Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:33:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 23   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Facelift modellek  (Megtekintve 499642 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #50 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:04:06 »

Hát... mese-nem mese... engem eddig még egy tddi sem hagyott le... akár chipes, akár nem.
A tddi gyári 11s-a lehozható talán a tdci 9,8s-ra, de sokkal több... nem valószínű.
Sima chippel legalábbis. Persze láttam én már "155 lovas tddi-t". Na az a mese.
A nagytalikon senki se hívott ki gyorsulni... holott én ott szoktam lenni... és az autóm is ott van (full gyári).
Még EGR lemez sincs benne (még).
Azért nem hagytak le, mert vagy gyengébb volt a motojuk, mint a tiéd, vagy rosszabbul gyorsultak, mint Te, vagy mindkettő, vagy erősebb volt a motorjuk, de rosszabbul gyorsultak...ez bármelyik lehetett! Wink
Ha többet írnék erről, az már mese lenne...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #51 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:06:15 »


Még EGR lemez sincs benne (még).
Már EGR-em sincs, nem hogy lemez... eplus2 Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #52 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:08:43 »

Azért nem hagytak le, mert vagy gyengébb volt a motojuk, mint a tiéd, vagy rosszabbul gyorsultak, mint Te, vagy mindkettő, vagy erősebb volt a motorjuk, de rosszabbul gyorsultak...ez bármelyik lehetett! Wink
Ha többet írnék erről, az már mese lenne...

Most tényleg ebben a topikban kell arról vitázni, hogy egy 2001-2002-ben kifutott motor mennyivel jobb, mint egy napjainkban is gyártott motor?

Az erő is lényeges szempont, de a tartósság sem másodlagos. Egy ki tudja hány kilómétert futott chipes diesellel a balatonig nem mernék elindulni, egy gyári, karbantartott diesellel a világ végére azért nem, de európába elmennék vele.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:10:01 »

Az adatok mégsem ezt támasztják alá.

Akkor miért gyorsul jobban az mk4, mint az mk3?


Katalógus szerint a 2,0-nál az MKIV jobb papir szerint de 2,2-nél meg nem. De ezek csak katalógus adatok, amit senki se tud hozni csak gyári teszt pilota. A napi használatban meglepő dolgok jönnek elő.
Amikor még volt világbéke a forumon akkor én géppel mértem az elindulás pillanatától ki mennyi idő alatt éri el a 100-at. Sírnál ha látnád mennyivel rosszabb adatok lettek mint  a katalógus. Azt felajánlom hogy  a következő alkalommal mindeggyiknek kimérem hogy amitől megmoccan a kerék mennyi idő alatt éri el a 100-at.
Másrészt én önző módon csak olyan összehasonlítást csináltam hogy  a MKIII vagy a MKIV 2.2-ese megy jobban. Egyelőre az MKIII. Ha kijön  190+ os biturbó akkor remélhetőleg fordul a viszony. És mradok a márkánál amit megkedveltem. Ha nem jön ki a ford akkor a következő autó is 2,2-es dizel 4 hengeres lesz , csak már hátsókerekes 204 lóerővel és 500Nm-el és off  szomoru1
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #54 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:12:11 »

Katalógus szerint a 2,0-nál az MKIV jobb papir szerint de 2,2-nél meg nem. De ezek csak katalógus adatok, amit senki se tud hozni csak gyári teszt pilota. A napi használatban meglepő dolgok jönnek elő.
Amikor még volt világbéke a forumon akkor én géppel mértem az elindulás pillanatától ki mennyi idő alatt éri el a 100-at. Sírnál ha látnád mennyivel rosszabb adatok lettek mint  a katalógus. Azt felajánlom hogy  a következő alkalommal mindeggyiknek kimérem hogy amitől megmoccan a kerék mennyi idő alatt éri el a 100-at.
Másrészt én önző módon csak olyan összehasonlítást csináltam hogy  a MKIII vagy a MKIV 2.2-ese megy jobban. Egyelőre az MKIII. Ha kijön  190+ os biturbó akkor remélhetőleg fordul a viszony. És mradok a márkánál amit megkedveltem. Ha nem jön ki a ford akkor a következő autó is 2,2-es dizel 4 hengeres lesz , csak már hátsókerekes 204 lóerővel és 500Nm-el és off  szomoru1

