Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 07:14:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 530 531 532 533 534 535 536 [537] 538 539 540 541 542 543 544 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7308241 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #26800 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 09:51:47 »

Az a gumi. A szerelés meg szinte nulla ráfordításigényű, ha egyszer megvan hozzá a szerszám, csak tiszta nyereséget termel.


Annyira könnyű megmondani egy hozzászólás alapján, hogy ki az alkalmazott és ki a vállalkozó :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #26801 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 10:00:53 »


Én abban biztos vagyok, hogy a gumik nem több mint 10eur/db áron kerülnek ki a gyártótól. Aztán hogy 30 vagy 200euróért lesz kapható, már csak a rajta lévő logótól változik.Az árakat a kereskedők szabják. Nem a gyártótól függ ez a történet.

Az autóalkatrész-kereskedelem és a gumiabroncs-kereskedelem tök más.

A gumik a nagykerig is már drágán jutnak el (mekkora térfogata és tömege van 200 db ködlámpának, és mennyi 200 szett guminak?), más a készletezési költség, és a kereskedelmi rendszerben is nagyobb a verseny, ami csökkenti az elérhető árrést. Egy bruttó 30 ezer forintos gumi nettó 15-16 ezerért kerül a nagykerhez.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #26802 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 10:05:20 »

Az a gumi. A szerelés meg szinte nulla ráfordításigényű, ha egyszer megvan hozzá a szerszám, csak tiszta nyereséget termel.

AndyA
Nyilván ott vannak az wgyéb szolgáltatások. Én most csak konkrétan a gumiról beszéltem. Mert mindig az jön fel, hogy azt mennyire nem éri meg az 1% miatt.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #26803 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 10:06:28 »

Más..engem az érdekelne, miért csökken ennyire látványos módon a használható profilmélység....xarért nem lehet
10mm-t sem kapni..két erős kör után már 8 az a 10 is.


Mert a magas minta össze-vissza deformálódik oldalirányú erőhatásra (pl kanyarban), és minden egyes milliméterrel látványosan romlana az úttartás és a kanyarodási képesség. Az ex-szovjet (Belshina meg ilyenek) és a kínai gumik között egyébként vannak ilyen 9-10 mm-es mintázatok, dehát ezeket nem a biztonság mániákusok veszik.

A jelenlegi ~8 mm egy normális kompromisszum.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26804 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 10:08:56 »

Az autóalkatrész-kereskedelem és a gumiabroncs-kereskedelem tök más.

A gumik a nagykerig is már drágán jutnak el (mekkora térfogata és tömege van 200 db ködlámpának, és mennyi 200 szett guminak?), más a készletezési költség, és a kereskedelmi rendszerben is nagyobb a verseny, ami csökkenti az elérhető árrést. Egy bruttó 30 ezer forintos gumi nettó 15-16 ezerért kerül a nagykerhez.
A példa a tömeg gyártás szintre vonatkozik. Nyilván van sok hasonlóság és sok különbözőség, de megvan a párhuzam.Az igazi árat és a hasznot a kereskedők ralizálják.
Hiszen épp az utolsó mondatotban írod, hogy a nagyker majdnem 70-80%-ot tesz rá a beker árra.Abból azért lehet vastagon kedvezményt adni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #26805 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 10:12:01 »

Nyilván ott vannak az wgyéb szolgáltatások. Én most csak konkrétan a gumiról beszéltem. Mert mindig az jön fel, hogy azt mennyire nem éri meg az 1% miatt.

Én mindig nyíltan írtam nektek az árrésekről, de 1%-ot soha nem mondtam.

A legjobb árakat a kis drop-shop outletek tudják, nekik megéri a 3-5%, még akkor is, ha egy Árukereső tagság aztán elviszi a profit (nagyobbik) felét.

Az a gumi, ami a legjobb netes áron 20e/db, az a sarki gumisnál 22-26 ezer. Úgy már megéri.

