Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.24 szerda, 16:23:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 620 621 622 623 624 625 626 [627] 628 629 630 631 632 633 634 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10114843 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #31300 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 18:56:10 »

Megsasolom, ahogy ki tudok menni.
Meglestem, egyformák, és szerintem halogén izzósak.
Naplózva
bubika30
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


« Új hozzászólás #31301 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 20:29:22 »

Valszeg azért, mert ha van az autódban kieg fűtés, akkor először azt kapcsolja amíg a víz 70 fokig felmegy, aztán engedi a többit. Marhaság, mert lefagyott szélvédővel minusz 10 fokban soha nem melegíted a vizet 70re, tehát el kellene indulnod. De lefagyott szélvédővel....?
Ez Ford, nem merci. Sok-sok átgondolatlan dolog a vezérlésében.

 Köszönöm a választ. Lehet neked van igazad, mert miután megyek vele és üzemmeleg lesz , gond nélkül bekapcsol. Ha ez így van, nem sok értelme van ennek a funkciónak. Értelem szerűen reggel a fagyos szélvédőt kellene neki leolvasztani mint a hátsónak. Talán ha menet közben havaseső, ónoseső kap el,  hasznát veszem.
Naplózva

2003/4 Mondeo Mk3 2.0  16v (145Le) Ghia kombi (BWY)
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31302 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 20:51:27 »

Sziasztok!
Kezd elfáradni az akkumulátorom és már elég lassan teker. Úgy gondoltam, hogy kipróbálom a Motorcraftot. Légyszi küldjetek adatokat, melyik a legnagyobb ami belefér a dobozába.

Köszi: István
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #31303 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 21:27:47 »

Sziasztok!
Kezd elfáradni az akkumulátorom és már elég lassan teker. Úgy gondoltam, hogy kipróbálom a Motorcraftot. Légyszi küldjetek adatokat, melyik a legnagyobb ami belefér a dobozába.

Köszi: István
Szia
FMBA
Típus Európai (T1)
Pozitív átmérő: 19,5 mm
Negatív átmérő: 17,9 mm
Magasság: 18 mm
Jobb plusz (-+)   12V   70 A/h   670 А-740 A   
Magasság: 175 mm
Hossz: 278 mm
Szélesség: 175 mm
Most cseréltem akksit.
üdv.
Laci
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.05 hétfő, 21:31:41 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31304 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 21:33:38 »

Szia
FMBA
Típus Európai (T1)
Pozitív átmérő: 19,5 mm
Negatív átmérő: 17,9 mm
Magasság: 18 mm
Jobb plusz (-+)   12V   70 A/h   670 А-740 A   
Magasság: 175 mm
Hossz: 278 mm
Szélesség: 175 mm
Most cseréltem akksit.
üdv.
Laci

Köszi  worship
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31305 Dátum: 2016.12.06 kedd, 20:16:06 »

Sziasztok!
Ma kiderült, hogy beindításkor közel 400A vesz fel a rendszer. Az is kiderült, hogy a feszültség visszaesik (1 ms-nyi időre) 8,7v-ra. Utána beáll az üzemi fszültség. A kérdés az lenne, hogy csak be akartak rinyáltatni, hogy nem szabad ennyire visszaesnie a feszültségnek és nem szabad ennyire magasnak lennie az idítóáramnak? (lehet, hogy a  testkábelt megkéne néznem?) A forexnál voltam ott mondták ezeket és le is írták egy jegyzőkönyvbe.
Okosítsatok ki!
Köszi: István
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31306 Dátum: 2016.12.06 kedd, 21:13:09 »

