Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.29 szombat, 13:06:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 575 576 577 578 579 580 581 [582] 583 584 585 586 587 588 589 ... 798   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11266643 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #29050 Dátum: 2015.11.21 szombat, 17:22:27 »

Régi Mondiknál át kell kábelezni a BT modult, hogy az újabb fajtával legyen hang. A régi fajta modulok (Nokia) pedig igen gyakran meghibásodnak.
Ezt fel sem ismerte, bár tény, hogy egyszerűbb volt rádiót cserélni, mert volt kéznél, mint átkötni, úgyhogy ez ott nem derült ki.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29051 Dátum: 2015.11.21 szombat, 18:23:15 »

A konkrét példányban hidrodinamikus váltó van, az a működési elvéből fakadóan pazarló a kézihez képest - azért egy folyadékot kavarni és várni, hogy az majd jól meghajtson egy másik lapátkereket, pazarlás (az overdrive más, azt nem lehet mindig használni). Tudom, mi a duplakuplungos és azt is, hogy 70 éve a kétsebességes automata is nagy truváj volt. Tudom használni az automatát, ugyanolyan átlagtempóval 1-1,5 literrel kevesebbel eljártam vele, mint a másik gyakori sofőrje. Akkor most megállapítottuk, hogy mindketten takarékosan is tudunk vezetni.

Ha az automatával legyorsulod az ugyanolyan erős kéziváltósat, az a kéziváltós autó sofőrjét minősíti, nem az automatát dícséri. Azzal viszonylag könnyű jó rajtot venni, bár az sem az "állóhelyből lepadlózom" módszerrel megy. Smiley

Hát el kell szomorítsalak, amiről te beszélsz az a konverternek nevezett szépség, aminek egy lényeges feladata van, a kuplunghatás.
Leegyzserüsítve: a szerkezet egy zárt térben két tubinalapát, ami egy olajfürdőben van és meghajtó oldal hozza áramlásba az olajat, ami megmozgatja a secunder, maeghajtott oldalt. Azonban amikor a két oldal fordulatszáma közel azonos, akkor a direktzár bekapcsol.

https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc



Alapvetően a kuplunghatás alapján megkülönböztetnek néhány családot. US-ben a long sleep-et kedvelik, vagyis hogy a direkt kapcsolat ideje később jön el, mert sokáig csak az olaj végzi a kuplunghatást. Ez nagyobb komfortot és nagyobb áttételkülönbséget jelent.

Európában a short sleep-et (avagy short shift) kedvelik az emberek és pl ezért van a mondiban olyan váltó (már amelyikbe ezt rakták), ahol van egy S (sport) állás, ahol a sleep-et még rövidebre veszik. A váltáskor a benzinesnél, kinyomod a kuplungot, megszűnik a hajtás, a motor dolgozik, üzemanyagot vesz fel, de ebből 0% kerül az útra, majd újabb kuplungozás és gáz. Az automata ezzel szemben folyamatosan hajt, az elégetett üzemanyag bizony nem elvész, hanem hajtásként az útra kerül.

A sportban ennek megfelelően terjednek el a félautomata megoldások és már sok helyen a szekvenciális váltót használják, ami a motorkerékpároktól ered. Ebben az esetben egy irányba kapcsolgatva egy-egy fokozatot léptet előre vagy hátra a rendszer. A rallyban ezt némi automatával is vegyítik, hasonlít a duplakuplungos megoldáshoz és ekkor a kuplunghatást már egy elektronikusan vezérelt robotika végzi, miközben öblítenek az égéstérben, hogy hűtsenek.

A lényeg, hogy az automatában veszteségesnek elkönyvelt csúszás ugyan az, mint a kuplungozás a manuálisnál, majd utána zár a kuplung és nincs csúsztatás. A fokozatok közötti váltást a fékezőlamellák szabályozzák, ahol már nincs ilyen jellegű veszteség, mert a hajtás már az úton van. Ezek a lamellák viszont érzékenyek az olaj minőségére és ha nem cseréli az ember az olajat időnként, akkor hajlamosak a megégésre. Itt régen olyan lamellákat használtak, amik az olajat felvették és ha sokáig nem ment az automata autó, akkor hajlamos volt "beragadni" a váltó. Ma már egy olyan, műanyag alapú anyagot használnak, aminek vastagsága nem változik az olaj hatására (nem tud kiszáradni), de a kenésre érzékeny.

Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29052 Dátum: 2015.11.21 szombat, 18:24:12 »

Régi Mondiknál át kell kábelezni a BT modult, hogy az újabb fajtával legyen hang. A régi fajta modulok (Nokia) pedig igen gyakran meghibásodnak.

nekem ráadásúl olasz volt és abban a modulban volt a voicecontrol is (ha jól emlékszem)
Naplózva
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #29053 Dátum: 2015.11.21 szombat, 18:37:44 »

Hát el kell szomorítsalak, amiről te beszélsz az a konverternek nevezett szépség, aminek egy lényeges feladata van, a kuplunghatás.
Leegyzserüsítve: .....

Ez nagyon szép írás, jól összeszedted!  worship taps worship
Naplózva

Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #29054 Dátum: 2015.11.21 szombat, 19:24:48 »

...

Létezhet, h a pl a 126-os MB-kben ez "adta" a negyediket? A 3 gangos automata végigváltott és amikor az leforgott, akkor ez "váltotta be" a 4-et? (Pongyola a fogalmazás, de remélem érted.)
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29055 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 00:27:44 »

Létezhet, h a pl a 126-os MB-kben ez "adta" a negyediket? A 3 gangos automata végigváltott és amikor az leforgott, akkor ez "váltotta be" a 4-et? (Pongyola a fogalmazás, de remélem érted.)

azoknak a váltójáról nagyon régen olvastam, de valami hozzáértő azt mondta, hogy valamit próbáltak újítani az automata váltó elvein, aztán nem lett az igazi. Szóval arról nem nagyon akarnék nyilatkozni. Amúgy voltak olyanok is, ahol volt indító fokozat, vagy olyan overdrive, aminél a kihajtásnak el kellett érnie egy adott fordulatszámot és utána váltott be, de nem tartozott igazi fokozatok közé, mert az autó már nem tudott vele gyorsulni. Akkor még nem voltak EU-ban olyan nyomatékok. USA-ban könnyebb volt, mert beraktak egy 5L-es small blokkot, vagy egy 8L-es big-et és a 3 fokozat elég is volt.

