Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 05:43:29
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Felnik, gumik
Oldalak:
1
...
59
60
61
62
63
64
65
[
66
]
67
68
69
70
71
72
73
...
555
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Felnik, gumik (Megtekintve 7296465 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3250 Dátum:
2006.01.19 csütörtök, 19:06:00 »
Idézetet írta: Laczik V6_old - 2006.01.19 csütörtök, 17:26:00
Az ET
Nem értem, eddig azt hittem, hogy az a hülye kinézetű, hosszú ujjú műanyagszerű alak, aki tud a levegőben biciklizés közben telefonálni haza....
Most meg mégse
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3251 Dátum:
2006.01.19 csütörtök, 19:34:00 »
Idézetet írta: peppin_old - 2006.01.19 csütörtök, 19:06:00
Nem értem, eddig azt hittem, hogy az a hülye kinézetű, hosszú ujjú műanyagszerű alak, aki tud a levegőben biciklizés közben telefonálni haza....
Most meg mégse
"Az ember holtig tanul"
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3252 Dátum:
2006.01.19 csütörtök, 23:02:00 »
Sziasztok kérnék 1 kis segítséget a 195/50 R 15 méretű gumi megfelelő egy M1-re?
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3253 Dátum:
2006.01.20 péntek, 11:48:00 »
Idézetet írta: Melinda_old - 2006.01.19 csütörtök, 23:02:00
Sziasztok kérnék 1 kis segítséget a 195/50 R 15 méretű gumi megfelelő egy M1-re?
Ezen az
oldalon van táblázat a válótóméretekhez!
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3254 Dátum:
2006.01.20 péntek, 15:29:00 »
Hali!
Van valakinek arról információja, a gyárilag szerelt gumik mennyit bírnak, saccperköbö.
Tudom , szerteágazó az élettartam, kopás, sérülés, és egyéb, de úgy mégis?! Cirka.
Köszönettel, Üdv.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3255 Dátum:
2006.01.20 péntek, 16:52:00 »
Van valakinek tapasztalata a 225/40 ZR 18 gumikkal? A magyar utakon guimistól gumisig kell vele menni?
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3256 Dátum:
2006.01.20 péntek, 17:10:00 »
Idézetet írta: wyctor - 2006.01.20 péntek, 16:52:00
Van valakinek tapasztalata a 225/40 ZR 18 gumikkal? A magyar utakon guimistól gumisig kell vele menni?
Ez ügyben Milos és REF100 tud nyilatkozni, nekik van ilyen gumijuk. Szerintem gyönyörű a 18-as felni, de nekem még az én 17-esemmel is fájni fog a szívem kimenni tavasszal ezekre a magyar utakra.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3257 Dátum:
2006.01.20 péntek, 17:15:00 »
Idézetet írta: srac_old - 2006.01.20 péntek, 17:10:00
Ez ügyben Milos és REF100 tud nyilatkozni, nekik van ilyen gumijuk. Szerintem gyönyörű a 18-as felni, de nekem még az én 17-esemmel is fájni fog a szívem kimenni tavasszal ezekre a magyar utakra.
Én is így vagyok vele, az autóhoz adták, ezért szívesen elfogadtam, gyári fordos imbuszos szerelt felni, de félek, hogy a gumit hamar tönkreteszik a kátyúk, és ez nem ócsó gumi, a méretéből adódóan
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3258 Dátum:
2006.01.20 péntek, 17:16:00 »
Nem tudja valaki, hogy az MK3 gyári 17 colos felnije hány col széles?
Azért kérdem, hogy a jelenlegi kopott 205/55 R17-es nyárigumimat tavasszal lecserélhetem-e 215/50 R17-re, vagy esetleg 225/40 R17-re. Úgy számolom, hogy ezek váltóméretek, csak éppen nem tudom, hogy szélességben felférnek-e a gyári felnire (ami asszem 6,5, vagy 7 col széles)?
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3259 Dátum:
2006.01.20 péntek, 17:24:00 »
itt
megtalálod ez is
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3260 Dátum:
2006.01.20 péntek, 17:31:00 »
Idézetet írta: srac_old - 2006.01.20 péntek, 17:16:00
Nem tudja valaki, hogy az MK3 gyári 17 colos felnije hány col széles?
Azért kérdem, hogy a jelenlegi kopott 205/55 R17-es nyárigumimat tavasszal lecserélhetem-e 215/50 R17-re, vagy esetleg 225/40 R17-re. Úgy számolom, hogy ezek váltóméretek, csak éppen nem tudom, hogy szélességben felférnek-e a gyári felnire (ami asszem 6,5, vagy 7 col széles)?
Szia Srac!
Most nézegetem a katalógust, aszerint Neked most
6,5x17" osnak kell lennie...A 225/40-esek méretei a gyártó szerint már 7x...est ír!
De konzultálj az eladóval, nekik hivatalból tudniuk kell!
