Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:01:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 295 296 297 298 299 300 301 [302] 303 304 305 306 307 308 309 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7309203 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #15050 Dátum: 2012.03.07 szerda, 12:59:54 »

235/40R18

Kingstar SK-10 95W 33.500
Falken Ziex ZE912 95W 39.990
Toyo T1 Sport  95Y 46.990
Dunlop SportMAXX TT 95Y 53.990
Goodyear Efficientgrip 95Y 54.990
Bridgestone Potenza RE050 A 91Y 54.990

Ezek közül az Efficientgrip való Mondeóra, várhatóan ennek a legnagyobb a futásteljesítménye. A Falken is komfortgumi.

A Kingstar az olcsó gumi :-) A legaljából még ezzel van a viszonylag legkevesebb negatív élményünk, de azért autóra nem tenném :-)

A Toyót nem ismerem, de vannak nagy rajongói a fórumon.

A SportMAXX TT feltehetően a legjobb gumi a listán. Sportgumi, de korrekt futásteljesítménnyel. Pöpec kompromisszum a a tapadás és az élettartam között.


Köszi

Mit jelent az, hogy a Falken az komfortgumi?
(Mi a különbség a ZE912 és a Fk452 között?)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15051 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:06:10 »

Te az mk3-as alapgumiméretét elkezdted összekevreni mk4 gumi méreteivel.


Valóban, bocsi. Itt már annyi párhuzamos síkon folyik a társalgás, hogy magam sem tudom követni.

Az eredeti tanács az volt, hogy a kérdező azért válassza a 235/40 méretet, mert magasabb a pereme. Erre reagáltam.

Most már természetesen látom, hogy MKIV-ről van szó, a gyári méret a 235/40R18, és ezért kell azt használni, nem a magasabb perem miatt :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15052 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:06:14 »

Olyan nincs, hogy legoptimálisabb. Valami vagy optimális (ugyanígy ideális), vagy nem. A fokozásnak nincs értelme ebben az esetben.

Jó sofőr meg tudja csinálni, aki meg mazsola, annak mindegy, hogy mit tesznek alá, ha olyan napja van, úgyis rommá töri az autóját.

Elég messzire kerültünk attól, hogy mennyire jó vagy nem a szélesebb gumi... Smiley

AndyA

Persze ki hogy áll hozzá, én a kialakult helyzethez, és autón lévő fék és gumik állapotához  képest gondoltam a lehető legoptimálisabbat teccik érteni  beka3
Főleg ha azt nézzük hogy nem minden napos az sem hogy satuzni kell az autót így rutin sem biztos hogy megfelelő hozzá hogy gumi csúszás nélkül lasítsuk le az autót... a rengete buktatót meg lehetne sorolgatni reggelig... Abban viszont teljesen igazad van hogy olyan napja van akkor mind1 miben ül, vagy a refleksze gyenge az emberkének... Mindenesetre én abs párti vagyok és nem azért mert rossz sofőr lennék, de azt sem fogom írni  hüde über fasza sofőr vagyok én az már régen rossz ha valaki azt mondogatja magának, és még hangoztatja is azt hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15053 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:09:50 »

Éppen így gondolom :-)

Amit leírsz, az szóról szóra így van. Fizika ötös. Meg is magyaráztad, miért tesznek széles kereket az F1 versenyautókra.

De nem véletlenül nem írtad le te sem, hogy a szélesebb gumi miatt (és csak a szélesebb gumi miatt) rövidebb féktávokat vennének az F1 autók :-)

Attól tartok, ebben nincs igazad. Az autó kereke teljesen pontosan úgy viselkedik, mint egy lendkerék. Minél nagyobb és nehezebb egy lendkerék, annál nehezebb megfékezni a forgását.

A fórumtársunk által linkelt AE86-os linken világosan és részletesen elmagyarázzák a nehezebb kerék viselkedését.

