Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 01:05:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 113 114 115 116 117 118 119 [120] 121 122 123 124 125 126 127 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11191861 alkalommal)
0 Felhasználó és 60 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5950 Dátum: 2011.04.20 szerda, 17:23:34 »

Próbáld meg levenni akku sarut (1-2 percre). Nekem is egyszer minden előzmény nélkül besz@rt a távitányítás, és ez használt!
inkább 30-ra, hogy tutira eltűnjön minden áram
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5951 Dátum: 2011.04.20 szerda, 21:04:46 »

nna akkor most odáig magvagyok, hogy hibátlanul működik a központim, mindent egyszerre zár-nyit. működik teljesen a csomagtérajtóm is. végigjátszom az automata zárás programozását, mikor visszateszem a gyújtást, egyet sípol is. de még mindig nincs automata zárásom. csinálhatom akárhányszor, mindig egyet csippan. utána elindulok, ***ik bezárni 20km/h-ig. többször végigjátszottam, és mégsem. ez hogy lehet?

vezetőoldali zár rossz azért nem zár be indulás után....az hogy most ki-be zár normálisan csak ideiglenes....majd elmúlik... eplus2
Naplózva
zsoli
Vendég
« Új hozzászólás #5952 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 14:39:39 »

Tudna valaki segíteni, hogy melyik a szivargyújtó biztosítéka, és honnan lehetne letölteni a biztosítéktábla leírását? Az enyémről hiányzik a leírás.
Naplózva
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #5953 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 15:45:02 »

Tudna valaki segíteni, hogy melyik a szivargyújtó biztosítéka, és honnan lehetne letölteni a biztosítéktábla leírását? Az enyémről hiányzik a leírás.

Szia!

Katt ide: http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf

150-154. oldal
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5954 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 15:46:28 »

Tudna valaki segíteni, hogy melyik a szivargyújtó biztosítéka, és honnan lehetne letölteni a biztosítéktábla leírását? Az enyémről hiányzik a leírás.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsoli
Vendég
« Új hozzászólás #5955 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 16:05:09 »


Szia. A füzet meg van nekem is de ott azt írja, hogy ami a biztosítékok előtt van a kis rekesz amit ki kell venni elvileg azon lenne a leírás, de nekem azon nincsen semmi.
Naplózva
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #5956 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 20:01:43 »

vezetőoldali zár rossz azért nem zár be indulás után....az hogy most ki-be zár normálisan csak ideiglenes....majd elmúlik... eplus2


köszi, nagyon szégyenlem magam, de én basztam el a dolgot... nem olvastam figyelmesen végig hogyan kell bekapcsolni a funkciót... viszont miután végigolvastam és megcsinálta immáron az egész tortúrát, azóta működik az autómata zárás... Cheesy
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5957 Dátum: 2011.04.21 csütörtök, 20:11:15 »

köszi, nagyon szégyenlem magam, de én ***tam el a dolgot... nem olvastam figyelmesen végig hogyan kell bekapcsolni a funkciót... viszont miután végigolvastam és megcsinálta immáron az egész tortúrát, azóta működik az autómata zárás... Cheesy

akkor az más tészta....
nekem addig mig nem cseréltem ki nem működött a dolog, de a cseréhez az kellett hogy kizárjon a kocsi....na ott telt be a pohár.... szomoru1
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #5958 Dátum: 2011.04.26 kedd, 09:45:24 »


Na találtam. Ez jó lehet az enyémhez?
Átjöttem ide, mert ez mégis elektromos cuccos.
Köszi, T.

http://www.dealextreme.com/p/u381-obd2-eobd2-memo-scanner-with-live-data-display-and-software-cd-16546
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5959 Dátum: 2011.04.26 kedd, 09:55:27 »

Na találtam. Ez jó lehet az enyémhez?
Átjöttem ide, mert ez mégis elektromos cuccos.
Köszi, T.

http://www.dealextreme.com/p/u381-obd2-eobd2-memo-scanner-with-live-data-display-and-software-cd-16546

Akkor mar inkabb ez, legalabbis a hozzaszolasok szerint:

http://www.dealextreme.com/p/u581-can-obdii-eobdii-memo-scanner-with-live-data-16925

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #5960 Dátum: 2011.04.26 kedd, 09:58:26 »

Akkor mar inkabb ez, legalabbis a hozzaszolasok szerint:

http://www.dealextreme.com/p/u581-can-obdii-eobdii-memo-scanner-with-live-data-16925

AndyA
Ok köszi! Rendeltél már tőlük?
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
tormab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31

tormab@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5961 Dátum: 2011.04.26 kedd, 13:56:19 »

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség nekem. Múlt pénteken reggel nem indult el a mondim. Kerepelés hallatszott a motortérből, a mutatók a műszerfalon kimentek maximumig, villódzott a belső lámpa. Akku ki, másik be--->elindult. Mondom hurrá. Vettem egy új akkut, DE vasárnap reggel ismét megismétlődött. Új akku ki régi be, indul... Mondom WTF!! Mi lehet a hibás? Önindító? Trafó? Vagy mi?

