Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:16:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 467 468 469 470 471 472 473 [474] 475 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6358336 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #23650 Dátum: 2018.07.09 hétfő, 17:25:44 »

Az még annyira nem biztos, csak annyit ír, hogy be-, meg kikapcsol; azt nem, hogy ez milyen módban való működést jelent. Nálam nem látszik semmi utólagos átalakítás (plusz relé beépítése), de szakaszosan megy a törlés - nincs is más lehetőség, csak a mosás idejéig megy a folyamatos törlés. Ergo gyárilag van ilyen (is?).  Ma vagy holnap kell egyet küzdenem megint a TPS-sel, akkor ránézek majd erre is, megkeresem melyik relé az, meg lövök pár képet róla.

Kiváncsian várjuk a folytatást.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #23651 Dátum: 2018.07.09 hétfő, 22:20:52 »

Kiváncsian várjuk a folytatást.

Üdv: László

Heuréka  ba******! Legyőztem a rohadékot Cheesy Nna. Hát az este műveletei: lebontottam a lábtérben a burkolatokat, persze hogy ott sehol nem volt semmi, az utasoldalon se. Lebontottam a csomagtartó borítását, ott meg csak egy zajszűrő kondenzátor volt belekötve a rendszerbe. Maradt a felderítés: ablaktörlő bekapcs, aztán figyeljük ki honnan ketyeg az a rohadék kis relé. Mondhatjuk, hogy váratlan helyről Cheesy Íme a képek róla: messziről, picit közelebbről, aztán benézve a dolgok mögé, ezt még közelebbről, na meg a kábelek. Mindez szóban: a csomagtartóban a bal oldali panel mögött van felbiggyesztve a relé, tényleg narancssárga, 9 JD 109 rajta a felirat (nagy nehezen lehet a neten is találni szinte pont ugyanilyen reléről képet), az 5 kábel pedig ami megy bele:
-fekete (testelés; a többit most hirtelen passzolom, hogy melyik megy bele, melyik jön kifele)
-fehér
-citromsárga
-fehér/piros
-világoskék/világoszöld
Ezt a relét kell hátul keresni. A folyamatos törlés azért lehet, mert:
-elromlott régebben a relé, aztán kikötötték
-összeolvadt a relé, és nem kapcsolgat, hanem fixen viszi át a delejet
-....valamiért be se építették, bár azt azért furcsállnám.
Sok sikert a vadászathoz! Smiley

ui.: az a bazinagy dolog az első két képen az EÜ doboz, a lényeg felette a kábel, meg a csatlakozó. Azokon a képeken nézve a felső kasztni-perem élére van egy körmös kis lemezkonzollal felerősítve a relé, a csatlakozó lentről megy a relébe, és az természetesen felfelé áll. Az autó eleje felé eső oldalon van a jelölés rajta, ha nem lehetne jól látni ezeket a képekről.
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.09 hétfő, 22:24:14 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #23652 Dátum: 2018.07.10 kedd, 06:55:33 »

Heuréka  ba******! Legyőztem a rohadékot Cheesy Nna. Hát az este műveletei: lebontottam a lábtérben a burkolatokat, persze hogy ott sehol nem volt semmi, az utasoldalon se. Lebontottam a csomagtartó borítását, ott meg csak egy zajszűrő kondenzátor volt belekötve a rendszerbe. Maradt a felderítés: ablaktörlő bekapcs, aztán figyeljük ki honnan ketyeg az a rohadék kis relé. Mondhatjuk, hogy váratlan helyről Cheesy Íme a képek róla: messziről, picit közelebbről, aztán benézve a dolgok mögé, ezt még közelebbről, na meg a kábelek. Mindez szóban: a csomagtartóban a bal oldali panel mögött van felbiggyesztve a relé, tényleg narancssárga, 9 JD 109 rajta a felirat (nagy nehezen lehet a neten is találni szinte pont ugyanilyen reléről képet), az 5 kábel pedig ami megy bele:
-fekete (testelés; a többit most hirtelen passzolom, hogy melyik megy bele, melyik jön kifele)
-fehér
-citromsárga
-fehér/piros
-világoskék/világoszöld
Ezt a relét kell hátul keresni. A folyamatos törlés azért lehet, mert:
-elromlott régebben a relé, aztán kikötötték
-összeolvadt a relé, és nem kapcsolgat, hanem fixen viszi át a delejet
-....valamiért be se építették, bár azt azért furcsállnám.
Sok sikert a vadászathoz! Smiley

ui.: az a bazinagy dolog az első két képen az EÜ doboz, a lényeg felette a kábel, meg a csatlakozó. Azokon a képeken nézve a felső kasztni-perem élére van egy körmös kis lemezkonzollal felerősítve a relé, a csatlakozó lentről megy a relébe, és az természetesen felfelé áll. Az autó eleje felé eső oldalon van a jelölés rajta, ha nem lehetne jól látni ezeket a képekről.


