Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2019.07.23 kedd, 22:08:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 [74]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motorok  (Megtekintve 644747 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
villammagnes
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43



E-mail
« Új hozzászólás #3650 Dátum: 2018.10.21 vasárnap, 17:24:19 »

Szemből nézve a hűtő bal oldalán lent van egy műanyag csap, ott kell kitekerni a dugót egy nagyobb méretű csavarhúzóval.

Üdv: László

szia. ha igy nézem azon az oldalon megy be alul a hűtőbe a  cső.... azt az oldalt mondod?
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


« Új hozzászólás #3651 Dátum: 2018.10.22 hétfő, 17:25:27 »

szia. ha igy nézem azon az oldalon megy be alul a hűtőbe a  cső.... azt az oldalt mondod?

Az autót szemből nézve van a hűtő alján egy fekete leeresztő csap. Igen, mert a hűtő jobb oldalán felül megy egy vastag cső a meleg víznek, bal oldalon alul távozik a lehűlt víz. Ha a hűtőt alul takarja a műanyag védőlemez azt le kell venni és biztosan megtalálod a csapot.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468



E-mail
« Új hozzászólás #3652 Dátum: 2018.11.02 péntek, 21:23:42 »

sziasztok!
direkt szűrő téma.... ki használ ilyet v6 nktoron? illetve tapasztalat?
a masik.... a szelepfedélen van 1-1 kartergáz visszavezető.... ezekre kis szűrőket raknék és megszüntetném a gáz visszavezetését a pillangószelep elé.... ki mit mond, illetve valaki csinált már ilyet? van valami hátul ütője?

Ha külső sport szűrőt akarsz használni akkor arra figyelj, hogy a motor felől le kell választani a szűrőt, mert menet közben a motortérből fogja szívni a meleg levegőt és romlani fog a menetteljesítmény. A szívó benzinesnek a legjobb levegő a "hideg" levegő. A legjobb a belső sport légszűrő.

Én a kartergáz visszavezetőt egy úgynevezett olajlecsapatón keresztül vezetem vissza. Igaz előtte a teljes szívó rendszert /szétszedve/ a szelepig megtisztítottam a koksztól.

Ehhez hasonlót használok, igaz én az ebay-en rendeltem olyat ami V6-hoz is jó.

https://balatonfured.maxapro.hu/d1-spec-olajlecsapato-tartaly-szett-3088878#.W9yxXeJRdkg

Ha a kartergáz visszavezetőre tennél kartergáz szűrőt akkor igencsak éreznéd a kartergázt a motortérben, mivel csak a kicsapódó "olajsárt" fogja meg.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
S.Dániel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #3653 Dátum: 2019.03.11 hétfő, 07:35:05 »

Kedves Fórumozók!

Olajfolyás problémája van a 2003-mas 2.5 V6-os automata mondeomnak. Szeretném megjavíttatni, de mivel a szerelők szerint több helyen is szivárog az olaj, nem vállalják be, javasolták, hogy  keressek a fórumon oyan szakembert aki csinált már v6 motor olajfolyás megszüntetést. Talán a motort is ki kell venni hozzá azt mondták. Az a gond, hogy a kipufogóra folyik az olaj és meggyulladhat, illetve füstöl.  Köszönöm a segítséget előre is!

Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468



E-mail
« Új hozzászólás #3654 Dátum: 2019.03.11 hétfő, 12:34:18 »

Kedves Fórumozók!

Olajfolyás problémája van a 2003-mas 2.5 V6-os automata mondeomnak. Szeretném megjavíttatni, de mivel a szerelők szerint több helyen is szivárog az olaj, nem vállalják be, javasolták, hogy  keressek a fórumon oyan szakembert aki csinált már v6 motor olajfolyás megszüntetést. Talán a motort is ki kell venni hozzá azt mondták. Az a gond, hogy a kipufogóra folyik az olaj és meggyulladhat, illetve füstöl.  Köszönöm a segítséget előre is!



