Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 06:06:45
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Felnik, gumik
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
[
7
]
8
9
10
11
12
13
14
...
555
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Felnik, gumik (Megtekintve 7307990 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #300 Dátum:
2004.06.03 csütörtök, 22:35:00 »
Idézetet írta: maffy - 2004.06.03 csütörtök, 22:17:00
Affene... pedig olvastam is amit Koris írt...azt hittem csak a magassága számít, a szélessége nem.
215/45-ös nincs véletlenül?
)
Ebből a méretből van többlet, ezért akciós most.
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #301 Dátum:
2004.06.03 csütörtök, 22:44:00 »
értem... átgondolom.
Lehet tudni, meddig?
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #302 Dátum:
2004.06.03 csütörtök, 22:51:00 »
Idézetet írta: maffy - 2004.06.03 csütörtök, 22:44:00
értem... átgondolom.
Lehet tudni, meddig?
nem tom
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #303 Dátum:
2004.06.03 csütörtök, 23:03:00 »
most aztán teljesen el tanácstalanodtam
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #304 Dátum:
2004.06.03 csütörtök, 23:12:00 »
Idézetet írta: maffy - 2004.06.03 csütörtök, 23:03:00
most aztán teljesen el tanácstalanodtam
Holnap hívjál fel: 20-95-71-101
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #305 Dátum:
2004.06.03 csütörtök, 23:15:00 »
Rendben. Köszönet. És sorry a problémázásért
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #306 Dátum:
2004.06.03 csütörtök, 23:39:00 »
Má bocsi, maffy, de sava-t én nem vennék, az nem egy nagy szám.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #307 Dátum:
2004.06.03 csütörtök, 23:55:00 »
Idézetet írta: Angel - 2004.06.03 csütörtök, 22:17:00
Nem Scratch, nem így van. Az alufelni valóban nem rozsdásodik, mert azt csak a vas csinálja, de a sós hólé megmarja az alufelnit, és foltos lesz, bemattul(hat). Ezért nem túl jó ötlet az alufelni télire.
Angel,
ott volt a
)) nevetés!
Én se tennék fel télre alut!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #308 Dátum:
2004.06.03 csütörtök, 23:58:00 »
Nem tudom már ki kérdezte, de megnéztem a gumikat, szóval 205/55 R16 -os van GOODYEAR, kb. 40-45e km van bennük.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #309 Dátum:
2004.06.04 péntek, 08:41:00 »
Idézetet írta: Angel - 2004.06.03 csütörtök, 23:39:00
Má bocsi, maffy, de sava-t én nem vennék, az nem egy nagy szám.
Angel! Nálam sem ez a fő célpont
))) így aztán lehet, hogy inkább elhalasztom a vásárlást.
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #310 Dátum:
2004.06.04 péntek, 09:43:00 »
Idézetet írta: maffy - 2004.06.03 csütörtök, 09:31:00
Csak kapkodom a fejem... és nem győzöm dícsérni a csapatot a haveroknak
Köszönöm mindenkinek.
Szabyk: a féknyereg már nekem is eszembe jutott éjszaka.
Curtis: köszönöm az elismerést, én is jobb szeretem ha örül, de sajnos túl drága egy ekkora gumi, ahhoz, hogy télre is ilyen legyen...és ha jól tudom a könnyűfémfelninek nem is tesz jót a téli sós latyak...és az enyém sajnos már most nem sérülésmentes. Persze át kell gondolni, hogy a kisebb gumi+felni olcsóbb-e. Most inkább egy jobb nyári kellene, legalább előre.
Azt nemtom mivel jött ki...de szerintem ezzel a 17"-os felnivel.
Maffy !
Lehet hogy gizdának fog hangzani, de a gumi az, ami megteremti a kapcsolatot az autó és az út között. Te meg az autóban ülsz, nem pedig az úton.
Ha már egyszer elkötelezted magad egy sportautó teljesítményű autó mellett, akárcsak én, akkor tudomásul kell venni, hogy a fajlagos fenntartási költségek magasabbak, r-go a gumi is drágább, mintha 14 coloson gurulna.
Javallom, hogy ne spórolj vele mert a 205 lóerő hamar lelöki az autót az útról, az meg nem 160k-s költség hanem annak sokszorosa.
Hála Szabyk-nak én egy hónapja cseréltem le fenti megfontolások alapján a majdnem új de nagyon gyenge minőségű Dayton gumimat és az egyébként és félig kopott Conti papucsokat Good F1-re és hidd el, hogy nem lehet zongorázni a különbséget, annyival jobb az érzés. Így nem is gondolkodom, hogy mehetek-e 230-at a pályán vagy sem.
Sava-t nem tennék az autóra, Fulda-ból pedig csak carat extremo-t de inkább valamit a nagyok közül(Pirelli, Bridgestone, Michelin, Conti, Good) mivel tényleg annyival jobbak.
Váltóméret vonatkozásában meg ne az autótípusok táblázatát nézd, hanem a váltóméretek táblázatát, ahol mm-ben is meg van adva a teljes kerékátmérő, ugyanis ez a fontos.
A gyári 215/45/17 626 mm, ezért olyat keress télire is ami közel van hozzá. A 2% ugyan irányadó de én nem tennék sem kissebet, sem nagyobat mint 5 mm.
Télire nekem 205/60/15 van ez 627 mm tehát majdnem tökéletes, és A többiek latyakról írt valós értekezéseivel szemben én alufelnin tartom, de ez merőben szépészeti ok, mivel ha már szép az autó nyáron, télen ne legyen szekér kinézete.