Üdv.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3261 Dátum:
2006.01.20 péntek, 20:41:00 »
Van valakinek saját kerékfújó kompresszora? Itthonra kéne egy ilyen, festékszóróhoz, de egyelőre csak egy 12,5 W teljesítményt leadó egyszerű tápom van, ami 12 Voltot tud. Ennyi elég meghajtani a kompresszort, vagy kell egy 220V-12V-os átlakító, ami nagyobb teljesítményt tud leadni?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3262 Dátum:
2006.01.20 péntek, 21:03:00 »
Idézetet írta: tomi3118 - 2006.01.20 péntek, 20:41:00
Van valakinek saját kerékfújó kompresszora? Itthonra kéne egy ilyen, festékszóróhoz, de egyelőre csak egy 12,5 W teljesítményt leadó egyszerű tápom van, ami 12 Voltot tud. Ennyi elég meghajtani a kompresszort, vagy kell egy 220V-12V-os átlakító, ami nagyobb teljesítményt tud leadni?
A dobozán (kompresszoron) írja, mekkora teljesítményt vesz fel. Nekem egyébként van itthon, de szerintem ez kevés a festékszóróhoz.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3263 Dátum:
2006.01.20 péntek, 21:07:00 »
Idézetet írta: srac_old - 2006.01.20 péntek, 17:16:00
Nem tudja valaki, hogy az MK3 gyári 17 colos felnije hány col széles?
Azért kérdem, hogy a jelenlegi kopott 205/55 R17-es nyárigumimat tavasszal lecserélhetem-e 215/50 R17-re, vagy esetleg 225/40 R17-re. Úgy számolom, hogy ezek váltóméretek, csak éppen nem tudom, hogy szélességben felférnek-e a gyári felnire (ami asszem 6,5, vagy 7 col széles)?
és nem 18" kerekeket teszel alá??
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3264 Dátum:
2006.01.20 péntek, 21:17:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.01.20 péntek, 21:03:00
A dobozán (kompresszoron) írja, mekkora teljesítményt vesz fel. Nekem egyébként van itthon, de szerintem ez kevés a festékszóróhoz.
A fiamnak a modellező festékszóróhoz kell, mert ahhoz egy tubus PB gáz majdnem 2000 forint. Tehát ez egy pici festékszóró inkább ceruza, mint pisztoly. De ez jó ötlet, megnézem a dobozát.
Ez nyilván túl egyszerű, ezért nem juthatott az eszembe.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3265 Dátum:
2006.01.20 péntek, 21:24:00 »
Ma elmentem a gumishoz, ahol a téligumikat feltetettem. Akkor gázzal töltettem fel a kerekeket, új Conti TS 810-esek. Fel is fújattam 2.4 bárra. Na, ma mind a 4 kerék 2.0-n állt, de kb. ezred bárra! Gondolkoztunk az emberrel, hogy mi lehet az ok, mertmivelhogy ezek a gumik nemigen eresztenek, aztán kitaláltuk, hogy az összeszerelést a meleg műhelyben végezték, meleg gázzal (az is a műhelyben állt), most meg hideg gumikkal, pár száz méter megtétele után mértük meg, kb. -2 fokban. Ennyit számít a hőmérséklet változás. És azt gondolom, hogy most jó a kerékben a 2.4 bár, tényleg hidegen fújva.
Szóval tanulságképpen, még a gázzal fújt új gumikat is ellenőrizni kell!
Az csak a hab volt a tortán, hogy a 4 x 0.4 báros utántöltésért fizettem 1000 forintot.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3266 Dátum:
2006.01.20 péntek, 21:36:00 »
Bocsi, de a gázzal töltésnek nem az az apropója, hogy a gáznak nincs (nagyon kicsi) hőtégulása, ezért nem lesz laposabb hidegben sem?
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3267 Dátum:
2006.01.20 péntek, 21:51:00 »
Idézetet írta: Ribizke_old - 2006.01.20 péntek, 21:36:00
Bocsi, de a gázzal töltésnek nem az az apropója, hogy a gáznak nincs (nagyon kicsi) hőtégulása, ezért nem lesz laposabb hidegben sem?
Igen, én is így olvastam, de a 20 fokos műhely meg a -2 fokos kinti hőmérséklet talán elég nagy különbség.
Igazából ezt csak kínunkban gondoltuk ki, mert annak kicsi a valószínűsége, hogy mind a 4 kerék pont annyit eresszen, ha hiba lenne. Így olyan okot kellett keresni, ami mindre egyformán vonatkozik, és ilyen pl. a szerelési körülmények.
Nemsokára megint megmérem a guminyomást és majd meglátjuk.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3268 Dátum:
2006.01.20 péntek, 21:55:00 »
Idézetet írta: tomi3118 - 2006.01.20 péntek, 21:51:00
Igen, én is így olvastam, de a 20 fokos műhely meg a -2 fokos kinti hőmérséklet talán elég nagy különbség.
