Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 07:02:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 345 346 347 348 349 350 351 [352] 353 354 355 356 357 358 359 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7308156 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #17550 Dátum: 2013.03.02 szombat, 13:28:59 »

Köszönöm!  worship 225/50R16 ami kell nekem!

Ha olyan autód van, ami a képen látszik, és a 115 lovas dízelmotor van benne, akkor szerintem ez a 225-ös gumi egy kicsit erős lesz neki :-)

Szerintem maradj a jól bevált gyári 205/55R16 méretnél, a 7.5" széles felnire fel lehet tenni, az árkülönbségből meg menj le egy hétre a Balatonra :-)

205/55R16 Michelin Primacy 3 V 24.500
225/50R16 Michelin Primacy 3 V 39.990

Mind a kettő akciós :-)
 
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #17551 Dátum: 2013.03.02 szombat, 13:45:10 »

3e fizettem,és a szerelés végén előkerült szó nélkül a nyomatékkulcs!és meghúzta 100nm-el az összeset.hát sajnálom,hogy ők sem tudtak 18ast szerelni.de a jövőben őket fogom előnyben részesíteni az biztos.17"ig 3e/4db a szezonális csere.

A kiegyensúlyozás is  benne volt az árban?

Szelepet cseréltek?

Ez sajnos a gyanúsan olcsó kategória. A legolcsóbb kínai szelep is 100-120 forint (nagyker áron), egy jobb darab inkább 200-250. Az engedélyezett (nem ólomtartalmú) súlyok grammja 6-7 forint, egy kerékre felmegy 30-40 gramm.

Fogyasztja az áramot az emelő, a szerelőgép, a centrírozógép, illetve jobb helyeken azért ezeknek a "kopásával" is számolnak. A telep bérleti díjáról, a szerelő béréről és járulékairól még nem is beszéltünk.

Szóval ebbe a 3000 forintba még a valós költségek is csak nagy jóindulattal férnek bele. 

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17552 Dátum: 2013.03.02 szombat, 13:59:11 »

A kiegyensúlyozás is  benne volt az árban?

Szelepet cseréltek?

Ez sajnos a gyanúsan olcsó kategória. A legolcsóbb kínai szelep is 100-120 forint (nagyker áron), egy jobb darab inkább 200-250. Az engedélyezett (nem ólomtartalmú) súlyok grammja 6-7 forint, egy kerékre felmegy 30-40 gramm.

Fogyasztja az áramot az emelő, a szerelőgép, a centrírozógép, illetve jobb helyeken azért ezeknek a "kopásával" is számolnak. A telep bérleti díjáról, a szerelő béréről és járulékairól még nem is beszéltünk.

Szóval ebbe a 3000 forintba még a valós költségek is csak nagy jóindulattal férnek bele.  


nemhinném h van olyan gumis, aki centír nélkül szerel gumit.    de azt sem hiszem, h minden szerelésnél cserélik a szelepet, és azt sem, h kell.    vagy akinek szerelt kerekei vannak, az évente szedesse le a gumit, h cseréljék ki a szelepet? nekem 3 éve vannak ugyanazok a téliken, és semmi bajuk.
 nem kötekedek, csak a szelepcserét minden évben 1x-2x hülyeségnek tartom  Wink  

az ár tényleg olcsó amit alf írt. de lehet nem minden hivatalos, és a fogyó cuccokat is máshol szerzik be.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.02 szombat, 14:00:43 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #17553 Dátum: 2013.03.02 szombat, 14:36:53 »

de azt sem hiszem, h minden szerelésnél cserélik a szelepet, és azt sem, h kell.    vagy akinek szerelt kerekei vannak, az évente szedesse le a gumit, h cseréljék ki a szelepet? nekem 3 éve vannak ugyanazok a téliken, és semmi bajuk.
nem kötekedek, csak a szelepcserét minden évben 1x-2x hülyeségnek tartom  Wink  

A durrdefektek egy részéért az elöregedett gumiszelep a felelős.

A gumiszelepet egyrészt éri a nap (UV), az úton lévő szennyeződések, másrészt meglehetős fizikai behatásokat kénytelen elviselni minden kerékfordulat során. Már viszonylag alacsony sebességnél is komoly erőhatások érik, 100 km/h sebességnél annyi, mintha 4 kilóval húznák.

Jobb helyeken minden kerékszereléskor automatikusan cserélik a szelepet is. Filléres tétel, de nagy gebaszt okozhat, ha gond van vele.