Mondjuk azok a motorok a szeleprudas megoldás miatt nem voltak nagy fordulatra alkalmasak, így egy 5L-es blokk 120Le körül volt, mondjuk max 4000-et pörgött, de olyan nyomatéka volt, hogy ihaj.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #29056 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 08:03:45 »

azoknak a váltójáról nagyon régen olvastam, de valami hozzáértő azt mondta, hogy valamit próbáltak újítani az automata váltó elvein, aztán nem lett az igazi. Szóval arról nem nagyon akarnék nyilatkozni. Amúgy voltak olyanok is, ahol volt indító fokozat, vagy olyan overdrive, aminél a kihajtásnak el kellett érnie egy adott fordulatszámot és utána váltott be, de nem tartozott igazi fokozatok közé, mert az autó már nem tudott vele gyorsulni. Akkor még nem voltak EU-ban olyan nyomatékok. USA-ban könnyebb volt, mert beraktak egy 5L-es small blokkot, vagy egy 8L-es big-et és a 3 fokozat elég is volt.

Mondjuk azok a motorok a szeleprudas megoldás miatt nem voltak nagy fordulatra alkalmasak, így egy 5L-es blokk 120Le körül volt, mondjuk max 4000-et pörgött, de olyan nyomatéka volt, hogy ihaj.

Számomra az egyetlen probléma az volt vele, bowden feszességgel tudtál állítani a váltási pontokon, ami egyik oldalról jó volt, másik oldalról nehézkes. Kösz a választ.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #29057 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 09:50:27 »

Hát el kell szomorítsalak, amiről te beszélsz az a konverternek nevezett szépség, aminek egy lényeges feladata van, a kuplunghatás.
Leegyzserüsítve: a szerkezet egy zárt térben két tubinalapát, ami egy olajfürdőben van és meghajtó oldal hozza áramlásba az olajat, ami megmozgatja a secunder, maeghajtott oldalt. Azonban amikor a két oldal fordulatszáma közel azonos, akkor a direktzár bekapcsol.

https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc

[img]http://s.hswstatic.com/gif/torque-cutaway.jpg

Alapvetően a kuplunghatás alapján megkülönböztetnek néhány családot. US-ben a long sleep-et kedvelik, vagyis hogy a direkt kapcsolat ideje később jön el, mert sokáig csak az olaj végzi a kuplunghatást. Ez nagyobb komfortot és nagyobb áttételkülönbséget jelent.

Európában a short sleep-et (avagy short shift) kedvelik az emberek és pl ezért van a mondiban olyan váltó (már amelyikbe ezt rakták), ahol van egy S (sport) állás, ahol a sleep-et még rövidebre veszik. A váltáskor a benzinesnél, kinyomod a kuplungot, megszűnik a hajtás, a motor dolgozik, üzemanyagot vesz fel, de ebből 0% kerül az útra, majd újabb kuplungozás és gáz. Az automata ezzel szemben folyamatosan hajt, az elégetett üzemanyag bizony nem elvész, hanem hajtásként az útra kerül.

A sportban ennek megfelelően terjednek el a félautomata megoldások és már sok helyen a szekvenciális váltót használják, ami a motorkerékpároktól ered. Ebben az esetben egy irányba kapcsolgatva egy-egy fokozatot léptet előre vagy hátra a rendszer. A rallyban ezt némi automatával is vegyítik, hasonlít a duplakuplungos megoldáshoz és ekkor a kuplunghatást már egy elektronikusan vezérelt robotika végzi, miközben öblítenek az égéstérben, hogy hűtsenek.

A lényeg, hogy az automatában veszteségesnek elkönyvelt csúszás ugyan az, mint a kuplungozás a manuálisnál, majd utána zár a kuplung és nincs csúsztatás. A fokozatok közötti váltást a fékezőlamellák szabályozzák, ahol már nincs ilyen jellegű veszteség, mert a hajtás már az úton van. Ezek a lamellák viszont érzékenyek az olaj minőségére és ha nem cseréli az ember az olajat időnként, akkor hajlamosak a megégésre. Itt régen olyan lamellákat használtak, amik az olajat felvették és ha sokáig nem ment az automata autó, akkor hajlamos volt "beragadni" a váltó. Ma már egy olyan, műanyag alapú anyagot használnak, aminek vastagsága nem változik az olaj hatására (nem tud kiszáradni), de a kenésre érzékeny.


Szép összefoglalás, nem tudtam volna így rendszerezni! worship Pár kiegészítést hadd tegyek:
-A váltáskori folyamatos hajtás valóban előny, ezért fontos gyorsuláskor a kézinél a gyors váltás, ha gyorsulásról van szó.
-Az állóhelyzeti felesleges olajkavarással viszont szintén feleslegesen dolgozik a motor. Ráadásul nem is klasszikus alapjáraton jár, hanem terhelést kap. Így sokkal nagyobb az állóhelyzeti fogyasztás, bőven el is tud veszni a váltáskor összeszedett előny.
-A lockup akkor tud eljönni, ha nagyjából tartja a sebességet az autó. A legutolsó automata, amivel jártam, egy 328i volt. Abban még 130-nál is 2-300-zal megnőtt a fordulat egy közepes gázadásra - ez szerintem még nem a lockup állapota. Ezen kívül, bármilyen gyorsításnál olajkavarás történik, ami veszteséges (ha már a videonál járunk, 1:27-nél ki is emeli ezt, ezt lehet csökkenteni, de meg nem szűnil).
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.22 vasárnap, 09:51:07 írta alf » Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #29058 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 09:55:01 »

azoknak a váltójáról nagyon régen olvastam, de valami hozzáértő azt mondta, hogy valamit próbáltak újítani az automata váltó elvein, aztán nem lett az igazi. Szóval arról nem nagyon akarnék nyilatkozni. Amúgy voltak olyanok is, ahol volt indító fokozat, vagy olyan overdrive, aminél a kihajtásnak el kellett érnie egy adott fordulatszámot és utána váltott be, de nem tartozott igazi fokozatok közé, mert az autó már nem tudott vele gyorsulni. Akkor még nem voltak EU-ban olyan nyomatékok. USA-ban könnyebb volt, mert beraktak egy 5L-es small blokkot, vagy egy 8L-es big-et és a 3 fokozat elég is volt.