Azt persze én sem állítottam, hogy a nehezebb kerékkel szerelt autóval nem lehet megállni, és a 18-as felnivel szerelt Mondeók körül csak úgy hullanak a zebrán átkelő különböző óvodáscsoportok, de tény, hogy nő a féktáv.

50-ről állóra fékezni kb 30 méter. Ha a féktávban 1% a különbség, azt fenékkel észre sem veszed -- kivéve akkor, ha az az 1% (30 cm) éppen az előtted álló lökhárítójában végződik....

Bár a nehéz kerék + fékezés témát éppencsak egy mondatban rendezi le, kedvenc írásom a témában:

http://totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/

Az F1 autó fékezése kicsit marhára nagyon más. Ott olyan a leszorítóerő nagyobb tempónál, hogy egész másképp áll meg, mint egy utcai autó. De a széles guminak ettől függetlenül pontosan ugyanaz a szerepe: jobban tapad, mintha fele olyan széles lenne, különben a fenének raknák rá - lásd még a meglátásod a rugózatlan tömeggel kapcsolatban. Hozzátenném, hogy maximálták is a kerekek méretét, különben olyan malomkerekekkel járnának, hogy még.

A TC-s linken ott vannak a tömegadatok. 25%-ról beszélünk a két BMW kerék között, ami az autó tömegének mekkora része is? 4x5 kiló a 1,5-2 t-s autóhoz képest? 1%-nál alig több. Ennél többet számít, ha valaki odaköpött az útra a kerék elé (kis túlzással), de ha +1 utas van az autóban, az már biztosan sokkal jobban befolyásolja a féktávot, mint ez.

Innentől kezdve viszont hitvita a dolog, azt meg ne itt, ebben a fórumban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15054 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:13:26 »


A fékezés, kanyarodás, gyorsítás ugyan azt a fizikai törvényszerűségeket használják. Táhát ha azt mondod a fékút hossza nem változik, mert a fizikai jellemzők ugyan azok, akkor kanyarodáskoris ugyan olyan stablinak kellene lennie és kigyorsításkor is.


Alapvetően igen, de kanyarodáskor más tényezők IS játszanak. Az abroncs geometriája (szélesség és magasság aránya) nagyban befolyásolja a kanyarodási képességeket!


Válasz
Valjuk be ez nem így van. A surlódási együttható önmagában függ az anyagi jellemzőtől (ezért van az, hogy egy michlen máshogy tapad mint egy barum) a felülettől és a felületi nyomsától (ez jelen esetben a gép súlya). Vagyis ugyanazon körülmények (most csak a száraz esetet nézzük) esetében a szélesebb gumi rövidebb fékutat jelent.

Az állítás helyes, az állításból levont következtetés téves. Éppen fordítva van. Tehát: a surlódási együttható függ az anyag jellemzőitől, a felülettől és a felületi nyomástól. Ha csak azt nézzük, a szélesebb kerékkel gyorsabban meg lehet-e állni, akkor az anyag jellemzőit tekinthetjük állandónak, a felület és a felületi nyomás szorzata viszont állandó, így ugyanazon körülmények között a szélesebb gumi nem jelent rövidebb fékutat.

:-)

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15055 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:20:55 »

Az állítás helyes, az állításból levont következtetés téves. Éppen fordítva van. Tehát: a surlódási együttható függ az anyag jellemzőitől, a felülettől és a felületi nyomástól. Ha csak azt nézzük, a szélesebb kerékkel gyorsabban meg lehet-e állni, akkor az anyag jellemzőit tekinthetjük állandónak, a felület és a felületi nyomás szorzata viszont állandó, így ugyanazon körülmények között a szélesebb gumi nem jelent rövidebb fékutat.

...és ez az, amit a valós élet mégiscsak megcáfol. Akkor pedig valaminek csak változnia kellett, nem? Vagy rossz a modell. (Egyébként ez utóbbi, már leírtam, miért.)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15056 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:21:25 »

Az F1 autó fékezése kicsit marhára nagyon más. Ott olyan a leszorítóerő nagyobb tempónál, hogy egész másképp áll meg, mint egy utcai autó.