+ autóban benne van a gáz, legutolsó állítás után check-engine, gyenge keverék. Lehet, hogy az elektronika letilt, akku ki-be után törlődik a hibakód és azért indul?

Köszönöm előre is!
Naplózva

MK3 2.0 16v Automata Ghia (2001.06)
badzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


a másik egy Honda CBR600RR '07...


E-mail
« Új hozzászólás #5962 Dátum: 2011.04.26 kedd, 15:20:06 »

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség nekem. Múlt pénteken reggel nem indult el a mondim. Kerepelés hallatszott a motortérből, a mutatók a műszerfalon kimentek maximumig, villódzott a belső lámpa. Akku ki, másik be--->elindult. Mondom hurrá. Vettem egy új akkut, DE vasárnap reggel ismét megismétlődött. Új akku ki régi be, indul... Mondom WTF!! Mi lehet a hibás? Önindító? Trafó? Vagy mi?

+ autóban benne van a gáz, legutolsó állítás után check-engine, gyenge keverék. Lehet, hogy az elektronika letilt, akku ki-be után törlődik a hibakód és azért indul?

Köszönöm előre is!

Nem lehet, hogy egy főkábel kontakthiba? És amikor akkut cserélsz, megmozdul, lesz kis kontakt, aztán menet közben szétrázódik és újra ettől nem indul?
Naplózva

'05 mk3 kombi, 2.0 TDCi, F1 automata, GHIA+
tormab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31

tormab@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5963 Dátum: 2011.04.26 kedd, 15:51:00 »

Nem lehet, hogy egy főkábel kontakthiba? És amikor akkut cserélsz, megmozdul, lesz kis kontakt, aztán menet közben szétrázódik és újra ettől nem indul?

A fene sem tudja. Este még megy, reggel nem:) Végig kellene nézni a kábeleket?!  falbav rinya
Naplózva

MK3 2.0 16v Automata Ghia (2001.06)
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5964 Dátum: 2011.04.27 szerda, 09:48:58 »

ártakom ide kérdésem mivel az általánosban senki se ötletlet...

Szombaton kiszedtem a ventit, seperc alatt kint volt a kesztyűtartó, alsó borítás és a venti is. Viszont a venti házát már nem sikerült leszednem, a fém kis rögzítők könnyen lepattinthatóak de a műanyag rögzítő füleket meg se tudtam mozdítani, eltörni meg nem akartam.
Sikerült megállapítanom, hogy az elzáró könnyedén mozgatható, a motor is működik, tengelye is forog csak épp az elzárót nem mozgatja. Olyan mintha motor és az elzáró között nem lenne kapcsolat (eltört a tengely?). Valakinek valami tapasztalata?
Sajna a motort se bírtam kiszerelni, igaz csak 2 csavar tartja de oda epp, hogy csak kézzel be tudok nyúlni de csavarhúzó már nem fér be...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
badzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


a másik egy Honda CBR600RR '07...


E-mail
« Új hozzászólás #5965 Dátum: 2011.04.27 szerda, 10:44:21 »

A fene sem tudja. Este még megy, reggel nem:) Végig kellene nézni a kábeleket?!  falbav rinya
Szerintem elsőnek nézd meg a töltésed, műszerrel. Alapjáraton is 14V körül kéne töltsön. Aztán meg nézd meg az akkutól elmenő kábeleket, a test általában valahol a blokk/váltó környékén szokott egy csavarral rögzítve lenni és onnan megy a kasznira egy másik kábelen, a pozitív meg közvetlenül az önindítóra megy. Ezek a csavarok (főleg a testkábelé) ki tud lazulni, vagy akár oxidálódni is, meg kell húzni, mozgatni. Persze lehet törés is a kábelekben, az nehezebben kimérhető.
Mondeo ügyileg még nem vagyok nagyon képben elektromosan, de ez általános probléma szokott lenni ilyen esetben.
Naplózva

