Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:24:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 207 208 209 210 211 212 213 [214] 215 216 217 218 219 220 221 ... 323   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Izzó, Xenon, LED  (Megtekintve 5255339 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #10650 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 14:36:04 »

de hogy biztos legyen, akkor legyen inkább 200-as szög vagy ácskapocs  lol002
Jah, ácskapocs a legjobb, akkor már föl se kel megnézni ki volt az  hehe
Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10651 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 15:05:34 »

Jah, ácskapocs a legjobb, akkor már föl se kel megnézni ki volt az  hehe

Térjünk vissza a fórum által megszabott szakmai keretek közé, ezt meg folytassuk itt:

http://mondeo.hu/index.php?topic=84.6900

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10652 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 15:31:45 »

Közben megtaláltam. Elvileg maximált a DRL-ek fénykibocsátása is. A vízszintesen 20-20, függőlegesen 10-10 fokos jobb-bal és le-fel sugárzási szöget nagyvonalúan egy 40 fokos nyílásszögű kúppal helyettesítve (ami így valamivel nagyobb lesz, mint a névleges, téglalap alakú tartomány, tehát lumenre átszámolva magasabb a megengedett érték) a maximális 1200 candella fényerő 454 lumen lenne. Azaz egy 55W tompított izzó fényének 30%-a lehetne!

Itt megyek le hídba, és nem lesz, aki felavasson, ha az audikban, mergákban meg a többiben ezek a DRL-ek max. 450 lumen fényerőt adnak le!!! Ha csak 4-5 LED van benne, abból is a legkisebb, darabja 1W-os, már akkor határértéken van a mutatvány, mivel ezek manapság 90-100 lumen/W-ot tudnak! És némelyikben ennél sokkal több LED van, lásd idézett merga fénykép.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
drof
Vendég
« Új hozzászólás #10653 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 17:20:03 »

Közben megtaláltam. Elvileg maximált a DRL-ek fénykibocsátása is. A vízszintesen 20-20, függőlegesen 10-10 fokos jobb-bal és le-fel sugárzási szöget nagyvonalúan egy 40 fokos nyílásszögű kúppal helyettesítve (ami így valamivel nagyobb lesz, mint a névleges, téglalap alakú tartomány, tehát lumenre átszámolva magasabb a megengedett érték) a maximális 1200 candella fényerő 454 lumen lenne. Azaz egy 55W tompított izzó fényének 30%-a lehetne!

Itt megyek le hídba, és nem lesz, aki felavasson, ha az audikban, mergákban meg a többiben ezek a DRL-ek max. 450 lumen fényerőt adnak le!!! Ha csak 4-5 LED van benne, abból is a legkisebb, darabja 1W-os, már akkor határértéken van a mutatvány, mivel ezek manapság 90-100 lumen/W-ot tudnak! És némelyikben ennél sokkal több LED van, lásd idézett merga fénykép.

AndyA

Hát ez a DRL, ez igazi parasztvakítás! wow3 ravasz1 2funny

Értelme valójában akkor lenne, ha a tervezők eredeti szándéka szerint lenne bekötve. Az ugyanis úgy szólt, hogy csak automata fényérzékelővel ellátott autókba szerelték volna. Vagyis alkonyattól pirkadatig be sem kapcsolódna, pirkadattól alkonyatig meg csak az mehetne, olyankor meg az sem zavaró, ha 5000 lument tol, a napfénynél úgy sem zavar.

Aztán jött az eju és kitalálta, hogy 2012-től minden új autóban kötelező, akkor is, ha nincs fényérzékelős pilácskapcs. Hát itt tartunk most. Safety first, logic later. szomoru1
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10654 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 18:11:59 »

Hát ez a DRL, ez igazi parasztvakítás! wow3 ravasz1 2funny

Értelme valójában akkor lenne, ha a tervezők eredeti szándéka szerint lenne bekötve. Az ugyanis úgy szólt, hogy csak automata fényérzékelővel ellátott autókba szerelték volna. Vagyis alkonyattól pirkadatig be sem kapcsolódna, pirkadattól alkonyatig meg csak az mehetne, olyankor meg az sem zavaró, ha 5000 lument tol, a napfénynél úgy sem zavar.

