Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:14:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 260 261 262 263 264 265 266 [267] 268 269 270 271 272 273 274 ... 476   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK2 Általános kérdések  (Megtekintve 6349188 alkalommal)
0 Felhasználó és 116 vendég van a témában
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #13300 Dátum: 2010.10.01 péntek, 16:29:56 »

Üdv!
Nos, a tapasztalat nagyon sokat számít az életben, ezek közé tartozik a vezetés és az autó (mint szerkezet) ismerete is. Én kifejezetten előnyben részesítem azokat az elektronikai megoldásokat, amelyek a biztonságosabb közlekedést segítik. Például infravörös pásztázó, hogy a sötétben az út szélén kóválygó, hegyről hazafelé tartó, részeg, terepruhás, kivilágítatlan biciklist jó előre jelezze nekem, vagy az út menti bozótban nézelődő néhány mázsás szarvasbikát is, amiket szabad szemmel akkor veszünk észre, amikor beültek mellénk a kocsiba. Vagy pl a sávelhagyásra figyelmeztetés, inkább hosszabb, autópályás utakon, de máshol is használható lenne. Meg az se lenne rossz, ha valami kütyü figyelné a szembe jövő forgalmat, bemérné a legközelebbi járművet és annak sebességét, hogy tejföl ködben is neki merjek állni egy nyerges vontató előzésének. Aztán lehetne egy "éberségi" is (amit mozdonyokon régóta használnak), ami figyelmeztetné a sofőrt, ha épp aludni készülne vezetés közben (buszbalesetek!). Lenne még pár ötletem, de hirtelen ennyi.
Ezek csak figyelmeztetnék a sofőrt a veszélyre, nem pedig megmondanák neki, hogy mit csináljon. A döntés maradjon az emberé, ha viszont az ember nem reagál valamilyen formában a jelzésre, akkor meg állítsa le az autót (lehet, hogy valaki bealudt, vagy meghalt miközben vezetett).
A túl "okos" gépeket kifejezetten rühellem, amikor tudod, mi a teendőd, a masina meg jól megmondja, hogy hülye vagy. Na, ilyenkor nagyfejsze. ijedt
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #13301 Dátum: 2010.10.01 péntek, 17:38:21 »

Szegény állatot kimoderálta a rendszer. Szóval: Sz@rvasbika. Biztosan rájöttetek! taps
Naplózva
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13302 Dátum: 2010.10.01 péntek, 18:47:04 »

Én régebben nagyon elleneztem minden téren az automatizálást, úgy gondoltam, az a biztos, ha minden az ember kezében van, és az ember irányít. Ez a dolgot az autók terén végképp véresen komolyan gondoltam, de a véleményem már gyökeresen megváltozott. Az a legkevesebb, hogy megszerettem az automata váltókat, és a következő autóm biztosan megint automata lesz, de emellett nagyon pártolom az ABS-t is, és az esetek többségében a kipörgésgátlót is. Ez persze csak a jéghegy csúcsa. Sok visszajelző/figyelmeztető cucc van ma már az autókban, és ott tartunk, hogy némelyik kütyü már aktívan bele is avatkozik a vezetésbe, képes az autót lassítani, vagy akár meg is állítani, vagy amíg a tempomat csak a beállított sebességet próbálta tartani, addig a mostani cuccokkal az autó már a forgalom ritmusát tartja. Ez pl egy dugóban araszolásnál nagy segítség, mert sok az idióta, aki elbambul, és egy kis koccanás a dugó közepén teljesen megbéníthatja a közlekedést. Szóval régen minden ilyesmit elleneztem, de látva, hogy mennyire birkák az átlag autósok, bizom benne, hogy egyre több ilyen segédeszköz kerül az autókba, ezzel csökkentve a balesetek számát, és ami még fontosabb, életeket is menthet. Ezek az eszközök sok embernek nagy segítséget jelentenének, de a tucatautók között mostanában még nem nagyon fognak elterjedni. Nekem konkrétan mondjuk nem hiányzik semmilyen plusz elektronika, úgy gondolom, elbírok az autómmal, és szerencsére nem kerültem még olyan szituációba, amit ne tudtam volna megoldani.
 Tisztában vagyok vele, hogy a gépek is tévedhetnek, főleg, hogy mi emberek készítjük őket, de úgy érzem, nagyságrendekkel megbízhatóbbak az elektronikák, mint az emberek. Én is ember vagyok, tehát nem vagyok tévedhetetlen. wave

Hát ez az automatizálás dolog azért sokszor produkál hajmeresztő dolgokat.
Mikor a Mondit vettük, a szaki - szakértő Smiley - végig beszélte a Szeged-Cegléd utat.
kb 10.000 hasznos infó mellett azt is megtudtam, hogy gyártanak olyan kocsikat,
ahol a fék illetve a kormányszervó rendszer úgy működik, hogy semmilyen
mechanikus kapcsolat nincs a vezető és a kerekek között.
Na ez nekem azért meredek  wave
Naplózva

ducse
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #13303 Dátum: 2010.10.01 péntek, 18:52:28 »