Hát először is ki kellene zárni, hogy honnan ereszt. Lemosatni és figyelni az olajfolyást. Általában az első főtengely szimmering szokta megadni magát, valamint az olajdekni tömítés. Az enyémnél az olajdekni tömítést magamnak cseréltem. Egy kicsit szívás, de ha van egy kis szerelői véna -akna Wink- akkor már könnyebb.
Ha a közelemben laknál valszeg tudnék segíteni én, vagy a közelben lévő autószerviz főnöke aki egyben jóbarátom.

Azért még megnézném az olajszűrőt is, valamint a leeresztő csavart, hogy nem-e ott ereszt. Azt még mosatás nélkül is könnyen kilehet szűrni. wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
S.Dániel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #3655 Dátum: 2019.03.11 hétfő, 18:04:46 »

Hát először is ki kellene zárni, hogy honnan ereszt. Lemosatni és figyelni az olajfolyást. Általában az első főtengely szimmering szokta megadni magát, valamint az olajdekni tömítés. Az enyémnél az olajdekni tömítést magamnak cseréltem. Egy kicsit szívás, de ha van egy kis szerelői véna -akna Wink- akkor már könnyebb.
Ha a közelemben laknál valszeg tudnék segíteni én, vagy a közelben lévő autószerviz főnöke aki egyben jóbarátom.

Azért még megnézném az olajszűrőt is, valamint a leeresztő csavart, hogy nem-e ott ereszt. Azt még mosatás nélkül is könnyen kilehet szűrni. wave

Köszönöm szépen, pont az első főtengely szimmeringet és az olajdekni tömítést láttuk mi is, lemosás is megvolt, ezeken a helyeken folyik leginkább. Az lenne még a kérdésem, hogy a tapasztalatok alapján  ki kell-e venni a motort a javításhoz? Gondolom az olajdeknihez nem, de a főtengely szimmeringhez attól félek igen. Máshol nem folyik szerencsére.
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468



E-mail
« Új hozzászólás #3656 Dátum: 2019.03.11 hétfő, 19:28:27 »

Köszönöm szépen, pont az első főtengely szimmeringet és az olajdekni tömítést láttuk mi is, lemosás is megvolt, ezeken a helyeken folyik leginkább. Az lenne még a kérdésem, hogy a tapasztalatok alapján  ki kell-e venni a motort a javításhoz? Gondolom az olajdeknihez nem, de a főtengely szimmeringhez attól félek igen. Máshol nem folyik szerencsére.

Nem kell kivenni a motort, a jobb első kereket kell levenni majd a takaró műanyagot és ezt követően a főtengelyen lévő ékszij tárcsát,melyet elég nehéz levenni de csak igy lehet kicserélni a főtengely szimmeringet. Az olajdekni tömitésnél én levettem a kipufogót hogy teljesen letudjam venni a deknit,mivel kitakaritottam az aljáról az olajsárt.  Tehát a  motor kiemelést nem kell végrehajtani
Naplózva

mondejó 2.5 V6
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468



E-mail
« Új hozzászólás #3657 Dátum: 2019.03.12 kedd, 06:29:55 »

Nem kell kivenni a motort, a jobb első kereket kell levenni majd a takaró műanyagot és ezt követően a főtengelyen lévő ékszij tárcsát,melyet elég nehéz levenni de csak igy lehet kicserélni a főtengely szimmeringet. Az olajdekni tömitésnél én levettem a kipufogót hogy teljesen letudjam venni a deknit,mivel kitakaritottam az aljáról az olajsárt.  Tehát a  motor kiemelést nem kell végrehajtani

Ha a váltó felőli főtengely szimmeringnél folyik az olaj akkor a váltót kell levenni. Na az már macerás.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
miklaizsu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


-


E-mail
« Új hozzászólás #3658 Dátum: 2019.04.19 péntek, 10:40:26 »

Sziasztok!
Tudja valaki hogy alacsony fordulaton miért rángathat?
Gyertyacsere volt már. Jobb lett de nem az igazi.
Van valakinek ötlete mit nézzek meg?
2002 2.5 V6 kombi
Naplózva

2002. 2.5 V6 Ghia Turnier
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21939


« Új hozzászólás #3659 Dátum: 2019.04.19 péntek, 10:42:26 »

Sziasztok!
Tudja valaki hogy alacsony fordulaton miért rángathat?
Gyertyacsere volt már. Jobb lett de nem az igazi.
Van valakinek ötlete mit nézzek meg?
2002 2.5 V6 kombi


Gyertyakábelek....
Vákuumcsöveket átnézni.
Naplózva
miklaizsu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


-


E-mail
« Új hozzászólás #3660 Dátum: 2019.04.19 péntek, 10:46:38 »


Gyertyakábelek....
Vákuumcsöveket átnézni.

