Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 01:08:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 112 113 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 125 126 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11191929 alkalommal)
0 Felhasználó és 75 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5900 Dátum: 2011.04.12 kedd, 18:34:15 »

Sok sikert,jó munkát hozzá! :eljen:Remélem a talin meg tudjuk kukkantani.
remélem én is, hogy minnél hamarabb kész leszek vele, most magas fordulaton az 1bar-os töltőnyomásommal veszettül kormol vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #5901 Dátum: 2011.04.12 kedd, 22:13:10 »


   Mikor, hol lesz a tali?
A fórum elején nézegettem már párszor, de mindig a régi beírásokat / időpontokat / találtam. Valszeg gyenge
vagyok én már ezekhez az újkori csodákhoz, hogy kiigazodjak rajta fejvakaras
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #5902 Dátum: 2011.04.12 kedd, 22:16:44 »

   Mikor, hol lesz a tali?
A fórum elején nézegettem már párszor, de mindig a régi beírásokat / időpontokat / találtam. Valszeg gyenge
vagyok én már ezekhez az újkori csodákhoz, hogy kiigazodjak rajta fejvakaras

http://mondeo.hu/index.php?topic=5044.msg552231#new
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #5903 Dátum: 2011.04.12 kedd, 22:24:10 »


 worship KÖSSSSZ worship
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5904 Dátum: 2011.04.13 szerda, 09:10:24 »

Olyan problémám van, hogy a fényre sötétedő viszapillantó.
Nem akar minden esetben működni. Mármint este van hogy nem tompitja a mögöttem jövönek a lámpáját.
Hogyan lehet ezt javitani? Ha lehet egyáltalán valahogy...

Vagy új visszapillantó kell? Esetleg valami érzékelőböl veszi a jelet amit tisztitani, cserélni kelle?!?
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #5905 Dátum: 2011.04.13 szerda, 09:20:32 »

Olyan problémám van, hogy a fényre sötétedő viszapillantó.
Nem akar minden esetben működni. Mármint este van hogy nem tompitja a mögöttem jövönek a lámpáját.
Hogyan lehet ezt javitani? Ha lehet egyáltalán valahogy...

Vagy új visszapillantó kell? Esetleg valami érzékelőböl veszi a jelet amit tisztitani, cserélni kelle?!?

Hi,

A xenonos lámpákat nem is fogja tompítani, mivel azok a napfényhez hasonló hullámhosszon működnek. Nállam is ez van. A halogéneseket viszont frankón tompítja.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5906 Dátum: 2011.04.13 szerda, 10:36:34 »

Hi,

A xenonos lámpákat nem is fogja tompítani, mivel azok a napfényhez hasonló hullámhosszon működnek. Nállam is ez van. A halogéneseket viszont frankón tompítja.

Tompit az mindent, xenont is beleertve. Elol is, hatul is van egy erzekelo. Ha nagy kulonbseg van a ketto kozott (elol sotet, hatul fenyszoro), akkor sotetit. Ha nem csinalja, annak lehet az oka az is, hogy pl. eppen szembe is jon valaki, akinek a lampaja felrevezeti az elektronikat az elulso erzekelon at. De ha nem ez a gond es az erzekelok tisztitasa sem segit, akkor ott valami doglik.

Probald ki, ha kitapintod az elol levo erintkezot es lefogod, hogy ne kapjon fenyt. Nappal is be kell sotetitsen 3-4-5 masodperc alatt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5907 Dátum: 2011.04.13 szerda, 10:49:47 »

Tompit az mindent, xenont is beleertve. Elol is, hatul is van egy erzekelo. Ha nagy kulonbseg van a ketto kozott (elol sotet, hatul fenyszoro), akkor sotetit. Ha nem csinalja, annak lehet az oka az is, hogy pl. eppen szembe is jon valaki, akinek a lampaja felrevezeti az elektronikat az elulso erzekelon at. De ha nem ez a gond es az erzekelok tisztitasa sem segit, akkor ott valami doglik.

Probald ki, ha kitapintod az elol levo erintkezot es lefogod, hogy ne kapjon fenyt. Nappal is be kell sotetitsen 3-4-5 masodperc alatt.

AndyA

Merre vannak ezek az érzékelők?  help
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5908 Dátum: 2011.04.13 szerda, 10:52:13 »

Merre vannak ezek az érzékelők?  help

A visszapillanton. A hatra nezot kapasbol latod, az elolre nezot ki kell tapitani a hatoldalon, egy melyedesben van, nem nehez.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5909 Dátum: 2011.04.13 szerda, 11:10:56 »

A visszapillanton. A hatra nezot kapasbol latod, az elolre nezot ki kell tapitani a hatoldalon, egy melyedesben van, nem nehez.

