Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 12:00:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 197 198 199 200 201 202 203 [204] 205 206 207 208 209 210 211 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11166642 alkalommal)
0 Felhasználó és 122 vendég van a témában
polgab
Vendég
« Új hozzászólás #10150 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 09:24:29 »

Sziasztok,

a következő jelenség bosszant mostanában, néha elkezdenek villódzni a fények pl. a műszerfalvilágitás, ilyenkor kicsit jobban is ráz a gép.
Olvastam, hogy generátor szénkefe, de azt úgy tudom elképzelni, hogy vagy jó vagy nem, nem olyan, hogy néha előjön. Amikor jó, akkor
ráadom az ablakfűtést már elkezd villódzni. Illetve hidegen inditva van olyan, hogy 1-2 másodpercig villog, jobban ráz utána meg mintha lekapcsolták
volna ezt a funkciót megszűnik. Inkább ilyenre tudok gondolni, hogy az aksi a hosszabb állástól merült, ezért az elektronika erősebb töltésre vált,
létezik ilyen? Aksi csere inkább, vagy mégis generátor?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10151 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 10:16:18 »

Sziasztok,

a következő jelenség bosszant mostanában, néha elkezdenek villódzni a fények pl. a műszerfalvilágitás, ilyenkor kicsit jobban is ráz a gép.
Olvastam, hogy generátor szénkefe, de azt úgy tudom elképzelni, hogy vagy jó vagy nem, nem olyan, hogy néha előjön. Amikor jó, akkor
ráadom az ablakfűtést már elkezd villódzni. Illetve hidegen inditva van olyan, hogy 1-2 másodpercig villog, jobban ráz utána meg mintha lekapcsolták
volna ezt a funkciót megszűnik. Inkább ilyenre tudok gondolni, hogy az aksi a hosszabb állástól merült, ezért az elektronika erősebb töltésre vált,
létezik ilyen? Aksi csere inkább, vagy mégis generátor?

Generátor, és abban a szénkefe.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #10152 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 11:37:25 »

tökéletesen meg fog felelni, mivel minimális áramfelvételt kell tapasztalj. ha meg valami nem jó és 2, 3 ampert is felvesz a gép, azt könnyen megkülönbözteted az olcsó multiméterrel is a 0,1től... a legge..bb buktató a generátor... láttam már párat, sőt  javítottam is, de most találkoztam évek alatt először olyannal, hogy a diódahíd kiment, és a generátor szívta le az akksit... ez is egy lehetőség a sok közül... vaterán láttam amúgy olyan mérőműszert, ami ampemérő kifejezetten, és olyan a madzag vége, hogy a késes bizti helyére pont passzol. egyenként kell minden fogyasztót végignézni, hogy melyik az ami áram alatt van, mikor nem kéne neki...

Valamelyik  nap rámegyek az ügyre aztán kideritem. A ˝800˝ ft-os multiméter megfelel az ilyen mérésre?  vigyor3 Még egy kérdés, hogy a negatív vagy a pozitiv áramkörbe kell ˝bekötni˝ a multimétert?
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
napu
Vendég
« Új hozzászólás #10153 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 11:50:40 »

A külső oldal felől közelíted meg a rövidebbik oldalon. Benyúlsz valami lapossal, és a kocsi felé tolod egy rugó ellenében a lámpatestet, simán kijön. Sima T10 való bele, ... AndyA

Bizony nem sikerült megoldanom. Azt a búrát (lámpatestet) nem sikerül elmozdítani semerre sem  Angry nincs helye a benyúlásnak ... pedig "valami lapos" lenne  pias

A bal külső tükörbe rejtett izzó égett ki, cserélném ...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10154 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 12:09:43 »

Bizony nem sikerült megoldanom. Azt a búrát (lámpatestet) nem sikerül elmozdítani semerre sem  Angry nincs helye a benyúlásnak ... pedig "valami lapos" lenne  pias

A bal külső tükörbe rejtett izzó égett ki, cserélném ...

Pedig így kell. A valami lapos az inkább egy erősebb pengéjű kés, mint csavarhúzó. Kis tapasztalattal már egy schnitzer is elég anélkül, hogy eltörne a pengéje. Smiley

Mondjuk nem néztem utána, de a hivatalos szerelés alighanem úgy szól, hogy tükörlap ki, és a mondott rugót belülről akasztani ki.  falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
napu
Vendég
« Új hozzászólás #10155 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 17:41:18 »

Pedig így kell. A valami lapos az inkább egy erősebb pengéjű kés, mint csavarhúzó. Kis tapasztalattal már egy schnitzer is elég anélkül, hogy eltörne a pengéje. Smiley

Nagy gáz, ha kérnék egy fotót?  worship nekem sehogy nem mozdult  rinya
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #10156 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 18:10:25 »

tökéletesen meg fog felelni, mivel minimális áramfelvételt kell tapasztalj. ha meg valami nem jó és 2, 3 ampert is felvesz a gép, azt könnyen megkülönbözteted az olcsó multiméterrel is a 0,1től... a legge..bb buktató a generátor... láttam már párat, sőt  javítottam is, de most találkoztam évek alatt először olyannal, hogy a diódahíd kiment, és a generátor szívta le az akksit... ez is egy lehetőség a sok közül... vaterán láttam amúgy olyan mérőműszert, ami ampemérő kifejezetten, és olyan a madzag vége, hogy a késes bizti helyére pont passzol. egyenként kell minden fogyasztót végignézni, hogy melyik az ami áram alatt van, mikor nem kéne neki...