Tapasztalatból meg csatlakozom Curtis barátomhoz, hogy ha már St akkor ne legyen rajta matchbox kerék.
És ha nagyon kell akkor értekezz Szabykkal mert a levett de majdnem új és használható gumijaimat átruháztam rá, úgyhogy nála vannak ő rendelkezik vele.
Üdv:
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #311 Dátum:
2004.06.04 péntek, 10:02:00 »
Idézetet írta: peppin_old - 2004.06.04 péntek, 09:43:00
Maffy !
Lehet hogy gizdának fog hangzani, de a gumi az, ami megteremti a kapcsolatot az autó és az út között. Te meg az autóban ülsz, nem pedig az úton.
Ha már egyszer elkötelezted magad egy sportautó teljesítményű autó mellett, akárcsak én, akkor tudomásul kell venni, hogy a fajlagos fenntartási költségek magasabbak, r-go a gumi is drágább, mintha 14 coloson gurulna.
Javallom, hogy ne spórolj vele mert a 205 lóerő hamar lelöki az autót az útról, az meg nem 160k-s költség hanem annak sokszorosa.
Hála Szabyk-nak én egy hónapja cseréltem le fenti megfontolások alapján a majdnem új de nagyon gyenge minőségű Dayton gumimat és az egyébként és félig kopott Conti papucsokat Good F1-re és hidd el, hogy nem lehet zongorázni a különbséget, annyival jobb az érzés. Így nem is gondolkodom, hogy mehetek-e 230-at a pályán vagy sem.
Sava-t nem tennék az autóra, Fulda-ból pedig csak carat extremo-t de inkább valamit a nagyok közül(Pirelli, Bridgestone, Michelin, Conti, Good) mivel tényleg annyival jobbak.
Váltóméret vonatkozásában meg ne az autótípusok táblázatát nézd, hanem a váltóméretek táblázatát, ahol mm-ben is meg van adva a teljes kerékátmérő, ugyanis ez a fontos.
A gyári 215/45/17 626 mm, ezért olyat keress télire is ami közel van hozzá. A 2% ugyan irányadó de én nem tennék sem kissebet, sem nagyobat mint 5 mm.
Télire nekem 205/60/15 van ez 627 mm tehát majdnem tökéletes, és A többiek latyakról írt valós értekezéseivel szemben én alufelnin tartom, de ez merőben szépészeti ok, mivel ha már szép az autó nyáron, télen ne legyen szekér kinézete.
Tapasztalatból meg csatlakozom Curtis barátomhoz, hogy ha már St akkor ne legyen rajta matchbox kerék.
És ha nagyon kell akkor értekezz Szabykkal mert a levett de majdnem új és használható gumijaimat átruháztam rá, úgyhogy nála vannak ő rendelkezik vele.
Üdv:
Teljesen igazad van és azt is tudom, hogy egy ilyen autó fentartása is többe kerül, mint a Cordobáé
) A fene se venne Sava-t vagy Fulda-t, ha a prémium márkák is ennyibe kerülnének. A Curtis által talált Pirelli nagyon tetszik, valszeg nem véletlenül használják a Ferrarikhoz.
A "gondot" egyedül az okozza, hogy most nem tudok belőle négyet venni - pedig de nagyon szeretnék
- a méret miatt meg kettőt nem lehet.
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #312 Dátum:
2004.06.04 péntek, 12:33:00 »
Eldöntetett. Pirelli PZero Rosso Assimetric 225/45 ZR17. Köszönet Curtisnek és mindenkinek, aki segített a döntésben.
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #313 Dátum:
2004.06.04 péntek, 14:53:00 »
Hát én is csatlakozom peppinhez, és még annyi, hogy a cimborámnak volt 4 darab savaja, majd mind a 4 szálszakadásos lett 1 év alatt. Az a helyzet, hogy a 2-osztályú gumi nem való a mondeóra, hagyjuk meg a gyengébb márkáknak. A gumi pedig tényleg fontos, főleg, ha van egypár lovad is.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #314 Dátum:
2004.06.04 péntek, 15:44:00 »
Idézetet írta: Angel - 2004.06.04 péntek, 14:53:00
Hát én is csatlakozom peppinhez, és még annyi, hogy a cimborámnak volt 4 darab savaja, majd mind a 4 szálszakadásos lett 1 év alatt. Az a helyzet, hogy a 2-osztályú gumi nem való a mondeóra, hagyjuk meg a gyengébb márkáknak. A gumi pedig tényleg fontos, főleg, ha van egypár lovad is.