Magyarországon egyébként a netes kisker abroncsértékesítés aránya alig haladja meg a 30 százalékot.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #26806 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 10:22:55 »

A példa a tömeg gyártás szintre vonatkozik. Nyilván van sok hasonlóság és sok különbözőség, de megvan a párhuzam.Az igazi árat és a hasznot a kereskedők ralizálják.

A nagykerek döbbenetes költségekkel dolgoznak. A költségek nagy része a finanszírozás. Az AKH raktárában a mai napon 539 ezer db gumi van. Nettó 15 ezres árral számolva ez 8 milliárd forint. Ha van 8 milliárd forintod, és nem gumiban tartod, évi 5 százalékot biztosan realizálhatsz rajta befektetett munka és üzleti kockázat nélkül. Ez évi 400 millió forint. Ezt éppen nem keresed meg munka nélkül, ha befekteted. Ha pont nincs 8 milliárd forintod, hanem a bank hitelezi, akkor pedig nagyjából ennyi az éves kamatköltséged. Tehát csak a raktárkészlet fenntartása napi (!) 1 milla. És ebben nincs benne a raktározás költsége: ennyi gumi nem fér el a hátsó kertben.....

Az autóalkatrészeknél a sokkal nagyobb szortiment miatt még durvább a helyzet.

Válasz

Hiszen épp az utolsó mondatotban írod, hogy a nagyker majdnem 70-80%-ot tesz rá a beker árra.Abból azért lehet vastagon kedvezményt adni.


Én ilyet biztos nem írtam.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26807 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 11:06:42 »



Én ilyet biztos nem írtam.

Pedig épp téged idéztelek.
Egy bruttó 30 ezer forintos gumi nettó 15-16 ezerért kerül a nagykerhez.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26808 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 11:29:20 »

Pedig épp téged idéztelek.

Jó az mondjuk 55-60%-nak is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26809 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 12:55:47 »

Jó az mondjuk 55-60%-nak is.

AndyA
Ja, ebből a termék annyi utat tett meg, hogy a gyártótól a nagyker polcára került. Értem én, hogy költségek, meg raktározás és logisztika.
Ez is egy felfújt lufi, mint az 500e ft-os prszívó... nyes Mindenki gazdag akar lenni egy 20e ft-os termékből, és már azon az úton, amíg még a vevő megsem vette.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #26810 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 15:11:42 »

A gumisnál azért nincs gumi, mert ő nem tudja 3-5 százalék árréssel adni, mint a gumis webshopok aktuális legolcsóbbjai.

Ezek azonban tényleg csak outletek, ahol nem értenek a gumikhoz és az autókhoz, leginkább teljesen automatizált webshopok, drop-shop szerződésekkel. Azaz a webshop felületén befutó rendelés egyenesen a nagykerhez megy, és a nagyker szállítja ki a gumit, szedi be a pénzt, csak utána kifizeti a jutalékot a webshopnak.

A legnagyobb webshopok természetesen a legnagyobb nagykerekhez tartoznak, gyakran álcázva vagy titkoltan. Ilyen legendás összefonódás az AKH (a legnagyobb nagyker) és az Automax (Startgumi), ami gyakorlatilag egy cég, de a legjobb árakat adó webshopok mögötti cégek elemzéséből simán felrajzolható egy cégháló, aminek a sarkaiban - tulajdonosként is - a három legnagyobb magyar nagyker áll (AKH, Marso, Gumiflex). A Conti gumik például mindig az AKH-hoz közeli webshopokban lesznek a legolcsóbbak, mert az AKH-nak van a Contihoz a legjobb kapcsolódása, egy két évvel ezelőtt GVH-döntésig konkrétan a Conti anyavállalat és az AKH volt a két tulajdonosa az FSG Hungary Kft-nek, akik a Conti hivatalos forgalmazói voltak Magyarországon. A GVH-döntés értelmében az FSG-t felszámolták, legalábbis papíron, a valóságban meg valahogy mégsem lehet senkitől Contit serezni. (Nincs is nagy árverseny.)