A gyári mérés mindegyiknél csal, és nehezen reprodukálható. Tehát nyílván nem csak az mk4 2.0-nál csaltak a papíron, mk3-nál meg reálisat írtak. Így ha papíron jobb az mk4 2.0, akkor az életben is.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:23:26 »

A gyári mérés mindegyiknél csal, és nehezen reprodukálható. Tehát nyílván nem csak az mk4 2.0-nál csaltak a papíron, mk3-nál meg reálisat írtak így. Így ha papíron jobb az mk3 2.o, akkor az életben is.
Én mindig annak hiszek amit empirikusan tapasztalok. Tehát vagy látok vagy mérek saját magam. A papir mindent elbír az nem sikit ha bármekkora hüleséget írnak rá. Jó (rossz) példa amikor a gyári fogyasztási adatok hitelsségét mérik vissza a valóságban pl.
Egy tény a MKIV egy szép egy kategóriával fentebb pozicionált autó mit az MKIII.

Nálam a következő minimum feltételnek kell megfelelni a következő autónak, ezt kérem a következő faceliftbe   vigyor3 :

tengelytáv    >2740mm
tömeg    >1500kg
ajtókszáma  = 5
gyorsulás  < 8s
végseb >235km/h
motor ürtartam  2150 <  > 3000 cm3
Nyomaték   > 430Nm
Átlagfogyi  < 6,4
teljesméretű pótkerék !
kanyarodó fényszóró
hangvezérlés
klimatizált fűtés
tempomat
kosztűrő szin.


Ennyi ezen belül hogy mi lesz na az most még kérdés. Én szeretném ha MKIV Mondeo lenne. Remélem a ford is így akarja



Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #56 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:27:44 »

A gyári mérés mindegyiknél csal, és nehezen reprodukálható. Tehát nyílván nem csak az mk4 2.0-nál csaltak a papíron, mk3-nál meg reálisat írtak. Így ha papíron jobb az mk4 2.0, akkor az életben is.
Ennyit nyomni a vakert banyek. falbav
Elmegyünk,legyorsulunk,sírsz,mi megvigasztalunk(egy helyi szépséggel  vigyor3 ),majd együtt örülünk!Jó lesz? Roll Eyes Grin Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #57 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:30:10 »

Most tényleg ebben a topikban kell arról vitázni, hogy egy 2001-2002-ben kifutott motor mennyivel jobb, mint egy napjainkban is gyártott motor?

Az erő is lényeges szempont, de a tartósság sem másodlagos. Egy ki tudja hány kilómétert futott chipes diesellel a balatonig nem mernék elindulni, egy gyári, karbantartott diesellel a világ végére azért nem, de európába elmennék vele.


Nem vitáztunk, nem jobb, és egyiket sem gyártják napjainkban!
De ez itt tényleg off...ebben legalább igazad van hehe wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #58 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:31:32 »

.........megvigasztalunk(egy helyi szépséggel  vigyor3 ),majd együtt örülünk!Jó lesz? Roll Eyes Grin Wink wave
Azért te is megéred a pénzed  vigyor3 ha ez lacházán lesz akkor ott max egy bakkecske vagy nagy tokájú réti pocok lesz neki a helyi szépség  eplus2 wave
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #59 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:39:25 »

Azért te is megéred a pénzed  vigyor3 ha ez lacházán lesz akkor ott max egy bakkecske vagy nagy tokájú réti pocok lesz neki a helyi szépség  eplus2 wave
kuss ravasz1 nevetes1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #60 Dátum: 2009.12.16 szerda, 13:43:59 »


egyiket sem gyártják napjainkban!


a puma dieselt nem gyártják még? Transitokba?  fejvakaras
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #61 Dátum: 2010.01.04 hétfő, 19:03:53 »

Olvastam több autós újság "naptári előrejelzését" a 2010-ben várható új autókról.

Ami számunkra lényeges, hogy nyár elejéig faceliftelik az S-Max - Galaxy párost.
S majd ősszel lesz állítólag Mondeo és Mondeo kombi facelift.
Lesz kafa 2.0 benzines turbó, illetve egy 160ló körüli 2.0 TDCi. Ehhez ha lesz vmi jó váltó (állítólag lesz) akkor az jó párosítás lesz. Bikább  2.2-es dízelről nem hallottam eddig.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #62 Dátum: 2010.01.05 kedd, 08:08:52 »

Olvastam több autós újság "naptári előrejelzését" a 2010-ben várható új autókról.