De ennek semmi, de semmi köze a gumi szélességéhez. Keskenyebb gumival is ugyanannyi lenne a féktáv.

Válasz
De a széles guminak ettől függetlenül pontosan ugyanaz a szerepe: jobban tapad, mintha fele olyan széles lenne, különben a fenének raknák rá - lásd még a meglátásod a rugózatlan tömeggel kapcsolatban. Hozzátenném, hogy maximálták is a kerekek méretét, különben olyan malomkerekekkel járnának, hogy még.


Kanyarsebességben igen jelentős a különbség. Ahol századmásodpercek döntenek 2 óra száguldás után, ott ennek felértékelődik a szerepe. De a féktávról beszélünk, aminek nagyobb a jelentősége a mindennapi békés mondeózás szempontjából, mint annak, hogy a Kékestetőre 2h02:12.00 vagy 2h02:11,99 alatt érünk fel :-)

Válasz
A TC-s linken ott vannak a tömegadatok. 25%-ról beszélünk a két BMW kerék között, ami az autó tömegének mekkora része is? 4x5 kiló a 1,5-2 t-s autóhoz képest? 1%-nál alig több.

Az autókerék néhány grammos (!) kiegyensúlyozatlansága rázhatja az egész autót.

Adjuk meg a kellő tiszteletet a rugózatlan tömeg grammjainak :-)  

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15057 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:22:29 »

...és ez az, amit a valós élet mégiscsak megcáfol.

A következő talin lemérjük ;-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15058 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:27:38 »

Nem akartam egy csomót idézgetni, szóval benyomom ide Smiley
//lehetnek wiki és egyéb idézetek is Smiley //

Az anyagra jellemző paraméter a surlódási tényező. A súrlódási tényező az érintkező felületek anyagminőségétől függő empirikus mennyiség.

A surlódási erő, ennek a ténezőnek és a felületre merőleges erőnek a szorzata. Ami annyit tesz, hogy mi az a minimális erő, ami ahoz kell, hogy az anyag csússzon az adott felületen.

És az érdekes rész:
"Közismert a blokkoló kerekű gépkocsik példája: a kerék és aszfalt közötti súrlódási tényező addig, amíg a kerék nem csúszik meg, hanem gördül, nagyobb, mint megcsúszás esetén. Ha erősen fékezünk, a kerék egy idő múlva megcsúszik és hosszabb lesz a fékútja. Ha fékezés közben „pumpálunk”, vagyis periodikusan taposunk a pedálra, akkor a megcsúszás után újra tapadni fog a kerék és a fékút kisebb lesz, mint állandóan lenyomott fékpedál esetén. Ezt a működtetést az blokkolásgátló (ABS) rendszerek automatikusan elvégzik helyettünk."

A gördülés már más tészta. A gürdülésnél más erők is fellépnek.
"A gördülő súrlódás, helyesebben gördülő ellenállás az a súrlódó erő, ami egy kerék vagy golyó és a pálya között ébred"
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15059 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:30:37 »

Az F1 autó fékezése kicsit marhára nagyon más. Ott olyan a leszorítóerő nagyobb tempónál, hogy egész másképp áll meg, mint egy utcai autó. De a széles guminak ettől függetlenül pontosan ugyanaz a szerepe: jobban tapad, mintha fele olyan széles lenne, különben a fenének raknák rá - lásd még a meglátásod a rugózatlan tömeggel kapcsolatban. Hozzátenném, hogy maximálták is a kerekek méretét, különben olyan malomkerekekkel járnának, hogy még.