Igazából ezt csak kínunkban gondoltuk ki, mert annak kicsi a valószínűsége, hogy mind a 4 kerék pont annyit eresszen, ha hiba lenne. Így olyan okot kellett keresni, ami mindre egyformán vonatkozik, és ilyen pl. a szerelési körülmények.
Nemsokára megint megmérem a guminyomást és majd meglátjuk.
Ez a gáz hőtágulása ez érdekes dolog...
Ha tényleg nincsen neki ilyenje, akkor az üzemi guminyomást hogyan kell kialakítani? Azért kérdezem, mert a gyári érték azt jelenti, hogy azt is hidegen kell mérni és menet közbe a gumi melegszik, és nő a nyomás, így alakul ki a gumi tényleges optimális belső nyomása. Ha a gáznál ilyen nincs, akkor annál eleve az melegen kialakuló nyomást kellene kialakítani?
Tud ebben valaki segíteni? Van gázos tapasztalat?
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3269 Dátum:
2006.01.21 szombat, 11:50:00 »
Dísztárcsa ügy
Szépen lassan végre elfogytak a nálam lévő megrendelt dísztárcsák, de egy garnitúra gazdátlan 14 colos cuccos még itt árválkodik a garázsomban. Ára 5000 Ft - aki elsőként jelentkezik, már viheti is!
(30/9823107
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3270 Dátum:
2006.01.21 szombat, 17:56:00 »
Idézetet írta: tomi3118 - 2006.01.20 péntek, 21:17:00
A fiamnak a modellező festékszóróhoz kell, mert ahhoz egy tubus PB gáz majdnem 2000 forint. Tehát ez egy pici festékszóró inkább ceruza, mint pisztoly. De ez jó ötlet, megnézem a dobozát.
Ez nyilván túl egyszerű, ezért nem juthatott az eszembe.
tomi3118
Próbáld ki a patronos szódás szifont víz nélkül.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3271 Dátum:
2006.01.21 szombat, 18:55:00 »
Idézetet írta: tomi3118 - 2006.01.20 péntek, 21:51:00
Igen, én is így olvastam, de a 20 fokos műhely meg a -2 fokos kinti hőmérséklet talán elég nagy különbség.
Igazából ezt csak kínunkban gondoltuk ki, mert annak kicsi a valószínűsége, hogy mind a 4 kerék pont annyit eresszen, ha hiba lenne. Így olyan okot kellett keresni, ami mindre egyformán vonatkozik, és ilyen pl. a szerelési körülmények.
Nemsokára megint megmérem a guminyomást és majd meglátjuk.
Idealis gaznal pV/T allando - azaz ha nem szokik el, akkor amennyivel csokken a homerseklet, annyival csokken a nyomas is. Ha a homerseklet 293K-rol 271K-re csokken, az -8,06%, igy a 2,4 bar-os nyomasbol lesz kb 2,2. Mindezt csak azert szamoltam ki, mert azt hittem, hogy atvagtak ezzel, de lehet, hogy nem:) Meg nem is teljesen idealis gazrol van szo, de asszem amit beletoltenek, az vmi nemesgaz, ami azert jol kozeliti.
Ha tenyleg 2,4 bar-ra fujtak az elejen neked es tenyleg nem eresztett, akkor sajnos ki kell rohogni az osszes "gazzal" fujo gumist, mert te vagy a 2 labon jaro pelda arra, mennyire ertelmetlen (ha leesik a homerseklet -20-ra vagy par napra felmegy +10-re akkor rohansz mindig gumishoz a kis vagyonkaddal, hogy fujja mar fel?
.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3272 Dátum:
2006.01.21 szombat, 20:25:00 »
Idézetet írta: lukit_old - 2006.01.21 szombat, 18:55:00
Idealis gaznal pV/T allando - azaz ha nem szokik el, akkor amennyivel csokken a homerseklet, annyival csokken a nyomas is. Ha a homerseklet 293K-rol 271K-re csokken, az -8,06%, igy a 2,4 bar-os nyomasbol lesz kb 2,2. Mindezt csak azert szamoltam ki, mert azt hittem, hogy atvagtak ezzel, de lehet, hogy nem:) Meg nem is teljesen idealis gazrol van szo, de asszem amit beletoltenek, az vmi nemesgaz, ami azert jol kozeliti.
Ha tenyleg 2,4 bar-ra fujtak az elejen neked es tenyleg nem eresztett, akkor sajnos ki kell rohogni az osszes "gazzal" fujo gumist, mert te vagy a 2 labon jaro pelda arra, mennyire ertelmetlen (ha leesik a homerseklet -20-ra vagy par napra felmegy +10-re akkor rohansz mindig gumishoz a kis vagyonkaddal, hogy fujja mar fel?
.