A dioda hidat hogy tudom kimérni? Vagy csak cserével lehet megtudni, hogy rossz volt-e? Elvileg ha a generátor szívja le akkor ha leveszem a generátorról a pozitív kábelt és vissza hozzáérintem akkor szikráznia kell az áramfelvétel miatt. Jól tudom?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10157 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 19:14:55 »

A dioda hidat hogy tudom kimérni? Vagy csak cserével lehet megtudni, hogy rossz volt-e? Elvileg ha a generátor szívja le akkor ha leveszem a generátorról a pozitív kábelt és vissza hozzáérintem akkor szikráznia kell az áramfelvétel miatt. Jól tudom?
Ha kiforrasztod egyenként a diódákat.... szomoru1 3fázist egyenirányít.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10158 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 22:20:39 »

A dioda hidat hogy tudom kimérni? Vagy csak cserével lehet megtudni, hogy rossz volt-e? Elvileg ha a generátor szívja le akkor ha leveszem a generátorról a pozitív kábelt és vissza hozzáérintem akkor szikráznia kell az áramfelvétel miatt. Jól tudom?

A diódák úgy mennek tönkre, hogy nem vezetnek (legalábbis az én tapasztalataim szerint). De ha összeégne, azaz drótként viselkedne, akkor elég nagy áramot húzna, és pikk-pakk szét is menne, és ismét nem vezet.
Azt gondolom tudjuk, hogy nyitó irányban vezet, a záróban meg nem...
Nem kell kiforrasztani, egyenként meg tudod mérni.
Vagyis multiméterrel ellenállást mérsz, a legkisebb merőhatárral. Egyik irányba vezet, a másikba nem.
(Úgy műxik, mint a sima graetz, csak nem 2 ág van, hanem 3, és teljesen párhuzamosak)
De a helyedben nem azt csinálnám. Simán mérd meg, hogy mekkora áram megy az aksiról az autó felé.
Szerintem nem a generátor, hanem a fesszabályzó szippanthatná le, de bevallom, ennek is kicsi az esélye.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
harrys
Vendég
« Új hozzászólás #10159 Dátum: 2012.03.30 péntek, 07:35:54 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne azokhoz akik alakítottak már át faceliftesre nem faceliftest középkonzolt.
A jelenségem az hogy mikor rádugom az új klímavezérlőt a helyzetjelzőm folyamatosan világít lekapcsolt
lámpánál és a vezérlőből égett szag jön ki.
A csatlakozok lábkiosztása nem egyezik? Sad
Tud valaki rajzot küldeni a lábszámokhoz tartozó vezetékek színkiosztásáról mindkét esetre? help
köszönöm    worship  
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 péntek, 07:37:26 írta harrys » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10160 Dátum: 2012.03.30 péntek, 08:01:53 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne azokhoz akik alakítottak már át faceliftesre nem faceliftest középkonzolt.
A jelenségem az hogy mikor rádugom az új klímavezérlőt a helyzetjelzőm folyamatosan világít lekapcsolt
lámpánál és a vezérlőből égett szag jön ki.
A csatlakozok lábkiosztása nem egyezik? Sad
Tud valaki rajzot küldeni a lábszámokhoz tartozó vezetékek színkiosztásáról mindkét esetre? help
köszönöm    worship  

Messze nem egyezik... Bátor ember vagy! Örülhetsz, ha nem sütöttél meg valamit.

Az angol FordWikiben találsz részletes leírást, mit hová kell(ett volna) átkötni.

Best regards,
Andy
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #10161 Dátum: 2012.03.30 péntek, 08:25:06 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne azokhoz akik alakítottak már át faceliftesre nem faceliftest középkonzolt.
A jelenségem az hogy mikor rádugom az új klímavezérlőt a helyzetjelzőm folyamatosan világít lekapcsolt
lámpánál és a vezérlőből égett szag jön ki.
A csatlakozok lábkiosztása nem egyezik? Sad
Tud valaki rajzot küldeni a lábszámokhoz tartozó vezetékek színkiosztásáról mindkét esetre? help
köszönöm    worship  

Ahogy más is írta, az összes csatlakozót át kellett volna kábelezni. HZsolt a te embered, az angol wikis leírás állítólag hiányos.
De addig is itt a link: KLIKK

Vezérlő nem kizárt, hogy mehet a kukába.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10162 Dátum: 2012.03.30 péntek, 09:30:19 »

Olyan kérdésem lenne azokhoz akik alakítottak már át faceliftesre nem faceliftest középkonzolt.
A jelenségem az hogy mikor rádugom az új klímavezérlőt a helyzetjelzőm folyamatosan világít lekapcsolt
lámpánál és a vezérlőből égett szag jön ki.
A csatlakozok lábkiosztása nem egyezik? Sad