 Bikább  2.2-es dízelről nem hallottam eddig.


Ezért nem tud Stealt nyugodtan aludni! smile
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #63 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 17:56:41 »

Hát... mese-nem mese... engem eddig még egy tddi sem hagyott le... akár chipes, akár nem.
A tddi gyári 11s-a lehozható talán a tdci 9,8s-ra, de sokkal több... nem valószínű.
Sima chippel legalábbis. Persze láttam én már "155 lovas tddi-t". Na az a mese.
A nagytalikon senki se hívott ki gyorsulni... holott én ott szoktam lenni... és az autóm is ott van (full gyári).
Még EGR lemez sincs benne (még).
Ejnyebejnye!  ejnye1
Megint elfelejtetted, hogy 3-ból 2szer legyorsultam az általad választott tdci-t? Elsőre nem sikerült, mert még életemben nem gyorsultam, utána 2szer már az enyém volt az erő nyerő?
Akkor lehet, hogy csak papíron volt 155 pacis, de azóta ráfinomítottunk!  eplus2
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2010.01.10 vasárnap, 18:03:30 »


 Egy ki tudja hány kilómétert futott chipes diesellel a balatonig nem mernék elindulni,

Nem tudom, miért gondolod, hogy egy chippes, láncos, 16 szelepes blokk megbízhatatlan? Még soha nem aggódtam, ha a Balatonhoz kellett lemennem! eplus2
Amúgy 2x már megjárta a horvátokat is chippelve, egyszer még chippelés nélkül. Na akkor átnézettem alaposabban!
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #65 Dátum: 2010.01.11 hétfő, 07:36:27 »

Ejnyebejnye!  ejnye1
Megint elfelejtetted, hogy 3-ból 2szer legyorsultam az általad választott tdci-t?

Ne hergeld az alvó oroszlánt!  eplus2
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2010.01.14 csütörtök, 18:31:10 »

Katalógus szerint a 2,0-nál az MKIV jobb papir szerint de 2,2-nél meg nem. De ezek csak katalógus adatok, amit senki se tud hozni csak gyári teszt pilota. A napi használatban meglepő dolgok jönnek elő.
Amikor még volt világbéke a forumon akkor én géppel mértem az elindulás pillanatától ki mennyi idő alatt éri el a 100-at. Sírnál ha látnád mennyivel rosszabb adatok lettek mint  a katalógus. Azt felajánlom hogy  a következő alkalommal mindeggyiknek kimérem hogy amitől megmoccan a kerék mennyi idő alatt éri el a 100-at.
Másrészt én önző módon csak olyan összehasonlítást csináltam hogy  a MKIII vagy a MKIV 2.2-ese megy jobban. Egyelőre az MKIII. Ha kijön  190+ os biturbó akkor remélhetőleg fordul a viszony. És mradok a márkánál amit megkedveltem. Ha nem jön ki a ford akkor a következő autó is 2,2-es dizel 4 hengeres lesz , csak már hátsókerekes 204 lóerővel és 500Nm-el és off  szomoru1
A C5-be ugyanez a blokk bi- (kicsi, és nagy) turbóval jött ki, de ugyanazok a paraméteri.  szomoru1
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #67 Dátum: 2010.01.14 csütörtök, 18:34:38 »

Ne hergeld az alvó oroszlánt!  eplus2
Jól van na!  Wink
De mindig cikizi a 155 le-ős papíromat! Nekem legalább volt bemérése az autómnak. wave
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #68 Dátum: 2010.01.16 szombat, 16:12:08 »

Jól van na!  Wink
De mindig cikizi a 155 le-ős papíromat! Nekem legalább volt bemérése az autómnak. wave

A 155 Le-ről csak annyit, hogy egy netes cikkben olvastam, hogy chippelték a kocsikat ilyen-olyan eredménnyel.
Amikor volt a második mérés, akkor valami kütyüvel úgy tudta preperálni az eredményt, amilyenre akarta, illetve amit igért a tulajnak.
Amikor megbuktak, nagy balhé volt.  szomoru1
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #69 Dátum: 2010.01.16 szombat, 20:53:05 »

