Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 16:38:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 421 422 423 424 425 426 427 [428] 429 430 431 432 433 434 435 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11173813 alkalommal)
0 Felhasználó és 122 vendég van a témában
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #21350 Dátum: 2014.03.18 kedd, 18:13:00 »

tudja valaki, hogy mennyi a max töltési fesz ilyen rendszeren?

nekem jelenleg 14,8-15,6 között ugrál műszerteszt szerint, és néha elkezd világítani a töltés lámpa. még gyári generátor. én kicsit sokallom, úton van egy 120ekm-es generátor, addig meg nem használjuk a kocsit...
Tisztelt Fórumtárs!
A TIS szerint max 16 Volt. Ebben az esetben nagy valószínűséggel a generátor szénkeféi igen megkoptak. A szénkefe és a csúszógyűrű közötti szikrázás(nyomóerő hiány) megnövekedett átmeneti ellenállást okoz. Emiatt szabályozza a rendszer a generátor feszültséget a max közelébe, így biztosítva a töltő áramot wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.18 kedd, 18:19:03 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #21351 Dátum: 2014.03.18 kedd, 18:15:32 »

Én hat évesen vettem az autót, és akkor még a gyári akkumulátor volt benne. Egy vasárnap reggel indultunk volna családlátogatóba, amikor behalt az akksi és nem indította az autót, csak kerregett az önindító. nem tehettem mást, irány a Tesco és vettem ott egy Exide Excell akkumulátort, ami eddig hiba nélkül működött. Hat év alatt asszem háromszor kellett csak tölteni.
Tisztelt Fórumtárs!
Kivétel erősíti a szabályt. Szerencséd volt a TESCO-val. A gyakorlat nem ezt a tendenciát mutatja. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #21352 Dátum: 2014.03.18 kedd, 18:24:38 »

Tisztelt Fórumtárs!
Kivétel erősíti a szabályt. Szerencséd volt a TESCO-val. A gyakorlat nem ezt a tendenciát mutatja. wave
Tisztelettel László! worship
Valószínűleg én sem a Tescoban vettem volna akkumulátort, ha nem olyan hirtelen kellett volna. Mondjuk én ez esetben nem jártam pórul.
Naplózva
Janika111
Vendég
« Új hozzászólás #21353 Dátum: 2014.03.18 kedd, 18:29:23 »

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem.

Problémám a következő:  Egyik pillanatról a másikra ,,kialudt,, a műszercsoport megvilágításom, viszont a nagyobb baj, hogy ezzel egyidőben a hátsó helyzetjelzőm is. Ja és a parklámpa se működik. Végignéztem a biztosítékokat a motortérben és belül is, mindegyik fasza. Erre vettem egy lámpa kapcsolót hátha azzal van a hiba, de ez sem oldotta meg a hibát. Világításból a tompított, távolsági, ködlámpa működik, csak a hátsó helyzetjelző nem.

Valami ötlet? Előre is köszönöm... Üdv János
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21354 Dátum: 2014.03.18 kedd, 18:44:17 »

Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem.

Problémám a következő:  Egyik pillanatról a másikra ,,kialudt,, a műszercsoport megvilágításom, viszont a nagyobb baj, hogy ezzel egyidőben a hátsó helyzetjelzőm is. Ja és a parklámpa se működik. Végignéztem a biztosítékokat a motortérben és belül is, mindegyik fasza. Erre vettem egy lámpa kapcsolót hátha azzal van a hiba, de ez sem oldotta meg a hibát. Világításból a tompított, távolsági, ködlámpa működik, csak a hátsó helyzetjelző nem.

Valami ötlet? Előre is köszönöm... Üdv János

Ha a biztosítékok és kapcsoló kizárva akkor maradnak a kábelek....
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Janika111
Vendég
« Új hozzászólás #21355 Dátum: 2014.03.18 kedd, 18:46:51 »

Ha a biztosítékok és kapcsoló kizárva akkor maradnak a kábelek....