'05 mk3 kombi, 2.0 TDCi, F1 automata, GHIA+
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5966 Dátum: 2011.04.27 szerda, 10:52:58 »

Gem modult merre találom bal vagy jobb oldalon és honnan tudom meg hogy együtt működne-e egy tempomattal? nekem van mind a két pedálon(fék, kuplung) kapcsoló ahogy láttam de mindjárt lefotózom ha ez nem elég. ha ezek megvannak akkor sokat kell még küzdeni?
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
tormab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31

tormab@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5967 Dátum: 2011.04.27 szerda, 14:39:02 »

Szerintem elsőnek nézd meg a töltésed, műszerrel. Alapjáraton is 14V körül kéne töltsön. Aztán meg nézd meg az akkutól elmenő kábeleket, a test általában valahol a blokk/váltó környékén szokott egy csavarral rögzítve lenni és onnan megy a kasznira egy másik kábelen, a pozitív meg közvetlenül az önindítóra megy. Ezek a csavarok (főleg a testkábelé) ki tud lazulni, vagy akár oxidálódni is, meg kell húzni, mozgatni. Persze lehet törés is a kábelekben, az nehezebben kimérhető.
Mondeo ügyileg még nem vagyok nagyon képben elektromosan, de ez általános probléma szokott lenni ilyen esetben.


Köszönöm az észrevételed! Utána járok!
Naplózva

MK3 2.0 16v Automata Ghia (2001.06)
szg
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164


E-mail
« Új hozzászólás #5968 Dátum: 2011.04.27 szerda, 17:19:59 »

A GEM modul a motorvezérlő felett (alatt?) van, ha kiveszed a kesztyűtartót és az ott lévő kárpitot, akkor látszik.
A tempomathoz nincs köze.

A fékpedálnál két kapcsolónak kell lennie, tempomat esetén.

Sz.G.

Gem modult merre találom bal vagy jobb oldalon és honnan tudom meg hogy együtt működne-e egy tempomattal? nekem van mind a két pedálon(fék, kuplung) kapcsoló ahogy láttam de mindjárt lefotózom ha ez nem elég. ha ezek megvannak akkor sokat kell még küzdeni?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5969 Dátum: 2011.04.27 szerda, 18:56:08 »

A GEM modul a motorvezérlő felett (alatt?) van, ha kiveszed a kesztyűtartót és az ott lévő kárpitot, akkor látszik.
A tempomathoz nincs köze.

A fékpedálnál két kapcsolónak kell lennie, tempomat esetén.

Sz.G.


De legalabbis jo, ha megvan a masodik kapcsolo csatlakozoja. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5970 Dátum: 2011.04.27 szerda, 20:38:13 »

ártakom ide kérdésem mivel az általánosban senki se ötletlet...

Szombaton kiszedtem a ventit, seperc alatt kint volt a kesztyűtartó, alsó borítás és a venti is. Viszont a venti házát már nem sikerült leszednem, a fém kis rögzítők könnyen lepattinthatóak de a műanyag rögzítő füleket meg se tudtam mozdítani, eltörni meg nem akartam.
Sikerült megállapítanom, hogy az elzáró könnyedén mozgatható, a motor is működik, tengelye is forog csak épp az elzárót nem mozgatja. Olyan mintha motor és az elzáró között nem lenne kapcsolat (eltört a tengely?). Valakinek valami tapasztalata?
Sajna a motort se bírtam kiszerelni, igaz csak 2 csavar tartja de oda epp, hogy csak kézzel be tudok nyúlni de csavarhúzó már nem fér be...
én még nem találkoztam hasonló problémával.Talán Motorcraft látott többet már ilyet.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #5971 Dátum: 2011.04.28 csütörtök, 00:20:07 »

A GEM modul a motorvezérlő felett (alatt?) van, ha kiveszed a kesztyűtartót és az ott lévő kárpitot, akkor látszik.
A tempomathoz nincs köze.

A fékpedálnál két kapcsolónak kell lennie, tempomat esetén.

Sz.G.

Kesztyütartó kiszedése nélkül is kijön.Fölösleges kiszedni.Alá bújsz és kijön,de a motortérben kell kilazítani a csavart mert együtt van a PCM modullal.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #5972 Dátum: 2011.04.28 csütörtök, 09:53:27 »

én még nem találkoztam hasonló problémával.Talán Motorcraft látott többet már ilyet.....

