Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:37:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 388 389 390 391 392 393 394 [395] 396 397 398 399 400 401 402 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7297652 alkalommal)
0 Felhasználó és 23 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19700 Dátum: 2013.11.16 szombat, 15:09:27 »

Ebben mi is tisztában vagyunk, hogy fel szoktad szívni.........másképp nem lennél olyan, amilyen.  eplus2

Ebben? eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #19701 Dátum: 2013.11.16 szombat, 15:12:04 »

Ebben? eplus2

Ezzel..................... Roll Eyes
Ebben mi is biztosak vagyunk......ezt kezdtem el írni  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19702 Dátum: 2013.11.16 szombat, 15:14:50 »

Blablablabla, sok a szöveg, közben a nagykertől vásárolsz te is, ráadául nyilván utalással, és nem 8 napos határidővel.


Persze, hogy nem vagyok nagyker, hiszen véletlenül pont nem tudok hozzáférni 2 milliárd forinthoz. (De ha neked van, akkor szóljál, tudok egy nagy bizniszt.)

Csak azt akartam elmagyarázni, hogy nem jogos elvárás, hogy ha bemegy valaki a gumishoz, és kér a valamilyen autójára egy valamilyen gumit, akkor az legyen raktáron. (Illetve a mai árszinten nem jogos elvárás.)

Ha megnézed, a hozzászólásom elejét, beidéztem, hogy mire reagáltam.

A fizetési konstrukció az a forgalom nagyságától függ, valóban utalással fizetünk, de a megrendeléskor azonnal, azaz előre.

Ma Magyarországon a gumis szakmában ez az általános, miután több webáruház lelépett százmilliós nagyságrendű árukészletekkel. (Azaz megkapták az árut 90 napra, kiárulták az elvi beszerzési ár alatt, aztán leléptek Thaiföldre.)

Ugyanez történt nagy fuvarozó cégekkel is. Kellett a nagy flotta az év végi bónuszhoz (egy kamiongumi ára sokszorosa egy Mondeo-méretnek, és a nagy futásteljesítmény miatt gyakrabban is cserélik), úgyhogy az üzeltkötő adott 60 nap fizetési határidőt -- dehát közben sajnos csődbement a cég, és kint maradt pár tízmilla.

Válasz
Ráadásul elfelejtetted említeni, hogy szezon végén még mennyit tol vissza a nagyker...

Ezt is tőlem hallottad :-)

A nagyker akkor ad jó árat/jó feltételeket, ha biztos benne, hogy sokat vásárolsz nála. A szerződéskötés úgy történik, hogy bevállalsz egy mennyiséget, és erre ad százalékot a kisker árból.

Ha nem éred el a szerződött mennyiséget, akkor ugyan nem kell befizetned a kasszába, de a következő időszakra vagy nem ír veled alá szerződést, vagy csak az előző szezon eladott mennyiségére. (Illetve egyéb módokon is "bűntet," pl. lassú szállítással, vagy bizonyos engedményes kvótákból kizárással.)

Ellenben ha több gumit adsz el, mint amit bevállaltál, akkor a szezon végén valóban tol vissza bónuszt. Ennek mértéke 1-2-3%, tehát öbb tízmilliós forgalom után is csak pár százezer forint, és ugye utólag érkezik.


Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19703 Dátum: 2013.11.16 szombat, 15:32:27 »

Már megbocsáss, hogy csak így a vita közepébe csapok, de ez egy irgalmatlan nagy hadoválás. A raktárkészletet nem úgy építi fel senki, hogy minden méretben tart minden mintázatból minden sebességindexre. A tipikus méretben van raktárkészlet, a többiben meg megrendelésre...

A példa nem hadoválás volt, hanem egy elméleti számítás, annyi terjedelemben levezetve, hogy a Mondeo fórumon megállja a helyét.

A lényeg az volt, hogy megértsed: egy szortiment betárolása tízszámjegyű tétel. 

És arra a felvetésre írtam, hogy egy fórumtársunk felháborodott, hogy télen nem kapott nyári gumit a barátnője autójára a kiskerben.





Válasz
És azt se feledjük, hogy sok helyen adnak fizetési haladékot, azaz nem kp-s a dolog.
Ezt a műfajt nem ismerem, de sokszor bizományban van ott a cucc, és csak akkor kell kifizetni, ha tényleg el is adta.
Hogy a ti szakmátokban hogy van, nem tudom.

Ugye  nyes


Válasz
Én speciel jobban hiszek a gumit a gumistól elvben. Ha monjuk 2 hét múlva szálszakadásos lesz a gumi,
nehezebb érvényesíteni a garit (ha van).

Szálszakadásra gyakorlatilag nem tudsz garanciát érvényesíteni. A gumik nem szoktak maguktól szálszakadni. A forgalmazó bevizsgálja a gumit, és ha megtalálja a külső fizikai behatás nyomát (megtalálja), akkor sajnos így jártál. :-(

Ha  valakit érdekel, holnap valamikor írok a garanciális hibákról és az elbírálusk elméletéről és gyakorlatáról részletesebben.


Válasz
És nem baj, ha pont a mi településünkön is van egy... vagyis ha tönkermegy, az nem jó nekem.
Én aszondom, inkább kifizetem az ugyanannyit a gumisnak, mint a netes cégnek.
Mondom, az ugyanannyit.

Az a baj, hogy nem érted meg, hogy más a költségszint. A netes gumiáruházak nagy részében az összes befektetés pár tízezer forint - a kanapé mellől, egy íróasztal, egy kislámpa és egy tíz éves PC (meg valami internetkapcsolat) mellett csinálja egy családtag, miután pár tízezer forintért vett egy webáruház motort meg egy domain nevet.

Elmehetsz te reklamálni a Gundelbe, hogy a bécsi szelet a csepeli Böhöm Tanyában csak egy ezres, náluk meg öt. Csak éppen más árszinten dolgoznak, ezért náluk nem kerülhet ugyanannyiba az étel: senki nem fog ingyen dolgozni.  A gumisodnak van egy szerződése mondjuk az AKH-val, nyilván jó ***, mert kevés gumit ad el, erre rátesz 10 százalékot, és kiajánlja neked. Csakhogy közben egy menőbb webáruház eleve jobb árakat kap a több eladott gumira, plusz hajlandó 2-3 százalék árréssel dolgozni, hiszen egyszerűen nincs költsége. Ha érkezik egy rendelés, ő csak emailt küld a központba, és a logisztikát a kiszállítással együtt a nagyker intézi, ő csak megkapja a maga 2-3 százalékát és kész.

A gumisok egyébként rájöttek, hogy ezt a harcot elvesztették a netes gumiboltok ellen, és már egyáltalán semmilyen gumit nem tartanak raktáron. Ha valami kell egy ügyfélnek, aki nem neten vásárol, ők is mennek a Startgumira, rátesznek egy ezrest, és kész.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #19704 Dátum: 2013.11.16 szombat, 16:20:00 »

Ha már vendéglátás, kicsit offolok... Szóval volt egy étterem, ahol nagyon nem voltam megelégedve az adaggal... Na hát kicsit utána olvastam. És láss csodát, van rá jogszabály, úgyhogy visszamentem, előkerestettem a hitelesített mérleget ( ami persze nem volt hitelesítve) és feldobattam rá az adagot. Van előírás a minimumra is...

 vigyor3

(Nem vagyok ám ilyen szőrözős degeci, csak ha alapból úgy állnak hozzám, na akkor felszívom magam, aztán max koppanok egy jó nagyot.  vigyor3)

 hehe  eljen
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #19705 Dátum: 2013.11.16 szombat, 16:28:29 »

Pontosan. Amugy meg a suliban talan volt szo az alu es otvozeteinek egy fontos tulajdonsagarol, miszerint oxidalodik nagyon gyorsan a gyartas folyaman es ezert nem igenyelbsemmilyen egyebb kezelest. Az oxid reteg megvedi az alut mindentol. Akkor pont majd a magyar tel tenne be neki Smiley

Nem a magyar tél, hanem a só. Első szériás álámínium A8-asokból volt, aminek szinte szitásra lyukadt az alja...

