Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:24:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 281 282 283 284 285 286 287 [288] 289 290 291 292 293 294 295 ... 323   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Izzó, Xenon, LED  (Megtekintve 5246438 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14350 Dátum: 2016.01.18 hétfő, 16:40:31 »

Sima hallodzsénnel az AFS teamécses..., annál jóval többet tud a tükrös fényerőben és használhatóságban.

Az utólagos keszonosítás meg ősellenségem, szóval nem foglalok állást benne! 10000-ből 9999-en hanyagul építik be és ott már megjelenik az érintettségem..., jobban mondva vakságom...  szomoru1


Nekem más a tapasztalatom. Persze ha nem a jó foncsorú tiszta tükröset, egy poros lencséjű mattos AFS-el hasonlítod össze. Nekem AFS-el sokkal jobb volt a fény, még halogénnel is. Aztán megfelelő xenon ment bele, beállítva és nekem nagyon tetszett a fénye, senkit nem zavart, nem volt nagyobb szórt fénye. A sima tükrös rosszabbul teljesített.

A hanyag beépítéseket ne írjuk az utólagos xenon számlájára, mert nem annak a hibája elsősorban. Rengeteg olyat láttam, hogy a csávó megvette a gagyi olasz h7 halogént, csak éppen nem volt méretpontos és mindenhova világított. Vagy a jóember megveszi a vacak utángyártott lámpát, csak éppen nem gyártanak olyan izzót, ami annak a fókuszpontjába tudna kerülni. Szóval ez nem halogén vs utólagos xenon kérdés. Ugyan olyan intelligencia kérdés, mint nem rakom az az undorító nagyon kék ledet helyzetjelzőbe vagy ablakspricnihez az autóban, mert az tényleg zavaró szembe jövet. Én mindig ügyeltem arra, hogy a xenon 35W-os legyen, 3000k, és megfelelő szórt fényt és megfelelő vetített képet adjon.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14351 Dátum: 2016.01.18 hétfő, 16:40:59 »

Borsosan berakva jobban fog fájni...  eplus2
taps
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #14352 Dátum: 2016.01.18 hétfő, 16:44:53 »


...Én mindig ügyeltem arra, hogy a xenon 35W-os legyen, 3000k, és megfelelő szórt fényt és megfelelő vetített képet adjon.

Ez teljesen kizárt, már-már lehetetlen, de semmiképpen sem hiszem el!  vigyor3
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14353 Dátum: 2016.01.18 hétfő, 17:08:35 »

Ez teljesen kizárt, már-már lehetetlen, de semmiképpen sem hiszem el!  vigyor3

http://www.ebay.com/itm/1-Pair-35W-55W-XENON-HID-REPLACEMENT-BULBS-LAMP-H1-H3-H7-H11-9005-/191596611942?var=&hash=item2c9c0c4966:m:mB1dBA4WfAbEvJl3dfgs0Ew&vxp=mtr

amikor nem elérhető 3000K, olyankor bevállalom a 4300K-t, de azt inkább akkor, ha vetítőlencsés az autó. Nyilván ha nagy a szórt fény, akkor vissza rakom a halogént.
Naplózva
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #14354 Dátum: 2016.01.18 hétfő, 22:48:45 »

http://www.ebay.com/itm/1-Pair-35W-55W-XENON-HID-REPLACEMENT-BULBS-LAMP-H1-H3-H7-H11-9005-/191596611942?var=&hash=item2c9c0c4966:m:mB1dBA4WfAbEvJl3dfgs0Ew&vxp=mtr

amikor nem elérhető 3000K, olyankor bevállalom a 4300K-t, de azt inkább akkor, ha vetítőlencsés az autó. Nyilván ha nagy a szórt fény, akkor vissza rakom a halogént.
Jól látom, hogy ehhez nincs tápegység? MK3-ban használsz ilyet? A vetített képe olyan, mint a halogéné? Beszerelés után azért kell egy fényszóró beállítás, vagy pont ugyanolyan, mint a halogén? Nem vakítja a szembejövőt? Youtube-on néztem, hogy ki kell lyukasztani a hátulját. Gondolom ez mindegyiknél kell...
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14355 Dátum: 2016.01.18 hétfő, 23:29:32 »

Jól látom, hogy ehhez nincs tápegység? MK3-ban használsz ilyet? A vetített képe olyan, mint a halogéné? Beszerelés után azért kell egy fényszóró beállítás, vagy pont ugyanolyan, mint a halogén? Nem vakítja a szembejövőt? Youtube-on néztem, hogy ki kell lyukasztani a hátulját. Gondolom ez mindegyiknél kell...


kell hozzá ballaszt, ez csak a xenon cső. Használtam toyotában, mk3, mk4, focus és hamarosan a GC-ben is. Ki kell egy 25-30mm-es lukat kell, arra van a csomagban tömítés. Az hogy vakít-e igen erősen lámpafüggő, de vetítőlencsésben nincs ilyen gond.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #14356 Dátum: 2016.01.19 kedd, 07:53:01 »

http://www.ebay.com/itm/1-Pair-35W-55W-XENON-HID-REPLACEMENT-BULBS-LAMP-H1-H3-H7-H11-9005-/191596611942?var=&hash=item2c9c0c4966:m:mB1dBA4WfAbEvJl3dfgs0Ew&vxp=mtr

amikor nem elérhető 3000K, olyankor bevállalom a 4300K-t, de azt inkább akkor, ha vetítőlencsés az autó. Nyilván ha nagy a szórt fény, akkor vissza rakom a halogént.

 wow1 mostmár elhiszem... Az enyémben nincs

 eljen
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #14357 Dátum: 2016.01.19 kedd, 08:29:32 »

kell hozzá ballaszt, ez csak a xenon cső. Használtam toyotában, mk3, mk4, focus és hamarosan a GC-ben is. Ki kell egy 25-30mm-es lukat kell, arra van a csomagban tömítés. Az hogy vakít-e igen erősen lámpafüggő, de vetítőlencsésben nincs ilyen gond.
Köszi, akkor még gondolkodom rajta. Nekem sima halogén van Nigh Breaker Unlimiteddel, de akkor eléggé lutrinak érzem, hogy vakít-e vagy nem.
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14358 Dátum: 2016.01.19 kedd, 10:30:51 »