AndyA

Köszi.
Kipróbálom valamikor napközben a dolgot.
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
BBakos
Vendég
« Új hozzászólás #5910 Dátum: 2011.04.14 csütörtök, 07:47:40 »

Sziasztok,

kissé bajban vagyok, tapasztalt segítőt kersek.

a 2002-es tdci 130 le-s mondeom kiköpte, hogy az egyes henger kopogásérzékelője bejelzett. Innentől vészüzemmód, stb. A gáz, hogy nem tudja sem a szakszerviz, sem egy elektromos emberke törölni a hibakódot.

Amit eddig tudunk: kb. 4000 km-rel ezelőtt cserélték benne a résolaj kapcsoló szelepet, kipucolták a tanksapkától a csúcsokig az egész rendszert, ultrahanggal, stb. annó egyezer kidobott egy hibát, akkor nem is indult, de a csúcsok kódjának megadásával minden OK lett. Résolajveszteség nincs. Az autó télen néhány napos állás után nagy hidegben kb 2-3 szori próbálkozásra indult, de normál esetben pöccre indul. indulásnál kissé kékes füst, utána semmi. olajat nem eszi. Most a vészüzemmódos állapotban sem füstöl, csak nem dolgozik a turbó.

A szerelő szerint valamelyik csúcs elektronikája ment el vadászni.

Tudok-e okos tippet adni, mit tegyek vele. A teljes befecskendezőrdsz csere javaslatot a fordszervizes is mondta, de az nem érdekel. Fizikailag Gyöngyös környéki szerelő lenne ideális. Debrecenben tudok okos embert aki sztem td vele mit kezdeni, de a fórum véleményét is szeretném kikérni, állítólag, aki nem teszi az hibázik worship

kösznettel

Ákos

Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #5911 Dátum: 2011.04.14 csütörtök, 19:59:35 »

Sziasztok,

kissé bajban vagyok, tapasztalt segítőt kersek.

a 2002-es tdci 130 le-s mondeom kiköpte, hogy az egyes henger kopogásérzékelője bejelzett. Innentől vészüzemmód, stb. A gáz, hogy nem tudja sem a szakszerviz, sem egy elektromos emberke törölni a hibakódot.

Amit eddig tudunk: kb. 4000 km-rel ezelőtt cserélték benne a résolaj kapcsoló szelepet, kipucolták a tanksapkától a csúcsokig az egész rendszert, ultrahanggal, stb. annó egyezer kidobott egy hibát, akkor nem is indult, de a csúcsok kódjának megadásával minden OK lett. Résolajveszteség nincs. Az autó télen néhány napos állás után nagy hidegben kb 2-3 szori próbálkozásra indult, de normál esetben pöccre indul. indulásnál kissé kékes füst, utána semmi. olajat nem eszi. Most a vészüzemmódos állapotban sem füstöl, csak nem dolgozik a turbó.

A szerelő szerint valamelyik csúcs elektronikája ment el vadászni.

Tudok-e okos tippet adni, mit tegyek vele. A teljes befecskendezőrdsz csere javaslatot a fordszervizes is mondta, de az nem érdekel. Fizikailag Gyöngyös környéki szerelő lenne ideális. Debrecenben tudok okos embert aki sztem td vele mit kezdeni, de a fórum véleményét is szeretném kikérni, állítólag, aki nem teszi az hibázik worship

kösznettel

Ákos


Szia!Nekem is a kopogás érzékelö jelzett először,rá kétnapra meg szétverte a hengerfejet elvileg a lánc feszitő patron miatt.Pedig a kopogás érzékelö a nemtökéletes üzemanyag robbanást,kopogva égést hivatott figyelni a nagy könyv szerint.Azt mondták valszeg azért jelzett a kopogás érzékelö mert a lánc nem volt elég feszes ezért elmászott a vezérlés roszkor volt a porlasztás.Elvileg!
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
BBakos
Vendég
« Új hozzászólás #5912 Dátum: 2011.04.14 csütörtök, 20:24:36 »

Szia!Nekem is a kopogás érzékelö jelzett először,rá kétnapra meg szétverte a hengerfejet elvileg a lánc feszitő patron miatt.Pedig a kopogás érzékelö a nemtökéletes üzemanyag robbanást,kopogva égést hivatott figyelni a nagy könyv szerint.Azt mondták valszeg azért jelzett a kopogás érzékelö mert a lánc nem volt elég feszes ezért elmászott a vezérlés roszkor volt a porlasztás.Elvileg!