Andy
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #19706 Dátum: 2013.11.16 szombat, 16:33:50 »

Már megbocsáss, hogy csak így a vita közepébe csapok, de ez egy irgalmatlan nagy hadoválás.
A raktárkészletet nem úgy építi fel senki, hogy minden méretben tart minden mintázatból minden sebességindexre.
A tipikus méretben van raktárkészlet, a többiben meg megrendelésre... ha így lennének a raktárak, minden évben tönkremenne egy gumis,
mert egy adott márkában, egy adott méretben, mintával rajtuk maradt a 4 gumi.
Megnézném én azt a gumist, aki 2 milliárdot fektet be készletbe. Annak az 5%-os kamata 100 millió. Munka nélkül.
És azt se feledjük, hogy sok helyen adnak fizetési haladékot, azaz nem kp-s a dolog.
Ezt a műfajt nem ismerem, de sokszor bizományban van ott a cucc, és csak akkor kell kifizetni, ha tényleg el is adta.
Hogy a ti szakmátokban hogy van, nem tudom.

Most te beszélsz éppen mellé. Kulani mester egy elméleti számítást végzett, hogy mibe kerülne, ha valaki tényleg rendes, ha nem is mindenre, de azért elég sok mindenre kiterjedő raktárkészletet akarna maga fenntartani. Majd levezette, és kiderült belőle, hogy ez miért is nem lehetséges, illetve nem megérős. Tulajdonképpen ugyanarra a következtetésre jutottál magadtól te is. De ennél se többet, se kevesebbet nem mondott, a többit te képzelted bele.

AndyA

Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #19707 Dátum: 2013.11.16 szombat, 17:21:25 »

A példa nem hadoválás volt, hanem egy elméleti számítás, annyi terjedelemben levezetve, hogy a Mondeo fórumon megállja a helyét.

A lényeg az volt, hogy megértsed: egy szortiment betárolása tízszámjegyű tétel. 

És arra a felvetésre írtam, hogy egy fórumtársunk felháborodott, hogy télen nem kapott nyári gumit a barátnője autójára a kiskerben.





Ugye  nyes


Szálszakadásra gyakorlatilag nem tudsz garanciát érvényesíteni. A gumik nem szoktak maguktól szálszakadni. A forgalmazó bevizsgálja a gumit, és ha megtalálja a külső fizikai behatás nyomát (megtalálja), akkor sajnos így jártál. :-(

Ha  valakit érdekel, holnap valamikor írok a garanciális hibákról és az elbírálusk elméletéről és gyakorlatáról részletesebben.


Az a baj, hogy nem érted meg, hogy más a költségszint. A netes gumiáruházak nagy részében az összes befektetés pár tízezer forint - a kanapé mellől, egy íróasztal, egy kislámpa és egy tíz éves PC (meg valami internetkapcsolat) mellett csinálja egy családtag, miután pár tízezer forintért vett egy webáruház motort meg egy domain nevet.

Elmehetsz te reklamálni a Gundelbe, hogy a bécsi szelet a csepeli Böhöm Tanyában csak egy ezres, náluk meg öt. Csak éppen más árszinten dolgoznak, ezért náluk nem kerülhet ugyanannyiba az étel: senki nem fog ingyen dolgozni.  A gumisodnak van egy szerződése mondjuk az AKH-val, nyilván jó ***, mert kevés gumit ad el, erre rátesz 10 százalékot, és kiajánlja neked. Csakhogy közben egy menőbb webáruház eleve jobb árakat kap a több eladott gumira, plusz hajlandó 2-3 százalék árréssel dolgozni, hiszen egyszerűen nincs költsége. Ha érkezik egy rendelés, ő csak emailt küld a központba, és a logisztikát a kiszállítással együtt a nagyker intézi, ő csak megkapja a maga 2-3 százalékát és kész.

A gumisok egyébként rájöttek, hogy ezt a harcot elvesztették a netes gumiboltok ellen, és már egyáltalán semmilyen gumit nem tartanak raktáron. Ha valami kell egy ügyfélnek, aki nem neten vásárol, ők is mennek a Startgumira, rátesznek egy ezrest, és kész.

a böhöm tanyában csak 890 a bécsi szelet, plusz 300 a sült krumpli

a lényeget vágom, mi?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #19708 Dátum: 2013.11.16 szombat, 17:23:25 »

a böhöm tanyában csak 890 a bécsi szelet, plusz 300 a sült krumpli

a lényeget vágom, mi?

Mekkora a bécsi szelet?
Citromszeletet adnak hozzá?   vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Intruder007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 244


E-mail
« Új hozzászólás #19709 Dátum: 2013.11.16 szombat, 21:03:36 »

Sziasztok!

Tegnap délután végre sikerült lefúrnom a tőcsavart és végre lepottyant a beletört kerékőr.
3 délutánom ment rá, elég kemény, volt mivel próbáltak ráhegeszteni jól bekeményedett.
Este fel is került az új tőcsavar, külön köszönet érte Ervinnek.
Naplózva

2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19710 Dátum: 2013.11.16 szombat, 21:06:04 »

A példa nem hadoválás volt, hanem egy elméleti számítás, annyi terjedelemben levezetve, hogy a Mondeo fórumon megállja a helyét.

A lényeg az volt, hogy megértsed: egy szortiment betárolása tízszámjegyű tétel. 

És arra a felvetésre írtam, hogy egy fórumtársunk felháborodott, hogy télen nem kapott nyári gumit a barátnője autójára a kiskerben.





Ugye  nyes


Szálszakadásra gyakorlatilag nem tudsz garanciát érvényesíteni. A gumik nem szoktak maguktól szálszakadni. A forgalmazó bevizsgálja a gumit, és ha megtalálja a külső fizikai behatás nyomát (megtalálja), akkor sajnos így jártál. :-(

Ha  valakit érdekel, holnap valamikor írok a garanciális hibákról és az elbírálusk elméletéről és gyakorlatáról részletesebben.


Az a baj, hogy nem érted meg, hogy más a költségszint. A netes gumiáruházak nagy részében az összes befektetés pár tízezer forint - a kanapé mellől, egy íróasztal, egy kislámpa és egy tíz éves PC (meg valami internetkapcsolat) mellett csinálja egy családtag, miután pár tízezer forintért vett egy webáruház motort meg egy domain nevet.

Elmehetsz te reklamálni a Gundelbe, hogy a bécsi szelet a csepeli Böhöm Tanyában csak egy ezres, náluk meg öt. Csak éppen más árszinten dolgoznak, ezért náluk nem kerülhet ugyanannyiba az étel: senki nem fog ingyen dolgozni.  A gumisodnak van egy szerződése mondjuk az AKH-val, nyilván jó ***, mert kevés gumit ad el, erre rátesz 10 százalékot, és kiajánlja neked. Csakhogy közben egy menőbb webáruház eleve jobb árakat kap a több eladott gumira, plusz hajlandó 2-3 százalék árréssel dolgozni, hiszen egyszerűen nincs költsége. Ha érkezik egy rendelés, ő csak emailt küld a központba, és a logisztikát a kiszállítással együtt a nagyker intézi, ő csak megkapja a maga 2-3 százalékát és kész.

A gumisok egyébként rájöttek, hogy ezt a harcot elvesztették a netes gumiboltok ellen, és már egyáltalán semmilyen gumit nem tartanak raktáron. Ha valami kell egy ügyfélnek, aki nem neten vásárol, ők is mennek a Startgumira, rátesznek egy ezrest, és kész.


Max a csepeli gundelben jön ki 5e-ből egy bécsi szelet... laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #19711 Dátum: 2013.11.16 szombat, 21:10:39 »

amiről írsz az szőrözés.vagy inkább poén.Bemész a gumishoz és kérsz egy 18+-os centírt! taps ....és jön egy szőke,és lehúzza mind a 4 gumidat a felnieidről.... nyes

A majerről tudom,hogy ilyen.20kmes körzetben az egyetlen.
Kalibráció.Vaker.A rendőrök is csak kalibrált műszerrel mérhetnek.Szerinted egy fáma 3 nál mi a kalibráció?Megmérik egy etalon géppel ugyan azt az autót,és annyi.Semmit nem tudnak rajta kalibrálni.Ha benne van a tűrésben,akkor jó,ha nem,akkor nem kapja meg az engedélyt a használatra.És az etalont mivel kalibrálják?És a te autódban a műszeregységet mivel kalibrálják?A 30 éves ladákban vala kalibrálták-e a műszereket?Nem.