AndyA
Kezdem megkedvelni ezt a topicot is  vigyor3
F1...nagyobb kerék...fékezés...lássuk
F1 ben pár 100 lóerővel több van a motorokban, mint az utcai "versenyzőkben". Azt a hatalmas erőt valamivel át kell vinni az útra.Nyilván, virsli gumival nem fog menni, mert elfüstöl pár pillanat alatt... Szerintem nem a féktáv csökkentése miatt van hátul a széles kerék...
De menjünk tovább: dragsterek... Gondolom, mindenki előtt ott van a képe.Elöl szinte semmi gumi, hátul két úthengernyi.Az sem kimondottan a fékezéskor kap jelentőséget, hanem az irtózatos lóerők aszfaltra történő átadásakor. Minthogy fékezni már fékező ernyőt pluszban használva tud csak.
Nem hinném, hogy csak a keréknek lenne jelentősége fékezéskor.Ha elég erős a fékszerkezet, akkor annak tökmindegy, hogy mekkora, milyen tömegű kerék van fent, akkor is megfogja.

Hozzáteszem, nem vagyok fizikus, de még a fizikát is világéletemben utáltam.
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #15060 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:32:44 »

Kezdem megkedvelni ezt a topicot is  vigyor3
F1...nagyobb kerék...fékezés...lássuk
F1 ben pár 100 lóerővel több van a motorokban, mint az utcai "versenyzőkben". Azt a hatalmas erőt valamivel át kell vinni az útra.Nyilván, virsli gumival nem fog menni, mert elfüstöl pár pillanat alatt... Szerintem nem a féktáv csökkentése miatt van hátul a széles kerék...
De menjünk tovább: dragsterek... Gondolom, mindenki előtt ott van a képe.Elöl szinte semmi gumi, hátul két úthengernyi.Az sem kimondottan a fékezéskor kap jelentőséget, hanem az irtózatos lóerők aszfaltra történő átadásakor. Minthogy fékezni már fékező ernyőt pluszban használva tud csak.
Nem hinném, hogy csak a keréknek lenne jelentősége fékezéskor.Ha elég erős a fékszerkezet, akkor annak tökmindegy, hogy mekkora, milyen tömegű kerék van fent, akkor is megfogja.

Hozzáteszem, nem vagyok fizikus, de még a fizikát is világéletemben utáltam.
te is felraktad hátra a 20"-os kereket, mi? Cheesy
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #15061 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:33:10 »

Ha elég erős a fékszerkezet, akkor annak tökmindegy, hogy mekkora, milyen tömegű kerék van fent, akkor is megfogja.

Hozzáteszem, nem vagyok fizikus, de még a fizikát is világéletemben utáltam.

Ez az utolsó két mondatod egymást igazolja...  vigyor3 nyes hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15062 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:33:30 »

te is felraktad hátra a 20"-os kereket, mi? Cheesy
még nem, de gyűjtök rá  nyes
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15063 Dátum: 2012.03.07 szerda, 13:34:07 »

Ez az utolsó két mondatod egymást igazolja...  vigyor3 nyes hehe
Há' nem?Há' de!  nyes
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15064 Dátum: 2012.03.07 szerda, 14:00:21 »

De ennek semmi, de semmi köze a gumi szélességéhez. Keskenyebb gumival is ugyanannyi lenne a féktáv.

Kanyarsebességben igen jelentős a különbség. Ahol századmásodpercek döntenek 2 óra száguldás után, ott ennek felértékelődik a szerepe. De a féktávról beszélünk, aminek nagyobb a jelentősége a mindennapi békés mondeózás szempontjából, mint annak, hogy a Kékestetőre 2h02:12.00 vagy 2h02:11,99 alatt érünk fel :-)

Az autókerék néhány grammos (!) kiegyensúlyozatlansága rázhatja az egész autót.

Adjuk meg a kellő tiszteletet a rugózatlan tömeg grammjainak :-)  

De nem, de nem! Ha igaz lenne, amit állítasz, fölösleges lenne a széles kerék mindig és mindenhol! Babakocsikerék lenne minden autón - legfeljebb nyomvályút húzna maga után mind. Annál jobb, megvan az oldaltartás is kanyarban... Smiley

Egyrészt beidézett valaki egy tesztet, ahol bebizonyosodott, hogy a szélesebb kerékkel optimális körülmények között (de még vizes úton is, ha nincs aquaplanning) hamarabb megáll az autó. Másrészt ez a gyakorlati tapasztalata is kb. mindenkinek. Harmadrészt szerinted mennyit számít a csúszás nélkül kifejthető maximális eredő erő szempontjából, hogy a még nem csúszó, hanem forgó kerékre csak és kizárólag a haladási irányban, vagy ahhoz képest oldalirányban is hatnak erők? Illetve ugyanez csúszó, már blokkoló kerék esetében hogyan is alakul?