A C5-be ugyanez a blokk bi- (kicsi, és nagy) turbóval jött ki, de ugyanazok a paraméteri.  szomoru1
Azért vezetve gondolom ég és föld a kétturbós javára... még ha a papíron hasonlóak is.
Az hogy 4000-es fordulaton hány lóerős egy dízel, az majdhogy nem még a kutyát sem érdekli, az hogy 1000-től 3000-ig mit tud, na az számít. eplus2..na ott gondolom sz.rrá veri minden paraméterében a "bi" az egyturbóst. Wink
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.18 hétfő, 20:19:38 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #70 Dátum: 2010.01.18 hétfő, 16:38:45 »

A 155 Le-ről csak annyit, hogy egy netes cikkben olvastam, hogy chippelték a kocsikat ilyen-olyan eredménnyel.
Amikor volt a második mérés, akkor valami kütyüvel úgy tudta preperálni az eredményt, amilyenre akarta, illetve amit igért a tulajnak.
Amikor megbuktak, nagy balhé volt.  szomoru1
Ilyent én is hallottam!  wave
Excell-ben szerkesztették meg a teljesítménymérő lapot.  nyes nyes
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #71 Dátum: 2010.01.19 kedd, 10:59:24 »

Ejnyebejnye!  ejnye1
Megint elfelejtetted, hogy 3-ból 2szer legyorsultam az általad választott tdci-t? Elsőre nem sikerült, mert még életemben nem gyorsultam, utána 2szer már az enyém volt az erő nyerő?
Akkor lehet, hogy csak papíron volt 155 pacis, de azóta ráfinomítottunk!  eplus2

Az általam választott tdci-t? Ha lett volna ilyen, hogy én választok, az egyik az enyém  vigyor3 nyes lett volna...
Én erre abszolúte nem emlékszem (persze lehet, hogy csak a memóriám a rossz).
A mostani 155 lovadat ugyanúgy kétkedéssel fogadom, ahogy az előzőt.
Az előzőnél biztosan nem volt meg (ott inkább 130 volt), a mostanit meg nem tudhatom - de hadd kétkedjek.
Amúgy meg a mi gyorsulásaink... nem sokat érnek. A tököli az igazi, ahol pontosan, órával mér a szerkezet.
Ha egyszer eljutsz oda (vagy másik hasonló helyre), majd azt mondd meg, mekkora sebességgel lépted át a célvonalat.
Abból viszonylag pontosan meg lehet mondani a lóerőt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #72 Dátum: 2010.01.19 kedd, 11:37:26 »

Hát én így, hogy már több mint 1 éve járok az egyturbós 175 lovassal, nem biztos, hogy 2 turbós miatt kivárnék, ha most rendelnék.
Sztem bőven elég a 175LE/400Nm a kocsiba. Városban így sem szabad rettenetesben (3.-ban) hagyni, 4.ikben is úgy közlekedem, hogy csak simogatom a gázpedált, sokszor így is mennék neki mindenkinek aki előttem van, a ForwardAssist nem győz sípolni. Smiley
Autópályán, meg már csak azok az "ellenfelek", akik egyébként már tudatában vannak szintén a teljesítményeknek, így tiszteljük egymást, nem bírkózunk. A bohóc fiatalokat stiftekben szivikekben már észre sem venni, mert mellettük csak halad el az ember. Mondi annyira tud menni, hogy már nem állok a másik mögé a belsőben, hoyg húzzon le, mert mennék, hanem ahol van hely ott haladok, mint a macska, ahol a feje kifér ott már húzok is el. Néha kell a kszenonnal rávillantanom a balratartó-szitáló barmokra
, hogy nehogy nekem jöjjenek azért. De ez egy másik téma.

Autópályán van még egy érdekes jelenség, amibe már asszonypajti is beleszaladt, én meg már többször is: próbáltuk a 7.-iket kapcsolni a kocsiban, aztán mivel ilyen nincs, ilyenkor látjuk, hogy épp 150 környékén szeretnénk feljebb kapcsolni. Abszolút nincs az az érzés ilyen sebességnél sem, hogy fogyna az erő. Gyorsabban menni meg ma már drága.
Smiley
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #73 Dátum: 2010.01.19 kedd, 11:50:06 »

