Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2019.12.15 vasárnap, 03:32:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 711 712 713 714 715 716 717 [718]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 5908652 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36613


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #35850 Dátum: 2019.12.07 szombat, 11:45:21 »

Köszönöm!  worship
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Ferqo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2285



« Új hozzászólás #35851 Dátum: 2019.12.07 szombat, 12:29:27 »

Köszönöm!  worship
Full feltöltött akksival, beindít leállít- beindít leállít, stb. kb 3-4 re ha leadja a szerelést, akkor gyenge az akku.
De a terhelő villa az a tuti
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7856



E-mail
« Új hozzászólás #35852 Dátum: 2019.12.07 szombat, 13:18:28 »

Ahogy jött a hideg, nehezebben indult az autó, most rámértem 12,1 - 12,2V között van az akkuba, gondoltam akkor rátöltök, úgyis az utóbbi időben rövidebb utakon jártam, hátha ez a baj. Ami viszont nagyon furcsa volt, rátettem a töltőt, kb. 10 perc után jelezte, hogy teljesen fel van töltve. Dobjam ki az akkut, itt a vége? Az akkutöltő nem jelzi hibának az akkut.

Hány éves az akku?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36613


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #35853 Dátum: 2019.12.08 vasárnap, 14:20:30 »

Hány éves az akku?

2-3, max 3.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36613


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #35854 Dátum: 2019.12.08 vasárnap, 14:21:40 »

Tegnap töltöttem 12-13 órát, mikor levettem a töltőt, 12,8V volt benne, telinek jelezte. Reggel rámértem újra 12,2-12,3V-ra esett.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23117



« Új hozzászólás #35855 Dátum: 2019.12.08 vasárnap, 14:51:04 »

Tegnap töltöttem 12-13 órát, mikor levettem a töltőt, 12,8V volt benne, telinek jelezte. Reggel rámértem újra 12,2-12,3V-ra esett.

Töltés után 30 perc-el kell mérni nyugalmi feszültséget. Nem töltés után egyből.
Egy sima töltő sajnos nem ad visszajelzést az akku-ról. Sem azt, hogy hogyan és mennyire töltődik illetve mennyire feltöltött.

Amíg indítózás közben 10.5 V alá nem esik illetve merült akkunál éppen beesik 10 V alá, addig az nem olyan rossz.
Naplózva
Nfsman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21



E-mail
« Új hozzászólás #35856 Dátum: 2019.12.08 vasárnap, 18:02:15 »

Üdv mindenkinek!

Most, a hidegek beálltával kezdi kicsit nehezebben indítani a motort az akku (ST220). Gondolkozom az akku cseréjén. Milyet érdemes venni bele? Azt olvastam, hogy mindenképp calciumos kell. Két kiszemelt van.
Az egyik a gyári megoldás lenne, motorcraft https://www.mindenamiford.hu/motorcraft-akkumulator-60ah-1863092_2247685?utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link
A másik egy varta (ez ezüst-calciumos, gondolom ez is jó), olcsóbb, ráadásul magasabb indítóáramot tud leadni: https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=17572&cat=557
Gondolom elegendő a 60Ah, lehet nagyobb be sem fér az akku dobozba.
Melyik legyen? Esetleg más típus?

Köszi előre is!
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.08 vasárnap, 18:03:48 írta Nfsman » Naplózva

2002 Mondeo ST220
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24678


E-mail
« Új hozzászólás #35857 Dátum: 2019.12.08 vasárnap, 18:05:24 »

Üdv mindenkinek!

Most, a hidegek beálltával kezdi kicsit nehezebben indítani a motort az akku (ST220). Gondolkozom az akku cseréjén. Milyet érdemes venni bele? Azt olvastam, hogy mindenképp calciumos kell. Két kiszemelt van.
Az egyik a gyári megoldás lenne, motorcraft https://www.mindenamiford.hu/motorcraft-akkumulator-60ah-1863092_2247685?utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link
A másik egy varta (ez ezüst-calciumos, gondolom ez is jó), olcsóbb, ráadásul magasabb indítóáramot tud leadni: https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=17572&cat=557
Gondolom elegendő a 60Ah, lehet nagyobb be sem fér az akku dobozba.
Melyik legyen? Esetleg más típus?

Köszi előre is!

A Bosch S4-es, akarom mondani, Varta Silver pont jó lesz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Nfsman
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21



E-mail
« Új hozzászólás #35858 Dátum: 2019.12.08 vasárnap, 18:12:54 »

A Bosch S4-es, akarom mondani, Varta Silver pont jó lesz.

