Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:22:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 294 295 296 297 298 299 300 [301] 302 303 304 305 306 307 308 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 5261624 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #15000 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 11:50:22 »

De ha bubi van bent, ki kell hogy dolgozza egy idő után nem? Bár lehet, rosszul gondolom. Egyébként szerencsére nem toronycsapágy probléma, Astor által küldött linket megnéztem,kipróbáltam az ott leírtakat, tökéletesen jók.

Amit még észrevettem, de igazán nem tudom van-e köze hozzá:
A kocsi kint áll az utcán. Ha pl. éjszaka fagypont körüli, vagy hidegebb a hőmérséklet, a fékpedál teljesen fel van keményedve. Tehát motorindítás előtt ha rálépek, nem tudom benyomni, kő kemény. Ha melegebb van, nincs ilyen gondom, indítás előtt is betudom nyomni. Tehát tavasztól őszig nncs ilyen problémám, tavaly télen vettem észre először.

Szerény véleményem szerint valahol a fékolajban lehet egy jégdugó.
Ha melegszik az idő ajánlott egy fékolaj csere.
Vagy még esetleg a fékrásegítőd van időnként lefagyva.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15001 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 13:16:57 »

10-15 perc?20-21 fok?vazze,hát az egy hűtőszekrény! wow1
Nálam két perc a meleg,5 kánikula és még akkor is 18 fokon megy.A legutolsó videón meg is kaptam a magamét érte,mert az ablakokra 20 fok ment....nekem évek óta az utcán áll minden autóm...

túloztam kicsit, hamarabb fölmelegszik, csak ha azt írom, hogy 5 perc kapok a számra, mert másnak lehet, hogy több kell. Smiley
azért ennyi, mert én mindig járatom min. 5-10 percig mielőtt elindulok, a fene sem akar hideg autóba ülni, meg a TD-k nem szeretik, ha rögtön hideg motorral megyek, mint állat... bemelegítem, majd mire a kis utcákból kiérek, addigra az olaj, váltó olaj, fékek is kiengedik a fagyot és akkor már nem kell tötyögni, hanem tolhatom a 60-70-es tempót bátran... Cheesy
a benyások hamarabb bemelegednek ezek szerint... nem véletlen, hogy az összes újabb TD gépbe van előfűtés/rásegítő fűtés/állófűtés...
meg embere válogatja, hogy mi a meleg és hideg neki... lehet, hogy neked is elég lenne az én fűtésem, csak én fagyosabb vagyok Grin
(jah, meg ez kombi, nagyobb a felfűtendő légtér)
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.12 vasárnap, 13:18:36 írta [ Error ] » Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15002 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 13:24:36 »

De ha bubi van bent, ki kell hogy dolgozza egy idő után nem? Bár lehet, rosszul gondolom. Egyébként szerencsére nem toronycsapágy probléma, Astor által küldött linket megnéztem,kipróbáltam az ott leírtakat, tökéletesen jók.

Amit még észrevettem, de igazán nem tudom van-e köze hozzá:
A kocsi kint áll az utcán. Ha pl. éjszaka fagypont körüli, vagy hidegebb a hőmérséklet, a fékpedál teljesen fel van keményedve. Tehát motorindítás előtt ha rálépek, nem tudom benyomni, kő kemény. Ha melegebb van, nincs ilyen gondom, indítás előtt is betudom nyomni. Tehát tavasztól őszig nncs ilyen problémám, tavaly télen vettem észre először.

ki nem tudja dolgozni, mert nem körkörös rendszer, hanem egyenként mennek a csövek a nyergekhez/dobokhoz legjobb tudomásom szerint...
amit írsz, az érdekes. mindenképp cseréld, vagy cseréltesd le a fékfolyadékot, lehet, hogy vizes... (vagy rossz minőségű)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15003 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 20:35:07 »

De ha bubi van bent, ki kell hogy dolgozza egy idő után nem? Bár lehet, rosszul gondolom. ...
Ahogy már írták, nem körkörös a rendszer, azért is szokták légteleníteni, mert visszafele nem megy a buborék.
És feltehetőleg nem túl friss a fékfolyadékod, ugyanis a régi fékfolyadék fel tud vizesedni, tehát valószínűleg igaz lehet, amit írtál, hogy befagy.
És ismereteim szerint illendő a fékfolyadékot 2-3 évente cserélni - nem emlékszem, Haynes mit ír (és ez nem csak a Mondeo-ra igaz).
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15004 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 20:50:05 »

