Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:38:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 219 220 221 222 223 224 225 [226] 227 228 229 230 231 232 233 ... 247   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Optikai tuning  (Megtekintve 3601742 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #11250 Dátum: 2012.12.05 szerda, 19:53:04 »

Ez a ZETEC S vagy az RS, mikor hogy van kiírva, a kettő közül nemtudom hogy pontosan melyik  vigyor3
az RS az ez. ez se olyan emberűzően csúnya  nyes vigyor3
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11251 Dátum: 2012.12.05 szerda, 19:53:36 »

Ez a ZETEC S vagy az RS, mikor hogy van kiírva, a kettő közül nemtudom hogy pontosan melyik  vigyor3

Nagyon tetszik ez a fajta felni!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #11252 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:05:01 »

Nagyon tetszik ez a fajta felni!

Nekem egy kicsit már pornókönigwagen beütése van Smiley  Jó nagy, dögnehéz tányér, győzd fizetni rá a gumikat.
Ami az itthon még használható gyári felnik közül bejön az ez itt:  http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=pFq-cjCJ0UA#t=8s.
Minimál skandináv design...csak ritka mint a fehér holló.

A kocsi pont olyan mint az enyém, fekete, 5 ajtós, chippel .. már csak a felniket kéne valahogy átvarázsolni. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.05 szerda, 20:06:54 írta Victore » Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11253 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:09:42 »

Nekem egy kicsit már pornókönigwagen beütése van Smiley  Jó nagy, dögnehéz tányér, győzd fizetni rá a gumikat.
Ami az itthon még használható gyári felnik közül bejön az ez itt:  http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=pFq-cjCJ0UA#t=8s.
Minimál skandináv design...csak ritka mint a fehér holló.

A kocsi pont olyan mint az enyém, fekete, 5 ajtós, chippel .. már csak a felniket kéne valahogy átvarázsolni. Smiley
pont az teccik, h komoly.
nem sokkal több ám a 17-hez képest rá a gumi, de sokkal nagyobbat mutat.   én már bánom, h nem 18-ast vettem tavaly.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11254 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:11:55 »

pont az teccik, h komoly.
nem sokkal több ám a 17-hez képest rá a gumi, de sokkal nagyobbat mutat.   én már bánom, h nem 18-ast vettem tavaly.
Én tavasszal veszek valami 8"széles 16-17es felnit és leütetem! Nekem igazából nem az tetszik ha nagyon nagy a felni és nagyon peres a gumi, inkább az a szép ha széles!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11255 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:16:26 »

Én tavasszal veszek valami 8"széles 16-17es felnit és leütetem! Nekem igazából nem az tetszik ha nagyon nagy a felni és nagyon peres a gumi, inkább az a szép ha széles!
ne vegyél 8" széleset, túl széles,  felesleges is. nekem 8"-as, de mégeccer nem vennék.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11256 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:21:05 »

ne vegyél 8" széleset, túl széles,  felesleges is. nekem 8"-as, de mégeccer nem vennék.
nagyon megvezeti a nyomvályú? vagy miért nem vennél?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #11257 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:41:03 »

az RS az ez. ez se olyan emberűzően csúnya  nyes vigyor3
[img]http://j-w-racing.co.uk/shopimages/products/thumbnails/Ford-Focus-RS-Revealed-Wheel.jpg[/img

De nem üti a Ronal LZ-t. Az RS "csak" letisztultan egyszerű, de az LZ meg klasszikusan szép:

http://www.vannehaku.fi/site_media/pictures/large/19081_0.jpg

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.05 szerda, 20:45:19 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11258 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:44:54 »

nagyon megvezeti a nyomvályú? vagy miért nem vennél?
vályú is viszi, fogja is a kocsit. a 225-ös gumi 235 széles mert széthúzza a felni.  De 16-ost se tennék rá, az meg elveszik alatta.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11259 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:46:10 »

vályú is viszi, fogja is a kocsit. a 225-ös gumi 235 széles mert széthúzza a felni.
na mondjuk az igaz hogy a téli 205-el jobban megy mint a nyári 225-el...majd meglátom, de azért 225alatt csak fél az ember hogy kevés a tapadás!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #11260 Dátum: 2012.12.05 szerda, 20:49:13 »

De nem üti a Ronal LZ-t. Az RS "csak" letisztultan egyszerű, de az LZ meg klasszikusan szép:

http://www.vannehaku.fi/site_media/pictures/large/19081_0.jpg

AndyA
kinek a pap, kinek a paplan. nekem a Zetec és az 5Y felni a verhetetlen.  smile
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11261 Dátum: 2012.12.05 szerda, 21:00:33 »

na mondjuk az igaz hogy a téli 205-el jobban megy mint a nyári 225-el...majd meglátom, de azért 225alatt csak fél az ember hogy kevés a tapadás!
á, tapad a 205-ös is eleget.  nem pályázni jársz vele, vagy hegyen versenyezni.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #11262 Dátum: 2012.12.05 szerda, 21:14:36 »

kinek a pap, kinek a paplan. nekem a Zetec és az 5Y felni a verhetetlen.  smile

...a pap lánya. És ez nem hülyeség, láttam már pár olyat anno hátizsákos tursitaként ifjúkoromban, hogy csak a nyálam csorgott. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11263 Dátum: 2012.12.05 szerda, 21:15:31 »

na mondjuk az igaz hogy a téli 205-el jobban megy mint a nyári 225-el...majd meglátom, de azért 225alatt csak fél az ember hogy kevés a tapadás!
az nem a gumiméret miatt megy jobban.