Csak anyagi vonzata miatt gondolkodtam rajta, de ez valóban egy "befektetés"..pláne nekem, aki évi 10-15 ezer km-t megyek
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #315 Dátum:
2004.06.04 péntek, 15:45:00 »
KERÉK VÁLTÓ MÉRETEK: FORD MONDEO MK I - MK II
Szélesség / Magasság Felni átmérő Kerék átmérő / cm Eltérés / cm
185 65 14 59,61 0
195 60 14 58,96 -0,65
195 55 15 59,55 -0,06
205 55 15 60,65 1,04
215 50 15 59,6 -0,01
225 50 15 60,6 0,99
205 45 16 59,09 -0,52
215 45 16 59,99 0,38
225 40 16 58,64 -0,97
225 45 16 60,89 1,28
205 40 17 59,58 -0,03
205 45 17 61,63 2,02
205 50 17 63,68 4,07
215 40 17 60,38 0,77
215 45 17 62,53 2,92
225 40 17 61,18 1,57
225 45 17 63,43 3,82
205 35 18 60,07 0,46
205 40 18 62,12 2,51
215 35 18 60,77 1,16
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #316 Dátum:
2004.06.04 péntek, 16:17:00 »
Idézetet írta: Zombi_old - 2004.06.04 péntek, 15:45:00
KERÉK VÁLTÓ MÉRETEK: FORD MONDEO MK I - MK II
Szélesség / Magasság Felni átmérő Kerék átmérő / cm Eltérés / cm
185 65 14 59,61 0
195 60 14 58,96 -0,65
195 55 15 59,55 -0,06
205 55 15 60,65 1,04
215 50 15 59,6 -0,01
225 50 15 60,6 0,99
205 45 16 59,09 -0,52
215 45 16 59,99 0,38
225 40 16 58,64 -0,97
225 45 16 60,89 1,28
205 40 17 59,58 -0,03
205 45 17 61,63 2,02
205 50 17 63,68 4,07
215 40 17 60,38 0,77
215 45 17 62,53 2,92
225 40 17 61,18 1,57
225 45 17 63,43 3,82
205 35 18 60,07 0,46
205 40 18 62,12 2,51
215 35 18 60,77 1,16
hianyzik a 195/60R15 es a 205/50R16
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #317 Dátum:
2004.06.04 péntek, 16:24:00 »
Laciba, en is akartem epp emliteni a 195/60R15-ot, sztem az is korrekt valtomeret
plane hogy nekem is az van
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #318 Dátum:
2004.06.05 szombat, 08:26:00 »
HI SCRATCH!
A gumit megnézted? Ja, ma elküldöm a képeket, cseréld már ki légyszi. (az autó 1998-as 2.5 V6)
Köszi....
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #319 Dátum:
2004.06.06 vasárnap, 00:08:00 »
Idézetet írta: r911_old - 2004.06.05 szombat, 08:26:00
HI SCRATCH!
A gumit megnézted? Ja, ma elküldöm a képeket, cseréld már ki légyszi. (az autó 1998-as 2.5 V6)
Köszi....
r911,
igen, megnéztem 205/55 R16 GOODYEAR, kb. 40-45e km lehet bennük.
Megkaptam a képeket, kicserélem, írok is vissza majd!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #320 Dátum:
2004.06.06 vasárnap, 19:55:00 »
A gumibolt táblázata szerint
http://www.gumibolt.hu/autotip/ford.htm
az ajánlott nyomás ST200 > 215/45R17 méretű abroncs esetén 2.6 és 2.8. A többihez képest ez elég magas érték. Szerintetek helyes?
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #321 Dátum:
2004.06.06 vasárnap, 20:04:00 »
Idézetet írta: maffy - 2004.06.06 vasárnap, 19:55:00
A gumibolt táblázata szerint
http://www.gumibolt.hu/autotip/ford.htm
az ajánlott nyomás ST200 > 215/45R17 méretű abroncs esetén 2.6 és 2.8. A többihez képest ez elég magas érték. Szerintetek helyes?
Ha full terheléssel vagy 230-al mész folyamatosan akkor igen.
Nekem ezeknél a méreteknél 2,3 2,4 jött be.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #322 Dátum:
2004.06.06 vasárnap, 20:05:00 »
Idézetet írta: koris1_old - 2004.06.06 vasárnap, 20:04:00
Ha full terheléssel vagy 230-al mész folyamatosan akkor igen.
Nekem ezeknél a méreteknél 2,3 2,4 jött be.
egyébként ez a gyári ajánlás isnagy terhelésnél:2,6-2,8
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #323 Dátum:
2004.06.06 vasárnap, 21:25:00 »
Idézetet írta: koris1_old - 2004.06.06 vasárnap, 20:04:00
Ha full terheléssel vagy 230-al mész folyamatosan akkor igen.
Nekem ezeknél a méreteknél 2,3 2,4 jött be.
Köszönöm. 2.3 elől, 2.4 hátul? Mindig azt hittem, hogy a motor súlya miatt elől kell a több
((
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #324 Dátum:
2004.06.06 vasárnap, 22:38:00 »
Idézetet írta: maffy - 2004.06.06 vasárnap, 21:25:00
Köszönöm. 2.3 elől, 2.4 hátul? Mindig azt hittem, hogy a motor súlya miatt elől kell a több
((
Nekem mondjuk szokott hátul motyó lenni rendesen.Akkor nyomd 2,3-2,3 ra ha üresen mész.
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #325 Dátum:
2004.06.07 hétfő, 00:29:00 »
ok...én valóban javarészt egyedül és szinte üres csomagtartóval járok... thanx
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #326 Dátum:
2004.06.07 hétfő, 09:05:00 »
Idézetet írta: Laciba_old - 2004.06.04 péntek, 16:17:00
hianyzik a 195/60R15 es a 205/50R16
A 195/60-15 átmérőben 2,54 cm-rel nagyobb mint a 185/65-14.
A 205/50-16 pedíg 2,18 cm-rel nagyobb !
Üdv zombi
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #327 Dátum:
2004.06.07 hétfő, 09:28:00 »
Idézetet írta: Zombi_old - 2004.06.07 hétfő, 09:05:00
A 195/60-15 átmérőben 2,54 cm-rel nagyobb mint a 185/65-14.