Ahogy már írták, nem körkörös a rendszer, azért is szokták légteleníteni, mert visszafele nem megy a buborék.
És feltehetőleg nem túl friss a fékfolyadékod, ugyanis a régi fékfolyadék fel tud vizesedni, tehát valószínűleg igaz lehet, amit írtál, hogy befagy.
És ismereteim szerint illendő a fékfolyadékot 2-3 évente cserélni - nem emlékszem, Haynes mit ír (és ez nem csak a Mondeo-ra igaz).
A Haynes könyv szerint is min. 3 évente folyadékcsere...  eljen
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #15005 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 04:54:44 »

A Haynes könyv szerint is min. 3 évente folyadékcsere...  eljen
Őszintén,ehhez haynes se kellene....
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #15006 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 07:53:37 »

Üdv Mondeosok!

A következő két probléma megoldásához kérnék szaktanácsot, ötletet:
- alacsony fordulatszámon (2,5-3k-ig) csak langyos levegőt fúj, felette jön csak a meleg. A befújt levegő hőmérséklete azonnal megemelkedik, ha felpörgetem a motort, tehát nem arról van szó, hogy nem elég meleg a víz. Műszer szerint a víz teljesen normális hőmérsékletű, függőben áll a mutató


Ezt hívják úgy, hogy air lock. Én is csak pár hónapja találkoztam vele. Van egy kis levegő a hűtőrendszerben, amit nem tud kidolgozni a vízpumpa, mert beszorult valamelyik ki zugba a fűtőradiátorban.

Állj fel emelkedőre, padkára úgy, hogy a vízrendszer legfelső pontja a kiegyenlítőtartály legyen. Járasd 10-20 percig, teljesen melegre (ha venti kapcsol, akkor jó, de ilyen hidegben valszeg nem fog) aztán pörgesd fel 4-5x a mocit 5000rpm fölé. A vízcsövek megnyomkodását is javasolják néhány helyen.

Ha jól csinálod, akkor buggy-buggy és kijön egy-két bubi a kiegyenlítőből. 
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #15007 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 08:26:09 »

Ezt hívják úgy, hogy air lock. Én is csak pár hónapja találkoztam vele. Van egy kis levegő a hűtőrendszerben, amit nem tud kidolgozni a vízpumpa, mert beszorult valamelyik ki zugba a fűtőradiátorban.

Állj fel emelkedőre, padkára úgy, hogy a vízrendszer legfelső pontja a kiegyenlítőtartály legyen. Járasd 10-20 percig, teljesen melegre (ha venti kapcsol, akkor jó, de ilyen hidegben valszeg nem fog) aztán pörgesd fel 4-5x a mocit 5000rpm fölé. A vízcsövek megnyomkodását is javasolják néhány helyen.

Ha jól csinálod, akkor buggy-buggy és kijön egy-két bubi a kiegyenlítőből. 
nem egyszerűbb kitekerni a két tartócsavart és megemelni a tartályt?Bár ha nincs dugókulcs...
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #15008 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 08:30:09 »

nem egyszerűbb kitekerni a két tartócsavart és megemelni a tartályt?Bár ha nincs dugókulcs...
nem az a lényeg, hogy a tartály legyen magasan, hanem hogy ferdén álljon az autó
hiába emeled fel a tartályt, ha a kocsi többi része ugyanúgy áll, kidolgozná egyébként is
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #15009 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 08:50:07 »

nem az a lényeg, hogy a tartály legyen magasan, hanem hogy ferdén álljon az autó
hiába emeled fel a tartályt, ha a kocsi többi része ugyanúgy áll, kidolgozná egyébként is
Érdekes.Én még úgy tanultam,hogy a levegő mindig a legmagasabb pont felé megy.Bár itt a nagy lyuk legalján a garázs előtt kicsit lejt a placc a csatornanyílás felé.Lehet,vízcserekor mindig kidolgozza a levegőt?MErt általában úgy állok,hogy az autó segge néz a csatorna felé (a lavór mellé folyó víz legalább oda folyjon...)
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.13 hétfő, 08:52:04 írta misi107 » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #15010 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 11:35:48 »

