Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 17:56:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Egy új Mondeós kérdései  (Megtekintve 1860695 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #350 Dátum: 2004.09.07 kedd, 23:13:00 »

Üdvözlök Mindenkit
 
Kb fél éve vettem Ford Mondeo 1,8 Td Turnier-t, 97-es évjárat.Eddig a kötelező vezérmű+adagolószíj cserén kívűl csak termosztát csere volt rajta.
Érdekelne, hogy gyárilag milyen olaj megy bele, milyen gyakran kell cseréltetni?
Még egy kérdésem lenne:
Most 14-es felni van rajta, de állítólag 15-össel jött ki a gyárból, mi a méret, és hol lehet a legkedvezőbb áron venni felnit és gumit.
 
Köszönettel
Én csak minőségi olajat használok a TD-mbe (szintén '97-es), úgymint CASTROL GTX Magnatec 10W-40 és gond nélkül elmegy 15.000 km, ugyanis ez a hivatalos csereperiódus is. (a visszajelző 9.750 mp-enként (15.600 km) jelzi a csere szükségességét). Én a helyedben nem vennék MOL olajat, igaz hogy olcsóbb (legalábbis Petre kollegánál), de ennyivel?Huh? (Az említett Castrol 2900 Ft/liter)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #351 Dátum: 2004.09.08 szerda, 08:20:00 »

Én csak minőségi olajat használok a TD-mbe (szintén '97-es), úgymint CASTROL GTX Magnatec 10W-40 és gond nélkül elmegy 15.000 km, ugyanis ez a hivatalos csereperiódus is. (a visszajelző 9.750 mp-enként (15.600 km) jelzi a csere szükségességét). Én a helyedben nem vennék MOL olajat, igaz hogy olcsóbb (legalábbis Petre kollegánál), de ennyivel?Huh? (Az említett Castrol 2900 Ft/liter)
Petya: szerinted az ar mennyire van osszefuggesben a minoseggel, ugyanolyan API osztaly eseten? Ha en neked otezerrel dragabban adok 1 olajat, akkor az lesz a jo?
 
mar csak az erdekelne, hogy mitol "minosegibb" neked 1 Castrol, mint 1 Mol, ha eccer ugyanaz pl az API jellemzojuk.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #352 Dátum: 2004.09.08 szerda, 09:10:00 »

Én csak minőségi olajat használok a TD-mbe (szintén '97-es), úgymint CASTROL GTX Magnatec 10W-40 és gond nélkül elmegy 15.000 km, ugyanis ez a hivatalos csereperiódus is. (a visszajelző 9.750 mp-enként (15.600 km) jelzi a csere szükségességét). Én a helyedben nem vennék MOL olajat, igaz hogy olcsóbb (legalábbis Petre kollegánál), de ennyivel?Huh? (Az említett Castrol 2900 Ft/liter)
Petya!
A "minőségi olaj"-hoz annyit, hogy például a Mercedes az Actrosokhoz a MOL Synt Diesel-re 100.000 km csereciklust hagytak jóvá. Szerintem az a baj, hogy az emberek érzelmi alapon döntenek a kenőanyagnál is ugyanúgy, mint az üzemanyagnál. Nem tudatosul az emberekben, hogy magyarországon csak Százhalombattán készítenek üzemanyagot.
Szóval a lényeg, hogy ha van MAGYAR termék ami tökéletes minőségű, akkor nálam az a nyerő.
De elfogadom a te véleményedet is.
 
Üdv Petre
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #353 Dátum: 2004.09.08 szerda, 09:58:00 »

Petya!
A "minőségi olaj"-hoz annyit, hogy például a Mercedes az Actrosokhoz a MOL Synt Diesel-re 100.000 km csereciklust hagytak jóvá. Szerintem az a baj, hogy az emberek érzelmi alapon döntenek a kenőanyagnál is ugyanúgy, mint az üzemanyagnál. Nem tudatosul az emberekben, hogy magyarországon csak Százhalombattán készítenek üzemanyagot.
Szóval a lényeg, hogy ha van MAGYAR termék ami tökéletes minőségű, akkor nálam az a nyerő.
De elfogadom a te véleményedet is.
 
Üdv Petre
kekeckedes()
{
a Mol kb 30-35%-ban magyar ;(
}
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #354 Dátum: 2004.09.08 szerda, 11:41:00 »

Szia Lacibá!
Örülök hogy korrigáltál, mert ténleg rosszul írtam a 15-ösre 195/60 a jó méret, de a hozzá tartozó 14-es a 185/70-es! 186/56R14 -es gumit szegény Szilas nem fog találni ;-)))  
Nem arról szóltam, hogy nem bír ki többet, mint 3 évet. Ezt a bevállt eljárást javasoltam! A számított 25 ekm is csak a fele amit mondanak egy gumira. Tudom svájcban nincsenek ekkora kátyúk, de hidd el péntektől hétfő délutánig keletkezett egy 15 cm mély kátyú, akkorát rántottam a kormányon ijedtemben, hogy majdnem a szembejövővel találkoztam. Ugy meglepődtem, hisz minden nap ott jártam haza. A leggondosabb vezetés mellett is annyi ütést szenved a gumi, hogy három év után inkább cserélem. Persze én nem vagyok márka imádó és a reklámoknak sem hiszek már. Inkább 18 eFt-t adok egy gumiért 27 helyett és már anyagilag ugyanott vagyok három gumicserénél, ahol más két cserénél. Ráadásul nekem három évente új gumim van, friss gumiadalékkal. Mig a kollegának még kibír ez egy telet gumija van, legalább 1+1 évig. Most akkor, Te melyik verzióra szavaznál honi körülményeket tekintve egy tíz éves periódust tekintve. A költség ügye 3x4x18=216 eFt 2x4x27=216 eFt tíz évre vetítve. A szupi gumi, szupi körülmények között hozza meg az árát, jómagam családi kombisként nyomom a pedált.
Üdv ND
ui.: England? Kacérkodok a gondolattal, 20-ig kellenne pályáznom rá.
Izlesek es pofonok Smiley
Ne hidd azt, hogy egy kozepkategorias gumiba evente vezetnek be uj adalekot. En addig hasznalok egy gumit amig le nem kopik 4mm-re avagy lathato problema nincs rajta. Ez nagyjabol 2-5 evet jelent.
 