Ügyi vótá gratula!  taps  worship

Én a kombiban találtam ilyet viszont az ötajtósban egy Simson dudát találtam azon a helyen!  vigyor3
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #23653 Dátum: 2018.07.10 kedd, 07:43:15 »


Ügyi vótá gratula!  taps  worship

Én a kombiban találtam ilyet viszont az ötajtósban egy Simson dudát találtam azon a helyen!  vigyor3

Az meg az ott mi a túrót keresett?? xDD Valami szaki gondolta beköti a relé helyére? Cheesy (mondd, hogy be is volt kötve az a duda!)
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.11 szerda, 13:17:06 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #23654 Dátum: 2018.07.10 kedd, 08:21:23 »

Az meg az ott mi a túrót kereset?? xDD Valami szaki gondolta beköti a relé helyére? Cheesy (mondd, hogy be is volt kötve az a duda!)

Igen be volt kötve és egy kis nyomozás után kiderült hogy a gyári riasztórendszernek a dudája!  nyes
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #23655 Dátum: 2018.07.10 kedd, 17:58:55 »

Heuréka  ba******! Legyőztem a rohadékot Cheesy Nna. Hát az este műveletei: lebontottam a lábtérben a burkolatokat, persze hogy ott sehol nem volt semmi, az utasoldalon se. Lebontottam a csomagtartó borítását, ott meg csak egy zajszűrő kondenzátor volt belekötve a rendszerbe. Maradt a felderítés: ablaktörlő bekapcs, aztán figyeljük ki honnan ketyeg az a rohadék kis relé. Mondhatjuk, hogy váratlan helyről Cheesy Íme a képek róla: messziről, picit közelebbről, aztán benézve a dolgok mögé, ezt még közelebbről, na meg a kábelek. Mindez szóban: a csomagtartóban a bal oldali panel mögött van felbiggyesztve a relé, tényleg narancssárga, 9 JD 109 rajta a felirat (nagy nehezen lehet a neten is találni szinte pont ugyanilyen reléről képet), az 5 kábel pedig ami megy bele:
-fekete (testelés; a többit most hirtelen passzolom, hogy melyik megy bele, melyik jön kifele)
-fehér
-citromsárga
-fehér/piros
-világoskék/világoszöld
Ezt a relét kell hátul keresni. A folyamatos törlés azért lehet, mert:
-elromlott régebben a relé, aztán kikötötték
-összeolvadt a relé, és nem kapcsolgat, hanem fixen viszi át a delejet
-....valamiért be se építették, bár azt azért furcsállnám.
Sok sikert a vadászathoz! Smiley

ui.: az a bazinagy dolog az első két képen az EÜ doboz, a lényeg felette a kábel, meg a csatlakozó. Azokon a képeken nézve a felső kasztni-perem élére van egy körmös kis lemezkonzollal felerősítve a relé, a csatlakozó lentről megy a relébe, és az természetesen felfelé áll. Az autó eleje felé eső oldalon van a jelölés rajta, ha nem lehetne jól látni ezeket a képekről.

Nagy gratula , szép munka volt  worship taps  Viszont aki nem talál semmit mikor leveszi a borítást mint pl én az ne essen kétségbe hanem vegye le a hátsó lámpa borítását és ott lesz.Nekem 8LD 402  a száma.Kihúztam a relét , úgy nem megy az ablaktörlő.Jó javítgatást kívánok mindenkinek akit érint.  eplus2
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #23656 Dátum: 2018.07.15 vasárnap, 10:02:19 »

Heuréka  ba******! Legyőztem a rohadékot Cheesy Nna. Hát az este műveletei: lebontottam a lábtérben a burkolatokat, persze hogy ott sehol nem volt semmi, az utasoldalon se. Lebontottam a csomagtartó borítását, ott meg csak egy zajszűrő kondenzátor volt belekötve a rendszerbe. Maradt a felderítés: ablaktörlő bekapcs, aztán figyeljük ki honnan ketyeg az a rohadék kis relé. Mondhatjuk, hogy váratlan helyről Cheesy Íme a képek róla: messziről, picit közelebbről, aztán benézve a dolgok mögé, ezt még közelebbről, na meg a kábelek. Mindez szóban: a csomagtartóban a bal oldali panel mögött van felbiggyesztve a relé, tényleg narancssárga, 9 JD 109 rajta a felirat (nagy nehezen lehet a neten is találni szinte pont ugyanilyen reléről képet), az 5 kábel pedig ami megy bele:
-fekete (testelés; a többit most hirtelen passzolom, hogy melyik megy bele, melyik jön kifele)
-fehér
-citromsárga
-fehér/piros
-világoskék/világoszöld
Ezt a relét kell hátul keresni. A folyamatos törlés azért lehet, mert:
-elromlott régebben a relé, aztán kikötötték
-összeolvadt a relé, és nem kapcsolgat, hanem fixen viszi át a delejet
-....valamiért be se építették, bár azt azért furcsállnám.
Sok sikert a vadászathoz! Smiley