egyszerűen télen hidegebb a levegő, több üzemanyagot tud hozzá adni, többüzemany=több ló Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11264 Dátum: 2012.12.05 szerda, 21:21:08 »

az nem a gumiméret miatt megy jobban.

egyszerűen télen hidegebb a levegő, több üzemanyagot tud hozzá adni, többüzemany=több ló Wink
dehogy.  mikor tavasszal felvan téve a nyári, akkor is egyből érezni, h nem megy úgy mint a télikkel.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #11265 Dátum: 2012.12.05 szerda, 21:24:52 »

...a pap lánya. És ez nem hülyeség, láttam már pár olyat anno hátizsákos tursitaként ifjúkoromban, hogy csak a nyálam csorgott. Smiley

AndyA
viszont azok házasságig érinthetetlenek  nyes nyes
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11266 Dátum: 2012.12.05 szerda, 21:37:08 »

dehogy.  mikor tavasszal felvan téve a nyári, akkor is egyből érezni, h nem megy úgy mint a télikkel.
akkor olvass utána nyugodtan wave

nekem ugyan úgy megy 40°c-ban a 205/55/16 télivel, mint a 225/45/17 nyárival
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11267 Dátum: 2012.12.05 szerda, 21:45:55 »

akkor olvass utána nyugodtan wave

nekem ugyan úgy megy 40°c-ban a 205/55/16 télivel, mint a 225/45/17 nyárival
tudom, h hideg levegőből több fér, azért fújják halonnal a kúlert gyorsulásokon.   de nagyon észrevenni a nyárikat.  Lehet nekem túl nehezek a felnik, és nem is a szélességgel van a baj.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #11268 Dátum: 2012.12.05 szerda, 23:19:09 »

ne vegyél 8" széleset, túl széles,  felesleges is. nekem 8"-as, de mégeccer nem vennék.

mi bajod vele? nekem 8" ET35 225/45r17 és szeritem istenkirály...rossz úton üt az igaz, de nem annyit mint a 18-as...na azt soha többet.
Bár énis árulom meg nemis...de leginkább nem tudom mit akarok... eplus2
R16 meg ilyen nagypapás műsor...menjünk azt jóvan.. eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.05 szerda, 23:20:47 írta Bunyek » Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #11269 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 11:32:33 »

lakk fekete fóliával simán megoldható

Van valakinek esetleg ebből egy maradék darab? Csak a váltó konzol tetejére elég legyen, egy 300x300 mm-es db.
Ne vegyek már 1 egész négyzetmétert  szomoru1
Valami hasonló is jó, ha nagyon minimális mintája van, csak fekete legyen, vagy nagyon-nagyon sötét szürke.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.06 csütörtök, 11:51:13 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11270 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 19:27:49 »

mi bajod vele? nekem 8" ET35 225/45r17 és szeritem istenkirály...rossz úton üt az igaz, de nem annyit mint a 18-as...na azt soha többet.
Bár énis árulom meg nemis...de leginkább nem tudom mit akarok... eplus2
R16 meg ilyen nagypapás műsor...menjünk azt jóvan.. eplus2

jó úton semmi, mert le se lehet lükni az útról  hehe   csak nemsok jó út van.   a 16-os annak jó aki nem akar már zötykölődni,  40-50 ezrenként  120-150 ezerért gumit venni...  lassan elgondolkodok rajta én is.       Te mennyit mész el velük?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #11271 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 19:39:53 »

jó úton semmi, mert le se lehet lükni az útról  hehe   csak nemsok jó út van.   a 16-os annak jó aki nem akar már zötykölődni,  40-50 ezrenként  120-150 ezerért gumit venni...  lassan elgondolkodok rajta én is.       Te mennyit mész el velük?

Hát ez nem mérvadó mert gyakorlatilag minden évben felniket meg gumikat cserélek... eplus2 16,17,18-as szórásban épp mi van jópénzért.
Bár ez most nagyon bejön minden téren,méret,optika,stb...lehet veszek 2 gumit..mert a nyár végére lement jelre a két pirelli p zero rosso... szomoru1 másik 2 még jó...
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.06 csütörtök, 19:41:55 írta Bunyek » Naplózva
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11272 Dátum: 2012.12.08 szombat, 12:02:29 »

Sziasztok! Használ valaki plazma számlapot? Ha igen, akkor a fényerő milyen? Mert a képeken korrekt, de arra vagyok kíváncsi, hogy érdemes-e pénzt áldozni rá.