A gáz előnye inkább az, hogy nem olyan páratartalmú, mint a sűrítettlevegő, és nem oxidálja a felnit. A sűrített levegőben, meg némi olaj is van, amit a gumi nem szeret. Ezekért jó a gáz, de ez szerintem csak új guminál és felninél éri meg
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3273 Dátum:
2006.01.21 szombat, 22:22:00 »
Idézetet írta: wyctor - 2006.01.21 szombat, 20:25:00
A gáz előnye inkább az, hogy nem olyan páratartalmú, mint a sűrítettlevegő, és nem oxidálja a felnit. A sűrített levegőben, meg némi olaj is van, amit a gumi nem szeret. Ezekért jó a gáz, de ez szerintem csak új guminál és felninél éri meg
Amilyen hamar lejárjuk a gumikat, sztem nem igen számít neki, hogy milyen "koszos" cuccal volt töltve...
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3274 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 00:17:00 »
Idézetet írta: lukit_old - 2006.01.21 szombat, 18:55:00
Idealis gaznal pV/T allando - azaz ha nem szokik el, akkor amennyivel csokken a homerseklet, annyival csokken a nyomas is. Ha a homerseklet 293K-rol 271K-re csokken, az -8,06%, igy a 2,4 bar-os nyomasbol lesz kb 2,2. Mindezt csak azert szamoltam ki, mert azt hittem, hogy atvagtak ezzel, de lehet, hogy nem:) Meg nem is teljesen idealis gazrol van szo, de asszem amit beletoltenek, az vmi nemesgaz, ami azert jol kozeliti.
Ha tenyleg 2,4 bar-ra fujtak az elejen neked es tenyleg nem eresztett, akkor sajnos ki kell rohogni az osszes "gazzal" fujo gumist, mert te vagy a 2 labon jaro pelda arra, mennyire ertelmetlen (ha leesik a homerseklet -20-ra vagy par napra felmegy +10-re akkor rohansz mindig gumishoz a kis vagyonkaddal, hogy fujja mar fel?
.
Hű azannyát, ez aztán tudományos kiszámítolás volt! Én utoljára ilyet középiskolában tanultam és hát az nem tegnap volt, de nem is tíz éve (több, mint 20).
Mindenesetre kíváncsi leszek, úgy 2 hét múlva megmérem megint a keréknyomást, hogy mit mutat.
A fentiek szerint egyedül nekem van gázzal töltött abroncsom? Az eszem megáll!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3275 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 11:09:00 »
Idézetet írta: lukit_old - 2006.01.21 szombat, 18:55:00
Idealis gaznal pV/T allando - azaz ha nem szokik el, akkor amennyivel csokken a homerseklet, annyival csokken a nyomas is. Ha a homerseklet 293K-rol 271K-re csokken, az -8,06%, igy a 2,4 bar-os nyomasbol lesz kb 2,2. Mindezt csak azert szamoltam ki, mert azt hittem, hogy atvagtak ezzel, de lehet, hogy nem:) Meg nem is teljesen idealis gazrol van szo, de asszem amit beletoltenek, az vmi nemesgaz, ami azert jol kozeliti.
Ha tenyleg 2,4 bar-ra fujtak az elejen neked es tenyleg nem eresztett, akkor sajnos ki kell rohogni az osszes "gazzal" fujo gumist, mert te vagy a 2 labon jaro pelda arra, mennyire ertelmetlen (ha leesik a homerseklet -20-ra vagy par napra felmegy +10-re akkor rohansz mindig gumishoz a kis vagyonkaddal, hogy fujja mar fel?
.
Ha már szó esett a dologról, hadd mondjak pár szót. Sokszor emlegetitek, mint a gáz. Igen, az egy speckó gáz, de a levegő is gáz. Mind1. Ugye az általatok "gáz"-nak hívott dolog arról híres, hogy kevésbé változtatja a nyomását, ha megváltozik a hőmérséklet. A levegővel több gond is van. Az egyik, hogy van benne vízpára, amit ugyan a kompresszorok több-kevesebb sikerrel kiszűrnek, de azért marad benne, ami aztán kicsapódhat, és vízben áll a gumi belülről, sőt, akár meg is fagyhat, ami még viccesebb dolgokat eredményezhet. A következő az, hogy a levegő egyharmada oxigén, kétharmada nitrogén. Az oxigénmolekulák jóval kisebbek, és ha nagy nehezen is, de át tudnak bújni a gumi szerkezetén. Igaz, hogy ez inkább a belsőre igaz, a belső nélkülire nem nagyon, mert sokkal vastagabb, de szép lassan minden gumi leereszt (meg persze a nem tökéletes tömítés), mert szép lassan szökik az oxigén, a nitrogén meg marad. Ezért töltik nitrogénnel a fűtésrendszerben található tágulási tartályban lévő lufit.