Köszi, akkor még gondolkodom rajta. Nekem sima halogén van Nigh Breaker Unlimiteddel, de akkor eléggé lutrinak érzem, hogy vakít-e vagy nem.


a megoldás rém egyszerű, szerezz kölcsönbe egy h7-es xenont (lehet, hogy én is tudok adni neked egy régi balaszttal és próbáld ki. Ilyenkor még ne fúrj lukat, csak egyik oldalon h7 izzó ki, xenon be, összecsatlakoztat, visszarak, bekapcsol, megnéz.  Van tarcsiba elrakva régi balasztom (nem szép, de tökéletesen működik), meg régi h7 csövem, ezeket szoktam ilyenre használni.

Ha úgy ítéled meg, hogy túl nagy a szórt fény, akkor legfeljebb nem veszel, nem használod.

Amúgy a NB-be kezdek csalódni. a GC-ben egy évig bírta, visszaraktam a régit alap izzót és nem látok akkora különbséget. Amit mondanak róla, úgy szemmel könnyen észrevehető különbségnek kellene lennie.
Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #14359 Dátum: 2016.01.19 kedd, 10:41:24 »

Köszi, akkor még gondolkodom rajta. Nekem sima halogén van Nigh Breaker Unlimiteddel, de akkor eléggé lutrinak érzem, hogy vakít-e vagy nem.

tuti,hogy vakít.1nap után kivettem a xenont. letekertem a magasság állítót . a kocsi orra elé világított, és úgy is látni a több 100 méterre lev táblákat.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14360 Dátum: 2016.01.19 kedd, 10:42:33 »

tuti,hogy vakít.1nap után kivettem a xenont. letekertem a magasság állítót . a kocsi orra elé világított, és úgy is látni a több 100 méterre lev táblákat.

Ez nekem a gyári xenonnál is így van. Valamennyire mindegyik szórja a fényt...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #14361 Dátum: 2016.01.19 kedd, 10:44:41 »

a megoldás rém egyszerű, szerezz kölcsönbe egy h7-es xenont (lehet, hogy én is tudok adni neked egy régi balaszttal és próbáld ki. Ilyenkor még ne fúrj lukat, csak egyik oldalon h7 izzó ki, xenon be, összecsatlakoztat, visszarak, bekapcsol, megnéz.  Van tarcsiba elrakva régi balasztom (nem szép, de tökéletesen működik), meg régi h7 csövem, ezeket szoktam ilyenre használni.

Ha úgy ítéled meg, hogy túl nagy a szórt fény, akkor legfeljebb nem veszel, nem használod.

Amúgy a NB-be kezdek csalódni. a GC-ben egy évig bírta, visszaraktam a régit alap izzót és nem látok akkora különbséget. Amit mondanak róla, úgy szemmel könnyen észrevehető különbségnek kellene lennie.

Kövezzetek meg, de nekem 1 éve megy benne a H7 Ge megalightultra +120%, refiben pedig ugyanez csak +90%. amit kivettem, azon az izzószálon látni,hogy nem valami egységes a felülete.az hamar kiégett volna. most a keszon cserebere köözben ránéztem a GE izzókra, nem láttam rajta szemmel nyomát,hogy 1évesek.
Egy próbát megér.ha nem is osram.
Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #14362 Dátum: 2016.01.19 kedd, 10:48:56 »

Ez nekem a gyári xenonnál is így van. Valamennyire mindegyik szórja a fényt...
igazad van. csak nem mindegy mennyire.
sajnos én kontaktlencsét hordok, és töbszörös fénytörés miatt nekem rosszabb.
szóval nem szeretem én se ha vakítanak, azt se ha én.
ezek miatt meg állandóan ablakot tisztíok,fényszóróval együtt.

a tesóm mk4 gyári xenonja mellé állva a h7 xenonnal, csak a színük volt kb azonos. a vetített képről ne is beszéljünk.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14363 Dátum: 2016.01.19 kedd, 11:05:39 »

igazad van. csak nem mindegy mennyire.
sajnos én kontaktlencsét hordok, és töbszörös fénytörés miatt nekem rosszabb.
szóval nem szeretem én se ha vakítanak, azt se ha én.
ezek miatt meg állandóan ablakot tisztíok,fényszóróval együtt.

a tesóm mk4 gyári xenonja mellé állva a h7 xenonnal, csak a színük volt kb azonos. a vetített képről ne is beszéljünk.

én is kontaktlencsés vagyok, de ez nem ennek a kérdése. Rengeteg mindentől függ, hogy egy autóban mi lesz jó vagy sem. Persze lehet általánosítani, de nem biztos, hogy igaz is lesz. Én pl szeretem, ha messzebbről lehet látni egy táblát. Az is biztos, hogy ha H7 helyére (900-1500lm) beraksz egy xenon csövet (2500-3500lm), akkor a szórt fényed arányosan nagyobb lesz. Ez még nem biztos, hogy gond. Azt kell tudni megítélni, hogy a szembejövőt zavarja vagy sem. A közlekedés közben volt már olyan, hogy tompított vacak halogén is zavart, mert pont olyan szögben világított. Mindenre nem lehet felkészülni.

A gyári xenon vetített képe, tökéletes, a halogén H7 vetített képe nem tökéletes. A normális minőségű halogén helyére berakott xenon tök olyan vetített képet fog adni, mint amilyen a halogéné volt, csak sokkal fényesebbet. Ha ettől eltérőt tapasztalsz, akkor vagy a xenon cső volt vacak, vagy a lámpa (esetleg mind a kettő).

a sógorom focusában (lehet már említettem), egy utángyártott lámpatest van és nincs olyan h7 izzó ami stimmelne bele, mindegyik vakít mint állat.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #14364 Dátum: 2016.01.19 kedd, 11:33:39 »

Ez nekem a gyári xenonnál is így van. Valamennyire mindegyik szórja a fényt...