....
[/quote]
na és...remélem nem leszünk kimoderálva...én még mindig úgy gondolom,hogy a sok kütyü jó is lehet(ne) Csak épp egy átlagember egyáltalán nincs felkészülve arra,hogy használja is őket.Mert nagyon jól hangzik az,hogy tele van az autó minden hárombetűs akármivel.De aki száguldozni akar,az ne azzal legyen már eltelve,hogy ollé már megint kirántott a szarból.Sőt,napjaink dugóiban gyakorlatilag használhatatlanok.Infra,éjjellátó stb.A legtöbb ember még az autó orránál sem lát tovább.Hát ha még az gondolkodik is és helyette kormányoz?És ha nem teszi ezt?Az elalvás elleni kütyük is azért nem működnek,mert minden ember más.A vonaton mi történik ha elalszik a vezető?Megáll.És autópályán az autó?Rosszul lesz meghal a sofőr?Megáll?Láttam pár fajtát,de egyszerűen csak egyénre szabva működnek (egyelőre....) Minden embernek más az ébrenléti ciklusa.Én pl. éjszakás szolgálat alatt nem alszok de 100%-ban ébren sem vagyok (készenléti állapot...) de ha rendellenest látok/hallok egyből éber leszek.Ha utána nappal vezetek,akkor a szervezetem majdnem úgy müxik mintha aludnék de mégse.Szerintem aki éjszakás műszakban dolgozik,annak ismerős ez az állapot (bulizók kíméljenek) Ezzel meg tud küzdeni egy elektromos ketyere?Ami mondjuk nézi a szemet,vérnyomást,pulzust,izmokat (jelenleg amiket láttam erre épülnek) Na,szóval fogok egy kalapácsot és elmegyek géprombolónak...
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #13304 Dátum: 2010.10.01 péntek, 20:23:22 »

Lassan MkII fanklub és csetszoba lehetne a topik neve:-)
Bekerült ma a gáz a gépbe, kicsit rángat, utána kell finomhangoltatni, de a tankolás az élmény volt, 6000 Ft/33 liter  nyes, nem is tudom, tankoltam-e ennyért vmelyik korábbi autómba.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Saci
Vendég
« Új hozzászólás #13305 Dátum: 2010.10.01 péntek, 21:24:28 »

Lassan MkII fanklub és csetszoba lehetne a topik neve:-)
Bekerült ma a gáz a gépbe, kicsit rángat, utána kell finomhangoltatni, de a tankolás az élmény volt, 6000 Ft/33 liter  nyes, nem is tudom, tankoltam-e ennyért vmelyik korábbi autómba.
És mennyire foglalja a helyet? Lóerőben mennyit csökkent a gép?
Naplózva
Saci
Vendég
« Új hozzászólás #13306 Dátum: 2010.10.01 péntek, 21:30:06 »

Én régebben nagyon elleneztem minden téren az automatizálást, úgy gondoltam, az a biztos, ha minden az ember kezében van, és az ember irányít. Ez a dolgot az autók terén végképp véresen komolyan gondoltam, de a véleményem már gyökeresen megváltozott. Az a legkevesebb, hogy megszerettem az automata váltókat, és a következő autóm biztosan megint automata lesz, de emellett nagyon pártolom az ABS-t is, és az esetek többségében a kipörgésgátlót is. Ez persze csak a jéghegy csúcsa. Sok visszajelző/figyelmeztető cucc van ma már az autókban, és ott tartunk, hogy némelyik kütyü már aktívan bele is avatkozik a vezetésbe, képes az autót lassítani, vagy akár meg is állítani, vagy amíg a tempomat csak a beállított sebességet próbálta tartani, addig a mostani cuccokkal az autó már a forgalom ritmusát tartja. Ez pl egy dugóban araszolásnál nagy segítség, mert sok az idióta, aki elbambul, és egy kis koccanás a dugó közepén teljesen megbéníthatja a közlekedést. Szóval régen minden ilyesmit elleneztem, de látva, hogy mennyire birkák az átlag autósok, bizom benne, hogy egyre több ilyen segédeszköz kerül az autókba, ezzel csökkentve a balesetek számát, és ami még fontosabb, életeket is menthet. Ezek az eszközök sok embernek nagy segítséget jelentenének, de a tucatautók között mostanában még nem nagyon fognak elterjedni. Nekem konkrétan mondjuk nem hiányzik semmilyen plusz elektronika, úgy gondolom, elbírok az autómmal, és szerencsére nem kerültem még olyan szituációba, amit ne tudtam volna megoldani.
 Tisztában vagyok vele, hogy a gépek is tévedhetnek, főleg, hogy mi emberek készítjük őket, de úgy érzem, nagyságrendekkel megbízhatóbbak az elektronikák, mint az emberek. Én is ember vagyok, tehát nem vagyok tévedhetetlen. wave
Jó is a technika az biztos. Én is szeretem. Smiley
Naplózva
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #13307 Dátum: 2010.10.01 péntek, 22:16:15 »