A gumis centírozógép állítható,kalibrálható.Szofteresen korrigálja a mérést.Hogy ez mennyire szemfényvesztés,vagy mennyire nem,az nem is érdekel.Pont addig a pontig,amíg az autón nem érezni,hogy valami baj lehet,mert esetleg rázza az autót vagy  a kormányt.
A centírozó gép kalibrálásának ellenőrzése nem része egy normál centírozásnak.Menj be egy kocsmába,és kérd el a poharaiknak a kalibrációs jegyzőkönyveit(tudom,hogy nincs ilyen) minden egyes alkalommal,amikor bemész inni egy korsó sört.Talán van egy etalon mérőeszköz,de hogy nem használják minden korsóhoz ,az biztos.

Amit írsz, nem életszerű.Még ha te így gondolod,akkor sem.Kérhetnéd a gumistól az emelőgép naplót is minden alkalommal,amikor felemelik az autódat a hidraulikus emelővel,hogy kíváncsi vagy,hogy mikor volt utoljára felülvizsgálva.

Én speciel kalibrálok centirozót is amit 6 havonta kér a felügyelet(de ez megye függő is még), plussz emelőgép szerkezeti vizsgálatot is csinálok amit 4 havonta kell, fő vizsgálatot 2, munkabiztonsági fő vizsgálatot meg 5 évente..
Minden centirozó géphez gyárilag adnak egy 100g-os kalibráló súlyt és van egy kalibrálási eljárása ami egy kalibráló programmal lehet megcsinálni...
Az hogy ügyfél elkéregetni az emelőgépnaplót, vagy bármilyen kalibrálási,hitelesitési dokumentumot azért vicces...szerintem és jogosan elküldenek a f@szba, vagy max odaadja amivel jelzi mennyire leszarja a problémáidat csak kusoolj már....meg mit kezdesz vele? eplus2


Naplózva
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #19712 Dátum: 2013.11.16 szombat, 22:34:08 »

Vettem ma egy Tecnomagnesio kerékőrt a lemezfelnihez és az új téligumikhoz 2 ezer FT-ért, holnap lecserélem a kerekeket. Talán egy sima anyánál többet ér.
Így néz ki: http://www.jofogas.hu/budapest/Technomagnesio_TL9_12x1_5_kerekor_elado_12527989.htm . Valaki használta már ezt a márkát?
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19713 Dátum: 2013.11.16 szombat, 23:34:59 »

A példa nem hadoválás volt, hanem egy elméleti számítás, annyi terjedelemben levezetve, hogy a Mondeo fórumon megállja a helyét.

A lényeg az volt, hogy megértsed: egy szortiment betárolása tízszámjegyű tétel. 

És arra a felvetésre írtam, hogy egy fórumtársunk felháborodott, hogy télen nem kapott nyári gumit a barátnője autójára a kiskerben.

Az a baj, hogy nem érted meg, hogy más a költségszint. A netes gumiáruházak nagy részében az összes befektetés pár tízezer forint - a kanapé mellől, egy íróasztal, egy kislámpa és egy tíz éves PC (meg valami internetkapcsolat) mellett csinálja egy családtag, miután pár tízezer forintért vett egy webáruház motort meg egy domain nevet.

Elmehetsz te reklamálni a Gundelbe, hogy a bécsi szelet a csepeli Böhöm Tanyában csak egy ezres, náluk meg öt. Csak éppen más árszinten dolgoznak, ezért náluk nem kerülhet ugyanannyiba az étel: senki nem fog ingyen dolgozni.  A gumisodnak van egy szerződése mondjuk az AKH-val, nyilván jó ***, mert kevés gumit ad el, erre rátesz 10 százalékot, és kiajánlja neked. Csakhogy közben egy menőbb webáruház eleve jobb árakat kap a több eladott gumira, plusz hajlandó 2-3 százalék árréssel dolgozni, hiszen egyszerűen nincs költsége. Ha érkezik egy rendelés, ő csak emailt küld a központba, és a logisztikát a kiszállítással együtt a nagyker intézi, ő csak megkapja a maga 2-3 százalékát és kész.

A gumisok egyébként rájöttek, hogy ezt a harcot elvesztették a netes gumiboltok ellen, és már egyáltalán semmilyen gumit nem tartanak raktáron. Ha valami kell egy ügyfélnek, aki nem neten vásárol, ők is mennek a Startgumira, rátesznek egy ezrest, és kész.


Nos az a gond, hogy ezek szerint a legtöbb gumis nem ért az üzlethez. A legtöbb ember azért nem keres télen nyári gumit, az amúgy levetett, éppen pihenő gumira, mert már megszokta/beletörődött, hogy télen úgy sem kap. Pedig ekkor lenne igazán értelme, mert amúgy sem kell a gumi. Persze majd tavasszal kell, akkor meg azt mondja a gumis, hogy járjak még a 20 fokban a télivel, mire megjön a gumi.

Miért is nem értenek az üzlethez. Mert az üzletekben a jó szaki statisztikát vezet és ránéz arra, hogy milyen környéken is van. Ha valami  lepukkantabb helyen, akkor nem fog 21"-os Tuareghez, vagy Royce-hoz való prémium gumit tartani. Ha már néhány éve létezik, akkor kellene lennie, hogy egy adott évben, kb milyen gumiból mennyi fogy. Ha az a gumis nem ***, akkor a berendelt 2 garnitúra a legtöbbet eladottból, meg a következőből..., a forgalom arányában lehet folytatni valószínűleg nem marad a nyakán.

Érdekes, hogy nekem este fogták és a Michelin-es polcsor mellől, a Bridgestone-os polcról levették a kért méretet és gumit. Nyilván egyedi eset...

Amúgy ezzel az éttermes párhuzammal kicsit az almát hasonlítjuk a körtéhez, de ha már ezt csináljuk, akkor valószínűleg más a kiszolgálás, a környezet, a teljes szolgáltatás a Gundelben, mit alsóröcsögén a késdobálóban. Ez nem determinálja az étel minőségét, de alapesetben lehet, hogy nem ugyan azt a minősségű húst eszed. Meg a bécsi szelet alapanyaga sem ugyan az lesz a két helyen.

Nem ez a lényeg. A lényeg, hogy ha szolgáltatsz egy olyan iparágban, ahol minden utcában 3 "hasonló" iparos van, akkor ki kell találni, hogy mivel tudsz nagyot alkotni.

Ha a gumisnak *** a szerződése bárkivel, az nem az ügyfél problémája. Jó hogy nem az ügyfélnek kell majd a végén még elnézést kérnie, hogy meg merte nézni a gumit másnál is.

Szóval az üzleti dolgok alapjaihoz vissza lehet menni, nem csak tanultam, de évekig csináltam is, mire rájöttem, hogy ami iparágban dolgoznék szívesen, arra nincs kereslet. Szóval az alapja,
- megnézni a keresletet,
- megnézni a beszerzési forrásokat,
- költség elemezni,
- megnézni, hogy a vonzáskörzetben lévő hasonló iparosok mit tudnak, mit adnak, mik a szolgáltatások
- megnézni, hogy mivel lehet kitűnni a szolgáltatók közül

Nekem pl bejön, hogy te itt a fórumon nyomod és egész jók az árak. Sőt, ha vállalnál kiszállást is gumicserére, nem csak reggel 9 és este 5 között, akkor valószínűleg nálad cseréltettem volna.
Lehet, hogy elegendő egy szép környezet és baráti hangulat ahhoz, hogy téged válasszon a kuncsaft. Lehet, hogy elegendő, ha olyan a garázs, hogy a szőke nő is ki/be tud állni a helyre és sikerélménye van. Elég, ha mindent korrektűl megcsinálnak és mindig 0-ra centíroznak, nem 5g-ra. Ha a gumihotel szolgáltatás versenyképes árat ad, vagy azért az árért tavasszal tisztán rakják fel a felnit, sőt átnézik az alut és levélben értesítenek, hogy ennyibe vagy annyiba kerülne, hogy a patkázás nyomait eltüntessék mire tavasszal visszarakják a gumit, vagy megnézték az a jobb elsőt görgőzni kellene és ez is meg lesz mire kitavaszodik, vagy ha gondolja a kedves ügyfél, akkor tavaszra már matt feketében, vagy kevlár mintában fog ragyogni a felni.