A 205/50-16 pedíg 2,18 cm-rel nagyobb !
Üdv zombi
Ezért fér bele a váltóméret kategóriába!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #328 Dátum:
2004.06.07 hétfő, 16:44:00 »
Curtis! Isteni a gumi! Mármint a Pirelli...a kerekeken!
Tapad, mint az állat. Köszönöm.
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #329 Dátum:
2004.06.08 kedd, 00:18:00 »
Idézetet írta: maffy - 2004.06.07 hétfő, 16:44:00
Curtis! Isteni a gumi! Mármint a Pirelli...a kerekeken!
Tapad, mint az állat. Köszönöm.
maffy,
akárcsak a Ferrari!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Maffy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5378
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #330 Dátum:
2004.06.08 kedd, 09:18:00 »
Idézetet írta: Scratch - 2004.06.08 kedd, 00:18:00
maffy,
akárcsak a Ferrari!
Hááát... ollant még nem vezettem... de ahogy Peppin is mondta, zongárni (sem) lehet a különbséget. Most néztem csak meg, milyen gumik voltak rajta eddig: TeamStar
Naplózva
Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #331 Dátum:
2004.06.08 kedd, 19:52:00 »
Hello!
A 195/65 R15-ös gumiró miért nem irogáltok soha?
Talán olyat nem lehet felrakni a mondira?
Az enyémen olyan van. Talán le kéne cserélnem?
??
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #332 Dátum:
2004.06.08 kedd, 20:39:00 »
Idézetet írta: Dometic_old - 2004.06.08 kedd, 19:52:00
Hello!
A 195/65 R15-ös gumiró miért nem irogáltok soha?
Talán olyat nem lehet felrakni a mondira?
Az enyémen olyan van. Talán le kéne cserélnem?
??
Szia Dometic!
Nincs vele semmi gond, kissé magasabb, csal a km-órád. De ha legközelebb cserélsz, maradj a /60-nál. Azért nem írnak róla, mert a "menő" a vékony gumi, üljél be egyszer egy ilyen sínautóba és nem fogsz sírni utánna. (Ez jó kétértelmű lett, most már hagyom így.) A kérdés, hogy a rendszered 14 vagy 15 collos-e és hogy nem ér-e bele valahol nagyon valamibe. Ha bekukkantasz és valahol tiszta a kerék körül, akkor ott ugráskor, forduláskor, terheléskor beleér a kaszniba. Az nem egészséges a guminak sem és neked sem.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #333 Dátum:
2004.06.08 kedd, 22:00:00 »
Idézetet írta: ND_old - 2004.06.08 kedd, 20:39:00
Szia Dometic!
Nincs vele semmi gond, kissé magasabb, csal a km-órád. De ha legközelebb cserélsz, maradj a /60-nál. Azért nem írnak róla, mert a "menő" a vékony gumi, üljél be egyszer egy ilyen sínautóba és nem fogsz sírni utánna. (Ez jó kétértelmű lett, most már hagyom így.) A kérdés, hogy a rendszered 14 vagy 15 collos-e és hogy nem ér-e bele valahol nagyon valamibe. Ha bekukkantasz és valahol tiszta a kerék körül, akkor ott ugráskor, forduláskor, terheléskor beleér a kaszniba. Az nem egészséges a guminak sem és neked sem.
Üdv ND
Eddig még nem észleltem rendelenességet. De majd jobban szemügyre veszem.
Thanks!
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #334 Dátum:
2004.06.08 kedd, 22:29:00 »
amugy most nekem is 195/65 gumik vannak nyariba mert ilyen volt rajta, eleg jok meg es nem volt folos penzem ujakat venni. a teleszkopokon en is lattam "tiszta" reszeket, de azt nem tartottam normalisnka, hogy ott erjen hozza a kerek, mert a 195 elmeletileg normalis meret. nem !?
lehet vmikor regebb szelesebb gumi lehetett rajta !?
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #335 Dátum:
2004.06.09 szerda, 07:57:00 »
Idézetet írta: puki_old - 2004.06.08 kedd, 22:29:00
amugy most nekem is 195/65 gumik vannak nyariba mert ilyen volt rajta, eleg jok meg es nem volt folos penzem ujakat venni. a teleszkopokon en is lattam "tiszta" reszeket, de azt nem tartottam normalisnka, hogy ott erjen hozza a kerek, mert a 195 elmeletileg normalis meret. nem !?
lehet vmikor regebb szelesebb gumi lehetett rajta !?
Szia Puki!
A 195/60/15 (ha azzal jött ki a kocsi) 615 mm magasság tartozik, a 195/65/15 pedig 635 mm-t jelent. Tehát kettő cm a különbség. A tiszta részekből van ami „normális” is lehet a gumi méretéből kifolyólag pl forduláskor elöl bent elérheti kasznit, teljes kitekeréskor. De a lengőkar szilentjeinek kopása által engedett plusz mozgások is jelezhetik így a hibát. Ha csak tiszta, akkor figyelmeztetés, ha már fém tiszta csíkot látsz, akkor riadó. A mostani tisztaságot, a mostani gumid takarítja.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #336 Dátum:
2004.06.09 szerda, 09:35:00 »
Hello ND!
Ha a gyárilag 185/60 R14-es kereket cseréltem a már említett 195/65 R15-re, akkor ha 100-t mutat az óra akkor 110-el, 200 helyett meg 220-al megyek
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22910
Vót...