November 1-tol kezdek odaat. Ott viszont nem ismerik a teli gumit Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #355 Dátum: 2004.09.08 szerda, 11:55:00 »

Izlesek es pofonok Smiley
Ne hidd azt, hogy egy kozepkategorias gumiba evente vezetnek be uj adalekot. En addig hasznalok egy gumit amig le nem kopik 4mm-re avagy lathato problema nincs rajta. Ez nagyjabol 2-5 evet jelent.
 
November 1-tol kezdek odaat. Ott viszont nem ismerik a teli gumit Smiley
Gratulálok hozzá. Ott nincs hó, csak eső? ;-)))
Gondolom érzed Te is a látható probléma és a hozzáértés buktatóit? Ekkor már egyszerübb az élet egy ökölszabály alkalmazásával.
Nem évente, hanem három évente. Három év mulva nem kapsz ugyanolyan profilu gumit már. Ha mégis, akkor csak az alsó kategóriás guminál.
Persze ez is csak vélemény.
Üdv ND
ui.: szerinted itt vagy ott éri meg jobban venni egy laptopot (PIII, 40 GB, DVD), akár használtan is?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #356 Dátum: 2004.09.08 szerda, 11:57:00 »

Gratulálok hozzá. Ott nincs hó, csak eső? ;-)))
Gondolom érzed Te is a látható probléma és a hozzáértés buktatóit? Ekkor már egyszerübb az élet egy ökölszabály alkalmazásával.
Nem évente, hanem három évente. Három év mulva nem kapsz ugyanolyan profilu gumit már. Ha mégis, akkor csak az alsó kategóriás guminál.
Persze ez is csak vélemény.
Üdv ND
ui.: szerinted itt vagy ott éri meg jobban venni egy laptopot (PIII, 40 GB, DVD), akár használtan is?
Hat ha ott esik 2 centi ho, akkor megall a vilag.
Szerintem kint, marcsak az e-bay miatt is, sokan ugyanis nem postaznak kulfoldre.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #357 Dátum: 2004.09.08 szerda, 12:03:00 »

Hat ha ott esik 2 centi ho, akkor megall a vilag.
Szerintem kint, marcsak az e-bay miatt is, sokan ugyanis nem postaznak kulfoldre.
És végülis mi lesz a járgánnyal? Bár ezt egy kicsit meghatódva kérdem, de érdekelne a további sorsa...(persze csak ha nem titok)
 
Tisztelettel!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #358 Dátum: 2004.09.08 szerda, 12:36:00 »

És végülis mi lesz a járgánnyal? Bár ezt egy kicsit meghatódva kérdem, de érdekelne a további sorsa...(persze csak ha nem titok)
 
Tisztelettel!
Beadom egy kereskedohoz jobb hijan.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #359 Dátum: 2004.09.08 szerda, 14:20:00 »

Izlesek es pofonok Smiley
Ne hidd azt, hogy egy kozepkategorias gumiba evente vezetnek be uj adalekot. En addig hasznalok egy gumit amig le nem kopik 4mm-re avagy lathato problema nincs rajta. Ez nagyjabol 2-5 evet jelent.
 
November 1-tol kezdek odaat. Ott viszont nem ismerik a teli gumit Smiley
esetleg megkerdezhetem, hogy hol van az odaat?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #360 Dátum: 2004.09.08 szerda, 15:11:00 »

esetleg megkerdezhetem, hogy hol van az odaat?
Londony...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #361 Dátum: 2004.09.08 szerda, 15:43:00 »

Izlesek es pofonok Smiley
Ne hidd azt, hogy egy kozepkategorias gumiba evente vezetnek be uj adalekot. En addig hasznalok egy gumit amig le nem kopik 4mm-re avagy lathato problema nincs rajta. Ez nagyjabol 2-5 evet jelent.
 
November 1-tol kezdek odaat. Ott viszont nem ismerik a teli gumit Smiley
Gratula! Sajnos arrafelé nincs kontaktom, így másra szorítkozunk, ha kiötlesz vmi okosságot :-) Így még ritkábban, vagy csak fáradtabb leszel???
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #362 Dátum: 2004.09.08 szerda, 16:40:00 »

Sziasztok,
 
Most sikerult beruhaznom egy 2-es TD mondeoba ('97-es), es egyetlen apro bajom van vele, megpedig:
 
fekezesnel rangat. (beremegteti a kormanyt, tisztara olyan, mintha macskakovon nagyon durva mennek) Mintha bal elolrol jonne, es mintha a fektarcsaba lenne egy nyolcas. Ez elkepzelheto, vagy mashol keressem a hibat?
Kerdesem az, hogy szabad-e esztergapadon felszabalyozni a tarcsat, es mennyi a minimalis vastagsaga? Az enyem most 22,7 mm vastag, de nem tudom hogy ez kopottnak minosul-e.
 
Koszonom a segitsegeteket.
 
Tamas
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #363 Dátum: 2004.09.08 szerda, 17:44:00 »

Légy üdvözölve a klubban
 
Többször volt róla szó itt a fórumon, hogy egy használt Mondi vétele után 100-200k HUF mire a kocsi olyan amilyennek az ember szeretné. Én júliusban vettem az enyémet és 155k HUF-nál tartok. Volt kormány reszketésem is. Szerintem ne kisérletezz felszabályozással, fékről van szó. Új tárcsa fog kelleni, esetleg betétek is
 
Üdv.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #364 Dátum: 2004.09.08 szerda, 17:58:00 »

Hali pingtomi!
 
Üdvözöllek az első fékcserére szorulók táborában!
Olvasgasd a szervíz topicot a 138 -tól, s ott megtalálod a megoldást!  
Továbbá ezt a linket ajánlom:
http://***.itexpert.hu/fitting/brake/brake.htm
ND gondozásában van a lap.
Imhoteph, és én is hasonló cipőben jártunk, de kétféleképp oldottuk meg. Neked a felszabályozást már nem ajánlom, mivel a tárcsa minimális vastagsága 22,2 mm lehet, s ezt a szabályozás során el is érheted.
 
Úgyhogy barátom: CSERE
 De hidd el jobban jársz...utánna élmény lesz még lassulni is a géppel!
 