úúúúú, ááááá. ez gáz lehet. nem volt a láncnak hangja? tudtad törölni a hibaüzenetet? mert én nem. na ez ami aggaszt.

de köszönön a nem túl biztató tippet.

Ákos

Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5913 Dátum: 2011.04.14 csütörtök, 21:23:13 »

Debrecenben tudok okos embert aki sztem td vele mit kezdeni, de a fórum véleményét is szeretném kikérni, állítólag, aki nem teszi az hibázik worship
ez az okos debreceni engem is érdekelne vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
BBakos
Vendég
« Új hozzászólás #5914 Dátum: 2011.04.15 péntek, 07:06:58 »

ez az okos debreceni engem is érdekelne vigyor3

Szilasi Laci bácsi, ill a fia Szabolcs. Kút utca Árpád tér felőli végén van a műhelyük.
Naplózva
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #5915 Dátum: 2011.04.15 péntek, 11:00:23 »

sziasztok! én akár hogy próbálom megokosítani a gépet erre az elindulás utána bezárásra, sehogy nem akarja megérteni mit szeretnék... 2001-es a jószág. lehet hogy ezeket még csak géppel lehet beállítani rajta? illetve a csomagtér ajtóm még mindig nem nyílik a műszerfalról... az miért lehet? próbáltam úgy hogy nincs benne a kulcs, próbáltam úgy hogy benne van, gyújtáson van, járó motornál, sehogy sem akarja kinyitni. egy nyomásra sem, többre sem, folyamatos hosszabbra sem, sehogysem. távirányítóról kifogástalanul működik. valaki egyszer azt mondta, hogy a zárban lévő mikrokapcsoló a hibás. hány van benne? mert a világítást tökéletesen kapcsolja, illetve mondom távirányítóval is működik rendesen!
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #5916 Dátum: 2011.04.15 péntek, 11:25:32 »

Hello,

Nálam ugyanez van, szerintem nem a mikrokapcsoló a hibás hanem a vezető oldali ajtóban lévő zár, ami vezérli a többit. Itt a fórumon tanácsolták, hogy csavarjam ki a három csavar (torx) közül a legalsót, és fújjam be wd40-el, igazuk volt működött is minden királyúl de csak egy napig, úgyh tervezem, hogy leszedem a kárpitot és megnézem úgy mi a helyzet. Nálam ha belül a kilincsnél kézzel mozgatom a reteszt, akkor nem zárja a többi ajtót sem, csak távirányítóról, ha nálad is így van akkor azért nem tudod programozni, az elindulás utáni bezárást.

sziasztok! én akár hogy próbálom megokosítani a gépet erre az elindulás utána bezárásra, sehogy nem akarja megérteni mit szeretnék... 2001-es a jószág. lehet hogy ezeket még csak géppel lehet beállítani rajta? illetve a csomagtér ajtóm még mindig nem nyílik a műszerfalról... az miért lehet? próbáltam úgy hogy nincs benne a kulcs, próbáltam úgy hogy benne van, gyújtáson van, járó motornál, sehogy sem akarja kinyitni. egy nyomásra sem, többre sem, folyamatos hosszabbra sem, sehogysem. távirányítóról kifogástalanul működik. valaki egyszer azt mondta, hogy a zárban lévő mikrokapcsoló a hibás. hány van benne? mert a világítást tökéletesen kapcsolja, illetve mondom távirányítóval is működik rendesen!
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #5917 Dátum: 2011.04.15 péntek, 11:51:11 »


úúúúú, ááááá. ez gáz lehet. nem volt a láncnak hangja? tudtad törölni a hibaüzenetet? mert én nem. na ez ami aggaszt.

de köszönön a nem túl biztató tippet.

Ákos


Tudtam törölni de mindig visszajött ráadásul csak alapjáraton rakta ki az izzitásjelzőt ha mentem vele akkor nem gondolom nagyobb fordolaton még feszitett a patron.Mikor ki rakta az izzitás jelzöt a motor hangján alig észrevehető volt a változás.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #5918 Dátum: 2011.04.15 péntek, 17:00:38 »

adott a kepen levo kabelezes, a fejegyseg eltavolitasa utan.
Tud valaki labkiosztast? Bebarkacsolnek egy ocska fejegyseget ami iso-s (meg nem jott meg az adapterem) addig ami lesz penzem egy cikicuki mp3/usb/bluetooth kutyure.



A kozepso csati mi lehet?
Naplózva
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #5919 Dátum: 2011.04.15 péntek, 17:34:14 »

Van 3 vezeték, egy fekete, két zöld-piros. Gondolom a fekete a test, a másik kettő a kapcsolt pozitív és a tolató. Ez utóbbiak közül mindegy, hogy melyik-melyik?