Mondjuk azok a motorok a szeleprudas megoldás miatt nem voltak nagy fordulatra alkalmasak, így egy 5L-es blokk 120Le körül volt, mondjuk max 4000-et pörgött, de olyan nyomatéka volt, hogy ihaj.
Ez egy érdekes dolog, ugyanis 120 lóhoz 4000-es fordulaton 213 Nm tartozik - ezt pedig ma már egy 2,3-as szívó benzines szokta hozni (olyan 90Nm/literre képesek a polgári autózásban használt motorok). Inkább az a trükkje, hogy ezt már alapjárat közelében is tudták, az alapjárat meg sok hengerrel alacsonyabb tud lenni. Volt alkalmam az ötliteres '64-es Mustang vezetni. Menni nem igazán megy, de azt minden fordulaton ugyanúgy, ellenben az a hang. szeret
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29059 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 13:35:34 »

Szép összefoglalás, nem tudtam volna így rendszerezni! worship Pár kiegészítést hadd tegyek:
-A váltáskori folyamatos hajtás valóban előny, ezért fontos gyorsuláskor a kézinél a gyors váltás, ha gyorsulásról van szó.

nem tudom mikori automatát vezettél, de a mondikban lévők simán váltanak olyan gyorsan mint te kézzel és ha átrakod sportba, akkor váltanak úgy mint te amikor nyomod neki. Viszont neked megszakad a hajtásláncod amikor kinyomod a kuplungot, az automatának folyamatosan van hajtása, szóval...

Válasz
-Az állóhelyzeti felesleges olajkavarással viszont szintén feleslegesen dolgozik a motor. Ráadásul nem is klasszikus alapjáraton jár, hanem terhelést kap. Így sokkal nagyobb az állóhelyzeti fogyasztás, bőven el is tud veszni a váltáskor összeszedett előny.

kb 2-3dl-t jelent, de ezt már az automata topicban átbeszéltük, hogy amikor megérkezem a lámpához és látom, hogy pirosra váltott, akkor kirakom üresben és ugyan annyi veszteség van mint a manuálisnál. Amúgy a komfort alapú veszteségeket idesorolni egy picit fals. Ezek alapján a légkondidolgokat is idevehetjük Smiley

Válasz
-A lockup akkor tud eljönni, ha nagyjából tartja a sebességet az autó. A legutolsó automata, amivel jártam, egy 328i volt. Abban még 130-nál is 2-300-zal megnőtt a fordulat egy közepes gázadásra - ez szerintem még nem a lockup állapota. Ezen kívül, bármilyen gyorsításnál olajkavarás történik, ami veszteséges (ha már a videonál járunk, 1:27-nél ki is emeli ezt, ezt lehet csökkenteni, de meg nem szűnil).

A konverter lock nem függ a fokozattól. Az a két oldal fordulatszám különbségétől kapcsol vagy sem. Fontos, hogy milyen az a váltó amit az ember használ. A bolygóműves nem azt a hatást adja, mint egy manuális váltó. A szíjhajtású fokozatmentes meg totálisan mást, pedig az sem jár fogyasztás emelkedéssel

Ez egy érdekes dolog, ugyanis 120 lóhoz 4000-es fordulaton 213 Nm tartozik - ezt pedig ma már egy 2,3-as szívó benzines szokta hozni (olyan 90Nm/literre képesek a polgári autózásban használt motorok). Inkább az a trükkje, hogy ezt már alapjárat közelében is tudták, az alapjárat meg sok hengerrel alacsonyabb tud lenni. Volt alkalmam az ötliteres '64-es Mustang vezetni. Menni nem igazán megy, de azt minden fordulaton ugyanúgy, ellenben az a hang. szeret

Itt a régi amcsi autókról beszéltem, a 64-es mustáng motorja még inkább a régi school. Az az autó szerintem 2T felett van, így persze, hogy nem lép akkorát. Amúgy meg ne mai motorhoz hasonlítsd, mert akkor ma ha csak egy small blokk hemi-t nézünk 5.7L, akkor az nyom 520Nm-t minden egyéb nélkül, de ha a supersportot kéred, akkor jóval többet. Bár a váltóról volt szó, nem a motorról de szerintem azért fontos, hogy a nyomatékot súlyra vetítsük, mert annak van értelme, a /liter folyamatosan változik, attól függően, hogy melyik gyár mit trükközik. Nekem a csirkében csak egy 3.0 V6 dizi van, az is nyom 520Nm-t és az automata szépen végzi a dolgát.

Annó az automata topicban már megállapítottuk, hogy vannak előnyök/hátrányok és így nem lehet megmondani, hogy melyik váltó a jobb és szerintem nem is szabad. Az a konklúzió lett, hogy ki mit szeret, azt használjon, de mivel a mai automaták már tanulják a vezetőt, így nem nagyon szabad általános érvényű megfogalmazásokat tenni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.22 vasárnap, 13:37:21 írta KOTTA » Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #29060 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 16:00:58 »