Én egyébként is annak a híve vagyok, hogy a guminkat minden szezon előtt lássa szaki, frissen végezze el a centrírozást, és adott esetben cserélje ki a szelepet.

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #17554 Dátum: 2013.03.02 szombat, 16:12:03 »

A durrdefektek egy részéért az elöregedett gumiszelep a felelős.

A gumiszelepet egyrészt éri a nap (UV), az úton lévő szennyeződések, másrészt meglehetős fizikai behatásokat kénytelen elviselni minden kerékfordulat során. Már viszonylag alacsony sebességnél is komoly erőhatások érik, 100 km/h sebességnél annyi, mintha 4 kilóval húznák.

Jobb helyeken minden kerékszereléskor automatikusan cserélik a szelepet is. Filléres tétel, de nagy gebaszt okozhat, ha gond van vele.

Én egyébként is annak a híve vagyok, hogy a guminkat minden szezon előtt lássa szaki, frissen végezze el a centrírozást, és adott esetben cserélje ki a szelepet.


nekem rejtett szelepem ,van  pias én úgy tudom a kirepedezett gumiabroncs köpeny a durr defekt egyik gyakori oka.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
drof
Vendég
« Új hozzászólás #17555 Dátum: 2013.03.02 szombat, 17:06:48 »


A gumiszelepet egyrészt éri a nap (UV), az úton lévő szennyeződések, másrészt meglehetős fizikai behatásokat kénytelen elviselni minden kerékfordulat során. Már viszonylag alacsony sebességnél is komoly erőhatások érik, 100 km/h sebességnél annyi, mintha 4 kilóval húznák.

Jobb helyeken minden kerékszereléskor automatikusan cserélik a szelepet is. Filléres tétel, de nagy gebaszt okozhat, ha gond van vele.
eljen
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #17556 Dátum: 2013.03.02 szombat, 18:08:05 »

A durrdefektek egy részéért az elöregedett gumiszelep a felelős.

A gumiszelepet egyrészt éri a nap (UV), az úton lévő szennyeződések, másrészt meglehetős fizikai behatásokat kénytelen elviselni minden kerékfordulat során. Már viszonylag alacsony sebességnél is komoly erőhatások érik, 100 km/h sebességnél annyi, mintha 4 kilóval húznák.

Jobb helyeken minden kerékszereléskor automatikusan cserélik a szelepet is. Filléres tétel, de nagy gebaszt okozhat, ha gond van vele.

Én egyébként is annak a híve vagyok, hogy a guminkat minden szezon előtt lássa szaki, frissen végezze el a centrírozást, és adott esetben cserélje ki a szelepet.



Fém szelepet hány évenként illik cserélni?
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #17557 Dátum: 2013.03.02 szombat, 20:11:46 »

Austria területén dátumilag meddig kötelező a téli gumiabroncs használata  Huh?

véletlenül tudja valaki  Huh?

Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #17558 Dátum: 2013.03.02 szombat, 20:22:02 »

Austria területén dátumilag meddig kötelező a téli gumiabroncs használata  Huh?

véletlenül tudja valaki  Huh?


Szia.

Április utolsó napjáig.
Naplózva
cosfi
Vendég
« Új hozzászólás #17559 Dátum: 2013.03.02 szombat, 20:24:45 »

Üdv!
Mk3 ra mekkora nyomtávszélesítő tehető fel az alátétes fajtából, hogy még a tőcsavarok felhasználhatók legyenek?
10 mm elmegy még úgy, hogy a 18-as alufelnit is felcsavarozom?
cos
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #17560 Dátum: 2013.03.02 szombat, 20:25:24 »

Szia.

Április utolsó napjáig.
Danke schone  worship

akkor várok még a nyárival  wave
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #17561 Dátum: 2013.03.02 szombat, 20:28:11 »

Danke schone  worship

akkor várok még a nyárival  wave
Bizonybizony, mert lesz nagy spricckommillion!  integet2
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #17562 Dátum: 2013.03.02 szombat, 20:31:53 »

Bizonybizony, mert lesz nagy spricckommillion!  integet2
azt ugye nem nagyon szeretnénk  Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #17563 Dátum: 2013.03.02 szombat, 20:33:18 »

azt ugye nem nagyon szeretnénk  Wink
Az attól függ, hogy melyik végén vagy...  eplus2
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #17564 Dátum: 2013.03.02 szombat, 20:35:47 »

Az attól függ, hogy melyik végén vagy...  eplus2
Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #17565 Dátum: 2013.03.02 szombat, 21:25:05 »

A kiegyensúlyozás is  benne volt az árban?