Ezzel jó eséllyel tönkre is ment a szabályzó. Itt van nálam egy, ami pont így füstölt el...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #10163 Dátum: 2012.03.30 péntek, 11:02:47 »

Kimértem, hogy mi szívja le az aksimat. Az egyik az audiokészülék 0,30mA, a másik a gyújtás, kiegészítő áramkörök reléje 0,15mA. A kérdésem az lenne, hogy mit takar ez a relé? Mi lehet a baj?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10164 Dátum: 2012.03.30 péntek, 11:14:36 »

Kimértem, hogy mi szívja le az aksimat. Az egyik az audiokészülék 0,30mA, a másik a gyújtás, kiegészítő áramkörök reléje 0,15mA. A kérdésem az lenne, hogy mit takar ez a relé? Mi lehet a baj?

Vájár csak, mennyi az annyi?

30 ill. 15 mA, vagy 0,3 ill. 0,15 A? Az előbbi hanyagolható, az utóbbinak azért már utánanéznék. 0,45A az napi 11Ah, azaz pár nap állásban megeszi az akksidat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #10165 Dátum: 2012.03.30 péntek, 11:31:22 »

Vájár csak, mennyi az annyi?

30 ill. 15 mA, vagy 0,3 ill. 0,15 A? Az előbbi hanyagolható, az utóbbinak azért már utánanéznék. 0,45A az napi 11Ah, azaz pár nap állásban megeszi az akksidat.

AndyA


0,45mA összesen. Egy hétig nem volt beindítva és a  két hónapos akksimat leszívta.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 péntek, 11:33:39 írta M.Márk » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #10166 Dátum: 2012.03.30 péntek, 11:51:36 »

0,45mA összesen. Egy hétig nem volt beindítva és a  két hónapos akksimat leszívta.

0,45mA? Azaz 0.00045A? Jól nézed a multimétert?
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #10167 Dátum: 2012.03.30 péntek, 11:59:46 »

0,45mA? Azaz 0.00045A? Jól nézed a multimétert?

Megmértem megint.
1Ampert zabál meg a rádióm.Ha kivettem a biztit akkor 0A volt az áramfelvétel.Nem tudom előtte milyen 0,45mA láttam. Biztos káprázott a szemem az idegtől vigyor3
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10168 Dátum: 2012.03.30 péntek, 12:01:16 »

Megmértem megint.
1Ampert zabál meg a rádióm.Ha kivettem a biztit akkor 0A volt az áramfelvétel.Nem tudom előtte milyen 0,45mA láttam. Biztos káprázott a szemem az idegtől vigyor3

1A kikapcsolt rádiónál? Az elég gáz...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #10169 Dátum: 2012.03.30 péntek, 12:09:55 »

Sziasztok!
MkIII-as Mondeóm (2004-es évjárat 180000-km) produkál érdekes dolgokat. Februárban betankoltam Ausztriában,beledermedt a gázolaj-oké nem a kocsi hibája, a vége porlasztócsúcs javítás, ill. magasnyomású pumpa jav.. Nem igazán sikerült,-műszakin mondták köpköd a motor- hidegen indításkor erősen füstöl 2000-nél mintha megtorpanna a motor, 4000körül fordult már elő hogy vészüzemre kapcsolt! Melegen egyébként szépen jár!-nem értem. Folytatásként akku lemerül, mér 12V-ot,tompítottal csak 11,4-et- töltéslámpa nem világít! Oké, az akksi 4éves -nyelek és cserélem- hiába töltöm nem kel életre,de a generátort is??? Szerintetek a hibák között van összefüggés?- vagy tipp, hogy mi lesz a következő? Most már kezd elegem lenni belőle, újkorától nálunk van, megkapott mindent! -most viszont már sajnálom beletenni az ezreket!!!

Porlasztócsúcs és nagynyomású ügyben szerintem kéne tudni a vészüzemhez tartozó hibakódot, és utána lehet mondani valamit. (Bár még olyat se hallottam, hogy
ezek tönkrementek volna beledermedt gázolajtól, jellemzően a szűrőbe szokott beledermedni.) De ha a hibakód alapján ü.a rendszeri a hiba, akkor vissza kéne menni a
felújítást végző műhelybe és rajtuk számonkérni a dolgot.

Az feszültség járó motornál 12V, illetve 11,4V?


Megmértem megint.
1Ampert zabál meg a rádióm.Ha kivettem a biztit akkor 0A volt az áramfelvétel.Nem tudom előtte milyen 0,45mA láttam. Biztos káprázott a szemem az idegtől vigyor3

Hát az tényleg nagyon sok. Gyári a fejegység?
Amúgy nincs valami más is a rádión kívül azon a biztosítón?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10170 Dátum: 2012.03.30 péntek, 12:12:41 »

Sziasztok!
MkIII-as Mondeóm (2004-es évjárat 180000-km) produkál érdekes dolgokat. Februárban betankoltam Ausztriában,beledermedt a gázolaj-oké nem a kocsi hibája, a vége porlasztócsúcs javítás, ill. magasnyomású pumpa jav.. Nem igazán sikerült,-műszakin mondták köpköd a motor- hidegen indításkor erősen füstöl 2000-nél mintha megtorpanna a motor, 4000körül fordult már elő hogy vészüzemre kapcsolt! Melegen egyébként szépen jár!-nem értem. Folytatásként akku lemerül, mér 12V-ot,tompítottal csak 11,4-et- töltéslámpa nem világít! Oké, az akksi 4éves -nyelek és cserélem- hiába töltöm nem kel életre,de a generátort is??? Szerintetek a hibák között van összefüggés?- vagy tipp, hogy mi lesz a következő? Most már kezd elegem lenni belőle, újkorától nálunk van, megkapott mindent! -most viszont már sajnálom beletenni az ezreket!!!