Van egy pár cég, például a miénk, akik egy ideje jobbnak látjuk megkerülni a szörnyű magyar gumi oligarchákat, és egyenesen külföldről szerezzük be az árut. Nekünk az a hátrányunk, hogy a szállítást viszonylag kis rendelési mennyiségekre, viszont nagy távolságra és nagy tömegre/térfogatra kell kikalkulálni. Ez úgy lehet gazdaságos, ha összevárjuk a rendeléseket, és szezonban heti egy alkalommal, szezonon kívül kéthetente hozunk árut. (A futó méretek slágereit persze raktáron tartjuk.)

Így a magyar átlagnál valamivel magasabb árréssel, mégis a magyar piaci árak alatt tudunk árut értékesíteni - cserében kicsit lassúak vagyunk. Van kapcsolatunk persze a magyar nagykerekkel is, ha ma délutánra kell 1 db cseregumi sérülés miatt, akkor azt is meg tudjuk oldani - csak nem annyiért.



Gondolom ez a gyönyörű történet is úgy keletkezett, hogy a Yale rendszeretekben küldtetek egy-két pü-t egymásnak...  nyes hehe

Szóval többször is engedélyezett a GVH összefonódást a Continental AG-nek, aki 50,5 százalékos tulajdonos volt az FSG Hungária (és nem Hungary) Kft-ben.
Az FSG-t sosem vizsgálta a GVH, hanem amikor megvette a Continental AG a Phoenix AG-t, akkor megcseszte kemény 480e ft-ra őt, hogy későn jelentette be a kérelmet. De azt is engedélyezte.

A Continental-csoporthoz négy magyarországi vállalkozás tartozott, és az FSG végelszámolással szűnt meg, amit maga akaratából maga kellet hogy intézzen, tehát nem felszámolták.


a Continental Hungária Kft. a Continental-csoporthoz tartozó külföldön honos vállalkozások által gyártott gumiabroncsok magyarországi nagykereskedelmével foglalkozott,
az FSG Hungária Franchise Service Kereskedelmi Kft. pedig a gumiabroncsok kereskedelme területén a franchise tevékenység szervezését végezte
a Continental Teves Automativ Systems Magyarország Kft. elektronikus biztonsági rendszereket és fékrendszereket-,
a ContiTech Hungária Ipari Kft. pedig gumicsöveket gyártott és exportált a Continental-csoporthoz tartozó külföldön honos vállalkozások részére.
 
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #26811 Dátum: 2019.03.25 hétfő, 15:22:10 »

Annyira könnyű megmondani egy hozzászólás alapján, hogy ki az alkalmazott és ki a vállalkozó :-)

Igen. Bár én ezt most pont fordítva értelmezem, mint te.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #26812 Dátum: 2019.03.28 csütörtök, 11:15:42 »

Ugye MK4-nél sincs különbség a szükségkerekek között kombi és 5 ajtós esetén? Csak mert az Ebay sokszor azt írja hatchbackhez jó, de turnierhez nem.
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26813 Dátum: 2019.03.28 csütörtök, 11:40:04 »

Ugye MK4-nél sincs különbség a szükségkerekek között kombi és 5 ajtós esetén? Csak mert az Ebay sokszor azt írja hatchbackhez jó, de turnierhez nem.
dehogy.max a tárolóhelye a csomiban...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #26814 Dátum: 2019.03.28 csütörtök, 13:28:50 »

dehogy.max a tárolóhelye a csomiban...