Szia!
Egyáltalán nem mindegy, mert ha tolatót kötöd a gyújtás 12V-ra, akkor sohasem fog besötétedni, hisz mindig azt hiszi rükiben van. Arról nem is beszélve, hogyha a + táp kábelt kötöd a rüki helyére, akkor csak akkor lesz bekapcsolva, amikor hátramenetbe teszed, amikor amúgy sem sötétedik!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5920 Dátum: 2011.04.15 péntek, 17:39:23 »

adott a kepen levo kabelezes, a fejegyseg eltavolitasa utan.
Tud valaki labkiosztast? Bebarkacsolnek egy ocska fejegyseget ami iso-s (meg nem jott meg az adapterem) addig ami lesz penzem egy cikicuki mp3/usb/bluetooth kutyure.



A kozepso csati mi lehet?

Eszerint:

http://www.talkford.com/topic/155733-step-by-step-guide-on-how-to-change-your-central-console-from-prefacelift-to-facelift/

Semmi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #5921 Dátum: 2011.04.15 péntek, 19:57:18 »

adott a kepen levo kabelezes, a fejegyseg eltavolitasa utan.
Tud valaki labkiosztast? Bebarkacsolnek egy ocska fejegyseget ami iso-s (meg nem jott meg az adapterem) addig ami lesz penzem egy cikicuki mp3/usb/bluetooth kutyure.



A kozepso csati mi lehet?
http://www.metroman.hu/index.php?oldala=menu.php&oldal=termek_reszlet.php&utvonal=;;90;;284;;0;&mp=mp.php&szulo=90&nyit=90&tazon=3163
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
BBakos
Vendég
« Új hozzászólás #5922 Dátum: 2011.04.15 péntek, 20:31:25 »

Tudtam törölni de mindig visszajött ráadásul csak alapjáraton rakta ki az izzitásjelzőt ha mentem vele akkor nem gondolom nagyobb fordolaton még feszitett a patron.Mikor ki rakta az izzitás jelzöt a motor hangján alig észrevehető volt a változás.

Az asszony indult el vele, és kissé kicsire vette a gázt, majdnem lefullad, de hős volt és megmentette, viszont bejött a hibaüzenet. után a ford szervizben nem is tudták törölni. hangváltozás semmi. csak az enyém kezd idegssé válni :-)
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #5923 Dátum: 2011.04.15 péntek, 20:46:40 »

Az asszony indult el vele, és kissé kicsire vette a gázt, majdnem lefullad, de hős volt és megmentette, viszont bejött a hibaüzenet. után a ford szervizben nem is tudták törölni. hangváltozás semmi. csak az enyém kezd idegssé válni :-)

A hang változást ne ugy képzeld,hogy brutálisan elkezdett csörömpölni,hanem én mint vájt fülü észrevettem de a szerelő aki diagolta közben azt mondta ő nem hall semmit se a melósai csak én.Tudnék szerelöt ajánlani itt a környéken ha érdekel,de tudok Debrecen-Józsán is.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5924 Dátum: 2011.04.15 péntek, 22:33:11 »

Szilasi Laci bácsi, ill a fia Szabolcs. Kút utca Árpád tér felőli végén van a műhelyük.
worship

ez legalább nincs messze, ha kéne
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5925 Dátum: 2011.04.15 péntek, 22:34:45 »

adott a kepen levo kabelezes, a fejegyseg eltavolitasa utan.
Tud valaki labkiosztast? Bebarkacsolnek egy ocska fejegyseget ami iso-s (meg nem jott meg az adapterem) addig ami lesz penzem egy cikicuki mp3/usb/bluetooth kutyure.

http://img855.imageshack.us/img855/155/dsc00066tx.jpg

A kozepso csati mi lehet?
kormány távvezérlő csatija
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5926 Dátum: 2011.04.15 péntek, 22:39:34 »

Egy kis segítséget kérek.
Vettem egy bontott fényre sötétedő tükröt, be kellene kötni.
Van 3 vezeték, egy fekete, két zöld-piros. Gondolom a fekete a test, a másik kettő a kapcsolt pozitív és a tolató. Ez utóbbiak közül mindegy, hogy melyik-melyik?
A kapcsolt pozitív illetve a tolató a gyári bekötés szerint hova van kötve? Esetleg egy kapcsolási rajzot erről a részről tud valaki?
Kösz.
1-es lábra pozitív 7,5A-es biztin keresztül (gondolom gyújtás+ kell ide...)
2-es test
3-as tolatólámpáról pozitív

« Utoljára szerkesztve: 2011.04.15 péntek, 22:41:31 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5927 Dátum: 2011.04.15 péntek, 22:41:04 »

SZia Alf!

