Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:58:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 415 416 417 418 419 420 421 [422] 423 424 425 426 427 428 429 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7310629 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21050 Dátum: 2014.05.09 péntek, 21:39:15 »

Ha jobb első keréken megváltoztatom a forgásirányt, akkor az inside felirat belülre kerül, és nekem az kell!

Azért gyakrabban nézz rá a gumira!

(Asszem ilyen gyorsan még sosem kerestél 94 ezer forintot  eplus2)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21051 Dátum: 2014.05.09 péntek, 21:43:30 »

Most hívtak a Michelin Hungáriától!!
(Írtam egy emailt, és kb 15 perc múlva hívtak is telefonon.  eljen)

Amikor a prémium gumikról van szó, oda szoktam tenni az érvek közé a "márkaháttér" kifejezést.

Nos, most látszódik, hogy miről van szó :-)

Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21052 Dátum: 2014.05.09 péntek, 21:45:58 »

A lamellák elülső éle az úttal való találkozáskor másképp kopik, mint a hátsó. Minimális gyakorlattal végigsimítva rajta a "fűrészfogasság" alapján bárki meg tudja mondani, merre forgott a gumi, amíg az autón volt.

 eljen
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21053 Dátum: 2014.05.09 péntek, 23:17:48 »

A helyzet az, hogy minden guminak VAN forgásiránya, még az elvileg nem forgásirányosnak is, legalábbis amint feltesszük az autóra és egyetlen métert is gurulunk vele.

Az azonos irányú terhelés módosítja az anyag kristályszerkezetét, és miután "beállt" az anyag az egyik irányba, utána sokkal érzékenyebb lesz az ellenkező irányból érkező terhelésre.

Arra gondoljatok, hogy egy fém gémkapcsot hogyan lehet a leggyorsabban eltörni. Ha csak összehajtjuk az egyik irányban, majd visszahajtjuk az eredeti állapotba, sokáig tart (ha jó minőségű a cucc). Viszont ha párszor meghajtjuk az egyik irányban, majd egyszercsak hirtelen az ellenkező irányban, akkor már el is tört.

Régebben egyértelműen úgy tanultuk (és ezt a tapasztalat is megerősítette), hogy a korábbi forgásirányhoz képest fordítva felszerelt abroncs esetén magasabb kockázata van a szálszakadásnak.

Ma valóban lehet azt hallani, amit a michelines kolléga elmondott a telefonba, hogy a mai technológiák bla bla bla, de én úgy vagyok ezzel, hogy inkább nem szereljük fel a gumit a forgásiránnyal szemben - nyerni egészen biztosan nem nyerünk semmit, viszont valamennyi kockázata marad a dolognak, hiszen a fizika azért nem változik meg...

Összefoglalva: a gumit már először is jól kell felszerelni, ha forgásirányos, aztán az első leszereléskor fel kell jegyezni a pozícióját, és onnantól kezdve abba az irányba szerelni. Ez egészen biztosan a legkorrektebb megoldás.
 

prózaibb okok is akadnak (bár én már 15 éve nem vagyok a gumis szakmában) de akkoriban az volt a vélemény, hogy a feltett kerekek mivel leginkább egy irányban forognak, a karkaszban radiális irányban elhelyezkedő szálak a terhelésnek megfelelően nyúlnak meg. A futófelület farkasfogas kopása is ez miatt van. A gördülő kerék a legkissebb mértékben sem kör alakú. Az úttal való érintkezésnél belapul, de forgás közben "kenődik" is.
Az már felszerelt és használt abroncs fordítva felszerelve rövid időn belül szálszakadásos lehet.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21054 Dátum: 2014.05.10 szombat, 08:37:26 »

prózaibb okok is akadnak (bár én már 15 éve nem vagyok a gumis szakmában) de akkoriban az volt a vélemény, hogy a feltett kerekek mivel leginkább egy irányban forognak, a karkaszban radiális irányban elhelyezkedő szálak a terhelésnek megfelelően nyúlnak meg. A futófelület farkasfogas kopása is ez miatt van. A gördülő kerék a legkissebb mértékben sem kör alakú. Az úttal való érintkezésnél belapul, de forgás közben "kenődik" is.
Az már felszerelt és használt abroncs fordítva felszerelve rövid időn belül szálszakadásos lehet.
én is így tanultam. ez a "kristályszerkezet megváltozása" kicsit olyan számomra, mint amikor ragasits gumiápolója kémiailag megváltoztatja a gumit, és ezért nem öregszik
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21055 Dátum: 2014.05.10 szombat, 11:05:13 »

A helyzet az, hogy minden guminak VAN forgásiránya, még az elvileg nem forgásirányosnak is, legalábbis amint feltesszük az autóra és egyetlen métert is gurulunk vele.