Üdv: Kalci
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #365 Dátum: 2004.09.08 szerda, 19:33:00 »

Sziasztok!
Olvasgatom az eszmecseréket és én is a válaszra szorulók közt vagyok. A gépezettel (Mondeo II. 2,5V6) az a probléma, hogy ha lepadlózom vagy csak lendületesebben akarok előzni, remeg, rángat. Ezzel a problémával már voltam szervízben, azt mondották volt hogy a "nyomásszabályozó szelep rossz", csekély 30e volt a csere+ a gyertyákat is cseréltettem. Most 10000 ezer km megtétele után ua. a probléma. Most meg lettem szivatva vagy mi?
A második számú probléma, hogy bizonyos temponál olyan búgó hang jön, mint régen a Ladáknál a kardánhang. Csapágyak rendben, gumi jó, mi a probléma?
Előre is kösz a segítséget!
Bigin
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #366 Dátum: 2004.09.08 szerda, 22:37:00 »

Petya: szerinted az ar mennyire van osszefuggesben a minoseggel, ugyanolyan API osztaly eseten? Ha en neked otezerrel dragabban adok 1 olajat, akkor az lesz a jo?
 
mar csak az erdekelne, hogy mitol "minosegibb" neked 1 Castrol, mint 1 Mol, ha eccer ugyanaz pl az API jellemzojuk.
LuKit és Petre!
 
Négy dolog az olajtémával:  
1. a Tescoban (és egyéb ilyen helyeken) kapható "csúcsminőségű" 5W-40-es nevenincs olajnak is a legnagyobb az API besorálása. Ti megvennétek, csak azért mert olcsó?
2. annak idején volt egy 2140-es Moszkvicsunk. Mindíg 15W-40-es Shell olajat tettünk bele, egyszer viszont nem volt csak 15W-40-es MOL olaj, így az került bele. Érdekes módon soha nem villogott az olajnyomás jelző alapjáraton, csak akkor amikor a MOL olaj volt benn. Se előtte, se utána...
3. hasonló dolgot tapasztaltam a Mondeo-nál is, igaz itt Castrol (CF) - Valvoline (CG4, ami elvileg jobb) olaj esetében: nagy melegben forszírozott tempónál, a friss Valvoline olaj esetén is, míg egy kicsit vissza nem hül, szintén villog halványan az olajnyomás-jelző, ezt részben a kopottabb motor is okozhatja, de a CASTROL-al miért nem csinálja?
4. Szabyk váltó-olajat keresett, de neki ebből meg csak gyári kell. Miért?
 
Ha egy magyar termék rosszabb mint a külföldi, akkor nem veszem meg a hazai gyártmányt. (Ez OV szele, hogy "rossz a vonalkódja" a külföldinek)
 
Az üzemanyag tulajdonsága meg az adalékoktól is függ, amit a kutak általában maguk adnak hozzá.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #367 Dátum: 2004.09.08 szerda, 23:09:00 »

Sziasztok!
Olvasgatom az eszmecseréket és én is a válaszra szorulók közt vagyok. A gépezettel (Mondeo II. 2,5V6) az a probléma, hogy ha lepadlózom vagy csak lendületesebben akarok előzni, remeg, rángat. Ezzel a problémával már voltam szervízben, azt mondották volt hogy a "nyomásszabályozó szelep rossz", csekély 30e volt a csere+ a gyertyákat is cseréltettem. Most 10000 ezer km megtétele után ua. a probléma. Most meg lettem szivatva vagy mi?
A második számú probléma, hogy bizonyos temponál olyan búgó hang jön, mint régen a Ladáknál a kardánhang. Csapágyak rendben, gumi jó, mi a probléma?
Előre is kösz a segítséget!
Bigin
nem alapjárathoz közeli fordulaton?
mármint szinte felengedett gáznál búg?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #368 Dátum: 2004.09.08 szerda, 23:52:00 »

Sziasztok!
Olvasgatom az eszmecseréket és én is a válaszra szorulók közt vagyok. A gépezettel (Mondeo II. 2,5V6) az a probléma, hogy ha lepadlózom vagy csak lendületesebben akarok előzni, remeg, rángat. Ezzel a problémával már voltam szervízben, azt mondották volt hogy a "nyomásszabályozó szelep rossz", csekély 30e volt a csere+ a gyertyákat is cseréltettem. Most 10000 ezer km megtétele után ua. a probléma. Most meg lettem szivatva vagy mi?
A második számú probléma, hogy bizonyos temponál olyan búgó hang jön, mint régen a Ladáknál a kardánhang. Csapágyak rendben, gumi jó, mi a probléma?
Előre is kösz a segítséget!
Bigin
Sajnos neked a második torokvezérlő motrod sz...rt be, ahogy V6-on majd mindenkinek. Két megoldás van, vagy kiveszed, a hengersor közt van, szétszeded és összerakod, ez az esetek felében egy ideig segít, vagy veszel hozzá egy újat emlékeim szerint 50-60k közt. Magam ez utóbbit tettem. Azzal számítanod kell még, hog a rossz vezérlő miatti kellemes fogyasztás (10-12l)nem kicsit fog megemelkedni kb. 14.
Lehet hogy a hiba kombinált, ezért nézd meg az alapjárati szelepet, WD 40-el.
 
Üdv
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #369 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 00:42:00 »

ND,
 
köszi, na majd ezek alpján megpróbálom beazonosítani.
ND,
 
be van azonosítva! Smiley DOT H30F 2FF2 4001 Gondolom akkor ebből csak az utolsó számít, tehát 2001. 40 heti.
Köszi!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #370 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 00:48:00 »

Petya!
A "minőségi olaj"-hoz annyit, hogy például a Mercedes az Actrosokhoz a MOL Synt Diesel-re 100.000 km csereciklust hagytak jóvá. Szerintem az a baj, hogy az emberek érzelmi alapon döntenek a kenőanyagnál is ugyanúgy, mint az üzemanyagnál. Nem tudatosul az emberekben, hogy magyarországon csak Százhalombattán készítenek üzemanyagot.
Szóval a lényeg, hogy ha van MAGYAR termék ami tökéletes minőségű, akkor nálam az a nyerő.
De elfogadom a te véleményedet is.
 
