Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 18:21:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 732 733 734 735 736 737 738 [739] 740 741   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10034329 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36900 Dátum: 2022.12.20 kedd, 07:03:32 »

sokat raktál fel ilyenekből? vigyor3

Nem értem az összefüggést.

Tojást sem tudok tojni, mégis meg tudom mondani, ha záp...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36901 Dátum: 2022.12.20 kedd, 08:18:27 »

sokat raktál fel ilyenekből? vigyor3
egyet-egyet.Nyilván kétszer ugyan abba a xarba nem lép az ember. Sőt valeo és autoliv fesszabályzót gyártotunk is.Mondom! Ugyan az! Wink
ködösítesz.Mondj 1 típust,és meghajolok. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #36902 Dátum: 2022.12.20 kedd, 15:25:17 »

egyet-egyet.Nyilván kétszer ugyan abba a xarba nem lép az ember. Sőt valeo és autoliv fesszabályzót gyártotunk is.Mondom! Ugyan az! Wink
ködösítesz.Mondj 1 típust,és meghajolok. Wink
ment már fel pl bosch, dri/elstock is minden probléma nélkül. a kiscsatiban lévő vezetékek átmérése és javítása sokszor célrevezetőbb mint 2-3 fajta generátort végigpróbálni (van olyan gyártó ,ahol kapsz is itinert, hogy mit csinálj mielőtt felrakod a generátort és kiabálsz, hogy mekkora xart vettél), hogy melyik mennyire érzékeny a vezetékben 10+ év alatt fellépő korrózióra. denso-bosch-valeo vonalon még nem sikerült xarba lépni, ha egyéb más hiba nincs a rendszerben. remy, magnetti stb viszont kerülném
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #36903 Dátum: 2022.12.20 kedd, 15:26:38 »

Nem értem az összefüggést.

Tojást sem tudok tojni, mégis meg tudom mondani, ha záp...

AndyA
semmi. ja várj, annyi, hogy egy párat már raktam fel az említett márkákból vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36904 Dátum: 2022.12.20 kedd, 16:15:20 »

semmi. ja várj, annyi, hogy egy párat már raktam fel az említett márkákból vigyor3

De azt még mindig nem mondtad meg, pedig már Alf is rákérdezett, hogy melyik a tutti befutó...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36905 Dátum: 2022.12.20 kedd, 16:21:02 »

ment már fel pl bosch, dri/elstock is minden probléma nélkül. a kiscsatiban lévő vezetékek átmérése és javítása sokszor célrevezetőbb mint 2-3 fajta generátort végigpróbálni (van olyan gyártó ,ahol kapsz is itinert, hogy mit csinálj mielőtt felrakod a generátort és kiabálsz, hogy mekkora xart vettél), hogy melyik mennyire érzékeny a vezetékben 10+ év alatt fellépő korrózióra. denso-bosch-valeo vonalon még nem sikerült xarba lépni, ha egyéb más hiba nincs a rendszerben. remy, magnetti stb viszont kerülném
worship köszi a tapasztalatokat.
Amiket én azért szedtem le mert nem működött a rendszerben az Hella,Valeo,és bosch.Egytől egyig a gyári felújított Visteon felrakása után semmilyen rendszer javítás nem volt szükséges.A tulajok mind 100-150es kategóriába nyúltak a gagyiba.50ből megvoltak a gyáriak felújítva. 5-6db ot javíttattam a Kertész utcában.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #36906 Dátum: 2022.12.20 kedd, 21:01:47 »

worship köszi a tapasztalatokat.
Amiket én azért szedtem le mert nem működött a rendszerben az Hella,Valeo,és bosch.Egytől egyig a gyári felújított Visteon felrakása után semmilyen rendszer javítás nem volt szükséges.A tulajok mind 100-150es kategóriába nyúltak a gagyiba.50ből megvoltak a gyáriak felújítva. 5-6db ot javíttattam a Kertész utcában.
ott ahol még feszszabályzót se cserélnek, hanem visszarakják a régit? tök király vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36907 Dátum: 2022.12.21 szerda, 10:51:58 »

ott ahol még feszszabályzót se cserélnek, hanem visszarakják a régit? tök király vigyor3
csak jól működő generátort hoztam el tőlük.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36908 Dátum: 2022.12.22 csütörtök, 07:40:18 »

ott ahol még feszszabályzót se cserélnek, hanem visszarakják a régit? tök király vigyor3

Próbálták cserélni, de nem találtak olyan utángyártóst, ami minden esetben biztonságosan működő lett volna. Azóta nem cserélik, hanem leszedik a régi generátorról, amit beviszel nekik.