Sziasztok!
Ma kiderült, hogy beindításkor közel 400A vesz fel a rendszer. Az is kiderült, hogy a feszültség visszaesik (1 ms-nyi időre) 8,7v-ra. Utána beáll az üzemi fszültség. A kérdés az lenne, hogy csak be akartak rinyáltatni, hogy nem szabad ennyire visszaesnie a feszültségnek és nem szabad ennyire magasnak lennie az idítóáramnak? (lehet, hogy a  testkábelt megkéne néznem?) A forexnál voltam ott mondták ezeket és le is írták egy jegyzőkönyvbe.
Okosítsatok ki!
Köszi: István
10-11 volt alá nem eshet üzemszerűen indítózáskor. nem vakítottak.budán a forexnél értenek hozzá.jó helyen voltál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31307 Dátum: 2016.12.06 kedd, 21:20:51 »

10-11 volt alá nem eshet üzemszerűen indítózáskor. nem vakítottak.budán a forexnél értenek hozzá.jó helyen voltál.

Okozhatja a testkábel kontakt hibája ezeket a tüneteket? Az önindító most lett cserélve.
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31308 Dátum: 2016.12.06 kedd, 21:21:59 »

Okozhatja a testkábel kontakt hibája ezeket a tüneteket? Az önindító most lett cserélve.
az indításkor közvetlenül az akku pólusok között mérnek.nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31309 Dátum: 2016.12.06 kedd, 21:24:01 »

az indításkor közvetlenül az akku pólusok között mérnek.nem.

Akkor van-e ötleted, hogy mitől esik vissza ennyire a feszültség, és nő meg az idítóáram felvétel?
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31310 Dátum: 2016.12.06 kedd, 22:00:02 »

Akkor van-e ötleted, hogy mitől esik vissza ennyire a feszültség, és nő meg az idítóáram felvétel?
kezdődő cellazárlat, haldokló akku.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31311 Dátum: 2016.12.06 kedd, 22:05:57 »

kezdődő cellazárlat, haldokló akku.

Akkumulátor vásárlás miatt voltam a Forexnél és az új akku beszerelése után végezték el a méréseket. Olyat is mondtak, hogy hiába új az önindítóm, attól még lehet, hogy rossz, mert rosszul újították fel és túl sok áramot vesz fel.......hmm.
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31312 Dátum: 2016.12.06 kedd, 22:09:03 »

Akkumulátor vásárlás miatt voltam a Forexnél és az új akku beszerelése után végezték el a méréseket. Olyat is mondtak, hogy hiába új az önindítóm, attól még lehet, hogy rossz, mert rosszul újították fel és túl sok áramot vesz fel.......hmm.

értem.lehet; hogy csak tölteni kell az akkut.
Az indito motor áramát lakatfogoval meglehet mérni.akkor kiderül.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31313 Dátum: 2016.12.06 kedd, 22:17:20 »

értem.lehet; hogy csak tölteni kell az akkut.
Az indito motor áramát lakatfogoval meglehet mérni.akkor kiderül.

Ha még "hiányzik" az akkuból egy kis áram, akkor miért hozzák rám a frászt?!
Lakatfogót is láttam az akkun.....
A "szokásos" testkábel kontakthiba nem okozhat ilyen tüneteket? Már gondoltam, rá, hogy csak úgy hobbyból megtakarítom.

Köszi az együttgondolkodást worship
Ha eszedbe jut bármi, jelezd worship
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
matthewkorby
Vendég
« Új hozzászólás #31314 Dátum: 2016.12.07 szerda, 13:10:29 »

Sziasztok!


A véleményetekre lennék kíváncsi.
2001-es 1,8 benzines kombi mondeóm van és pár hete rámértem az akksira, amiben 15V körüli feszültség volt álló motornál. Járó motornál hasonlóan magas, világítással is. Néha 16V fölé is ment egy-két pillanatra. Lecseréltünk a generátort, utána úgy tünt OK. Ma reggel rámértem (egész éjszaka állt), kb. -3 fok volt a külső hőmérséklet és 13,5V volt. Nincs hibakód.

Foglalkozzak vele??

Köszi a válaszokat előre is!

Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #31315 Dátum: 2016.12.07 szerda, 13:34:26 »

Sziasztok!