Beledermedt gázolaj miatt csúccsere? Hát, nem tudom...
A generátoroddal meg nagy baj van. Lehet, hogy nem tölt. De azt meg tudod nézni.
Megméred nyugalomban. Beindítod, közben is méred, majd utána. Kb így kéne kinézni: 12,4V, 11V, 14,4V.
Ha nincs komoly emelkedés a motor beindulása után, akkor biz a generátor nem tölt. Még ha a lámpa nem is világít.
Amíg a generátor nem tiszta, a csúccsal semmit se csináljatok.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #10171 Dátum: 2012.03.30 péntek, 12:18:22 »


Hát az tényleg nagyon sok. Gyári a fejegység?
Amúgy nincs valami más is a rádión kívül azon a biztosítón?
[/quote]

Ford-os fejegység, de hogy milyen azt nem tudom.Majd megnézem a típusát. Nincsen semmi más rákötve.
Naplózva
Berti
Vendég
« Új hozzászólás #10172 Dátum: 2012.03.30 péntek, 12:25:40 »

Sziasztok!
MkIII-as Mondeóm (2004-es évjárat 180000-km) produkál érdekes dolgokat. Februárban betankoltam Ausztriában,beledermedt a gázolaj-oké nem a kocsi hibája, a vége porlasztócsúcs javítás, ill. magasnyomású pumpa jav.. Nem igazán sikerült,-műszakin mondták köpköd a motor- hidegen indításkor erősen füstöl 2000-nél mintha megtorpanna a motor, 4000körül fordult már elő hogy vészüzemre kapcsolt! Melegen egyébként szépen jár!-nem értem. Folytatásként akku lemerül, mér 12V-ot,tompítottal csak 11,4-et- töltéslámpa nem világít! Oké, az akksi 4éves -nyelek és cserélem- hiába töltöm nem kel életre,de a generátort is??? Szerintetek a hibák között van összefüggés?- vagy tipp, hogy mi lesz a következő? Most már kezd elegem lenni belőle, újkorától nálunk van, megkapott mindent! -most viszont már sajnálom beletenni a 10ezreket!!!
Naplózva
Berti
Vendég
« Új hozzászólás #10173 Dátum: 2012.03.30 péntek, 12:36:07 »

Beledermedt gázolaj miatt csúccsere? Hát, nem tudom...
A generátoroddal meg nagy baj van. Lehet, hogy nem tölt. De azt meg tudod nézni.
Megméred nyugalomban. Beindítod, közben is méred, majd utána. Kb így kéne kinézni: 12,4V, 11V, 14,4V.
Ha nincs komoly emelkedés a motor beindulása után, akkor biz a generátor nem tölt. Még ha a lámpa nem is világít.
Amíg a generátor nem tiszta, a csúccsal semmit se csináljatok.


A gázolaj lehetett az utolsó csepp a pohárban, korábban is rángatott hidegen indításkor, ill füstölt. Nagy volt a résolajveszteség és nem épült fel a nyomás.-Cseréltek magot ill. javították a résolajveszteséget.-nem lett tökéletes.Tudomásom szerint a csúcsokban fémszilánk volt, a pumpa rágott be. Méregettem ezek szerint generátort is cserélek. A fesz járó motornál terheletlenül 12V köröl és ahogy kapcsolok elektromos cuccokat, szépen csökken.
Naplózva
Berti
Vendég
« Új hozzászólás #10174 Dátum: 2012.03.30 péntek, 12:46:31 »

Porlasztócsúcs és nagynyomású ügyben szerintem kéne tudni a vészüzemhez tartozó hibakódot, és utána lehet mondani valamit. (Bár még olyat se hallottam, hogy
ezek tönkrementek volna beledermedt gázolajtól, jellemzően a szűrőbe szokott beledermedni.) De ha a hibakód alapján ü.a rendszeri a hiba, akkor vissza kéne menni a
felújítást végző műhelybe és rajtuk számonkérni a dolgot.

Az feszültség járó motornál 12V, illetve 11,4V?


Hát az tényleg nagyon sok. Gyári a fejegység?
Amúgy nincs valami más is a rádión kívül azon a biztosítón?