Az azonos irányú terhelés módosítja az anyag kristályszerkezetét, és miután "beállt" az anyag az egyik irányba, utána sokkal érzékenyebb lesz az ellenkező irányból érkező terhelésre.

Arra gondoljatok, hogy egy fém gémkapcsot hogyan lehet a leggyorsabban eltörni. Ha csak összehajtjuk az egyik irányban, majd visszahajtjuk az eredeti állapotba, sokáig tart (ha jó minőségű a cucc). Viszont ha párszor meghajtjuk az egyik irányban, majd egyszercsak hirtelen az ellenkező irányban, akkor már el is tört.

Régebben egyértelműen úgy tanultuk (és ezt a tapasztalat is megerősítette), hogy a korábbi forgásirányhoz képest fordítva felszerelt abroncs esetén magasabb kockázata van a szálszakadásnak.

Ma valóban lehet azt hallani, amit a michelines kolléga elmondott a telefonba, hogy a mai technológiák bla bla bla, de én úgy vagyok ezzel, hogy inkább nem szereljük fel a gumit a forgásiránnyal szemben - nyerni egészen biztosan nem nyerünk semmit, viszont valamennyi kockázata marad a dolognak, hiszen a fizika azért nem változik meg...

Összefoglalva: a gumit már először is jól kell felszerelni, ha forgásirányos, aztán az első leszereléskor fel kell jegyezni a pozícióját, és onnantól kezdve abba az irányba szerelni. Ez egészen biztosan a legkorrektebb megoldás.
 

Itt csak az a probléma, hogy a hajtott keréken oda-vissza kapja az erőt a gumi - hajtás, fekezés, hajtás, fekezés...

Vagyis igazábül mindegy neki. Ha erre érzékeny lenne, bármilyen gumi leszakadna minden autó hajtott kerekéről.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21056 Dátum: 2014.05.10 szombat, 11:05:46 »

Amikor a prémium gumikról van szó, oda szoktam tenni az érvek közé a "márkaháttér" kifejezést.

Nos, most látszódik, hogy miről van szó :-)



Papír, ceruza, és leírod százszor: LÁTSZIK!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21057 Dátum: 2014.05.10 szombat, 11:08:59 »

Papír, ceruza, és leírod százszor: LÁTSZIK!

AndyA

A legoptimálisabb az lenne, ha ide írná be.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21058 Dátum: 2014.05.10 szombat, 11:20:02 »

A legoptimálisabb az lenne, ha ide írná be.  eplus2

Az a legegyszerűbb lenne....... copy + copy paste  100x.
Írja le A4-es papírra úgy, ahogy AndyA "javasolta"  vigyor3 és arról a papírról a képet csatolja ide.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21059 Dátum: 2014.05.10 szombat, 11:28:59 »

A legoptimálisabb az lenne, ha ide írná be.  eplus2

Copy&paste ilyenkor nem játszik. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21060 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 22:41:20 »

Amikor a két hónapja vásárolt ContiPC5 130as tempónál úgy gondolja, hogy ő befejezte a pályafutását:
 


Megfizethetetlen érzés.

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21061 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 23:07:20 »

Amikor a két hónapja vásárolt ContiPC5 130as tempónál úgy gondolja, hogy ő befejezte a pályafutását:

Megfizethetetlen érzés.
Ennyit a prémium gumi kifogásolhatatlanságáról.  levele
Tied?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21062 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 23:12:20 »

Ennyit a prémium gumi kifogásolhatatlanságáról.  levele
Tied?

külső behatás nélkül ilyen nem történik.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21063 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 23:19:24 »

Ennyit a prémium gumi kifogásolhatatlanságáról.  levele
Tied?

Az.
Visszanéztem az autóskamera felvételét, nem látszik semmi, hogy lett volna az úton, meg nem is rémlik. Pálya is szinte üres volt (M6...), kátyú, aszfalthiba sem volt. Indulás után vagy 100 km-el történt. Össz 3500 km volt a gumiban.
Amúgy belső oldalán lett ez a "picinyke" sérülés.

