Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:23:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 292 293 294 295 296 297 298 [299] 300 301 302 303 304 305 306 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 5255787 alkalommal)
0 Felhasználó és 47 vendég van a témában
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #14900 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 12:11:41 »

köszönöm a gyors választ akkor nem keresem a hibát tövább, egy suzukibol ültem átt de nem bántam meg. SZeretem a suzukit, de a FORD azért jobb,
márcsak a motor olajjal vannak gondjaim, milyet érdemes bele rakni, most ömv van benne. ki milyet tud ajánlani?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14901 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 12:26:56 »

köszönöm a gyors választ akkor nem keresem a hibát tövább, egy suzukibol ültem átt de nem bántam meg. SZeretem a suzukit, de a FORD azért jobb,
márcsak a motor olajjal vannak gondjaim, milyet érdemes bele rakni, most ömv van benne. ki milyet tud ajánlani?
5W30 MOBIL SUPER 3000 FORMULA FE (FORD) 1L  vagy ford/motorcraft 5w30
Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #14902 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 12:32:14 »

nemtudom az számit hogy 270ezer van a kocsiban? és állitolag eszi az olajat minimálisan de ezt még nem vettem észre pedig lementem 400km 7fö ota a városban, és nem kiméltem, ha kell most essen szét ne késöbb, de mivel a kocsi nyert igy elöveszem a tojást és odarakom a gázpedálhoz. :-)
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.02 csütörtök, 12:34:56 írta koszitibor » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14903 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 12:48:40 »

nemtudom az számit hogy 270ezer van a kocsiban? és állitolag eszi az olajat minimálisan de ezt még nem vettem észre pedig lementem 400km 7fö ota a városban, és nem kiméltem, ha kell most essen szét ne késöbb, de mivel a kocsi nyert igy elöveszem a tojást és odarakom a gázpedálhoz. :-)
semmit nem számít,mennyi benne a km.Ha rendesen gondját viselték,akkor főleg ezt tegyél bele.Az,hogy csipegeti az olajat semmit nem jelent mert lehet egyszerű szimmering kopás is (főtengely,szelepszár stb...)
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #14904 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 18:06:44 »

Kéne vennem egy MK1 Diesel-t olcsó pénzért.. Valaki nem tud valamit? Lehetőleg ne kelljen rákölteni... Annyi lenne a dolga, hogy havonta egyszer (!!!) Dunaújváros - Budapest. (200km havonta kb.)..
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #14905 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 18:10:46 »

Kéne vennem egy MK1 Diesel-t olcsó pénzért.. Valaki nem tud valamit? Lehetőleg ne kelljen rákölteni... Annyi lenne a dolga, hogy havonta egyszer (!!!) Dunaújváros - Budapest. (200km havonta kb.)..
öööö ... és ehhez miért kell dízel?
tempomattal benzines is jól fogyaszt, heti 200km-nél még talán megérteném
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #14906 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 18:27:33 »

öööö ... és ehhez miért kell dízel?
tempomattal benzines is jól fogyaszt, heti 200km-nél még talán megérteném

Fateromnak kéne, hogy ne az én mondimat vigye el és nekem se kelljen fuvarozgatni.. Nemzetközi kamionsofőr, havonta egyszer van Magyarországon.. Azért kell diesel, mert kamionos berkekben egész olcsón adják a gázolajat.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #14907 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 18:29:41 »

Fateromnak kéne, hogy ne az én mondimat vigye el és nekem se kelljen fuvarozgatni.. Nemzetközi kamionsofőr, havonta egyszer van Magyarországon.. Azért kell diesel, mert kamionos berkekben egész olcsón adják a gázolajat.
vennénk mi is  wave Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #14908 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 18:32:27 »

vennénk mi is  wave Wink

Sokan vannak így ezzel.. Smiley))
Naplózva
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #14909 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 18:46:16 »

Úgy ám... eplus2 eplus2

Sőt én útba esek Adonynál egy Dunaújváros-Bp távon .. hehe hehe
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #14910 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 21:16:28 »

Úgy ám... eplus2 eplus2

Sőt én útba esek Adonynál egy Dunaújváros-Bp távon .. hehe hehe

Akkor elcsenjem a Shell Gold Unlimited kártyáját? Cheesy
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #14911 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 21:20:52 »