Érdelkelne hogy milyen gyerekülés fér be hátra. Pont ilyen dilemma előtt állok. Jön a harmadik neki egyenlőre bébihordozó, kétségeim vannak hogy befér mind a háromnak az ülése,úgy hogy övvel kibe kapcsolhatóak és nem kell jógi gyakorlatot csinálnom. Ja MKIII kombi az ügyfél. Szóval befér?,cipőkanállal?
úúúú-ere nem válaszoltam....

nekem befér a kombájnba mind a 3 ülés hátra,hogy az 1ik az hordozó. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BBakos
Vendég
« Új hozzászólás #5928 Dátum: 2011.04.16 szombat, 07:41:09 »

A hang változást ne ugy képzeld,hogy brutálisan elkezdett csörömpölni,hanem én mint vájt fülü észrevettem de a szerelő aki diagolta közben azt mondta ő nem hall semmit se a melósai csak én.Tudnék szerelöt ajánlani itt a környéken ha érdekel,de tudok Debrecen-Józsán is.

Az én fülem is elég háklis, de eddig betudtam annak, hogy ford. Valami éles, de alig észrevehető csilingelést/zörgést én is hallok alapjáraton, különösen hidegen, de a szerelő azt mondta, hogy az vmi pl. légszűrőházból jövő zaj.

Nagy meló megbontani a vezérműlánc burkolatot? És ha nem, akkor szemmel lehet látni, ha haldoklik a láncfeszítő, vagy fullon ki kell szerelni. Most van a járgányban 177ekm (sztem ez valós szám), nálam van kb 5ekm óta.

thx

á
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #5929 Dátum: 2011.04.16 szombat, 11:51:44 »

Az én fülem is elég háklis, de eddig betudtam annak, hogy ford. Valami éles, de alig észrevehető csilingelést/zörgést én is hallok alapjáraton, különösen hidegen, de a szerelő azt mondta, hogy az vmi pl. légszűrőházból jövő zaj.

Nagy meló megbontani a vezérműlánc burkolatot? És ha nem, akkor szemmel lehet látni, ha haldoklik a láncfeszítő, vagy fullon ki kell szerelni. Most van a járgányban 177ekm (sztem ez valós szám), nálam van kb 5ekm óta.

thx

á

Nekem 182e környékén halt meg,fmba motorkodos.Elég kemény munka mi ki vettük a motort belőle mert nem igazán lehetett hozzá férni,meg váltófelöli főtengely szimeringet is cseréltünk.Szerintem nem látni azt,hogy rossz mert a vissza csapás gátlója halt meg .A lánc nyulását ugy követi,hogy egy pici rugólap megtámasztja és nemtud visszafelé lazulni,na nekem ez a lapocska nem akadt be és teljesen megtudott lazulni a lánc.De neked korántsem biztos,hogy ez a bajod mert nekem a kopogás érzékelő hiba után kb200km-után be is ált és tréler,kb1hónap meg 300e huft.Szerintem mielött bármiben gondolkodnál szerezz egy szerelőt akiben megbizol szánjatok rá időt mert nagyon meglehet szivni, lehet nincs is nagy baj(tiszta szivből remélem).Ja csak egy gondolat mivel nem tudod törölni az érzékelő hibát nincs véletlenül elszakadva a kábelezése?Légyszi aláirásodba ird ki a géped tipusát,évjáratát.Köszi!
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
BBakos
Vendég
« Új hozzászólás #5930 Dátum: 2011.04.16 szombat, 13:22:36 »

Nekem 182e környékén halt meg,fmba motorkodos.Elég kemény munka mi ki vettük a motort belőle mert nem igazán lehetett hozzá férni,meg váltófelöli főtengely szimeringet is cseréltünk.Szerintem nem látni azt,hogy rossz mert a vissza csapás gátlója halt meg .A lánc nyulását ugy követi,hogy egy pici rugólap megtámasztja és nemtud visszafelé lazulni,na nekem ez a lapocska nem akadt be és teljesen megtudott lazulni a lánc.De neked korántsem biztos,hogy ez a bajod mert nekem a kopogás érzékelő hiba után kb200km-után be is ált és tréler,kb1hónap meg 300e huft.Szerintem mielött bármiben gondolkodnál szerezz egy szerelőt akiben megbizol szánjatok rá időt mert nagyon meglehet szivni, lehet nincs is nagy baj(tiszta szivből remélem).Ja csak egy gondolat mivel nem tudod törölni az érzékelő hibát nincs véletlenül elszakadva a kábelezése?Légyszi aláirásodba ird ki a géped tipusát,évjáratát.Köszi!