nem tudom mikori automatát vezettél, de a mondikban lévők simán váltanak olyan gyorsan mint te kézzel és ha átrakod sportba, akkor váltanak úgy mint te amikor nyomod neki. Viszont neked megszakad a hajtásláncod amikor kinyomod a kuplungot, az automatának folyamatosan van hajtása, szóval...
2000-es gyártmány volt az autó. Tudom, hogy nagyjából olyan tempóval váltanak, mint egy átlag kéziváltó, a különbség, hogy a kéziváltóval tudsz durván és így gyorsan váltani, az automata meg 100-ból 100-szor ugyanúgy csinálja, ebből 95-ször gyorsabban, mint kézzel 5-ször meg lassabban. A duplakuplungosok, főleg a jófélék persze gyorsabbak. De azért nem véletlen, hogy kéziváltóval kb 10%-kal kevesebb idő kell szinte minden autónak a 0-100-hoz. Pl. az MK5-nek a 150 lovas dízellel 9,3 kell kéziváltóval, 9,9 automatával. Nyilván az áttételezés is érdekes, de kiindulva az MK4-ből nem lehet hatalmas a különbség.
Válasz
kb 2-3dl-t jelent, de ezt már az automata topicban átbeszéltük, hogy amikor megérkezem a lámpához és látom, hogy pirosra váltott, akkor kirakom üresben és ugyan annyi veszteség van mint a manuálisnál. Amúgy a komfort alapú veszteségeket idesorolni egy picit fals. Ezek alapján a légkondidolgokat is idevehetjük
Pont a komfort miatt használ az ember automatát - ha mindig babrálni kell vele, akkor minek automata? Smiley
Válasz
A konverter lock nem függ a fokozattól. Az a két oldal fordulatszám különbségétől kapcsol vagy sem. Fontos, hogy milyen az a váltó amit az ember használ. A bolygóműves nem azt a hatást adja, mint egy manuális váltó. A szíjhajtású fokozatmentes meg totálisan mást, pedig az sem jár fogyasztás emelkedéssel
Nem mondtam, hogy függ a fokozattól. Tudom, hogy más hatást ad, ezt írtam le én is. Te minek? Smiley A fokozatmentest minek keverjük ide?
Válasz
Itt a régi amcsi autókról beszéltem, a 64-es mustáng motorja még inkább a régi school. Az az autó szerintem 2T felett van, így persze, hogy nem lép akkorát.
Tudom, hogy nehéz, azért kellett bele a nagy (és nehéz Cheesy ) motor.
Válasz
Bár a váltóról volt szó, nem a motorról de szerintem azért fontos, hogy a nyomatékot súlyra vetítsük, mert annak van értelme, a /liter folyamatosan változik, attól függően, hogy melyik gyár mit trükközik. Nekem a csirkében csak egy 3.0 V6 dizi van, az is nyom 520Nm-t és az automata szépen végzi a dolgát.
Szívóbenzinről írtam az átlag 90Nm/litert, nem feltöltöttről.
Válasz
Annó az automata topicban már megállapítottuk, hogy vannak előnyök/hátrányok és így nem lehet megmondani, hogy melyik váltó a jobb és szerintem nem is szabad. Az a konklúzió lett, hogy ki mit szeret, azt használjon, de mivel a mai automaták már tanulják a vezetőt, így nem nagyon szabad általános érvényű megfogalmazásokat tenni.
Nem próbáltam megmondani, melyik a jó és melyik a rossz. Emlékeztetőül: azzal kezdtem, hogy most kézim van, volt és lesz is automatám. Wink
Naplózva
Willjam
Vendég
« Új hozzászólás #29061 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 19:06:21 »

Sziasztok!

Új tag vagyok, de néhány hete már olvasgatom a fórumot. Jelenleg egy 8 éves 1.6 benzin Focust nyúzok (mondanom se kell, hogy semmi baja), de beindult a vezérhangya és vágyom egy 2.0 TDCi 140 LE Mondeora, lehetőleg 2012-2013 évjárat. Max. 4 - 4.2 M Ft-ot szánok rá. Jó igazából édesapám, aki 15 évet dolgozott egy vidéki Ford márkaszervízben autóvillamossági szerelőként (most 1 éve maszekban a szalon mellett, de bedolgozik a Fordnak) beszél rá erre a típusra. Szóval a vezérhangya új típus iránt mocorog, a fater meg a mondeot ajánlja    vigyor3
Egyébként nekem is tetszik, de lenne pár kérdésem, amit után mindig kutatok... Tapasztalatotok szerint ilyen évjáratnál mennyi a reális km futás? Kicsit aggódom a DPF miatt, mert eleinte többet használnám városban, de tervben van 1-2 éven belül a kiköltözés az agglomerációba. Aztán aggaszt még a befecskendezés... mennyit bírnak a porlasztók? Láttam a technológiát milyen sebészi körülmények között javítják.... bár nem nagyon hallottam még cseréről ennél a típusnál. Továbbá para faktor még a kettőstömegű lendkerék... bár a Fordnál aztmondták ebből se nagyon láttak még cseréset...  Valahogy félek a használt dízeltől... hozzáképest a mostani szívó benzin szög egyszerű technika... igaz vonz a veszély  vigyor3 Mik a tapasztalatok, vett valaki használtan ilyet?  Kérdezhetem sok helyen ezeket, de kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is.
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #29062 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 19:16:36 »

Sziasztok!

Új tag vagyok, de néhány hete már olvasgatom a fórumot. Jelenleg egy 8 éves 1.6 benzin Focust nyúzok (mondanom se kell, hogy semmi baja), de beindult a vezérhangya és vágyom egy 2.0 TDCi 140 LE Mondeora, lehetőleg 2012-2013 évjárat. Max. 4 - 4.2 M Ft-ot szánok rá. Jó igazából édesapám, aki 15 évet dolgozott egy vidéki Ford márkaszervízben autóvillamossági szerelőként (most 1 éve maszekban a szalon mellett, de bedolgozik a Fordnak) beszél rá erre a típusra. Szóval a vezérhangya új típus iránt mocorog, a fater meg a mondeot ajánlja    vigyor3
Egyébként nekem is tetszik, de lenne pár kérdésem, amit után mindig kutatok... Tapasztalatotok szerint ilyen évjáratnál mennyi a reális km futás? Kicsit aggódom a DPF miatt, mert eleinte többet használnám városban, de tervben van 1-2 éven belül a kiköltözés az agglomerációba. Aztán aggaszt még a befecskendezés... mennyit bírnak a porlasztók? Láttam a technológiát milyen sebészi körülmények között javítják.... bár nem nagyon hallottam még cseréről ennél a típusnál. Továbbá para faktor még a kettőstömegű lendkerék... bár a Fordnál aztmondták ebből se nagyon láttak még cseréset...  Valahogy félek a használt dízeltől... hozzáképest a mostani szívó benzin szög egyszerű technika... igaz vonz a veszély  vigyor3 Mik a tapasztalatok, vett valaki használtan ilyet?  Kérdezhetem sok helyen ezeket, de kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is.
Ezek jó és stabil gépek. Persze bármikor beüthet valami, de jellemzően (főleg dízel mércével) problémamentesek. A kettőstömegűnél nem ritka a 250e km feletti futásteljesítmény sem.