Persze ezt egyik sem nyomja, mindet nekem kell kérni a gumistól, hogy ez vagy azt kellene, meg nézze meg, hogy jó-e még az a gumi. Az összes gumis az elmúlt 10 évben felrakta ezt a gumit mindegyik autómra érdekes, hogy ha megkérdem őket, hogy jó-e még akkor jelzik csak, hogy nem.

No mind1, nem fogom elvárni soha a gumistól azt, hogy nagy üzletet akarjon felépíteni és prosperálni, mert az a csak a kerék le/föl bizniszből nem fog menni.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #19714 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 08:41:39 »

Vettem ma egy Tecnomagnesio kerékőrt a lemezfelnihez és az új téligumikhoz 2 ezer FT-ért, holnap lecserélem a kerekeket. Talán egy sima anyánál többet ér.
Így néz ki: http://www.jofogas.hu/budapest/Technomagnesio_TL9_12x1_5_kerekor_elado_12527989.htm . Valaki használta már ezt a márkát?

Ezt a márkát konkrétan nem, de más, valamivel drágábbat igen. Egy rakás sz@r volt, és miután egy elnyalódott a menete nagyon kis nyomatékra is, inkább kivágtam a kukába és vettem McGardot 10-ért.
Naplózva
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #19715 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 09:01:33 »

Ezt a márkát konkrétan nem, de más, valamivel drágábbat igen. Egy rakás sz@r volt, és miután egy elnyalódott a menete nagyon kis nyomatékra is, inkább kivágtam a kukába és vettem McGardot 10-ért.
Értem, tehát akkor nem ismered ezt az adott terméket, csak az ára alapján nem bízol benne. Köszi, ez is információ. McGuard (gyári) nekem is van az alufelnihez, de az, ha jól emlékszem nem jó lemezfelnihez. Szerintem a McGuardnál is megszakadhat a menet.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.17 vasárnap, 09:04:12 írta francoe » Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #19716 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 09:18:38 »

Vettem ma egy Tecnomagnesio kerékőrt a lemezfelnihez és az új téligumikhoz 2 ezer FT-ért, holnap lecserélem a kerekeket. Talán egy sima anyánál többet ér.
Így néz ki: http://www.jofogas.hu/budapest/Technomagnesio_TL9_12x1_5_kerekor_elado_12527989.htm . Valaki használta már ezt a márkát?
a védőkupak miatt pont nem látszik semmi, hogy milyen is valójában
ha igaz a kis kép ami a csomagoláson van, akkor ez olyan, amin van 3 széles ricni meg sok keskeny?
mert olyanom volt és egy idő után vízpumpafogóval lehetett csak az anyáról eltávolítani a leszedőt, elnyalta a ricniket
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #19717 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 09:29:22 »

Értem, tehát akkor nem ismered ezt az adott terméket, csak az ára alapján nem bízol benne. Köszi, ez is információ. McGuard (gyári) nekem is van az alufelnihez, de az, ha jól emlékszem nem jó lemezfelnihez. Szerintem a McGuardnál is megszakadhat a menet.

Jó a gyári McGard a gyári lemezfelnire is. És nekünk már három mondeón volt gyárilag, és egyiken sem szakadt meg, pedig néhány fakezű nem zavartatta magát és légkulccsal tépte rá.

Lehet ez újdonság, de az ár nem ritkán valamiféle kapcsolatban van a minőséggel is. De ha nem bánod, hogy esetleg majd szopni kell vele, meg mondjuk tőcsavart cserélni, akkor nyugodtan.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19718 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 09:49:45 »

Ha a gumisnak *** a szerződése bárkivel, az nem az ügyfél problémája. Jó hogy nem az ügyfélnek kell majd a végén még elnézést kérnie, hogy meg merte nézni a gumit másnál is.

Ebben a nagyker-kisker-webshop történetben van egy csomó, igazán magyaros csavar.

Nagy vonalakban:

- a kezdet kezdetén, nagyjából a kilencvenes évek közepéig volt ugye a gumik listaára. Bementél a gumisodhoz, megkérdezted, mennyi a gumi, ő meg mondta a listaárat. Ha nála vetted meg, ingyen szerelte, ha haver voltál, kaptál 10% kedvezményt. A most 28-ért megvett és felszereltetett Brigi LM32 listaára ma konkrétan 58.560 forint. Csak hogy értsük, miről beszélünk.

- Magyarországon az első netes gumiboltot a Top Tyre kft csinálta gumibolt.hu néven, ők az internet hazai elterjedésével együtt indultak. Mindenre adtak 10% kedvezményt, de voltak akciós gumik, amikre 20 százalékot. Igaz, hogy akkoriban kevesen használtak internetet, de az akkori júzerek között túl voltak reprezentálva a fiatal, műszaki végzettségű férfiak - azaz pont egy gumis webáruház célközönsége. De a gumibolt.hu nem volt még webáruház: nagyjából egy árlista volt, alap kereső funkciókkal, és telefonon kellett elintézni a vásárlást. Még egy: a Top Tyre Kft valós saját raktárkészlettel rendelkező gumis cég volt, ahol egy "számítógépbuzi" alkalmazott találta ki az egész "koncepciót".

- az első években a Top Tyre óriásit kaszált. Igaz, hogy egy pici piacon, de gyakorlatilag egyedül voltak, a jelentős kedvezmény ellenére is óriási nyereséggel. Az internet-használat térnyerésével mások is elkezdtek üzletet látni a netes gumikereskedelemben. Nem volt gyors a folyamat, mert volt egy belépést nehezítő tényező: a hatalmas áru adatbázis, aminek a feltöltésére és kezelésére nem rendelkeztek még automatizált programok, tehát plusz munkaerőt kívánt. A kilencvenes évek utolsó éveiben vagyunk, már sokan használnak netet, de még nincs Google, nincs SEO. A legtöbb gumis webáruház bannereken vagy a nyomtatott (!!!) autós újságokban hirdet.

- a nagy áttörést a magyar piacon egy közgazdász fiú megjelenése hozza. Nagy Tibornak hívják. Soha nem látott gumit előtte, még csak autóbuzi sem volt, de meglátta a lehetőséget a netes gumikereskedelemben. Megcsinálta a cégét Abaqua Kft néven, és az oldalát, a www.startgumi.hu-t. Az volt a szerencséje, hogy az utcáról beesve is hittek neki a nagykerek, és adtak neki egy csomó gumit bizományba. Ő pedig egyrészt elindított egy árversenyt, másrészt nemcsak ezzel élt, hanem az akkori legmodernebb online marketing eszközöket is felhasználta. Az övé volt az (egyik) első rendesen kereshető, szűrhető, sokoldalú adatbázis a magyar neten. A konkurencia inkább volt gumis, semmint marketinges, így ebben a közegben már az első évben hihetetlen mennyiségű gumit adott el. Az online megjelenései miatt ráadásul láthatóvá vált a netes gumikereskedelem. A 2000-es évek első felében kezdett elterjedni, hogy az emberek maguk vitték az új gumit a műhelybe. A gumisok eddig fillérekért szereltek, mert az üzleti modellükben továbbra is elsősorban az új gumi eladása volt a fő profithely.  Ez lassan kezdett megváltozni.

- 2004-2005 táján már több komoly gumiáruház működött, a nagykerek legnagyobb viszonteladói között egyre több netes gumiforgalmazó tűnt fel. A nagykerek örültek a hírnek, mert ez azt jelentette, hogy koncentrálódik a piac. Egy nagykernek előnyösebb (olcsóbb, kiszámíthatóbb) néhány nagy ügyfél, mint sok kicsi "sarki gumis". Ezért ha betévedt valaki, és kimondta, hogy "gumi webáruház," egyből megszavazták neki a legjobb árakat, és gyakran csak úgy puszira egy nagyobb áruhitelt is. Ekkor még egyértelmű volt, hogy minden webáruház mögött saját árukészlet (is) állt. A probléma csak az volt, hogy egyre több volt a kókler, akiket a még mindig magas árrés vonzott. Rosszul tárolták a gumikat, a dokumentációt kockás füzetben vezették, nem tudták megmondani, milyen raktárkészletük van. Míg régebben a Gumibolt, ebben az időben pedig a Startgumi alapvetően megbízható cég volt, a sok új, feltörekvő startup egyáltalán nem.