Ha kábelek, hol induljak el?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21356 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:03:39 »

Ha kábelek, hol induljak el?

Mérd meg hátul a helyzetjelzőnél, hogy odáig eljut -e az áram.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Janika111
Vendég
« Új hozzászólás #21357 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:06:43 »

Mérd meg hátul a helyzetjelzőnél, hogy odáig eljut -e az áram.

de a helyzetjelző összefügg a műszercsoport megvilágításával illetve a parklámpával? egy körön vannak?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21358 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:08:55 »

de a helyzetjelző összefügg a műszercsoport megvilágításával illetve a parklámpával? egy körön vannak?

Mindjárt megnézem TIS-ben....
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21359 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:19:23 »

Ha kábelek, hol induljak el?

Motortéri biztosítéktáblában ellenőrizd (próbalámpával) az F21-es 15A-s biztosítékot. Ezen keresztül megy feszültség a világításkapcsolóhoz.
Kapcsold be a világításkapcsolót helyzetjelzőre.
Most ellenőrizd az utastéri biztosítéktáblában az F63 és F64 biztosítékokat, hogy van-e rajtuk feszültség.

Ha motortérinél van feszültség, de az F63 és F64-nél nincs, akkor a világításkapcsoló a rossz.

Így látatlanban a motortéri F21-es lehet rossz.

Várom az eredményt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21360 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:26:46 »

de a helyzetjelző összefügg a műszercsoport megvilágításával illetve a parklámpával? egy körön vannak?

Az első-hátsó helyzetjelzők egyben vannak....jobb (F63 7,5A) és bal (F64 7,5A) oldalra bontva. 
A kapcsolóhoz a motortéri F21 (15A) -ről megy áram.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21361 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:28:05 »

Az első-hátsó helyzetjelzők egyben vannak....jobb (F63 7,5A) és bal (F64 7,5A) oldalra bontva. 
A kapcsolóhoz a motortéri F21 (15A) -ről megy áram.

+ 7 min  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21362 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:29:10 »

Motortéri biztosítéktáblában ellenőrizd (próbalámpával) az F21-es 15A-s biztosítékot. Ezen keresztül megy feszültség a világításkapcsolóhoz.
Kapcsold be a világításkapcsolót helyzetjelzőre.
Most ellenőrizd az utastéri biztosítéktáblában az F63 és F64 biztosítékokat, hogy van-e rajtuk feszültség.

Ha motortérinél van feszültség, de az F63 és F64-nél nincs, akkor a világításkapcsoló a rossz.

Így látatlanban a motortéri F21-es lehet rossz.

Várom az eredményt.

Azt mondta a biztik jók mindenhol és kapcsolót is próbált másikat....
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21363 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:29:55 »

+ 7 min  hehe

Lassú vagyok eplus2....be kellett izzítani a másik gépet amin van TIS.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21364 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:30:42 »

Azt mondta a biztik jók mindenhol és kapcsolót is próbált másikat....

Sokan mondták már biztosítékra, hogy jó.
Nem tudom lámpával nézte-e végig vagy szemre.......mert az nem elég.

Ha úgy csinálja, ahogy írtam, akkor jó eséllyel lesz már eredmény, hogy hol lehet a hiba.
Vezetékekkel én még hozakodnék elő, mert első-hátsó helyzetjelzők....műszercsoport........ ezeknek egyszerre nem lehet hiba a vezetékeiben és nem is szokott.
Vagy a betáp F21 hibádzik vagy ha a kapcsolón tuti átmegy a power, akkor a belső tábla "ledobhatta az ékszíjat". De a kapcsoló csatlakozóját is érdemes megnézni, mert ha ott az érintkező beégett, akkor hiába a kapcsoló csere-bere.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.18 kedd, 19:34:49 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21365 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:38:45 »

Sokan mondták más biztosítékra, hogy jó.
Nem tudom lámpával nézte-e végig vagy szemre.......mert az nem elég.