Érdekes.Én még úgy tanultam,hogy a levegő mindig a legmagasabb pont felé megy.Bár itt a nagy lyuk legalján a garázs előtt kicsit lejt a placc a csatornanyílás felé.Lehet,vízcserekor mindig kidolgozza a levegőt?MErt általában úgy állok,hogy az autó segge néz a csatorna felé (a lavór mellé folyó víz legalább oda folyjon...)
ez így van. de a búvárharang éppen ezért működött, mert megszorult a harangban. ebben a rendszerben is meg tud szorulni, mert egy viszonylag kis átmérőjű hurok van a fűtőradiátornál, ami nem tudja "kisodorni" a bubit. legalább is nem minden esetben. ezért nem árt neki segíteni...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15011 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 21:02:40 »

Őszintén,ehhez haynes se kellene....

nem mindenki fogyasztott el már 3 Mondit...  eplus2
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15012 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 21:15:29 »

nem mindenki fogyasztott el már 3 Mondit...  eplus2
A fékfolyadék cserés tény nem csak Mondeora vonatkozik, hanem minden gépjárműre.
Az újakra is.
Szerintem.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15013 Dátum: 2012.02.14 kedd, 05:02:26 »

A fékfolyadék cserés tény nem csak Mondeora vonatkozik, hanem minden gépjárműre.
Az újakra is.
Szerintem.

Persze, bár szerintem az emberek 90%-a nem cserél fékfolyadékot addig amíg nem szerelik a féket, vagy hasonló... legalábbis az ismerőseim körében tuti, hogy az összes kocsi a gyári, vagy 6-8 éves fékfolyadékkal dolgozik... Sad (lehet rajta spórólni, bár nem egy nagy összeg, meg épp ezen nem kéne...)
Magyar hozzáállás: - Jó az még...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #15014 Dátum: 2012.02.14 kedd, 07:18:39 »

Persze, bár szerintem az emberek 90%-a nem cserél fékfolyadékot addig amíg nem szerelik a féket, vagy hasonló... legalábbis az ismerőseim körében tuti, hogy az összes kocsi a gyári, vagy 6-8 éves fékfolyadékkal dolgozik... Sad (lehet rajta spórólni, bár nem egy nagy összeg, meg épp ezen nem kéne...)
Magyar hozzáállás: - Jó az még...

Sziasztok! Jutott eszembe a folyadékról: Egyrészt cseréltettem tavaly, másrészt most a fékcsőcserénél mondtam a szerelőnek, rakjon bele újat... Remélem rakott.....
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #15015 Dátum: 2012.02.14 kedd, 09:12:35 »

nem mindenki fogyasztott el már 3 Mondit...  eplus2
Annak semmi köze ahhoz,hogy az ember rászánjon 3e forintot egy flakon fékfolyadékra meg a havernak egy sörre,hogy jöjjön a pedált taposni (oké,a 10-es kulcs is legyen még plusz egy ezres...) Akinek nem ér meg ennyit a saját,a családja (kutyája,macskája,qrvája stb...) és mások élete,annak a kormányrúd álljon ki a háta közepéből.És mennyien vannak ilyenek!Költenek tizenezreket homasitás xarokra,extra felnire,de a fék,az jó lesz még...ha elment 100e-t elmegy mégegyszer annyit...
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #15016 Dátum: 2012.02.14 kedd, 16:12:08 »

Az én fékfolyadékom fogy, kb. három-négy hónap alatt egy üveggel. így viszont nincs gond a minőségével.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #15017 Dátum: 2012.02.14 kedd, 16:13:16 »

Az én fékfolyadékom fogy, kb. három-négy hónap alatt egy üveggel. így viszont nincs gond a minőségével.
így viszont nem közlekednék vele... szomoru1
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #15018 Dátum: 2012.02.14 kedd, 16:27:15 »

így viszont nem közlekednék vele... szomoru1

De szivárgást eddig sehol sem találtam.
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15019 Dátum: 2012.02.14 kedd, 17:03:27 »

De szivárgást eddig sehol sem találtam.