   A gázolaj a szűrőbe dermedt bele valóban, és ezután jött hogy magasnyomású územanyagrendszer hibát hozott, résolajveszteség miatt nem ment-el sem indult. A javítás után köpköd, hidegen rángat, de ehhez párosul az akksi ill. ezek szerint a generátor hiba is. Tény, hogy új akksival-kaptam próbára- szebben indult.Lehet hogy kicsi a fesz és már nem is működik úgy ahogy kéne??? A segítséget köszönöm!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #10175 Dátum: 2012.03.30 péntek, 13:50:14 »

Hát az tényleg nagyon sok. Gyári a fejegység?
Amúgy nincs valami más is a rádión kívül azon a biztosítón?


Ford-os fejegység, de hogy milyen azt nem tudom.Majd megnézem a típusát. Nincsen semmi más rákötve.

Nem úgy értettem, hogy utólag kötöttél-e rá valamit, hanem gyárilag. Egy biztosítóra nem feltétlenül csak az lehet rákötve,
amit ír a kis kézikönyv/ábra.

Szerintem a következő lépés az lenne, hogy a fejegységet ki, csatlakozókat kihúzni, és megnézni úgy. Ha így 0A, akkor megvan
a hiba, ha így is marad ugyanannyi, akkor vagy a kábelekkel van valami gond, vagy esetleg ha más is van azon a biztosítón, akkor az is lehet.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #10176 Dátum: 2012.03.30 péntek, 13:55:52 »


   A gázolaj a szűrőbe dermedt bele valóban, és ezután jött hogy magasnyomású územanyagrendszer hibát hozott, résolajveszteség miatt nem ment-el sem indult. A javítás után köpköd, hidegen rángat, de ehhez párosul az akksi ill. ezek szerint a generátor hiba is. Tény, hogy új akksival-kaptam próbára- szebben indult.Lehet hogy kicsi a fesz és már nem is működik úgy ahogy kéne??? A segítséget köszönöm!

Ha járó motornál 12, akkor a generátor hulla. Elsőnek ezt kéne orvosolni, és utána kutakodni ü.a.rendszerben.
Amúgy felújítás után is volt vészüzem? A csúcsok kaptak új korrekciós kódokat? Az ü.a.rendszert átmosták teljesen?
Naplózva
Berti
Vendég
« Új hozzászólás #10177 Dátum: 2012.03.30 péntek, 17:36:53 »

Ha járó motornál 12, akkor a generátor hulla. Elsőnek ezt kéne orvosolni, és utána kutakodni ü.a.rendszerben.
Amúgy felújítás után is volt vészüzem? A csúcsok kaptak új korrekciós kódokat? Az ü.a.rendszert átmosták teljesen?

 Üdv! Rendben,cserélünk generátort! Felújítás után 2x volt vészüzem,mikor padlóig nyomtam a gázt kb.4000-4300-as fordulaton adta be-hibát viszont nem tárolt, de volt mikor nem adott vészüzemet sem-szóval bizonytalan. Hogy korrekciós kódot kaptak-e a csúcsok, nem tudom. Az üzemanyagrendszert átmosták, az biztos. Olvasgattam itt nálatok véleményeket, befolyásolhatja -e a dolgokat hogy csak kettőben cseréltek magot,kettőben maradt a régi, viszont a résolajveszteséget mindegyikben javítani kellett. Szóval laikus vagyok, meg kell bíznom a szakemberben, aki egyébként jóindulatú és becsületes. Elhiszem hogy a javítása ezeknek az alkatrészeknek manapság gyakorlattá vált és ezért nem is gondolkodtam új csúcsokban,és pumpában-vagy rosszul tettem? Ezeket egyébként Bp-en javították.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #10178 Dátum: 2012.03.30 péntek, 18:31:14 »

Üdv! Rendben,cserélünk generátort! Felújítás után 2x volt vészüzem,mikor padlóig nyomtam a gázt kb.4000-4300-as fordulaton adta be-hibát viszont nem tárolt, de volt mikor nem adott vészüzemet sem-szóval bizonytalan. Hogy korrekciós kódot kaptak-e a csúcsok, nem tudom. Az üzemanyagrendszert átmosták, az biztos. Olvasgattam itt nálatok véleményeket, befolyásolhatja -e a dolgokat hogy csak kettőben cseréltek magot,kettőben maradt a régi, viszont a résolajveszteséget mindegyikben javítani kellett. Szóval laikus vagyok, meg kell bíznom a szakemberben, aki egyébként jóindulatú és becsületes. Elhiszem hogy a javítása ezeknek az alkatrészeknek manapság gyakorlattá vált és ezért nem is gondolkodtam új csúcsokban,és pumpában-vagy rosszul tettem? Ezeket egyébként Bp-en javították.

