Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 15:10:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Behajlós tükrök bekötése  (Megtekintve 18794 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Dátum: 2015.11.28 szombat, 18:41:42 »

Szerző: Cs12

Szükséges dolgok: behajlós tükrök, behajlós tükörállító kapcsoló, barna nagy relé foglalattal és egy pár cm vezetékkel együtt, bal-jobb első fullos fl-es ajtókábelkorbács, A-oszlop C54 vagy C52-es csati szintén pár cm vezetékkel, amiből kelleni fog nekünk 5 tüske (3 a vezető oldalra, 2 pedig az anyóshoz), amennyiben csak a behajlásért felelős vezetékek hiányoznak a csatiból. Ha a kilépőfény sincs bent, akkor még + 4 db tüske kell.



Bahajlós tükör bekötése:

Akksit kössük le!

Kezdjük a barna relé vezetékelésével:

Először vegyük elő a bontott C52 vagy C54-es csatinkat. Ha jól megnézzük, a közepén láthatunk pár fehér lábat, ezeket összenyomva egy erős mozdulattal megütve a nagy fehér műanyag közepet ki tudjuk ütni. Vegyünk ki 3 db (ha nincs kilépőfény akkor 5 db fémtüskét színazonos vezetékkel a vezető oldalra, és 2 db (ha nincs kilépőfény akkor 4 db) tüskét szín azonos vezetékkel együtt a csatiból, majd megfelelő hosszra méretezve forrasszuk őket a barna relé vezetékeléséhez.
 




1-es láb: sárga/zöld --> ez megy az A-oszlop felső C54 csatijába a vez oldalon a 6-os lábba
              sárga/zöld --> ez megy az A-oszlop C52 csatijába az utas oldalon a 10-es lábba

2-es láb: fekete/piros --> ez megy az A-oszlop felső C54 csatijába a vez oldalon a 10-es lábba

3-mas láb: fehér/zöld --> ez megy az A-oszlop felső C54 csatijába a vez oldalon a 7-es lábba
                 fehér/zöld --> ez megy az A-oszlop C52 csatijába az utas oldalon az 1-es lábba

4-es láb: narancs --> ez megy a C506-os csati 12-es lábára, ami állandó pozitív. A csati a biztitábla hátulján bal legfelül van (az ajtóhoz közel), mivel nagy kezem van, és a hely elég kicsi, nem fértem hozzá normálisan a csatihoz, hogy bekössem a relé narancs vezetékét a 12-es lábra, a biztosítéktáblát pedig nem akartam kivenni a helyéről. Ezért a lábtérvilágítás pozitív szálára kötöttem rá. Figyelem! Elkövettem azt a hibát, hogy a testet is ide kötöttem. Mivel a GEM kapcsolja testet, így csak akkor tudtam működtetni a tükröt, ha világított a belső világítás! Ezért a testet mindenképp máshova kössük!!!

5-ös láb: fekete --> ez a test

Kilépőfény, ha esetleg ez nincs bekötve valakinek:

Vez.oldali C54 felső csati:
13-mas láb pozitív (vezető oldali lábtérvilágításról kapta)
12-es láb negatív (vezető oldali lábtérvilágításról kapta)

utasoldal C52es csati:
6-os láb pozitív (utasoldali lábtérvilágításról kapta)
7-es láb negatív (utasoldali lábtérvilágításról kapta)

Akkor kezdjük! A vezetőoldali A-oszlopban 2 db csatlakozót találunk. Nekünk a C54-es csati kell, ez a 2 közül a felső. Úgy oldjuk, h simán le kell tekerni, majd kis fordítással befelé be tudjuk nyomni az A-oszlopba. Itt a hangszigetelő kátránylapot ki kell lyukasztanunk, hogy ki tudjuk venni a csatlakozót. A csatit kifordítva, hogy ne a tüskéket lássuk, hanem a vezetékeket, a közepén láthatunk pár fehér lábat, ezeket összenyomva egy erős mozdulattal megütve a nagy fehér műanyag közepet félig ki tudjuk ütni, ami pont elég ahhoz, hogy a tüskéket bepattinthassuk a helyére.
 


Ha ezzel megvagyunk, a barna relét bepattintjuk a helyére (biztitábla alján a bal oldalon), 3 tüskét (ha nincs kilépőfényünk, akkor 5 tüske) be a C54 csatiba,
sárga/zöld --> 6os láb;
fekete/piros --> 10es láb;
fehér/zöld --> 7es láb.

Ha előzőleg nem volt bekötve a kilépőfény, akkor: 
pozitív szál --> 13-as láb, amit a vezető oldali lábtérvilágításról kap és egy
negatív szál --> 12-es láb, amit pedig a vezető oldali lábtérvilágításról kap.

Fehér műanyagot visszanyomjuk, majd a csatit visszaforgatjuk az A-oszlopba.
Jöhet a másik oldal, ugyanez a menet, csatlakozó old, benyomjuk az utastérbe, fehér műanyag közepet kitoljuk a csatiból, 2 tüske (kilépőfény hiányában 4db) bepattint:
sárga/zöld --> 10es láb;
fehér/zöld --> 1es láb.