Szelepet cseréltek?

Ez sajnos a gyanúsan olcsó kategória. A legolcsóbb kínai szelep is 100-120 forint (nagyker áron), egy jobb darab inkább 200-250. Az engedélyezett (nem ólomtartalmú) súlyok grammja 6-7 forint, egy kerékre felmegy 30-40 gramm.

Fogyasztja az áramot az emelő, a szerelőgép, a centrírozógép, illetve jobb helyeken azért ezeknek a "kopásával" is számolnak. A telep bérleti díjáról, a szerelő béréről és járulékairól még nem is beszéltünk.

Szóval ebbe a 3000 forintba még a valós költségek is csak nagy jóindulattal férnek bele. 


szelepet cseréltek,és centíroztak+nyomaték kulcsoztak.Mindezt 3e ért.Gondolom szezon előtti eksön,vagy cégindító eksön.engem nem érdekel.nullásra kicentírozta mindet faccán.nem mindenki gumizásból akar meggazdagodni,lehet,hogy csak kuncsaftcsalogató ez a 3e ft.de ez sem érdekel.
ja,és 0-10-15 20-25gr között volt szinte az összes keréken a legnagyobb súly.ez amúgy lemez felnis szerelés volt,de az akcióban az alut is ennyiért csinálják 17"ig.az is lehet,hogy ez egy hétig lesz csak.....nekem már 8.

Akit pedig érdekel,ez miklóson van a Ford szervíz bejáratánál induló kis dűlőúton jobb kéz felől kb 100m-re.Szabó autó javítóműhelye.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #17566 Dátum: 2013.03.02 szombat, 21:27:39 »

A durrdefektek egy részéért az elöregedett gumiszelep a felelős.

A gumiszelepet egyrészt éri a nap (UV), az úton lévő szennyeződések, másrészt meglehetős fizikai behatásokat kénytelen elviselni minden kerékfordulat során. Már viszonylag alacsony sebességnél is komoly erőhatások érik, 100 km/h sebességnél annyi, mintha 4 kilóval húznák.

Jobb helyeken minden kerékszereléskor automatikusan cserélik a szelepet is. Filléres tétel, de nagy gebaszt okozhat, ha gond van vele.

Én egyébként is annak a híve vagyok, hogy a guminkat minden szezon előtt lássa szaki, frissen végezze el a centrírozást, és adott esetben cserélje ki a szelepet.


amúgy hova húzzák azt a szelepet?mert a centrifugális erő pont tengelyirányban nyomja "befelé",ahol pedig ellen nyom a levegő a gumiból.....hogy is van ez?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17567 Dátum: 2013.03.02 szombat, 21:38:36 »

A durrdefektek egy részéért az elöregedett gumiszelep a felelős.

A gumiszelepet egyrészt éri a nap (UV), az úton lévő szennyeződések, másrészt meglehetős fizikai behatásokat kénytelen elviselni minden kerékfordulat során. Már viszonylag alacsony sebességnél is komoly erőhatások érik, 100 km/h sebességnél annyi, mintha 4 kilóval húznák.

Jobb helyeken minden kerékszereléskor automatikusan cserélik a szelepet is. Filléres tétel, de nagy gebaszt okozhat, ha gond van vele.

Én egyébként is annak a híve vagyok, hogy a guminkat minden szezon előtt lássa szaki, frissen végezze el a centrírozást, és adott esetben cserélje ki a szelepet.
A durr defekt azért durrdefekt, mert szétdurran a gumi nem?  

Én is azt mondom, h ősszel és tavasszal mindenféleképp fel kell políroztatni a kocsikat utána meg waxolni 3-4 havonta. meg ki is kell takaríttatni a-z-ig  Wink  

De gondolom elindulás előtt ellenőrzöd a kerekeket, világító berendezéseket, beállítod a tükröket is  smile

Ha eccer veszek tőled gumikat, az biztos quva drága lesz  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.02 szombat, 21:41:45 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #17568 Dátum: 2013.03.02 szombat, 21:56:30 »

Nemrégen vettem könnyűfém felniket, amikhez kaptam egy garnitúra 1,5-2 szezont még lefutó gumikat. Az a baj hogy nem gyári váltó méret van rajta 195/50R15 a 195/60R15 helyett.

Azon kívül hogy kisebb lesz a gumi oldal fala és a kilométeróra csalni fog származik még valamilyen hátrányom belőle? Egy szezont akarok lefutni vele nem többet.