Ha megvan a generátor csere, és vészüzem van megint, akkor nem kéne újraindítani, hanem be"limpelni" valahova, ahol ki tudják olvasni,
hogy milyen hibakódot dob. Kódot ha ide beírod, akkor vannak itt a fórumon szakértők, és ők majd megszakértik.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #10179 Dátum: 2012.03.30 péntek, 19:57:29 »

Üdv! Rendben,cserélünk generátort! Felújítás után 2x volt vészüzem,mikor padlóig nyomtam a gázt kb.4000-4300-as fordulaton adta be-hibát viszont nem tárolt, de volt mikor nem adott vészüzemet sem-szóval bizonytalan. Hogy korrekciós kódot kaptak-e a csúcsok, nem tudom. Az üzemanyagrendszert átmosták, az biztos. Olvasgattam itt nálatok véleményeket, befolyásolhatja -e a dolgokat hogy csak kettőben cseréltek magot,kettőben maradt a régi, viszont a résolajveszteséget mindegyikben javítani kellett. Szóval laikus vagyok, meg kell bíznom a szakemberben, aki egyébként jóindulatú és becsületes. Elhiszem hogy a javítása ezeknek az alkatrészeknek manapság gyakorlattá vált és ezért nem is gondolkodtam új csúcsokban,és pumpában-vagy rosszul tettem? Ezeket egyébként Bp-en javították.
Rés olaj veszteség akkor szünik meg ha a csúcsot felújítják cserélik javítják.Magas résolajveszteséggel a kocsi elibndul megy is ezt már tapasztaltam.Ilyenkor levállt terhelésnél.Azért nem volt vészüzemed mindig mert nem volt nagy terhelés.De aláírásba tedd már ki milyen a kocsid tipusa?Amúgy gyári diagra mért nem mviszed el okossabb lennél.Amúgy a pumpát nézték ,hogy milyen.Go szürőben lett nézve a fém reszelék?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Berti
Vendég
« Új hozzászólás #10180 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:32:46 »

Rés olaj veszteség akkor szünik meg ha a csúcsot felújítják cserélik javítják.Magas résolajveszteséggel a kocsi elibndul megy is ezt már tapasztaltam.Ilyenkor levállt terhelésnél.Azért nem volt vészüzemed mindig mert nem volt nagy terhelés.De aláírásba tedd már ki milyen a kocsid tipusa?Amúgy gyári diagra mért nem mviszed el okossabb lennél.Amúgy a pumpát nézték ,hogy milyen.Go szürőben lett nézve a fém reszelék?

 Üdv!
Mivel beledermedt a go február elején,és 1hét alatt 2x cseréltek benne szűrőt, nem tudtam menni vele,csak ebből a szervízből elhúztuk az autót, oda ahol most is foglalkoznak vele-eredményesen-nem volt mód fémreszeléket keresni a szűrőben, de állítólag a porlasztókban volt. Javításuk elkészült(pumpáé is) működik a gép,csak nem tökéletes-ahogy fent írtam- túl azon hogy most ki kell cserélnem a generátort,meg az akkut.javascript:void(0); De még abban bízom,hogy egyrészt a jav. garanciális, ill. mivel nincs meg a feszültségszint azért nem működik jól.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10181 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:40:24 »

A diódák úgy mennek tönkre, hogy nem vezetnek (legalábbis az én tapasztalataim szerint). De ha összeégne, azaz drótként viselkedne, akkor elég nagy áramot húzna, és pikk-pakk szét is menne, és ismét nem vezet.
Azt gondolom tudjuk, hogy nyitó irányban vezet, a záróban meg nem...
Nem kell kiforrasztani, egyenként meg tudod mérni.
Vagyis multiméterrel ellenállást mérsz, a legkisebb merőhatárral. Egyik irányba vezet, a másikba nem.
(Úgy műxik, mint a sima graetz, csak nem 2 ág van, hanem 3, és teljesen párhuzamosak)
De a helyedben nem azt csinálnám. Simán mérd meg, hogy mekkora áram megy az aksiról az autó felé.
Szerintem nem a generátor, hanem a fesszabályzó szippanthatná le, de bevallom, ennek is kicsi az esélye.
De igen!Különben sosem mérsz korrekt értéket!
Nem csináltál még ilyet, mi? eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #10182 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:35:32 »

Talán mást is zavar az a hang, amit az irányjelző visszajelző ad. Száraz, lélektelen kattogás.
Valami mással kellene helyettesíteni, ami stílusosabb, egy tisztább hanggal.
Egyszer ültem olyan Wartburgban, amibe bele volt mókolva egy csipogó.
Egyre hangosabban szólt, hogy ne lehessen kinn felejteni az indexet.

Mondiban jó az egyenletes hang, csak ne kattogás legyen, valami szűrt, tiszta bip-bip hang, nem kell más.
Ötletek?
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 péntek, 21:38:28 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #10183 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:38:31 »

Talán mást is zavar az a hang, amit az irányjelző visszajelző ad. Száraz, lélektelen kattogás.
Valami mással kellene helyettesíteni, ami stílusosabb, egy tisztább hanggal.
Ötletek?

http://www.youtube.com/watch?v=9O02mYD63lQ
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #10184 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:44:59 »

Wink biciklire már van alternatív megoldás. Elakadásjelzőként is működteti  nyes mekkora hülyeség  hehe
Ezután várom a bicajos féklámpát és a ködlámpát is.
http://www.youtube.com/watch?v=toIYiSy7L58
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 péntek, 21:50:49 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #10185 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:56:00 »

Talán mást is zavar az a hang, amit az irányjelző visszajelző ad. Száraz, lélektelen kattogás.
Valami mással kellene helyettesíteni, ami stílusosabb, egy tisztább hanggal.
Egyszer ültem olyan Wartburgban, amibe bele volt mókolva egy csipogó.
Egyre hangosabban szólt, hogy ne lehessen kinn felejteni az indexet.

