Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 22:39:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 86 87 88 89 90 91 92 [93] 94 95 96 97 98 99 100 ... 323   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Izzó, Xenon, LED  (Megtekintve 5230239 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
sgabo
Vendég
« Új hozzászólás #4600 Dátum: 2007.12.26 szerda, 09:19:46 »

itthon semmiféle szankció nem alkalmazható ellenünk, csakis a vizsgán...
A legfrissebb hírek szerint ha külföldön rajtakapnak az utólagossal kemény eurót fizettetnek ki./mivel külföldi áll./különben rendszám le.
Itthon tényleg eddig csak a vizsgás szürő létezett eddig.De a fülesek szerint ez megváltozik és itthon is vizsgára küldik ha megfogják.
[/quote]

ez így van. de amíg nem változik, addig semmi... ahogy említettem németországban motyognak érte...
Naplózva
sgabo
Vendég
« Új hozzászólás #4601 Dátum: 2007.12.26 szerda, 09:24:24 »

Ein Xenon System kann lt. StVo. §50 Abs. 10 in alle Kraftfahrzeuge mit Scheinwerfern für Fern- und Abblendlicht, eingebaut werden, die mit Gasentladungslampen ausgestattet sind, sowie:

1. einer automatischen Leuchtweitenregelung im Sinne Absatzes 8
2. einer Scheinwerferreinigungsanlage
3. und einem System dass das ständige Eingeschaltensein des Abblendlichtes auch bei Fernlicht sicherstellt.

azaz, beszerelhető, de csak magaságállítással és mosóval...
Naplózva
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #4602 Dátum: 2007.12.26 szerda, 09:34:40 »

itthon semmiféle szankció nem alkalmazható ellenünk, csakis a vizsgán...
A legfrissebb hírek szerint ha külföldön rajtakapnak az utólagossal kemény eurót fizettetnek ki./mivel külföldi áll./különben rendszám le.
Itthon tényleg eddig csak a vizsgás szürő létezett eddig.De a fülesek szerint ez megváltozik és itthon is vizsgára küldik ha megfogják.
[/quote]

olvasd el jobban. főleg a 2. sz. mellékletet.
hidd el, benne van.

Az Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB előírások

(45. 48. 98. számú előírások)
45.    Fényszórótisztító
48.    Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése (kivéve a motorkerékpárokat)
98.    Gázkisülésű izzólámpás fényszórók
 

A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #4603 Dátum: 2007.12.26 szerda, 09:45:08 »

A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét
Csak tudnám már megint hogy lehet olyat árulni, amit ha beszerelsz, akkor megbüntetnek?!
Naplózva
Bigzotya
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 597


MONDI 2.2 TDCi 200Le. Luxury


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4604 Dátum: 2007.12.26 szerda, 10:27:00 »

A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét
Csak tudnám már megint hogy lehet olyat árulni, amit ha beszerelsz, akkor megbüntetnek?!
Egyszerűen. pénz pénz pénz = gazdagodás más kárán falbav
Naplózva

Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #4605 Dátum: 2007.12.26 szerda, 15:34:46 »

Csak tudnám már megint hogy lehet olyat árulni, amit ha beszerelsz, akkor megbüntetnek?!

hát igen. el kell adni.
azért a komolyabb oldalakon felhívják a figyelmet, hogy a te felelősséged, ha beszerelteted. de ez elég ritka.
amúgy is a felhasználó gondja, nem lehet a boltost megbüntetni, ha leszúrsz valakit a nála vett késsel.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #4606 Dátum: 2007.12.26 szerda, 15:37:04 »

Ein Xenon System kann lt. StVo. §50 Abs. 10 in alle Kraftfahrzeuge mit Scheinwerfern für Fern- und Abblendlicht, eingebaut werden, die mit Gasentladungslampen ausgestattet sind, sowie:

1. einer automatischen Leuchtweitenregelung im Sinne Absatzes 8
2. einer Scheinwerferreinigungsanlage
3. und einem System dass das ständige Eingeschaltensein des Abblendlichtes auch bei Fernlicht sicherstellt.

azaz, beszerelhető, de csak magaságállítással és mosóval...
Most akkor , ha kimegyek mondjuk németékhez akkor megbüntethetnek???
Van fényszórómosóm és magasságállítóm is(nem autómata).
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4607 Dátum: 2007.12.26 szerda, 15:37:48 »

amúgy is a felhasználó gondja, nem lehet a boltost megbüntetni, ha leszúrsz valakit a nála vett késsel.

Vagy visszavinni az óvszert, hogy ronda volt a nő...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4608 Dátum: 2007.12.26 szerda, 15:42:31 »

Most akkor , ha kimegyek mondjuk németékhez akkor megbüntethetnek???
Van fényszórómosóm és magasságállítóm is(nem autómata).