AndyA

Gondolom egy kutya a kettő, csak más a matrica, igaz? Ilyesmit olvastam... Cheesy

Köszi a gyors választ!
Naplózva

2002 Mondeo ST220
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24678


E-mail
« Új hozzászólás #35859 Dátum: 2019.12.08 vasárnap, 18:40:35 »

Gondolom egy kutya a kettő, csak más a matrica, igaz? Ilyesmit olvastam... Cheesy

Köszi a gyors választ!

Igen, a Varta is Bosch, csak más a címke rajta. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Ferqo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2285



« Új hozzászólás #35860 Dátum: 2019.12.08 vasárnap, 18:48:22 »

A Bosch S4-es, akarom mondani, Varta Silver pont jó lesz.

AndyA
Nem az S5-re gondolsz? Az van egálban a Varta Silverrel.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24678


E-mail
« Új hozzászólás #35861 Dátum: 2019.12.08 vasárnap, 18:53:12 »

Nem az S5-re gondolsz? Az van egálban a Varta Silverrel.

Tökmindegy...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Tadzsik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90



E-mail
« Új hozzászólás #35862 Dátum: 2019.12.10 kedd, 15:22:45 »

Sziasztok! Az alany 2002-es 2.0 TDDI Mondeo, ami azt produkálta, hogy mentem vele kb 80 km-ert, majd nem akart beindulni az istennek sem. Gondoltam meghalt az akksi, mert már elég régi (kb 3 éves 74Ah-s noname auchanos).
Vettem egy másik akksit szintén noname Auchan is, csak 77 As-sat. Ezzel szépen beindult, haza is mentem vele, hibát nem jelzett, minden működött. Másnap beindítottam, de valami nagyon füstölt a motorháztető alól, még alulról is, illetve olyan hangot adott ki, mintha kilyukadt volna a kipufogó, de a füstölés is abba maradt rövid időn belül és a hangja is visszaállt a normálra, így elindultam vele. Kb 35 km után megálltam, de már akkor sem tudtam beindítani, igaz útközben kivillant a töltés jelző.
Lehet a generátor van füstölt el valami? A füst ami kijött nem elektromos égett szagú volt, hanem elégett gázolajnál tűnt, bár szürke színű volt a füst.
A mostanában tapasztalható extrém párás idő kinyírhatja a generátort, vagy egyéb elektromos alkatrészt?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI kombi  2002.10.havi, D6BA motorkód
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7856



E-mail
« Új hozzászólás #35863 Dátum: 2019.12.10 kedd, 15:31:57 »

Sziasztok! Az alany 2002-es 2.0 TDDI Mondeo, ami azt produkálta, hogy mentem vele kb 80 km-ert, majd nem akart beindulni az istennek sem. Gondoltam meghalt az akksi, mert már elég régi (kb 3 éves 74Ah-s noname auchanos).
Vettem egy másik akksit szintén noname Auchan is, csak 77 As-sat. Ezzel szépen beindult, haza is mentem vele, hibát nem jelzett, minden működött. Másnap beindítottam, de valami nagyon füstölt a motorháztető alól, még alulról is, illetve olyan hangot adott ki, mintha kilyukadt volna a kipufogó, de a füstölés is abba maradt rövid időn belül és a hangja is visszaállt a normálra, így elindultam vele. Kb 35 km után megálltam, de már akkor sem tudtam beindítani, igaz útközben kivillant a töltés jelző.
Lehet a generátor van füstölt el valami? A füst ami kijött nem elektromos égett szagú volt, hanem elégett gázolajnál tűnt, bár szürke színű volt a füst.
A mostanában tapasztalható extrém párás idő kinyírhatja a generátort, vagy egyéb elektromos alkatrészt?

A generátort biztos ellenőrizném...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Tadzsik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90



E-mail
« Új hozzászólás #35864 Dátum: 2019.12.10 kedd, 17:24:28 »

A generátort biztos ellenőrizném...

Ha feltöltöttem az akksikat rámérek multiméterrel.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI kombi  2002.10.havi, D6BA motorkód
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23117



« Új hozzászólás #35865 Dátum: 2019.12.10 kedd, 17:28:50 »

Ha feltöltöttem az akksikat rámérek multiméterrel.

Közben nézz rá az ékszíjtárcsára is.....
Naplózva
Oldalak: 1 ... 711 712 713 714 715 716 717 [718]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.064 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.