Elvileg gyertyacserénél a szerelő megnézte a kábeleket.
Kb. 3 évesek a gyertyakábelek.
Alapjárat szabályzó szelep nem lehet?
Naplózva

2002. 2.5 V6 Ghia Turnier
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21939


« Új hozzászólás #3661 Dátum: 2019.04.19 péntek, 11:18:23 »

Elvileg gyertyacserénél a szerelő megnézte a kábeleket.
Kb. 3 évesek a gyertyakábelek.
Alapjárat szabályzó szelep nem lehet?

A nézés csak kis mértékben ellenőrzés, szakadást/rágást lehet így észrevenni.
A 3 év nem jelent semmit.

Alapjárati (benne van a nevében) szabályzó szelep az alapjárat szabályozását (üzem meleg motornál azt sem, csak a szinten tartását) végzi.
Alacsony fordulaton (nagy terhelés) nincs szerepe.
Naplózva
miklaizsu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


-


E-mail
« Új hozzászólás #3662 Dátum: 2019.04.19 péntek, 11:55:49 »

A nézés csak kis mértékben ellenőrzés, szakadást/rágást lehet így észrevenni.
A 3 év nem jelent semmit.

Alapjárati (benne van a nevében) szabályzó szelep az alapjárat szabályozását (üzem meleg motornál azt sem, csak a szinten tartását) végzi.
Alacsony fordulaton (nagy terhelés) nincs szerepe.

Köszi. Miből derül ki hogy jó-e a gyertyakábel? Esetleg tudsz egy képet küldeni a vákumcsőről? Nem tudom melyik az.
Naplózva

2002. 2.5 V6 Ghia Turnier
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468



E-mail
« Új hozzászólás #3663 Dátum: 2019.04.29 hétfő, 14:33:31 »

Sziasztok!
Tudja valaki hogy alacsony fordulaton miért rángathat?
Gyertyacsere volt már. Jobb lett de nem az igazi.
Van valakinek ötlete mit nézzek meg?
2002 2.5 V6 kombi

Az enyém hasonlót /2.5 V6/ produkált. Teljes gyertya, kábel, trafó oldotta meg a problémát. Énis kísérletezgettem mindennel, de a vége teljes csere lett.

Naplózva

mondejó 2.5 V6
miklaizsu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


-


E-mail
« Új hozzászólás #3664 Dátum: 2019.05.02 csütörtök, 18:54:08 »

Sziasztok!
Megállt a kocsim és nem is indul azóta.
Pont ma voltam vele szerelőnél, azt mondta rossz a klímakompresszor.
Okozhatja ez a hibát?
Jó bele a dízelé vagy kisebb benzinesé?
Esetleg van valakinek működőképes bontott eladó?
2002 2.5 V6 kombi
Minden segítséget köszönök.
Sürgős lenne, mert egy forgalmas fizetős helyen állt le....
Naplózva

2002. 2.5 V6 Ghia Turnier
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468



E-mail
« Új hozzászólás #3665 Dátum: 2019.05.02 csütörtök, 20:54:20 »

Sziasztok!
Megállt a kocsim és nem is indul azóta.
Pont ma voltam vele szerelőnél, azt mondta rossz a klímakompresszor.
Okozhatja ez a hibát?
Jó bele a dízelé vagy kisebb benzinesé?
Esetleg van valakinek működőképes bontott eladó?
2002 2.5 V6 kombi
Minden segítséget köszönök.
Sürgős lenne, mert egy forgalmas fizetős helyen állt le....