A németek már csak olyanok, hogy megnézhetik az alvázszám alapján, mi van gyárilag beépítve. És ha olyanokat talál az autóban, ami nem gyári, kezdődik a móka: hol vetted... hol a műbizonylat... és nemcsak megbüntet, hanem mondjuk addig nem enged tovább, amíg vissza nem csináltál mindent. pl ha autópályán elfogy az üa, akkor simán megbüntet.
Mivel lehet gond? Kipuff, spoiler, másik kormány, chiptuning, miegymás. De. Ez az elmélet.

Én még senkit nem hallottam, hogy piszkáltak volna akár az utólagos xenon miatt. Se nálunk, sem külföldön. Akkor meg...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #4609 Dátum: 2007.12.26 szerda, 15:46:36 »

Most akkor , ha kimegyek mondjuk németékhez akkor megbüntethetnek???
Van fényszórómosóm és magasságállítóm is(nem autómata).

Ha nem gyári és nem automata a magasságállítás, akkor ne menj.
Kinn azért szívás, mert nem olyan nyámnyila rendőrök vannak, mint nálunk. Ha elkapnak, nincs kidumálás meg szegény vagyok, büntetés van. És a helyszínen kell fizetni, különben lefoglalják a kocsit, amíg ki nem fizeted, aztán nem mindenki szaladgál 500-1000 euroval a zsebében.
Műszaki jellegű dolgokkal meg simán leállítanak és közlik, hogy nem mész tovább, amíg ki nem javítod/vissza nem csinálod. És éjjel 2kor az autópályán macerás lámpát szerelni (vagy 4 új gumit szerezni, olyan is volt már).
Ráadásul sok rendőr nem szereti a magyarokat, főleg az osztrákoknál.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4610 Dátum: 2007.12.26 szerda, 15:50:57 »

Ha nem gyári és nem automata a magasságállítás, akkor ne menj.

Te hallottál már valakit, akit xenon miatt piszkált rendőr? Akár külföldön, akár itthon?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #4611 Dátum: 2007.12.26 szerda, 16:05:19 »

Te hallottál már valakit, akit xenon miatt piszkált rendőr? Akár külföldön, akár itthon?

itthon biztos nem, ahhoz túl lusták a rendőrök, sajnos.
ausztriában ha megállítanak, tuti megnézik.
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #4612 Dátum: 2007.12.26 szerda, 16:09:03 »

Az a gond az utólagos xenonok bő 70%-val, hogy rémületesen vakítanak szemből. Aki mögötte ül az persze örül, hogy "hű de jól látok", de aki szembe megy vele az meg megvakul. És hiába állítod ba a garázs falán a lámpákat rendesen (bár szerintem az autósok 99% életében nem állított még lámpát, legfeljebb felcsavarta max-ra a műszerfalon), mert ha beraksz két sajtos zsömlét a csomagtartóba, akkor máris vakítani fogsz.
Én egyébként nem szoktam szarozni, ha valaki vakító (itt most a tényleg vakító lámpákra kell gondolni) lámpával jön szembe gondolkodás nélkül rátolom a refit. Oszt villoghat, a rosszul beállított xenonja mellett fel sem tűnik az országútija.

Egyébként ez "E" betű megléte kevés. Hiszen senki sem gondolhatja komolyan, hogy ez "E" betűt nem tudja legyártani akármelyik kínai pinceműhely.
Típusbizonytvány, sorozatengedély, átalakítási engedély. Ez kell.
Az persze már a mi rendőrségünk illetve felügyeletünk bénasága, hogy ezt soha senki nem ellenőrzi (legfeljebb akkor, ha éppen kell neki 5-10 ezer potya forint).
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4613 Dátum: 2007.12.26 szerda, 16:14:34 »

Most akkor , ha kimegyek mondjuk németékhez akkor megbüntethetnek???
Van fényszórómosóm és magasságállítóm is(nem autómata).

A fene se fog veled foglalkozni, illetve csak akkor ha nagyon rámész egy labancra mert azért tényleg harapnak (képes felhívni a rendőröket hogy veszélyzeteted az elhízott  action -ét , ja meg  a radar detektorért. Talán  a sváciak a legbunkobbak ők a spedcam POI-s navigációért is büntetnek, de rajtuk nem csodálkozom ők svájciak, velük csak az a baj hogy nem felejtettek el az első negyedórában levegőt venni. Mondjuk bírom labancokat is amikor jövök a M1-en látszik hogy nem bírnak magukkal, egyszer kétszer volt már hogy betereltem őket egy-egy mosolyfotora. Milyen boldogan villantott az egyik  a multkor hátulról hogy na majd ő most megmutatja és amikor beért a kamera előtt szépen elsuhant, csak csodálkozott amikor kapott egy szép gyönyörű lágyan lobbanó vörös vakut a képébe. Ekkor látszik hogy megtorpan  a vágta eplus2 Mivel megvolt a fényképe utána lehet kifáradnia külsősávba és ott lehetőleg betartani a magyar szabályokat. hehe Egyébként mostmár ez oda-vissza igaz még bérautóra is 70 Euro felett küldik a birságot.
Naplózva
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #4614 Dátum: 2007.12.26 szerda, 17:01:25 »