Anyag el nem vész.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #15020 Dátum: 2012.02.14 kedd, 17:06:38 »

Anyag el nem vész.
ennyi... nemtudom
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #15021 Dátum: 2012.02.14 kedd, 17:21:48 »

Anyag el nem vész.

vedd le a hátsó kereket és nézz rá a munkahengerre ott szeret szökni az olaj
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #15022 Dátum: 2012.02.14 kedd, 18:21:53 »

Az én fékfolyadékom fogy, kb. három-négy hónap alatt egy üveggel. így viszont nincs gond a minőségével.
hidraulikus a kinyomód?ha szétkopik,ott villámgyorsan el tud szivárogni.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15023 Dátum: 2012.02.14 kedd, 18:38:31 »

Annak semmi köze ahhoz,hogy az ember rászánjon 3e forintot egy flakon fékfolyadékra meg a havernak egy sörre,hogy jöjjön a pedált taposni (oké,a 10-es kulcs is legyen még plusz egy ezres...) Akinek nem ér meg ennyit a saját,a családja (kutyája,macskája,qrvája stb...) és mások élete,annak a kormányrúd álljon ki a háta közepéből.És mennyien vannak ilyenek!Költenek tizenezreket homasitás xarokra,extra felnire,de a fék,az jó lesz még...ha elment 100e-t elmegy mégegyszer annyit...

Ezt mondom én is... fontosabb a pirosra kenni a fékdobot... (a nyerget azért nem mondom, mert az nekem is színes... Cheesy de a fékfolyadék, meg úgy unblock minden kopó, fogyó alkatrész után)
Először legyen üzemképes, biztonságos az autó, utána jöhetnek a módosítások (én preferálom a futóművel kezdést), majd a végén a bólogatós kutya... Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #15024 Dátum: 2012.02.14 kedd, 18:48:47 »

A két-három évenkénti fékolaj cserét a megszokás mondatja, vagy van valami indok is?

Ha jól tudom, azért kell fékolajat cserélni, mert a forráspontja lecsökken egy bizonyos fok (tán 180 fok C) alá.
Ha a fékolaj forráspontja 220 fok C és 4 éves akkor is kell cserélni? Van más kritérium is amit figyelembe kell venni a cseréhez?
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #15025 Dátum: 2012.02.14 kedd, 19:08:11 »

hidraulikus a kinyomód?ha szétkopik,ott villámgyorsan el tud szivárogni.

Hidraulikus a kuplung, az nemrég volt cserélve, öt éve, de nem sokat ment az autó.  vigyor3
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15026 Dátum: 2012.02.14 kedd, 22:46:20 »

A két-három évenkénti fékolaj cserét a megszokás mondatja, vagy van valami indok is?

Ha jól tudom, azért kell fékolajat cserélni, mert a forráspontja lecsökken egy bizonyos fok (tán 180 fok C) alá.
Ha a fékolaj forráspontja 220 fok C és 4 éves akkor is kell cserélni? Van más kritérium is amit figyelembe kell venni a cseréhez?
Idézetek:
"Először is nem fékolaj mint azt sokan mondják, ugyanis a fékfolyadék egy higroszkópikus anyag tehát magába szívja a vizet, mi meg szívjuk a fogunkat, hogy már megint berohadt a munkahenger." Innen.
"...a fékfolyadék víztartalma elérte a kétszázalékos értéket, tehát ideje lecserélni. Miért fontos ez? Azért, mert a fékfolyadék innentől fokozottan hajlamos a gőzképződésre (a gőz pedig összenyomható, ezért, ha megmelegszik a fék, a padlóra koppanhat a pedál), és leromlott a kenőképessége, ami sem a munkahengereknek, sem az ESP-szivattyúnak nem tesz jót." Innen.
"A fékolajnak van egy olyan tulajdonsága, hogy szereti magába szívni a nedvességet.A folyamatos felmelegedés lehűlés a féknyergeken át minimális pára képződik ami elősegíti az olaj romlását. Két évente az olajcsere feltétlen szükséges. !!! Amikor az olaj felvesz némi nedvességet az negatív irányba befolyásolja az olaj forráspontját,mivel nagyon kevés olaj van a fékrendszerbe így az hamar át is melegszik." Innen.