Hát én így, hogy már több mint 1 éve járok az egyturbós 175 lovassal, nem biztos, hogy 2 turbós miatt kivárnék, ha most rendelnék.
Sztem bőven elég a 175LE/400Nm a kocsiba. Városban így sem szabad rettenetesben (3.-ban) hagyni, 4.ikben is úgy közlekedem, hogy csak simogatom a gázpedált, sokszor így is mennék neki mindenkinek aki előttem van, a ForwardAssist nem győz sípolni. Smiley
Autópályán, meg már csak azok az "ellenfelek", akik egyébként már tudatában vannak szintén a teljesítményeknek, így tiszteljük egymást, nem bírkózunk. A bohóc fiatalokat stiftekben szivikekben már észre sem venni, mert mellettük csak halad el az ember. Mondi annyira tud menni, hogy már nem állok a másik mögé a belsőben, hoyg húzzon le, mert mennék, hanem ahol van hely ott haladok, mint a macska, ahol a feje kifér ott már húzok is el. Néha kell a kszenonnal rávillantanom a balratartó-szitáló barmokra
, hogy nehogy nekem jöjjenek azért. De ez egy másik téma.

Autópályán van még egy érdekes jelenség, amibe már asszonypajti is beleszaladt, én meg már többször is: próbáltuk a 7.-iket kapcsolni a kocsiban, aztán mivel ilyen nincs, ilyenkor látjuk, hogy épp 150 környékén szeretnénk feljebb kapcsolni. Abszolút nincs az az érzés ilyen sebességnél sem, hogy fogyna az erő. Gyorsabban menni meg ma már drága.
Smiley

teljesen igazad van, de ha várhatóan belátható időn belül kidobnak egy újabb, erősebb motort, ami esetleg 2-300e Ftal drágábban megvehető, akkor lehet érdemes kivárni a dolgot.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #74 Dátum: 2010.01.19 kedd, 11:53:17 »

teljesen igazad van, de ha várhatóan belátható időn belül kidobnak egy újabb, erősebb motort, ami esetleg 2-300e Ftal drágábban megvehető, akkor lehet érdemes kivárni a dolgot.

Hát igen. Egyébként akkor tényleg érdemes. (De csak akkor ha a régi 175-ösök árából nem engednek 2M-t, hogy fogyjon el a készlet.  eplus2)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #75 Dátum: 2010.01.21 csütörtök, 16:47:12 »

nagyrészben attól, de nagyban függ a aerodinamikától, a hajtáslánctól, futómű stb.

Fentieknek is köszönhető, hogy a 2.0 tdci 140 lovas mk4 0.4 másodperccel jobb időt fut 100-ra, mint a 2.0 tdci 130 lovas mk3.

A végsebességet nem tudom, de az is nagyobb szerintem (szinte biztos).
Nekem sem 6-os Mk3-mam se Mk4-em nincs. De már vezettem őket. Ami még okozhat különbséget a menetteljesítményben a lóerő, nyomaték, és a súly mellett, az az áttétel. M'lékeim szerint 6.ban a 3-as 2000-es ford-on 120-at, míg a 4-es "csak" 110-et megy. Ez a közel 10% különbség minden fokozatban arányaiban megvan. Mivel a "k" fokozati ugrás tényező minden váltón belül csak 1 van, tehát a 6. fokozat pont olyan arányban tér el a 2 verziónál mint a 2. 3. vagy a többi.
Tehát a 4-es áttétele 10%-al rövidebb. Ezért valszeg lehet máképp hangolni a motort. E 10%-al rövidebb áttételre valszeg a nagyobb súly miatt volt szükség, ugyanis ha maradt volna, érezhetőbb lett volna akár a turbólyuk, akár a nagyobb ford-on megjelenő gyengeség.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #76 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 18:14:29 »

Én itt olvastam először a facelift kapcsán erősebb 2,2 dízelről:

http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/Ford-Mondeo-facelift-2010-spied-testing/

"The larger 2.2 diesel will also get some revisions to bump its outputs over 180bhp, while Ford’s double-clutch Powershift gearbox will become an option."

Aztán lehet, hogy csak a levegőbe beszélnek...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #77 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 18:38:13 »

Én itt olvastam először a facelift kapcsán erősebb 2,2 dízelről:

http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/Ford-Mondeo-facelift-2010-spied-testing/

"The larger 2.2 diesel will also get some revisions to bump its outputs over 180bhp, while Ford’s double-clutch Powershift gearbox will become an option."

