Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 00:13:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 193 194 195 196 197 198 199 [200] 201 202 203 204 205 206 207 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 5262880 alkalommal)
0 Felhasználó és 56 vendég van a témában
highend
Vendég
« Új hozzászólás #9950 Dátum: 2009.02.17 kedd, 19:40:59 »

Sikerült!
De akkor innentől mindíg tartsd az 50et városon belül...  eplus2 (a fehér skálán)
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9951 Dátum: 2009.02.17 kedd, 19:58:03 »

De akkor innentől mindíg tartsd az 50et városon belül...  eplus2 (a fehér skálán)
Értettem!! wave police
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #9952 Dátum: 2009.02.17 kedd, 21:18:53 »

De akkor innentől mindíg tartsd az 50et városon belül...  eplus2 (a fehér skálán)

Szegénynek autópályán sohasem fog összejönni a 130.  hehe eplus2 wave (persze én is a fehér skálára gondoltam) Grin
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9953 Dátum: 2009.02.18 szerda, 05:35:52 »

Szegénynek autópályán sohasem fog összejönni a 130.  hehe eplus2 wave (persze én is a fehér skálára gondoltam) Grin

Egyem azt a jó szíveteket!! gun
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9954 Dátum: 2009.02.18 szerda, 08:25:42 »

Egyem azt a jó szíveteket!! gun
de legalább egyedi lett....nem sokan tudnak ilyet felmutatni...csak,hogy passzoljon a többi is,kell még hátsókerék hajtás,v8,két ajtó...ja,ez már a mustang....
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9955 Dátum: 2009.02.18 szerda, 11:45:17 »

Ezek szerint bele megy az enyémbe?
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #9956 Dátum: 2009.02.18 szerda, 12:28:38 »

Ezek szerint bele megy az enyémbe?

Há' bele kell mennie, mert ugyanaz az egész (írtad, hogy a tiéd elektronikus és ez is az) csak a számlap más.
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9957 Dátum: 2009.02.18 szerda, 13:16:16 »

Há' bele kell mennie, mert ugyanaz az egész (írtad, hogy a tiéd elektronikus és ez is az) csak a számlap más.
Grin Grin Grin
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #9958 Dátum: 2009.02.18 szerda, 13:59:57 »

Amelyik kulcson van egy kis piros negyszög, azt kipattintva találsz alatta egy kis üveg biztihez hasonló kütyüt, azt kell átrakni a másolt kulcsba, és minden mükszik. wave


Szia Gyuri!

Köszönöm a segítséget!A helyzet az,hogy van 1db fekete mester kulcsom aminek a tetején van egy piros négyszögecske meg van
1 db piros kulcs,aminek a tetején szintén van ilyen piros háromszög.
Meg van 1db kulcs amit használok és ez  műanyag infrás távvezérlős házban van.
Kipróbáltam még régebben és az összes kulcsot elfogadja,magyarul gondolom mind be van kódolva.
A kódolást is tudom hogy kell mert letöltöttem.Próbálom kipattintani azt a kis pöcköt,amit mondtál.
Sehogy nem akar kijönni:-(

Tehát ha én lemásoltatom az egyik mesterkulcsot és azzal akarok majd indítani akkor valószínűleg nem fogja elfogadni?Kell bele majd az a kis
pöcök amit mondtál?Csak mert ez az infrás kulcs amit használok,ebbe nem tudom hova lehetne azt a pöcköt belerakni.
Bocsi az értetlenségért,de sosem volt még ilyen modrn autóm:-)

Köszi!
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #9959 Dátum: 2009.02.18 szerda, 14:41:49 »

Elolvastam a kézikönyvet.Ha másoltatok kulcsot,akkor a mesterkulcsal lehet bekódolni hogy felismerje a másolt kulcsot.
Azt hiszem így akkor rendben lesz.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #9960 Dátum: 2009.02.18 szerda, 15:44:25 »

Átjövök ide a generátor töltőfeszültség témámmal. Dízel mkI-ről van szó.
Megmértem az akkusaruk közt a feszültséget alapjáraton, hideg motornál 14,9V. Később meleg motornál 14,8V. Még később meleg motornál 14,6V. Ha minden fogyasztót bekapcsolok, akkor is marad 14,6V-on. Sőt, ha csak a tompított fény világít, 0,2V-ot emel rajta. A tompított és a reflektor együtt 0,4V-ot emel rajta.  A fűtőventilátor aztán visszanyomja 14,6V-ra, de lejjebb nem megy sehogy.