De. Hogy mi éri meg, és mi nem, az sztem döntse el ki-ki saját maga. Én már régóta szeretnék LED-es izzókat az irányjelző és féklámpák helyére. Sok észérvet nem tudnék mondani mellette... csak jól néz ki. Annyi tart vissza, hogy baromi jó izzó kell, hogy tényleg jól működjön a dolog, és bár találtam egyet, ami szinte tökéletes, csak foglalkozni kellene vele. És jön a teljesítmény-gyorsvillogás probléma, amire szintén van megoldás, lehet kapni ellenállást, de ezzel is foglalkozni kéne.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
JOCi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3276 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 11:50:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.01.22 vasárnap, 11:09:00
Ha már szó esett a dologról, hadd mondjak pár szót. Sokszor emlegetitek, mint a gáz. Igen, az egy speckó gáz, de a levegő is gáz. Mind1. Ugye az általatok "gáz"-nak hívott dolog arról híres, hogy kevésbé változtatja a nyomását, ha megváltozik a hőmérséklet. A levegővel több gond is van. Az egyik, hogy van benne vízpára, amit ugyan a kompresszorok több-kevesebb sikerrel kiszűrnek, de azért marad benne, ami aztán kicsapódhat, és vízben áll a gumi belülről, sőt, akár meg is fagyhat, ami még viccesebb dolgokat eredményezhet. A következő az, hogy a levegő egyharmada oxigén, kétharmada nitrogén. Az oxigénmolekulák jóval kisebbek, és ha nagy nehezen is, de át tudnak bújni a gumi szerkezetén. Igaz, hogy ez inkább a belsőre igaz, a belső nélkülire nem nagyon, mert sokkal vastagabb, de szép lassan minden gumi leereszt (meg persze a nem tökéletes tömítés), mert szép lassan szökik az oxigén, a nitrogén meg marad. Ezért töltik nitrogénnel a fűtésrendszerben található tágulási tartályban lévő lufit.
De. Hogy mi éri meg, és mi nem, az sztem döntse el ki-ki saját maga. Én már régóta szeretnék LED-es izzókat az irányjelző és féklámpák helyére. Sok észérvet nem tudnék mondani mellette... csak jól néz ki. Annyi tart vissza, hogy baromi jó izzó kell, hogy tényleg jól működjön a dolog, és bár találtam egyet, ami szinte tökéletes, csak foglalkozni kellene vele. És jön a teljesítmény-gyorsvillogás probléma, amire szintén van megoldás, lehet kapni ellenállást, de ezzel is foglalkozni kéne.
Angel!
Engem is érdekelne egy ilyen LED-es project, persze helyi idő szerint! Én találtam már oldalsó LED-es irányjelzőt, csak az a baj, hogy nem háromszög, hanem ovális. Ezt még talán át kellene menteni háromszögbe!
Szólj, ha tudsz valamit!
Naplózva
2007.06. ezüst "cápa" Ghia kombi TDCi Mondi + BMW Motorrad
A Mondeo elkelt!!!!
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3277 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 11:54:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.01.22 vasárnap, 11:09:00
Ha már szó esett a dologról, hadd mondjak pár szót. Sokszor emlegetitek, mint a gáz. Igen, az egy speckó gáz, de a levegő is gáz. Mind1. Ugye az általatok "gáz"-nak hívott dolog arról híres, hogy kevésbé változtatja a nyomását, ha megváltozik a hőmérséklet. A levegővel több gond is van. Az egyik, hogy van benne vízpára, amit ugyan a kompresszorok több-kevesebb sikerrel kiszűrnek, de azért marad benne, ami aztán kicsapódhat, és vízben áll a gumi belülről, sőt, akár meg is fagyhat, ami még viccesebb dolgokat eredményezhet. A következő az, hogy a levegő egyharmada oxigén, kétharmada nitrogén. Az oxigénmolekulák jóval kisebbek, és ha nagy nehezen is, de át tudnak bújni a gumi szerkezetén. Igaz, hogy ez inkább a belsőre igaz, a belső nélkülire nem nagyon, mert sokkal vastagabb, de szép lassan minden gumi leereszt (meg persze a nem tökéletes tömítés), mert szép lassan szökik az oxigén, a nitrogén meg marad. Ezért töltik nitrogénnel a fűtésrendszerben található tágulási tartályban lévő lufit.
De. Hogy mi éri meg, és mi nem, az sztem döntse el ki-ki saját maga. Én már régóta szeretnék LED-es izzókat az irányjelző és féklámpák helyére. Sok észérvet nem tudnék mondani mellette... csak jól néz ki. Annyi tart vissza, hogy baromi jó izzó kell, hogy tényleg jól működjön a dolog, és bár találtam egyet, ami szinte tökéletes, csak foglalkozni kellene vele. És jön a teljesítmény-gyorsvillogás probléma, amire szintén van megoldás, lehet kapni ellenállást, de ezzel is foglalkozni kéne.
Angel,
Ez szép volt! Most megint tanultam valamit.
Mondjuk ez a kisebb oxigén molekulák érdekesek. A régi Suzukimon Michelin volt a téli meg a nyári gumi is - levegővel fújva, na abból semennyi nyomás nem ment el. Időnként ránéztem, de sose kellett utántölteni. Igaz lehet, hogy a vastagabb, belső nélküli gumik már azokat se engedik át. Ha a gumiszerelő rendesen eltömíti a gumi széleit, ahogy bekeni a gumit a pasztával, akkor ott se tud szökni a levegő.