A rázást ne hozzuk be ide, ha nem lenne rugózás és csillapítás, az a pár gramm nem okozna olyan komoly problémát a másfél tonnához képest, mint így. Ráadásul az a pár gramm sokszor milliméterekben mérhető deformációt is jelent a gumin, és onnantól kezdve nem a pár gramm rázza az autót, hanem a kerékfordulatonkénti pár mm-es bakugrás. Szóval ne keverjünk már mindent bele. Ha tüsszentek egyet az autóban, az is okoz észrevehető rázkódást, persze, pedig én rugózott tömeg vagyok az autóban, és amennyi belőlem egy tösszentéskor megmozdul, az sem több egy kerék súlyánál...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15065 Dátum: 2012.03.07 szerda, 14:04:38 »

Kezdem megkedvelni ezt a topicot is  vigyor3
F1...nagyobb kerék...fékezés...lássuk
F1 ben pár 100 lóerővel több van a motorokban, mint az utcai "versenyzőkben". Azt a hatalmas erőt valamivel át kell vinni az útra.Nyilván, virsli gumival nem fog menni, mert elfüstöl pár pillanat alatt... Szerintem nem a féktáv csökkentése miatt van hátul a széles kerék...
De menjünk tovább: dragsterek... Gondolom, mindenki előtt ott van a képe.Elöl szinte semmi gumi, hátul két úthengernyi.Az sem kimondottan a fékezéskor kap jelentőséget, hanem az irtózatos lóerők aszfaltra történő átadásakor. Minthogy fékezni már fékező ernyőt pluszban használva tud csak.
Nem hinném, hogy csak a keréknek lenne jelentősége fékezéskor.Ha elég erős a fékszerkezet, akkor annak tökmindegy, hogy mekkora, milyen tömegű kerék van fent, akkor is megfogja.

Hozzáteszem, nem vagyok fizikus, de még a fizikát is világéletemben utáltam.

És szerinted mi a különbség a gyorsítás és a lassítás között az előjelen kívül? Smiley

Dragster ernyővel fékez, ami a Mondeon meg extraként sem rendelhető, úgyhogy ezt megint ne kavarjuk ide. Almát a körtével ne hasonlítgassunk. A Mondeonak és egy dragsternek is van motorja és négy kereke, de ezzel kb. ki is merültek a hasonlóságok.

A féknek is van természetesen jelentősége, de annak elsősorban abban, hogy mennyi idő alatt felépülően, ill. mennyi ideig fenntarthatóan (!!!) képes a kérdéses fékhatás kifejtésére. De ha egy fék képes annyira fékezni a kereket, hogy a kerék forgását megszünteti, annál hiába teszel fel kétszer nagyobb féket, jobban nem fog tőle lassulni az autó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15066 Dátum: 2012.03.07 szerda, 14:09:39 »

Szerinte AndyA-val egy véleményen vagyunk. A másik érdekes dolog. Ugyan az az autó, ugyan azon az uton fékezel, nagyobb erővel kell fégkezned ahoz, hogy az ABS beindúljon. Ez annyit tesz, hogy az aut nagyobb erővel is lassít. Amúgy lassításkor az első kerekekre kerül a súly többsége és itt nagyobbfelületet tud a flaszterhez préselni -> az atónak még nagyobb súlyhányada jut előre. vagyis a függőleges erőhatás már is nagyobb.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #15067 Dátum: 2012.03.07 szerda, 14:13:46 »

még nem, de gyűjtök rá  nyes
mondd a számlaszámod Cheesy
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15068 Dátum: 2012.03.07 szerda, 14:32:37 »

És szerinted mi a különbség a gyorsítás és a lassítás között az előjelen kívül? Smiley

Ő is azt mondja, azért kell a dragsterekre úthengernyi kerék, hogy az iszonyat erő vektorát rá tudja festeni az útra. Tehát ez ugyanúgy igaz a fékezésre is.