-Köszönöm  worship
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #17569 Dátum: 2013.03.02 szombat, 22:46:51 »

amúgy hova húzzák azt a szelepet?mert a centrifugális erő pont tengelyirányban nyomja "befelé",ahol pedig ellen nyom a levegő a gumiból.....hogy is van ez?

Centrifugális erő gyorsuló koordináta rendszerben van csak és pont kifelé mutat sugárirányban. A centripetális mutat befelé, de az meg az az erő, amivel a felni "húzza" befelé körpályára a szelepet. Kulani jól írta.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #17570 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 03:12:50 »

Fém szelepet hány évenként illik cserélni?

Azt nem nagyon kell cserélni. De nem árt tisztázni, hogy melyik fajta, mert többféle létezik. A gumisod megmondja.

A rejtett szelepeknél és a teljesen fémtestű hagyományos szelepeknél csak egy kis gumitömítés van, amit időnként "kezelni" kell, azaz glicerines ronggyal körbe kell törölgetni.

A fémszelepek egy részénél cserélhető maga a szeleptű, ez egy szabványosított szerkezet, és a gumisoknak van ilyen. A gyári nyomásérzékelős / jeladós szelepházak esetén is ez az eljárás, tehát nyilván maga a szelepház marad, a szeleptű kerül csak cserére.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #17571 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 03:21:43 »

nem gyári váltó méret van rajta 195/50R15 a 195/60R15 helyett.


Ez bizony egyszerre két mérettel kisebb gumi...

- hülyén néz ki
- a rendőr is beleköthet, de ha vizsgázni kell, azon biztosan nem megy át
- a kisebb mérethez járó alacsonyabb súlyindex miatt -- extrém esetben -- problémák léphetnek fel
- a rövidebb "végáttétel" miatt csökken a végsebesség, nő a fogyasztás
- a kisebb átmérő miatt alacsonyabb lesz az autó hasmagássa
- tényleg bénán néz ki, na.

Én inkább eladnám ezeket a gumikat, és vennék ugyanannyiért használtakat a saját méretemben,...
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #17572 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 08:10:09 »

Centrifugális erő gyorsuló koordináta rendszerben van csak és pont kifelé mutat sugárirányban. A centripetális mutat befelé, de az meg az az erő, amivel a felni "húzza" befelé körpályára a szelepet. Kulani jól írta.
nem értek 1et.a gyakorlatban ha egy sargalacsin rákerül a felnire,azt kifelé dobja forgaskor.ugyan ezt csinálja a vízzel es a fekporral meg a kavicsokkal is.sőt,a centir súllyal is.képzeld el,hogy mi lenne,ha mindent befelé húzna középre.ott figyelne a centirsuly középen.hiszen azt csak egy 2 oldali ragaszto fogja a helyére az alunal.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #17573 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 08:29:02 »

Azt nem nagyon kell cserélni. De nem árt tisztázni, hogy melyik fajta, mert többféle létezik. A gumisod megmondja.

A rejtett szelepeknél és a teljesen fémtestű hagyományos szelepeknél csak egy kis gumitömítés van, amit időnként "kezelni" kell, azaz glicerines ronggyal körbe kell törölgetni.

A fémszelepek egy részénél cserélhető maga a szeleptű, ez egy szabványosított szerkezet, és a gumisoknak van ilyen. A gyári nyomásérzékelős / jeladós szelepházak esetén is ez az eljárás, tehát nyilván maga a szelepház marad, a szeleptű kerül csak cserére.

 worship

A Makkernek adott válaszodhoz hozzátenném, csak megerősítésképpen:
Nagyon bénán fog kinézni  vigyor3

nem értek 1et.a gyakorlatban ha egy sargalacsin rákerül a felnire,azt kifelé dobja forgaskor.ugyan ezt csinálja a vízzel es a fekporral meg a kavicsokkal is.sőt,a centir súllyal is.képzeld el,hogy mi lenne,ha mindent befelé húzna középre.ott figyelne a centirsuly középen.hiszen azt csak egy 2 oldali ragaszto fogja a helyére az alunal.

Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Kifelé dobja, és a szelepet is kifelé akarja érintőirányban elhajlítani / elhajítani. A befelé irányuló erőt a felni azokra a dolgokra fejti ki, amik hozzá vannak kötve. Enélkül elrepülnek érintőirányban. Amikor ez az erő megszűnik, akkor fog a sárgalacsin lerepülni érintő irányban (meg a centrírsúly átesni a felnin, de ez ugye nem nagyon fog történni). A szelepet az nyírja el, hogy az alja rögzítve van a felnin, ami húzza őt befelé körpályára, a többi része meg menne tovább amerre éppen a sebessége mutat, és ennek a körpályára kényszerítő, befelé mutató erejét maga a szelep teste fogja adni (rugalmas formában).

