a téligumik vannak fent...
valakinek valami ötlete mi okozhatja ezt a "félrekopást"?
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #487 Dátum:
2010.11.02 kedd, 11:21:51 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.11.02 kedd, 10:34:40
Hátha itt több segítséget kapok...
Voltam gumisnal, felkerült a téli szett. Viszont a gumis mivel panaszoltam neki, hogy valami furcsa hangja van az autónak menet közben, átnézte a nyari gumikat (Dunlop Sp Sport 01) amit tavasszal vettem és kb. 15e km mentem velük. Mindkét első gumi belső oldalán a futófelület ahogy a gumis mondta kagylós lett és ez okozza a zajt. Szerinte a lengéscsillaptók okozták. Viszont én meg kb. 2 hónappal ezelőtt voltam lengéscsillapító mérésen ahol az elsők 55/54 % voltak a hátsók meg 43/35%. A hátsó gumik hibátlanok.
Ezek szerint mégis sz*rok az első lengéscsillapítók?
kb. 3-4 hete voltam futóművesnél mivel a jobb első keréknél a külső összekötő gömbfejet cserélni kellett. a futóműves azt mondta majdnem minden rendben volt, csak a jobb elsőnél és a bal hátsónal kellett picit állítani (lézeres berendezés)
A zaj megszűnt most, hogy a téligumik vannak fent...
valakinek valami ötlete mi okozhatja ezt a "félrekopást"?
a kagylósodást a lengéscsillapítók okozzák....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #488 Dátum:
2010.11.02 kedd, 11:27:50 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.11.02 kedd, 10:34:40
Hátha itt több segítséget kapok...
Voltam gumisnal, felkerült a téli szett. Viszont a gumis mivel panaszoltam neki, hogy valami furcsa hangja van az autónak menet közben, átnézte a nyari gumikat (Dunlop Sp Sport 01) amit tavasszal vettem és kb. 15e km mentem velük. Mindkét első gumi belső oldalán a futófelület ahogy a gumis mondta kagylós lett és ez okozza a zajt. Szerinte a lengéscsillaptók okozták. Viszont én meg kb. 2 hónappal ezelőtt voltam lengéscsillapító mérésen ahol az elsők 55/54 % voltak a hátsók meg 43/35%. A hátsó gumik hibátlanok.
Ezek szerint mégis sz*rok az első lengéscsillapítók?
kb. 3-4 hete voltam futóművesnél mivel a jobb első keréknél a külső összekötő gömbfejet cserélni kellett. a futóműves azt mondta majdnem minden rendben volt, csak a jobb elsőnél és a bal hátsónal kellett picit állítani (lézeres berendezés)
A zaj megszűnt most, hogy a téligumik vannak fent...
valakinek valami ötlete mi okozhatja ezt a "félrekopást"?
azért az 55 és 43% eléggé alacsony érték...
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #489 Dátum:
2010.11.02 kedd, 13:09:33 »
Idézetet írta: alf - 2010.11.02 kedd, 11:21:51
a kagylósodást a lengéscsillapítók okozzák....
Most beszéltem a Kárászyékkal, ott azt mondták a leng.cs. nagyon kukának kell lennie, hogy kagylósodást okozzon. Első körben futóművest ajánlottak, azt akinál voltam is nemrég. Mindjárt fel is hívom.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #490 Dátum:
2010.11.02 kedd, 13:11:46 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.02 kedd, 11:27:50
azért az 55 és 43% eléggé alacsony érték...
erről sokaknak megoszlik a véleménye mennyi az annyi. nekem ott ahol mérték azt mondták az 55/54% elsők jók, a jobb hátsó amely 35% volt arra mondták, hogy jó lenne kicserélni...