Esetleg ennél olcsóbb forrást tud-e valaki?
http://www.ebay.com/itm/FORD-MONDEO-MK3-DIESEL-SPEEDO-PLASMA-GLOW-WHITE-DIAL-KIT-/290784824158?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43b4204b5e

Köszi!
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #11273 Dátum: 2012.12.08 szombat, 20:41:10 »

na mondjuk az igaz hogy a téli 205-el jobban megy mint a nyári 225-el...majd meglátom, de azért 225alatt csak fél az ember hogy kevés a tapadás!

megint újraírjuk a fizikát? a tapadás nem nő a futófelület nagyságával egyenes arányban... inkább nézd a fizika oldaláról, az  autó súlya nem változik, az érintkező felület viszont nő, amin ugyan az a súly oszlik el. ezt a műszaki fizika tanár nálunk úgy értékelte, a tapadás ettől csak csökkenni tud legjobb esetben is... bocsánat hogy belevauvau, de a kolegám is felrakta a nagy böszme kereket a lófasz 1100kg-s autójára, fékjavítás előtt átadta a szerelőnek, 50km/h-nál nyomott egy satuféket a szerelő, aztán a koda radírozott egy laza 60méteren keresztül, lassulni meg elfelejtett...
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11274 Dátum: 2012.12.08 szombat, 21:42:16 »

megint újraírjuk a fizikát? a tapadás nem nő a futófelület nagyságával egyenes arányban... inkább nézd a fizika oldaláról, az  autó súlya nem változik, az érintkező felület viszont nő, amin ugyan az a súly oszlik el. ezt a műszaki fizika tanár nálunk úgy értékelte, a tapadás ettől csak csökkenni tud legjobb esetben is... bocsánat hogy belevauvau, de a kolegám is felrakta a nagy böszme kereket a ló*** 1100kg-s autójára, fékjavítás előtt átadta a szerelőnek, 50km/h-nál nyomott egy satuféket a szerelő, aztán a koda radírozott egy laza 60méteren keresztül, lassulni meg elfelejtett...
újraírtuk ezekszerint! ha biciklikerékkel járnánk a 1,5t súlyú autóinkkal akkor már sokan nem lennének egészben! én tudom, hogy a 205széles kerékkel a szerpentin kanyarait nem tudom úgy szedegetni mint a 225el, az sokkal biztosabb, fékhatást én meg nem mondom, azt kevésbé nyomkodom! meg hogy őszinte legyek soha még nem foglalkoztam vele  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #11275 Dátum: 2012.12.08 szombat, 22:20:20 »

újraírtuk ezekszerint! ha biciklikerékkel járnánk a 1,5t súlyú autóinkkal akkor már sokan nem lennének egészben! én tudom, hogy a 205széles kerékkel a szerpentin kanyarait nem tudom úgy szedegetni mint a 225el, az sokkal biztosabb, fékhatást én meg nem mondom, azt kevésbé nyomkodom! meg hogy őszinte legyek soha még nem foglalkoztam vele  vigyor3

Jó, de egy normális futómű is sokat segíthet.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11276 Dátum: 2012.12.08 szombat, 22:21:00 »

Jó, de egy normális futómű is sokat segíthet.....
az adott vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #11277 Dátum: 2012.12.08 szombat, 22:43:02 »

Gondolom van fordos is, vagy programozható...
Amúgy egy ft-ot sem adnék érte  levele


Van még ebből vajon?
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #11278 Dátum: 2012.12.08 szombat, 22:43:15 »

megint újraírjuk a fizikát? a tapadás nem nő a futófelület nagyságával egyenes arányban... inkább nézd a fizika oldaláról, az  autó súlya nem változik, az érintkező felület viszont nő, amin ugyan az a súly oszlik el. ezt a műszaki fizika tanár nálunk úgy értékelte, a tapadás ettől csak csökkenni tud legjobb esetben is... bocsánat hogy belevauvau, de a kolegám is felrakta a nagy böszme kereket a ló*** 1100kg-s autójára, fékjavítás előtt átadta a szerelőnek, 50km/h-nál nyomott egy satuféket a szerelő, aztán a koda radírozott egy laza 60méteren keresztül, lassulni meg elfelejtett...
Fizikából egyes,leülhet fiatalember...Amiről te beszélsz,nevezetesen a felületre ható erő és a felület nagyságának hányadosa,az a nyomás P=F/A.A tapadás igenis nő az érintkező felületek növekedésével.Minden anyagnak van tapadási súrlódása,ennek a fizikai neve a tapadási súrlódási együttható,jelölése a görög ABC "mű" betűje,jobb alsó indexben egy 0,ez mutatja meg egy nyugalmi állapotban lévő test kimozdításához szükséges erő nagyságát,a talajjal érintkező felület 1 négyzetcentiméterére vetítve,valamint minden testnek van csúszási súrlódása,fizikában csúszási súrlódási együttható néven emlegetik,jelölése az előbbi "mű" index nélkül,ez pedig a már mozgásban lévő test talajjal érintkező felületének egy négyzetcentiméterére lebontva jellemzi a test által kifejtett súrlódási erőt.Ehhez még hozzátartozik az egymással érintkező anyagok minősége,de ha feltételezzük,hogy ugyanazon aszfalton,ugyanazon minőségű abroncsról van szó,akkor az abroncs jobban tapad,ha nagyobb az érintkező felület. wave
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #11279 Dátum: 2012.12.08 szombat, 22:46:17 »

az adott vigyor3

Alapból jól fekszi az utat, az tény. Azt tudom hogy te cseréltél rugókat (st220) mi a tapasztalat jobb lett? Mondjuk ha a lengcsilt is szereznél akkor lenne az igazi  eplus2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
« Új hozzászólás #11280 Dátum: 2012.12.08 szombat, 22:48:46 »