Nem sok ez egy kicsit? Azt olvasom itt-ott, a generátor töltőfeszültségnek 13,6V-14,6V között kell lenni. De ez legjobb esetben is a felső határon van.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #9961 Dátum: 2009.02.19 csütörtök, 22:29:32 »

Ezek szerint bele megy az enyémbe?


Szia! Nem igaz, hogy ugyanolyan. Sok tekintetben hasonlít az MK1 és az MK2 óraegységének a kötése, de mivel teljesen másképp van a szimbólumok elhelyezése pl, így azért vannak eltérések. Át lehet alakítani a komplett MK2 óraegységet, hogy ugyanúgy viselkedjen, de az sok szöszöléssel jár. A legtisztább megoldás, ha fogod a sebességmérőt az újonnan vett cuccból, és átpakolod a régibe. Ha még úgy tetszik, akkor a fordulatszámmérőt és a vízhőfok jelzőjét is (az üzemanyag jelzőjében már nagyon nem vagyok biztos), az újabb jobb alapon. A kilométerszámláló nullázó gombja miatt mondjuk az MK2-es üvegét kell használnod (másik oldalon van, mint az MK1-nél). Ha a belső design-t MK1esen akarod tartani, akkor ez a megoldás. Ha viszont átalakítanád MK2-re a belsőt (amiről annak idején azt hiszem Fusim írt a klub oldalán), akkor mehet be egyben a cucc.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9962 Dátum: 2009.02.20 péntek, 06:25:54 »


Szia! Nem igaz, hogy ugyanolyan. Sok tekintetben hasonlít az MK1 és az MK2 óraegységének a kötése, de mivel teljesen másképp van a szimbólumok elhelyezése pl, így azért vannak eltérések. Át lehet alakítani a komplett MK2 óraegységet, hogy ugyanúgy viselkedjen, de az sok szöszöléssel jár. A legtisztább megoldás, ha fogod a sebességmérőt az újonnan vett cuccból, és átpakolod a régibe. Ha még úgy tetszik, akkor a fordulatszámmérőt és a vízhőfok jelzőjét is (az üzemanyag jelzőjében már nagyon nem vagyok biztos), az újabb jobb alapon. A kilométerszámláló nullázó gombja miatt mondjuk az MK2-es üvegét kell használnod (másik oldalon van, mint az MK1-nél). Ha a belső design-t MK1esen akarod tartani, akkor ez a megoldás. Ha viszont átalakítanád MK2-re a belsőt (amiről annak idején azt hiszem Fusim írt a klub oldalán), akkor mehet be egyben a cucc.

Ha jol nézem a nullázó ugyan ott van nekem is.
Igaz a szinbólumok nem biztos, hogy ugyan ott vannak mint az enyémben de ezt meg tudom kukkantani délután. Fa minden igaz azt hiszem azt olvastam, hogy a csatlakozon kell rakozsgatni a sarukat. Jó lenne tudni hol van az a leírás.
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9963 Dátum: 2009.02.20 péntek, 08:20:46 »


Szia! Nem igaz, hogy ugyanolyan. Sok tekintetben hasonlít az MK1 és az MK2 óraegységének a kötése, de mivel teljesen másképp van a szimbólumok elhelyezése pl, így azért vannak eltérések. Át lehet alakítani a komplett MK2 óraegységet, hogy ugyanúgy viselkedjen, de az sok szöszöléssel jár. A legtisztább megoldás, ha fogod a sebességmérőt az újonnan vett cuccból, és átpakolod a régibe. Ha még úgy tetszik, akkor a fordulatszámmérőt és a vízhőfok jelzőjét is (az üzemanyag jelzőjében már nagyon nem vagyok biztos), az újabb jobb alapon. A kilométerszámláló nullázó gombja miatt mondjuk az MK2-es üvegét kell használnod (másik oldalon van, mint az MK1-nél). Ha a belső design-t MK1esen akarod tartani, akkor ez a megoldás. Ha viszont átalakítanád MK2-re a belsőt (amiről annak idején azt hiszem Fusim írt a klub oldalán), akkor mehet be egyben a cucc.