Az biztos....szemre csalóka tud lenni néha. 
Az biztos, hogy a szemével....csak azt nem tudni, hogy a biztosítékot vagy a próbalámpát nézte.  hehe
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #21366 Dátum: 2014.03.19 szerda, 11:53:05 »

tudja valaki, hogy mennyi a max töltési fesz ilyen rendszeren?

nekem jelenleg 14,8-15,6 között ugrál műszerteszt szerint, és néha elkezd világítani a töltés lámpa. még gyári generátor. én kicsit sokallom, úton van egy 120ekm-es generátor, addig meg nem használjuk a kocsit...
Igaz nekem mk2 van és a teljesen felújított generátorral hasonló értékek 14,3-15,5 között ugrál, de nekem most csak akkor világít a töltés lámpám, amikor szabad neki.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #21367 Dátum: 2014.03.19 szerda, 11:58:51 »

Tisztelt Fórumtárs!
A gyári és a később vásárolt akkumulátorok között az a különbség, hogy a gyári akkumulátor az első töltés után rögtön beépítésre kerül az autóba, és nem rohad évekig, jobb esetben hónapokig, egy raktárban minden kezelés nélkül. Amikor én vettem egy új akkut és nem találtam rajta a gyártási évet, felhívtam a gyártó céget. Érdeklődtem a hiányzó dátum után. A válasz az volt a műszaki igazgatótól, hogy ez az adat nem publikus. Ebből következik, hogy megvásárolhatunk egy akár 5 éves nem használt és sajnos egyáltalán nem kezelt akkumulátort is, vadi új ként. Ezeket a tárolt akkukat 18 hónaponként formáló töltésre kéne tenni. Sajnos ez rendszerint elmarad, a kifejezetten öreg kezeletlen akksikat pedig  eladják akciósan a TESCO és egyébb nagy áruházakban. Na ezt nevezem én gazember munkának, és szabad rablásnak. falbav falbav falbav A gyártó cég Johnson & Condrols. Azt is tudni kell erről a cégről, hogy az egyik legnagyobb akkumulátort gyártó konzorcium, a világon. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!
Az Unixban ez úgy működik, hogy csak 90 napot állhat egy akkumulátor az üzletben, ezt a számítógépes készletet figyelő, kezelő program figyeli, hogy melyik akkumulátor mikor lett beszerezve vagyis mikor került az üzlet polcára és a 90 nap elteltével figyelmeztet és ekkor vissza kell küldeni a központba, ahol elvégzik a formáló töltést, majd visszakerül valamelyik üzlet polcára.
Üdvözlettel,
István
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21368 Dátum: 2014.03.19 szerda, 12:22:35 »

Ez a hivatalos eljárás........
De ugye a piros lámpánál sem szabad áthajtani, STOP táblánál meg kell állni, jobbról nem szabad előzni........... aztán mégsem így van mindig.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21369 Dátum: 2014.03.19 szerda, 13:04:27 »

Hétvégén generátor csere. Engem is elért a villodzó műszerfal és a hullámvasutat játszó fordulatszám.
Egyelőre még csak hidegben csinálta egyszer-kétszer, de nem kockáztatok.

Kertész utcából hozott csere generátor már nálam van. Ránézésre nagyon szépen, igényesen van megcsinálva.

A kérdés, hogy a generátor kiforgatni merre a legegyszerűbb? Kerék fele, ahogy TIS írja vagy van valami egyszerűbb módja is?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21370 Dátum: 2014.03.19 szerda, 13:09:52 »

Hétvégén generátor csere. Engem is elért a villodzó műszerfal és a hullámvasutat játszó fordulatszám.
Egyelőre még csak hidegben csinálta egyszer-kétszer, de nem kockáztatok.