és kb vifíl ft ha normálisan szeretném megcsináltatni xenonra( 93-as a kocsi)
Naplózva
Khelben
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 648



E-mail
« Új hozzászólás #4615 Dátum: 2007.12.26 szerda, 17:47:03 »

és kb vifíl ft ha normálisan szeretném megcsináltatni xenonra( 93-as a kocsi)

szerintem csak akkor működik,ha volt ilyen változat gyárilag. akkor egy gyári lámpával meg lehet csinálni. bár nemtom 93-ban mennyire volt már xenon
Naplózva

Ford Mondeo Turnier 2.5 V6 24V Ghia 2004. - Sopron
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #4616 Dátum: 2007.12.26 szerda, 18:51:28 »

idősebb autónal üveg tisztítás, foncsor tisztítás (vagy újra foncsorozás, kb. 3000ft/darab)
és ami nagyon sokat segít, hogy az akksitól odavezeted a direkt áramot és az eredeti lámpa kábelek csak egy relét vezérelnek amin kereszetül a delejt kapja az izzó
aztán lehet bele rakni emelt fényerejű izzókat (érdemes többet kipróbálni, mert a tapasztalatom szerinte a fele ezeknek sz@rt sem ér)

ez rettenetesen sokat számít, sokkal többet, mint akármilyen xenon buhergászás és legális is

sok autóm volt már és mindél az a tapasztalat, hogy a korral fordított arányban változik az első lámpákhoz jutó feszültség
nem egy alkalommal járó motor melett, jó ha 10-11V jutott előre a 12-14 helyett
ez egyébként a hátsó lámpáknál is igez, csak oda nehezebb kábelt húzni

ha nem gyűjtőlencsés a kocsi, akkor a foncsor is rengeteget számít
« Utoljára szerkesztve: 2007.12.26 szerda, 18:54:45 írta KIZS » Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #4617 Dátum: 2007.12.26 szerda, 19:32:32 »

Így van! Egy erős fényű.  hehe
Csak egy apró dologra hívom fel a figyelmedet az MKIII-ban 2 fajta ST volt a 3,0 V6 benzines és a 2,2TDCi de szerintem te még nem érted miért  Wink

Köszi, de ezzel nem mondtál semmi újat.  wow1
Szerintem te még nem érdted a vicceket. Wink De fejlődőképes a dolog. hehe
Naplózva
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #4618 Dátum: 2007.12.26 szerda, 20:43:25 »

kell ehez valami spéci trafó? mármint ha xenon izzót akarok
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #4619 Dátum: 2007.12.26 szerda, 20:53:58 »

kell ehez valami spéci trafó? mármint ha xenon izzót akarok
Azt adnak a készlettel. Van benne két izzó, két trafó meg két kábelkészlet. Ja, és egy beszerelési utasítás is. eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4620 Dátum: 2007.12.26 szerda, 20:59:49 »

Így van! Egy erős fényű.  hehe
Csak egy apró dologra hívom fel a figyelmedet az MKIII-ban 2 fajta ST volt a 3,0 V6 benzines és a 2,2TDCi de szerintem te még nem érted miért  Wink
Köszi, de ezzel nem mondtál semmi újat.  wow1
Szerintem te még nem érdted a vicceket. Wink De fejlődőképes a dolog. hehe
Igazából, az ST az csak a 226 lovas. Pl az ST TDCi-n hátul, és a kormányon nincs ilyen tábla. És ha ST, akkor az ne legyen dízel. Szerintem... vagy v6, vagy benzines turbó (vagy mindkettő).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #4621 Dátum: 2007.12.26 szerda, 21:00:46 »

kell ehez valami spéci trafó? mármint ha xenon izzót akarok
Azt adnak a készlettel. Van benne két izzó, két trafó meg két kábelkészlet. Ja, és egy beszerelési utasítás is. eplus2

THX
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4622 Dátum: 2007.12.26 szerda, 23:15:02 »

Bocsi, félreértés volt. Azt hittem hogy csak a szokásos gyengébb kötekszik az erősebbel beszólás volt eplus2 wave
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4623 Dátum: 2007.12.27 csütörtök, 12:40:44 »

Akinek van automata fényszóró kapcsolása! Auto módban ugye ahogy ráteszem a gyújtást, felkapcsol a tompított. Xenonnál ez nem problémás? Tehát, hogy utána indítózok csak. Nem fog, ki/be kapcsolódni ilyenkor? Nem jobb neki, ha már járó motornál kapcsolom csak be a xenont?
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
agostonb_OFF
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #4624 Dátum: 2007.12.27 csütörtök, 12:56:20 »

Akinek van automata fényszóró kapcsolása! Auto módban ugye ahogy ráteszem a gyújtást, felkapcsol a tompított. Xenonnál ez nem problémás? Tehát, hogy utána indítózok csak. Nem fog, ki/be kapcsolódni ilyenkor? Nem jobb neki, ha már járó motornál kapcsolom csak be a xenont?
De. Jobb neki ha járó motornál, sőőt, ha nem rögtön indítózás után.
Naplózva

2003/1/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata durashift+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4625 Dátum: 2007.12.27 csütörtök, 12:58:06 »

Akinek van automata fényszóró kapcsolása! Auto módban ugye ahogy ráteszem a gyújtást, felkapcsol a tompított. Xenonnál ez nem problémás? Tehát, hogy utána indítózok csak. Nem fog, ki/be kapcsolódni ilyenkor? Nem jobb neki, ha már járó motornál kapcsolom csak be a xenont?