A kezelési kézikönyvben nem a bovdenes rajza van?

Ahogy néztem az MK1-MK2 között az ABS kijelzője van máshol. De ahogy mondom bovdenes az MK1-es.
Mi lehetett az ok, hogy nekem elektromost szerelhettek bele gyárilag? Azt tudom, hogy Belga gyártás. Vagy Bulgár? Már a fene se tudja mit mondott az eredetiség vizsgán.
Naplózva
Shadow
Vendég
« Új hozzászólás #9964 Dátum: 2009.02.20 péntek, 10:26:11 »

A kezelési kézikönyvben nem a bovdenes rajza van?

Ahogy néztem az MK1-MK2 között az ABS kijelzője van máshol. De ahogy mondom bovdenes az MK1-es.
Mi lehetett az ok, hogy nekem elektromost szerelhettek bele gyárilag? Azt tudom, hogy Belga gyártás. Vagy Bulgár? Már a fene se tudja mit mondott az eredetiség vizsgán.
Belga, ha jól tudom minden Mondeo Belgiumban Genkben készül.
Évjárat függő, talán '94 derekától szerelik elektromos órával előtt volt bovdenes.
Üdv: Shadow
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #9965 Dátum: 2009.02.20 péntek, 10:41:35 »

A kezelési kézikönyvben nem a bovdenes rajza van?

Ahogy néztem az MK1-MK2 között az ABS kijelzője van máshol. De ahogy mondom bovdenes az MK1-es.
Mi lehetett az ok, hogy nekem elektromost szerelhettek bele gyárilag? Azt tudom, hogy Belga gyártás. Vagy Bulgár? Már a fene se tudja mit mondott az eredetiség vizsgán.

A kezelési könyvben még az van, de nekem például van TIS-em, amiben már benne van az elektromos is. Jól láttad egyébként, hogy például az ABS szimbóluma helyet cserélt a kézifék/fékolaj jelzőlámpájával. Az MK1-es fóliájának esetén fel kell cserélni a rövidebb csatiban a második és a harmadik érintkezőt. Az alsó sorokban vannak már szebb eltérések. Azt pl konkrétan tudom, hogy a automata szintszabályozás visszajelző lámpája érintkezőjére a mellette lévő (MK1nél lesötétített) mező indul be, míg a szintszabályozó helyén az alacsony üzemanyagszint figyelmeztető lámpája van, amit ha jól olvastam, a mutató vezérel. Ráadásul a táplálás is eltérőnek tűnik, mivel az MK1 több biztin keresztül szedi a tápot, míg az MK2 csak egyen. Azért mondom, ha volt eredetileg elektromos műszeregységed MK1-hez, akkor inkább abba pakold át a cserés cuccokat, mivel garantáltan jobban fog passzolni, mintha egy MK2esével kísérleteznél. A késői MK1esekbe került már elektromos kilométeróra, valószínűleg így kerülhetett a tiedbe is. Bár erről nem tudom, hogy szériafelszereltség, vagy extraként volt rendelhető. Bulgáriában legjobb tudomásom szerint nem gyártanak Fordot, de Belgiumban annál inkább. Nem véletlen, hogy ott annyi van belőlük az utcán, mint nálunk Suzuki (esetleg cserélhetnénk velük hehe). Vonat ablakából egyébként láttam is az összeszerelő üzemüket, ahol többek közt az én autóm is "született".
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9966 Dátum: 2009.02.20 péntek, 10:48:18 »

Belga, ha jól tudom minden Mondeo Belgiumban Genkben készül.
Évjárat függő, talán '94 derekától szerelik elektromos órával előtt volt bovdenes.
Üdv: Shadow

Akkor miért olyan ritka az elektromos km óra? Bármint a használt.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9967 Dátum: 2009.02.20 péntek, 10:49:08 »

Akkor miért olyan ritka az elektromos km óra? Bármint a használt.
mert gondolom a bowdeneseket lecserélik a tulajok elektromosra, ezért hiánycikk
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9968 Dátum: 2009.02.20 péntek, 10:54:37 »