A pár gramm súly: amíg nincs rezonancia, alig érezni az egészet.

Keréktömeg vs autó tömege: ne feledd, hogy az autó kerekének nem csak olyan mozgási energiája van, mint a kasztninak, hanem még forog is, és a keréknek van fogási energiája. Ami nem kevés, mondjuk 130-nál már rendesen pörög.

Én is a szélesebb gumi rövidebb fékutat mondom - száraz aszfaltnál. Nedvesnél nem tudom, vizesnél meg hamarabb alakul ki az AP.
Hóban egyértelmű hátrány.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15069 Dátum: 2012.03.07 szerda, 16:05:41 »

Én is a szélesebb gumi rövidebb fékutat mondom - száraz aszfaltnál.

Látom, ma is érdemes volt a billentyűt koptatnom :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15070 Dátum: 2012.03.07 szerda, 16:14:22 »

Keréktömeg vs autó tömege: ne feledd, hogy az autó kerekének nem csak olyan mozgási energiája van, mint a kasztninak, hanem még forog is, és a keréknek van forgási energiája. Ami nem kevés, mondjuk 130-nál már rendesen pörög.

Én is a szélesebb gumi rövidebb fékutat mondom - száraz aszfaltnál. Nedvesnél nem tudom, vizesnél meg hamarabb alakul ki az AP.
Hóban egyértelmű hátrány.

Vizesen is hamarabb megáll, amíg nincs AP. Havon azért hátrány a szélesebb, mert kisebb a nyomóerő, így kevésbé tolja ki maga alól a szutykot, hogy eljusson az aszfaltig, amin meg tud tapadni. Azaz a "snowplanning" sokkal hamarabb kialakul. Ezt tudja az ABS jól megfejelni azzal, hogy a vékony hóréteg tetején gurítja a kereket egy rendes fékezés helyett. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15071 Dátum: 2012.03.07 szerda, 17:22:16 »

Vizesen is hamarabb megáll, amíg nincs AP.

Viszont az ap hamarabb alakul ki (vízen).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
robroy007
Vendég
« Új hozzászólás #15072 Dátum: 2012.03.07 szerda, 18:49:59 »

Keresek gyári alufelni garnitúrát
16"6,5
5x108
sórágott is érdekel csak görgőzni ne kelljen
vágott küllős lenne a cél


hajdú-bihar és környékén vagy futárral szállítva

Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #15073 Dátum: 2012.03.07 szerda, 18:55:14 »

Keresek gyári alufelni garnitúrát
16"6,5
5x108
sórágott is érdekel csak görgőzni ne kelljen
vágott küllős lenne a cél
[img]http://img.jofogas.hu/images/53/5320684211.jpg[/img

hajdú-bihar és környékén vagy futárral szállítva



Írj Motorcraftnak v mk2-nek,van nekik pár garnitúra  integet2
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.08 csütörtök, 08:46:18 írta AndyA » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15074 Dátum: 2012.03.07 szerda, 20:04:21 »

Keresek gyári alufelni garnitúrát
16"6,5
5x108
sórágott is érdekel csak görgőzni ne kelljen
vágott küllős lenne a cél

hajdú-bihar és környékén vagy futárral szállítva


debrecenben tudok 4db 17-est, 2db gumma is van vele, meg 20db gyári csavar. nem ráz, nem üt, 60000mérföldet futott angol autóról van, itthon meg én tettem bele még kb15000km-t, tehát összesen kb110000km van benne.

itt meg tudod nézni, hogy milyen fajta: http://mondeo.hu/index.php?topic=8527.0
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15075 Dátum: 2012.03.07 szerda, 20:07:21 »