Fizikából egyes,leülhet fiatalember...Amiről te beszélsz,nevezetesen a felületre ható erő és a felület nagyságának hányadosa,az a nyomás P=F/A.A tapadás igenis nő az érintkező felületek növekedésével.Minden anyagnak van tapadási súrlódása,ennek a fizikai neve a tapadási súrlódási együttható,jelölése a görög ABC "mű" betűje,jobb alsó indexben egy 0,ez mutatja meg egy nyugalmi állapotban lévő test kimozdításához szükséges erő nagyságát,a talajjal érintkező felület 1 négyzetcentiméterére vetítve,valamint minden testnek van csúszási súrlódása,fizikában csúszási súrlódási együttható néven emlegetik,jelölése az előbbi "mű" index nélkül,ez pedig a már mozgásban lévő test talajjal érintkező felületének egy négyzetcentiméterére lebontva jellemzi a test által kifejtett súrlódási erőt.Ehhez még hozzátartozik az egymással érintkező anyagok minősége,de ha feltételezzük,hogy ugyanazon aszfalton,ugyanazon minőségű abroncsról van szó,akkor az abroncs jobban tapad,ha nagyobb az érintkező felület. wave
Akkor ezek szerint nem is írtuk újra a fizikát, csak a kolléga ismeretei voltak eddig hiányosak?  laugh
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #11281 Dátum: 2012.12.08 szombat, 22:54:32 »

Akkor ezek szerint nem is írtuk újra a fizikát, csak a kolléga ismeretei voltak eddig hiányosak?  laugh
Asszem erre szokják mondani,hogy ha hallgattál vóna,bölcs maradtál vóna...
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11282 Dátum: 2012.12.08 szombat, 22:55:36 »

Alapból jól fekszi az utat, az tény. Azt tudom hogy te cseréltél rugókat (st220) mi a tapasztalat jobb lett? Mondjuk ha a lengcsilt is szereznél akkor lenne az igazi  eplus2
most olyan hajókázós lett, én nem érzek különösebben semmit! Tuti hogy lengéscsillapítót is kellene cserélni a teljes felling eléréséhez, de minek amikor jó ami bennevan!
tavasszal meg vagy eladom vagy másik lesz de ha nem sikerül a tervem akkor leültetem koppanásig az tuti, utána tapadhat  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #11283 Dátum: 2012.12.08 szombat, 22:56:44 »

Fizikából egyes,leülhet fiatalember...Amiről te beszélsz,nevezetesen a felületre ható erő és a felület nagyságának hányadosa,az a nyomás P=F/A.A tapadás igenis nő az érintkező felületek növekedésével.Minden anyagnak van tapadási súrlódása,ennek a fizikai neve a tapadási súrlódási együttható,jelölése a görög ABC "mű" betűje,jobb alsó indexben egy 0,ez mutatja meg egy nyugalmi állapotban lévő test kimozdításához szükséges erő nagyságát,a talajjal érintkező felület 1 négyzetcentiméterére vetítve,valamint minden testnek van csúszási súrlódása,fizikában csúszási súrlódási együttható néven emlegetik,jelölése az előbbi "mű" index nélkül,ez pedig a már mozgásban lévő test talajjal érintkező felületének egy négyzetcentiméterére lebontva jellemzi a test által kifejtett súrlódási erőt.Ehhez még hozzátartozik az egymással érintkező anyagok minősége,de ha feltételezzük,hogy ugyanazon aszfalton,ugyanazon minőségű abroncsról van szó,akkor az abroncs jobban tapad,ha nagyobb az érintkező felület. wave

"Ehhez még hozzátartozik az egymással érintkező anyagok minősége,"

Nem elhanyagolandó, az szent. Kedves kolléga cimborája hiába rak fel 255-ös gumit is az autójára, ha a keverékben több az ásványvizes flakon, mint a kaucsuk  hehe

Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #11284 Dátum: 2012.12.13 csütörtök, 11:49:32 »

megint újraírjuk a fizikát? a tapadás nem nő a futófelület nagyságával egyenes arányban... inkább nézd a fizika oldaláról, az  autó súlya nem változik, az érintkező felület viszont nő, amin ugyan az a súly oszlik el. ezt a műszaki fizika tanár nálunk úgy értékelte, a tapadás ettől csak csökkenni tud legjobb esetben is... bocsánat hogy belevauvau, de a kolegám is felrakta a nagy böszme kereket a ló*** 1100kg-s autójára, fékjavítás előtt átadta a szerelőnek, 50km/h-nál nyomott egy satuféket a szerelő, aztán a koda radírozott egy laza 60méteren keresztül, lassulni meg elfelejtett...

