Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:05:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 428 429 430 431 432 433 434 [435] 436 437 438 439 440 441 442 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7296959 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21700 Dátum: 2014.10.02 csütörtök, 23:17:27 »

Mint már többször leírtam:  http://www.autogumibolt.hu/nyarigumi-195/65R15-H91-BRIDGESTONE%20EP001S-5515-details
Nagyon csendes, ebben sem hittem maradéktalanul, de elképesztő. Fékeztem párszor száraz úton is, meg csepergőesőben, aztán szakadó esőben is. Nem várt (dehogynem, azért vettem) eredménnyel. Nagyon jó. Életem egyik jó döntése volt!!! Wink

Majd a kopásáról is mesélj. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #21701 Dátum: 2014.10.03 péntek, 05:09:22 »

Persze, nyilvánvaló, ez a fogyasztási adat nem a gumi miatt van, de olyan jó érzés azt hinni, biztos a jó döntés eredménye a fogyasztás csökkenés is. A kopást meg meglátjuk, de csak jövőre. A futómű be lett állítva, az abból eredő (mármint a rosszul beállított kerekek) nagyobb kopás talán kivédve. Hamarosan jönnek fel a téli gumik, így a fogyasztási adatok majd jövőre. Bár az meg megint fals lesz, mivel másik motor is kerül a gépbe. Na mindegy, ez a gumi jó, ennek én nagyon örülök, örülök, hogy meg tudtam venni. A csatornázás is befejeződött Makón, minden utca (csaknem mind) újra van aszfaltozva, az úthibák eltűntek, az is segítheti a gumik élettartamának emelkedését. Reméljük!  vigyor3
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #21702 Dátum: 2014.10.03 péntek, 08:59:06 »

Ma teljes teli (csurig) tankolás után mentek egy kört a munkám miatt, gyakorlatilag üres tankkal értem haza, újra teletankoltam. A ténylegesen tankolt és megtett kilométer alapján számolt fogyasztásom (csak városi meg kis falvak közötti országúti, jó, 140-el  vigyor3) 9,1 liter/ 100 km. A fedkomp szerint 9,2. Ennyi soha az életben nem volt. El sem hiszem. Lehet ez a Brigston gumi eredménye (mint írtam, vadi új gumik vannak fent)? Értem én, hogy motor meg benzin, de ilyen kevés? Ez a gumi tényleg ennyivel kevesebb fogyasztást eredményezhet?  Nekem nehéz a lábam, nyomja a pedált. Most sem hiszem, hogy kevésbé. Létezik ez?  wow1 vigyor3 Wink

Én nagyon idegenkedtem a Bridgestone-tól, viszont Kulani tanácsára idén ezt vettem nyári szettként (T001-et), hasonlót tapasztaltam én is, csökkent a fogyi észrevehetően. Plusz 100%-ig elégedett vagyok vele, nagyon jó a tapadása, vízen, szárazon, csendes, nagyon jó. Lehet ilyet veszek legközelebb is! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21703 Dátum: 2014.10.03 péntek, 09:31:09 »

Ezek a Good Year-es górék rontják Kulani bizniszét... vigyor3

"- Ha van egy téli gumija, amivel keveset jár, meddig használná? Tegyük fel, hogy van még bőven mintázata, csak már jó pár éves. Az öregedési problémára gondolok.

- Nincs korra vonatkozó ajánlásunk. Nyugodtan megtarthatja a gumiját.

- Ezek szerint a Goodyear gumiknál nincs öregedési probléma?

- Nincs. Lehet, hogy kicsit felkeményedik, de ez nagyban függ a tárolástól. Szárazon, normális hőmérsékleten, sötét helyen kell tartani a gumit. A fény és az ózon megtámadja.

- Az ózon?

- Igen, olyan reakcióba lép a gumival, ami egy kis keményedést okoz. Nem megy tönkre, csak kicsit keményebb lesz.

- Akár tíz-tizenöt évig is megtarthatom?