Üdv!
Misi107! Én 7 éve állandó éjszakás vagyok a munkahelyemen (intenzív osztály). Bizony, sokszor jó lenne egy éberségi, ha nem ül mellettem senki hazafelé menet a monoton, megszokott úton. Télen leengedem az ablakot, máskor szól a zene jó hangosan, opcionális, hogy épp mivel igyekszem ébren maradni egy gyilkos 12 órás ügyelet után, igyekezvén elkerülni azt, hogy a munkahelyemre vigyen vissza a mentő. Ez csak egy apróság, de adott esetben életmentő lehet. Én melóhelyen vagyok "standby", de ha szaladni kell, akkor azonnal cselekszem, elvégre mások élete múlhat rajta. Megszoktam. De ha hazafelé megyek, nyugi van, nincs "vészhelyzet", egyedül a kocsiban, ilyenkor képes vagyok elbambulni, ami nagyon nem jó. Eszméltem már padkán, nem egyszer, mindig olyankor, mikor nem volt mellettem senki és semmi. Csak a szerencsén múlt, hogy nem a másik sávba mentem át valami mammut gép elé. Szóval, ilyenkor nem ártana egy kis "segítség", ha már kénytelen autót vezetni ilyenkor az ember. Ha meg busszal megyek, 3/4 óra csúszás, ráadásul ha elalszom a buszon, a sofőr jóindulatán múlik, hogy nem megyek el 30 km-el odébb. Szóval, nem könnyű, főleg, ha még másodállást is vállal az ember azért, hogy kicsit több léje legyen. Még több vezetés......... Sad
Naplózva
bsada
Vendég
« Új hozzászólás #13308 Dátum: 2010.10.02 szombat, 14:08:12 »

Sziasztok! Van valakinek Mondeo MK2 diesel manualja? Egy adat kellene belőle: A motorkábelen a VSS kábel a 12-es láb az ovális csatiban, ami a balos toronynál van. Ez tuti, működik is vele a fed. comp. és ráadásul elég pontos is. Kellene, hogy ugyanezen csatiban melyik láb a fuel flow láb? Akkor talán fogyasztást is mérne, vagy legalábbis üzemanyag szintet literben. Köszi a segítséget!
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #13309 Dátum: 2010.10.02 szombat, 20:23:33 »

És mennyire foglalja a helyet? Lóerőben mennyit csökkent a gép?
Szia!
Bár enek az LPG-s topiban lenne a helye, de...
Pótkerék helyére befér egy 48 literes tartály, amibe 80%-ig lehet tankolni, (38,4 liter), pótkerék helyett: defektspray vagy 12 voltos mini kompresszor vagy 1es Focus mankókerék. A motortérben történt átalakítás sok helyet nem variál. lóerőre nem tudok nyilatkozni, jelenleg gyengébb és rángat, ha beállítják elméletileg ugyanolyan jó lesz. De van olyan üzemállapot, jelenleg, amikor ugyanúgy suhan mint benzinnel, ebből gondolom, hogy beállítható.
Üdv
SZerk: Még vmi eszembe jutott. Ha olyan vagy, aki szereti az autóját gyári állapotbn látni/tudni, akkor ne válaszd az LPG- s rendszert. Elég rendesen belekotványolnak a motortérbe. Nekem személy szerint nem tetszik egy két dolog, de már nem tudok vele mit kezdeni, illetve kénytelen vagyok így elfogadni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.02 szombat, 20:43:17 írta Ferqo » Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13310 Dátum: 2010.10.02 szombat, 22:07:56 »

Csak egy infó, amit bizonyára nem tudtatok:
Az Audi a világ egyik legjobb autója. Viszont annyi évtized tapasztalata után egyszerűen
elfelejtettek indexet rakni a kocsikra. Az Audikon nincs index - ez ténykérdés.
Naplózva

ducse
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #13311 Dátum: 2010.10.02 szombat, 22:20:46 »

Szia!
Bár enek az LPG-s topiban lenne a helye, de...
Pótkerék helyére befér egy 48 literes tartály, amibe 80%-ig lehet tankolni, (38,4 liter), pótkerék helyett: defektspray vagy 12 voltos mini kompresszor vagy 1es Focus mankókerék. A motortérben történt átalakítás sok helyet nem variál. lóerőre nem tudok nyilatkozni, jelenleg gyengébb és rángat, ha beállítják elméletileg ugyanolyan jó lesz. De van olyan üzemállapot, jelenleg, amikor ugyanúgy suhan mint benzinnel, ebből gondolom, hogy beállítható.
Üdv
SZerk: Még vmi eszembe jutott. Ha olyan vagy, aki szereti az autóját gyári állapotbn látni/tudni, akkor ne válaszd az LPG- s rendszert. Elég rendesen belekotványolnak a motortérbe. Nekem személy szerint nem tetszik egy két dolog, de már nem tudok vele mit kezdeni, illetve kénytelen vagyok így elfogadni.