Ez a vízbefagyás marha jó. Ettől is rázhat a futómű rendesen, mi? Mintha nem is lenne kisúlyozva a felni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3278 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 12:17:00 »
Idézetet írta: JOCi_old - 2006.01.22 vasárnap, 11:50:00
Angel!
Engem is érdekelne egy ilyen LED-es project, persze helyi idő szerint! Én találtam már oldalsó LED-es irányjelzőt, csak az a baj, hogy nem háromszög, hanem ovális. Ezt még talán át kellene menteni háromszögbe!
Szólj, ha tudsz valamit!
A
www.xenonlampa.hu
oldalon nézz szét. 7e ft egy pár izzó, de az irányjelzők+féklámpa+ellenállások már vagy 30e. Meg azt is meg kellene nézni, hogy jól szórja-e a fényt a led, és nem csak 1 irányba. Az oldalsó izzót is ki lehet cserélni led-re.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3279 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 12:19:00 »
Idézetet írta: tomi3118 - 2006.01.22 vasárnap, 11:54:00
Angel,
Ez szép volt! Most megint tanultam valamit.
Mondjuk ez a kisebb oxigén molekulák érdekesek. A régi Suzukimon Michelin volt a téli meg a nyári gumi is - levegővel fújva, na abból semennyi nyomás nem ment el. Időnként ránéztem, de sose kellett utántölteni. Igaz lehet, hogy a vastagabb, belső nélküli gumik már azokat se engedik át. Ha a gumiszerelő rendesen eltömíti a gumi széleit, ahogy bekeni a gumit a pasztával, akkor ott se tud szökni a levegő.
Ez a vízbefagyás marha jó. Ettől is rázhat a futómű rendesen, mi? Mintha nem is lenne kisúlyozva a felni.
A vastag gumin is átmegy, csak sokkal lasabban, így gyakorlatilag észre sem veszed. A víz, ami belefagy(hat), sem túl jellemző, és egyébként is menet közben a gumi felmelegszik, így a jég kiolvad.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Janika
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 383
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3280 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 13:37:00 »
Idézetet írta: srac_old - 2006.01.20 péntek, 17:16:00
Nem tudja valaki, hogy az MK3 gyári 17 colos felnije hány col széles?
Azért kérdem, hogy a jelenlegi kopott 205/55 R17-es nyárigumimat tavasszal lecserélhetem-e 215/50 R17-re, vagy esetleg 225/40 R17-re. Úgy számolom, hogy ezek váltóméretek, csak éppen nem tudom, hogy szélességben felférnek-e a gyári felnire (ami asszem 6,5, vagy 7 col széles)?
Szia Srác!
Szerintem kiindulva a gyári 205/55R16-os méretből (átm: 632 mm) az alábbi méretek jönnek váltóméretnek: 205/50R17 (átm: 638 mm; +0,8 % eltérés), 225/45R17 (átm: 633 mm; + 0,4 % eltérés). Ekkor még egyáltalán nem kell a méreteket állítani a szervízben. Amennyiben 215/50R17 (átm: 648mm; +2,4 % eltérés), 225/40R17 (612 mm; -3,2 % eltérés), akkor már lehet minden tavaszal és ősszel menned gumiméretet állítani a szervízben (ha azt akarod, hogy mindig helyesen mutasson a km órád)
Ha tévedel Laczik majd kiegészít!
Naplózva
2002 MKIII 2.0 TDDi
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3281 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 14:42:00 »
Idézetet írta: Janika_old - 2006.01.22 vasárnap, 13:37:00
Szia Srác!
Szerintem kiindulva a gyári 205/55R16-os méretből (átm: 632 mm) az alábbi méretek jönnek váltóméretnek: 205/50R17 (átm: 638 mm; +0,8 % eltérés), 225/45R17 (átm: 633 mm; + 0,4 % eltérés). Ekkor még egyáltalán nem kell a méreteket állítani a szervízben. Amennyiben 215/50R17 (átm: 648mm; +2,4 % eltérés), 225/40R17 (612 mm; -3,2 % eltérés), akkor már lehet minden tavaszal és ősszel menned gumiméretet állítani a szervízben (ha azt akarod, hogy mindig helyesen mutasson a km órád)
Ha tévedel Laczik majd kiegészít!
Az átmérő nagyban függ a felni szélességétől. Mekkorával számoltad?
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3282 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 15:08:00 »
Idézetet írta: srac_old - 2006.01.20 péntek, 17:16:00
Nem tudja valaki, hogy az MK3 gyári 17 colos felnije hány col széles?
Azért kérdem, hogy a jelenlegi kopott 205/55 R17-es nyárigumimat tavasszal lecserélhetem-e 215/50 R17-re, vagy esetleg 225/40 R17-re. Úgy számolom, hogy ezek váltóméretek, csak éppen nem tudom, hogy szélességben felférnek-e a gyári felnire (ami asszem 6,5, vagy 7 col széles)?
