Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 05:08:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 240 241 242 243 244 245 246 [247] 248 249 250 251 252 253 254 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7295668 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
Nyiri
Vendég
« Új hozzászólás #12300 Dátum: 2010.04.08 csütörtök, 15:37:00 »

Nekem olyan volt, hogy elnyalta az egyik kerékőrt és akkor egy jókora fogóval ráfogott az ember a kerékőrre és lecsavarta.

Már a kész a kocsi. Tőcsavart cseréltünk. Másképp nem ment. Szément teljesen és sehol nem lehetett ráfogni.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12301 Dátum: 2010.04.08 csütörtök, 17:52:51 »


235/45/17?  vigyor3

Este írom az árakat.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12302 Dátum: 2010.04.08 csütörtök, 17:58:13 »

225/40 R18 ?
Hankook?

Jézusom, mit tudsz a Hankookról, amit én nem? :-)

A Hankook tipikus másodvonalbeli gumi, a hazai gyártókapacitás ellenére elég béna kereskedelmi képviselettel, a mi piacainkon pedig abszolút "futottak még" kategória. Ez annyit jelent, hogy valószínűleg előbb lesz a prémium márkákból jobb ajánlat, mint a Hankook-ból :-)

Este ebben a méretben is adok árakat.

(Bár szerintem egy Mondira erős túlzás a 18-as felni...)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #12303 Dátum: 2010.04.08 csütörtök, 18:57:13 »

nincs egy komplett árlistád?
ha van nekem elküldhetednéd.... worship
Naplózva
teo
Vendég
« Új hozzászólás #12304 Dátum: 2010.04.08 csütörtök, 19:59:27 »

Jézusom, mit tudsz a Hankookról, amit én nem? :-)

A Hankook tipikus másodvonalbeli gumi, a hazai gyártókapacitás ellenére elég béna kereskedelmi képviselettel, a mi piacainkon pedig abszolút "futottak még" kategória. Ez annyit jelent, hogy valószínűleg előbb lesz a prémium márkákból jobb ajánlat, mint a Hankook-ból :-)

Este ebben a méretben is adok árakat.

(Bár szerintem egy Mondira erős túlzás a 18-as felni...)

Teszt szerint az egyik modell elég jónak van minősítve (pontozva). Árlistádat látva - remélem, tátott szájjal - szívesen választok a prémium márkák közül.  vigyor3
A 18-as felni széria.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #12305 Dátum: 2010.04.08 csütörtök, 20:20:14 »

Sziasztok!

A múltkorjában téma volt: kopottabb gumikat előre vagy hátra?
Találtam egy cikket:
http://automenedzser.hu/tanacsok/20100407_teli_gumi_nyari_gumi.aspx

Üdv: wave
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12306 Dátum: 2010.04.09 péntek, 10:41:07 »

nincs egy komplett árlistád?
ha van nekem elküldhetednéd.... worship

Van komplett árlistám, de attól nem lennél boldog :-)

Olyan gumikat szeretek ajánlani, ami éppen elérhető, raktáron van. Hiába bombajó az ára a Tsitsamitsu X1 guminak, ha égen-földön nem lehet beszerezni. Ami nincs, az mindig olcsó :-)

Azért megy az ajánlatadás lassan a ritka méretekben, mert három-négy helyről kell beszedni a raktárkészleteket.

De ami késik, az nem múlik, estére itt lesznek az árak, de mostmártényleg :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12307 Dátum: 2010.04.09 péntek, 10:52:31 »

Teszt szerint az egyik modell elég jónak van minősítve (pontozva).

Az utóbbi időben tényleg jönnek fel a koreaiak, az autóikon egyértelműen látszik. Mostanában a Kumho és a Hankook gumik is jól szerepelnek a teszteken.

Nekem is Samsung telefonom van :-)

Azért a gumikkal még óvatos lennék. Elsősorban a márkaháttér aggaszt: garanciális ügyintézés, esetleges pótlások. Mi főleg flottákkal dolgozunk, ezért ezek számunkra nagyon lényeges kérdések. Amíg nem megnyugtató ez a helyzet, addig nem szereljük őket, és addig nincs is saját tapasztalatunk velük.