Aztán lehet, hogy csak a levegőbe beszélnek...
Komolyan mondom nem értem a fordot. falbav 2007-ben még az volt a tervük hogy 2009 végére max 2010 közepére kidobják az új fejlesztésű 2,2TDCi-t ami 190+hp és 435Nm Ez meg most mi? 180 hp Ennyit tudnak ? Huh?  gunyos1 Komolyan mondom most már azzal is megelégednék ha legalább tudna úgy mozogni mint a III-as  falbav Nagyon jó nagyon szép  a IV-es kasznija de két mázsával nehezebb!! Már régebben is írtam mázsánként 20-30lóval kell számolni. Már a KIA-nak az új 2,2-es dizel motorja is erősebb mint a Fordnak. falbav falbav falbav BMW 2 literes biturbója 200 ló felett merga 250CDI-je a maga 2143cm-el 204Ló és 500Nm  wow1 ( na jó a merga most egy kicsit vissza vett mert a delphi picit megviccelte őket) Ennyire visszavette a válság a Ford fejlesztési ütemtervét?  Undecided Pedig én szeretem a fordot, de nem ezért  Undecided
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #78 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 18:45:56 »

Komolyan mondom nem értem a fordot. falbav 2007-ben még az volt a tervük hogy 2009 végére max 2010 közepére kidobják az új fejlesztésű 2,2TDCi-t ami 190+hp és 435Nm Ez meg most mi? 180 hp Ennyit tudnak ? Huh?  gunyos1 Komolyan mondom most már azzal is megelégednék ha legalább tudna úgy mozogni mint a III-as  falbav Nagyon jó nagyon szép  a IV-es kasznija de két mázsával nehezebb!! Már régebben is írtam mázsánként 20-30lóval kell számolni. Már a KIA-nak az új 2,2-es dizel motorja is erősebb mint a Fordnak. falbav falbav falbav BMW 2 literes biturbója 200 ló felett merga 250CDI-je a maga 2143cm-el 204Ló és 500Nm  wow1 ( na jó a merga most egy kicsit vissza vett mert a delphi picit megviccelte őket) Ennyire visszavette a válság a Ford fejlesztési ütemtervét?  Undecided Pedig én szeretem a fordot, de nem ezért  Undecided

Fordéknál most elég sok pííz megy el arra, hogy egyszerűsítsék világ viszonylatban a gyártást.
Ezek a globális modellek, ami kezdődött a Fiestával.

Én még mindig azt mondom, hogy (s most csak a magam nevében beszélek), ha nekem nem lenne elég a 175/400, akkor betennék egy Bluefint.
Ez a 2 turbós móka nekem nem annyira szimpatikó...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 18:50:21 »

Fordéknál most elég sok pííz megy el arra, hogy egyszerűsítsék világ viszonylatban a gyártást.
Ezek a globális modellek, ami kezdődött a Fiestával.

Én még mindig azt mondom, hogy (s most csak a magam nevében beszélek), ha nekem nem lenne elég a 175/400, akkor betennék egy Bluefint.
Ez a 2 turbós móka nekem nem annyira szimpatikó...
Ha valamit megszoktál akkor minimum az,hogy  új is menjen úgy mint az előző, de inkább jobban a mellett hogy kényelmesebb nagyobb biztonságosabb stb mint a régi  Undecided
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #80 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 18:56:41 »

Ha valamit megszoktál akkor minimum az,hogy  új is menjen úgy mint az előző, de inkább jobban a mellett hogy kényelmesebb nagyobb biztonságosabb stb mint a régi  Undecided

Na, ez igaz. Én 1.8B fókából ültem át, ahhoz képest ég és föld volt a 175/400. Smiley
Én is erősebbet-MASSZÍVABBAT ( eplus2 ) akarok majd legközelebb... Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #81 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 00:22:26 »

Hét évig maradhat gyártásban a Mondeo
Újabb globális autóval bővül a Ford kínálata

http://autohirek.hu/tart/cikk/i/0/61789/1/auto/Het_evig_maradhat_gyartasban_a_Mondeo

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #82 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 11:51:15 »

Urak!

(nem, de egyébként igen  Wink ) Hivatalos (fű alatti  Wink ) infók a 2010-es Mondeo-ról:

"
2010.03.15.-től a Mondeo modellek listaára változik:
- Ford Mondeo Ambiente 4a, 1.6l (110LE) bruttó listaára 110E Ft-tal nő,
- a többi modell bruttó listaára 252E-260E Ft közötti összeggel emelkedik.

A 2010.5 modellév a 2010.03.15.-i gyártástól indul. A lent feltüntetett változások, az új motorok elérhetősége ekkortól lépnek életbe. Ezen felül több korlátozás is életbe lép és egyes motorok csak 2010.04.06.-i gyártástól válnak elérhetővé.