Így van, így is kell lennie!

Kötelező a szórt fény a gyári xenonoknál is. Táblákra jutnia kell, ezt a gyártók különböző módokon oldják meg. Nem közlekedhetnek a xenonlápákkal szerelt autók sem úgy, hogy kb. 1 méter magasságig ővék a világ, fölötte meg (táblák, útjelző, irány...stb.) egy másik világ várja a felfedezést.

https://www.google.hu/search?q=mondeo+mk4+xenon+headlights&espv=2&biw=1422&bih=998&tbm=isch&imgil=x5OgaUVWsJuTNM%253A%253BMn4MOoaPPliHkM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fwww.allpartssouthwest.com%25252Facatalog%25252FOnline__MONDEO_Mk4_03_07_10_2010_851.html&source=iu&pf=m&fir=x5OgaUVWsJuTNM%253A%252CMn4MOoaPPliHkM%252C_&dpr=0.9&ved=0ahUKEwjIrbqazrXKAhWIn3IKHSAeDgQQyjcILw&ei=YAieVsj9Doi_ygOgvLgg#tbm=isch&q=mondeo+mk4+xenon+l%C3%A1mpa&imgdii=Iq-Hn7zbgFeYvM%3A%3BIq-Hn7zbgFeYvM%3A%3B2P5KHbi6e9VQjM%3A&imgrc=Iq-Hn7zbgFeYvM%3A

Mondeonál pl. műa. ablakok a projektorfejen + 1 pici érdesített tükrös felület a projektor alatt látja el a funkciót, magasban lévő "műtárgyakat" megvilágítandó. Ezt nem arcba tolja, senkit nem zavar. Normális esetben a szórt fénynek nem szabad direkt módon a perifériás látótérbe kerülni, ez is az egyik alapvető baj az utólagos beépítésekkel...

https://www.dt-xenon.hu/custom/dynoteq/image/cache/w1000h800wt1/autok/ford/ford-s-max.jpg?lastmod=1439372821.1453197605

S-maxinál nincs műa. ablak a projektoron, de vetítő felület igen, a projektor alatt.

 wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #14365 Dátum: 2016.01.19 kedd, 11:41:19 »


 A normális minőségű halogén helyére berakott xenon tök olyan vetített képet fog adni, mint amilyen a halogéné volt, csak sokkal fényesebbet. Ha ettől eltérőt tapasztalsz, akkor vagy a xenon cső volt vacak, vagy a lámpa (esetleg mind a kettő).


Szerintem nem! Egy izzószál áll szemben egy csőben izzó gázzal. Eltérő formák (a fény forrásának formája különböző), nem lehet ugyanúgy az úttestre juttani (tükrözni)...

SZERINTEM!!

Ui: nem projektorról beszélek, ott jobb a helyzet
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.19 kedd, 11:44:12 írta Tonyo » Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14366 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:04:22 »

Szerintem nem! Egy izzószál áll szemben egy csőben izzó gázzal. Eltérő formák (a fény forrásának formája különböző), nem lehet ugyanúgy az úttestre juttani (tükrözni)...

SZERINTEM!!

Ui: nem projektorról beszélek, ott jobb a helyzet

Totalcar tesztelte, kimérték a Tungsram laborban. Akárhogyan erősködtök, hogy szórt fény így, meg beállítás úgy, a xenon nem való a tükrös-halogén fényszórótestbe, mert vakít, és pont.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #14367 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:04:35 »

Ez nekem a gyári xenonnál is így van. Valamennyire mindegyik szórja a fényt...


Ezért hívják fényszórónak?  idiota  vigyor3
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14368 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:07:39 »



Ezért hívják fényszórónak?  idiota  vigyor3

Nem, xenon lámpatest.  vigyor3 beka3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #14369 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:12:49 »

Nem, xenon lámpatestvigyor3 beka3

Amikor nincs bekapcsolva.
Ha működik, akkor fényszóró.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #14370 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:14:35 »

Totalcar tesztelte, kimérték a Tungsram laborban. Akárhogyan erősködtök, hogy szórt fény így, meg beállítás úgy, a xenon nem való a tükrös-halogén fényszórótestbe, mert vakít, és pont.

AndyA


 eljen eljen eljen
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #14371 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:15:49 »

Amikor nincs bekapcsolva.
Ha működik, akkor fényszóró.  Cool

Ha működik, akkor a projektor miatt ugye, projektoron keresztül fénytvetítő xenonos lámpatest.  eplus2

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14372 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:20:23 »

Szerintem nem! Egy izzószál áll szemben egy csőben izzó gázzal. Eltérő formák (a fény forrásának formája különböző), nem lehet ugyanúgy az úttestre juttani (tükrözni)...

SZERINTEM!!

Ui: nem projektorról beszélek, ott jobb a helyzet

Totalcar tesztelte, kimérték a Tungsram laborban. Akárhogyan erősködtök, hogy szórt fény így, meg beállítás úgy, a xenon nem való a tükrös-halogén fényszórótestbe, mert vakít, és pont.

AndyA

jaja, beszéltem is utána Zsolt barátommal a TC-nél, hogy mekkora baromságokat szedtek össze. (meg is jegyezte, hogy nagyon kicsi volt a keret amiből összerakhatták a cikket és az első sorozatot saját lámpával, dobozzal vetítővászonnal csinálták, majd jött a tungsram ) Alapvetően a TC első körben H4-eseket hasonlított össze, ami ugye a nem xenonosítható körbe tartozik, hiába vannak rá megoldások. Aztán jött a következő ahol már egy focus lámpatestet vettek, de szerencsétlen tungsramos sokat ügyködött rajta, hogy annyira ne hozzák jól ki belőle a h7-es xenont.

Szóval alapvetően a halogénban lévő izzószál egy csavart hengeres valami. aminek szintén van egy befoglaló formája. Az ív fény esetében az fény forrás ugyan ebbe a befoglaló formába bele illik, miert nem az egész csövet, még csak nem is az egész buborékot (középen) teríti be. Ezért van az, ha nem kókler és nem vacak minőségű (ez ugye ebay-en kétesélyes) cuccot rak bele az ember, akkor nagyon jó megoldásokat kaphat.