A kezelési könyvben még az van, de nekem például van TIS-em, amiben már benne van az elektromos is. Jól láttad egyébként, hogy például az ABS szimbóluma helyet cserélt a kézifék/fékolaj jelzőlámpájával. Az MK1-es fóliájának esetén fel kell cserélni a rövidebb csatiban a második és a harmadik érintkezőt. Az alsó sorokban vannak már szebb eltérések. Azt pl konkrétan tudom, hogy a automata szintszabályozás visszajelző lámpája érintkezőjére a mellette lévő (MK1nél lesötétített) mező indul be, míg a szintszabályozó helyén az alacsony üzemanyagszint figyelmeztető lámpája van, amit ha jól olvastam, a mutató vezérel. Ráadásul a táplálás is eltérőnek tűnik, mivel az MK1 több biztin keresztül szedi a tápot, míg az MK2 csak egyen. Azért mondom, ha volt eredetileg elektromos műszeregységed MK1-hez, akkor inkább abba pakold át a cserés cuccokat, mivel garantáltan jobban fog passzolni, mintha egy MK2esével kísérleteznél. A késői MK1esekbe került már elektromos kilométeróra, valószínűleg így kerülhetett a tiedbe is. Bár erről nem tudom, hogy szériafelszereltség, vagy extraként volt rendelhető. Bulgáriában legjobb tudomásom szerint nem gyártanak Fordot, de Belgiumban annál inkább. Nem véletlen, hogy ott annyi van belőlük az utcán, mint nálunk Suzuki (esetleg cserélhetnénk velük hehe). Vonat ablakából egyébként láttam is az összeszerelő üzemüket, ahol többek közt az én autóm is "született".

Nekem az alsó sorban nem működik semmi egyébként. Se üzemanyag visszajelzés se a szintszabályozás. Egyedül a légzsák visszajelző világít induláskor alul. Még világítás visszajelzés sem működik nálam.
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9969 Dátum: 2009.02.20 péntek, 10:59:30 »

A kezelési könyvben még az van, de nekem például van TIS-em, amiben már benne van az elektromos is. Jól láttad egyébként, hogy például az ABS szimbóluma helyet cserélt a kézifék/fékolaj jelzőlámpájával. Az MK1-es fóliájának esetén fel kell cserélni a rövidebb csatiban a második és a harmadik érintkezőt. Az alsó sorokban vannak már szebb eltérések. Azt pl konkrétan tudom, hogy a automata szintszabályozás visszajelző lámpája érintkezőjére a mellette lévő (MK1nél lesötétített) mező indul be, míg a szintszabályozó helyén az alacsony üzemanyagszint figyelmeztető lámpája van, amit ha jól olvastam, a mutató vezérel. Ráadásul a táplálás is eltérőnek tűnik, mivel az MK1 több biztin keresztül szedi a tápot, míg az MK2 csak egyen. Azért mondom, ha volt eredetileg elektromos műszeregységed MK1-hez, akkor inkább abba pakold át a cserés cuccokat, mivel garantáltan jobban fog passzolni, mintha egy MK2esével kísérleteznél. A késői MK1esekbe került már elektromos kilométeróra, valószínűleg így kerülhetett a tiedbe is. Bár erről nem tudom, hogy szériafelszereltség, vagy extraként volt rendelhető. Bulgáriában legjobb tudomásom szerint nem gyártanak Fordot, de Belgiumban annál inkább. Nem véletlen, hogy ott annyi van belőlük az utcán, mint nálunk Suzuki (esetleg cserélhetnénk velük hehe). Vonat ablakából egyébként láttam is az összeszerelő üzemüket, ahol többek közt az én autóm is "született".