Nekem is adtak egy olyan generátort, amin utángyártott volt. A reptéri talin mondta be az unalmast két hónap után. Azután feltettek egy másik generátorról leszedett gyárit helyette, azóta 5+ éve jó.

Szerintem ez a felelős hozzáállás egy ilyen esetben, pont nem fikázásra érdemes viselkedés.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 55


« Új hozzászólás #36909 Dátum: 2022.12.27 kedd, 17:40:45 »

Hali,
megint én. most éppen az ülésfűtésem szarakodik. nem mindig kapcsol be, hol működik, hol nem, hol órákkal az indulás után kezd el fűteni. Mitől lehet? Mostanában elég sok elektromos problémám van.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #36910 Dátum: 2022.12.27 kedd, 20:42:12 »

Hali,
megint én. most éppen az ülésfűtésem szarakodik. nem mindig kapcsol be, hol működik, hol nem, hol órákkal az indulás után kezd el fűteni. Mitől lehet? Mostanában elég sok elektromos problémám van.
Fl előtti vagy utáni?
Több fokozatú vagy csak ON/OFF?
Amúgy az üléslapban lévő fűtőszál csatlakozó kábele szokott megtörni, javítható:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5058.0
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 55


« Új hozzászólás #36911 Dátum: 2022.12.28 szerda, 22:08:57 »

Fl előtti vagy utáni?
Több fokozatú vagy csak ON/OFF?
Amúgy az üléslapban lévő fűtőszál csatlakozó kábele szokott megtörni, javítható:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5058.0

Fl utáni, több fokozatú.
Tudom, meg is lett javítva, tökéletesen működött amíg szeptemberben nem jött a generátor mizéria a kocsival. azóta van ez (is).
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36912 Dátum: 2022.12.28 szerda, 23:05:56 »

Fl utáni, több fokozatú.
Tudom, meg is lett javítva, tökéletesen működött amíg szeptemberben nem jött a generátor mizéria a kocsival. azóta van ez (is).
és lehet összefüggés a generátor miatt ide is.

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #36913 Dátum: 2022.12.29 csütörtök, 14:33:11 »

Sziasztok!Kellemes ünnepeket!
A diesel és benzines műszerfal kábelköteg között van különbség mindkettő digitklímás  csereszabatosak vajon?
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 55


« Új hozzászólás #36914 Dátum: 2022.12.29 csütörtök, 15:33:01 »

és lehet összefüggés a generátor miatt ide is.

http://mondeo.hu/index.php?topic=5150.0

Igen úgy fest ez is amiatt lesz... irány a Kertész utca azt hiszem. Egyébként az első szélvédő fűtésem se műküdik mióta volt ez a mizéria. Bár ott elvileg a relé halt le.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36915 Dátum: 2022.12.29 csütörtök, 15:39:36 »

Sziasztok!Kellemes ünnepeket!
A diesel és benzines műszerfal kábelköteg között van különbség mindkettő digitklímás  csereszabatosak vajon?
Nem.72 féle kábelköteget különböztetnek meg felszereltség,jobb bal kormány, és évjárat szempontjából is.

https://ford.7zap.com/hu/car/99/no/0/2309/18318/80235/#3
« Utoljára szerkesztve: 2022.12.29 csütörtök, 18:57:07 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36916 Dátum: 2022.12.29 csütörtök, 15:41:16 »

Igen úgy fest ez is amiatt lesz... irány a Kertész utca azt hiszem. Egyébként az első szélvédő fűtésem se műküdik mióta volt ez a mizéria. Bár ott elvileg a relé halt le.
Az ecu kapcsolja a relét is.Simán lehet,hogy a szélvédőfűtést ,és az összes mizériádat ez az egy dolog okozza.Smart charge.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #36917 Dátum: 2022.12.29 csütörtök, 16:28:46 »

Nem.72 féle kábelköteget különböztetnek meg felszereltség,motorváltozat, és évjárat szempontjából is.

https://ford.7zap.com/hu/car/99/no/0/2309/18318/80235/#3

Köszönöm worship és bocsánat a tudatlanságomért,de nem értem tegyük fel van egy 2004 2.0 benzin  manual  5 váltó,digitklímás ,nem navis,esp nuku,atomata világítás nuku,nem xenon
és van egy 2005 tdi vagy legyen tdci 2.0 manual 5 váltó,digitklímás,nem navis,esp nuku,automata világítás nuku,nem xenon,
csak az üzemanyagban különböznek ,így sem cserélhetőek  ,esetleg azért ,mert a utastéri biztosítéktáblába menő  csatlakozók máshogy vannak kábelezve?
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36918 Dátum: 2022.12.29 csütörtök, 19:09:40 »