Amúgy vannak gyártók (pl volvo), aki gyárilag rak tükrös lámpába xenon-t, majd előkeresem a megfelelő változatot.

Azt nem jelenteném ki, hogy tükrös-halogén vakít és kész, mert lámpa és lámpa között igen nagy különbségek vannak. Van olyan lámpa amin nagyon sok tükröződő felület van a szórt fény elérésének érdekében és ezért tényleg vakít. Ide nem való. Van olyan ahol ez sokkal kedvezőbb, itt nem látom a problémát. Alapvetően úgy tartom, hogy ha lehet, akkor projektorosítson aki tud, ha ez valamiért nem megoldható, akkor nézze meg, hogy vakít-e vagy sem. ha vakít akkor el kell felejteni a dolgot és bele kell törődni, hogy nem lesz jobb. Szóval ne jelentsük ki, hogy vakít és pont, mert nem lehet előre tudni.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.19 kedd, 12:22:15 írta KOTTA » Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #14373 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:26:00 »

jaja, beszéltem is utána Zsolt barátommal a TC-nél, hogy mekkora baromságokat szedtek össze. (meg is jegyezte, hogy nagyon kicsi volt a keret amiből összerakhatták a cikket és az első sorozatot saját lámpával, dobozzal vetítővászonnal csinálták, majd jött a tungsram ) Alapvetően a TC első körben H4-eseket hasonlított össze, ami ugye a nem xenonosítható körbe tartozik, hiába vannak rá megoldások. Aztán jött a következő ahol már egy focus lámpatestet vettek, de szerencsétlen tungsramos sokat ügyködött rajta, hogy annyira ne hozzák jól ki belőle a h7-es xenont.

Szóval alapvetően a halogénban lévő izzószál egy csavart hengeres valami. aminek szintén van egy befoglaló formája. Az ív fény esetében az fény forrás ugyan ebbe a befoglaló formába bele illik, miert nem az egész csövet, még csak nem is az egész buborékot (középen) teríti be. Ezért van az, ha nem kókler és nem vacak minőségű (ez ugye ebay-en kétesélyes) cuccot rak bele az ember, akkor nagyon jó megoldásokat kaphat.

Amúgy vannak gyártók (pl volvo), aki gyárilag rak tükrös lámpába xenon-t, majd előkeresem a megfelelő változatot.

Azt nem jelenteném ki, hogy tükrös-halogén vakít és kész, mert lámpa és lámpa között igen nagy különbségek vannak. Van olyan lámpa amin nagyon sok tükröződő felület van a szórt fény elérésének érdekében és ezért tényleg vakít. Ide nem való. Van olyan ahol ez sokkal kedvezőbb, itt nem látom a problémát. Alapvetően úgy tartom, hogy ha lehet, akkor projektorosítson aki tud, ha ez valamiért nem megoldható, akkor nézze meg, hogy vakít-e vagy sem. ha vakít akkor el kell felejteni a dolgot és bele kell törődni, hogy nem lesz jobb. Szóval ne jelentsük ki, hogy vakít és pont, mert nem lehet előre tudni.
A focus lámpa fénye viszont marha jó.
A lagunámban se volt projektoros a gyári xenon. ugyanaz volt a vetyített képe mint a halogéné. csak fényesebb.
de én sem akarok vakítani senkit. Cheesy
ezért léesz jó a gyári ASF lámpatest nekem Cheesy

mellesleg nincs valakinek egy kapcsolási rajza a lámpatest csatlakozóhoz? elég sok vezeték van benne, ami nem tartozik a halogén lámpatesthez az melyik micsoda vajon?
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #14374 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:26:13 »

jaja, beszéltem is utána Zsolt barátommal a TC-nél, hogy mekkora baromságokat szedtek össze. Alapvetően a TC első körben H4-eseket hasonlított össze, ami ugye a nem xenonosítható körbe tartozik, hiába vannak rá megoldások. Aztán jött a következő ahol már egy focus lámpatestet vettek, de szerencsétlen tungsramos sokat ügyködött rajta, hogy annyira ne hozzák jól ki belőle a h7-es xenont.

Amúgy vannak gyártók (pl volvo), aki gyárilag rak tükrös lámpába xenon-t, majd előkeresem a megfelelő változatot.


Vanhát, Toyota Corolla, Subaru Forester, Volvo S60, S80...stb. De ezek a lámpetestek nem is H kompatibilisek!!!

Ha Zsolt cimbi asszonta "mekkora baromságokat szedtek össze", akkor miamanóért hozták le a cikket? Van ott igazság... Szerintem!
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14375 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:27:27 »

Ha már projektorosítás:
Vajon egy ilyen bemenne a mondeo mk3 halogénbe? http://www.jofogas.hu/pest/Bi_Xenon_Morimoto_Projektor_szettben_40459745.htm?first=1
Bár biztos nem az új 7.0 verzió, de azért a korábbiak sem voltak rosszak, + amúgy ennyiért csak egy pár Morimoto Mini H1-et kap az ember, ehhez meg van trafó és társai is.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14376 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:32:22 »

Vanhát, Toyota Corolla, Subaru Forester, Volvo S60, S80...stb. De ezek a lámpetestek nem is H kompatibilisek!!!

nem is mondtam, hogy H kompatibilisek, hanem, hogy tükrösek. Tessék olvasni  wave

Válasz
Ha Zsolt cimbi asszonta "mekkora baromságokat szedtek össze", akkor miamanóért hozták le a cikket? Van ott igazság... Szerintem!

Egyszer mert azt adta ki a főnök, hogy csináljanak egy ilyen cikket, mert van rá igény, csak pénz nincs rá és ugyebár az újságíró akkor van fizetve ha ír. A másik, hogy nem azt mondam, hogy minden baromság volt, mert pl ahol ledes cuccokat raktak a fényszóróba, azok tökéletesen igazok voltak.