Szerencsére az előttem szólók már reagáltak és az elmúlt két hétben nem jutottam a forumhoz, de azért ha a fizikát nem is ismered, csak gondolj bele. A bánatért nem mennek az F1-es autók és a nascar autók virsli gumin?

a tanárodat meg üdvözlöm, mert baromságokat mond.

Szerencsére a kollegák már leírták a tutit.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #11285 Dátum: 2012.12.13 csütörtök, 12:38:20 »

Szerencsére az előttem szólók már reagáltak és az elmúlt két hétben nem jutottam a forumhoz, de azért ha a fizikát nem is ismered, csak gondolj bele. A bánatért nem mennek az F1-es autók és a nascar autók virsli gumin?

a tanárodat meg üdvözlöm, mert baromságokat mond.

Szerencsére a kollegák már leírták a tutit.

Elméleti fizika szerint igaz az állítás, csak a gyakorlat próbáját nem mindig állja ki. Szélsőséges esetben lehet igaz, hogy a keskenyebb gumi jobban tapad - de ott épp az a lényeg, hogy a méret miatt nem lesznek azonosak a tapadási feltételek. Pl. virsligumi hóban leás az aszfaltig a nagyobb felületre eső nyomás miatt, míg a sokkal szélesebb csak összenyomja és a tetején gurul.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #11286 Dátum: 2012.12.13 csütörtök, 12:55:47 »

Elméleti fizika szerint igaz az állítás, csak a gyakorlat próbáját nem mindig állja ki. Szélsőséges esetben lehet igaz, hogy a keskenyebb gumi jobban tapad - de ott épp az a lényeg, hogy a méret miatt nem lesznek azonosak a tapadási feltételek. Pl. virsligumi hóban leás az aszfaltig a nagyobb felületre eső nyomás miatt, míg a sokkal szélesebb csak összenyomja és a tetején gurul.

AndyA
igen, de ez esetben nem két felületről beszélünk, hanem három. aszfalt->közeg->gumi. Ez lényeges a vizen való felúszásnál is, a havon is..., de nem a normál gumi-> aszfalt tapadási verziónál.

Szóval igazad van, speciális esetekre igaz.
Naplózva
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #11287 Dátum: 2012.12.15 szombat, 15:58:58 »

két garnitúra egyforma gumiról van szó, ami egyforma anyagból van, egyforma mintával, csak különböző méretben. azt kéne esetleg kipróbálni hogy az udvaron a betonon leteszel egy 50x50-es bútorlapot. ráteszel 60kg-ot, és told arréb. utánna tegyél rá 100x100-asra ugyan annyit, és told odébb megint. majd írd meg volt-e különbség, ha volt, akkor melyik felületnél kellett nagyobb energiát kifejtened...

bár igazából nem kívánok senkivel veszekedni, nem arra való a fórum, inkább segítsük egymást, hamár itt vagyunk, és felejtsük el az ilyen baromságokat... kár volt felhoznom...
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
orosz jozsef
Vendég
« Új hozzászólás #11288 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 11:24:28 »

Hali!

Nem régiben teljesen elkészült a középkonzol faceliftesítés, de csak most értem oda, hogy készítsek róla pár képet. Hátha érdekel valakit a végeredmény.
És egyúttal szeretném hálámat kifejezeni HZsoltnak a szerelést és segítséget, Ervinnek a fejegységet és középkonzolt, cscsabi30nak a fabetétes ajtókárpitokat, és vomdeutchnak, hogy szólt arról, hogy látott egy oldalon eladó krómos pohár és hamutartót. Örök hála srácok! worship worship

Íme:
http://kepfeltoltes.hu/120724/2012-07-24_16.02.16_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120724/2012-07-24_16.03.40_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120724/2012-07-24_16.03.50_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120724/2012-07-24_16.04.43_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mivel a váltó körüli borítás más autóból van, ezért nem fás, de azt majd a későbbiekben reményeim szerint egy VTN-es céggel behúzatom olyan anyaggal mint a többit faberakás.

Belül már csak krómos rostélyokat akarok, egy fa-bőrkormányt és a belsőtér talán kész is. Cheesy

:integet2:hi....a klimádon kellett valamit alakitani,vagy bele lehet épiteni egy az egybe...?
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #11289 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 18:36:52 »

Fizikából egyes,leülhet fiatalember...Amiről te beszélsz,nevezetesen a felületre ható erő és a felület nagyságának hányadosa,az a nyomás P=F/A.A tapadás igenis nő az érintkező felületek növekedésével.Minden anyagnak van tapadási súrlódása,ennek a fizikai neve a tapadási súrlódási együttható,jelölése a görög ABC "mű" betűje,jobb alsó indexben egy 0,ez mutatja meg egy nyugalmi állapotban lévő test kimozdításához szükséges erő nagyságát,a talajjal érintkező felület 1 négyzetcentiméterére vetítve,valamint minden testnek van csúszási súrlódása,fizikában csúszási súrlódási együttható néven emlegetik,jelölése az előbbi "mű" index nélkül,ez pedig a már mozgásban lévő test talajjal érintkező felületének egy négyzetcentiméterére lebontva jellemzi a test által kifejtett súrlódási erőt.Ehhez még hozzátartozik az egymással érintkező anyagok minősége,de ha feltételezzük,hogy ugyanazon aszfalton,ugyanazon minőségű abroncsról van szó,akkor az abroncs jobban tapad,ha nagyobb az érintkező felület. wave