Aztán jött az eju és kitalálta, hogy 2012-től minden új autóban kötelező, akkor is, ha nincs fényérzékelős pilácskapcs. Hát itt tartunk most. Safety first, logic later. szomoru1

bocsi, de most butaságot írtál. A DRL-nek az a lényege, hogy a nappali sima fényszóró helyett világítson, ezzel is jobb láthatóságot és kevesebb áram fogyasztást biztosítson. Valamivel kevered a dologot.

A fényérzékelős pilács kapcs, az meg volt már régen és igen arra volt, hogy ha lemegy a nap, akkor bekapcsolja a lámpát automatikusan. A kettő együtt viszont tökéletesen működik. Megy a DRL addig amig nincs sötét és utána az automata bekacsolja a villanyt, akkor dimmelődik a drl. Így pl alagutban nem fog vakítani a DRL-es megoldás.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #10655 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 18:23:58 »

bocsi, de most butaságot írtál. A DRL-nek az a lényege, hogy a nappali sima fényszóró helyett világítson, ezzel is jobb láthatóságot és kevesebb áram fogyasztást biztosítson. Valamivel kevered a dologot.

A fényérzékelős pilács kapcs, az meg volt már régen és igen arra volt, hogy ha lemegy a nap, akkor bekapcsolja a lámpát automatikusan. A kettő együtt viszont tökéletesen működik. Megy a DRL addig amig nincs sötét és utána az automata bekacsolja a villanyt, akkor dimmelődik a drl. Így pl alagutban nem fog vakítani a DRL-es megoldás.
te nem tudod értelmezni, hogy ő mit írt ..  hehe
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #10656 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 18:35:18 »

bocsi, de most butaságot írtál. A DRL-nek az a lényege, hogy a nappali sima fényszóró helyett világítson, ezzel is jobb láthatóságot és kevesebb áram fogyasztást biztosítson. Valamivel kevered a dologot.

A fényérzékelős pilács kapcs, az meg volt már régen és igen arra volt, hogy ha lemegy a nap, akkor bekapcsolja a lámpát automatikusan. A kettő együtt viszont tökéletesen működik. Megy a DRL addig amig nincs sötét és utána az automata bekacsolja a villanyt, akkor dimmelődik a drl. Így pl alagutban nem fog vakítani a DRL-es megoldás.

Szerintem nem írtam butaságot, csak nem sikerült elsőre percepcionálnod, amit írtam.

Egyszerűsítve: A DRL-t úgy tervezték bekötni, hogy a fényérzékelős automata lámpakapcsoló is beleszól a vezérlésébe, nem csak a gyújtás és a manuálisan felkapcsolt helyzetjelző/tompított által vezérelt relé.

Így olyan helyzetben, ahol a jómadár még nem kapcsolná fel a világítást (mert ő még lát szürkületben is, pl.: ma este 19:30 és 19:40 között) és így a DRL kiégeti a szemedet, az automata már felkapcsolja a világítást, ami lelövi a DRL-t és így nem zavar a szórt fénye.

Ezért írták elő, hogy csak automata világításkapcsolós autóban lehet. Amit az EU felülírt, mondván, biztonságosabb, ha minden autóban van. Csak épp nem gondoltak arra, amire a tervezők igen. Nevezetesen a hajnali és a szürkületi félhomályra, ahol nagyon zavaró 400-500 szórt hidegfehér lumen az emberi szemnek és éppen a biztonságos vezetést hátráltatja.

Példával szemléltetve: olyan ez, mintha tolatás közben is kötelező lenne előre felé nézve bekapcsolt biztonsági övvel (tükörből) tolatni. Tény, hogy ütközés esetén ez a testhelyzet biztonságosabb, tolatva akadályok között szlalomozni viszont csak kikapcsolt övvel, félig hátrafordulva lehet. wave
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10657 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:17:48 »

te nem tudod értelmezni, hogy ő mit írt ..  hehe

lehet   wow1

Szerintem nem írtam butaságot, csak nem sikerült elsőre percepcionálnod, amit írtam.