Még jó, hogy van rendes pótkerék az autóban, nem csak ilyen defektjavitó trutyi. Azt fújhattam volna bele, amennyit akarok Cheesy
(Mondjuk paráztam rendesen, hogy a ránézésre eredeti pótkerék (DOT 2001, Conti PC2, ránézésre 0 km futás) kibirja-e az utat. Nameg, hogy a gyári emelő nem-e roskad össze...)

Most még kérdés, hogy gariban vajon fogják-e cserélni  Huh?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21064 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 23:25:40 »

külső behatás nélkül ilyen nem történik.

Hát egy biztos, nem vagdostam indulás előtt szikével Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21065 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 00:22:39 »

Az.
Visszanéztem az autóskamera felvételét, nem látszik semmi, hogy lett volna az úton, meg nem is rémlik. Pálya is szinte üres volt (M6...), kátyú, aszfalthiba sem volt. Indulás után vagy 100 km-el történt. Össz 3500 km volt a gumiban.
Amúgy belső oldalán lett ez a "picinyke" sérülés.

Még jó, hogy van rendes pótkerék az autóban, nem csak ilyen defektjavitó trutyi. Azt fújhattam volna bele, amennyit akarok Cheesy
(Mondjuk paráztam rendesen, hogy a ránézésre eredeti pótkerék (DOT 2001, Conti PC2, ránézésre 0 km futás) kibirja-e az utat. Nameg, hogy a gyári emelő nem-e roskad össze...)

Most még kérdés, hogy gariban vajon fogják-e cserélni  Huh?
Gari nem játszik?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21066 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 04:45:08 »

Gari nem játszik?
szerintem nem. mivel hiányzik beéőée darab, biztosan történt vele valami aminek nem kéne. persze nem feltétlen kellett észrevenni, meg akár lehet, hogy 2 nappal előtte volt valami, de csak úgy nem veszik el belőle egy rész
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21067 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 07:22:17 »

Hát egy biztos, nem vagdostam indulás előtt szikével Cheesy
Nem is kell vagdosni. Elég szerencsétlen módon rámenni egy éles kőre, ami megsérti a számlákat . Ki sem lukad azonnal.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21068 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 07:37:01 »

Nem is kell vagdosni. Elég szerencsétlen módon rámenni egy éles kőre, ami megsérti a számlákat . Ki sem lukad azonnal.

Milyen számlákat sért meg?  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #21069 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 08:00:58 »

amilyen ügyesen vannak eldolgozva a csatornafedelek nem is kell más, csak azt kell jól elkapni.
meg az utak is tele vannak minden sz@rral. Tegnap pl. m31-en  pest felé a belsősávban egy kb 20cm-es éles lemez darab várta áldozatát, természetesen élével felfelé Roll Eyes
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21070 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 08:52:04 »

Milyen számlákat sért meg?  hehe

ááá hülye android  falbav. az oldalfal szálaira gondoltam
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21071 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 09:21:03 »

Amikor a két hónapja vásárolt ContiPC5 130as tempónál úgy gondolja, hogy ő befejezte a pályafutását:
 
[img width=800 height=449]http://kepfeltoltes.hu/140511/WP_20140511_21_22_06_Pro_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img

Megfizethetetlen érzés.



Alólam a Dunlop esett ki hasonló módon, autópálya, belső sév, előzés közben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21072 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 14:39:07 »

Gari nem játszik?

megy vissza bevizsgalasra, ha gyártási hiba akkor vonatkozik ra, ha nem, nem.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21073 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 15:40:07 »

szerintem nem. mivel hiányzik beéőée darab, biztosan történt vele valami aminek nem kéne. persze nem feltétlen kellett észrevenni, meg akár lehet, hogy 2 nappal előtte volt valami, de csak úgy nem veszik el belőle egy rész

a vicces h pont vasárnap neztem vegig a gumibyomast. Egyikbol sem hiányzott levegő. A hiany sztem akar attol is lehet h mire pálya temporol megálltam, párat azert meg korbefordult a kerek, kitudja h hogy gyurodott a felni alá. Dorro is volt rendesen a gumi. annyit ereztem, h mielott  eldurrant talan voltegy 3-5 másodperc, amikor egy nagyon enyhe rezgést kezdtem el érezni az autón.persze ennek akkor nem tulajdonítottak seemit, foleg h pont egy kicsit érdesebb aszfalton mentem.