Üdv Petre
Én meg azt mondom a magyar termékek sajnos nem igazán minőségi dolgok. Igaz nem konkrétan olajra gondolok, de miért van, hogy bármi magyar terméket vettem eddig, alig működik már a többségük. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #371 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 08:22:00 »

Én meg azt mondom a magyar termékek sajnos nem igazán minőségi dolgok. Igaz nem konkrétan olajra gondolok, de miért van, hogy bármi magyar terméket vettem eddig, alig működik már a többségük. Smiley
OKÉ. Megadom magam. Lőjjetek...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #372 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 09:24:00 »

Sziasztok,
 
Most sikerult beruhaznom egy 2-es TD mondeoba ('97-es), es egyetlen apro bajom van vele, megpedig:
 
fekezesnel rangat. (beremegteti a kormanyt, tisztara olyan, mintha macskakovon nagyon durva mennek) Mintha bal elolrol jonne, es mintha a fektarcsaba lenne egy nyolcas. Ez elkepzelheto, vagy mashol keressem a hibat?
Kerdesem az, hogy szabad-e esztergapadon felszabalyozni a tarcsat, es mennyi a minimalis vastagsaga? Az enyem most 22,7 mm vastag, de nem tudom hogy ez kopottnak minosul-e.
 
Koszonom a segitsegeteket.
 
Tamas
Megérett a két tárcsád a cserére. Az új méret azt hiszem, hogy 27mm, a felszabályozás viszont több mint 1mm, tehát...
Rázni azért ráz, mert már annyira elvékonyodott, hogy egy korábbi nagyobb fékezésnél deformálódott a tárcsa.
 
Tisztelettel!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #373 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 09:25:00 »

LuKit és Petre!
 
Négy dolog az olajtémával:  
1. a Tescoban (és egyéb ilyen helyeken) kapható "csúcsminőségű" 5W-40-es nevenincs olajnak is a legnagyobb az API besorálása. Ti megvennétek, csak azért mert olcsó?
2. annak idején volt egy 2140-es Moszkvicsunk. Mindíg 15W-40-es Shell olajat tettünk bele, egyszer viszont nem volt csak 15W-40-es MOL olaj, így az került bele. Érdekes módon soha nem villogott az olajnyomás jelző alapjáraton, csak akkor amikor a MOL olaj volt benn. Se előtte, se utána...
3. hasonló dolgot tapasztaltam a Mondeo-nál is, igaz itt Castrol (CF) - Valvoline (CG4, ami elvileg jobb) olaj esetében: nagy melegben forszírozott tempónál, a friss Valvoline olaj esetén is, míg egy kicsit vissza nem hül, szintén villog halványan az olajnyomás-jelző, ezt részben a kopottabb motor is okozhatja, de a CASTROL-al miért nem csinálja?
4. Szabyk váltó-olajat keresett, de neki ebből meg csak gyári kell. Miért?
 
Ha egy magyar termék rosszabb mint a külföldi, akkor nem veszem meg a hazai gyártmányt. (Ez OV szele, hogy "rossz a vonalkódja" a külföldinek)
 
Az üzemanyag tulajdonsága meg az adalékoktól is függ, amit a kutak általában maguk adnak hozzá.
2. az olyan, mint hogy par ember gaz uzemben eskuszik, hogy ilyen-olyan gyertya jo csak a verdaja, tobbivel *** gazzal. aztan szep lassan mindig kiderul, hogy amugyis ***, csak a gaz hozza ki, mert az erzekenyebb a gyujtasra.
3. asszem meg sose toltottunk castrol-t a "csaladi" 2 mondeoba es sose gyulladt ki az olajnyomas izzoja menet kozben, ez miert van?
4. tfh nekem a motorola procik tetszenek, en csak azt keresem. akkor most az a franko?
 
en csak azon akadtam ki, hogy szinre es szagra megmondod, melyik olaj a franko. lehet h franko a nyelved, de en ebben nem hiszek:) es maradok a jo kis 5000 ft-os Ford 5W30/40 olajomnal es nem fizetek +joparezret, mert naponta megy a castrol reklamja a tv-ben Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #374 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 09:41:00 »

LuKit és Petre!
 
Négy dolog az olajtémával:  
1. a Tescoban (és egyéb ilyen helyeken) kapható "csúcsminőségű" 5W-40-es nevenincs olajnak is a legnagyobb az API besorálása. Ti megvennétek, csak azért mert olcsó?
2. annak idején volt egy 2140-es Moszkvicsunk. Mindíg 15W-40-es Shell olajat tettünk bele, egyszer viszont nem volt csak 15W-40-es MOL olaj, így az került bele. Érdekes módon soha nem villogott az olajnyomás jelző alapjáraton, csak akkor amikor a MOL olaj volt benn. Se előtte, se utána...
3. hasonló dolgot tapasztaltam a Mondeo-nál is, igaz itt Castrol (CF) - Valvoline (CG4, ami elvileg jobb) olaj esetében: nagy melegben forszírozott tempónál, a friss Valvoline olaj esetén is, míg egy kicsit vissza nem hül, szintén villog halványan az olajnyomás-jelző, ezt részben a kopottabb motor is okozhatja, de a CASTROL-al miért nem csinálja?
4. Szabyk váltó-olajat keresett, de neki ebből meg csak gyári kell. Miért?
 
Ha egy magyar termék rosszabb mint a külföldi, akkor nem veszem meg a hazai gyártmányt. (Ez OV szele, hogy "rossz a vonalkódja" a külföldinek)
 
Az üzemanyag tulajdonsága meg az adalékoktól is függ, amit a kutak általában maguk adnak hozzá.
Szóval drága legyen és külföldi?? :-) Mert a tecsós olcsó külföldi se, meg a magyar drága se jó?? :-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #375 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 11:57:00 »

Pepin!
Kösz a választ, megpróbálom szétszedni és összerakni.
Vzoli!
A búgás változó frekvencián jön és valahonnan a futómű felöl. 70-90km/h között "belezizeg" a műszerfalba is, úgy 120-130 felett megszűnik.
Bigin
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #376 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 13:04:00 »

LuKit és Petre!
 