Köszönöm worship és bocsánat a tudatlanságomért,de nem értem tegyük fel van egy 2004 2.0 benzin  manual  5 váltó,digitklímás ,nem navis,esp nuku,atomata világítás nuku,nem xenon
és van egy 2005 tdi vagy legyen tdci 2.0 manual 5 váltó,digitklímás,nem navis,esp nuku,automata világítás nuku,nem xenon,
csak az üzemanyagban különböznek ,így sem cserélhetőek  ,esetleg azért ,mert a utastéri biztosítéktáblába menő  csatlakozók máshogy vannak kábelezve?
nos,ha jobban átböngészem a cikkszámokat,mindkét kiválasztott motor és váltóhoz(5seb,tdci vs benya) ugyan azokat hozza.
Így nincs más teendőd,csak kiválasztani a te autód felszereltségi szintje szerinti kábelköteget.Behatárolni a cikkszámot,és már le is tudod ellenőrizni,hogy amit venni akarsz,az milyen.Utólag elég macera hiányzó vezetéket csatlakozót pótolni.
vagy
Megkéred AndyA-t és kikeresi neked alvázszám alapján a tiéd cikkszámát,utána már csak a megvásárolni szándékozott köteget kell beazonosítani.Azon is lesz azonosító matrica.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #36919 Dátum: 2022.12.29 csütörtök, 19:34:44 »

nos,ha jobban átböngészem a cikkszámokat,mindkét kiválasztott motor és váltóhoz(5seb,tdci vs benya) ugyan azokat hozza.
Így nincs más teendőd,csak kiválasztani a te autód felszereltségi szintje szerinti kábelköteget.Behatárolni a cikkszámot,és már le is tudod ellenőrizni,hogy amit venni akarsz,az milyen.Utólag elég macera hiányzó vezetéket csatlakozót pótolni.
vagy
Megkéred AndyA-t és kikeresi neked alvázszám alapján a tiéd cikkszámát,utána már csak a megvásárolni szándékozott köteget kell beazonosítani.Azon is lesz azonosító matrica.



Köszönöm szépen worship worship worship
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36920 Dátum: 2022.12.29 csütörtök, 19:35:02 »

Sziasztok!Kellemes ünnepeket!
A diesel és benzines műszerfal kábelköteg között van különbség mindkettő digitklímás  csereszabatosak vajon?
Amúgy miért akarsz kábelköteget cserélni?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #36921 Dátum: 2022.12.30 péntek, 15:44:33 »

Amúgy miért akarsz kábelköteget cserélni?

Mert valahol még a nyáron volt egy zárlatom és a lámpakapcsolótól kezdve visszaégett egy kábel ,ami a helyzetjelzőt is érinti meg a műszeregységek háttér világítását  is ellátja + még lemegy a szivargyújtóhoz is  na ezekről leégett teljesen a szigetelés ,meg belesült másik vezetékekbe is, tegnapig ,azt hittem sikerült megkerülnöm a sérült részt ,de sajnos nem  tegnap ,megint  tovább égett elment , ami nyáron+ hozzájött most a jobb oldali tompított ,meg megkergült a műszeregység is, ez van most megkerültem megint teljesen , helyzetjelzőnek húztam aksitól kábelt hátra kapcsolóval így az most jó  a tompítottat meg megtápláltam a baloldaliról ,így most az is jó, de kérdés meddig,talán jövőhetet kibírja ,azt hétvégén kicserélem a köteget már meg van ,csak el kell menni érte.
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #36922 Dátum: 2023.01.05 csütörtök, 14:45:32 »

Mert valahol még a nyáron volt egy zárlatom és a lámpakapcsolótól kezdve visszaégett egy kábel ,ami a helyzetjelzőt is érinti meg a műszeregységek háttér világítását  is ellátja + még lemegy a szivargyújtóhoz is  na ezekről leégett teljesen a szigetelés ,meg belesült másik vezetékekbe is, tegnapig ,azt hittem sikerült megkerülnöm a sérült részt ,de sajnos nem  tegnap ,megint  tovább égett elment , ami nyáron+ hozzájött most a jobb oldali tompított ,meg megkergült a műszeregység is, ez van most megkerültem megint teljesen , helyzetjelzőnek húztam aksitól kábelt hátra kapcsolóval így az most jó  a tompítottat meg megtápláltam a baloldaliról ,így most az is jó, de kérdés meddig,talán jövőhetet kibírja ,azt hétvégén kicserélem a köteget már meg van ,csak el kell menni érte.

