Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:18:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 ... 323   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Izzó, Xenon, LED  (Megtekintve 5246412 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #3100 Dátum: 2007.02.22 csütörtök, 22:20:00 »

Ismeri valaki az OSRAM Silverstar vagy Cool Blue H7-es izzóit?
Ezek tényleg jobbak mint a gyárilag használt halogének? Jobban világít? És tartós használat mellett sem teszi tönkre a foncsort?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3101 Dátum: 2007.02.22 csütörtök, 22:48:00 »

Ismeri valaki az OSRAM Silverstar vagy Cool Blue H7-es izzóit?
Ezek tényleg jobbak mint a gyárilag használt halogének? Jobban világít? És tartós használat mellett sem teszi tönkre a foncsort?
max 55W ost tegyél bele akkor froncsor nem károsodi
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3102 Dátum: 2007.02.23 péntek, 15:59:00 »

Ismeri valaki az OSRAM Silverstar vagy Cool Blue H7-es izzóit?
Ezek tényleg jobbak mint a gyárilag használt halogének? Jobban világít? És tartós használat mellett sem teszi tönkre a foncsort?
Nekem Silver Star izzó van a refiben meg a ködlámpában. Előző autómban tompítottban is ez volt, szerettem. Több fénye van, szebb színe, na meg rövidebb élettertama. Nekem fél évig bírta, bár sokat használtam...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3103 Dátum: 2007.02.23 péntek, 16:00:00 »

Jobban jártál volna a Bárdis kedvezmény bevetésével én annó 6 izzót vettem 5.5 ért H1 4db és H4 2db Ge Megalight fajtát
anno... 6 éve...
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3104 Dátum: 2007.02.28 szerda, 14:13:00 »

Laczik!
Megvannak a cuccaid, ha erre jársz, akkor odaadom, vagy Ticunak.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3105 Dátum: 2007.02.28 szerda, 14:18:00 »

A minitalin Gabo, és mACSman nézték a xenonokat, hogy melyik hogy világít, nekem, és Lacziknak a bal oldali kicsit sárgás volt...
Felhívtam ma a Nagyautót, hogy kéne két cső, hátha akkor jobb lesz. És most tessék leülni 42e. /db a cső Miből van ez? Itt csak a ford haszna ekkora, vagy tényleg valami hű de faxa cső ez... Esetleg egy sima Philips mintaboltba töredékéért megveszem ugyanezt?
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
« Új hozzászólás #3106 Dátum: 2007.02.28 szerda, 14:36:00 »

A minitalin Gabo, és mACSman nézték a xenonokat, hogy melyik hogy világít, nekem, és Lacziknak a bal oldali kicsit sárgás volt...
Felhívtam ma a Nagyautót, hogy kéne két cső, hátha akkor jobb lesz. És most tessék leülni 42e. /db a cső Miből van ez? Itt csak a ford haszna ekkora, vagy tényleg valami hű de faxa cső ez... Esetleg egy sima Philips mintaboltba töredékéért megveszem ugyanezt?
Nem azt mondom, hogy ez a 42e/db kedvező ár, de azért azt is sejteni lehet, hogy például a xenonizzo.hu által árult vacak és noname xenon csövek miért olyan olcsók, mint amilyenek... Maxlux meg társai.
 
Érdekes dolog, hogy az említett xenonizzo.hu mindössze 3, azaz három nap garanciát ad a Philips csöveire. Na ott se gömbölyű valami. Sejtésem szerint vagy hamis a baba, vagy valami gyárilag leselejtezett Philips xenonokat árul az arc.
 
Jut eszembe, a múltkor asszem beírt ide valaki, hogy olcsón tud megbízható forrásból gyári Philips, vagy Osram xenon csöveket hozni
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3107 Dátum: 2007.02.28 szerda, 17:30:00 »

A minitalin Gabo, és mACSman nézték a xenonokat, hogy melyik hogy világít, nekem, és Lacziknak a bal oldali kicsit sárgás volt...
Felhívtam ma a Nagyautót, hogy kéne két cső, hátha akkor jobb lesz. És most tessék leülni 42e. /db a cső Miből van ez? Itt csak a ford haszna ekkora, vagy tényleg valami hű de faxa cső ez... Esetleg egy sima Philips mintaboltba töredékéért megveszem ugyanezt?
12K/db a GE cső, márkaboltba.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #3108 Dátum: 2007.02.28 szerda, 18:07:00 »

Laczik!
Megvannak a cuccaid, ha erre jársz, akkor odaadom, vagy Ticunak.
ok
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3109 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 16:08:00 »

Nem tudom biztosan,hogy ebben a topicba merült-e fel a tempomat kapcsolók utólagos megvilágítása.
Szó volt egyfajta UV ledről,amitől a tempomat kapcsoló fehér betűi éjszaka "ragyognak".
Konzultáltam Jánosmesterrel,és arra az álláspontra jutottunk,hogy a korábban felvetett helyről,konkrétan a kapaszkodó kilincs környékéről az UV led már nem tudná kellően megvilágítani a kormánykeréken lévő kapcsolókat.
 