Én ezt még annyival kiegészíteném, hogy a tapadási súrlódási erő nem függ az érintkező felületek nagyságától, csak a nyomóerőtől és a mű-től, ami az adott anyagra jellemő állandó. A mű fix érték, az erő pedig az autó súlyából adódik. Tehát nagyobb felületen érintkező tárgyat ugyanakkora erővel lehet elmozdítani, mintha kisebb felületen érintkezne, ettől a súrlódási erő nem nő, csökkenni meg pláne nem fog.
DE akkor miért jó a szélesebb gumi? Jelen esetben azt a fontos tényt kell figyelembe venni, hogy az útminőségek a felfekvés mentén változhatnak, tehát minél nagyobb felületeket alkalmazunk, annál jobban tud érvényesülni a gumi és a tiszta aszfalt súrlódási együtthatója, és kevésbé ront a súrlódási erő értékén egy szennyezett felület minősége. Ugyanis számításnál az érintkező felületek súrlódási együtthatóit átlagoljuk. F=mű*m*g sík talajon.
További előnyök, hogy ugyanakkora nyomóerő nagyobb felületen oszlik el, így csökken a kopás és egyenletes lesz a terhelés. Ráadásul nagyobb és akár több profil alakítható ki a gumin. A hőterhelés is kisebb, stb.

Úgyhogy krisz32 kollégának is jár az elégtelen fizikából a "A tapadás igenis nő az érintkező felületek növekedésével" kijelentés miatt  hehe De viccen kívül elmondható, hogy a megtapadás valóban javul a nagyobb felülettel a fennt vázolt okokból, de maga a tapadási erő nem változik.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.16 vasárnap, 20:24:33 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #11290 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 21:58:07 »

:integet2:hi....a klimádon kellett valamit alakitani,vagy bele lehet épiteni egy az egybe...?
egy keveset kellett forrasztgatni a kábelek kiosztásán, vagy mi fene. de nem volt nagy ördőngősség... HZsoltnak...  eplus2
nekem az lett volna  nyes vigyor3
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #11291 Dátum: 2012.12.16 vasárnap, 22:00:15 »

Én ezt még annyival kiegészíteném, hogy a tapadási súrlódási erő nem függ az érintkező felületek nagyságától, csak a nyomóerőtől és a mű-től, ami az adott anyagra jellemő állandó. A mű fix érték, az erő pedig az autó súlyából adódik. Tehát nagyobb felületen érintkező tárgyat ugyanakkora erővel lehet elmozdítani, mintha kisebb felületen érintkezne, ettől a súrlódási erő nem nő, csökkenni meg pláne nem fog.
DE akkor miért jó a szélesebb gumi? Jelen esetben azt a fontos tényt kell figyelembe venni, hogy az útminőségek a felfekvés mentén változhatnak, tehát minél nagyobb felületeket alkalmazunk, annál jobban tud érvényesülni a gumi és a tiszta aszfalt súrlódási együtthatója, és kevésbé ront a súrlódási erő értékén egy szennyezett felület minősége. Ugyanis számításnál az érintkező felületek súrlódási együtthatóit átlagoljuk. F=mű*m*g sík talajon.
További előnyök, hogy ugyanakkora nyomóerő nagyobb felületen oszlik el, így csökken a kopás és egyenletes lesz a terhelés. Ráadásul nagyobb és akár több profil alakítható ki a gumin. A hőterhelés is kisebb, stb.

Úgyhogy krisz32 kollégának is jár az elégtelen fizikából a "A tapadás igenis nő az érintkező felületek növekedésével" kijelentés miatt  hehe De viccen kívül elmondható, hogy a megtapadás valóban javul a nagyobb felülettel a fennt vázolt okokból, de maga a tapadási erő nem változik.

Ezt be szépen írtad  taps
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #11292 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 11:38:53 »

nem akarok megint sokat idézni.

Sok-sok oldallal ez előtt kitárgyaltuk a dolgot. Amiről szó van. jelen esetben először beszéljünk gördülésről, ahol nagyon is számít a felület. Aztán beszéljünk energiáról, hiszen a tapadás során az energiamegmaradás törvénye is érvényesül. Pl blokkolásnál hő keletkezik, gumi kopás... mind csökkenti a mozgási energiát. Ettől áll meg az autó, hiszen jelen esetben energiákról beszélünk. Ez pedig nagyban függ a felületről, hiszen a nagyobb felületen nagyobb a gumikopás.