Tehát van?  Wink
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26815 Dátum: 2019.03.28 csütörtök, 13:57:27 »

Tehát van?  Wink
nincs.ügyvédkém... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #26816 Dátum: 2019.03.28 csütörtök, 14:00:05 »

Ha egy teljes méretű pótkereket raknák a csomagtartóba (kombi), akkor mivel és hogyan lehetne rögzíteni, hogy baleset esetén se szabaduljon el? Csak defektjavítóm van, viszont megnézve a szükségkerék méretét (125/90 R16) majdnem 4 cm-el lenne lejjebb, mint a 235/45 R18 és gondolom az nagyon nem jó a futóműnek még rövidtávon se.
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #26817 Dátum: 2019.03.28 csütörtök, 14:18:23 »

Ha egy teljes méretű pótkereket raknák a csomagtartóba (kombi), akkor mivel és hogyan lehetne rögzíteni, hogy baleset esetén se szabaduljon el? Csak defektjavítóm van, viszont megnézve a szükségkerék méretét (125/90 R16) majdnem 4 cm-el lenne lejjebb, mint a 235/45 R18 és gondolom az nagyon nem jó a futóműnek még rövidtávon se.


A futóműnek semmi baja nem lesz tőle. Viszont a hajtásnak nem tesz jót. Szóval ha első pukkanik el, akkor
akkor a jó hátsó le, helyére mankó
és azt felrakni előre
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26818 Dátum: 2019.03.28 csütörtök, 15:33:35 »

A futóműnek semmi baja nem lesz tőle. Viszont a hajtásnak nem tesz jót. Szóval ha első pukkanik el, akkor
akkor a jó hátsó le, helyére mankó
és azt felrakni előre

eljen ez le is van valahol írva.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26819 Dátum: 2019.03.29 péntek, 19:27:54 »

A futóműnek semmi baja nem lesz tőle. Viszont a hajtásnak nem tesz jót. Szóval ha első pukkanik el, akkor
akkor a jó hátsó le, helyére mankó
és azt felrakni előre


Mindig ezt kell csinálni, különben nehezen fogsz megállni meg kanyarodni...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndrewG
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #26820 Dátum: 2019.04.06 szombat, 15:11:19 »

Sziasztok!
MK IV-es 2.0 benzin (limuzin) Mondeomra szeretnék 17"-os alu kerekeket.
Jelenleg 16"-os alu van rajta, úgy gondolom a 18" már "sok" lenne (elég sokat megyek az átlagosnál is rosszabb utakon).
Milyen ET száma van a gyári 16"-os alufelninek, illetve milyen ET számú nem "lógna" még ki nagyon a kerékdobból, de kicsit jobban mint a most rajta lévő gyári?
Vélenményekre, tapasztalatokra lennék kíváncsi.

Előre is köszönöm!
Naplózva

2.0 benzin 4 ajtós - 2008.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #26821 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 08:18:08 »

Uraim!
Tudna valaki abban segíteni, hogy a
205/55 R16 91V gumi és a
J1 7KA 6J16H2 Et40 felni
párosítás, gond nélkül felmegy-e a vasamra vagy várhatóan beleér a doblemezbe?
Köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #26822 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 08:44:43 »

Uraim!
Tudna valaki abban segíteni, hogy a
205/55 R16 91V gumi és a
J1 7KA 6J16H2 Et40 felni
párosítás, gond nélkül felmegy-e a vasamra vagy várhatóan beleér a doblemezbe?
Köszönöm
AndyA-t megelőzve, küldöm a linket Smiley
https://www.willtheyfit.com/
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #26823 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 10:02:47 »

AndyA-t megelőzve, küldöm a linket Smiley
https://www.willtheyfit.com/

Király!
Köszönöm szépen!
Tudom, hogy láma kérdés, de ebből hol tudom meg, hogy beleér-e a doblemezbe?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26824 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 11:46:53 »

Király!
Köszönöm szépen!
Tudom, hogy láma kérdés, de ebből hol tudom meg, hogy beleér-e a doblemezbe?