Üdv!
Az igazság az, hogy én se szeretek a benzintank mellett még egy gázpalackon is üldögélni. Nincs is a kocsimban, és asszem nem is lesz. wave
Naplózva
májki1982
Vendég
« Új hozzászólás #13312 Dátum: 2010.10.02 szombat, 22:39:50 »

Csak egy infó, amit bizonyára nem tudtatok:
Az Audi a világ egyik legjobb autója. Viszont annyi évtized tapasztalata után egyszerűen
elfelejtettek indexet rakni a kocsikra. Az Audikon nincs index - ez ténykérdés.
hogyhogy elfelejtettek indexet rakni?Huh?Huh?Huh?Huh?? wow1 falbav
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13313 Dátum: 2010.10.02 szombat, 22:45:32 »

hogyhogy elfelejtettek indexet rakni?Huh?Huh?Huh?Huh?? wow1 falbav
van az, csak a userek nem tudják hogy működik
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Saci
Vendég
« Új hozzászólás #13314 Dátum: 2010.10.02 szombat, 23:33:56 »

Szia!
Bár enek az LPG-s topiban lenne a helye, de...
Pótkerék helyére befér egy 48 literes tartály, amibe 80%-ig lehet tankolni, (38,4 liter), pótkerék helyett: defektspray vagy 12 voltos mini kompresszor vagy 1es Focus mankókerék. A motortérben történt átalakítás sok helyet nem variál. lóerőre nem tudok nyilatkozni, jelenleg gyengébb és rángat, ha beállítják elméletileg ugyanolyan jó lesz. De van olyan üzemállapot, jelenleg, amikor ugyanúgy suhan mint benzinnel, ebből gondolom, hogy beállítható.
Üdv
SZerk: Még vmi eszembe jutott. Ha olyan vagy, aki szereti az autóját gyári állapotbn látni/tudni, akkor ne válaszd az LPG- s rendszert. Elég rendesen belekotványolnak a motortérbe. Nekem személy szerint nem tetszik egy két dolog, de már nem tudok vele mit kezdeni, illetve kénytelen vagyok így elfogadni.
ÁÁÁ! Nem gondoltam, hogy beszereltetem. Nekem jó így, ahogy meg lett alkotva.  nyes
Csak azért kérdeztem a lóerő dolgot, mert egy haver szereltetett be és mikor gáz üzemmódba kapcsolt mindig jól-érezhetően vánszorgott a gép, de tényleg ne offoljunk itt. Smiley
Naplózva
Saci
Vendég
« Új hozzászólás #13315 Dátum: 2010.10.02 szombat, 23:37:28 »

Üdv!
Misi107! Én 7 éve állandó éjszakás vagyok a munkahelyemen (intenzív osztály). Bizony, sokszor jó lenne egy éberségi, ha nem ül mellettem senki hazafelé menet a monoton, megszokott úton. Télen leengedem az ablakot, máskor szól a zene jó hangosan, opcionális, hogy épp mivel igyekszem ébren maradni egy gyilkos 12 órás ügyelet után, igyekezvén elkerülni azt, hogy a munkahelyemre vigyen vissza a mentő. Ez csak egy apróság, de adott esetben életmentő lehet. Én melóhelyen vagyok "standby", de ha szaladni kell, akkor azonnal cselekszem, elvégre mások élete múlhat rajta. Megszoktam. De ha hazafelé megyek, nyugi van, nincs "vészhelyzet", egyedül a kocsiban, ilyenkor képes vagyok elbambulni, ami nagyon nem jó. Eszméltem már padkán, nem egyszer, mindig olyankor, mikor nem volt mellettem senki és semmi. Csak a szerencsén múlt, hogy nem a másik sávba mentem át valami mammut gép elé. Szóval, ilyenkor nem ártana egy kis "segítség", ha már kénytelen autót vezetni ilyenkor az ember. Ha meg busszal megyek, 3/4 óra csúszás, ráadásul ha elalszom a buszon, a sofőr jóindulatán múlik, hogy nem megyek el 30 km-el odébb. Szóval, nem könnyű, főleg, ha még másodállást is vállal az ember azért, hogy kicsit több léje legyen. Még több vezetés......... Sad
Velem is volt már ilyen...szemét érzés, mikor a padkáról kell visszahozni az autót rögtön az ébredés pillanatában.  falbav
Naplózva
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13316 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 09:18:06 »

hogyhogy elfelejtettek indexet rakni?Huh?Huh?Huh?Huh?? wow1 falbav
nyes nyilván van  nyes humornak szántam  nyes (szerény) suzukis kollégák vallják ezt mint életfilozófiát  nyes
De ha a tiszta logikát követjük, akkor igaz kell, hogy legyen: 10 audisból 9 nem indexel, 1 indexel,
ergo az Audik 90%-án nincs (sic) index!  nyes   nyes  nyes

(u.i.: bocs a fa humorért)
Naplózva

ducse
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13317 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 09:23:22 »

ÁÁÁ! Nem gondoltam, hogy beszereltetem. Nekem jó így, ahogy meg lett alkotva.  nyes
Csak azért kérdeztem a lóerő dolgot, mert egy haver szereltetett be és mikor gáz üzemmódba kapcsolt mindig jól-érezhetően vánszorgott a gép, de tényleg ne offoljunk itt. Smiley

Tényleg igaz: no more off ... de ... LPG-n és E85-ön (+chip) kívül van még valami (új) módszer eljárás vagy akár praktika, amivel tudom a fogyasztást csökkenteni?
Naplózva

ducse
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #13318 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 11:51:19 »

Tényleg igaz: no more off ... de ... LPG-n és E85-ön (+chip) kívül van még valami (új) módszer eljárás vagy akár praktika, amivel tudom a fogyasztást csökkenteni?