A véleményetekre lennék kíváncsi.
2001-es 1,8 benzines kombi mondeóm van és pár hete rámértem az akksira, amiben 15V körüli feszültség volt álló motornál. Járó motornál hasonlóan magas, világítással is. Néha 16V fölé is ment egy-két pillanatra. Lecseréltünk a generátort, utána úgy tünt OK. Ma reggel rámértem (egész éjszaka állt), kb. -3 fok volt a külső hőmérséklet és 13,5V volt. Nincs hibakód.

Foglalkozzak vele??

Köszi a válaszokat előre is!



Ha álló motornál (vagyis töltés nélkül) 15V-ot mértél az akksin magában, akkor dobd el a műszered, és vegyél egyet, ami rendesen működik. Utána kezdd újra a vizsgálódást...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #31316 Dátum: 2016.12.07 szerda, 15:09:58 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Ritkán, de előfordul hogy az olajnyomás visszajelző lámpa a gyújtás ráadására nem jelenik meg. Ha utána beindítom - leállítom, majd újra gyújtást adok, akkor kigyullad és indítás után el is alszik, ahogy kell.

Mi okozhatja, hogy ritkán nem világít a visszajelző?

Előre is köszi a válaszokat!
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #31317 Dátum: 2016.12.07 szerda, 15:11:36 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Ritkán, de előfordul hogy az olajnyomás visszajelző lámpa a gyújtás ráadására nem jelenik meg. Ha utána beindítom - leállítom, majd újra gyújtást adok, akkor kigyullad és indítás után el is alszik, ahogy kell.

Mi okozhatja, hogy ritkán nem világít a visszajelző?

Előre is köszi a válaszokat!

Valami KH-s lehet. Nézd meg a vezetéket a gombán, hátha mocorog.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #31318 Dátum: 2016.12.07 szerda, 15:33:34 »

Valami KH-s lehet. Nézd meg a vezetéket a gombán, hátha mocorog.

AndyA

Vagy a gomba kuka!

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #31319 Dátum: 2016.12.07 szerda, 15:59:44 »

Vagy a gomba kuka!

Ottó

Az is benne van a pakliban, de az a következő lépés. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #31320 Dátum: 2016.12.07 szerda, 19:05:01 »

Srácok

most cseréltem ki újfent és kivételesen jóra az óracsoportot  és ha beindítom a kocsit automatikusan bekapcsolnak a szélvédőfűtések,
eddig a régivel ezt nem csinálta

Olyan létezik, hogy az óracsoport kapcsolja a szélvédőket automatikusan ??

Köszi a válaszokat
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31321 Dátum: 2016.12.07 szerda, 19:59:48 »

Ha még "hiányzik" az akkuból egy kis áram, akkor miért hozzák rám a frászt?!
Lakatfogót is láttam az akkun.....
A "szokásos" testkábel kontakthiba nem okozhat ilyen tüneteket? Már gondoltam, rá, hogy csak úgy hobbyból megtakarítom.

Köszi az együttgondolkodást worship
Ha eszedbe jut bármi, jelezd worship

miért ne. vigyor3
amúgy lehet,hogy ha tovább mentek,még ajánlottak volna ismerős szerelőt is..... nyes
Az akkuk a boltban feltöltött állapotban vannak,de hónapok alatt a polcon is vesztenek a kondíciójukból.
Vétel és beszerelés után is érdemes elektromosan is feltölteni rendesen.A többit elvégzi a generátor.
Hobbyból meg bajt nem okozol.max munkát magadnak....de nincs köze hozzá.A két akku pólus között mértek mindent.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31322 Dátum: 2016.12.07 szerda, 20:00:43 »

Srácok

most cseréltem ki újfent és kivételesen jóra az óracsoportot  és ha beindítom a kocsit automatikusan bekapcsolnak a szélvédőfűtések,
eddig a régivel ezt nem csinálta

Olyan létezik, hogy az óracsoport kapcsolja a szélvédőket automatikusan ??