ui.: az a bazinagy dolog az első két képen az EÜ doboz, a lényeg felette a kábel, meg a csatlakozó. Azokon a képeken nézve a felső kasztni-perem élére van egy körmös kis lemezkonzollal felerősítve a relé, a csatlakozó lentről megy a relébe, és az természetesen felfelé áll. Az autó eleje felé eső oldalon van a jelölés rajta, ha nem lehetne jól látni ezeket a képekről.


Szép munka. Ennek ellenére nekem semerre sincs meg a relé...  falbav
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #23657 Dátum: 2018.07.15 vasárnap, 17:45:18 »


Szép munka. Ennek ellenére nekem semerre sincs meg a relé...  falbav

És semmi nyoma kokányolásnak , minden gyárinak tűnik? Mert lehet hogy az van amit thomyka írt hogy kikötötték mert így volt az előző tulajnak egyszerűbb ahelyett hogy relét cserélt volna.
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #23658 Dátum: 2018.07.17 kedd, 18:12:14 »

És semmi nyoma kokányolásnak , minden gyárinak tűnik? Mert lehet hogy az van amit thomyka írt hogy kikötötték mert így volt az előző tulajnak egyszerűbb ahelyett hogy relét cserélt volna.
Nem, semmi nyoma kokányolásnak.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #23659 Dátum: 2018.07.22 vasárnap, 09:58:01 »

Az még annyira nem biztos, csak annyit ír, hogy be-, meg kikapcsol; azt nem, hogy ez milyen módban való működést jelent. Nálam nem látszik semmi utólagos átalakítás (plusz relé beépítése), de szakaszosan megy a törlés - nincs is más lehetőség, csak a mosás idejéig megy a folyamatos törlés. Ergo gyárilag van ilyen (is?).  Ma vagy holnap kell egyet küzdenem megint a TPS-sel, akkor ránézek majd erre is, megkeresem melyik relé az, meg lövök pár képet róla.

Amúgy érdekes,nálam ha nyomom a mosást, automatikusan nem  töröl, csak ha külön bekapcsolom a törlést. Kezdem amúgy azt feltételezni,hogy csak a kombiban van szakaszos törlés...
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.24 kedd, 07:49:00 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23660 Dátum: 2018.08.31 péntek, 17:09:27 »

Sziasztok!
A 97-es évjáratú kombin, a benzintank és az üzemanyagbetöltő cső találkozásánál lévő gumigyűrű rossz lehet már, mert onnan kiindulva folyik a benzin a tank oldalán. Nem nagyon, csak annyira, hogy látszik a nyoma, és letekert ablaknál érezni a benzinszagot, mintha állandóan egy benzinkúton lennék.  smile
Szerintetek hol érdemes ilyet venni, és hogyan lehet kicserélni?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
bgyorgy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #23661 Dátum: 2018.09.11 kedd, 17:51:10 »

Sziasztok,

Tanacsot szeretnek kerni. Alabbi kepen a bekeretezett reszen lathato egy felfele mutato csoveg. Jol emlekszem, hogy ezen van alapesetben egy kis kupak?
https://ibb.co/gYqEc9

Mi lehet az, honnan lehetne potolni es mennyire gazos ha igy van?

Koszonom szepen: gyuri

Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #23662 Dátum: 2018.09.11 kedd, 19:14:43 »

Sziasztok,

Tanacsot szeretnek kerni. Alabbi kepen a bekeretezett reszen lathato egy felfele mutato csoveg. Jol emlekszem, hogy ezen van alapesetben egy kis kupak?
https://ibb.co/gYqEc9

Mi lehet az, honnan lehetne potolni es mennyire gazos ha igy van?

Koszonom szepen: gyuri



Szerintem a cső a klimához tartozik, nem gáz ha nincs rajta kupak, egyszrü beszerzési forrás Ford bontók. Vagy otthon büvészkedel egy kupakot rá, a lénnyeg, hogy kosz ne kerüljön a csőbe.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
bgyorgy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #23663 Dátum: 2018.09.11 kedd, 19:43:43 »

Koszonom szepen!

udv.gyuri

Szerintem a cső a klimához tartozik, nem gáz ha nincs rajta kupak, egyszrü beszerzési forrás Ford bontók. Vagy otthon büvészkedel egy kupakot rá, a lénnyeg, hogy kosz ne kerüljön a csőbe.