- Igen. Bár tizenöt év múlva, ha még ugyanazzal az autóval jár, már négy generációval újabb gumik lesznek. Lehet, hogy nem rossz a gumija, de az új termék biztosan jobb lesz minden tekintetben."


http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/03/gyarlatogatas_a_goodyear_fejlesztokozpontjaban/
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21704 Dátum: 2014.10.03 péntek, 09:37:34 »

Ezek a Good Year-es górék rontják Kulani bizniszét... vigyor3

"- Ha van egy téli gumija, amivel keveset jár, meddig használná? Tegyük fel, hogy van még bőven mintázata, csak már jó pár éves. Az öregedési problémára gondolok.

- Nincs korra vonatkozó ajánlásunk. Nyugodtan megtarthatja a gumiját.

- Ezek szerint a Goodyear gumiknál nincs öregedési probléma?

- Nincs. Lehet, hogy kicsit felkeményedik, de ez nagyban függ a tárolástól. Szárazon, normális hőmérsékleten, sötét helyen kell tartani a gumit. A fény és az ózon megtámadja.

- Az ózon?

- Igen, olyan reakcióba lép a gumival, ami egy kis keményedést okoz. Nem megy tönkre, csak kicsit keményebb lesz.

- Akár tíz-tizenöt évig is megtarthatom?

- Igen. Bár tizenöt év múlva, ha még ugyanazzal az autóval jár, már négy generációval újabb gumik lesznek. Lehet, hogy nem rossz a gumija, de az új termék biztosan jobb lesz minden tekintetben."


http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/03/gyarlatogatas_a_goodyear_fejlesztokozpontjaban/


Hazabeszél. Nem vallhatja be, mert kb. azonnal lelőnék, hogy a 4-5 éves gumi már sehol nincs az újhoz képest.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21705 Dátum: 2014.10.03 péntek, 09:38:34 »

Hazabeszél. Nem vallhatja be, mert kb. azonnal lelőnék, hogy a 4-5 éves gumi már sehol nincs az újhoz képest.

AndyA

Hát pont az lenne neki a lényeg, hogy vegyél új gumit, a régit dobd ki...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21706 Dátum: 2014.10.03 péntek, 09:40:31 »

Hazabeszél. Nem vallhatja be, mert kb. azonnal lelőnék, hogy a 4-5 éves gumi már sehol nincs az újhoz képest.

AndyA

"A két nap egyébként a sok tisztázott kérdés ellenére ezt a nézetet erősítette meg bennem: gumival kapcsolatban nincsenek egyértelmű válaszok. A körülményektől függően minden általános bölcsesség érvénytelenné válhat, mindennek az ellenkezője is igaz lehet."

Szóval én is ezt érzem. A sok szakértői álca mögé dugott marketing gumi arról szól, hogy vegyél új gumit, mert ha nem teszed, egy szemét vagy, mert a saját és gyerekeid életével játszol...

Szerintem meg a marketing duma kezd átfordulni erkölcstelenbe...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21707 Dátum: 2014.10.03 péntek, 09:47:23 »

"A két nap egyébként a sok tisztázott kérdés ellenére ezt a nézetet erősítette meg bennem: gumival kapcsolatban nincsenek egyértelmű válaszok. A körülményektől függően minden általános bölcsesség érvénytelenné válhat, mindennek az ellenkezője is igaz lehet."

Szóval én is ezt érzem. A sok szakértői álca mögé dugott marketing gumi arról szól, hogy vegyél új gumit, mert ha nem teszed, egy szemét vagy, mert a saját és gyerekeid életével játszol...

Szerintem meg a marketing duma kezd átfordulni erkölcstelenbe...

Fura ezt egy jogásztól hallani! eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #21708 Dátum: 2014.10.03 péntek, 09:58:51 »

Fura ezt egy jogásztól hallani! eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Attól hogy jogász még lehet erkölcsös. Csak a saját szabályai szerint.  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21709 Dátum: 2014.10.03 péntek, 10:13:36 »

Attól hogy jogász még lehet erkölcsös. Csak a saját szabályai szerint.  eplus2 eplus2 eplus2
Hát ez az! A saját szabályai szerint még az erkölcstelenség is erkölcsös!  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #21710 Dátum: 2014.10.03 péntek, 19:57:11 »

Ezek a Good Year-es górék rontják Kulani bizniszét... vigyor3

"- Ha van egy téli gumija, amivel keveset jár, meddig használná? Tegyük fel, hogy van még bőven mintázata, csak már jó pár éves. Az öregedési problémára gondolok.