én ettől bátrabb vagyok. az asszony most jön haza másodjára prágából mióta kidobta a hibát. semmi gond, csak hidegen nehezen indul, és nincs turbó. lehet, hogy ugyanott vagyok, mintha vettem volna egy 123-as kombi mercit:-)) mármint motorilag.
lehet, hogy simán kicserélem a láncfeszítő cuccokat. dobjam a láncot is, vagy az maradhat,mert úgyse szakad el?

Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #5931 Dátum: 2011.04.16 szombat, 16:51:17 »

én ettől bátrabb vagyok. az asszony most jön haza másodjára prágából mióta kidobta a hibát. semmi gond, csak hidegen nehezen indul, és nincs turbó. lehet, hogy ugyanott vagyok, mintha vettem volna egy 123-as kombi mercit:-)) mármint motorilag.
lehet, hogy simán kicserélem a láncfeszítő cuccokat. dobjam a láncot is, vagy az maradhat,mert úgyse szakad el?


Nem szakad csak megnyulik kb olyan 15e Ft szerintem ha már ugy is szétvan szedve érdemes cserélni.Ha szétszeded figyelj oda a vezmü kerekek rögzitési pontjaira mert volt aki szétszedte és elsőre nem sikerült neki összerakni.Sok sikert ás jó munkát hozzá,a tapasztalatokat oszd meg velünk.Köszi!!
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
BBakos
Vendég
« Új hozzászólás #5932 Dátum: 2011.04.17 vasárnap, 07:21:37 »

Nem szakad csak megnyulik kb olyan 15e Ft szerintem ha már ugy is szétvan szedve érdemes cserélni.Ha szétszeded figyelj oda a vezmü kerekek rögzitési pontjaira mert volt aki szétszedte és elsőre nem sikerült neki összerakni.Sok sikert ás jó munkát hozzá,a tapasztalatokat oszd meg velünk.Köszi!!

bátor vagyok,de nem vakmerő, tehát magát a lánccserét szakemberre bízom. neki pát óra és elméletileg nincs további kár, nekem egy nap+elqrás lehetőség további ktg-gel. elméletileg tudom mit kellene csinálni, de elméletben műkorcsolyázni is tudok... a tapasztalat természetesen megy a fórumra!
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #5933 Dátum: 2011.04.17 vasárnap, 19:18:38 »

bátor vagyok,de nem vakmerő, tehát magát a lánccserét szakemberre bízom. neki pát óra és elméletileg nincs további kár, nekem egy nap+elqrás lehetőség további ktg-gel. elméletileg tudom mit kellene csinálni, de elméletben műkorcsolyázni is tudok... a tapasztalat természetesen megy a fórumra!
Elméletileg én is tudom off  motorokon rendszeresen cserélek szijjat,nem láncot ezért nekem is többen segitettek.Persze volt olyan aki csak a sörömet itta meg.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
attila0819
Vendég
« Új hozzászólás #5934 Dátum: 2011.04.19 kedd, 14:14:55 »

Kéne egy gyors segítség

5ajtós az autóm a csomagtér ajtó csak a kulcson levő gombbal nyílik ki. Az ajtón lévö nyítóval nem.
Leszedtem a burkoltot kiszereltem a kapcsolót(azt amelyik kívülről a Ford jel alatt van,le vettem róla a gumit )
Az egy fém kapcsoló ha megnyomom öszezár és nyit nagy hiba nem lehet vele azzal véleményem szerint nincs gond .
Merre kereskedjek tovább mi miatt van hogy nem nyitja mégsem ki?

Érdekes hogy amikor csak a kulcsról kezdett el nyílni ezzel egyidöben azt mutatja az autó h. valamelyik ajtó nincs bezárva


Ötlet ?

Előre is köszi

1 órát várok hátha gyorsan ir valaki valami okosat addig nem rakom össze:D:D
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #5935 Dátum: 2011.04.19 kedd, 14:40:37 »

az urban legend szekcio azt mondja meg hogy lehet kontakt hiba a vezetekezesben, valahol a csomiajtohoz jovo gumipipa kornyeken VAGY sofor ajtonal levo zar ami nem mukodik rendesen.

A nyitott ajto jelzest kombinal pl, mi adja?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5936 Dátum: 2011.04.19 kedd, 15:55:57 »

Kéne egy gyors segítség

5ajtós az autóm a csomagtér ajtó csak a kulcson levő gombbal nyílik ki. Az ajtón lévö nyítóval nem.
Leszedtem a burkoltot kiszereltem a kapcsolót(azt amelyik kívülről a Ford jel alatt van,le vettem róla a gumit )
Az egy fém kapcsoló ha megnyomom öszezár és nyit nagy hiba nem lehet vele azzal véleményem szerint nincs gond .
Merre kereskedjek tovább mi miatt van hogy nem nyitja mégsem ki?