Meg van a kötegem ,ahogy átnéztem minden  rendben vele ,kivéve 2 csatlakozó le van vágva róla az egyiket tudom micsoda  a klímának az egyik érzékelője ,viszont a másikra nem emlékszem múlthétről  ,hogy mi lehet,annyi biztos,hogy a középkonzol jobb oldalán megy valahova,mert a quadlock csatlakozó felett kb 30 centivel ez az első szétágazás  1 vastag  fekete és 1 vékony  fekete/sárga kábel megy benne .Van azon az oldalon valami rögzített testelési pont ,mert az a két kábel biztos ,hogy test   kábel.Létezik erre valami cikkszám szerinti kapcsolási rajz ,vagy valami ,ami alapján megtudható bontás előtt ,hogy mi lehet?
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36923 Dátum: 2023.01.05 csütörtök, 15:58:15 »

Meg van a kötegem ,ahogy átnéztem minden  rendben vele ,kivéve 2 csatlakozó le van vágva róla az egyiket tudom micsoda  a klímának az egyik érzékelője ,viszont a másikra nem emlékszem múlthétről  ,hogy mi lehet,annyi biztos,hogy a középkonzol jobb oldalán megy valahova,mert a quadlock csatlakozó felett kb 30 centivel ez az első szétágazás  1 vastag  fekete és 1 vékony  fekete/sárga kábel megy benne .Van azon az oldalon valami rögzített testelési pont ,mert az a két kábel biztos ,hogy test   kábel.Létezik erre valami cikkszám szerinti kapcsolási rajz ,vagy valami ,ami alapján megtudható bontás előtt ,hogy mi lehet?
Létezik.Csak be kell szerezned a netről egy Ford TIS2004 es lemezt.Abban minden benne van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 55


« Új hozzászólás #36924 Dátum: 2023.01.05 csütörtök, 19:04:23 »

Bár felhívom majd a Kertész utcát, azért kíváncsi vagyok szerintetek az élhető, hogy a régi gyári generátorról leszedem a feszszabályzót (sztem gyári, mert azzal nem világított a töltés és hibátlan volt vele az autó), és felrakom a mostani ERA-ra, akkor ugyanúgy működni fog minden?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36925 Dátum: 2023.01.05 csütörtök, 21:03:06 »

Bár felhívom majd a Kertész utcát, azért kíváncsi vagyok szerintetek az élhető, hogy a régi gyári generátorról leszedem a feszszabályzót (sztem gyári, mert azzal nem világított a töltés és hibátlan volt vele az autó), és felrakom a mostani ERA-ra, akkor ugyanúgy működni fog minden?
nem ártana tesztelni mielőtt felszereled.Előnyben a Kertész utcai brigád.Padon tudják tesztelni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #36926 Dátum: 2023.01.06 péntek, 04:39:55 »

Létezik.Csak be kell szerezned a netről egy Ford TIS2004 es lemezt.Abban minden benne van.

Köszi  worship  beszereztem ,már ,csak arra kell rájönnöm,hogy tudom linuxon futtatni vigyor3

Kicsit megbontottam a köteget azon a részen ,amit kérdeztem és már biztos ,hogy test kábel,mert a quadlock csatiból jön fel  és ,ha jól emlékszem pont a rádió mögött van egy fix csavaros testelési pont,már ,csak, azt nem értem az ,ilyet minek kell levágni ,mikor csak egy csavart kell kitekerni és jön is ki.Az elöző postban rosszul írtam mert a vastag kábel az fekete/ zöld az meg ezer százalék, hogy test.
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36927 Dátum: 2023.01.06 péntek, 10:42:07 »

Köszi  worship  beszereztem ,már ,csak arra kell rájönnöm,hogy tudom linuxon futtatni vigyor3

Kicsit megbontottam a köteget azon a részen ,amit kérdeztem és már biztos ,hogy test kábel,mert a quadlock csatiból jön fel  és ,ha jól emlékszem pont a rádió mögött van egy fix csavaros testelési pont,már ,csak, azt nem értem az ,ilyet minek kell levágni ,mikor csak egy csavart kell kitekerni és jön is ki.Az elöző postban rosszul írtam mert a vastag kábel az fekete/ zöld az meg ezer százalék, hogy test.

Mert legalább tríz másodpercetr nyer vele a bontáskor?