Ha ehhez még hozzávesszük, hogy nem is körpályán megy, hanem még az egész rendszer előre is mozog, össze-vissza ugráló terhelést jelent a szelep testére nézve, ami meg az anyagfáradás okozója.
Naplózva
Makker
Vendég
« Új hozzászólás #17574 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 08:40:54 »

Ez bizony egyszerre két mérettel kisebb gumi...

- hülyén néz ki
- a rendőr is beleköthet, de ha vizsgázni kell, azon biztosan nem megy át
- a kisebb mérethez járó alacsonyabb súlyindex miatt -- extrém esetben -- problémák léphetnek fel
- a rövidebb "végáttétel" miatt csökken a végsebesség, nő a fogyasztás
- a kisebb átmérő miatt alacsonyabb lesz az autó hasmagássa
- tényleg bénán néz ki, na.

Én inkább eladnám ezeket a gumikat, és vennék ugyanannyiért használtakat a saját méretemben,...

Köszönöm a gyors válaszodat, tényleg így fogok tenni. Ez volt nálam a főszempont hogy hogyan áll az autón, de akkor megerősítést nyert az hogy hülyén!  nyes
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #17575 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 09:28:02 »

Üdv!
Mk3 ra mekkora nyomtávszélesítő tehető fel az alátétes fajtából, hogy még a tőcsavarok felhasználhatók legyenek?
10 mm elmegy még úgy, hogy a 18-as alufelnit is felcsavarozom?
cos

a 20mm -es szélesítéshez biztos, de szerintem már ehhez is kell tőcsavar csere
talán sufni módon ki tudod próbálni hogy 1cm széles anyát/alátéteket rázsúfolsz, majd megpróbálod a felnit felcsavarozni, hogy mégis lásd, meddig tudod felkapatni az anyát

legolcsóbban úgy úszod meg ha bontóba transit tőcsavart kérsz
szerintem egyszerűbb eladni a meglévő felnit és venni egy kisebb ET számú felnit
így megúszod a pogácsát és a tőcsavarozást is
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.03 vasárnap, 09:30:32 írta ST220_Gab » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #17576 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 09:29:46 »

worship

A Makkernek adott válaszodhoz hozzátenném, csak megerősítésképpen:
Nagyon bénán fog kinézni  vigyor3

Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Kifelé dobja, és a szelepet is kifelé akarja érintőirányban elhajlítani / elhajítani. A befelé irányuló erőt a felni azokra a dolgokra fejti ki, amik hozzá vannak kötve. Enélkül elrepülnek érintőirányban. Amikor ez az erő megszűnik, akkor fog a sárgalacsin lerepülni érintő irányban (meg a centrírsúly átesni a felnin, de ez ugye nem nagyon fog történni). A szelepet az nyírja el, hogy az alja rögzítve van a felnin, ami húzza őt befelé körpályára, a többi része meg menne tovább amerre éppen a sebessége mutat, és ennek a körpályára kényszerítő, befelé mutató erejét maga a szelep teste fogja adni (rugalmas formában).