A másik, mint írtam:
" beszéltem is utána Zsolt barátommal a TC-nél, hogy mekkora baromságokat szedtek össze", Ennek megfelelően ne a Zsolt szájába add amit nem ő mondott. Az tény, hogy a keret miatt sajna nem tudtak jó minőségű cuccokat beszerezni a másik tény, hogy a tungsram nyilván nem hozhatja ki, hogy a kínában gyártott xenon cső megfelelő fénycsóvát ad a megfelelő lámpában, csak éppen nem törvényes (persze ha gyártana ilyen csövet, akkor mondaná).

Kérném nem többet és nem kevesebbet beleérteni abba amit írtam.

Másik TC példa, amikor pont az én csirkémről irt cikket az egyik TC-s balfék, aki amúgy suzuki tulaj és soha nem ült terepjáróban. A GC tulajok meg akarták verni, hogy miért ír baromságokat. az autón ki kellett cserélni 4 lengéscsillapítót, minden gömbcsuklót és szilentet elől (ezeket tudtam már vásárláskor). Erre írja, hogy billeg az autó és nem pontos kanyarodáskor. Terepjáró nem pedig roadster, szóval ennek fényében nagyobb a rugó út, de *** futóművel (kopogott is rendesen) miért is gondolja, hogy jobb legyen.
Az újságíró nem szakember ezt ne felejtsük.

A másik TC-s "újságíróval" dr csikós meg vitám volt a BMW emblémáról, mert ő is baromságot közölt, mikor a forgó propellert ábrázolónak nevezete a jelet. El is küldtem neki a linket a történetéről, hogy igen volt egy ilyen rajz, amikor a BMW még gyártott repülőt, de nem az, hanem a bajor zászló van a közepébe. Persze jelezte, hogy utánanéz és visszaír, na azóta sem történ meg, mert megint nem volt igazuk.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.19 kedd, 12:40:19 írta KOTTA » Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #14377 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:33:30 »

Ha már projektorosítás:
Vajon egy ilyen bemenne a mondeo mk3 halogénbe? http://www.jofogas.hu/pest/Bi_Xenon_Morimoto_Projektor_szettben_40459745.htm?first=1
Bár biztos nem az új 7.0 verzió, de azért a korábbiak sem voltak rosszak, + amúgy ennyiért csak egy pár Morimoto Mini H1-et kap az ember, ehhez meg van trafó és társai is.
utánakérdeztem ennek én is. szegeden van egy srác aki átalakít halogénest .49ezertől indul az ára. hasonló H1 et rak be ennyiért.de elvetettem az ötletet. nincs kedven se elküdeni,se venni másik lámpát, se a sajátot sütögetni Cheesy
és ezek foncsorai bírják annyira a kiképzést mint a gyáriak vajon?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14378 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:36:25 »

utánakérdeztem ennek én is. szegeden van egy srác aki átalakít halogénest .49ezertől indul az ára. hasonló H1 et rak be ennyiért.de elvetettem az ötletet. nincs kedven se elküdeni,se venni másik lámpát, se a sajátot sütögetni Cheesy
és ezek foncsorai bírják annyira a kiképzést mint a gyáriak vajon?
ilyet raktam be én is. 10-ért megcsinálom akinek kell integet2 amúgy jó fénye van és jó minőségű. bár én olyat vennék amibe d2s xenon megy bele.

Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14379 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:37:07 »

utánakérdeztem ennek én is. szegeden van egy srác aki átalakít halogénest .49ezertől indul az ára. hasonló H1 et rak be ennyiért.de elvetettem az ötletet. nincs kedven se elküdeni,se venni másik lámpát, se a sajátot sütögetni Cheesy
és ezek foncsorai bírják annyira a kiképzést mint a gyáriak vajon?
ilyenhez jó egy pár angol lámpa is, azt apróért meg lehet kapni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14380 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:39:27 »



Ezért hívják fényszórónak?  idiota  vigyor3

Tompított fényszórónak, igen.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14381 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:41:27 »

ilyet raktam be én is. 10-ért megcsinálom akinek kell integet2 amúgy jó fénye van és jó minőségű. bár én olyat vennék amibe d2s xenon megy bele.

http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1L4EHHVXXXXcqXpXXq6xXFXXXt/NEW-HOT-2-8-CLEAR-LHD-font-b-PROJECTOR-b-font-LENS-LEN-font-b-D2S.jpg

Ezek egész jónak tünnek. Azon gondolkodom miként lehetne ilyenre átalakítani a csirkét, mert nem lehet xenon-ost kapni bontottan.
Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #14382 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:44:25 »

ilyet raktam be én is. 10-ért megcsinálom akinek kell integet2 amúgy jó fénye van és jó minőségű. bár én olyat vennék amibe d2s xenon megy bele.

img]http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1L4EHHVXXXXcqXpXXq6xXFXXXt/NEW-HOT-2-8-CLEAR-LHD-font-b-PROJECTOR-b-font-LENS-LEN-font-b-D2S.jpg[/img]
beszélhettünk volna erről elöbb. Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.19 kedd, 13:11:30 írta Zsolteey » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14383 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:55:29 »

jaja, beszéltem is utána Zsolt barátommal a TC-nél, hogy mekkora baromságokat szedtek össze. (meg is jegyezte, hogy nagyon kicsi volt a keret amiből összerakhatták a cikket és az első sorozatot saját lámpával, dobozzal vetítővászonnal csinálták, majd jött a tungsram ) Alapvetően a TC első körben H4-eseket hasonlított össze, ami ugye a nem xenonosítható körbe tartozik, hiába vannak rá megoldások. Aztán jött a következő ahol már egy focus lámpatestet vettek, de szerencsétlen tungsramos sokat ügyködött rajta, hogy annyira ne hozzák jól ki belőle a h7-es xenont.