Nem kapcsol ki-be. Pont eza lényege az AUTO módnak, hogy auto. Nem kell kapcsolgatni. Nekem van, de szerintem marhaság. Pl országúton nem kapcsol fel nappal. Akkor meg...
Másrészt, meg amit ágoston mond: ne világítson indítózó motornál.
Én nem használom.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
agostonb_OFF
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #4626 Dátum: 2007.12.27 csütörtök, 13:04:08 »

Így van! Egy erős fényű.  hehe
Csak egy apró dologra hívom fel a figyelmedet az MKIII-ban 2 fajta ST volt a 3,0 V6 benzines és a 2,2TDCi de szerintem te még nem érted miért  Wink
Köszi, de ezzel nem mondtál semmi újat.  wow1
Szerintem te még nem érdted a vicceket. Wink De fejlődőképes a dolog. hehe
Igazából, az ST az csak a 226 lovas. Pl az ST TDCi-n hátul, és a kormányon nincs ilyen tábla. És ha ST, akkor az ne legyen dízel. Szerintem... vagy v6, vagy benzines turbó (vagy mindkettő).
Mé ne legyen a TDCi is ST akár. Mivel pl. a túraautó bajnokságban az OFF SEAT-ok már TDi-k. És nem gyengébbek a benyás OFF BMW-knél, sőőt az OFF Alfáknál sem. Teljesen partiban vannak.
Naplózva

2003/1/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata durashift+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4627 Dátum: 2007.12.27 csütörtök, 13:08:08 »

Mé ne legyen a TDCi is ST akár. Mivel pl. a túraautó bajnokságban az OFF SEAT-ok már TDi-k. És nem gyengébbek a benyás OFF BMW-knél, sőőt az OFF Alfáknál sem. Teljesen partiban vannak.

De akkor sem az... inkább csak olyan mint. És szerintem azt akartad írni, hogy pariban vannak... már ha arra gondolsz, hogy hasonló a teljesítményük.
Hogy miért nem? Mert dízel... mert nem v6.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4628 Dátum: 2007.12.28 péntek, 10:37:05 »

Ok, köszi Urak! Tegnap este be is szereltem a xenont. Pöpec lett. eljen
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #4629 Dátum: 2007.12.28 péntek, 14:26:03 »

Üdv mindekinek!
 integet2 Másfél éves az utólagos xenonom és úgy néz ki, hogy csövet kell cserélnem  szomoru1. A baloldali lámpa csak a második, harmadik rákapcsolásra gyújt be. Akkor is lassan melegszik be, a lilás kék színből nagyon lassan fehéredik ki és azután rózsaszínes árnyalattal világít.   wow1 wilting Tapasztalt már ilyent, vagy hasonlót más is? A cucc ami beszerelésre került Hella trafó, GE Xensation D2S csövek.
Gyanús az is, hogy nincs meg a 13-14V a trafóknak, mert a jobboldalit sokszor csak második rákapcsolásra tudtam begyújtatni, lehet, hogy a ki-, bekapcsolást nem bírta a jobb égő? miaz
Naplózva
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #4630 Dátum: 2007.12.28 péntek, 14:52:14 »

Üdv mindekinek!
 integet2 Másfél éves az utólagos xenonom és úgy néz ki, hogy csövet kell cserélnem  szomoru1. A baloldali lámpa csak a második, harmadik rákapcsolásra gyújt be. Akkor is lassan melegszik be, a lilás kék színből nagyon lassan fehéredik ki és azután rózsaszínes árnyalattal világít.   wow1 wilting Tapasztalt már ilyent, vagy hasonlót más is? A cucc ami beszerelésre került Hella trafó, GE Xensation D2S csövek.
Gyanús az is, hogy nincs meg a 13-14V a trafóknak, mert a jobboldalit sokszor csak második rákapcsolásra tudtam begyújtatni, lehet, hogy a ki-, bekapcsolást nem bírta a jobb égő? miaz


Én pont fordítva olvastam D2R kanalashoz, D2S-t projectoroshoz. A D2R tetején van egy kis "kitakarás" ezért ajánlották inkább normál lámpás utolagos xenonhoz. Elvileg nem szórja a fényt felfele a kitakarás végett. Van két Philips 35W D2R 6000K jégfehérben ez volt benne a 8000-es előtt. 6000K-val jobban lehetett látni 8000 csak jampizni való. wave
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #4631 Dátum: 2007.12.28 péntek, 15:19:21 »