Havon azért hátrány a szélesebb, mert kisebb a nyomóerő, így kevésbé tolja ki maga alól a szutykot, hogy eljusson az aszfaltig, amin meg tud tapadni. Azaz a "snowplanning" sokkal hamarabb kialakul. Ezt tudja az ABS jól megfejelni azzal, hogy a vékony hóréteg tetején gurítja a kereket egy rendes fékezés helyett. Smiley

AndyA

Én még ilyennel nem találkoztam. A letaposott havon fogaskerekekkel kellene menni, h kitolja maga alól a havat az aszfaltig
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15076 Dátum: 2012.03.07 szerda, 20:14:06 »

Én még ilyennel nem találkoztam. A letaposott havon fogaskerekekkel kellene menni, h kitolja maga alól a havat az aszfaltig
Kicsit eltúlozva, ha egy másfél tonnás kocsin megfelelő szilárdságú kerékpár kerék lenne, és azt fékeznék állóra, akkor elképzelhető  vigyor3
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15077 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 08:47:02 »

Én még ilyennel nem találkoztam. A letaposott havon fogaskerekekkel kellene menni, h kitolja maga alól a havat az aszfaltig

Vagy blokkolsz a kerékkel, és akkor feltúrja maga előtt a havat. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #15078 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 08:52:10 »

Vagy blokkolsz a kerékkel, és akkor feltúrja maga előtt a havat. Smiley

AndyA

Vagy berántod hátramenetbe és ha a váltó túléli, akkor a másik irányba pörgő kerék .... Smiley
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15079 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 09:00:58 »

Vagy berántod hátramenetbe és ha a váltó túléli, akkor a másik irányba pörgő kerék .... Smiley

Óvatosan kell csúsztatni a kuplungot, és akkor nincs gond... worship

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #15080 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 09:18:59 »

Csak szólok, minden már nyári gumival rendelkező kedves fórumtársnak, hogy most kezdett el esni a hó Smiley
AndyA: Te is látod?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15081 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 09:24:45 »

Csak szólok, minden már nyári gumival rendelkező kedves fórumtársnak, hogy most kezdett el esni a hó Smiley
AndyA: Te is látod?

Itt nem esik, de felhős az ég. Nincs mínusz, ha esik is, nem fog megmaradni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15082 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 10:04:31 »

Csak szólok, minden már nyári gumival rendelkező kedves fórumtársnak, hogy most kezdett el esni a hó Smiley
AndyA: Te is látod?

Itt nem esik. Reggel +1 fok volt és délutánra +7-et mondanak. (( akkor sem cserélem vissza, max óvatosabban közlekedek  eplus2 ))
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15083 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 10:17:29 »

Itt nem esik. Reggel +1 fok volt és délutánra +7-et mondanak. (( akkor sem cserélem vissza, max óvatosabban közlekedek  eplus2 ))

Még mindig nem esik. Már zuhog... Smiley

Ha kitartóan folytatja, lassan meg is fog maradni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15084 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 10:56:54 »

Még mindig nem esik. Már zuhog... Smiley

Ha kitartóan folytatja, lassan meg is fog maradni.

AndyA

Az kizárt dolog, mert nekem nyári van fenn Smiley
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #15085 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 14:34:09 »

Csak szólok, minden már nyári gumival rendelkező kedves fórumtársnak, hogy most kezdett el esni a hó Smiley
AndyA: Te is látod?
Nálunk 10-12'C, de nem félünk a hótól  eplus2
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #15086 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 14:36:04 »

Nálunk 10-12'C, de nem félünk a hótól  eplus2

Hol laksz te?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15087 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 14:39:24 »

Nálunk 10-12'C, de nem félünk a hótól  eplus2

Itt a füvön megmaradt, amíg esett, de most már elállt, és olvad.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #15088 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 14:40:28 »

Itt a füvön megmaradt, amíg esett, de most már elállt, és olvad.