Akkor elcsenjem a Shell Gold Unlimited kártyáját? Cheesy
eljen nyílván  Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #14912 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 21:31:01 »

eljen nyílván  Wink

Akkor intézzetek tanker-t.. Cheesy
Naplózva
pompom
Vendég
« Új hozzászólás #14913 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 22:51:22 »

Sziasztok!
Ha esetleg valaki tudna nekem segíteni azt megköszönném. A gondom az elektromos ablakemelőmmel van a vezető oldalon.Konkrétan az a gondom,hogy az ablak billeg a helyén és emiatt szorul feltekerés közben. Ahogy néztem a sínen van egy megvezető műanyag ami úgy tűnik kikopott és emiatt billeg az üveg.A kérdésem az ilyet be lehet szerezni valahol vagy csak bontásból van rá esély? Köszi előre is.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #14914 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 22:53:15 »

Sziasztok!
Ha esetleg valaki tudna nekem segíteni azt megköszönném. A gondom az elektromos ablakemelőmmel van a vezető oldalon.Konkrétan az a gondom,hogy az ablak billeg a helyén és emiatt szorul feltekerés közben. Ahogy néztem a sínen van egy megvezető műanyag ami úgy tűnik kikopott és emiatt billeg az üveg.A kérdésem az ilyet be lehet szerezni valahol vagy csak bontásból van rá esély? Köszi előre is.
sajnos csak a komplett emelő szerkezet csere segít.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
pompom
Vendég
« Új hozzászólás #14915 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 22:58:18 »

Értem köszi!Ezek szerint csak a műanyag csere kizárt.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #14916 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 23:00:49 »

Értem köszi!Ezek szerint csak a műanyag csere kizárt.
nem tudod roncsolás nélkül külön választani a rendszertől.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #14917 Dátum: 2012.02.03 péntek, 08:46:16 »

Akkor intézzetek tanker-t.. Cheesy
igaz nem mk1 ...
picur21 kolléga árulja innen a fórumról
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8_td_glx_ghia-5414361
Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #14918 Dátum: 2012.02.03 péntek, 09:02:01 »

sziasztok, ma olyan kérdéssel zaklatnálak titeket ami lehet hogy másoknak hulyeség de nekem nem. MILYEN benzinkuton érdemes tankolni, pl nekem a suzukim utálta a molt,az auchant,a lukoilt, ha ott tankoltam kevesebbet ment el mint a megszokot, nemtudom hogy a fordok hogyan reagálnak a külömbözö kutakra, az elözö tulaj pl lukoilon és auchan kuton tankolt, Én nem vagyok ezeknek a kutaknak a hive, inkább ömw vagy shel,  meg az lenne a kérdés hogy ha kiszeretném kormolni hosszutávon akkor mondjuk rakjak bele 10 liter biott és a többi sima 95 ös legyen vagy  inkább drágább benzint, pl, omv maxmotion 95,shell v power racing. vagy egyszeruen tankoljak sima 95 öst és adjak hozzá valami stp adalékot?
köszönöm a segitséget és elnézést a tudatlanságomért de kezdö fordos vagyok, nyes
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14919 Dátum: 2012.02.03 péntek, 12:12:08 »

sziasztok, ma olyan kérdéssel zaklatnálak titeket ami lehet hogy másoknak hulyeség de nekem nem. MILYEN benzinkuton érdemes tankolni, pl nekem a suzukim utálta a molt,az auchant,a lukoilt, ha ott tankoltam kevesebbet ment el mint a megszokot, nemtudom hogy a fordok hogyan reagálnak a külömbözö kutakra, az elözö tulaj pl lukoilon és auchan kuton tankolt, Én nem vagyok ezeknek a kutaknak a hive, inkább ömw vagy shel,  meg az lenne a kérdés hogy ha kiszeretném kormolni hosszutávon akkor mondjuk rakjak bele 10 liter biott és a többi sima 95 ös legyen vagy  inkább drágább benzint, pl, omv maxmotion 95,shell v power racing. vagy egyszeruen tankoljak sima 95 öst és adjak hozzá valami stp adalékot?
köszönöm a segitséget és elnézést a tudatlanságomért de kezdö fordos vagyok, nyes
Az stp és egyéb benzin adalék érdemben nem árt,érdemes kipróbálni.Alapból a sima 95 bőven elég bár többen jelezték,hogy prémium cuccal jobb,kevesebbet fogyaszt.De drágább és például sem én se még sokan mások nem éreztek különbséget (kivéve az etanol...nyami.... eplus2...az én kedvenc prémiumom....)Az üzemanyagok és fogyasztás topikban olvass visszafelé.Igazából,ha rendben van a motorszabályozás,gyújtásrendszer,erőátvitel,akkor tök mindegy mit tankolsz.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14920 Dátum: 2012.02.03 péntek, 12:15:04 »