Mondiban jó az egyenletes hang, csak ne kattogás legyen, valami szűrt, tiszta bip-bip hang, nem kell más.
Ötletek?

Pár éve ültem régi Twingoban, annak csipogott az indexe. Még szerencse, hogy csak tíz percet, mert a végére a folyamatos
bip-bip-től kezdtek a gondolataim az öngyilkosság, illetve a tervező megkínzásának irányába menni  eplus2

Azért pedig irigyellek, hogy ez a legnagyobb probléma a kocsival  hehe
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #10186 Dátum: 2012.03.31 szombat, 00:53:41 »

Wink biciklire már van alternatív megoldás. Elakadásjelzőként is működteti  nyes mekkora hülyeség  hehe
Ezután várom a bicajos féklámpát és a ködlámpát is.
http://www.youtube.com/watch?v=toIYiSy7L58
Féklámpát már én is buheráltam annó a 80-as években a bmx-emre Cheesy Egy kiherélt burago autó tengelye kellett 1 kerékkel, a patkófék és egy sima camping bringa hátsó lámpa, na meg persze elem.
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #10187 Dátum: 2012.03.31 szombat, 08:21:29 »

Nem úgy értettem, hogy utólag kötöttél-e rá valamit, hanem gyárilag. Egy biztosítóra nem feltétlenül csak az lehet rákötve,
amit ír a kis kézikönyv/ábra.

Szerintem a következő lépés az lenne, hogy a fejegységet ki, csatlakozókat kihúzni, és megnézni úgy. Ha így 0A, akkor megvan
a hiba, ha így is marad ugyanannyi, akkor vagy a kábelekkel van valami gond, vagy esetleg ha más is van azon a biztosítón, akkor az is lehet.

Az autodata ezt írja a biztosítékra:
Audiokészülékek,diagnosztikai csatlakozó, multimédia-vezérlőkészülék, navigációs rendszer, telematik vezérlőkészülék. Majd megnézem úgy is,hogy kiveszem a fejegységet, mennyi úgy az amper.
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #10188 Dátum: 2012.03.31 szombat, 08:45:37 »

Wink biciklire már van alternatív megoldás. Elakadásjelzőként is működteti  nyes mekkora hülyeség  hehe
Ezután várom a bicajos féklámpát és a ködlámpát is.
http://www.youtube.com/watch?v=toIYiSy7L58

Anno, gyerekkorunkban mi építettünk mikrokapcsolós féklámpát a bringára...  nyes
Naplózva
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #10189 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 11:20:47 »

Útmutatást kérek.
lábtér világítást építenék be, de nincs semmi előkészítve.
Ha már kábelezni kell, akkor azt szeretném, hogy az olvasólámpa működésével együtt működjön a lábtér világítás. Tehát ha felkapcsolom kézzel az olvasólámpát, akkor menjen a lábtér világítása is (meg persze az ajtó nyitásakor...)
Nyilván kell egy szál vezetéket lehúzni a tetőről a műszerfalba. Ezt hogy kell kivitelezni?
Ha valaki Pesten van és vállalja ezt a munkát nem túl drágán, akkor jelentkezzen, nem ragaszkodok a saját kivitelezéshez...

Továbbá foglalatokat keresek a lábtér világítás izzóihoz...


Köszönöm
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
napu
Vendég
« Új hozzászólás #10190 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 12:14:34 »

A biztiöv hangjelzést nem lehet VÉGLEG kiiktatni? Nekem a leírt módszer csak leállításig oldja meg ... vicces mindig újra kezdeni.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10191 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 13:02:09 »

A biztiöv hangjelzést nem lehet VÉGLEG kiiktatni? Nekem a leírt módszer csak leállításig oldja meg ... vicces mindig újra kezdeni.

Teszel bele 1 övről leszedett csatot.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #10192 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 13:25:36 »

A biztiöv hangjelzést nem lehet VÉGLEG kiiktatni? Nekem a leírt módszer csak leállításig oldja meg ... vicces mindig újra kezdeni.

A pókhálós szélvédő sem szebb látvány Sad
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #10193 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 13:46:55 »

Útmutatást kérek.
lábtér világítást építenék be, de nincs semmi előkészítve.
Ha már kábelezni kell, akkor azt szeretném, hogy az olvasólámpa működésével együtt működjön a lábtér világítás. Tehát ha felkapcsolom kézzel az olvasólámpát, akkor menjen a lábtér világítása is (meg persze az ajtó nyitásakor...)
Nyilván kell egy szál vezetéket lehúzni a tetőről a műszerfalba. Ezt hogy kell kivitelezni?
Ha valaki Pesten van és vállalja ezt a munkát nem túl drágán, akkor jelentkezzen, nem ragaszkodok a saját kivitelezéshez...

Továbbá foglalatokat keresek a lábtér világítás izzóihoz...