Ha lekötöd az aksit utána vissza beindul?
Naplózva

mondejó 2.5 V6
miklaizsu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


-


E-mail
« Új hozzászólás #3666 Dátum: 2019.05.02 csütörtök, 21:01:31 »

Ha lekötöd az aksit utána vissza beindul?


Reggel kipróbálom. Most melózom.
Van rá esély?
Naplózva

2002. 2.5 V6 Ghia Turnier
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21939


« Új hozzászólás #3667 Dátum: 2019.05.02 csütörtök, 21:30:38 »

Sziasztok!
Megállt a kocsim és nem is indul azóta.
Pont ma voltam vele szerelőnél, azt mondta rossz a klímakompresszor.
Okozhatja ez a hibát?
Jó bele a dízelé vagy kisebb benzinesé?
Esetleg van valakinek működőképes bontott eladó?
2002 2.5 V6 kombi
Minden segítséget köszönök.
Sürgős lenne, mert egy forgalmas fizetős helyen állt le....


Klímakompresszor miatt nem áll le ill. nem nem indul.
Ha be is áll a kompresszor ékszíjtárcsa csapágy, akkor is elindulna és visítana...füstölne az ékszíj.
Teker az önindító és forgatja a motort?
Naplózva
miklaizsu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


-


E-mail
« Új hozzászólás #3668 Dátum: 2019.05.02 csütörtök, 22:11:58 »


Klímakompresszor miatt nem áll le ill. nem nem indul.
Ha be is áll a kompresszor ékszíjtárcsa csapágy, akkor is elindulna és visítana...füstölne az ékszíj.
Teker az önindító és forgatja a motort?

Igen. Kattog.
Ötlet?
Naplózva

2002. 2.5 V6 Ghia Turnier
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21939


« Új hozzászólás #3669 Dátum: 2019.05.02 csütörtök, 22:33:43 »

Igen. Kattog.
Ötlet?

Nos, látnok nem vagyok egy monitor mögül. De! Nézzük a kérdést és a választ....

- Teker az önindító és forgatja a motort?
- Igen. Kattog.

Tehát ha kattog, akkor nem teker az önindító és nem forgatja a motort!

Akku és/vagy önindító.
Esetleg a klímakompresszor helyett nem generátort mondtak? Ha az rossz, akkor lemerülhetett az akku.

Naplózva
miklaizsu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


-


E-mail
« Új hozzászólás #3670 Dátum: 2019.05.02 csütörtök, 23:12:13 »

Nos, látnok nem vagyok egy monitor mögül. De! Nézzük a kérdést és a választ....

- Teker az önindító és forgatja a motort?
- Igen. Kattog.

Tehát ha kattog, akkor nem teker az önindító és nem forgatja a motort!

Akku és/vagy önindító.
Esetleg a klímakompresszor helyett nem generátort mondtak? Ha az rossz, akkor lemerülhetett az akku.

Az aksi nincs egy éves. Ha rossz lenne, nem lenne világítás sem. Nem?
Nem értek a kocsikhoz, nem tudom megkülönböztetni a  hangokat.
Klímakompresszort mondtak 82 ezerért.
Egyébként pöcre indult csak pár száz méter után megállt.
Azóta nem indul de minden elektromos dolog működik.

Naplózva

2002. 2.5 V6 Ghia Turnier
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21939


« Új hozzászólás #3671 Dátum: 2019.05.02 csütörtök, 23:17:10 »




Az önindító is elektromos dolog és ha kattog, akkor az nem működik.....

Azt bárki meg tudja különböztetni, hogy ha indítózik egy motor vagy csak kattog valami indításkor.


Nem csak úgy lehet rossz egy akku, hogy teljesen lemerül. Egy önindító sokkal nagyobb áramot vesz fel, mint egyéb villamos fogyasztó.


Nekem ma egy Custom-on működött minden fogyasztó, de indítózni már nem tudott. 11.95 V akku feszültség, generátor hibás volt. Lemerült az akku...
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.02 csütörtök, 23:20:28 írta Meg Győző » Naplózva
miklaizsu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


-


E-mail
« Új hozzászólás #3672 Dátum: 2019.05.02 csütörtök, 23:34:11 »


Az önindító is elektromos dolog és ha kattog, akkor az nem működik.....