Fateromnak kéne, hogy ne az én mondimat vigye el és nekem se kelljen fuvarozgatni.. Nemzetközi kamionsofőr, havonta egyszer van Magyarországon.. Azért kell diesel, mert kamionos berkekben egész olcsón adják a gázolajat.
http://mondeo.hu/index.php?topic=8189.0
Naplózva
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #14921 Dátum: 2012.02.03 péntek, 15:33:38 »

Tegnap meg ma elkezdet a futomüszervom vinyogni,gondolom a -15,-16 foktol a szervo olajom megvastagodott,szerintetek?
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14922 Dátum: 2012.02.03 péntek, 18:57:24 »

Tegnap meg ma elkezdet a futomüszervom vinyogni,gondolom a -15,-16 foktol a szervo olajom megvastagodott,szerintetek?
cseréld le az olajat.Egy kiter kb. 1000 ft.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #14923 Dátum: 2012.02.04 szombat, 00:10:31 »

sziasztok, ma olyan kérdéssel zaklatnálak titeket ami lehet hogy másoknak hulyeség de nekem nem. MILYEN benzinkuton érdemes tankolni, pl nekem a suzukim utálta a molt,az auchant,a lukoilt, ha ott tankoltam kevesebbet ment el mint a megszokot, nemtudom hogy a fordok hogyan reagálnak a külömbözö kutakra, az elözö tulaj pl lukoilon és auchan kuton tankolt, Én nem vagyok ezeknek a kutaknak a hive, inkább ömw vagy shel,  meg az lenne a kérdés hogy ha kiszeretném kormolni hosszutávon akkor mondjuk rakjak bele 10 liter biott és a többi sima 95 ös legyen vagy  inkább drágább benzint, pl, omv maxmotion 95,shell v power racing. vagy egyszeruen tankoljak sima 95 öst és adjak hozzá valami stp adalékot?
köszönöm a segitséget és elnézést a tudatlanságomért de kezdö fordos vagyok, nyes

A magasabb oktánszámú üzemanyagok kompressziótűrése magasabb. A motorvezérlés a 95-ös benzinre van megalkotva és optimalizálva, azonban ez nem jelenti azt hogy a magasabb oktánszámú üzemanyag használata hatástalan lenne.

Az égési ütemek (tételezzük fel) 97%-a kopogásmentesen történik, nagyobb kihúzatásoknál ez az arány lemehet (ugyancsak hasraütéssel) 80%-ra. Ekkor segíthet a prémium minőségű magasabb oktánszámú üzemanyag. Viszont ha valaki az autót úgy használja, ahogy a motorvezérlő szoftvert megíró mérnökök elképzelték, azaz öregurasan, akkor tényleg teljesen felesleges a prémiumbenzin.


Műszaki vizsga előtt az injektorokat injektortisztító folyadék közvetlenül az innjektorsorba való adagolásával kitisztítottam (a motor hangja is más lett), az autó meg kapott egy tele tank prémiumbenzint és most először fordult elő, hogy semmit nem kellett tekergetni az autón. A Debrecen-Kassa-Eperjes-Poprád nem éppen kímélő útszakaszon a fogyasztás 6,4liter lett, százon.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #14924 Dátum: 2012.02.04 szombat, 00:22:48 »

A magasabb oktánszámú üzemanyagok kompressziótűrése magasabb. A motorvezérlés a 95-ös benzinre van megalkotva és optimalizálva, azonban ez nem jelenti azt hogy a magasabb oktánszámú üzemanyag használata hatástalan lenne.