Szóval alapvetően a halogénban lévő izzószál egy csavart hengeres valami. aminek szintén van egy befoglaló formája. Az ív fény esetében az fény forrás ugyan ebbe a befoglaló formába bele illik, miert nem az egész csövet, még csak nem is az egész buborékot (középen) teríti be. Ezért van az, ha nem kókler és nem vacak minőségű (ez ugye ebay-en kétesélyes) cuccot rak bele az ember, akkor nagyon jó megoldásokat kaphat.

Amúgy vannak gyártók (pl volvo), aki gyárilag rak tükrös lámpába xenon-t, majd előkeresem a megfelelő változatot.

Azt nem jelenteném ki, hogy tükrös-halogén vakít és kész, mert lámpa és lámpa között igen nagy különbségek vannak. Van olyan lámpa amin nagyon sok tükröződő felület van a szórt fény elérésének érdekében és ezért tényleg vakít. Ide nem való. Van olyan ahol ez sokkal kedvezőbb, itt nem látom a problémát. Alapvetően úgy tartom, hogy ha lehet, akkor projektorosítson aki tud, ha ez valamiért nem megoldható, akkor nézze meg, hogy vakít-e vagy sem. ha vakít akkor el kell felejteni a dolgot és bele kell törődni, hogy nem lesz jobb. Szóval ne jelentsük ki, hogy vakít és pont, mert nem lehet előre tudni.

Sajnos a matekkal nehéz vitatkozni. Ha gyárilag úgy állítják be, hogy a mondjuk 1200-1500 lumenes izzó fényének mondjuk 2%-át adja ki arra a területre, ami vakíthatja a szembejövőt, mert ez az a fénymennyiség, ami még nem vakít, akkor a HID 3000-3200 lumenjéből még a legoptimálisabb eplus2 esetben is 2-3x több fog odajutni, ami viszont már sok és vakít. Szuboptimális esetben meg még több, úgyhogy arról meg felesleges is tovább vitázni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14384 Dátum: 2016.01.19 kedd, 12:57:04 »

utánakérdeztem ennek én is. szegeden van egy srác aki átalakít halogénest .49ezertől indul az ára. hasonló H1 et rak be ennyiért.de elvetettem az ötletet. nincs kedven se elküdeni,se venni másik lámpát, se a sajátot sütögetni Cheesy
és ezek foncsorai bírják annyira a kiképzést mint a gyáriak vajon?

Az mk4 lámpateste szerintem nem butilos, hanem permaseal becenevű borzalom, annak én sem állnék neki.
Az eredeti MiniH1-et 55W-on is szokták használni, ha jó minőségű, akkor a 35W-tal nem lehet problémás. A gyárinál amúgy is csak jobban bírhatják  vigyor3

ilyet raktam be én is. 10-ért megcsinálom akinek kell integet2 amúgy jó fénye van és jó minőségű. bár én olyat vennék amibe d2s xenon megy bele.

http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1L4EHHVXXXXcqXpXXq6xXFXXXt/NEW-HOT-2-8-CLEAR-LHD-font-b-PROJECTOR-b-font-LENS-LEN-font-b-D2S.jpg

Ja, a D2S hatalmas előnye, hogy szabványos. A H1 és stb. xenon csövekre semmi előírás, semmi szabvány nem vonatkozik, csak ugyanúgy próbálják pozicionálni a fénykibocsájtó részt, mint a halogénen van.

Vajon egy Mini D2S is bemegy az mk3 halogénbe?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14385 Dátum: 2016.01.19 kedd, 13:00:00 »

Sajnos a matekkal nehéz vitatkozni. Ha gyárilag úgy állítják be, hogy a mondjuk 1200-1500 lumenes izzó fényének mondjuk 2%-át adja ki arra a területre, ami vakíthatja a szembejövőt, mert ez az a fénymennyiség, ami még nem vakít, akkor a HID 3000-3200 lumenjéből még a legoptimálisabb eplus2 esetben is 2-3x több fog odajutni, ami viszont már sok és vakít. Szuboptimális esetben meg még több, úgyhogy arról meg felesleges is tovább vitázni.

AndyA


Nem is a matekkal vitatkozom és nem is azzal, hogy nem vakíthat, hanem azzal, hogy kerek perec ki van jelentve hogy vakít a nélkül, hogy ki lenne próbálva. Egyetértek, hogy mivel ugyan azt az X% szórt fényt fog tolni, így a 2x annyi fényből, 2x annyi szórt fény lesz, de teszt nélkül nem hiszem el, hogy ez vakít. Tehát nem azt vitatom, hogy nem vakíthat és az adott lámpatestbe nem ***, hanem azt, hogy kerek perec vakít, mert ez nem igaz.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14386 Dátum: 2016.01.19 kedd, 13:36:16 »

Ezek egész jónak tünnek. Azon gondolkodom miként lehetne ilyenre átalakítani a csirkét, mert nem lehet xenon-ost kapni bontottan.
lámpa szét, lámpa össze és kész
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14387 Dátum: 2016.01.19 kedd, 13:40:10 »

Az mk4 lámpateste szerintem nem butilos, hanem permaseal becenevű borzalom, annak én sem állnék neki.
Az eredeti MiniH1-et 55W-on is szokták használni, ha jó minőségű, akkor a 35W-tal nem lehet problémás. A gyárinál amúgy is csak jobban bírhatják  vigyor3

Ja, a D2S hatalmas előnye, hogy szabványos. A H1 és stb. xenon csövekre semmi előírás, semmi szabvány nem vonatkozik, csak ugyanúgy próbálják pozicionálni a fénykibocsájtó részt, mint a halogénen van.

Vajon egy Mini D2S is bemegy az mk3 halogénbe?
mk4-et, smax/galaxy lámpát kell szétszednem a hétvégén, nem hiszem, hogy ne jönne szét vigyor3

igen, ezért is venném azt  eljen szerintem bele megy
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14388 Dátum: 2016.01.19 kedd, 13:43:25 »

nem is mondtam, hogy H kompatibilisek, hanem, hogy tükrösek. Tessék olvasni  wave

Egyszer mert azt adta ki a főnök, hogy csináljanak egy ilyen cikket, mert van rá igény, csak pénz nincs rá és ugyebár az újságíró akkor van fizetve ha ír. A másik, hogy nem azt mondam, hogy minden baromság volt, mert pl ahol ledes cuccokat raktak a fényszóróba, azok tökéletesen igazok voltak.