Ja és lenne a csatikiosztásról valami dokumentációd? Mind két esetben kellene. MK1-MK2

Kösz
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #9970 Dátum: 2009.02.21 szombat, 01:27:52 »

Ja és lenne a csatikiosztásról valami dokumentációd? Mind két esetben kellene. MK1-MK2

Kösz

A csatlakozókiosztásról vannak képeim, mind MK1, mind MK2-ről, vagyis FORD TIS-ből anno kinyomtattam, de meg tudom digitális formában is keresni. Egyébként a légzsákvisszajelző ugyanoda van kiosztva, szóval világítania is kell, de üzemanyagjelzés például MK1nél az AWS modulra van kirakva, és a műszeregységen más visszajelzője van a helyén. Például oda került mellé a ködlámpák visszajelzése is, az MK1es műszerfal bal széléről. Ezért mondtam, hogy az MK1 és az MK2é hasonlít, de nem annyira, hogy a komplett műszeregység cserélhető legyen.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9971 Dátum: 2009.02.21 szombat, 07:11:57 »

A csatlakozókiosztásról vannak képeim, mind MK1, mind MK2-ről, vagyis FORD TIS-ből anno kinyomtattam, de meg tudom digitális formában is keresni. Egyébként a légzsákvisszajelző ugyanoda van kiosztva, szóval világítania is kell, de üzemanyagjelzés például MK1nél az AWS modulra van kirakva, és a műszeregységen más visszajelzője van a helyén. Például oda került mellé a ködlámpák visszajelzése is, az MK1es műszerfal bal széléről. Ezért mondtam, hogy az MK1 és az MK2é hasonlít, de nem annyira, hogy a komplett műszeregység cserélhető legyen.

Szia!

Nagyon megköszönném ha el tudnád küldeni a kiosztást nekem.
Megpróbálok fotót készíteni az enyémről és az újról pedig vannak pár hozzászólásnál előrébb.
Az egész üzemanyagszintjelző máshogyan van szerkesztve az alaplapba?
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9972 Dátum: 2009.02.22 vasárnap, 11:59:18 »

A rövidebb csatiban hogyan lehet a kábelt érinkezőjével kiemelni a műanyag házából?
Sikerült a tetejét leszedni, de az érintkezőket hogyan lehet kiemelni nem jöttem rá.
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9973 Dátum: 2009.02.25 szerda, 13:15:40 »

Tegnap egy kis alakítással sikeresen átcseréltem a km. órát az MK2-ből.
Az egész műszeregység csere nem jó mert néhány funkció nem úgy működik ahogyan azt megszokhattuk.
Naplózva
highend
Vendég
« Új hozzászólás #9974 Dátum: 2009.02.25 szerda, 13:40:24 »

Tegnap egy kis alakítással sikeresen átcseréltem a km. órát az MK2-ből.
Az egész műszeregység csere nem jó mert néhány funkció nem úgy működik ahogyan azt megszokhattuk.
Ezt kifejthetnéd, hátha lesz gondja vele valakinek....  wave
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9975 Dátum: 2009.02.25 szerda, 13:44:30 »

Ezt kifejthetnéd, hátha lesz gondja vele valakinek....  wave

Az MK1 MK2-re cserélés nem igazán jó. A benzinmutató fordítva működik. Az ABS visszajelző folyamatosan működik. Aztán ki tudja még nincs e véletlen fordítva kötve valami ami leéget valamit.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9976 Dátum: 2009.02.25 szerda, 13:45:12 »

Az MK1 MK2-re cserélés nem igazán jó. A benzinmutató fordítva működik. Az ABS visszajelző folyamatosan működik. Aztán ki tudja még nincs e véletlen fordítva kötve valami ami leéget valamit.
ez alapján csináltad?
http://www.mondeo.hu/ftp/letoltes/mk1_muszerfal_atepitese_mk2-re.pdf
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9977 Dátum: 2009.02.25 szerda, 14:00:52 »

Én az egész műszeregységet akartam cserélni és az nem jó!
Ebben a leírásban lehet megcsinálni a ködlámpa, és az üzemanyagszint visszajelzést?
Nekem sajna nincs üz. anyag visszajelzés. rinya Illetve a fogyást jelző lámpa. rinya
Ahoz kellene a tanknál is egy érzékelős úszó?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9978 Dátum: 2009.02.25 szerda, 14:07:40 »

Én az egész műszeregységet akartam cserélni és az nem jó!
Ebben a leírásban lehet megcsinálni a ködlámpa, és az üzemanyagszint visszajelzést?
Nekem sajna nincs üz. anyag visszajelzés. rinya Illetve a fogyást jelző lámpa. rinya
Ahoz kellene a tanknál is egy érzékelős úszó?
áhh félreolvastam, te a műszeregységet cserélted  falbav
ez az a mérföldes?
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9979 Dátum: 2009.02.25 szerda, 14:47:57 »

áhh félreolvastam, te a műszeregységet cserélted  falbav
ez az a mérföldes?