Az égési ütemek (tételezzük fel) 97%-a kopogásmentesen történik, nagyobb kihúzatásoknál ez az arány lemehet (ugyancsak hasraütéssel) 80%-ra. Ekkor segíthet a prémium minőségű magasabb oktánszámú üzemanyag. Viszont ha valaki az autót úgy használja, ahogy a motorvezérlő szoftvert megíró mérnökök elképzelték, azaz öregurasan, akkor tényleg teljesen felesleges a prémiumbenzin.


Műszaki vizsga előtt az injektorokat injektortisztító folyadék közvetlenül az innjektorsorba való adagolásával kitisztítottam (a motor hangja is más lett), az autó meg kapott egy tele tank prémiumbenzint és most először fordult elő, hogy semmit nem kellett tekergetni az autón. A Debrecen-Kassa-Eperjes-Poprád nem éppen kímélő útszakaszon a fogyasztás 6,4liter lett, százon.
wow1   az nagyon jó fogyi    wow1  sok dizel nem tudja azt produkálni  Undecided
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #14925 Dátum: 2012.02.04 szombat, 00:26:36 »

wow1   az nagyon jó fogyi    wow1  sok dizel nem tudja azt produkálni  Undecided

Na de ilyenkor városban 15...  rinya
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #14926 Dátum: 2012.02.04 szombat, 00:28:47 »

Na de ilyenkor városban 15...  rinya
de gondolom tipród neki a városban is  Kiss
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #14927 Dátum: 2012.02.04 szombat, 17:28:52 »

de gondolom tipród neki a városban is  Kiss

Igen, de a kettő nem nagyon függ össze. Két-három kilométert meg kell tenni, amíg átáll a vezérlés a melegüzemre. Ha éppen lámpánál állok, akkor veszem észre, hogy a fordulatszám hirtelen leesik 1200-ról 800-ra. Hidegüzemben a lambdaszonda jelét nem veszi figyelembe a rendszer. Ilyenkor tolni sem nagyon lehet neki, nem is szabad, de nem is megy az autó.

Szépen bemelegedett motornál viszont okozok még meglepetést a fiatalabb autóknak, csak ezt látják a mondeóból:  action
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14928 Dátum: 2012.02.04 szombat, 18:08:17 »

A magasabb oktánszámú üzemanyagok kompressziótűrése magasabb. A motorvezérlés a 95-ös benzinre van megalkotva és optimalizálva, azonban ez nem jelenti azt hogy a magasabb oktánszámú üzemanyag használata hatástalan lenne.

Az égési ütemek (tételezzük fel) 97%-a kopogásmentesen történik, nagyobb kihúzatásoknál ez az arány lemehet (ugyancsak hasraütéssel) 80%-ra. Ekkor segíthet a prémium minőségű magasabb oktánszámú üzemanyag. Viszont ha valaki az autót úgy használja, ahogy a motorvezérlő szoftvert megíró mérnökök elképzelték, azaz öregurasan, akkor tényleg teljesen felesleges a prémiumbenzin.


Műszaki vizsga előtt az injektorokat injektortisztító folyadék közvetlenül az innjektorsorba való adagolásával kitisztítottam (a motor hangja is más lett), az autó meg kapott egy tele tank prémiumbenzint és most először fordult elő, hogy semmit nem kellett tekergetni az autón. A Debrecen-Kassa-Eperjes-Poprád nem éppen kímélő útszakaszon a fogyasztás 6,4liter lett, százon.
az injektorokat 10 perc alatt ki lehet kapni....felújító készlet a véhatos 6 injektorához 15 font...küldéssel...
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #14929 Dátum: 2012.02.04 szombat, 18:09:58 »

...most először fordult elő, hogy semmit nem kellett tekergetni az autón. ...
miért, mit kellett eddig tekergetni az autón?  wow1
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #14930 Dátum: 2012.02.04 szombat, 20:59:20 »

az injektorokat 10 perc alatt ki lehet kapni....felújító készlet a véhatos 6 injektorához 15 font...küldéssel...