Köszönöm

Lehet elég volna a biztosítékától áramot vinni és akkor nem kéne annyit bontani. Viszont nem tudom, hogy akkor működne-e a késleltetés.
Naplózva
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #10194 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 14:12:26 »

Lehet elég volna a biztosítékától áramot vinni és akkor nem kéne annyit bontani. Viszont nem tudom, hogy akkor működne-e a késleltetés.

Mivel a kapcsoló és az izzó is fent van,így szerintem közvetlenül onnan kellene lehúzni a szálat.

A biztosíték a kapcsoló előtt van - legalábbis az én logikám szerint.
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #10195 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 15:41:02 »

Mivel a kapcsoló és az izzó is fent van,így szerintem közvetlenül onnan kellene lehúzni a szálat.

A biztosíték a kapcsoló előtt van - legalábbis az én logikám szerint.

De a jelet az ajtónyitás érzékelőtől kapja. Tehát ha a biztosítéktáblánál kötöd rá akkor ajtónyitásra működne, viszont amikor fent kapcsolgatnád akkor úgy nem. Tehét olyan lenne mint a gyári.
Naplózva
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #10196 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 15:50:24 »

De a jelet az ajtónyitás érzékelőtől kapja. Tehát ha a biztosítéktáblánál kötöd rá akkor ajtónyitásra működne, viszont amikor fent kapcsolgatnád akkor úgy nem. Tehét olyan lenne mint a gyári.

Igaz
viszont írtam is, hogy ha fent felkapcsolom, azt szeretném, hogy lenit is kezdjenek el világítani. Alig találom a váltózárat... ezért kell igazából

Ilyenkor lenne jó, ha az embernek lenne egy bontásra szánt autója, ahol bátran leszedhetné a burolatokat és kitalálhatná, hogy mit hogyan...
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
badzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


a másik egy Honda CBR600RR '07...


E-mail
« Új hozzászólás #10197 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 16:38:13 »

A biztiöv hangjelzést nem lehet VÉGLEG kiiktatni? Nekem a leírt módszer csak leállításig oldja meg ... vicces mindig újra kezdeni.
Ha bekötöd magad (nem csak hogy kötelező, de erősen javasolt is: tapasztalat, engem fogott meg már az öv-lufi kombó) nem is sípol. :-)
Naplózva

'05 mk3 kombi, 2.0 TDCi, F1 automata, GHIA+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10198 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 17:20:13 »

Útmutatást kérek.
lábtér világítást építenék be, de nincs semmi előkészítve.
Ha már kábelezni kell, akkor azt szeretném, hogy az olvasólámpa működésével együtt működjön a lábtér világítás. Tehát ha felkapcsolom kézzel az olvasólámpát, akkor menjen a lábtér világítása is (meg persze az ajtó nyitásakor...)
Nyilván kell egy szál vezetéket lehúzni a tetőről a műszerfalba. Ezt hogy kell kivitelezni?
Ha valaki Pesten van és vállalja ezt a munkát nem túl drágán, akkor jelentkezzen, nem ragaszkodok a saját kivitelezéshez...

Továbbá foglalatokat keresek a lábtér világítás izzóihoz...

Én is a tetőről hoztam le a drótot... Smiley

Nem nagy ügy. A bal oldali ablakkeretet le tudod venni, csúsztatni kell felfelé, óvatosan, hogy el ne törd a füleit, azután simán kijön. Onnan behúzószál a kibuktatott lámpáig, drót behúz, sima ügy. Szintén behúzószállal az ablak alsó sarkánál átdugod a drótot lefelé, a CJB irányába, és már csak el kell vezetni a lábtérvilágításig. Onnan újra behúzószál, a rádió mögött át, másik oldal foglalat.

Én innen vittem még egy szálat középen hátra is, nekem a kardánbox hátsó végén, alul van a hátsó lábtérvilágítás, azt is erre kötöttem.

Ha nem túl sürgős a dolog, egyszer egy kellemes tavaszi hétvégén átjössz, és széjjelhányjuk az autód belsejét.  eplus2

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.01 vasárnap, 17:21:50 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #10199 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 18:35:39 »

Én is a tetőről hoztam le a drótot... Smiley

Nem nagy ügy. A bal oldali ablakkeretet le tudod venni, csúsztatni kell felfelé, óvatosan, hogy el ne törd a füleit, azután simán kijön. Onnan behúzószál a kibuktatott lámpáig, drót behúz, sima ügy. Szintén behúzószállal az ablak alsó sarkánál átdugod a drótot lefelé, a CJB irányába, és már csak el kell vezetni a lábtérvilágításig. Onnan újra behúzószál, a rádió mögött át, másik oldal foglalat.

Én innen vittem még egy szálat középen hátra is, nekem a kardánbox hátsó végén, alul van a hátsó lábtérvilágítás, azt is erre kötöttem.

Ha nem túl sürgős a dolog, egyszer egy kellemes tavaszi hétvégén átjössz, és széjjelhányjuk az autód belsejét.  eplus2

AndyA

Szia


Köszi az infót.

Megköszönném a segítséget.
Mikor zaklathatlak, mit kérsz a segítségért?
Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
Oldalak: 1 ... 197 198 199 200 201 202 203 [204] 205 206 207 208 209 210 211 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.11 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.