Kertész utcából hozott csere generátor már nálam van. Ránézésre nagyon szépen, igényesen van megcsinálva.

A kérdés, hogy a generátor kiforgatni merre a legegyszerűbb? Kerék fele, ahogy TIS írja vagy van valami egyszerűbb módja is?

Én mindig a kerék felé szoktam kiszedni.  A műanyag légterelőt még bent a helyén szedd le, mert azzal együtt nem fog kiférni. A kormányösszekötőt kell még kiszedni a csonkállványból, hogy kényelmesebb legyen.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21371 Dátum: 2014.03.19 szerda, 13:35:41 »

Hétvégén generátor csere. Engem is elért a villodzó műszerfal és a hullámvasutat játszó fordulatszám.
Egyelőre még csak hidegben csinálta egyszer-kétszer, de nem kockáztatok.

Kertész utcából hozott csere generátor már nálam van. Ránézésre nagyon szépen, igényesen van megcsinálva.

A kérdés, hogy a generátor kiforgatni merre a legegyszerűbb? Kerék fele, ahogy TIS írja vagy van valami egyszerűbb módja is?

A TIS leírása nem feltétlenül a legcélravezetőbb. Ahhoz, hogy ott kiférjen, le kell bontani a kormányösszekötőt.

Ha azt nem akarod bántani (pl. elvileg az anyát ilyenkor nem szabad visszarakni, cserélni kellene, meg nem is mindig egyszerű kibillenteni a helyéből célszerszám nélkül), akkor a toronymerevítőt kell levenni, és a GO-szűrőt a csöveknél fogva elhúzni a helyéről a motorblokk tetejére, és felfelé ki tudod forgatni a helyéről. Alulról kell kettő, felülről egy csavart nyitni, illetve a vezetékeket kell levenni róla. Ha biztosra akarsz menni, akkor még a helyén leveszed a légterelőt róla, de azzal együtt is kijön felfelé.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21372 Dátum: 2014.03.19 szerda, 13:44:34 »

A TIS leírása nem feltétlenül a legcélravezetőbb. Ahhoz, hogy ott kiférjen, le kell bontani a kormányösszekötőt.

Ha azt nem akarod bántani (pl. elvileg az anyát ilyenkor nem szabad visszarakni, cserélni kellene, meg nem is mindig egyszerű kibillenteni a helyéből célszerszám nélkül), akkor a toronymerevítőt kell levenni, és a GO-szűrőt a csöveknél fogva elhúzni a helyéről a motorblokk tetejére, és felfelé ki tudod forgatni a helyéről. Alulról kell kettő, felülről egy csavart nyitni, illetve a vezetékeket kell levenni róla. Ha biztosra akarsz menni, akkor még a helyén leveszed a légterelőt róla, de azzal együtt is kijön felfelé.

AndyA


Igen, a kormányöszekötő ami macerás, mert az nem mostanában volt szétszedve az biztos. Gömbfejet meg nem akarom szétverni, ha nem muszáj.
Akkor felfele teszek majd egy próbát.
Köszi!  worship worship
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21373 Dátum: 2014.03.19 szerda, 13:55:07 »

Igen, a kormányöszekötő ami macerás, mert az nem mostanában volt szétszedve az biztos. Gömbfejet meg nem akarom szétverni, ha nem muszáj.
Akkor felfele teszek majd egy próbát.
Köszi!  worship worship

A kormányösszekötő gömbfejet kb 1 perc kivenni a csonkállványból.  Wink  A fenti dolgok lebontása kicsit több idő és utána még mindig ki kell szedni a generátort....ami a kerék felől pont szembe lenne veled....  Smiley 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #21374 Dátum: 2014.03.19 szerda, 16:57:11 »