Vagy mert ez a tíz másodperc is erősen számít a lebukás szempontjából, amikor kiszedi valaki más autójából...?  eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AtikaAthos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #36928 Dátum: 2023.01.11 szerda, 12:09:48 »

Sziasztok. 2001-es d6ba motoros mondimon nem működik az első szélvédő fűtés, és a tempomat. Nézegettem a biztosítékokat, de jónak találtam őket. Valaki tudna képet küldeni az összes relé, és biztosítékról ami ezekhez tartozik? Köszönöm  wave
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #36929 Dátum: 2023.01.11 szerda, 12:34:15 »

Sziasztok. 2001-es d6ba motoros mondimon nem működik az első szélvédő fűtés, és a tempomat. Nézegettem a biztosítékokat, de jónak találtam őket. Valaki tudna képet küldeni az összes relé, és biztosítékról ami ezekhez tartozik? Köszönöm  wave
https://www.fordwiki.co.uk/index.php/Fuse_%26_Relay_Information
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36930 Dátum: 2023.01.11 szerda, 12:58:05 »

Sziasztok. 2001-es d6ba motoros mondimon nem működik az első szélvédő fűtés, és a tempomat. Nézegettem a biztosítékokat, de jónak találtam őket. Valaki tudna képet küldeni az összes relé, és biztosítékról ami ezekhez tartozik? Köszönöm  wave

Első szélvédő:

Nézd meg a biztosítékokat is, mérj is rajtuk feszt, hogy ott van-e, aminek kell. Ezenkívül nézd meg a motortér mindkét sarkában a kábelezést, ami a villanyt az ablakhoz viszi. Fél-fél ablak van egy-egy biztin ill. egy-egy csatlakozón.

Tempomat: hülye ötlet, tudom, de nekem annak idején ez volt a gond, és sosem tudtam meg, hogy miért pont ettől gyógyult meg: a vezető ajtó tövében a két kábelköteget vedd le, kis kontaktspray is mehet, és tedd vissza úgy, hogy biztosan jól érintkezzen, rendesen a helyén legyen.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AtikaAthos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #36931 Dátum: 2023.01.11 szerda, 21:32:32 »

Első szélvédő:

Nézd meg a biztosítékokat is, mérj is rajtuk feszt, hogy ott van-e, aminek kell. Ezenkívül nézd meg a motortér mindkét sarkában a kábelezést, ami a villanyt az ablakhoz viszi. Fél-fél ablak van egy-egy biztin ill. egy-egy csatlakozón.

Tempomat: hülye ötlet, tudom, de nekem annak idején ez volt a gond, és sosem tudtam meg, hogy miért pont ettől gyógyult meg: a vezető ajtó tövében a két kábelköteget vedd le, kis kontaktspray is mehet, és tedd vissza úgy, hogy biztosan jól érintkezzen, rendesen a helyén legyen.

AndyA

Köszönöm szépen. Megnézem őket. Hálás vagyok.
Naplózva
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #36932 Dátum: 2023.01.29 vasárnap, 19:38:43 »

Sziasztok.
Nem rég cseréltünk generátort, felújjított gyári visteon került bele. Van töltés, üresjáratba 14.4-14.7. Viszont vibrálnak a fények, nem durván de azért látni. Akksim már nem elég fényes, 3-4 éves banner, már párszor kellett tölteni is. Lehet esetleg a rossz akksitol a fény vibralas?
Szeretnék új aksit a héten venni, ki mit ajánl? Fontos hogy ezüst-kalciumos legyen? 207x175x175 méretű, 43-44ah. Köszönöm a segítséget.
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36933 Dátum: 2023.01.29 vasárnap, 20:12:21 »

Sziasztok.
Nem rég cseréltünk generátort, felújjított gyári visteon került bele. Van töltés, üresjáratba 14.4-14.7. Viszont vibrálnak a fények, nem durván de azért látni. Akksim már nem elég fényes, 3-4 éves banner, már párszor kellett tölteni is. Lehet esetleg a rossz akksitol a fény vibralas?
Szeretnék új aksit a héten venni, ki mit ajánl? Fontos hogy ezüst-kalciumos legyen? 207x175x175 méretű, 43-44ah. Köszönöm a segítséget.

14,3-14,4 V kellene legyen. 14,7 V akkor lehet, ha nagyon hideg van, mínusz 4-5 fok legalább kell hozzá. Ha folyamatosan ugrál több tizedet a mért érték, akkor valami ott nem kerek, és nem is csoda, ha vibrálnak a fények.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #36934 Dátum: 2023.01.29 vasárnap, 20:58:01 »

14,3-14,4 V kellene legyen. 14,7 V akkor lehet, ha nagyon hideg van, mínusz 4-5 fok legalább kell hozzá. Ha folyamatosan ugrál több tizedet a mért érték, akkor valami ott nem kerek, és nem is csoda, ha vibrálnak a fények.