Üdv: László
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #23664 Dátum: 2018.09.13 csütörtök, 07:19:20 »

Sziasztok!
A 97-es évjáratú kombin, a benzintank és az üzemanyagbetöltő cső találkozásánál lévő gumigyűrű rossz lehet már, mert onnan kiindulva folyik a benzin a tank oldalán. Nem nagyon, csak annyira, hogy látszik a nyoma, és letekert ablaknál érezni a benzinszagot, mintha állandóan egy benzinkúton lennék.  smile
Szerintetek hol érdemes ilyet venni, és hogyan lehet kicserélni?
Szia!
Ha még aktuális.
Beszerzés Ford -tól, pl Nagyautó
Szerelès: cumi. Aláfeküdve, a tankot kicsit lejjebb engedve ki lehet bűvészkedni, visszarakni nehezebb, de megoldható.
Érdemes vmi szilikonzsírral kenni a gumit, könnyebben bepajszerolható.
Üdv, Ferkó
Ui: wiki cikk van róla
« Utoljára szerkesztve: 2018.09.13 csütörtök, 07:21:43 írta Ferqo » Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #23665 Dátum: 2018.09.13 csütörtök, 11:51:25 »

Uraim! Kérdezném ... ha ez leesett a katalizátorról, a hiánya mekkora gondot tud okozni ?



Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #23666 Dátum: 2018.09.13 csütörtök, 13:41:33 »

Uraim! Kérdezném ... ha ez leesett a katalizátorról, a hiánya mekkora gondot tud okozni ?



Szerintem ez "csak"  hő- és fizikai sérülés elleni védelem.
Nem hinném, hogy komoly galibát okoz a hiánya, de én visszarögzíteném valahogy mert
mégsem véletlenül tették oda.
Uff
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
bgyorgy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #23667 Dátum: 2018.09.13 csütörtök, 17:43:50 »

Sziasztok,

Az ablakmoso egyszercsak gyengen tolja folyadekot, eppen csak eler az ablaktorloig, igy nem is nagyon tudja felhordani az uvegfeluletre.
Ismeros ez valakinek, hogy mi lehet?

koszi:gyuri
Naplózva
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #23668 Dátum: 2018.09.13 csütörtök, 19:04:35 »

Sziasztok,

Az ablakmoso egyszercsak gyengen tolja folyadekot, eppen csak eler az ablaktorloig, igy nem is nagyon tudja felhordani az uvegfeluletre.
Ismeros ez valakinek, hogy mi lehet?

koszi:gyuri


Hali! Valahol nyomásvesztés van , megtört a vezeték-valahol elrepedt és ott is nyomja ki..stb. Át kéne nézni motortól a lapátig az egész csőrendszert.
Naplózva
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #23669 Dátum: 2018.09.14 péntek, 14:57:42 »

Sziasztok,

Az ablakmoso egyszercsak gyengen tolja folyadekot, eppen csak eler az ablaktorloig, igy nem is nagyon tudja felhordani az uvegfeluletre.
Ismeros ez valakinek, hogy mi lehet?

koszi:gyuri

Szia. Nézd meg a vízvezetéket a motorháztető zsanérjánál, nem dörzsölődött ki ott?
Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23670 Dátum: 2018.09.14 péntek, 18:10:09 »

Szia!
Ha még aktuális.
Beszerzés Ford -tól, pl Nagyautó
Szerelès: cumi. Aláfeküdve, a tankot kicsit lejjebb engedve ki lehet bűvészkedni, visszarakni nehezebb, de megoldható.
Érdemes vmi szilikonzsírral kenni a gumit, könnyebben bepajszerolható.
Üdv, Ferkó
Ui: wiki cikk van róla

Köszi, megtaláltam a wiki cikket, tényleg nem egyszerű.
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=T%C3%B6m%C3%ADt%C3%A9scsere_benzin_tank_%C3%A9s_a_bet%C3%B6lt%C5%91cs%C5%91_k%C3%B6z%C3%B6tt_(Mk1-Mk2_kombi)

A gumi kb 4eFt, mert nincs utángyártott, csak gyári.
Esetleg bontott jó lehet?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Oldm4n
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12



E-mail
« Új hozzászólás #23671 Dátum: 2018.09.14 péntek, 19:42:57 »

Sziasztok,

Az ablakmoso egyszercsak gyengen tolja folyadekot, eppen csak eler az ablaktorloig, igy nem is nagyon tudja felhordani az uvegfeluletre.
Ismeros ez valakinek, hogy mi lehet?