Vizesedik, és mint ahogy BluElite írja, megfagy, pl.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.14 kedd, 22:48:25 írta HegeGabi » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #15027 Dátum: 2012.02.14 kedd, 22:49:06 »

Idézetek:
"Először is nem fékolaj mint azt sokan mondják, ugyanis a fékfolyadék egy higroszkópikus anyag tehát magába szívja a vizet, mi meg szívjuk a fogunkat, hogy már megint berohadt a munkahenger." Innen.
"...a fékfolyadék víztartalma elérte a kétszázalékos értéket, tehát ideje lecserélni. Miért fontos ez? Azért, mert a fékfolyadék innentől fokozottan hajlamos a gőzképződésre (a gőz pedig összenyomható, ezért, ha megmelegszik a fék, a padlóra koppanhat a pedál), és leromlott a kenőképessége, ami sem a munkahengereknek, sem az ESP-szivattyúnak nem tesz jót." Innen.
"A fékolajnak van egy olyan tulajdonsága, hogy szereti magába szívni a nedvességet.A folyamatos felmelegedés lehűlés a féknyergeken át minimális pára képződik ami elősegíti az olaj romlását. Két évente az olajcsere feltétlen szükséges. !!! Amikor az olaj felvesz némi nedvességet az negatív irányba befolyásolja az olaj forráspontját,mivel nagyon kevés olaj van a fékrendszerbe így az hamar át is melegszik." Innen.

Vizesedik, és mint ahogy már nem is látom kinek, megfagy, pl.
de jó, hogy vagy! legalább nem nekem kellett ezt ismét leírni.
már nekiálltam, de ilyen frappánsan nem tudtam volna most összefoglalni. taps
 worship worship worship
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #15028 Dátum: 2012.02.15 szerda, 11:35:26 »

Sziasztok!

Lehet hogy nem fejeztem ki magam jól. Kétféle problémám van. Az egyik, hogy erőteljes fékezéskor (amikor úgy odaparkettázok neki) balra húz a gép. Nyáron is így volt, de alig észrevehetően.
A másik, hogy nagy hidegben, indítás előtt (egy éjszakai állás után) kőkemény a pedál. Amint indítok, rendben van, abban a pillanatban benyomható. Lehet hogy tényleg valami rásegítős probléma inkább. A betétek tavalyiak, elméletileg akkor volt cserélve,, most első fékcsövek cserélve, és elméletileg a j.e. féknél valami mást is javított a szerelő, meg mondtam neki az ismételt fékolaj cserét. Megvan a számla elő kerestem, fel is számolta, bár ez nem jelent sokat. A héten nem közlekedek a géppel, jövő héten elviszem máshoz, és addig nem hozom vissza amíg nem jó. Ahogy Misi207 is írta, nem játszunk a saját és mások életével..

Tisztelettel: BluElite
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #15029 Dátum: 2012.02.15 szerda, 11:38:39 »

Sziasztok!

Egy kérdés! Vennék egyik Fórumtárstól egy bontott fűtő radiátort. Ki van bontva az autóból, de még benne van a fekete dobozában. Valaki tudna tippet adni, hogy kell belőle épségben kiszedni a bekötő csöveivel együtt? Sajnos én nem láttam, mert nem lakunk közel egymáshoz, de sokat segítenétek ha tudnátok tippet adni.

Köszönettel: BluElite
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15030 Dátum: 2012.02.15 szerda, 11:45:32 »

Lehet hogy nem fejeztem ki magam jól. Kétféle problémám van. Az egyik, hogy erőteljes fékezéskor (amikor úgy odaparkettázok neki) balra húz a gép. Nyáron is így volt, de alig észrevehetően.
A másik, hogy nagy hidegben, indítás előtt (egy éjszakai állás után) kőkemény a pedál. Amint indítok, rendben van, abban a pillanatban benyomható. Lehet hogy tényleg valami rásegítős probléma inkább. ...
A két dolog össze is függhet. Padlóféknél a bal oldali rendesen benyomódik, fogja a fék a kereket, ezért elhúz balra, mert a jobb oldalinak a csőrendszere levegős, ezért nem ad át akkora fékerőt a pofáknak. De mindez csak egy laikus gondolatmenete.
Ehhez az "indítás után egyből benyomható" dologhoz viszont nem tudok mit szólni.

Misi pedig 107, nem 207. Grin
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #15031 Dátum: 2012.02.15 szerda, 12:55:36 »

Misi pedig 107, nem 207. Grin

Tudom.. Jogos az észrevétel, elnézést kérek. Gyorsan gépelek, sajnos sokszor okozok sajtóhibát.