2-3 éves Mondeonál 100-150e km a reális futás. Ezek 95%-a cégautó volt. A beltér nem igazán kopik, ezért a kilométert megtippelni kb. lehetetlen.
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #29063 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 21:29:51 »

S akkor a zárás. Tegnap este visszatettem a szellőzőmotort, működik Smiley

Egy-két tanács. A motort magát nyugodtan szét lehet szedni, egy gumigyűrű, gumiágy veszi körül a motort, s erre csúszik rá annak fedele. A fedélen lévő csatit biztosító kék műanyag stiftet nem kell bántani. A három gumiéket kívülről be kell nyomni, s lejön a burkolat. Össze kell azonban jelölni a burkolatot a motorral, hogy tudjuk, hogy megy rá vissza a fedél. Miután a motort visszatettük (nem bonyolult), jobbrol (kesztyűtartó irányából) be kell tolni, s elfordítani. Visszapattan a helyére. A motor visszatétele után jön a belső  levegőkeringetés visszaszerelése, ezt célszerű áttörölni, mert rohadt mocskos. Utána már csak a kesztyűtartót kell visszatenni, a kábeleket ne feledjétek! Smiley A kesztyűtartó hűtését ellátó csövet a végén célszerű visszatenni, mert ekkor már fixen áll a kesztyűtartó, nem mozog. A hűtés kis kerek szabályozója simán lejön, csak ki kell feszíteni, ugyanúgy kell visszaszereléskor simán visszanyomni.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29064 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 00:03:49 »

2000-es gyártmány volt az autó. Tudom, hogy nagyjából olyan tempóval váltanak, mint egy átlag kéziváltó, a különbség, hogy a kéziváltóval tudsz durván és így gyorsan váltani, az automata meg 100-ból 100-szor ugyanúgy csinálja, ebből 95-ször gyorsabban, mint kézzel 5-ször meg lassabban.
Pont az a különbség, hogy a mai váltók tanulnak, szóval nem biztos, hogy 100-ból 100-szor ugyan úgy csinálja. És még átrakhatod S-be, akkor nem kell neked lökdösni, csak éppen sokkal gyorsabban vált (és ez még sima nyomatékváltó)
Válasz
A duplakuplungosok, főleg a jófélék persze gyorsabbak. De azért nem véletlen, hogy kéziváltóval kb 10%-kal kevesebb idő kell szinte minden autónak a 0-100-hoz. Pl. az MK5-nek a 150 lovas dízellel 9,3 kell kéziváltóval, 9,9 automatával. Nyilván az áttételezés is érdekes, de kiindulva az MK4-ből nem lehet hatalmas a különbség.Pont a komfort miatt használ az ember automatát - ha mindig babrálni kell vele, akkor minek automata? :)Nem mondtam, hogy függ a fokozattól. Tudom, hogy más hatást ad, ezt írtam le én is. Te minek? Smiley A fokozatmentest minek keverjük ide?
persze, csak írtam a csúszás miatt amit írtál...
Válasz
Tudom, hogy nehéz, azért kellett bele a nagy (és nehéz Cheesy ) motor.Szívóbenzinről írtam az átlag 90Nm/litert, nem feltöltöttről.Nem próbáltam megmondani, melyik a jó és melyik a rossz. Emlékeztetőül: azzal kezdtem, hogy most kézim van, volt és lesz is automatám. Wink

király
Naplózva
zsitvayb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #29065 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 16:42:20 »

Sziasztok,

Szerintetek egy kombiba bele tudok erőszakolni egy 140x200-as matracot, vagy inkább ne is próbálkozzak? Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29066 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 16:45:17 »

Sziasztok,

Szerintetek egy kombiba bele tudok erőszakolni egy 140x200-as matracot, vagy inkább ne is próbálkozzak? Smiley
ha hajlik akkor menni fog, egyéb esetben nem
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #29067 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 17:05:40 »

ha hajlik akkor menni fog, egyéb esetben nem
Esetleg, ha nem kell messzire vinni, akkor gumipókkal felrögzítheti a tetejére  Grin
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
zsitvayb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #29068 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 17:15:25 »

Esetleg, ha nem kell messzire vinni, akkor gumipókkal felrögzítheti a tetejére  Grin


Nyíregyháza - Budapest Smiley
Inkább megpróbálom a csomagtartót majd első körben. Smiley
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #29069 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 17:19:02 »

Nyíregyháza - Budapest Smiley
Inkább megpróbálom a csomagtartót majd első körben. Smiley
Szólhattál volna előbb. Mátészalkán voltunk a "mesterrel"...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #29070 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 19:43:59 »

Sziasztok,

Szerintetek egy kombiba bele tudok erőszakolni egy 140x200-as matracot, vagy inkább ne is próbálkozzak? Smiley

Szerintem meg siman befer. Es ha nem tomor kokuszmatrac, akkor tuti hajlik.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
erazko
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


E-mail
« Új hozzászólás #29071 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 19:58:40 »

Sziasztok!
MK4-es mondeoban sikerült a hátsó ajtóban lévő hangszórónak a rácsát betörni!

Ezt lehet cserélni külön is, vagy az egész aj modul cserés?

Köszönöm a válaszokat4
üdv.
Erasko
Naplózva

Ford Mondeo Trend Traveller 2.0 (2006) 116LE. MK3.
Ford Mondeo Titanium Travell.2.0 (2011) 163LE MK4, aut,navi, bőr.
Ford Mondeo Titanium Traveller 2.0.(2016) 150LE, MK5. aut.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #29072 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 20:12:21 »

Sziasztok,

Szerintetek egy kombiba bele tudok erőszakolni egy 140x200-as matracot, vagy inkább ne is próbálkozzak? Smiley

Én 190x80cm-es asztallapot már vittem vele, de azt már dönteni kellett. Ha alacsonyabb vagy, mint én (197cm), még nyerhetsz ~5cm-et, akkor be kellene férnie ennek a matracnak. Mindenképp próbáld meg! Amennyit enged a hajlása, az hely elég lesz.