Tegnap este írtam is neki mailt. Talán bontott már szét ilyet...
Az etis-ben találtam robbantott ábrát is erről de nem sokat segített.
Mindenesetre köszi az ötletet.

a 3-as lenne a motor, a 11-es meg a záró "ajtó" ha nem tévedek

« Utoljára szerkesztve: 2011.04.28 csütörtök, 09:57:15 írta mondejoooooo » Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #5973 Dátum: 2011.04.30 szombat, 16:50:45 »

az elmúlt 3évben annyiszor elmaradt, hogy ránézzek a hűtő sofőr felőli alsó sarkán lévő csatira, (pedig sokszor elhangzott már itt ez a porbléma) de mivel múlt 7végén másfél óra araszolás után +főzte a vizet gondoltam essünk neki


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

szóval elvan szenesedve az a csati

a venti eddig is csak a max fordulatot ismerte, de most már azt se, kétségbe esetten próbálom hívni Vik bácsit, csak most nem bírom elérni, remélem 1ben marad a kocsi...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5974 Dátum: 2011.04.30 szombat, 17:21:50 »

az elmúlt 3évben annyiszor elmaradt, hogy ránézzek a hűtő sofőr felőli alsó sarkán lévő csatira, (pedig sokszor elhangzott már itt ez a porbléma) de mivel múlt 7végén másfél óra araszolás után +főzte a vizet gondoltam essünk neki


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

szóval elvan szenesedve az a csati

a venti eddig is csak a max fordulatot ismerte, de most már azt se, kétségbe esetten próbálom hívni Vik bácsit, csak most nem bírom elérni, remélem 1ben marad a kocsi...

De miért kell ehhez szerelőt hivni?
levágod a csatit csúszósarukat veszel (kb 100ft) és rárakod....
sőőőőőőtttt veszel sorkapcsot 2db-ost és ennyi...
nem olyan bonyi ez....fél óra és tuti a verdád... eljen
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5975 Dátum: 2011.04.30 szombat, 17:47:29 »

De legalabbis jo, ha megvan a masodik kapcsolo csatlakozoja. :-)

AndyA

ja sajnos az nincs szóval  nagyobb küzdés lesz mint gondoltam így ezt már tuti nem itthon csinálom. de most még ez csak terv amíg nincs lecserélve a szíjfeszítő meg a szíj.
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #5976 Dátum: 2011.04.30 szombat, 18:54:02 »

De miért kell ehhez szerelőt hivni?
levágod a csatit csúszósarukat veszel (kb 100ft) és rárakod....
sőőőőőőtttt veszel sorkapcsot 2db-ost és ennyi...
nem olyan bonyi ez....fél óra és tuti a verdád... eljen

én is így gondoltam el is mentem a cromaxba a Szentmihályi útra, hogy vegyek csatit
azt mondta az eladó srác, csak komplett kábelköteget lehet venni 46000 forintért,
 de ha azt felrakom újra össze fog égni szóval meg kéne keresni a hiba okát...
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5977 Dátum: 2011.04.30 szombat, 18:58:39 »

én is így gondoltam el is mentem a cromaxba a Szentmihályi útra, hogy vegyek csatit
azt mondta az eladó srác, csak komplett kábelköteget lehet venni 46000 forintért,
 de ha azt felrakom újra össze fog égni szóval meg kéne keresni a hiba okát...
De Bunyek nem csatit írt, hanem csúszósarut.... vigyor3  levágod a csatit a p.csába, forrasztasz csúszósarukat a helyére, leszigeteled őket, és azokat nyomod fel a csati helyett ..kb 36 forint 40 fillérből kijössz a 46000 helyett vigyor3 wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #5978 Dátum: 2011.04.30 szombat, 19:07:06 »

De Bunyek nem csatit írt, hanem csúszósarut.... vigyor3  levágod a csatit a p.csába, forrasztasz csúszósarukat a helyére, leszigeteled őket, és azokat nyomod fel a csati helyett ..kb 36 forint 40 fillérből kijössz a 46000 helyett vigyor3 wave
JA!! Tényleg!!! Juhéééééé!!! Wink worship
Naplózva
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #5979 Dátum: 2011.04.30 szombat, 19:07:57 »