Ha ehhez még hozzávesszük, hogy nem is körpályán megy, hanem még az egész rendszer előre is mozog, össze-vissza ugráló terhelést jelent a szelep testére nézve, ami meg az anyagfáradás okozója.
nézd.bele lehet vinni a tudományt a faékbe is,ettől még egyszerű marad.kivan az találva.
pont ilyen a szelep is.magasztalhatjuk az egekig,ettől függetlenül nem tesz mást,csak ami a dolga.a baj ott van ebben a világban,hogy már egy szelephez is tarsitunk mérnöki tevékenységet.önmagában nem baj,mert kikellett azt találni!de már ez megtörtént!évekkel évtizedekkel ezelőtt.sőt folyamatosan fejlesztik.nekünk csak használni kell,és nem azon agyalni,hogy milyen erők hatnak rá.
grrrr....folyamatos para az élet.ne is üljünk autóba,mielőtt nem látta gumis a kerekeinket,különös tekintettel a szelepekre.vicc.van aki a sulyok elvesztését sem veszi észre.
összességben legyünk figyelmesek es precizek,hiszen az auto veszélyes üzem.vannak fontos dolgok,mint pl a fenyszoro beállítása.megtesszük évente? nem.időnként pedig kellene.a szelepet sem bagatizálom el,de egy elöregedett szeleptest már nem zár,ereszt.ez is hosszú évek után jelentkezik.mint ahogy a gumik is 7 éves korukig bírják,utána mondják,hogy elöregedett,pedig az sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve.nem azt mondom,hogy nem megy vagy mehet tönkre egy szelep idő előtt,csak annyit,hogy ne tulozzunk.
nem kell egyetérteni,és nem is szándékozom senkit meggyőzni.sőt megosztani sem a társaságot.ez az én allaspontom cirka 22év tapasztalatából.no persze ez nem gumis tapasztalat,és minden tiszteletem az övéké.csak nem értem,hogy miért nem a sokat tudó szupergumisok szerelik a gumikat,hanem az utcáról felvett létminimumos betanított segedmunkasok,aki egy mozdulattal tönkreteszi a kerekor kulcsot a levegőskulccsal,es levési az alufelnikről a kerekoroket egy 2kg os kalapaccsal.es tönkreteszi a 100e ftos alugarniturat.
ez nem általános,vannak jó gumisok es kijár nekik a tisztelet,es ha mondják,hogy nem ártana szelepet cserelni,akkor az ember nem áll le vitázni.csak ne magasztaljuk többre ezt az egészet,mint amennyi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17577 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 09:48:00 »

a 20mm -es szélesítéshez biztos, de szerintem már ehhez is kell tőcsavar csere
talán sufni módon ki tudod próbálni hogy 1cm széles anyát/alátéteket rázsúfolsz, majd megpróbálod a felnit felcsavarozni, hogy mégis lásd, meddig tudod felkapatni az anyát

legolcsóbban úgy úszod meg ha bontóba transit tőcsavart kérsz
szerintem egyszerűbb eladni a meglévő felnit és venni egy kisebb ET számú felnit
így megúszod a pogácsát és a tőcsavarozást is
a transité simán passzol bele?  mennyivel hosszabb?  nekem is kellene szélesítenem, mert nem tetszik, h alatta van a kerék.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17578 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 09:55:12 »


csak nem értem,hogy miért nem a sokat tudó szupergumisok szerelik a gumikat,hanem az utcáról felvett létminimumos betanított segedmunkasok,aki egy mozdulattal tönkreteszi a kerekor kulcsot a levegőskulccsal,es levési az alufelnikről a kerekoroket egy 2kg os kalapaccsal.es tönkreteszi a 100e ftos alugarniturat.
ez nem általános,vannak jó gumisok es kijár nekik a tisztelet,es ha mondják,hogy nem ártana szelepet cserelni,akkor az ember nem áll le vitázni.csak ne magasztaljuk többre ezt az egészet,mint amennyi.

meg drótkefével takarítják meg a felni belsejét, h tapadjon a súly..  arról nem is beszélve, mikor a pajszerral rákapatják a gumi peremét a gépre, és pattog le a festék, lakk ha nem jól csinálják..  azt hittem infarktust kapok múltkor.   de nekik ez nem számít, és meg akarja magyarázni, h ez már rajta volt..    perszer ezekre a helyekre nem kell járni, max egyszer.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #17579 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 10:02:37 »

a transité simán passzol bele?  mennyivel hosszabb?  nekem is kellene szélesítenem, mert nem tetszik, h alatta van a kerék.

biztos hogy nem minden évjárat passzol bele, főleg ha dupla hátsó kerekes  Grin
átmérő a lényeg, de bontóban biztos tudnak ezzel kapcsolatban pontosabbat mondani
talán még le is kell belőle csippenteni

pontosabbat sajnos nem tudok, mert nálam végül nem lett megcsinálva, de egy régi forumosnál kollégánál így lett megoldva
még ő építette át nekem a gyári féket 320-as Focus ST fékre

osztol/szorzol és kiderül hogy egy jobb/könnyebb új felni olcsóbb megoldás és még egyszerűbb is
itt tudsz ET/nyomtávot számítani
http://www.gepesztuning.hu/

(tizedespontot írj, ne vesszőt)
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.03 vasárnap, 10:04:55 írta ST220_Gab » Naplózva
cosfi
Vendég
« Új hozzászólás #17580 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 11:24:41 »

a 20mm -es szélesítéshez biztos, de szerintem már ehhez is kell tőcsavar csere
talán sufni módon ki tudod próbálni hogy 1cm széles anyát/alátéteket rázsúfolsz, majd megpróbálod a felnit felcsavarozni, hogy mégis lásd, meddig tudod felkapatni az anyát
legolcsóbban úgy úszod meg ha bontóba transit tőcsavart kérsz
szerintem egyszerűbb eladni a meglévő felnit és venni egy kisebb ET számú felnit
így megúszod a pogácsát és a tőcsavarozást is