- ...ráadásul megjelentek az első csalók is. A gumihaz.hu (Prémium Gumiház Kft) beszállt az árversenybe, de kicsit túllőttek a célon - az adott, már minimális árréssel nem lehetett nyereséget termelni cégszinten. Előállt az a helyzet, hogy bár rengeteg gumit adtak el, a cég folyamatosan a nulla körül teljesített. Viszont a darabszám miatt a nagykerek líblingjei voltak, igen jó kondíciókat kaptak. Igazából az sem tűnt fel, hogy az egyik nyári szezonban a beszerzési ár alatt kezdtek árulni.... jól ki is árultak kb 150 millió forintot egy pár hónap alatt... aztán egyik reggel a cégvezető felült egy repülőre egy kis pénzes táskával a kezében, és huss.

- ez a 150 millás veszteség azért felébresztette a nagykereket. Továbbra is a netes gumikereskedelmet látták a piaci modellnek, de tudták, hogy változtatni kell. A meglévő webáruházakat elkezdték keményebben fogni, legalábbis sokkal óvatosabbak lettek. Az ilyen 90 napra kiadott tízmilliós árukészletek ideje lejárt. Új jelenség volt, hogy ha kondícióban nem is, de árban elkezdtek egymással is versenyezni -- a nagykerek. Itt már 2008 körül járunk, közeledik a globális válság.

- 2008-ban érdekes dolgok történnek. A téli szezonra megjön a válság Magyarországra, és ez a gumikereskedelemben is érezteti a hatását, hirtelen visszaesik a kereslet. Az október már állati gyenge, novemberre sincs fellendülés, az autószalonok is sorra mondják vissza a megrendeléseiket, a bankok idegesek - és megtörténik az, ami kinyírja a piacot: a Startgumi elkezd beszerzési ár alatt árulni. Nincs más választása: vagy bevállal egy kontrollált veszteséget, vagy kiesik a versenyből, mert nem marad forgótőkéje a nyári szezonra. Az eredmény: aki akkor vett téligumit, az nagyon jól járt. De a Startgumi egy sor céget térdre kényszerít. Aki nem ment a beszerzési ár alá, az nem adott el gumit, és kipörgött a bizniszből, egész nagy cégek is. Aki eladott gumit, az nettó veszteséget termelt.

- 2008-ban történik egy érdekes változás. A startgumis Abaqua kft megszűnik. Helyette egy új cég alakul Automax Kft néven, ugyanazon a telephelyen, ugyanazokkal a tulajdonosokkal. Marad a startgumi.hu fő domain is. De valami megváltozik...

- ez már egy forradalmi változás előszele. A nagykerek közül elsőként az AKH (Abroncs Kereskedőház) jön rá, hogy a láncból ki lehet hagyni a kiskert, mert abból csak a baj van. Két dolgot csinálnak: egyrészt megszerzik a startgumi.hu-t. Hivatalosan persze nem, de a szakmában azért mindenki tudja... Másrészt az értelmesebb gumis viszonteladóikat rábeszélik, hogy nyissanak webáruházat. A konstrukció: adnak egy webshop motort, egy feltöltött adatbázist, és egy központi szerverről ezeket állandóan frissítik. A webshop a nagyker raktárkészletéből működik. Itt még szempont, hogy az újdonsült webshopnak legyen szakmai tapasztalata, és a logisztika is egyirányú: a nagykerből a webshopot üzemeltető céghez szállítják ki a gumit.

- közben van egy furcsa téli szezon, a 2010-es. Mindenféle kaucsuk termelési válság lép fel a világban, kevesebb gumi készül. Az előrendelések még az előző évi árszinteken történnek, de ahogy fogynak a készletek, úgy nőnek az árak. Az öldöklő árversenyben működő, a korábbi években már negatív árréssel is dolgozó (azt nagyon megszenvedő) magyar piacon kitör a pánik. Mindenki kivár az utánrendelésekkel, a magyar piac pedig gumi nélkül marad. Akinek van akármilyen raktárkészlete, azt november elejére kiárulja - és kész, nincs utánpótlás. A nyári szezonra mindenki egységesen bevállalja az előző évinél 20-25 százalékkal magasabb árakat. Persze kevés gumi fogy, de aki eddig kibírta, az most is talpon marad.

- a nehézségek hatására mindenféle kreatív megoldások születnek. A sima áfacsalás ebben a szektorban nem megy, mivel a személyautó gumik áfája nem visszaigényelhető. Több cég "kiköltözik" Szlovákiába, vagy éppen Bulgáriába, és az ottani, alacsonyabb áfával sújtott árakon dolgozik Magyarországra. A magánszemélynek tökmindegy, ugye, és a cégek egy részének is: ha van EU-adószám, akkor egy EU-s számla minden további nélkül befogadható, az áfát úgysem kapja vissza, a 7% áfa különbségen pedig "osztozik" a vevő és a kereskedő.

- az AKH-ra elkezd visszaütni a Startgumi projekt, aminek az a lényege, hogy a legjobb nagyker árak felett alig 3-4 százalékkal drágábban árulnak utcára. Miközben a lakossági gumieladások nagy része valóban a netre koncentrálódik, azért jelentős piac van a B2B üzletben - a flottavásárlások nagy része, a közbeszerzések túlnyomó része ugyanis nem gumira szól, hanem komplett gumis szolgáltatásra, szereléssel, átalánydíjas javítással, betárolással. Csakhogy az AKH viszonteladói megsértődnek az AKH-ra, hogy a Startgumin keresztül utcára olcsóbban adnak gumit, mint nekik a szerződésük szerint, így sokan beszállítót váltanak. Az AKH kiszorul egy jelentős piaci szegmensből.

- a konkurencia ezért nem is mer belevágni hasonló projektbe. Engem például hívtak a második legnagyobb nagykerbe, a Marsóba egy beszélgetésre, arról volt szó, hogy kéne csinálni egy hasonló projektet, mint az AKH-nak a Startgumi, csak ne derüljön ki, ki van a háttérben. (Én korábban a Goodyear-nál dolgoztam hálózati szinten, innen az ismeretség.) Végül elállnak a konkrét tervtől, de a többi nagyker is elkezd webshopokban gondolkozni. Különböző módszerekkel effektíve kényszervállalkozókat bíznak meg azzal, hogy csináljanak webshopot. Mindent készen kapnak, a dizájnt, a motort, az adatbázist - és immár a logisztikát is. Azaz tényleg nem kell semmi, csak egy PC a gumibizniszhez: a beérkező rendelést kell kezelni, az árut a nagyker direktben a vevőhöz szállítja ki, a nagyker és a "webshop" között csak számlamozgás van. Ezek a "webshopok" ugyan nem kapnak durván jó árakat, viszont megelégszenek 2-3% árréssel. Tehát ha eladnak egy Mondeóra való prémium téligumi szettet mondjuk 100 ezerért, abból nekik jó esetben marad 3000 forint, adózás előtt. Ez talált pénz egy nyugdíjasnak vagy egy munkanélkülinek, de egy üzleti vállalkozás nem tud így működni. Mondjuk ezek a miniatűr webshopok nem csinálnak nagy forgalmat, mert ebbe az árrésbe marketing tevékenység (akárcsak egy kereső optimalizálás vagy egy árgépes megjelenés) már nem fér bele, mindenesetre összességükben képesek elvinni a forgalom 5-8 százalékát. A következő kaszt már magasabb árréssel dolgozik, és az "extraprofitot" a marketingre fordítja - ez a számtech szakos egyetemisták, vállalati IT-s alkalmazottak játszótere, akik hallottak már SEO-ról, erről-arról, így egész ügyesen tudnak megjelenni a neten, és másodállásban kereskednek gumival, egyfajta zsebpénz keresetként.