De mivel mi korábban már kiépitettük a "búvárlámpát" igy ezen ötletből kiindulva haladtunk tovább.
A kormány legoptimálisabb megvilágításának legjobb helye a napellenző lett,mivel más szögből történő világítás esetén a kormányon lévő ford embléma króm kerete nagyon csillogott,és zavarta a szememet.Felülről megvilágítva volt a legjobb,de aztán minden zavaró tényezőt kizárandó inkább 2 leddel oldottuk meg a kormánykapcsolók megvilágítását.5 milliméteres ledek lettek beépitve,de nem a nagy,hanem csak a sima,hagyományos fényerejű.
 
A végeredmény szuper lett,lakott területen kivül a felülről érkező surlófény éppen csak annyira világítja meg a kormánykapcsolók környékét,hogy ne kelljen a sötétben kotorászni.Ugyanakkor ez a kis kellemes fény a teljes sötétből kemeli a kormányküllők ezüst díszítését.
 
A kormány fölé a 2 db led pontosan a  felhajtott napellenző élének takarásába került,igy nem is látszik,vezetés közben egyáltalán nem zavaró!
 
Szóval,1 újdonsággal ismét bővült a "zsoel opciók" tárháza.-:)
 
Természetesen a kivitelezést -mint oly sok más esetben- ismét Jánosmester munkájának eredménye!
 
Utólag is köszönet érte!
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3110 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 16:31:00 »

Nem tudom biztosan,hogy ebben a topicba merült-e fel a tempomat kapcsolók utólagos megvilágítása.
Szó volt egyfajta UV ledről,amitől a tempomat kapcsoló fehér betűi éjszaka "ragyognak".
Konzultáltam Jánosmesterrel,és arra az álláspontra jutottunk,hogy a korábban felvetett helyről,konkrétan a kapaszkodó kilincs környékéről az UV led már nem tudná kellően megvilágítani a kormánykeréken lévő kapcsolókat.
 
De mivel mi korábban már kiépitettük a "búvárlámpát" igy ezen ötletből kiindulva haladtunk tovább.
A kormány legoptimálisabb megvilágításának legjobb helye a napellenző lett,mivel más szögből történő világítás esetén a kormányon lévő ford embléma króm kerete nagyon csillogott,és zavarta a szememet.Felülről megvilágítva volt a legjobb,de aztán minden zavaró tényezőt kizárandó inkább 2 leddel oldottuk meg a kormánykapcsolók megvilágítását.5 milliméteres ledek lettek beépitve,de nem a nagy,hanem csak a sima,hagyományos fényerejű.
 
A végeredmény szuper lett,lakott területen kivül a felülről érkező surlófény éppen csak annyira világítja meg a kormánykapcsolók környékét,hogy ne kelljen a sötétben kotorászni.Ugyanakkor ez a kis kellemes fény a teljes sötétből kemeli a kormányküllők ezüst díszítését.
 
A kormány fölé a 2 db led pontosan a  felhajtott napellenző élének takarásába került,igy nem is látszik,vezetés közben egyáltalán nem zavaró!
 
Szóval,1 újdonsággal ismét bővült a "zsoel opciók" tárháza.-:)
 
Természetesen a kivitelezést -mint oly sok más esetben- ismét Jánosmester munkájának eredménye!
 
Utólag is köszönet érte!
És akkor ezzel együtt adod el az autód?
Képek esetleg....
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3111 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 17:07:00 »

Nem tudom biztosan,hogy ebben a topicba merült-e fel a tempomat kapcsolók utólagos megvilágítása.
Szó volt egyfajta UV ledről,amitől a tempomat kapcsoló fehér betűi éjszaka "ragyognak".
Konzultáltam Jánosmesterrel,és arra az álláspontra jutottunk,hogy a korábban felvetett helyről,konkrétan a kapaszkodó kilincs környékéről az UV led már nem tudná kellően megvilágítani a kormánykeréken lévő kapcsolókat.
 