Köszi. A tőcsavar csere hogyan néz ki, bonyolult művelet? ...mert a felnit nem szeretném eladni.
Naplózva
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #17581 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 11:42:12 »

Ha olyan autód van, ami a képen látszik, és a 115 lovas dízelmotor van benne, akkor szerintem ez a 225-ös gumi egy kicsit erős lesz neki :-)

Szerintem maradj a jól bevált gyári 205/55R16 méretnél, a 7.5" széles felnire fel lehet tenni, az árkülönbségből meg menj le egy hétre a Balatonra :-)

205/55R16 Michelin Primacy 3 V 24.500
225/50R16 Michelin Primacy 3 V 39.990

Mind a kettő akciós :-)
 
Igen, a képen látható autóm van 115Le dízel! A 225-ös gumi miért lesz egy kicsit erős neki?  nemtudom Tudom,hogy rámegy a 205/55R16-os gumi a 7,5" széles felnire,mert most is az van fent,csak elég hülyén mutat rajta!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #17582 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 12:22:10 »

Köszi. A tőcsavar csere hogyan néz ki, bonyolult művelet? ...mert a felnit nem szeretném eladni.

sajnos nem vagyok egy barkács típus
ilyenkor szoktam mondani itthon, én programozó vagyok Smiley
még az olajat/szűrőket lecserélem, de már a fékbetétet nem...pedig sokszor voltam segítség cseréknél

szét kell bombázni teljesen, agyig...féknyereg, tárcsa, egyszóval minden le
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17583 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 12:33:33 »

biztos hogy nem minden évjárat passzol bele, főleg ha dupla hátsó kerekes  Grin
átmérő a lényeg, de bontóban biztos tudnak ezzel kapcsolatban pontosabbat mondani
talán még le is kell belőle csippenteni

pontosabbat sajnos nem tudok, mert nálam végül nem lett megcsinálva, de egy régi forumosnál kollégánál így lett megoldva
még ő építette át nekem a gyári féket 320-as Focus ST fékre

osztol/szorzol és kiderül hogy egy jobb/könnyebb új felni olcsóbb megoldás és még egyszerűbb is
itt tudsz ET/nyomtávot számítani
http://www.gepesztuning.hu/

(tizedespontot írj, ne vesszőt)

gyári 18-as Ford Zetec S felniről van szó.  csak nekem úgy tetszik 1 felni, h majdnem szintbe van a sárvédő peremmel.   Ezért hátul 20mm, elöl meg 12 mm szélesítés kell neki oldalanként.

hová írjak pontot?
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.03 vasárnap, 12:35:35 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17584 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 12:34:40 »

Igen, a képen látható autóm van 115Le dízel! A 225-ös gumi miért lesz egy kicsit erős neki?  nemtudom Tudom,hogy rámegy a 205/55R16-os gumi a 7,5" széles felnire,mert most is az van fent,csak elég hülyén mutat rajta!
de nem 6.5 colos a felnid?  a 7.5-re simán jó a 225
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #17585 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 12:50:45 »

gyári 18-as Ford Zetec S felniről van szó.  csak nekem úgy tetszik 1 felni, h majdnem szintbe van a sárvédő peremmel.   Ezért hátul 20mm, elöl meg 12 mm szélesítés kell neki oldalanként.

hová írjak pontot?
a zetec s felnidnek mennyi az ET száma, ha megkérdezhetem?
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #17586 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 12:52:38 »

a zetec s felnidnek mennyi az ET száma, ha megkérdezhetem?
52,5
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #17587 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 13:04:42 »

de nem 6.5 colos a felnid?  a 7.5-re simán jó a 225
Nem! Ezzel az alufelnivel vettem az autót,és ez 7,5*16-os!
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #17588 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 13:11:13 »

52,5
ezek szerint, akkor nekem is kellenek majd ilyen szélesítések, hogy jól nézzen ki?  szomoru1
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
cosfi
Vendég
« Új hozzászólás #17589 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 13:22:27 »

sajnos nem vagyok egy barkács típus
ilyenkor szoktam mondani itthon, én programozó vagyok Smiley
még az olajat/szűrőket lecserélem, de már a fékbetétet nem...pedig sokszor voltam segítség cseréknél
szét kell bombázni teljesen, agyig...féknyereg, tárcsa, egyszóval minden le