Az új Fiesták Hankook gumikon jönnek ki :-)

Válasz
Árlistádat látva - remélem, tátott szájjal - szívesen választok a prémium márkák közül.  vigyor3


Az ilyen nagy gumikat külföldről hozzuk, és ez kicsit lelassítja a kommunikációt.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12308 Dátum: 2010.04.09 péntek, 11:05:52 »

A 18-as felni széria.

Tudom én azt, de attól még nem tartom különösebben jó ötletnek.

Egyetlen előnye, hogy jól néz ki, hátránya viszont számos, a drága gumitól, a pattogós rugózásig, a futómű magasabb terheléséig...  rinya
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #12309 Dátum: 2010.04.09 péntek, 11:09:11 »

Tudom én azt, de attól még nem tartom különösebben jó ötletnek.

Egyetlen előnye, hogy jól néz ki, hátránya viszont számos, a drága gumitól, a pattogós rugózásig, a futómű magasabb terheléséig...  rinya

mk4-es mondeón pl. szerintem bőven elfér a 18 collos felni... mk3-asra meg bőven elég a 17-es...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #12310 Dátum: 2010.04.09 péntek, 14:42:42 »

mk4-es mondeón pl. szerintem bőven elfér a 18 collos felni... mk3-asra meg bőven elég a 17-es...  vigyor3

Mk3-on is elfér a 18-as, de mindek? Nekem 17-es van gyárilag, de én ezt is feleslegesnek tartom. Sokkal jobban örülnék ha 16-os lenne.
Pestre nem való peres gumi, ide ballonos kerék kell...
Azon is agyalok, hogy mi lenne, ha 205/55R17-et vennék.
Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #12311 Dátum: 2010.04.09 péntek, 20:13:45 »

Én 18-as kerekeket használok és nem érzem, hogy annyival pattogósabb lenne a 16-hoz képest.
Évi 80-120ezer km-t megyek és eddig csak jó tapasztalatom volt a 18-as kerekekkel.Az autó jobb a kanyarokban...
Amit hátránynak tudok felhozni, hogy a nyomvályú egy kicsit jobban megvezeti az autót.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #12312 Dátum: 2010.04.09 péntek, 20:48:19 »

Mk3-on is elfér a 18-as, de mindek? Nekem 17-es van gyárilag, de én ezt is feleslegesnek tartom. Sokkal jobban örülnék ha 16-os lenne.
Pestre nem való peres gumi, ide ballonos kerék kell...
Azon is agyalok, hogy mi lenne, ha 205/55R17-et vennék.
Egyetértek, én is használtam már 16-17-18 collos kerékkel az autómat, de a 16-ossal a legjobb, és nem csak a rugózás(kényelem) miatt, valahogy olyan érzése van az embernek, hogy ahhoz a futóműhöz, az a méretű kerék való...a nagyobbak már kényszer...mikor a 18-asok voltak fent, utáltam vezetni az autómat...teljesen bénává tette az amúgy kiválló futóművet, rángatta a kormányt, nehezebb volt a kormány, esőben a szélesség miatt nem tapadt normálisan, rázott....katasztrófa!
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #12313 Dátum: 2010.04.09 péntek, 21:19:44 »

Egyetértek, én is használtam már 16-17-18 collos kerékkel az autómat, de a 16-ossal a legjobb, és nem csak a rugózás(kényelem) miatt, valahogy olyan érzése van az embernek, hogy ahhoz a futóműhöz, az a méretű kerék való...a nagyobbak már kényszer...mikor a 18-asok voltak fent, utáltam vezetni az autómat...teljesen bénává tette az amúgy kiválló futóművet, rángatta a kormányt, nehezebb volt a kormány, esőben a szélesség miatt nem tapadt normálisan, rázott....katasztrófa!
Én is be voltam zsongva a 18"...De lebeszéltek róla, így marad a jól bevált 16"-os.
Ja és talán megoldódni látszik a rejtélyes futómű hang jelenség, nem csapágy, nem felni, gumi, hanem a teleszkóp halt be. A szaki szerint a vizsgán 30% alatt megbukik a kocsi, de a mért adat szerint nekem 11%. Azonnali csere  szomoru1
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #12314 Dátum: 2010.04.10 szombat, 14:30:11 »

vettem használtan 4 michelin energy E3A gumit. 91H-s van valakinek tapasztalata velük?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12315 Dátum: 2010.04.10 szombat, 16:02:48 »

vettem használtan 4 michelin energy E3A gumit. 91H-s van valakinek tapasztalata velük?