Négy dolog az olajtémával:  
1. a Tescoban (és egyéb ilyen helyeken) kapható "csúcsminőségű" 5W-40-es nevenincs olajnak is a legnagyobb az API besorálása. Ti megvennétek, csak azért mert olcsó?
2. annak idején volt egy 2140-es Moszkvicsunk. Mindíg 15W-40-es Shell olajat tettünk bele, egyszer viszont nem volt csak 15W-40-es MOL olaj, így az került bele. Érdekes módon soha nem villogott az olajnyomás jelző alapjáraton, csak akkor amikor a MOL olaj volt benn. Se előtte, se utána...
3. hasonló dolgot tapasztaltam a Mondeo-nál is, igaz itt Castrol (CF) - Valvoline (CG4, ami elvileg jobb) olaj esetében: nagy melegben forszírozott tempónál, a friss Valvoline olaj esetén is, míg egy kicsit vissza nem hül, szintén villog halványan az olajnyomás-jelző, ezt részben a kopottabb motor is okozhatja, de a CASTROL-al miért nem csinálja?
4. Szabyk váltó-olajat keresett, de neki ebből meg csak gyári kell. Miért?
 
Ha egy magyar termék rosszabb mint a külföldi, akkor nem veszem meg a hazai gyártmányt. (Ez OV szele, hogy "rossz a vonalkódja" a külföldinek)
 
Az üzemanyag tulajdonsága meg az adalékoktól is függ, amit a kutak általában maguk adnak hozzá.
miért kopottabb kicsit a motor? mennyi is van benne? ilyen csodás olajjal hogy lehet kopott a motor?Smiley)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #377 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 16:52:00 »

Naaa, azért ne tépjétek szét a Petyát. Van azért jókora igazság abban, amit mondott, ha nem értetek vele egyet, ne kövessétek. Ennyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #378 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 17:46:00 »

Naaa, azért ne tépjétek szét a Petyát. Van azért jókora igazság abban, amit mondott, ha nem értetek vele egyet, ne kövessétek. Ennyi.
Így van, Angel mondta meg a frankót! Mindenki azt tegyen bele amit akar, és tanuljon a saját hibáján, ha esetleg nem jött össze. Én viszont inkább más hibájából szeretek tanulni, ezért fogadom meg a nálam hozzáértőbbek tanácsait. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #379 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 18:56:00 »

Pepin!
Kösz a választ, megpróbálom szétszedni és összerakni.
Vzoli!
A búgás változó frekvencián jön és valahonnan a futómű felöl. 70-90km/h között "belezizeg" a műszerfalba is, úgy 120-130 felett megszűnik.
Bigin
Én a váltó felöl hallottam, de nekem alapjáraton is csinálta álló helyzetben. A megoldás, a
légszűrőt a folytószeleppel összekötő harmonikacső cseréje volt. (ha hozzáértem, összenyomtam, akkor elhalgatott)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #380 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 22:14:00 »

Köszönöm a tippeket a fekcserevel kapcsolatban, holnap veszek 2 db uj fektarcsat. (a fekpofak szerencsere ujak mar). Van valami tippetek arra, hogy hol erdemes Bp.-en szetnezni? Regebben szinte minden alkatreszert az Auto Fort-hoz mentem, de ugy vettem eszre nem a legolcsobbak ...
 
Koszonettel:
Tamas
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #381 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 22:39:00 »

Köszönöm a tippeket a fekcserevel kapcsolatban, holnap veszek 2 db uj fektarcsat. (a fekpofak szerencsere ujak mar). Van valami tippetek arra, hogy hol erdemes Bp.-en szetnezni? Regebben szinte minden alkatreszert az Auto Fort-hoz mentem, de ugy vettem eszre nem a legolcsobbak ...
 
Koszonettel:
Tamas
www.cromax.hu
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #382 Dátum: 2004.09.09 csütörtök, 23:12:00 »

Angel!
 
Köszi!
 
LuKit!
 
1. Huh?
2. szerentim abból amit leírtam, egyértemlű, hogy abban az eseten a MOL olaj volt rosszabb...
3. ha figyeltél, akkor azt írtam, hogy ALAPJÁRATON... (és ez egy TD, kb. 300.000 km-rel!!!)
4. biztos nem csak azért azt keresed, mert tetszik, hanem mert bevált és EZÉRT tetszik...
 
Azt hiszem, hogy csak HÁROM fajta olajról mondtam véleményt TAPASZTALAT alapján.
Én nem igen láttam még Castrol reklámot a TV-ben, ja és nem vagyok a Castrol üzletkötője sem...
 
Napu!
 
Én ilyet nem mondtam általánosságban csak a Tesco "gazdaságos" OLAJOKRA. Sőt volt olyan, hogy a Castrol olajat ott vettem.
 
vikiviki!
 
Csak azért kopottabb a motor, (mint feljebb is írtam) mert kb. HÁROMSZÁZEZER km van benne (116.000 km-rel vettem, de az inkább 216.000 volt, és ez az optimista becslés), úgy, hogy ebből én CSAK 100.000 mentem vele (bő 2 év alatt), azt viszont nem tudom, hogy előtte mit kapott.
 
Ja és még egy dolog: milyen olajjal megy a FORD FOCUS WRC, az F1-es JAGUAR COSWORTH, az F1-es BMW WILLIAMS??? Úgy-úgy: Castrol-lal és biztos nem azért, mert átlagos vagy rossz olaj.
 
És vajon Koris és Szabyk kollega milyen motorolajra is esküszik? És biztos azért, arra, mert az nem jó...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #383 Dátum: 2004.09.10 péntek, 08:07:00 »

Angel!
 
Köszi!
 
LuKit!
 
1. Huh?
2. szerentim abból amit leírtam, egyértemlű, hogy abban az eseten a MOL olaj volt rosszabb...
3. ha figyeltél, akkor azt írtam, hogy ALAPJÁRATON... (és ez egy TD, kb. 300.000 km-rel!!!)
4. biztos nem csak azért azt keresed, mert tetszik, hanem mert bevált és EZÉRT tetszik...
 
Azt hiszem, hogy csak HÁROM fajta olajról mondtam véleményt TAPASZTALAT alapján.
Én nem igen láttam még Castrol reklámot a TV-ben, ja és nem vagyok a Castrol üzletkötője sem...
 
Napu!
 
Én ilyet nem mondtam általánosságban csak a Tesco "gazdaságos" OLAJOKRA. Sőt volt olyan, hogy a Castrol olajat ott vettem.
 
vikiviki!
 
Csak azért kopottabb a motor, (mint feljebb is írtam) mert kb. HÁROMSZÁZEZER km van benne (116.000 km-rel vettem, de az inkább 216.000 volt, és ez az optimista becslés), úgy, hogy ebből én CSAK 100.000 mentem vele (bő 2 év alatt), azt viszont nem tudom, hogy előtte mit kapott.
 