Sok féle van de
ha itt van
akkor megtudod nézni. Egyébként a 7"-ra 205 8"-ra 225 az ideális méret persze ettől el lehet térni de a magasságal kompenzálni kell. Speciel engem a diagonál kinézetű vonz és a 9"-ra 215/40-et teszek.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3283 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 16:15:00 »
Idézetet írta: JOCi_old - 2006.01.22 vasárnap, 11:50:00
Angel!
Engem is érdekelne egy ilyen LED-es project, persze helyi idő szerint! Én találtam már oldalsó LED-es irányjelzőt, csak az a baj, hogy nem háromszög, hanem ovális. Ezt még talán át kellene menteni háromszögbe!
Szólj, ha tudsz valamit!
JOCi,
eBay -en láttam 3szögbe is. De ha sima LED -et teszel bele, nem lesz gyorsabb, kipróbáltam. Viszont probléma, hogy pontba világít, nem szóra a fényt szét a búrába.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3284 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 16:18:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.01.22 vasárnap, 12:17:00
A
www.xenonlampa.hu
oldalon nézz szét. 7e ft egy pár izzó, de az irányjelzők+féklámpa+ellenállások már vagy 30e. Meg azt is meg kellene nézni, hogy jól szórja-e a fényt a led, és nem csak 1 irányba. Az oldalsó izzót is ki lehet cserélni led-re.
Azt mondja az oldal tulajdonosa (Viso), hogy ha azt akarod, hogy ne menjen tönkre, kell még egy stabilizátor a LED elé, ami olyan 500Ft körül van.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3285 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 16:19:00 »
Hello nem tudjátok hol a pollenszürő a mondeo III-ba?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3286 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 17:08:00 »
Idézetet írta: sopa007_old - 2006.01.22 vasárnap, 16:19:00
Hello nem tudjátok hol a pollenszürő a mondeo III-ba?
Ahol az I-II-ben: a szélvédő alatt, anyósülésnél. Nyisd fel a motorháztetőt, és látni fogod. Ha szemből nézetd, bal oldal. De a cikkek között, Zsoel olajcserés cikkjénél látsz képet is.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3287 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 18:06:00 »
Idézetet írta: wyctor - 2006.01.21 szombat, 20:25:00
A gáz előnye inkább az, hogy nem olyan páratartalmú, mint a sűrítettlevegő, és nem oxidálja a felnit. A sűrített levegőben, meg némi olaj is van, amit a gumi nem szeret. Ezekért jó a gáz, de ez szerintem csak új guminál és felninél éri meg
Suritett levegobol 1 sima szurovel ki lehet "szedni" az olajat, ennek ne doljon be senki.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3288 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 18:31:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.01.22 vasárnap, 17:08:00
Ahol az I-II-ben: a szélvédő alatt, anyósülésnél. Nyisd fel a motorháztetőt, és látni fogod. Ha szemből nézetd, bal oldal. De a cikkek között, Zsoel olajcserés cikkjénél látsz képet is.
Olajcserés cikkben?
Naplózva
Janika
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 383
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3289 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 18:47:00 »
Idézetet írta: Laczik V6_old - 2006.01.22 vasárnap, 14:42:00
Az átmérő nagyban függ a felni szélességétől. Mekkorával számoltad?
Hát, "ideális" felniszélességgel 7,5*17 és
ezzel
a programmal.
Naplózva
2002 MKIII 2.0 TDDi
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3290 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 18:55:00 »
Idézetet írta: Janika_old - 2006.01.22 vasárnap, 18:47:00
Hát, "ideális" felniszélességgel 7,5*17 és
ezzel
a programmal.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3291 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 19:08:00 »
Sziasztok!
14-s dísztárcsákat vennék... Ford gyárit. Van ajánlott helyetek? Típus vagy jótanács?
üdv,
Viking
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3292 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 19:10:00 »
Idézetet írta: viking_old - 2006.01.22 vasárnap, 19:08:00
Sziasztok!
14-s dísztárcsákat vennék... Ford gyárit. Van ajánlott helyetek? Típus vagy jótanács?
üdv,
Viking
Srácnál maradt egy garnitúra #3327 hivd fel.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3293 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 19:40:00 »
Idézetet írta: Laczik V6_old - 2006.01.22 vasárnap, 19:10:00
Srácnál maradt egy garnitúra #3327 hivd fel.
Köszönöm
Ezennel jelentem az utolsó tárcsa is elkelt
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3294 Dátum:
2006.01.22 vasárnap, 20:17:00 »
Idézetet írta: viking_old - 2006.01.22 vasárnap, 19:40:00
Köszönöm
Ezennel jelentem az utolsó tárcsa is elkelt
Hát ezért vagyunk.
Naplózva
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3295 Dátum:
2006.01.23 hétfő, 11:07:00 »
Nitrogén töltésű gumikhoz:
Szerintem ez is a parasztvakítás a javából.