Tisztelt László!
Az Unixban ez úgy működik, hogy csak 90 napot állhat egy akkumulátor az üzletben, ezt a számítógépes készletet figyelő, kezelő program figyeli, hogy melyik akkumulátor mikor lett beszerezve vagyis mikor került az üzlet polcára és a 90 nap elteltével figyelmeztet és ekkor vissza kell küldeni a központba, ahol elvégzik a formáló töltést, majd visszakerül valamelyik üzlet polcára.
Üdvözlettel,
István
[/quote
Kedves István!
Nem vonom kétségbe amit írsz. Ezt minden forgalmazónál így kellene csinálni. Azt viszont felháborítónak tartom, hogy egy több tízezer Ft áru akkumulátornak nem tudhatom a gyártási évét. Szerintem nagyon nem egyforma állapotú egy 5 éves formáló töltéssel kezelt akkumulátor, és az amelyik most gördült le a gyártósorról. Az én eredeti akkumulátoromra rá volt sütve az első töltés dátuma 11 01 2005 és 2014-be kellett cserélnem. A 5 éves formáló töltéssel életben tartott nem használt akkumulátor, akár honnan nézzük is mégiscsak 5 éves, és innen indul valójában a tényleges felhasználás kezdete. Na ezt nevezem én mégegyszer szabad rablásnak és a vásárló tudatos megkárosításának. rinya
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.20 csütörtök, 07:26:30 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21375 Dátum: 2014.03.19 szerda, 18:22:31 »

Igen, a kormányöszekötő ami macerás, mert az nem mostanában volt szétszedve az biztos. Gömbfejet meg nem akarom szétverni, ha nem muszáj.
Akkor felfele teszek majd egy próbát.
Köszi!  worship worship

Nem kell szétverni a gömbfejet, hozzá sem kell érni csak levenni a rögzítőanyát ami a csonkállványba fogja.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #21376 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 07:53:47 »

Max 16 V  min. 10.3 Volt TIS szerint.  Mérj rá azért multiméterrel is....de a 15,6 az már sok (szerintem). 

Tisztelt Fórumtárs!
A TIS szerint max 16 Volt. Ebben az esetben nagy valószínűséggel a generátor szénkeféi igen megkoptak. A szénkefe és a csúszógyűrű közötti szikrázás(nyomóerő hiány) megnövekedett átmeneti ellenállást okoz. Emiatt szabályozza a rendszer a generátor feszültséget a max közelébe, így biztosítva a töltő áramot wave
Tisztelettel László! worship

köszönöm, ma már megy fel a másik generátor. biztos kopott, mert már egy ideje néha-néha kicsit villog a műszerfal fénye
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #21377 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 08:25:02 »

köszönöm, ma már megy fel a másik generátor. biztos kopott, mert már egy ideje néha-néha kicsit villog a műszerfal fénye
eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21378 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 11:44:02 »

eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship

A "Tisztelt Fórumtárs!" lemaradt az elejéről! Kezdesz fegyelmezetlenné válni?  wave
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #21379 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 13:18:00 »

A "Tisztelt Fórumtárs!" lemaradt az elejéről! Kezdesz fegyelmezetlenné válni?  wave
eljen eljen eljen eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21380 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 14:03:10 »

eljen eljen eljen eplus2 eplus2 eplus2

Erről is lemaradt, meg még az elköszönés is! taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #21381 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 14:09:22 »

Erről is lemaradt, meg még az elköszönés is! taps taps taps taps taps

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Látom bízhatok bennetek a figyelmetek nem lanyhul. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21382 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 14:14:14 »

Tisztelt Fórumtárs!
Látom bízhatok bennetek a figyelmetek nem lanyhul. wave
Tisztelettel László! worship

Mindjárt más, nem? taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #21383 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 19:37:07 »