Igen!! vigyor3 vigyor3 vigyor3
Kicsit meg kelett csipkedni három lábát mert ezen hárommal több láb van rajta és a házban csak háromnak van hely.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9980 Dátum: 2009.02.25 szerda, 21:11:32 »

Sziasztok!

Jó pár hónapig távol voltam, addig fiam használta a mondeom, vigyázott rá, de a kuplung problémám kezd erősödni. MKI, 1995-ös 2000-es benzines kombi hidraulikus kuplunggal. Lassan 1 éve vettük, volt vele az elején némi elektromos (kontakt) probléma, de miután megoldódott -kalapot le. A kuplungjáról már írtam, azzal kezdődött, hogy főleg hosszabb utak végén, nem akart kiemelni. Ilyenkor leállított motorral beragtam sebességbe, benyomott kuplunggal beindítottam>rántott egyet és utána megint napokig jó volt. Egy idő után már sűrűbben fordult elő és amúgy is alig emelt ki, találtam a kuplungpedálnál egy kontraanyás csavart, amivel lehet beállítani, hogy a pedált mennyire tudom benyomni, ezen állítottam egészen majdnem addig amíg teljesen benyomott kuplungpedálnál kattogó hang volt hallható. Így sokáig jó volt, míg egyszer jól meg lett huzatva a kocsi és utána megint nem akart kiemelni a kuplung. Megint leállított motorral sebességbe, majd benyomott kuplunggal indítás után megint jó lett, de most már általában ha benyomom a kuplungpedált, mindig hallom a kattogó hangot és nem ajánlott látványos gyorsításokba-előzésekbe vágnom, mert előfordulhat, hogy utána már csak leállított motorral tudom "regenerálni" a kuplungom. Amúgy ha nem nyomom a pedált semmi gond. Sajnos a mai napig nem sikerült a kuplungomról normális rajzot, leírást találnom, így csak gondolom, hogy valószínűleg az automatikus utánállítójával lehet probléma, persze tévedhetek. Abban reménykedem, volt már Valakinek Közületek hasonló problémája és tud tanácsot adni.

Üdvözlettel:  Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9981 Dátum: 2009.02.25 szerda, 21:40:18 »

Sziasztok!

Jó pár hónapig távol voltam, addig fiam használta a mondeom, vigyázott rá, de a kuplung problémám kezd erősödni. MKI, 1995-ös 2000-es benzines kombi hidraulikus kuplunggal. Lassan 1 éve vettük, volt vele az elején némi elektromos (kontakt) probléma, de miután megoldódott -kalapot le. A kuplungjáról már írtam, azzal kezdődött, hogy főleg hosszabb utak végén, nem akart kiemelni. Ilyenkor leállított motorral beragtam sebességbe, benyomott kuplunggal beindítottam>rántott egyet és utána megint napokig jó volt. Egy idő után már sűrűbben fordult elő és amúgy is alig emelt ki, találtam a kuplungpedálnál egy kontraanyás csavart, amivel lehet beállítani, hogy a pedált mennyire tudom benyomni, ezen állítottam egészen majdnem addig amíg teljesen benyomott kuplungpedálnál kattogó hang volt hallható. Így sokáig jó volt, míg egyszer jól meg lett huzatva a kocsi és utána megint nem akart kiemelni a kuplung. Megint leállított motorral sebességbe, majd benyomott kuplunggal indítás után megint jó lett, de most már általában ha benyomom a kuplungpedált, mindig hallom a kattogó hangot és nem ajánlott látványos gyorsításokba-előzésekbe vágnom, mert előfordulhat, hogy utána már csak leállított motorral tudom "regenerálni" a kuplungom. Amúgy ha nem nyomom a pedált semmi gond. Sajnos a mai napig nem sikerült a kuplungomról normális rajzot, leírást találnom, így csak gondolom, hogy valószínűleg az automatikus utánállítójával lehet probléma, persze tévedhetek. Abban reménykedem, volt már Valakinek Közületek hasonló problémája és tud tanácsot adni.

