Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:29:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Turbo elektronika javítása  (Megtekintve 14769 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Dátum: 2011.02.26 szombat, 15:26:19 »

Euro 4-es motorokon a jobb kihasználtság, és a kevesebb károsanyag kibocsátás miatt a turbó geometriáját a vákumos szabályzó helyett egy elektronika állítja. Jellemző ennek a meghibásodása, hiba esetén villog az izzításjelző.

A Ford márkaszervizekben csak az egész turbóegységet tudják cserélni horror összegért, pedig maga az elektronika javítható, ráadásul még garanciát is vállalnak rá!!!

Itt van néhány elérhetőség, akiknek a telefonszáma a fórumon megjelent:



Vállalom ford mondeo(Tdci) turbo elektronika javítását 1 napos határidővel és 6 hónapos garanciával.Hívjon bizalommal.Tel:0670-220-6267 Budapest



Turbóelektronika javítás fél év garanciával 30ezerért "új ár" 35.000ft.
Halkan beszélő ismeretlen nevű mester
06-30/502-8382.
Veszprém Csererdő utca 8/b.



TDCI turbó elektronika javítás!(3 hónap garival)Érdeklődni telefonon! 06 70 389-6888



Aki tud még, az jelezze, és felkerül a listára.


azóta megjelent néhány megoldás a tapasztaltabb kollégáktól:

"Végülis Jaxi megtalált az elektronikájával. Mivel nekem régóta van egy elméletem a turbó elektronika lehetséges hibájára, ezért nekiálltunk szétszedni és kivenni belőle a kis villanymotort. Nem egyszerű, mert nem úgy tervezték, hogy javítható legyen. Még egy kupakot is le kell fúrni egy rejtett csavar kivételéhez.
A motort kivéve, direktben tápra kötve azt tapasztaltuk, hogy lassan forog és nagy az áramfelvétele, vagyis többé kevésbé zárlatos. A magyarázat egyszerű, a kommutátor szeletek közé beragad a kefe és kommutátorok kopásából származó, elektromosan vezető por és ez zárlatot okoz.



A rések tisztítása és az összeszerelés után, a motor szépen fut, alacsony áramfelvétellel.
A visszaszerelt turbó elektronika is újra üzemképesnek bizonyult. Remélem tartósan.
Sajnos fényképek nem készültek a műveletről, de lehet, hogy van aki nem is örül, hogy én itt ezt most leírtam.


A dolog pikantériája, hogy pontosan ugyanez a hiba és a javítás módja (mármint a motor pucolás, nem a turbó elektronika), ha
- a központizár motor nem működik
- szellőztető ventilátor leveri a biztosítékot vagy előtét ellenállásokat (Focusoknál gyakori)

 « Utoljára szerkesztve: Ma - 18:07:25 írta Sakos »"

Aztán van az angol márkatársaniktól is megoldás: http://www.talkford.com/topic/184102-code-p132b-and-flashing-glow-plug-light/
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.20 kedd, 11:50:16 írta alf » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.