A Ford Mondeo modellek esetén a mdellév váltással a következő főbb változásokra kell számítani:
- a 2.5T 220LE M6 motor gyártása megszűnik Mondeo modellekre (a modellév váltástól függetlenül 2010.01.29.-i gyártástól nem elérhető),
- elérhetővé válik a Powershift automataváltó,
- az alábbi motorok EURO5 emissziós szinttel lesznek elérhetőek
     2.0l 145LE benzines manuális 5 sebességes váltóval
     2.0l 145LE FFV-bioetanol manuális 5 sebességes váltóval
     2.0l TDCi 140LE manuális 6 sebességes váltóval és Powershift automataváltóval (ez utóbbi 2010.04.06.-i gyártástól),
- elérhetővé válnak a következő motorok (szintén EURO5)
     2.0l GDTI 203LE benzines Powershift automataváltóval
     2.0l TDCi 115LE manuális 6 sebességes váltóval (2010 04.06.-i gyártástól)
     2.0l TDCi 163LE manuális 6 sebességes váltóval és Powershift automataváltóval (ez utóbbi 2010.04.06.-i gyártástól),

"

Ennyi. Vszínűleg karosszériaváltozások is lesznek, de nem lényegiek. Az első lökös feltehetően változik.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #83 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 12:09:39 »

exploserderage
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #84 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 12:16:20 »

Urak!

(nem, de egyébként igen  Wink ) Hivatalos (fű alatti  Wink ) infók a 2010-es Mondeo-ról:



2.0 tdci 163 le?  wow1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #85 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 12:22:43 »

2.0 tdci 163 le?  wow1

Ezt eddig is tudtuk, hogy lesz... Wink
Az S-maxban és Galaxyban hamarabb jön, múltkor linkeltük. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #86 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 12:38:59 »

Ezt eddig is tudtuk, hogy lesz... Wink
Az S-maxban és Galaxyban hamarabb jön, múltkor linkeltük. Wink


Még mindig nem látok külsőre különbséget.

http://www.worldcarfans.com/110012224151/2011-ford-mondeo-facelift-spied-again-winter-testing/lowphotos#0

Sehol egy led, meg semmi. Vagy az eleje azért van letakarva? Ott a led csak nem látszik? Akkor hátul minden marad úgy?  Huh?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 12:40:42 »

2.0 tdci 163 le?  wow1
Úgy látszik a ford is belép a marketing lóerősök klubjába lásd opel   falbav szomoru1 Az ilyen marketing csúcs lóerön meg nyomatékon gondolom egy turbóval már röhögni sincs kedve az embernek  falbav Ahelyett hogy azzal fogalkoztak volna amivel kellett volna nekik.  Beálltak ők is sorba  levele levele levele Mihez tartás végett érdemes megnézni a merga biturbos C250CDI-jét  2143cm 204hp 500Nm falbav falbav falbav gratulálok csak ennyivel vannak lemaradva  Angry Angry Angry Angry
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #88 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 12:41:43 »

Ezt eddig is tudtuk, hogy lesz... Wink
Az S-maxban és Galaxyban hamarabb jön, múltkor linkeltük. Wink


Kiváncsi leszek a megbízhatóságára...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #89 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 12:44:09 »

Ezt eddig is tudtuk, hogy lesz... Wink
Az S-maxban és Galaxyban hamarabb jön, múltkor linkeltük. Wink


http://www.worldcarfans.com/109121423524/2010-ford-s-max-and-galaxy-mpv-facelift-photos-leaked/lowphotos#0

Itt sem olyan vészes a külső facelift. Első lökös, led, hátsó lámpa, többi maradt a régi.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #90 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 12:53:06 »

Úgy látszik a ford is belép a marketing lóerősök klubjába lásd opel   falbav szomoru1 Az ilyen marketing csúcs lóerön meg nyomatékon gondolom egy turbóval már röhögni sincs kedve az embernek  falbav Ahelyett hogy azzal fogalkoztak volna amivel kellett volna nekik.  Beálltak ők is sorba  levele levele levele Mihez tartás végett érdemes megnézni a merga biturbos C250CDI-jét  2143cm 204hp 500Nm falbav falbav falbav gratulálok csak ennyivel vannak lemaradva  Angry Angry Angry Angry

Nem kell aggódni, állítólag ebből már lesz ST, ami 3.5 benzines turbo lesz. Vhogy az OPC insigniát le kell tudni pipálni... Smiley
De hogy 4WD hogyan lesz benne, az már kérdéses. Lehet, hogy ez is vmi RS focus futóműves revóknökül vagy mi futóművet fog kapni. Smiley
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #91 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 12:53:41 »

http://www.worldcarfans.com/109121423524/2010-ford-s-max-and-galaxy-mpv-facelift-photos-leaked/lowphotos#0

Itt sem olyan vészes a külső facelift. Első lökös, led, hátsó lámpa, többi maradt a régi.