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #337 Dátum:
2004.06.09 szerda, 09:52:00 »
Idézetet írta: Dometic_old - 2004.06.09 szerda, 09:35:00
Hello ND!
Ha a gyárilag 185/60 R14-es kereket cseréltem a már említett 195/65 R15-re, akkor ha 100-t mutat az óra akkor 110-el, 200 helyett meg 220-al megyek
Sztem ilyenkor alacsonyabb sebességnél nem csal annyit, mint a magasabb sebességnél!
Tisztelettel!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #338 Dátum:
2004.06.09 szerda, 11:44:00 »
ND,
az az erdekes, hogy ahol most "tisztat latok", az nem a kasztni maga, hanem a teleszkop oldala ...
szoval nem egy olyan hely , amit kanayarodaskor erhet el, mert gyakorlatilag a kerek "kozepenel" van ....
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #339 Dátum:
2004.06.09 szerda, 15:36:00 »
Idézetet írta: Dometic_old - 2004.06.09 szerda, 09:35:00
Hello ND!
Ha a gyárilag 185/60 R14-es kereket cseréltem a már említett 195/65 R15-re, akkor ha 100-t mutat az óra akkor 110-el, 200 helyett meg 220-al megyek
Szia Dometic!
Ez a kisebb-nagyobb gumi sebesség a kocsi esetén való kiszámolása elméletileg nem bonyolult, de nem lehet átültetni a gyakorlatba. Inkább csak ökölszabály jelleggel lehet megállapítani, hogy a kisebb átmérőjű gumi magasabb sebességet eredményez a kilométerórán, míg a magasabb gumi kisebbet. A kisebb gumi többet fordul, többet kopik, a nagyobb gumi kevesebbet. Nagyon elnagyolva.
Az arány kiszámolásához képzeld el az előírás szerinti gumi (amihez a km óra „áttételét” kalibrálták) és az eltérő gumit kerületükön összeérintve működtetnéd (természetesen nem a kocsin). A két gumi kerületi sebessége megegyezik ekkor, ami eltérő a sugaruk és a szögsebességük (de ezek szorzata állandó guminként, ami a kerületi sebességet adja, ami most azonos). Ha az egyenlet két oldalát nézzük:
Optimális sugár x optimális szögsebesség = másik sugár x másik szögsebesség
ezt értelmezve, látható hogy fordított az arányosság. A sugarakat tudod (pl 195/60/15 – 615/2, 195/55/15 – 595/2) optimális szögsebességet vegyük 100-ra és láthatod, hogy ha kisebb a gumi akkor a másik szögsebesség nagyobb lesz. (103.3). Hülyén fogalmazva Te a kerületi sebességgel közlekedsz, az óra meg a szögsebességből kalkulál.
Ha a gyárilag 185/60 R14-es kereket cseréltem a már említett 195/65 R15-re, akkor ha 100-t mutat az óra akkor 110-el, 200 helyett meg 220-al megyek - írtad. Az előírásos (számodra) 578mm helyett 635 mm-en közlekedsz, felfelé tértél el, tehát kisebb lesz a szögsebességed , 100-at mutat 91-el haladsz. Az arány elvileg lineáris lenne ez alapján de a motor nyomaték görbéje, a légellenállás és még sok minden torzítja ezt. Szeretném bizonyítani, hogy okfejtésem erősen elvi, mivel a 195/60/15 optimális helyett nekem 195/55/15 volt fent, ami két cm-eltérés lefelé és amikor a padon mérték 74-el mentem, az óra 80-t mutatott. A gyakorlati hányados és az elméleti között nincs egyezés, sajnálom. De legalább soha többet nem kérdezel tőlem ilyeneket ;-)), csak olyan eccerűt, amire igen nem a válasz.
Szívesen tovább dobnám a kérdést Lacibának, hogy járja körül a tőle szokott alapossággal.
Üdv ND
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #340 Dátum:
2004.06.09 szerda, 16:06:00 »
Idézetet írta: Dometic_old - 2004.06.09 szerda, 09:35:00
Hello ND!
Ha a gyárilag 185/60 R14-es kereket cseréltem a már említett 195/65 R15-re, akkor ha 100-t mutat az óra akkor 110-el, 200 helyett meg 220-al megyek
Szia Dometic!
A téma magvát érintve kikaptam egy pár sort Houdek Zoltán úr írásából (engedélye nélkül, úgy hogy ne árulkodjatok), úgy gondolom tudja mit besszél.
„Csökkenő kerékátmérő esetén jobban gyorsul az autó, de esetleg többet fog fogyasztani, és erősen csökken a végsebesség (versenyeken ajánlatos). Nagyobb kerékátmérő: gyorsulás romlik, végsebesség és gazdaságosság javul: hosszú útra autópályára érdemes. Városi közlekedésnél maradjunk az eredeti kerékátmérő mellett. Mindenesetre: minél "peresebb" egy gumi (azaz a per érték minél kisebb), annál stabilabb az autó, és kicsit a rugózási komforton is érezhető ez. (Keményebb). Az oldalirányú kúszás kanyarban erősen csökken (pozitívum!). Még pár szó a gumi szélességéről: minél szélesebb gumi van ugyanazon a felnin, annál jobban csúszik oldalra. A keskeny gumi ugyanis úgy felfeszül, hogy nem tud oldalra mozdulni.”