Tisztelettel: BluElite
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #15032 Dátum: 2012.02.15 szerda, 19:15:49 »

Idézetek:
"Először is nem fékolaj mint azt sokan mondják, ugyanis a fékfolyadék egy higroszkópikus anyag tehát magába szívja a vizet, mi meg szívjuk a fogunkat, hogy már megint berohadt a munkahenger." Innen.
"...a fékfolyadék víztartalma elérte a kétszázalékos értéket, tehát ideje lecserélni. Miért fontos ez? Azért, mert a fékfolyadék innentől fokozottan hajlamos a gőzképződésre (a gőz pedig összenyomható, ezért, ha megmelegszik a fék, a padlóra koppanhat a pedál), és leromlott a kenőképessége, ami sem a munkahengereknek, sem az ESP-szivattyúnak nem tesz jót." Innen.
"A fékolajnak van egy olyan tulajdonsága, hogy szereti magába szívni a nedvességet.A folyamatos felmelegedés lehűlés a féknyergeken át minimális pára képződik ami elősegíti az olaj romlását. Két évente az olajcsere feltétlen szükséges. !!! Amikor az olaj felvesz némi nedvességet az negatív irányba befolyásolja az olaj forráspontját,mivel nagyon kevés olaj van a fékrendszerbe így az hamar át is melegszik." Innen.

Vizesedik, és mint ahogy BluElite írja, megfagy, pl.

Eddig annyit tudtam a "fékolajról" hogy ez az egyik legjobb festékmaró folyadék,  nyes meg ha kocsimosáskor fehér habszerűség folyik a kerék mögül akkor az fékhenger cserét jelent.
A Gabi fiú nagyon ügyesen összeszedte az infókat.  vigyor3
Köszönet érte.  taps
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #15033 Dátum: 2012.02.15 szerda, 19:24:30 »

Hidraulikus a kuplung, az nemrég volt cserélve, öt éve, de nem sokat ment az autó.  vigyor3
Az egy dolog.De ahhoz megy cső is és nekem például volt már az is szétcsúszva.A másik dolog,hogy az,hogy évente mennyit mész nem feltétele annak,hogy az adott alkatrész mennyit bír.Nekem például az ősszel lett cserélve a kuplungom,de valami oknál fogva tavasszal megint új tárcsa fog kelleni... eplus2
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15034 Dátum: 2012.02.15 szerda, 19:49:07 »

Srácok, az jutott eszembe, hogy még sohasem hallottam még bekapcsolni a hűtő ventillátort a kocsiban.. Cheesy Illetve, de akkor amikor a hibakódokat kiolvastam.. Aztán se dugóba, sehol.. Ez mit jelenthet? Cheesy
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #15035 Dátum: 2012.02.15 szerda, 19:52:34 »

Srácok, az jutott eszembe, hogy még sohasem hallottam még bekapcsolni a hűtő ventillátort a kocsiban.. Cheesy Illetve, de akkor amikor a hibakódokat kiolvastam.. Aztán se dugóba, sehol.. Ez mit jelenthet? Cheesy

nem melegszik túl a gép  Wink

Nálam ha a mutató eléri a pirosat, akkor indul be a második fokozat, jól hallhatóan, nyáron, dugóban... Az első, laza fokozat valamivel alatta, de azt nem lehet hallani, csak a múltkor megfigyeltem hogy elindult a venti.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15036 Dátum: 2012.02.15 szerda, 20:26:06 »

Srácok, az jutott eszembe, hogy még sohasem hallottam még bekapcsolni a hűtő ventillátort a kocsiban.. Cheesy Illetve, de akkor amikor a hibakódokat kiolvastam.. Aztán se dugóba, sehol.. Ez mit jelenthet? Cheesy
Én sem hallom, csak látom. Ha a hőfok mutató túlér a 'L' betűn akkor elkezd visszafelé menni, majd idővel megint felfele. Ez leginkább melegben, dugóban állva figyelhető meg.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #15037 Dátum: 2012.02.15 szerda, 20:46:56 »

Idézetek:
"Először .........................
...................... át is melegszik.
" Innen.
Kimerítő és alapos. Köszönöm.  taps

Ahogy melegszik az idő máris cserélem, most harmadik éves. Tavaly nyáron, átnézettem a gépet, akkor még rendben volt.
Naplózva
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #15038 Dátum: 2012.02.15 szerda, 22:14:44 »

Sziasztok!