Érdekes hogy amikor csak a kulcsról kezdett el nyílni ezzel egyidöben azt mutatja az autó h. valamelyik ajtó nincs bezárva


Ötlet ?

Előre is köszi

1 órát várok hátha gyorsan ir valaki valami okosat addig nem rakom össze:D:D
márpedig általában az a kapcsoló szokott tönkremenni...

találsz róla leírást a főoldalon, egér kapcsolójára szoktuk cserélni wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Iqtamas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #5937 Dátum: 2011.04.19 kedd, 16:19:18 »

Sziasztok!
Bocsi hogy ide írok de az auto hifi forum nem nagyon pörög.
Nincs valakinek lábkiosztása sony 6006 facelift-es fejegyseghez?
Előre is köszönöm!
Naplózva

2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #5938 Dátum: 2011.04.19 kedd, 16:28:55 »

Nálam a vezető oldali ajtóban lévő zárnál volt a hiba, az vezérli a többi ajtót is. Kinyitod az ajtót látsz három torx csavart és kicsavarod az alsót, oda fújj be wd40-et és csavard vissza a csavart. Nálam ettől jó lett azóta nyilik mindenhogy, próbáld ki hátha segít.
Kéne egy gyors segítség

5ajtós az autóm a csomagtér ajtó csak a kulcson levő gombbal nyílik ki. Az ajtón lévö nyítóval nem.
Leszedtem a burkoltot kiszereltem a kapcsolót(azt amelyik kívülről a Ford jel alatt van,le vettem róla a gumit )
Az egy fém kapcsoló ha megnyomom öszezár és nyit nagy hiba nem lehet vele azzal véleményem szerint nincs gond .
Merre kereskedjek tovább mi miatt van hogy nem nyitja mégsem ki?

Érdekes hogy amikor csak a kulcsról kezdett el nyílni ezzel egyidöben azt mutatja az autó h. valamelyik ajtó nincs bezárva


Ötlet ?

Előre is köszi

1 órát várok hátha gyorsan ir valaki valami okosat addig nem rakom össze:D:D
Naplózva
mikohalmi
Vendég
« Új hozzászólás #5939 Dátum: 2011.04.19 kedd, 18:05:24 »

Sziasztok!   Új vagyok még a fórumon, nem is olvastam végig még mindent, de hirtelen nem találtam megoldást a köv. problémára: Elromlott a Mondeom, 2002 évj. TDDI motoros (115 LE) slusszkulcsom elektromos része. Nem zár nem nyit, de indulni indul vele a jármű.
Lehet ezt javítani,vagy mi ilyenkor a megoldás, szeretném a távirányítás funkciót újból élvezni. Picit hasznos a dolog.
Kérek egy jó ötletet!
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #5940 Dátum: 2011.04.19 kedd, 18:07:24 »

Sziasztok!   Új vagyok még a fórumon, nem is olvastam végig még mindent, de hirtelen nem találtam megoldást a köv. problémára: Elromlott a Mondeom, 2002 évj. TDDI motoros (115 LE) slusszkulcsom elektromos része. Nem zár nem nyit, de indulni indul vele a jármű.
Lehet ezt javítani,vagy mi ilyenkor a megoldás, szeretném a távirányítás funkciót újból élvezni. Picit hasznos a dolog.
Kérek egy jó ötletet!

Esetleg lemerült a kulcsban az elem.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5941 Dátum: 2011.04.19 kedd, 18:36:41 »

Kéne egy gyors segítség

5ajtós az autóm a csomagtér ajtó csak a kulcson levő gombbal nyílik ki. Az ajtón lévö nyítóval nem.
Leszedtem a burkoltot kiszereltem a kapcsolót(azt amelyik kívülről a Ford jel alatt van,le vettem róla a gumit )
Az egy fém kapcsoló ha megnyomom öszezár és nyit nagy hiba nem lehet vele azzal véleményem szerint nincs gond .
Merre kereskedjek tovább mi miatt van hogy nem nyitja mégsem ki?

Érdekes hogy amikor csak a kulcsról kezdett el nyílni ezzel egyidöben azt mutatja az autó h. valamelyik ajtó nincs bezárva


Ötlet ?