Nekem pár éve volt ilyen, az egyik szálszakadt lett, utána Pilot Primancy-t vettem helyette, de nagyon sírt a tempósabb kanyarokba, most Goodyear van fent. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #12316 Dátum: 2010.04.10 szombat, 17:57:14 »

Nekem pár éve volt ilyen, az egyik szálszakadt lett, utána Pilot Primancy-t vettem helyette, de nagyon sírt a tempósabb kanyarokba, most Goodyear van fent. Smiley
és amíg használtad, milyen érzés volt? jó, ne jó?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12317 Dátum: 2010.04.10 szombat, 18:03:26 »

és amíg használtad, milyen érzés volt? jó, ne jó?

Nem volt különösebb gond vele, normál használatra szánt abroncs, csökkentett gördülési ellenállással.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #12318 Dátum: 2010.04.10 szombat, 19:04:48 »

Nem volt különösebb gond vele, normál használatra szánt abroncs, csökkentett gördülési ellenállással.
köszi.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12319 Dátum: 2010.04.13 kedd, 10:27:44 »

225/40 R18 ?
Hankook?

225/40R18

Falken ZE-912 XL W 27.500
Falken FK452 Y 28.500 M
Vredestein Ultrac Sessanta Y XL 31.990 M
Hankook S1 Evo XL Y 33.990
Pirelli Pzero Nero Y XL 33.990 M
Bridgestone RE 050A Y XL 34.500 M
Michelin Pilot Sport 3 Y XL 36.9990 M
Continental Sportcontact3 XL Y 36.990
Yokohama S-Drive XL Y 36.990
Yokohama Advan Sport XL Y 36.990

Ingyenes budapesti kiszállítás, kedvezményes szerelés Csepelen.

Az M-mel jelölt gumik szállítási ideje 7 nap, a többié 2-4 nap.


Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12320 Dátum: 2010.04.13 kedd, 10:31:12 »


235/45/17?  vigyor3

235/45R17

Falken ZE912 W 24.500
Good Year F1 Asymmetric Y 29.500
Pirelli Pzero Nero Y XL 31.500
Conti Sportcontact 3 W 32.500
Bridgestone RE 050A W XL 33.990

Ezek a gumik egy hét alatt érkeznek meg.

Ingyenes kiszállítás Budapesten, kedvezményes szerelés Csepelen.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #12321 Dátum: 2010.04.13 kedd, 15:32:00 »

tegnap valóra vált egy álom! feltettem a 18-as st felniket a gépre! ultra brutál!!!!!!! Smiley taps
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #12322 Dátum: 2010.04.13 kedd, 17:28:26 »

tegnap valóra vált egy álom! feltettem a 18-as st felniket a gépre! ultra brutál!!!!!!! Smiley taps
Képet, képet  wow1
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #12323 Dátum: 2010.04.13 kedd, 18:11:26 »

Képet, képet  wow1
http://kepfeltoltes.hu/100413/1576933241_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #12324 Dátum: 2010.04.13 kedd, 18:16:47 »

http://kepfeltoltes.hu/100413/10374102952_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #12325 Dátum: 2010.04.13 kedd, 18:17:47 »

nem gondoltam,hogy ennyit dob egy kerék csere....
Naplózva
hcsabi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



« Új hozzászólás #12326 Dátum: 2010.04.13 kedd, 19:04:23 »

nem gondoltam,hogy ennyit dob egy kerék csere....