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #491 Dátum:
2010.11.02 kedd, 14:12:59 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.11.02 kedd, 13:11:46
erről sokaknak megoszlik a véleménye mennyi az annyi. nekem ott ahol mérték azt mondták az 55/54% elsők jók, a jobb hátsó amely 35% volt arra mondták, hogy jó lenne kicserélni...
lehet, nem jó nyomáson használtad a gumikat.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #492 Dátum:
2010.11.02 kedd, 15:04:03 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.11.02 kedd, 14:12:59
lehet, nem jó nyomáson használtad a gumikat.
azt többször is ellenőriztem év közben. beszéltem már a futóművessel (Montus) is aki azt mondta sajnos nem tudjuk most kideríteni a futómű állítás előtt kopott el így a gumi vagy...
szerinte az a gömbfej is okozhatta, meg megnézte a kompban és mielőtt beállította picit terpeszben voltak az első kerekek de azt már nem tudjuk, hogy álltak gömbfej csere előtt.
mindenesetre csütörtökön elmegyek hozzá egy kontrollra.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #493 Dátum:
2010.11.02 kedd, 15:10:11 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.11.02 kedd, 15:04:03
azt többször is ellenőriztem év közben. beszéltem már a futóművessel (Montus) is aki azt mondta sajnos nem tudjuk most kideríteni a futómű állítás előtt kopott el így a gumi vagy...
szerinte az a gömbfej is okozhatta, meg megnézte a kompban és mielőtt beállította picit terpeszben voltak az első kerekek de azt már nem tudjuk, hogy álltak gömbfej csere előtt.
mindenesetre csütörtökön elmegyek hozzá egy kontrollra.
ez OK, csak a kopásnak kell az a futás, amit írtál. Amikor az enyém lenyalta a gumik belső oldalát, a hátsó futó volt keresztben. A gumis szerint így mentek vele kb 20eKm-t, mire cserésre kopott az abroncs.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #494 Dátum:
2010.11.02 kedd, 16:38:56 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.11.02 kedd, 13:09:33
Most beszéltem a Kárászyékkal, ott azt mondták a leng.cs. nagyon kukának kell lennie, hogy kagylósodást okozzon. Első körben futóművest ajánlottak, azt akinál voltam is nemrég. Mindjárt fel is hívom.
ha huppog egyenes úton akkor tuti lengcsill, és amiatt ment rottyra a gumi is mert pattog...mindkettő csere.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #495 Dátum:
2010.11.02 kedd, 17:15:11 »
Idézetet írta: Bunyek - 2010.11.02 kedd, 16:38:56
ha huppog egyenes úton akkor tuti lengcsill, és amiatt ment rottyra a gumi is mert pattog...mindkettő csere.
nem huppog, semmi olyasmi ami arra utalna, hogy *** a lengcsill.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Herceg
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #496 Dátum:
2010.11.03 szerda, 10:42:29 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.11.02 kedd, 10:07:52
ezt már én is megjártam. szerencsémre én mindjárt a fékekre tippeltem, ha kerék lenne akkor nem csak fékezéskor rázna.
kicseréltem a tárcsákat/betéteket és megszűnt.
köszi! azon kívül, h engem zavar, okozhat-e bármi nagyobb zűrt? mennyibe kerül kb egy ilyen történet?
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #497 Dátum:
2010.11.03 szerda, 12:09:57 »
Idézetet írta: Herceg - 2010.11.03 szerda, 10:42:29
köszi! azon kívül, h engem zavar, okozhat-e bármi nagyobb zűrt? mennyibe kerül kb egy ilyen történet?
En 4 brembo tarcsat es a hozzatartozo textar beteteket vettem, de mar nem emlekszem mennyiert, mert gatlokat es rugokat is vettem....
Azert megneznem a feltengelycsuklokat is a helyedben, mielott nekiallok a fekeket cserelni...
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #498 Dátum:
2010.11.03 szerda, 12:29:02 »
Idézetet írta: Herceg - 2010.11.03 szerda, 10:42:29
köszi! azon kívül, h engem zavar, okozhat-e bármi nagyobb zűrt? mennyibe kerül kb egy ilyen történet?
22000ft volt a 2 első Brembo tárcsa, betétek meg asszem 12000ft a szett.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #499 Dátum:
2010.11.03 szerda, 17:16:22 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2010.11.02 kedd, 17:15:11
nem huppog, semmi olyasmi ami arra utalna, hogy *** a lengcsill.
akkor ezt kizárhatod...
Naplózva
Oldalak:
1
...
3
4
5
6
7
8
9
[
10
]
11
12
13
14
15
16
17
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