A másik, mint írtam:
" beszéltem is utána Zsolt barátommal a TC-nél, hogy mekkora baromságokat szedtek össze", Ennek megfelelően ne a Zsolt szájába add amit nem ő mondott. Az tény, hogy a keret miatt sajna nem tudtak jó minőségű cuccokat beszerezni a másik tény, hogy a tungsram nyilván nem hozhatja ki, hogy a kínában gyártott xenon cső megfelelő fénycsóvát ad a megfelelő lámpában, csak éppen nem törvényes (persze ha gyártana ilyen csövet, akkor mondaná).

Kérném nem többet és nem kevesebbet beleérteni abba amit írtam.

Másik TC példa, amikor pont az én csirkémről irt cikket az egyik TC-s balfék, aki amúgy suzuki tulaj és soha nem ült terepjáróban. A GC tulajok meg akarták verni, hogy miért ír baromságokat. az autón ki kellett cserélni 4 lengéscsillapítót, minden gömbcsuklót és szilentet elől (ezeket tudtam már vásárláskor). Erre írja, hogy billeg az autó és nem pontos kanyarodáskor. Terepjáró nem pedig roadster, szóval ennek fényében nagyobb a rugó út, de *** futóművel (kopogott is rendesen) miért is gondolja, hogy jobb legyen.
Az újságíró nem szakember ezt ne felejtsük.

A másik TC-s "újságíróval" dr csikós meg vitám volt a BMW emblémáról, mert ő is baromságot közölt, mikor a forgó propellert ábrázolónak nevezete a jelet. El is küldtem neki a linket a történetéről, hogy igen volt egy ilyen rajz, amikor a BMW még gyártott repülőt, de nem az, hanem a bajor zászló van a közepébe. Persze jelezte, hogy utánanéz és visszaír, na azóta sem történ meg, mert megint nem volt igazuk.
létezik tükrös xenon, franciák, japánok előszerettel használják. d2r izzó való bele. és ezekben nem véltelen vagy egy takaró rész, hogy ne vakítson:

d2r:


projektorosba való d2s:


kínai xenonok:
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14389 Dátum: 2016.01.19 kedd, 13:49:27 »

mk4-et, smax/galaxy lámpát kell szétszednem a hétvégén, nem hiszem, hogy ne jönne szét vigyor3

igen, ezért is venném azt  eljen szerintem bele megy

Nem is mondom, hogy nem jön szét. De amit olvastam róla, meg néztem videókat, az mk3 butilos lámpájánál jelentősen nagyobb cumi.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14390 Dátum: 2016.01.19 kedd, 13:51:14 »

Nem is mondom, hogy nem jön szét. De amit olvastam róla, meg néztem videókat, az mk3 butilos lámpájánál jelentősen nagyobb cumi.
nagyobb

de pár típust már szedtem szét, ami ilyennel van ragasztva simán szétjön és összemegy Wink eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14391 Dátum: 2016.01.19 kedd, 13:58:56 »

létezik tükrös xenon, franciák, japánok előszerettel használják. d2r izzó való bele. és ezekben nem véltelen vagy egy takaró rész, hogy ne vakítson:

d2r:
http://img.diytrade.com/cdimg/1218436/13468117/0/1279609922/manufacturer_HID_xenon_bulb_D2R_xenon_lamp_HID_Philips_original_bulbs.jpg

projektorosba való d2s:
http://lamptech.co.uk/Images/HID%20Lamps/Philips%20D2S.jpg

kínai xenonok:
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/246/721/253/1276696969514_hz-fileserver1_2940665.jpg

az, hogy valahol takarni kell vagy sem, nyilván a lámpa kialakításától függ. a d2* összehasonlítani a h* xenonnal szerintem nem szabad, mert alma vs körte. Az, hogy miért van kitakarva vagy miért sem az lámpafüggő.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14392 Dátum: 2016.01.19 kedd, 14:02:17 »

Nem is a matekkal vitatkozom és nem is azzal, hogy nem vakíthat, hanem azzal, hogy kerek perec ki van jelentve hogy vakít a nélkül, hogy ki lenne próbálva. Egyetértek, hogy mivel ugyan azt az X% szórt fényt fog tolni, így a 2x annyi fényből, 2x annyi szórt fény lesz, de teszt nélkül nem hiszem el, hogy ez vakít. Tehát nem azt vitatom, hogy nem vakíthat és az adott lámpatestbe nem ***, hanem azt, hogy kerek perec vakít, mert ez nem igaz.

Annak a szórt fénynek van egy maximuma, amit szabad elérnie. Nyilvánvaló, hogy minden gyártó erre optimalizál, egy egész kevéssel próbál ennek alálőni, mivel akkor lehet a legjobban látni a lámpásával. Ennek a 2-3-szorosa pedig biztosan több, mint amennyinek lennie szabad, azaz per def vakít. Akkor is, ha valakinek az egyéni (fény)érzékenységébe még belefér, ha egy ilyen jön neki szembe. Több, mint amennyinek lennie szabad, azaz tilos, és kész.

Ezért mondtam, hogy a matekkal nehéz vitatkozni. Smiley

AndyA

Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14393 Dátum: 2016.01.19 kedd, 14:03:49 »

az, hogy valahol takarni kell vagy sem, nyilván a lámpa kialakításától függ. a d2* összehasonlítani a h* xenonnal szerintem nem szabad, mert alma vs körte. Az, hogy miért van kitakarva vagy miért sem az lámpafüggő.

Erről van szó. Pont ugyanezért nem szabad az egyiket a másikhoz való lámpatestbe belerakni. nyes

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14394 Dátum: 2016.01.19 kedd, 14:08:17 »

Annak a szórt fénynek van egy maximuma, amit szabad elérnie. Nyilvánvaló, hogy minden gyártó erre optimalizál, egy egész kevéssel próbál ennek alálőni, mivel akkor lehet a legjobban látni a lámpásával. Ennek a 2-3-szorosa pedig biztosan több, mint amennyinek lennie szabad, azaz per def vakít. Akkor is, ha valakinek az egyéni (fény)érzékenységébe még belefér, ha egy ilyen jön neki szembe. Több, mint amennyinek lennie szabad, azaz tilos, és kész.