koszi:gyuri


Ugyanez volt nekem pár hete. Kicseréltem a motort egy olcsóra, maradt a jelenség. Vettem egy Febit, az már jobb volt, de éreztem, hogy nem az igazi. Nekem ELREPEDT a cső egy helyen és elengedte a nyomást. A motortól újravezetékeltem akvarista szilikoncsőre, valószínűleg az életben többé soha  nem fog kilukadni. Azóta jó. (A tartályt *** kivenni, én két csavarral tettem vissza, ha még egyszer ki kéne, ne legyen para)
Naplózva

MK2, RKB, 1.8b Zetec
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #23672 Dátum: 2018.09.14 péntek, 21:12:21 »

Köszi, megtaláltam a wiki cikket, tényleg nem egyszerű.
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=T%C3%B6m%C3%ADt%C3%A9scsere_benzin_tank_%C3%A9s_a_bet%C3%B6lt%C5%91cs%C5%91_k%C3%B6z%C3%B6tt_(Mk1-Mk2_kombi)

A gumi kb 4eFt, mert nincs utángyártott, csak gyári.
Esetleg bontott jó lehet?
A cikket én írtam, nekem egy szűk napom ráment a cserére, én nem vesződnék bontott gumival, több a bukható "munkadíj".
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23673 Dátum: 2018.09.15 szombat, 13:00:14 »

A cikket én írtam, nekem egy szűk napom ráment a cserére, én nem vesződnék bontott gumival, több a bukható "munkadíj".

Most elgondolkoztam azon, mitől tud az ilyen gumi tönkremenni, mert nincs ott semmi igénybevétel.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #23674 Dátum: 2018.09.15 szombat, 14:21:48 »

Most elgondolkoztam azon, mitől tud az ilyen gumi tönkremenni, mert nincs ott semmi igénybevétel.

Megöregszik, és elveszti a rugalmasságát.(vulkanizációs folyamat vége)
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23675 Dátum: 2018.09.15 szombat, 17:09:28 »

Megöregszik, és elveszti a rugalmasságát.(vulkanizációs folyamat vége)

Amikor kiszerelted mitt láttál rajta. Megrepedt, összement, vagy jól nézett ki, csak kemény volt? (Ha nagyon kemény ki sem jön a helyéről.)
Ha még emlékszel rá.  smile
« Utoljára szerkesztve: 2018.09.15 szombat, 17:13:06 írta Csimbió » Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #23676 Dátum: 2018.09.15 szombat, 21:09:49 »

Amikor kiszerelted mitt láttál rajta. Megrepedt, összement, vagy jól nézett ki, csak kemény volt? (Ha nagyon kemény ki sem jön a helyéről.)
Ha még emlékszel rá.  smile
Pont ezen lamentáltam délután. vigyor3
A kiszerelt keményebb volt, mint az új. Az új mintha nagyobb lett volna, alig akart a helyére bemenni, ezért kellett a szilikon zsír.
Valami védő szemüveggel készülj, mert rettenetesen potyog a szemedbe a mocsok. De pl egy úszószemüveg is jó, még ha mókásan is néz ki.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23677 Dátum: 2018.09.16 vasárnap, 17:26:12 »

Pont ezen lamentáltam délután. vigyor3
A kiszerelt keményebb volt, mint az új. Az új mintha nagyobb lett volna, alig akart a helyére bemenni, ezért kellett a szilikon zsír.
Valami védő szemüveggel készülj, mert rettenetesen potyog a szemedbe a mocsok. De pl egy úszószemüveg is jó, még ha mókásan is néz ki.

Jártam már úgy, hogy a cromaxnál vettem féltengelyre gumiharangot, aztán miután a szerelő mindent szétszedett, és tette volna a helyére, akkor jöttünk rá, hogy nem rá való. Így azonnal kellett másikat szerezni, de természetesen a cromaxnál nem volt más méret, csak a rossz.
Nem szeretnék mégegyszer így járni.
Te Nagyautónál vetted, vagy Bárdi?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #23678 Dátum: 2018.09.16 vasárnap, 17:40:35 »

Jártam már úgy, hogy a cromaxnál vettem féltengelyre gumiharangot, aztán miután a szerelő mindent szétszedett, és tette volna a helyére, akkor jöttünk rá, hogy nem rá való. Így azonnal kellett másikat szerezni, de természetesen a cromaxnál nem volt más méret, csak a rossz.
Nem szeretnék mégegyszer így járni.
Te Nagyautónál vetted, vagy Bárdi?