Már rengetegszer volt szó, hogy tolj valamit a hosszabbik, rövidebbik oldalára fektetve.... Itt nem erről van szó, mert nem a két felületet akarjuk elmozdítani egymáson.

néhány fogalom:
A tapadási súrlódási együttható: a tapadási súrlódási együttható az egymáshoz képest nyugalomban levő felületek közt fellépő tapadási súrlódási erő maximális értéke és a felületeket összeszorító nyomóerő nagyságának a hányadosa. A mérések szerint a tapadási súrlódási tényező mindig nagyobb, mint az ugyanezen felületek közti csúszási súrlódási együttható.

Amúgy egyszerű teszt:
- rakjál fel egy 185-ös R15-ös gumit, menj be egy kanyarba úgy, hogy csússzon (rögzítsd a sebességet), majd mérd meg, hogy 50Km/ó-ról mennyi idő, méter alatt állt meg.
- rakjál fel egy 245-ör R19-es gumit (ugyan attól a gyártótól) és csináld végig az előzőt. A végeredmény az lesz, hogy ahol az előbb csúszott az autó, ott most nem fog, az autó rövidebb távolság alatt állt meg.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #11293 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 17:37:36 »

ez ta témát lehet rágni a végtelenségig...
egy csomó fogalom össze lett kutyulva ebben a történetben.
de akkor ne fizikázzunk, hanem induljunk el a józan paraszti ész útján, hátha érthetőbb lesz és megszűnik a vita.
első dolog, amit felvetnék. forma egy. nem virslivel mennek a srácok, mert a kanyarban is meg a sok lóerő átvitelekor az aszfaltra, hatékonyabb a széles gumi. mindaddig, amíg ideális íven haladnak és nem poros és vizes a pálya. mert ha az, akkor pörögnek, mint lúd a jégen. miért is? mert az autó súlya nagyobb felületen oszlik el ezáltal sokkal kisebb a tapadás.
ha az ember azzal számol, hogy süt a nap, meg tuti tiszta az út, akkor perfekt az úthenger gumi. a hétköznapi közlekedésben viszont úgy gondolom, meg kell találni a biztonságos középutat.
azzal is mindenki tisztában van, hogy a széles gumik előbb megúsznak az úton álló vízen.
a másik példa. rally. attól függően, hogy milyen úton és időjárási viszonyok között versenyeznek, nem csak a gumi keveréke és mintázata változik, hanem a szélessége is.
mindezeket összesítve én úgy gondolom, hogy lehet itt fizikázni, de a lényeg az, hogy a túl széles kerék nem használható univerzálisan. mert egy kanyarban, ha az előttünk haladó kaminyonról leszóródott sóder, vagy homok éppen elég, hogy megszűnjön a tapadás...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #11294 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 18:43:56 »

hatékonyabb a széles gumi. mindaddig, amíg ideális íven haladnak és nem poros és vizes a pálya. mert ha az, akkor pörögnek, mint lúd a jégen. miért is? mert az autó súlya nagyobb felületen oszlik el ezáltal sokkal kisebb a tapadás.

Attól, hogy nagyobb felületen oszlik el a terhelés, pont nem csökken a tapadás, ezt az előbb kiveséztem. A nyomás kisebb lesz, de a tapadás, ami a lényeg, az nem. A nyomásnak hóban vagy egyéb nem aszfaltos körülmények között van jelentősége. Ekkor keskeny gumit alkalmaznak, mert a nyomás hatására mélyebbre tud ásni a kerék. Vagy ha elakadsz akkor aláteszel valamit, hogy eloszlasd a nyomást a nagy felületen, mert különben besüllyednél. Amit mondasz, ott a mintázat a meghatározó: a slick gumi kizárólag tiszta, száraz útra való, egyéb esetben nem ér semmit, mert nem érintkezik az aszfalttal.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #11295 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 18:56:41 »

Amiről szó van. jelen esetben először beszéljünk gördülésről, ahol nagyon is számít a felület. Aztán beszéljünk energiáról, hiszen a tapadás során az energiamegmaradás törvénye is érvényesül. Pl blokkolásnál hő keletkezik, gumi kopás... mind csökkenti a mozgási energiát. Ettől áll meg az autó, hiszen jelen esetben energiákról beszélünk. Ez pedig nagyban függ a felületről, hiszen a nagyobb felületen nagyobb a gumikopás. 

Abban nem lenék biztos, hogy ugyanakkora súly mellett nagyobb lenne a kopás a szélesebb gumival, mert itt képbe jön a nyomás, ami szerint nagyobb felületen jobban eloszlik az erő, tehát csökken a terhelés. De ha kifejtenéd az energiák oldaláról ezt a témát, az nem lenne rossz, ha már ennyire belemerültünk. Elég komplex, nyilván nem csak tapadás, meg nyomás a meghatározó, csak ami a fizikát illeti ezekkel nemárt tisztában lenni, mert gyakran józan paraszti ésszel megközelítve nem biztos, hogy jó meglátások születnek.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Victore
Vendég
« Új hozzászólás #11296 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 19:01:44 »

Abban nem lenék biztos, hogy ugyanakkora súly mellett nagyobb lenne a kopás a szélesebb gumival, mert itt képbe jön a nyomás, ami szerint nagyobb felületen jobban eloszlik az erő, tehát csökken a terhelés. De ha kifejtenéd az energiák oldaláról ezt a témát, az nem lenne rossz, ha már ennyire belemerültünk. Elég komplex, nyilván nem csak tapadás, meg nyomás a meghatározó, csak ami a fizikát illeti ezekkel nemárt tisztában lenni, mert gyakran józan paraszti ésszel megközelítve nem biztos, hogy jó meglátások születnek.