Beírsz egy gyári méretkombinációt, amiről tudjuk, hogy nem ér bele, mondjuk 205/55R16 ET52, és megadod az új méreteket is. Ki is írja számokkal, de fel is rajzolja a kettőt egymásra, hogy mi lesz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #26825 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 12:14:35 »

Beírsz egy gyári méretkombinációt, amiről tudjuk, hogy nem ér bele, mondjuk 205/55R16 ET52, és megadod az új méreteket is. Ki is írja számokkal, de fel is rajzolja a kettőt egymásra, hogy mi lesz.
 
AndyA

Igen, ez tiszta, de nem rajzolja be a doblemezt   Roll Eyes
Azt meg pláne nem, hogy kanyarodáskor elfér-e?
Azt reméltem, hogy valaki látnoki képességekkel megáldva, meg tudja mondani.   vigyor3
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #26826 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 12:36:03 »

Igen, ez tiszta, de nem rajzolja be a doblemezt   Roll Eyes
Azt meg pláne nem, hogy kanyarodáskor elfér-e?
Azt reméltem, hogy valaki látnoki képességekkel megáldva, meg tudja mondani.   vigyor3
Az oldal szerint felmegy:
https://www.wheel-size.com/size/ford/mondeo/1996/#trim-18i-eudm-114
Nekem anno az mk1-en volt 195/65 R15 évekig probléma nélkül, ami átmérőben picit nagyobb is 6" széles felnin talán ET47-tel, de ebben már nem vagyok biztos.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26827 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 12:40:01 »

Igen, ez tiszta, de nem rajzolja be a doblemezt   Roll Eyes
Azt meg pláne nem, hogy kanyarodáskor elfér-e?
Azt reméltem, hogy valaki látnoki képességekkel megáldva, meg tudja mondani.   vigyor3

Azt megmondja, hogy az eredetihez képest merre és mennyivel lesz odébb. Abból neked kell kisakkozni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #26828 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 13:59:38 »

Azt megmondja, hogy az eredetihez képest merre és mennyivel lesz odébb. Abból neked kell kisakkozni.

AndyA

Rendben, köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ms777
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #26829 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 19:23:19 »

Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy a mk4-esre a gyári 205-ös
helyett fel lehet-e tenni a 235-ös gumikat.
Köszönöm!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #26830 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 19:24:37 »

Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy a mk4-esre a gyári 205-ös
helyett fel lehet-e tenni a 235-ös gumikat.
Köszönöm!

fel.a fl-esnek már az a gyár mérete.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #26831 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 20:26:43 »

Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy a mk4-esre a gyári 205-ös
helyett fel lehet-e tenni a 235-ös gumikat.
Köszönöm!

Milyen szeles felnire tenned? Altalaban az hatarolja be.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26832 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 21:07:25 »

Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy a mk4-esre a gyári 205-ös
helyett fel lehet-e tenni a 235-ös gumikat.
Köszönöm!


Még 245-öst is! Wink
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #26833 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 21:38:58 »

A mankókerék ugye acél felnin van. Viszont nekem csak könnyűfém felnik vannak a hozzá való csavarokkal. Lehet ezt használni szükség esetén a mankókerékhez, vagy be kell szerezni hozzá külön csavarokat?
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #26834 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 21:52:49 »

A mankókerék ugye acél felnin van. Viszont nekem csak könnyűfém felnik vannak a hozzá való csavarokkal. Lehet ezt használni szükség esetén a mankókerékhez, vagy be kell szerezni hozzá külön csavarokat?


Lemezfelnihez lemezfelni csavar kell.
Ne rakd fel az alufelni csavarokkal, tönkremegy.

Vegyél 5 db csavart, nem tétel.

https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kerek_szereles/kerekanya/kerekanya_ford_acel_kerektarcsa_280

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #26835 Dátum: 2019.04.09 kedd, 09:00:15 »

Lemezfelnihez lemezfelni csavar kell.
Ne rakd fel az alufelni csavarokkal, tönkremegy.