- a jelenlegi helyzet új kockázatokat teremt a piacot irányító nagykereknek. Először is, a vevő elégedettség rettenetes. Az adatbázisok frissítése nem zökkenőmentes, ezért gyakran előfordul, hogy a gumimaci.hu webshop által kiajánlott ár nem érvényes, vagy nincs mögötte központi árukészlet. Ilyenkor a vevő, aki beleélte magát egy nagy vételbe, hoppon marad, mert gyakran csak napok alatt tisztázódik, hogy az általa megrendelt áru egyszerűen nem létezik. Másodszor,  a gumis műhelyek a megmondhatói, megszaporodtak az olyan esetek, amikor valaki nem az autójához való gumival jelentkezik a műhelyben. Egész durva dolgok vannak, 16-os felnire rendelt 15-ös gumi, meg ilyenek. Ilyenkor elvileg van egy 8 napos elállási lehetőség, de a gumi visszajuttatása a vásárló költsége. Ha valakinek nincs szerződése futárcéggel, négy Mondeo gumi szállítása kb 6000 forint. A pénz visszafizetésére 30 nap áll rendelkezésre, és ha az üzemeltető korábban ingyenes szállítást vállalt, a szállítás összegével kevesebbet fog visszautalni. Ha a T. megrendelő béna volt, és csak 8 napon túl jött rá, hogy gond van a mérettel, akkor bebukta az egészet. Harmadszor, itt a garancia kérdése. A garanciát a vásárlás helyén lehet érvényesíteni, azaz a problémás gumit megint vissza kell küldeni. A nagykerek ebben nem vesznek részt, a forgalmazó műszaki embere megy bevizsgálni a gumit. Adott esetben egy bérház negyedik emeletére, hiszen onnan üzemel a webshop, és találkozik egy egyetemistával vagy egy nagymamával, aki még soha nem látott gumit korábban. Vitás esetben nincs, aki a vásárló érdekét védené, hiszen a) nem is tudja, mert nincs hozzá szakmai felkészültsége, illetve b) nem is akarja, mert nincs közvetlen kapcsolat közte és a vásárlója között. Tehát ezeket a garanciális problémákat nagyobb arányban utasítják el a forgalmazók a gumimaci.hu esetében, mint egy "rendes" gumis cég esetében.

Itt tartunk most.

Ahogy Darwin mondta: a természetben nem a legerősebb vagy a legokosabb marad életben, hanem aki a legjobban tud alkalmazkodni.

 wow1
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19719 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 10:04:53 »


Azaz tényleg nem kell semmi, csak egy PC a gumibizniszhez: a beérkező rendelést kell kezelni, az árut a nagyker direktben a vevőhöz szállítja ki, a nagyker és a "webshop" között csak számlamozgás van. Ezek a "webshopok" ugyan nem kapnak durván jó árakat, viszont megelégszenek 2-3% árréssel. Tehát ha eladnak egy Mondeóra való prémium téligumi szettet mondjuk 100 ezerért, abból nekik jó esetben marad 3000 forint, adózás előtt. Ez talált pénz egy nyugdíjasnak vagy egy munkanélkülinek, de egy üzleti vállalkozás nem tud így működni. Mondjuk ezek a miniatűr webshopok nem csinálnak nagy forgalmat, mert ebbe az árrésbe marketing tevékenység (akárcsak egy kereső optimalizálás vagy egy árgépes megjelenés) már nem fér bele, mindenesetre összességükben képesek elvinni a forgalom 5-8 százalékát. A következő kaszt már magasabb árréssel dolgozik, és az "extraprofitot" a marketingre fordítja - ez a számtech szakos egyetemisták, vállalati IT-s alkalmazottak játszótere, akik hallottak már SEO-ról, erről-arról, így egész ügyesen tudnak megjelenni a neten, és másodállásban kereskednek gumival, egyfajta zsebpénz keresetként.


http://www.teli-gumik.hu/kapcsolat

Az azért megvan, ugye, hogy az összes "átvételi ponton" véletlenül pont AKH telephely található?

 nyes
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.17 vasárnap, 10:07:01 írta kulani » Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #19720 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 11:03:09 »

http://www.teli-gumik.hu/kapcsolat

Az azért megvan, ugye, hogy az összes "átvételi ponton" véletlenül pont AKH telephely található?

 nyes
Kulani...értjük, de ha ez így van, ahogy írtad ( egyébként nem kételkedem, mert már én is hallottam az AKH sztorit, más forrásból), azt akkor is a gumis szakmának (kereskedők, gyártók, szakmai szervezetek, stb.) vagy piacnak kell(ene) "iparágon" belül rendeznie, máshogy nem fog menni. Ügyfélként megértjük és el is tudjuk fogadni a te és szakmád nehézségeit (ami egyébként már többször írtál), de szerintem ne várd, hogy mindez amit leírtál átfusson a mezei vásárló agyán abroncsvásárlási döntése előtt. Egyrészt túl sok terméket és szolgáltatást használ a ma embere, másrészt módszeresen mossák az agyát: "Ha lemaradsz , kimaradsz"; ha nincs (vásárlói) igény valamire (termék, szolgáltatás), akkor mesterségesen generálok igényt mindenféle médiaeszközzel.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19721 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 11:27:13 »

amiről írsz az szőrözés.vagy inkább poén.Bemész a gumishoz és kérsz egy 18+-os centírt! taps ....és jön egy szőke,és lehúzza mind a 4 gumidat a felnieidről.... nyes

 vigyor3

Válasz
A majerről tudom,hogy ilyen.20kmes körzetben az egyetlen.
Kalibráció.Vaker.A rendőrök is csak kalibrált műszerrel mérhetnek.Szerinted egy fáma 3 nál mi a kalibráció?Megmérik egy etalon géppel ugyan azt az autót,és annyi.Semmit nem tudnak rajta kalibrálni.Ha benne van a tűrésben,akkor jó,ha nem,akkor nem kapja meg az engedélyt a használatra.És az etalont mivel kalibrálják?És a te autódban a műszeregységet mivel kalibrálják?A 30 éves ladákban vala kalibrálták-e a műszereket?Nem.

Nézzük. Az autóban az ABS jeladó adja a jelet, x jel/fordulat. Ha folyamatos a négyszögjel, azaz nincs hosszabb, akkor minden ok. Ha jött x jel, ez volt egy fordulat. Ez nem változik, ez mindig annyi. A gumi kerületével nem tud mit kezdeni, azt sehogy sem tudja figyelembe venni. A jelfeldolgozás következő része, hogy osztja x-szel a jelet. Ezzel meg is kaptuk a fordulatok számát. Utána átalakítjuk az jelet frekvenciává. Itt kell egy fix időállandó. Mennyire lehet ez pontos? Egy öccá forintos óra havonta 1-2 másodpercet késik-siet. Ez durván 1*10-5s-ot jelent. Hát... ezzel bitang pontosra be lehet lőni. És ez egy pár tíz forintos kvarc...
Szóval, ez eddig baromi pontos. A mutatót egy léptető motor mozgatja. Ha megnézed a referencia pontokon (MK3-ban van műszerteszt), látható, hogy jó-e.
Amennyire a műszerről pontosan le lehet olvasni, az biz pontos. A kerékkerületet kivéve, ezt mondjuk 80+/-0,001 pontossággal lehet mutatni.
Amígy tönkre nem megy, ez ilyen szintig pontos lesz.
Fáma... hogy méri az a nyüves? Megméri x méternél, majd egy idő múlva újra. A jel oda-vissza ideje kell. Ehhez már sokkal komolyabb időmérés dukál, jóval pontosabb freki, de erre is vannak trükkön. Kalibrálása: egy 100 és egy 150 méterre lévő célpontot kell megmérni. Ezeket milliméter pontossággal meg lehet mérni, tehát a mérés pontossága... nem 1-3 százalék, hanem jóval pontosabb értéket is meg lehet valósítani. Tehát, megoldható.
A boltban kapható lézeres collstok is pár centi pontossággal mér... vagy még pontosabban.
És az etalont mivel kalibrálják? Igen, ez egy érdekes kérdés. Hogy mérik le azt a 100 métert? A méter etalonja a párizsban található ilyen-olyan ötvözetből készül, x fokon található... bla bla, meg a csézium mittudomén atom. Erre vannak módszerek, hogy állítsd be pontosan a 100m-ert, úgy, hogy minél pontosabb legyen.
Viszont, ahol lehet, ott az ember magával a műszerrel végzi el a hitelesítést. Pl a vízmérték is egy ilyen, vízbe állítod, majd megfordítod 180 fokkal... valószínűleg a kezelési útmutatóban nincsen benne ez a trükk, de attól még jó. Ha megfordítva is ugyanazt mutatja, király. A telefonomon is van ilyen, és szépen be is kalibráltam (hogy minek, azt most hagyjuk).