AndyA

Nem multiméterrel néztem, hanem a kilométerora menüből, lehet hogy nem 7es az a 7es a 14 után de az tuti hogy nem fixen áll. Rossz akksitol lehet ez a tünet?
Kapott az akksi amikor a generátor meghalt, mert szinte arról mentem elég sokat, mikor a generátor már nem működött. Fesszabalyzo, diodasor, kefek minden elhalalozott a generatorban, ezért gondoltam hogy esetleg kapott az akksi és azért lehet ez a villogas.
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #36935 Dátum: 2023.01.30 hétfő, 08:06:16 »

Nem multiméterrel néztem, hanem a kilométerora menüből, lehet hogy nem 7es az a 7es a 14 után de az tuti hogy nem fixen áll. Rossz akksitol lehet ez a tünet?
Kapott az akksi amikor a generátor meghalt, mert szinte arról mentem elég sokat, mikor a generátor már nem működött. Fesszabalyzo, diodasor, kefek minden elhalalozott a generatorban, ezért gondoltam hogy esetleg kapott az akksi és azért lehet ez a villogas.

Ma reggel ránéztem multiméterrel, 14.65-14.69v a tizedes nem valtozik csak a százados jegy. Bár ma reggel pont - 5 fok volt/van mikor neztem.
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36936 Dátum: 2023.01.30 hétfő, 08:18:53 »

Nem multiméterrel néztem, hanem a kilométerora menüből, lehet hogy nem 7es az a 7es a 14 után de az tuti hogy nem fixen áll. Rossz akksitol lehet ez a tünet?
Kapott az akksi amikor a generátor meghalt, mert szinte arról mentem elég sokat, mikor a generátor már nem működött. Fesszabalyzo, diodasor, kefek minden elhalalozott a generatorban, ezért gondoltam hogy esetleg kapott az akksi és azért lehet ez a villogas.

Azt felejtsd el. Erősen hagy maga után kívánnivalót a pontossága...

Anno felkapcsoltam a xenonokat, lement 13,6-ra a kijelzett érték, miközben a multiméter szerint nem történt semmi. :-(

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36937 Dátum: 2023.01.30 hétfő, 08:34:15 »

Ma reggel ránéztem multiméterrel, 14.65-14.69v a tizedes nem valtozik csak a százados jegy. Bár ma reggel pont - 5 fok volt/van mikor neztem.

Ha ilyen hideg van, akkor lehet OK, a smart charge így működik.

Most is villog? Ilyen feszültségek mellett nem kellene neki.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #36938 Dátum: 2023.01.30 hétfő, 20:15:43 »

Ha ilyen hideg van, akkor lehet OK, a smart charge így működik.

Most is villog? Ilyen feszültségek mellett nem kellene neki.

AndyA

Minimálisan, inkabb csak pulzál csak tök ráállt már a szemem és ezt nézem Huh?? test pontokra gondoltam még kicsit megtakarítani, állítólag jó sok van belőle. Van esetleg valami rajz hogy hol találhatóak?
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36939 Dátum: 2023.01.30 hétfő, 22:00:43 »

Minimálisan, inkabb csak pulzál csak tök ráállt már a szemem és ezt nézem Huh?? test pontokra gondoltam még kicsit megtakarítani, állítólag jó sok van belőle. Van esetleg valami rajz hogy hol találhatóak?

Egy van.  Wink

Az akksi alatt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gyurci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


E-mail
« Új hozzászólás #36940 Dátum: 2023.01.31 kedd, 18:43:59 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni központi zárral kapcsolatban. Kicseréltem a bal első zárszerkezetet mert nem
működött rendesen. A távirányítóval is hol működött ,hol nem. Most másik zárszerkezet, és új távirányító van.
Viszont most is bizonytalan a távirányítóval nyitás (hol nyit, hol nem falbav) Lehet ez GEM-hiba?


Naplózva

MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36941 Dátum: 2023.02.01 szerda, 07:07:04 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni központi zárral kapcsolatban. Kicseréltem a bal első zárszerkezetet mert nem
működött rendesen. A távirányítóval is hol működött ,hol nem. Most másik zárszerkezet, és új távirányító van.
Viszont most is bizonytalan a távirányítóval nyitás (hol nyit, hol nem falbav) Lehet ez GEM-hiba?

Hogyan állapítottad meg, hogy biztosan a zár rossz?

Pl. simán lehet, hogy az ajtó tövében az átvezetésnél a két csatlakozóban KH-s valami.

Szedd szét a csatikat, egy nem egész félfordulatnyi tekerés, bajonettzárashoz hasonló a rögzítés, azután kis kontakt spray, és alaposan vissza a helyére, hogy biztosan jól álljon.

Lehet a GEM-nél is konktakhiba, de ez kevésbé valószínű, ott elég masszív csatik vannak, és nem is igazán mozognak, mint az ajtónál.