Szerintem befér! Máshogy fogalmazok: én betenném!  vigyor3

 wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #29073 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 20:13:23 »

Sziasztok!
MK4-es mondeoban sikerült a hátsó ajtóban lévő hangszórónak a rácsát betörni!

Ezt lehet cserélni külön is, vagy az egész aj modul cserés?

Köszönöm a válaszokat4
üdv.
Erasko


Hát a hármas ajtókárpitjából kiindulva nagy tétben fogadnék rá hogy sajna csak egyben tudod cserélni.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #29074 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 20:22:23 »

Sziasztok!
MK4-es mondeoban sikerült a hátsó ajtóban lévő hangszórónak a rácsát betörni!

Ezt lehet cserélni külön is, vagy az egész aj modul cserés?

Köszönöm a válaszokat4
üdv.
Erasko


Csakis egyben. sajnos
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
erazko
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


E-mail
« Új hozzászólás #29075 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 20:27:14 »

Hát a hármas ajtókárpitjából kiindulva nagy tétben fogadnék rá hogy sajna csak egyben tudod cserélni.

Sejtettem! Köszönöm szépen!

a műanyag ajtóbetétet és a kárpitot lehet külön cserélni? vagy azok is egyben vannak a hátsó ajtóban?


üdv.
ERasko
Naplózva

Ford Mondeo Trend Traveller 2.0 (2006) 116LE. MK3.
Ford Mondeo Titanium Travell.2.0 (2011) 163LE MK4, aut,navi, bőr.
Ford Mondeo Titanium Traveller 2.0.(2016) 150LE, MK5. aut.
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #29076 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 20:35:04 »

Sejtettem! Köszönöm szépen!

a műanyag ajtóbetétet és a kárpitot lehet külön cserélni? vagy azok is egyben vannak a hátsó ajtóban?


üdv.
ERasko


Szerintem az egesz egy modul. Keress jo allapotu bontottat.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
norbull
Vendég
« Új hozzászólás #29077 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 21:54:06 »

Üdv!

Tud valaki segíteni ülésfűtés ügyben? A vezető ülésnél nem fűt. A visszajelző világít. A szellőztetőmotor működik az elektromos ülés állítás is, de mégsem fűt. Még nem kerestem a biztosítékot, de félek tőle, hogy nem lesz ennyire egyszerű. A másik oldalon fűt. Alánéztem, nem tudom melyik csati az ülés fűtésé. Még nem mertem piszkálni, mert hátha valamelyik a légzsáké. Nehogy eldurrantsam. Valószínű szét kell szednem az ülést. Lehet ki is kell venni, mert a helyén nehéz hozzáférni. Valahol azt olvastam 1-2 szál szakadásnál még kellene fűtenie. De ha az a szál tört, szakadt amin keresztül kapja az áramot akkor nem fűt. Ha valakinek volt hasonló gondja, megköszönném  ha megosztaná velem.
Előre is köszönöm.
Üdv.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29078 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 22:09:05 »

Sejtettem! Köszönöm szépen!

a műanyag ajtóbetétet és a kárpitot lehet külön cserélni? vagy azok is egyben vannak a hátsó ajtóban?


üdv.
ERasko


egyben van, de szét lehet szedni Cheesy
Naplózva
Willjam
Vendég
« Új hozzászólás #29079 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 22:38:27 »

Ezek jó és stabil gépek. Persze bármikor beüthet valami, de jellemzően (főleg dízel mércével) problémamentesek. A kettőstömegűnél nem ritka a 250e km feletti futásteljesítmény sem.

2-3 éves Mondeonál 100-150e km a reális futás. Ezek 95%-a cégautó volt. A beltér nem igazán kopik, ezért a kilométert megtippelni kb. lehetetlen.


Ok köszi! Azért nem semmi, hogy ennyit beletesznek ezekbe az autókba. Én évi 20-25 ezernél nem tervezek többet menni vele. Az első dolog, amit mondtak nekem tanácsként, hogy barátkozzak meg azzal a gondolattal, hogy ezek az autók bőven 200 ezer KM felett is élnek és nem porladnak el. Hogyha ezzel a gondolattal együtt tudok élni és megkapja a kellő törődést, akkor nagyon sokáig bírja... Szóval most ezzel a magas futás számmal próbálok megbarátkozni, mert én legalább 6 évre tervezem az autót... szóval, ha pl.: 120 ezer KM-el megveszem, akkor lesz benne mire eladnám vagy 270 ezer KM...
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #29080 Dátum: 2015.11.24 kedd, 06:55:21 »


... Szóval most ezzel a magas futás számmal próbálok megbarátkozni, mert én legalább 6 évre tervezem az autót... szóval, ha pl.: 120 ezer KM-el megveszem, akkor lesz benne mire eladnám vagy 270 ezer KM...
Cheesy... na még1x Cheesy...
A külföldről behozott 4-5 éves mondeoknál kb. 270e-ről tekerik vissza az órát (lehet másodjára, mármint először a külföldi nepper, majd a magyar a nepper).
Olvass vissza, kérdezz okosan és itt biztosan segít majd vki.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #29081 Dátum: 2015.11.24 kedd, 07:07:35 »

Sziasztok,

Szerintetek egy kombiba bele tudok erőszakolni egy 140x200-as matracot, vagy inkább ne is próbálkozzak? Smiley

Jó tanács!

Ha olyan a csaj, h jó neki a kombi csomagtere, akkor felesleges a matrac. Ha igényes, akkor pedig vegyél ki egy szállodai szobát.  wave
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #29082 Dátum: 2015.11.24 kedd, 07:19:32 »


Ok köszi! Azért nem semmi, hogy ennyit beletesznek ezekbe az autókba. Én évi 20-25 ezernél nem tervezek többet menni vele. Az első dolog, amit mondtak nekem tanácsként, hogy barátkozzak meg azzal a gondolattal, hogy ezek az autók bőven 200 ezer KM felett is élnek és nem porladnak el. Hogyha ezzel a gondolattal együtt tudok élni és megkapja a kellő törődést, akkor nagyon sokáig bírja... Szóval most ezzel a magas futás számmal próbálok megbarátkozni, mert én legalább 6 évre tervezem az autót... szóval, ha pl.: 120 ezer KM-el megveszem, akkor lesz benne mire eladnám vagy 270 ezer KM...