Válasz
A gumis centírozógép állítható,kalibrálható.Szofteresen korrigálja a mérést.Hogy ez mennyire szemfényvesztés,vagy mennyire nem,az nem is érdekel.Pont addig a pontig,amíg az autón nem érezni,hogy valami baj lehet,mert esetleg rázza az autót vagy  a kormányt.
A centírozó gép kalibrálásának ellenőrzése nem része egy normál centírozásnak.Menj be egy kocsmába,és kérd el a poharaiknak a kalibrációs jegyzőkönyveit(tudom,hogy nincs ilyen) minden egyes alkalommal,amikor bemész inni egy korsó sört.Talán van egy etalon mérőeszköz,de hogy nem használják minden korsóhoz ,az biztos.

Nem szemfényvesztés, és pont azért kezdtem el az egészet, mert az egyik centrírozta, és a kormány rázott (az előző kerékkel meg nem).
A gumisnak igenis gondoskodni kell a pontos működést. Különben pont semmit nem ér a munkája.
Engem nem érdekel a jegyzőkönyv. Sokkal pontosabb, életszerűbb, és ami a lényeg, pont olyan mértékben ellenőrzöm, amilyen mértékben kell, ha megforgatjuk a kereket a tengelyen.

Válasz
Amit írsz, nem életszerű.Még ha te így gondolod,akkor sem.Kérhetnéd a gumistól az emelőgép naplót is minden alkalommal,amikor felemelik az autódat a hidraulikus emelővel,hogy kíváncsi vagy,hogy mikor volt utoljára felülvizsgálva.

A kocsmában hiteles mérőedényt használnak. Ha pont a vonalig öntik, akkor 2 deci - mondjuk 1%-os pontossággal.
Általában nem az szokott lenni a baj, hogy a 2,000 deci helyett 1,998 decit adnak, hanem mondjuk 1,6-ot.
A hatóság rendszeresen ellenőrzi őket... és általában bukta szokott lenni.

Szóval, én fenntartom, a forgatós eljárás kellőképpen pontos, és szükséges is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19722 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 11:34:13 »

Ebben a nagyker-kisker-webshop történetben van egy csomó, igazán magyaros csavar.

Ezt szépen összefoglaltad.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19723 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 13:05:01 »

Ebben a nagyker-kisker-webshop történetben van egy csomó, igazán magyaros csavar.

Itt tartunk most.

Ahogy Darwin mondta: a természetben nem a legerősebb vagy a legokosabb marad életben, hanem aki a legjobban tud alkalmazkodni.

 wow1


Tök jó ahogy leírtad, de ahogy farncoe is írta ez nem igazán az ügyfél gondja. Ha csinálok egy számítógép boltot, vagy könyvesboltot, vagy akármit, amiből minden sarkon kettő az utcában meg három van, akkor ne várjam, hogy bazira lesz profit, ha nem csinálok semmi extrát. Szerintem 5leteket is írtam, de a lényeg, hogy az ügyfelet nem érdekli, hogy az adott szolgáltató piacán mi van a háttérben. Ez a szolgáltató problémája. Az én területemen se érdekel senkit, hogy mi van a háttérben, az érdekli, amit kap.

Tehát, ha növelni akarod a profitodat, akkor ki kell találni, hogy ebben a környezetben hogyan. Vagy meg kell szüntetni a boltot és akkor nincs stressz.

Amúgy a google keresőmotor '99-től létezik, csak akkor még google.stanford.edu néven, mert... Ez egy másik történet. Mindegy, hogy volt motor vagy sem, mert ekkor még nem volt itthon mindenkinek internet otthon, hát még a telefonján.

A lényeg és ezt szeretném, ha belátná mindenki aki a piac miatt érzi magát akadályozva, hogy az ügyfél magasról tesz a szolgáltató piaci vagy belső problémáira. Aki nagyon árérzékeny az úgy is neten rendel valamit, aki szolgáltatás érzékeny az meg megnézi, hogy hol tud jobb szolgáltatást kapni. Pl egy szép csendes váróban ül, a nagy üveg mögül látja az autóját, amit mind a két oldalról egy kamera is vesz és két nagy plazmatévén látja azt is. Közben újságot olvas, kávézgat, intézi a gumihotel dolgait és a szezonon kívüli tevékenységeket a kerékkel/gumival. Aztán kártyával fizet. Na ez az, ami színvonalas, ami előremutató, nem pedig sírás, hogy az X.Y cég szétveri a búrámat, ha webshop-ot csinálok.

Pl, weblapon kérek időpontot, majd megjelenek. Kapok egy kártyinkát, mert gumihotelt is választottam. A weben otthonról meg tudom nézni, hogy melyik gumim van a hotelban, annak milyen a felülete, életkora, minőssége, legutolsó ADAC tesztje, milyen szolgáltatásokat kértem rá (porfestét, felni javítás....) és ezek éppen milyen státusban vannak, mikorra vannak időzítve. Majd ha megtörétnik, akkor kapok egy levelet, hogy új állapotban van a kerekem, ránézek és látom milyen lett.

Vazze, ez nem sok extra meló, de annyi ügyfelet vonz, hogy majd kell külön ember az üzemeltetésre, mert ezrével tódulnak majd.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19724 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 13:39:11 »


Vazze, ez nem sok extra meló, de annyi ügyfelet vonz, hogy majd kell külön ember az üzemeltetésre, mert ezrével tódulnak majd.

Kiskoromban apukámmal néztük a tévében a meccseket, és nem értettem, miért nem nyernek mindig a magyarok: csak kéne lőni egy pár gólt, és közben vigyázni hátul, hogy ne kapjunk :-) És akkor mi lehetnénk a világbajnokok :-)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #19725 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 13:50:57 »

Tök jó ahogy leírtad, de ahogy farncoe is írta ez nem igazán az ügyfél gondja.

Nem is azért írtam, csak mert már mindenki megvette a téligumit, és kezdett leülni a topik :-)

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19726 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 16:45:19 »

Kiskoromban apukámmal néztük a tévében a meccseket, és nem értettem, miért nem nyernek mindig a magyarok: csak kéne lőni egy pár gólt, és közben vigyázni hátul, hogy ne kapjunk :-) És akkor mi lehetnénk a világbajnokok :-)

na ezt mos nem nagyon értem, de biztos  wow1
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19727 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:04:36 »

Nem is azért írtam, csak mert már mindenki megvette a téligumit, és kezdett leülni a topik :-)


nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19728 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:08:00 »

Nem is azért írtam, csak mert már mindenki megvette a téligumit, és kezdett leülni a topik :-)



Én még részben nem, szóval még van esélyed... vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19729 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:11:04 »


A hatóság rendszeresen ellenőrzi őket... és általában bukta szokott lenni.

Szóval, én fenntartom, a forgatós eljárás kellőképpen pontos, és szükséges is.
bingo.hatóság! te az vagy?nem.
A gumisnál csak kizálólag a jóindulatán múlik,hogy elküld vagy nem.Nyilván a mayer ezért több a többitől.

A szükségességét is kétlem,mert ha a centírozó gép pontos(tehát a beállításoknak megfelelő,és időben időszakonként ellenőrizék ),akkor bizony tök szükségtelen ez a művelet.Onnantól csak poén.
Nyilván ehhez is bizalom kell.Vagy mindig oda kell menni,ahol tudod,hogy rendben van a gépük.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19730 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:12:11 »

Én még részben nem, szóval még van esélyed... vigyor3
akkor téged még van esélye meggyőzni,hogy vegyél drágább gumit tőle,és  szolgálatás is extra jár hozzá..... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19731 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:12:26 »

Én még részben nem, szóval még van esélyed... vigyor3
van már elképzelés milyen téli abroncsot szeretnél  ?
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19732 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:16:50 »

bingo.hatóság! te az vagy?nem.
A gumisnál csak kizálólag a jóindulatán múlik,hogy elküld vagy nem.Nyilván a mayer ezért több a többitől.