Köszi a válaszokat
nem.a GEM végzi ezt a feladatot.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31323 Dátum: 2016.12.07 szerda, 20:02:03 »

Valami KH-s lehet. Nézd meg a vezetéket a gombán, hátha mocorog.

AndyA
Egy a baj.ha a vezeték lecsúszik,azonnal lámpát gyújt...... vigyor3

Hamarabb vacakol az izzó a foglalatban vagy a műszercsoportban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #31324 Dátum: 2016.12.07 szerda, 20:04:57 »

nem.a GEM végzi ezt a feladatot.

Akkor vajon eddig miért nem csinálta, csak most a csere után  wow1  nem értem én eztet  miaz
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31325 Dátum: 2016.12.07 szerda, 20:10:38 »

miért ne. vigyor3
amúgy lehet,hogy ha tovább mentek,még ajánlottak volna ismerős szerelőt is..... nyes
Az akkuk a boltban feltöltött állapotban vannak,de hónapok alatt a polcon is vesztenek a kondíciójukból.
Vétel és beszerelés után is érdemes elektromosan is feltölteni rendesen.A többit elvégzi a generátor.
Hobbyból meg bajt nem okozol.max munkát magadnak....de nincs köze hozzá.A két akku pólus között mértek mindent.

Ma meg az egyik "jóindulatú hozzáértő" barátom azt mondta, hogy az Exide akkut tönkre teszi a Ford generátora ("felforralja"), mert nem 14.7-re van tervezve, hanem 13,8-ra......
Igazából tök jól forgatja és pöcc-röff indul. Nekem jó így. Jelzem, nem vagyok parás, csak szeretném, ha a lehetőség szerint a legtökéletesebb lenne a kocsi.
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31326 Dátum: 2016.12.07 szerda, 20:10:47 »

Akkor vajon eddig miért nem csinálta, csak most a csere után  wow1  nem értem én eztet  miaz
most valamit jól raktál össze.... vigyor3
amúy fészlit tudta csak ezt a fícsört.5fok alatt indítózás után bekapcsolja a szélvédőket.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #31327 Dátum: 2016.12.07 szerda, 20:14:53 »

Egy a baj.ha a vezeték lecsúszik,azonnal lámpát gyújt...... vigyor3

Hamarabb vacakol az izzó a foglalatban vagy a műszercsoportban.

Nyákra forrasztott led van ott.

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31328 Dátum: 2016.12.07 szerda, 20:19:05 »

Ma meg az egyik "jóindulatú hozzáértő" barátom azt mondta, hogy az Exide akkut tönkre teszi a Ford generátora ("felforralja"), mert nem 14.7-re van tervezve, hanem 13,8-ra......
Igazából tök jól forgatja és pöcc-röff indul. Nekem jó így. Jelzem, nem vagyok parás, csak szeretném, ha a lehetőség szerint a legtökéletesebb lenne a kocsi.
wow1
ilyet még nem hallottam..... nyes
A gyári akkuk valóban jobban bírják a magas töltőfeszt,de az a gyártási technológia miatt van.Ezek ezüst cink akkumlátorok.Ha ezt tudja az Exide,akkor az is pont olyan jó.De olyannincs, hogy 13,8-ra készül egy akku.A 14,5 volt a teljes telített akku összes cellájának a feszültsége.Ennyit mind tud.
Persze a sima ólom akkuk hosszútávon roncsolódnak a 15V feletti töltőfesztől,míg a ford rendszere 16ot is képes tölteni normál üzemben.
Figyeli a hőmérsékletet (is) és az szerint változtatja a töltőfeszt.De itt van egy kis irodalom is.Érdemes beleolvasgatni.

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0

Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31329 Dátum: 2016.12.07 szerda, 20:19:48 »

Nyákra forrasztott led van ott.

Ottó
--> vagy a műszercsoportban..... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
matthewkorby
Vendég
« Új hozzászólás #31330 Dátum: 2016.12.07 szerda, 20:31:15 »

Ha álló motornál (vagyis töltés nélkül) 15V-ot mértél az akksin magában, akkor dobd el a műszered, és vegyél egyet, ami rendesen működik. Utána kezdd újra a vizsgálódást...