Ja és még egy dolog: milyen olajjal megy a FORD FOCUS WRC, az F1-es JAGUAR COSWORTH, az F1-es BMW WILLIAMS??? Úgy-úgy: Castrol-lal és biztos nem azért, mert átlagos vagy rossz olaj.
 
És vajon Koris és Szabyk kollega milyen motorolajra is esküszik? És biztos azért, arra, mert az nem jó...
3. hol is irsz a harmasban alapjaratot?
 
tobbit haggyuk, nem akarok flamet
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #384 Dátum: 2004.09.10 péntek, 08:52:00 »

Én a váltó felöl hallottam, de nekem alapjáraton is csinálta álló helyzetben. A megoldás, a
légszűrőt a folytószeleppel összekötő harmonikacső cseréje volt. (ha hozzáértem, összenyomtam, akkor elhalgatott)
Vzoli!
Kösz, megnézem bár nekem álló helyzetben nem hallható a "búgás" csak ha elindulok.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #385 Dátum: 2004.09.10 péntek, 09:13:00 »

Sziasztok!
Olvasgatom az eszmecseréket és én is a válaszra szorulók közt vagyok. A gépezettel (Mondeo II. 2,5V6) az a probléma, hogy ha lepadlózom vagy csak lendületesebben akarok előzni, remeg, rángat. Ezzel a problémával már voltam szervízben, azt mondották volt hogy a "nyomásszabályozó szelep rossz", csekély 30e volt a csere+ a gyertyákat is cseréltettem. Most 10000 ezer km megtétele után ua. a probléma. Most meg lettem szivatva vagy mi?
A második számú probléma, hogy bizonyos temponál olyan búgó hang jön, mint régen a Ladáknál a kardánhang. Csapágyak rendben, gumi jó, mi a probléma?
Előre is kösz a segítséget!
Bigin
Honnan tudod, hogy a csapágyak jók?
Tudtommal azokat csak csere után mondják meg, hogy mégis csak jók voltak!?
 
Tisztelettel!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #386 Dátum: 2004.09.10 péntek, 10:28:00 »

3. hol is irsz a harmasban alapjaratot?
 
tobbit haggyuk, nem akarok flamet
"2. ...Érdekes módon soha nem villogott az olajnyomás jelző alapjáraton, csak akkor amikor a MOL olaj volt benn..."
"3. hasonló dolgot tapasztaltam a Mondeo-nál is, igaz...."
 
Szerintem a "hasonló" szóból következik, hogy itt is az alapjáratra gondoltam.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #387 Dátum: 2004.09.10 péntek, 10:59:00 »

Sziasztok
 
1.Nem tudtam, hogy ekkora vitát fog kavarni az olaj kérdés.Bocs, nem akartam senkit felspanolni, csak kezdő dieseles vagyok, és nagyon megszerettem a mondit, de mivel még nem volt dieselem, nem tudom mi kell neki. Most Valvoline 10W-40 van benne, de nem tudom, hogy van-e jobb, és ezt milyen gyakran cseréltessem.Az út összetétele vegyes, mert kb annyi autópálya van benne, mint amennyi város. Megkérdeztem egy szerelőt, szerinte 7500 km után cseréltessem le.(Hozzáteszem, hogy ingyen javitotta az autóimat mindig, tehát nem érdeke a csere.
2. Köszönöm a gumikkal kapcsolatos felvilágosítást.
3. Meg tudná valaki mondani, hogy hol van a mondiban a pollenszűrő, cseréltetni akarom, de senki nem találta meg.
4. Szervo-, váltó-, és fékolajat mikor érdemes cserélni?
5. Kuplungon lehet-e állítani, mert nagyon fennt fog?Ha cseréltetnem kell, akkor mik a tanácsok, mert hallottam olyat, hogy csak a tárcsát kell cserélni, olyat is, hogy a csapágyat is+a szerkezetet is, más szerint a csapágyhoz nem lehet nyúlni, mert hidraulikus.
 
Előre is köszi
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #388 Dátum: 2004.09.10 péntek, 11:42:00 »

Sziasztok
 
1.Nem tudtam, hogy ekkora vitát fog kavarni az olaj kérdés.Bocs, nem akartam senkit felspanolni, csak kezdő dieseles vagyok, és nagyon megszerettem a mondit, de mivel még nem volt dieselem, nem tudom mi kell neki. Most Valvoline 10W-40 van benne, de nem tudom, hogy van-e jobb, és ezt milyen gyakran cseréltessem.Az út összetétele vegyes, mert kb annyi autópálya van benne, mint amennyi város. Megkérdeztem egy szerelőt, szerinte 7500 km után cseréltessem le.(Hozzáteszem, hogy ingyen javitotta az autóimat mindig, tehát nem érdeke a csere.
2. Köszönöm a gumikkal kapcsolatos felvilágosítást.
3. Meg tudná valaki mondani, hogy hol van a mondiban a pollenszűrő, cseréltetni akarom, de senki nem találta meg.
4. Szervo-, váltó-, és fékolajat mikor érdemes cserélni?
5. Kuplungon lehet-e állítani, mert nagyon fennt fog?Ha cseréltetnem kell, akkor mik a tanácsok, mert hallottam olyat, hogy csak a tárcsát kell cserélni, olyat is, hogy a csapágyat is+a szerkezetet is, más szerint a csapágyhoz nem lehet nyúlni, mert hidraulikus.
 
Előre is köszi
A Valvoline egy jó olaj, szerintem maradhatsz ennél, 10000-es intervallumokkal.
A pollenszűrő a jobb oldali ablaktörlő alatti rács alatt van. www.mondeo.rulz.hu-n a szereld magadnál megtalálod, képekkel illusztrálva.
A többi olajcsere szerintem 100.000km-ként ráér, föleg a váltó olaj.
A kuplungon nem hiszem, hogy lehetne állítani. Ha nekiesnek, akkor már a komplett szettet érdemes cseréltetni, mivel a többi kopik, és lehet hogy összerakás után 1000km-rel kijön azon is hiba.
 