Én pont fordítva olvastam D2R kanalashoz, D2S-t projectoroshoz. A D2R tetején van egy kis "kitakarás" ezért ajánlották inkább normál lámpás utolagos xenonhoz. Elvileg nem szórja a fényt felfele a kitakarás végett. Van két Philips 35W D2R 6000K jégfehérben ez volt benne a 8000-es előtt. 6000K-val jobban lehetett látni 8000 csak jampizni való. wave
fejvakaras Ezt én is így olvastam, de másfél évvel ezelőtt, itt a fórumon elmagyarázták, hogy a hagyományos barázdált üveges lámpákban nincsen az a fém takaró lemez ( volvó, merci, kéklagúna), ezért kell azokba a D2R. A mondi lámpa takaró lemezes, ezért még egy lemez felesleges bele, ami a D2R-en van. Remélem nem értettem félre az akkori okítást?  confused Legjobb lesz kipróbálni mendkettővel és utána választani.
Már meg is kérdeztem amúgy, 5 e Ft a Ge csövek darabja, szerintem ez nagyon baráti ár!  integet2
Naplózva
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #4632 Dátum: 2007.12.28 péntek, 15:32:08 »

Én pont fordítva olvastam D2R kanalashoz, D2S-t projectoroshoz. A D2R tetején van egy kis "kitakarás" ezért ajánlották inkább normál lámpás utolagos xenonhoz. Elvileg nem szórja a fényt felfele a kitakarás végett. Van két Philips 35W D2R 6000K jégfehérben ez volt benne a 8000-es előtt. 6000K-val jobban lehetett látni 8000 csak jampizni való. wave
fejvakaras Ezt én is így olvastam, de másfél évvel ezelőtt, itt a fórumon elmagyarázták, hogy a hagyományos barázdált üveges lámpákban nincsen az a fém takaró lemez ( volvó, merci, kéklagúna), ezért kell azokba a D2R. A mondi lámpa takaró lemezes, ezért még egy lemez felesleges bele, ami a D2R-en van. Remélem nem értettem félre az akkori okítást?  confused Legjobb lesz kipróbálni mendkettővel és utána választani.
Már meg is kérdeztem amúgy, 5 e Ft a Ge csövek darabja, szerintem ez nagyon baráti ár!  integet2
GE csövekröl tudsz magyar linket hol ilyen olcsó?
Naplózva
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #4633 Dátum: 2007.12.28 péntek, 15:41:30 »

Én pont fordítva olvastam D2R kanalashoz, D2S-t projectoroshoz. A D2R tetején van egy kis "kitakarás" ezért ajánlották inkább normál lámpás utolagos xenonhoz. Elvileg nem szórja a fényt felfele a kitakarás végett. Van két Philips 35W D2R 6000K jégfehérben ez volt benne a 8000-es előtt. 6000K-val jobban lehetett látni 8000 csak jampizni való. wave
fejvakaras Ezt én is így olvastam, de másfél évvel ezelőtt, itt a fórumon elmagyarázták, hogy a hagyományos barázdált üveges lámpákban nincsen az a fém takaró lemez ( volvó, merci, kéklagúna), ezért kell azokba a D2R. A mondi lámpa takaró lemezes, ezért még egy lemez felesleges bele, ami a D2R-en van. Remélem nem értettem félre az akkori okítást?  confused Legjobb lesz kipróbálni mendkettővel és utána választani.
Már meg is kérdeztem amúgy, 5 e Ft a Ge csövek darabja, szerintem ez nagyon baráti ár!  integet2
Nézd meg a linket http://www.xenonlampa.hu/xenonlampa.hu/index_xenon.html projektor/D2S normál/D2R hát.... megzavarodunk teljesen. worship
Naplózva
ic
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #4634 Dátum: 2007.12.28 péntek, 16:22:27 »

Sziasztok!

  Elkövettem azt a balgaságot, hogy beraktam a gépbe tompított helyére Osram silverstar +50%-os izzókat. Egy napig volt benn, kb 1.5 órát üzemelt. Meg voltam vele elégedve, majd megnéztem a foncsort és a felső fele tiszta homály volt. Kivettem és a homály nagy része por volt, de maradt a foncsoron pont az égő fölött homályos folt. Foncsorral lehet valamit kezdeni vagy vegyek másik lámpatesteket? Valakinek hasonló élménye, tapasztalata ezzel az izzóval? Azt hiszem ezentul csak gyári égők fognak belekerülni.
Naplózva

2001 2.0 TDDI 5 ajtó Gia 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4635 Dátum: 2007.12.28 péntek, 17:15:10 »

Sziasztok!

  Elkövettem azt a balgaságot, hogy beraktam a gépbe tompított helyére Osram silverstar +50%-os izzókat. Egy napig volt benn, kb 1.5 órát üzemelt. Meg voltam vele elégedve, majd megnéztem a foncsort és a felső fele tiszta homály volt. Kivettem és a homály nagy része por volt, de maradt a foncsoron pont az égő fölött homályos folt. Foncsorral lehet valamit kezdeni vagy vegyek másik lámpatesteket? Valakinek hasonló élménye, tapasztalata ezzel az izzóval? Azt hiszem ezentul csak gyári égők fognak belekerülni.