AndyA


Igazad lehet, csekkolom másik műszerrel a cuccost!

Addig is béke Smiley
Naplózva
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #31331 Dátum: 2016.12.07 szerda, 20:44:39 »

wow1
ilyet még nem hallottam..... nyes
A gyári akkuk valóban jobban bírják a magas töltőfeszt,de az a gyártási technológia miatt van.Ezek ezüst cink akkumlátorok.Ha ezt tudja az Exide,akkor az is pont olyan jó.De olyannincs, hogy 13,8-ra készül egy akku.A 14,5 volt a teljes telített akku összes cellájának a feszültsége.Ennyit mind tud.
Persze a sima ólom akkuk hosszútávon roncsolódnak a 15V feletti töltőfesztől,míg a ford rendszere 16ot is képes tölteni normál üzemben.
Figyeli a hőmérsékletet (is) és az szerint változtatja a töltőfeszt.De itt van egy kis irodalom is.Érdemes beleolvasgatni.

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0



Köszi a hozzám való türelmet és az olvasnivalót worship
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31332 Dátum: 2016.12.07 szerda, 21:38:58 »

Köszi a hozzám való türelmet és az olvasnivalót worship
eljen wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #31333 Dátum: 2016.12.07 szerda, 22:53:49 »

wow1
ilyet még nem hallottam..... nyes
A gyári akkuk valóban jobban bírják a magas töltőfeszt,de az a gyártási technológia miatt van.Ezek ezüst cink akkumlátorok.Ha ezt tudja az Exide,akkor az is pont olyan jó.De olyannincs, hogy 13,8-ra készül egy akku.A 14,5 volt a teljes telített akku összes cellájának a feszültsége.Ennyit mind tud.
Persze a sima ólom akkuk hosszútávon roncsolódnak a 15V feletti töltőfesztől,míg a ford rendszere 16ot is képes tölteni normál üzemben.
Figyeli a hőmérsékletet (is) és az szerint változtatja a töltőfeszt.De itt van egy kis irodalom is.Érdemes beleolvasgatni.

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0



Nekem tavaly kellett akkumulátort cserélnem, egy németországi fordra szakosodott szervizbe szaladtam el akksiért. Direkt mondtam, hogy ezüst-cink kell nekem, de azt mondták, hogy nem, jó a sima ólom-savas.
Egyelőre még megy....
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #31334 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 08:04:56 »

Srácok

most cseréltem ki újfent és kivételesen jóra az óracsoportot  és ha beindítom a kocsit automatikusan bekapcsolnak a szélvédőfűtések,
eddig a régivel ezt nem csinálta

Olyan létezik, hogy az óracsoport kapcsolja a szélvédőket automatikusan ??

Köszi a válaszokat

Hmm. Azt úgy tudtam, hogy a GEM kapcsolja, a külső hőmérséklet függvényében.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #31335 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 08:05:48 »

Ma meg az egyik "jóindulatú hozzáértő" barátom azt mondta, hogy az Exide akkut tönkre teszi a Ford generátora ("felforralja"), mert nem 14.7-re van tervezve, hanem 13,8-ra......
Igazából tök jól forgatja és pöcc-röff indul. Nekem jó így. Jelzem, nem vagyok parás, csak szeretném, ha a lehetőség szerint a legtökéletesebb lenne a kocsi.

Melyiket? A sima ólmost lehet. A kálciumos vagy ezüst-kálciumost nem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #31336 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 08:06:50 »

Nekem tavaly kellett akkumulátort cserélnem, egy németországi fordra szakosodott szervizbe szaladtam el akksiért. Direkt mondtam, hogy ezüst-cink kell nekem, de azt mondták, hogy nem, jó a sima ólom-savas.
Egyelőre még megy....