Teszteléskor általában igyekszenek még a régi köntösbe bújtatni a járgányt.
Szóval az még simán befigyelhet, hogy megkapunk egy új hátsó lámpát (mondjuk a kínai LED-eset, mert az olyan szép...  eplus2 ), valamint tükörindexet, új felniket.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #92 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 13:01:10 »

simán befigyelhet, hogy megkapunk egy új hátsó lámpát (mondjuk a kínai LED-eset, mert az olyan szép...  eplus2 ),


erre gondolsz?
 vigyor3

http://www.ford.com.cn/servlet/ContentServer?cid=1178852650115&pagename=FCN%2FDFYArticle%2FWeb-Popup&theme=default&direction=ltr&c=DFYArticle&site=FCN
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #93 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 13:03:07 »

Teszteléskor általában igyekszenek még a régi köntösbe bújtatni a járgányt.
Szóval az még simán befigyelhet, hogy megkapunk egy új hátsó lámpát (mondjuk a kínai LED-eset, mert az olyan szép...  eplus2 ), valamint tükörindexet, új felniket.


vagy esetleg mit szólnál a bőrre egy szép üléshuzathoz?   eplus2

http://www.ford.com.cn/servlet/ContentServer?cid=1248862342692&pagename=FCN%2FDFYArticle%2FWeb-Popup&theme=default&direction=ltr&c=DFYArticle&site=FCN
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #94 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 13:26:07 »

Nem kell aggódni, állítólag ebből már lesz ST, ami 3.5 benzines turbo lesz. Vhogy az OPC insigniát le kell tudni pipálni... Smiley
De hogy 4WD hogyan lesz benne, az már kérdéses. Lehet, hogy ez is vmi RS focus futóműves revóknökül vagy mi futóművet fog kapni. Smiley

Hát a III-asnál is kettő ST volt: a 3,0V6 ST220 és volt az ST TDCI a 2,2TDCi motorral. Szép hogy lesz a 3.5 benzines turbos, el is lehet majd menni vagy 400km-et egy tankal  vigyor3. De ha valaki hosszútávon akarja használni az autót akkor azt a kocsit bizony gázolaj hajtja egyelőre, így én maradnék a dizelnél  Undecided
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #95 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 14:19:38 »


MIééééééért, szépek ezek neeeem?Huh?  eplus2 Smiley
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #96 Dátum: 2010.01.25 hétfő, 14:20:40 »

Hát a III-asnál is kettő ST volt: a 3,0V6 ST220 és volt az ST TDCI a 2,2TDCi motorral. Szép hogy lesz a 3.5 benzines turbos, el is lehet majd menni vagy 400km-et egy tankal  vigyor3. De ha valaki hosszútávon akarja használni az autót akkor azt a kocsit bizony gázolaj hajtja egyelőre, így én maradnék a dizelnél  Undecided

Sztem a 3,5T annyira le lesz fojtva, hogy a Powershifttel (mert vszínűleg csak ezzel adják majd), meg lesz átlagban (mert be tudják bizonyítani) olyan 8-9 literből. Az egy dolog, hogy a városban 15-t fog enni, de aki ilyet vesz majd, az úgy is lesz*rja... Wink
Az lenne a jó, ha végre a nagy közös platform elhozná nekünk is a 2,7, vagy 3.0 TDCi-ket.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 15:45:29 »


Nem olyan rossz az, nekem tetszik.
Naplózva
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #98 Dátum: 2010.01.29 péntek, 15:50:04 »

Mondeo MK4 Facelift:

http://www.autobild.de/artikel/facelift-ford-mondeo-2010-_1044814.html
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #99 Dátum: 2010.01.29 péntek, 20:10:18 »


Na végre beépítették a visszapillantóba az indexet, és lesz nappali fény is.

Nekem bejön!  eljen
Naplózva
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 23   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.