Előre is köszi

1 órát várok hátha gyorsan ir valaki valami okosat addig nem rakom össze:D:D
az a kapcsi mégis ratyi.de ha nem hiszed vagy mérd ki,vagy csinálj egy gem-tesztet és ott kiugrik a szög a zsákból! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5942 Dátum: 2011.04.19 kedd, 18:39:14 »

vagy eldobta a patch modul a kulcs kódját és 1xűen újra kellene tanítani a kulcsot az autóhoz... Roll Eyes
de akkor szerintem indítania sem kellene Roll Eyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5943 Dátum: 2011.04.19 kedd, 18:49:36 »

de akkor szerintem indítania sem kellene Roll Eyes
igazad van.nem olvastam figyelmesen.úgy olvastam,nem indul...
így igen, az nem lehet.törlöm is mert félreérti....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
attila0819
Vendég
« Új hozzászólás #5944 Dátum: 2011.04.19 kedd, 19:46:40 »

Köszi a tanácsokat majd megpróbálom amiket írtatok remélem hogy megoldódik minél hamarabb
Naplózva
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #5945 Dátum: 2011.04.20 szerda, 10:42:49 »

Nálam a vezető oldali ajtóban lévő zárnál volt a hiba, az vezérli a többi ajtót is. Kinyitod az ajtót látsz három torx csavart és kicsavarod az alsót, oda fújj be wd40-et és csavard vissza a csavart. Nálam ettől jó lett azóta nyilik mindenhogy, próbáld ki hátha segít.

szia! köszönöm a jótanácsot, megmondom őszintén érdekesen hangzott de kipróbáltam, ls működik! már nem csak egy ajtó működik egyszerre, és a belső csomagtér nyitó is rendbejött. az autómata zárást is megtanulja, csak egy gondom maradt, most a bal hátsó ajtó nem záródik együtt a többivel, ha bal elölről, bentről zárom. nyitni nitja, zárni nem zárja...
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #5946 Dátum: 2011.04.20 szerda, 11:30:45 »

Szia,
Nincs mit, nekem is itt tanácsolták, mikor az ajtó zárással volt gondom, és akkor vettem észre, hogy a csomagtér is megjavult, szóval úgy látszik ez általános hiba. Szerintem a bal hátsó ajtód nem záródása is ezzel függhet össze, ugyan még én sem csináltam, de tervbe van, hogy leveszem az ajtókárpitot és kitisztítom, befújom ezt a cuccot ami vezérli a többit.
szia! köszönöm a jótanácsot, megmondom őszintén érdekesen hangzott de kipróbáltam, ls működik! már nem csak egy ajtó működik egyszerre, és a belső csomagtér nyitó is rendbejött. az autómata zárást is megtanulja, csak egy gondom maradt, most a bal hátsó ajtó nem záródik együtt a többivel, ha bal elölről, bentről zárom. nyitni nitja, zárni nem zárja...
Naplózva
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #5947 Dátum: 2011.04.20 szerda, 17:19:50 »

nna akkor most odáig magvagyok, hogy hibátlanul működik a központim, mindent egyszerre zár-nyit. működik teljesen a csomagtérajtóm is. végigjátszom az automata zárás programozását, mikor visszateszem a gyújtást, egyet sípol is. de még mindig nincs automata zárásom. csinálhatom akárhányszor, mindig egyet csippan. utána elindulok, baszik bezárni 20km/h-ig. többször végigjátszottam, és mégsem. ez hogy lehet?
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #5948 Dátum: 2011.04.20 szerda, 17:22:50 »

Sziasztok!   Új vagyok még a fórumon, nem is olvastam végig még mindent, de hirtelen nem találtam megoldást a köv. problémára: Elromlott a Mondeom, 2002 évj. TDDI motoros (115 LE) slusszkulcsom elektromos része. Nem zár nem nyit, de indulni indul vele a jármű.
Lehet ezt javítani,vagy mi ilyenkor a megoldás, szeretném a távirányítás funkciót újból élvezni. Picit hasznos a dolog.
Kérek egy jó ötletet!

Próbáld meg levenni akku sarut (1-2 percre). Nekem is egyszer minden előzmény nélkül besz@rt a távitányítás, és ez használt!
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5949 Dátum: 2011.04.20 szerda, 17:23:05 »

nna akkor most odáig magvagyok, hogy hibátlanul működik a központim, mindent egyszerre zár-nyit. működik teljesen a csomagtérajtóm is. végigjátszom az automata zárás programozását, mikor visszateszem a gyújtást, egyet sípol is. de még mindig nincs automata zárásom. csinálhatom akárhányszor, mindig egyet csippan. utána elindulok, ***ik bezárni 20km/h-ig. többször végigjátszottam, és mégsem. ez hogy lehet?
asszem utána még nyitni-zárni kell rajta egyet
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 112 113 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 125 126 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.107 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.