Ez mondjuk az autodata bűne. Az ő adatbázisukat használja mindegyik nagyobb áruház, viszont tele van hibákkal. ST-hez rengeteg alkatrészt csináltak eredetileg a többi változattól eltérőt, az a rendszer meg hozza a sima változatokhoz való alkatrészeket az ST-hez is. Aztán persze ugyanez a többi változatnál is igaz.. Hogy találjon így az ember rendes alkatrészt?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23679 Dátum: 2018.09.16 vasárnap, 18:29:37 »

Ez mondjuk az autodata bűne. Az ő adatbázisukat használja mindegyik nagyobb áruház, viszont tele van hibákkal. ST-hez rengeteg alkatrészt csináltak eredetileg a többi változattól eltérőt, az a rendszer meg hozza a sima változatokhoz való alkatrészeket az ST-hez is. Aztán persze ugyanez a többi változatnál is igaz.. Hogy találjon így az ember rendes alkatrészt?

Mérőszalaggal és tolómérővel mennék az alkatrészboltba, ha tudnám mennyinek kell lenni a méreteknek.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #23680 Dátum: 2018.09.16 vasárnap, 18:42:22 »

Jártam már úgy, hogy a cromaxnál vettem féltengelyre gumiharangot, aztán miután a szerelő mindent szétszedett, és tette volna a helyére, akkor jöttünk rá, hogy nem rá való. Így azonnal kellett másikat szerezni, de természetesen a cromaxnál nem volt más méret, csak a rossz.
Nem szeretnék mégegyszer így járni.
Te Nagyautónál vetted, vagy Bárdi?
Nagyautó volt, és szerintem még a cikkszám is kideríthető, ha gondolod holnap felhívom a Gyulát, nézze meg, mik voltak a korábbi vásárlásaim.
De az is lehet, hogy Cromax.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23681 Dátum: 2018.09.16 vasárnap, 19:16:32 »

Nagyautó volt, és szerintem még a cikkszám is kideríthető, ha gondolod holnap felhívom a Gyulát, nézze meg, mik voltak a korábbi vásárlásaim.
De az is lehet, hogy Cromax.

Írta a Nagyautó, hogy 1-2nap a szállítási határidő.
Nem tudom a cikkszámtól okosabb lennék-e.
Minden kereskedőnél más a cikkszám, vagy ugyanaz?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #23682 Dátum: 2018.09.16 vasárnap, 20:37:42 »

Írta a Nagyautó, hogy 1-2nap a szállítási határidő.
Nem tudom a cikkszámtól okosabb lennék-e.
Minden kereskedőnél más a cikkszám, vagy ugyanaz?
A Fordoknál a Finis kód ugyanaz, az a lényeg. A kereskedői cikkszám már egy más tészta.
A Nagyautó is a Finis kódot használja.
Amúgy mindegy, ha ehhez az évjárathoz a gyári program azt adja, akkor azért annak jónak kell lennie, persze hibák mindenhol adódnak.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23683 Dátum: 2018.09.17 hétfő, 11:45:44 »

A Fordoknál a Finis kód ugyanaz, az a lényeg. A kereskedői cikkszám már egy más tészta.
A Nagyautó is a Finis kódot használja.
Amúgy mindegy, ha ehhez az évjárathoz a gyári program azt adja, akkor azért annak jónak kell lennie, persze hibák mindenhol adódnak.


Ha csak egy méret van belőle minden évjáratra, akkor nem tudnak rosszat adni.
Remélem nincs több méret.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23684 Dátum: 2018.09.17 hétfő, 12:23:15 »

Közben a szellőzésírányító kapcsolót is meg kéne javítanom, meg is találtam a wiki cikket:
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Szell%C5%91z%C5%91rendszer_-_csak_a_sz%C3%A9lv%C3%A9d%C5%91re_f%C3%BAj

Azt írja: "húzzuk le a zöld nyíllal jelölt vákuumcsövet (csöveket)"
Az első képen a zöld nyílnál látok egy vékony fekete csövet, ami csatlakozik egy vastagabb barna pipa alakú valamihez.
De nem tudom, hogy azt a pipát kell lehúzni lefele irányban, vagy a pipából kell kihúzni a vékony csövet vízszintes irányba.
Ráadásul "csöveket" is ír. Lehet, hogy több csövet is ki kell húzni?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #23685 Dátum: 2018.09.17 hétfő, 15:48:35 »

Közben a szellőzésírányító kapcsolót is meg kéne javítanom, meg is találtam a wiki cikket:
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Szell%C5%91z%C5%91rendszer_-_csak_a_sz%C3%A9lv%C3%A9d%C5%91re_f%C3%BAj

Azt írja: "húzzuk le a zöld nyíllal jelölt vákuumcsövet (csöveket)"
Az első képen a zöld nyílnál látok egy vékony fekete csövet, ami csatlakozik egy vastagabb barna pipa alakú valamihez.
De nem tudom, hogy azt a pipát kell lehúzni lefele irányban, vagy a pipából kell kihúzni a vékony csövet vízszintes irányba.
Ráadásul "csöveket" is ír. Lehet, hogy több csövet is ki kell húzni?