Üdv!
Igen, van, rozim system-nek hívják (gugliban keress rá, magyar nyelven megtalálod), úgy tudom, Magyarországon nem kapható, pedig magyar szabadalom.
Nem reklámnak szántam, én se tudok többet, mint a cikkben, ha mégis megsértettem valami szabályt, akkor töröljétek, légyszi! integet2
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13319 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 11:55:27 »

Üdv!
Igen, van, rozim system-nek hívják (gugliban keress rá, magyar nyelven megtalálod), úgy tudom, Magyarországon nem kapható, pedig magyar szabadalom.
Nem reklámnak szántam, én se tudok többet, mint a cikkben, ha mégis megsértettem valami szabályt, akkor töröljétek, légyszi! integet2
http://r47-protumol.hu/index.php?tab=15
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13320 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 13:25:46 »


Köszi. Megnéztem, a szisztémát megértettem, a hatásfoka is nagyon frankó: benzineseknél 31%, dízeleknél 29% a fogy.csökk.
De árat egyáltalán nem találtam. Na majd még keresgélek. Köszi - mindkettőtöknek!  integet2
Naplózva

ducse
Saci
Vendég
« Új hozzászólás #13321 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 14:14:36 »

Tényleg igaz: no more off ... de ... LPG-n és E85-ön (+chip) kívül van még valami (új) módszer eljárás vagy akár praktika, amivel tudom a fogyasztást csökkenteni?
Van olyan ismerősöm, aki a leejtők tetején ki veszi sebességből a gépet és legurul. Állítása szerint 1 L-t spórol ezzel. Smiley
Gondolom vannak egyéb fogyasztást csökkentő eszközök, módszerek is.
Pl: A vonóhorogra rá lehet kötni S.Norbit, annak biztos van fogyasztó hatása.  eplus2
Naplózva
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #13322 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 14:31:36 »


Ez nagyon jól hangzik. Nemtom télleg működhet-e? Meg az árra is kíváncsi lennék...
Naplózva
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13323 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 14:41:48 »

Ez nagyon jól hangzik. Nemtom télleg működhet-e? Meg az árra is kíváncsi lennék...

Nagyon jól hangzik - évi 10.000 kmnél az 70-80 ezer HUF minusz lenne.
Az alapján, ami a linken van, ez kb valami atomtitok. Alig van info.
Naplózva

ducse
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13324 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 14:49:43 »

Ez nagyon jól hangzik. Nemtom télleg működhet-e? Meg az árra is kíváncsi lennék...

Írtam az info emailjükre. Ha válaszolnak, majd megírom, mit.  integet2
Naplózva

ducse
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #13325 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 15:30:50 »

Van olyan ismerősöm, aki a leejtők tetején ki veszi sebességből a gépet és legurul. Állítása szerint 1 L-t spórol ezzel. Smiley
Gondolom vannak egyéb fogyasztást csökkentő eszközök, módszerek is.
Pl: A vonóhorogra rá lehet kötni S.Norbit, annak biztos van fogyasztó hatása.  eplus2
Érdekes,mert én ennek pont az ellenkezőjéről olvastam és tapasztaltam.Ha a mondeot nézem,akkor üresben guruláskor mi történik?A motor jár,nincs motorfék,alapjáraton égeti a cuccot és lassításhoz még fékezni is kell.Ha sebességben hagyod de nem nyomod a gázt?A vezérlés érzékeli,hogy nincs nyitva a fojtószelep,de a sebességjeladón keresztül tudja,hogy gyorsul a gép.Elzárja az üzemanyag ellátást,belép a motorfék és szépen lassul az autó.Ha közben még váltasz is visszafelé (ami nem árt,mert alacsonyabb fokozatban intenzívebb a motorfék magasabb fokozatban hagyva nem működik) akár nulla közeli sebességre is le lehet így lassítani az autót.Ha pedig adsz egy pici gázt,akkor lesz egy rántás,ahogy újra életre kel az üzemanyag ellátás.A véhatoson most a nyaralás alatt tapasztaltam,hogy lejtőn lefelé akár fékezés nélkül pusztán a motorfékkel is lehet így fékezni az autót úgy,hogy nincs ü.a. felhasználás és még a fék sem kopik.Igaz,négyhengeresen nem ennyire látványos mint ezen,de működik.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #13326 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 15:35:30 »

Nagyon jól hangzik - évi 10.000 kmnél az 70-80 ezer HUF minusz lenne.
Az alapján, ami a linken van, ez kb valami atomtitok. Alig van info.
Hogyne tudnál!Tojást a gázpedál alá...de egy jó katalizátor,lambdaszonda és gyújtásrendszer nagyon sokat számít.A lambda és katalizátor kimondottan olyan alkatrészek,amikkel senki nem foglalkozik.Holott azok élettartama tényleg jól behatárolható,olyan 100-150e km.A cseréjük (ami nem vészes pénzben,bár az mk2-esen elég macerás a kat. cseréje) tényleg képes csodát tenni.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #13327 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 16:15:33 »