Be akartam áztatni a folyadékba az injektorokat, a benzinnel érintkező részükön. De sok az apró csavar és már nem mertem megkockáztatni a kiszerelésüket, ráadásul egy nyaralás előtt. Ezért beszereztem egy 5ml-es fecskendőt egy hosszú és vastag tűvel, széthúztam a két benzinvezetéket, az injektorsor felőli végébe belenyomtam az anyagot, összedugtam, ráadtam a gyújtást,  hogy meginduljon a benzinnyomás, majd a motort is indítottam. Ezt néhányszor megismételtem, majd a maradék anyagot beöntöttem a benzinbe. Biztos ez is oka volt a drasztikus fogyasztáscsökkenésnek és a zöldkártyán való megfelelésnek, mert valamelyik henger kevesebb benzint kapott, nem volt égés és magas CH-értéket produkált az autó. Az elégetlen benzin meg csak a fogyasztást növelte, a motor által végzett munkában nem vett részt.

Régebben megmértem az injektorok ellenállását, pontosan annyi volt, mint a Haynes-ben le van írva (már nem emlékszem mennyi). Egy orvosi műszerrel (sztetoszkóp, fonendoszkóp) meghallgattam a kis szelepek egyenletes kattogását. De ez kevés, ha lerakódások vannak az injektorban. Pontos kis mérnöki szerkezet, kis járatokkal, igaz, kb. századannyira bonyolult, mint egy tdci injektorszelepe.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.04 szombat, 21:03:19 írta Rob » Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #14931 Dátum: 2012.02.04 szombat, 21:04:43 »

miért, mit kellett eddig tekergetni az autón?  wow1

hmmm...az mk1-es mondeók nehezen tudják teljesíteni a kibocsátási értékeket...
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #14932 Dátum: 2012.02.04 szombat, 21:13:54 »

hmmm...az mk1-es mondeók nehezen tudják teljesíteni a kibocsátási értékeket...
akkor errefelé biztos jobb a levegő amit beszív ...  taps
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #14933 Dátum: 2012.02.04 szombat, 21:17:21 »

akkor errefelé biztos jobb a levegő amit beszív ...  taps

erre szintén Smiley (pedig TD)  eplus2
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #14934 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 14:30:19 »

akkor errefelé biztos jobb a levegő amit beszív ...  taps

Na figyelj!  Wink

A mondeo a MAF-szenzor, a lambda-szenzor, katalizátor és egyéb kütyük ellenére csak visítva tudja teljesíteni a követelményeket. A másik autóm, a 26 éves PUG 205-ös (karburátoros, 8 szelepes) hideg motorral is játszva hozza a gyári értéket.

Most az autó a rossz, vagy a határértékek lettek rosszul megállapítva?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14935 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 15:00:17 »

Na figyelj!  Wink

A mondeo a MAF-szenzor, a lambda-szenzor, katalizátor és egyéb kütyük ellenére csak visítva tudja teljesíteni a követelményeket. A másik autóm, a 26 éves PUG 205-ös (karburátoros, 8 szelepes) hideg motorral is játszva hozza a gyári értéket.

Most az autó a rossz, vagy a határértékek lettek rosszul megállapítva?
érdekes,nekem a piros motorcsere utáni papíroztatásakor egy akkor 3 éves fiestára tették a szondát,mert túl jó értékeket produkált...és nem akarta a szerelő,hogy hozzájuk menjenek ellenőrizni (mindössze a katalizátor lett cserélve) Inkább az a gond,hogy ha bármelyik kis bizbasz elszaródik,akkor máris nem lesznek jók a kibocsátási értékek.Ehhez például az egyesnél elég egy vákumcsövön egy hajszálrepedés.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.05 vasárnap, 20:05:12 írta misi107 » Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #14936 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 18:38:28 »

Na figyelj!  Wink

A mondeo a MAF-szenzor, a lambda-szenzor, katalizátor és egyéb kütyük ellenére csak visítva tudja teljesíteni a követelményeket.

Most az autó a rossz, vagy a határértékek lettek rosszul megállapítva?