De mivel mi korábban már kiépitettük a "búvárlámpát" igy ezen ötletből kiindulva haladtunk tovább.
A kormány legoptimálisabb megvilágításának legjobb helye a napellenző lett,mivel más szögből történő világítás esetén a kormányon lévő ford embléma króm kerete nagyon csillogott,és zavarta a szememet.Felülről megvilágítva volt a legjobb,de aztán minden zavaró tényezőt kizárandó inkább 2 leddel oldottuk meg a kormánykapcsolók megvilágítását.5 milliméteres ledek lettek beépitve,de nem a nagy,hanem csak a sima,hagyományos fényerejű.
 
A végeredmény szuper lett,lakott területen kivül a felülről érkező surlófény éppen csak annyira világítja meg a kormánykapcsolók környékét,hogy ne kelljen a sötétben kotorászni.Ugyanakkor ez a kis kellemes fény a teljes sötétből kemeli a kormányküllők ezüst díszítését.
 
A kormány fölé a 2 db led pontosan a  felhajtott napellenző élének takarásába került,igy nem is látszik,vezetés közben egyáltalán nem zavaró!
 
Szóval,1 újdonsággal ismét bővült a "zsoel opciók" tárháza.-:)
 
Természetesen a kivitelezést -mint oly sok más esetben- ismét Jánosmester munkájának eredménye!
 
Utólag is köszönet érte!
Képek, cikk? Smiley
Jó ez a UV dolog? Nem csinálja ki a műszerfalat? A műanyagok nem annyira szeretik az UV-t.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #3112 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 18:38:00 »

Képek, cikk? Smiley
Jó ez a UV dolog? Nem csinálja ki a műszerfalat? A műanyagok nem annyira szeretik az UV-t.
UV?Huh?
 
Nem olvastad végig rendesen amit irtam?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3113 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 18:39:00 »

És akkor ezzel együtt adod el az autód?
Képek esetleg....
Este csinálok egy pár képet!
 
Ja,hogy már este van....
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3114 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 20:42:00 »

Igy néz ki a középkonzol gyárilag /bal oldal/ és búvárlámpával./jobb oldal/
 
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3115 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 20:49:00 »

A kormány gyárilag /bal oldal/ és búvárlámpával./jobb oldal/
 
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3116 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 20:53:00 »

Amennyire a fényképező visszaadja,igy néz ki a kormányon lévő tempomatkapcsoló a sötétben!
 
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3117 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 21:20:00 »

UV?Huh?
 
Nem olvastad végig rendesen amit irtam?
Akkor most sima fehér? Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #3118 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 21:29:00 »

Amennyire a fényképező visszaadja,igy néz ki a kormányon lévő tempomatkapcsoló a sötétben!
 

Nagyon pöpec! Cheesy Jól értelmezem a tetőkárpitba fúrtátok a ledet?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3119 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 23:10:00 »

Akkor most sima fehér? Smiley
Igen,és ráadásul nem a nagy fényerejű,csak a sima 5 milliméteres fehér led.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3120 Dátum: 2007.03.01 csütörtök, 23:12:00 »

Nagyon pöpec! Cheesy Jól értelmezem a tetőkárpitba fúrtátok a ledet?
Igen a tetőkárpitba,a napellenző előtt van.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3121 Dátum: 2007.03.02 péntek, 08:26:00 »

Amennyire a fényképező visszaadja,igy néz ki a kormányon lévő tempomatkapcsoló a sötétben!
 

Nagyon jó lett.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3122 Dátum: 2007.03.02 péntek, 08:35:00 »

Igen a tetőkárpitba,a napellenző előtt van.
A szembejövők azt hiszik, UFO jön szembe.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3123 Dátum: 2007.03.02 péntek, 08:36:00 »

Lemaradt a szmájli :-)))
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3124 Dátum: 2007.03.02 péntek, 11:00:00 »

Nagyon jó lett.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3125 Dátum: 2007.03.02 péntek, 11:02:00 »

A szembejövők azt hiszik, UFO jön szembe.
A szembejövő ezekből a ledekből semmit nem lát!
Tudhatnád,hogy nálam minden "pöpecül" van beszerelve!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3126 Dátum: 2007.03.02 péntek, 18:57:00 »

Igen,és ráadásul nem a nagy fényerejű,csak a sima 5 milliméteres fehér led.