Ha előzőleg nem volt bekötve a kilépőfény, akkor: 
pozitív szál--> 6-os láb, amit az utasoldali lábtérvilágításról kap és egy
negatív szál --> 7-es láb, amit az utasoldali lábtérvilágításról kap.

Fehér műanyag közép vissza, csati visszaforgat az A-oszlopba. A vezetékelés kész, illetve egy pozitív és egy negatív szálat kell adnunk a relének.

Leírom mégegyszer:
Ez a kép mutatja a biztitábla hátulját. Itt találhatjuk meg a C506-os csatlakozót, amiből kell nekünk a 12-es láb, ami állandó pozitív. A csati a biztitábla hátulján bal legfelül van az ajtóhoz közel (a képen jobb felül), mivel nagy kezem van, és a hely elég kicsi, nem fértem hozzá normálisan a csatihoz, h bekössem a relé narancs vezetékét a 12-es lábra, a biztosítéktáblát pedig nem akartam kivenni a helyéről. Ezért a lábtérvilágítás pozítív szálára kötöttem rá. Figyelem! Elkövettem azt a hibát, hogy a testet is ide kötöttem. Mivel a GEM kapcsolja testet, így csak akkor tudtam működtetni a tükröt, ha világított a belső világítás! Ezért a testet mindenkép máshova kössük!!!



Jöhet az ajtó! Kárpit és tükörborítás leszedése. A tükörállító kapcsolót kifelé tudjuk kiforgatni a háromszög alakú borításból. Csatlakozó széthúz, az új kapcsoló be a helyére, csati vissza. A tükröket 3 db 25-ös torx csavar fogja, ezeket kitekerve és a csatlakozót széthúzva gyorsan kicserélhetjük a őket. A csatit még ne dugjuk vissza a helyére.


 
Kezdhetjük az ajtókábelkorbács cseréjét fullos kötegre. Ehhez szike segítségével le kell bontani a habszivacsot. Majd minden csatit széthúzni. A jobbos ajtónál egy kis szívás lesz, mert az elektromos ablak motorján lévő csatin belül van az oldásra szolgáló pöcök.


 
Ezek után simán kifűzzük a korbácsot, majd visszafűzzük az újat. Csatikat összepattintjuk és kész.

Ha nem a csere mellett döntünk, be is lehet vezetékelni. A csere egyszerűbb volt számomra, és +1.000 ftot megért. Arra figyeljünk, hogy ha fl-előtti modellbe akarjuk beszerelni a tükröket, más a tükör csatija. Ezért is jobb, ha szerzünk egy fullos fl-utáni ajtókábelköteget. Ha nem így teszünk, akkor be kell vezetékelni a C52 és C54 ellencsatijába, a tükörállító csatiba is, illetve le kell szednünk és meg kell cserélnünk a tükrök csatiját.




 
Annyi még, ha angol autóból szereztük a bontott kábelkorbácsot, akkor bizony 2-2 vezetéket fel kell cserélnünk az ablakemelő kapcsolónál és a tükörkapcsolónál is.
 
Ezeket kell felcserélni:

ablakemelőnél:                                     tükörállítónál:
6os-14es csere                                     1es-2es csere
7es-15ös csere                                     7es-5ös csere

Ha összedugtunk mindent, meghúztuk a csavarokat, mehet vissza a tükörborítás és az ajtókárpit. Már csak annyi dolgunk van, hogy az A-oszlop csatikat összekapcsoljuk (ez jó móka) az ajtókábelkorbács csatijával.

Ha mindennel megvagyunk, kössük vissza az akksit. Jöhet a próba: a tükörállító gomb lefelé történő megnyomásával tudjuk működésre bírni a tükröket. Itt említem meg, hogy nekem 30 perc után (GEM ennyi idő után kapcsol le mindent) 2x kell lenyomnom a tükörállító gombot, hogy nyíljon vagy behajoljon a tükör. Ez azért van valószínűleg, mivel én a lábtérvilágításra adtam a barna relé pozitívját, amit a GEM bizonyos idő után lekapcsol.

Én a gyári bekötés mellett döntöttem. De aki azt akarja, hogy a központi zár nyitás-zárás funkciójával együtt történjen a ki-behajlás, annak egy kicsit kötözgetnie kell még. Íme egy angol leírás: http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Folding_Mirrors_With_Remote_Key_-_Mk3

Ha valaki ezt a megoldást választja (többeknek így van a fórumon), tegyen bele egy plusz kapcsolót, amivel télen ki tudja kapcsolni, ugyanis befagyhat a tükör zárt állapotban, és mikor kinyitjuk a távirányítóval a kocsit, szegény tükör nyílna, de nem tud. Ilyenkor nagy károkat tudunk okozni a tükörben.

Amennyiben minden a helyén, pöpecül működik a tükör, jöhet a jól megérdemelt üdítő/ sör! 

Angol leírás és rajz:
http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/powerfold-mirrors-with-puddle-lights-retro-fit-r156

Rajz:





Jó szerelgetést!
Cs12
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.037 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.