Köszi. Megnéztem, a szisztémát megértettem, a hatásfoka is nagyon frankó: benzineseknél 31%, dízeleknél 29% a fogy.csökk.
De árat egyáltalán nem találtam. Na majd még keresgélek. Köszi - mindkettőtöknek!  integet2
ha találsz valamit, ne felejtsd el megosztani worship
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.03 vasárnap, 16:17:41 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #13328 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 17:13:31 »

szerintem sokkal hatásosabb egy mágnesgyűrű vagy egy propeller
Naplózva
Novy
Vendég
« Új hozzászólás #13329 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 17:52:09 »

Írtam az info emailjükre. Ha válaszolnak, majd megírom, mit.  integet2

Ok. Várom, várjuk az infot.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #13330 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 19:53:28 »

ÁÁÁ! Nem gondoltam, hogy beszereltetem. Nekem jó így, ahogy meg lett alkotva.  nyes
Csak azért kérdeztem a lóerő dolgot, mert egy haver szereltetett be és mikor gáz üzemmódba kapcsolt mindig jól-érezhetően vánszorgott a gép, de tényleg ne offoljunk itt. Smiley
Igen van különbség, ma állítottam a reduktoron, így már megy mintha benzinnel menne. Szerintem beállítás kérdése, hogy tud-e ugyanolyat vagy sem, de ez még csak találgatás részemről, majd 1-2 ezer km után okosabb leszek. A 40 liter gázon csücsülni kérdésre meg csak annyit, hogy a 60 liter benzinen ülni sem sokkal biztonségosabb. A kettő együtt meg igazi kihvás  nyes
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Saci
Vendég
« Új hozzászólás #13331 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 00:02:44 »

Igen van különbség, ma állítottam a reduktoron, így már megy mintha benzinnel menne. Szerintem beállítás kérdése, hogy tud-e ugyanolyat vagy sem, de ez még csak találgatás részemről, majd 1-2 ezer km után okosabb leszek. A 40 liter gázon csücsülni kérdésre meg csak annyit, hogy a 60 liter benzinen ülni sem sokkal biztonségosabb. A kettő együtt meg igazi kihvás  nyes
Üdv


eplus2
Ha ugyan úgy megy az jó dolog.
Naplózva
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13332 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 15:44:20 »

Ok. Várom, várjuk az infot.

Halihó! Nos, írtak vissza a rozim systemmel kapcsolatban.
A következőt:
A Rozim System-nek csak a prototípusa létezik, jelenleg sehol nem lehet kapni, a termék gyártóra vár.
 szomoru1
Naplózva

ducse
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #13333 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 16:11:25 »

Halihó! Nos, írtak vissza a rozim systemmel kapcsolatban.
A következőt:
A Rozim System-nek csak a prototípusa létezik, jelenleg sehol nem lehet kapni, a termék gyártóra vár.
 szomoru1

Na igen, ezt sejtettem. Jelenleg van egy magyar szabadalom, ami még működik is, gondolom tesztelték rendesen, és nincs, aki bele merne vágni a legyártásba. Biztosan licence, meg nem kevés befektetés, de ha tényleg úgy műxik, ahogy azt leírták, akkor ezrével, tízezrével fogják vásárolni az országban, nem beszélve a világpiacról. Az árát jól megmérik, úgy sejtem, de ha viszonylag rövid idő alatt behozza az árát, akkor nem kérdés a vásárlás.
Kíváncsian várom a további híreket! miaz
 integet2
Naplózva
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13334 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 18:07:13 »

Ebbe kéne belevágni, gyerekek - tuti nyerő üzlet...
Naplózva

ducse
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13335 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 18:25:07 »

Viccet félre téve, szerintem az autósok számára egy ilyen megoldás sokkal vonzóbb, mint akár az átalakítással járó gázüzem.
Persze ott válik majd el a **ar a májtól, hogy milyen áron kínálják majd. Azért kihúztam magam, mikor olvastam, hogy magyar találmány.
Persze az fel sem merül, hogy Magyarország hogyan húzhatna ebből gazdasági hasznot - és ezért egyáltalán nem a feltalálót hibáztatom.
Naplózva

ducse
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #13336 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 19:21:09 »


szép estét mindenkinek
nagy gondom lenne egy 1997es mondeoval.
benzines 1.8
néha fogja magát,menet közben és csak ugy leáll...
mintha motorfék után elfelejtené visszaadni
a benzin befecskendezést...
tud nekem valaki segiteni?
hol keresgéljem a hibát?
köszönöm szomoru1
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
h.begyo
Vendég
« Új hozzászólás #13337 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 19:33:53 »

szép estét mindenkinek
nagy gondom lenne egy 1997es mondeoval.
benzines 1.8
néha fogja magát,menet közben és csak ugy leáll...
mintha motorfék után elfelejtené visszaadni
a benzin befecskendezést...
tud nekem valaki segiteni?
hol keresgéljem a hibát?
köszönöm szomoru1