1-1,5 évet szotka bírni... eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #31337 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 09:13:25 »

1-1,5 évet szotka bírni... eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
24 hónap garanciával az örök élet + 1 nap   taps
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #31338 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 09:33:11 »

24 hónap garanciával az örök élet + 1 nap   taps

Ne tévedj.

Magyarországon hivatalosan 1 év az akkuk garanciája, jogszabályilag nem adható rájuk több. Nem tudom, ez honnan és miért van így, de Bosch szervizben mondták, akik alighanem tudják, mi vonatkozik aktuálisan rájuk.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
matthewkorby
Vendég
« Új hozzászólás #31339 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 10:43:58 »

Igazad lehet, csekkolom másik műszerrel a cuccost!

Addig is béke Smiley

Ma reggel indítás előtt akkufeszültség 13,4V  -3 fok külső hőmérsékletben.
Műszer OK, másik kettő is szinte ugyanazt mutatja (0,1 az eltérés.)

Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #31340 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 10:53:13 »

Ma reggel indítás előtt akkufeszültség 13,4V  -3 fok külső hőmérsékletben.
Műszer OK, másik kettő is szinte ugyanazt mutatja (0,1 az eltérés.)



Az OK, ha terhelés nélkül mérted. De ez nem volt szerintem soha 15V álló motornál...

Még a reggeli mínusz 5-6 fokokban sem tölt többet 14,7-14,8-nál a szokásos 14,4 helyett. 15V-hoz még ennél is sokkal hidegebbnek kell lenni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
matthewkorby
Vendég
« Új hozzászólás #31341 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 11:22:52 »

Az OK, ha terhelés nélkül mérted. De ez nem volt szerintem soha 15V álló motornál...

Még a reggeli mínusz 5-6 fokokban sem tölt többet 14,7-14,8-nál a szokásos 14,4 helyett. 15V-hoz még ennél is sokkal hidegebbnek kell lenni.

AndyA

Köszi a választ, figyelgetni fogom, ha van valami kirívó eset megosztom.

Üdv, matthew  Wink
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #31342 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 20:51:01 »

Hmm. Azt úgy tudtam, hogy a GEM kapcsolja, a külső hőmérséklet függvényében.

AndyA

Én is ugy tudtam, de komoly, hogy mióta kicseréltem auto bekapcsolnak indítás után 5 fok alatt

A másik óracsoportal az 5 és 0 fok közötti hőmérsékletett  nem a sárga hópehely jelezte hanem a szélvédőmosó folyadék kevés jelzése, nem volt reflektor visszajelzőm és nem volt pillanatnyi fogyasztás jelzésem sem

Az új óracsoportal minden helyre állt és ez az auto bekapcsolás is megjelent, aminek nem örülök, mert többet kell nyomogatnom a gombokat mint eddig
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #31343 Dátum: 2016.12.09 péntek, 07:43:15 »

Sziasztok!

Hátramenet lámpák nem világítanak.

Biztosíték nem volt, pótoltam, majd kimértem, volt áram a váltó feletti csatlakozóban. Amint a kapcsolót rövidre zártam, a biztosíték kiolvadt, így feltehetően zárlatos a kábel valahol. Ha nem így lenne, javítsatok.

A kérdés, hogy van-e olyan kiemelt hely a vezetékek hátra vezető útján, ahol szeretnek megtörni a kábelek, ill. hol megy hátra a vezeték.

Köszönöm!

Naplózva
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #31344 Dátum: 2016.12.09 péntek, 14:22:45 »

Sziasztok! Valaki meg tudja mondani, hogy mennyi lehet a egy tdci mk3 mondeo generátorának max töltési feszültsége??? Nekem az OBD2-vel 15.0 voltot is ír. Remélem nem a fesszab haldoklik.  Undecided
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #31345 Dátum: 2016.12.09 péntek, 14:23:42 »

Sziasztok! Valaki meg tudja mondani, hogy mennyi lehet a egy tdci mk3 mondeo generátorának max töltési feszültsége??? Nekem az OBD2-vel 15.0 voltot is ír. Remélem nem a fesszab haldoklik.  Undecided