Remélem nem vízben cserélted ki a kereket  nyes Nagyon jól néz ki  eljen
Naplózva

Mondeo 2.0 tddi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12327 Dátum: 2010.04.13 kedd, 19:06:09 »

nem gondoltam,hogy ennyit dob egy kerék csere....
mennyiért vetted ha szabad kérdeznem vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
peeti
Vendég
« Új hozzászólás #12328 Dátum: 2010.04.13 kedd, 19:07:59 »

mennyiért vetted ha szabad kérdeznem vigyor3
jó vételt csináltam vele úgyhiszem 110e a felni 20e a gumi
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12329 Dátum: 2010.04.13 kedd, 19:11:16 »

jó vételt csináltam vele úgyhiszem 110e a felni 20e a gumi
nem hangzik rossz árnak érte tekintve, hogy itt asszem 200e-ért vol ilyen hirdetve
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #12330 Dátum: 2010.04.14 szerda, 11:38:14 »

Mk3-on is elfér a 18-as, de mindek? Nekem 17-es van gyárilag, de én ezt is feleslegesnek tartom. Sokkal jobban örülnék ha 16-os lenne.
Pestre nem való peres gumi, ide ballonos kerék kell...
Azon is agyalok, hogy mi lenne, ha 205/55R17-et vennék.
A 225/45 és a 205/50 nagyjából egyforma magasságú az abroncs fal vastagsága 101,25mm ill. 102,5mm, hogy ballonosabb legyen és jól is nézzen ki a 235/45-17-est javaslom, ezt használom én is. Ez 105,7mm. Nem ráz annyira mint előtte a /40-es és a km óra csalása is elhanyagolható még. 11mm-el nagyobb a gyári méretnél. Ennél már jöhetnek a kátyúk, nem üti szét a felnit. Kanyargós úton meg betapad vele rendesen az autó.  eplus2
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12331 Dátum: 2010.04.14 szerda, 22:33:12 »

hogy ballonosabb legyen és jól is nézzen ki a 235/45-17-est javaslom, ezt használom én is. Ez 105,7mm. Nem ráz annyira mint előtte a /40-es és a km óra csalása is elhanyagolható még. 11mm-el nagyobb a gyári méretnél.

Hm hm hm.

A gyári méret -- szentírás.

Németországban az autó forgalmijában benne vannak az engedélyezett gumiméretek. Ha nem az van fenn, akkor a rögtön ítélő bíróság már vezet is a kivégzőosztag elé :-)

Az MkIII gyárilag engedélyezett méretei a 205/50R17 és a 225/45R17.

Az a 11 mm különbség nem tűnik soknak, százalékosan is kb 2%.

Azonban a 235/45R17 gumival szerelt kerék nemcsak nagyobb átmérőjű, de szélesebb is. Maximális terhelésnél, alászedett kormánynál, berugózáskor esetleg beleérhet valamibe, és ez nem játék.

A magam részéről nem gondolom, hogy azonnali életveszély ilyen gumival járni, ugyanakkor én azért nem javasolnám a használatát.

Már csak azért sem, mert ritkább méret, ezért lényegesen drágább.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #12332 Dátum: 2010.04.14 szerda, 22:49:16 »

Ne lőjetek, sík h.lye vagyok ehhez a témához.

12 küllős alufelnim van (gyári?) http://mondeo200904.RemovedUser.fotoalbum.hu/?get=/viewlarge/pictureid/10769600
Most 205/50 R16-os gumi van rajta. Ez jó méret rá, vagy a 205/55 R16, vagy melyik ?

Három gyártó gumijait nézem: Michelin, Dunlop, Goodyear
Nem tudok dönteni (pláne, hogy azonos paraméterekkel is van ált. 2 tipus)

És ott van még, hogy mekkora a különbség, hogy V-s vagy W-st választok?
Árban közel azonos.

Bármi tippet, segítséget köszönnék.

Az elsőre passz, a többiről meg a saját véleményem hogy: Dunlop.(persze itt konkrét mintát kéne tudni hogy miyleneket néztél ki) A V-240km/h a W 270km/h. Gondolom nem jársz rendszeresn 240 fölött, szal bőven elég a V sebességindex is.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12333 Dátum: 2010.04.14 szerda, 22:58:34 »

Most 205/50 R16-os gumi van rajta. Ez jó méret rá, vagy a 205/55 R16, vagy melyik ?

A gyári méret a 205/55R16. Ez egyébként olcsó méret, nagy választékkal.

Válasz
Három gyártó gumijait nézem: Michelin, Dunlop, Goodyear
Nem tudok dönteni (pláne, hogy azonos paraméterekkel is van ált. 2 tipus)

Ma a nagy gyárak párhuzamosan gyártanak komfort- és sport gumikat.