Üdv!
Vákuumcsövek? Nem szívnak fals levegőt? Csak tipp, remélem, a "szakik" többet tudnak neked segíteni! Sok sikert! integet2
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #13338 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 19:40:48 »

szép estét mindenkinek
nagy gondom lenne egy 1997es mondeoval.
benzines 1.8
néha fogja magát,menet közben és csak ugy leáll...
mintha motorfék után elfelejtené visszaadni
a benzin befecskendezést...
tud nekem valaki segiteni?
hol keresgéljem a hibát?
köszönöm szomoru1
Szerintem elektromos hiba.Gyújtás,üzemanyag ellátás átnézendő.Vákumhiba nem hiszem,mert akkor el se indulna,de nem árt megnézni az ü.a. nyomásszabályzót.Ha tönkremegy,akkor csinál ilyet.
Naplózva
papesz
Vendég
« Új hozzászólás #13339 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 19:48:26 »

szép estét mindenkinek
nagy gondom lenne egy 1997es mondeoval.
benzines 1.8
néha fogja magát,menet közben és csak ugy leáll...
mintha motorfék után elfelejtené visszaadni
a benzin befecskendezést...
tud nekem valaki segiteni?
hol keresgéljem a hibát?
köszönöm szomoru1
szia, nézd meg a gyújtás jeladót ami a vízhőfok jeladó alatt van ugyanis nekem is volt ilyen gondom a csatinál megtört a vezeték és egy kilógó szál hozzáért a másikhoz,újra szigeteltem és azóta is jó
Naplózva
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #13340 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:10:12 »

szia, nézd meg a gyújtás jeladót ami a vízhőfok jeladó alatt van ugyanis nekem is volt ilyen gondom a csatinál megtört a vezeték és egy kilógó szál hozzáért a másikhoz,újra szigeteltem és azóta is jó
Köszönöm,hogy probáltok segiteni...
hol találom azt a jeladót?a termosztát tetején van 1 hőmérséklet jelado,
az inditja a ventit,ha lehuzom...ott valahol?
én a lambda szondára gondoltam,hogy tönkrement...attol nem állhat meg néha?
a vákumcső volt egyszer összehorpadva,valamiért összeszivta laposra...
ettöl az alapjárat ingadozott,és melegen mindig felment magasra kb.(1500-2000)
de azt kijav.dugtam bele rézcsövet...azota nem tudja szivogatni laposra..
de ezzel a leállással nem birok Sad

Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #13341 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:12:28 »

Viccet félre téve, szerintem az autósok számára egy ilyen megoldás sokkal vonzóbb, mint akár az átalakítással járó gázüzem.
Persze ott válik majd el a **ar a májtól, hogy milyen áron kínálják majd. Azért kihúztam magam, mikor olvastam, hogy magyar találmány.
Persze az fel sem merül, hogy Magyarország hogyan húzhatna ebből gazdasági hasznot - és ezért egyáltalán nem a feltalálót hibáztatom.
még mindig nem tudni, hogy egyáltalán mi ez
Naplózva
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #13342 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:18:12 »

Szerintem elektromos hiba.Gyújtás,üzemanyag ellátás átnézendő.Vákumhiba nem hiszem,mert akkor el se indulna,de nem árt megnézni az ü.a. nyomásszabályzót.Ha tönkremegy,akkor csinál ilyet.
szia.
köszönöm hogy irtál.
hol találom az a nyomásszabályzot?
és hogy tudom leellenőrizni?
lambdaszonda kinyiffanása,nem okozhatja a leállást?
mert abban nem vagyok biztos hogy jo még.. (277.000 km.) van benne.
igaz a gyári motorcraft gyergyákkal is elment 250.000ret. Smiley
gyertya hiba? az miatt is tilthatja a benzint?

Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #13343 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:25:36 »

még mindig nem tudni, hogy egyáltalán mi ez
szia.
ne haragudj hogy zavarlak.
olvastam néhány hozzászolásodat.
jo szakinak látszol.
tudnál nekem segiteni,mitöl áll meg az a gépcsoda?
van ezekben szervizlámpa,ami esetleg kigyulad,ha tul sok km. van benne,
vagy ha valami hibát érzékel?
csak ugy tudom ujra elinditani,ha széthuzom,a trafo csatlakozoját + lambda csatiját
majd néhány perc mulva ujra vissza,kulcs be,és elindul.
néhány 100 km. és ismét se kép se hang....
 szomoru1
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #13344 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:42:33 »

szia.
köszönöm hogy irtál.
hol találom az a nyomásszabályzot?
és hogy tudom leellenőrizni?
lambdaszonda kinyiffanása,nem okozhatja a leállást?
mert abban nem vagyok biztos hogy jo még.. (277.000 km.) van benne.
igaz a gyári motorcraft gyergyákkal is elment 250.000ret. Smiley
gyertya hiba? az miatt is tilthatja a benzint?