Tisztelt László!
Az Unixban ez úgy működik, hogy csak 90 napot állhat egy akkumulátor az üzletben, ezt a számítógépes készletet figyelő, kezelő program figyeli, hogy melyik akkumulátor mikor lett beszerezve vagyis mikor került az üzlet polcára és a 90 nap elteltével figyelmeztet és ekkor vissza kell küldeni a központba, ahol elvégzik a formáló töltést, majd visszakerül valamelyik üzlet polcára.
Üdvözlettel,
István
[/quote
Kedves István!
Nem vonom kétségbe amit írsz. Ezt minden forgalmazónál így kellene csinálni. Azt viszont felháborítónak tartom, hogy egy több tízezer Ft áru akkumulátornak nem tudhatom a gyártási évét. Szerintem nagyon nem egyforma állapotú egy 5 éves formáló töltéssel kezelt akkumulátor, és az amelyik most gördült le a gyártósorról. Az én eredeti akkumulátoromra rá volt sütve az első töltés dátuma 11 01 2005 és 2014-be kellett cserélnem. A 5 éves formáló töltéssel életben tartott nem használt akkumulátor, akár honnan nézzük is mégiscsak 5 éves, és innen indul valójában a tényleges felhasználás kezdete. Na ezt nevezem én mégegyszer szabad rablásnak és a vásárló tudatos megkárosításának. rinya
Tisztelettel László! worship

Tisztelt Lászó!
Teljesen egyetértek veled mindenben, én csak azt irtam, le, hogy az Unixban, hogyan működik, sajnos a multikban soha nem fog így működni, mert ők nem fognak akkumulátoros műhelyt fenntartani, meg akkumulátoros szakembereket alkalmazni sem.  szomoru1
Üdvözlettel, István
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21384 Dátum: 2014.03.21 péntek, 00:58:38 »

Tisztelt Fórumtárs!
Látom bízhatok bennetek a figyelmetek nem lanyhul. wave
Tisztelettel László! worship
Szia Laci!
Látom újra formában vagy.  eplus2 wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #21385 Dátum: 2014.03.21 péntek, 08:11:11 »

Szia Laci!
Látom újra formában vagy.  eplus2 wave
Tisztelt Fórumtárs!
Igyekszik az emberfia. Olvasom, hogy egy nyamvadt 13 csavar kifog rajtad. Kérlek tisztelettel szalonnát kell reggelizni, nem tejeskávét. nyes nyes nyes A reggeli féldecid helyett pedig, locsold meg a csavart valami jó fajta csavarlazítóval. Szükséges még a mutatványhoz egy jó minőségű 13-as dugókulcs és egy megfelelő méretű erőkar... Én ezt a fajta műveletet légkulccsal szoktam volt elkövetni. smile smile smile
Jó erőlködést nyes
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21386 Dátum: 2014.03.21 péntek, 08:17:25 »

Tisztelt Fórumtárs!
Igyekszik az emberfia. Olvasom, hogy egy nyamvadt 13 csavar kifog rajtad. Kérlek tisztelettel szalonnát kell reggelizni, nem tejeskávét. nyes nyes nyes A reggeli féldecid helyett pedig, locsold meg a csavart valami jó fajta csavarlazítóval. Szükséges még a mutatványhoz egy jó minőségű 13-as dugókulcs és egy megfelelő méretű erőkar... Én ezt a fajta műveletet légkulccsal szoktam volt elkövetni. smile smile smile
Jó erőlködést nyes
Tisztelettel László! worship
Jobban fel vagy szerszámozva, mint én az biztos (csak, hogy legyen min csámcsogniuk).  Grin
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21387 Dátum: 2014.03.21 péntek, 08:19:53 »

Jobban fel vagy szerszámozva, mint én az biztos (csak, hogy legyen min csámcsogniuk).  Grin

Ezen nincs mit csámcsogni, ez sosem volt kérdés.  eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rashyy
Vendég
« Új hozzászólás #21388 Dátum: 2014.03.22 szombat, 02:24:57 »

Hali emberek!