- Nincs korra vonatkozó ajánlásunk. Nyugodtan megtarthatja a gumiját.

- Ezek szerint a Goodyear gumiknál nincs öregedési probléma?

- Nincs. Lehet, hogy kicsit felkeményedik, de ez nagyban függ a tárolástól. Szárazon, normális hőmérsékleten, sötét helyen kell tartani a gumit. A fény és az ózon megtámadja.

- Az ózon?

- Igen, olyan reakcióba lép a gumival, ami egy kis keményedést okoz. Nem megy tönkre, csak kicsit keményebb lesz.

- Akár tíz-tizenöt évig is megtarthatom?

- Igen. Bár tizenöt év múlva, ha még ugyanazzal az autóval jár, már négy generációval újabb gumik lesznek. Lehet, hogy nem rossz a gumija, de az új termék biztosan jobb lesz minden tekintetben."


http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/03/gyarlatogatas_a_goodyear_fejlesztokozpontjaban/


Ott van a sorok közt hogy öregszik az, csak az emberben egy diplomata veszett el, így nem azt mondja, hogy öregszik, hanem csak azt, hogy felkeményedik Wink
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #21711 Dátum: 2014.10.03 péntek, 23:01:02 »

Én nagyon idegenkedtem a Bridgestone-tól, viszont Kulani tanácsára idén ezt vettem nyári szettként (T001-et), hasonlót tapasztaltam én is, csökkent a fogyi észrevehetően. Plusz 100%-ig elégedett vagyok vele, nagyon jó a tapadása, vízen, szárazon, csendes, nagyon jó. Lehet ilyet veszek legközelebb is! Smiley
Ma megint mentem vele pár száz km-t. Álomcsendben megy, és a fogyasztás, tapadás az ugyan olyan. Továbbra sem bántam meg. Aki arra vár, hogy na, majd a kopásban megbánom, azoknak azt mondom, a használtan vett régi gumikhoz képest nem is érdekel. Olyan nagyon rossz nem lehet.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #21712 Dátum: 2014.10.04 szombat, 10:57:09 »

Ma megint mentem vele pár száz km-t. Álomcsendben megy, és a fogyasztás, tapadás az ugyan olyan. Továbbra sem bántam meg. Aki arra vár, hogy na, majd a kopásban megbánom, azoknak azt mondom, a használtan vett régi gumikhoz képest nem is érdekel. Olyan nagyon rossz nem lehet.

Én folyamatosan nézegetem, nem kopik jobban mint a többi!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21713 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 15:26:52 »

"A két nap egyébként a sok tisztázott kérdés ellenére ezt a nézetet erősítette meg bennem: gumival kapcsolatban nincsenek egyértelmű válaszok. A körülményektől függően minden általános bölcsesség érvénytelenné válhat, mindennek az ellenkezője is igaz lehet."

Szóval én is ezt érzem. A sok szakértői álca mögé dugott marketing gumi arról szól, hogy vegyél új gumit, mert ha nem teszed, egy szemét vagy, mert a saját és gyerekeid életével játszol...

Szerintem meg a marketing duma kezd átfordulni erkölcstelenbe...

A gumin természetesen öregszik, mint minden nagyrészt szerves anyagokat tartalmazó dolog. A folyamat ugyanaz, mint amikor egy félbevágott almát kiteszel az asztalra, és estére megbarnul - csak természetesen nem annyira gyors.

Sokszor leírtam, hogy a gumik öregedése sok dologtól függ, részben a gumi "genetikájától" (felhasznált anyagok, gyártástechnológia), részben a körülményektől. A gumi legnagyobb ellensége az UV-sugárzás, a kémiai folyamatokat felgyorsítja a magas hőmérséklet. Az a gumi, ami egy egész nyarat a tűző napra van kitéve, az gyorsabban fog öregedni, mint az, amit sötét, temperált garázsban tartanak.

Ezeket eddig nyugodtan elfogadhatjuk ténynek.