JA!! Tényleg!!! Juhéééééé!!! Wink worship
na jó de nem lesz semmi baj fogja bírni a verda?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5980 Dátum: 2011.04.30 szombat, 19:12:38 »

na jó de nem lesz semmi baj fogja bírni a verda?
Miért ne bírná?? A gyárid is csak azért égett szét mert gyárilag kispórólták belőle a kontakt zsírt, aztán jó kontaktos lett, megnőtt az ellenállás a csatinál, ez hozza magával a melegedést, aztán meg jól szétégett.. vigyor3 nyes
A lényeg, hogy legyen jó a kontakt mindenhol!!
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #5981 Dátum: 2011.04.30 szombat, 19:19:37 »

Miért ne bírná?? A gyárid is csak azért égett szét mert gyárilag kispórólták belőle a kontakt zsírt, aztán jó kontaktos lett, megnőtt az ellenállás a csatinál, ez hozza magával a melegedést, aztán meg jól szétégett.. vigyor3 nyes
A lényeg, hogy legyen jó a kontakt mindenhol!!
na, bocs az értetlenkedésért, de most már csak az az 1 kérdésem maradt,.
 hogyha ezt meg csinálom, akkor vissza kapom a ventilátor rendes működését?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5982 Dátum: 2011.04.30 szombat, 19:24:52 »

na, bocs az értetlenkedésért, de most már csak az az 1 kérdésem maradt,.
 hogyha ezt meg csinálom, akkor vissza kapom a ventilátor rendes működését?
Elvileg igen...ha más nincs tönkre menve... de első lépésként ezt csináld meg, nem kerül semmibe, aztán majd meglátod...minden hibára van megoldás! wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5983 Dátum: 2011.04.30 szombat, 21:20:54 »

na, bocs az értetlenkedésért, de most már csak az az 1 kérdésem maradt,.
 hogyha ezt meg csinálom, akkor vissza kapom a ventilátor rendes működését?

de zsugorcsövet tegyél rá vagy valami szigetelést kivülről is nehogy összeérjen...
enyém 2 éve megy mióta megcsináltam igy....adtam egy esélyt szerviznek,de még a klimavezérlőt is kiakarták cseréltetni velem azt ennyi baja volt....vakon voltak teljesen....inkább nekiestem én.... szomoru1
ha nem javul meg, akkor elment az előtétellenálás is vagy más bibi is van...de jólessz az... eljen
Naplózva
BBakos
Vendég
« Új hozzászólás #5984 Dátum: 2011.04.30 szombat, 22:28:50 »

bátor vagyok,de nem vakmerő, tehát magát a lánccserét szakemberre bízom. neki pát óra és elméletileg nincs további kár, nekem egy nap+elqrás lehetőség további ktg-gel. elméletileg tudom mit kellene csinálni, de elméletben műkorcsolyázni is tudok... a tapasztalat természetesen megy a fórumra!

Sziasztok,

nos kész a jármű. Aki nem olvasta az elejét, leírom mert sztem másnak is hasznos lehet.

Az autó hidegen nehezen indult, de ha reggel beindult utána a nap során pöccre indult. Motor szépen jár, nem füstöl nem csörög, nem eszi az olajat. Egyszer csak átmegy vészüzemmódba. Kódkiolvasás: henger 1. kopogáshatár elérve. Ford szervíz szerint mindent cserélni kell (kb a bal hátsó index kivételével), díj: kb 370 + munkadíj. Hiba nem törölhető.

Ezek után az a szerelő, aki kb 4ekm-mel ezelőtt a résolaj kapcsolót cserélte megnézte a résolaj veszteséget. Szerinte tök jó, nem érti mi lehet a gond. hibát nem tudja törölni, még akkor sem, ha újra beírja a csúcsok kódjait. A ford szervizes szerit az 1-es 4-es csúcs résolajveszteség különbsége 40%-nál is nagyobb a 2-3-aséhoz képest, tehát csere minden. De ezt olyan komolyan mondta, hogy még a szerelő srác is megingott.

Ezután mind a négy csúcs kivesz, szerelő elviszi egy porlasztóshoz és bemérik. Szerintük a résolajveszteség OK, porlasztási kép OK. Talán az egyes csúcs kissé gyengébb ,de amúgy OK. Kéz felemel. Itt csak tényleg az segíthet, aki ebben profi.

Nos a profi porlasztós szerint a csúcsok valóban nem szorulnak sem felújításra sem cserére, pusztán csak takarításra és újra kódolásra. Ezt 15eFt/db-ért meg is csinálták. Utána csúcs vissza, újrakódol és minden újra tökéletes.