Egyszerűsítve: A DRL-t úgy tervezték bekötni, hogy a fényérzékelős automata lámpakapcsoló is beleszól a vezérlésébe, nem csak a gyújtás és a manuálisan felkapcsolt helyzetjelző/tompított által vezérelt relé.

Ezt én értem, hogy így lenne jó. Csak arra reflektáltam, hogy én nem hallottam arról, hogy ez bármikor így megjelent bármilyen előírásban (most persze nem minden állam előírására gondolok). Amúgy tény, hogy így lenne a legjobb. Csak úgy mint a műszerfal megvilágítását is jó lenne a külső fényviszonyokkal pariba hozni. Pl nappal, ha felkapcsold a lámpát, nem kellene világítania. Este, ahogy egyre sötétebb van, egyre inkább dimmelnie kellene. Sőt, ha bemész alagútba, akkor detto.

Van még hova fejlődni
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #10658 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 13:28:13 »

Vagyis alkonyattól pirkadatig

Micsoda romantikus hangulatban vagy  vigyor3
Az a film... izééé.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #10659 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:32:42 »

Sziasztok!

A ledekhez nálam hozzáértőbbektől szeretnék tanácsot kérni.
Vettem ilyet, de mivel csak fehérben van, gondoltam eszkábálok picit.
Vettem külön 3528-as zöld ledet, valami ilyesmit, és gondoltam, hogy átforrasztom. Ezen a képen piros nyíllal jelöltem az eredeti fehéret és lilával az átforrasztott zöldet. Fényerő alapján kétségeim támadtak, hogy valami nem úgy sikerült, ahogy kellett volna.
Van egy zöld 3528-as zöld ledekből álló szalagom is (kék nyíl), azon viszont kellően erős a fénye a lednek. Itt 3 ledhez van 1 db 131 kódú ellenállás sorba kötve.
A T5-ös világítótesten pedig - elméletem szerint - mindkét oldali fehér ledhez 1-1 101-es kódú ellenállás tartozik.
Kérdésem az lenne, hogy tényleg elrontottam valamit, vagy esetleg ellenállást is kéne cserélnem olyanra ami a zöld ledhez való, vagy más 3528-as ledet kell vennem, aminek jobb a fényereje?

Köszönöm a segítséget, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10660 Dátum: 2012.09.03 hétfő, 20:48:05 »

Sziasztok!

A ledekhez nálam hozzáértőbbektől szeretnék tanácsot kérni.
Vettem ilyet, de mivel csak fehérben van, gondoltam eszkábálok picit.
Vettem külön 3528-as zöld ledet, valami ilyesmit, és gondoltam, hogy átforrasztom. Ezen a képen piros nyíllal jelöltem az eredeti fehéret és lilával az átforrasztott zöldet. Fényerő alapján kétségeim támadtak, hogy valami nem úgy sikerült, ahogy kellett volna.
Van egy zöld 3528-as zöld ledekből álló szalagom is (kék nyíl), azon viszont kellően erős a fénye a lednek. Itt 3 ledhez van 1 db 131 kódú ellenállás sorba kötve.
A T5-ös világítótesten pedig - elméletem szerint - mindkét oldali fehér ledhez 1-1 101-es kódú ellenállás tartozik.
Kérdésem az lenne, hogy tényleg elrontottam valamit, vagy esetleg ellenállást is kéne cserélnem olyanra ami a zöld ledhez való, vagy más 3528-as ledet kell vennem, aminek jobb a fényereje?

Köszönöm a segítséget, Üdv, HegeGabi.

Megnézed a LED-ek adatlapját, melyiknek mennyi a kívánatos meghajtóárama és mennyi a nyitási feszültsége. Azután kiszámolod, hogy az adott ellenállás megfelelő-e vagy sem, illetve mire kell kicserélni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #10661 Dátum: 2012.09.04 kedd, 09:37:10 »

Megnézed a LED-ek adatlapját, melyiknek mennyi a kívánatos meghajtóárama és mennyi a nyitási feszültsége. Azután kiszámolod, hogy az adott ellenállás megfelelő-e vagy sem, illetve mire kell kicserélni.