Ezért mondtam, hogy a matekkal nehéz vitatkozni. Smiley

AndyA


akkor légyszíves mond meg, hogy hány lumen a vakítás. Meg van határozva, hogy hány lm-nek kell lennie min és max a szórt fénynek, de az nem azt jelenti, hogy a felette lévő fényáram már a vakítás kategóriája. Ennek megfelelően én nem fogadom el, hogy az a vakítás. El tudom fogadni, hogy vannak olyan lámpák, amik kialakításuk miatt az ilyen izzóval szerelve vakítanak, de azt nem tudom elfogadni, hogy explicit kijelentjük, hogy mind vakít, mert ez nem igaz.

Az, hogy valami több mint amennyinek szabad lennie még nem egyenlő azzal, hogy vakít. Annyit jelent csak, hogy több mint az előírás. Szerintem azt most ne vegyük bele, hogy mit tilos és mit nem, mert itt ez nem volt kérdés. Le merem fogadni, hogy mindenki autójában van valami ami tilos és kész. Nem kell ebbe most egyéni érzelmeket belevinni, mert akkor pláne hiteltelen lesz a dolog. Az összes ledes lámpát is szed ki az autódból mert tilos és kész. Ez így butaság és nem is erről beszéltünk jelen pillanatban.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14395 Dátum: 2016.01.19 kedd, 14:08:46 »

Erről van szó. Pont ugyanezért nem szabad az egyiket a másikhoz való lámpatestbe belerakni. nyes

AndyA

így van, nem is akart senki egy d2-t berakni egy h7-be Cheesy
Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #14396 Dátum: 2016.01.19 kedd, 14:12:45 »

akkor légyszíves mond meg, hogy hány lumen a vakítás. Meg van határozva, hogy hány lm-nek kell lennie min és max a szórt fénynek, de az nem azt jelenti, hogy a felette lévő fényáram már a vakítás kategóriája. Ennek megfelelően én nem fogadom el, hogy az a vakítás. El tudom fogadni, hogy vannak olyan lámpák, amik kialakításuk miatt az ilyen izzóval szerelve vakítanak, de azt nem tudom elfogadni, hogy explicit kijelentjük, hogy mind vakít, mert ez nem igaz.

Az, hogy valami több mint amennyinek szabad lennie még nem egyenlő azzal, hogy vakít. Annyit jelent csak, hogy több mint az előírás. Szerintem azt most ne vegyük bele, hogy mit tilos és mit nem, mert itt ez nem volt kérdés. Le merem fogadni, hogy mindenki autójában van valami ami tilos és kész. Nem kell ebbe most egyéni érzelmeket belevinni, mert akkor pláne hiteltelen lesz a dolog. Az összes ledes lámpát is szed ki az autódból mert tilos és kész. Ez így butaság és nem is erről beszéltünk jelen pillanatban.
huh micsoda vitát generáltam/tunk Cheesy
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #14397 Dátum: 2016.01.19 kedd, 14:13:54 »

nagyobb

de pár típust már szedtem szét, ami ilyennel van ragasztva simán szétjön és összemegy Wink eljen

MK4 nem jön szét, lefutottam a köröket...

Szélvédőragasztóval van összedugva, kb. 10mm csúszik be a búra válla. Hőlégfúvóval melegítettem, de olvadt a ház is. Van fhos. MK4 - es xenonlámpám, ha akarsz kísérletezni, mielőtt szétolvasztod egy "grúz élelmiszerboltos" lámpáját!
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.19 kedd, 14:27:53 írta Tonyo » Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14398 Dátum: 2016.01.19 kedd, 14:20:37 »

huh micsoda vitát generáltam/tunk Cheesy

mindig előfordulnak itt ilyen viták. Nem mindenben értünk egyet. Nem gond, mert úgy sem fog senki meggyőzni senkit, de mindenki elmondja a véleményét és kész. Majd abbahagyjuk, aztán egy év múlva majd megint elővesszük  nyes
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #14399 Dátum: 2016.01.19 kedd, 14:55:44 »

akkor légyszíves mond meg, hogy hány lumen a vakítás. Meg van határozva, hogy hány lm-nek kell lennie min és max a szórt fénynek, de az nem azt jelenti, hogy a felette lévő fényáram már a vakítás kategóriája. Ennek megfelelően én nem fogadom el, hogy az a vakítás. El tudom fogadni, hogy vannak olyan lámpák, amik kialakításuk miatt az ilyen izzóval szerelve vakítanak, de azt nem tudom elfogadni, hogy explicit kijelentjük, hogy mind vakít, mert ez nem igaz.

Az, hogy valami több mint amennyinek szabad lennie még nem egyenlő azzal, hogy vakít. Annyit jelent csak, hogy több mint az előírás. Szerintem azt most ne vegyük bele, hogy mit tilos és mit nem, mert itt ez nem volt kérdés. Le merem fogadni, hogy mindenki autójában van valami ami tilos és kész. Nem kell ebbe most egyéni érzelmeket belevinni, mert akkor pláne hiteltelen lesz a dolog. Az összes ledes lámpát is szed ki az autódból mert tilos és kész. Ez így butaság és nem is erről beszéltünk jelen pillanatban.

Pont nem én viszek viszek bele érzelmeket... Smiley

Van egy könnyen, egyszerűen, jól és pontosan mérhető érték, hogy mennyi a szórt fény mennyisége. Ennek van egy jogszabályban megadott maximuma. Ha ezt túlléped, akkor definíció szerint vakítasz. Akkor is, ha a te személyes, szubjektív, saját érzelmeiden alapuló megítélésed szerint nem...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 281 282 283 284 285 286 287 [288] 289 290 291 292 293 294 295 ... 323   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.051 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.