A nevek:
k...g lehúzós fordszervíz: Gyöngyös
korrekt nem lehúzós szerelő: Nagy Árpád, Pusztaszabolcs
profi dieselszervíz: mpdiesel, Budapest

A tanulság: A márkaszerviz csak arra jó, hogy lepecsételje a szervizfüzetet, meg hogy jól leszedjenek. Ha bajod van inkább keress egy hozzá értő embert.

További balesetmentest!

Ákos
Naplózva
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #5985 Dátum: 2011.04.30 szombat, 22:52:50 »

Hát ez sajnos mindenhol így van. Minden márkaszerviz csak a pénzed akarja.
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
teo
Vendég
« Új hozzászólás #5986 Dátum: 2011.04.30 szombat, 22:53:21 »


Nos a profi porlasztós szerint a csúcsok valóban nem szorulnak sem felújításra sem cserére, pusztán csak takarításra és újra kódolásra. Ezt 15eFt/db-ért meg is csinálták. Utána csúcs vissza, újrakódol és minden újra tökéletes.

...
A tanulság: A márkaszerviz csak arra jó, hogy lepecsételje a szervizfüzetet, meg hogy jól leszedjenek. Ha bajod van inkább keress egy hozzá értő embert.

További balesetmentest!

Ákos

Értjük azt, miért segít az újrakódolás? Ugyanis, decemberben nekem is ez történt a Filepnél (némileg olcsóbban), és azóta jól van.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #5987 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 07:54:24 »

Értjük azt, miért segít az újrakódolás? Ugyanis, decemberben nekem is ez történt a Filepnél (némileg olcsóbban), és azóta jól van.
értjük.
Az újrakalibrálás a porlasztó tulajdonságainak a gyári elméleti értéktől való eltérésének mérését jelenti.
A befecskendezés akkor lesz jó, ha a gyár által tervezett porlasztási mennyiség megy be.
A porlasztók gyártási pontossága nagyon jó, de még ekkor is van valamekkora tolerancia. Ahhoz, hogy jó legyen a porlasztás, a gyári értékektől való eltérését megmérik, ebből lesz a kalibrációs kód.
A kalibrációs kódot rögzítik az ECU-ben (programozás), az ecu ennek figyelembe vételével vezérli a befecskendezést.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5988 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 08:01:03 »

értjük.
Az újrakalibrálás a porlasztó tulajdonságainak a gyári elméleti értéktől való eltérésének mérését jelenti.
A befecskendezés akkor lesz jó, ha a gyár által tervezett porlasztási mennyiség megy be.
A porlasztók gyártási pontossága nagyon jó, de még ekkor is van valamekkora tolerancia. Ahhoz, hogy jó legyen a porlasztás, a gyári értékektől való eltérését megmérik, ebből lesz a kalibrációs kód.
A kalibrációs kódot rögzítik az ECU-ben (programozás), az ecu ennek figyelembe vételével vezérli a befecskendezést.
Lehet rosszul gondolom, de nem ugyanazt a kódot adják meg újra, ami amúgy is meg volt adva??
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5989 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 10:37:28 »

Lehet rosszul gondolom, de nem ugyanazt a kódot adják meg újra, ami amúgy is meg volt adva??

Az nem lesz jo, mert az az ujkori allapotot rogziti, amihez kepest avulast szamit a komputer. Ujra kell merni a pillanatnyiallapotot es azt a kodot beirni. Viszont nem tudom, ilyet csinal-e valaki. Ha nem, jobb nem nyulni hozza. Mielott barki beszolna, mit okosmodom, forras: Vik. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #5990 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 11:11:31 »

Szevasztok!
Menetfényt akarok bekötni és érdeklődnék hogy mire lehet rákötni bekötni hogy a törvénynek megfelelően müködjön?Huh??
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #5991 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 13:27:28 »

Szevasztok!
Menetfényt akarok bekötni és érdeklődnék hogy mire lehet rákötni bekötni hogy a törvénynek megfelelően müködjön?Huh??

Hali
Egy az-az egy darab kapcsoló relé.
 