Üdv ND
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #341 Dátum:
2004.06.09 szerda, 16:39:00 »
ND,
Ezt még Öveges Professzor sem tudta volna szebben elmagyarázni !
Üdv. Zombi
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #342 Dátum:
2004.06.09 szerda, 17:13:00 »
Szia ND
Jó az okfejtésed,de nem tudom hogy véletlenűl vagy direkt írtál hülyeséget a végen.Amit írtál,azerint mérték az autót,tehát úgy igaz ahogy van :91-et mutat az óra akkor 100-al mész ha nagyobb gumit raksz fel.
Egyébként a sebbeséget nem azzal az értékkel kell számolni amit a gumibolton adnak meg , mert létezik egy úgynevezet gördülési sugár ami abból adódik hogy a gumi a súly alatt benyomodik és még azt is figyelembe veszik hogy gördülés közben a gumi kicsit csúszik. Ezért két azonos méretü guminál is lehetnek eltérések. Amúgy olyan kicsik az eltérés a km órán hogy egy két méret eltérésnél nincs értelme számolkatni.(Még a radarnak is nagyobb a hiba tűrése)
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #343 Dátum:
2004.06.09 szerda, 18:08:00 »
Idézetet írta: fegyu_old - 2004.06.09 szerda, 17:13:00
Szia ND
Jó az okfejtésed,de nem tudom hogy véletlenűl vagy direkt írtál hülyeséget a végen.Amit írtál,azerint mérték az autót,tehát úgy igaz ahogy van :91-et mutat az óra akkor 100-al mész ha nagyobb gumit raksz fel.
Egyébként a sebbeséget nem azzal az értékkel kell számolni amit a gumibolton adnak meg , mert létezik egy úgynevezet gördülési sugár ami abból adódik hogy a gumi a súly alatt benyomodik és még azt is figyelembe veszik hogy gördülés közben a gumi kicsit csúszik. Ezért két azonos méretü guminál is lehetnek eltérések. Amúgy olyan kicsik az eltérés a km órán hogy egy két méret eltérésnél nincs értelme számolkatni.(Még a radarnak is nagyobb a hiba tűrése)
Szia Fegyu!
Tudom istenkísértés egy gumissal vitatkozni gumi témában, de mint mondtad Te is sok tényező befolyásolja mennyi az annyi. Tavaly már csörtéztünk a témában Joe-val, véleménye szerint : 150-nél 154 lehet az eltérés és az óra pontosságát hibáztatta. Akkor is a saját tapasztalatomból indultam ki:
Nekem 80 km/h-t mutatott az óra 195/55R15 gumival, közben 74 km/h-val ballagtam, ezt eredményezte a 2 cm különbség lefelé. Feltettem az előírt 195/60R15-t és pontos mint egy Doxa!!! (80 km-es távon nincs 100m eltérés). Amikor megvettem a kocsit a DCT vizsgálaton számítógépes pad mérte ki a fenti eltérést. A hibáról hivatalos papírom is van valahol.
Miután korrigáltam a megfelelő méretre az M7-n 80 km-es távon mértem távolsági hibát és az M0-ás óránál többször megmértem külső és belső sávban is a kilométerórát. Mértem a rosszat is és a jót is. Most pontos!!! Mindezt a téligumival is végig csináltam. Télire 185/70R14-t tettem fel (616mm) ami az én esetemben a gyári 195/60R15 mérettől csak 1mm eltérés. Gumi márka kereséskor a 70-es per érték megkötött, de volt egy elgondolásom.
Na most jön a kutya, aki már el van ásva valahová, mert, ha a kicsire siet a vekker, akkor a nagyra késik. Vagy ki tudja?
Tán megint kiabálnék: LACIBÁ hogyan megy be az elefánt az oroszlán barlangjába?
Üdv ND
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #344 Dátum:
2004.06.09 szerda, 18:21:00 »
Hát én is ezt mondom!
Nézd meg az adatokat.
Te írtad rosszul a 380-as hozzászólásban.Én csak azt javítottam ki.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #345 Dátum:
2004.06.09 szerda, 18:53:00 »
Idézetet írta: fegyu_old - 2004.06.09 szerda, 18:21:00
Hát én is ezt mondom!
Nézd meg az adatokat.
Te írtad rosszul a 380-as hozzászólásban.Én csak azt javítottam ki.
Szia Fegyu!
Elbeszélgetünk egymás mellett valahogy.
A trafipax-ok hibaszázalékát említetted. Ami 1-2 % körül van típustól és mérési elvtől függően! A Külső Szilágyi úton randalirozó Light Fáma trafival 3km/h fölött megállítanak már. Mérésére jellemző 3-1800 méter ±0,2 méteres pontossággal. 8-320 km/h között mér, pontossága ±2 km/h, (persze ez nem az egész tartományra vonatkozik, lent kicsi, fent nagyobb) a mérés átlagos ideje 0,3 másodperc 100 km/h-nál. A bajaiak nagy bánatára ha jól emlékszem ott is ilyennel mérnek. Képzeld el másfél kilométerről látnak, mérnek! A szuper radarelhárító rendszerek meg csak 60 méterről vállalnak be hárítást, persze királyfik mindig voltak és lesznek. Egyébként ezek a berendezések hitelesítve vannak rendszeresen, tekintettel arra, hogy a mérése alapján történik a hatósági intézkedés. Szóval jó lenne tudni, mennyi az annyi. Dometic, aki feltette a kérdést 57 mm-rel tért el az eredeti 14-s rendszertől. Csak azt tudom mondani neki, hogy egyelőre kerülje a Külső Szilágyi utat, amíg nem tudja mennyi az annyi.