AndyA
Köszi.
Erre én is gondoltam, és ezen oldalon talált 3528-as ledek adatlapjait összehasonlítottam (már amelyiknek volt), és a piros kivételével mindegyiknél ugyanaz az érték volt 3,0-3,2 volt IF=20mA esetén és 25/30mA DC Current Forward-ot írt, pl. erős fehér, ill. zöld.
Innen passzolom Sad.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10662 Dátum: 2012.09.04 kedd, 09:50:21 »

Köszi.
Erre én is gondoltam, és ezen oldalon talált 3528-as ledek adatlapjait összehasonlítottam (már amelyiknek volt), és a piros kivételével mindegyiknél ugyanaz az érték volt 3,0-3,2 volt IF=20mA esetén és 25/30mA DC Current Forward-ot írt, pl. erős fehér, ill. zöld.
Innen passzolom Sad.

Ha kiforrasztottad, meg is tudod mérni, hogy mennyi az annyi. Meg az sem mindegy, hogy azonos(nak tűnő) LED-ek közül éppen milyen használsz, többféle is van belőlük. Látszólag azonosan, de a fényerejük x2 - 1/2 is lehet. Érdekes lenne esetleg a LED sor egyik darabját kibányászni és azzal kipróbálni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10663 Dátum: 2012.09.04 kedd, 17:56:59 »

aki nem akarja rossz helyre tenni a menetfényt:

http://www.autoriasztok.hu/led_nappali_vilagitas.htm#utolag_felszerelheto_nappali_vilagitas

DRL-TH-5 LEDES BEFÚRHATÓ
5 EXTRA ERŐS LEDES NAPPALI MENETFÉNY
R87 szerinti valódi nappali világítás!
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #10664 Dátum: 2012.09.04 kedd, 19:27:13 »

Na igen csak látni nem lát vele mert nincs ami irányítsa a fényét csak szóródik szét a nagyvilágba na meg a szembejövő szemét égeti ki  levele
ti merre autóztok ? én lehet immunis vagyok az erös fényre vagy az enyém erössebb a szembejövönél  eplus2 ugyanis én nem szoktam vakoskodni,megvakulni  sosem  vigyor3
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #10665 Dátum: 2012.09.04 kedd, 19:35:26 »

ti merre autóztok ? én lehet immunis vagyok az erös fényre vagy az enyém erössebb a szembejövönél  eplus2 ugyanis én nem szoktam vakoskodni,megvakulni  sosem  vigyor3
én pedig mindig vaklálok este.
télen lett cserélve a xenon fényszóró HZsolt jóvoltából, szal nem hinném, hogy az lenne.
de ha halogén autó jön szemben, és 10-20 méterre van tőlem, akkor vagy 40-50 métert szinte vakon teszek meg, annyira nem látok. és tényleg az útra nézek, nem a másik fényszórójába  vigyor3
mitől lehet.  szomoru1
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #10666 Dátum: 2012.09.04 kedd, 19:39:46 »

én pedig mindig vaklálok este.
télen lett cserélve a xenon fényszóró HZsolt jóvoltából, szal nem hinném, hogy az lenne.
de ha halogén autó jön szemben, és 10-20 méterre van tőlem, akkor vagy 40-50 métert szinte vakon teszek meg, annyira nem látok. és tényleg az útra nézek, nem a másik fényszórójába  vigyor3
mitől lehet.  szomoru1
akkor te elég veszélyes vagy olyankor  rinya
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #10667 Dátum: 2012.09.04 kedd, 20:00:18 »

akkor te elég veszélyes vagy olyankor  rinya
hát az vagyok, de nem tudom mit kellene csinálni.
amikor majdnem egyvonalban vagyunk, akkor szoktam 5-10 métert a kocsi elejétől tovább látni, ezért mondtam, hogy vakon, mert ha ott feküdne egy részeg biciklis akkor már nem tudnék megállni.
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #10668 Dátum: 2012.09.04 kedd, 20:07:27 »

hát az vagyok, de nem tudom mit kellene csinálni.
amikor majdnem egyvonalban vagyunk, akkor szoktam 5-10 métert a kocsi elejétől tovább látni, ezért mondtam, hogy vakon, mert ha ott feküdne egy részeg biciklis akkor már nem tudnék megállni.
olyankor nyugi mindenki elütné   integet2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10669 Dátum: 2012.09.04 kedd, 20:19:35 »

hát az vagyok, de nem tudom mit kellene csinálni.
amikor majdnem egyvonalban vagyunk, akkor szoktam 5-10 métert a kocsi elejétől tovább látni, ezért mondtam, hogy vakon, mert ha ott feküdne egy részeg biciklis akkor már nem tudnék megállni.