Megnézzük a talin!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
szabogaby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



E-mail
« Új hozzászólás #3127 Dátum: 2007.03.02 péntek, 21:21:00 »

A szembejövő ezekből a ledekből semmit nem lát!
Tudhatnád,hogy nálam minden "pöpecül" van beszerelve!
A beszerelésről kellett volna egy kis fotós riportot készítenetek. Nekem nagyon megindította a fantáziámat
Naplózva

1996 1.8 TD MKI.
2003 2.0 TDCi Ghia 115 LE MKIII.
Jelenleg 2008 2.0 TDCi Titanium Kombi MKIV.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3128 Dátum: 2007.03.02 péntek, 22:42:00 »

A szembejövő ezekből a ledekből semmit nem lát!
Tudhatnád,hogy nálam minden "pöpecül" van beszerelve!
Pont azért mondom!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3129 Dátum: 2007.03.07 szerda, 00:37:00 »

KELVIN
Bocsánat urak, de olvasva néhány hozzászólást, szeretnék tisztázni pár dolgot színhőmérséklet témakörben:
-nos annak, hony hány KELVINes (általában csak "K-s"nak írjátok) a fényforrás, a teljesítményhez, fényerősséghez pláne lumenhez az ég világon semmi köze! Egyszerűen csak arról van szó, hogy egy hagyományos Tungsten (nem Tungstram!)izzó színhőmérséklete az 2700-3500 Kelvin spektumban helyezkedik el. Ezt az emberi szem (és a lélek is, mert közelebb áll a tűz színhőmérsékletéhez...)melegebbnek, hangulatosabbnak de gyengébbnek is érzi. A hideg fényű lámpák (4700-7000K) az érző embernek sokkal keményebbnek, markénsabbnak tűnik(!) ugyanazon a teljesítményen. A hideg, csak a modern kori ember számára elérhető (kivéve hold) fényforrásokban lévő tárgyakat sokal hamarabb vesszük észre, mert egyszerűen idegen, már-már zavaró az ilyen fényben megvilágított tárgy. Ezért is olyan sikeres a XENON a gépjárműbiztonság terén. Gondoljunk csak bele, ha szép sárgás "kocsmai" fényben látunk egy őzikét az úton, annak ingerkeltése lényegesen lasabb mint ugyanolyan teljesítményű hideg fény átal kiváltott inger. Vagy fordítva, ki szeretne egy neonfénnyel (4700K) megvilágított kocsmában sörözgetni a haverjaival? Pfúúj...
Az igazsághoz még hozzátartozik, hogy ezeknek a hideg fényeknek a terjedési sebessége is nagyob mint a Tungsten izzóké, de asszem, hogy ez a különbség látótávolság mércével mérve a bolha ... a pattanás. Az is igaz, hogy a XENON technológia sokkal nagyobb teljesítményen dolgozik mint a Halogén. De nem a Kelvintől erősebb a XENON!!!
Nos tehát ha erősebb fényre vágyunk, akkor ne a Kelvint nézzük, mert ezen érték emelésével csak az illúziónk nagyobb, hogy ez bizonyára erősebb fény...
Bocs, a tudáléksosságért!!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3130 Dátum: 2007.03.07 szerda, 09:25:00 »