Üdvözlettel:  Feri
Nem automata utánállítós a kuplung.A levegőszűrőház alatt találod  az állítócsavarját.
Naplózva
highend
Vendég
« Új hozzászólás #9982 Dátum: 2009.02.26 csütörtök, 09:32:12 »

Nem automata utánállítós a kuplung.A levegőszűrőház alatt találod  az állítócsavarját.
Hidraulikus kuplingnál nincs állítócsavar a légszűrő alatt.  vigyor3 Hallottam mendemondákat vmi műanyag racsnis utánállításről a váltóharang mögött, de látni nem láttam, pedig egy '96os Mk1 TD-t láttam már belülről ilyen irányban...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9983 Dátum: 2009.02.26 csütörtök, 10:26:52 »

Hidraulikus kuplingnál nincs állítócsavar a légszűrő alatt.  vigyor3 Hallottam mendemondákat vmi műanyag racsnis utánállításről a váltóharang mögött, de látni nem láttam, pedig egy '96os Mk1 TD-t láttam már belülről ilyen irányban...

Persze, persze. eplus2
Nekem volt olyan állíthatósága '94 MKI, de az sztem nem hidraulikus kuplung vót...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #9984 Dátum: 2009.02.26 csütörtök, 10:29:29 »

Hidraulikus kuplingnál nincs állítócsavar a légszűrő alatt.  vigyor3 Hallottam mendemondákat vmi műanyag racsnis utánállításről a váltóharang mögött, de látni nem láttam, pedig egy '96os Mk1 TD-t láttam már belülről ilyen irányban...
Hidr. volt nekem, szervíz szerint sem állítgatható, ha csúszik, akkor cserés és punktum Wink
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9985 Dátum: 2009.02.26 csütörtök, 10:39:23 »

"szervíz szerint"

...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9986 Dátum: 2009.02.26 csütörtök, 10:46:09 »

Hidr. volt nekem, szervíz szerint sem állítgatható, ha csúszik, akkor cserés és punktum Wink
Ajjaj...akkor nekem ki kellene deríteni,mi is van a váltóban.....
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9987 Dátum: 2009.02.26 csütörtök, 11:08:34 »

Ajjaj...akkor nekem ki kellene deríteni,mi is van a váltóban.....

Fogaskerekek vigyor3
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9988 Dátum: 2009.02.26 csütörtök, 11:14:28 »

Fogaskerekek vigyor3
komoly?akkor a kismókusok a motorban vannak? beka3
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #9989 Dátum: 2009.02.26 csütörtök, 11:15:10 »

komoly?akkor a kismókusok a motorban vannak? beka3

 vigyor3
ne felejtsd el őket megetetni este.... taps
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9990 Dátum: 2009.02.26 csütörtök, 11:38:19 »

komoly?akkor a kismókusok a motorban vannak? beka3

Igen! Azok hajtjáka fogaskerekeket. wave
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9991 Dátum: 2009.02.27 péntek, 23:52:22 »

Hidraulikus kuplingnál nincs állítócsavar a légszűrő alatt.  vigyor3 Hallottam mendemondákat vmi műanyag racsnis utánállításről a váltóharang mögött, de látni nem láttam, pedig egy '96os Mk1 TD-t láttam már belülről ilyen irányban...
Bocs, hogy csak most válaszolok. Állítócsavarral csak a kuplungpedálnál találkoztam, azzal egyértelműen a kuplungpedál benyomási "útját" lehet behatárolni. Én is hallottam erről a műanyag racsnis mendemondáról, de, hogy ez a hidraulikusban van-e és főleg, hogy az enyémben is -e, nem tudom. S, hogy ettől kattog-e, azt sem tudom. Hihetetlen, hogy senkinek sem volt még ilyen problémája Sad( . Amúgy a kuplung jó erős, biztosan nem csúszik, csak időnként nem akar kiemelni, meg minél jobban benyomom a kuplungpedált, annál jobban kopog valami. Ha nem nyomom, nincs ez a hang. Látszólag a holtjáték is állandó a pedálnál. Már több manuált is kaptam, találtam  a mondimhoz, de egyikben sem találtam részletes rajzot a kuplung részről. Biztosan nem lehet másképp, csak a váltó levétele után, a kuplungrészbe belekukkantani?