Annak gyakorlatilag nulla esélyét adom, hogy a GEM ment volna el nyaralni. Mivel az egy miniszámítógép, az nagyjából vagy működik, vagy nem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gyurci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


E-mail
« Új hozzászólás #36942 Dátum: 2023.02.01 szerda, 19:27:23 »

Zárásnál, ha kulccsal zártam az ajtót, volt, hogy a kulcsot már kivettem a zárból és akkor zárta be duplazár-ra az ajtókat. Illetve zárásnál a bal hátsó ajtót 1 másodpercel később zárta
mint a többit. Megpróbálom az ajtóátvezetőket. Köszi! Smiley
Naplózva

MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


« Új hozzászólás #36943 Dátum: 2023.03.23 csütörtök, 15:48:24 »

Sziasztok. Olyan esetem van, hogy 2002-es kombinál már teljesen szét volt kopva a gyújtáskapcsoló zárbetét és a kulcsok is elég ramatyok voltak, olyannyira, hogy már pár hónapja nem mertük kivenni a kulcsot, csak a másikkal rázártuk. Vidéken elég Smiley
Itt a jó idő, rávettem magam, kiszedtem a zárbetétet és az aranyulcs.hu-nál javíttattam, valamint csináltattam 2 új kulcsot. A gyárinál csak a szárat cserélték, az utángyártott másodiknál meg átrakták az elektronikát.
Visszapakoltam mindent, viszont az autó nem indul, az immo led villog folyamatosan. Az immobilizer gyűrűnél a csati a helyén, kábelek szemre jók. Legközelebbi szerviz 20 km-re Smiley
Van valami tippetek esetleg?
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36944 Dátum: 2023.03.23 csütörtök, 21:26:25 »

Sziasztok. Olyan esetem van, hogy 2002-es kombinál már teljesen szét volt kopva a gyújtáskapcsoló zárbetét és a kulcsok is elég ramatyok voltak, olyannyira, hogy már pár hónapja nem mertük kivenni a kulcsot, csak a másikkal rázártuk. Vidéken elég Smiley
Itt a jó idő, rávettem magam, kiszedtem a zárbetétet és az aranyulcs.hu-nál javíttattam, valamint csináltattam 2 új kulcsot. A gyárinál csak a szárat cserélték, az utángyártott másodiknál meg átrakták az elektronikát.
Visszapakoltam mindent, viszont az autó nem indul, az immo led villog folyamatosan. Az immobilizer gyűrűnél a csati a helyén, kábelek szemre jók. Legközelebbi szerviz 20 km-re Smiley
Van valami tippetek esetleg?

Tartsd oda a kulcs mellé a régi kulcs házát. Ha akkor indul, akkor az immo chipet nem rakták át. Az egy kis üvegkapszula, és külön kell átpakolni, nem a távnyitó elektronikája az.

Amikor széthúzod a tojáskulcsot, van egy kis kiálló "bütyök" belül. Az egy gumi bélésű kis tok, abban van az immo chip üvegkapszulája, amit külön át kell tenni az új kulcsba.

Ha ezt megcsinálták, akkor viszont jónak kellene lennie - ezesetben ott kell keresgélni valahol az immo tekercse körül, akár a csatlakozót alaposan ellenőrizni, akár máshol szakadást keresni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


« Új hozzászólás #36945 Dátum: 2023.03.24 péntek, 07:49:33 »

Tartsd oda a kulcs mellé a régi kulcs házát. Ha akkor indul, akkor az immo chipet nem rakták át. Az egy kis üvegkapszula, és külön kell átpakolni, nem a távnyitó elektronikája az.

Amikor széthúzod a tojáskulcsot, van egy kis kiálló "bütyök" belül. Az egy gumi bélésű kis tok, abban van az immo chip üvegkapszulája, amit külön át kell tenni az új kulcsba.

Ha ezt megcsinálták, akkor viszont jónak kellene lennie - ezesetben ott kell keresgélni valahol az immo tekercse körül, akár a csatlakozót alaposan ellenőrizni, akár máshol szakadást keresni.

AndyA

szia, köszi
Az eredeti tojáskulcsban nem cseréltek chipet, csak az alját, a másolatban pedig elvileg átrakták állításuk szerint.
Én is inkább az immo gyűrű körül tippelnék, de elsőre nem láttam semmi rendelleneset, kábelek stabilan a helyükön, csatlakozó bedugva.
Láttam youtubeon olyan videót, hogy kapcsolgatni kell 1-2 állások között, nyomva tartva a távirányító záró gombot, de fail, mert a távirányító elektronika már régen kipurcant a kulcsban. Ha ezt üzembe tudnám helyezni, akkor valószínűleg az lenne pont a következő történet, hogy a tojáskulcs felső részét cseréljem. Ha jól gondolom, akkor ez megoldható valami kínai chipes kulcs felsőrész + otthoni tanítás dologgal, csak ugye ahhoz mennie kéne az immo-nak.
Még próbálkozom, aztán legfeljebb bevontatom a villamosságihoz
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36946 Dátum: 2023.03.24 péntek, 10:16:44 »