Sztem mindegy melyiket húzod le , itt csak azt ellenőrzöd hogy bejön e az utastérbe a vákuum.KB olyan 95% hogy a kapcsolónál van a hiba.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23686 Dátum: 2018.09.17 hétfő, 17:22:48 »

Sztem mindegy melyiket húzod le , itt csak azt ellenőrzöd hogy bejön e az utastérbe a vákuum.KB olyan 95% hogy a kapcsolónál van a hiba.
Igen, de vissza is szeretném dugni, és ha rosszat húzok szét erőszakkal, nem biztos, hogy visszamegy, és ott is marad.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #23687 Dátum: 2018.09.23 vasárnap, 10:09:44 »

Igen, de vissza is szeretném dugni, és ha rosszat húzok szét erőszakkal, nem biztos, hogy visszamegy, és ott is marad.

Én az "L" alakú csővéget húztam le, amibe a gumicső(fekete) belemegy.Simán visszament a helyére.
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23688 Dátum: 2018.09.25 kedd, 17:57:26 »

Én az "L" alakú csővéget húztam le, amibe a gumicső(fekete) belemegy.Simán visszament a helyére.

Köszi, megpróbálom.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23689 Dátum: 2018.09.30 vasárnap, 15:17:36 »

Sztem mindegy melyiket húzod le , itt csak azt ellenőrzöd hogy bejön e az utastérbe a vákuum.KB olyan 95% hogy a kapcsolónál van a hiba.

Lehúztam a pipa alakú csövet, járó motornál folyamatosan sziszeg, rátettem az ujjam a lehúzott cső végére, hozzászippantotta a csőhöz.
Nem volt meglepetés, erre számítottam. Lehet a kapcsolóval szórakozni.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #23690 Dátum: 2018.09.30 vasárnap, 18:41:45 »

Lehúztam a pipa alakú csövet, járó motornál folyamatosan sziszeg, rátettem az ujjam a lehúzott cső végére, hozzászippantotta a csőhöz.
Nem volt meglepetés, erre számítottam. Lehet a kapcsolóval szórakozni.

Mielőtt szétbontod a kapcsoló részt előtte nézz meg még valamit.Bal oldalt a gázpedál fölött a műanyag házra fel van erősítve 1 nagy vákuum henger , az állítja a lamellákat hogy merre fújja a levegőt.Ugyanúgy járó motornál nézd meg hogy eljut e odáig a vákuum mert akár az is lehet hibaforrás de legalább ez könnyen ellenőrizhető.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23691 Dátum: 2018.09.30 vasárnap, 20:13:43 »

Mielőtt szétbontod a kapcsoló részt előtte nézz meg még valamit.Bal oldalt a gázpedál fölött a műanyag házra fel van erősítve 1 nagy vákuum henger , az állítja a lamellákat hogy merre fújja a levegőt.Ugyanúgy járó motornál nézd meg hogy eljut e odáig a vákuum mert akár az is lehet hibaforrás de legalább ez könnyen ellenőrizhető.

Ott nem kell lebontani semmit, hogy a hengerhez hozzá lehessen férni?
A hengernél mit kell széthúzni?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #23692 Dátum: 2018.09.30 vasárnap, 20:42:16 »

Ott nem kell lebontani semmit, hogy a hengerhez hozzá lehessen férni?
A hengernél mit kell széthúzni?

Nem kell lebontani , kívülre van szerelve.Olyasmi vákuumcső lesz mint amit már széthúztál.Látni fogod ha megnézed egy rém egyszerű szerkezet.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23693 Dátum: 2018.10.02 kedd, 14:26:32 »

Nem kell lebontani , kívülre van szerelve.Olyasmi vákuumcső lesz mint amit már széthúztál.Látni fogod ha megnézed egy rém egyszerű szerkezet.

Láttam ott egy ezüst színű, kb 5 cm hosszú és 5cm átmérőjű hengert, az aljába csatlakozott egy cső. Csak nem vittem elemlámpát, így nem mindent láttam.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #23694 Dátum: 2018.10.02 kedd, 18:48:23 »

Láttam ott egy ezüst színű, kb 5 cm hosszú és 5cm átmérőjű hengert, az aljába csatlakozott egy cső. Csak nem vittem elemlámpát, így nem mindent láttam.