A komfort gumik fejlesztési céljai:

- komfort :-)
- csendes futás
- hosszú futásteljesítmény

A sportgumik fejlesztési céljai:

- tapadás szárazon
- tapadás vízen

Ennek megfelelően a sportos gumik jól fékezhetőek, kifogástalan egyenesfutásúak, vízen is szinte a száraz teljesítményüket tudják. Ellenben sprődek, gyakran zajosak, gyorsan kopnak, és érzékenyek a rendellenes kopásra.

Az öt (hat*) nagy gyártó sportos gumijai:

Bridgestone Potenza-sorozat
Continental Sport Contact sorozat
Dunlop SP Sport MAXX  sorozat
Good Year F1-sorozat
Michelin Pilot sorozat
Pirelli P Zero sorozat

* Dunlop = Good Year

A komfortgumik csnedesek, lágyan gördülnek, általában magas a futásteljesítményük, alacsony a gördülési ellenállásuk (fogyasztás!), cserében extrém terhelés esetén gyengébbek a menetteljesítményeik.

A nagy gyártók komfortgumijai:

Bridgestone Turanza-sorozat
Continental Premium Contact sorozat
Dunlop SP Response sorozat (Fastresponse
Good Year Grip-sorozat (Duragrip, Optigrip)
Michelin Energy (Saver) sorozat
Pirelli P sorozat (P6, P7 és a Cinturato-k)

Válasz
És ott van még, hogy mekkora a különbség, hogy V-s vagy W-st választok?
.

A V-sebességindex 240, a W 270 km/h sebességig használható.

A kétféle gumi között kizárólag az alkatrészek összeszerelésekor használt kötőanyag minősége a különbség. A magasabb sebességindexű gumi vázát és futófelületét magasabb hőtűrésű kötőanyaggal szerelik. Minél magasabb egy kötőanyag hőtűrése, annél magasabb hőmérsékleten kezd "buborékosodni." A felbuborékosodó kötőanyag veszélyes, mert a meggyengült kötés miatt a futófelület leválhat a karkaszról. (Az autópályán néha találkozhatunk kamionok levált futófelület-csíkjaival -- azokat sem a szél fújta le.)

Minden gumigyár határozottan tagadja, de én azért gyanakszom, hogy igazából egyféle gumit gyártanak minden méretben, nevezetesen W-set, és a "piaci igényeknek" megfelelően sütik bele a különböző sebességindex-jelzéseket.

Az én ajánlásom az, hogy a gumink sebességindexe legyen összhangban az autónk gyakorlati végsebességével, tehát kisebb sebességindexet semmiképp ne válasszunk, ugyanakkor nagyobb sebességindexű gumira nincsen szükség, az semmilyen előnyt nem jelent.

Időnként előfordul, hogy egy guminak a W-s változata az akciós (mint most nálunk a Dunlop SP Fast Response esetében), akkor azt nyugodtan meg lehet venni akkor is, ha nem akarunk 270-nel száguldozni :-)

 

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12334 Dátum: 2010.04.14 szerda, 23:03:59 »

A gyári méret a 205/55R16. Ez egyébként olcsó méret, nagy választékkal.

Hoppá hoppá bocsánat, benéztem az évjáratot!

Neked MkII van, annak a mérete 16-os felnire 205/45R16.

(Éppen van egy szett használt, de keveset futott, 2006 év végi gyártású Dunlop SP2000 gumink ebben a méretben Pesten. Ha érdekel, keress meg magánban.)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12335 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 00:17:23 »

Köszönöm, ez aztán leírás  worship

Igyekszik az ember :-)


Válasz
A kocsin most 205/50 R16 van. Ez a méretbeli különbség okozhat bármi gondot? Vagy a nagyobb méret miatt kevésbé ütnek az úthibák?

A magasabb oldalfal miatt valóban komfortosabbnak érződik a rugózás. De már korábban írtam, hogy a gyári méret szent.

Neked már nyilván kopottabb a gumid, lehetséges, hogy az átmérője lecsökkent a szabályos 205/45 új gumik szintjére. 

Válasz
Amúgy Michelin Pilot Exalto a régi gumi, és csak azért akarom cserélni, mert már 8 éves (>5 éve van rajta, és kezd kopni).