KAPCSOLT  - vezérelt LÁBAk - + aksiról biztosítékon keresztül
KAPCSOLÓ - vezérlő LÁBAK  -  egyik láb gyújtásról +, másik láb parkolóról / helyzetjelzőről / +
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #5992 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 13:33:37 »


Esetleg ha bele akarsz nyúlni az automatikus működésbe / nem szeretnéd, hogy mindig világytson  valami / ,
a gyújtás vagy a parkoló +-ot egy kis kapcsolón keresztül vezeted amit szükség esetén akár ki is kapcsolhatsz.  integet2
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #5993 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 14:33:37 »

Esetleg ha bele akarsz nyúlni az automatikus működésbe / nem szeretnéd, hogy mindig világytson  valami / ,
a gyújtás vagy a parkoló +-ot egy kis kapcsolón keresztül vezeted amit szükség esetén akár ki is kapcsolhatsz.  integet2
köszi eddig már én is lejutottam hogy kapcsolóval meg lehetne oldani de ki szeretném hagyni a ládás korszakot  worship
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5994 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 18:00:08 »

Az nem lesz jo, mert az az ujkori allapotot rogziti, amihez kepest avulast szamit a komputer. Ujra kell merni a pillanatnyiallapotot es azt a kodot beirni. Viszont nem tudom, ilyet csinal-e valaki. Ha nem, jobb nem nyulni hozza. Mielott barki beszolna, mit okosmodom, forras: Vik. :-)

AndyA
Ezek szerint a kopás mértékét rejtik el az új kódban? Kiváncsi vagyok ebben az országban ezt valaki pontosan meg tudja-e csinálni.. vigyor3 Wink őszinte leszek..szerintem nem vigyor3  gondolom adnak egy olyan kódot ami mindent visz(jolly joker) aztán amíg mechanikusan teljesen össze nem f.ssa magát a porlasztó addíg az ecu nem pofáz vissza izzításjelzővel, meg sehogy.. vigyor3 eplus2   kilyukad egy-két dugattyú...ezer oka lehet.. eplus2 Tongue
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #5995 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 18:55:56 »

Ezek szerint a kopás mértékét rejtik el az új kódban? Kiváncsi vagyok ebben az országban ezt valaki pontosan meg tudja-e csinálni.. vigyor3 Wink őszinte leszek..szerintem nem vigyor3  gondolom adnak egy olyan kódot ami mindent visz(jolly joker) aztán amíg mechanikusan teljesen össze nem f.ssa magát a porlasztó addíg az ecu nem pofáz vissza izzításjelzővel, meg sehogy.. vigyor3 eplus2   kilyukad egy-két dugattyú...ezer oka lehet.. eplus2 Tongue

Nem joker kod van, hanem az injektor szarara irt eredeti. Azt szoktak ujrakodolni, de Vik szerint ez nem jo otlet, mert torli az avultatas ertekeket. Facelift elottibol amugy ki sem olvashato a kod, ellenorizni sem lehet, mi van beleirva. F1-F2-nel ki lehet olvasni, de az is csak annyit mond meg, hogy azok a kodok vannak-e benne, amik az injektorokon szerepelnek - az avultatasi indo nemigen ferheto hozza akkor sem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #5996 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 18:56:49 »

Ezek szerint a kopás mértékét rejtik el az új kódban? Kiváncsi vagyok ebben az országban ezt valaki pontosan meg tudja-e csinálni.. vigyor3 Wink őszinte leszek..szerintem nem vigyor3  gondolom adnak egy olyan kódot ami mindent visz(jolly joker) aztán amíg mechanikusan teljesen össze nem f.ssa magát a porlasztó addíg az ecu nem pofáz vissza izzításjelzővel, meg sehogy.. vigyor3 eplus2   kilyukad egy-két dugattyú...ezer oka lehet.. eplus2 Tongue
szerintem az újrakódolással resetelik a csúcsok addigi eltárolt működési adatait az ecuban,így az az első beindítás után kénytelen megtanulni a "megváltozott" értékeket és azok alapján próbálja a gyári porlasztási mennyiséget ismét beállítani.amennyiben ez még belefér a toleranciába akkor jól vagy jobban fog működni az autó mint előtte-amikor már izzítójelet dobott 1-1 csúcs.
A felújított csúcsokat meg komolyabb próbapadon újratudják kódolni,ill új kalibrációs kódot tud neki készíteni a berendezés,amivel az ecu ismét felismeri a csúcsot,és a tolerancián belül ismét a gyári porlasztási mennyiséget fogja megpróbálni beállítani.
egyébként szerintem nincs ezzel semmi gond,ha valaki feltudja fogni hogy ez nem perpétum mobile.nem olyan rossz ha elmegy egy garnitúra csúcs 250-300e km-t.Ha átlagfelhasználót veszünk mondjuk 20-30e km/év,akkor az legalább tíz év boldog használatot jelent  nyes .
Aki meg 50-70e km-t megy évente az cserélgesse 4 évente.Addigra meg is hozza a üzán az árát.Ez a valamit valamiért.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5997 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 19:18:17 »