visszagondolva annak orulok nagyon h kozel-távolban nem volt senki es semmi nagyobb baj nem történt...
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.12 hétfő, 15:42:41 írta Zsolteey » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21074 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 15:43:55 »

a vicces h pont vasárnap neztem vegig a gumibyomast. Egyikbol sem hiányzott levegő. A hiany sztem akar attol is lehet h mire pálya temporol megálltam, párat azert meg korbefordult a kerek, kitudja h hogy gyurodott a felni alá. Dorro is volt rendesen a gumi. annyit ereztem, h mielott  eldurrant talan voltegy 3-5 másodperc, amikor egy nagyon enyhe rezgést kezdtem el érezni az autón.persze ennek akkor nem tulajdonítottak seemit, foleg h pont egy kicsit érdesebb aszfalton mentem.

visszagondolva annak orulok nagyon h kozel-távolban nem volt senki es semmi nagyobb baj nem történt...

Első vagy hátsó volt?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21075 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 17:40:37 »

Első vagy hátsó volt?

AndyA

Jobb hátsó.
Most le lett szedve a felniről, belsejét szépen megdarálta, mialatt megálltam. Jó két-három marék törmelék lett kiszedve belőle. Majd csinálok még képeket róla.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21076 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 17:47:35 »

Jobb hátsó.
Most le lett szedve a felniről, belsejét szépen megdarálta, mialatt megálltam. Jó két-három marék törmelék lett kiszedve belőle. Majd csinálok még képeket róla.


Nekem a bal hátsóm van elátkozva. Smiley

Anno Schwechatnál is az kapott egy jókora tüskét, és utóbb a Dunlop is azon durrant el. Annak mondjuk volt előzménye - kb. 50 km (!!!) albán utakon... falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21077 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 17:54:07 »

Papír, ceruza, és leírod százszor: LÁTSZIK!

AndyA

OFF

Mi a probléma a "látszódik" szóval?

Komplett nyelvészeti levezetést kérek, ideértve a deskriptív és a preskriptív szemlélet közötti különbségek elemzését :-)

ON
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21078 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 17:58:05 »

Itt csak az a probléma, hogy a hajtott keréken oda-vissza kapja az erőt a gumi - hajtás, fekezés, hajtás, fekezés...
Vagyis igazábül mindegy neki. Ha erre érzékeny lenne, bármilyen gumi leszakadna minden autó hajtott kerekéről.

Az útfelület és a gumi találkozása minden egyes gördület alkalmával ugyanarra húzza a vázszerkezetet.
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21079 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 18:01:19 »

Amikor a két hónapja vásárolt ContiPC5 130as tempónál úgy gondolja, hogy ő befejezte a pályafutását:
Megfizethetetlen érzés.

Hát ez gáz :-(

A képen úgy tűnik, a hiányzó darab határvonalai nagyon élesek, a sarkok szinte derékszögűek. Mintha valaki egy szalonnázókéssel kivágott volna egy darabot...
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21080 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 18:02:54 »

OFF

Mi a probléma a "látszódik" szóval?

Komplett nyelvészeti levezetést kérek, ideértve a deskriptív és a preskriptív szemlélet közötti különbségek elemzését :-)

ON


A hülyeséget nem jó elemezni, mert csak szaporodik. Ami eleve szenvedő jelentésű, ahhoz fölöleges egy szenvedő alakú ragozást hozzáadni.

És most ne hozd nekem Nádasdyt, mert kb. ő az egyetlen, akit ebben a témában mindenki unalomig ismétel és idéz, a könyökömön jön ki. És még ő is elismeri, hogy kettőződés van a szóban, ami pedig a formális logika és a józan ész szerint egyaránt fölösleges, azaz ilyenformán nem helyes.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21081 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 18:04:18 »

Az útfelület és a gumi találkozása minden egyes gördület alkalmával ugyanarra húzza a vázszerkezetet.


Gyorsításkor az egyik irányba, fékezéskor ill. "csak" guruláskor a másikba. Erről vitatkozhatunk, de annyira nyilvánvaló, hogy fölösleges... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21082 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 18:34:02 »

Hát ez gáz :-(

A képen úgy tűnik, a hiányzó darab határvonalai nagyon élesek, a sarkok szinte derékszögűek. Mintha valaki egy szalonnázókéssel kivágott volna egy darabot...