Kérdésem a lenne, hogy a műszerfalba milyen izzók valók?
A hőmérő sötétségbe borult, de ha már megbontom akkor már kicserélném az összeset amit lehet.

Előre is köszi!
Szép napot.
Naplózva
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #21389 Dátum: 2014.03.22 szombat, 09:28:17 »

Erről vélemény?  Wink http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-30CM-SMD-STRIP-6000K-LED-DAYTIME-RUNNING-LIGHT-DRL-FORD-ESCORT-MONDEO-GALAXY-/331098665052?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Cars+Year%3A2004%7CCar+Make%3AFord%7CCars+Type%3A2.0+TDCi%7CPlat_Gen%3AMK+III%7CModel%3AMondeo&hash=item4d1704b05c
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21390 Dátum: 2014.03.22 szombat, 11:11:40 »


DRL-nek szabálytalan.....csomagtér világításnak jó lehet.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #21391 Dátum: 2014.03.22 szombat, 11:54:43 »

DRL-nek szabálytalan.....csomagtér világításnak jó lehet.
" DRL-nek szabálytalan.."  szomoru1  Köszi.Pedig jól nézne ki.
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #21392 Dátum: 2014.03.22 szombat, 12:04:57 »

Hali emberek!

Kérdésem a lenne, hogy a műszerfalba milyen izzók valók?
A hőmérő sötétségbe borult, de ha már megbontom akkor már kicserélném az összeset amit lehet.

Előre is köszi!
Szép napot.
http://mondeo.hu/index.php?topic=4900.0  Wink
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
rashyy
Vendég
« Új hozzászólás #21393 Dátum: 2014.03.22 szombat, 14:43:23 »


Hálám üldözni fog a sírodig  worship worship
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21394 Dátum: 2014.03.22 szombat, 14:46:51 »

Hali emberek!

Kérdésem a lenne, hogy a műszerfalba milyen izzók valók?
A hőmérő sötétségbe borult, de ha már megbontom akkor már kicserélném az összeset amit lehet.

Előre is köszi!
Szép napot.

4 db T10 és 2 db T5. LED-eset vegyél, olyat, ami viszonylag széles szögben szór, de nem túl hosszú. Én olyanokat vettem, hogy a foglalatra merőleges lapon optika nélkül vannak a LED-ek felszerelve, és kész.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mk3sanyi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #21395 Dátum: 2014.03.22 szombat, 15:51:51 »

Hali emberek!

Kérdésem a lenne, hogy a műszerfalba milyen izzók valók?
A hőmérő sötétségbe borult, de ha már megbontom akkor már kicserélném az összeset amit lehet.

Előre is köszi!
Szép napot.
Nekem is most borult sötétbe a vízhőfokmérő.Levettem a műszerfal alsó burkolatát,fel lehet nyúlni a
műszerfal mögé.A vízhőfokmérő,és a fordulatszámmérő között van az izzó,ki lehet tapintani egy kis négyszöget.
Megmozgattam oda-vissza,és most jó.Nem égett ki az égő,csak kontaktos lett a foglalat.Jó,hogy meg néztem,
mielőtt szétszedtem volna mindent. Wink
Naplózva

2005 Mondeo mk3 Ghia ExecutiveTdci 2.2 155 ló 6 Seb.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21396 Dátum: 2014.03.22 szombat, 20:39:21 »

Nem kell szétverni a gömbfejet, hozzá sem kell érni csak levenni a rögzítőanyát ami a csonkállványba fogja.


Megvolt a generátor csere. Végül csak a kerék fele szedtem ki. Felfele elég esélytelennek láttam helyszűke miatt. Nálam elég merevek a szűrőre menő üzemanyag csövek, nem akartam feszegetni őket. GO szűrőt kiszedni, gázolajban pancsolni meg végképp nem akartam.