Nem biztos, hogy ez most történt.
Amúgy meg újra lehet foncsoroztatni. Csak mire szétszeded...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #4636 Dátum: 2007.12.28 péntek, 18:55:41 »


GE csövekröl tudsz magyar linket hol ilyen olcsó?
Nem interneten rendelem, a szerelőm hozza. wave
Naplózva
ic
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #4637 Dátum: 2007.12.28 péntek, 19:08:25 »

Sziasztok!

  Elkövettem azt a balgaságot, hogy beraktam a gépbe tompított helyére Osram silverstar +50%-os izzókat. Egy napig volt benn, kb 1.5 órát üzemelt. Meg voltam vele elégedve, majd megnéztem a foncsort és a felső fele tiszta homály volt. Kivettem és a homály nagy része por volt, de maradt a foncsoron pont az égő fölött homályos folt. Foncsorral lehet valamit kezdeni vagy vegyek másik lámpatesteket? Valakinek hasonló élménye, tapasztalata ezzel az izzóval? Azt hiszem ezentul csak gyári égők fognak belekerülni.


Nem biztos, hogy ez most történt.
Amúgy meg újra lehet foncsoroztatni. Csak mire szétszeded...

Elképzelhető, de amikor beraktam az izzókat (ráadásul bevittem a lámpatestet a hideg miatt az égő cseréhez) akkor forgattam és nem vettem észre. Most, hogy említed eszmbe jutott hogy van nagy felbontásban képem korábbról (lásd személyre szabott kép) és valószínűleg, igazad van. Ezek szerint belevaló izzó is képes ilyen dolgokat művelni a foncsorral? (az egyik még motocraftos izzó volt) Ezügyben mi a tapasztalat? Foncsorozáshoz ugye szét kell szedni azt láttam, de nem tudom, hogy van-e élő ember aki szét tudta már szedni roncsolásmentessen a lámpatestet. Ha esetleg sikerülne akkor csinált már valaki foncsorozást? Ha igen hol, mennyire jó és tartós a dolog.

Kösz a választ Angel!
Naplózva

2001 2.0 TDDI 5 ajtó Gia 115LE
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4638 Dátum: 2007.12.28 péntek, 20:12:36 »

Foncsorozáshoz ugye szét kell szedni azt láttam, de nem tudom, hogy van-e élő ember aki szét tudta már szedni roncsolásmentessen a lámpatestet. Ha esetleg sikerülne akkor csinált már valaki foncsorozást? Ha igen hol, mennyire jó és tartós a dolog.

Kösz a választ Angel!
Van akár te is, egy a bökenő hogy olyan 50% a sikerre  kilátásod. Azaz vagy sikerül vagy nem. Sajnos nem egy karbantartás barát megoldás. Én a helyedbe úgy csinálnám hogy munkanap esnék neki (előtte megkérdezném a Sztárai téren lévő bontót hogy van-e nekik ha igen akkor félrerakatnám és ha mégis elcs..ném akkor azonnal megvenném a pótot és azt raknám be. wave
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4639 Dátum: 2007.12.28 péntek, 20:14:00 »

Elképzelhető, de amikor beraktam az izzókat (ráadásul bevittem a lámpatestet a hideg miatt az égő cseréhez) akkor forgattam és nem vettem észre. Most, hogy említed eszmbe jutott hogy van nagy felbontásban képem korábbról (lásd személyre szabott kép) és valószínűleg, igazad van. Ezek szerint belevaló izzó is képes ilyen dolgokat művelni a foncsorral? (az egyik még motocraftos izzó volt) Ezügyben mi a tapasztalat? Foncsorozáshoz ugye szét kell szedni azt láttam, de nem tudom, hogy van-e élő ember aki szét tudta már szedni roncsolásmentessen a lámpatestet. Ha esetleg sikerülne akkor csinált már valaki foncsorozást? Ha igen hol, mennyire jó és tartós a dolog.

Kösz a választ Angel!

A gyári hagyományos izzó is bemattítja. Sőtt, még a Xenon cső is.
Hőlégfúvóval le kell melegíteni a plexi ragasztóját, aztán lehet foncsorozni.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #4640 Dátum: 2007.12.28 péntek, 20:16:38 »

A gyári hagyományos izzó is bemattítja. Sőtt, még a Xenon cső is.
Hőlégfúvóval le kell melegíteni a plexi ragasztóját, aztán lehet foncsorozni.
Azért továbbra is állítom hogy vagy sikerül vagy nem.
Naplózva
agostonb_OFF
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #4641 Dátum: 2007.12.28 péntek, 20:29:59 »