Azt bárki meg tudja különböztetni, hogy ha indítózik egy motor vagy csak kattog valami indításkor.


Nem csak úgy lehet rossz egy akku, hogy teljesen lemerül. Egy önindító sokkal nagyobb áramot vesz fel, mint egyéb villamos fogyasztó.


Nekem ma egy Custom-on működött minden fogyasztó, de indítózni már nem tudott. 11.95 V akku feszültség, generátor hibás volt. Lemerült az akku...





Próbáljam bebikázni?
Naplózva

2002. 2.5 V6 Ghia Turnier
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468



E-mail
« Új hozzászólás #3673 Dátum: 2019.05.03 péntek, 08:34:28 »


Próbáljam bebikázni?

Ha már csak "kattog" akkor lehet, hogy kevés a feszkó. A bikázás lehet, hogy megoldja, de ha menet közben állt le akkor- én szerintem- a generátor nem tölt rendesen és így lemerítette az aksit.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
key
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #3674 Dátum: 2019.05.17 péntek, 23:11:11 »

Sziasztok.
Tervezek egy V6 Mk3 mondeot venni.Azt még nem döntöttem el,hogy 2.5 vagy 3.0
Mennyire megbízható motorok ezek?Melyiket ajánlanátok?
Köszönöm
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468



E-mail
« Új hozzászólás #3675 Dátum: 2019.05.23 csütörtök, 08:12:29 »

Sziasztok.
Tervezek egy V6 Mk3 mondeot venni.Azt még nem döntöttem el,hogy 2.5 vagy 3.0
Mennyire megbízható motorok ezek?Melyiket ajánlanátok?
Köszönöm

Szia, nagyon nehéz V6-ban jót találni. Nálam a 2.5 V6 motor bevált, de mint általában szokott lenni, van akinek bejön és van akinek nem. Amit általában cserélni kell rajta: gyertya, kábel, trafó, alapjárati motor.
A fogyasztása láb függő, na de aki ilyet akar az nem azt nézi Smiley Ha meg a 3.0-ben gondolkodsz akkor inkább az ST220 Smiley

A kaszninál oda kell figyelmi a küszöbökre, az ajtók alatti részre.

Azért meg kell hagyni a V6 hang mindent kárpótol Smiley

https://www.youtube.com/watch?v=vZb1a4c9Tkg
Naplózva

mondejó 2.5 V6
kerteszati
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #3676 Dátum: 2019.05.31 péntek, 19:00:35 »

Üdvözlet!
Eladó a vas. Tökéletes motorikus állapot, hála a fórumnak, és a jó gazdinak (nekem)  worship

Rengeteg minden cserélve lett rajta, akit érdekel, elmondom, de a hirdetésben is leirtam, de ott se mindent... Nem akartam eladni és sajnálom is, de jön az utód (mk5)
Alkuképes!

  https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_5_v6_ghia-14431927
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia 2001 - manuális, full
solaris
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27



E-mail
« Új hozzászólás #3677 Dátum: 2019.07.20 szombat, 11:57:20 »

Sziasztok,
Szeretném az értő véleményeteket kérni, hogy tapasztalt füllel mit jelent az, hogy hidegindításnál csak elektromosan csetteg (az önindító), tovább mint elvárható lenne (3-5 mp) , aztán egyszer csak beindul mintha misem törtnt volna. Menet közben semmi gond, megy szépen, V6 170, ahogy kell. Igazából csak lassabban indul be, mint korábban, de aggódó tíípus vagyok. Ha meleg a motor, akkor általában nem tesz ilyet. Benzines probléma lehet vagy valami más? ...éppen nemrég volt benzinszűrő csere meg gyertyacsere is, ezek talán lehetnek a probléma forrásai (ha van probléma egyáltalán). Mit kellene ellenőrizni? Előre is köszönettel!
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 2.5 V6 MkIII automata - 2004-12
Oldalak: 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 [74]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.