AndyA

Valami parkban, vagy kertészetben dolgozol?  hehe hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #15089 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 14:43:42 »

Valami parkban, vagy kertészetben dolgozol?  hehe hehe

Bécsben. Errefelé még létezik az ú.n. zöldterület a városhatárokon belül is. És tudom, fura, de van az irodának ablaka is, ami azzal a meglehetősen kellemetlen mellékhatással jár, hogy nem csak neonfény van az irodában, hanem egy kis természetes fény is bejut. Nem mellesleg meg ki is lehet látni az ablakon, mert azt is szokják takarítani, és a fentebb emlitett zöldterület is látható.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #15090 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 14:47:00 »

Bécsben. Errefelé még létezik az ú.n. zöldterület a városhatárokon belül is. És tudom, fura, de van az irodának ablaka is, ami azzal a meglehetősen kellemetlen mellékhatással jár, hogy nem csak neonfény van az irodában, hanem egy kis természetes fény is bejut. Nem mellesleg meg ki is lehet látni az ablakon, mert azt is szokják takarítani, és a fentebb emlitett zöldterület is látható.

AndyA

Én Budapest. Ha kinézek látom a: MTA-t, a Gellért hegyet, kicsit a Dunát, zöldet nem, viszont nem mossák az ablakot. És a neont is csak télen kell felkapcsolni, mikor korom sötét van.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #15091 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 15:21:23 »

Hol laksz te?
Lent délen  vigyor3 Az ország gyöngye aranyában  hehe

Múlt csütörtökön hazafele Pécsen 20'C volt  Smiley
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #15092 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 15:36:55 »

Én Budapest. Ha kinézek látom a: MTA-t, a Gellért hegyet, kicsit a Dunát, zöldet nem, viszont nem mossák az ablakot. És a neont is csak télen kell felkapcsolni, mikor korom sötét van.  vigyor3
Én is látom a budai hegyeket, a dunát, az árpád hidat, a margit szigetet, meg az Erste tornyot. Nyáron szépen zöldelnek a dolgok, de így télen kopár a téma Smiley
Naplózva
Tofipapa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #15093 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 19:34:58 »

Syron Race 1
Nyári gumiabroncs
17 190 Ft
Ingyenes házhozszállítás
      
Méret: 205/55 R16
Terhelés: 94
Sebesség: W

Vélemények,tapasztalatok ?  worship worship worship
Naplózva

FORD MONDEO 2.2 TDCi Ghia Executive 2005 155LE 4 ajtós, szedán EGR Off  INA/+36 20 98 19 535/
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #15094 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 20:13:09 »

Syron Race 1
Nyári gumiabroncs
17 190 Ft
Ingyenes házhozszállítás
      
Méret: 205/55 R16
Terhelés: 94
Sebesség: W

Vélemények,tapasztalatok ?  worship worship worship

Fulda Carat Exelero 18.990

Akkor most miről beszélünk?

:-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #15095 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 21:14:23 »

Firestone Firehawk SZ90 milyen lehet?

nagyon tetszett ma élőben....
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15096 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 21:22:57 »

Fulda Carat Exelero 18.990

Akkor most miről beszélünk?

:-)


A 2007-es ADAC teszten, 205/55R16 V méretben „ajánlott” minősítést szerzett. eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15097 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 22:06:00 »

http://www.expressz.hu/auto/alkatresz/szemelyauto/gumi/hirdetes-29220030/

ezek a felnik  milyen fordról valóak, nem tudja valaki véletlen?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #15098 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 22:06:51 »

http://www.expressz.hu/auto/alkatresz/szemelyauto/gumi/hirdetes-29220030/

ezek a felnik  milyen fordról valóak, nem tudja valaki véletlen?
Hirdetésben az van, hogy Focus  Wink
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #15099 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 22:07:23 »

Hirdetésben az van, hogy Focus  Wink

Focus Smiley Annak van 4 lyuka Smiley
Naplózva
Oldalak: 1 ... 295 296 297 298 299 300 301 [302] 303 304 305 306 307 308 309 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.