Itt egy józan paraszti ésszel készített teszt:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HPh90yNX-mY#t=186s

Ultra vékony pótkerékkel nem olyan jó a tapadás (ellenben jó móka).
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #11297 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 19:54:06 »

Itt egy józan paraszti ésszel készített teszt:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HPh90yNX-mY#t=186s

Ultra vékony pótkerékkel nem olyan jó a tapadás (ellenben jó móka).

Hát igen ez jól szemlélteti a lényeget eljen
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #11298 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 21:24:48 »

ez ta témát lehet rágni a végtelenségig...
egy csomó fogalom össze lett kutyulva ebben a történetben.
de akkor ne fizikázzunk, hanem induljunk el a józan paraszti ész útján, hátha érthetőbb lesz és megszűnik a vita.
első dolog, amit felvetnék. forma egy. nem virslivel mennek a srácok, mert a kanyarban is meg a sok lóerő átvitelekor az aszfaltra, hatékonyabb a széles gumi. mindaddig, amíg ideális íven haladnak és nem poros és vizes a pálya. mert ha az, akkor pörögnek, mint lúd a jégen. miért is? mert az autó súlya nagyobb felületen oszlik el ezáltal sokkal kisebb a tapadás.
ha az ember azzal számol, hogy süt a nap, meg tuti tiszta az út, akkor perfekt az úthenger gumi. a hétköznapi közlekedésben viszont úgy gondolom, meg kell találni a biztonságos középutat.
azzal is mindenki tisztában van, hogy a széles gumik előbb megúsznak az úton álló vízen.
a másik példa. rally. attól függően, hogy milyen úton és időjárási viszonyok között versenyeznek, nem csak a gumi keveréke és mintázata változik, hanem a szélessége is.
mindezeket összesítve én úgy gondolom, hogy lehet itt fizikázni, de a lényeg az, hogy a túl széles kerék nem használható univerzálisan. mert egy kanyarban, ha az előttünk haladó kaminyonról leszóródott sóder, vagy homok éppen elég, hogy megszűnjön a tapadás...

Bocs, az F1-esek azért pörögnek olyankor, mert a gumi és az aszfalt közé bekerült egy harmadik anyag. Ugyan ez van akkor, amikor te jégre mész.

Amúgy a nagyobb felületü gumi esetében a fék is hatásosabban működik. pl biztos észrevettétek, hogy a nagy papucsnál az ABS ritkábban dolgozik. Namost ennek megfelelően a nagyobb gumi elől több energiát tud felemészteni, vagyis az alső kerekekre nagyobb súlypont eltolódás jut-> az első kerekeken megnő a leszórító erő.

amúgy a tapadásra a leg butább példa, hogy mivel szeretnél kapaszkodni a sziklán. Egy újjal vagy az egész kezeddel.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.17 hétfő, 21:34:45 írta kotta_cs » Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #11299 Dátum: 2012.12.17 hétfő, 21:39:05 »

Bocs, az F1-esek azért pörögnek olyankor, mert a gumi és az aszfalt közé bekerült egy harmadik anyag. Ugyan ez van akkor, amikor te jégre mész.

Amúgy a nagyobb felületü gumi esetében a fék is hatásosabban működik. pl biztos észrevettétek, hogy a nagy papucsnál az ABS ritkábban dolgozik. Namost ennek megfelelően a nagyobb gumi elől több energiát tud felemészteni, vagyis az alső kerekekre nagyobb súlypont eltolódás jut-> az első kerekeken megnő a leszórító erő.

amúgy a tapadásra a leg butább példa, hogy mivel szeretnél kapaszkodni a sziklán. Egy újjal vagy az egész kezeddel.

Energia szempontjából is végigjártuk a témát. Elkezdtül felsorolni, hogy milyen energiák szabadulnak fel, hő, a ferodol lemorzsolódás, a féktárcsa kopás, a gumi kopás, hő a gumin, az aszfalton... Megegyeztünk abban is, hogy a nagyobb kerekek ezeket növelik (itt még a forgató nyomatékot is behoztuk a képbe) és ha ezek a veszteségek nőnek, akkor a fékút csökken, hiszen a mozgási energiát nagyobb hatékonysággal alakítottuk át más energiákká.

amúgy felejtsétek el a hozzászólásomat, mert ez a téme (mind amellett, hogy nem ide való), már kezd átmenni idegesítőbe. Annyiszor végigjártuk már legalább 3 topicban. Minden esetben a végén megállapodtunk, hogy a nagyobb felületnek köszönhetően nagyobb sebességgel lehet kanyarodni, rövidebb a fékút.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 219 220 221 222 223 224 225 [226] 227 228 229 230 231 232 233 ... 247   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.101 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.