Nehéz erre mit mondani. A 8 év kicsit soknak tűnik, de ha télen nem volt fenn, és szakszerűen tárolták, akkor még bőven lehet jó egészségben. (Például Madonna is 52 éves idén, ha érted, hogy mondom.)

Azt javaslom, mutasd meg a gumisodnak, akiben megbízol, és bízd rá a döntést.

Az elöregedett gumik kiszürkülnek, megbarnulnak, az oldalfalon apró repedések jelennek meg (különösen az oldalfal és a futófelület találkozásánál), a futófelület felkeményedik, kifényesedik. 

Válasz
Michelin és Dunlop árak érdekelnének (V, W).

205/45R16

Infinity INF-050 XL W 15.800 (kínai)
Falken ZE912 V 19.990
Pirelli P Zero Nero W 22.990
Bridegestone ER300 W 25.990
Dunlop SP Sport MAXX W 28.500
Michelin Pilot Exalto 2 V 28.990

Mint említettem, van egy szett használt Dunlopunk, abból 39.990 lenne a szett (4 db).
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12336 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 08:08:05 »

Michelin Pilot sorozat

Ezt én nem merném a sport kategóriába tenni... Nekem volt, de egy izmosabb kanyarba már nagyon "sírt", ahol egy Goodyear NCT5, vagy Continental Premium Contact még csendbe volt.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12337 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 10:02:12 »

Ezt én nem merném a sport kategóriába tenni... Nekem volt, de egy izmosabb kanyarba már nagyon "sírt", ahol egy Goodyear NCT5, vagy Continental Premium Contact még csendbe volt.

Nade nem vesztette el a tapadását, ugye? :-)

A guminál a sírás a kemény futófelület következménye. A futófelület lehet kemény magától a gumikeveréktől is, de a gumi öregedésével is keményedik. A Michelin tipikusan kemény gumikeverékeket használ, ez az egyik titka a valóban magas elérhető futásteljesítménynek.

Az más kérdés, hogy a valóban sportos gumik általában nem ilyen karakterisztikájúak...

Azért a Misi csúcsgumija, a  Pilot Sport Cup+ az nem kemény gumikerverék. (Ez a Porschék és az M BMW-k gyári elsőszerelésű gumija.)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12338 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 10:09:55 »

Nade nem vesztette el a tapadását, ugye? :-)

A guminál a sírás a kemény futófelület következménye. A futófelület lehet kemény magától a gumikeveréktől is, de a gumi öregedésével is keményedik. A Michelin tipikusan kemény gumikeverékeket használ, ez az egyik titka a valóban magas elérhető futásteljesítménynek.

Az más kérdés, hogy a valóban sportos gumik általában nem ilyen karakterisztikájúak...

Azért a Misi csúcsgumija, a  Pilot Sport Cup+ az nem kemény gumikerverék. (Ez a Porschék és az M BMW-k gyári elsőszerelésű gumija.)

Ez egy Pilot Primancy volt, ezt leszámítva más gondom nem volt vele, de én inkább átáltam a Goodyear-re.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #12339 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 11:04:44 »

Hm hm hm.

A gyári méret -- szentírás.

Németországban az autó forgalmijában benne vannak az engedélyezett gumiméretek. Ha nem az van fenn, akkor a rögtön ítélő bíróság már vezet is a kivégzőosztag elé :-)

Az MkIII gyárilag engedélyezett méretei a 205/50R17 és a 225/45R17.

Az a 11 mm különbség nem tűnik soknak, százalékosan is kb 2%.

Azonban a 235/45R17 gumival szerelt kerék nemcsak nagyobb átmérőjű, de szélesebb is. Maximális terhelésnél, alászedett kormánynál, berugózáskor esetleg beleérhet valamibe, és ez nem játék.

A magam részéről nem gondolom, hogy azonnali életveszély ilyen gumival járni, ugyanakkor én azért nem javasolnám a használatát.