Az lesz az , a tetején van 1 tengely ami fel le mozog a vákuum hatására és így állítja hogy hova fújja levegőt.Mikor elmegy a vákuum akkor a tengely teljesen kinyomott állapotban marad ami pont a szélvédőre fújás állása.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23695 Dátum: 2018.10.06 szombat, 17:28:44 »

Az lesz az , a tetején van 1 tengely ami fel le mozog a vákuum hatására és így állítja hogy hova fújja levegőt.Mikor elmegy a vákuum akkor a tengely teljesen kinyomott állapotban marad ami pont a szélvédőre fújás állása.

Most volt lehetőségem megnézni, a henger alján rácsatlakozik egy sárga cső, az oldalán középen pedig egy piros cső. Járó motornál mind a kettőt lehúztam külön-külön, de egyik sem sziszeg, és nem szippantja oda az ujjam.
Ha a kapcsolót közben belső keringtetési fokozatokra állítottam (2-3-4) akkor halkan sziszegett a hengernél, de nem olyan hangosan mint a kesztyűtartó alatt, és azt sem éreztem, hogy az ujjam határozottan odaszippantaná.
 
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.06 szombat, 17:31:56 írta Csimbió » Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #23696 Dátum: 2018.10.06 szombat, 18:37:43 »

Most volt lehetőségem megnézni, a henger alján rácsatlakozik egy sárga cső, az oldalán középen pedig egy piros cső. Járó motornál mind a kettőt lehúztam külön-külön, de egyik sem sziszeg, és nem szippantja oda az ujjam.
Ha a kapcsolót közben belső keringtetési fokozatokra állítottam (2-3-4) akkor halkan sziszegett a hengernél, de nem olyan hangosan mint a kesztyűtartó alatt, és azt sem éreztem, hogy az ujjam határozottan odaszippantaná.
 

Várható volt hogy a kapcsoló hiba lesz....de 1 próbát megért.Ha fontos a belső keringtetés akkor kapcsoló csere , ha nem akkor csak a vákuumcsöveket kell leszigetelni ami odamegy.Mondjuk én személy szerint soha nem használom a belső keringtetést mert véleményem szerint azon kívül hogy lepárásodjon minden belülről másra nem nagyon való....de lehet van aki szereti.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23697 Dátum: 2018.10.07 vasárnap, 09:25:33 »

Várható volt hogy a kapcsoló hiba lesz....de 1 próbát megért.Ha fontos a belső keringtetés akkor kapcsoló csere , ha nem akkor csak a vákuumcsöveket kell leszigetelni ami odamegy.Mondjuk én személy szerint soha nem használom a belső keringtetést mert véleményem szerint azon kívül hogy lepárásodjon minden belülről másra nem nagyon való....de lehet van aki szereti.

Itt a hengernél nem kellett volna ugyanúgy sziszegnie mint a kesztyűtartó alatt, és ugyanúgy odaszippantani az ujjam?
Mert ha innen megy tovább a kapcsolóhoz, akkor itt még meg kellene lennie.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #23698 Dátum: 2018.10.07 vasárnap, 11:26:57 »

Itt a hengernél nem kellett volna ugyanúgy sziszegnie mint a kesztyűtartó alatt, és ugyanúgy odaszippantani az ujjam?
Mert ha innen megy tovább a kapcsolóhoz, akkor itt még meg kellene lennie.

A kapcsolótól megy a hengerhez , ezért mondtam hogy kapcsoló hiba lesz , ott szökik nagyon nagy valószínűséggel a vákuum.

https://kepkuldes.com/images/3d79f5279e2fc5aeeac983e7dbf4c72d.jpg
https://kepkuldes.com/images/46c71c779eaf74caea8f425e040b984f.jpg

Az a zöld trutyi tömítene belül amikor váltasz a külső-belső keringtetés közt.Mint a képen látod ez már megadta magát és gyakorlatilag szétfolyt...és oda a vákuum.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #23699 Dátum: 2018.10.07 vasárnap, 12:14:13 »

A kapcsolótól megy a hengerhez , ezért mondtam hogy kapcsoló hiba lesz , ott szökik nagyon nagy valószínűséggel a vákuum.

https://kepkuldes.com/images/3d79f5279e2fc5aeeac983e7dbf4c72d.jpg
https://kepkuldes.com/images/46c71c779eaf74caea8f425e040b984f.jpg

Az a zöld trutyi tömítene belül amikor váltasz a külső-belső keringtetés közt.Mint a képen látod ez már megadta magát és gyakorlatilag szétfolyt...és oda a vákuum.

Így már értem, akkor nem lóg ki a sorból az én autóm sem.  smile
Azt hittem a hengertől megy a kapcsolóhoz. Persze logikus, hogy fordítva, mert a kapcsoló működteti a hengerben lévő rudat.
A kapcsolós szórakozáshoz még erőt kell gyűjtenem.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Oldalak: 1 ... 467 468 469 470 471 472 473 [474] 475 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.046 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.