Mikor kiszedtem a generátort, meglepődve tapasztaltam, hogy előző tulaj rakott rá szabadonfutót. Nem tudom, hogy milyen gyártmány, annyi biztos, hogy nálam ~40ezer km-t kibírt + előző tulaj is biztos belerakott még valamennyit.
Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy milyen tünetei vannak, ha kezd megpusztulni? Tengely irányban kotyogott egy kicsit, illetve ha kézzel megtekertem és hagytam "futni", akkor olyan lágyan súrlódóan állt meg.
(A felújított generátor fix tárcsás, a meglévő szabadonfutó biztos nem lesz átrakva.)

Töltés alapjáraton/fordulaton, fogyasztóval/fogyasztó nélkül fix 13,50-13,52V (Tesco gazdaságos multiméterrel mérve.)
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21397 Dátum: 2014.03.22 szombat, 21:47:25 »

Megvolt a generátor csere. Végül csak a kerék fele szedtem ki. Felfele elég esélytelennek láttam helyszűke miatt. Nálam elég merevek a szűrőre menő üzemanyag csövek, nem akartam feszegetni őket. GO szűrőt kiszedni, gázolajban pancsolni meg végképp nem akartam.

Mikor kiszedtem a generátort, meglepődve tapasztaltam, hogy előző tulaj rakott rá szabadonfutót. Nem tudom, hogy milyen gyártmány, annyi biztos, hogy nálam ~40ezer km-t kibírt + előző tulaj is biztos belerakott még valamennyit.
Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy milyen tünetei vannak, ha kezd megpusztulni? Tengely irányban kotyogott egy kicsit, illetve ha kézzel megtekertem és hagytam "futni", akkor olyan lágyan súrlódóan állt meg.
(A felújított generátor fix tárcsás, a meglévő szabadonfutó biztos nem lesz átrakva.)

Töltés alapjáraton/fordulaton, fogyasztóval/fogyasztó nélkül fix 13,50-13,52V (Tesco gazdaságos multiméterrel mérve.)

Kézzel meg kell rángatni oda-vissza, gyors mozdulatokkal. A forgórész elég nagy tehetetlen tömeg ahhoz, hogy határozott mozdulattal megforgatva, majd a másik irányba hirtelen átrántva érezd a "koppanást", ahogyan befog. Ha mindkét irányban elég könnyen mozdul, nem akar befogni, akkor már nincs igazán jó állapotban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21398 Dátum: 2014.03.22 szombat, 21:58:57 »

Kézzel meg kell rángatni oda-vissza, gyors mozdulatokkal. A forgórész elég nagy tehetetlen tömeg ahhoz, hogy határozott mozdulattal megforgatva, majd a másik irányba hirtelen átrántva érezd a "koppanást", ahogyan befog. Ha mindkét irányban elég könnyen mozdul, nem akar befogni, akkor már nincs igazán jó állapotban.

AndyA

Tekergettem, rángattam, de befogott szépen. Ami igazából furcsa volt nekem, az az, hogy én olyannak képzeltem el a szabadonfutót, mint pl egy bicikli racsni. Ahhoz képest pedig olyan "keveset fut szabadon" érzésem van. Tehát én úgy gondoltam, hogy ha megforgatom, akkor sokkal többet forog magában. E helyett pedig ha megfogom, akkor egyből egyenletesen "fékez".
(Ezt most jól megaszontam, de nem tudom értelmesebben leírni   Lips Sealed)

Végülis lényegtelen, hétfőn leadom a régi generátort a Kertész utcában és projekt lezárva Smiley
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #21399 Dátum: 2014.03.23 vasárnap, 08:06:19 »

Kicseréltem a bal1 záramat facelift utánira. A bal hátsó záram viszont még most sem zár, csak kettős záráskor. Mikor zárok van hangja a bal2 zárnak, de eléggé halovány hangja van és nem zár. A kérdés az, hogy cseréljem ki azt a zárat is?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 421 422 423 424 425 426 427 [428] 429 430 431 432 433 434 435 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.12 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.