Én pont fordítva olvastam D2R kanalashoz, D2S-t projectoroshoz. A D2R tetején van egy kis "kitakarás" ezért ajánlották inkább normál lámpás utolagos xenonhoz. Elvileg nem szórja a fényt felfele a kitakarás végett. Van két Philips 35W D2R 6000K jégfehérben ez volt benne a 8000-es előtt. 6000K-val jobban lehetett látni 8000 csak jampizni való. wave
fejvakaras Ezt én is így olvastam, de másfél évvel ezelőtt, itt a fórumon elmagyarázták, hogy a hagyományos barázdált üveges lámpákban nincsen az a fém takaró lemez ( volvó, merci, kéklagúna), ezért kell azokba a D2R. A mondi lámpa takaró lemezes, ezért még egy lemez felesleges bele, ami a D2R-en van. Remélem nem értettem félre az akkori okítást?  confused Legjobb lesz kipróbálni mendkettővel és utána választani.
Már meg is kérdeztem amúgy, 5 e Ft a Ge csövek darabja, szerintem ez nagyon baráti ár!  integet2

A Zsiri kollégának van igaza. A Mondiba utólagosan a D2S kell, mivel a kitakarást a H7-nél is ott lévő sapka teszi. A D2R akkor kell ha nincs ilyen sapka. De ha a sapkát kitöröd, lehet az R-el jobblevágást érsz el. Kérdés megéri-e.
A bemattult foncsorra pedig ajánlom az átm. 6-os műa csövet végére pamutot szigszalaggal erősítve, és alkoholt. és óvatos simogatást.hip:
Naplózva

2003/1/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata durashift+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #4642 Dátum: 2007.12.28 péntek, 20:37:48 »

  Elkövettem azt a balgaságot, hogy beraktam a gépbe tompított helyére Osram silverstar +50%-os izzókat.

Biztos, hogy nem 100 W-os izzókat tettél bele? Normál izzó nemigen bántja a foncsort... Én is használtam ilyen izzót, ez volt benn, amíg a xenon bele nem került,  nekem semmilyen kárt nem okozott.
Naplózva
ic
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #4643 Dátum: 2007.12.28 péntek, 22:51:18 »

  Elkövettem azt a balgaságot, hogy beraktam a gépbe tompított helyére Osram silverstar +50%-os izzókat.

Biztos, hogy nem 100 W-os izzókat tettél bele? Normál izzó nemigen bántja a foncsort... Én is használtam ilyen izzót, ez volt benn, amíg a xenon bele nem került,  nekem semmilyen kárt nem okozott.
Nem 100W-os arra figyeltem. Megnyugtató, hogy más is használt ilyet és nem okozott kárt. Mivel látom korban neked is egy idős (bár inkább a kilóméter számítana) az autód az enyimével a te foncsorodon nincs semmilyen mattulás a tompított égők felett függőlegesen? Érdekes, hogy az egyiknél csak bekapcsolt lámpa mellett látszik a mattulás. Lehet, hogy igaza van Angelnek és nem a silverstartól van. Készítettem képet is, hogy lássátok és közben észrevettem, hogy rettentően karcos a lámpabúra ami nem látszik ennyire távolról. Szóval valószínüleg csak az "idő" tehette ezt a foncsorral és mindenképpen veszek új lámpákat, addig visszarakom az osram silverstar +50-eseket (ezeknek már mindegy) és megfigyelem, hogy romlik-e a helyzet, ha igen akkor az új lámpatestbe nem rakom bele. Továbbra is várom a tapasztalatokat az ilyen izzó használóitól.
Képek
http://www.fw.hu/vikiccc/image002.jpg
http://www.fw.hu/vikiccc/2007_1228_181917.JPG
http://www.fw.hu/vikiccc/2007_1228_181948.JPG
Naplózva

2001 2.0 TDDI 5 ajtó Gia 115LE
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4644 Dátum: 2007.12.29 szombat, 00:07:15 »

Azért továbbra is állítom hogy vagy sikerül vagy nem.

Ha nem sikerül max. nem jön le, vissza meg mindenképp vissza megy! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4645 Dátum: 2007.12.29 szombat, 00:14:03 »


Ez teljesen normális.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #4646 Dátum: 2007.12.29 szombat, 01:39:07 »


 fejvakaras Ezt én is így olvastam, de másfél évvel ezelőtt, itt a fórumon elmagyarázták, hogy a hagyományos barázdált üveges lámpákban nincsen az a fém takaró lemez ( volvó, merci, kéklagúna), ezért kell azokba a D2R. A mondi lámpa takaró lemezes, ezért még egy lemez felesleges bele, ami a D2R-en van. Remélem nem értettem félre az akkori okítást?  confused Legjobb lesz kipróbálni mendkettővel és utána választani.