Szerintem a jó DRL mellett még látsz. Este, meg ha jó a lámpa, akkor tök mindegy, hogy 35W xenon, vagy 55W halogén, az út jobb szélét látod. Senki nem látja még halogén melett sem az utat teljesen.
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #10670 Dátum: 2012.09.04 kedd, 21:35:17 »

jah értem. majd egyszer, ha lesz rá lehetőség behuppanok HZsolt pöckölt xenonosába este és kíváncsi vagyok hogy észlelek e differenciát.  smile
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10671 Dátum: 2012.09.04 kedd, 21:38:57 »

jah értem. majd egyszer, ha lesz rá lehetőség behuppanok HZsolt pöckölt xenonosába este és kíváncsi vagyok hogy észlelek e differenciát.  smile
jöhetsz nyugodtan nyes Wink én refit már régóta nem használok este Wink vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #10672 Dátum: 2012.09.04 kedd, 23:28:05 »

jöhetsz nyugodtan nyes Wink én refit már régóta nem használok este Wink vigyor3
Mi az okosság a xenonoddal?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #10673 Dátum: 2012.09.04 kedd, 23:34:31 »

jöhetsz nyugodtan nyes Wink én refit már régóta nem használok este Wink vigyor3
worship Wink eljen
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #10674 Dátum: 2012.09.05 szerda, 00:12:13 »

Köszi.
Erre én is gondoltam, és ezen oldalon talált 3528-as ledek adatlapjait összehasonlítottam (már amelyiknek volt), és a piros kivételével mindegyiknél ugyanaz az érték volt 3,0-3,2 volt IF=20mA esetén és 25/30mA DC Current Forward-ot írt, pl. erős fehér, ill. zöld.
Innen passzolom Sad.

Azoknak a kis gagyi smd ledeknek sosem lesz olyan fényereje mint amelyek a ledszalagban vannak, ha cseréled bennük az ellenállást egy kisebbre akkor lehet lesz olyan fényerő, de lehet egy órát sem fognak bírni. Nézd meg a ledszalagban lévő smd led típusát, keress rá a neten a nyitó feszültségére, és ahóz mérten válassz hozzá ellenállást. Így a színe is egyforma, és a fényerő is..........   
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #10675 Dátum: 2012.09.05 szerda, 11:12:30 »

Azoknak a kis gagyi smd ledeknek sosem lesz olyan fényereje mint amelyek a ledszalagban vannak, ha cseréled bennük az ellenállást egy kisebbre akkor lehet lesz olyan fényerő, de lehet egy órát sem fognak bírni. Nézd meg a ledszalagban lévő smd led típusát, keress rá a neten a nyitó feszültségére, és ahóz mérten válassz hozzá ellenállást. Így a színe is egyforma, és a fényerő is..........   
A fehér T5 fényforrás fehér ledje 3528-as, darabonként - elviekben - 100 Ohm ellenállással. A szalagban levő ledek 3528-as zöld ledek, 3 ledenként 130 Ohm ellenállással.
Ja, és érdekes, hogy 1 ledhez miért van kisebb ellenállás, mint 3-hoz?
A vásárolt zöld ledek 3528-asok, és gondoltam, 1 az 1ben kicserélhetem a fehéret a zöldre, de mégsem, vagy valami más a gond.
És internetes adatlapok alapján nincs különbség a zöld és fehér ledek nyitófeszültsége és árama között.
Szóval nem értem.
Esetleg azt tudom elképzelni, hogy sérült a led beforrasztáskor, mert a kiforrasztott ledek sérültek, nem hasznosíthatóak újra Sad.
 worship mindenkinek.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10676 Dátum: 2012.09.05 szerda, 11:29:25 »