Legyél nyugodt az autód rossz.
Az én 1,6-osom most történetesen 16 litert zabál, már mindent lecseréltem rajta de nem tudom lentebb vinni.
Mértünk rajta Co-t a szerelő szerint olyan tökéletes értéket mutatott, hogy bármihez nyúlok csak rontani tudnék rajta.
A Co gyakorlatilag 0 értéken állt meg.
A mondeorol annyit tudni illik, hogy ledugózott ERG-vel is simán tudja a megfelelő értéket.
Naplózva
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #14937 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 20:44:18 »

Sziasztok!
Járt már úgy valaki, hogy az akkumulátorba belefagyott a lé?
Mi a francot lehet vele csinálni, hogy ne történjen meg újra?
Kösz!
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #14938 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 20:53:52 »

Sziasztok!
Járt már úgy valaki, hogy az akkumulátorba belefagyott a lé?
Mi a francot lehet vele csinálni, hogy ne történjen meg újra?
Kösz!

Ellenőriztesd a savszintet...


idézet::

Gyalogkakukk-os mondo oldalról:

Télen, ha után töltünk desztillált vizet, járassuk meg a motort. Ennek hiányában fenn áll a veszélye, hogy a könnyebb fajsúlyú desztillált víz az elektrolit tetején terül el, azaz nem keveredik el és megfagy. Hasonló veszéllyel számolhatunk, ha hideg akkumulátorral többször indítózunk hosszan. A nagy áram leadás során víz kiválik és felszáll, ami könnyen megfagyhat, ha ezt nem követi a motor járatása. A motor járatása, illetve a töltés megindulása előzi meg a víz kiválását, illetve az akkumulátor fagyását. (Pedig nem is Windows alatt fut ;-))) ) Maga az akkumulátor fizikai szétrepedésével nem kell számolnunk. Az elektrolit nem úgy fagy át, mint a víz jéggé, egy kásás állapotba jut, míg mínusz 67 fok körül megszilárdul.

az eredeti link:

http://www.NDS_Mondeo.hu/writing/aksi/aksi.htm /aláhúzást töröld!!!/
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.05 vasárnap, 21:04:14 írta voto » Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #14939 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 10:09:14 »

Sziasztok!
Járt már úgy valaki, hogy az akkumulátorba belefagyott a lé?
Mi a francot lehet vele csinálni, hogy ne történjen meg újra?
Kösz!

Beszerezni egy normális akkut...  vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #14940 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 12:35:13 »

Ellenőriztesd a savszintet...


idézet::

Gyalogkakukk-os mondo oldalról:

Télen, ha után töltünk desztillált vizet, járassuk meg a motort. Ennek hiányában fenn áll a veszélye, hogy a könnyebb fajsúlyú desztillált víz az elektrolit tetején terül el, azaz nem keveredik el és megfagy. Hasonló veszéllyel számolhatunk, ha hideg akkumulátorral többször indítózunk hosszan. A nagy áram leadás során víz kiválik és felszáll, ami könnyen megfagyhat, ha ezt nem követi a motor járatása. A motor járatása, illetve a töltés megindulása előzi meg a víz kiválását, illetve az akkumulátor fagyását. (Pedig nem is Windows alatt fut ;-))) ) Maga az akkumulátor fizikai szétrepedésével nem kell számolnunk. Az elektrolit nem úgy fagy át, mint a víz jéggé, egy kásás állapotba jut, míg mínusz 67 fok körül megszilárdul.

az eredeti link:

http://www.NDS_Mondeo.hu/writing/aksi/aksi.htm /aláhúzást töröld!!!/
Köszönöm a választ!
Naplózva
Oggre
Vendég
« Új hozzászólás #14941 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 17:08:18 »

Üdv mindenkinek!