KELVIN
Bocsánat urak, de olvasva néhány hozzászólást, szeretnék tisztázni pár dolgot színhőmérséklet témakörben:
-nos annak, hony hány KELVINes (általában csak "K-s"nak írjátok) a fényforrás, a teljesítményhez, fényerősséghez pláne lumenhez az ég világon semmi köze! Egyszerűen csak arról van szó, hogy egy hagyományos Tungsten (nem Tungstram!)izzó színhőmérséklete az 2700-3500 Kelvin spektumban helyezkedik el. Ezt az emberi szem (és a lélek is, mert közelebb áll a tűz színhőmérsékletéhez...)melegebbnek, hangulatosabbnak de gyengébbnek is érzi. A hideg fényű lámpák (4700-7000K) az érző embernek sokkal keményebbnek, markénsabbnak tűnik(!) ugyanazon a teljesítményen. A hideg, csak a modern kori ember számára elérhető (kivéve hold) fényforrásokban lévő tárgyakat sokal hamarabb vesszük észre, mert egyszerűen idegen, már-már zavaró az ilyen fényben megvilágított tárgy. Ezért is olyan sikeres a XENON a gépjárműbiztonság terén. Gondoljunk csak bele, ha szép sárgás "kocsmai" fényben látunk egy őzikét az úton, annak ingerkeltése lényegesen lasabb mint ugyanolyan teljesítményű hideg fény átal kiváltott inger. Vagy fordítva, ki szeretne egy neonfénnyel (4700K) megvilágított kocsmában sörözgetni a haverjaival? Pfúúj...
Az igazsághoz még hozzátartozik, hogy ezeknek a hideg fényeknek a terjedési sebessége is nagyob mint a Tungsten izzóké, de asszem, hogy ez a különbség látótávolság mércével mérve a bolha ... a pattanás. Az is igaz, hogy a XENON technológia sokkal nagyobb teljesítményen dolgozik mint a Halogén. De nem a Kelvintől erősebb a XENON!!!
Nos tehát ha erősebb fényre vágyunk, akkor ne a Kelvint nézzük, mert ezen érték emelésével csak az illúziónk nagyobb, hogy ez bizonyára erősebb fény...
Bocs, a tudáléksosságért!!!
Nagyon sokban nem értünk 1et, már látom.
"-nos annak, hony hány KELVINes (általában csak "K-s"nak írjátok) a fényforrás, a teljesítményhez, fényerősséghez pláne lumenhez az ég világon semmi köze!" Ez hülyeség.
Először is, az alacsonyabb színhőmérsékletű lámpák Lm-je nagyobb. Tehát ha nő a Lm, akkor csökken a fény. Ez nem vitakérdés, mert így van. Annál oknál fogva, hogy a színhőmérséklet eltolás hideg irányba (függetlenül hogy izzó, vagy kisülőről beszélünk) csakis a piros szín kiszűrésével érhető el. Ha pedig valamiből elveszek valamennyit, az kevesebb lesz. Ez 1szerű.
Az hogy XENON-nak nevezed a kisülőt, az nem vall nagyon beható ismeretekről, mert a halogén IZZÓ lámpák is Xenonnal töltöttek. Tehát ha a Kisülő (D2s, D2r)-ről beszélünk, akkor gyenge megfogalmazás a Xenon elnevezés. Az hogy "nagyobb teljesítményen dolgozik" nemtom mit jelent számodra. Mert a Lm/W-ja tényleg nagyobb majd 100Lm/Wattos, mint az izzóké. De mivel csak 35W-ot vesz fel, ezért ő a KISEBB teljesítményű. Mert a teljesítmény mértékegysége a W, és nem a Lm. Azt senki nem írta hogy "a Kelvintől erősebb a Xenon". Sőőt. Mint a fenti mondataim mutatják, fordított az arány.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3131 Dátum: 2007.03.07 szerda, 10:36:00 »

Nagyon sokban nem értünk 1et, már látom.
"-nos annak, hony hány KELVINes (általában csak "K-s"nak írjátok) a fényforrás, a teljesítményhez, fényerősséghez pláne lumenhez az ég világon semmi köze!" Ez hülyeség.
Először is, az alacsonyabb színhőmérsékletű lámpák Lm-je nagyobb. Tehát ha nő a Lm, akkor csökken a fény. Ez nem vitakérdés, mert így van. Annál oknál fogva, hogy a színhőmérséklet eltolás hideg irányba (függetlenül hogy izzó, vagy kisülőről beszélünk) csakis a piros szín kiszűrésével érhető el. Ha pedig valamiből elveszek valamennyit, az kevesebb lesz. Ez 1szerű.
Az hogy XENON-nak nevezed a kisülőt, az nem vall nagyon beható ismeretekről, mert a halogén IZZÓ lámpák is Xenonnal töltöttek. Tehát ha a Kisülő (D2s, D2r)-ről beszélünk, akkor gyenge megfogalmazás a Xenon elnevezés. Az hogy "nagyobb teljesítményen dolgozik" nemtom mit jelent számodra. Mert a Lm/W-ja tényleg nagyobb majd 100Lm/Wattos, mint az izzóké. De mivel csak 35W-ot vesz fel, ezért ő a KISEBB teljesítményű. Mert a teljesítmény mértékegysége a W, és nem a Lm. Azt senki nem írta hogy "a Kelvintől erősebb a Xenon". Sőőt. Mint a fenti mondataim mutatják, fordított az arány.
...csakis a piros szín kiszűrésével érhető el...
 
Ebben nem értünk egyet. Ha veszel egy izzót, és 12V helyett 6V-tal hajtod meg, hát jó vörös lesz a fénye. Ehhez képest, ha visszaviszed a feszkót 12V-ra, akkor sokkal fehérebb lesz. Speciel nem erre gondolok, mert ez olyan, mint amikor a muki visz egy nagy póznát az erdőben, medve elle, azaz ha jön a medve, elkezd futni, amikor már majdnem utolérte, eldobja a póznát, hogy jobban tudjon futni...
Szóval, ha megnöveljük a feszültséget, mondjuk 14V-ra (most ideális 12V-nak veszem az autó feszültségét), akkor simán jobban fog világítani. Nagyobb erő (nem nyúton), fehérebb, azaz inkább nagyobb K. Persze ha tovább emelgetem, akkor egy idő után kiég az izzó. Miért? Mert elolvad az izzószál. De ha lenne olyan fém (kerámia), aminek az olvadáspontja magasabb, elvileg ez járható út lenne.
A másik. Ha hegeszt az ember, az a fény is ívfény, annak a hőmérséklete is magasabb, mint az izzóé.
Tehát ebből az jön ki, a HID-nek (hogy ne használjuk a xenont) eleve magasabb a K-je, persze egy adott érték fölé (4-5000K) csak úgy lehet vinni, ha kiszűrjük a vöröset.
Tehát elméletileg meg lehetne oldani, hogy ne csak vörös kiszűréssel növeljük a K értéket (mondjuk más gázzal töltjük, és így az ív magasabb hőfokú fényt bocsát ki), vagyis akár ugyanakkora lumen mellett lenne nagyobb a K. Bár szerintem sok értelme nincs, valódi 5000K felett már nagyon természetellenes a fény.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3132 Dátum: 2007.03.07 szerda, 12:22:00 »