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
crazydriver
Vendég
« Új hozzászólás #9992 Dátum: 2009.02.28 szombat, 08:45:02 »

Sziasztok!
Sikeresen vettem egy Mondeot, 1995-ös 2,5 automata.
Mire kell legjobban odafigyelni, mi a tipushibálya, illetve a gyengéje?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Laci.
Naplózva
avokado
Vendég
« Új hozzászólás #9993 Dátum: 2009.02.28 szombat, 09:07:12 »

Hidraulikus kuplingnál nincs állítócsavar a légszűrő alatt.  vigyor3 Hallottam mendemondákat vmi műanyag racsnis utánállításről a váltóharang mögött, de látni nem láttam, pedig egy '96os Mk1 TD-t láttam már belülről ilyen irányban...

Mk2-ben van a sebvalto kar huzaljainak rugos-muanyagos feszitoje, de az ugye nem kuplung. Lehet, hogy arrol szolt a mendemonda Huh?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9994 Dátum: 2009.02.28 szombat, 09:11:22 »

Sziasztok!
Sikeresen vettem egy Mondeot, 1995-ös 2,5 automata.
Mire kell legjobban odafigyelni, mi a tipushibálya, illetve a gyengéje?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Laci.
Az automata váltó,na az a legnagyobb hiba....arra nagyon figyelj.Ha tönkremegy olcsóbb cserélni,mint felújítani.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9995 Dátum: 2009.02.28 szombat, 09:40:13 »

Bocs, hogy csak most válaszolok. Állítócsavarral csak a kuplungpedálnál találkoztam, azzal egyértelműen a kuplungpedál benyomási "útját" lehet behatárolni. Én is hallottam erről a műanyag racsnis mendemondáról, de, hogy ez a hidraulikusban van-e és főleg, hogy az enyémben is -e, nem tudom. S, hogy ettől kattog-e, azt sem tudom. Hihetetlen, hogy senkinek sem volt még ilyen problémája Sad( . Amúgy a kuplung jó erős, biztosan nem csúszik, csak időnként nem akar kiemelni, meg minél jobban benyomom a kuplungpedált, annál jobban kopog valami. Ha nem nyomom, nincs ez a hang. Látszólag a holtjáték is állandó a pedálnál. Már több manuált is kaptam, találtam  a mondimhoz, de egyikben sem találtam részletes rajzot a kuplung részről. Biztosan nem lehet másképp, csak a váltó levétele után, a kuplungrészbe belekukkantani?

Feri

Neked biztos ilyen szinkrongyűrű problémád van. És ahogy látszik ez egyre rosszabb. Sztem vidd el egy megbízható szerelőhöz, nehogy idővel nagyobb gond legyen...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9996 Dátum: 2009.02.28 szombat, 09:41:01 »

Mk2-ben van a sebvalto kar huzaljainak rugos-muanyagos feszitoje, de az ugye nem kuplung. Lehet, hogy arrol szolt a mendemonda Huh?

Nekem volt ilyen állító lehetőségem, nade az nem hidraulikus volt...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9997 Dátum: 2009.02.28 szombat, 09:57:10 »

Neked biztos ilyen szinkrongyűrű problémád van. És ahogy látszik ez egyre rosszabb. Sztem vidd el egy megbízható szerelőhöz, nehogy idővel nagyobb gond legyen...
Ha biztosat akarsz tudni,akkor ez van.Inkább szánj rá pénzt,hogy kiderítsék,mint hogy mondjuk menet közben megszoruljon a váltó és elröpítsen Óz birodalmába...
Naplózva
Zsotty
Vendég
« Új hozzászólás #9998 Dátum: 2009.03.01 vasárnap, 16:54:45 »

Hát skacok!

Akár hogy kerestem a lábtér világítást nem találtam sehol. rinya rinya rinya rinya
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9999 Dátum: 2009.03.01 vasárnap, 16:55:45 »

Hát skacok!

Akár hogy kerestem a lábtér világítást nem találtam sehol. rinya rinya rinya rinya

Keresheted, ha egyszer nincs benne...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Oldalak: 1 ... 193 194 195 196 197 198 199 [200] 201 202 203 204 205 206 207 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.062 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.