Eléggé zöld vagyok még Mondeós téren, ezért szívesen fogadnék néhány jó tanácsot hozzáértőktől.
-Az egyik hibája az hogy amíg a motorhőmérséklet nem ér el a normal szintig, az alapjárat nagyon ingadozik és sokszor leáll a motor. Meleg motor fordulatszáma stabil 800, ami szerintem nagyon kevés és nem jöttem rá hogy kell alapjáratot állítani.
-A  második kérdés nem az autó hibája hanem az én tudatlanságom. 4x4 a szekér de nem tudom hogy mikor. Állandó összkerékhajtása van vagy kapcsolható? Ugyanis a kipörgésgátló kapcsolóján kívül nem találtam más kapcsolót ami a hajtásra vonatkozik. Amennyiben állandó 4x4 gondolom csak felárért vizsgáztatják. Elromlik a hajtás ha kétkerekesként vizsgáztatják? Egyébként a többi Mondeo első vagy hátsó kerekes?
-Havas, jeges úton hogy érdemes közlekedni vele bekapcsolt kipörgésgátlóval, vagy rábízzuk magunkat az elektronikára? Majd bekapcsol ha baj van? Ja és a műszerfalon levő kapcsolóval be vagy kikapcsolom a kipörgésgátlót mert ugyebár az sem mindegy. Ha megnyomom a kapcsolót és kigyullad az égő akkor bekapcsoltam? A BMW-nél alapból kapcsolva volt és ha meg akartam faroltatni kikapcsoltam.
Most kapásból csak ennyi jutott eszembe Wink
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #14942 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 17:19:43 »

Üdv mindenkinek!

Eléggé zöld vagyok még Mondeós téren, ezért szívesen fogadnék néhány jó tanácsot hozzáértőktől.
-Az egyik hibája az hogy amíg a motorhőmérséklet nem ér el a normal szintig, az alapjárat nagyon ingadozik és sokszor leáll a motor. Meleg motor fordulatszáma stabil 800, ami szerintem nagyon kevés és nem jöttem rá hogy kell alapjáratot állítani.
-A  második kérdés nem az autó hibája hanem az én tudatlanságom. 4x4 a szekér de nem tudom hogy mikor. Állandó összkerékhajtása van vagy kapcsolható? Ugyanis a kipörgésgátló kapcsolóján kívül nem találtam más kapcsolót ami a hajtásra vonatkozik. Amennyiben állandó 4x4 gondolom csak felárért vizsgáztatják. Elromlik a hajtás ha kétkerekesként vizsgáztatják? Egyébként a többi Mondeo első vagy hátsó kerekes?
-Havas, jeges úton hogy érdemes közlekedni vele bekapcsolt kipörgésgátlóval, vagy rábízzuk magunkat az elektronikára? Majd bekapcsol ha baj van? Ja és a műszerfalon levő kapcsolóval be vagy kikapcsolom a kipörgésgátlót mert ugyebár az sem 'mindegy. Ha megnyomom a kapcsolót és kigyullad az égő akkor bekapcsoltam? A BMW-nél alapból kapcsolva volt és ha meg akartam faroltatni kikapcsoltam.
Most kapásból csak ennyi jutott eszembe Wink
Válaszaitokat előre is köszönöm!

a kozepso differencialmu 58/42 aranyban osztja szet  a nyomatekot es allandoan be van kapcsolva

vizsgan potgorgo kell a fekhatasmereshez, ha ilyen nincs, akkor le kell kotni a kardantengelyt v. lassulasmerovel fekeznek egy  hatalmasat a muhelyudvaron

a gomb benyomasaval kikapcsolod a kiporgesgatlot, de faroltatni nem fogod tudni, nem erdemes kikapcsolni, legfeljebb ha egy kicsit csapatni akarsz a hoban

a fix 4x4 majdnem potolja az osszes harombetus okossagot, ABS, ASR, ESP
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.06 hétfő, 17:26:46 írta Rob » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14943 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 17:40:05 »

a kozepso differencialmu 58/42 aranyban osztja szet  a nyomatekot es allandoan be van kapcsolva

vizsgan potgorgo kell a fekhatasmereshez, ha ilyen nincs, akkor le kell kotni a kardantengelyt v. lassulasmerovel fekeznek egy  hatalmasat a muhelyudvaron

a gomb benyomasaval kikapcsolod a kiporgesgatlot, de faroltatni nem fogod tudni, nem erdemes kikapcsolni, legfeljebb ha egy kicsit csapatni akarsz a hoban

a fix 4x4 majdnem potolja az osszes harombetus okossagot, ABS, ASR, ESP
És a kézifék mire való?Bár 4X4...
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #14944 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 18:58:52 »

És a kézifék mire való?Bár 4X4...
És akkor mi van ha 4x4? Amíg berántja a kézit, hogy megdobja a hátsóját, addig kinyomja a kuplungot, hogy ne legyen hajtás. Szerintem.