Dometic javaslom gurulj el az M0-on lévő mérő alatt 70-nel és mérd meg magadat, én már néztem 110-nél is, de azt nem ajánlom, mert 80 a megengedett.
Üdv ND
Ui.: a kereszteződésekben lévő fényképezőgépes hír kacsa!
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #346 Dátum:
2004.06.09 szerda, 20:16:00 »
Idézetet írta: ND_old - 2004.06.09 szerda, 18:53:00
Szia Fegyu!
Elbeszélgetünk egymás mellett valahogy.
A trafipax-ok hibaszázalékát említetted. Ami 1-2 % körül van típustól és mérési elvtől függően! A Külső Szilágyi úton randalirozó Light Fáma trafival 3km/h fölött megállítanak már. Mérésére jellemző 3-1800 méter ±0,2 méteres pontossággal. 8-320 km/h között mér, pontossága ±2 km/h, (persze ez nem az egész tartományra vonatkozik, lent kicsi, fent nagyobb) a mérés átlagos ideje 0,3 másodperc 100 km/h-nál. A bajaiak nagy bánatára ha jól emlékszem ott is ilyennel mérnek. Képzeld el másfél kilométerről látnak, mérnek! A szuper radarelhárító rendszerek meg csak 60 méterről vállalnak be hárítást, persze királyfik mindig voltak és lesznek. Egyébként ezek a berendezések hitelesítve vannak rendszeresen, tekintettel arra, hogy a mérése alapján történik a hatósági intézkedés. Szóval jó lenne tudni, mennyi az annyi. Dometic, aki feltette a kérdést 57 mm-rel tért el az eredeti 14-s rendszertől. Csak azt tudom mondani neki, hogy egyelőre kerülje a Külső Szilágyi utat, amíg nem tudja mennyi az annyi.
Dometic javaslom gurulj el az M0-on lévő mérő alatt 70-nel és mérd meg magadat, én már néztem 110-nél is, de azt nem ajánlom, mert 80 a megengedett.
Üdv ND
Ui.: a kereszteződésekben lévő fényképezőgépes hír kacsa!
ND
M0-án az sosem mért jól.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #347 Dátum:
2004.06.09 szerda, 21:51:00 »
Idézetet írta: koris1_old - 2004.06.09 szerda, 20:16:00
ND
M0-án az sosem mért jól.
Szia Koris!
Rajtam kivül mások is mérték és okés volt eddig. Elrontottad?
Üdv ND
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #348 Dátum:
2004.06.09 szerda, 22:01:00 »
Idézetet írta: ND_old - 2004.06.09 szerda, 18:08:00
Szia Fegyu!
Tudom istenkísértés egy gumissal vitatkozni gumi témában, de mint mondtad Te is sok tényező befolyásolja mennyi az annyi. Tavaly már csörtéztünk a témában Joe-val, véleménye szerint : 150-nél 154 lehet az eltérés és az óra pontosságát hibáztatta. Akkor is a saját tapasztalatomból indultam ki:
Nekem 80 km/h-t mutatott az óra 195/55R15 gumival, közben 74 km/h-val ballagtam, ezt eredményezte a 2 cm különbség lefelé. Feltettem az előírt 195/60R15-t és pontos mint egy Doxa!!! (80 km-es távon nincs 100m eltérés). Amikor megvettem a kocsit a DCT vizsgálaton számítógépes pad mérte ki a fenti eltérést. A hibáról hivatalos papírom is van valahol.
Miután korrigáltam a megfelelő méretre az M7-n 80 km-es távon mértem távolsági hibát és az M0-ás óránál többször megmértem külső és belső sávban is a kilométerórát. Mértem a rosszat is és a jót is. Most pontos!!! Mindezt a téligumival is végig csináltam. Télire 185/70R14-t tettem fel (616mm) ami az én esetemben a gyári 195/60R15 mérettől csak 1mm eltérés. Gumi márka kereséskor a 70-es per érték megkötött, de volt egy elgondolásom.
Na most jön a kutya, aki már el van ásva valahová, mert, ha a kicsire siet a vekker, akkor a nagyra késik. Vagy ki tudja?
Tán megint kiabálnék: LACIBÁ hogyan megy be az elefánt az oroszlán barlangjába?
Üdv ND
Megszolitattam, itt vagyok.
Fegyunak igaza van abban, hogy a 100-at mutat 91-el megy pont forditva vagyon, amit helyesen le is vezet ND, csak rosszul irta
Nekem a regi kocsimon 195/60R15 nyari, es 185/65R14 teli volt. Az elobbivel az ora pontos volt (+/- 1km/h), ezt onnan tudom, hogy bemertek szervizben is ahol kulon figyelmeztettek, hogy amikor 80-nal megy a jarmu, akkor csak 79-et mutat az oram. A GPS-em is pontosan azt mutatta amit az ora, valamint forgalomban is lattam sebessegmerot ami szinten jelezte a sebesseget. Ebbol a 3-bol en tenyleg elhiszem, hogy azzal a gumival nem csalt legfeljebb elenyeszoen az ora. A kisebb atmeroju teli gumival mar volt kulonbozes mint GPS-sel mind a forgalmi merovel, a pontos szazalekra mar nem emlekszem.