A Zsiri kollégának van igaza. A Mondiba utólagosan a D2S kell, mivel a kitakarást a H7-nél is ott lévő sapka teszi. A D2R akkor kell ha nincs ilyen sapka. De ha a sapkát kitöröd, lehet az R-el jobblevágást érsz el. Kérdés megéri-e. hip:
worship Köszi Agostonb!
Látom neked is D2S-el lett beszerelve. Az R-es csövet nem próbáltad?, mert nekem arra hivatkozott  a szerelő, hogy az R-es a takaró lemeze, meg a fém kupak miatt, csak keskeny csíkban fog világítani.  fejvakaras A D2S-es cső nekem rendesen beteríti az utat és szórja a fényt. Vakításnál határ eset! wow1 ( az ismerősök legalábbis nem villogtatnak)
Molnar, a D2R-el elégedett vagy? HA kevésbé szórja a fényt és rendesen világít akkor áttérek az R-es csőre én is.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2007.12.29 szombat, 01:59:17 írta Zsiri » Naplózva
ic
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #4647 Dátum: 2007.12.29 szombat, 10:54:50 »

Tehát mindenkinek ilyen a foncsora? Jó lenne tudni, mert akkor nem sok értelme lenne az új lámpatestnek (eltekintve a karcos üvegtől). Légyszi aki teheti nézze meg, hogy a sajátja milyen előre is kösz mindenkitől. Kösz a választ Scratch neked is.
Naplózva

2001 2.0 TDDI 5 ajtó Gia 115LE
ic
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #4648 Dátum: 2007.12.29 szombat, 12:48:16 »

Közben körülnéztem a fordmondeo.org-on és (http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/748369/) ahol éppen Osram silverstar (+50%-os) izzókkal használja a gépet az tulaj és nincs semmi mattulás a foncsorán. Gondolom, hogy akkor a normál izzótól sem szabad, hogy elmattuljon.
Közben a következőt olvasom a TIS-ben. Idézet:
"MEGJEGYZÉS: Izzócserénél meg kell győződni arról, hogy normal H1 vagy H7 izzók helyett speciális bevonattal ellátott izzók kerülnek felhasználásra, a műanyag lámpabúrák belülről történő besárgulásának elkerülésére."

Osram katalógusból idézet:
Valamennyi OSRAM halogén autóizzó (12V, 24V) UV-sugárzást szűrő burával készül és megfelel az ECE R 37-es szabványnak (kivétel offroad
izzók)

Tungsram katalógus:
Halogén jármûlámpáink valamennyi típusa különleges burával készül, amely kiszûri a fény UV komponensét, ezért ezek a lámpák biztonsággal - az elszinezõdés veszélye nélkül - használhatók mûanyag reflektorokban is.

Most akkor 3 dologra tudok gondolni. Vagy valamelyik korábbi tulaj rakott bele olyan izzót ami nem UV sugárzás védett (lehet kapni, lásd Osram offroad izzók), vagy a 2001-ben gyártott lámpának van ilyen gyengeségei, vagy egyszerűen csak a kor (a búráim karcosságából következtetve ment már elég sokat). Szóval számomra nem nagyon hihető, hogy ez a foncsor mattulás normális.
Konklúzió: Nem az 1 napig használt UV sogárzás védelemmel ellátott Osram SVS izzók tették tönkre a foncsorom. Lámpatesteket kell cseréljek. Tanulság, jól nézzétek meg, hogy milyen izzót raktok a lámpába.
Naplózva

2001 2.0 TDDI 5 ajtó Gia 115LE
molnar
Vendég
« Új hozzászólás #4649 Dátum: 2007.12.29 szombat, 13:15:53 »


 fejvakaras Ezt én is így olvastam, de másfél évvel ezelőtt, itt a fórumon elmagyarázták, hogy a hagyományos barázdált üveges lámpákban nincsen az a fém takaró lemez ( volvó, merci, kéklagúna), ezért kell azokba a D2R. A mondi lámpa takaró lemezes, ezért még egy lemez felesleges bele, ami a D2R-en van. Remélem nem értettem félre az akkori okítást?  confused Legjobb lesz kipróbálni mendkettővel és utána választani.

A Zsiri kollégának van igaza. A Mondiba utólagosan a D2S kell, mivel a kitakarást a H7-nél is ott lévő sapka teszi. A D2R akkor kell ha nincs ilyen sapka. De ha a sapkát kitöröd, lehet az R-el jobblevágást érsz el. Kérdés megéri-e. hip:
worship Köszi Agostonb!
Látom neked is D2S-el lett beszerelve. Az R-es csövet nem próbáltad?, mert nekem arra hivatkozott  a szerelő, hogy az R-es a takaró lemeze, meg a fém kupak miatt, csak keskeny csíkban fog világítani.  fejvakaras A D2S-es cső nekem rendesen beteríti az utat és szórja a fényt. Vakításnál határ eset! wow1 ( az ismerősök legalábbis nem villogtatnak)
Molnar, a D2R-el elégedett vagy? HA kevésbé szórja a fényt és rendesen világít akkor áttérek az R-es csőre én is.  wave
Nálam simán jó az R-es, Scratch is úgy írta tegnap az optikai tuning topikban, hogy S=vetítőlencséshez, R=normál foncsoroshoz! Nem tudom talán próbáld ki mindkettővel és kiderül. Tapasztalatom 4300 - 6000-ig amivel legjobban látni, 8 - 10K csak frenkizni való....
Naplózva
Oldalak: 1 ... 86 87 88 89 90 91 92 [93] 94 95 96 97 98 99 100 ... 323   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.092 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.