Ha belegondolsz, ezek cégautók voltak, autópályás múlttal, tőlünk szerencsésebb gazdasági körülmények között. Innen nézve, egyáltalán nem sok az évi 40-50ekm.
A példád szerint 270ekm nem sok, kivéve akkor, ha nem kapja meg az előírtakat. Mondjuk némethonban nem kérdés, h a kötelező szervizeket megkapja egy normál szervizben, itthon ez már neccesebb. Persze 200 környékén a vezérlés cserét már számolnod kell, ha kéttömegűs autót veszel, addigra már szinte biztos, h cserés lesz az is.
Lehetnek rendhagyó esetek is, pl ismerősömnek a műszerfalon kopott el valamelyik gombja 60ekm alatt, de ezek apróságok. Generálisan nem a 270-től megy tönkre, hanem az elhanyagolástól.

És még egy nagyon fontos dolog.

Az itthoni használt autókkal kapcsolatban nekem nagyon nagy problémám, h behozzák, visszatekerik (programozzák), eladják. User megveszi és nem érti, hogy a 95ekm-rrel vett autó miért esik szét 10ekm után. Azon az egyszerű gondolaton kell túllépni, hogy egy 5 éves autónál már nem életkort, km-t veszel. Hanem állapotot.

Megnézni rengeteget, beszélni fórumosokkal, használókkal és kiválasztani olyat, ami még kibír 5 évet.
Naplózva
zsitvayb
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #29083 Dátum: 2015.11.24 kedd, 09:59:33 »

Jó tanács!

Ha olyan a csaj, h jó neki a kombi csomagtere, akkor felesleges a matrac. Ha igényes, akkor pedig vegyél ki egy szállodai szobát.  wave

Jó a tipp, de marad a matrac. Smiley Leendő gyermekem anyjáról beszélünk. Smiley

Más:
Tud valaki jó, megbízható, lökhárítóst/fényezőt?
Reggel sikeresen belémszálltak az M2-esen.
Hál' Istennek ránézésre nincs nagy baj, csak alig észrevehető puklik a lökösön, meg pókhálós lett a fényezés helyenként. Szerintem egyébként egy kis egyengetés és polír is megoldaná a problémát...
Megnézetném valakivel, de lehet inkább hagyom így, fél éven belül ez a második, hogy belémszálltak, így kár egy fillért is költeni rá azért, hogy megint ez legyen a vége.
Budapest-Dunakeszi előnyben.

Esetleg bontót, bontott hátsó lököst 2010-es kombira?
Naplózva
Shelby427
Vendég
« Új hozzászólás #29084 Dátum: 2015.11.24 kedd, 11:52:13 »

Sziasztok! Teljesen új vagyok itt, és lenne egy kérdésem. Nemrégiben vettem egy 2008-as 2.0 tdci Mondeot. A problémám a gyári CD 6000 fejegységgel van. A régi autómban egy sima 1 DIN-es Sony fejegység volt, usb nélkül, így cd-re írtam ki a zenét mp3-ban. Betettem egyet ezek közül a cd-k közül a Mondeo fejegységébe, amit egy cd errorral ki is köpött azonnal. Jó, akkor nem hallgatunk cd-ről mp3-at. Kezelési útmutató elő, hátha van usb valahol. Kesztyűtartó megnéz, usb nincs, csak egy AUX. Asemminél ez is több, azonnal vettem is a media marktban egy 3,5-es jack-jack kábelt, telefonnal összeköt, zene indít, aux gombot megnyomtam, és semmi. Olvastam valahol, hogy az auxot be kekl kapcsolni, én végignyomkodtam az egész menüt, nyomát nem találtam még hasonlónak se. A gyári audió kezelési útmutatóban se. A kérdés az lenne, hogy akkor  mp3-at úgy tudok csak lejátszani, hogy veszek egy másik fejegységet? Létezik, hogy az én autóm annyira alap, hogy még az AUX-aljzat sincs bekötve? Előre is köszi, havalaki tud segíteni...
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29085 Dátum: 2015.11.24 kedd, 12:56:46 »

Sziasztok! Teljesen új vagyok itt, és lenne egy kérdésem. Nemrégiben vettem egy 2008-as 2.0 tdci Mondeot. A problémám a gyári CD 6000 fejegységgel van. A régi autómban egy sima 1 DIN-es Sony fejegység volt, usb nélkül, így cd-re írtam ki a zenét mp3-ban. Betettem egyet ezek közül a cd-k közül a Mondeo fejegységébe, amit egy cd errorral ki is köpött azonnal. Jó, akkor nem hallgatunk cd-ről mp3-at. Kezelési útmutató elő, hátha van usb valahol. Kesztyűtartó megnéz, usb nincs, csak egy AUX. Asemminél ez is több, azonnal vettem is a media marktban egy 3,5-es jack-jack kábelt, telefonnal összeköt, zene indít, aux gombot megnyomtam, és semmi. Olvastam valahol, hogy az auxot be kekl kapcsolni, én végignyomkodtam az egész menüt, nyomát nem találtam még hasonlónak se. A gyári audió kezelési útmutatóban se. A kérdés az lenne, hogy akkor  mp3-at úgy tudok csak lejátszani, hogy veszek egy másik fejegységet? Létezik, hogy az én autóm annyira alap, hogy még az AUX-aljzat sincs bekötve? Előre is köszi, havalaki tud segíteni...

Az aux-nak működnie kellene, ha csak nincs valami kábel gond. A bekapcsolásra már nem emlékszem, de eddig a legtöbb esetben mindenki kidobta az a vackot és vett bele valami jobbat, ebay-es android-os, wince-s típus azonost vagy valami márkásabb nem típus azonos 1din/2din változatot, plusz átalakító kereteket. Ha be is kapcsolod az aux-ot úgy is zajos lesz, aztán majd kipróbálsz egy FM transmiter-t és rájössz, hogy az sem nyerő, zajos és nem komfortos.
Naplózva
Shelby427
Vendég
« Új hozzászólás #29086 Dátum: 2015.11.24 kedd, 13:21:20 »

Az aux-nak működnie kellene, ha csak nincs valami kábel gond. A bekapcsolásra már nem emlékszem, de eddig a legtöbb esetben mindenki kidobta az a vackot és vett bele valami jobbat, ebay-es android-os, wince-s típus azonost vagy valami márkásabb nem típus azonos 1din/2din változatot, plusz átalakító kereteket. Ha be is kapcsolod az aux-ot úgy is zajos lesz, aztán majd kipróbálsz egy FM transmiter-t és rájössz, hogy az sem nyerő, zajos és nem komfortos.