...csakis a piros szín kiszűrésével érhető el...
 
Ebben nem értünk egyet. Ha veszel egy izzót, és 12V helyett 6V-tal hajtod meg, hát jó vörös lesz a fénye. Ehhez képest, ha visszaviszed a feszkót 12V-ra, akkor sokkal fehérebb lesz. Speciel nem erre gondolok, mert ez olyan, mint amikor a muki visz egy nagy póznát az erdőben, medve elle, azaz ha jön a medve, elkezd futni, amikor már majdnem utolérte, eldobja a póznát, hogy jobban tudjon futni...
Szóval, ha megnöveljük a feszültséget, mondjuk 14V-ra (most ideális 12V-nak veszem az autó feszültségét), akkor simán jobban fog világítani. Nagyobb erő (nem nyúton), fehérebb, azaz inkább nagyobb K. Persze ha tovább emelgetem, akkor egy idő után kiég az izzó. Miért? Mert elolvad az izzószál. De ha lenne olyan fém (kerámia), aminek az olvadáspontja magasabb, elvileg ez járható út lenne.
A másik. Ha hegeszt az ember, az a fény is ívfény, annak a hőmérséklete is magasabb, mint az izzóé.
Tehát ebből az jön ki, a HID-nek (hogy ne használjuk a xenont) eleve magasabb a K-je, persze egy adott érték fölé (4-5000K) csak úgy lehet vinni, ha kiszűrjük a vöröset.
Tehát elméletileg meg lehetne oldani, hogy ne csak vörös kiszűréssel növeljük a K értéket (mondjuk más gázzal töltjük, és így az ív magasabb hőfokú fényt bocsát ki), vagyis akár ugyanakkora lumen mellett lenne nagyobb a K. Bár szerintem sok értelme nincs, valódi 5000K felett már nagyon természetellenes a fény.
Persze. Lehet a kékesebb fénynél az izzóknál túlfeszíteni a spirált. 8-10V-ra tervezettre adni a 13.5V-ot. De 1V plusz feszültség is hatványosan rontja az élettartamot. Ezé nem követhető ez irány. Izzónál.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3133 Dátum: 2007.03.07 szerda, 18:28:00 »

KELVIN
Bocsánat urak, de olvasva néhány hozzászólást, szeretnék tisztázni pár dolgot színhőmérséklet témakörben:
-nos annak, hony hány KELVINes (általában csak "K-s"nak írjátok) a fényforrás, a teljesítményhez, fényerősséghez pláne lumenhez az ég világon semmi köze! Egyszerűen csak arról van szó, hogy egy hagyományos Tungsten (nem Tungstram!)izzó színhőmérséklete az 2700-3500 Kelvin spektumban helyezkedik el. Ezt az emberi szem (és a lélek is, mert közelebb áll a tűz színhőmérsékletéhez...)melegebbnek, hangulatosabbnak de gyengébbnek is érzi. A hideg fényű lámpák (4700-7000K) az érző embernek sokkal keményebbnek, markénsabbnak tűnik(!) ugyanazon a teljesítményen. A hideg, csak a modern kori ember számára elérhető (kivéve hold) fényforrásokban lévő tárgyakat sokal hamarabb vesszük észre, mert egyszerűen idegen, már-már zavaró az ilyen fényben megvilágított tárgy. Ezért is olyan sikeres a XENON a gépjárműbiztonság terén. Gondoljunk csak bele, ha szép sárgás "kocsmai" fényben látunk egy őzikét az úton, annak ingerkeltése lényegesen lasabb mint ugyanolyan teljesítményű hideg fény átal kiváltott inger. Vagy fordítva, ki szeretne egy neonfénnyel (4700K) megvilágított kocsmában sörözgetni a haverjaival? Pfúúj...
Az igazsághoz még hozzátartozik, hogy ezeknek a hideg fényeknek a terjedési sebessége is nagyob mint a Tungsten izzóké, de asszem, hogy ez a különbség látótávolság mércével mérve a bolha ... a pattanás. Az is igaz, hogy a XENON technológia sokkal nagyobb teljesítményen dolgozik mint a Halogén. De nem a Kelvintől erősebb a XENON!!!
Nos tehát ha erősebb fényre vágyunk, akkor ne a Kelvint nézzük, mert ezen érték emelésével csak az illúziónk nagyobb, hogy ez bizonyára erősebb fény...
Bocs, a tudáléksosságért!!!
Én annyit még hozzá tennék, hogy a nap színhömérséklete dél körül, 5500-6000K, itt érzékeny a szem, ezért is jobb a Xenon.
Érdelesség képpen, borult időben, szürkületkor 8000-10000K a nap színhömérséklete, ugye itt sok ember nem olyan jól lát, ezért butaság ilyen Xenon csövet venni.
A másik, hogy a fényerő Lumen (Lm) ként van megadva a Xenon csöveknél. Ez sima halogén izzó 1500Lm körül tud, egy 4100K-es D2S 3200Lm-t is tud úgy, hogy a halogén 55W-os, a Xenon 35W-al megy csak.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #3134 Dátum: 2007.03.08 csütörtök, 08:17:00 »