szerintem az újrakódolással resetelik a csúcsok addigi eltárolt működési adatait az ecuban,így az az első beindítás után kénytelen megtanulni a "megváltozott" értékeket és azok alapján próbálja a gyári porlasztási mennyiséget ismét beállítani.amennyiben ez még belefér a toleranciába akkor jól vagy jobban fog működni az autó mint előtte-amikor már izzítójelet dobott 1-1 csúcs.
A felújított csúcsokat meg komolyabb próbapadon újratudják kódolni,ill új kalibrációs kódot tud neki készíteni a berendezés,amivel az ecu ismét felismeri a csúcsot,és a tolerancián belül ismét a gyári porlasztási mennyiséget fogja megpróbálni beállítani.
egyébként szerintem nincs ezzel semmi gond,ha valaki feltudja fogni hogy ez nem perpétum mobile.nem olyan rossz ha elmegy egy garnitúra csúcs 250-300e km-t.Ha átlagfelhasználót veszünk mondjuk 20-30e km/év,akkor az legalább tíz év boldog használatot jelent  nyes .
Aki meg 50-70e km-t megy évente az cserélgesse 4 évente.Addigra meg is hozza a üzán az árát.Ez a valamit valamiért.
Mondjuk, ha Ci-m lenne és elmenne 250-300 ezret egy garnitúra csúcs,(ovastunk már ilyet is) vigyor3 akkor biztosan nem gondolkodnék felújításon, csak is újban..
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
teo
Vendég
« Új hozzászólás #5998 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 19:42:20 »

értjük.
Az újrakalibrálás a porlasztó tulajdonságainak a gyári elméleti értéktől való eltérésének mérését jelenti.
A befecskendezés akkor lesz jó, ha a gyár által tervezett porlasztási mennyiség megy be.
A porlasztók gyártási pontossága nagyon jó, de még ekkor is van valamekkora tolerancia. Ahhoz, hogy jó legyen a porlasztás, a gyári értékektől való eltérését megmérik, ebből lesz a kalibrációs kód.
A kalibrációs kódot rögzítik az ECU-ben (programozás), az ecu ennek figyelembe vételével vezérli a befecskendezést.

Okay, ezt értem. De ha egyébként nem történt beavatkozás a rendszerbe, akkor a gyárilag beütött kódot miért kell felülbírálni/update-elni? Az én magyarázatom a pcs üzeme során bekövetkezett mechanikai tulajdonságok megváltozása lenne. Az új kód ezt követné le. Szerinted?
Naplózva
teo
Vendég
« Új hozzászólás #5999 Dátum: 2011.05.01 vasárnap, 19:47:53 »

szerintem az újrakódolással resetelik a csúcsok addigi eltárolt működési adatait az ecuban,így az az első beindítás után kénytelen megtanulni a "megváltozott" értékeket és azok alapján próbálja a gyári porlasztási mennyiséget ismét beállítani.amennyiben ez még belefér a toleranciába akkor jól vagy jobban fog működni az autó mint előtte-amikor már izzítójelet dobott 1-1 csúcs.
A felújított csúcsokat meg komolyabb próbapadon újratudják kódolni,ill új kalibrációs kódot tud neki készíteni a berendezés,amivel az ecu ismét felismeri a csúcsot,és a tolerancián belül ismét a gyári porlasztási mennyiséget fogja megpróbálni beállítani.
egyébként szerintem nincs ezzel semmi gond,ha valaki feltudja fogni hogy ez nem perpétum mobile.nem olyan rossz ha elmegy egy garnitúra csúcs 250-300e km-t.Ha átlagfelhasználót veszünk mondjuk 20-30e km/év,akkor az legalább tíz év boldog használatot jelent  nyes .
Aki meg 50-70e km-t megy évente az cserélgesse 4 évente.Addigra meg is hozza a üzán az árát.Ez a valamit valamiért.

Nálam Filepék a csúcsokat feltették egy készülékre, és állítólag pár órát futott rajta egy ellenőrző folyamat. Hogy van-e kapcsolat a folyamat által kapott állapotjelentés és a generált kód között, azt nem sejtem.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 113 114 115 116 117 118 119 [120] 121 122 123 124 125 126 127 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.092 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.