Ugyanis (előre bocsátom hogy a kémia mint tudomány messze áll tőlem, de) megnézve a Periódusos rendszert nem ez jön ki. A propaganda ugye úgy szól, hogy elszökik az Oxigén mert kisebb. Miért lenne kisebb, mikor egymás mellett vannak a táblázatban, és épphogy az Oxigén a nagyobb súlyú nem pedig a Nitrogén. Tehát az elszökésre inkább a tiszta Nitrogénes gáz alkalmas, nem pedig a 21% Oxigént tartalmazó Levegő.
Az Nitrogén 7-es, míg az Ox- 8-as protonszámú.
Na itt ki is merült a kémia tudományom, de erre elég is volt.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3296 Dátum:
2006.01.23 hétfő, 11:23:00 »
Idézetet írta: agostonb_old - 2006.01.23 hétfő, 11:07:00
Nitrogén töltésű gumikhoz:
Szerintem ez is a parasztvakítás a javából.
Ugyanis (előre bocsátom hogy a kémia mint tudomány messze áll tőlem, de) megnézve a Periódusos rendszert nem ez jön ki. A propaganda ugye úgy szól, hogy elszökik az Oxigén mert kisebb. Miért lenne kisebb, mikor egymás mellett vannak a táblázatban, és épphogy az Oxigén a nagyobb súlyú nem pedig a Nitrogén. Tehát az elszökésre inkább a tiszta Nitrogénes gáz alkalmas, nem pedig a 21% Oxigént tartalmazó Levegő.
Az Nitrogén 7-es, míg az Ox- 8-as protonszámú.
Na itt ki is merült a kémia tudományom, de erre elég is volt.
De nem a tömeg számít, hanem a méret, és állítólag az oxigénmolekulák affajta hegyes kis dolgok, azért tudnak átbújni a gumin.
Valami lehet abba, hogy a nitrogén vmi miatt jobb: a szüleim műanyag frröccsöntő gépeinél a nyomást egy nitrogénnel töltött palack tárolja. Pedig a levegő egyszerűbb lenne, mer' azt 30.000 liter vízből elő lehet állítani... meg a zoxigén.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3297 Dátum:
2006.01.23 hétfő, 13:19:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.01.23 hétfő, 11:23:00
De nem a tömeg számít, hanem a méret, és állítólag az oxigénmolekulák affajta hegyes kis dolgok, azért tudnak átbújni a gumin.
Valami lehet abba, hogy a nitrogén vmi miatt jobb: a szüleim műanyag frröccsöntő gépeinél a nyomást egy nitrogénnel töltött palack tárolja. Pedig a levegő egyszerűbb lenne, mer' azt 30.000 liter vízből elő lehet állítani... meg a zoxigén.
Azért azt te sem gondolod hogy Oxigénnel...
Mer' az kissé gyúlékony. Nem gondolod?
A Nitrogént általában ott használják (pl. levegő helyett), ahol a redukálásra szükség van. Kérdezd meg szüleidtől. Valszeg hasonlót mondanak.
Lámpagyártásnál így van.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3298 Dátum:
2006.01.23 hétfő, 13:32:00 »
Idézetet írta: agostonb_old - 2006.01.23 hétfő, 13:19:00
Azért azt te sem gondolod hogy Oxigénnel...
Mer' az kissé gyúlékony. Nem gondolod?
A Nitrogént általában ott használják (pl. levegő helyett), ahol a redukálásra szükség van. Kérdezd meg szüleidtől. Valszeg hasonlót mondanak.
Lámpagyártásnál így van.
Nyomástárolás. Hogy a szivattyú terhelése kiegyenlítődjön. Affajta kondenzátor. De ez már off... 300.000 liter víz, meg a zokszigén.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Re: Felnik, gumik, stb...
«
Új hozzászólás #3299 Dátum:
2006.01.24 kedd, 13:59:00 »
Idézetet írta: agostonb_old - 2006.01.23 hétfő, 13:19:00
Azért azt te sem gondolod hogy Oxigénnel...
Mer' az kissé gyúlékony. Nem gondolod?
A Nitrogént általában ott használják (pl. levegő helyett), ahol a redukálásra szükség van. Kérdezd meg szüleidtől. Valszeg hasonlót mondanak.
Lámpagyártásnál így van.
Egy biztos, amióta gázzal fújatom a gumikat, nem kellett utántölteni még, pedig elején kiváncsian ellenöriztem. Tehát tartja. Főleg a pótguminál érvényes. Alig van használva. A usernek (tisztelet a kivételnek) általában hosszú út előtt jut eszébe elenörizni annak nyomását és többnyire mindig határérték alatt van.
Kémia ide, vagy oda, tapasztalataim szerint ok a dolog.
Üdv,
Naplózva
Oldalak:
1
...
59
60
61
62
63
64
65
[
66
]
67
68
69
70
71
72
73
...
555
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