Az FM-transzmitter megvolt. ***. Akkor ezek szerint tényleg nem marad más, mint ezt kikukázni.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #29087 Dátum: 2015.11.24 kedd, 19:34:42 »

Sziasztok! Teljesen új vagyok itt, és lenne egy kérdésem. Nemrégiben vettem egy 2008-as 2.0 tdci Mondeot.... Létezik, hogy az én autóm annyira alap, hogy még az AUX-aljzat sincs bekötve? Előre is köszi, havalaki tud segíteni...
Aux ügyileg: nekem b4k-nál sosem müködött jól. Én is vettem hozzá jack-et, sőt még a új csatlakozó aljat is, de mindig csak az egyik oldalról szólt a Rock  Cheesy.  Azután nem kínlódtam tovább, inkább vettem egy másik ótót.  Grin
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #29088 Dátum: 2015.11.24 kedd, 20:51:12 »

Jó a tipp, de marad a matrac. Smiley Leendő gyermekem anyjáról beszélünk. Smiley
...

Tapasztalatból mondom, akkor qrvára vigyázz rá!  integet2
Naplózva
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #29089 Dátum: 2015.11.25 szerda, 09:38:15 »

Ha valakinek az MK4 Faceliftbe nincs és szeretne DRL-t, ez egész jó vételnek tűnik.

http://www.aliexpress.com/item/High-quality-LED-Daytime-running-lights-front-Fog-lamp-Fog-Lights-For-2011-2012-Ford-Mondeo/32223507304.html?spm=2114.01020208.3.47.qhixvv&ws_ab_test=searchweb201556_1_79_78_77_80,searchweb201644_5,searchweb201560_6

A gyári DRL is csak 5W teljesítményű, azaz LED-enként 1W-os?
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.25 szerda, 16:13:25 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR, Deep Blue Metallic
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #29090 Dátum: 2015.11.25 szerda, 19:15:47 »

Tapasztalatból mondom, akkor qrvára vigyázz rá!  integet2
Q: ezt hány év házasság után írtad?  szomoru1
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #29091 Dátum: 2015.11.25 szerda, 19:29:30 »

Q: ezt hány év házasság után írtad?  szomoru1

A Q betű, mint rövidítés teljesen szükségtelen és ugye nem is magyar.
A mondat végén lévő "?" jel alapból kérdés csinál a mondatból és nem kell kiírni -idegenül, rövidítve-, hogy ez kérdés.
Valamint a mondat nagybetűvel kezdődik!
 eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #29092 Dátum: 2015.11.25 szerda, 19:42:40 »

A Q betű, mint rövidítés teljesen szükségtelen és ugye nem is magyar.
A mondat végén lévő "?" jel alapból kérdés csinál a mondatból és nem kell kiírni -idegenül, rövidítve-, hogy ez kérdés.
Valamint a mondat nagybetűvel kezdődik!
 eplus2
Rendben, Tibcsi. Megpróbálom még1x:
Ezt hány év házasság után írtad?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #29093 Dátum: 2015.11.25 szerda, 19:47:14 »

Rendben, Tibcsi. Megpróbálom még1x:
Ezt hány év házasság után írtad?

11  vigyor3

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #29094 Dátum: 2015.11.25 szerda, 19:53:08 »

Q: ezt hány év házasság után írtad?  szomoru1

12 éve vagyunk együtt és ebből 8 év házasság. :-)

Miért?
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #29095 Dátum: 2015.11.25 szerda, 20:04:48 »

12 éve vagyunk együtt és ebből 8 év házasság. :-)

Miért?
Ezt most borítékoljuk és 10 év múlva visszatérünk rá. Azért. Off vége.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #29096 Dátum: 2015.11.25 szerda, 20:12:53 »

mivel eléggé MK4 specifikus, ezért ide rakom
Van 4db Michelin Alpin PA3-as gumim, 215/55R16, megmaradt az előzőről. 2db 5,5mm, 2db 4mm. 2008asak. Én is tartaléknak tettem el, hogy ha hülye időpontban jön defekt, akkor ne csilliókért vegyek tartalék gumit. Áruk: legyen egy huszas, vagy mondj egy összeget. Lehetsz kemény is, mert foglalja a helyet nagyon.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.25 szerda, 20:15:44 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #29097 Dátum: 2015.11.25 szerda, 20:54:31 »

12 éve vagyunk együtt és ebből 8 év házasság. :-)

Miért?

csitri, 16 év házasság és 18 éve vagyunk együtt Cheesy
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #29098 Dátum: 2015.11.25 szerda, 20:58:28 »

csitri, 16 év házasság és 18 éve vagyunk együtt Cheesy

Ez még gombócból is sok..... eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6478


E-mail
« Új hozzászólás #29099 Dátum: 2015.11.25 szerda, 21:21:51 »

mivel eléggé MK4 specifikus, ezért ide rakom
Van 4db Michelin Alpin PA3-as gumim, 215/55R16, megmaradt az előzőről. 2db 5,5mm, 2db 4mm. 2008asak. Én is tartaléknak tettem el, hogy ha hülye időpontban jön defekt, akkor ne csilliókért vegyek tartalék gumit. Áruk: legyen egy huszas, vagy mondj egy összeget. Lehetsz kemény is, mert foglalja a helyet nagyon.  Wink

Jani! Akkor most kemény leszek: A 4mm-esek, a kuka kategória, az 5,5mm talán 3eft/db, de hó esetén sokat nem érnek. Tehát csak városi használat.
PS: olyan volt most, mint a P.Mobil: őszinte, kőkemény...  Cheesy wave
 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Oldalak: 1 ... 575 576 577 578 579 580 581 [582] 583 584 585 586 587 588 589 ... 798   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.148 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.