A fehér T5 fényforrás fehér ledje 3528-as, darabonként - elviekben - 100 Ohm ellenállással. A szalagban levő ledek 3528-as zöld ledek, 3 ledenként 130 Ohm ellenállással.
Ja, és érdekes, hogy 1 ledhez miért van kisebb ellenállás, mint 3-hoz?
A vásárolt zöld ledek 3528-asok, és gondoltam, 1 az 1ben kicserélhetem a fehéret a zöldre, de mégsem, vagy valami más a gond.
És internetes adatlapok alapján nincs különbség a zöld és fehér ledek nyitófeszültsége és árama között.
Szóval nem értem.
Esetleg azt tudom elképzelni, hogy sérült a led beforrasztáskor, mert a kiforrasztott ledek sérültek, nem hasznosíthatóak újra Sad.
 worship mindenkinek.

Az a 100 Ohm ott nagyon kevésnek tűnik...

Kb. 14,5 V fesszel kell számolni, ennek kell a LED-re megengedett max. áramot produkálni a LED-en. A LED nyitófesze 3,2V, tehát 11,3V-ot kell a megengedett max. folyamatos áram - 30 mA - mellett az ellenálláson ejteni.

R=U/I, azaz R = 11,3 / 0,03 = 376 Ohm

A LED csíkban a 3 LED sorba van kötve, azaz sokkal kisebb feszültséget kell ejteni az ellenálláson, ezért is kisebb annak az értéke. A fenti adatokkal számolva 14,5-(3x3,2)=4,9V, az ellenállás értéke ebből 163 Ohm lesz, ráadásul a LED-sorok hivatalosan 12V-osak, arra kiszámolva meg még kisebb ellenállás kell hozzá, csak 80 Ohm.

Értelemszerűen tévedni csak a biztonság oldalára szabad, azaz a kapható következő magasabb értékű ellenállást kell használni.

Visszatérve a 100 Ohmra: azzal kiszámolva az áram kb. 110 mA lesz, ami a rövid időre a LED-re kapcsolható impulzus 150 mA-es max. értékéhez közelít. Nem gondolom, hogy túl hosszú életű lenne folyamatos használat mellett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #10677 Dátum: 2012.09.05 szerda, 11:39:34 »

Az a 100 Ohm ott nagyon kevésnek tűnik...

Kb. 14,5 V fesszel kell számolni, ennek kell a LED-re megengedett max. áramot produkálni a LED-en. A LED nyitófesze 3,2V, tehát 11,3V-ot kell a megengedett max. folyamatos áram - 30 mA - mellett az ellenálláson ejteni.

R=U/I, azaz R = 11,3 / 0,03 = 376 Ohm

A LED csíkban a 3 LED sorba van kötve, azaz sokkal kisebb feszültséget kell ejteni az ellenálláson, ezért is kisebb annak az értéke. A fenti adatokkal számolva 14,5-(3x3,2)=4,9V, az ellenállás értéke ebből 163 Ohm lesz, ráadásul a LED-sorok hivatalosan 12V-osak, arra kiszámolva meg még kisebb ellenállás kell hozzá, csak 80 Ohm.

Értelemszerűen tévedni csak a biztonság oldalára szabad, azaz a kapható következő magasabb értékű ellenállást kell használni.

Visszatérve a 100 Ohmra: azzal kiszámolva az áram kb. 110 mA lesz, ami a rövid időre a LED-re kapcsolható impulzus 150 mA-es max. értékéhez közelít. Nem gondolom, hogy túl hosszú életű lenne folyamatos használat mellett.

AndyA

Köszönöm szépen.
Akkor azt az 101 kódú ellenállatot meg fogom mérni, hogy jól hiszem-e azt, amit látok.
Aztán majd valszeg többet fogunk tudni - remélem.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10678 Dátum: 2012.09.05 szerda, 13:33:16 »

Köszönöm szépen.
Akkor azt az 101 kódú ellenállatot meg fogom mérni, hogy jól hiszem-e azt, amit látok.
Aztán majd valszeg többet fogunk tudni - remélem.