szia, köszi
Az eredeti tojáskulcsban nem cseréltek chipet, csak az alját, a másolatban pedig elvileg átrakták állításuk szerint.
Én is inkább az immo gyűrű körül tippelnék, de elsőre nem láttam semmi rendelleneset, kábelek stabilan a helyükön, csatlakozó bedugva.
Láttam youtubeon olyan videót, hogy kapcsolgatni kell 1-2 állások között, nyomva tartva a távirányító záró gombot, de fail, mert a távirányító elektronika már régen kipurcant a kulcsban. Ha ezt üzembe tudnám helyezni, akkor valószínűleg az lenne pont a következő történet, hogy a tojáskulcs felső részét cseréljem. Ha jól gondolom, akkor ez megoldható valami kínai chipes kulcs felsőrész + otthoni tanítás dologgal, csak ugye ahhoz mennie kéne az immo-nak.
Még próbálkozom, aztán legfeljebb bevontatom a villamosságihoz

Ha a távos kulcsban csak a tollat cserélték, akkor azzal nem lehet gond. És pláne nem, ha egyik kulcs sem működik - akkor nem ott van a gond, hanem az autó oldalán.

Az immo chip úgy működik, hogy ott van a tekercs, ami áramot kap, elektromágneses mező keletkezik, amit vesz az immo chip, és ettől kezd el jelet sugározni. Meg kellene nézni, hogy kap-e villanyt a tekercs, amikor ráadod a gyújtást, illetve hogy maga a tekercs nem szakadt-e.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


« Új hozzászólás #36947 Dátum: 2023.03.24 péntek, 10:39:00 »

Ha a távos kulcsban csak a tollat cserélték, akkor azzal nem lehet gond. És pláne nem, ha egyik kulcs sem működik - akkor nem ott van a gond, hanem az autó oldalán.

Az immo chip úgy működik, hogy ott van a tekercs, ami áramot kap, elektromágneses mező keletkezik, amit vesz az immo chip, és ettől kezd el jelet sugározni. Meg kellene nézni, hogy kap-e villanyt a tekercs, amikor ráadod a gyújtást, illetve hogy maga a tekercs nem szakadt-e.

AndyA

Meglesz a probléma. Megnéztem tüzetesebben és tekercs csatlakozójában sikerült elgörbítenem a tüskéket, amikor visszanyomtam a dugaszt. Intézem majd, csak helyén azt kb lehetetlen, ki kéne bányásznom, de arra meg kéne - ha jól látom - T20-as kulcs, ami hátulról odafér. Ebből majd este vagy hétvége lesz.
Kösz a helpet
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


« Új hozzászólás #36948 Dátum: 2023.03.25 szombat, 08:43:17 »

Meglesz a probléma. Megnéztem tüzetesebben és tekercs csatlakozójában sikerült elgörbítenem a tüskéket, amikor visszanyomtam a dugaszt. Intézem majd, csak helyén azt kb lehetetlen, ki kéne bányásznom, de arra meg kéne - ha jól látom - T20-as kulcs, ami hátulról odafér. Ebből majd este vagy hétvége lesz.
Kösz a helpet
No, sikerrel jártam, nagy nehezen kiszedtem, visszahajlítgattam a tüskét, így már minden pöpec, kösz mindent.

Már csak annyi van, hogy a tojáskulcsban tönkrement a távirányító rész, az elem jó, szerviz se tudott mit kezdeni vele. Mi most a legolcsóbb módja annak, hogy legyen távirányítós kulcsom? Megoldható valahogy úgy, hogy veszek mondjuk nyerskulcsot, a "tojást" átrakom a másik szárába és feltanítom?
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #36949 Dátum: 2023.03.26 vasárnap, 14:02:13 »

No, sikerrel jártam, nagy nehezen kiszedtem, visszahajlítgattam a tüskét, így már minden pöpec, kösz mindent.

Már csak annyi van, hogy a tojáskulcsban tönkrement a távirányító rész, az elem jó, szerviz se tudott mit kezdeni vele. Mi most a legolcsóbb módja annak, hogy legyen távirányítós kulcsom? Megoldható valahogy úgy, hogy veszek mondjuk nyerskulcsot, a "tojást" átrakom a másik szárába és feltanítom?

Aliexpress a barátod. Csak kis türelem kell hozzá. Szerintem találsz csak elektronika nyákot is külön, bár az sem lehetetlen, hogy egyben kulcsot olcsóbban kapsz, amin csak a szárát kell kicseréld és az immo kapszulát kell ártakni bele.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 732 733 734 735 736 737 738 [739] 740 741   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.