Tisztelettel!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #389 Dátum: 2004.09.10 péntek, 14:12:00 »

Sziasztok
 
1.Nem tudtam, hogy ekkora vitát fog kavarni az olaj kérdés.Bocs, nem akartam senkit felspanolni, csak kezdő dieseles vagyok, és nagyon megszerettem a mondit, de mivel még nem volt dieselem, nem tudom mi kell neki. Most Valvoline 10W-40 van benne, de nem tudom, hogy van-e jobb, és ezt milyen gyakran cseréltessem.Az út összetétele vegyes, mert kb annyi autópálya van benne, mint amennyi város. Megkérdeztem egy szerelőt, szerinte 7500 km után cseréltessem le.(Hozzáteszem, hogy ingyen javitotta az autóimat mindig, tehát nem érdeke a csere.
2. Köszönöm a gumikkal kapcsolatos felvilágosítást.
3. Meg tudná valaki mondani, hogy hol van a mondiban a pollenszűrő, cseréltetni akarom, de senki nem találta meg.
4. Szervo-, váltó-, és fékolajat mikor érdemes cserélni?
5. Kuplungon lehet-e állítani, mert nagyon fennt fog?Ha cseréltetnem kell, akkor mik a tanácsok, mert hallottam olyat, hogy csak a tárcsát kell cserélni, olyat is, hogy a csapágyat is+a szerkezetet is, más szerint a csapágyhoz nem lehet nyúlni, mert hidraulikus.
 
Előre is köszi
Szia Szilas!
A pollenszűrőt Te is ki tudod cserélni, max negyedóra. Ha teheted keressél olyan papírszűrőt, amelyik (keresztbe hullámos, a papírja pedig olyan szálasnak néz ki mint a merített papír (a Cromax-é nem ilyen ;-(  , pl.: www.filtercenter.hu
Itt megtalálod a szükséges segítséget
Javaslatom, minden nyár végén cseréld, dobd ki a sok ventillátorozással beszivott port.
MK I dieselbe 10W40 Ford olaj, 10 ekm, olajszűrővel együtt cseréld. Egyébb olajat akkor cseréltessél, ha sok pénzed van ,vagy ha azon a környéken valamilyen javítás történik.
Üdv ND
Naplózva
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #390 Dátum: 2004.09.10 péntek, 16:21:00 »

Sziasztok
 
1.Nem tudtam, hogy ekkora vitát fog kavarni az olaj kérdés.Bocs, nem akartam senkit felspanolni, csak kezdő dieseles vagyok, és nagyon megszerettem a mondit, de mivel még nem volt dieselem, nem tudom mi kell neki. Most Valvoline 10W-40 van benne, de nem tudom, hogy van-e jobb, és ezt milyen gyakran cseréltessem.Az út összetétele vegyes, mert kb annyi autópálya van benne, mint amennyi város. Megkérdeztem egy szerelőt, szerinte 7500 km után cseréltessem le.(Hozzáteszem, hogy ingyen javitotta az autóimat mindig, tehát nem érdeke a csere.
2. Köszönöm a gumikkal kapcsolatos felvilágosítást.
3. Meg tudná valaki mondani, hogy hol van a mondiban a pollenszűrő, cseréltetni akarom, de senki nem találta meg.
4. Szervo-, váltó-, és fékolajat mikor érdemes cserélni?
5. Kuplungon lehet-e állítani, mert nagyon fennt fog?Ha cseréltetnem kell, akkor mik a tanácsok, mert hallottam olyat, hogy csak a tárcsát kell cserélni, olyat is, hogy a csapágyat is+a szerkezetet is, más szerint a csapágyhoz nem lehet nyúlni, mert hidraulikus.
 
Előre is köszi
Hi Szilas,
 
amikor megvettem, akkor nagyon lent fogott a kuplung és azt hittem ki kell cserélni, de csak állítottak rajta. Szóval lehet állítani. Persze újabb 20e Km után nekem is kicserélték az egész szettet ( egyben érdemes ) utánna meg nagyon fent fogott, de egy kis tekergetés (nem láttam hogy mit) és mindjárt helyre jött. Szóval előbb állítass rajta, és ha nem jó csak akkor cseréld. Ja az enyém MKI, 1.8B.
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
Vendég
« Új hozzászólás #391 Dátum: 2004.09.10 péntek, 16:48:00 »

Koszonom a segitseget a fektarcsakkal kapcsolatban, kicsreltem oket zsir ujra, tokjo lett a fekem, meg a fekezes is elvezet :-)
 
Masik kerdes: MK2-es mondeohoz kellene nekem komplett kapcsolasi rajz. Szeretnem par otletemet megvalositani :-)
 
Meg egy kerdes: vonohorognak a villanydrotjat hol illik elvinni? Probaltam a hatso kereszttartoban (amin a lokharito van) de annak a ket vege (ahol ra van hegesztve a hatso nyulvanyokra) le van fenekevle, ott madzag se ki, se be.
Gondoltam atfurom a lemezt a bal hatso lampa alatt, es atvezetem, majd leszigetelem rendesen, de ez nem "kokany" megoldas?
 
Udv:
Tamas
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #392 Dátum: 2004.09.10 péntek, 20:37:00 »

Koszonom a segitseget a fektarcsakkal kapcsolatban, kicsreltem oket zsir ujra, tokjo lett a fekem, meg a fekezes is elvezet :-)
 
Masik kerdes: MK2-es mondeohoz kellene nekem komplett kapcsolasi rajz. Szeretnem par otletemet megvalositani :-)
 
Meg egy kerdes: vonohorognak a villanydrotjat hol illik elvinni? Probaltam a hatso kereszttartoban (amin a lokharito van) de annak a ket vege (ahol ra van hegesztve a hatso nyulvanyokra) le van fenekevle, ott madzag se ki, se be.
Gondoltam atfurom a lemezt a bal hatso lampa alatt, es atvezetem, majd leszigetelem rendesen, de ez nem "kokany" megoldas?
 