Az egy 100 Ohmos, és talán negyedwattos ellenállás. A felirat elvileg ezt jelenti.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #10679 Dátum: 2012.09.05 szerda, 21:53:06 »

aki nem akarja rossz helyre tenni a menetfényt:

http://www.autoriasztok.hu/led_nappali_vilagitas.htm#utolag_felszerelheto_nappali_vilagitas

DRL-TH-5 LEDES BEFÚRHATÓ
5 EXTRA ERŐS LEDES NAPPALI MENETFÉNY
R87 szerinti valódi nappali világítás!


Nahát! Ilyen az enyém is. Csak én 6500-ért vettem (vatera).  nyes
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #10680 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 00:30:34 »



Nahát! Ilyen az enyém is. Csak én 6500-ért vettem (vatera).  nyes

jaja, van olyan, hogy ki lehet fogni.
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #10681 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 06:29:05 »

jaja, van olyan, hogy ki lehet fogni.

A befúrhatóból kellene egyet a helyzetjelzőbe applikálni nyes

Vagy egy ilyet:
 http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/nappali_menetfeny_ledfeny_1637226254.html
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.06 csütörtök, 06:34:42 írta sendrew » Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10682 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 07:25:13 »

A befúrhatóból kellene egyet a helyzetjelzőbe applikálni nyes

Ugyan... Egy ilyet:

http://dx.com/p/xmlawt-1000-lumen-led-emitter-white-light-bulb-3-0-3-5v-51989?item=29

 eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #10683 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 07:55:16 »

Nem tudom volt-e már itt linkelve, de berakom:

DRL-re vonatkozó előírások (magára a lámpára, fénykibocsájtás, szögek, stb):

ECE Regulation 87, Revision 2: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r087r2e.pdf
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #10684 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 07:57:15 »

Szeretnék venni H8-as LED-es izzót.
7-10W már jó lenne
 eplus2
Hol keresgéljek ilyet? Mit ajánlotok (az ebay-egyebeken kívül)?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #10685 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 07:58:19 »

Nem tudom volt-e már itt linkelve, de berakom:

DRL-re vonatkozó előírások (magára a lámpára, fénykibocsájtás, szögek, stb):

ECE Regulation 87, Revision 2: http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r087r2e.pdf

inkább arra lennék kíváncsi, hogy ez át van-e ültetve a magyar joggyakorlatba és ha igen, akkor miért nem egyezik meg a kettő?  hehe
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #10686 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:01:19 »

inkább arra lennék kíváncsi, hogy ez át van-e ültetve a magyar joggyakorlatba és ha igen, akkor miért nem egyezik meg a kettő?  hehe

Hát ja, taglalgattuk ezt az MK4 elektromos topikban is...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #10687 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:08:57 »

DRL-hez még annyit (hát ha érdekel másokat itt is), hogy én is meg akarom csinálni MK4-en, de úgy, hogy a távfényem lenne a DRL, kb 20%-on menne (illetve annyin, hogy az előírt candellák tartományába essen).
Itt leírtam, hogy hogyan akarom a jogszabályt értelmezni ehhez:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.msg694097#msg694097
Abba most ne menjünk bele, hogy nincs a lámpatestemen RL jelölés, igen tudom. Wink
De mint írtam nem is szerelek fel utólag semmit, tehát nem is kell semmin jelölés, hogy legyen: legalább is én így akaro mérteni.  vigyor3

A cucc egy OFF rönón így működik:
http://www.youtube.com/watch?v=wFrxG8DNeNY

A 2 fő ok, amiért megcsinálnám:
- ne menjen annyit a xenon,
- ne dimmeljen nappal a digitálsi műszerfal.
Egy csomó autó szaladgál hasonló menetjelzővel, ebbe talán kevésbé köt bele a rendőr, mint egy külön utólagos lámpatestbe.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10688 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:16:23 »

Szeretnék venni H8-as LED-es izzót.
7-10W már jó lenne
 eplus2
Hol keresgéljek ilyet? Mit ajánlotok (az ebay-egyebeken kívül)?


http://dx.com/s/h8+led

De nem tudom, mennyire erős a fényük. Eredetileg hány W-os izzó lenne ez?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #10689 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:18:02 »

Szeretnék venni H8-as LED-es izzót.
7-10W már jó lenne
 eplus2
Hol keresgéljek ilyet? Mit ajánlotok (az ebay-egyebeken kívül)?