Akkor a pogácsa egyszerűbbnek tűnik számomra. Ott nem kell barmolni semmit, nem, csak felteszem és kész.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #17590 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 13:27:13 »

Akkor a pogácsa egyszerűbbnek tűnik számomra. Ott nem kell barmolni semmit, nem, csak felteszem és kész.
A tőcsavar cserét is meglehet csinálni barmolás nélkül. Wink
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #17591 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 13:32:40 »

gyári 18-as Ford Zetec S felniről van szó.  csak nekem úgy tetszik 1 felni, h majdnem szintbe van a sárvédő peremmel.   Ezért hátul 20mm, elöl meg 12 mm szélesítés kell neki oldalanként.

hová írjak pontot?

a felni szélességéhez (ne 7,5 hanem 7.5)
nem tizedesvesszővel dolgozik
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #17592 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 13:34:02 »

Akkor a pogácsa egyszerűbbnek tűnik számomra. Ott nem kell barmolni semmit, nem, csak felteszem és kész.

szerintem már a 10mm pogácsánál is kell tőcsavar csere, de ahogy írtam, ki kell próbálni
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #17593 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 13:34:43 »

Akkor a pogácsa egyszerűbbnek tűnik számomra. Ott nem kell barmolni semmit, nem, csak felteszem és kész.

nem barmolni kell, csak szépen szétszedni pár dolgot
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17594 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 14:36:12 »

a felni szélességéhez (ne 7,5 hanem 7.5)
nem tizedesvesszővel dolgozik
én ezt már kimértem, nem kell hozzá kalkulátor  wave   feltettem őket múltkor a kocsira, mikor még 2-őn volt gumi.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17595 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 14:37:55 »

ezek szerint, akkor nekem is kellenek majd ilyen szélesítések, hogy jól nézzen ki?  szomoru1
csak akkor ha zavar, h bentebb van. nem mindenki foglalkozik ezzel. milyen felnid van?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #17596 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 15:02:18 »

csak akkor ha zavar, h bentebb van. nem mindenki foglalkozik ezzel. milyen felnid van?
és drágák ezek a szélesítők? tudnak valami kárt csinálni?

ilyen.
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #17597 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 15:31:36 »

ne is üljünk autóba,mielőtt nem látta gumis a kerekeinket,különös tekintettel a szelepekre.vicc.van aki a sulyok elvesztését sem veszi észre.


A gumisok túlnyomó többsége automatikusan cseréli a szelepet, ha kerék kerül a kezei közé. 


Válasz
nem értem,hogy miért nem a sokat tudó szupergumisok szerelik a gumikat,hanem az utcáról felvett létminimumos betanított segedmunkasok,aki egy mozdulattal tönkreteszi a kerekor kulcsot a levegőskulccsal,es levési az alufelnikről a kerekoroket egy 2kg os kalapaccsal.es tönkreteszi a 100e ftos alugarniturat.

Alf, te keresed magadnak a bajt. Megint beestél egy gumishoz, akit nem ismertél, csak annyit tudtál róla, hogy 3000 forintért szerel.

Ezzel a hozzáállással jó eséllyel kifogod az összes "utcáról felvett létminimumos betanított segédmunkást."





Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #17598 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 15:34:33 »

Igen, a képen látható autóm van 115Le dízel! A 225-ös gumi miért lesz egy kicsit erős neki?  nemtudom Tudom,hogy rámegy a 205/55R16-os gumi a 7,5" széles felnire,mert most is az van fent,csak elég hülyén mutat rajta!

A 225-ös gumi igen erőse visszafogja az autót. Elvileg jobb lesz a tapadás, gyakorlatilag  viszont csak a fogyasztás nő és a gyorsulás romlik. (Meg persze a rugózási kényelem: lásd rugózatlan tömeg.)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #17599 Dátum: 2013.03.03 vasárnap, 15:41:55 »

gyári 18-as Ford Zetec S felniről van szó.  csak nekem úgy tetszik 1 felni, h majdnem szintbe van a sárvédő peremmel.   Ezért hátul 20mm, elöl meg 12 mm szélesítés kell neki oldalanként.

hová írjak pontot?

Az jól fog mutatni, viszont a kerékcsapágyak nem fogják kedvelni.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Oldalak: 1 ... 345 346 347 348 349 350 351 [352] 353 354 355 356 357 358 359 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.106 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.