Már csak azért sem, mert ritkább méret, ezért lényegesen drágább.
Ebben igazad van, hogy nem a gyári méret.  wave Műszakin már nézik, hogy milyen méretű abronccsal van szerelve az autó. Ide a 205/55-16-os téli kerekekkel megy, ( ill. már ment korábban)
Bele nem ér még semmibe a kerék, esőben meg óvatosabban megyek vele, nehogy felússzon. Amúgy előtte 235/40-es volt fent, ez sem a gyári méret, kisebb annál, de ez túl peres volt már, a rossz utakat meg nem szerette, de azt egyik abroncs sem szereti.  nyes Ennek a ballonossága már legalább olyan jó, mint a 205/55-16-os, van annyira komfortos rossz úton, kanyargóson, szerpentineken, száraz fékezéseknél, kigyorsításoknál meg kijön a 235 szélesség jobb tapadása.
Amíg a forgalmiba nem írják bele a kötelező kerék méretet maradok ennél.  wave
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #12340 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 17:11:06 »

Sziasztok!

Ezt találtam:
http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?art=5424,LAS-3464,KEREKOR_LESZEDO_GEPI_ALUFELNIHEZ_LASER
Nesze kerékőr  rinya

Üdv: V.Tamás
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12341 Dátum: 2010.04.15 csütörtök, 18:13:57 »

ilyen készletem van a szerszámoskocsimban a melóba. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #12342 Dátum: 2010.04.16 péntek, 15:00:35 »

ilyen készletem van a szerszámoskocsimban a melóba. vigyor3
Na tudom már végre miért szoktál éjszaka dolgozni  Grin
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #12343 Dátum: 2010.04.16 péntek, 15:34:45 »

Na tudom már végre miért szoktál éjszaka dolgozni  Grin

 vigyor3 hehe hehe vigyor3 smile hehe
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12344 Dátum: 2010.04.16 péntek, 15:47:46 »

Na tudom már végre miért szoktál éjszaka dolgozni  Grin
arra gondolsz,hogy gyűjtögetem az alufelniket a parkeszokban? Roll Eyes hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12345 Dátum: 2010.04.16 péntek, 18:05:35 »

arra gondolsz,hogy gyűjtögetem az alufelniket a parkeszokban? Roll Eyes hehe
de csakis 17" felettieket hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Motorcraft
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #12346 Dátum: 2010.04.17 szombat, 16:23:37 »

A gyári méret a 205/55R16. Ez egyébként olcsó méret, nagy választékkal.

Ma a nagy gyárak párhuzamosan gyártanak komfort- és sport gumikat.

A komfort gumik fejlesztési céljai:

- komfort :-)
- csendes futás
- hosszú futásteljesítmény

A sportgumik fejlesztési céljai:

- tapadás szárazon
- tapadás vízen

Ennek megfelelően a sportos gumik jól fékezhetőek, kifogástalan egyenesfutásúak, vízen is szinte a száraz teljesítményüket tudják. Ellenben sprődek, gyakran zajosak, gyorsan kopnak, és érzékenyek a rendellenes kopásra.

Az öt (hat*) nagy gyártó sportos gumijai:

Bridgestone Potenza-sorozat
Continental Sport Contact sorozat
Dunlop SP Sport MAXX  sorozat
Good Year F1-sorozat
Michelin Pilot sorozat
Pirelli P Zero sorozat

* Dunlop = Good Year

A komfortgumik csnedesek, lágyan gördülnek, általában magas a futásteljesítményük, alacsony a gördülési ellenállásuk (fogyasztás!), cserében extrém terhelés esetén gyengébbek a menetteljesítményeik.

A nagy gyártók komfortgumijai:

Bridgestone Turanza-sorozat
Continental Premium Contact sorozat
Dunlop SP Response sorozat (Fastresponse
Good Year Grip-sorozat (Duragrip, Optigrip)
Michelin Energy (Saver) sorozat
Pirelli P sorozat (P6, P7 és a Cinturato-k)
.

A V-sebességindex 240, a W 270 km/h sebességig használható.

A kétféle gumi között kizárólag az alkatrészek összeszerelésekor használt kötőanyag minősége a különbség. A magasabb sebességindexű gumi vázát és futófelületét magasabb hőtűrésű kötőanyaggal szerelik. Minél magasabb egy kötőanyag hőtűrése, annél magasabb hőmérsékleten kezd "buborékosodni." A felbuborékosodó kötőanyag veszélyes, mert a meggyengült kötés miatt a futófelület leválhat a karkaszról. (Az autópályán néha találkozhatunk kamionok levált futófelület-csíkjaival -- azokat sem a szél fújta le.)