De ne OBD-vel mérj feszt, hanem multiméterrel.
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26970


E-mail
« Új hozzászólás #31346 Dátum: 2016.12.09 péntek, 15:03:22 »

Sziasztok! Valaki meg tudja mondani, hogy mennyi lehet a egy tdci mk3 mondeo generátorának max töltési feszültsége??? Nekem az OBD2-vel 15.0 voltot is ír. Remélem nem a fesszab haldoklik.  Undecided

Nekem meg az óracsoport mért 17 voltot, amikor felkapcsoltam a xenont.

Licitáljunk még!  vigyor3 falbav falbav falbav falbav falbav

Keress egy rendes műszert, annak lehet csak hinni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #31347 Dátum: 2016.12.09 péntek, 15:24:23 »

Tudom, hogy a műszer ad pontos értéket, csak gondoltam megkérdezem, de közben a wiki-n megtaláltam, hogy mennyi a max, ami után már hibakódot ír. Ott 16 volt a maximum.  Cheesy
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #31348 Dátum: 2016.12.09 péntek, 18:39:47 »

Sziasztok! Valaki meg tudja mondani, hogy mennyi lehet a egy tdci mk3 mondeo generátorának max töltési feszültsége??? Nekem az OBD2-vel 15.0 voltot is ír. Remélem nem a fesszab haldoklik.  Undecided
16V

itt egy kis irodalom: http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
atadzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 208


E-mail
« Új hozzászólás #31349 Dátum: 2016.12.10 szombat, 13:11:29 »

Sziasztok!

Sajnos még mindig nem oldódott meg az aksi lemerülési gondom és sajnos nem tudom merre tovább.
Úgy indult,hogy enyhe égett szag és elkezdett világítani a töltés visszajelző lámpa.
Csodás gondoltam,generátor le és másik fel.A töltés visszajelző nem világít a töltés 14,5v körül mozog.
Viszont reggelre lemerítette az akksit.Na töltőre fel./Bosch/Másnap vissza raktam és pöc röf indul.
És jött a meglepi Másnap reggel ismét nem indul csak kattog és nem tekeri.Ismét lemerült akksi.
Na akkor irány a bolt vettem egy 72Ah banner akksit.De meg mértem az áram felvételt álló állapotban.
Az elején 0,2A körül de fél óra mulva ahogy kell lekapcsol mindent és 0,02A.Szerintem ez rendben.De itt jön a meglepi.Az új akksi is lemerült két nap után és nem indít -4 fokban reggel.Ideg megölt.
Irány a bolt egy akksi tesztre.Ami egy Bosch teszterrel történt amit ki is nyomtattak.És a következő eredményt hozta:
fesz:13,24V Mért 736A /660A  alapra/
Önindító rendszer :Indítás 11V  legal.fesz:8,63V idő 0,88s
És amit egy kicsit furcsáltak: Töltőrendszer  Fsz. Ingadozás
Nincs terhelés 14,55V  Terhelve: 14,51 V
No most mi van.Szerintük az aksi rendben.
Jött egy fesz. szab csere a generátoron.Hátha az volt a hibás.Ismét teljes aksi töltés.
De nem két nap múlva ismét nem indul.Lemerült az aksi.
No most itt tartok és örülök meg mert nem tudom mi a hiba.
Azért még egy fogyasztás mérést megejtettem álló helyzetben zárt ajtóval ami ismét 0,02-0,03 A
Ebben kéne valami segitség mert nem tudom merre tovább.
Lehet nem jó ez az aksi bele vagy mi a fene?

Köszönöm előre is!
Üdv
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.11 vasárnap, 17:46:27 írta atadzso » Naplózva

2001.07. MKIII 2.0 TDDI 115 LE Turnier
Oldalak: 1 ... 620 621 622 623 624 625 626 [627] 628 629 630 631 632 633 634 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.066 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.