Vegyél 5 db csavart, nem tétel.

https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kerek_szereles/kerekanya/kerekanya_ford_acel_kerektarcsa_280


Ok. Köszi!  worship
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26836 Dátum: 2019.04.09 kedd, 11:02:14 »

A mankókerék ugye acél felnin van. Viszont nekem csak könnyűfém felnik vannak a hozzá való csavarokkal. Lehet ezt használni szükség esetén a mankókerékhez, vagy be kell szerezni hozzá külön csavarokat?


Az alufelni csavarokkal, pláne, ha Ford-féle mozgókúpos, nemigen lehet jól felrakni az acélfelnit. Könnyű túlhúzni, és akkor horpad a lemezfelni, nem jó. De összesen nincs 1500 vagy 2000 Ft az 5 db csavar, ne már ezen múljon... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #26837 Dátum: 2019.04.29 hétfő, 09:34:23 »

MK4-nél a 235/45 R18 gyári méret gyári váltómérete miért a 215/50 R17? Az eltérés 3%, és minden váltóméret kalkulátor azt írja, hogy 2-2,5% felett nem ajánlott. Ford-nál meg ez a gyári ajánlás... A 215/55 R17 az pont 0% eltérést ad. De még a 225/50 R17 is csak 2% difi.
Nyilván 215/50 R17-et fogok venni, csak nem értem, hogy miért ilyen eltérésű méretet adnak meg gyárilag.

(Egyébként a fl előtti 235/40 R18 szintén 0% eltérést ad a 215/50 R17-hez, és a 235/45 R17-hez is. Szóval fl. előtt jobban el volt találva a méret)
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Flandy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #26838 Dátum: 2019.04.29 hétfő, 11:35:52 »

Sziasztok!

MK3-nál a gyári Titanium-X felnik 7,5x18 ET52,5 225/40 R18 helyett szerintetek mennyire necces a 8x19 Et52,5 235/35? Elméletben váltóméret.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26839 Dátum: 2019.04.29 hétfő, 12:29:56 »

Sziasztok!

MK3-nál a gyári Titanium-X felnik 7,5x18 ET52,5 225/40 R18 helyett szerintetek mennyire necces a 8x19 Et52,5 235/35? Elméletben váltóméret.

http://willtheyfit.com/

Megadod a méreteket, azután megmondja mm-re és meg is rajzolja, hogy a régihez képest az új hol és mennyivel lesz odébb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #26840 Dátum: 2019.05.07 kedd, 15:00:56 »

MK4-nél a 235/45 R18 gyári méret gyári váltómérete miért a 215/50 R17? Az eltérés 3%, és minden váltóméret kalkulátor azt írja, hogy 2-2,5% felett nem ajánlott. Ford-nál meg ez a gyári ajánlás... A 215/55 R17 az pont 0% eltérést ad. De még a 225/50 R17 is csak 2% difi.
Nyilván 215/50 R17-et fogok venni, csak nem értem, hogy miért ilyen eltérésű méretet adnak meg gyárilag.

(Egyébként a fl előtti 235/40 R18 szintén 0% eltérést ad a 215/50 R17-hez, és a 235/45 R17-hez is. Szóval fl. előtt jobban el volt találva a méret)

Hali Domi!

4 éve 225/50 R17 - el járok télen. Ez meg nem mondi gyári méret, de meggyőződésem, hogy kárt nem csináltam vele... Tudnék róla!  vigyor3 És még ez sem váltója a 235/45 R18 - nak...

Az MKIV fl gyári méretei közötti szórás enyhén szólva is egy vicc... Pótkeréknek is télit használok, nem a gyári 215/55 R16 - ot, amivel egy eldurrant légrugós réndzsróvernek néz ki a kocsi, ha felteszem.. (sajnos volt rá precedens)

Tökéletes megoldás nincs, remélem segítettem!  wave wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #26841 Dátum: 2019.05.07 kedd, 16:12:04 »

Hali Domi!

4 éve 225/50 R17 - el járok télen. Ez meg nem mondi gyári méret, de meggyőződésem, hogy kárt nem csináltam vele... Tudnék róla!  vigyor3 És még ez sem váltója a 235/45 R18 - nak...