Az, hogy a gumi természetes öregedése mikor megy át a gumi biztonsági tartalékainak romlásába, arról különböző nézetek vannak. A gumigyárak 10 évet mondanak a gumik maximális élettartamának - aki igényli, annak átküldök egy Michelin-tanulmányt a kérdésről. Szerintük a 10 éves gumit mindenképp le kell cserélni. Más szereplők másképp gondolkodnak, az Audi szerviz előírásában benne van, hogy a 4 évesnél idősebb gumikat le kell cserélni. tehát ahogy az olajcsere periódusa X ezer kilométer vagy 1 év, a vezérlésé XX ezer kilométer vagy Y év, úgy a gumiké is 4 év. Más autómárkák, tudtommal, nem foglalkoznak ezzel.

A gumik öregedése a végső stádiumban már szemmel is látható. Az öreg gumi kifakul, színe világosszürke lesz, esetleg enyhe barnás beütéssel. Egyértelmű jele a túlkoros guminak a finom repedések megjelenése a futófelület és az oldalfal találkozásánál, illetve a mintaárok alján.

Aki ilyet lát a gumiján, az gondolkodás nélkül cserélje, függetlenül attól, hogy hány éves a gumi, mert ezek annak a jelei, hogy a gumi anyagszerkezete megváltozott, felkeményedett, a gumi tapadása már jelentősen (adott esetben veszélyesen) eltér az új állapotától. A futófelület és az oldalfal közötti repedések ráadásul azt eredményezik, hogy szélsőséges körülmények között a futófelület le tud válni az abroncsról, az pedig káros az egészségre.

Remélem, ez így korrekt :-)

Még egy dolog: már többször írtam a Kulani-módszerről  Wink ami azt jelenti, hogy érdemes lehet minden szezonban lecserélni a gumikat. Ennek az az alapja, hogy a magyar piac nagyon árérzékeny, és ki van éhezve a jó minőségű használt gumikra, ezért egy egyszezonos, az eredeti 8 helyett 6.5 - 7 milliméteres mintaárok-mélységű gumit még meglepően jó áron el lehet adni. Elég széles éves futásteljesítmény értékek között kijön az, hogy ezzel a módszerrel 3-4-5 év alatt az ember ugyanannyit költ gumira, mintha a már nullára kopott gumit cserélné újra, de közben folyamatosan friss, legújabb fejlesztésű, 8 mm-es gumikon autózik.


(A tavalyi téli gumijaimat már el is adtam, de a most leszerelendő nyári gumijaimra még felveszek előrendelést :-) 205/55R16 Michelin Primacy 3 V, 2013 év végi gyártás, 7 mm mintaárok, 67.990 ft/szett. Szezonban ezt a gumit idén nyáron 22.500 - 23.500 között árultuk.)
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
turani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Új hozzászólás #21714 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 15:31:53 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a könnyűfém felnihez való kerékanya használható lemezfelnihez, vagy inkább vegyek lemezfelnihez való anyákat?
Naplózva

eX: 2012 MK4 Mondeo Tur. 2.0 TDCi Champ. Titanium
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21715 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 15:54:40 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a könnyűfém felnihez való kerékanya használható lemezfelnihez, vagy inkább vegyek lemezfelnihez való anyákat?


Nem.  Vegyél lemezfelnihez való anyákat.....asszem a wartburgé jó hozzá és olcsóbb is.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21716 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 16:11:18 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a könnyűfém felnihez való kerékanya használható lemezfelnihez, vagy inkább vegyek lemezfelnihez való anyákat?

Vészhelyzetben, ha nincs más, felrakhatod vele a lemezfelnis pótkereket, de ésszel meghúzva, mert behorpaszthatja a lemezfelnit. Természetesen azonnal lecserélni, amint lehetőség van rá.

Ha nyáriban alufelnin autózol, érdemes tartani a pótkerék mellett 5 lemezfelni anyát.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
turani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Új hozzászólás #21717 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 17:47:17 »

Vészhelyzetben, ha nincs más, felrakhatod vele a lemezfelnis pótkereket, de ésszel meghúzva, mert behorpaszthatja a lemezfelnit. Természetesen azonnal lecserélni, amint lehetőség van rá.

Ha nyáriban alufelnin autózol, érdemes tartani a pótkerék mellett 5 lemezfelni anyát.

AndyA

A téligumi lemezfelnin van, így veszek hozzá egy marék anyát.

Köszi!  wave
Naplózva

eX: 2012 MK4 Mondeo Tur. 2.0 TDCi Champ. Titanium
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21718 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 21:57:33 »

Aldiban akciós a nyomatékkulcs. Vettem én is.