A szükségességét is kétlem,mert ha a centírozó gép pontos(tehát a beállításoknak megfelelő,és időben időszakonként ellenőrizék ),akkor bizony tök szükségtelen ez a művelet.Onnantól csak poén.
Nyilván ehhez is bizalom kell.Vagy mindig oda kell menni,ahol tudod,hogy rendben van a gépük.

A centrírozó gép általában nem pontos. Állítom, hogy minden második meg is bukik ezen a teszten (tapasztalat).
És onnan jött az ötlet, hogy a centrírozott kerék mintha ütne... és tényleg.
Vagyis, nem lehet megbízni a gumisban, és nem elég a hivatalos ellenőrzés.
Én a boltban is utánaszámoltam, hogy hány üveget vittünk vissza, és mennyi pénz járna... kb minden második esetben be akartak csapni...
Hát így.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19733 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:18:38 »

A centrírozó gép általában nem pontos. Állítom, hogy minden második meg is bukik ezen a teszten (tapasztalat).
És onnan jött az ötlet, hogy a centrírozott kerék mintha ütne... és tényleg.
Vagyis, nem lehet megbízni a gumisban, és nem elég a hivatalos ellenőrzés.
Én a boltban is utánaszámoltam, hogy hány üveget vittünk vissza, és mennyi pénz járna... kb minden második esetben be akartak csapni...
Hát így.
és mit jelent ez?hogy sok az üres üveg,mert sokat iszol..... nyes



de a Mayerba megbízol nem?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19734 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:30:39 »

és mit jelent ez?hogy sok az üres üveg,mert sokat iszol..... nyes

de a Mayerba megbízol nem?

Mittudomén... nála jó szokott lenni a centrírozás. Mindig. Viszont a helyinél többször volt problémás. Mindig rázott egy kicsit. Ezért kár fizetni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19735 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:56:08 »

akkor téged még van esélye meggyőzni,hogy vegyél drágább gumit tőle,és  szolgálatás is extra jár hozzá..... nyes

Csak az ellenkezőjéről tudna meggyőzni, amit leírsz azt tudom...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #19736 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 17:59:37 »

A centrírozó gép általában nem pontos. Állítom, hogy minden második meg is bukik ezen a teszten (tapasztalat).
És onnan jött az ötlet, hogy a centrírozott kerék mintha ütne... és tényleg.
Vagyis, nem lehet megbízni a gumisban, és nem elég a hivatalos ellenőrzés.
Én a boltban is utánaszámoltam, hogy hány üveget vittünk vissza, és mennyi pénz járna... kb minden második esetben be akartak csapni...
Hát így.

A centrírozott kerék simán üthet. A súlyok felhelyezése nem egyengeti ki a felnit....  hehe Statikusan ki van egyensúlyozva, ennyi.  vigyor3
Ha üt a felni, akkor ki kell görgőztetni és utána összeszerelni.
Én ma felraktam a téli gumikat. Kicentríroztam 0-ra és felraktam. Hibátlan, semmi probléma...semmi rezonancia.
Így csinálom már régóta. Nem szoktam forgatni a kereket és újra ellenőrizni. .....és hülye!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #19737 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:06:06 »

Csak az ellenkezőjéről tudna meggyőzni, amit leírsz azt tudom...  vigyor3

Megnéztem ma. (mivel felraktam és közben néztem a szemmel, hogy mi van a kezemben  vigyor3)

Michelin Pilot Alpin PA2 -es a téli gumim. 2006-os, 7 mm és úgy néz ki, mint egy egy szezont futott. Teljesen puha és semmi repedezés sehol.
Jól kell tárolni, ennyi a trükk. Szerintem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19738 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:07:56 »

Megnéztem ma. (mivel felraktam és közben néztem a szemmel, hogy mi van a kezemben  vigyor3)

Michelin Pilot Alpin PA2 -es a téli gumim. 2006-os, 7 mm és úgy néz ki, mint egy egy szezont futott. Teljesen puha és semmi repedezés sehol.
Jól kell tárolni, ennyi a trükk. Szerintem.

valamivel leszoktad kezelni ?
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #19739 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:08:27 »

Megnéztem ma. (mivel felraktam és közben néztem a szemmel, hogy mi van a kezemben  vigyor3)

Michelin Pilot Alpin PA2 -es a téli gumim. 2006-os, 7 mm és úgy néz ki, mint egy egy szezont futott. Teljesen puha és semmi repedezés sehol.
Jól kell tárolni, ennyi a trükk. Szerintem.

kend be Ragasits csodaszerével. az kémiailag változtatja meg a gumit
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19740 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:09:55 »

kend be Ragasits csodaszerével. az kémiailag változtatja meg a gumit
nem jól gondolod  eplus2
NEM kenni kell hanem fújni  eplus2
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #19741 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:12:18 »

valamivel leszoktad kezelni ?

Gyógyszertárban kapható glicerint fel kell hígítani és azzal ecsetelhető. Egyébként hűvös, sötét helyen van tárolva. Az sem mindegy, hogy hogyan.
A felnire szerelt komplett kereket és a csak gumit is másképp kell tárolni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19742 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:15:56 »

Gyógyszertárban kapható glicerint fel kell hígítani és azzal ecsetelhető. Egyébként hűvös, sötét helyen van tárolva. Az sem mindegy, hogy hogyan.
A felnire szerelt komplett kereket és a csak gumit is másképp kell tárolni.
nyugtáztam
én felnire szerelve tárolom.olyan álványos felni tárolon tudod ami lidl-be is lehet hasonlót kapni.
a kavicsok kivannak piszkálva a profilból,és 2,5 bar nyomásal van az abroncs felfújva.
felni abroncs letísztítva és lekezelve én sonax-ot használok.szintén sötét hűvös helyen van tárolva.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #19743 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:21:35 »

nyugtáztam
én felnire szerelve tárolom.olyan álványos felni tárolon tudod ami lidl-be is lehet hasonlót kapni.
a kavicsok kivannak piszkálva a profilból,és 2,5 bar nyomásal van az abroncs felfújva.
felni abroncs letísztítva és lekezelve én sonax-ot használok.szintén sötét hűvös helyen van tárolva.
és mért jó, hogy szarrá fújod a kereket? így aztán kenegetheted bármivel
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19744 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:24:51 »

és mért jó, hogy szarrá fújod a kereket? így aztán kenegetheted bármivel
hát a téli abroncsaim nem ezt igazolják amit írsz.
szinte úgy nézki mint az új pedig már 5 éves.a gumisok is csodájára járnak  taps
az új myári abroncs készlet még csak 2 éves de eddig tökéletes.
majd +2 év után kiderül kinek van igaza  Undecided
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19745 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:28:41 »

Gyógyszertárban kapható glicerint fel kell hígítani és azzal ecsetelhető. Egyébként hűvös, sötét helyen van...

  eplus2

(Nyissunk egy nemibaj topikot? hehe)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19746 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:30:13 »

  eplus2

(Nyissunk egy nemibaj topikot? hehe)
higgyétek el sokat számít a lekezelés  eplus2
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #19747 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:30:31 »

Megnéztem ma. (mivel felraktam és közben néztem a szemmel, hogy mi van a kezemben  vigyor3)

Michelin Pilot Alpin PA2 -es a téli gumim. 2006-os, 7 mm és úgy néz ki, mint egy egy szezont futott. Teljesen puha és semmi repedezés sehol.
Jól kell tárolni, ennyi a trükk. Szerintem.


1999-es virágtartónk a diófa alatt áll, téli gumin... Azon sincs kirepedezve...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #19748 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:30:56 »

  eplus2

(Nyissunk egy nemibaj topikot? hehe)
mér,te nem kenegeted? hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #19749 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 18:34:09 »

1999-es virágtartónk a diófa alatt áll, téli gumin... Azon sincs kirepedezve...
és ott az igazság  taps
és az az ,hogy a nap öregíti ki az abroncsot.
mivel az említett abroncs árnyékban van azért nem öregszik

Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Oldalak: 1 ... 388 389 390 391 392 393 394 [395] 396 397 398 399 400 401 402 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.