Eléggé zöld vagyok még Mondeós téren, ezért szívesen fogadnék néhány jó tanácsot hozzáértőktől.
-Az egyik hibája az hogy amíg a motorhőmérséklet nem ér el a normal szintig, az alapjárat nagyon ingadozik és sokszor leáll a motor. Meleg motor fordulatszáma stabil 800, ami szerintem nagyon kevés és nem jöttem rá hogy kell alapjáratot állítani.
...
Ugyan nem vagyok egy nagy hozzáértő, de annyit mondhatok, hogy alapjáratot nem tudsz a szó szoros és régebbi értelmében csavarhúzóval állítani. Azt a kompóter a különböző jeladók és érzékelők alapján állítja be.
A fő oldalon van egy cikk a rossz alapjáratról, ez. Olvasgasd, és lehet, hogy közelebb jutsz a hiba forrásához.
Illetve lehet, hogy nem ártana a gépnek egy újratanítás (ehhez most hirtelen nincs linkem).

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Oggre
Vendég
« Új hozzászólás #14945 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 21:57:20 »

a kozepso differencialmu 58/42 aranyban osztja szet  a nyomatekot es allandoan be van kapcsolva

vizsgan potgorgo kell a fekhatasmereshez, ha ilyen nincs, akkor le kell kotni a kardantengelyt v. lassulasmerovel fekeznek egy  hatalmasat a muhelyudvaron

a gomb benyomasaval kikapcsolod a kiporgesgatlot, de faroltatni nem fogod tudni, nem erdemes kikapcsolni, legfeljebb ha egy kicsit csapatni akarsz a hoban

a fix 4x4 majdnem potolja az osszes harombetus okossagot, ABS, ASR, ESP


Nagyon köszönöm a részletes leírást, így már minden logikus. Egyébként nem akarom faroltatni, abban már kiéltem magam Wink
Naplózva
Oggre
Vendég
« Új hozzászólás #14946 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 22:05:16 »

És akkor mi van ha 4x4? Amíg berántja a kézit, hogy megdobja a hátsóját, addig kinyomja a kuplungot, hogy ne legyen hajtás. Szerintem.
Ugyan nem vagyok egy nagy hozzáértő, de annyit mondhatok, hogy alapjáratot nem tudsz a szó szoros és régebbi értelmében csavarhúzóval állítani. Azt a kompóter a különböző jeladók és érzékelők alapján állítja be.
A fő oldalon van egy cikk a rossz alapjáratról, ez. Olvasgasd, és lehet, hogy közelebb jutsz a hiba forrásához.
Illetve lehet, hogy nem ártana a gépnek egy újratanítás (ehhez most hirtelen nincs linkem).

Sok sikert, Üdv, HegeGabi.

Köszönöm a választ!. Én is gondoltam a motorvezérlés ujratanítására, annál is inkább hogy már le volt véve az akku saruja és mivel nem a leírtak szerint volt  újra beüzemelve, valószínű hogy emiatt nincs alapjárat, hideg motornál.
Még egyszer köszi!
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #14947 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 22:46:57 »

Köszönöm a választ!. Én is gondoltam a motorvezérlés ujratanítására, annál is inkább hogy már le volt véve az akku saruja és mivel nem a leírtak szerint volt  újra beüzemelve, valószínű hogy emiatt nincs alapjárat, hideg motornál.
Még egyszer köszi!
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Motorvez%C3%A9rl%C5%91_%C3%BAjratan%C3%ADt%C3%A1sa
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Oggre
Vendég
« Új hozzászólás #14948 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 23:14:06 »


Köszönöm!
Hétvégén kipróbálom!
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #14949 Dátum: 2012.02.07 kedd, 10:01:36 »

Köszönöm!
Hétvégén kipróbálom!

ÉS a lényeg : a többi Mondeo első kerék hajtású... Cheesy
(cross-ozni pedig mindennel lehet  eplus2 )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Oldalak: 1 ... 292 293 294 295 296 297 298 [299] 300 301 302 303 304 305 306 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.