'96-os, 5 ajtós mondeom van. Pár napja van nálam az autó, ezért minden újdonság nekem. Próbáltam a hátsó ablakmosót, hogy hogyan működik, és azt tapasztaltam, hogy hallottam a motor hangját, és hallottam a víz folyását, aztán megjelent a víz is. Csak nem ott, ahol kéne. A jobb hátsó ajtó mögött, a tetőkárpiton keresztül szépen csöpögött be a víz a hátsó ülésre. A kérdésem az, hogy ennél a típusnál mennyire van elrejtve a vezeték, mennyire kell szétrobbantani a tetejét ahhoz, hogy az ember hozzáférjen a hibához.
Köszi
Üdv
Tomi   
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #15039 Dátum: 2012.02.15 szerda, 22:44:15 »

Sziasztok!

'96-os, 5 ajtós mondeom van. Pár napja van nálam az autó, ezért minden újdonság nekem. Próbáltam a hátsó ablakmosót, hogy hogyan működik, és azt tapasztaltam, hogy hallottam a motor hangját, és hallottam a víz folyását, aztán megjelent a víz is. Csak nem ott, ahol kéne. A jobb hátsó ajtó mögött, a tetőkárpiton keresztül szépen csöpögött be a víz a hátsó ülésre. A kérdésem az, hogy ennél a típusnál mennyire van elrejtve a vezeték, mennyire kell szétrobbantani a tetejét ahhoz, hogy az ember hozzáférjen a hibához.
Köszi
Üdv
Tomi   
toldva van a víz cső. a tetőmerevítésen van patent, amibe bele van pattintva. ha a kapaszkodót és a kédereket lehúzod, hozzáférsz. annyit enged a tetőkárpit.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15040 Dátum: 2012.02.15 szerda, 22:45:59 »

Sziasztok!

'96-os, 5 ajtós mondeom van. Pár napja van nálam az autó, ezért minden újdonság nekem. Próbáltam a hátsó ablakmosót, hogy hogyan működik, és azt tapasztaltam, hogy hallottam a motor hangját, és hallottam a víz folyását, aztán megjelent a víz is. Csak nem ott, ahol kéne. A jobb hátsó ajtó mögött, a tetőkárpiton keresztül szépen csöpögött be a víz a hátsó ülésre. A kérdésem az, hogy ennél a típusnál mennyire van elrejtve a vezeték, mennyire kell szétrobbantani a tetejét ahhoz, hogy az ember hozzáférjen a hibához.
Köszi
Üdv
Tomi   

Szia !

Ahol folyik, ott van toldva a két vékony műanyag cső, egy vaskosabb, erősebb gumicsővel. Nyilván kirúgta a műanyag cső magát a helyéről. Ha ügyes kezeid vannak, akkor elég a kapaszkodót, az ajtó gumikéderét (úgy a kocsi feléig), ill. a B oszlop és a C oszlop műanyagjait levenni (esetleg csak kipattintani), hogy a tetőkárpitot le tudd kicsit húzni és a kezed beférjen a tető és a kárpit közé, hogy össze tudd dugni a csöveket.
Arra vigyázz, hogy -bár a Mondeo-k tetőkárpit hordozó papírja nagyon jó- maga a tetőkárpit törékeny! Ha egyszer komolyabban megtörik valahol, akkor annak nyoma marad.
Legbiztosabb megoldásként a kárpit leszedését javasolom, nem nagy meló az sem. Ill. akkor jól hozzáférsz a csövekhez és pl. húzhatsz az egész toldásra zsugorcsövet, vagy pillanatragaszóval rögzítheted a műanyag csöveket a gumicsőbe, esetleg lecserélheted a gumicsövet egy jóval hosszabbra és biztosíthatod gyorsszorítóval/bilinccsel a két végén. (ez tervezési hiba lehet, mert magam is 2x dugtam össze, de harmadjára már biztosabbra mentem, a leírtakat elvégezve) Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15041 Dátum: 2012.02.15 szerda, 22:47:47 »

toldva van a víz cső. a tetőmerevítésen van patent, amibe bele van pattintva. ha a kapaszkodót és a kédereket lehúzod, hozzáférsz. annyit enged a tetőkárpit.

nálam a patentból is ki volt ugrasztva... valaki szvsz már "javította"...  szomoru1
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #15042 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 07:46:51 »

Megjött az új váltó-kézifékszoknya ...(ha érdekel valakit tudok fényképet csinálni)

Olyan kérdésem lenne ,hogy a kéziféknél hogyan tudom kicserélni a szoknyát..Mit kell levennem ?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #15043 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 09:40:18 »