Udv:
Tamas
ND kolléga gondozásában lévő site.on találhatsz rajzokat.
http://***.itexpert.hu/mondeo/mondeo.htm
 
Neki köszönd!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #393 Dátum: 2004.09.10 péntek, 23:11:00 »

Vzoli!
Kösz, megnézem bár nekem álló helyzetben nem hallható a "búgás" csak ha elindulok.
Csapágy cserével kezdtem a probléma megoldását, de nem jött be
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #394 Dátum: 2004.09.11 szombat, 22:11:00 »

A kuplungot én már állítottam a sajátomon, nem nagy dolog. Keress jobb oldalon egy bovdent két ellenanyával. Ezzel rövidebbre, ill hosszabbra veheted a bovdent.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #395 Dátum: 2004.09.12 vasárnap, 19:51:00 »

Sziasztok,
 
Ujabb kis problemam van Mondeoval :-)
 
Nem tudom felprogramozni az infras kulcsot, pedig azt a modszert probaltam ami az nsmondeo.itexpert.hu -n van. Igaz, az enyem MK2-es, lehet hogy ez a baj?  
Szoval: Az elso pont azt mondja, hogy 1-es allasban 15 masodpercig legyen a kulcs, majd kikapcs, mialatt vilagit az ora melletti led. Nekem az a led a "gyujtas" raadasa utan 6 sec-cel elalszik ...  
A tovabbi lepeseket ha vevgicsinalom, semmi eredmeny, a piros led villog, de semmi.
 
Otlet?
 
elore is koszonom a segitsegeteket.
 
Tamas
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #396 Dátum: 2004.09.12 vasárnap, 21:10:00 »

Sziasztok,
 
Ujabb kis problemam van Mondeoval :-)
 
Nem tudom felprogramozni az infras kulcsot, pedig azt a modszert probaltam ami az nsmondeo.itexpert.hu -n van. Igaz, az enyem MK2-es, lehet hogy ez a baj?  
Szoval: Az elso pont azt mondja, hogy 1-es allasban 15 masodpercig legyen a kulcs, majd kikapcs, mialatt vilagit az ora melletti led. Nekem az a led a "gyujtas" raadasa utan 6 sec-cel elalszik ...  
A tovabbi lepeseket ha vevgicsinalom, semmi eredmeny, a piros led villog, de semmi.
 
Otlet?
 
elore is koszonom a segitsegeteket.
 
Tamas
Szia PingTomi!
Sajnálom. Zombi egyik munkatársának a kettesén sem müködött az általam leírtak. Ha valaki tud jobbat, azaz müködőtt, akkor azt is felrakom.
Az igazsághoz tartozik, hogy több forrásból származó információkat próbáltam összegyúrni. Lehet, hogy valami behozott egy felesleges/rossz lépést.
Nekem anno valahogy így működött. Eddig jó volt a kulcs? Vagy új kulcs? Ez csak emlékeztetőnek jó.
Persze nem biztos, hogy a"szoftver "a rossz, lehet akár a kulcs elektronika, vagy akár a vevő infra led áramköre. Próbáld a másik oldalról is.
Utána fogok nézni most már mégegyszer, holnap.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #397 Dátum: 2004.09.12 vasárnap, 21:13:00 »

Akkor is "megdöglik" a kulcs állítólag, ha sokáig tart az elemcsere (pl több perc). Akkor ez hatástalan. Bár én ebben nem hiszek, mert biztos, hogy nem ilyen gyenge logikával rakták össze.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #398 Dátum: 2004.09.12 vasárnap, 21:42:00 »

Hello mindenkinek!
A kulcs témához:
Mikor tavaly nyáron megvettem a Mondeomat, sokszor ráfáztam arra, hogy egyből indítózni akartam (értsd: nem vártam egy pillanatig se a gyújtás ráadása után, hanem egyből indítani akartam).  
Jónéhányszor "letiltott" a rendszer, egyáltalán nem történt semmi a kulcs "III" (indítózás) állásában. Egyszer meguntam és kihívtam a sárga angyalt. Az ürge fogta a kulcsomat, és a kulcs "tollát" végighúzta néhányszor az aszfalton (értsd: mintha bele akart volna karcolni-rajzolni valamit a betonba). Ezután egyből indított a verda. Szerinte a rázkódás, amikor a betonon huzigálta, "helyrerázta a kulcs mágneses jeleit", amiután a rendszer felismerte a kulcsot.  
 
Azóta mindig azt csinálom, hogy gyújtás, megvárom, míg az óra melletti led elalszik, és csak ezután indítózok. Így mindig működik. Nem tudom, jól csinálom-e, de nekem ez bevált.  
Ja, az én két db. kulcsom nem infrás, az egyik sima, mezei fekete kulcs, a másikban meg van egy kis lámpa (amihez sehol sem találok belevaló gombelemet). Mindkét kulcson van kis piros izé. (Ez lenne az "elektronika"?)
 
Tudom, pingTominak nem ez az alapproblémája, csak gondoltam leírom ide az én...  
 
Üdv!
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #399 Dátum: 2004.09.12 vasárnap, 21:57:00 »

Hello mindenkinek!
A kulcs témához:
Mikor tavaly nyáron megvettem a Mondeomat, sokszor ráfáztam arra, hogy egyből indítózni akartam (értsd: nem vártam egy pillanatig se a gyújtás ráadása után, hanem egyből indítani akartam).  
Jónéhányszor "letiltott" a rendszer, egyáltalán nem történt semmi a kulcs "III" (indítózás) állásában. Egyszer meguntam és kihívtam a sárga angyalt. Az ürge fogta a kulcsomat, és a kulcs "tollát" végighúzta néhányszor az aszfalton (értsd: mintha bele akart volna karcolni-rajzolni valamit a betonba). Ezután egyből indított a verda. Szerinte a rázkódás, amikor a betonon huzigálta, "helyrerázta a kulcs mágneses jeleit", amiután a rendszer felismerte a kulcsot.  
 
Azóta mindig azt csinálom, hogy gyújtás, megvárom, míg az óra melletti led elalszik, és csak ezután indítózok. Így mindig működik. Nem tudom, jól csinálom-e, de nekem ez bevált.  
Ja, az én két db. kulcsom nem infrás, az egyik sima, mezei fekete kulcs, a másikban meg van egy kis lámpa (amihez sehol sem találok belevaló gombelemet). Mindkét kulcson van kis piros izé. (Ez lenne az "elektronika"?)
 
Tudom, pingTominak nem ez az alapproblémája, csak gondoltam leírom ide az én...  
 
Üdv!
Akkor Te se igen használhatod a verdát pl bankrablásra...
Gombelem: Ford szalonban kb 1000 magyar péz, én persze nem vettem! Akarok olcsóbban találni.
Naplózva

MKI 2.0i
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.069 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.