A feje nem fog belemenni a mostani H8 helyére
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #10690 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:18:20 »

http://dx.com/s/h8+led

De nem tudom, mennyire erős a fényük. Eredetileg hány W-os izzó lenne ez?

AndyA
35W
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #10691 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:19:32 »

http://dx.com/s/h8+led

De nem tudom, mennyire erős a fényük. Eredetileg hány W-os izzó lenne ez?

AndyA

35W
Az létezik, hoyg az eredeti 35W-os halogény az 1500 lumenes?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #10692 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:21:18 »

A feje nem fog belemenni a mostani H8 helyére

Nem érdekel.  eplus2
Valaki mondja meg, hogy hogyan oldom meg!  vigyor3
Nos?
Vagy nincs olyan, ami bemenne?
Mert ugye a halogén átmérője kb 1cm.

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10693 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:23:19 »

DRL-hez még annyit (hát ha érdekel másokat itt is), hogy én is meg akarom csinálni MK4-en, de úgy, hogy a távfényem lenne a DRL, kb 20%-on menne (illetve annyin, hogy az előírt candellák tartományába essen).
Itt leírtam, hogy hogyan akarom a jogszabályt értelmezni ehhez:
http://mondeo.hu/index.php?topic=1595.msg694097#msg694097
Abba most ne menjünk bele, hogy nincs a lámpatestemen RL jelölés, igen tudom. Wink
De mint írtam nem is szerelek fel utólag semmit, tehát nem is kell semmin jelölés, hogy legyen: legalább is én így akaro mérteni.  vigyor3

A cucc egy OFF rönón így működik:
http://www.youtube.com/watch?v=wFrxG8DNeNY

A 2 fő ok, amiért megcsinálnám:
- ne menjen annyit a xenon,
- ne dimmeljen nappal a digitálsi műszerfal.
Egy csomó autó szaladgál hasonló menetjelzővel, ebbe talán kevésbé köt bele a rendőr, mint egy külön utólagos lámpatestbe.

Én másképp közelítem meg a dolgot. Smiley

Berakom a bi-xenont, és utána a távolsági fény hűlt helyére azt szerelek, amit akarok... taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10694 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:23:40 »

inkább arra lennék kíváncsi, hogy ez át van-e ültetve a magyar joggyakorlatba és ha igen, akkor miért nem egyezik meg a kettő?  hehe

Regulation=rendelet. Azaz átültetés nélkül közvetlenül alkalmazandó, közvetlenül hatályos.
Joggyakorlatba egyébként beletartozik a bírósági jogértelmezés is.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10695 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:24:04 »

35W
Az létezik, hoyg az eredeti 35W-os halogény az 1500 lumenes?

Nem. 1500-1600 lumen az 55W-os kategória. 35W az kb. 1000 lumen.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10696 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:24:45 »

Én másképp közelítem meg a dolgot. Smiley

Berakom a bi-xenont, és utána a távolsági fény hűlt helyére azt szerelek, amit akarok... taps

AndyA

A bi-xenon távolsági része mellé kell a halogén távolsági is. Anélkül xart sem fogsz látni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #10697 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:25:58 »

A bi-xenon távolsági része mellé kell a halogén távolsági is. Anélkül xart sem fogsz látni...

Miért is?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #10698 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:28:20 »

Regulation=rendelet. Azaz átültetés nélkül közvetlenül alkalmazandó, közvetlenül hatályos.
Joggyakorlatba egyébként beletartozik a bírósági jogértelmezés is.
worship
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10699 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 08:35:42 »

Miért is?

AndyA

Mert közelre jó a xenon, de távolra, mivel nincs szórt fény, nem ér sokat.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 207 208 209 210 211 212 213 [214] 215 216 217 218 219 220 221 ... 323   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.057 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.