Csak azt kellene tudni, hogy Focus 1-et és smaxit mennyire kell meghúzni aluval és lemezfelnivel...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #21719 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 22:04:09 »

Aldiban akciós a nyomatékkulcs. Vettem én is.

Csak azt kellene tudni, hogy Focus 1-et és smaxit mennyire kell meghúzni aluval és lemezfelnivel...
Mennyi volt?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21720 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 22:08:21 »

Mennyi volt?

https://www.aldi.hu/hu/ajanlatok/ajanlatok-vasarnaptol-20141005/reszletes-oldal/ps/p/auto-xs-nyomatkkulcs-kszlet/
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21721 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 22:09:17 »

Aldiban akciós a nyomatékkulcs. Vettem én is.

Csak azt kellene tudni, hogy Focus 1-et és smaxit mennyire kell meghúzni aluval és lemezfelnivel...
90 Nm mindegyiket, és csókolom.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #21722 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 22:10:07 »

Köszönöm!
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #21723 Dátum: 2014.10.05 vasárnap, 22:22:59 »

Aldiban akciós a nyomatékkulcs. Vettem én is.


Csak kerékanyák meghúzására használod, vagy másra is?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21724 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 08:31:06 »

Aldiban akciós a nyomatékkulcs. Vettem én is.

Csak azt kellene tudni, hogy Focus 1-et és smaxit mennyire kell meghúzni aluval és lemezfelnivel...

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Ker%C3%A9kanya_megh%C3%BAz%C3%A1si_nyomat%C3%A9kok
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21725 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 08:32:32 »

Csak kerékanyák meghúzására használod, vagy másra is?

Egyelőre csak kerékanya, de fejlődök... laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21726 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 08:34:23 »


Ebben sem az s-max, sem a Focus nincs benne...  vigyor3

Nincs valami adattábla, ahol az összes Ford össze van gyűjtve?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #21727 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 08:35:41 »

Csak kerékanyák meghúzására használod, vagy másra is?
Csak azt. Az egyéb anyákat máshogy szokta meghúzni  eplus2
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21728 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 08:36:00 »

90 Nm mindegyiket, és csókolom.

Pont az a fura, hogy a lemezfelnis anyát kisebb nyomatékkal kell meghúzni, mint az alunál?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #21729 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 08:43:12 »

Ebben sem az s-max, sem a Focus nincs benne...  vigyor3

Nincs valami adattábla, ahol az összes Ford össze van gyűjtve?


Itt nem a ford a lényeg.  A metrikus csavaroknak csavarméret, anyagminőség és egyebek szerint van kiszámítva a meghúzási nyomatéka.
Ha egy egyforma minőségű M12 anyáról beszélünk akkor az mindegy, hogy s-max, c-max,mondeo.....

Kis segítség:
http://manuals.deere.com/omview/OMRE346536_35/DX,TORQ2_35_20110112.html  
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21730 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 08:44:40 »

Pont az a fura, hogy a lemezfelnis anyát kisebb nyomatékkal kell meghúzni, mint az alunál?
Nálam ugyan annyival. És a Fifiken ennyivel húzom meg, sosem gurult el még egy kerék sem.

Hívd fel Vik-et!  hehe
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21731 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 08:51:12 »



Itt nem a ford a lényeg.  A metrikus csavaroknak csavarméret, anyagminőség és egyebek szerint van kiszámítva a meghúzási nyomatéka.
Ha egy egyforma minőségű M12 anyáról beszélünk akkor az mindegy, hogy s-max, c-max,mondeo.....

Kis segítség:
http://manuals.deere.com/omview/OMRE346536_35/DX,TORQ2_35_20110112.html  
és akkor a BT-nek szárazon vagy kenéssel? hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #21732 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 08:59:19 »

és akkor a BT-nek szárazon vagy kenéssel? hehe

És melyik osztályban?  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
D
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1484



E-mail
« Új hozzászólás #21733 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 20:47:43 »

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/adac_teligumi-teszt_2014-13237?lapozo=5

Lehet már lerágott csont, de hátha valakinek újdonság vigyor3
Naplózva

Mk3-2002-2,5-V6 ---A4-es lapomat, hasonló paraméterekkel rendelkező Audira cserélném! Grin
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #21734 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 20:58:57 »

Mutasd meg gumisnak!