Minden gumigyár határozottan tagadja, de én azért gyanakszom, hogy igazából egyféle gumit gyártanak minden méretben, nevezetesen W-set, és a "piaci igényeknek" megfelelően sütik bele a különböző sebességindex-jelzéseket.

Az én ajánlásom az, hogy a gumink sebességindexe legyen összhangban az autónk gyakorlati végsebességével, tehát kisebb sebességindexet semmiképp ne válasszunk, ugyanakkor nagyobb sebességindexű gumira nincsen szükség, az semmilyen előnyt nem jelent.

Időnként előfordul, hogy egy guminak a W-s változata az akciós (mint most nálunk a Dunlop SP Fast Response esetében), akkor azt nyugodtan meg lehet venni akkor is, ha nem akarunk 270-nel száguldozni :-)

 




Szia.

A sportos gumiknál mit értesz azalatt hogy gyorsan kopnak?
Kilóméterben szerinted mit fut el egy Conti SportContact 3, 225 /45 17 -es méretben?
Naplózva

Tel: 0670 3848399

Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Sport M6
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #12347 Dátum: 2010.04.17 szombat, 18:11:43 »

A sportos gumiknál mit értesz azalatt hogy gyorsan kopnak?
Kilóméterben szerinted mit fut el egy Conti SportContact 3, 225 /45 17 -es méretben?

A kopás nagyrészt használatfüggő.

A forró aszfalt és a nagy sebesség gyorsabban koptatja a gumit, nem beszélve a "gavallérrajtról" és a digitális pedálhasználatról (kétállású kapcsoló: padlógáz vagy padlófék).

Átlagos használat mellett egy mai, korszerű nyári gumi 50-80 ezer kilométert fut el, egy sportos, puha keverékű gumi 40-50 ezret, de extrém használattal 25-30 alatt is ki lehet végezni....

A Sport Contact 3 új típus, és nincs vele még flottás tapasztalatunk. (Nem is igen lesz, mert a Conti gumikat nem nagyon favorizáljuk, nagyobb részt kereskedelmi okok miatt.)

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Motorcraft
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #12348 Dátum: 2010.04.17 szombat, 19:09:35 »

A kopás nagyrészt használatfüggő.

A forró aszfalt és a nagy sebesség gyorsabban koptatja a gumit, nem beszélve a "gavallérrajtról" és a digitális pedálhasználatról (kétállású kapcsoló: padlógáz vagy padlófék).

Átlagos használat mellett egy mai, korszerű nyári gumi 50-80 ezer kilométert fut el, egy sportos, puha keverékű gumi 40-50 ezret, de extrém használattal 25-30 alatt is ki lehet végezni....

A Sport Contact 3 új típus, és nincs vele még flottás tapasztalatunk. (Nem is igen lesz, mert a Conti gumikat nem nagyon favorizáljuk, nagyobb részt kereskedelmi okok miatt.)



És mit értessz kissebb rész alatt? Szokott velük gond lenni.
Naplózva

Tel: 0670 3848399

Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Sport M6
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #12349 Dátum: 2010.04.17 szombat, 19:40:04 »

A kopás nagyrészt használatfüggő.

A forró aszfalt és a nagy sebesség gyorsabban koptatja a gumit, nem beszélve a "gavallérrajtról" és a digitális pedálhasználatról (kétállású kapcsoló: padlógáz vagy padlófék).

Átlagos használat mellett egy mai, korszerű nyári gumi 50-80 ezer kilométert fut el, egy sportos, puha keverékű gumi 40-50 ezret, de extrém használattal 25-30 alatt is ki lehet végezni....

A Sport Contact 3 új típus, és nincs vele még flottás tapasztalatunk. (Nem is igen lesz, mert a Conti gumikat nem nagyon favorizáljuk, nagyobb részt kereskedelmi okok miatt.)


egy ismerös vett off autóra valami minerva f 109 nevü gumit.jól irom az gumi vagy valami másról beszélt  wow1  vigyor3  eplus2 pias  Huh?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Oldalak: 1 ... 240 241 242 243 244 245 246 [247] 248 249 250 251 252 253 254 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.