Mindenesetre az excel sheet amit csinaltam RPM/sebesseg osszevetesere tartalmazza a kerekmeretet is, azaz a kulonbozo kerekmeretek eseten ki lehet szamolni egyszeruen, hogy mennyi a szazalekos elteres. Azt viszont, hogy mennyi is az annyi valojaban celszeru sik egyenes uton mondjuk egy GPS-sel is lemerni.
Houdek Zoltan Ur velemenyet nem osztom 100%-osan.
Abban igaza van, hogy nagyobb atmero eseten ugyanakkora fordulatszamhoz nagyobb sebesseg tartozik, azt viszont nem veszi figyelembe, hogy ezek a kocsik a vegsebesseguket egy olyan sebessegfokozat (5.) erik el, ahol a motor nem kepes teljes teljesitmenytartomanyaban kiporogni.
A regi MKI2.0 geppel probaltam ki egyszer KKFegyhaza es Kmet kozott mit bir menni a fentebb emlitett nyari gumikkal. Az ora szerint valahol 197 korul lehetett, a GPS szerint a csucs amit elertem 199.5 volt. Az ehhez tartozo fordulatszam valahol 5600-5700 kozott lehetett, pontosan nem emlekszem, de biztos alatta volt a csucsteljesitmenyhez tartozo fordulatszamnak.
Teli gumikkal soha nem mertem meg a csucsot egyreszt mert nem voltam ugy, hogy egyedul mentem masreszt T-s gumik voltak azok csak es igy nem akartam kockaztatni. Azonban gyanitom, hogy a vegsebesseg nagyobb lett volna, ugyanis a 200km/h-hoz tartozo fordulatszam a kisebb gumi eseten 5650 helyett 5800 felett lett volna, azaz nagyobb teljesitmenyt birt volna leadni a motor, tehat meg talan olyan 3-5km/h-val tobbet is birt volna (nem az ora szerint, mert az egyertelmu, hanem ugyanugy GPS-sel merve).
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #349 Dátum:
2004.06.09 szerda, 22:08:00 »
Idézetet írta: Laciba_old - 2004.06.09 szerda, 22:01:00
Megszolitattam, itt vagyok.
Fegyunak igaza van abban, hogy a 100-at mutat 91-el megy pont forditva vagyon, amit helyesen le is vezet ND, csak rosszul irta
Nekem a regi kocsimon 195/60R15 nyari, es 185/65R14 teli volt. Az elobbivel az ora pontos volt (+/- 1km/h), ezt onnan tudom, hogy bemertek szervizben is ahol kulon figyelmeztettek, hogy amikor 80-nal megy a jarmu, akkor csak 79-et mutat az oram. A GPS-em is pontosan azt mutatta amit az ora, valamint forgalomban is lattam sebessegmerot ami szinten jelezte a sebesseget. Ebbol a 3-bol en tenyleg elhiszem, hogy azzal a gumival nem csalt legfeljebb elenyeszoen az ora. A kisebb atmeroju teli gumival mar volt kulonbozes mint GPS-sel mind a forgalmi merovel, a pontos szazalekra mar nem emlekszem.
Mindenesetre az excel sheet amit csinaltam RPM/sebesseg osszevetesere tartalmazza a kerekmeretet is, azaz a kulonbozo kerekmeretek eseten ki lehet szamolni egyszeruen, hogy mennyi a szazalekos elteres. Azt viszont, hogy mennyi is az annyi valojaban celszeru sik egyenes uton mondjuk egy GPS-sel is lemerni.
Houdek Zoltan Ur velemenyet nem osztom 100%-osan.
Abban igaza van, hogy nagyobb atmero eseten ugyanakkora fordulatszamhoz nagyobb sebesseg tartozik, azt viszont nem veszi figyelembe, hogy ezek a kocsik a vegsebesseguket egy olyan sebessegfokozat (5.) erik el, ahol a motor nem kepes teljes teljesitmenytartomanyaban kiporogni.
A regi MKI2.0 geppel probaltam ki egyszer KKFegyhaza es Kmet kozott mit bir menni a fentebb emlitett nyari gumikkal. Az ora szerint valahol 197 korul lehetett, a GPS szerint a csucs amit elertem 199.5 volt. Az ehhez tartozo fordulatszam valahol 5600-5700 kozott lehetett, pontosan nem emlekszem, de biztos alatta volt a csucsteljesitmenyhez tartozo fordulatszamnak.
Teli gumikkal soha nem mertem meg a csucsot egyreszt mert nem voltam ugy, hogy egyedul mentem masreszt T-s gumik voltak azok csak es igy nem akartam kockaztatni. Azonban gyanitom, hogy a vegsebesseg nagyobb lett volna, ugyanis a 200km/h-hoz tartozo fordulatszam a kisebb gumi eseten 5650 helyett 5800 felett lett volna, azaz nagyobb teljesitmenyt birt volna leadni a motor, tehat meg talan olyan 3-5km/h-val tobbet is birt volna (nem az ora szerint, mert az egyertelmu, hanem ugyanugy GPS-sel merve).
Meg annyit, hogy Fegyu altal emlitett valos gordulesi sugar annal jobban kozeliti meg az idealis erteket minel peresebb a gumi, ugyanis a peresebb gumik oldalkarkasza altalaban kemenyebb igy kevesbbe deformalodik.
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
[
7
]
8
9
10
11
12
13
14
...
555
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