Lehet szálszakadás is! Nem vicces!


Hála a taylor guminak, a probléma már csak kétpólusú. kerékcsapágy rendben, tárcsa rendben. gumi kopás abnormális, egy lengéscsillapító mérés után ha az értékek 80% körüliek akkor a gumival van valami gond. 70% alatti érték esetén lengéscsillapító csere ajánlott.  pár nap és ez is kiderül.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21735 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 22:05:23 »

Hála a taylor guminak, a probléma már csak kétpólusú. kerékcsapágy rendben, tárcsa rendben. gumi kopás abnormális, egy lengéscsillapító mérés után ha az értékek 80% körüliek akkor a gumival van valami gond. 70% alatti érték esetén lengéscsillapító csere ajánlott.  pár nap és ez is kiderül.
És a futómű jól van beállítva?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #21736 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 23:41:53 »

És a futómű jól van beállítva?
igen. nem az a gond.
Naplózva
kulani
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: leet



E-mail
« Új hozzászólás #21737 Dátum: 2014.10.07 kedd, 02:32:46 »

70% alatti érték esetén lengéscsillapító csere ajánlott. 

Ez így, ebben a formában... :-)

A lengéscsillapító-mérés végén valóban egy százalékos értéket közölnek, ez azonban nem úgy értelmezendő, hogy a 100% a jó lengéscsillapító és a 0% a rossz, hanem a százalékos érték [A] egy viszonyszám, a dinamikus és statikus talperő aránya, és a 70% körüli érték az éppen optimális :-)

 
Naplózva

Gumik Mondeóra és másra: i.szekeres@kulani-tyres.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #21738 Dátum: 2014.10.07 kedd, 06:15:31 »

Ez így, ebben a formában... :-)

A lengéscsillapító-mérés végén valóban egy százalékos értéket közölnek, ez azonban nem úgy értelmezendő, hogy a 100% a jó lengéscsillapító és a 0% a rossz, hanem a százalékos érték [A] egy viszonyszám, a dinamikus és statikus talperő aránya, és a 70% körüli érték az éppen optimális :-)

 
nyes eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21739 Dátum: 2014.10.07 kedd, 07:21:26 »

Ez így, ebben a formában... :-)

A lengéscsillapító-mérés végén valóban egy százalékos értéket közölnek, ez azonban nem úgy értelmezendő, hogy a 100% a jó lengéscsillapító és a 0% a rossz, hanem a százalékos érték [A] egy viszonyszám, a dinamikus és statikus talperő aránya, és a 70% körüli érték az éppen optimális :-)

Pl. zsír új csillapító sem lesz 100%-os, mert ahhoz a gumi rugalmassága nélkül, tökéletesen merev alátámasztással kellene mérni.

A guminyomás is képes pár %-os tartományban ide-oda tologatni a mért eredményt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21740 Dátum: 2014.10.07 kedd, 11:38:37 »

haverom vett ilyet, ő használta is sokáig. kb 1,5 éves, és kb 30% eltérés van a valóshoz képest. Azért ez elég gáz. Persze, ha évi 2 kerékcserére veszi a polgár, akkor sokáig jó lehet
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21741 Dátum: 2014.10.07 kedd, 14:05:45 »

haverom vett ilyet, ő használta is sokáig. kb 1,5 éves, és kb 30% eltérés van a valóshoz képest. Azért ez elég gáz. Persze, ha évi 2 kerékcserére veszi a polgár, akkor sokáig jó lehet
Nem szabad összehasonlítani másik nyomatékkulccsal! Benne van a használati útmutatójában.  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21742 Dátum: 2014.10.07 kedd, 19:52:48 »

Nem szabad összehasonlítani másik nyomatékkulccsal! Benne van a használati útmutatójában.  vigyor3
és hitelesíteni sem szabad, mi ?  hehe
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21743 Dátum: 2014.10.07 kedd, 19:56:52 »

és hitelesíteni sem szabad, mi ?  hehe
assem Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #21744 Dátum: 2014.10.07 kedd, 21:31:00 »

Ez így, ebben a formában... :-)