Az MKIV fl gyári méretei közötti szórás enyhén szólva is egy vicc... Pótkeréknek is télit használok, nem a gyári 215/55 R16 - ot, amivel egy eldurrant légrugós réndzsróvernek néz ki a kocsi, ha felteszem.. (sajnos volt rá precedens)

Tökéletes megoldás nincs, remélem segítettem!  wave wave
worship Elég össze-vissza. De akkor majd vételnél megnézem a 225/50 R17-et is. Aztán majd dönt az ár.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #26842 Dátum: 2019.05.16 csütörtök, 15:58:32 »

Valakinek egy szett új gumi? 2011-es, de új  vigyor3

https://auto.jofogas.hu/budapest/215_50_R17_Uj___Dunlop_teli_gumi_90000ft_a_4db__177__91359618.htm
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #26843 Dátum: 2019.05.16 csütörtök, 16:21:05 »


A Di-mben még az a pótkerék volt, amivel kigurult a gyártósorról. DOT 2001-es Conti gumi, zsír új, 0 km-es, egy légypiszok nem volt rajta. Nem volt berepedezve, tartotta szépen a nyomást. Felni is érintetlen gyári lemezfelni volt.
Autóra először én szereltem, amikor M6-on durrdefektet kaptam.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #26844 Dátum: 2019.05.16 csütörtök, 16:25:40 »

A Di-mben még az a pótkerék volt, amivel kigurult a gyártósorról. DOT 2001-es Conti gumi, zsír új, 0 km-es, egy légypiszok nem volt rajta. Nem volt berepedezve, tartotta szépen a nyomást. Felni is érintetlen gyári lemezfelni volt.
Autóra először én szereltem, amikor M6-on durrdefektet kaptam.
MK4-ben nekem is a gyári, egy métert se futott 2012-es pótkerék van. Szintén gyári állapotban. A csomi aljában fény összesen addig érte, amíg megnéztem, hogy van-e pótkerekem. Így nyilván sokkal lassabban öregszik. De azért egy 2011-2012-es szettet nem tennék fel hosszútávra a kocsira, pláne nem árulnám újként, és főleg nem ennyiért. Meg ezen látszik is, hogy messze nem új.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #26845 Dátum: 2019.05.16 csütörtök, 17:14:18 »


Már majdnem rárepültem , mert amit te hirdetsz az hamar elkel!  vigyor3
Hja..nincs mire tenni  eplus2
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #26846 Dátum: 2019.05.16 csütörtök, 17:50:35 »

Már majdnem rárepültem , mert amit te hirdetsz az hamar elkel!  vigyor3
Hja..nincs mire tenni  eplus2
De ezt nem is en hirdetem Smiley

Nekem egy 235/45 18 szett van elado. 2 eves, de a kutyanak nem kell.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #26847 Dátum: 2019.05.17 péntek, 07:12:28 »

De ezt nem is en hirdetem Smiley

Nekem egy 235/45 18 szett van elado. 2 eves, de a kutyanak nem kell.

Neked sem kellett, azért is adtad el kapásból. Cheesy

Az ilyen Long Dong stílusú gumik nem nagyon kelendőek...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #26848 Dátum: 2019.05.17 péntek, 08:05:33 »

Neked sem kellett, azért is adtad el kapásból. Cheesy

Az ilyen Long Dong stílusú gumik nem nagyon kelendőek...

AndyA
Ez a Long Dong, ez valami kéj eszköz?  nyes
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #26849 Dátum: 2019.05.17 péntek, 08:08:43 »

De ezt nem is en hirdetem Smiley

Nekem egy 235/45 18 szett van elado. 2 eves, de a kutyanak nem kell.

Mit csodálkozol..neked sem kellett  vigyor3
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Oldalak: 1 ... 530 531 532 533 534 535 536 [537] 538 539 540 541 542 543 544 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.042 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.