Megjött az új váltó-kézifékszoknya ...(ha érdekel valakit tudok fényképet csinálni)

Olyan kérdésem lenne ,hogy a kéziféknél hogyan tudom kicserélni a szoknyát..Mit kell levennem ?
Én nemrég cseréltem..csak a saját verziómat tudom leírni,ami nem egyszerű,de meglehetősen roncsolásmentes...könyöklő kivesz.A kézifékszoknya tartókerete konzolokra van ráolvasztva 6 helyen (vagy 5? mindegy...) + alakban.Én azokat a dremelhez kapott gömb alakú gravírozó fejekkel szépen kikoptattam és így egyszerűen lejött (azért nem fúróval,mert ha belekap a műanyagba akkor szétrepeszt mindent,szerintem) Ezt megcsináltam mindegyiknél és szépen kijött a helyéről.A kereten a pöckökből kitakaritottam a selejtet,a kapcsokat kiszedtemrégi bőr le,új fel,a pöckök helyén pengével bevágtam a (mű)bőrt kapcsokat visszaraktam.Ezután az összes konzolt bekentem kétkomponenses ragaccsal és szépen egyenként visszaragasztottam.Pepecs meló,de  megéri,mert így nem folyt meg a ragasztó és erősebb mint a pillanatragasztó bár tovább tart megcsinálni.Utána könyöklő vissza és annyi.Ha megvárod rendesen a ragasztó száradási idejét,akkor az 500 kg/ccm szakítóerő bírni fogja,amíg addig feszegeted,hogy a helyére kerüljön...
Naplózva
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #15044 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 09:45:59 »

Én nemrég cseréltem..csak a saját verziómat tudom leírni,ami nem egyszerű,de meglehetősen roncsolásmentes...könyöklő kivesz.A kézifékszoknya tartókerete konzolokra van ráolvasztva 6 helyen (vagy 5? mindegy...) + alakban.Én azokat a dremelhez kapott gömb alakú gravírozó fejekkel szépen kikoptattam és így egyszerűen lejött (azért nem fúróval,mert ha belekap a műanyagba akkor szétrepeszt mindent,szerintem) Ezt megcsináltam mindegyiknél és szépen kijött a helyéről.A kereten a pöckökből kitakaritottam a selejtet,a kapcsokat kiszedtemrégi bőr le,új fel,a pöckök helyén pengével bevágtam a (mű)bőrt kapcsokat visszaraktam.Ezután az összes konzolt bekentem kétkomponenses ragaccsal és szépen egyenként visszaragasztottam.Pepecs meló,de  megéri,mert így nem folyt meg a ragasztó és erősebb mint a pillanatragasztó bár tovább tart megcsinálni.Utána könyöklő vissza és annyi.Ha megvárod rendesen a ragasztó száradási idejét,akkor az 500 kg/ccm szakítóerő bírni fogja,amíg addig feszegeted,hogy a helyére kerüljön...

Akkor kikell vennem a könyöklőt ...nincs valami burkolat rajta amit lelehet pattintani?
Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #15045 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 09:50:36 »

sziasztok hol lehet rendelni ilyen váltó-kézifékszoknyát?
Naplózva
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #15046 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 09:53:58 »

sziasztok hol lehet rendelni ilyen váltó-kézifékszoknyát?

Én egyik ismerősömtől vettem ...ö vaterán is árulja ...


0670/2309732
Jani...
Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #15047 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 10:50:22 »

köszönöm, hivom nemsoká szerintem
Naplózva
tomi781107
Vendég
« Új hozzászólás #15048 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 13:21:26 »

nálam a patentból is ki volt ugrasztva... valaki szvsz már "javította"...  szomoru1
Köszönöm a válaszokat, nemsokára neki is esek
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15049 Dátum: 2012.02.16 csütörtök, 15:48:13 »

Én sem hallom, csak látom. Ha a hőfok mutató túlér a 'L' betűn akkor elkezd visszafelé menni, majd idővel megint felfele. Ez leginkább melegben, dugóban állva figyelhető meg.

Nekem nem jó az a rész gondolom, mert amióta nálam van a kocsi egyszer elment a mutató N betűig, aztán mintha kővel dobták volna le visszaesett teljesen.. Cheesy
Naplózva
Oldalak: 1 ... 294 295 296 297 298 299 300 [301] 302 303 304 305 306 307 308 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.05 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.