KELVIN
Bocsánat urak, de olvasva néhány hozzászólást, szeretnék tisztázni pár dolgot színhőmérséklet témakörben:
-nos annak, hony hány KELVINes (általában csak "K-s"nak írjátok) a fényforrás, a teljesítményhez, fényerősséghez pláne lumenhez az ég világon semmi köze! Egyszerűen csak arról van szó, hogy egy hagyományos Tungsten (nem Tungstram!)izzó színhőmérséklete az 2700-3500 Kelvin spektumban helyezkedik el. Ezt az emberi szem (és a lélek is, mert közelebb áll a tűz színhőmérsékletéhez...)melegebbnek, hangulatosabbnak de gyengébbnek is érzi. A hideg fényű lámpák (4700-7000K) az érző embernek sokkal keményebbnek, markénsabbnak tűnik(!) ugyanazon a teljesítményen. A hideg, csak a modern kori ember számára elérhető (kivéve hold) fényforrásokban lévő tárgyakat sokal hamarabb vesszük észre, mert egyszerűen idegen, már-már zavaró az ilyen fényben megvilágított tárgy. Ezért is olyan sikeres a XENON a gépjárműbiztonság terén. Gondoljunk csak bele, ha szép sárgás "kocsmai" fényben látunk egy őzikét az úton, annak ingerkeltése lényegesen lasabb mint ugyanolyan teljesítményű hideg fény átal kiváltott inger. Vagy fordítva, ki szeretne egy neonfénnyel (4700K) megvilágított kocsmában sörözgetni a haverjaival? Pfúúj...
Az igazsághoz még hozzátartozik, hogy ezeknek a hideg fényeknek a terjedési sebessége is nagyob mint a Tungsten izzóké, de asszem, hogy ez a különbség látótávolság mércével mérve a bolha ... a pattanás. Az is igaz, hogy a XENON technológia sokkal nagyobb teljesítményen dolgozik mint a Halogén. De nem a Kelvintől erősebb a XENON!!!
Nos tehát ha erősebb fényre vágyunk, akkor ne a Kelvint nézzük, mert ezen érték emelésével csak az illúziónk nagyobb, hogy ez bizonyára erősebb fény...
Bocs, a tudáléksosságért!!!
Hát ha még azt is tisztázzuk, hogy a tungsten az magyarabbul wolfram, akkor senki sem gondol  a lámpagyárra  
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Vendég
« Új hozzászólás #3135 Dátum: 2007.03.08 csütörtök, 09:08:00 »

Hát ha még azt is tisztázzuk, hogy a tungsten az magyarabbul wolfram, akkor senki sem gondol  a lámpagyárra  
A lámpagyár az nem tungsten, hanem Tungsram. Némi köze persze van a 2 szónak egymáshoz.
Naplózva
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #3136 Dátum: 2007.03.08 csütörtök, 21:55:00 »

A lámpagyár az nem tungsten, hanem Tungsram. Némi köze persze van a 2 szónak egymáshoz.
Én is csak wizipok kartárs szójátékára utaltam, illetve, hogy wolframként talán ismertebb az a fránya izzószál.
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Vendég
« Új hozzászólás #3137 Dátum: 2007.03.12 hétfő, 16:08:00 »