A lengéscsillapító-mérés végén valóban egy százalékos értéket közölnek, ez azonban nem úgy értelmezendő, hogy a 100% a jó lengéscsillapító és a 0% a rossz, hanem a százalékos érték [A] egy viszonyszám, a dinamikus és statikus talperő aránya, és a 70% körüli érték az éppen optimális :-)

 
lehet hogy én értettem félre, de hamarosan kiderül milyenek.

utána jelentkezhetek reklamációval?  vigyor3
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #21745 Dátum: 2014.10.08 szerda, 08:56:19 »

A guminyomás is képes pár %-os tartományban ide-oda tologatni a mért eredményt.
Én eddig mindig 0.2 bar-ral kisebb guminyomással mentem műszakira pont ilyen okból, használt autónál jobb biztosra menni. A mondeo-nál 1.9-2.0 bar, így gurítom műszakira, még ha előtte mérettem, akkor is.   Városi autóknál pedig érdemes műszaki előtt 1 hétig úgy járni hogy bevágsz egy 50-100 kg-os zsákot a kocsi leghátuljába, ami egy kicsit átmozgatja a kikeményedett lengéscsillapítót a vizsgára.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21746 Dátum: 2014.10.08 szerda, 09:01:02 »

Én eddig mindig 0.2 bar-ral kisebb guminyomással mentem műszakira pont ilyen okból, használt autónál jobb biztosra menni. A mondeo-nál 1.9-2.0 bar, így gurítom műszakira, még ha előtte mérettem, akkor is.   Városi autóknál pedig érdemes műszaki előtt 1 hétig úgy járni hogy bevágsz egy 50-100 kg-os zsákot a kocsi leghátuljába, ami egy kicsit átmozgatja a kikeményedett lengéscsillapítót a vizsgára.

kikeményedett lengéscsillapító? mi keményedik ki? az olaj?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #21747 Dátum: 2014.10.08 szerda, 09:15:16 »

Én eddig mindig 0.2 bar-ral kisebb guminyomással mentem műszakira pont ilyen okból, használt autónál jobb biztosra menni. A mondeo-nál 1.9-2.0 bar, így gurítom műszakira, még ha előtte mérettem, akkor is.   Városi autóknál pedig érdemes műszaki előtt 1 hétig úgy járni hogy bevágsz egy 50-100 kg-os zsákot a kocsi leghátuljába, ami egy kicsit átmozgatja a kikeményedett lengéscsillapítót a vizsgára.

Na még egyszer, de lassan gépeld, hogy megértsem...

Én eddig úgy tudtam, hogy a puhább gumi hoz rosszabb mérési eredményeket, de javítsatok ki, ha tévedek.

A csillapító meg hogyan is keményedik fel? Inkább az szokott a döglődő csillapító baja lenni, hogy puha, mint a vaj, könnyedén lehet kihúzni és betolni, nemhogy keményebb lenne a kelleténél.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #21748 Dátum: 2014.10.08 szerda, 09:22:41 »

Na még egyszer, de lassan gépeld, hogy megértsem...

Én eddig úgy tudtam, hogy a puhább gumi hoz rosszabb mérési eredményeket, de javítsatok ki, ha tévedek.

A csillapító meg hogyan is keményedik fel? Inkább az szokott a döglődő csillapító baja lenni, hogy puha, mint a vaj, könnyedén lehet kihúzni és betolni, nemhogy keményebb lenne a kelleténél.

AndyA
szerintem a kikeményedésre úgy gondolt, hogy nincs bejáródva, de persze ez marhaság. A laposabb gumi "jót tesz" a mérési eredménynek
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #21749 Dátum: 2014.10.08 szerda, 09:25:57 »

Figyelj én így tanultam a gumisomtól, kérdezzünk meg másokat is, lehet nem így van. Én így csináltam eddig, mert ezt tanították, persze nem vezették le bonyolult műszaki képletekkel, ott inkább a borgőzös cigaretta szag a domináns, ahol ezt az "élettapasztalatot" felszedtem.

Ez nem a rossz lengéscsillapítóra tipp, azzal húzzák csak meg az autót, arra van ha keveset van a lengéscsillapító dolgoztatva, mert nincs elég súly fölötte. Így rémlik.
Ez meg a FuelShark szaktanácsadás keretében vetődött fel?  laugh
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Oldalak: 1 ... 428 429 430 431 432 433 434 [435] 436 437 438 439 440 441 442 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.058 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.