Lehet valaki felcsimpaszkodott az autó hátsó tengelyére és Dunaújvárosnál úgy gondolta, hogy akkor ő most kiszállna  nyes

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #21083 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 22:04:20 »

Lehet valaki felcsimpaszkodott az autó hátsó tengelyére és Dunaújvárosnál úgy gondolta, hogy akkor ő most kiszállna  nyes


Viccet félretéve ezt simán okozhatta egy éles kő egy kapukitámasztó, akár napokkal korábban. A sérüléstől a rétegek közé levegő került, ettől egy dudor keletkezett az oldalfalon, ami végül egy duranással tetőzte a szerencsétlen esetet.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #21084 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 22:11:12 »

Viccet félretéve ezt simán okozhatta egy éles kő egy kapukitámasztó, akár napokkal korábban. A sérüléstől a rétegek közé levegő került, ettől egy dudor keletkezett az oldalfalon, ami végül egy duranással tetőzte a szerencsétlen esetet.

Jaja, persze, bármi lehet. Nem is mondtam egy percig sem, hogy 100000000%, hogy gyári hiba miatt történt.
Leadom, megvizsgálják. Ha gyári hiba, akkor "örülök", ha nem, akkor meg így jártam.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #21085 Dátum: 2014.05.13 kedd, 10:56:48 »

Milyen féktárcsákat+betéteket ajánlotok St220-ra?
Kiderült a szervizelésnél, hogy már nagyon kopottak.
Autópálya lehajtónál lehet érezni, hogy remeg a fékpedál fékezésnél.
Néztem az EBC honlapját, de ott horror árak vannak. wow1
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21086 Dátum: 2014.05.13 kedd, 10:58:37 »

Milyen féktárcsákat+betéteket ajánlotok St220-ra?
Kiderült a szervizelésnél, hogy már nagyon kopottak.
Autópálya lehajtónál lehet érezni, hogy remeg a fékpedál fékezésnél.
Néztem az EBC honlapját, de ott horror árak vannak. wow1

ate

de van fék, abs topik külön erre
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #21087 Dátum: 2014.05.13 kedd, 11:02:37 »

ate

de van fék, abs topik külön erre

Köszi!
Már látom, hogy hol van a topik. Sry.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21088 Dátum: 2014.05.13 kedd, 11:26:20 »

ate

csak vigyázni kell nehogy össze keverjék a betűk sorrendjét :-)
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21089 Dátum: 2014.05.13 kedd, 12:49:10 »

csak vigyázni kell nehogy össze keverjék a betűk sorrendjét :-)

pl TEA  fejvakaras vigyor5
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21090 Dátum: 2014.05.13 kedd, 12:54:58 »

csak vigyázni kell nehogy össze keverjék a betűk sorrendjét :-)


Úgyis jó, hogy AET.  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21091 Dátum: 2014.05.13 kedd, 12:55:51 »

pl TEA  fejvakaras vigyor5

Ha járnál talikra, értenéd.  Kiss
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21092 Dátum: 2014.05.13 kedd, 12:56:15 »

Úgyis jó, hogy AET.  laugh

Visszafelé is tudsz olvasni? Naháááát... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21093 Dátum: 2014.05.13 kedd, 12:58:09 »

Visszafelé is tudsz olvasni? Naháááát... Smiley

AndyA

Ha nem mennél el korán a talikról - te is - értenéd.  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21094 Dátum: 2014.05.13 kedd, 13:01:26 »

Ha nem mennél el korán a talikról - te is - értenéd.  laugh

Én már csak ilyen vagyok, mindig korán elmegyek.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21095 Dátum: 2014.05.13 kedd, 13:02:37 »

Én már csak ilyen vagyok, mindig korán elmegyek.

AndyA

Domi vett a tutti tárcsáid mellé tutti betéteket is. AET márkájúak... nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21096 Dátum: 2014.05.13 kedd, 13:04:04 »

Domi vett a tutti tárcsáid mellé tutti betéteket is. AET márkájúak... nyes
azok is olyan kopott szarok,hogy stimmeljenek a tárcsához? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21097 Dátum: 2014.05.13 kedd, 13:05:26 »

azok is olyan kopott szarok,hogy stimmeljenek a tárcsához? nyes

Nem, azok nem pár(tíz)ezer kilómétert futottak...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21098 Dátum: 2014.05.13 kedd, 13:47:03 »

Domi vett a tutti tárcsáid mellé tutti betéteket is. AET márkájúak... nyes
Biztos olcsóbb volt, mint az ATE. Szerintem tuti a fényezője ajánlotta neki.  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #21099 Dátum: 2014.05.13 kedd, 14:35:33 »

Namostmáraztánmindenkibekaphassa!  mf2 vigyor3
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Oldalak: 1 ... 415 416 417 418 419 420 421 [422] 423 424 425 426 427 428 429 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.054 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.