VALAKI!???régebben olvastam műszerfal izzo cseréről,végig nyálaztam 100oldalt nem találom.tipp?vagy egyéb kép ledesitésről+info.kőszi,MKlll.
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #3138 Dátum: 2007.03.12 hétfő, 17:33:00 »

VALAKI!???régebben olvastam műszerfal izzo cseréről,végig nyálaztam 100oldalt nem találom.tipp?vagy egyéb kép ledesitésről+info.kőszi,MKlll.
Íme
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Vendég
« Új hozzászólás #3139 Dátum: 2007.03.12 hétfő, 18:27:00 »

nagyon kőszii!ez igen vissza adja az amber életkedvét az ilyen leirás,fénykép!de ledes érdemes,vagy sima?és lenullázodik az óra?ez huncut igy.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3140 Dátum: 2007.03.12 hétfő, 20:27:00 »

nagyon kőszii!ez igen vissza adja az amber életkedvét az ilyen leirás,fénykép!de ledes érdemes,vagy sima?és lenullázodik az óra?ez huncut igy.
A kilométer állás az nem nullázódik, csak a többi adat.Leddel mit szeretnél? Ledesíteni lehet, de szerintem az nagyon macerás, Fusim, írt a ledesítésről egy másik cikket, keresgélj a főoldalon.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
« Új hozzászólás #3141 Dátum: 2007.03.13 kedd, 15:33:00 »

A Philips xenon izzók milyenek?? Szabad ilyet venni?? Azt mondta az eladó,hogy valami uv-szűrős(?) , fehér, +30% fényerő... 2500HUF körül/ db.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3142 Dátum: 2007.03.13 kedd, 17:37:00 »

A Philips xenon izzók milyenek?? Szabad ilyet venni?? Azt mondta az eladó,hogy valami uv-szűrős(?) , fehér, +30% fényerő... 2500HUF körül/ db.
A Philips-ek jó, de D2S Xenon csövet nem kapsz 2500-ért. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #3143 Dátum: 2007.03.13 kedd, 17:49:00 »

A Philips-ek jó, de D2S Xenon csövet nem kapsz 2500-ért. Smiley
Végülis nem hiper izzókat szeretnék,csak cserés már ami bent van,és szeretnék kicsit jobbat, nem sok ráfordítással. 5ezer párszáz forintot nekem megér, ha érdemes ilyet venni. Elvileg a fénye jobb, kárt nem tesz... akkor miért ne?! Névtelen cuccot nem vennék, ezért néztem jobbat
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3144 Dátum: 2007.03.13 kedd, 18:05:00 »

Végülis nem hiper izzókat szeretnék,csak cserés már ami bent van,és szeretnék kicsit jobbat, nem sok ráfordítással. 5ezer párszáz forintot nekem megér, ha érdemes ilyet venni. Elvileg a fénye jobb, kárt nem tesz... akkor miért ne?! Névtelen cuccot nem vennék, ezért néztem jobbat
Vegyél XD5-öt!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #3145 Dátum: 2007.03.13 kedd, 18:10:00 »

Vegyél XD5-öt!
Rálesek, köszi
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3146 Dátum: 2007.03.13 kedd, 18:11:00 »

Rálesek, köszi
http://www.xenonizzo.hu/ árulja 5000Ft/pár és ebből még lejön a kedvezmény, ha van klubkártyád. Ez 5800K, szép a szine, szerintem jó, lentebb találsz róla képeket!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #3147 Dátum: 2007.03.13 kedd, 19:39:00 »

Helló!  Ez a műszerfal világítás csere képes változata nagyon tuti!!!! Elismerésem! Lehet más szinű izzót ill ledet rakni? Felhívtam egy szerelőt aki azt mondta,hogy van elötte egy zöld plexi és nem érvényesül más szinű izzó. Úgyhogy letettem róla .
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3148 Dátum: 2007.03.13 kedd, 21:09:00 »

Rálesek, köszi
Ha kell a Szegedi talira leviszem..., de sokat ne gondolkod, mert holnap tudom már csak megvenni.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
« Új hozzászólás #3149 Dátum: 2007.03.14 szerda, 05:57:00 »

Helló!  Ez a műszerfal világítás csere képes változata nagyon tuti!!!! Elismerésem! Lehet más szinű izzót ill ledet rakni? Felhívtam egy szerelőt aki azt mondta,hogy van elötte egy zöld plexi és nem érvényesül más szinű izzó. Úgyhogy letettem róla .
A zöld lapot ki lehet venni, csak ha ledet raksz bele kell a zöld helyére tenni egy fehér lapot, hogy szórja a fényt, ne pontban világítson.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 ... 323   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.046 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.