Hát,ha ennyire figyeltek rá,akkor jobban jársz,ha rászánsz egy napot,ha van garázsod,kerted akkor ott szétrobbantasz mindent.Érdekes dolgok szoktak kiderülni.A gyertyákat,kábeleket nem árt 30e km-ként lecserélni (kábelt minden második gyertyacserénél) A lambda durván 100-150e km-t bír ki rendesen működve.A jeladókkal itt már mindenki futott pár kört,nemárt az összeset kiszedni.Fojtószelep poti,maf,vízhőfok,gyertyák,benzinpumpa (bár azzal nagy gond még extrém futásnál sem szokott gond lenni,legalábbis ritakság,ha valaki cseréli),szűrők miegymás.Lehet,hogy haldoklik a trafód is,ha már ennyire nem érdekelt senkit a karbantartás.A szabályzó az injektor sornál van,ráfogatva az öntvényre.Van belőle nyomó és visszafolyó ág,nemárt ellenőrizni azt is.
Naplózva
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #13345 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:56:43 »

Hát,ha ennyire figyeltek rá,akkor jobban jársz,ha rászánsz egy napot,ha van garázsod,kerted akkor ott szétrobbantasz mindent.Érdekes dolgok szoktak kiderülni.A gyertyákat,kábeleket nem árt 30e km-ként lecserélni (kábelt minden második gyertyacserénél) A lambda durván 100-150e km-t bír ki rendesen működve.A jeladókkal itt már mindenki futott pár kört,nemárt az összeset kiszedni.Fojtószelep poti,maf,vízhőfok,gyertyák,benzinpumpa (bár azzal nagy gond még extrém futásnál sem szokott gond lenni,legalábbis ritakság,ha valaki cseréli),szűrők miegymás.Lehet,hogy haldoklik a trafód is,ha már ennyire nem érdekelt senkit a karbantartás.A szabályzó az injektor sornál van,ráfogatva az öntvényre.Van belőle nyomó és visszafolyó ág,nemárt ellenőrizni azt is.
értem.
de trafot,kábelt cseréltem a gyertyákkal együtt,valamikor 255.000nél.
a megállás sajnos utána is néha előjött.
de
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #13346 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 21:03:00 »

szia, nézd meg a gyújtás jeladót ami a vízhőfok jeladó alatt van ugyanis nekem is volt ilyen gondom a csatinál megtört a vezeték és egy kilógó szál hozzáért a másikhoz,újra szigeteltem és azóta is jó
az a helyzet,hogy a benzinfecskendező szelepre kötöttem 4 led-et
igy látom mikor kap benzint,és mikor nem...
igy jöttem rá,hogy amikor menet közben behal a rendszer,tök sötétek a led-ek.
tehát a benzint tiltja le a kis okos...
de nem tudom miért.lecseréltem a trafot,a kábeleket,a gyertyát,és még mindig..
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #13347 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 21:15:05 »

még mindig nem tudni, hogy egyáltalán mi ez

Hát azt nem. Azt, hogy milyen csodát tesz, azt viszont igen.
Mondjuk egy eszköz, ami jelentős átalakítás nélkül 30%-kal csökkenti a fogyasztást,
és nincs gyártó?!  vigyor3 ... lehet töke an a menyasszonynak  hehe
Naplózva

ducse
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #13348 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 21:24:35 »

az a helyzet,hogy a benzinfecskendező szelepre kötöttem 4 led-et
igy látom mikor kap benzint,és mikor nem...
igy jöttem rá,hogy amikor menet közben behal a rendszer,tök sötétek a led-ek.
tehát a benzint tiltja le a kis okos...
de nem tudom miért.lecseréltem a trafot,a kábeleket,a gyertyát,és még mindig..
Akkor meg mehetsz azon a vonalon tovább.Ha nincs más,akkor egy másik motorvezérlő is szóba jöhet,de csak legutoljára (igaz,a tapasztalatom szerint amit legutoljára hagyok,az a rossz...) Szóval szedd ki a jeladókat és nézd meg egyenként.Írták lejjebb a főtengely jeladót,az a termosztát ház alatt van.Macerás kiszedni,de többeknél törött volt.Aztán vez. tengely jeladó a kartercső kivezetésnél felül.Potméter a fojtószelep oldalán.Seb. jeladó a váltó tetején,csatlakozó megy rá,úgy találod meg.Lambdaszonda a leömlőcsőben,a hűtő felől.Benzinpumpa a tankban,hátsó ülőlap alatt.Hőm. jeladó vagy szívócsőben vagy a levegőszűrőházban.A vízhőfok jeladók a termosztátházban.Alsó műszernek,felső az ecu-nak ad jelet.Ha valai kimaradt majd beírják.Esetleg a fojtószelepnél a nagy oválcsatlakozó rendesen össze van nyomva?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #13349 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 21:49:40 »

Hát azt nem. Azt, hogy milyen csodát tesz, azt viszont igen.
Mondjuk egy eszköz, ami jelentős átalakítás nélkül 30%-kal csökkenti a fogyasztást,
és nincs gyártó?!  vigyor3 ... lehet töke an a menyasszonynak  hehe
erre írtam, hogy nyugodtan mehet egy kalap alá pl. ezzel  hehe
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/tuning_csinositas/motorikus_tuning/turbonex_fogyasztascsokkento_teljesitmenynovelo_181842522.html
Naplózva
Oldalak: 1 ... 260 261 262 263 264 265 266 [267] 268 269 270 271 272 273 274 ... 476   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.